abonnement Unibet Coolblue
pi_194585601
Hi di ho Fokkers!

Heb 3 weken geleden bij Bol een smartphone gekocht maar die beviel me toch niet echt na uurtje gebruik.

Deze keurig via een pakketautomaat terug gestuurd ( die dingen hebben ze alleen maar) zo’n 1,5 week geleden maar hij is nog steeds niet aangekomen.

Bol contact opgenomen die verwijzen dat retour zending voor eigen aansprakelijkheid is of die aankomt of niet. Feit is dat ik alles heb gedaan wat in mijn macht ligt om dit pakket terug te sturen. Bol verwijst naar postnl en postnl weer naar Bol. Verzendbewijs krijg je niet bij postnl maar er staat keurig dat die retour is gestuurd in track en trace. Zie screenshot. Track en trace staat al 1,5 week op dit.



Het gaat om een bedrag van meer dan ¤300 dus is wel een dingetje.

Wat te doen? Tips graag. Bol maakt zich wel heel makkelijk hier vanaf.
pi_194585608
Ai. Rechtsbijstand inschakelen?
pi_194585656
na even snel gegoogled te hebben is de consument verantwoordelijk voor de goede retourlevering naar de websinkel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 16 augustus 2020 @ 13:05:40 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_194585677
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:00 schreef JosMert het volgende:
Deze keurig via een pakketautomaat terug gestuurd ( die dingen hebben ze alleen maar) zo’n 1,5 week geleden maar hij is nog steeds niet aangekomen.
Je hebt niet gekozen voor een verzending met een hogere aansprakelijkheid?
So we just called him Fred
pi_194585684
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
na even snel gegoogled te hebben is de consument verantwoordelijk voor de goede retourlevering naar de websinkel.
En wat kan TS er aan doen dat de retour niet aan komt? Een klantvriendelijke shop lost dit netjes op.
pi_194585688
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:06 schreef Newone82 het volgende:

[..]

En wat kan TS er aan doen dat de retour niet aan komt? Een klantvriendelijke shop lost dit netjes op.
de voorwaarde lezen van de vervoerder te te lezen of de vervoerder aansprakelijk kan worden gesteld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194585690
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:05 schreef Fred het volgende:

[..]

Je hebt niet gekozen voor een verzending met een hogere aansprakelijkheid?
Nee. Bestel al jaren bij Bol en altijd via antwoordnummer gedaan.
pi_194585700
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:05 schreef Fred het volgende:

[..]

Je hebt niet gekozen voor een verzending met een hogere aansprakelijkheid?
voor 300 euro zou ik dat ook niet doen en de gok wagen.

Ik heb ooit eens iets verstuurd wat 10k waard was en ben er toen achtergekomen dat toen de maximale verzekerde waarde bij postnl 5k is. Ik heb toen daarvoor gekozen, want ik durfde het niet aan zonder aansprakelijkheid bij verlies. Het pakket is gelukkig goed aangekomen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194585726
Geduld hebben
.
pi_194585752
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:06 schreef Newone82 het volgende:

[..]

En wat kan TS er aan doen dat de retour niet aan komt? Een klantvriendelijke shop lost dit netjes op.
Wat kan Bol er aan doen?
Tevens wist ik niet dat de consument verantwoordelijk is voor het terugsturen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 16 augustus 2020 @ 13:12:24 #11
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_194585757
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:06 schreef Newone82 het volgende:

[..]

En wat kan TS er aan doen dat de retour niet aan komt? Een klantvriendelijke shop lost dit netjes op.
Het zelf langs brengen.
Een koerier inschakelen.
PostNL verzenden met verzekering.

Genoeg opties voor je?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_194585790
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:10 schreef Fer het volgende:
Geduld hebben
Postnl heeft al min of meer bevestigd dat dit pakketje kwijt is. Er zit vanaf dag 1 al niks van vordering in dit pakketje.
pi_194585809
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:11 schreef halfway het volgende:

[..]

Wat kan Bol er aan doen?
Tevens wist ik niet dat de consument verantwoordelijk is voor het terugsturen.
Hun doen zaken met Postnl waar dit wel vaker gebeurd. Draai het eens om. Wat kan TS hier aan doen? Niks, nada. Heeft gewoon ruim binnen de maand retour dit pakket terug gestuurd.
pi_194585830
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:12 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Het zelf langs brengen.
Een koerier inschakelen.
PostNL verzenden met verzekering.

Genoeg opties voor je?
Volgende keer DHL (mogelijk ook DPD)zodat de bezorgdienst een afleverplicht heeft ipv een afleverinspanning.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2020 13:18:25 ]
  zondag 16 augustus 2020 @ 13:19:12 #15
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194585841
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:12 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Het zelf langs brengen.
Een koerier inschakelen.
PostNL verzenden met verzekering.

Genoeg opties voor je?
Kunnen opties 1 en 2 bij bol.com ja?

Als je Select lid bent kun je artikelen vaak door Bol.com bij je thuis laten ophalen.
pi_194585845
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:15 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Hun doen zaken met Postnl waar dit wel vaker gebeurd. Draai het eens om. Wat kan TS hier aan doen? Niks, nada. Heeft gewoon ruim binnen de maand retour dit pakket terug gestuurd.
Hoe is het met jouw akkefietje met Bol afgelopen?
Dat smartphone/oplader verhaal.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_194585847
Ik heb jaren geleden (2014 geloof ik) hetzelfde gehad met een retourzending die niet aankwam bij Bol. Netjes mijn geld teruggekregen.
pi_194585852
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kunnen opties 1 en 2 bij bol.com ja?

Als je Select lid bent kun je artikelen vaak door Bol.com bij je thuis laten ophalen.
Dan heb je precies hetzelfde dat het nog mis kan gaan als ze het ophalen bij je. Exact hetzelfde als wat ts heeft gedaan. Gaat gewoon naar antwoordnummer.
pi_194585855
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:15 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Hun doen zaken met Postnl waar dit wel vaker gebeurd. Draai het eens om. Wat kan TS hier aan doen? Niks, nada. Heeft gewoon ruim binnen de maand retour dit pakket terug gestuurd.
Het is iets tussen TS en bezorgdienst. BOL staat daar in feite buiten. Het zou ze wel sieren als ze hier coulant mee omspringen.

Overigens @TS staat in jouw screenshot dat het pakket binnenkort wordt afgeleverd. Binnen 3 werkdagen.
pi_194585863
TS, rechtstreeks bij bol als verkoper of externe verkoper deze order? Scheelt ook qua service niveau lijkt ne ;)
pi_194585877
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het is iets tussen TS en bezorgdienst. BOL staat daar in feite buiten. Het zou ze wel sieren als ze hier coulant mee omspringen.

Overigens @:ts staat in jouw screenshot dat het pakket binnenkort wordt afgeleverd. Binnen 3 werkdagen.
Staat er al 5 werkdagen. Sinds afgelopen maandag. Postnl zegt dat dit standaard staat als pakket is kwijtgeraakt. Heb pakket nu woensdag 2 weken geleden terug gestuurd.
pi_194585880
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:21 schreef Newone82 het volgende:
TS, rechtstreeks bij bol als verkoper of externe verkoper deze order? Scheelt ook qua service niveau lijkt ne ;)
Bij bol zelf. Let ik juist altijd op ;)
pi_194585881
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:14 schreef JosMert het volgende:

[..]

Postnl heeft al min of meer bevestigd dat dit pakketje kwijt is. Er zit vanaf dag 1 al niks van vordering in dit pakketje.

Heeft PostNL je dan al een brief gestuurd? Is er onderzoek geweest?

De data zegt, dat het pakket onderweg is.
.
  zondag 16 augustus 2020 @ 13:23:41 #24
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194585897
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Volgende keer DHL (mogelijk ook DPD)zodat de bezorgdienst een afleverplicht heeft ipv een afleverinspanning.
Waar heb jij het over? DHL is echt waardeloos vergeleken met PostNL. Ja ik kan het weten want heb als webshopeigenaar duizenden pakketten met beide verstuurd. Bij PostNL slechts 1 pakket ooit zoekgeraakt. Bij DHL was het bijna wekelijks raak.

Nooit meer DHL. Betaal liever een euro meer voor kwaliteit.
  zondag 16 augustus 2020 @ 13:26:00 #25
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194585927
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:20 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dan heb je precies hetzelfde dat het nog mis kan gaan als ze het ophalen bij je. Exact hetzelfde als wat ts heeft gedaan. Gaat gewoon naar antwoordnummer.
Bron? Ik mag toch hopen dat het vanaf het moment van overdracht aan Bol.com (dus bij overhandiging van het pakket aan de deur) ook de verantwoordelijkheid van Bol.com is.
pi_194585958
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:22 schreef Fer het volgende:

[..]

Heeft PostNL je dan al een brief gestuurd? Is er onderzoek geweest?

De data zegt, dat het pakket onderweg is.
2 keer bevestigd bij klantenservice telefonisch.
pi_194585969
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waar heb jij het over? DHL is echt waardeloos vergeleken met PostNL. Ja ik kan het weten want heb als webshopeigenaar duizenden pakketten met beide verstuurd. Bij PostNL slechts 1 pakket ooit zoekgeraakt. Bij DHL was het bijna wekelijks raak.

Nooit meer DHL. Betaal liever een euro meer voor kwaliteit.
Ik heb het over de voorwaarden die ze hanteren. Je betaalt niet alleen meer bij Postnl, ze verplichten zich er niet aan om af te leveren. Ze verplichten zich enkel aan de inspanning om af te leveren. Bij DHL is er wel een afleverplicht. Dus TS had zich in dezen bij DHL daarop kunnen beroepen. Bij postnl niet (zonder verzekering)
pi_194585971
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waar heb jij het over? DHL is echt waardeloos vergeleken met PostNL. Ja ik kan het weten want heb als webshopeigenaar duizenden pakketten met beide verstuurd. Bij PostNL slechts 1 pakket ooit zoekgeraakt. Bij DHL was het bijna wekelijks raak.

Nooit meer DHL. Betaal liever een euro meer voor kwaliteit.
Wat is het verschil of ik het laat ophalen en het dan naar exact hetzelfde postnl gratis antwoordnummer gaat?
pi_194585975
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef JosMert het volgende:

[..]

Wat is het verschil of ik het laat ophalen en het dan naar exact hetzelfde postnl gratis antwoordnummer gaat?
Niks TS. 0.0 verschil idd.
pi_194586052
quote:
Verzendbewijs krijg je niet bij postnl
onzin, die krijg je gewoon
pi_194586071
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:35 schreef mschol het volgende:

[..]

onzin, die krijg je gewoon
Niet bij pakketautomaat en als je aflevert aan deur aan postnl bezorger. Bron: mijzelf.
pi_194586078
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef JosMert het volgende:
Wat is het verschil of ik het laat ophalen en het dan naar exact hetzelfde postnl gratis antwoordnummer gaat?
Als je het door bol laat ophalen is het vanaf dat moment hun verantwoordelijkheid (want hun keuze voor vervoerder). Als je het zelf opstuurt is het tot het moment dat het afgeleverd wordt jouw verantwoordelijkheid (want jouw keuze van manier van vervoer). In ieder geval in het algemeen. Mogelijk zijn er uitzonderingen te maken in algemene voorwaarden en zo.
pi_194586365
1 keer ook zoiets meegemaakt. Dat pakketje is 100% kwijt. 1,5 week is echt al te lang.
pi_194586371
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:56 schreef kol7680 het volgende:
1 keer ook zoiets meegemaakt. Dat pakketje is 100% kwijt. 1,5 week is echt al te lang.
True. Dat pakketje is kwijt.
pi_194586423
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:56 schreef Newone82 het volgende:

[..]

True. Dat pakketje is kwijt.
Ja. Dit is ook bevestigd door postnl :(
pi_194586451
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:59 schreef JosMert het volgende:

[..]

Ja. Dit is ook bevestigd door postnl :(
Je kan ook nog proberen postnl op de verantwoordelijkheden te wijzen. Wat mag je precies verwachten van een bezorgdienst. Misschien zijn ze servicegericht

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2020 14:02:26 ]
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:05:33 #37
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_194586489
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:37 schreef TechLight het volgende:

[..]

Als je het door bol laat ophalen is het vanaf dat moment hun verantwoordelijkheid (want hun keuze voor vervoerder). Als je het zelf opstuurt is het tot het moment dat het afgeleverd wordt jouw verantwoordelijkheid (want jouw keuze van manier van vervoer). In ieder geval in het algemeen. Mogelijk zijn er uitzonderingen te maken in algemene voorwaarden en zo.
Alleen gaat het vaak om een antwoordnummer of via een retour-etiket, waarbij de webshop optreedt als opdrachtgever richting PostNL.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_194586518
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:05 schreef Eix het volgende:

[..]

Alleen gaat het vaak om een antwoordnummer of via een retour-etiket, waarbij de webshop optreedt als opdrachtgever richting PostNL.
Dus dan is bol aansprakelijk zeg je?
pi_194586594
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895

deze kwam ik tegen op tweakers, antwoordnummerhouder (bol dus) zou dan verantwoordelijk zijn
pi_194586625
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:13 schreef mschol het volgende:
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895

deze kwam ik tegen op tweakers, antwoordnummerhouder zou dan verantwoordelijk zijn
Dus Bol dan? Interesting.
pi_194586630
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:15 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dus Bol dan? Interesting ;)
yup, paste net mijn post aan

goed, dit is wel een uitspraak van 2008, geen idee of er wat recenters is dat wat anders stelt en deze overruled
pi_194586719
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:15 schreef mschol het volgende:

[..]

yup, paste net mijn post aan

goed, dit is wel een uitspraak van 2008, geen idee of er wat recenters is dat wat anders stelt en deze overruled
Bedankt.

Waarom ik ook zeker weet dat die niet gaat aankomen en is kwijt geraaktt dit wist postnl me ook te vertellen is dat er nog niks van gewicht staat in de track en trace code. Dit wordt gewogen in het sorteercentrum. Die is dus niet eens in het sorteercentrum aangekomen :(
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:24:35 #43
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_194586752
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kunnen opties 1 en 2 bij bol.com ja?
Tuurlijk, klant is toch verantwoordelijk voor het retour. Als bol.com daar eisen aan gaat stellen is dat ook prima. Alleen dan is het retourzenden onder hun verantwoordelijkheid.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_194586803
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:24 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Tuurlijk, klant is toch verantwoordelijk voor het retour. Als bol.com daar eisen aan gaat stellen is dat ook prima. Alleen dan is het retourzenden onder hun verantwoordelijkheid.
1 kan makkelijk geweigerd worden, 2 is een onrealistische optie ivm kosten
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:29:03 #45
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_194586815
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:28 schreef mschol het volgende:

[..]

1 kan makkelijk geweigerd worden, 2 is een onrealistische optie ivm kosten
1 mag helemaal niet geweigerd worden.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_194586885
Ook heel realistisch om zelf het pakketje langs te gaan brengen. Man ow man. Sommige mensen.....
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:35:38 #47
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_194586915
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:33 schreef Newone82 het volgende:
Ook heel realistisch om zelf het pakketje langs te gaan brengen. Man ow man. Sommige mensen.....
Daar ging het niet om.
Het ging om de opties die je hebt als consument. Dat is er eentje van.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_194586923
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:35 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Daar ging het niet om.
Het ging om de opties die je hebt als consument. Dat is er eentje van.
Het is een optie wat alleen leuk is als je hakf uur van het magazijn af woont met je autotje ;)
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:36:57 #49
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_194586932
Afaik als je niet de retour methode zelf mag kiezen, maar krijgt aangeleverd, is uiteindelijk de webwinkel zelf aansprakelijk.
Dum de dum
pi_194586937
Pakket is niet per se kwijt. Zie vaak dat de status van een retourpakket niet wordt geupdate. Die pakketjes worden op een container gestapeld en eens in de zoveel tijd naar Bol of welk bedrijf dan ook teruggestuurd en dan worden ze niet meer gescand. Krijg dan na een tijd gewoon een mail van het bedrijf dat de retour is verwerk (terwijl de status hetzelfde blijft). Gewoon nog even geduld hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')