abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194585601
Hi di ho Fokkers!

Heb 3 weken geleden bij Bol een smartphone gekocht maar die beviel me toch niet echt na uurtje gebruik.

Deze keurig via een pakketautomaat terug gestuurd ( die dingen hebben ze alleen maar) zo’n 1,5 week geleden maar hij is nog steeds niet aangekomen.

Bol contact opgenomen die verwijzen dat retour zending voor eigen aansprakelijkheid is of die aankomt of niet. Feit is dat ik alles heb gedaan wat in mijn macht ligt om dit pakket terug te sturen. Bol verwijst naar postnl en postnl weer naar Bol. Verzendbewijs krijg je niet bij postnl maar er staat keurig dat die retour is gestuurd in track en trace. Zie screenshot. Track en trace staat al 1,5 week op dit.



Het gaat om een bedrag van meer dan ¤300 dus is wel een dingetje.

Wat te doen? Tips graag. Bol maakt zich wel heel makkelijk hier vanaf.
pi_194585608
Ai. Rechtsbijstand inschakelen?
pi_194585656
na even snel gegoogled te hebben is de consument verantwoordelijk voor de goede retourlevering naar de websinkel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 16 augustus 2020 @ 13:05:40 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_194585677
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:00 schreef JosMert het volgende:
Deze keurig via een pakketautomaat terug gestuurd ( die dingen hebben ze alleen maar) zo’n 1,5 week geleden maar hij is nog steeds niet aangekomen.
Je hebt niet gekozen voor een verzending met een hogere aansprakelijkheid?
So we just called him Fred
pi_194585684
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
na even snel gegoogled te hebben is de consument verantwoordelijk voor de goede retourlevering naar de websinkel.
En wat kan TS er aan doen dat de retour niet aan komt? Een klantvriendelijke shop lost dit netjes op.
pi_194585688
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:06 schreef Newone82 het volgende:

[..]

En wat kan TS er aan doen dat de retour niet aan komt? Een klantvriendelijke shop lost dit netjes op.
de voorwaarde lezen van de vervoerder te te lezen of de vervoerder aansprakelijk kan worden gesteld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194585690
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:05 schreef Fred het volgende:

[..]

Je hebt niet gekozen voor een verzending met een hogere aansprakelijkheid?
Nee. Bestel al jaren bij Bol en altijd via antwoordnummer gedaan.
pi_194585700
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:05 schreef Fred het volgende:

[..]

Je hebt niet gekozen voor een verzending met een hogere aansprakelijkheid?
voor 300 euro zou ik dat ook niet doen en de gok wagen.

Ik heb ooit eens iets verstuurd wat 10k waard was en ben er toen achtergekomen dat toen de maximale verzekerde waarde bij postnl 5k is. Ik heb toen daarvoor gekozen, want ik durfde het niet aan zonder aansprakelijkheid bij verlies. Het pakket is gelukkig goed aangekomen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194585726
Geduld hebben
.
pi_194585752
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:06 schreef Newone82 het volgende:

[..]

En wat kan TS er aan doen dat de retour niet aan komt? Een klantvriendelijke shop lost dit netjes op.
Wat kan Bol er aan doen?
Tevens wist ik niet dat de consument verantwoordelijk is voor het terugsturen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 16 augustus 2020 @ 13:12:24 #11
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_194585757
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:06 schreef Newone82 het volgende:

[..]

En wat kan TS er aan doen dat de retour niet aan komt? Een klantvriendelijke shop lost dit netjes op.
Het zelf langs brengen.
Een koerier inschakelen.
PostNL verzenden met verzekering.

Genoeg opties voor je?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_194585790
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:10 schreef Fer het volgende:
Geduld hebben
Postnl heeft al min of meer bevestigd dat dit pakketje kwijt is. Er zit vanaf dag 1 al niks van vordering in dit pakketje.
pi_194585809
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:11 schreef halfway het volgende:

[..]

Wat kan Bol er aan doen?
Tevens wist ik niet dat de consument verantwoordelijk is voor het terugsturen.
Hun doen zaken met Postnl waar dit wel vaker gebeurd. Draai het eens om. Wat kan TS hier aan doen? Niks, nada. Heeft gewoon ruim binnen de maand retour dit pakket terug gestuurd.
pi_194585830
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:12 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Het zelf langs brengen.
Een koerier inschakelen.
PostNL verzenden met verzekering.

Genoeg opties voor je?
Volgende keer DHL (mogelijk ook DPD)zodat de bezorgdienst een afleverplicht heeft ipv een afleverinspanning.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2020 13:18:25 ]
  zondag 16 augustus 2020 @ 13:19:12 #15
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194585841
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:12 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Het zelf langs brengen.
Een koerier inschakelen.
PostNL verzenden met verzekering.

Genoeg opties voor je?
Kunnen opties 1 en 2 bij bol.com ja?

Als je Select lid bent kun je artikelen vaak door Bol.com bij je thuis laten ophalen.
pi_194585845
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:15 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Hun doen zaken met Postnl waar dit wel vaker gebeurd. Draai het eens om. Wat kan TS hier aan doen? Niks, nada. Heeft gewoon ruim binnen de maand retour dit pakket terug gestuurd.
Hoe is het met jouw akkefietje met Bol afgelopen?
Dat smartphone/oplader verhaal.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_194585847
Ik heb jaren geleden (2014 geloof ik) hetzelfde gehad met een retourzending die niet aankwam bij Bol. Netjes mijn geld teruggekregen.
pi_194585852
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kunnen opties 1 en 2 bij bol.com ja?

Als je Select lid bent kun je artikelen vaak door Bol.com bij je thuis laten ophalen.
Dan heb je precies hetzelfde dat het nog mis kan gaan als ze het ophalen bij je. Exact hetzelfde als wat ts heeft gedaan. Gaat gewoon naar antwoordnummer.
pi_194585855
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:15 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Hun doen zaken met Postnl waar dit wel vaker gebeurd. Draai het eens om. Wat kan TS hier aan doen? Niks, nada. Heeft gewoon ruim binnen de maand retour dit pakket terug gestuurd.
Het is iets tussen TS en bezorgdienst. BOL staat daar in feite buiten. Het zou ze wel sieren als ze hier coulant mee omspringen.

Overigens @TS staat in jouw screenshot dat het pakket binnenkort wordt afgeleverd. Binnen 3 werkdagen.
pi_194585863
TS, rechtstreeks bij bol als verkoper of externe verkoper deze order? Scheelt ook qua service niveau lijkt ne ;)
pi_194585877
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het is iets tussen TS en bezorgdienst. BOL staat daar in feite buiten. Het zou ze wel sieren als ze hier coulant mee omspringen.

Overigens @:ts staat in jouw screenshot dat het pakket binnenkort wordt afgeleverd. Binnen 3 werkdagen.
Staat er al 5 werkdagen. Sinds afgelopen maandag. Postnl zegt dat dit standaard staat als pakket is kwijtgeraakt. Heb pakket nu woensdag 2 weken geleden terug gestuurd.
pi_194585880
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:21 schreef Newone82 het volgende:
TS, rechtstreeks bij bol als verkoper of externe verkoper deze order? Scheelt ook qua service niveau lijkt ne ;)
Bij bol zelf. Let ik juist altijd op ;)
pi_194585881
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:14 schreef JosMert het volgende:

[..]

Postnl heeft al min of meer bevestigd dat dit pakketje kwijt is. Er zit vanaf dag 1 al niks van vordering in dit pakketje.

Heeft PostNL je dan al een brief gestuurd? Is er onderzoek geweest?

De data zegt, dat het pakket onderweg is.
.
  zondag 16 augustus 2020 @ 13:23:41 #24
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194585897
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Volgende keer DHL (mogelijk ook DPD)zodat de bezorgdienst een afleverplicht heeft ipv een afleverinspanning.
Waar heb jij het over? DHL is echt waardeloos vergeleken met PostNL. Ja ik kan het weten want heb als webshopeigenaar duizenden pakketten met beide verstuurd. Bij PostNL slechts 1 pakket ooit zoekgeraakt. Bij DHL was het bijna wekelijks raak.

Nooit meer DHL. Betaal liever een euro meer voor kwaliteit.
  zondag 16 augustus 2020 @ 13:26:00 #25
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194585927
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:20 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dan heb je precies hetzelfde dat het nog mis kan gaan als ze het ophalen bij je. Exact hetzelfde als wat ts heeft gedaan. Gaat gewoon naar antwoordnummer.
Bron? Ik mag toch hopen dat het vanaf het moment van overdracht aan Bol.com (dus bij overhandiging van het pakket aan de deur) ook de verantwoordelijkheid van Bol.com is.
pi_194585958
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:22 schreef Fer het volgende:

[..]

Heeft PostNL je dan al een brief gestuurd? Is er onderzoek geweest?

De data zegt, dat het pakket onderweg is.
2 keer bevestigd bij klantenservice telefonisch.
pi_194585969
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waar heb jij het over? DHL is echt waardeloos vergeleken met PostNL. Ja ik kan het weten want heb als webshopeigenaar duizenden pakketten met beide verstuurd. Bij PostNL slechts 1 pakket ooit zoekgeraakt. Bij DHL was het bijna wekelijks raak.

Nooit meer DHL. Betaal liever een euro meer voor kwaliteit.
Ik heb het over de voorwaarden die ze hanteren. Je betaalt niet alleen meer bij Postnl, ze verplichten zich er niet aan om af te leveren. Ze verplichten zich enkel aan de inspanning om af te leveren. Bij DHL is er wel een afleverplicht. Dus TS had zich in dezen bij DHL daarop kunnen beroepen. Bij postnl niet (zonder verzekering)
pi_194585971
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waar heb jij het over? DHL is echt waardeloos vergeleken met PostNL. Ja ik kan het weten want heb als webshopeigenaar duizenden pakketten met beide verstuurd. Bij PostNL slechts 1 pakket ooit zoekgeraakt. Bij DHL was het bijna wekelijks raak.

Nooit meer DHL. Betaal liever een euro meer voor kwaliteit.
Wat is het verschil of ik het laat ophalen en het dan naar exact hetzelfde postnl gratis antwoordnummer gaat?
pi_194585975
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef JosMert het volgende:

[..]

Wat is het verschil of ik het laat ophalen en het dan naar exact hetzelfde postnl gratis antwoordnummer gaat?
Niks TS. 0.0 verschil idd.
pi_194586052
quote:
Verzendbewijs krijg je niet bij postnl
onzin, die krijg je gewoon
pi_194586071
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:35 schreef mschol het volgende:

[..]

onzin, die krijg je gewoon
Niet bij pakketautomaat en als je aflevert aan deur aan postnl bezorger. Bron: mijzelf.
pi_194586078
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef JosMert het volgende:
Wat is het verschil of ik het laat ophalen en het dan naar exact hetzelfde postnl gratis antwoordnummer gaat?
Als je het door bol laat ophalen is het vanaf dat moment hun verantwoordelijkheid (want hun keuze voor vervoerder). Als je het zelf opstuurt is het tot het moment dat het afgeleverd wordt jouw verantwoordelijkheid (want jouw keuze van manier van vervoer). In ieder geval in het algemeen. Mogelijk zijn er uitzonderingen te maken in algemene voorwaarden en zo.
pi_194586365
1 keer ook zoiets meegemaakt. Dat pakketje is 100% kwijt. 1,5 week is echt al te lang.
pi_194586371
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:56 schreef kol7680 het volgende:
1 keer ook zoiets meegemaakt. Dat pakketje is 100% kwijt. 1,5 week is echt al te lang.
True. Dat pakketje is kwijt.
pi_194586423
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:56 schreef Newone82 het volgende:

[..]

True. Dat pakketje is kwijt.
Ja. Dit is ook bevestigd door postnl :(
pi_194586451
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:59 schreef JosMert het volgende:

[..]

Ja. Dit is ook bevestigd door postnl :(
Je kan ook nog proberen postnl op de verantwoordelijkheden te wijzen. Wat mag je precies verwachten van een bezorgdienst. Misschien zijn ze servicegericht

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2020 14:02:26 ]
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:05:33 #37
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_194586489
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:37 schreef TechLight het volgende:

[..]

Als je het door bol laat ophalen is het vanaf dat moment hun verantwoordelijkheid (want hun keuze voor vervoerder). Als je het zelf opstuurt is het tot het moment dat het afgeleverd wordt jouw verantwoordelijkheid (want jouw keuze van manier van vervoer). In ieder geval in het algemeen. Mogelijk zijn er uitzonderingen te maken in algemene voorwaarden en zo.
Alleen gaat het vaak om een antwoordnummer of via een retour-etiket, waarbij de webshop optreedt als opdrachtgever richting PostNL.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_194586518
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:05 schreef Eix het volgende:

[..]

Alleen gaat het vaak om een antwoordnummer of via een retour-etiket, waarbij de webshop optreedt als opdrachtgever richting PostNL.
Dus dan is bol aansprakelijk zeg je?
pi_194586594
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895

deze kwam ik tegen op tweakers, antwoordnummerhouder (bol dus) zou dan verantwoordelijk zijn
pi_194586625
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:13 schreef mschol het volgende:
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895

deze kwam ik tegen op tweakers, antwoordnummerhouder zou dan verantwoordelijk zijn
Dus Bol dan? Interesting.
pi_194586630
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:15 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dus Bol dan? Interesting ;)
yup, paste net mijn post aan

goed, dit is wel een uitspraak van 2008, geen idee of er wat recenters is dat wat anders stelt en deze overruled
pi_194586719
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:15 schreef mschol het volgende:

[..]

yup, paste net mijn post aan

goed, dit is wel een uitspraak van 2008, geen idee of er wat recenters is dat wat anders stelt en deze overruled
Bedankt.

Waarom ik ook zeker weet dat die niet gaat aankomen en is kwijt geraaktt dit wist postnl me ook te vertellen is dat er nog niks van gewicht staat in de track en trace code. Dit wordt gewogen in het sorteercentrum. Die is dus niet eens in het sorteercentrum aangekomen :(
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:24:35 #43
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_194586752
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kunnen opties 1 en 2 bij bol.com ja?
Tuurlijk, klant is toch verantwoordelijk voor het retour. Als bol.com daar eisen aan gaat stellen is dat ook prima. Alleen dan is het retourzenden onder hun verantwoordelijkheid.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_194586803
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:24 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Tuurlijk, klant is toch verantwoordelijk voor het retour. Als bol.com daar eisen aan gaat stellen is dat ook prima. Alleen dan is het retourzenden onder hun verantwoordelijkheid.
1 kan makkelijk geweigerd worden, 2 is een onrealistische optie ivm kosten
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:29:03 #45
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_194586815
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:28 schreef mschol het volgende:

[..]

1 kan makkelijk geweigerd worden, 2 is een onrealistische optie ivm kosten
1 mag helemaal niet geweigerd worden.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_194586885
Ook heel realistisch om zelf het pakketje langs te gaan brengen. Man ow man. Sommige mensen.....
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:35:38 #47
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_194586915
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:33 schreef Newone82 het volgende:
Ook heel realistisch om zelf het pakketje langs te gaan brengen. Man ow man. Sommige mensen.....
Daar ging het niet om.
Het ging om de opties die je hebt als consument. Dat is er eentje van.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_194586923
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:35 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Daar ging het niet om.
Het ging om de opties die je hebt als consument. Dat is er eentje van.
Het is een optie wat alleen leuk is als je hakf uur van het magazijn af woont met je autotje ;)
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:36:57 #49
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_194586932
Afaik als je niet de retour methode zelf mag kiezen, maar krijgt aangeleverd, is uiteindelijk de webwinkel zelf aansprakelijk.
Dum de dum
pi_194586937
Pakket is niet per se kwijt. Zie vaak dat de status van een retourpakket niet wordt geupdate. Die pakketjes worden op een container gestapeld en eens in de zoveel tijd naar Bol of welk bedrijf dan ook teruggestuurd en dan worden ze niet meer gescand. Krijg dan na een tijd gewoon een mail van het bedrijf dat de retour is verwerk (terwijl de status hetzelfde blijft). Gewoon nog even geduld hebben.
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:37:56 #51
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_194586946
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:36 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Het is een optie wat alleen leuk is als je hakf uur van het magazijn af woont met je autotje ;)
Als je 35 minuten rijden af woont en je niet zeker weten wil dat je pakketje aankomt is het inderdaad niet meer interessant.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_194586950
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:05 schreef Eix het volgende:

[..]

Alleen gaat het vaak om een antwoordnummer of via een retour-etiket, waarbij de webshop optreedt als opdrachtgever richting PostNL.
Lijkt me ook, ja. Dat betekent dat Bol een onderzoek kan laten starten. Maar ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Bol?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194586986
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:38 schreef baskick het volgende:

[..]

Lijkt me ook, ja. Dat betekent dat Bol een onderzoek kan laten starten. Maar ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Bol?
Volgens een rechtszaak hier net gepost wel ja.
pi_194587005
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:38 schreef baskick het volgende:

[..]

Lijkt me ook, ja. Dat betekent dat Bol een onderzoek kan laten starten. Maar ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Bol?
Bol verwijst alleen maar naar Postnl en kijkt alleen maar naar track en trace aldus de klantenservice. Onderzoek doen ze (nog) niet.
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:43:45 #55
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_194587011
Als je van hun een retourlabel hebt gehad en gebruikt zijn zij toch de opdrachtgever en dus verantwoordelijk?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_194587016
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.

Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_194587051
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:43 schreef JosMert het volgende:

[..]

Bol verwijst alleen maar naar Postnl en kijkt alleen maar naar track en trace aldus de klantenservice. Onderzoek doen ze (nog) niet.
Bol moet bij PostNL een onderzoek laten starten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194587061
quote:
19s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:43 schreef Gunner het volgende:
Als je van hun een retourlabel hebt gehad en gebruikt zijn zij toch de opdrachtgever en dus verantwoordelijk?
Dat is ook zo lijkt me.
pi_194587069
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
Dit sowieso, ja.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194587081
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.

Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
Niet al 1,5 week deze status, dat is dus niet normaal...

Bedankt dat jullie me trouwens helpen :)
pi_194587256
Bol houdt gewoon dus erg vast aan de track en trace status. Wat dus volgens jullie nutteloos is.
Vanaf moment 1 al duidelijk bij me.
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:25:56 #62
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194587732
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik heb het over de voorwaarden die ze hanteren. Je betaalt niet alleen meer bij Postnl, ze verplichten zich er niet aan om af te leveren. Ze verplichten zich enkel aan de inspanning om af te leveren. Bij DHL is er wel een afleverplicht. Dus TS had zich in dezen bij DHL daarop kunnen beroepen. Bij postnl niet (zonder verzekering)
En wat koop je daarvoor in de praktijk? Mijn verloren pakketten bij DHL heb ik nooit meer gezien.
pi_194587742
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En wat koop je daarvoor in de praktijk? Mijn verloren pakketten bij DHL heb ik nooit meer gezien.
Ik ook niet bij PostNL :(
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:27:33 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194587755
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef JosMert het volgende:

[..]

Wat is het verschil of ik het laat ophalen en het dan naar exact hetzelfde postnl gratis antwoordnummer gaat?
Omdat je het door Bol.com zelf laat ophalen kun je niet verantwoordelijk meer zijn na overdracht.
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:28:08 #65
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194587768
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:37 schreef TechLight het volgende:

[..]

Als je het door bol laat ophalen is het vanaf dat moment hun verantwoordelijkheid (want hun keuze voor vervoerder). Als je het zelf opstuurt is het tot het moment dat het afgeleverd wordt jouw verantwoordelijkheid (want jouw keuze van manier van vervoer). In ieder geval in het algemeen. Mogelijk zijn er uitzonderingen te maken in algemene voorwaarden en zo.
Exact
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:30:09 #66
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194587798
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:24 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Tuurlijk, klant is toch verantwoordelijk voor het retour. Als bol.com daar eisen aan gaat stellen is dat ook prima. Alleen dan is het retourzenden onder hun verantwoordelijkheid.
Heb je een bron hiervoor? Ik kon het niet vinden op de site. Waar moet je zijn dan, en nemen ze het ook aan?
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:31:27 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194587821
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:29 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

1 mag helemaal niet geweigerd worden.
Bron? Al die webshops die dat zo doen zijn dus in overtreding?
pi_194587857
Neu onzin je hebt het verzendbewijs toch? Je hebt aan je voorwaarden voldaan. Denk dat je net de verkeerde medewerker hebt gehad. Nieuwe medewerker bellen en aanzetten tot een Post NL onderzoek via bol. Als die dan bevestigd dat je pakket kwijt ie krijg je je geld terug van bol.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:34:09 #69
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194587861
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.

Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
Dus je zegt dat Bol iets doet wat niet mag volgens de wet? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat winkels van dit formaat zulke zaken niet op orde hebben.
pi_194587972
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:33 schreef Cara het volgende:
Neu onzin je hebt het verzendbewijs toch? Je hebt aan je voorwaarden voldaan. Denk dat je net de verkeerde medewerker hebt gehad. Nieuwe medewerker bellen en aanzetten tot een Post NL onderzoek via bol. Als die dan bevestigd dat je pakket kwijt ie krijg je je geld terug van bol.
Krijg je niet bij een pakketautomaat. Dus heeft ts niet. Track en trace moet voldoende zijn
pi_194588093
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dus je zegt dat Bol iets doet wat niet mag volgens de wet? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat winkels van dit formaat zulke zaken niet op orde hebben.
Eerste antwoord is altijd dat het aan de klant ligt. Dit klopt niet. (heb zelf ook eens gezeur gehad toen B-post aan het staken was en mijn i-pad ineens een maand zoek was)

Neem eens contact op met post nl en vraag ze een Onderzoek te starten naar het pakket. Dan zul je als antwoord krijgen dat jij dat niet kunt vragen maar dat de opdrachtgever (Bol) dit alleen kan vragen. ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_194588740
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:05 schreef Fred het volgende:

[..]

Je hebt niet gekozen voor een verzending met een hogere aansprakelijkheid?
Voor zover ik weet is de enige manier om zendingen naar bol.com te retourneren via hun antwoordnummer. Het is niet mogelijk om een zending aangetekend of met verzekerservice naar een antwoordnummer te sturen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194588782
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 16:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is de enige manier om zendingen naar bol.com te retourneren via hun antwoordnummer. Het is niet mogelijk om een zending aangetekend of met verzekerservice naar een antwoordnummer te sturen.
Dit. Betweters hier idd.
pi_194588846
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:40 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Krijg je niet bij een pakketautomaat. Dus heeft ts niet. Track en trace moet voldoende zijn
Ja joh, is ook prima. Komt echt wel goed joh.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_194589841
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En wat koop je daarvoor in de praktijk? Mijn verloren pakketten bij DHL heb ik nooit meer gezien.
Heb je ze hiervoor verantwoordelijk gesteld?
pi_194589852
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 16:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is de enige manier om zendingen naar bol.com te retourneren via hun antwoordnummer. Het is niet mogelijk om een zending aangetekend of met verzekerservice naar een antwoordnummer te sturen.
Verzekerservice :') laten we bezorgdiensten vooral niet meer op hun basisverantwoordelijkheid aanspreken.
pi_194589976
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.

Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
in het geval van uitgaande bol zendingen wordt de boel gelijk gesorteerd in het distributiecentrum..

binnenkomende zendingen zullen wel per vrachtwgen vrrzameld worden
pi_194590104
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:17 schreef mschol het volgende:

[..]

in het geval van uitgaande bol zendingen wordt de boel gelijk gesorteerd in het distributiecentrum..

binnenkomende zendingen zullen wel per vrachtwgen vrrzameld worden
En daar is hij dus nog niet aangekomen in dat distributiecentrum volgene TS na 1,5 week (!). Dit gaat niet meer goed komen. Lost package...
pi_194590133
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:23 schreef Newone82 het volgende:

[..]

En daar is hij dus nog niet aangekomen in dat distributiecentrum volgene TS na 1,5 week (!). Dit gaat niet meer goed komen. Lost package...
ik ken gevallen waarbij retouren (naar ons als bedrijf) via postnl rustig 3 weken onderweg zijn geweest :')
pi_194590189
Retourzending is voor rekening consument.

Lange uitleg : https://www.google.com/am(...)ducten%3fhs_amp=true

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194590204
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Retourzending is voor rekening consument.

Lange uitleg : https://www.google.com/am(...)ducten%3fhs_amp=true
Lees het topic eens voordat je zo’n statement doet ;)
pi_194590262
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:30 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Lees het topic eens voordat je zo’n statement doet ;)
Ja wat moet ik lezen dan? Er is op de vraag en het probleem maar 1 antwoord mogelijk en dat geef ik direct aan in de link plus tekst met uitleg.
pi_194590289
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja wat moet ik lezen dan? Er is op de vraag en het probleem maar 1 antwoord mogelijk en dat geef ik direct aan in de link plus tekst met uitleg.
Dat het niet zo zwart wit is. Bij antwoordnummer is waarschijnlijk Bol dus aansprakelijk voor retourzending.
pi_194590335
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja wat moet ik lezen dan? Er is op de vraag en het probleem maar 1 antwoord mogelijk en dat geef ik direct aan in de link plus tekst met uitleg.
er is niet 1 antwoord mogelijk met deze uitspraak:

https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
pi_194590420
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:36 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dat het niet zo zwart wit is. Bij antwoordnummer is waarschijnlijk Bol dus aansprakelijk voor retourzending.
Er staat niets in de voorwaarden over bewijs van verzending als voldoende.

Een voorbeeld van een andere webwinkel en hun slechte indekken tegen dit probleem is bijv dit :

"Nadat wij het product in goede staat retour hebben ontvangen of u heeft aangetoond het product te hebben verzonden, zult u zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, het aankoopbedrag terug krijgen.


Bij bol staat zoiets nergens.
Het enige wat in de buurt komt is de t&t code die door hun gebruikt kan worden voor 't geval iets mis gaat.
Dat is heel misschien de enige redding in dit verhaal want dat geeft aan dat ze het op z'n minst van belang vinden dat er een bewijs is van verzending.
pi_194590444
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Er staat niets in de voorwaarden over bewijs van verzending als voldoende.

Een voorbeeld van een andere webwinkel en hun slechte indekken tegen dit probleem is bijv dit :

"Nadat wij het product in goede staat retour hebben ontvangen of u heeft aangetoond het product te hebben verzonden, zult u zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, het aankoopbedrag terug krijgen.


Bij bol staat zoiets nergens.
Het enige wat in de buurt komt is de t&t code die door hun gebruikt kan worden voor 't geval iets mis gaat.
Dat is heel misschien de enige redding in dit verhaal want dat geeft aan dat ze het op z'n minst van belang vinden dat er een bewijs is van verzending.
En daar slaat Bol de plank dan behoorlijk mis als grote webshop zijnde
pi_194590469
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:38 schreef mschol het volgende:

[..]

er is niet 1 antwoord mogelijk met deze uitspraak:

https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
Daar speelt meer mee.
Zoals dat eiseres die zelf fouten heeft gemaakt bij de verwerking van de retourzending.
Daar is hier geen sprake van.
pi_194590970
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.

Lijkt me ook ja
pi_194591601
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens iets verstuurd wat 10k waard was en ben er toen achtergekomen dat toen de maximale verzekerde waarde bij postnl 5k is. Ik heb toen daarvoor gekozen, want ik durfde het niet aan zonder aansprakelijkheid bij verlies. Het pakket is gelukkig goed aangekomen.
Wat zat daarin? :o
Somebody that I used to know
pi_194591622
@JosMert

Heb je het pakket aangeboden aan PostNL of een automaat van Bol?
.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 16 augustus 2020 @ 18:58:10 #91
408813 crew  trein2000
pi_194591654
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:55 schreef Fer het volgende:
@:josmert

Heb je het pakket aangeboden aan PostNL of een automaat van Bol?
Zeer goede vraag.
zie email 27 oktober
pi_194591698
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Verzekerservice :') laten we bezorgdiensten vooral niet meer op hun basisverantwoordelijkheid aanspreken.
Volgens art. 29 lid 1 van de Postwet 2009 is PostNL niet aansprakelijk voor zendingen die niet aangetekend of verzekerd verzonden zijn. In dit geval is er dus geen basisverantwoordelijkheid.
pi_194591997
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Er staat niets in de voorwaarden over bewijs van verzending als voldoende.

Een voorbeeld van een andere webwinkel en hun slechte indekken tegen dit probleem is bijv dit :

"Nadat wij het product in goede staat retour hebben ontvangen of u heeft aangetoond het product te hebben verzonden, zult u zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, het aankoopbedrag terug krijgen.


Bij bol staat zoiets nergens.
Het enige wat in de buurt komt is de t&t code die door hun gebruikt kan worden voor 't geval iets mis gaat.
Dat is heel misschien de enige redding in dit verhaal want dat geeft aan dat ze het op z'n minst van belang vinden dat er een bewijs is van verzending.
Bol.com is in het geval van een antwoordnummer formeel de contractpartij met PostNL en daarmee de verzender.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194592014
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:55 schreef Fer het volgende:
@:josmert

Heb je het pakket aangeboden aan PostNL of een automaat van Bol?
Automaat van Bol? Bestaat dat? Linkje?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194592070
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:23 schreef baskick het volgende:

[..]

Automaat van Bol? Bestaat dat? Linkje?
Hij bedoeld denk ik zo’n PostNL automaat voor pakketten.
Wel geinige dingen.
pi_194592368
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:01 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Volgens art. 29 lid 1 van de Postwet 2009 is PostNL niet aansprakelijk voor zendingen die niet aangetekend of verzekerd verzonden zijn. In dit geval is er dus geen basisverantwoordelijkheid.
En dat is belachelijk genoeg. Een DHL verplicht zichzelf bijvoorbeeld wel om af te leveren.

Als we van bezorgdiensten niet meer kunnen uitgaan dat ze gewoon bezorgen dan is het eerder een soort vrijwilligersorganisatie dan een serieus te nemen bedrijf

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2020 19:47:47 ]
pi_194592486
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

En dat is belachelijk genoeg. Een DHL verplicht zichzelf bijvoorbeeld wel om af te leveren.

Als we van bezorgdiensten niet meer kunnen uitgaan dat ze gewoon bezorgen dan is het eerder een soort vrijwilligersorganisatie dan een serieus te nemen bedrijf
maar bij een echte dhl zending betaal je waarschijnlijk ook meer
pi_194592531
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:51 schreef mschol het volgende:

[..]

maar bij een echte dhl zending betaal je waarschijnlijk ook meer
Nope. Zelfs een euro minder
  zondag 16 augustus 2020 @ 20:00:52 #99
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194592683
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Heb je ze hiervoor verantwoordelijk gesteld?
Nee, snel weer terug overgestapt naar PostNL. Zou wat zijn als ik DHL iedere week opnieuw officieel verantwoordelijk moet stellen :')
  zondag 16 augustus 2020 @ 20:07:44 #100
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194592813
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Verzekerservice :') laten we bezorgdiensten vooral niet meer op hun basisverantwoordelijkheid aanspreken.
Waar mensen werken kunnen dingen mis gaan. Er is ook niks mis met zo'n verzekering.

In de transportwereld is het ook zeer gebruikelijk, en wordt het vaak zelfs door opdrachtgevers verplichtgesteld.
pi_194592831
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Hij bedoeld denk ik zo’n PostNL automaat voor pakketten.
Wel geinige dingen.
Ik vermoed van niet, aangezien ie hint als ware er een onderscheid is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')