abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 augustus 2020 @ 17:06:52 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194604201
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:03 schreef Scheepskok het volgende:
Ik snap dictators echt niet. Dat ze zo willen blijven zitten. Als ik zo'n iemand was zou ik lekker met pensioen gaan en een leuk huisje kopen bij een klen dorp in Frankrijk. En dan 's morgens lekker sjokken naar de boulangerie en een stokbrood kopen met een stuk Franse kaas.
En dan terug sjokken.
En dan lekker aan een tafeltje met uitzicht thuis lekker eten en 's avonds met een flesje wijn.
Genieten.
En niemand naait je.
Gezien hij dan geen enkele bescherming meer heeft tegen een hoop mensen die nog een eitje met hem te pellen hebben.
  maandag 17 augustus 2020 @ 17:07:32 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194604209
Maar ik hoop dat de Wit-Russen volhouden en deze dictator mooi achter de tralies komt
  Moderator maandag 17 augustus 2020 @ 17:08:50 #28
375570 crew  Cyan9
pi_194604230
twitter
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_194604232
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 16:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het internet wordt er niet uitgegooid? Het is slechts een poging om het internet te filteren?
Geloof het of niet. Zelfs op zondag, maandag en dinsdag was er nog beperkt internet mogelijk. Via poort 443 (HTTPS) raakten je IP-paketten verdwaald in het filter. Ouderwets over poort 80 kon je veel servers nog bereiken!
quote:
Waar dan op zo'n manier mee gefaald wordt dat het internet eruit ligt?
Ja en daarmee raak je een niet te onderschatten probleem. Beltelecom kan de salarissen van de op exportgeorienteerde IT-bedrijven niet evenaren. Als gevolg daarvan zie je onder hun IT medewerkers veel incompetentie, mensen gaan daar doorgaans enkel werken omdat niemand anders ze hoeft.

Ik denk dat de bestuurlijke elite, veelal niet kundig op het gebied van IT, dit totaal onderschat heeft en blind heeft vertrouwd op Beltelecom.
quote:
[..]

De oppositie heeft zich opvallend vreedzaam gedragen.
De massa's die kwamen na de eerste dagen, nadat de toon was gezet.
quote:
Natuurlijk is er met vuurwerk gegooid en zijn er ook mensen die zich misdragen hebben, maar het is lang niet op die schaal zoals de ordehandhavers van Loekasjenko tekeer zijn gegaan.
Het moet allebei veroordeeld worden. Feitelijk heeft de ME zich zover laten provoceren dat ze geweld hebben toegepast, dat door de bevolking niet meer als acceptabel wordt gehouden. Zonder dergelijke provocaties zou het even rustig zijn gebleven als in 2015.
quote:
[..]

En ding is duidelijk? Hoezo is niet duidelijk dat de officile uitslagen dik vervalst zijn?
Heb je mij dat ergens horen ontkennen? Geeft dat het recht aan andere partijen om cijfers naar eigen believen te schetsen?
quote:
[..]

Hij heeft geen voldoende steun meer.
De komende weken zal het blijken.
quote:
Je kunt er echt wel over spreken dat de gemiddelde Wit-Rus schoon genoeg heeft van Loekosjenko.
Dit gaat dan ook niet over de gemiddelde burger, maar over mensen op strategische posities.
quote:
Mensen staken omdat ze niet kunnen slapen van de herrie van demonstranten en omdat ze door demonstranten niet veilig naar hun werk kunnen.

:') 8)7
Dat is inderdaad een beweegreden. Het is niet zo dat de demonstranten een monocultuur vormen. Een deel van de demonstranten wordt aangestuurd van buitenaf, een ander deel demonstreert om ideologische redenen en een ander deel ziet nu kans om aandacht te vragen voor sociaal-economische problemen, waaronder problemen die voortvloeien uit de gevolgen van handelingen van andere demonstranten en de reactie (of het gebrek daarvan) van de autoriteiten op genoemde handelingen.
quote:
[..]

Aan welke dingen 'hetgeen ze Lukashenko van betichten', maken ze zich dan schuldig?
Aan leugens.
quote:
[..]

Iedereen in de oppositie loopt risico's.
Sommigen krijgen daar vorstelijk voor betaalt.
quote:
Dan kun je niet Tichanovskaja een meeloper noemen en Babariko niet.
Ik had het over Tichanovskij.
quote:
[..]

Dat weet je niet.
Dat is inderdaad mijn inschatting.
quote:
[..]

Als ik dat wist, kon ik een Nobelprijs winnen.
Precies. Dus veel is nu ook gewoon nog speculatie.
quote:
[..]

Je had alleen een probleem als je je kandidaat stelde?
Je kunt niet spreken van stelselmatige vervolging op grond van een politieke overtuiging voor 99,9% van de bevolking. Buiten de kandidaten en hun directe medewerkers komt er bijna niemand in aanmerking voor asiel in een westers land. Triest, dat wel. Maar we moeten het ook gewoon niet overdrijven.
  maandag 17 augustus 2020 @ 17:10:22 #30
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194604244
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gezien hij dan geen enkele bescherming meer heeft tegen een hoop mensen die nog een eitje met hem te pellen hebben.
Ah joh, als het allemaal anders wordt vergeten ze dat.

Maar ergens heb je gelijk, als je dictator bent heb je een geweldig leven tot het moment dat de protesten sterker worden dan je macht, dan heb je een probleem.
Praat over de hel en je komt er.
pi_194604259
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:07 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik hoop dat de Wit-Russen volhouden en deze dictator mooi achter de tralies komt
Veel dictators gaan in ballingschap in het midden oosten om daar in luxe dood te gaan van ouderdom.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194604276
Ik zie in dit topic overigens nog niets over de recente ontwikkelingen rondom wijzigingen van de constitutie. Heeft de Nederlandse pers daar nog niet over bericht? :?
pi_194604299
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:12 schreef nezalezhnost het volgende:
Ik zie in dit topic overigens nog niets over de recente ontwikkelingen rondom wijzigingen van de constitutie. Heeft de Nederlandse pers daar nog niet over bericht? :?
Staat op nu.nl.

Het probleem is alleen dat die Loekasjenko niet op zijn bruine ogen te geloven is.
  maandag 17 augustus 2020 @ 17:16:55 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194604358
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Veel dictators gaan in ballingschap in het midden oosten om daar in luxe dood te gaan van ouderdom.
Dat zou inderdaad nog een uitweg voor hem zijn. Maar je ziet ook vaak dat machtswellust te groot is om nog op tijd te zijn daarvoor.
  Moderator maandag 17 augustus 2020 @ 17:20:16 #35
375570 crew  Cyan9
pi_194604397
quote:
Het moet allebei veroordeeld worden. Feitelijk heeft de ME zich zover laten provoceren dat ze geweld hebben toegepast, dat door de bevolking niet meer als acceptabel wordt gehouden. Zonder dergelijke provocaties zou het even rustig zijn gebleven als in 2015.
Ik pak deze even uit het lange verhaal van @nezalezhnost , want dit is wel een hele creatieve beschrijving van de situatie. Er zijn genoeg beelden voorbij gekomen dat de oproerpolitie helemaal los ging op willekeurige voorbijgangers, mensen die vredig en zonder provocaties protesteerden, journalisten die enkel dingen vast legden op beeld, etc etc.

De rest van je punten leg ik naast me neer, het is me wel duidelijk wat voor figuur je bent.
pi_194604447
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:08 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Dat er burgers op straat overmeesterd worden en in busjes gepropt worden komt door provacties?

quote:
Heb je mij dat ergens horen ontkennen? Geeft dat het recht aan andere partijen om cijfers naar eigen believen te schetsen?
De oppositie is een stuk eerlijker dan Loekasjenko. Ze riepen op om foto's te maken van je stemformulier, om mee te doen aan een peiling en om procesverbalen openbaar te maken. Natuurlijk gebruiken ze cijfers in hun voordeel. Maar het is iets anders dan een overheid die een verkiezingsuitslag bij elkaar fraudeert.

quote:
Aan leugens.
Zulke duidelijke leugens heb ik anders nog niet gezien van de oppositie.

quote:
Sommigen krijgen daar vorstelijk voor betaalt.
Loekasjenko en zijn clan hebben zichzelf anders ook goed laten uitbetalen, en liepen heel weinig risico's wat betreft persoonlijke veiligheid.

quote:
Je kunt niet spreken van stelselmatige vervolging op grond van een politieke overtuiging voor 99,9% van de bevolking. Buiten de kandidaten en hun directe medewerkers komt er bijna niemand in aanmerking voor asiel in een westers land. Triest, dat wel. Maar we moeten het ook gewoon niet overdrijven.
Dat cijfer van 99,9% is ook gewoon uit de lucht gegrepen. En dat het slechts om een klein percentage politieke dissidenten gaat, is op zich ook niet zo belangrijk.
pi_194604634
quote:
85s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:08 schreef Cyan9 het volgende:
[ twitter ]
Hier vreesde ik al voor.

Het geeft wel aan hoe zat mensen Loekasjenko zijn. Want mensen spreken zich met gevaar voor eigen leven tegen hem uit.
pi_194604655
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad nog een uitweg voor hem zijn. Maar je ziet ook vaak dat machtswellust te groot is om nog op tijd te zijn daarvoor.
ik zie dat altijd als een soort van beloning....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194604709
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat er burgers op straat overmeesterd worden en in busjes gepropt worden komt door provacties?
Nee dat doen de machthebbers gewoon om de boel te destabilseren. 8)7 Tuurlijk zijn er onschuldige mensen meegenomen. Op het moment van rellen is het de ME tegen iedereeen. De meeste mensen begrijpen dat en blijven gewoon thuis. Zeker als er geen vergunning is aangevraagd en de politie dus niet is voorbereid op het beschermen van vredige demonstranten.
quote:
[..]

De oppositie is een stuk eerlijker dan Loekasjenko.
Ik snap dat mensen dat nu graag willen geloven. Maar tegelijkertijd zie ik ook pogingen om de absolute macht naar zich toe te trekken. Dit is beslist geen democratische overwinning.
quote:
Ze riepen op om foto's te maken van je stemformulier,
Zeer slecht dus en het druist ook nog in tegen het stemgeheim. Dit valt nog makkelijker op grote schaal te geautomatiseerd te manipuleren.
quote:
om mee te doen aan een peiling en om procesverbalen openbaar te maken. Natuurlijk gebruiken ze cijfers in hun voordeel. Maar het is iets anders dan een overheid die een verkiezingsuitslag bij elkaar fraudeert.
Het komt op het zelfde neer: kandidaten die de overwinning claimen zonder betrouwbare cijfers.
quote:
[..]

Zulke duidelijke leugens heb ik anders nog niet gezien van de oppositie.
Als je de Russische taal niet machtig bent kun je sommige van hun nepnieuws kanalen niet volgen. Dan kun je dergelijke leugens inderdaad niet zien. Nu is niet de hele oppositie hetzelfde, dus het kan zeker zijn dat dingen transparanter worden. Maar het omgekeerde kan ook gebeuren.
quote:
[..]

Loekasjenko en zijn clan hebben zichzelf anders ook goed laten uitbetalen, en liepen heel weinig risico's wat betreft persoonlijke veiligheid.
Lukashenko verkoopt de souvereiniteit van zijn land niet. Je kunt hem van veel betichten, maar dat zou zijn macht sterk ondermijnen.
quote:
[..]

Dat cijfer van 99,9% is ook gewoon uit de lucht gegrepen.
Inderdaad
quote:
En dat het slechts om een klein percentage politieke dissidenten gaat, is op zich ook niet zo belangrijk.
Dat is wel degelijk belangrijk voor een juiste beeldvorming. Vele mensen proberen Belarus neer te zetten als een onrechtvaardige politiestaat, terwijl het land zich eigenlijk alleen zo op beperkte schaal gedraagd rondom verkiezingen. Wat ik overigens veroordeel.
  Moderator maandag 17 augustus 2020 @ 17:43:02 #40
375570 crew  Cyan9
pi_194604781
Zeg @nezalezhnost , ik heb in al je lange posts hier nog nooit ook maar enige bron gezien die je beweringen onderbouwt.
  maandag 17 augustus 2020 @ 17:43:52 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194604793
Uitgejouwd op zijn zelf georganiseerde toespraak
https://www.zeelandnet.nl(...)a-te-zijn-uitgejouwd

Ik denk dat die beelden we wat energie zullen geven aan de protesten. Even doorzetten en de dagen van deze Dr. Phil kloon zijn geteld.
pi_194604812
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:37 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Nee dat doen de machthebbers gewoon om de boel te destabilseren. 8)7 Tuurlijk zijn er onschuldige mensen meegenomen. Op het moment van rellen is het de ME tegen iedereeen. De meeste mensen begrijpen dat en blijven gewoon thuis. Zeker als er geen vergunning is aangevraagd en de politie dus niet is voorbereid op het beschermen van vredige demonstranten.
Ja, da's een goede. Een vergunning aanvragen in een dictatuur.

En de dat de politie daardoor niet voorbereid is op het beschermen van vredige demonstranten :')

quote:
Ik snap dat mensen dat nu graag willen geloven. Maar tegelijkertijd zie ik ook pogingen om de absolute macht naar zich toe te trekken. Dit is beslist geen democratische overwinning.
Graag hierbij de bronnen.

quote:
Zeer slecht dus en het druist ook nog in tegen het stemgeheim. Dit valt nog makkelijker op grote schaal te geautomatiseerd te manipuleren.
Ja, hoe dan? Door een computerprogramma foto's te laten genereren ofzo?

quote:
Het komt op het zelfde neer: kandidaten die de overwinning claimen zonder betrouwbare cijfers.
Het is niet hetzelfde omdat de hele verkiezingen doorgestoken kaart zijn. Ja, dan moet je wat om elke stem te laten tellen.

quote:
Als je de Russische taal niet machtig bent kun je sommige van hun nepnieuws kanalen niet volgen. Dan kun je dergelijke leugens inderdaad niet zien. Nu is niet de hele oppositie hetzelfde, dus het kan zeker zijn dat dingen transparanter worden. Maar het omgekeerde kan ook gebeuren.
Dan mag jij als Rus de leugens van de oppositie in Wit-Rusland aan gaan tonen.

quote:
Lukashenko verkoopt de souvereiniteit van zijn land niet. Je kunt hem van veel betichten, maar dat zou zijn macht sterk ondermijnen.
Dat weten we helemaal niet. Ik denk dat Loekasjenko graag de soevereiniteit aan Rusland verkoopt om aan de macht te blijven.

quote:
Dat is wel degelijk belangrijk voor een juiste beeldvorming. Vele mensen proberen Belarus neer te zetten als een onrechtvaardige politiestaat, terwijl het land zich eigenlijk alleen zo op beperkte schaal gedraagd rondom verkiezingen. Wat ik overigens veroordeel.
Rond verkiezingen, politiek en macht. En dat is dus vrij groot.
  Moderator maandag 17 augustus 2020 @ 17:49:22 #43
375570 crew  Cyan9
pi_194604888
twitter
pi_194604912
quote:
84s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:49 schreef Cyan9 het volgende:
[ twitter ]
Zeer spijtig nieuws dit. Pavel Latushko is een man waar ik veel respect voor heb.
pi_194604914
Vraag me af wat er met de ambassadeur van Belarus in Slowakije gaat gebeuren.
  maandag 17 augustus 2020 @ 17:52:52 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194604927
quote:
84s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:49 schreef Cyan9 het volgende:
[ twitter ]
Laten de de directeur van het theater ontslaan! Dat zal de rust terug brengen.
  Moderator maandag 17 augustus 2020 @ 17:54:09 #47
375570 crew  Cyan9
pi_194604951
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Iets met in het nauw en rare sprongen..
pi_194605015
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, da's een goede. Een vergunning aanvragen in een dictatuur.
Ze hadden het minimaal nominaal kunnen proberen. Om een punt te hebben als deze werd afgegeven. In plaats daarvan zijn er al voorbereidingen getroffen door demonstranten nog voor de stemlokalen waren gesloten. Ook de oproep om zo laat mogelijk te gaan stemmen heeft bijgedragen aan de onvrede en niet aan het democratische proces.
quote:
En de dat de politie daardoor niet voorbereid is op het beschermen van vredige demonstranten :')
Ja, die werden nu deels blind naar locaties gestuurt, zonder dat ze veilige looproutes voor de demonstranten konden voorbereiden.
quote:
Ja, hoe dan? Door een computerprogramma foto's te laten genereren ofzo?
Gewoon foto's onder meerdere account posten. Is volgers op sociale media kopen een onbekende term voor je?
DIt is een beetje hetzelfde idee, namelijk.
quote:
[..]

Het is niet hetzelfde omdat de hele verkiezingen doorgestoken kaart zijn. Ja, dan moet je wat om elke stem te laten tellen.
Dat gebeurd op deze manier dus ook, helaas, niet.
quote:
Dat weten we helemaal niet. Ik denk dat Loekasjenko graag de soevereiniteit aan Rusland verkoopt om aan de macht te blijven.
Niet graag en stukje bij beetje. Nu loop je het risico dat de soevereiniteit in een keer volledig aan de hoogste bieder wordt verkocht. En het volk blijft alleen nog achter met een stukje verloren euforie.
pi_194605036
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk dat Lukashenko nog de mazzel heeft dat hij Latushko eerder had gedagradeerd tot theater directeur. Dit was veel genanter geweest als hij nog mininster van cultuur was.
pi_194605064
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:00 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Ze hadden het minimaal nominaal kunnen proberen. Om een punt te hebben als deze werd afgegeven. In plaats daarvan zijn er al voorbereidingen getroffen door demonstranten nog voor de stemlokalen waren gesloten.
Het was al op voorhand duidelijk dat er gefraudeerd zou worden, dus logisch dat je al voorbereidingen treft voor een protest.

quote:
Ook de oproep om zo laat mogelijk te gaan stemmen heeft bijgedragen aan de onvrede en niet aan het democratische proces.
De oproep om zo laat mogelijk te gaan stemmen? Heb je daar een bron van?

En hoe houdt dat verband met de demonstraties?

quote:
Ja, die werden nu deels blind naar locaties gestuurt, zonder dat ze veilige looproutes voor de demonstranten konden voorbereiden.
De vele arrestaties houden verband met een gebrek aan looproutes :')

quote:
Gewoon foto's onder meerdere account posten. Is volgers op sociale media kopen een onbekende term voor je?
DIt is een beetje hetzelfde idee, namelijk.
Alleen dat elke foto uniek is.

quote:
Niet graag en stukje bij beetje. Nu loop je het risico dat de soevereiniteit in een keer volledig aan de hoogste bieder wordt verkocht. En het volk blijft alleen nog achter met een stukje verloren euforie.
Dus daarom moeten we Loekasjenko maar laten zitten? Omdat er nu een risico is dat hij het land te grabbel gooit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')