Is dan ook beide verboden onder dezelfde wet. ( Zie OP)quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:48 schreef zuco het volgende:
Is er veel verschil tussen een corrigerende tik of iemand compleet de grond inboren (geestelijke klappen zijn misschien nog wel erger).
Blijkbaar niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 19:12 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dus je moet bang zijn voor de politie... Gewoon respect hebben en geen fysiek geweld gebruiken is geen optie
Heb je kinderen?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 19:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Anecdotes, altijd leuk. Kom eens met bewijs dat het helpt bij de opvoeding?
Vooral het feit dat het vaker gebeurd is bij jou en je broertje zou al een lichtje bij je moeten laten branden dat je er niks van leerde en het dus niet hielp
ja 2. Nooit geslagen. Dus je vindt dat je kinderen regelmatig moet slaan zelfsquote:Op donderdag 27 augustus 2020 20:24 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Heb je kinderen?
Dan zou je namelijk weten dat iedere vorm van disciplineren en corrigeren van je kinderen vooral effectief is dankzij de kunst van herhaling. Als het na 1 x al volkomen 100% effectief zou zijn, dan komt dat door angst en dat willen we toch juist voorkomen?
Natuurlijk jongenquote:Scheelt natuurlijk ook per leeftijdcategorie. Een kind van 4 is makkeljker te sturen dan een halve zool van een puber van 13.
Ik zou nooit m'n kinderen slaan of corrigerende tikken geven, je parafraseert, stuurt weg van de daadwerkelijke issue en ik merk gewoon dat je dit topic niet hebt geopend om een discussie te voeren, maar vooral om te janken tegen iemand die dingen anders zietquote:Op donderdag 27 augustus 2020 20:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
ja 2. Nooit geslagen. Dus je vindt dat je kinderen regelmatig moet slaan zelfs
[..]
Natuurlijk jongen
En door slaan verlies je wmb alle respectquote:Op donderdag 27 augustus 2020 19:47 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet.
Blijkbaar moeten we het maar normaal vinden dat agenten, en andere hulpverleners, bespuugd, geschopt, geslagen en uitgescholden worden en dat ze alles behalve de gootsteen naar hun hoofd gegooid krijgen.
'Foei. En nou nooit meer doen, hè?' zeggen is niet altijd genoeg om respect bij te brengen
Het daadwerkelijke issue is dat veel mensen de corrigerende tik nog steeds zien als noodzakelijk ondanks dat het al sinds 2007 verboden isquote:Op donderdag 27 augustus 2020 20:33 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik zou nooit m'n kinderen slaan of corrigerende tikken geven, je parafraseert, stuurt weg van de daadwerkelijke issue en ik merk gewoon dat je dit topic niet hebt geopend om een discussie te voeren, maar vooral om te janken tegen iemand die dingen anders ziet
Ik kan alleen maar voor m’n hond spreken, aangezien ik geen kinderen heb, maar bij hem helpen corrigerende tikken. Hij luistert dán wel omdat hij weet dat het dan menens is.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 19:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Anecdotes, altijd leuk. Kom eens met bewijs dat het helpt bij de opvoeding?
Vooral het feit dat het vaker gebeurd is bij jou en je broertje zou al een lichtje bij je moeten laten branden dat je er niks van leerde en het dus niet hielp
Experts zijn het niet met je eensquote:Op donderdag 27 augustus 2020 20:49 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar voor m’n hond spreken, aangezien ik geen kinderen heb, maar bij hem helpen corrigerende tikken. Hij luistert dán wel omdat hij weet dat het dan menens is.
De situatie was wel hetzelfde want je deed iets waarvan je wist dat het niet mocht en wat de gevolgen warenquote:En dat het vaker bij ons is gebeurd zegt niet dat het altijd dezelfde situatie was. Het waren steeds andere dingen. Dus je argument dat het niet hielp wordt bij deze van tafel geveegd.
Bron? En geen anekdotesquote:Corrigerende tikken helpen wél bij de opvoeding van kinderen.
Je antwoord niet op hoe jij omgaat met échte frustratie. Heb je dat weleens meegemaakt? Ik had dat nml nog nooit meegemaakt, en een pup veroorzaakte dit...quote:Op donderdag 27 augustus 2020 19:00 schreef ZarB het volgende:
[..]
Daar hebben ze best wel hulp voor, want het is abnormaal om jezelf niet te kunnen beheersen. Maar mensen die dat hebben vinden het vaak wel normaal. Vergoeilijken bagatelliseren, noem maar op.
Net als "ja ik ben wel alcoholist maar een paar wijntjes moet af en toe wel kunnen"
"Ja maar dat meisje van 6 zei dat ze het goed vond"
Bla
Bla
Bla
Wij hebben nu eenmaal een nogal aparte hond... Dus bij ons/mij helpt het iig wél. Wat experts ook zeggen. 🙂quote:Op donderdag 27 augustus 2020 20:54 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Experts zijn het niet met je eens
https://www.doggo.nl/arti(...)t-gebruik-van-straf/
https://www.dierenkliniek(...)straffen-bij-de-hond
[..]
De situatie was wel hetzelfde want je deed iets waarvan je wist dat het niet mocht en wat de gevolgen waren
[..]
Bron? En geen anekdotes
Die frustratie kent iedere ouder wel, zo af en toe.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:24 schreef -Ferb- het volgende:
Voor mensen die ferm tégen de corrigerende tik zijn: Hoe ga jij om met énorme frustratie? Kun jij dan nog normaal reageren? Ik niet! Ik word daar wel zo ontzettend kwaad van dat ik me niet (meer) kan beheersen...
Dat geldt eigenlijk voor alle situaties die je als mens tegenkomt in het levenquote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Die frustratie kent iedere ouder wel, zo af en toe.
Wat ik dan doe?
Ik plaats mezelf, of mijn kind, letterlijk uit de situatie.
Als het niet een acuut gevaarlijke situatie is voor het kind, is 2 minuten ademen ook geen probleem.
Pick your battles wisely.
Ja. Eens.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:31 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dat geldt eigenlijk voor alle situaties die je als mens tegenkomt in het leven
Idem hierquote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:58 schreef Samhain het volgende:
Ik voed mijn kinderen op zonder slaan en zonder straffen. Dat laatste deed ik toen ze jonger waren wel (op de trap zitten, een minuut per levensjaar bijv) maar het zorgde er niet voor dat niet gewenst gedrag ophield en ze deden/doen eigenlijk ook geen dingen waarvan ik vind dat ze alleen dmv heftige consequenties kunnen leren dat dat niet goed is.
Er is ook geen eeuwig praten en al helemaal geen discussie.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Omdat eeuwig praten en discuseren soms niet de juiste oplossing is en een beetje machtsvertoon nodig is om de harmonie te herstellen.
Same here.. ook mbt dat trapzitten. Onzin methode wmbquote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:58 schreef Samhain het volgende:
Ik voed mijn kinderen op zonder slaan en zonder straffen. Dat laatste deed ik toen ze jonger waren wel (op de trap zitten, een minuut per levensjaar bijv) maar het zorgde er niet voor dat niet gewenst gedrag ophield en ze deden/doen eigenlijk ook geen dingen waarvan ik vind dat ze alleen dmv heftige consequenties kunnen leren dat dat niet goed is.
Oh vast. Een bange hond zal vast luisteren. Maar is dat wat je wil een hond of kind dat bang voor je is?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:01 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Wij hebben nu eenmaal een nogal aparte hond... Dus bij ons/mij helpt het iig wél. Wat experts ook zeggen. 🙂
Hoe eens op te reageren alsof je de bijbel zit te verdedigen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:08 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Er is ook geen eeuwig praten en al helemaal geen discussie.
Maar als jij niet kan uitleggen waarom iets niet mag dan zou je misschien bij jezelf te rade moeten gaan
Fysiek machtsvertoon is niet nodig en werkt vaak averechts
Ja, precies.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Idem hier
Naarmate ze ouder worden valt er ook beter mee te praten.
Die echte extreme driftbuien (waar een 3 of 4 jarig kind soms niet goed zelf uit komt) zijn wel over.
En dat alles zonder slaan.
Oh. Die schaamte is straf genoeg.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:32 schreef Samhain het volgende:
[..]
Ja, precies.
Mijn oudste heeft het ooit goedgevonden dat een klasgenoot in de supermarkt iets jatte en bij hem in zijn rugzak stopte. Natuurlijk werden ze gepakt.
Maar ook hier heb ik hem niet voor gestraft. Hij kreeg een boete, die moest hij zelf betalen en verder was het feit dat zijn vader en ik met hem bij de bedrijfsleider moesten komen straf genoeg. Daar hoefde ik niet ook nog prvivieges voor af te nemen ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |