abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194671443
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 22:26 schreef Eindbaas_ het volgende:
Over de Wit Russische cel kan ik niet meepraten. Maar kan me voorstellen dat het brutaal is. Ook al slaan ze je niet dood kunnen ze je laten verhongeren of sterven aan een infectie etc. Ze hebben over jou de volledige controle.
Ik ken mensen die in Belarus in de cel hebben gezeten (voor niet politieke zaken) o.a. voor het veroorzaken van een dodelijk ongeluk. De omstandigheden zijn minder als in Nederland, maar niet onmenselijk. In het geval van verwondingen wordt er normaal gesproken altijd onderzoek ingesteld. Verwondingen door geweld komen eigenlijk altijd door medegevangenen. Te volle gevangenissen kunnen daar een factor in spelen. Intelectuellen en zakenmensen worden trouwens vaak in aparte gevangenissen geplaatst met betere literatuur ter beschikking in de bibliotheek.
pi_194671571
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 22:39 schreef luxerobots het volgende:
De beelden passen wel bij de vele getuigenverklaringen.

[ twitter ]
RT = Russia Today? Vraagt degene daadwerkelijk steun van de Russen betreft politiegeweld en onderdrukking? 🤣 Dat is als uit het hol van de leeuw naar zijn muil lopen.
pi_194671580
quote:

[ twitter ]
De gebeurtenissen die plaats hebben gevonden na de verkiezingen acht ik niet representatief voor de normale gang van zaken. Ook acht ik de kans niet groot dat gevangenen door geweld komen te overlijden. Het is wel aannemelijk dat gevangenen die wegens een politieke achtergrond gevangen worden te houden te maken kunnen krijgen met mensenrechtenschendingen. De mate waarin zal per gevangene verschillen. De overdracht van de macht zal een einde maken aan de misstanden.
pi_194671585
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 22:43 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

RT = Russia Today? Vraagt degene daadwerkelijk steun van de Russen betreft politiegeweld en onderdrukking? 🤣 Dat is als uit het hol van de leeuw naar zijn muil lopen.
ReTweet.
pi_194671727
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 22:34 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Uit berichten van de UN HRC (en hun rapporten worden doorgaans niet geaccepteerd als ze via officiele kanalen aan de autoriteiten worden aangedragen) of het Belarussische Helsinki Commitee kan ik niet opmaken dat dat stelselmatig gebeurd.
Belarus accepteert geen VN-humsnrights rapporten?
pi_194671740
Belsat heeft net een interview met Tichanovskaja gepubliceerd.
pi_194671761
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 22:48 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Belarus accepteert geen VN-humsnrights rapporten?
Meestal niet. Ze maken ook geen deel uit van de Raad van Europa. De doodstraf sluit die mogelijkheid, bovendien uit.
pi_194671982
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 22:48 schreef nezalezhnost het volgende:
Belsat heeft net een interview met Tichanovskaja gepubliceerd.
Staatszender? Hoe geloofwaardig is die?
pi_194672051
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 22:58 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Staatszender?
Als je bedoelt door de Poolse staat gefinancieerd, dan ja.
quote:
Hoe geloofwaardig is die?
Niet supergeloofwaardig, maar in een interview praat de hoofdpersoon -in dit geval Tichanovskaja- voor zichzelf.
pi_194672121
quote:

[ twitter ]
Deze was een reactie op de mishandelingsvideo. Gewoon in google i gevoerd, komt er uit:

En is het soms niet de VS? _O-

twitter
pi_194672240
In het interview met Belsat geeft Tichanovskaja aan dat ze niet kan en niet wil geloven dat Belarussische ME'ers verantwoordelijk zijn voor het beestachtige geweld. Ze geeft aan niet te begrijpen waar die woede vandaan komt. Zelf denkt ze dat de ME'ers die verantwoordelijk zijn voor het geweld Russen zijn, maar dat kan ze niet bewijzen.

Zelf denk ik niet dat het Russen zijn geweest, maar ik ben het met Tichanovskaja eens dat je dit geweld niet kunt verwachten van de Belarussische ME. Hoogstens bij een paar rotte appels, die aantoonbaar heel veel leed veroorzaakt hebben.
pi_194672308
Tut.by heeft zojuist een lijst met websites gepubliceerd, die volgens het mediaplatform nu geblokkeerd zouden zijn in Belarus.
pi_194672397
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 23:14 schreef nezalezhnost het volgende:
Tut.by heeft zojuist een lijst met websites gepubliceerd, die volgens het mediaplatform nu geblokkeerd zouden zijn in Belarus.
Stuur due lui een gratis vpn.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:19:56 #189
375570 crew  Cyan9
pi_194672408
twitter
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_194672532
Ik zou zeggen op basis van de lijst die ik gezien heb dat het niet de meerderheid is naar verkeer gemeten. Slechte ontwikkeling, dat wel.
pi_194672652
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 23:27 schreef nezalezhnost het volgende:
Ik zou zeggen op basis van de lijst die ik gezien heb dat het niet de meerderheid is naar verkeer gemeten. Slechte ontwikkeling, dat wel.
Jouw verhaal is continu dat het wel meevalt.

Ik snap het wel, ervoor pleiten dat Loekasjenko een goede peer is zou je compleet belachelijk maken.

Maar de zaken steeds bagatelliseren, daar denk je mee weg te komen (maar het valt echt wel op hoor).

Een protestlied maken > over het randje (en eigenlijk wel terecht dat iemand opgepakt wordt)
Celstraf in Wit-Rusland > vervelend maar eindig
Mensen die doodgeslagen worden > ja gebeurt niet stelselmatig (alsof dat mijn punt was...)
pi_194672706
Loekasjenko probeert de zaak te laten escaleren, hij wil dat de Russen hem komen redden.

twitter
pi_194672747
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 23:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jouw verhaal is continu dat het wel meevalt.
Ik probeer de nuance aan te brengen.
quote:
Ik snap het wel, ervoor pleiten dat Loekasjenko een goede peer is zou je compleet belachelijk maken.
Ik denk, tenzij hij een burgeroorlog begint, dat hij in de toekomstige geschiedenis boeken door Belarussische auteur overwegend positief beschreven gaat worden met op het einde kritiek op onder meer economische stagnatie, een te stellige positie omtrent het Corona virus tijdens zijn laatste campagne en het aanstellen van mensen die zich schuldig hebben gemaakt aan het vervalsen van de verkiezingen en het toepassen van ongeoorloofd geweld. Daar durf ik best voor uit te komen.
quote:
Maar de zaken steeds bagatelliseren, dat valt echt wel op hoor.
Ik heb er geen belang bij. Als ik Lukashenko wilde verheerlijken, dan zou ik nu wel in Minsk op de TV sprookjes van de teleprompter over pogingen van het westen om de macht te grijpen lezen.
pi_194672804
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 23:39 schreef luxerobots het volgende:
Loekasjenko probeert de zaak te laten escaleren, hij wil dat de Russen hem komen redden.

[ twitter ]
Stuiptrekkingen. Als alleen in Brest en Grodno protesten waren, had hij dat verhaal nog geloofwaardig kunnen maken. Met de grote protesten in Minsk en Gomel gaat hem dat niet lukken. De bereidheid om te protesteren lijkt wel minder aanwezig in Mogiljov en Vitebsk. Sowieso hebben in Vitebsk eigenlijk alleen spoorwegmedewerkers zich op grote schaal tegen Lukashenko uitgesproken. Maar die vormen vitale infrastructuur en kunnen dus niet staken.
pi_194672818
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 23:39 schreef luxerobots het volgende:

[ twitter ]
De mensen die hem nog steunen doen me veel aan Trumpsupporters denken.
pi_194672852
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 23:42 schreef nezalezhnost het volgende:

Ik denk, tenzij hij een burgeroorlog begint, dat hij in de toekomstige geschiedenis boeken door Belarussische auteur overwegend positief beschreven gaat worden met op het einde kritiek op onder meer economische stagnatie, een te stellige positie omtrent het Corona virus tijdens zijn laatste campagne en het aanstellen van mensen die zich schuldig hebben gemaakt aan het vervalsen van de verkiezingen en het toepassen van ongeoorloofd geweld. Daar durf ik best voor uit te komen.
Aanstellen van mensen die de verkiezingen vervalsten en geweld gebruikten. Hij wist er zelf niets van of zo?

:')
pi_194672902
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 23:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Aanstellen van mensen die de verkiezingen vervalsten en geweld gebruikten. Hij wist er zelf niets van of zo?

Ik denk dat de beste man neutraal probeert te blijven eerlijk gezegd. Als Ruslandkenner en voormalige inwoner weet hij iig veel meer erover dan wij. Boven alles heeft hij ook het recht op een eigen mening. Mits hij de feiten niet verdraait. Ik zie hem eerst ds feiten geven en daarna zijn mening. En dat is volkomen toegestaan. Ook al stemt die mening ons soms niet gerust.
pi_194672903
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 23:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daar is geen consensus over. Niemand weet precies in welke mate Lukashenko zelf liegt en in welke mate hij zelf wordt voorgelogen. Hij is al 20 jaar niet zelfstandig op straat geweest, dus dat er een verschil is tussen de realiteit waarin hij leeft en de realiteit van het volk is wel duidelijk. De meningen zijn verdeeld hoe groot dat verschil is. De meningen zijn er niet over verdeeld dat Ermoshina en Karaev aangepakt moeten worden.
pi_194672938
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 23:54 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Ik denk dat de beste man neutraal probeert te blijven eerlijk gezegd. Als Ruslandkenner en voormalige inwoner weet hij iig veel meer erover dan wij. Boven alles heeft hij ook het recht op een eigen mening. Mits hij de feiten niet verdraait. Ik zie hem eerst ds feiten geven en daarna zijn mening. En dat is volkomen toegestaan. Ook al stemt die mening ons soms niet gerust.
Ik vind nezalezhnost helemaal niet zo slim. Hij is zeker dommer dan hij zelf denkt dat hij is.

En even conreet, wat weet hij dan dat wij hier niet weten?
pi_194672997
Nasha Niva publiceerde net een aanvullende lijst met internetdiensten die nu ook geblokeerd zouden zijn. Het gaat vooral om VPN en andere diensten die anonieme communicatie faciliteren, waaronder ook prontonmail.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')