Ja, echt gnant. Een dictator die je ontslaat.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:02 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Ik denk dat Lukashenko nog de mazzel heeft dat hij Latushko eerder had gedagradeerd tot theater directeur. Dit was veel genanter geweest als hij nog mininster van cultuur was.
genant voor Lukashenko. niet voor Latushko.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, echt gnant. Een dictator die je ontslaat.
Ben ik het een keer met je eens.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:06 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
genant voor Lukashenko. niet voor Latushko.
De politie bepaalt de locatie van niet-gesanctioneerde protesten natuurlijk niet. En in Minsk heb je nogal veel plekken waar je kunt demonstreren.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het was al op voorhand duidelijk dat er gefraudeerd zou worden, dus logisch dat je al voorbereidingen treft voor een protest.
Ik denk dat dit eigenlijk vrij breed geraporteerd is.quote:[..]
De oproep om zo laat mogelijk te gaan stemmen? Heb je daar een bron van?
Eerst creeer je onrust op het stemlokaal. Vervolgens heb je een hoop ontevreden mensen op de route naar de locatie waar je onrust wil gaan creeeren. Vervolgens kun je die ontevreden mensen als een soort van schild gebruiken.quote:En hoe houdt dat verband met de demonstraties?
Dat niet natuurlijkquote:[..]
De vele arrestaties houden verband met een gebrek aan looproutes
Het is echt niet moeilijk om zelf wat biljetten uit te printen.quote:[..]
Alleen dat elke foto uniek is.
Nee, maar we moeten niet overhaast beslissingen nemen en iedere vijand van Lukashenko blind vertrouwen.quote:[..]
Dus daarom moeten we Loekasjenko maar laten zitten? Omdat er nu een risico is dat hij het land te grabbel gooit?
Waarom mogen de Wit-Russen niet gewoon zelf hun keuze maken? Ze zijn Goddank echt geen eigendom van de Russen...quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:27 schreef YoungDriller het volgende:
"Moeten we lulashenko maar laten zitten"
We. Dat is de crux. Er is geen we. We hebben geen mandaat in Wit-Rusland, laat staan een stok om te slaan.
We moeten ook niet gaan doen alsof we dat wel hebben anders laat Poetin een veel grotere stok zien. Ik denk dat men er maar gewoon vrede mee moet hebben dat Wit-Rusland binnen de invloedssfeer van Rusland gaay blijven. Want dit is waar het spelletje werkelijk om draait voor Rusland en de EU.
En dan achteraf janken dat het de schuld van de Russen is.
De situatie was dat elk protest tegen Loekasjenko verboden was.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:16 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
De politie bepaalt de locatie van niet-gesanctioneerde protesten natuurlijk niet. En in Minsk heb je nogal veel plekken waar je kunt demonstreren.
Bronnen, bronnen, bronnen.quote:Ik denk dat dit eigenlijk vrij breed geraporteerd is.
Vergezocht.quote:Eerst creeer je onrust op het stemlokaal. Vervolgens heb je een hoop ontevreden mensen op de route naar de locatie waar je onrust wil gaan creeeren. Vervolgens kun je die ontevreden mensen als een soort van schild gebruiken.
En dan zelf zeker een stembureau nabouwen.quote:Het is echt niet moeilijk om zelf wat biljetten uit te printen.
quote:Nee, maar we moeten niet overhaast beslissingen nemen en iedere vijand van Lukashenko blind vertrouwen.
Dat zijn juist ook verliezers. De rijken uit Moskou en Sint-Petersburg hebben daar de boel opgekocht. Daar is de locale bevolking echt niet beter van geworden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:27 schreef YoungDriller het volgende:
De enige winnaars zijn de meerderheid van de inwoners van de Krim geweest.
Tuurlijk niet. Maar je hebt het volgens mij tegen een Ruslandfan.,.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:32 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Dat zijn juist ook verliezers. De rijken uit Moskou en Sint-Petersburg hebben daar de boel opgekocht. Daar is de locale bevolking echt niet beter van geworden.
Het ligt iets genuanceerder. Een massabijeenkomst is vergunningsplichtig. En er zijn wel degelijk officieele demonstratie plaatsen in Minsk. En hoewel vaak verzoeken van de oppositie worden afgekeurdt, wordt een deel van hun verzoeken wel degelijk gehonereerd.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De situatie was dat elk protest tegen Loekasjenko verboden was.
Een klassiek schoolvoorbeeld in lesboeken over kleurenrevoluties.quote:Vergezocht.
Nergens voor nodig.quote:[..]
En dan zelf zeker een stembureau nabouwen.
Fraude is niet alleen mogelijk. Dit is per definitie fraudegevoelig en voldoet per definitie niet aan de meest minimale internationale normen op het gebied van verkiezingen.quote:Ja, fraude is mogelijk.
Het systeem is daar per definitie ongeschikt voor een geenszins een vervanging voor waarnemers.quote:Maar het is natuurlijk geen officieel systeem. Het is een systeem bedacht ter controle.
Dat kan dus niet. Het is een instrument om de publieke opinie te beinvloeden, meer ook niet.quote:Dat als Loekasjenko zegt dat iemand minder dan 10% van de stemmen heeft. Je aan kunt tonen dat er heel veel op iemand gestemd is, meer dan 10%.
Goed argument!quote:[..]
Ja een dictatuur gaat vast vergunningen afgeven voor kritiek.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:39 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Het ligt iets genuanceerder. Een massabijeenkomst is vergunningsplichtig. En er zijn wel degelijk officieele demonstratie plaatsen in Minsk. En hoewel vaak verzoeken van de oppositie worden afgekeurdt, wordt een deel van hun verzoeken wel degelijk gehonereerd.
Nogmaals.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:39 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Het ligt iets genuanceerder. Een massabijeenkomst is vergunningsplichtig. En er zijn wel degelijk officieele demonstratie plaatsen in Minsk. En hoewel vaak verzoeken van de oppositie worden afgekeurdt, wordt een deel van hun verzoeken wel degelijk gehonereerd.
Nou, geef dan maar een lesje uit je lesboek. Je bent erg gebrekkig als het over feiten gaat.quote:Een klassiek schoolvoorbeeld in lesboeken over kleurenrevoluties.
Kijk, jij zeurt erover dat de oppositie een oproep deed om stembiljetten te fotograferen.quote:Nergens voor nodig.
[..]
Fraude is niet alleen mogelijk. Dit is per definitie fraudegevoelig en voldoet per definitie niet aan de meest minimale internationale normen op het gebied van verkiezingen.
[..]
Het systeem is daar per definitie ongeschikt voor een geenszins een vervanging voor waarnemers.
[..]
Dat kan dus niet. Het is een instrument om de publieke opinie te beinvloeden, meer ook niet.
[..]
Goed argument!
Nezalezhnost wringt zich in allerlei bochten om geweld en fraude goed te praten.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja een dictatuur gaat vast vergunningen afgeven voor kritiek.
Jaquote:Op maandag 17 augustus 2020 18:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nezalezhnost wringt zich in allerlei bochten om geweld en fraude goed te praten.
Het gaat daar niet om. Het gaat om Lukashenko. De EU en Rusland hebben een andere agenda.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom mogen de Wit-Russen niet gewoon zelf hun keuze maken? Ze zijn Goddank echt geen eigendom van de Russen...
Daar denken ze op de krim toch echt anders over..quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:32 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Dat zijn juist ook verliezers. De rijken uit Moskou en Sint-Petersburg hebben daar de boel opgekocht. Daar is de locale bevolking echt niet beter van geworden.
Ik kom hier niets goedpraten. Ik probeer enkel een stuk genuanceerde opinie (zie ook mijn aanvankelijke post) te presenteren. Sommige mensen willen enkel horen dat Lukashenko kut is en het absolute dieptepunt is bereikt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nezalezhnost wringt zich in allerlei bochten om geweld en fraude goed te praten.
Leuk en aardig. Maar het moet toch vooral gaan om het belang van het Wit-Russische volk?quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:01 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Het gaat daar niet om. Het gaat om Lukashenko. De EU en Rusland hebben een andere agenda.
Die rijke russen uit Moskou en Sint-Petersburg die nu in de meerderheid zijn op de Krim denken daar inderdaad anders over.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:04 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Daar denken ze op de krim toch echt anders over..
Het Belarussische volk wenst geen geweld. En ik denk dat de afgelopen week dat ook bevestigd. De 2 doden laten mij absoluut niet onverschillig, maar vormen wel een contrast met de gebeurtenissen in 2014 in Oekraine.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:05 schreef TLC het volgende:
Die toespraak van loekasjenko leek wel een beetje op zijn Roemeense voorganger, en die werd kort daarna samen met zijn vrouw tegen de muur gezet.
Dus dat belooft weinig goeds voor loekasjenko....
Je mag je Russische bronnen wel posten hoor. Ze hebben iets geniaals bedacht op het internet waarmee je die best prima kan vertalen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:08 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Ik kom hier niets goedpraten. Ik probeer enkel een stuk genuanceerde opinie (zie ook mijn aanvankelijke post) te presenteren. Sommige mensen willen enkel horen dat Lukashenko kut is en het absolute dieptepunt is bereikt.
Mijn standpunt is dat Lukashenko zijn geloofwaardigheid kwijt is. ik pleit hier echt niet voor nog 5 jaar Lukashenko zonder veranderingen. Alleen denk ik dus niet dat het absolute dieptepunt bereikt is.
Ik denk dat het nog veel slechter kan gaan worden. En dat raakt mensen die mij dierbaar zijn en dus ook mij. Voor mij is dit niet een discussie op een internetforum die ik kan winnen en daar beter van kan worden.
Ik weet ook niet wat er moet gebeuren. Ik denk dat we geen dingen moeten forceren. Lukashenko is zijn geloofwaardigheid toch al kwijt, waarom zouden we de burgermaatschappij niet de tijd geven om daar rustig op te reageren? In plaats van blind te staren op oppositiekrachten in het buitenland, die op een revoultie uit zijn.
Wat betreft bronnen: ik lees over Belarus uitsluitend in Russischtalige bronnen. Niet enkel in de staatsmedia, die nog steeds in de ontkenningsfase verkeren, maar een breed scala aan bronnen. Ik weeg die bronnen af en trek dan mijn conclusie.
Ik denk dat ik daar een behoorlijk genuanceerd beeld uit kan halen. Het nadeel is natuurlijk wel dat ik geen hapklare westerse bronnen heb om mijn posts te ondersteunen. Ik zou natuurlijk, als mijn doel was om een forumdiscussie te winnen, mijn tijd kunnen steken in het zoeken naar westerse bronnen die mijn verhaal ondersteunen. Het probleem is natuurlijk echter dat die bepaalde dingen (vooral nuances) niet belichten. Het is dan ook logisch dat mijn verhaal op punkten zal afwijken. Mijn verhaal is dan zoals ik aanvankelijk heb gezegd een stuk opinie. In de tijd dat ik dit bericht typ staan er al minstens 10 nieuwe berichten op tut (om maar een bron) te noemen. Als ik de keuze moet maken om zelf geinformeerd te blijven of mijn posts hier beter te onderbouwen, dan gaat mijn voorkeur uit naar het eerste. Ik begrijp best dat sommige mensen dat niet overtuigend vinden. Dat is ieders goed recht.
Maar geen bewijs dat Tichanovskaja nu de nieuwe president is. Sowieso heeft Tichanovskaja geen bestuurlijke ervaring.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:46 schreef luxerobots het volgende:
Dan kun je dus aan iedereen vragen om je stemformulier te fotograferen. En als dan blijkt dat volgens de officile uitslag op een stembureau 10 mensen op Svetlana Tichanovskaja hebben gestemd. En er komen al 20 foto's binnen van stemformulieren vanaf dat stembureau. Is dat al een mooie aanwijzing van fraude.
En zijn rol is uitgespeeld. Dan mag het volk toch zelf haar nieuwe richting kiezen?quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:01 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Het gaat daar niet om. Het gaat om Lukashenko. De EU en Rusland hebben een andere agenda.
Tja, iedere mogelijke oppositie werd vastgezet of monddood gemaakt door de zittende macht. Dan blijft er weinig over...quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:18 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Maar geen bewijs dat Tichanovskaja nu de nieuwe president is. Sowieso heeft Tichanovskaja geen bestuurlijke ervaring.
Dat er iets moet gebeuren is duidelijk. Alleen denk ik niet dat dat vanuit Litouwen moet gebeuren. Sowieso ben ik van mening dat er mensen zijn die beter gekwalificeerd zijn dan degene die een halfjaar terug voor het eerst op het politieke toneel verschenen.
Dat mensen hier willen horen dat Loekasjenko kut is, kan ik gedeeltelijk nog wel in mee komen. Daar is ook alle aanleiding toe.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:08 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Ik kom hier niets goedpraten. Ik probeer enkel een stuk genuanceerde opinie (zie ook mijn aanvankelijke post) te presenteren. Sommige mensen willen enkel horen dat Lukashenko kut is en het absolute dieptepunt is bereikt.
Maar nog 5 jaar Loekasjenko met wat veranderingen is wel ok?quote:Mijn standpunt is dat Lukashenko zijn geloofwaardigheid kwijt is. ik pleit hier echt niet voor nog 5 jaar Lukashenko zonder veranderingen. Alleen denk ik dus niet dat het absolute dieptepunt bereikt is.
Omdat Loekasjenko juist rust wil. Dan kan hij zijn machtsstructuren weer herstellen en uitbouwen.quote:Ik weet ook niet wat er moet gebeuren. Ik denk dat we geen dingen moeten forceren. Lukashenko is zijn geloofwaardigheid toch al kwijt, waarom zouden we de burgermaatschappij niet de tijd geven om daar rustig op te reageren? In plaats van blind te staren op oppositiekrachten in het buitenland, die op een revoultie uit zijn.
Ik weet wel dat de Russische bronnen behoorlijk verknipt zijn. Dan krijg je dingen dat de Polen schuldig zijn aan oproer in Wit-Rusland.quote:Wat betreft bronnen: ik lees over Belarus uitsluitend in Russischtalige bronnen. Niet enkel in de staatsmedia, die nog steeds in de ontkenningsfase verkeren, maar een breed scala aan bronnen. Ik weeg die bronnen af en trek dan mijn conclusie.
De vraag is of dat recht gerespecteerd gaat worden. Daarom dat ik ook pleit tegen overhaaste beslissingen. Het volk (een groot deel daarvan, niet noodzakelijk de meerderheid) denkt misschien welliswaar gewonnen te hebben, maar die overwinning kan nog gewoon gestolen worden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En zijn rol is uitgespeeld. Dan mag het volk toch zelf haar nieuwe richting kiezen?
Ik zou zeggen laat de Wit-Russen via een eerlijke verkiezing bepalen wie er president moet zijn. Dan zien we vanzelf of Tichanovskaja genoeg draagvlak heeft.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:18 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Maar geen bewijs dat Tichanovskaja nu de nieuwe president is. Sowieso heeft Tichanovskaja geen bestuurlijke ervaring.
Dat er iets moet gebeuren is duidelijk. Alleen denk ik niet dat dat vanuit Litouwen moet gebeuren. Sowieso ben ik van mening dat er mensen zijn die beter gekwalificeerd zijn dan degene die een halfjaar terug voor het eerst op het politieke toneel verschenen.
Ja, ze zegt zelf ook geen politicus te zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, iedere mogelijke oppositie werd vastgezet of monddood gemaakt door de zittende macht. Dan blijft er weinig over...
quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:08 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Die rijke russen uit Moskou en Sint-Petersburg die nu in de meerderheid zijn op de Krim denken daar inderdaad anders over.
Nee, dat hij van het toneel moet verdwijnen is wel duidelijk. Maar liever geleidelijk met een gecontroleerde machtoverdracht, dan met geweld.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:23 schreef luxerobots het volgende:
Maar nog 5 jaar Loekasjenko met wat veranderingen is wel ok?
Gaat hem niet lukken. Hij heeft momenteel niets te bieden. Ik snap de gedachtengang, maar ik denkquote:[..]
Omdat Loekasjenko juist rust wil. Dan kan hij zijn machtsstructuren weer herstellen en uitbouwen.
Voor mij is een gecontroleerde machtsoverdracht dus belangrijker als snelheid.quote:Wat de meeste mensen op dit forum willen is dat Loekasjenko snel vertrekt.
Ik heb liever dat dat nog een of twee jaar duurt en dat het dan echt eerlijk is, dan dat er van buitenaf snel een democratisch succes wordt afgedwongen.quote:Er eerlijke verkiezingen komen.
Het is moeilijk om een enkele partij aan te wijzen. Wat je hoort in de wandelgangen: diverse Russische oligarchen, Poolse nationalisten en globalistische krachten.quote:Trouwens, welke oppositiekrachten in het buitenland zijn volgens jou op een revolutie uit? Ik denk niet dat je Rusland bedoelt.
Ik heb het over Russichtalige bronnen, voornamelijk, uit Belarus (een land met een overwegend Russischtalige bevolking). Niet dat dat noodzakelijk kwaliteitsjournalistiek is, wat ik ook al heb benoemd als deel van het probleem.quote:Ik weet wel dat de Russische bronnen behoorlijk verknipt zijn. Dan krijg je dingen dat de Polen schuldig zijn aan oproer in Wit-Rusland.
Absoluut. Vanuit de status quo wel te verstaan. Dus zonder nieuwe invloeden van buitenaf.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En zijn rol is uitgespeeld. Dan mag het volk toch zelf haar nieuwe richting kiezen?
quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zou zeggen laat de Wit-Russen via een eerlijke verkiezing bepalen wie er president moet zijn. Dan zien we vanzelf of Tichanovskaja genoeg draagvlak heeft.
Precies, maar die verkiezingen zijn vorige week niet gehouden en kunnen ook morgen nog niet gehouden worden. Overigens ambieert Tichanovskaja niet een carrieere als President, haar stemmen zijn voornamelijk stemmen voor Baborika.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zou zeggen laat de Wit-Russen via een eerlijke verkiezing bepalen wie er president moet zijn. Dan zien we vanzelf of Tichanovskaja genoeg draagvlak heeft.
Voor velen is het gewoon een tweede vakantiehuis. Buiten het vakantieseizoen valt er weinig te doen op de krim.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:32 schreef YoungDriller het volgende:
[..]Want er zijn even anderhalf miljoen mensen verhuisd die kant op?
Hoe je het ook draait of keert. Men wil vooral dat Loekasjenko gewoon oplazert. Liever gisteren dan vandaag.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:36 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
[..]
Precies, maar die verkiezingen zijn vorige week niet gehouden en kunnen ook morgen nog niet gehouden worden. Overigens ambieert Tichanovskaja niet een carrieere als President, haar stemmen zijn voornamelijk stemmen voor Baborika.
Of misschien nog wel meer een stem tegen Lukashenko.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:36 schreef nezalezhnost het volgende:
Overigens ambieert Tichanovskaja niet een carrieere als President, haar stemmen zijn voornamelijk stemmen voor Baborika.
Ik denk dat mensen buitenaf vooral dat laatste willen. Ik denk dat het volk meer baat heeft bij een gecontroleerde machtsoverdracht.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe je het ook draait of keert. Men wil vooral dat Loekasjenko gewoon oplazert. Liever gisteren dan vandaag.
Stel, we laten Loekasjenko nog twee jaar zitten voor een gecontroleerde machtsoverdracht.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:33 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Nee, dat hij van het toneel moet verdwijnen is wel duidelijk. Maar liever geleidelijk met een gecontroleerde machtoverdracht, dan met geweld.
Zolang hij er zit, kan hij er blijven zitten. Dus hoe sneller weg hoe beter.quote:Gaat hem niet lukken. Hij heeft momenteel niets te bieden. Ik snap de gedachtengang, maar ik denk
dat dat actueel geen risico meer is.
In hoeverre sluiten snelheid en controle elkaar dan uit?quote:Voor mij is een gecontroleerde machtsoverdracht dus belangrijker als snelheid.
Wat bedoel je met buitenaf. Daar lijkt nu geen sprake van. Behalve dat Loekasjenko flirt met de Russen.quote:Ik heb liever dat dat nog een of twee jaar duurt en dat het dan echt eerlijk is, dan dat er van buitenaf snel een democratisch succes wordt afgedwongen.
Nou, klopt dat? Wat is jouw mening?quote:Het is moeilijk om een enkele partij aan te wijzen. Wat je hoort in de wandelgangen: diverse Russische oligarchen, Poolse nationalisten en globalistische krachten.
Zodat hij allerlei bewijsmateriaal tegen hem kan wegmoffelen en nog even wat kan graaien uit de kas, zeker. Lijkt me geen goed idee.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:39 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen buitenaf vooral dat laatste willen. Ik denk dat het volk meer baat heeft bij een gecontroleerde machtsoverdracht.
Ik heb het er niet over om hem twee jaar te laten zitten zonder wijzigingen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Stel, we laten Loekasjenko nog twee jaar zitten voor een gecontroleerde machtsoverdracht.
Lukashenko moet nu toch echt wel gaan nadenken over zijn eigen toekomst, hoor.quote:Zolang hij er zit, kan hij er blijven zitten. Dus hoe sneller weg hoe beter.
In vergaande mate. De gehele verkiezingsprocedure zal moeten worden herzien.quote:In hoeverre sluiten snelheid en controle elkaar dan uit?
Ik denk dat ligt aan de bronnen die je raadpleegt.quote:Wat bedoel je met buitenaf. Daar lijkt nu geen sprake van.
Hij had ook de Chinezen kunnen bellen. Had je nu een Chinese enclave in Europa ghad.quote:Behalve dat Loekasjenko flirt met de Russen.
Het is ondoorzichtig. Mijns insziens is er inderdaad invloed van buitenaf. Welke invloed hetquote:Nou, klopt dat? Wat is jouw mening?
In een week heeft hij daar al genoeg tijd voor gehad, dus dat wordt met de dag een zwakker argument.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zodat hij allerlei bewijsmateriaal tegen hem kan wegmoffelen
De vraag is of er een idee is wat beter is. En dan doel ik op de pragmatische kant en niet vanuit het oogpunt van rechtvaarigheid.quote:en nog even wat kan graaien uit de kas, zeker. Lijkt me geen goed idee.
En toch wil de meerderheid bij Rusland horen. Zeker een stuk meer dan die voor Oekraene kiezen. Is ook niet heel raar als je de twee landen economisch met ellaar vergelijkt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:37 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Voor velen is het gewoon een tweede vakantiehuis. Buiten het vakantieseizoen valt er weinig te doen op de krim.
Hoe lang moet hij dan wel blijven zitten voor een, in jouw ogen, goede overgang?quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:55 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Ik heb het er niet over om hem twee jaar te laten zitten zonder wijzigingen.
Loekasjenko is de oorzaak van de chaos. Als hij vertrekt kan er eindelijk orde op zaken gesteld worden.quote:Lukashenko moet nu toch echt wel gaan nadenken over zijn eigen toekomst, hoor.
Maar, ik zie niet in hoe chaos in het voordeel van het volk kan zijn.
Nu gebruik je covid gewoon als excuus.quote:In vergaande mate. De gehele verkiezingsprocedure zal moeten worden herzien.
Ook moeten we rekening houden met Covid, gezien dat een belemmering zal
vormen voor internationale waarnemers.
Zo lang als nodig en ik hoop dat dat niet te lang is. Ik keek net naar een vakbondsbijeenkomst van de NAFTAN raffinaderij in Novopolotsk. De vakbondsleidster aldaar agiteerde voor een vertrek van Lukashenko in 10 dagen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe lang moet hij dan wel blijven zitten voor een, in jouw ogen, goede overgang?
Maar hij is geen belanghebbende bij de chaos en het volk grotendeels ook niet.quote:[..]
Loekasjenko is de oorzaak van de chaos.
Dat gaat niet vanzelf. En vergeet niet dat de burgermaatschappij en ook de bestuurlijke elite nietquote:Als hij vertrekt kan er eindelijk orde op zaken gesteld worden.
Nee, het is geen excuus om geen verkiezingen te houden, maar wel een argument om aan te geven dat verkiezingen niet even 1-2-3 georganiseerd kunnen worden.quote:[..]
Nu gebruik je covid gewoon als excuus.
dat staat ook niet ter discussiequote:Op maandag 17 augustus 2020 21:18 schreef trein2000 het volgende:
Lukashenko moet gewoon ophoepelen. Er staan honderdduizenden mensen te demonstreren in een dictatuur. Dan is de geest gewoon uit de fles. Die krijg je er niet weer in
De crux zit dan ook in het tweede deel van de post.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:32 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
dat staat ook niet ter discussie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |