abonnement Unibet Coolblue
pi_194906833
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 20:29 schreef Sometimes het volgende:
Laat ik hier ook eens mee gaan posten, kan wel wat hulp gebruiken.

Recent een ander huis gekocht; idee was om een wat kleiner huis te kopen, dat is min of meer wel gelukt, maar het is vooral ánders dan het standaard rijtjeshuis wat ik nu heb. Her en der worstel ik nog met wat uitdagingen. Het nieuwe huis is meer dan 100 jaar oud.

Begin november krijg ik de sleutel, dus het is voornamelijk nog voorpret. Maar het houdt me wel enorm bezig. Hypotheek is rond, huidige woning is zo goed als verkocht (financieel voorbehoud van de kopende partij is nog niet verlopen) en ik heb er ontzettend veel zin in om aan de gang te gaan.

Een van de uitdagingen waar ik nog niet uitkom is de hal. Die is vrij klein en ik wil daar graag ook de jassen en de schoenen kwijt. Voor de jassen zoek ik naar een brede enkele kapstok, of een dubbele waarbij de bovenste rij wat verder uitsteekt (zodat de jassen in mindere mate diagonaal de gang in steken). Dat is wel te vinden.
Een oplossing voor de schoenen heb ik nog niet gevonden. Eigenlijk moet daar iets voor komen waarbij de schoenen plat (met de zool) tegen de muur kunnen, al dan niet in een plat kastje. Waarbij aangetekend dat ik maatje zeeschuit heb en het dus waarschijnlijk niet zomaar past.

Plaatje voor de beeldvorming:
https://ibb.co/LPDxfF9

De jassen en de schoenen zou ik het liefst aan de kant van de radiator hebben om ruimte in de breedte te behouden. Meest ideale zou zijn dat de schoenen op een of andere manier boven die radiator kunnen en daar de jassen dan weer boven. In die muur zit ook nog een raampje waarbij je dus vanuit de gang naar de woonkamer kan kijken en andersom natuurlijk. Dat zou eventueel dichtgemaakt kunnen worden, volgens mij voegt dat raam niet zoveel toe.

De hoeveelheid jassen en schoenen is in principe beperkt, ik woon alleen.

Ik wil de jassen en de schoenen dus eigenlijk niet in de woonkamer hebben. Pas als ik het in de hal echt niet voor elkaar krijg wordt dat een optie.
Ik zou in ieder geval de kapstok aan de rechterwand hangen. Dat geeft volgens mij een ruimer gevoel.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_194911208
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:01 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Foto doet het niet, maar de vorige bewoners hadden deze in de gang hangen:
https://www.ikea.com/nl/n(...)berger-wit-00397307/
Die dingen zijn 18 cm diep, dus dat moet wel passen :)
Doet de foto het niet meer? Bartiebart kan 'm nog wel zien zo te lezen.
Er hangt een radiator in de gang. Die kastjes - qua principe vergelijkbaar met de eerdere foto van Leandra - moeten dan aan de andere kant. Dan wordt de doorgang zo'n 60 cm. Dat is nou net wat ik probeer te vermijden.

In de woonkamer zou zo'n kastje qua formaat wel goed kunnen, zeker als het smal moet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 21:24 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik zou in ieder geval de kapstok aan de rechterwand hangen. Dat geeft volgens mij een ruimer gevoel.
Ja, dat is wat ik nu zelf ook als uitgangspunt heb. Maar ik heb het idee dat dan uiteindelijk dezelfde smalle gang ontstaat als met de platte lage kast. Maar dan met links laag een radiator en rechts hoog een kapstok.

Ik merk ook dat het lastig is om te onthouden hoe een huis er in de praktijk uitziet, alles wordt steeds krapper en kleiner in mijn herinnering.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zondag 6 september 2020 @ 07:55:51 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194911484
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 06:46 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Doet de foto het niet meer? Bartiebart kan 'm nog wel zien zo te lezen.
Er hangt een radiator in de gang. Die kastjes - qua principe vergelijkbaar met de eerdere foto van Leandra - moeten dan aan de andere kant. Dan wordt de doorgang zo'n 60 cm. Dat is nou net wat ik probeer te vermijden.

In de woonkamer zou zo'n kastje qua formaat wel goed kunnen, zeker als het smal moet.
[..]

Ja, dat is wat ik nu zelf ook als uitgangspunt heb. Maar ik heb het idee dat dan uiteindelijk dezelfde smalle gang ontstaat als met de platte lage kast. Maar dan met links laag een radiator en rechts hoog een kapstok.

Ik merk ook dat het lastig is om te onthouden hoe een huis er in de praktijk uitziet, alles wordt steeds krapper en kleiner in mijn herinnering.
Nah, ik denk wel dat mijn kastje dieper is dan de radiator ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 september 2020 @ 08:43:32 #104
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_194911775
Vrijdag de sleutel :D
pi_194912656
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 07:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nah, ik denk wel dat mijn kastje dieper is dan de radiator ;)
Klopt wel, jouw kastje is 22 cm diep en die van HPKW 18 cm. De radiator zal rond de 15 cm zijn.

Binnenkort maar eens bij de verkopers langs om her en der wat op te meten.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_194912780
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 08:43 schreef DABAMaster het volgende:
Vrijdag de sleutel :D
Ik ben jaloers op je ;)

Moet er veel geklust worden?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zondag 6 september 2020 @ 10:27:52 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194912951
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 10:07 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Klopt wel, jouw kastje is 22 cm diep en die van HPKW 18 cm. De radiator zal rond de 15 cm zijn.

Binnenkort maar eens bij de verkopers langs om her en der wat op te meten.
Ik heb hier: K&W / Interieur foto en inspiratie topic #4 nog een suggestie gedaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 september 2020 @ 11:24:03 #108
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_194913646
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 10:17 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ik ben jaloers op je ;)

Moet er veel geklust worden?
Moeten niet, maar wel wat fijne verbeteringen zoals zonnepanelen, airco enzo. En een nieuwe badkamer, maar die komt pas in januari :(
pi_194947896
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:24 schreef DABAMaster het volgende:

[..]

Moeten niet, maar wel wat fijne verbeteringen zoals zonnepanelen, airco enzo. En een nieuwe badkamer, maar die komt pas in januari :(
ik kom even gluren.. en je raakt meteen het punt waar wij het meest mee zitten

er MOET een nieuwe badkamer in...
alleen geen idee hoelang dat gaat duren en wat het daadwerkelijk gaat kosten.

Wel laatst windowshopping gedaan... en ergens gespot dat de installatie kosten ong. 33% zijn van je spullen.

dus enlighten me please

hoe komt het dat het zo lang duurt?
  dinsdag 8 september 2020 @ 09:32:22 #110
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194948257
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:08 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

ik kom even gluren.. en je raakt meteen het punt waar wij het meest mee zitten

er MOET een nieuwe badkamer in...
alleen geen idee hoelang dat gaat duren en wat het daadwerkelijk gaat kosten.

Wel laatst windowshopping gedaan... en ergens gespot dat de installatie kosten ong. 33% zijn van je spullen.

dus enlighten me please

hoe komt het dat het zo lang duurt?
Die mannen hebben het druk. Probeer maar een schilder, aannemer of stukadoor te regelen nu. Is niet te doen als je geen netwerk hebt.

En badkamers zijn erg arbeidsintensief. Een keuken pleuren ze er in een dag in. 2 dagen als er wat leiding en sloopwerk in zit. Een badkamer zijn ze een week of 2-3 aan kwijt.

En ik weet niet of bij de installatiekosten ook de kleinere posten verwerkt zijn zoals tegellijm, kit, leidingkjes etc.
Want dat is bij een badkamer ook een enorm verschil tov. bijv. een keuken. Ik was aan onze badkamer 15k kwijt aan sanitair en tegels, en vervolgens nog een duizendje of 4 (was vrij veel omdat we een slaapkamer omgebouwd hebben tot badkamer) aan allerlei losse meuk. En dan heb ik em zelf gezet.

[ Bericht 7% gewijzigd door bleiblei op 08-09-2020 09:38:22 ]
pi_194948564
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Die mannen hebben het druk. Probeer maar een schilder, aannemer of stukadoor te regelen nu. Is niet te doen als je geen netwerk hebt.

En badkamers zijn erg arbeidsintensief. Een keuken pleuren ze er in een dag in. 2 dagen als er wat leiding en sloopwerk in zit. Een badkamer zijn ze een week of 2-3 aan kwijt.

En ik weet niet of bij de installatiekosten ook de kleinere posten verwerkt zijn zoals tegellijm, kit, leidingkjes etc.
Want dat is bij een badkamer ook een enorm verschil tov. bijv. een keuken. Ik was aan onze badkamer 15k kwijt aan sanitair en tegels, en vervolgens nog een duizendje of 4 (was vrij veel omdat we een slaapkamer omgebouwd hebben tot badkamer) aan allerlei losse meuk. En dan heb ik em zelf gezet.
mja dit is een vrij ruime badkamer met bad/douche en een toilet dat waarschijnlijk weg moet
(tenzij dat financieel heel onaantrekkelijk is want ECHT in de weg zit ie niet.. maar het is vooral overbodig)
dus leidingen en alles zullen grotendeels op de juiste plek zitten.. dat zal schelen.
maar er moeten wel overal nieuwe tegels.. (dat is eigenlijk het belangrijkste misschien wel want dat is nu echt dramatisch)

maar zou toch graag douchen in mn nieuwe huis.. bij voorkeur voor januari _O-
  dinsdag 8 september 2020 @ 09:58:44 #112
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194948592
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:56 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

mja dit is een vrij ruime badkamer met bad/douche en een toilet dat waarschijnlijk weg moet
(tenzij dat financieel heel onaantrekkelijk is want ECHT in de weg zit ie niet.. maar het is vooral overbodig)
dus leidingen en alles zullen grotendeels op de juiste plek zitten.. dat zal schelen.
maar er moeten wel overal nieuwe tegels.. (dat is eigenlijk het belangrijkste misschien wel want dat is nu echt dramatisch)

maar zou toch graag douchen in mn nieuwe huis.. bij voorkeur voor januari _O-
Dan zou ik snel een tegelzetter gaan zoeken :P .
pi_194948609
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:58 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dan zou ik snel een tegelzetter gaan zoeken :P .
Mja huis is nog niet definitief in onze handen.. en belangrijker.. de datum is nog niet vast gesteld :)
  dinsdag 8 september 2020 @ 10:08:20 #114
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194948701
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:00 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja huis is nog niet definitief in onze handen.. en belangrijker.. de datum is nog niet vast gesteld :)
Dat maakt toch niet uit? Ik regel vaak met die gasten dat ik een "slot" reserveer in hun planning. En ik later laat weten wanneer ze precies langs kunnen komen. Geeft hun zekerheid en jou wat marge. Moet je wel het contact beetje warm houden, dus niet een week voordat ze moeten beginnen in 1 keer bellen met "Yo! Je moet volgende week beginnen!" :P .
  dinsdag 8 september 2020 @ 10:44:24 #115
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_194949240
Zaterdag bij een keuken/badkamer boer op voorverkenning geweest. het plan om een kopie van de 2017* keuken in het nieuwe huis te doen is al weer veranderd :{

* In ons huidige huis hebben we in 2017 een nieuwe keuken geplaatst en vorig jaar nog nieuwe kozijnen, in maart nog een huisnummer bordje met naam laten maken voor moederdag. Kunnen we ineens 3 maanden later een nieuwbouwwoning kopen met alles wat we al wilden, was niet helemaal zo gepland. We zijn nog wel heel erg tevreden met de keuken en hadden eigenlijk zoiets dat we die hetzelfde willen laten.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_194951114
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:08 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat maakt toch niet uit? Ik regel vaak met die gasten dat ik een "slot" reserveer in hun planning. En ik later laat weten wanneer ze precies langs kunnen komen. Geeft hun zekerheid en jou wat marge. Moet je wel het contact beetje warm houden, dus niet een week voordat ze moeten beginnen in 1 keer bellen met "Yo! Je moet volgende week beginnen!" :P .
nou geen idee... ik doe dat normaal nooit :)
  dinsdag 8 september 2020 @ 12:39:50 #117
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194951160
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 12:36 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

nou geen idee... ik doe dat normaal nooit :)
Nouja, zo zou je het kunnen doen dus :P
  dinsdag 8 september 2020 @ 12:46:14 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194951253
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:08 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

ik kom even gluren.. en je raakt meteen het punt waar wij het meest mee zitten

er MOET een nieuwe badkamer in...
alleen geen idee hoelang dat gaat duren en wat het daadwerkelijk gaat kosten.

Wel laatst windowshopping gedaan... en ergens gespot dat de installatie kosten ong. 33% zijn van je spullen.

dus enlighten me please

hoe komt het dat het zo lang duurt?
Badkamers zijn meestal bijna 50/50 materiaal/arbeidsloon.
Tenzij je een enorm dure badkamer neemt, want het maakt natuurlijk niet veel uit of ze een bad van ¤ 500 of ¤ 1.500 moeten installeren
Idem met de tegels; of ze nou tegels van ¤ 30 per m² of ¤ 90 per m² moeten plaatsen maakt op zich ook weinig uit, het verschil kan hem alleen nog zitten in keramisch vs natuursteen plaatsen, maar dan nog wordt het arbeidsloon daar op heel veel m² niet ineens veel meer of minder van.

Bij een gemiddelde badkamer mag je ongeveer van 50/50 materiaal/arbeidsloon uitgaan, als je dat op 33% gaat zetten dan is de kans groot dat je in de problemen gaat komen met je budget door het arbeidsloon.

Oh, en qua tegels een tip: meestal heb je weinig vloertegels en veel wandtegels nodig; kijk dus vooral naar de prijs van de wandtegels en bespaar daarop als het mogelijk is.
Want voor 7m² vloertegels is het op de totaalprijs niet heel spannend of ze ¤ 30 of ¤ 90 per m² kosten, dat scheelt immers maar ¤ 420 op het totaal.
Voor 25 m² wandtegels maakt dat wel uit, bij dezelfde prijzen scheelt dat ineens ¤ 1.500 op het totaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door Leandra op 08-09-2020 12:51:57 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 8 september 2020 @ 12:48:43 #119
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194951284
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:56 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

mja dit is een vrij ruime badkamer met bad/douche en een toilet dat waarschijnlijk weg moet
(tenzij dat financieel heel onaantrekkelijk is want ECHT in de weg zit ie niet.. maar het is vooral overbodig)
dus leidingen en alles zullen grotendeels op de juiste plek zitten.. dat zal schelen.
maar er moeten wel overal nieuwe tegels.. (dat is eigenlijk het belangrijkste misschien wel want dat is nu echt dramatisch)

maar zou toch graag douchen in mn nieuwe huis.. bij voorkeur voor januari _O-
In 2015 kostte een badkamer in een casco nieuwbouwhuis met leidingen al op de juiste plek afgedopt ook 3 weken bij ons.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194951540
Wij hebben bij de koop van ons huidige huis ook een offerte aangevraagd voor het opnieuw tegelen, want de badkamer was functioneel maar wel vanillevlageel van vloer tot plafond :') Maar dat was relatief heel duur vond ik, dus we hebben het maar gelaten en een paar jaar later echt de boel laten renoveren. Dat duurde ook een goede drie weken om te installeren geloof ik.

Wij trekken eind maart in ons nieuwe huis en er hoeft maar weinig te gebeuren. Ik vind dat juist lastiger want het is een stuk minder makkelijker om een mannetje te motiveren voor 1 verdieping stucen of een douchekraan en glazen wand monteren dan voor een complete verbouwing. :+ Moet ik toch binnenkort maar eens achteraan, maar ik ben in mijn hoofd nog erg bezig met de verkoop van huidige woning die binnenkort plaatsvindt. Er staan al wel 14 bezichtigingen gepland, dus dat is mooi ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 8 september 2020 @ 13:17:57 #121
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_194951703
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 12:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Idem met de tegels; of ze nou tegels van ¤ 30 per m² of ¤ 90 per m² moeten plaatsen maakt op zich ook weinig uit, het verschil kan hem alleen nog zitten in keramisch vs natuursteen plaatsen, maar dan nog wordt het arbeidsloon daar op heel veel m² niet ineens veel meer of minder van.

Tegenwoordig is er ook een trend om tegels van bijna 1m2 te kiezen, dergelijke grote tegels vereisen veel meer precisie en vaak een tweede tegelzetter om te plaatsen. Die zijn dan ook duurder om te plaatsen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 8 september 2020 @ 13:19:41 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194951721
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:17 schreef zalkc het volgende:

[..]

Tegenwoordig is er ook een trend om tegels van bijna 1m2 te kiezen, dergelijke grote tegels vereisen veel meer precisie en vaak een tweede tegelzetter om te plaatsen. Die zijn dan ook duurder om te plaatsen.
Ja, dat dan wel weer, maar die plaats je niet op de wand, en in de meeste badkamers zijn tegels van 1m² ook vrij onhandig voor op de vloer, want als er 2 of 3 ongesneden geplaatst kunnen worden dan ben je er wel.

In woonkamers en keukens wil men tegenwoordig idd vaak wel hele grote tegels plaatsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194951859
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:56 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

mja dit is een vrij ruime badkamer met bad/douche en een toilet dat waarschijnlijk weg moet
(tenzij dat financieel heel onaantrekkelijk is want ECHT in de weg zit ie niet.. maar het is vooral overbodig)

Uit nieuwsgierigheid: waarom wil je het toilet weghalen?
Badkamer op de eerste verdieping en er is al een wc beneden?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_194952221
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:30 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid: waarom wil je het toilet weghalen?
Badkamer op de eerste verdieping en er is al een wc beneden?
+1 is er nog een wc op de 1e? Ik vind 2 wc's in huis echt heel fijn
pi_194952535
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 12:39 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Nouja, zo zou je het kunnen doen dus :P
ik maakte mental notes

en digitale naar mijn wederhelft :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:30 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid: waarom wil je het toilet weghalen?
Badkamer op de eerste verdieping en er is al een wc beneden?
nee.. badkamer op de begane grond.. tegenover het toilet :)
je kunt elkaar bijna een hand geven zegmaar.
en boven inderdaad ook nog een toilet.

minimaal de helft van de tijd hebben we dan meer toiletten dan mensen in huis zegmaar :)
dus bovenal overkill en ruimte die practischer in gezet kan worden.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 8 september 2020 @ 14:24:46 #126
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_194952565
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:21 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

ik maakte mental notes

en digitale naar mijn wederhelft :)
[..]

nee.. badkamer op de begane grond.. tegenover het toilet :)
je kunt elkaar bijna een hand geven zegmaar.
en boven inderdaad ook nog een toilet.

minimaal de helft van de tijd hebben we dan meer toiletten dan mensen in huis zegmaar :)
dus bovenal overkill en ruimte die practischer in gezet kan worden.
Maar wat als je 's nachts even moet plassen? Of bij een verkeerd restaurant hebt gegeten?
pi_194952604
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:24 schreef Roberto_BOZ het volgende:
nee.. badkamer op de begane grond.. tegenover het toilet
je kunt elkaar bijna een hand geven zegmaar.
en boven inderdaad ook nog een toilet.
quote:
nee.. badkamer op de begane grond.. tegenover het toilet :)
je kunt elkaar bijna een hand geven zegmaar.
en boven inderdaad ook nog een toilet.
komt goed :)
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 8 september 2020 @ 14:32:06 #128
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_194952682
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:27 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

[..]

komt goed :)
Ik dacht dat je hem weg wilde halen boven? verkeerd gelezen?
pi_194952715
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:32 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Ik dacht dat je hem weg wilde halen boven? verkeerd gelezen?
ik had het speciaal nog eens gequote voor je...

lees nog maar eens :)
pi_194953228
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:21 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

ik maakte mental notes

en digitale naar mijn wederhelft :)
[..]

nee.. badkamer op de begane grond.. tegenover het toilet :)
je kunt elkaar bijna een hand geven zegmaar.
en boven inderdaad ook nog een toilet.

Ja dat is wel overdreven.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_194953482
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:04 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ja dat is wel overdreven.
snap het ook niet zo.. de badkamer is er later bijgebouwd
toen zat dat andere toilet er toch ook al zou je denken.

en boven moet er wel wat aan gebeuren aan dat toilet.. maar denk dat we daar zelf al een heel eind mee komen
daar is de vloer gaar.. maar tenzij er iets heel geks mis is..moet dat lukken.
pi_194960080
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 00:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Coronaproof? :o
Ik heb geen adres dus geen idee hoe groot de hal is.

Wij hebben hier wel een systeem van een of 2 jassen aan de kapstok in de hal en de rest van de jassen in de berging tussen de hal en de keuken.
Niet coronaproof gok ik

Huidige hal

Nieuwe hal

Imgur werkt niet mee
pi_194981918
Ga vanavond even langs bij de huidige bewoners van mijn nieuwe huis.
Meetlint mee, dan kan ik met de informatie die daar uit komt een stuk concreter gaan zoeken naar de juiste meubels en oplossingen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  donderdag 10 september 2020 @ 08:51:47 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194981942
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 08:49 schreef Sometimes het volgende:
Ga vanavond even langs bij de huidige bewoners van mijn nieuwe huis.
Meetlint mee, dan kan ik met de informatie die daar uit komt een stuk concreter gaan zoeken naar de juiste meubels en oplossingen.
Plattegronden vooral ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194981997
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 08:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Plattegronden vooral ;)
Ja die heb ik, maar daar missen nog best veel voor mij belangrijke getallen op.
(Of bedoelde je precies dat?).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  donderdag 10 september 2020 @ 09:05:21 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194982083
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 08:58 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ja die heb ik, maar daar missen nog best veel voor mij belangrijke getallen op.
(Of bedoelde je precies dat?).
Plattegronden horen wel afmetingen te hebben ja :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194982104
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Plattegronden horen wel afmetingen te hebben ja :D
Hier verrassend blij met de plattegronden van funda...
alle rare hoeken staan er gewoon netjes inclusief afmetingen op.

En huis is in stukken en beetjes gegroeid door de jaren heen.. dus er zitten wel wat gekke dingen in.
pi_194982222
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:07 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hier verrassend blij met de plattegronden van funda...
alle rare hoeken staan er gewoon netjes inclusief afmetingen op.

En huis is in stukken en beetjes gegroeid door de jaren heen.. dus er zitten wel wat gekke dingen in.
wil je een linkje kwijt, Uhmmpie, ik ben wel benieuwd!

Wij krijgen 5 oktober de sleutels, dat komt er nu al erg snel aan...
pi_194982334
gister bouwkeuring.
hoop bevestiging van wat ons lekenoog ook al had gespot.

wat nog andere zaken ook... niks schokkends dus uiteindelijk.
pi_194982410
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:13 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wil je een linkje kwijt, Uhmmpie, ik ben wel benieuwd!

Wij krijgen 5 oktober de sleutels, dat komt er nu al erg snel aan...
ik stuurde een dm

en dat gaat inderdaad wel heel snel ineens dan.

hier nog druk met de hypotheek maar ik verwacht over uiterlijk 1,5-2 maanden wel de sleutels te hebben.
als alles goed gaat dus.
nu wat discussie nog mbt voorwaarden in het koopcontract :)
  donderdag 10 september 2020 @ 10:38:48 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194983344
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:07 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hier verrassend blij met de plattegronden van funda...
alle rare hoeken staan er gewoon netjes inclusief afmetingen op.

En huis is in stukken en beetjes gegroeid door de jaren heen.. dus er zitten wel wat gekke dingen in.
Dan krijg je idd van die rare hoekjes, maar het geeft een huis meestal ook wel weer charme.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194984993
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan krijg je idd van die rare hoekjes, maar het geeft een huis meestal ook wel weer charme.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
haha nou ik ben vooral blij dat mijn lief net als ik.. weinig heeft met nieuwbouw.
pi_195056879
We twijfelen nog.... Keramische terrastegels of gewone terrastegels. Gaat om een terras van 5 bij 4 en een veranda van 4 bij 4.
Keramisch is krasvast maar duurder. Het water kan niet tussen de tegels weg, maar aan de zijkanten.
Niet keramisch laat wel vocht door dus sneller droog na een bui. Er is wel een grotere kans op krassen bij schuiven van objecten of steentjes. En is dus goedkoper.

Wat zouden jullie adviseren?
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_195057576
Ik vind die (dunne) keramische tegels erg fraai, maar zie ze verzakken zo snel.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 14 september 2020 @ 17:10:10 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195058186
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:39 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

haha nou ik ben vooral blij dat mijn lief net als ik.. weinig heeft met nieuwbouw.
Wij wonen sinds een paar maanden in een nieuwbouw (huur)appartement en de afwerking is misschien niet van het niveau dat ik in mijn eigen huis wel verwacht, maar ik moet zeggen dat het comfort me alleszins meevalt, met moderne isolatie en HR++ glas enzo, nergens radiatoren want vloerverwarming, hoge plafonds en deuren.
Ik had niet verwacht dat ik met een appartement met ongeveer de helft aan vloeroppervlak van ons huis zo content zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195059425
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 17:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij wonen sinds een paar maanden in een nieuwbouw (huur)appartement en de afwerking is misschien niet van het niveau dat ik in mijn eigen huis wel verwacht, maar ik moet zeggen dat het comfort me alleszins meevalt, met moderne isolatie en HR++ glas enzo, nergens radiatoren want vloerverwarming, hoge plafonds en deuren.
Ik had niet verwacht dat ik met een appartement met ongeveer de helft aan vloeroppervlak van ons huis zo content zou zijn.
Ik heb 8 jaar in nieuwbouw gewoond
Eerst bewoners dus het opstarten was wat roestig... hoop dingen niet afgewerkt en iemand had voor we het kochten de ruiten gesloopt...
En een deel van de kozijnen was niet afgelakt.
Dat is na veel gezeur van ons wel opgelost door de aannemer maar als bonus liet hij wel 3 gebroken ruiten van vloer tot plafond in 5 lagen in de woonkamer achter :)

Blij met handige ex die de elctra-zaken uiteindelijk zelf maar heeft opgelost.. (want je wil toch verder tenslotte)
En handige vader die heeft geholpen met de rest.

Maar eenmaal de aanloopproblemen voorbij... was het inderdaad heel relaxt wonen :)

Dus inmiddels weet ik wel dat nieuwbouw ook niet “spullen neerzetten en klaar” is.
Maar daarna is het wel heel relaxt natuurlijk.

Toch evengoed erg blij dat we nu voor een ouder huis en buitengebied gaan.
Brengt wel weer andere issues mee.

Maar eenzijdig afspraken wijzigen.. is in beide gevallen not done :)
  maandag 14 september 2020 @ 18:53:16 #147
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_195059588
Ligt ook aan je bouwer. Ik heb helemaal niet zoveel issues ervaren met nieuwbouw. Zou het zo weer doen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_195059659
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 18:53 schreef laziness het volgende:
Ligt ook aan je bouwer. Ik heb helemaal niet zoveel issues ervaren met nieuwbouw. Zou het zo weer doen.
Mja bij ons was het drama...
Contactpersoon heette niks...
en dat was wel de grote grap van het hele bouwproject....
volgens mij is ze ergens nog ontslagen ook want op zwker moment kreeg ik dr niet meer aan de lijn.
pi_195059746
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 18:53 schreef laziness het volgende:
Ligt ook aan je bouwer. Ik heb helemaal niet zoveel issues ervaren met nieuwbouw. Zou het zo weer doen.
Wij ook. Twee maal gedaan nu, prima bevallen.
Minder onaangename verrassingen dan bij een oud pand, hoewel ik de charme ervan ook zeker wel zie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 14 september 2020 @ 19:22:26 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195060009
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 19:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij ook. Twee maal gedaan nu, prima bevallen.
Minder onaangename verrassingen dan bij een oud pand, hoewel ik de charme ervan ook zeker wel zie.
Oh, ik zie de charme ook absoluut wel, maar ik heb gewoon geen zin meer in een doorwaaiwoning die ik niet zonder enorme investering gasloos kan krijgen.
Maar goed, dat is mijn issue dan weer... noem me maar een klimaatdrammer :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')