Je hebt niet gekozen voor een verzending met een hogere aansprakelijkheid?quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:00 schreef JosMert het volgende:
Deze keurig via een pakketautomaat terug gestuurd ( die dingen hebben ze alleen maar) zo’n 1,5 week geleden maar hij is nog steeds niet aangekomen.
En wat kan TS er aan doen dat de retour niet aan komt? Een klantvriendelijke shop lost dit netjes op.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
na even snel gegoogled te hebben is de consument verantwoordelijk voor de goede retourlevering naar de websinkel.
de voorwaarde lezen van de vervoerder te te lezen of de vervoerder aansprakelijk kan worden gesteld.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:06 schreef Newone82 het volgende:
[..]
En wat kan TS er aan doen dat de retour niet aan komt? Een klantvriendelijke shop lost dit netjes op.
Nee. Bestel al jaren bij Bol en altijd via antwoordnummer gedaan.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:05 schreef Fred het volgende:
[..]
Je hebt niet gekozen voor een verzending met een hogere aansprakelijkheid?
voor 300 euro zou ik dat ook niet doen en de gok wagen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:05 schreef Fred het volgende:
[..]
Je hebt niet gekozen voor een verzending met een hogere aansprakelijkheid?
Wat kan Bol er aan doen?quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:06 schreef Newone82 het volgende:
[..]
En wat kan TS er aan doen dat de retour niet aan komt? Een klantvriendelijke shop lost dit netjes op.
Het zelf langs brengen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:06 schreef Newone82 het volgende:
[..]
En wat kan TS er aan doen dat de retour niet aan komt? Een klantvriendelijke shop lost dit netjes op.
Postnl heeft al min of meer bevestigd dat dit pakketje kwijt is. Er zit vanaf dag 1 al niks van vordering in dit pakketje.quote:
Hun doen zaken met Postnl waar dit wel vaker gebeurd. Draai het eens om. Wat kan TS hier aan doen? Niks, nada. Heeft gewoon ruim binnen de maand retour dit pakket terug gestuurd.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:11 schreef halfway het volgende:
[..]
Wat kan Bol er aan doen?
Tevens wist ik niet dat de consument verantwoordelijk is voor het terugsturen.
Volgende keer DHL (mogelijk ook DPD)zodat de bezorgdienst een afleverplicht heeft ipv een afleverinspanning.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:12 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Het zelf langs brengen.
Een koerier inschakelen.
PostNL verzenden met verzekering.
Genoeg opties voor je?
Kunnen opties 1 en 2 bij bol.com ja?quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:12 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Het zelf langs brengen.
Een koerier inschakelen.
PostNL verzenden met verzekering.
Genoeg opties voor je?
Hoe is het met jouw akkefietje met Bol afgelopen?quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:15 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hun doen zaken met Postnl waar dit wel vaker gebeurd. Draai het eens om. Wat kan TS hier aan doen? Niks, nada. Heeft gewoon ruim binnen de maand retour dit pakket terug gestuurd.
Dan heb je precies hetzelfde dat het nog mis kan gaan als ze het ophalen bij je. Exact hetzelfde als wat ts heeft gedaan. Gaat gewoon naar antwoordnummer.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kunnen opties 1 en 2 bij bol.com ja?
Als je Select lid bent kun je artikelen vaak door Bol.com bij je thuis laten ophalen.
Het is iets tussen TS en bezorgdienst. BOL staat daar in feite buiten. Het zou ze wel sieren als ze hier coulant mee omspringen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:15 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hun doen zaken met Postnl waar dit wel vaker gebeurd. Draai het eens om. Wat kan TS hier aan doen? Niks, nada. Heeft gewoon ruim binnen de maand retour dit pakket terug gestuurd.
Staat er al 5 werkdagen. Sinds afgelopen maandag. Postnl zegt dat dit standaard staat als pakket is kwijtgeraakt. Heb pakket nu woensdag 2 weken geleden terug gestuurd.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het is iets tussen TS en bezorgdienst. BOL staat daar in feite buiten. Het zou ze wel sieren als ze hier coulant mee omspringen.
Overigens @:ts staat in jouw screenshot dat het pakket binnenkort wordt afgeleverd. Binnen 3 werkdagen.
Bij bol zelf. Let ik juist altijd opquote:Op zondag 16 augustus 2020 13:21 schreef Newone82 het volgende:
TS, rechtstreeks bij bol als verkoper of externe verkoper deze order? Scheelt ook qua service niveau lijkt ne
Heeft PostNL je dan al een brief gestuurd? Is er onderzoek geweest?quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:14 schreef JosMert het volgende:
[..]
Postnl heeft al min of meer bevestigd dat dit pakketje kwijt is. Er zit vanaf dag 1 al niks van vordering in dit pakketje.
Waar heb jij het over? DHL is echt waardeloos vergeleken met PostNL. Ja ik kan het weten want heb als webshopeigenaar duizenden pakketten met beide verstuurd. Bij PostNL slechts 1 pakket ooit zoekgeraakt. Bij DHL was het bijna wekelijks raak.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Volgende keer DHL (mogelijk ook DPD)zodat de bezorgdienst een afleverplicht heeft ipv een afleverinspanning.
Bron? Ik mag toch hopen dat het vanaf het moment van overdracht aan Bol.com (dus bij overhandiging van het pakket aan de deur) ook de verantwoordelijkheid van Bol.com is.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:20 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dan heb je precies hetzelfde dat het nog mis kan gaan als ze het ophalen bij je. Exact hetzelfde als wat ts heeft gedaan. Gaat gewoon naar antwoordnummer.
2 keer bevestigd bij klantenservice telefonisch.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:22 schreef Fer het volgende:
[..]
Heeft PostNL je dan al een brief gestuurd? Is er onderzoek geweest?
De data zegt, dat het pakket onderweg is.
Ik heb het over de voorwaarden die ze hanteren. Je betaalt niet alleen meer bij Postnl, ze verplichten zich er niet aan om af te leveren. Ze verplichten zich enkel aan de inspanning om af te leveren. Bij DHL is er wel een afleverplicht. Dus TS had zich in dezen bij DHL daarop kunnen beroepen. Bij postnl niet (zonder verzekering)quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waar heb jij het over? DHL is echt waardeloos vergeleken met PostNL. Ja ik kan het weten want heb als webshopeigenaar duizenden pakketten met beide verstuurd. Bij PostNL slechts 1 pakket ooit zoekgeraakt. Bij DHL was het bijna wekelijks raak.
Nooit meer DHL. Betaal liever een euro meer voor kwaliteit.
Wat is het verschil of ik het laat ophalen en het dan naar exact hetzelfde postnl gratis antwoordnummer gaat?quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waar heb jij het over? DHL is echt waardeloos vergeleken met PostNL. Ja ik kan het weten want heb als webshopeigenaar duizenden pakketten met beide verstuurd. Bij PostNL slechts 1 pakket ooit zoekgeraakt. Bij DHL was het bijna wekelijks raak.
Nooit meer DHL. Betaal liever een euro meer voor kwaliteit.
Niks TS. 0.0 verschil idd.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef JosMert het volgende:
[..]
Wat is het verschil of ik het laat ophalen en het dan naar exact hetzelfde postnl gratis antwoordnummer gaat?
Als je het door bol laat ophalen is het vanaf dat moment hun verantwoordelijkheid (want hun keuze voor vervoerder). Als je het zelf opstuurt is het tot het moment dat het afgeleverd wordt jouw verantwoordelijkheid (want jouw keuze van manier van vervoer). In ieder geval in het algemeen. Mogelijk zijn er uitzonderingen te maken in algemene voorwaarden en zo.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef JosMert het volgende:
Wat is het verschil of ik het laat ophalen en het dan naar exact hetzelfde postnl gratis antwoordnummer gaat?
True. Dat pakketje is kwijt.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:56 schreef kol7680 het volgende:
1 keer ook zoiets meegemaakt. Dat pakketje is 100% kwijt. 1,5 week is echt al te lang.
Je kan ook nog proberen postnl op de verantwoordelijkheden te wijzen. Wat mag je precies verwachten van een bezorgdienst. Misschien zijn ze servicegerichtquote:Op zondag 16 augustus 2020 13:59 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ja. Dit is ook bevestigd door postnl
Alleen gaat het vaak om een antwoordnummer of via een retour-etiket, waarbij de webshop optreedt als opdrachtgever richting PostNL.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:37 schreef TechLight het volgende:
[..]
Als je het door bol laat ophalen is het vanaf dat moment hun verantwoordelijkheid (want hun keuze voor vervoerder). Als je het zelf opstuurt is het tot het moment dat het afgeleverd wordt jouw verantwoordelijkheid (want jouw keuze van manier van vervoer). In ieder geval in het algemeen. Mogelijk zijn er uitzonderingen te maken in algemene voorwaarden en zo.
Dus dan is bol aansprakelijk zeg je?quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:05 schreef Eix het volgende:
[..]
Alleen gaat het vaak om een antwoordnummer of via een retour-etiket, waarbij de webshop optreedt als opdrachtgever richting PostNL.
Dus Bol dan? Interesting.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:13 schreef mschol het volgende:
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
deze kwam ik tegen op tweakers, antwoordnummerhouder zou dan verantwoordelijk zijn
yup, paste net mijn post aanquote:
Bedankt.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:15 schreef mschol het volgende:
[..]
yup, paste net mijn post aan
goed, dit is wel een uitspraak van 2008, geen idee of er wat recenters is dat wat anders stelt en deze overruled
Tuurlijk, klant is toch verantwoordelijk voor het retour. Als bol.com daar eisen aan gaat stellen is dat ook prima. Alleen dan is het retourzenden onder hun verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kunnen opties 1 en 2 bij bol.com ja?
1 kan makkelijk geweigerd worden, 2 is een onrealistische optie ivm kostenquote:Op zondag 16 augustus 2020 14:24 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Tuurlijk, klant is toch verantwoordelijk voor het retour. Als bol.com daar eisen aan gaat stellen is dat ook prima. Alleen dan is het retourzenden onder hun verantwoordelijkheid.
1 mag helemaal niet geweigerd worden.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:28 schreef mschol het volgende:
[..]
1 kan makkelijk geweigerd worden, 2 is een onrealistische optie ivm kosten
Daar ging het niet om.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:33 schreef Newone82 het volgende:
Ook heel realistisch om zelf het pakketje langs te gaan brengen. Man ow man. Sommige mensen.....
Het is een optie wat alleen leuk is als je hakf uur van het magazijn af woont met je autotjequote:Op zondag 16 augustus 2020 14:35 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Daar ging het niet om.
Het ging om de opties die je hebt als consument. Dat is er eentje van.
Als je 35 minuten rijden af woont en je niet zeker weten wil dat je pakketje aankomt is het inderdaad niet meer interessant.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:36 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Het is een optie wat alleen leuk is als je hakf uur van het magazijn af woont met je autotje
Lijkt me ook, ja. Dat betekent dat Bol een onderzoek kan laten starten. Maar ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Bol?quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:05 schreef Eix het volgende:
[..]
Alleen gaat het vaak om een antwoordnummer of via een retour-etiket, waarbij de webshop optreedt als opdrachtgever richting PostNL.
Volgens een rechtszaak hier net gepost wel ja.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:38 schreef baskick het volgende:
[..]
Lijkt me ook, ja. Dat betekent dat Bol een onderzoek kan laten starten. Maar ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Bol?
Bol verwijst alleen maar naar Postnl en kijkt alleen maar naar track en trace aldus de klantenservice. Onderzoek doen ze (nog) niet.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:38 schreef baskick het volgende:
[..]
Lijkt me ook, ja. Dat betekent dat Bol een onderzoek kan laten starten. Maar ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Bol?
Bol moet bij PostNL een onderzoek laten starten.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:43 schreef JosMert het volgende:
[..]
Bol verwijst alleen maar naar Postnl en kijkt alleen maar naar track en trace aldus de klantenservice. Onderzoek doen ze (nog) niet.
Dat is ook zo lijkt me.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:43 schreef Gunner het volgende:
Als je van hun een retourlabel hebt gehad en gebruikt zijn zij toch de opdrachtgever en dus verantwoordelijk?
Dit sowieso, ja.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
Niet al 1,5 week deze status, dat is dus niet normaal...quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.
Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
En wat koop je daarvoor in de praktijk? Mijn verloren pakketten bij DHL heb ik nooit meer gezien.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik heb het over de voorwaarden die ze hanteren. Je betaalt niet alleen meer bij Postnl, ze verplichten zich er niet aan om af te leveren. Ze verplichten zich enkel aan de inspanning om af te leveren. Bij DHL is er wel een afleverplicht. Dus TS had zich in dezen bij DHL daarop kunnen beroepen. Bij postnl niet (zonder verzekering)
Ik ook niet bij PostNLquote:Op zondag 16 augustus 2020 15:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En wat koop je daarvoor in de praktijk? Mijn verloren pakketten bij DHL heb ik nooit meer gezien.
Omdat je het door Bol.com zelf laat ophalen kun je niet verantwoordelijk meer zijn na overdracht.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef JosMert het volgende:
[..]
Wat is het verschil of ik het laat ophalen en het dan naar exact hetzelfde postnl gratis antwoordnummer gaat?
Exactquote:Op zondag 16 augustus 2020 13:37 schreef TechLight het volgende:
[..]
Als je het door bol laat ophalen is het vanaf dat moment hun verantwoordelijkheid (want hun keuze voor vervoerder). Als je het zelf opstuurt is het tot het moment dat het afgeleverd wordt jouw verantwoordelijkheid (want jouw keuze van manier van vervoer). In ieder geval in het algemeen. Mogelijk zijn er uitzonderingen te maken in algemene voorwaarden en zo.
Heb je een bron hiervoor? Ik kon het niet vinden op de site. Waar moet je zijn dan, en nemen ze het ook aan?quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:24 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Tuurlijk, klant is toch verantwoordelijk voor het retour. Als bol.com daar eisen aan gaat stellen is dat ook prima. Alleen dan is het retourzenden onder hun verantwoordelijkheid.
Bron? Al die webshops die dat zo doen zijn dus in overtreding?quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:29 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
1 mag helemaal niet geweigerd worden.
Dus je zegt dat Bol iets doet wat niet mag volgens de wet? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat winkels van dit formaat zulke zaken niet op orde hebben.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.
Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
Krijg je niet bij een pakketautomaat. Dus heeft ts niet. Track en trace moet voldoende zijnquote:Op zondag 16 augustus 2020 15:33 schreef Cara het volgende:
Neu onzin je hebt het verzendbewijs toch? Je hebt aan je voorwaarden voldaan. Denk dat je net de verkeerde medewerker hebt gehad. Nieuwe medewerker bellen en aanzetten tot een Post NL onderzoek via bol. Als die dan bevestigd dat je pakket kwijt ie krijg je je geld terug van bol.
Eerste antwoord is altijd dat het aan de klant ligt. Dit klopt niet. (heb zelf ook eens gezeur gehad toen B-post aan het staken was en mijn i-pad ineens een maand zoek was)quote:Op zondag 16 augustus 2020 15:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus je zegt dat Bol iets doet wat niet mag volgens de wet? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat winkels van dit formaat zulke zaken niet op orde hebben.
Voor zover ik weet is de enige manier om zendingen naar bol.com te retourneren via hun antwoordnummer. Het is niet mogelijk om een zending aangetekend of met verzekerservice naar een antwoordnummer te sturen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:05 schreef Fred het volgende:
[..]
Je hebt niet gekozen voor een verzending met een hogere aansprakelijkheid?
Dit. Betweters hier idd.quote:Op zondag 16 augustus 2020 16:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is de enige manier om zendingen naar bol.com te retourneren via hun antwoordnummer. Het is niet mogelijk om een zending aangetekend of met verzekerservice naar een antwoordnummer te sturen.
Ja joh, is ook prima. Komt echt wel goed joh.quote:Op zondag 16 augustus 2020 15:40 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Krijg je niet bij een pakketautomaat. Dus heeft ts niet. Track en trace moet voldoende zijn
Heb je ze hiervoor verantwoordelijk gesteld?quote:Op zondag 16 augustus 2020 15:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En wat koop je daarvoor in de praktijk? Mijn verloren pakketten bij DHL heb ik nooit meer gezien.
Verzekerservicequote:Op zondag 16 augustus 2020 16:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is de enige manier om zendingen naar bol.com te retourneren via hun antwoordnummer. Het is niet mogelijk om een zending aangetekend of met verzekerservice naar een antwoordnummer te sturen.
in het geval van uitgaande bol zendingen wordt de boel gelijk gesorteerd in het distributiecentrum..quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.
Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
En daar is hij dus nog niet aangekomen in dat distributiecentrum volgene TS na 1,5 week (!). Dit gaat niet meer goed komen. Lost package...quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:17 schreef mschol het volgende:
[..]
in het geval van uitgaande bol zendingen wordt de boel gelijk gesorteerd in het distributiecentrum..
binnenkomende zendingen zullen wel per vrachtwgen vrrzameld worden
ik ken gevallen waarbij retouren (naar ons als bedrijf) via postnl rustig 3 weken onderweg zijn geweestquote:Op zondag 16 augustus 2020 17:23 schreef Newone82 het volgende:
[..]
En daar is hij dus nog niet aangekomen in dat distributiecentrum volgene TS na 1,5 week (!). Dit gaat niet meer goed komen. Lost package...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lees het topic eens voordat je zo’n statement doetquote:Op zondag 16 augustus 2020 17:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Retourzending is voor rekening consument.
Lange uitleg : https://www.google.com/am(...)ducten%3fhs_amp=true
Ja wat moet ik lezen dan? Er is op de vraag en het probleem maar 1 antwoord mogelijk en dat geef ik direct aan in de link plus tekst met uitleg.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:30 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Lees het topic eens voordat je zo’n statement doet
Dat het niet zo zwart wit is. Bij antwoordnummer is waarschijnlijk Bol dus aansprakelijk voor retourzending.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja wat moet ik lezen dan? Er is op de vraag en het probleem maar 1 antwoord mogelijk en dat geef ik direct aan in de link plus tekst met uitleg.
er is niet 1 antwoord mogelijk met deze uitspraak:quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja wat moet ik lezen dan? Er is op de vraag en het probleem maar 1 antwoord mogelijk en dat geef ik direct aan in de link plus tekst met uitleg.
Er staat niets in de voorwaarden over bewijs van verzending als voldoende.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:36 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dat het niet zo zwart wit is. Bij antwoordnummer is waarschijnlijk Bol dus aansprakelijk voor retourzending.
En daar slaat Bol de plank dan behoorlijk mis als grote webshop zijndequote:Op zondag 16 augustus 2020 17:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Er staat niets in de voorwaarden over bewijs van verzending als voldoende.
Een voorbeeld van een andere webwinkel en hun slechte indekken tegen dit probleem is bijv dit :
"Nadat wij het product in goede staat retour hebben ontvangen of u heeft aangetoond het product te hebben verzonden, zult u zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, het aankoopbedrag terug krijgen.
Bij bol staat zoiets nergens.
Het enige wat in de buurt komt is de t&t code die door hun gebruikt kan worden voor 't geval iets mis gaat.
Dat is heel misschien de enige redding in dit verhaal want dat geeft aan dat ze het op z'n minst van belang vinden dat er een bewijs is van verzending.
Daar speelt meer mee.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:38 schreef mschol het volgende:
[..]
er is niet 1 antwoord mogelijk met deze uitspraak:
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
Lijkt me ook jaquote:Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.
Wat zat daarin?quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens iets verstuurd wat 10k waard was en ben er toen achtergekomen dat toen de maximale verzekerde waarde bij postnl 5k is. Ik heb toen daarvoor gekozen, want ik durfde het niet aan zonder aansprakelijkheid bij verlies. Het pakket is gelukkig goed aangekomen.
Zeer goede vraag.quote:Op zondag 16 augustus 2020 18:55 schreef Fer het volgende:
@:josmert
Heb je het pakket aangeboden aan PostNL of een automaat van Bol?
Volgens art. 29 lid 1 van de Postwet 2009 is PostNL niet aansprakelijk voor zendingen die niet aangetekend of verzekerd verzonden zijn. In dit geval is er dus geen basisverantwoordelijkheid.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Verzekerservicelaten we bezorgdiensten vooral niet meer op hun basisverantwoordelijkheid aanspreken.
Bol.com is in het geval van een antwoordnummer formeel de contractpartij met PostNL en daarmee de verzender.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Er staat niets in de voorwaarden over bewijs van verzending als voldoende.
Een voorbeeld van een andere webwinkel en hun slechte indekken tegen dit probleem is bijv dit :
"Nadat wij het product in goede staat retour hebben ontvangen of u heeft aangetoond het product te hebben verzonden, zult u zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, het aankoopbedrag terug krijgen.
Bij bol staat zoiets nergens.
Het enige wat in de buurt komt is de t&t code die door hun gebruikt kan worden voor 't geval iets mis gaat.
Dat is heel misschien de enige redding in dit verhaal want dat geeft aan dat ze het op z'n minst van belang vinden dat er een bewijs is van verzending.
Automaat van Bol? Bestaat dat? Linkje?quote:Op zondag 16 augustus 2020 18:55 schreef Fer het volgende:
@:josmert
Heb je het pakket aangeboden aan PostNL of een automaat van Bol?
Hij bedoeld denk ik zo’n PostNL automaat voor pakketten.quote:Op zondag 16 augustus 2020 19:23 schreef baskick het volgende:
[..]
Automaat van Bol? Bestaat dat? Linkje?
En dat is belachelijk genoeg. Een DHL verplicht zichzelf bijvoorbeeld wel om af te leveren.quote:Op zondag 16 augustus 2020 19:01 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Volgens art. 29 lid 1 van de Postwet 2009 is PostNL niet aansprakelijk voor zendingen die niet aangetekend of verzekerd verzonden zijn. In dit geval is er dus geen basisverantwoordelijkheid.
maar bij een echte dhl zending betaal je waarschijnlijk ook meerquote:Op zondag 16 augustus 2020 19:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
En dat is belachelijk genoeg. Een DHL verplicht zichzelf bijvoorbeeld wel om af te leveren.
Als we van bezorgdiensten niet meer kunnen uitgaan dat ze gewoon bezorgen dan is het eerder een soort vrijwilligersorganisatie dan een serieus te nemen bedrijf
Nope. Zelfs een euro minderquote:Op zondag 16 augustus 2020 19:51 schreef mschol het volgende:
[..]
maar bij een echte dhl zending betaal je waarschijnlijk ook meer
Nee, snel weer terug overgestapt naar PostNL. Zou wat zijn als ik DHL iedere week opnieuw officieel verantwoordelijk moet stellenquote:Op zondag 16 augustus 2020 17:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Heb je ze hiervoor verantwoordelijk gesteld?
Waar mensen werken kunnen dingen mis gaan. Er is ook niks mis met zo'n verzekering.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Verzekerservicelaten we bezorgdiensten vooral niet meer op hun basisverantwoordelijkheid aanspreken.
Ik vermoed van niet, aangezien ie hint als ware er een onderscheid is.quote:Op zondag 16 augustus 2020 19:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hij bedoeld denk ik zo’n PostNL automaat voor pakketten.
Wel geinige dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |