abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194748478
Mwaoch, gevoelsmatig vind ik 16 te jong voor iemand van 21. Niet dat alle mannen van 21 jaar nu zo bijster volwassen zijn, maar iemand van 16 is gewoonweg een kind. Misschien een kind dat eruit ziet als een volwassene, maar dat is ze allerminst. Verder tja, of dit wel of niet door de beugel kan... wettelijk? Ik geloof dat het mag. Maar als moeder van zo'n 16 jarig grietje zou ik er mijn vraagtekens bij zetten. Zou mijn dochter van 16 niet met een kerel van 21 willen zien, laat ik 't zo zeggen.
(Un)masking for the greater good.
pi_194748500
Lekker toch

Kan 31 en 16 ook nog?
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_194749884
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:51 schreef Mortaxx het volgende:
Lekker toch

Kan 31 en 16 ook nog?
damn zo oud alweer

ouwe lul

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2020 19:16:20 ]
  donderdag 27 augustus 2020 @ 19:19:21 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194749926
Maar veelal zitten 16 en 21 nog wel in elkaars vaarwater. Beide komen elkaar mogelijk tegen in de lokale skihut of op een festival. Of ze treffen elkaar in Salou ofzo. Dan kan er gewoon een vonkje overslaan zonder dat ze heel erg bezig zijn met hoeveel jaar er tussen zit.
pi_194752003
Ik ken wel een paar meisjes die op hun 16e jongens van 21 hadden dus zo gek is het niet
pi_194752117
Dat deed die Enzo knoll toch ook, met een meisje. Binnen enkele jaren werd dat meisje opeens uitgemaakt voor dik oud en uitgezakt.
.
pi_194753096
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:04 schreef Fer het volgende:
Dat deed die Enzo knoll toch ook, met een meisje. Binnen enkele jaren werd dat meisje opeens uitgemaakt voor dik oud en uitgezakt.
Kleine meisjes neuken doen veel van dat soort types die een kleine-meisjes-fanbase hebben. Lekker makkelijk scoren.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 22:41:28 #108
22565 asco
Los in deze tent
pi_194754587
Ja, niks mis mee. Mijn reeds 26 jaar durende relatie is het bewijs. 🥰👍
  donderdag 27 augustus 2020 @ 23:17:39 #109
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_194755433
Ik was 20 toen ik mijn vriendin leerde kennen, zij was toen 16. Bij ons heeft dat nooit problemen opgeleverd door een combi van factoren: ik kon het eerste jaar blijven slapen, maar bij mijn zwager op de kamer, zij was zelfbewust, ook in die zin dat ze duidelijk ook zelf grenzen trok seksueel, en ik wilde geen risico's lopen om dingen te doen waar ik een jaar later als het uit zou gaan op haar 17e met terugwerkende kracht spijt van zou krijgen.

Dat laatste is zeker niet altijd leuk en spannend,en daarvoor was allebei 20 veel makkelijker geweest, maar dan kun je dus blijkbaar wel een serieuze relatie opbouwen. 4 jaar leeftijdsverschil qua denkniveau heb ik ook eigenlijk nooit ervaren en vind ik niets. Een vriend scheelt 7 jaar met zijn vrouw, maar dat werkt prima omdat zij hem wat afremt, ook al zou je omgekeerd verwachten.
pi_194755486
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 12:53 schreef Scheepskok het volgende:
Wettelijke minimum leeftijd is toch 16?
Moet ze daadwerkelijk zo oud zijn of moet ze er zo uit zien?
Genoeg vrouwen <16 die meer dan volgroeid zijn en waarvan de hormonen 100% in orde zijn en dus de behoefte hebben vaak en goed afgevuld te worden.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 23:25:49 #111
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194755568
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 23:21 schreef Soepstengel71 het volgende:

[..]

Genoeg vrouwen <16 die meer dan volgroeid zijn en waarvan de hormonen 100% in orde zijn en dus de behoefte hebben vaak en goed afgevuld te worden.
Ze moet zo oud zijn. En als je enige twijfel hebt, moet je het vragen, desnoods id erbij.
pi_194755846
TS noemt het gelijk vieze mannetjes. Weet wel dat het initiatief meestal van het 16-jarige meisje komt en niet zozeer van de oudere jongen

Dus wellicht is de beeldvorming niet helemaal juist. Ik had er in ieder geval geen moeite mee toen ik 21 was. Hierover verteld ook en ik werd uitgemaakt voor pedofiel en opgehangen aan de hoogste boom hier :')

Dus opzich verbaasd me de uitslag van deze Poll me nog wel een beetje dat de meerderheid het nu geen probleem vindt. Maarja ze naaien me hier wel meer op. Dit is trouwens nu wel dik 15 jaar terug hoor.

Owh vergat te zeggen dat ging alleen nog over dat ik met haar whatsappte en dat er verder nooit wat gebeurt is. Dus tsja. Ik heb er geen moeite mee eigenlijk.
Do what you love, love what you do!
pi_194757829
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:04 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Omdat diegene van 21 meer ontwikkeld is. Een kind kan beter ruzie hebben met een kind -omdat het dan meer opgelijk niveau is- dan dat een kind ruzie kan hebben met een volwassene die mentaal een stuk verder is ontwikkeld. Dat begrijp je toch wel, mag ik hopen?
Nee, want ik denk dat het helemaal niet zo zwartwit is. :')
pi_194758423
Laten we wel wezen als elke kerel in dezelfde situatie zat qua leeftijd met het desbetreffende meisje, dan zou elke kerel het wel willen. Het is geloof ik wel een redelijk mooi meisje.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:01:58 #115
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194758535
Natuurlijk zou ik als ouder het eerst wel met argusogen bekijken.
Is er geen druk of dwang of andere nare dingen.
Maar om eerlijk te zijn moet je daar met directe leeftijdsgenoten ook mee oppassen. Ook daar speelt groepsdruk ed regelmatig een rol.

Maar als ze gewoon gek op elkaar zijn en het om een relatie gaat die waarschijnlijk geen stand zal houden omdat ze jong zijn en nog erg aan het vormen zijn?
Dan zie ik het probleem niet, met directe leeftijdsgenoten geld namelijk precies hetzelfde dan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:45:01 #116
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194759425
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 12:55 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ja, maar een 16 jarige met een 17 jarige zou ik heel anders vinden dan een 16 jarige met iemand van 21.
Nou schijnt het wel zo te zijn dat meiden qua verstand al sneller volwassen zijn dan jongens. Vaak zie je dan ook dat de jongens in dit soort situaties qua verstand nog niet heel volwassen zijn.
Het kan dus zijn dat het meisje van 16 qua verstand dichter bij een 18 jarige komt en de jongen van 21 qua verstand ook bij een 18 jarige zit.
Nou heel veel meiden blijven tot ver in hun volwassenheid kinderachtig gedrag vertonen als het gaat om relaties :')
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:00:28 #117
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194759733
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:45 schreef nils7 het volgende:

[..]

Nou heel veel meiden blijven tot ver in hun volwassenheid kinderachtig gedrag vertonen als het gaat om relaties :')
Jongens ook
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:19:02 #118
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194762971
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 23:21 schreef Soepstengel71 het volgende:

[..]

Dat is leuk, maar het mag niet.
Praat over de hel en je komt er.
pi_194763576
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:45 schreef nils7 het volgende:

[..]

Jongens/mannen ook en niet alleen in relaties

https://www.dumpert.nl/item/7776501_868f3ac2
pi_194763622
Hangt een beetje van de dochter af, als deze duidelijk haar grenzen kan aangeven, verantwoordelijk in het leven staat, zou ik er geen moeite mee hebben. Is ze onzeker, makkelijk beinvloedbaar en ze in de avond nog met haar knuffels te praten en leuk haar my little pony's te ordenen zou ik het niet zo geweldig vinden, zou mijn vraagtekens er dan echt bij zetten.
pi_194766214
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 23:17 schreef GrumpyOldMan het volgende:
4 jaar leeftijdsverschil qua denkniveau heb ik ook eigenlijk nooit ervaren en vind ik niets.
Ik vraag mij heel erg af in welke mate intelligentie een rol speelt. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand van 21 die in het laatste jaar van zijn technische universitaire bachelor zit kan levellen met een meisje van 16. Aan de andere kant zijn veel jongens die zo'n technische universitaire bachelor doen vaak emotioneel minder sterk ontwikkeld.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:27:34 #122
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_194767269
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:28 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ik vraag mij heel erg af in welke mate intelligentie een rol speelt. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand van 21 die in het laatste jaar van zijn technische universitaire bachelor zit kan levellen met een meisje van 16. Aan de andere kant zijn veel jongens die zo'n technische universitaire bachelor doen vaak emotioneel minder sterk ontwikkeld.
Kan hoor, ik bedoel op basis van mijn ervaringen. Heb het ook omgekeerd gezien,jongen van 18 die 6 jaar samen ging met een meisje van 23 en zelf altijd wel serieus in relaties was.

Maar als je een 16 jarige meid die volop experimenteert en haar persoonlijkheid nog helemaal aan het ontwikkelen is in een relatie hebt met een 21 jarige man die serieus en snel met carrière is en al nadenkt over de naam als ie een zoon krijgt en labradors, forget it.
pi_194782902
quote:
84s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 23:41 schreef kree het volgende:

Dus opzich verbaasd me de uitslag van deze Poll me nog wel een beetje dat de meerderheid het nu geen probleem vindt. Maarja ze naaien me hier wel meer op. Dit is trouwens nu wel dik 15 jaar terug hoor.

Owh vergat te zeggen dat ging alleen nog over dat ik met haar whatsappte en dat er verder nooit wat gebeurt is. Dus tsja. Ik heb er geen moeite mee eigenlijk.
Whatsappen dik 15 jaar geleden, ja?
pi_194782931
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:43 schreef Samhain het volgende:

[..]

Whatsappen dik 15 jaar geleden, ja?
Euhm jah beetje wel min of meer?
Mss was er nog een stukje sms ervoor maar dat zal niet heel veel geweest zijn dan.

Nu je het zegt trouwens vraag ik het me af mss was het nog wel sms. Weet niet eens meer... maakt voor het verhaal opzich trouwens niks uit want maar manier van communicatie. Vanaf wanneer was er whatsapp is toch al tijdje terug hoor denk ik? Het was nog wel beetje de Hyves periode ipv facebook. Ik weet het niet meer zou zo maar mss dan alleen sms nog kunnen zijn geweest.
pi_194783034
Maar for shure het ging via whatsapp wel dus net begin van. Nou maar dat strookt niet. Want nu ben ik 36. Toen we kletsten was ik 25 of mss 27 denk soort van we verschilde heel veel wel in jaren. Dus wie het wil uitzoeken ga je gang. Is verleden nooit wat gebeurt ik veroordeeld hier als ergste pedofiel etc. Laat gaan er is nooit iets raars geweest laat staan seks. Was alleen wat kletsen. Ok daar wat mis mee.... denk het niet want ik weet ook wel en het lag btw aan mij om die afstand te bewaren hoor en afhouden. Niet aan haar en eigenlijk en meen ik echt heb ik er mss nog nu spijt van dat ik dat deed. Want wss denk hadden we het goed met elkaar kunnen vinden ook al scheelde het een aantal jaar

Ok ban me maar weer aan het kruis enzo als pedofiel
pi_194783058
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:46 schreef kree het volgende:

[..]

Euhm jah beetje wel min of meer?
Mss was er nog een stukje sms ervoor maar dat zal niet heel veel geweest zijn dan.

Nu je het zegt trouwens vraag ik het me af mss was het nog wel sms. Weet niet eens meer... maakt voor het verhaal opzich trouwens niks uit want maar manier van communicatie. Vanaf wanneer was er whatsapp is toch al tijdje terug hoor denk ik? Het was nog wel beetje de Hyves periode ipv facebook. Ik weet het niet meer zou zo maar mss dan alleen sms nog kunnen zijn geweest.
Whatsapp werd gelanceerd in 2009.
pi_194783088
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:49 schreef Natalie het volgende:
Mwaoch, gevoelsmatig vind ik 16 te jong voor iemand van 21. Niet dat alle mannen van 21 jaar nu zo bijster volwassen zijn, maar iemand van 16 is gewoonweg een kind. Misschien een kind dat eruit ziet als een volwassene, maar dat is ze allerminst. Verder tja, of dit wel of niet door de beugel kan... wettelijk? Ik geloof dat het mag. Maar als moeder van zo'n 16 jarig grietje zou ik er mijn vraagtekens bij zetten. Zou mijn dochter van 16 niet met een kerel van 21 willen zien, laat ik 't zo zeggen.
Ik ook niet.
En al helemaal niet met een vlogger.

Maar de moeder van dit meisje vindt het blijkbaar goed, dát lijkt me dan het belangrijkste in het verhaal.
pi_194783146
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:57 schreef Samhain het volgende:

[..]

Ik ook niet.
En al helemaal niet met een vlogger.

Maar de moeder van dit meisje vindt het blijkbaar goed, dát lijkt me dan het belangrijkste in het verhaal.
Wat heeft die moeder hier mee te maken? Als een moeder zegt dat haar 12 jarige iets mag met een 18 jarige dan vinden wij dat toch ook niet het meest belangrijke?
pi_194783164
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:55 schreef Samhain het volgende:

[..]

Whatsapp werd gelanceerd in 2009.
Ok even rekenen ben nu 36 in 2020 dus was ik ietsjes ouder wss wel ja. Maargoed boeie haar ouders verschillen 10 jaar en die ouders daarvan 15. Ik zeg maar het is relatief.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:05:40 #130
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_194783236
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:00 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Wat heeft die moeder hier mee te maken? Als een moeder zegt dat haar 12 jarige iets mag met een 18 jarige dan vinden wij dat toch ook niet het meest belangrijke?
De ouders hebben ermee te maken omdat het meisje in kwestie (12 of 16, maakt niet uit) minderjarig is. De vlogger in kwestie kan 't kind wel meeslepen op vakantie etc, maar dit kan hij niet doen zonder toestemming. En wat ze daar samen uitspoken? Sja, ik neem aan dat die ouders ook niet dom zijn. Kennelijk vinden ze het oké.

Iets wat ik overigens helemáál niet oké vind.

[ Bericht 0% gewijzigd door Natalie op 29-08-2020 20:10:17 (taalcorrectie) ]
pi_194783275
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:05 schreef Natalie het volgende:

[..]

De ouders hebben ermee te maken omdat het meisje in kwestie (12 of 16, maakt niet uit) minderjarig is. De vlogger in kwestie kan 't kind wel meeslepen op vakantie etc, maar dit kan hij niet doen zonder toestemming. En wat ze daar samen uitspoken? Sja, ik neem aan dat die ouders ook die dom zijn. Kennelijk vinden ze het oké.

Iets wat ik overigens helemáál niet oké vind.
Dat bedoel ik. Zo'n situatie zou of altijd goed of altijd fout gevonden moeten worden, maar niet moeten afhangen van het oordeel van een moeder. Die moeder kent haar dochter natuurlijk (hopelijk) het beste, maar als zij een leeftijdsverschil van 6 jaar op die leeftijd goed vindt, dan heb ik daar ook mijn vragen bij.
pi_194783377
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:00 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Moeder/ouders.
En ja, het is wél het belangrijkste wat die ervan vindt/vinden. Het gaat ons forummers namelijk niks aan. We kunnen vinden wat we willen, het meisje hèèft al opvoeders.

We hebben het niet over 12 en 18, dus we gaan die vergelijking niet maken. Toch?
pi_194783433
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:14 schreef Samhain het volgende:

[..]

Moeder/ouders.
En ja, het is wél het belangrijkste wat die ervan vindt/vinden. Het gaat ons forummers namelijk niks aan. We kunnen vinden wat we willen, het meisje hèèft al opvoeders.

We hebben het niet over 12 en 18, dus we gaan die vergelijking niet maken. Toch?
Jij zegt dat het om het oordeel van de ouders gaat. Waar trek jij die grens? Als een moeder van een 16 jarig meisje zegt dat haar dochter een relatie aan mag gaan met een 21 jarige jongen dan vindt jij dat oke? En wat als het meisje 15 zou zijn? Of 14? Of 13? Of wat als de jongen 22 zou zijn? Of 23? Op een gegeven moment vind je het niet meer kunnen en dat staat dan los van het oordeel van de ouders.
pi_194783478
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:08 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Zo'n situatie zou of altijd goed of altijd fout gevonden moeten worden, maar niet moeten afhangen van het oordeel van een moeder. Die moeder kent haar dochter natuurlijk (hopelijk) het beste, maar als zij een leeftijdsverschil van 6 jaar op die leeftijd goed vindt, dan heb ik daar ook mijn vragen bij.
Nou dat weet ik echt niet hoor. Ik vindt het nog wel meevallen als je uitgaat van gewoon normale omstandigheid? Tuurlijk er zullen wel soort extremen kunnen zijn maar daar zijn de ouders dan weer voor. Maar perce het leeftijdsverschil zou niet de doorslaggevende factor moeten zijn denk ik? Net kan tever gaan natuurlijk maar ok zelfs iets jonger als 16 mwha zouden ouders mss meer moeten kijken naar hoe klikt dat met elkaar ipv rekenen op paar maanden verschil

Ik denk dat het kan mits wel beetje de ouders ervan weten. Sowieso doen ze het anders toch wel buiten hun om. Maar dat terzijde. Bedoel maar voor relatie dingen enzo.
pi_194783531
En ik heb natuurlijk toen veel gepraat met net 16. Euh ik had nog nooit geneukt. Voor haar simpelste zaak van de wereld heb twee jongens gepijpt etc. Nou en lieg dit echt niet bij elkaar he. En ze is verder gegaan dat ik nog haar huisarts toen belde voor haar omdat ze bang was zwanger te zijn. En dat is rond 16. De eerste keer ik sex was ik 28

Dus. Denk maar niet dat jullie lieve dochtertjes zo onschuldig zijn als ze lijken. En benadruk het nog maar een keer. Ik verzin dit niet.... echt waar zo gebeurt. Niemand iets minder om geworden.
pi_194783586
En trouwens mocht dat als een shock aan komen voor ouders die dit lezen..... mooi zo reality check..... en dit is not meer als 10 jaar terug al. Hoe meer moeilijk je erin gaat zijn om je kleine kindje je kleine kindje te houden hoe meer ze extern opzoek gaan met oudere jongens noem het op. Zo is het en niet anders.

En op zeker uit mijn ervaring meiden zijn er nog eerder naar opzoek als jongens op die leeftijd.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:26:38 #137
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_194783622
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:17 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Jij zegt dat het om het oordeel van de ouders gaat. Waar trek jij die grens? Als een moeder van een 16 jarig meisje zegt dat haar dochter een relatie aan mag gaan met een 21 jarige jongen dan vindt jij dat oke? En wat als het meisje 15 zou zijn? Of 14? Of 13? Of wat als de jongen 22 zou zijn? Of 23? Op een gegeven moment vind je het niet meer kunnen en dat staat dan los van het oordeel van de ouders.
In zekere zin heb je daar gelijk in, maar dat oordeel, en waar die grens precies ligt, hangt niet alleen af van leeftijd, maar ook van situatie. Neem bijvoorbeeld een meisje van 16 jaar: stel dat ze iets krijgt met de buurjongen van 21. Iemand die ze al jaren kent, met ouders die vaak bij elkaar over de vloer komen en het goed kunnen vinden. In zo'n geval is het leeftijdsverschil waarschijnlijk niet zo'n issue. Ze kennen de jongen, weten wat ze aan hem hebben en vertrouwen hem met hun dochter. Da's wel even iets anders van een of andere vage onbekende gast die dochterlief ergens in een bar heeft opgepikt.
pi_194784031
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:17 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet helemaal oppikt wat ik zeg. In dit geval vinden de ouders van het meisje het goed. Dat is in dit geval het enige wat ertoe doet.

En in alle andere gevallen zijn ook nog steeds de ouders verantwoordelijk, dus heb ik persoonlijk ook niet zoveel te vinden van wat zij al dan niet goedvinden voor hun kind.
pi_194784116
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:51 schreef Samhain het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet helemaal oppikt wat ik zeg. In dit geval vinden de ouders van het meisje het goed. Dat is in dit geval het enige wat ertoe doet.

En in alle andere gevallen zijn ook nog steeds de ouders verantwoordelijk, dus heb ik persoonlijk ook niet zoveel te vinden van wat zij al dan niet goedvinden voor hun kind.
Dat is dus juist wat ik aan je probeer te vragen. In hoeverre kan je de verantwoordelijkheid bij de ouders leggen?
pi_194784726
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:07 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Op jonge leeftijd is het verschil in mentale leeftijd een stuk groter. Een 11 jarige met een 16 jarige is ook heel anders dan een 27 jarige met een 32 jarige. Dat begrijp jij ook wel.
Ik vind dat je nogal generaliseert. De ene persoon is door de opvoeding of levenservaring veel verder mentaal gezien dan de ander. Vooral meiden gaan sneller dan jongens. Mijn vriendin - nu inmiddels 12 jaar later mijn vrouw - was begin 17 en ik begin 23. Maar ik was eigenlijk in veel vlakken minder ver dan zij. Mensen die ons niet kenden dachten dat we beiden 20 waren, zeg maar.

Het is belangrijk dat de betrokken mensen het allemaal oké vinden, incluis ouders, om gedoe te voorkomen.

En wat jij daar dan verder van vindt mag je vinden, maar boeit natuurlijk helemaal niets.
pi_194784776
Dan vergeet ik nog even de usecase dat als ik een dochter van 16 zou hebben ik 100x liever een jongen van 21-22 zou hebben die serieus met haar omgaat dan een sjappie / badboy / foute vriend van 17 die haar alleen maar wil om te scoren. Je mag als ouder toch hopen dat die ellende je bespaard blijft. Intelligentie, opvoeding, overkomen en fatsoen zijn ook van die dingen die invloed hebben op het plaatje.
pi_194784782
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:28 schreef Holy_Goat het volgende:
Dan vergeet ik nog even de usecase dat als ik een dochter van 16 zou hebben ik 100x liever een jongen van 21-22 zou hebben die serieus met haar omgaat dan een sjappie / badboy / foute vriend van 17 die haar alleen maar wil om te scoren. Je mag als ouder toch hopen dat die ellende je bespaard blijft.
Vals dilemma
pi_194785040
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:28 schreef Chia het volgende:

[..]

Vals dilemma
Nou weet niet ben het er eigenlijk wel mee eens? Denk niet zozeer dat de leeftijd zozeer belangrijk is, wat hier dus wel wordt gedacht want 16 en ojeee met 21. Het doet er geen reet toe.

Als ouders zou je daar niet als meest op moeten letten, Ok moet beetje normaal blijven natuurlijk. Maar ik vindt het echt best kunnen. En een meisje van 16 is niet zo onschuldig als het lijkt, Meestal was toen al niet en nu al helemaal niet. Maargoed ouders willen dat graag geloven natuurlijk nog.

En ik verbaasde me er ook over en was dus al een stuk ouder toen we iets verder gingen praten van ja die jongen gepijpt en die en etc. Ik whaaaat en toen was ze net aan 16 trouwens. Nu zal ik wel een extreem geval getroffen hebben. Maar duurde toch nog even 5 jaar later voor ik als jongen eerst seks had. Niet met haar btw. Maar iemand die een jaartje verschilde voor we daar drama over krijgen. Maarja ik weet niet of leeftijd wel de goede richtlijn is perce. Denk het niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door kree op 29-08-2020 21:50:06 ]
pi_194785746
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:43 schreef kree het volgende:

[..]

Nou weet niet ben het er eigenlijk wel mee eens? Denk niet zozeer dat de leeftijd zozeer belangrijk is, wat hier dus wel wordt gedacht want 16 en ojeee met 21. Het doet er geen reet toe.

Als ouders zou je daar niet als meest op moeten letten, Ok moet beetje normaal blijven natuurlijk. Maar ik vindt het echt best kunnen. En een meisje van 16 is niet zo onschuldig als het lijkt, Meestal was toen al niet en nu al helemaal niet. Maargoed ouders willen dat graag geloven natuurlijk nog.

En ik verbaasde me er ook over en was dus al een stuk ouder toen we iets verder gingen praten van ja die jongen gepijpt en die en etc. Ik whaaaat en toen was ze net aan 16 trouwens. Nu zal ik wel een extreem geval getroffen hebben. Maar duurde toch nog even 5 jaar later voor ik als jongen eerst seks had. Niet met haar btw. Maar iemand die een jaartje verschilde voor we daar drama over krijgen. Maarja ik weet niet of leeftijd wel de goede richtlijn is perce. Denk het niet.
Leeftijd is in die zin belangrijk dat er aangetoond is dat er gemiddeld minder goed beslissingen kunnen worden genomen, omdat de hersenen simpelweg nog niet voldoende ontwikkeld zijn om alle gevolgen goed te kunnen overzien. Tel daarbij op dat juist in die periode geëxperimenteerd gaat worden met grenzen opzoeken en bewaken en het is een stuk begrijpelijker waarom jongeren makkelijk voor de bijl kunnen gaan met dingen waar ze nog niet echt klaar voor zijn.
Dat het onder de 16 alsnog gebeurt is dus geen sterk argument. Makkelijk over seks praten en het doen is zeker op die leeftijd geen bewijs dat het ok is, naast bovenstaand argument. Het kan gewoon aangeleerd gedrag zijn om erbij te willen horen of volwassener over willen komen. Op die leeftijd ben je ook gevoeliger voor groepsdruk en goedkeuring genereren enzo.
pi_194785852
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 22:18 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Leeftijd is in die zin belangrijk dat er aangetoond is dat er gemiddeld minder goed beslissingen kunnen worden genomen, omdat de hersenen simpelweg nog niet voldoende ontwikkeld zijn om alle gevolgen goed te kunnen overzien. Tel daarbij op dat juist in die periode geëxperimenteerd gaat worden met grenzen opzoeken en bewaken en het is een stuk begrijpelijker waarom jongeren makkelijk voor de bijl kunnen gaan met dingen waar ze nog niet echt klaar voor zijn.
Dat het onder de 16 alsnog gebeurt is dus geen sterk argument. Makkelijk over seks praten en het doen is zeker op die leeftijd geen bewijs dat het ok is, naast bovenstaand argument. Het kan gewoon aangeleerd gedrag zijn om erbij te willen horen of volwassener over willen komen. Op die leeftijd ben je ook gevoeliger voor groepsdruk en goedkeuring genereren enzo.
Deels ja ik geef je niet ongelijk maar ook niet gelijk. Wat zegt het nummer leeftijd over iemands ontwikkeling dan? Ja iets bepaald door wetenschappers ofzo? Het is een cijfer. En een leeftijd is geen meet getal sowieso niet. Het meegeteld moet zijn de ouders die het voor hun kinderen goed inschatten. En of het nou 13 - 16 - 20 is. Zegt geen reet over in hoeverre iemand wel of niet genoeg ontwikkeld is om soort van dat soort dingen te besluiten.

Juist dit dus he. Dit zorgt voor problemen.je bent nog niet xx jaar oud en etc. Het zijn richtlijnen die wel redelijk kloppen over het gemiddelde hoor. Maar per persoontje kan dat best onwijs verschillen. Dat wil ik maar zeggen.
pi_194785934
Of tenminste zeg ouders beslissen. Euhm zou moeten zijn ouders samen met kind beslissen. Nu gebeurt dat niet en beslissen ouders wel iets maar kind doet toch iets anders. Of kind noem het puber maar of ietsjes erboven. En dat gebeurt dus. En niet ieder meisje is het kleine prinsesje nog schatje van ouders en ik durf te zeggen op 14 mss al als het al niet jonger is. En sommige mss pas dik in de 20 of later. Tja. Verschild he per persoon.
pi_194785996
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 22:23 schreef kree het volgende:

[..]

Deels ja ik geef je niet ongelijk maar ook niet gelijk. Wat zegt het nummer leeftijd over iemands ontwikkeling dan? Ja iets bepaald door wetenschappers ofzo? Het is een cijfer. En een leeftijd is geen meet getal sowieso niet. Het meegeteld moet zijn de ouders die het voor hun kinderen goed inschatten. En of het nou 13 - 16 - 20 is. Zegt geen reet over in hoeverre iemand wel of niet genoeg ontwikkeld is om soort van dat soort dingen te besluiten.

Juist dit dus he. Dit zorgt voor problemen.je bent nog niet xx jaar oud en etc. Het zijn richtlijnen die wel redelijk kloppen over het gemiddelde hoor. Maar per persoontje kan dat best onwijs verschillen. Dat wil ik maar zeggen.
Wetenschappers onderzoeken iets, het is geen natte vingerwerk van nou 16 klinkt wel leuk. In dit geval heeft men dus onderzoek gedaan naar de fysiologische ontwikkeling van hersenen lijkt me en daar een en ander op gebaseerd. Zeg maar het idee dat je als kind doorgaans ook nog gewoon in de lengte blijft groeien, daar hebben je ouders ook maar beperkt invloed op.

Verder goed gelachen, want ouders zijn natuurlijk ook niet altijd de beste graadmeters. Mijn ouders zijn zich dood geschrokken van wat ik allemaal wel en niet heb gedaan op die leeftijd. Dan was de ene niet bepaald wereldvreemd en toch wel nuttig qua voorbereidend advies enzo.
En dan weten ze ook nog een flink gedeelte niet. Hoe vaak hoor je ouders ook wel niet zeggen van nee, dat doet mijn kind niet hoor. Haha..

Net zoals die toevoeging over beslissen. In de puberteit hoort het er ook bij dat je je af gaat zetten. Niet iedereen luistert even goed of begrijpt waarom de ouders iets beslissen. En de tijd waarin je je aan het zicht van je ouders onttrekt groeit ook, dus daar valt best makkelijk aan te ontkomen.
pi_194786163
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 22:30 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Wetenschappers onderzoeken iets, het is geen natte vingerwerk van nou 16 klinkt wel leuk. In dit geval heeft men dus onderzoek gedaan naar de fysiologische ontwikkeling van hersenen lijkt me en daar een en ander op gebaseerd. Zeg maar het idee dat je als kind doorgaans ook nog gewoon in de lengte blijft groeien, daar hebben je ouders ook maar beperkt invloed op.

Verder goed gelachen, want ouders zijn natuurlijk ook niet altijd de beste graadmeters. Mijn ouders zijn zich dood geschrokken van wat ik allemaal wel en niet heb gedaan op die leeftijd. Dan was de ene niet bepaald wereldvreemd en toch wel nuttig qua voorbereidend advies enzo.
En dan weten ze ook nog een flink gedeelte niet. Hoe vaak hoor je ouders ook wel niet zeggen van nee, dat doet mijn kind niet hoor. Haha..

Net zoals die toevoeging over beslissen. In de puberteit hoort het er ook bij dat je je af gaat zetten. Niet iedereen luistert even goed of begrijpt waarom de ouders iets beslissen. En de tijd waarin je je aan het zicht van je ouders onttrekt groeit ook, dus daar valt best makkelijk aan te ontkomen.
Maar kijk daar ben ik het helemaal met je eens hoor ze hebben inderdaad een gemiddelde wat redelijk klopt.
Maar dat wil niet zeggen dat er niet uitschieters kunnen zijn naar beide kanten natuurlijk. Jonger of ouder trouwens.
Dus om te zeggen van is dit nu goed of slecht ligt helemaal niet zo vast.
16 is een nummer en denk nou ongeveer het minimum wel voor iets serieus en seks enzo. Maar ook daar zitten dus uitschieters bij die niet aan de “norm” voldoen net zoals bv ouder dat wellicht de hele andere jongere kant op doen.

Snap je wat ik bedoel?

Dus dan ligt het eigenlijk mss dichter bij elkaar alsdat de leeftijd wil zeggen.
pi_194786302
De hele maatstaf van hou oud ben je... ja richtlijn wel.
Maar dat zegt niet alles dus en zo blijkt want boven 20 mwha dan is 5 jaar niet ineens een drama. Waarom?
Ik voelde me 18 toen ik 25 was.

Dius ok het geeft een idee maar die kun je dus ook jonger doortrekken en dan is het ineens bv 20-15? Wat is daar onwijs anders aan? Ja het getal. Maar dat wil niks zeggen of het nu wel of niet kan. Ik weet ff niet goed hoe ik dit moet uitleggen...
Het is meer van ok hoever is iemand zelf mss verder of mss iemand anders wat achter in dit soort dingen en als je daar naar gaat kijken zonder een leeftijd erbij te noemen. Dan is het denk ik niet zo onwijs raar?
pi_194786504
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:55 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Dat is dus juist wat ik aan je probeer te vragen. In hoeverre kan je de verantwoordelijkheid bij de ouders leggen?
Bij wie moet je die anders leggen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')