abonnement Unibet Coolblue
pi_194619164
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 16:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Als het niet dubbelop is, vind ik het prima.
Maar als er twee discussies over hetzelfde lopen, is dat niet slim. Daar is de moderatie ook voor. :)
Volgens mij gaat AMV vooral over de waan van de dag, een topic over de komende verkiezingen daarnaast lijkt me toch prima?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194619196
Nogmaals. Zolang het niet dubbelop is, vind ik het prima.
Definitely not CIA
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:54:05 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194619540
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 17:27 schreef capricia het volgende:
Nogmaals. Zolang het niet dubbelop is, vind ik het prima.
Dan sluit dit topic maar. Lijkt me het meest logisch. Want uiteraard krijg je overlap. Dat is onvermijdelijk.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:57:11 #79
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_194624018
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 15:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Joe Biden is niet de meest "spannende" kandidaat die er ooit geweest is voor de verkiezingen maar het is verder een stabiele persoon met ervaring als VP. Dat hij soms niet op een woord kan komen vind ik dan niet zo storend.

Met de juiste mensen om zich heen gaat hij zich heus wel redden als president.

Trump heeft zijn kans gehad.
Trump heeft de lat gewoon verlaagd. Biden werd namelijk eigenlijk al als te instabiel voor VP beschouwd, maar nu is ie opeens een stabiele, hooguit saaie presidentskandidaat. _O-
pi_194626396
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 15:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Twee nogal vreemde stellingen. Ik zou graag een uitleg willen hebben over

1. Trump is gekozen door de elite. De meeste uitleggers zeggen juist dat Trump als keuze tegen de elite moet worden gezien.
Ja de republicans doen alsof ze Trump haten omdat hij niet pc is. En dan geloven Trump fans dat ook omdat ze dat willen. Reverse psychology werkt goed bij reeactionaire Trump supporters want ze zijn al zo vol met haat.
pi_194626936
Zou wel hilarisch zijn als Trump weer wint :D

Maar ik denk dat Biden het nu wel pakt.
pi_194668212
Biden heeft officieel het democratische kandidaatschap geaccepteerd, het moddergooien kan nu ook officieel ECHT beginnen.
pi_194670517
quote:
‘Facebook neemt maatregelen voor als Trump verkiezingsuitslag verwerpt’
Facebook neemt voorzorgsmaatregelen voor het geval dat de Amerikaanse president Donald Trump na de verkiezingen in november weigert de uitslag te accepteren als hij verliest, meldt The New York Times. Bronnen binnen Facebook zeggen dat er scenario’s klaarliggen die moeten voorkomen dat Trump Facebook gebruikt om de verkiezingsuitslag te delegitimeren.
https://www.ad.nl/buitenl(...)g-verwerpt~aaf84909/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194671105
Trump heeft Florida al gewonnen. Virginia krijgt hij ook de gun aficionados zijn daar woest.

https://www.forbes.com/si(...)lorida/#5e63345921c3
pi_194675439
Wat een armoe bij de Democraten, als type's als Biden (en ook Bernie Sanders) de partij moeten gaan redden dan weet je het wel.
Alleen met een vitale kandidaat (m/v) hebben ze toekomst, nu blijven ze hangen in de Clinton kliek (waar de gewone Amerikaan niets mee heeft).
Trump zal zijn trukendoos wel weer opentrekken en nipt winnen uiteindelijk en dat zal dan volledig te wijten zijn aan de zwakte van de Democraten. Zonde
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_194675697
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 10:27 schreef Pedroso het volgende:
Wat een armoe bij de Democraten, als type's als Biden (en ook Bernie Sanders) de partij moeten gaan redden dan weet je het wel.
Alleen met een vitale kandidaat (m/v) hebben ze toekomst, nu blijven ze hangen in de Clinton kliek (waar de gewone Amerikaan niets mee heeft).
Trump zal zijn trukendoos wel weer opentrekken en nipt winnen uiteindelijk en dat zal dan volledig te wijten zijn aan de zwakte van de Democraten. Zonde
Of aan de achterlijkheid van de kiezers en het kiesstelsel...
pi_194675840
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 10:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Of aan de achterlijkheid van de kiezers en het kiesstelsel...
Kiezers hebben ook niet veel keus he, kiezen op een volslagen idioot (die wel sluw is en weet hoe hij de mensen moet bespelen) of kiezen op een partij die met een kandidaat komt waarvan het de vraag is of ie de verkiezingen uberhaupt gaat halen en die lusteloos en inspiratieloos overkomt.
Als ze niets beter dan dit hebben dan vraag je er ook om om te verliezen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:54:13 #88
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194676471
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 22:28 schreef JanInCanada het volgende:
Trump heeft Florida al gewonnen. Virginia krijgt hij ook de gun aficionados zijn daar woest.

https://www.forbes.com/si(...)lorida/#5e63345921c3
Help me even ophelderen hoe wat jij zegt overeenkomt met de link die je plaatst?
pi_194677273
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 10:58 schreef Pedroso het volgende:

[..]

...een kandidaat komt waarvan het de vraag is of ie de verkiezingen uberhaupt gaat halen en die lusteloos en inspiratieloos overkomt.

Waarom trappen zo veel mensen in een campagne van een leugenmachine als Trump?
Wat jij schrijft is natuurlijk gewoon onzin.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194677404
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 17:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Volgens mij gaat AMV vooral over de waan van de dag, een topic over de komende verkiezingen daarnaast lijkt me toch prima?
AMV is letterlijk het AMerikaanse Verkiezingen topic.

Dat het intussen vervallen is naar het TDS supportgroep praattopic, tja.
pi_194677466
Wat mij betreft zijn beiden heren 10 stappen achteruit.

Beiden lijken dement te zijn.
Beiden zijn eigenlijk veel te oud voor dit ambt.

Biden is openlijk racist, rasechte democraat, en zijn gesnuif aan kinderen en vrouwen is ook creepy.

Trump is echter een bekend kwaad en heeft geen oorlogen gestart en lijkt ook niet die intentie te hebben.

Nee, blij dat ik geen amerikaan ben.
pi_194677504
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 13:26 schreef Refragmental het volgende:
Wat mij betreft zijn beiden heren 10 stappen achteruit.

Beiden lijken dement te zijn.
Beiden zijn eigenlijk veel te oud voor dit ambt.

Biden is openlijk racist, rasechte democraat, en zijn gesnuif aan kinderen en vrouwen is ook creepy.

Trump is echter een bekend kwaad en heeft geen oorlogen gestart en lijkt ook niet die intentie te hebben.

Nee, blij dat ik geen amerikaan ben.
Creatief.
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:40:19 #93
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194677586
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 13:20 schreef Refragmental het volgende:

[..]

AMV is letterlijk het AMerikaanse Verkiezingen topic.

Dat het intussen vervallen is naar het TDS supportgroep praattopic, tja.
Klachten kunnen in het Feedback-topic.
pi_194677967
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 13:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Klachten kunnen in het Feedback-topic.
Constatering, geen klacht.
pi_194678039
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 13:20 schreef Refragmental het volgende:

[..]

AMV is letterlijk het AMerikaanse Verkiezingen topic.

Dat het intussen vervallen is naar het TDS supportgroep praattopic, tja.
Nee, maar het is AMP, Amerikaanse Politiek, geworden. Het gaat daar dus niet alleen over presidents verkiezingen, maar ook over andere politieke zaken. Anders had die serie tot aan vorig jaar toen de Democratische Primaries begonnen stil kunnen liggen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194678214
Op dit forum zie ik regelmatig voorbijkomen dat Trump gehakt maakt van Biden tijdens de debatten. Maar waar baseert men dat precies op? Trump heeft 0,0 inhoudelijke kennis; het enige wat hij kan is verwijten maken en zijn tegenstander beschimpen. Vier jaar geleden was dat een beproefde tactiek. Trump was immers de outsider, terwijl Clinton onderdeel uitmaakte van de gevestigde orde. Hij kan alles wat er in zijn ogen mis was met de VS daardoor toeschrijven aan zijn politieke tegenstander(s).

Maar werkt die tactiek ook in 2020? Dat Trump vier jaar geleden gespeend was van inhoudelijke kennis, viel hem nog te vergeven. Hij was immers de uitdager en had geen politieke ervaring. Maar nu is Trump al bijna vier jaar president van de VS. Het komt toch een tikkeltje lullig over als hij niet in staat is om een inhoudelijk debat over thema's te voeren.

Ook wordt het wat lastig om Biden aan te vallen op de staat van de VS. Trump draait immers al bijna vier jaar aan de knoppen. Het is derhalve wat gek om je tegenstander te verwijten dat er nog altijd problemen zijn in het land.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194678382
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 18:25 schreef KoosVogels het volgende:
Op dit forum zie ik regelmatig voorbijkomen dat Trump gehakt maakt van Biden tijdens de debatten. Maar waar baseert men dat precies op? Trump heeft 0,0 inhoudelijke kennis; het enige wat hij kan is verwijten maken en zijn tegenstander beschimpen. Vier jaar geleden was dat een beproefde tactiek. Trump was immers de outsider, terwijl Clinton onderdeel uitmaakte van de gevestigde orde. Hij kan alles wat er in zijn ogen mis was met de VS daardoor toeschrijven aan zijn politieke tegenstander(s).

Maar werkt die tactiek ook in 2020? Dat Trump vier jaar geleden gespeend was van inhoudelijke kennis, viel hem nog te vergeven. Hij was immers de uitdager en had geen politieke ervaring. Maar nu is Trump al bijna vier jaar president van de VS. Het komt toch een tikkeltje lullig over als hij niet in staat is om een inhoudelijk debat over thema's te voeren.

Ook wordt het wat lastig om Biden aan te vallen op de staat van de VS. Trump draait immers al bijna vier jaar aan de knoppen. Het is derhalve wat gek om je tegenstander te verwijten dat er nog altijd problemen zijn in het land.
Volgens mij gaat Trump nog steeds gewoon Obama/Biden de schuld overal van geven en doen alsof zijn 4 jaar niet hebben bestaan. En daar komt hij bij zijn kritiekloze superfans mee weg. De vraag is: is dat genoeg? Antwoord lijkt me nee, het aantal fans van Trump is drastisch gedaald (en Biden roept veel minder antipathie op dan Clinton).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194678435
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 18:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Volgens mij gaat Trump nog steeds gewoon Obama/Biden de schuld overal van geven en doen alsof zijn 4 jaar niet hebben bestaan. En daar komt hij bij zijn kritiekloze superfans mee weg. De vraag is: is dat genoeg? Antwoord lijkt me nee, het aantal fans van Trump is drastisch gedaald (en Biden roept veel minder antipathie op dan Clinton).
Dat zijn hondstrouwe fans die onzin slikken voor zoete koek, lijdt inderdaad geen twijfel. Maar wat mij verbaast, is dat ook een hoop Nederlanders (op dit forum althans) onder de indruk lijken te zijn van de debattechnieken van Trump. Herhaaldelijk wordt hier immers de verwachting uitgesproken dat Biden geen schijn van kans maakt tijdens de debatten met Trump.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194678748
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 18:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zijn hondstrouwe fans die onzin slikken voor zoete koek, lijdt inderdaad geen twijfel. Maar wat mij verbaast, is dat ook een hoop Nederlanders (op dit forum althans) onder de indruk lijken te zijn van de debattechnieken van Trump. Herhaaldelijk wordt hier immers de verwachting uitgesproken dat Biden geen schijn van kans maakt tijdens de debatten met Trump.
Die Nederlanders lijken dan ook gek genoeg hondstrouwe fans van de Amerikaanse president.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194679287
-BNW-

[ Bericht 99% gewijzigd door capricia op 22-08-2020 22:45:31 ]
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:27:45 #101
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_194680010
Biden, al sinds 1973 in hoge Politiek (Senator/VP).

Gaat het nu veranderen want het gaat helemaal mis.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_194681212
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 13:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

Waarom trappen zo veel mensen in een campagne van een leugenmachine als Trump?
Wat jij schrijft is natuurlijk gewoon onzin.
Dus omdat ik Biden niets vind ben ik maar direct een fan van Trump :'(
De Democraten moeten eerst naar zichzelf kijken ipv alleen maar schoppen tegen Trump en co.
Ik zou niets liever willen dat ze de partij verfrissen ipv de zouteloze partij wat het nu is met het (heel) oude jongens krentenbrood gevoel. Pas dan gaan ze overtuigend de Republikeinen verslaan.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_194681371
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 21:51 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Dus omdat ik Biden niets vind ben ik maar direct een fan van Trump :'(
De Democraten moeten eerst naar zichzelf kijken ipv alleen maar schoppen tegen Trump en co.
Ik zou niets liever willen dat ze de partij verfrissen ipv de zouteloze partij wat het nu is met het (heel) oude jongens krentenbrood gevoel. Pas dan gaan ze overtuigend de Republikeinen verslaan.
Ik zei niet dat jij fan bent van Trump, maar Biden lusteloos en inspiratieloos noemen kan alleen als je in de campagne van Trump trapt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194681458
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik zei niet dat jij fan bent van Trump, maar Biden lusteloos en inspiratieloos noemen kan alleen als je in de campagne van Trump trapt.
Het gaat er niet om waar ik wel of niet in trap, het gaat er om de ontevreden stemmers die 4 jaar geleden zich hebben afgekeerd van de Democraten terug te winnen. En dat doe je niet met een bejaarde die uit hetzelfde pulletje komt als Clinton en co.
Hoop dat ze gaan winnen maar dat zal dan meer zijn om de afkeer van Trump dan om de sympathie voor Biden en co.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_194681533
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:08 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Het gaat er niet om waar ik wel of niet in trap, het gaat er om de ontevreden stemmers die 4 jaar geleden zich hebben afgekeerd van de Democraten terug te winnen. En dat doe je niet met een bejaarde die uit hetzelfde pulletje komt als Clinton en co.
Hoop dat ze gaan winnen maar dat zal dan meer zijn om de afkeer van Trump dan om de sympathie voor Biden en co.
Ze zochten gewoon een degelijke kandidaat die niemand af schrikt. Dat zijn inderdaad niet de meest spannende figuren, maar ik denk wel de tactiek die hier het meeste kans op winnen geeft. Mensen die van Trump af willen stemmen wel op Biden, niet op Sanders oid.

En de antipathie die er was tegen Clinton, is er helemaal niet zo tegen Biden. Clinton was ook een veel extremere kandidaat op een heleboel punten, wat haar met name voor christenen absoluut een no-go maakte.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194681755
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:13 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze zochten gewoon een degelijke kandidaat die niemand af schrikt. Dat zijn inderdaad niet de meest spannende figuren, maar ik denk wel de tactiek die hier het meeste kans op winnen geeft. Mensen die van Trump af willen stemmen wel op Biden, niet op Sanders oid.

En de antipathie die er was tegen Clinton, is er helemaal niet zo tegen Biden. Clinton was ook een veel extremere kandidaat op een heleboel punten, wat haar met name voor christenen absoluut een no-go maakte.
Misschien heb je wel gelijk dat Biden een veilige keus is for the time being en kijk ik teveel met een Nederlands oog. Het blijven toch rare jongens, die Amerikanen.
Maar op de lange duur moet er toch wel wat gebeuren bij de Democratische partij wat mij betreft, verjongen in ieder geval en afkomen van de Clinton geur die er nog steeds omheen hangt.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_194685760
Biden heeft geen kans. De Bernie Sanders factie wil geen Hillary of Biden establishment democrat. En die stemmen daar ook tegen (voor Trump)
pi_194685957
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 10:53 schreef JanInCanada het volgende:
Biden heeft geen kans. De Bernie Sanders factie wil geen Hillary of Biden establishment democrat. En die stemmen daar ook tegen (voor Trump)
Dat deed een deel 4 jaar geleden misschien, maar die zijn er nu ook wel achter wat een Trump presidentschap betekent.
pi_194686091
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:13 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Dat deed een deel 4 jaar geleden misschien, maar die zijn er nu ook wel achter wat een Trump presidentschap betekent.
Wat is er in 4 jaar veranderd?
  zondag 23 augustus 2020 @ 11:28:51 #110
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_194686124
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:25 schreef JanInCanada het volgende:

[..]

Wat is er in 4 jaar veranderd?
Enorme polarisatie in de VS, aanzien VS is in de wereld behoorlijk afgenomen, inzicht dat Trump niet geschikt is als president, etc.
  zondag 23 augustus 2020 @ 11:43:24 #111
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_194686342
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:28 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Enorme polarisatie in de VS, aanzien VS is in de wereld behoorlijk afgenomen, inzicht dat Trump niet geschikt is als president, etc.
Veel aanhangers van Bernie Sanders zullen inzien dat de polarisatie in de VS niet is veroorzaakt door Trump, maar dat hij eruit voortvloeit. Zijn eventuele ongeschiktheid als president is ook afhankelijk van je eigen positie en onder Sandersaanhangers zal de groep die ze allebei ongeschikt vindt groter zijn dan onder de gemiddelde democraat en ze zijn zich een stuk bewuster van media bias gezien de ervaring met hun eigen favoriet.

Echter zal het (net als vorig jaar) alleszins meevallen hoeveel van die stemmers voor Trump zullen gaan. Niet stemmen lijkt mij waarschijnlijker. Dat hele riedeltje dat Berniefans massaal voor Trump hebben gestemd is namelijk onzin. Er zijn meer Clintonsupporters overgelopen naar Romney dan dat er Sanderssupporters naar Trump zijn overgelopen.
pi_194686385
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:25 schreef JanInCanada het volgende:

[..]

Wat is er in 4 jaar veranderd?
Nogal veel.

Trump heeft enorme incompetentie laten zien en ook laten zien dat hij zich niet laat sturen. Er waren nog best wat mensen die de verwachting hadden dat Trump zich zou laten omringen door competente mensen of dat hij daartoe zou laten dwingen door de Republikeinse partij. Dat gebeurde soms ook (Kelly, bijvoorbeeld), maar intussen heeft Trump alle compententie verwijderd.

Trump heeft intussen zowel internationaal als nationaal allerlei slechte beslissingen genomen. Er is dus veel veranderd sinds 4 jaar geleden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 23 augustus 2020 @ 11:59:50 #113
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_194686581
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:43 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Veel aanhangers van Bernie Sanders zullen inzien dat de polarisatie in de VS niet is veroorzaakt door Trump, maar dat hij eruit voortvloeit. Zijn eventuele ongeschiktheid als president is ook afhankelijk van je eigen positie en onder Sandersaanhangers zal de groep die ze allebei ongeschikt vindt groter zijn dan onder de gemiddelde democraat en ze zijn zich een stuk bewuster van media bias gezien de ervaring met hun eigen favoriet.

Echter zal het (net als vorig jaar) alleszins meevallen hoeveel van die stemmers voor Trump zullen gaan. Niet stemmen lijkt mij waarschijnlijker. Dat hele riedeltje dat Berniefans massaal voor Trump hebben gestemd is namelijk onzin. Er zijn meer Clintonsupporters overgelopen naar Romney dan dat er Sanderssupporters naar Trump zijn overgelopen.
Klopt, de polarisatie is zeker niet alleen vanwege Trump (het is hem overkomen ;) ), maar Trump heeft zeker geen positieve bijdrage geleverd om die te verminderen.
pi_194688378
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:43 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Veel aanhangers van Bernie Sanders zullen inzien dat de polarisatie in de VS niet is veroorzaakt door Trump, maar dat hij eruit voortvloeit. Zijn eventuele ongeschiktheid als president is ook afhankelijk van je eigen positie en onder Sandersaanhangers zal de groep die ze allebei ongeschikt vindt groter zijn dan onder de gemiddelde democraat en ze zijn zich een stuk bewuster van media bias gezien de ervaring met hun eigen favoriet.

Echter zal het (net als vorig jaar) alleszins meevallen hoeveel van die stemmers voor Trump zullen gaan. Niet stemmen lijkt mij waarschijnlijker. Dat hele riedeltje dat Berniefans massaal voor Trump hebben gestemd is namelijk onzin. Er zijn meer Clintonsupporters overgelopen naar Romney dan dat er Sanderssupporters naar Trump zijn overgelopen.
Dat is de rechtse factie van de democrats die willen niet allemaal een black president.

De linkse factie is inderdaad meer bewust en wil de party tenslotte in twee maken dat er een 3rd party mag opkomen. Biden en de Wall Street Democrats mogen niet president zijn.
pi_194688539
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nogal veel.

Trump heeft enorme incompetentie laten zien en ook laten zien dat hij zich niet laat sturen. Er waren nog best wat mensen die de verwachting hadden dat Trump zich zou laten omringen door competente mensen of dat hij daartoe zou laten dwingen door de Republikeinse partij. Dat gebeurde soms ook (Kelly, bijvoorbeeld), maar intussen heeft Trump alle compententie verwijderd.

Trump heeft intussen zowel internationaal als nationaal allerlei slechte beslissingen genomen. Er is dus veel veranderd sinds 4 jaar geleden.
De Bernie supporters zijn niet zo anti-Trump. Die haten de identity-politics van de DNC en dat Trump alles belachelijk maakt is wel goed.
  zondag 23 augustus 2020 @ 14:35:48 #116
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_194688662
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:27 schreef JanInCanada het volgende:

[..]

De Bernie supporters zijn niet zo anti-Trump. Die haten de identity-politics van de DNC en dat Trump alles belachelijk maakt is wel goed.
Zo te lezen heb jij een raar beeld bij wat de gemiddelde Sanders supporter denkt.

Sanders is namelijk nogal een burgerrechten activist en is daarmee een vooraanstaand onderdeel van die "identity-politics" die jij noemt.

Daarnaast zijn Bernie supporters ook voor minder geld in de politiek (niet het standpunt van Trump), meer geld en aandacht voor klimaatverandering (Trump heeft er juist minder geld aan laten besteden), draagt Bernie persoonlijk waardering uit voor de BLM beweging en, misschien wel het meest belangrijke, roept Bernie al sinds 2016 dat er niets belangrijker is dan Trump verslaan in de komende verkiezingen.

Dus volgens mij roep je maar wat, maar heb je geen flauw benul.
pi_194688752
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:27 schreef JanInCanada het volgende:

[..]

De Bernie supporters zijn niet zo anti-Trump. Die haten de identity-politics van de DNC en dat Trump alles belachelijk maakt is wel goed.
Dan zijn die "Bernie supporters" behoorlijk idioot, ik kan me niet voorstellen dat dat een grote groep is.

Ja, er zijn altijd extreme figuren die boos worden als ze niet helemaal hun extreme zin krijgen. Maar dat die daarom op het totaal tegenovergestelde gaan stemmen: lijkt me niet. En Harris is de op 3 na meest linkse senator qua stemgedrag, veel linkser dan bijvoorbeeld Warren. Harris zit vrij dicht tegen Sanders aan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194688850

Tja.. Biden heeft zelf inderdaad geen echte standpunten, iedereen heeft het al eerder gehoord. Bijna niemand vindt Biden het gezicht van de democraten. Eerder Bernie of AOC.

Zoals die ene meid zegt @ 1:00, waarom Biden? nou om Trump weg te krijgen. Biden's stemmers weten maar 1 ding, dat is orangemanbad. Biden zelf is een trekpop voor de democraten. Niemand wil hem, maar er moet toch iemand naar voren geschoven worden.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_194688916
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:51 schreef epicbeardman het volgende:

Tja.. Biden heeft zelf inderdaad geen echte standpunten, iedereen heeft het al eerder gehoord. Bijna niemand vindt Biden het gezicht van de democraten. Eerder Bernie of AOC.

Zoals die ene meid zegt @ 1:00, waarom Biden? nou om Trump weg te krijgen. Biden's stemmers weten maar 1 ding, dat is orangemanbad. Biden zelf is een trekpop voor de democraten. Niemand wil hem, maar er moet toch iemand naar voren geschoven worden.
Dan moeten die mensen zich wat gaan verdiepen: https://joebiden.com/joes-vision/

Ik denk trouwens niet dat ook maar 1 Trumpsupporter trouwens een plan van Trump kan noemen, want die heeft daadwerkelijk geen plannen. Zelfs Trump kan niks noemen als het hem wordt gevraagd.


Sanders het gezicht van de Democraten noemen is trouwens wel erg gek, dat is alsof je Jan Marijnissen het gezicht van de PvdA noemt. Sanders is geen Democraat, zit niet namens de Democraten in de Senaat en is nooit een Democraat geweest.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194690380
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan zijn die "Bernie supporters" behoorlijk idioot, ik kan me niet voorstellen dat dat een grote groep is.

Ja, er zijn altijd extreme figuren die boos worden als ze niet helemaal hun extreme zin krijgen. Maar dat die daarom op het totaal tegenovergestelde gaan stemmen: lijkt me niet. En Harris is de op 3 na meest linkse senator qua stemgedrag, veel linkser dan bijvoorbeeld Warren. Harris zit vrij dicht tegen Sanders aan.
Trump heeft niet zoveel votes nodig om Biden in te halen. Niet in de swing states waar het om gaat.

In principe hebben allebei partijen hetzelfde dilemma om min. 50% te halen. Dat ka alleen door een ideologisch bloc te mobiliseren. Christian Right voor Bush b.v., racisten voor Trump.

Biden heeft helemaal geen appeal voor zijn linkerflank en dat is ook veel te gevaarlijk. Nu dat America ideologisch begint te worden kan dat maar een kant op.
pi_194690798
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:35 schreef Belabor het volgende:

[..]

Zo te lezen heb jij een raar beeld bij wat de gemiddelde Sanders supporter denkt.

Sanders is namelijk nogal een burgerrechten activist en is daarmee een vooraanstaand onderdeel van die "identity-politics" die jij noemt.

Daarnaast zijn Bernie supporters ook voor minder geld in de politiek (niet het standpunt van Trump), meer geld en aandacht voor klimaatverandering (Trump heeft er juist minder geld aan laten besteden), draagt Bernie persoonlijk waardering uit voor de BLM beweging en, misschien wel het meest belangrijke, roept Bernie al sinds 2016 dat er niets belangrijker is dan Trump verslaan in de komende verkiezingen.

Dus volgens mij roep je maar wat, maar heb je geen flauw benul.
Ik hoor zo vaak in de fakenieuws dat Bernie weer geld nodig heeft dat ik het bijna niet meer geloof. :)
  Moderator zondag 23 augustus 2020 @ 17:02:05 #122
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194690865
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:08 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Het gaat er niet om waar ik wel of niet in trap, het gaat er om de ontevreden stemmers die 4 jaar geleden zich hebben afgekeerd van de Democraten terug te winnen. En dat doe je niet met een bejaarde die uit hetzelfde pulletje komt als Clinton en co.
Hoop dat ze gaan winnen maar dat zal dan meer zijn om de afkeer van Trump dan om de sympathie voor Biden en co.
Vier jaar geleden konden die ontevreden stemmers kiezen voor een programma waar hun leven mee verbetert zou worden. Men koos voor een programma van boosheid, verongelijktheid, racisme en afgunst zonder enig concreet plan waar hun levens beter van zouden worden en verassend genoeg zijn hun levens niet beter geworden.

Tja, dan kun je de vraag stellen wat je die ontevreden mensen dan wel moet bieden. Toch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 23 augustus 2020 @ 19:15:32 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194692862
Die hordes boze Bernie supporters lijken me vooral een leuk verzinseltje van propagandatrollen
pi_194694708
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 21:51 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Dus omdat ik Biden niets vind ben ik maar direct een fan van Trump :'(
De Democraten moeten eerst naar zichzelf kijken ipv alleen maar schoppen tegen Trump en co.
Ik zou niets liever willen dat ze de partij verfrissen ipv de zouteloze partij wat het nu is met het (heel) oude jongens krentenbrood gevoel. Pas dan gaan ze overtuigend de Republikeinen verslaan.
De democraten zijn linkser aan het worden dan ze ooit geweest zijn. Alleen maar toe te juichen dat ze eindelijk verstandig worden op het gebied van sociale vangnetten en zorg. Obama was een stuk rechtser dan Biden nu.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_194694731
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:25 schreef JanInCanada het volgende:

[..]

Wat is er in 4 jaar veranderd?
Afbraak van alles waar Bernie voor is: Klimaat, zorg, equality.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_194698460

Mooie van The Lincoln Project
pi_194701137
Aardig leesvoer voor degenen die vol blijven houden dat de economie onder Trump haast bovennatuurlijk presteerde:

The Economic Recovery That Isn’t
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 24 augustus 2020 @ 09:42:03 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194701230
Maargoed

Deze strijd is als een voetbalwedstrijd waarbij team Biden met 1-0 voor staat, maar waarbij nog wel voldoende speeltijd is voor de tegenstander zodat hij dus niet moet doen alsof hij al gewonnen heeft
pi_194701719
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:42 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed

Deze strijd is als een voetbalwedstrijd waarbij team Biden met 1-0 voor staat, maar waarbij nog wel voldoende speeltijd is voor de tegenstander zodat hij dus niet moet doen alsof hij al gewonnen heeft
Qua democratische wegen staat Trump op 3-0 achter maar een kans dat ze nog een stok tussen de spaken van de democratie weten te steken lijkt me niet uit te sluiten.
  maandag 24 augustus 2020 @ 16:57:37 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194705787
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:32 schreef Sander_K het volgende:
Denken dat het écht uitmaakt wie er wint.. .
Ja dat maakt echt wat uit. Die belegen rookgordijnen daar trappen we al lang niet meer in.
pi_194706718
So, Capricia heeft dat allemaal netjes opgeruimd zeg.
  Moderator maandag 24 augustus 2020 @ 18:14:19 #132
236264 crew  capricia
pi_194706739
Joodse complotten. Hofjuden en kapo's mogen elders besproken worden.
Definitely not CIA
pi_194706806
Aanwijzen dat Joden ook voor de staat werken heeft niks met Joodse complotten te maken, juist het tegenovergesteld.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:54:06 #134
67174 Dos37
Come on Twente
pi_194773968
Zitter er hier nog gokkers?

Biden's voorsprong hier is ook bijna helemaal weg, er is dus aardig wat te verdienen. In 2016 heb ik een aardig zak centje gewonnen met de overwinning van Trump.

Dit jaar waarschijnlijk weer want ik zie Trump gewoon niet verliezen op die-hard politiek wel maar dit is gewoon een populariteits contest en Trump is daar een ster in

https://www.oddschecker.c(...)election-2020/winner
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_194774028
In snap nog steeds niet dat de Democraten niet verder komen dan een Biden om tegenover Trump te staan. En dat de VS blijkbaar alleen geriatrische patiënten als president kan kiezen.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:03:53 #136
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_194774089
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 21:51 schreef Pedroso het volgende:
De Democraten moeten eerst naar zichzelf kijken ipv alleen maar schoppen tegen Trump en co.
Dat zou je ook om kunnen draaien. Ik zie de republikeinen op hun RNC alleen maar schoppen tegen Biden/democraten. Feitelijk is het een grote circle jerk geweest.
pi_194774110
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 09:54 schreef Dos37 het volgende:
Zitter er hier nog gokkers?

Biden's voorsprong hier is ook bijna helemaal weg, er is dus aardig wat te verdienen. In 2016 heb ik een aardig zak centje gewonnen met de overwinning van Trump.

Dit jaar waarschijnlijk weer want ik zie Trump gewoon niet verliezen op die-hard politiek wel maar dit is gewoon een populariteits contest en Trump is daar een ster in

https://www.oddschecker.c(...)election-2020/winner
Ik wil wel om 100 euro met je wedden hoor.
Beiden leggen dat in en winner takes all 😁

Jij als Trump de meeste stemmen wint, ik als Biden dat doet.


Zou dat zelfs wel om 500 euro doen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_194774233
quote:
19s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 10:03 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat zou je ook om kunnen draaien. Ik zie de republikeinen op hun RNC alleen maar schoppen tegen Biden/democraten. Feitelijk is het een grote circle jerk geweest.
'Kunnen'?

De speech van Trump was een grote rant tegen Biden en de Democraten. De huidige president bood zijn toehoorders geen visie van hoe hij de VS beter gaat maken, maar presenteerde slechts angstbeelden van Biden's Amerika.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 30 augustus 2020 @ 07:25:38 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194788927
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 10:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

'Kunnen'?

De speech van Trump was een grote rant tegen Biden en de Democraten. De huidige president bood zijn toehoorders geen visie van hoe hij de VS beter gaat maken, maar presenteerde slechts angstbeelden van Biden's Amerika.
Oh vaste prik bij populisten, beschuldigen altijd anderen van hun eigen gedrag
pi_194789327
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 10:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik wil wel om 100 euro met je wedden hoor.
Beiden leggen dat in en winner takes all 😁

Jij als Trump de meeste stemmen wint, ik als Biden dat doet.


Zou dat zelfs wel om 500 euro doen
Biden zou winnen als t eerlijk zou verlopen gezien de polls. Maar er zijn in het verleden democratisch gekozen kandidaten geweest die tijdens de verkiezingen de boel sabotteerden en naar zich toe trokken om een dictator te worden. Trump zal dit ook gaan proberen. Dus ik zet geen geld op Biden of Trump hier.
  maandag 31 augustus 2020 @ 16:03:14 #141
67174 Dos37
Come on Twente
pi_194811184
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 10:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik wil wel om 100 euro met je wedden hoor.
Beiden leggen dat in en winner takes all 😁

Jij als Trump de meeste stemmen wint, ik als Biden dat doet.

Zou dat zelfs wel om 500 euro doen
Nee die odds kreeg ik bij Unibet. Ik heb 300 euro staan op Trump @2.00

Ze staan nu zelf gelijk dus ik was net op tijd :P
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 16:24:25 #142
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194811466
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 16:03 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Nee die odds kreeg ik bij Unibet. Ik heb 300 euro staan op Trump @:2.00

Ze staan nu zelf gelijk dus ik was net op tijd :P
Ik hoop dat je niet boos word als ik zeg dat ik hoop dat je verliest :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194816213
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 16:03 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Nee die odds kreeg ik bij Unibet. Ik heb 300 euro staan op Trump @:2.00

Ze staan nu zelf gelijk dus ik was net op tijd :P
Ik heb nog nooit gegokt, maar misschien moet ik ook nog eens meedoen. Ik weet niet. 2 maanden terug toen Trump er echt kansloos voor zou staan volgens de polls had ik het idee dat hij een goede kans maakte tegen zijn demente tegenstander zodra de debatten begonnen, maar daar twijfel ik nu steeds meer aan. Hij doet het nu even goed vanwege de rellen, maar als de democraten ook maar een weekje vakantie nemen van hun zwakke jankerige manier van Trump erop aanvallen dan prikken ze zo door alle bombarie heen.
pi_194816247
Popular vote voor Biden maar Trump gaat gewoon nog een termijn uitzitten
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 21:08:04 #145
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194816778
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:42 schreef Fugue het volgende:
Popular vote voor Biden maar Trump gaat gewoon nog een termijn uitzitten
Niet erg waarschijnlijk maar wel mogelijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 31 augustus 2020 @ 21:15:43 #146
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194816974
- Nee -

[ Bericht 51% gewijzigd door Tijger_m op 31-08-2020 21:35:28 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 31 augustus 2020 @ 21:17:23 #147
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_194817022
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 21:21:19 #148
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194817117
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:17 schreef Revolution-NL het volgende:
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge
Huh? Weet je wel zeker dat je in het juiste topic zit? :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 31 augustus 2020 @ 21:26:14 #149
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194817231
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:17 schreef Revolution-NL het volgende:
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge
Ok Pieter
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194819152
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet erg waarschijnlijk maar wel mogelijk.
Ik weet het niet. De rednecks zijn behoorlijk on edge nu met BLM in hun straat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')