abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194586071
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:35 schreef mschol het volgende:

[..]

onzin, die krijg je gewoon
Niet bij pakketautomaat en als je aflevert aan deur aan postnl bezorger. Bron: mijzelf.
pi_194586078
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef JosMert het volgende:
Wat is het verschil of ik het laat ophalen en het dan naar exact hetzelfde postnl gratis antwoordnummer gaat?
Als je het door bol laat ophalen is het vanaf dat moment hun verantwoordelijkheid (want hun keuze voor vervoerder). Als je het zelf opstuurt is het tot het moment dat het afgeleverd wordt jouw verantwoordelijkheid (want jouw keuze van manier van vervoer). In ieder geval in het algemeen. Mogelijk zijn er uitzonderingen te maken in algemene voorwaarden en zo.
pi_194586365
1 keer ook zoiets meegemaakt. Dat pakketje is 100% kwijt. 1,5 week is echt al te lang.
pi_194586371
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:56 schreef kol7680 het volgende:
1 keer ook zoiets meegemaakt. Dat pakketje is 100% kwijt. 1,5 week is echt al te lang.
True. Dat pakketje is kwijt.
pi_194586423
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:56 schreef Newone82 het volgende:

[..]

True. Dat pakketje is kwijt.
Ja. Dit is ook bevestigd door postnl :(
pi_194586451
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:59 schreef JosMert het volgende:

[..]

Ja. Dit is ook bevestigd door postnl :(
Je kan ook nog proberen postnl op de verantwoordelijkheden te wijzen. Wat mag je precies verwachten van een bezorgdienst. Misschien zijn ze servicegericht

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2020 14:02:26 ]
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:05:33 #37
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_194586489
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:37 schreef TechLight het volgende:

[..]

Als je het door bol laat ophalen is het vanaf dat moment hun verantwoordelijkheid (want hun keuze voor vervoerder). Als je het zelf opstuurt is het tot het moment dat het afgeleverd wordt jouw verantwoordelijkheid (want jouw keuze van manier van vervoer). In ieder geval in het algemeen. Mogelijk zijn er uitzonderingen te maken in algemene voorwaarden en zo.
Alleen gaat het vaak om een antwoordnummer of via een retour-etiket, waarbij de webshop optreedt als opdrachtgever richting PostNL.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_194586518
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:05 schreef Eix het volgende:

[..]

Alleen gaat het vaak om een antwoordnummer of via een retour-etiket, waarbij de webshop optreedt als opdrachtgever richting PostNL.
Dus dan is bol aansprakelijk zeg je?
pi_194586594
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895

deze kwam ik tegen op tweakers, antwoordnummerhouder (bol dus) zou dan verantwoordelijk zijn
pi_194586625
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:13 schreef mschol het volgende:
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895

deze kwam ik tegen op tweakers, antwoordnummerhouder zou dan verantwoordelijk zijn
Dus Bol dan? Interesting.
pi_194586630
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:15 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dus Bol dan? Interesting ;)
yup, paste net mijn post aan

goed, dit is wel een uitspraak van 2008, geen idee of er wat recenters is dat wat anders stelt en deze overruled
pi_194586719
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:15 schreef mschol het volgende:

[..]

yup, paste net mijn post aan

goed, dit is wel een uitspraak van 2008, geen idee of er wat recenters is dat wat anders stelt en deze overruled
Bedankt.

Waarom ik ook zeker weet dat die niet gaat aankomen en is kwijt geraaktt dit wist postnl me ook te vertellen is dat er nog niks van gewicht staat in de track en trace code. Dit wordt gewogen in het sorteercentrum. Die is dus niet eens in het sorteercentrum aangekomen :(
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:24:35 #43
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_194586752
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kunnen opties 1 en 2 bij bol.com ja?
Tuurlijk, klant is toch verantwoordelijk voor het retour. Als bol.com daar eisen aan gaat stellen is dat ook prima. Alleen dan is het retourzenden onder hun verantwoordelijkheid.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_194586803
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:24 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Tuurlijk, klant is toch verantwoordelijk voor het retour. Als bol.com daar eisen aan gaat stellen is dat ook prima. Alleen dan is het retourzenden onder hun verantwoordelijkheid.
1 kan makkelijk geweigerd worden, 2 is een onrealistische optie ivm kosten
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:29:03 #45
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_194586815
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:28 schreef mschol het volgende:

[..]

1 kan makkelijk geweigerd worden, 2 is een onrealistische optie ivm kosten
1 mag helemaal niet geweigerd worden.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_194586885
Ook heel realistisch om zelf het pakketje langs te gaan brengen. Man ow man. Sommige mensen.....
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:35:38 #47
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_194586915
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:33 schreef Newone82 het volgende:
Ook heel realistisch om zelf het pakketje langs te gaan brengen. Man ow man. Sommige mensen.....
Daar ging het niet om.
Het ging om de opties die je hebt als consument. Dat is er eentje van.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_194586923
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:35 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Daar ging het niet om.
Het ging om de opties die je hebt als consument. Dat is er eentje van.
Het is een optie wat alleen leuk is als je hakf uur van het magazijn af woont met je autotje ;)
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:36:57 #49
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_194586932
Afaik als je niet de retour methode zelf mag kiezen, maar krijgt aangeleverd, is uiteindelijk de webwinkel zelf aansprakelijk.
Dum de dum
pi_194586937
Pakket is niet per se kwijt. Zie vaak dat de status van een retourpakket niet wordt geupdate. Die pakketjes worden op een container gestapeld en eens in de zoveel tijd naar Bol of welk bedrijf dan ook teruggestuurd en dan worden ze niet meer gescand. Krijg dan na een tijd gewoon een mail van het bedrijf dat de retour is verwerk (terwijl de status hetzelfde blijft). Gewoon nog even geduld hebben.
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:37:56 #51
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_194586946
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:36 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Het is een optie wat alleen leuk is als je hakf uur van het magazijn af woont met je autotje ;)
Als je 35 minuten rijden af woont en je niet zeker weten wil dat je pakketje aankomt is het inderdaad niet meer interessant.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_194586950
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:05 schreef Eix het volgende:

[..]

Alleen gaat het vaak om een antwoordnummer of via een retour-etiket, waarbij de webshop optreedt als opdrachtgever richting PostNL.
Lijkt me ook, ja. Dat betekent dat Bol een onderzoek kan laten starten. Maar ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Bol?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194586986
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:38 schreef baskick het volgende:

[..]

Lijkt me ook, ja. Dat betekent dat Bol een onderzoek kan laten starten. Maar ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Bol?
Volgens een rechtszaak hier net gepost wel ja.
pi_194587005
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:38 schreef baskick het volgende:

[..]

Lijkt me ook, ja. Dat betekent dat Bol een onderzoek kan laten starten. Maar ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Bol?
Bol verwijst alleen maar naar Postnl en kijkt alleen maar naar track en trace aldus de klantenservice. Onderzoek doen ze (nog) niet.
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:43:45 #55
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_194587011
Als je van hun een retourlabel hebt gehad en gebruikt zijn zij toch de opdrachtgever en dus verantwoordelijk?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_194587016
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.

Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_194587051
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:43 schreef JosMert het volgende:

[..]

Bol verwijst alleen maar naar Postnl en kijkt alleen maar naar track en trace aldus de klantenservice. Onderzoek doen ze (nog) niet.
Bol moet bij PostNL een onderzoek laten starten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194587061
quote:
19s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:43 schreef Gunner het volgende:
Als je van hun een retourlabel hebt gehad en gebruikt zijn zij toch de opdrachtgever en dus verantwoordelijk?
Dat is ook zo lijkt me.
pi_194587069
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
Dit sowieso, ja.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194587081
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.

Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
Niet al 1,5 week deze status, dat is dus niet normaal...

Bedankt dat jullie me trouwens helpen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')