Kom op man , dat is een opzettelijke typefout dat weet je heus wel.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2020/08/13/us/yale-discrimination.html
Een typefout bij een onderschrift van een foto die allang hersteld is, en het moet weer extreem uitvergroot worden om maar het narratief van een fake news krant te kunnen blijven verspreiden.
De haat jegens alles wat maar iets naar links van het extreem rechtse denkbeeld afwijkt zit diep bij sommigen dat aan zulke futiliteiten zoveel gewicht gegeven moet worden.
Het staat in de Telegraafquote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:22 schreef Homey het volgende:
Heeft de NYT al de foto's gepubliceerd van Bill Clinton die een nekmassage krijgt van een sex slaaf van Epstein?
De Nederlandse media heeft dat wel gedaan...oh wacht
1 letter verkeerd en in het woordenboek van spellingscontrole en autocorrect staat ook de originele familienaam van trump, dat kan zomaar gebeuren.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:36 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Kom op man , dat is een opzettelijke typefout dat weet je heus wel.
Gooi het maar op haat, lekker makkelijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De haat jegens alles wat maar iets naar links van het extreem rechtse denkbeeld afwijkt zit diep bij sommigen dat aan zulke futiliteiten zoveel gewicht gegeven moet worden.
Als een niet links iemand of republikein deze "fout" had gemaakt dan hing die aan elke boom bij grote nieuws sites/zenders.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
1 letter verkeerd en in het woordenboek van spellingscontrole en autocorrect staat ook de originele familienaam van trump, dat kan zomaar gebeuren.
Echt niet dan zouden die media de godganse dag alleen maar bezig zijn met de onzin van fox en aon te ontkrachten. Die tijd kan men beter besteden aan normale verhalen te publiceren ipv ongefundeerde beschuldigingen te uiten over futiliteiten als een spel foutje bij een foto. Als die spelfout consistent door het hele artikel had gestaan hadden jullie een punt gehad. Maar dit is echt zoeken naar de speld in de hooiberg om maar het narratief van fake media vol te kunnen blijven houden.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:02 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Als een niet links iemand of republikein deze "fout" had gemaakt dan hing die aan elke boom bij grote nieuws sites/zenders.
Ook fake news?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Echt niet dan zouden die media de godganse dag alleen maar bezig zijn met de onzin van fox en aon te ontkrachten. Die tijd kan men beter besteden aan normale verhalen te publiceren ipv ongefundeerde beschuldigingen te uiten over futiliteiten als een spel foutje bij een foto. Als die spelfout consistent door het hele artikel had gestaan hadden jullie een punt gehad. Maar dit is echt zoeken naar de speld in de hooiberg om maar het narratief van fake media vol te kunnen blijven houden.
En dan vervolgens:quote:
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:22 schreef schommelstoel het volgende:
Dan valt het vooral op dat links niet kan verdragen dat er mensen zijn die niet mee gaan in hun
waarheid en opvattingen, want hun waarheid is natuurlijk correct.
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:22 schreef schommelstoel het volgende:
Jaren lang kwamen linksjes vertellen hoe het zit en wat volgens hen de waarheid is.
Had je een andere mening dan was je rechts/extreem rechts.
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:59 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Gooi het maar op haat, lekker makkelijk.
Maar ey, is dat niet iets dat links altijd heeft gedaan?
Anderen beschuldigen van haat.
Oh wacht, dat zien we nu nog steeds.
Kruip alsjeblieft eens uit je deugmens rolletje.
Ja, heel neutraal hoor.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:02 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Als een niet links iemand of republikein deze "fout" had gemaakt dan hing die aan elke boom bij grote nieuws sites/zenders.
Wat kan links toch hypocriet zijn zeg.
Dit is hoe ik het zie. BLM is niets anders dan een zwarte KKK, waarbij zij de rollen willen omdraaien van de Jim Crow periode van vorige eeuw. Zwarten zijn dan de baas, en blanken de slaven. Er vinden al talrijke lynch partijen op straat plaats in de VS, waar je niets over hoort in de Nederlandse media. Eergisteren werd een blanke bijna doodgeslagen op straat, door een BLM activist. Is een video van. De dader is wel bekend, maar nog niet opgespoord. Er zijn genoeg soortgelijke gevallen. BLM krijgt vrij spel.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:04 schreef nixxx het volgende:
Als ik even een stapje terug doe van dit topic en het wat breder probeer te bekijken. Dan zie ik bij mezelf het volgende.
Ik krijg ontzettende kriebels bij heel veel van het blm gebeuren. Niet alleen de rellen maar ook de vreedzame protesten en de retoriek die je hoort. Nou speelt daar bij mij denk ik een gedeelte mee dat ik niet persoonlijk bekend ben met de situatie in Amerika, als blanke of zwarte. Dus ik kan me daar maar moeilijk voorstelling bij maken en in inleven. Al weet ik natuurlijk wel wat van de geschiedenis met slavernij en de burgerrechtenbeweging. Gevolg is dat ik het vanuit mijn Nederlandse blik (met wel zes jaar Midden-Oosten ervaring, over discriminatie gesproken) al snel overtrokken vind. Dan de stap naar fok. Waar er Nederlandse users zijn die dan toch veel ( of iig veel meer dan ik) begrip opbrengen voor de hele blm beweging. Dat voelt voor mij dan weer raar, vanuit de Nederlandse situatie bekeken. Vraag ik me af wat voor persoonlijke ervaringen etc daar achter zitten.
Btw nu ik dit zat te typen op mijn iPhone wel weer opvallend dat als je blm typt, ik drie gebalde vuistjes zie in drie licht tot donkere tinten bruin. Als ik alm typ of wlm, niets van dat, dan krijg ik alleen spellingscorrectie suggesties.
Over welke users die "het stiekem wel eens zijn met de rellen" heb jij het dan?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:10 schreef Dejannn het volgende:
Tja, er zijn bepaalde links-progressieve users in deze topicreeks die het inderdaad niet kunnen hebben dat hier aandacht naar uitgaat. Dit komt voornamelijk omdat ze het stiekem wel eens zijn met de rellen, deze zijn weggezet als een "logisch gevolg" van zogenaamd racistisch gemotiveerd politiegeweld en een gemeenschappelijke frustratie over sociaal-economische ongelijkheden in de VS. Daarom hebben deze users liever dat de ernst van deze rellen, die inmiddels het leven hebben geëist van tientallen burgers, duizenden heeft verwond, tot bijna 15,000 arrestaties heeft geleid en voor honderden miljoenen aan schade heeft berokkend, wordt gebagatelliseerd.
Tsja, er zijn bepaalde alt-right users in deze topicreeks die het inderdaad niet kunnen hebben dat er aandacht naar systematisch racisme jegens Afro-Amerikanen gaat. Dit komt voornamelijk omdat ze het stiekem wel eens zijn met het racisme, wat wordt weggezet als een "logische reactie" op zogenaamd criminele en minderwaardige Afro-Amerikanen. Daarom focussen deze users zich constant op de rellen, en negeren en bagatalliseren de demonstraties.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:10 schreef Dejannn het volgende:
Tja, er zijn bepaalde links-progressieve users in deze topicreeks die het inderdaad niet kunnen hebben dat hier aandacht naar uitgaat. Dit komt voornamelijk omdat ze het stiekem wel eens zijn met de rellen, deze zijn weggezet als een "logisch gevolg" van zogenaamd racistisch gemotiveerd politiegeweld en een gemeenschappelijke frustratie over sociaal-economische ongelijkheden in de VS. Daarom hebben deze users liever dat de ernst van deze rellen, die inmiddels het leven hebben geëist van tientallen burgers, duizenden heeft verwond, tot bijna 15,000 arrestaties heeft geleid en voor honderden miljoenen aan schade heeft berokkend, wordt gebagatelliseerd.
Stiekem met de rellen eens zijn hoop ik niet. Maar o.a. jij wringt je in alle bochten om maar uit te leggen dat zwarten het zo slecht hebben in de VS. Rellen zouden daar een mogelijk gevolg van kunnen zijn. Dan is het niet vreemd dat mensen andersom ook 1+1 bij elkaar op gaan tellen en denken dat je het allemaal wat vergoeilijkt.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Over welke users die "het stiekem wel eens zijn met de rellen" heb jij het dan?
Jij en ik o.a , denk ik.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eens met jou. Die Esajas en Airfrye en consorten zijn een soort van mini- Hitlers zonder enige vorm van macht in de maatschappij. Op social media zijn zij bezig met een verdeel en heers strategie om de macht te grijpen omdat men weet dat 90% van Nederlandse bevolking dat racisme- gedoe allemaal onzin vindt. Sterker nog, zij zijn het echte slachtoffer.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:10 schreef Homey het volgende:
[..]
Dit is hoe ik het zie. BLM is niets anders dan een zwarte KKK, waarbij zij de rollen willen omdraaien van de Jim Crow periode van vorige eeuw. Zwarten zijn dan de baas, en blanken de slaven. Er vinden al talrijke lynch partijen op straat plaats in de VS, waar je niets over hoort in de Nederlandse media. Eergisteren werd een blanke bijna doodgeslagen op straat, door een BLM activist. Is een video van. De dader is wel bekend, maar nog niet opgespoord. Er zijn genoeg soortgelijke gevallen. BLM krijgt vrij spel.
Ergens hebben ze natuurlijk een punt wat betreft racisme (kijk maar naar de incarcerations rates van zwarte Amerikanen), maar ze slaan volledig door. Ook hoor je niets over Hispanics en Asian Americans, in welk bakje vallen die dan?
De discussie in de Nederlandse media wordt puur zwart versus wit geschetst, waarbij chinezen, koreanen en noem maar op volledig buiten beeld worden gehouden. Is dat omdat die groepen niet in de slachtofferrol zitten?
Gisteren viel mij op het NOS journaal het weer op; ze interviewen bijna alleen mensen van kleur. Daar zit een opzet achter. Volledig doorgeslagen in mijn opinie.
Ik zou gaan voor users die het ook een 'logisch gevolg' hebben genoemd.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daar kun je natuurlijk van alles van vinden, maar om mensen die het niet uitsluitend over de rellen hebben weg te zetten alsof die dat stiekem goedkeuren is precies de polariserende houding die al een tijdje normale discussies onmogelijk maakt. Niet heel netjes van je, maar soit, we zitten hier op FOK!.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 08:47 schreef Dejannn het volgende:
Ik denk dat niemand een bepaalde ongelijkheid tracht te ontkennen. Is deze ongelijkheid echter een aanleiding of überhaupt maar een reden die dergelijke rellen kan rechtvaardigen? Dat lijkt me toch niet zeg.
Beetje zoals het wegzetten van users hier als 'alt right'. Nota bene een aantal posts boven je, maar dan hou je je wél stil.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:24 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Daar kun je natuurlijk van alles van vinden, maar om mensen die het niet uitsluitend over de rellen hebben weg te zetten alsof die dat stiekem goedkeuren is precies de polariserende houding die al een tijdje normale discussies onmogelijk maakt. Niet heel netjes van je, maar soit, we zitten hier op FOK!.
Lekker vergelijkbaar ook wel, ja.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Beetje zoals het wegzetten van users hier als 'alt right'. Nota bene een aantal posts boven je, maar dan hou je je wél stil.
Of het wegzetten van users als (extreem-)links, wat op elke pagina in deze reeks veelvuldig gebeurt.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Beetje zoals het wegzetten van users hier als 'alt right'. Nota bene een aantal posts boven je, maar dan hou je je wél stil.
Dat is feitelijk gewoon correct, dus daar is niets mis meequote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of het wegzetten van users als (extreem-)links, wat op elke pagina in deze reeks veelvuldig gebeurt.
Hier schijnt je bias weer door met deze jij-bak.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of het wegzetten van users als (extreem-)links, wat op elke pagina in deze reeks veelvuldig gebeurt.
Je kan ergens neutraal naar kijken en tot de conclusie komen er een partij is die het smerig speelt.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dan vervolgens:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ja, heel neutraal hoor.
Beschrijf eens wat voor bochten dat zijn? Ik zou eerder willen beargumenteren dat er behoorlijke bochten voor benodigd zijn om te concluderen dat mensen geen probleem hebben met geweld wanneer ze de problematiek die ten grondslag ligt aan de BLM-situatie benoemen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:19 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Stiekem met de rellen eens zijn hoop ik niet. Maar o.a. jij wringt je in alle bochten om maar uit te leggen dat zwarten het zo slecht hebben in de VS. Rellen zouden daar een mogelijk gevolg van kunnen zijn. Dan is het niet vreemd dat mensen andersom ook 1+1 bij elkaar op gaan tellen en denken dat je het allemaal wat vergoeilijkt.
En welke partij is dat, volgens jou?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:30 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Je kan ergens neutraal naar kijken en tot de conclusie komen er een partij is die het smerig speelt.
Voor jou is het alleen maar jammer dat het blijkbaar de kant is waar jij staat.
Ik loop tussen beide partijen door en valt mij op dat één kant is die blind is voor wat er zich werkelijk afspeelt
Het komt erop neer dat jij iedere individuele en groepsverantwoordelijkheid voor het falen van de zwarte gemeenschap in de VS wegwuift. Je doet aan het aloude "blame whitey"-spelletje. Heb je ergens nog een exemplaar van de "Protocollen van de Wijzen van Hyperborea" liggen?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Beschrijf eens wat voor bochten dat zijn? Ik zou eerder willen beargumenteren dat er behoorlijke bochten voor benodigd zijn om te concluderen dat mensen geen probleem hebben met geweld wanneer ze de problematiek die ten grondslag ligt aan de BLM-situatie benoemen.
Dus feitelijk kan er dan ook door door extreem linksen consistent de term "heimelijke extreem rechtse racsisten" gebruikt gaan worden.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat is feitelijk gewoon correct, dus daar is niets mis mee.
Helemaal niet. Laat maar eens zien waar ik dat doe.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:38 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Het komt erop neer dat jij iedere individuele en groepsverantwoordelijkheid voor het falen van de zwarte gemeenschap in de VS wegwuift.
Joh.quote:Je doet aan het aloude "blame whitey"-spelletje. Heb je ergens nog een exemplaar van de "Protocollen van de Wijzen van Hyperborea" liggen?
Een slechte sociale status zoals armoede is geen reden om te gaan rellen.
Kijk, komt de aap uit de mouw. Ze werken gewoon niet hard genoeg?quote:Dan werk of studeer je maar wat harder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |