Mengen bij no-knead kan overal mee. Als de ingrediënten maar door elkaar zitten. Kan ook prima met een grote lepel of met de handen.quote:Op zondag 29 november 2020 10:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Even hier nog een vraag over, mengen, kan dat in de keukenmachine? En dat vouwen, hoe vaak (polsen/handen werken hier niet zo goedj
Die doet het toch nog?quote:Op zondag 29 november 2020 00:02 schreef kwakz0r het volgende:
Heeft iemand het recept van die no-knead foolproof broodjes nog uitgeschreven staan? De website doet t niet meer en ik heb eindelijk weer een oven....
quote:Op zondag 29 november 2020 11:29 schreef Yinny het volgende:
[..]
Die doet het toch nog?
http://breadandcompanatic(...)oof-overnight-rolls/
Ja, maar dat is gelukkig ook weer af te kloppen. Het deeg is echt heel plakkerig, ik gebruik dan ook heel veel bloem om ze te hanterenquote:Op zondag 29 november 2020 11:29 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
wel echt een overdaad aan bloem aan de buitenkant van die broodjes op die foto's hoor
het is een no-knead brood of te wel niet kneden. Dus de machine kan je laten rusten. Het is meer roeren wat je doet. Gebruik daar een lepel voor.quote:Op zondag 29 november 2020 10:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Even hier nog een vraag over, mengen, kan dat in de keukenmachine? En dat vouwen, hoe vaak (polsen/handen werken hier niet zo goedj
Dat is te zwaar, roeren voor een roux is vaak al een probleemquote:Op zondag 29 november 2020 12:03 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
het is een no-knead brood of te wel niet kneden. Dus de machine kan je laten rusten. Het is meer roeren wat je doet. Gebruik daar een lepel voor.
Dit wil ik ook eens proberen, maar wat ik me afvraag, moet dit in de koelkast een nacht rijzen? En kan je het deeg ook invriezen in porties?quote:Op zondag 29 november 2020 09:43 schreef Oceanonix het volgende:
de gist no-kneads
Ingredienten
400 g volkoren meel
1 gr gist
10 g zout
250 - 300 g water
Alles mengen
Overnacht laten rijzen
Het deeg vouwen
Narijzen 45 min
Deeg in 12 delen delen
Bakken bij 250graden voor 15 min
ik zou invriezen niet zo snel doen, het zijn niet de beste omstandigheden voor gistcellen en er zullen er wat dood gaan. Ik zou gewoon een kleiner portie maken. Of de gebakken broodjes invriezen.quote:Op zondag 29 november 2020 12:23 schreef soapie het volgende:
[..]
Dit wil ik ook eens proberen, maar wat ik me afvraag, moet dit in de koelkast een nacht rijzen? En kan je het deeg ook invriezen in porties?
Top, thnx! Dan ga ik het halveren denk ik!quote:Op zondag 29 november 2020 15:13 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
ik zou invriezen niet zo snel doen, het zijn niet de beste omstandigheden voor gistcellen en er zullen er wat dood gaan. Ik zou gewoon een kleiner portie maken. Of de gebakken broodjes invriezen.
No-knead brood kun je het beste gewoon bij kamertemperatuur laten rijzen. Gist vermeerdert niet goed bij lage temperatuur.quote:Op zondag 29 november 2020 12:23 schreef soapie het volgende:
[..]
Dit wil ik ook eens proberen, maar wat ik me afvraag, moet dit in de koelkast een nacht rijzen? En kan je het deeg ook invriezen in porties?
dit recept heb ik meerdere keren op deze manier gemaakt. Het werkt top de rijs in de koelkast. Probeer het eens.quote:Op zondag 29 november 2020 15:28 schreef qltel het volgende:
[..]
No-knead brood kun je het beste gewoon bij kamertemperatuur laten rijzen. Gist vermeerdert niet goed bij lage temperatuur.
OH, okee, apart, ik deed de rijs bij no-knead altijd op kamertemperatuur. Maar dat is lang geleden, sinds ik een planeetmenger heb niet meer gedaan.quote:Op zondag 29 november 2020 15:34 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
dit recept heb ik meerdere keren op deze manier gemaakt. Het werkt top de rijs in de koelkast. Probeer het eens.
Ik doe de koude rijs ook standaard voor mijn pizzadeeg.
In het verleden heb ik best veel brood gebakken, toen ging ik altijd naar een molen in Zoetermeer (naast mijn werk van destijds). In Utrecht-Stad is geen fatsoenlijk meel te vinden, dus ik ga morgen maar eens naar de molen in IJsselstein fietsen. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:51 schreef Qunix het volgende:
Over meel gesproken... In Weesp is er een molen waar je meel kan kopen wat erg lekker is (goede korrel!). De producten had ik ook in boerderijwinkels gezien in Abcoude. Aanrader! Ik geloof 1KG voor ¤1,75. Ze verkopen ook spelt en verse gist.
[..]
MaximusTGquote:Op dinsdag 1 december 2020 22:21 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
In het verleden heb ik best veel brood gebakken, toen ging ik altijd naar een molen in Zoetermeer (naast mijn werk van destijds). In Utrecht-Stad is geen fatsoenlijk meel te vinden, dus ik ga morgen maar eens naar de molen in IJsselstein fietsen. Ben benieuwd.
N.B.: Weet iemand nog wie die brood- en pizzabakkende user was die op een gegeven moment overleden is aan iets in zijn hersenen? Die had ooit een prima tips om zuurdesemstarter te maken die ik nog eens wil uitproberen. Dan kan ik wat gerichter op zoek.
Juist ja, die zocht ik. Dank!quote:
Is dat met of zonder additieven?quote:Op woensdag 2 december 2020 18:47 schreef stavromulabeta het volgende:
Vandaag 15 kg meel gehaald (5 kg rogge, rest T65), pre-ferment voor morgen voorbereid en een bakje met zuurdesemstarter gemaakt.
Nicequote:Op woensdag 2 december 2020 18:47 schreef stavromulabeta het volgende:
Vandaag 15 kg meel gehaald (5 kg rogge, rest T65), pre-ferment voor morgen voorbereid en een bakje met zuurdesemstarter gemaakt.
De komende tijd ga ik weer flink aan de slag.
[..]
Juist ja, die zocht ik. Dank!
Nee, dat is gewoon bloem. Die T-waarde is de uitmaling, T65 zit ergens tussen volkoren en patentbloem in.quote:Op woensdag 2 december 2020 18:57 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Is dat met of zonder additieven?
Ja snap ik. Het is alleen moeilijk om (Franse) t65 in Nederland te vinden zonder additieven. Ik ben opzoek naar zonder.quote:Op woensdag 2 december 2020 19:18 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon bloem. Die T-waarde is de uitmaling, T65 zit ergens tussen volkoren en patentbloem in.
https://www.bouwhuis.com/(...)5kg-farine-bagatelle ? of bedoel je die gerstemoutzut?quote:Op woensdag 2 december 2020 19:32 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Ja snap ik. Het is alleen moeilijk om (Franse) t65 in Nederland te vinden zonder additieven. Ik ben opzoek naar zonder.
Link doet niet. Maar dat bedoel ik oa idd.quote:Op woensdag 2 december 2020 19:33 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
https://www.bouwhuis.com/(...)5kg-farine-bagatelle ? of bedoel je die gerstemoutzut?
www. er ff af halen, wel meer ruzie met de site van bouwhuis vandaag.quote:Op woensdag 2 december 2020 19:37 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Link doet niet. Maar dat bedoel ik oa idd.
1 | https://www.bouwhuis.com/molen-de-hoop-franse-tarwebloem-t65-5kg-farine-bagatelle?gclid=Cj0KCQiAk53-BRD0ARIsAJuNhpt-Fl_7pIPrPV7FGvxQ9S4EJRu4wlOjTqAaOC4MHJx1lIVIeSYl9f0aAgcjEALw_wcB |
quote:Op woensdag 2 december 2020 19:37 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Link doet niet. Maar dat bedoel ik oa idd.
1 | https://www.bouwhuis.com/franse-bloem-tarwebloem-t65-10-kg?gclid=Cj0KCQiAk53-BRD0ARIsAJuNhpvLpLvVoDExkgDHQ1WcmnevBTXEVTtjK5NQzfXboeDB5_94MmM1ijsaAn6nEALw_wcB |
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |