Als je het door bol laat ophalen is het vanaf dat moment hun verantwoordelijkheid (want hun keuze voor vervoerder). Als je het zelf opstuurt is het tot het moment dat het afgeleverd wordt jouw verantwoordelijkheid (want jouw keuze van manier van vervoer). In ieder geval in het algemeen. Mogelijk zijn er uitzonderingen te maken in algemene voorwaarden en zo.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef JosMert het volgende:
Wat is het verschil of ik het laat ophalen en het dan naar exact hetzelfde postnl gratis antwoordnummer gaat?
True. Dat pakketje is kwijt.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:56 schreef kol7680 het volgende:
1 keer ook zoiets meegemaakt. Dat pakketje is 100% kwijt. 1,5 week is echt al te lang.
Je kan ook nog proberen postnl op de verantwoordelijkheden te wijzen. Wat mag je precies verwachten van een bezorgdienst. Misschien zijn ze servicegerichtquote:Op zondag 16 augustus 2020 13:59 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ja. Dit is ook bevestigd door postnl
Alleen gaat het vaak om een antwoordnummer of via een retour-etiket, waarbij de webshop optreedt als opdrachtgever richting PostNL.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:37 schreef TechLight het volgende:
[..]
Als je het door bol laat ophalen is het vanaf dat moment hun verantwoordelijkheid (want hun keuze voor vervoerder). Als je het zelf opstuurt is het tot het moment dat het afgeleverd wordt jouw verantwoordelijkheid (want jouw keuze van manier van vervoer). In ieder geval in het algemeen. Mogelijk zijn er uitzonderingen te maken in algemene voorwaarden en zo.
Dus dan is bol aansprakelijk zeg je?quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:05 schreef Eix het volgende:
[..]
Alleen gaat het vaak om een antwoordnummer of via een retour-etiket, waarbij de webshop optreedt als opdrachtgever richting PostNL.
Dus Bol dan? Interesting.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:13 schreef mschol het volgende:
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
deze kwam ik tegen op tweakers, antwoordnummerhouder zou dan verantwoordelijk zijn
yup, paste net mijn post aanquote:
Bedankt.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:15 schreef mschol het volgende:
[..]
yup, paste net mijn post aan
goed, dit is wel een uitspraak van 2008, geen idee of er wat recenters is dat wat anders stelt en deze overruled
Tuurlijk, klant is toch verantwoordelijk voor het retour. Als bol.com daar eisen aan gaat stellen is dat ook prima. Alleen dan is het retourzenden onder hun verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kunnen opties 1 en 2 bij bol.com ja?
1 kan makkelijk geweigerd worden, 2 is een onrealistische optie ivm kostenquote:Op zondag 16 augustus 2020 14:24 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Tuurlijk, klant is toch verantwoordelijk voor het retour. Als bol.com daar eisen aan gaat stellen is dat ook prima. Alleen dan is het retourzenden onder hun verantwoordelijkheid.
1 mag helemaal niet geweigerd worden.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:28 schreef mschol het volgende:
[..]
1 kan makkelijk geweigerd worden, 2 is een onrealistische optie ivm kosten
Daar ging het niet om.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:33 schreef Newone82 het volgende:
Ook heel realistisch om zelf het pakketje langs te gaan brengen. Man ow man. Sommige mensen.....
Het is een optie wat alleen leuk is als je hakf uur van het magazijn af woont met je autotjequote:Op zondag 16 augustus 2020 14:35 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Daar ging het niet om.
Het ging om de opties die je hebt als consument. Dat is er eentje van.
Als je 35 minuten rijden af woont en je niet zeker weten wil dat je pakketje aankomt is het inderdaad niet meer interessant.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:36 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Het is een optie wat alleen leuk is als je hakf uur van het magazijn af woont met je autotje
Lijkt me ook, ja. Dat betekent dat Bol een onderzoek kan laten starten. Maar ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Bol?quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:05 schreef Eix het volgende:
[..]
Alleen gaat het vaak om een antwoordnummer of via een retour-etiket, waarbij de webshop optreedt als opdrachtgever richting PostNL.
Volgens een rechtszaak hier net gepost wel ja.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:38 schreef baskick het volgende:
[..]
Lijkt me ook, ja. Dat betekent dat Bol een onderzoek kan laten starten. Maar ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Bol?
Bol verwijst alleen maar naar Postnl en kijkt alleen maar naar track en trace aldus de klantenservice. Onderzoek doen ze (nog) niet.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:38 schreef baskick het volgende:
[..]
Lijkt me ook, ja. Dat betekent dat Bol een onderzoek kan laten starten. Maar ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Bol?
Bol moet bij PostNL een onderzoek laten starten.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:43 schreef JosMert het volgende:
[..]
Bol verwijst alleen maar naar Postnl en kijkt alleen maar naar track en trace aldus de klantenservice. Onderzoek doen ze (nog) niet.
Dat is ook zo lijkt me.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:43 schreef Gunner het volgende:
Als je van hun een retourlabel hebt gehad en gebruikt zijn zij toch de opdrachtgever en dus verantwoordelijk?
Dit sowieso, ja.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
Niet al 1,5 week deze status, dat is dus niet normaal...quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.
Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |