abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:04:03 #201
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194673037
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 23:54 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Ik denk dat de beste man neutraal probeert te blijven eerlijk gezegd.
Dat lijkt dan niet heel erg goed te lukken. Meneer is consequent bezig met het omfloerst goedpraten van wat hopelijk de laatste stuiptrekkingen zijn van een dictatoriaal regime.

quote:
Als Ruslandkenner en voormalige inwoner weet hij iig veel meer erover dan wij.
Waarop baseer je deze vermeende autoriteit?
quote:
Boven alles heeft hij ook het recht op een eigen mening. Mits hij de feiten niet verdraait. Ik zie hem eerst ds feiten geven en daarna zijn mening. En dat is volkomen toegestaan. Ook al stemt die mening ons soms niet gerust.
Wat zijn 'feiten' waard wanneer je niet weet waar ze vandaan komen?

De maan is van kaas! Zie hier, een feit.
Huilen dan.
pi_194673058
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 23:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vind nezalezhnost helemaal niet zo slim. Hij is zeker dommer dan hij zelf denkt dat hij is.

En even conreet, wat weet hij dan dat wij hier niet weten?
Kom nou. Laten we niet zo op de man spelen. Of hij intelligent is of niet, is niet eens relevant. Als intelligentie een criterium was voor deelname viel sowieso de helft van de fokkers weg. Nog een ander deel viel weg als we eisen zouden stellen aan basiskennis.

Wat hij wel heeft dat wij niet hebben is

Kennis van de taal, het land, en de gewoontes. Hij heeft in die contreien gewoond. Ook lang voor de recente crisis.

Hij geeft de feiten weer vanuit de Russischtalige wereld waar wij anders geen toegang toe hebben. Wij kunnen niet lezen, begrijpen, en bekijken zonder dat eerst vertaald/voorgekauwd wordt. Daarnaast geeft hij ons een context en samenvatting in zijn eigen ogen. Hier en daar doorspekt met zijn meningen. En dat mag.

Ik zie hem niet zo voor de propgandist aan waar jij hem van verwijt. Dat is tot nu toe nergens uit gebleken.

We hebben zeker onze vooroordelen over Rusland die ons door onze media zijn ingegeven. Hij probeert die alleen maar te temperen.
pi_194673076
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:05 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Kom nou. Laten we niet zo op de man spelen. Of hij intelligent is of niet, is niet eens relevant. Als intelligentie een criterium was voor deelname viel sowieso de helft van de fokkers weg. Nog een ander deel viel weg als we eisen zouden stellen aan basiskennis.

Wat hij wel heeft dat wij niet hebben is

Kennis van de taal, het land, en de gewoontes. Hij heeft in die contreien gewoond. Ook lang voor de recente crisis.

Hij geeft de feiten weer vanuit de Russischtalige wereld waar wij anders geen toegang toe hebben. Wij kunnen niet lezen, begrijpen, en bekijken zonder dat eerst vertaald/voorgekauwd wordt. Daarnaast geeft hij ons een context en samenvatting in zijn eigen ogen. Hier en daar doorspekt met zijn meningen. En dat mag.

Ik zie hem niet zo voor de propgandist aan waar jij hem van verwijt. Dat is tot nu toe nergens uit gebleken.

We hebben zeker onze vooroordelen over Rusland die ons door onze media zijn ingegeven. Hij probeert die alleen maar te temperen.
Is hij een kloon van jou?
pi_194673140
Het meest schokkende van vandaag vind ik hoe @nezalezhnost deed over een protestliedje waarvan de maker is opgepakt. (https://twitter.com/franakviacorka/status/1296827858514518018 hier te vinden)

Een liedje met teksten als:
''Ben je voor je moederland, dan wordt je in elkaar geslagen''
''Respecteer je je vaderland, dan wacht de aanklager op je'' (vertaald natuurlijk)

Vrij onschuldig en in Nederland gewoon helemaal toegestaan.

Maar nezalezhnost ziet dat anders:

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 21:32 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Je moet de situatie natuurlijk niet gaan beoordelen op basis van propaganda. Als je dat wel wilt doen, kun je dat net zo goed doen op basis van pro-Lukashenko propaganda. Alleen denk ik dat je moeite gaat hebben propaganda te vinden die even provocerend is.

Niemand is bij zulke provocaties gebaat, behalve de auteurs die maar wat graag van de faam voor korte duur genieten ten nadele van de veiligheid van ieder ander.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 21:40 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

De vrijheid van meningsuiting is geen absoluut recht. Ik heb het filmpje niet enkel bekeken, ik heb ook naar de text geluisterd, die bestaat uit een mix van de russische en belarussische taal, met hier en daar straattaal. Dit is heel erg op het randje (Ik ben eigenlijk van mening dat het over het randje heen is, maar ik ga die discussie niet voeren met iemand die de tekst niet begrijpt), enigszins vergelijkbaar met video's van straatbendes die geweld verheerlijken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 21:41 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Er zijn veel mensen onterecht opgepakt, ik zou deze kerel daar niet zonder meer bij willen rekenen.
pi_194673153
O, ik zou nog graag antwoord krijgen op deze vraag:

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 21:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Welk stukje tekst vind je eigenlijk het ergst?
pi_194673166
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat lijkt dan niet heel erg goed te lukken. Meneer is consequent bezig met het omfloerst goedpraten van wat hopelijk de laatste stuiptrekkingen zijn van een dictatoriaal regime.
[..]

Waarop baseer je deze vermeende autoriteit?
[..]

Wat zijn 'feiten' waard wanneer je niet weet waar ze vandaan komen?

De maan is van kaas! Zie hier, een feit.
Het is niet een autoriteit. We mogen allemaal zeker meepraten. Maar het is een verstandshouding.

Ik zie hem niet goedpraten. Ik zie hem zaken in context proberen weer te geven. En als laatste zijn soms tegendraadse mening erbij neerzetten.

Met feiten bedoelde ik zijn citaten, vertalingen en dergelijke. Als we door ons gebrek aan kennis of taal die zaken niet eens kunnen verifielren dan mogen we al helemaal niet zo stellig en bij voorbaat zijn beweringen uitsluiten/afwijzen.

Ik vind alleen dat jullie twee, vooral dan, die man iedere mogelijke gelegenheid proberen te bespringen en ervan te getuigen dat jullie westerse blik de enige juiste is. Dat hij zogenaamd op een hoog paardje zit dat jullie niet bevalt. En daarom moet hij ten val worden gebracht.

Just give em a chance, that's all. :)
pi_194673169
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:13 schreef luxerobots het volgende:
Vrij onschuldig en in Nederland gewoon helemaal toegestaan.
Is dat voor recht gebleken? Ik weet zo net nog niet wat er gebeurd als ik aangifte ga doen tegen dat liedje. Ik durf er mijn geld in Nederland niet op in te zetten. Ik denk dat als in Duitsland iemand naar de rechter gaat dat ze het daar echt wel onder extremisme scharen.
pi_194673189
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Is hij een kloon van jou?
Als die verwijten van troll zijn niet door de beugel mochten dan mogen ook deze van kloon zijn erbij. Niemand wordt gebaat door sulke nonsens. Dat is geen fatsoenlijke manier om met andere meningen om te gaan. Lijkt net alsof het bij jou eromm gaat andersdenkenden te weren of te bestrijden. Ook jij weet lang niet alles. Dat even benadrukt.
pi_194673222
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:16 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Is dat voor recht gebleken? Ik weet zo net nog niet wat er gebeurd als ik aangifte ga doen tegen dat liedje. Ik durf er mijn geld in Nederland niet op in te zetten. Ik denk dat als in Duitsland iemand naar de rechter gaat dat ze het daar echt wel onder extremisme scharen.
Ik herinner mij nog wel een voorval dat op youtube een aantal jaar geleden stond van een jongeman die even in een wurggreep door een agent werd gezet omdat hij ze klootzakken noemde oid. Dat is indd strafbaar dus ze mochten hem oppakken. Maar hardhandig aangepakt. En wurggreep? :?

En dan komen veel forumzeikerds ons continu de les lezen over hoe we in NL flink verwend zijn en alle vrijheid hebben etc etc. Waar dan? Welke vrijheid? Welk paradijs tov andere landen?
  Moderator zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:24:49 #210
375570 crew  Cyan9
pi_194673226
twitter
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_194673241
De enige van de drie oppositievrouwen die nog in Wit-Rusland is, vertrekt ook naar het buitenland.

twitter
pi_194673254
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:26 schreef luxerobots het volgende:
De enige van de drie oppositievrouwen die nog in Wit-Rusland is, vertrekt ook naar het buitenland.

[ twitter ]
Goh, dan zijn er een hoop oppositievrouwen verdwenen. Tsepkalo zelf overigens heeft ook een gekke reis gemaakt. Eerst week hij uit naar Rusland. Toen naar Oekraine. En daarna pas naar Europa.

Tsepkalo heeft veel voor de IT sector gedaan, maar mij is nog onduidelijk welke rol hij de komende tijd kan spelen buiten de grenzen van Belarus.
pi_194673272
Eerder zei Loekasjenko dat hij ontslagen mijnwerkers wilde vervangen door Oekraners.

Maar Oekraense mijnwerkers gaan niet in de mijnen van Wit-Rusland werken:

quote:
pi_194673273
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:30 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Goh, dan zijn er een hoop oppositievrouwen verdwenen. Tsepkalo zelf overigens heeft ook een gekke reis gemaakt. Eerst week hij uit naar Rusland. Toen naar Oekraine. En daarna pas naar Europa.

Tsepkalo heeft veel voor de IT sector gedaan, maar mij is nog onduidelijk welke rol hij de komende tijd kan spelen buiten de grenzen van Belarus.
Hij? Er staat zij. Veronika. Tis een vrouw.
pi_194673275
quote:
84s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:24 schreef Cyan9 het volgende:
[ twitter ]
Mooi om te zien.

Pro-Loekasjenko protesten zijn hierbij vergeleken zielig.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:34:44 #216
375570 crew  Cyan9
pi_194673282
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mooi om te zien.

Pro-Loekasjenko protesten zijn hierbij vergeleken zielig.
Op de beelden die ik voorbij heb zien komen lijken die allemaal heel geforceerd.
pi_194673288
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:34 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Op de beelden die ik voorbij heb zien komen lijken die allemaal heel geforceerd.
Je ziet vooral ouderen. Ik denk ambtenaren die hun baan niet willen verliezen.

Vandaar ook steeds die bussen, zo georganiseerd.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:37:32 #218
375570 crew  Cyan9
pi_194673298
VPN is dus ook niet echt meer een oplossing..
twitter
pi_194673310
Weet natuurlijk niet of het klopt MAAR oude ambetnaren kunnen bang zijn voor hun pensioen en daarom meedoen.
pi_194673311
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:33 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Hij? Er staat zij. Veronika. Tis een vrouw.
Ik had het over uitraard over haar man Valerij, die op 14 juli 2020 door de centrale kieskomissie niet als presidentskandidaat werd geregistreerd.
pi_194673315
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:37 schreef Cyan9 het volgende:
VPN is dus ook niet echt meer een oplossing..
[ twitter ]
Hie kan je een vpn dienst blokkeren als de gebruiker die reeds op zijn computer heeft genstalleerd?
pi_194673322
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:39 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Ik had het over uitraard over haar man Valerij, die op 14 juli 2020 door de centrale kieskomissie niet als presidentskandidaat werd geregistreerd.
Is dat niet de kerel die werd opgepakt? Wie is de man van Svetlana dan? Want die was wel opgepakt las ik onlangs. Loopt het verhaal van het gezin Tsepkov op parallele lijnen? Beetje verwarrend geworden allemaal nu.
pi_194673324
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:39 schreef Eindbaas_ het volgende:
Weet natuurlijk niet of het klopt MAAR oude ambetnaren kunnen bang zijn voor hun pensioen en daarom meedoen.
Deels, maar er zijn ook mensen die uit eigen overtuiging (of ook gewoon ordinaire financieele belangen) Lukashenko steunen. Sommige mensen zijn bang voor de revolutie, ze denken oprecht dat machten van buitenaf het land overnemen om de economie tot gronde te richten. De propaganda van Lukashenko is aantoonbaar grotendeels gelogen, maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in. Alleen probeert Lukashenko (en de mensen om hem heen) die in zijn eigen belang uit te vergroten en aan te vullen met leugens.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:43:54 #224
375570 crew  Cyan9
pi_194673327
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:40 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Hie kan je een vpn dienst blokkeren als de gebruiker die reeds op zijn computer heeft genstalleerd?
Geen idee, ik heb geen ervaring met VPN.
pi_194673333
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:43 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb geen ervaring met VPN.
Ach so, jij was meer van de adblockers. Herinner me nu. Excuus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')