abonnement Unibet Coolblue
pi_194549266
Welkom in het Peutertopic!!



... en weer verder!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194549274
Dikke tip dus voor de ouders die naast hun peuters moeten zitten: e-reader _O_

En de thee van Lemijn, die ga ik onthouden!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194549543
Juul komt weer helemaal bij van de vakantie, het waren intensieve dagen voor haar met veel minder slaap dan thuis. De hele dag in de weer met van alles en nog wat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze maakt echt sprongen nu, hele verhalen komen er inmiddels uit en ze begrijpt zoveel. En die interactie met grote broer is zo leuk, ze meppen elkaar nog regelmatig maar nu ze zich steeds beter kan uiten, zijn die momenten iets minder vaak.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:58:00 #4
269689 crew  Viv
pi_194549683
@LeSage ik neem inderdaad nooit mijn telefoon mee omdat ik denk dat ze daardoor alert kan blijven, maar zo'n E-reader met lampje hebben we ook en kan ik nog wel proberen. :)

@exode Op de onderste foto lijkt ze een jaar ouder dan op de bovenste. :o
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:15:22 #5
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194549951
Ik heb altijd mijn telefoon mee, met gedimd licht kan ik dan een spelletje doen. Heeft hij (bijna) nooit door :P Echt te grappig dat we dat allemaal wel hebben, die momenten dat je ernaast zit.

@exode wat tof van jullie vakantie! Aanrader dus? Wij hadden nu wel echt een hele leuke camping met animatie en zulks. Vond ik bij nader inzien echt heel leuk. We hebben avonden in het bos doorgebracht bij kampvuur en theatervoorstellingen, echt zo gezellig O+ De theaterschool uit Assen hield daar een trainingsweek en daar hadden we veel mazzel mee.
pi_194552942
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:58 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:LeSage ik neem inderdaad nooit mijn telefoon mee omdat ik denk dat ze daardoor alert kan blijven, maar zo'n E-reader met lampje hebben we ook en kan ik nog wel proberen. :)

@:exode Op de onderste foto lijkt ze een jaar ouder dan op de bovenste. :o
Ja, ik vond haar op die onderste foto ook veel ouder lijken. Op de bovenste zit ze ook op een veel te klein fietsje die op de camping stond.
Dat jurkje is haar lievelingsjurk, die heeft ze het liefste elke dag aan. Ze zwiert er ook steeds mee rond O+

Het was zeker een aanrader Quoi, er was nog best wel wat entertainment: bommetjes in de beek, bosscharrelen met een boswachter, survival run, kampvuurles etc etc. En vooral heeeeel veeeeel zwemmen, al is Juul niet echt een waterrat. Mevrouw wilt gewoon geen water op haar hoofd, ook geen spetters.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:44:27 #7
269689 crew  Viv
pi_194553059
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 13:36 schreef exode het volgende:
Ze zwiert er ook steeds mee rond O+
Ik vroeg ZZ laatst wat ze het leukste vond van die dag (ze had opa & oma weer voor het eerst sinds de lockdown gezien, we hadden gebarbecued en waren een ijsje gaan eten bij een boerderij), zegt ze: het rondjes draaien. O+
pi_194553369
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 13:44 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik vroeg ZZ laatst wat ze het leukste vond van die dag (ze had opa & oma weer voor het eerst sinds de lockdown gezien, we hadden gebarbecued en waren een ijsje gaan eten bij een boerderij), zegt ze: het rondjes draaien. O+
Haha, heerlijk!
Juul haar favoriete bezigheid op de camping was ronddraaien met deze jurk aan de staander van de luifel.
Ze zijn nog zo lekker makkelijk op deze leeftijd 8-)
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:35:59 #9
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194559278
Leuk dat Lolotte zo beviel exode! Ik was er vorig jaar met 40 graden buiten, ik zag de potentie maar vond er toch geen ruk aan wegens doorlopende zonnesteek }:| .

Wat klinkt dat zwieren en draaien schattig!

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:15 schreef Quoi het volgende:
Ik heb altijd mijn telefoon mee, met gedimd licht kan ik dan een spelletje doen. Heeft hij (bijna) nooit door :P
Ik verberg mijn telefoon niet echt. De deal is dat ik blijf om hem te helpen in slaap vallen, maar de voorwaarden zijn: ik ga dus eerst weg om thee te maken :P (gaat haast nog meer om het even weg zijn dan de thee eerlijk gezegd, die 3 minuten in het avondritueel), daarna zit ik op de stoel en ben niet beschikbaar voor geklets en hij blijft liggen en zijn lamp blijft uit. Ik doe intussen iets en op mijn telefoon kijken is daarbij een prima optie. Als hij mee komt kijken of teveel vraagt dan lukt t niet dus stel ik voor dat ik vlakbij op mijn eigen kamer ga. Dat kiest ie zelden. Dit valt voor mij onder hem wel tegemoet komen aan zijn behoefte van mij vlakbij maar zo dat ik niet opstijg van ongeduld.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194571078
Mijn peuter is zojuist voor het eerst thuis in slaap gevallen zonder dat er iemand naast haar zit! :o
Ze stuurde me zelf weg: ‘mama weg, Sofie slapen!’. Toen ik daadwerkelijk wegging morde ze nog wat en sliep vervolgens binnen 5 minuten.

Dit is in 2 jaar tijd nog nooit gebeurd! (Oké, op het kdv slaapt ze altijd alleen in, maar thuis dus nooit).

Geen idee of ze dit voort gaat zetten maar voor nu vind ik het een *O* waard!
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:19:19 #11
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194571316
Zeker! *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:22:02 #12
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194572254
Komt ook omdat er het er hier over hadden. Ze hebben gewoon een lijntje met Fok!, die koters.
pi_194572873
Daar geloof ik ook in inmiddels ja!

Ik de altijd twijfel of ik de huisarts moet bellen heeft weer een vraag. Peuter is vanochtend wakker geworden met een rood dik gezwollen ooglid.
Ze zegt er geen pijn, jeuk, last van te hebben en komt er ook niet aan eigenlijk.
Ik vraag me echt af waar het vandaan komt. Muggenbeet? (maar geen duidelijk bultje); vannacht is ze uit bed gevallen, maar sliep meteen verder zonder huilen; ontsteking? Geen pus; oog zelf ziet er prima uit. Geen idee dus of ik er iets mee moet op dit punt; zolang ze geen last heeft maar afwachten hoe het er morgen uit ziet?
pi_194573634
Klinkt als een ontstoken/geïrriteerde traanbuis. Dirk heeft dat ook wel eens en dan wordt ook het ooglid helemaal rood en dik. Dat gaat vanzelf weer over. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:51:15 #15
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194574760
Ik zou er in het weekend de huisartsenpost niet voor bellen.

Oh jongens, dit weer heeft vele nadelen (ja nog steeds, de hitte in huis is nog volop aanwezig en buiten was het vanmiddag alsnog 30 graden) maar ook 1 voordeel: Jacob gaat eindelijk met enthousiasme op het potje. Hij loopt gewoon permanent bloot thuis en gaat zelf steeds erop. Geen ongelukjes. Het zijn porties van niks en trekt met evenveel plezier een luier aan als we weg gaan, maar ben toch blij hiermee.

Zojuist aan tafel:
- mag ik nu eraf?
- yes dear
- yes dear?
- dat is Engels voor ja liefje
- maar ik ben toch geen dier?
:s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194575899
Haha geweldig lemijn.

Dat hebben we hier ook eens gehad met babyshoppen. :X Dat heb ik dr maar even goed uitgelegd.

En wat goed van Jacob en het potje!
pi_194576386
Van de week aten we in tuin. Opeens zei Simon "mama, kom eens, ik ga je een kusje geven". Ik zei "o, dat is lief, waarom krijg ik een kusje?" Simon: "je bent de allerliefste" O+ O+ O+ O+ O+

Simon ligt nu in bed "Jingle Bells" te zingen _O- :')
Tijdens het eten had ie het ook opeens weer over Sinterklaas, er worden ook nog regelmatig Sinterklaasliedjes gezongen :D

Lemijn, wat goed van Jacob dat ie zo goed op het potje gaat!

Zindelijkheid is hier nog een work in progress, ook omdat we niet goed weten of we er meer actief op moeten zijn of meer op zijn beloop laten. Wat ook niet helpt is dat manlief nu in een boekje gelezen heeft, dat je na 3 jaar eigenlijk al te laat bent met de training, want dan zijn ze gewend aan de luier en vinden ze dat prima. Daar geloof ik dan weer niet in.
Simon plast een paar keer per dag op het potje, maar zelf aangeven doet ie niet als hij een luier aan heeft. Wel als ie geen luier aanhad, tijdens het warme weer in tuin, maar dan ook vaak herinneren.
Poepen wil ie sowieso niet op het potje (op 1 keer na), alleen maar in de luier.
Persoonlijk wil ik nu niet vol op de zindelijkheid inzetten, omdat ie over 2 weken op de psz start. Maar aan de andere kant, het is er nu wel het weer voor..... en we hebben nog geen nieuwe bank...… :) :)
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:38:04 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194576544
Mijn peuter is bijna 4 en net sinds een week zindelijk. Nooit veel moeite voor gedaan ook btw, ze willen allemaal vroeger of later wel van de luier af.
KuikenGuppy
pi_194576753
Oh zingen ja. Peuter zingt hier de hele dag door op volume 100, gelukkig slaapt de baby er doorheen. En de plaat blijft hangen want ze zingt voor 99% alleen maar lang zal ze leven. (Ze is over 2 weken jarig). Maakt niet uit waar ze is, zelfs in de frietkraam. De andere 1 procent zingt ze in fantasietaal hele liedjes.
pi_194577085
Fantasieliedjes idd "ladiedoeeediedaaaalalala, pawpatrol pawpatrol, heeft de dikste billen van het heeeeele land, naninananinaaaa" enz enz _O- vooral bij het in slaap vallen komt een heel arrangement voorbij :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:07:11 #21
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194577168
Ik hoor rond bedtijd vaak zinnen uit boeken terug, dat vind ik zo leuk O+ . Maar random ‘Paw Patrol’ eruit gooien is uiteraard ook herkenbaar :') .

Burdie, mij lijkt ook dat het overgrote deel vd kinderen uiteindelijk zelf wel zindelijk wil worden. Mijn moeder bestrijdt dat maar ik denk dat ook dit wel vanzelf kan gaan. Met de juiste randvoorwaarden natuurlijk. Ik zal dan ook niet wanhopen als dit weer overwaait.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194578306
Ik denk ook dat de meeste kinderen vanzelf wel zindelijk worden en het zindelijk maken makkelijker gaat wanneer ze eraan toe zijn.
Het is alleen dat men op de basisschool de kinderen graag zindelijk ziet waardoor er soms druk op komt te staan.
Al valt dat in nederland dan nog mee, begreep van kennissen in Belgie waar kinderen met 2,5 jaar naar school gaan dat daar ook wordt verwacht dat de kinderen zindelijk zijn.
pi_194579162
Zingende peuters O+ Hier ook de hele dag.
1,3,3,4 hoedje van, hoedje van, 1,2,3,4 hoedje van mapier :')

En deze pas ik ook nog niet aan “poesje mauw, kom maar hier i.p.v. kom eens gauw :')

Goed van Jacob! Ik denk trouwens ook dat kinderen er op een gegeven moment zelf aan toe zijn. Volgens mijn moeder waren wij vrij vroeg zindelijk dus die begon Casper en mij soms ook te pushen, dat trok ik heel slecht }:|
pi_194579779
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:46 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Zingende peuters O+ Hier ook de hele dag.
1,3,3,4 hoedje van, hoedje van, 1,2,3,4 hoedje van mapier :')

En deze pas ik ook nog niet aan “poesje mauw, kom maar hier i.p.v. kom eens gauw :')

Goed van Jacob! Ik denk trouwens ook dat kinderen er op een gegeven moment zelf aan toe zijn. Volgens mijn moeder waren wij vrij vroeg zindelijk dus die begon Casper en mij soms ook te pushen, dat trok ik heel slecht }:|
Ahww dat zingt Jip ook!
  zondag 16 augustus 2020 @ 07:15:16 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_194582032
Het favoriete nummer van Noud is "olifantje in het bos, laat je mama nietNIET los". Ik denk dat we die wel 50 keer per dag voorbij horen komen :') O+
disclaimer
pi_194582043
Helikopter, helikopter, mag ik met je mee? Hoog in de POEP! Hahahahahahahaha
X100
pi_194582058
Schaapje, schaapje hebt je witte wolk? Ja baas, ja baas drie zakken wolk. O+ O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_194582340
Een boerentaart een boerentaart een boerentaart gaat zo. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_194582364
Hier heeft iemand Mijm ‘Er staat een paard in de gang’ geleerd.
En nu staat er van alles in de gang, bij diverse buurvrouwen.
‘Er staat een opa in de gang, bij buurvrouw poeeepieeee’. En lachen dan _O- O+

Die verdwaalde ‘naar de uitkijk’ en andere kreten uit Paw Patrol vind ik ook altijd wel fascinerend. Dat zit daar dan in dat koppie te broeien tot het er ineens uit komt :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194582402
Olifantje in het bos is hier ook favoriet O+ alleen kan Jip nog niet goed praten dus het klinkt als "OWATIN innnn bos, naaaje mama noeeees" *;
pi_194582404
Super leuk al die zingende peuters O+
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 09:11:04 #32
382129 crew  Donna
pi_194582653
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 07:15 schreef SQ het volgende:
Het favoriete nummer van Noud is "olifantje in het bos, laat je mama nietNIET los". Ik denk dat we die wel 50 keer per dag voorbij horen komen :') O+
Haha dat zingt G. ook heel veel.

En het Engelse hondje dat B. I. N. G. O. heet zingt ze ook. O+
pi_194582933
oooooooh zingende peuters O+

Juul vindt in de maneschijn inclusief alle gebaren geweldig, die kan ze wel 100 keer achter elkaar doen.
pi_194582954
quote:
3s.gif Op zondag 16 augustus 2020 08:37 schreef PKM het volgende:
Een boerentaart een boerentaart een boerentaart gaat zo. O+
O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194582986
Hier is "klein rood auto'tje " de favoriet. Want het gaat en over auto's en je mag erbij bewegen (klappen en stampen).


Ik kende heel dat liedje niet, tot tijdens de sluiting van de kdv's laatst de pm'ers filmpjes stuurden met verhaaltjes en liedjes en de kapitein helemaal dolgelukkig werd toen dat liedje kwam :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194583075
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 08:39 schreef LeSage het volgende:
Die verdwaalde ‘naar de uitkijk’ en andere kreten uit Paw Patrol vind ik ook altijd wel fascinerend. Dat zit daar dan in dat koppie te broeien tot het er ineens uit komt :')
Dit vind ik ook zo bijzonder. Hoeveel ze van tekenfilmpjes oppikken verbaasd me nog met enige regelmaat.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 09:59:10 #37
382129 crew  Donna
pi_194583164
G kijkt oo YouTube veel liedjes van Cocomelon en dan de Animal Dance. Dan danst ze ook mee (en moet ik ook). Zo schattig+
*O*
pi_194583290
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 09:42 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier is "klein rood auto'tje " de favoriet. Want het gaat en over auto's en je mag erbij bewegen (klappen en stampen).


Ik kende heel dat liedje niet, tot tijdens de sluiting van de kdv's laatst de pm'ers filmpjes stuurden met verhaaltjes en liedjes en de kapitein helemaal dolgelukkig werd toen dat liedje kwam :D
Sofie vraagt ook steeds om ‘auto’ als ik vraag welk liedje we gaan zingen. Maar ik ken geen liedjes met een auto. Zou ze deze bedoelen? :o
Eens googelen of ik een filmpje kan vinden.

Sofie houdt erg van liedjes zingen. Ze zingt nog niet alleen maar maakt wel de zinnen af. Liedjes met een olifant zijn momenteel favoriet.
pi_194583402
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 09:50 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Dit vind ik ook zo bijzonder. Hoeveel ze van tekenfilmpjes oppikken verbaasd me nog met enige regelmaat.
Is het al in het Engels vanwege PJ Masks? :') :P
pi_194583778
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 10:19 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Is het al in het Engels vanwege PJ Masks? :') :P
Weinig nog, maar hij kan wel tot 5 tellen in het Engels vanwege Thunderbirds. Maffe kinderen hebben wij. :') O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_194585504
Liedjes zingen gebeurt hier nog niet maar L begint pas net lekker te praten dus dat komt vast nog.

Dingen overnemen uit tvprogramma's wel. Momenteel is Bing favoriet en dat is duidelijk te merken. Op de glijbaan "ik ga glijden" (nog niet zo duidelijk uitgesproken maar wel herkenbaar) en als hij ergens een ijsje spot roept hij "LILY!!".
De buggy/kinderwagen heeft ook een tijdje Lily geheten maar nu iets waarvan ik vermoed dat hij Charly bedoeld alleen komt dat nog niet helemaal lekker uit.
pi_194585978
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:12 schreef Elleska het volgende:
Ik denk ook dat de meeste kinderen vanzelf wel zindelijk worden en het zindelijk maken makkelijker gaat wanneer ze eraan toe zijn.
Het is alleen dat men op de basisschool de kinderen graag zindelijk ziet waardoor er soms druk op komt te staan.
Al valt dat in nederland dan nog mee, begreep van kennissen in Belgie waar kinderen met 2,5 jaar naar school gaan dat daar ook wordt verwacht dat de kinderen zindelijk zijn.
Jup, mijn kleinste gaat vanaf januari naar school en moet dan ook zindelijk zijn. We moeten er dus hard aan gaan werken...
pi_194587691
Zingende peuters O+
Hier is “Johnny, Johnny? Yes, papa?” een hit op dit moment.

Wij zijn een weekje op vakantie geweest. Grappig om te zien hoe snel hij Turks helemaal oppikt. Hij sprak zelfs Turks in z’n slaap, haha.
Heeft tijdens de terugreis (3:45 uur) 3:05 uur geslapen in het vliegtuig. _O_
En heeft ook geslapen gedurende de bruiloft van z’n tante met luide muziek. Blijkbaar doen we dat fout, de afgelopen 2,5 jaar. Stil zijn wanneer hij slaapt. :')

Protège moi de mes désirs.
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:40:07 #44
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194587968
Wow wat een mannetje O+ . En leuk om de tweetaligheid zo te horen denk ik!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 16 augustus 2020 @ 17:07:20 #45
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194589862
Wat een knapperd, duman! O+.
KuikenGuppy
  zondag 16 augustus 2020 @ 19:52:53 #46
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194592520
Och ja wat een scheetje @D.U.M.A.N. en mooi van het Turks spreken! Spreken jullie ook thuis Turks met 'm of kwam het gewoon omdat familie het met hem sprak?

En wat een heerlijke vliegreis als hij zolang slaapt.

Liedjes. Uiteraard woord-voor-woord de tune van Brandweerman Sam. Ik zet het op repeat als hij in slaap dreigt te vallen in de bus.

Max speelt de he-le dag reddingsacties na, met brandweerauto's en politie, treinontsporingen, noem het maar op. Het kwam ook mijn neus wel een beetje uit, dus ik heb vanmiddag Uno junior gekocht en dat hebben we net een uur lang gespeeld met z'n drietjes. Boven verwachting O+

Verder lig ik wisselend op bed en doe toch dingen. Vanmiddag weer met Max even de stad in gefietst. Terug in de tijd, want hij mocht weer zelf op- en afstappen op de fiets en van alles voor me oprapen, want mijn rug is even aardig in de vernieling. Duimen dat het er "gewoon ingeschoten is", ipv een recidief.
pi_194592708
Wij komen hier mee lezen, posten, vragen .. wennen aan het idee dat we een peuter hebben! *) O+

pi_194592942
Oh, Duman; wat ziet hij er te schattig uit!

Ja! Spookje ook hier! Gefeliciteerd NJ! Wat lijkt ze toch al groot op je laatste foto’s!
pi_194592983
NJ, gefeliciteerd met je verse peuter, leuk dametje!

Quoi, wat ontzettend balen van je rug! Ik hoop op een snelle verbetering.
Lukt het Max om zich wat aan de spelregels te houden? Simon hanteert nog steeds zijn eigen regels bij spelletjes, dus meestal is dat niet echt leuk spelen, want wij mogen niks en hij mag alles :)

Duman, wat een heerlijk ventje!
pi_194593138
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:15 schreef Takkie88 het volgende:
Oh, Duman; wat ziet hij er te schattig uit!

Ja! Spookje ook hier! Gefeliciteerd NJ! Wat lijkt ze toch al groot op je laatste foto’s!
Het gaat ook ontzettend hard.. In 1-2 maanden tijd is ze van enkele woordjes gegaan naar werkelijk communiceren - als het haar uitkomt natuurlijk - , zinnen van 3-4 woorden.. Elke dag lijkt er wel minimaal één nieuw woordje bij te komen. Sowieso alles na zeggen, ze kan ineens bij de deurklinken, racet er vandoor op de trybike, probeert andere kinderen te troosten. Heel ander kind!

Dankjewel @TolstoiFan ! :D
  zondag 16 augustus 2020 @ 20:31:26 #51
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194593206
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:02 schreef NicolasJoy het volgende:
Wij komen hier mee lezen, posten, vragen .. wennen aan het idee dat we een peuter hebben! *) O+

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd! Be prepared })

quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:17 schreef TolstoiFan het volgende:
Lukt het Max om zich wat aan de spelregels te houden? Simon hanteert nog steeds zijn eigen regels bij spelletjes, dus meestal is dat niet echt leuk spelen, want wij mogen niks en hij mag alles
Na 3 potjes begon de aandacht wat te verslappen, wat zich in bovenstaande uitte ja :D Daarvoor speelden we met open kaarten op tafel. Bij elke kaart weer de regel herhalen: hier mag een blauwe op of een olifant van elke kleur. En hem ons laten "helpen". Het is dus wel echt hard aan de bak om hem bij de les te houden, maar het viel me niks tegen :)
  zondag 16 augustus 2020 @ 20:36:00 #52
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194593303
Welkom NicolasJoy en peuter! Deze fase is zo leuk dat ie zelfs 2 jaar duurt :P . Wat kreeg ze voor haar verjaardag?

Jacob wil ook de hele dag spelletjes doen (puzzels vallen onder de noemer spelletjes want het zit in een vergelijkbare doos). Met eigen regels, maar desondanks vind ik het best leuk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194593559
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:31 schreef Quoi het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Be prepared })
Ik heb het idee dat ze de laatste dagen, dan niet weken, al heel goed oefent, maar heel benieuwd hoe het zal worden haha. Mevrouw heeft al behoorlijk een eigen mening. :9
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:36 schreef Lemijn het volgende:
Welkom NicolasJoy en peuter! Deze fase is zo leuk dat ie zelfs 2 jaar duurt :P . Wat kreeg ze voor haar verjaardag?

Jacob wil ook de hele dag spelletjes doen (puzzels vallen onder de noemer spelletjes want het zit in een vergelijkbare doos). Met eigen regels, maar desondanks vind ik het best leuk.
Dankjewel! O+ Is het omdat ze nu zoveel minder (grote) stappen maken deze twee jaar, of omdat je er zo druk mee bent dat er niemand is met tijd om te schrijven in deze topics? :9

We hebben zelf een trybike gekocht samen met m'n schoonouders, verder nu een kinderwagen met pop gekregen, (kinder)tuingereedschap, boekjes, puzzels en smartmex. Maar we hebben nog een 2-3 dagen visite tegoed, hebben alles een beetje gespreid vanwege corona en de zwangerschap van m'n vriendin. Dus uiteindelijk is ze weer veel te veel verwend. Wordt weer ruimte zoeken om al die spullen op te bergen. :+
  zondag 16 augustus 2020 @ 21:06:57 #54
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194593874
Nee het is meer dat ze gewoon met 2 en 3 een peuter heten, dus dat kan wel in 1 topic. En het wordt dus 'erger' omdat ze steeds taalvaardiger worden en steeds meer echt iets anders willen. En meer snappen, en daardoor banger worden, of gewoon doen, omdat het kan. Zo even uit de losse pols.

Leuke cadeaus. En wat veel visite :o . Ik houd het meeste gewoon af. Dan maar minder cadeaus. Ik koop zelf af en toe wel wat als het nodig of nuttig lijkt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194594043
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:31 schreef Quoi het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Be prepared })
[..]

Na 3 potjes begon de aandacht wat te verslappen, wat zich in bovenstaande uitte ja :D Daarvoor speelden we met open kaarten op tafel. Bij elke kaart weer de regel herhalen: hier mag een blauwe op of een olifant van elke kleur. En hem ons laten "helpen". Het is dus wel echt hard aan de bak om hem bij de les te houden, maar het viel me niks tegen :)
Uno doen wij tegenwoordig volgens spelregels, inclusief pestkaarten. Die vindt hij heel leuk om te gehruiken maar iets minder leuk als het tegen hem is. Hij kan zich hier goed aan de spelregels houden. Als hij aan zet is weet hij vaak wel wat wel en niet kan, maar vaak zeggen we ‘heb jij een olifant of blauw?’ We spelen dicht, hij heeft zon kaartenhouder voor zich maar meestal vertelt hij wel welke kaarten hij krijgt O+ Uno vind ik een van de weinige spelletjes die voor ons ook leuk zijn om te spelen. Prima om af en toe ‘kleine vogel grote honger’ te doen maar de uitdaging daarin is wel afwezig zeg maar.

Hij heeft zo veel zin in zijn verjaardag. Trots om te vertellen dat hij 4 wordt, hij wil appeltaart (dankjewel lieverd voor geen moeilijke dino-taart) en iedereen mag komen. Hij wil auto’s hebben en een ambulancevliegtuig. En lego. En een vuilniswagen, een oranje.
  zondag 16 augustus 2020 @ 21:23:31 #56
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194594157
Oh wat goed @Nazil! Knapperd.

Max wordt al een half jaar 's ochtends wakker, gaat rechtop zitten en somt op wat hij voor zijn 4e verjaardag wil. En tegenwoordig ook alvast voor zijn 5e t/m 7e :')

"Oh nee mama, ik heb het weer veranderd! Ik wil toch [insert kado]"

Hij heeft nu een deadline gekregen.

We doen een partijtje met 5 vriendjes. Een aantal van hen zal hij ook niet meer zo vaak zien erna, want andere school, dus tevens mooi afscheid. De rest komt in zijn klas. We laten ze brengen en halen en gaan met z'n tweetjes dus een aantal 3- en 4-jarigen entertainen en hebben al zúlke leuke plannen. Allemaal brandweerfans, dus het thema is makkelijk raden. Verdere visite gaan we alleen de opa's en oma's, ooms en tantes doen - kleine familie, dus rustig aan.

Onze buurvrouw bakt van die themataarten en bood aan er eentje te maken voor het partijtje. Komt allemaal mooi samen :)
pi_194594160
Gefeliciteerd NJ!

Balen van je rug Quoi! Heb je er nu al niet bijna een week last van? Hopelijk gaat het snel beter en anders niet te lang mee rondlopen. #fysiomodusuit

Wij hadden vandaag een feestje, Casper schaarde zich ongegeneerd zich bij de kudde kleinkinderen met een ingestudeerd dansje :') En van alle kinderen ontsnapte er 1 steeds weer naar buiten }:| Dat zit er gewoon in en gaat niet beter worden he? :')
  zondag 16 augustus 2020 @ 21:25:22 #58
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194594192
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:23 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Balen van je rug Quoi! Heb je er nu al niet bijna een week last van? Hopelijk gaat het snel beter en anders niet te lang mee rondlopen. #fysiomodusuit
Ik zou zaterdag beginnen met Fysiofit (dat ken je dan ook wel ;) ) en heb die afspraak omgezet naar een fysio afspraak voor komende dinsdag. Dus komt goed! Ik zat nog in het circuit :')
pi_194594906
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:25 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik zou zaterdag beginnen met Fysiofit (dat ken je dan ook wel ;) ) en heb die afspraak omgezet naar een fysio afspraak voor komende dinsdag. Dus komt goed! Ik zat nog in het circuit :')
Verstandig! Zoiets begreep ik al, hopelijk kun je snel weer pijnvrij verder :)
pi_194594933
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:23 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zingende peuters O+
Hier is “Johnny, Johnny? Yes, papa?” een hit op dit moment.

Wij zijn een weekje op vakantie geweest. Grappig om te zien hoe snel hij Turks helemaal oppikt. Hij sprak zelfs Turks in z’n slaap, haha.
Heeft tijdens de terugreis (3:45 uur) 3:05 uur geslapen in het vliegtuig. _O_
En heeft ook geslapen gedurende de bruiloft van z’n tante met luide muziek. Blijkbaar doen we dat fout, de afgelopen 2,5 jaar. Stil zijn wanneer hij slaapt. :')

[ afbeelding ]
O+
pi_194594962
Jaaaa, welkom NJ en gefeliciteerd!
Hoe gaat het met je vrouw en met jou? Gewend aan het idee dat je binnenkort 2 kinderen hebt? :)
pi_194596226
Welkom en gefeliciteerd NJ!
pi_194597729
'appel en aarbeitaart! Ennnnn fruittaart.'
Ik:'maar appel en aardbei zijn toch ook al fruit?'
'dan... Groente. Hm.. Broccoli is niet lekker op taart.'

En hij wil broccoli en bloemkool eten op z'n verjaardag. Ik zat meer aan de Twee Gouden Bogen te denken maar ach :+
pi_194597988
Welkom bij de peuters NJ!

Heerlijk dat ze nu zo uitkijken naar hun verjaardag hè. N heeft dat nu met de 3de verjaardag al heel erg, we moeten dan toch echt lang zal ze leven voor haar zingen. Natuurlijk!

Spelletjes vindt ze ook heel leuk. Ze heeft rollit uit onze spelletjes kast ontdekt en wil dat nu steeds met me spelen. Doet ze best goed, maar ik help natuurlijk met welke balletjes ze om mag draaien en soms ook waar ze slim een balletje neer kan leggen. Het inzicht is er natuurlijk nog niet.
Verder heeft ze een enorm toffe puzzel gekregen van Goki. Een legpuzzel met 4 lagen (ei / gebroken ei / kuiken / kip. ) Eerst dacht ik dat die te moeilijk was, maar na een paar keer legt ze m met gemak en maakt ze m al een maand lang iedere dag minstens 3x. Echt een aanrader!
pi_194606217
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:06 schreef Lemijn het volgende:
Nee het is meer dat ze gewoon met 2 en 3 een peuter heten, dus dat kan wel in 1 topic. En het wordt dus 'erger' omdat ze steeds taalvaardiger worden en steeds meer echt iets anders willen. En meer snappen, en daardoor banger worden, of gewoon doen, omdat het kan. Zo even uit de losse pols.

Leuke cadeaus. En wat veel visite :o . Ik houd het meeste gewoon af. Dan maar minder cadeaus. Ik koop zelf af en toe wel wat als het nodig of nuttig lijkt.
Kunnen we tenminste even wennen.. :D Vandaag vertelde ze ook dat ze nu bij de 'putu pelen' hoort. Ze oefent in elk geval ook al héél goed met de 'nee-nee-nee' :9

We hebben niet alle dagen het huis vol hoor, meer heel bewust niet meer dan 6-7 mensen tegelijk, een aantal dat nog goed in of buiten huis past. Ik dacht dat het met de tweede verjaardag wel mee viel, maar als we zouden willen konden we wel 1-2 weken visite hebben (of paar keer het huis vól), maar nu even niet. :9

quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 22:07 schreef exode het volgende:
Jaaaa, welkom NJ en gefeliciteerd!
Hoe gaat het met je vrouw en met jou? Gewend aan het idee dat je binnenkort 2 kinderen hebt? :)
Daar ben ik weer! :P Dankjewel!

Het gaat met mij goed, mijn vrouw begint het zat te worden. :9 Beetje last van de warmte en het lijf heeft het zwaar.. maar we beginnen aan het idee te wennen, mag ook wel, nog minder dan twee weken tot de UD! Ben nu vooral heel benieuwd hoe we het gaan doen samen met deze peuter. O+
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 23:10 schreef Gogo83 het volgende:
Welkom en gefeliciteerd NJ!
O+ Dankjewel!
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:23 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Gefeliciteerd NJ!

Balen van je rug Quoi! Heb je er nu al niet bijna een week last van? Hopelijk gaat het snel beter en anders niet te lang mee rondlopen. #fysiomodusuit

Wij hadden vandaag een feestje, Casper schaarde zich ongegeneerd zich bij de kudde kleinkinderen met een ingestudeerd dansje :') En van alle kinderen ontsnapte er 1 steeds weer naar buiten }:| Dat zit er gewoon in en gaat niet beter worden he? :')
Dankje! *)
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 08:22 schreef Nolita het volgende:
Welkom bij de peuters NJ!

Heerlijk dat ze nu zo uitkijken naar hun verjaardag hè. N heeft dat nu met de 3de verjaardag al heel erg, we moeten dan toch echt lang zal ze leven voor haar zingen. Natuurlijk!

Spelletjes vindt ze ook heel leuk. Ze heeft rollit uit onze spelletjes kast ontdekt en wil dat nu steeds met me spelen. Doet ze best goed, maar ik help natuurlijk met welke balletjes ze om mag draaien en soms ook waar ze slim een balletje neer kan leggen. Het inzicht is er natuurlijk nog niet.
Verder heeft ze een enorm toffe puzzel gekregen van Goki. Een legpuzzel met 4 lagen (ei / gebroken ei / kuiken / kip. ) Eerst dacht ik dat die te moeilijk was, maar na een paar keer legt ze m met gemak en maakt ze m al een maand lang iedere dag minstens 3x. Echt een aanrader!
Dankjewel! Klinkt nog steeds als een heel oud kind! :o :P

Ik kan niet wachten tot ze hier spelletjes willen spelen, hier een hele kast vol, dat is echt m'n ultieme romantische beeld met kinderen. :+
pi_194608493
Welkom en gefeliciteerd nog NJ!

Mijn meiden hebben nog niet zoveel geduld met spelletjes. Ze beginnen er graag mee, maar het uitspelen is een ander verhaal. Voor hun verjaardag hebben ze knibbel knabbel knuisje en Poepie Knor gekregen, perfect voor hun leeftijd. Maar ze vinden het vooral leuk om er een chaotisch rommeltje van te maken, tot grote frustratie van kleuter die de spelletjes wel serieus wil spelen. Tegen hun verlies kunnen ze overigens wel heel goed, stukken beter dan kleuter. Alleen als je het konijntje van Em afpakt tijdens krokoloko maak je geen vrienden...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 17 augustus 2020 @ 22:10:32 #67
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194608864
Een rommeltje ervan maken en ermee spelen anders dan de bedoeling, dat klinkt wel hoe spelletjes hier verlopen. Maar dat deed hij ook altijd al met puzzels (lees: de stukjes met een auto werden moeiteloos opgenomen in een of ander autoscenario, exit puzzel) dus het zou me niet moeten verbazen.

Kroko loko vanavond: zijn opzet was 3 krokodillen waarvan 1 voor Poetsie uit Robocar Poli, waarvoor ik mocht gooien en Jacob een stukje pakken. Opeens zei hij 'nu zijn ze groot genoeg' en veegde alles door elkaar.

Ouders van oudere peuters: wanneer verandert dit?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194611540
Ik denk dat dat echt per kind verschilt Lemijn. Stukje karakter en ontwikkeling?
Hier gaat het namelijk best prima. We moesten dit weekend nog een oud jumbolino spel bij oma ophalen omdat ze het zo graag wilde doen. Dmv dobbelen een puzzel maken. Ze wacht dan ook netjes op haar beurt. Er zitten 2 dobbelstenen bij en toen ik vroeg of papa ook mee mocht doen zei ze ‘uh sorry, er zitten maar 2 dobbelstenen bij’. Wijsneus. :D
pi_194611565
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:51 schreef FlyingFish het volgende:
Alleen als je het konijntje van Em afpakt tijdens krokoloko maak je geen vrienden...
Haha, herkenbaar! Al gaat het hier om het visje. Tegenwoordig laten we hem heel duidelijk zien waar we hem neerleggen zodat ie hem terug kan pakken als bij de krokodil gooit.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 07:01:54 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_194612249
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 22:10 schreef Lemijn het volgende:
Een rommeltje ervan maken en ermee spelen anders dan de bedoeling, dat klinkt wel hoe spelletjes hier verlopen. Maar dat deed hij ook altijd al met puzzels (lees: de stukjes met een auto werden moeiteloos opgenomen in een of ander autoscenario, exit puzzel) dus het zou me niet moeten verbazen.

Kroko loko vanavond: zijn opzet was 3 krokodillen waarvan 1 voor Poetsie uit Robocar Poli, waarvoor ik mocht gooien en Jacob een stukje pakken. Opeens zei hij 'nu zijn ze groot genoeg' en veegde alles door elkaar.

Ouders van oudere peuters: wanneer verandert dit?
Mijn dochter van bijna zes kan nu net aan een beetje spelletjes spelen. Mits Noud ergens anders mee bezig is, anders stampt hij als een brullende t-rex over het spelbord heen.
Conclusie: het varieert nogal per kind.
disclaimer
pi_194612284
Hier een enorm spelletieskind maar een simpele puzzel krijgt hij niet voor elkaar. Vindt hij ook niks aan.
pi_194612298
Dirk heeft gewoon slecht geduld om überhaupt de aandacht langer dan 3 minuten ergens bij te houden. Met puzzelen is dat soms net lang genoeg, maar voor een spelletje meestal niet. Memory gaat alleen goed op de telefoon, dan kan hij wel de aandacht erbij houden. Als we het zelf doen is t na 3 tellen klaar en wil hij andere dingen doen met de kaartjes. :') Erg jammer, we zijn zelf nogal van de spelletjes en had gehoopt het door te geven. Ik wilde eerst ook wat spellen vragen voor zijn 3e verjaardag, maar ik denk dat ik het nog maar een jaar uitstel.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:09:25 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_194612503
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 07:20 schreef Nanuke het volgende:
Dirk heeft gewoon slecht geduld om überhaupt de aandacht langer dan 3 minuten ergens bij te houden. Met puzzelen is dat soms net lang genoeg, maar voor een spelletje meestal niet. Memory gaat alleen goed op de telefoon, dan kan hij wel de aandacht erbij houden. Als we het zelf doen is t na 3 tellen klaar en wil hij andere dingen doen met de kaartjes. :') Erg jammer, we zijn zelf nogal van de spelletjes en had gehoopt het door te geven. Ik wilde eerst ook wat spellen vragen voor zijn 3e verjaardag, maar ik denk dat ik het nog maar een jaar uitstel.
Hij is drie he. Dat komt echt nog wel goed :P
Ik heb iig bij mijn kinderen ook de hoop nog niet opgegeven, maar ze zijn gewoon nog te jong en te ongeduldig voor zoiets.
disclaimer
pi_194613108
We werden vanochtend gewekt met: "goedemorgen allemaal, ik ben wakker. Doe maar je ogen open". :') Wel al enkele dagen netjes stipt om 7 uur. :P

Puzzelen vindt hij nog steeds erg leuk en kan hij ook goed, spelletjes vindt hij ook wel okay - zolang we het op zijn manier spelen. En max. 5 minuten. :+

@Quoi thuis spreken we beide talen, maar dan is het ongeveer 50%/50%. Op vakantie was het voornamelijk Turks. Grappig om te zien hoe snel dat gaat!

@NicolasJoy welkom! Gefeliciteerd met jullie peuter. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_194613275
Ik ben even gestopt met spelletjes. Mijm heeft daar echt nog niet het geduld en inzicht voor (sinds kort wel voor puzzelen ^O^ ) en S. wordt er alleen maar driftig van als het niet gaat op zijn manier. Komt wel ooit. En anders niet :+

Mijm kan dan weer wel heerlijk zelf spelen, daar geniet ik zo van, die fantasie, liedjes erbij zingen, lekker zelf aanrommelen O+

Dadelijk gaan we brownies bakken samen, om de buurpuber te bedanken waar we gisteren een grote waterbaan van kregen zomaar.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194616914
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 09:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
We werden vanochtend gewekt met: "goedemorgen allemaal, ik ben wakker. Doe maar je ogen open". :') Wel al enkele dagen netjes stipt om 7 uur. :P

Puzzelen vindt hij nog steeds erg leuk en kan hij ook goed, spelletjes vindt hij ook wel okay - zolang we het op zijn manier spelen. En max. 5 minuten. :+

@:Quoi thuis spreken we beide talen, maar dan is het ongeveer 50%/50%. Op vakantie was het voornamelijk Turks. Grappig om te zien hoe snel dat gaat!

@:NicolasJoy welkom! Gefeliciteerd met jullie peuter. :)
Haha, wauw, wat een zin dan al! O+

Thanks! :D
pi_194617789
Oh NJ, helemaal vergeten om jullie te feliciteren! Wat een mooi meisje heb je O+

Gratis tip trouwens: we kregen dus een waterbaan, de Big Waterplay. Vast al bekend, maar ik kende het nog niet. Echt fantastisch systeem, goed voor uren waterplezier. Zag dat het op marktplaats ook voor best schappelijke prijzen te vinden is.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194618226
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 15:41 schreef LeSage het volgende:
Oh NJ, helemaal vergeten om jullie te feliciteren! Wat een mooi meisje heb je O+

Gratis tip trouwens: we kregen dus een waterbaan, de Big Waterplay. Vast al bekend, maar ik kende het nog niet. Echt fantastisch systeem, goed voor uren waterplezier. Zag dat het op marktplaats ook voor best schappelijke prijzen te vinden is.
Ja die is hier ook een hit, vorig jaar een goed gebruikte op de weggeefhoek gewonnen maar hij speelt er graag mee.
pi_194619945
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 08:09 schreef SQ het volgende:

[..]

Hij is drie he. Dat komt echt nog wel goed :P
Ik heb iig bij mijn kinderen ook de hoop nog niet opgegeven, maar ze zijn gewoon nog te jong en te ongeduldig voor zoiets.
Je hebt gelijk hoor, maar het leek me ook zo knus om nu al samen memory te doen, of te puzzelen, zonder dat na 3sec alles door de kamer vliegt. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_194622195
Het verschilt ook enorm per kind. Kleuter kon met 3 jaar al goed rustig spelletjes (uit)spelen. Zijn zusjes en wat minder. Maar alle drie zijn ze dol op spelletjes.

Wij hebben nog een weekje mystery centerparcs geboekt, en het wordt de kempervennen (helaas, dat is voor jonge kinderen de minste. Zul je zien dat mijn zus met pubers naar de huttenheugte of meerdal gaat terwijl die juist graag hierheen zouden zijn gegaan). Maar volgens mij woonden er wat mensen van hier daar in de buurt, dus wat zijn de dingen in de buurt van Westerhoven / Varkenswaard die met kleuter en peuters erg leuk zijn?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:20:26 #81
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194624517
Naar aanleiding van het gepraat over spelletjes heb ik memory weer eens uit de kelder gehaald en gepoogd dit uit te leggen met dichte kaarten. Eerst met 3 setjes en toen met 4. Dat ging! Met moeite maar toch. Het concept winnen snapt hij nog steeds niet maar 2 dezelfde zoeken wel en soms had hij opeens door waar een setje lag. Vooral als het voertuigen betrof _O- .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194627643
Wij zijn op vakantie en hebben tot nu toe Lotto, kroko loco, kleurentorentje en halli galli junior gespeeld. Althans: geprobeerd met Kevin

Lotto gaat super
Kroko loco gaat tot een bepaald moment goed, maar het duurt te lang voor de spanningsboog van Kevin
Kleurentorentje gaat ook super
Halli galli gaat niet. Kevin mag niet meer mee doen van Willem omdat hij constant aan het bellen is. (Maar Willem zelf vindt dit spel ook best moeilijk)

Ik heb het idee dat Kevin wel op een of andere manier gedwongen wordt om mee te spelen door Willem die spelletjes heeeel leuk vindt. Maar die was vanaf 2 ook fanatiek aan het puzzelen, terwijl Kevin daar nog steeds geen interesse in heeft.

Groetjes uit Dubai trouwens!


Het is hier fijn. We hebben alle bedden bij elkaar geschoven en liggen in 1 groot bed. O+
Ik moet alleen plassen nu en het is koud buiten.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 08:28:30 #83
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194628129
Dubai O+ Leuk zo'n tent!
pi_194628168
Ik was in de war door dubai :') toen zag ik het labeltje op de tent :D

Hier ook nog weinig geduld voor spelletjes. Hij speelt ze heel graag, of althans hij mobiliseert graag mensen om mee te spelen, maar eenmaal uitgepakt en klaargelegd is de interesse meestal al minder en na vijf minuten helemaal weg _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194633057
Hoe leg ik uit dat slapen eigenlijk hemels is? :9

We hebben weer even een lastige fase qua slapen... Keten en spoken tot een uur of 12 á 1, 's avonds, dan 's nachts nog een keer of 3-4 komen en 's ochtends tussen 05u en 06u wakker worden. Kind slaapt nu maar 4 tot 7 uurtjes.. Wordt er niet gezelliger van én wij slapen nog minder, terwijl het nu nog even zou kunnen. :9
pi_194633142
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:37 schreef NicolasJoy het volgende:
Hoe leg ik uit dat slapen eigenlijk hemels is? :9

We hebben weer even een lastige fase qua slapen... Keten en spoken tot een uur of 12 á 1, 's avonds, dan 's nachts nog een keer of 3-4 komen en 's ochtends tussen 05u en 06u wakker worden. Kind slaapt nu maar 4 tot 7 uurtjes.. Wordt er niet gezelliger van én wij slapen nog minder, terwijl het nu nog even zou kunnen. :9
Ai :'(
Hoeveel slaapt ze nog overdag?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194633198
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:41 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ai :'(
Hoeveel slaapt ze nog overdag?
Gemiddeld 2 uurtjes. Maar geregeld ook maar 30-45 minuten. Snap niet hoe ze het zelf vol houdt.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 16:16:15 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194634457
Mijn beide kinderen stopten tussen de 12-18 maanden met hun middagdutje. Misschien dat eens proberen over te slaan?
KuikenGuppy
pi_194634959
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:45 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Gemiddeld 2 uurtjes. Maar geregeld ook maar 30-45 minuten. Snap niet hoe ze het zelf vol houdt.
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:16 schreef Burdie het volgende:
Mijn beide kinderen stopten tussen de 12-18 maanden met hun middagdutje. Misschien dat eens proberen over te slaan?
Dit. Echt.

En hoewel eventjes rust overdag fijn is (zeker met een hoogzwangere vrouw), is het ook fijn als jullie de avonden weer voor jezelf hebben. Zeker met straks weer een kleintje die wil clusteren/knuffelen.
pi_194635361
Mijn jongste kind werkte met een soort inslaap-credits.. in het begin had ie er meer, op een gegeven moment nog maar 1.. Oftewel.. is ie op de dag al eens ingeslapen (in de auto bijv, al is het 30 seconde) jammer joh, credit is op.. probeert u het morgen nog eens..
zo fijn dat die periode achter ons ligt! Het wordt beter! Maar voor nu, succes!
pi_194635409
Met 12-18 maanden al geen middagdutje meer :o pfoe, moet er niet aan denken :P

Jip slaapt nog 1.5-2.5 uur in de middag, ik vind het heerlijk :@ hij gaat wel, altijd al, wat later naar bed. Ergens tussen 8 en 9. Maar ook dat komt wel goed uit ivm avondeten enzo. Hij slaapt niet altijd door (soms wordt ie nog 1 x wakker, maar slaapt direct door naast ons), maar heb niet het idee dat dat door zijn middagslaapje komt.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 17:25:58 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194635496
Kan ook 18-24 maanden geweest zijn, ik weet het niet precies meer :') ze waren er iig alletwee snel klaar mee. En dan heb je als ouder weinig andere keus dan het te accepteren ;).

Soms is slecht slapen overigens gek genoeg een teken dat ze te laat naar bed gaan. Je zou dus ook nog kunnen proberen of een half uurtje eerder naar boven verschil maakt.
KuikenGuppy
pi_194635573
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 17:15 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Mijn jongste kind werkte met een soort inslaap-credits.. in het begin had ie er meer, op een gegeven moment nog maar 1.. Oftewel.. is ie op de dag al eens ingeslapen (in de auto bijv, al is het 30 seconde) jammer joh, credit is op.. probeert u het morgen nog eens..
zo fijn dat die periode achter ons ligt! Het wordt beter! Maar voor nu, succes!
Ja, zo werkte dat hier ook bij beide jongens. Bij Kevin inderdaad nu overdag slapen (al is het 30 sec.) is feest ‘s avonds.

En voordat je er achter komt dat het gekloot ‘s avonds komt door het middagdutje en hij het middagdutje eigenlijk nog nodig heeft, maar het dan ‘s avonds dik feest is.

Ik zou ook eens proberen om het middagdutje eens over te slaan NJ!
pi_194635634
Eerder naar bed betekent hier of de hele avond keten of het maakt weinig verschil behalve dat ie een uur eerder wakker wordt :')

Sterkte er mee iig NJ, het klinkt bij jullie wel erg pittig nu.
pi_194635674
Hier meestal ook nog een flinke dut ( als ik hem niet wakker maak drie uur). Hij is bijna drie. En hij slaapt daarna van 20 tot 7 ongeveer.

Hij redt t ook wel net zonder, maar is dan tegen etenstijd echt wel op en cranky en te moe om te eten, dus dat is ook niet handig nog.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194635727
Lastig wel die overgang. Dagen zonder dutjes of te korte dutjes (korter dan een uur) zijn hier ook echt nog de hel. Dan valt ie rond 17.00 in slaap en zitten we vervolgens de hele avond met gedoe :')
  woensdag 19 augustus 2020 @ 18:02:33 #97
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194635951
Dat die dutjes bij ieder kind anders werken is logisch. De een slaapt langer/vaker dan de ander. Maar wel een optie om te proberen @NicolasJoy :Y
pi_194636254
Mijn kleuter doet zelfs nog ooit een dutje :o :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194637365
Even een tegengeluid. Bij 24 maand zit ook een slaapregressie. Hier was dingen veranderen in zo'n periode helemaal funest, maar juist gewoon uitzitten de enige optie. Wij hebben heel lang problemen gehad met het s avonds inslapen van Dirk en nooit heeft de lengte of het overslaan van een middagdut daar effect op gehad. Pas sinds hij er echt zelf aan toe is om niet meer te slapen overdag gaat dat goed. Daarvoor was het overslaan of inperken van middagdut een garantie voor nachtangst, en/of na 4 uur slapen wakker en no way weer verder slapen s nachts. Nog los van zijn humeur overdag. :')

Maar ik snap ook goed dat met zulke nachten het hel is en je van gekkigheid alles wilt proberen. Ik ken die fases ook maar al te goed. :P Helemaal met een tweede op komst lijkt het me pittig. Hopelijk is het snel voorbij. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 20:09:17 #100
382129 crew  Donna
pi_194637450
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 17:25 schreef Burdie het volgende:
Kan ook 18-24 maanden geweest zijn, ik weet het niet precies meer :') ze waren er iig alletwee snel klaar mee. En dan heb je als ouder weinig andere keus dan het te accepteren ;).

Soms is slecht slapen overigens gek genoeg een teken dat ze te laat naar bed gaan. Je zou dus ook nog kunnen proberen of een half uurtje eerder naar boven verschil maakt.
Dit is bij ons ook zo inderdaad. Als G. te laat naar bed gaat (tegen 8 uur) ligt ze nog heel lang te keten. Gaat ze netjes rond 7 uur dan is het zo gepiept.
pi_194637720
Herkenbaar allemaal, slaapissues genoeg hier.

Er speelt natuurlijk ook veel voor een 2-jarige nu bij NJ. Onderschat de spanning/enthousiasme oid rondom verjaardag en grote zus worden niet! Hopelijk lukt het haar snel weer om beter in slaap te komen.
pi_194638772
NJ, de 2 weken na Juul haar 2e verjaardag waren slaaptechnisch vreselijk. Vergelijkbaar met jouw verhaal. Maar na 2 weken was het ineens over, een vervelende fase dus.

En hoi vanaf Farmcamps waar Juul het heerlijk heeft en zelfs door de krijsende kinderen van de tent hiernaast heenslaapt.
pi_194638811
Ik herinner me ineens dat wij ook zo'n slaapregressie hebben gehad, toen heeft kapteintje weer een tijdje in het campingbedje bij ons geslapen omdat ie steeds helemaal bangig wakker werd en daarna moeilijk weer in slaap viel.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194638932
Hier ook zo'n fase gehad en daarna zelfs weer een tijdje 2 dutjes wat ook net zo plots weer terug ging naar 1 en daar zitten we nu nog steeds op.
pi_194639131
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 18:22 schreef LeSage het volgende:
Mijn kleuter doet zelfs nog ooit een dutje :o :@
Ik quote mezelf even, want zoals het hier staat lijkt het alsof ik hele goede slapers heb, terwijl dat sowieso niet het geval is :')

Kleuter doet soms nog een dutje, peuter wil niet altijd, maar doet hem uiteindelijk toch.
‘s Avonds is het vaak ontzettend gedoe om ze te laten slapen. We zijn deze week begonnen om er niet meer bij te gaan zitten, want het kostte ons echt de hele avond. En het is ook geen echt verdriet meer, meer gewoonte en ‘afdwingen’.
En dan komt S. nog steeds weleens bij ons liggen, hoewel het sinds de vakantie minder vaak is _O_

Maar hier dus al 3,5 jaar gedoe met slapen, want het eerste jaar met S. was wel heel oké :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 19 augustus 2020 @ 22:28:02 #106
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194639685
Jongons, over 2 weken gaat Max naar school. Iets moet echt dichtbij komen om impact te hebben geloof ik, want voorheen had ik er niet veel mee eigenlijk. Ik vond het voorheen zo lekker dat dat hele schoolcircus begon en Max nog lekker af en toe hele dagen thuis was. Vanmorgen hebben we er ook echt nog even van genoten, samen op pad, gewoon even naar het vliegveld, op een terras samen vliegtuigen kijken.

Ik zie op tegen broodtrommels, brood smeren, gymkleren, elke dag ergens heen moeten. Ik maak me zorgen of hij het er wel fijn vindt; hij heeft het nu zó fijn bij het kdv. Wat hij daar in (slechts!) een jaar heeft opgebouwd is echt geweldig. Fijne juffen, fijne vriendjes. Vertrouwen is er wel dat hij dat dan ook wel gaat doen op school, maar ik geloof dat ik wat koudwatervrees heb. Hij overziet ook werkelijk niet dat het volgende week over is met de pret. Eén uurtje wennen voor de vakantie was zo kort. Voor het idee ben ik er nog maar even met hem langsgelopen gisteren.

Vandaag hadden we een kdv-vriendje te spelen. Vorige week was Max daar. Zo helpen we elkaar een beetje uit de brand bij gebrek aan psz op woensdag. Heerlijk hoe die ventjes spelen. De ander is net zindelijk en liet gewoon hoppa zijn broek zakken midden in de speeltuin :D :D :D Hem snel tegen een boom geparkeerd, alwaar hij graag alles uittrok en ging hurken. Daarnaast Max die spontaan natuurlijk ook moest :') en juist zijn broek een cm laat zakken en een boog produceert waar ze in Brussel u tegen zeggen. Echt, ik lach me rot met die ventjes.

Afijn, ik ga maar nadenken over de tractaties voor zijn afscheid (en ook op school? want op zijn verjaardag is hij daar al een weekje).

Ik kan wel weer uitkijken naar de tijd die het ons oplevert om te werken èn misschien wel wat tijd voor onszelf te hebben.

Einde relaas, nu bier B:)B
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 19 augustus 2020 @ 22:52:43 #107
269689 crew  Viv
pi_194640101
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:28 schreef Quoi het volgende:
Ik zie op tegen broodtrommels, brood smeren, gymkleren, elke dag ergens heen moeten.
Ja bluh, en elke dag vroeg opstaan. :{ Ik heb serieus thuisonderwijs overwogen hierom, gewoon je eigen plan kunnen trekken. O+ :@

Heeft Max zijn DKTP rondom 4 jaar al gehad? ZZ gisteren, en vanmiddag belde het kinderdagverblijf dat ze opgehaald moest worden vanwege koorts (38.0, niet hangerig) want coronamaatregelen. }:|
  woensdag 19 augustus 2020 @ 23:09:15 #108
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194640287
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:52 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja bluh, en elke dag vroeg opstaan. :{ Ik heb serieus thuisonderwijs overwogen hierom, gewoon je eigen plan kunnen trekken. O+ :@

Heeft Max zijn DKTP rondom 4 jaar al gehad? ZZ gisteren, en vanmiddag belde het kinderdagverblijf dat ze opgehaald moest worden vanwege koorts (38.0, niet hangerig) want coronamaatregelen. }:|
Ja, dat hè?

Nee! Ik vroeg me dat pas nog af, maar oudere kindjes in de omgeving hier hebben 'm ook nog niet gekregen. Balen van de verhoging, hopelijk snel over.
pi_194640520
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 23:09 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ja, dat hè?

Nee! Ik vroeg me dat pas nog af, maar oudere kindjes in de omgeving hier hebben 'm ook nog niet gekregen. Balen van de verhoging, hopelijk snel over.
Ze lopen hier in de prinsenstad en omgeving een beetje achter. A kreeg hem met 4j10m :s)
  donderdag 20 augustus 2020 @ 09:12:56 #110
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194642418
@Quoi, ik zou het trakteren op school achterwege laten. Max is al gevoelig soms, straks denkt hij dat hij op school ook weer weggaat oid. Je lieve mannetje. En oh ja, op veel basisscholen is momenteel een niet trakteren beleid ivm corona. Mijn 6 jarige kon dit jaar ook niet trakteren, ze hebben het wel gevierd, met een paar andere kindjes die jarig waren in de tijd dat school was gesloten.

[ Bericht 15% gewijzigd door Rijstebuiltje op 20-08-2020 09:19:15 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_194642446
Hier op school is het beleid dat voor de 4e verjaardag in groep 1 niet getrakteerd wordt. Inderdaad omdat er al zoveel op ze afkomt met de eerste schooldagen.
pi_194642576
Ik hoor hier niet meer :+
M. is maandag begonnen op de basisschool. Op haar school mag wel weer getrakteerd worden (mits individueel verpakt enzo), maar weet niet of dat voor de groep 1 kindjes ook geldt. M. heeft in ieder geval niet getrakteerd, vond het al druk genoeg :P
Ik zag ook op tegen de broodtrommel e.d., maar het valt me tot nu toe alleszins mee! Je kan het eventueel ook de avond ervoor al maken zodat het wat tijd scheelt in de ochtend. Ze gymmen hier met de kleuters in hun ondergoed, scheelt ook weer kleding :P

M. had de DKTP met 3 jaar 9 maanden. Wat een verschil per regio zeg!
  donderdag 20 augustus 2020 @ 10:21:03 #113
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194643178
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 09:15 schreef lunapuella het volgende:
Hier op school is het beleid dat voor de 4e verjaardag in groep 1 niet getrakteerd wordt. Inderdaad omdat er al zoveel op ze afkomt met de eerste schooldagen.
Volgens mij is dat bijna overal, ik heb iig nog nooit gehoord van een kind dat voor zijn 4e verjaardag op de basisschool ging trakteren.

Bij mijn oudste zag ik ook zo op tegen die overgang, voor mijn gevoel gingen we in één klap van "vrijheid blijheid" naar elke dag een verplichting. Maar het wende echt super snel, ook omdat ik aan mijn kind zag hoe leuk hij het vond en hoe erg hij toe was aan school.
Als straks Guppy ook naar school gaat (die gaat liever vandaag dan morgen, maar moet nog tot na de herfstvakantie wachten) begint hier ook weer een nieuwe fase. Eindelijk wat meer tijd om in huis te klussen en dingen voor mezelf te doen (haha, dat denk ik nu, ben benieuwd hoe hard ik daarop terug kom straks :D).
KuikenGuppy
  donderdag 20 augustus 2020 @ 10:23:03 #114
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194643195
Wat fijn, jullie reacties! Ik wil alles doen om het voor hem zo rustig mogelijk te houden. Ik denk dat ik dan maar aan de juf vertel dat jij jarig is vrijdag, maar verder geen trakteren etc. Voor mezelf overigens ook wat rustiger :+

@Miezziej is M ook al naar school!!?? Alle cliche's zijn waar en dus ook: wat is die tijd verschrikkelijk snel gegaan!
pi_194645305
B heeft ook niet getrakteerd toen hij 4 werd. Boterhammen worden hier maar 2x per week gesmeerd want geen continurooster. Ik herinner me vooral dat B de eerste maanden moe was, heel erg moe, dus de weekenden hielden we rustig.

Het is een leuke fase, ze zijn dan ineens zo groot en wijs.
pi_194645543
-slik- Ik realiseer me door jullie dat het nog maar anderhalve week duurt voordat ik Günther weer twee halve dagen in de week moet afleveren op de peuterspeelzaal. Snif!
Het waren goeie weken in ons eigen dorp vol zand en zwemmen, glijbanen, dansen, ijsjes en met schepnet poeltjes en sloten uitbaggeren :9
Basistoestand was ongeveer dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O*
Nu al zin in de zomervakantie van volgend jaar als -ie alweer drieënhalf is! O+
Wel half september nog even in een tentje middenin een Veluws bos, voor restje zomer :)

En welkom NJ en grote kleine dame! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_194647423
Hmm, slaapregressie met 24 maanden kan dus een dingetje zijn.. Maar inderdaad, spanning nu rondom haar verjaardag (die in meerdere dagen gevierd is), verjaardag van m'n vrouw, daarmee visite en cadeautjes, de zwangerschap.. Ze zal er hier natuurlijk ook wel het e.e.a. van meekrijgen. Wie weet wordt het nu even rustiger. Alleen nog even de bevalling en baby. *)

Vannacht heeft ze relatief goed geslapen trouwens!

Ze slaat hier soms op het kdv de middagdut over, maar dan ligt ze er 's avonds helemaal af. Chagrijnig, lichtgeraakt, onhandig. :+ Dat even slapen lijkt wel echt nodig. We maken haar nu 's middags wel wakker na 1,5/2 uur (als ze dan niet allang wakker is) zodat het niet overdag slapen is i.p.v. in de nacht. Maar dat wordt ook niet altijd in dank afgenomen. :P

O+ @minilot
pi_194648000
Speciaal voor jou dan NJ, de peuterlunch van de dag! 8-)



Pannenkoek met wat stroop, verder kaas, gedroogde abrikoos, kerstomaten, komkommer, glas water :W
Succes met de slaapissues!
Let me see you stripped down to the bone
pi_194652937
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:46 schreef minilot het volgende:
Speciaal voor jou dan NJ, de peuterlunch van de dag! 8-)

[ afbeelding ]

Pannenkoek met wat stroop, verder kaas, gedroogde abrikoos, kerstomaten, komkommer, glas water :W
Succes met de slaapissues!
Ik ga hier zo goed op. *) O-) Mijn geluksmomentje voor de avond! O+
pi_194658031
@minilot , ik zie er ineens ook weer tegenop dat ze straks niet meer 24/7 bij me is :o Jullie vakantie klinkt ongeveer zoals die van ons :) We zijn nu een weekje in Friesland met z’n viertjes en oh wat hebben we het naar ons zin O+ Op de enkele driftbui na zie ik haar gewoon dagelijks groeien en ontwikkelen, en het is zo’n heerlijk sociaal kind, ze zegt gedag tegen elke voorbijganger en staat heerlijk mee te dansen bij de kinderdisco, ik moet ook meedansen van haar :')

Die maaltijd van Gunther ziet er heerlijk uit :9

Hé NJ, jij ook nog gefeliciteerd met je verse peuter! *O*

Wij waren gisteren in DoeZoo Leens, mochten jullie een keer naar het hoge noorden gaan of er wonen; dat is een echte aanrader! Een kleinschalig dierenpark gericht op educatie en ontdekken. Allebei de dames hier vonden het prachtig mooi, C vond zelfs de slangen en spinnen leuk :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_194680018
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 07:41 schreef rena het volgende:
@:minilot , ik zie er ineens ook weer tegenop dat ze straks niet meer 24/7 bij me is :o Jullie vakantie klinkt ongeveer zoals die van ons :) We zijn nu een weekje in Friesland met z’n viertjes en oh wat hebben we het naar ons zin O+ Op de enkele driftbui na zie ik haar gewoon dagelijks groeien en ontwikkelen, en het is zo’n heerlijk sociaal kind, ze zegt gedag tegen elke voorbijganger en staat heerlijk mee te dansen bij de kinderdisco, ik moet ook meedansen van haar :')

Die maaltijd van Gunther ziet er heerlijk uit :9

Hé NJ, jij ook nog gefeliciteerd met je verse peuter! *O*

Wij waren gisteren in DoeZoo Leens, mochten jullie een keer naar het hoge noorden gaan of er wonen; dat is een echte aanrader! Een kleinschalig dierenpark gericht op educatie en ontdekken. Allebei de dames hier vonden het prachtig mooi, C vond zelfs de slangen en spinnen leuk :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks!
Leuk jou ook weer te zien @rena ! O+
pi_194680084
@Lemijn, is Jacob inmiddels al gewend in jullie nieuwe huis?
Moest ik ineens aan denken :)
pi_194680570
Ik heb een peuter in bed gelegd en de kamer versierd. Vanmiddag Kwamen al 2 vrienden en morgen komt familie voor zijn verjaardag. Hij wordt 4. De laatste week samen is ingegaan, daarna is het 8 jaar lang basisschool. Hij heeft er zo veel zin in, hij is er echt klaar voor. De beren die ik op de weg zag, zijn verdwenen (uitgezonderd het poepen want dat is nog steeds een drama maar dat is echt fingers crossed dat dat goed gaat).

Morgen haal ik een kleuter uit bed *;
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:22:59 #124
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194680780
Spannend Nazil! Fijne dag morgen *O* .

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 20:33 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Lemijn, is Jacob inmiddels al gewend in jullie nieuwe huis?
Moest ik ineens aan denken :)
Ja, geheel gewend. Hij verzuchtte laatst toen ik hem ophaalde na een werkdag 'nu gaan we lekker naar huis'. Dus dat zit wel goed :Y.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194681845
:W hoi allemaal,

Hele tijd geleden dat ik hier geschreven heb, leuk om jullie perikelen te lezen, James gaat na de herfstvakantie naar school, hij kan haast niet wachten, helaas voor hem nog zo'n 6 weken psz. Verder is hij eigenlijk al meer kleuter dan peuter, alleen die verdomde luier....ik had hem overdag zo goed als zindelijk maar na de operatie in Juli klapte dit in en nu vertikt hij t weer :X

Ik probeer weer wat vaker mee te lezen.
Plaatje van meneer
3.5 jaar 20kg en 106cm (ongeveer)

S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:54:09 #126
269689 crew  Viv
pi_194682080
Ha @gewoonmezelf87, leuk je weer te zien meeschrijven en wat is James al een grote vent! :o

En hoe is het met jou (en je rug)? Je was toch aan het daten met iemand? *;
pi_194682132
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:54 schreef Viv het volgende:
Ha @:gewoonmezelf87, leuk je weer te zien meeschrijven en wat is James al een grote vent! :o

En hoe is het met jou (en je rug)? Je was toch aan het daten met iemand? *;
Mijn rug.blijft knudde maar alles went.
Ik was aan het daten maar dat is niks geworden helaas.

Hoe is het met jjouw mini?
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:09:50 #128
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194682364
Wij leggen net de laatste hand aan de tractatie van Max voor maandag, want morgen geen tijd. Kan iemand mijn tractatie posts uit het zwangerschapstopic terugvinden? Nee hè? :D #wachtmaar #ziejewel

Ik hou er eigenlijk wel van, beetje crea freubelen. Max gaat het geweldig vinden!

@Nazil!!!! Alvast kudels voor jou en je grote vent!!

En OMG wat heb je met kleine James gedaan @gewoonmezelf87 ? Wat een bink.
pi_194682545
Onwerkelijk hè, hoe snel ze groeien? Ik zag gister een filmpje terug van vorig jaar waar U. net losse stapjes leerde zetten en "da dada" riep. En nu is het een heus ventje dat je oren van je kop kletst en bijna tegen de muren op klimt. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@rena die krullen zijn super lief! O+

@Quoi Leuk! Wat ben je aan het maken? :)

@Lemijn fijn dat hij gewend is aan jullie nieuwe woning!
Ben nog wel benieuwd wat je met het kamertje achter de keuken hebt gedaan. :P

@gewoonmezelf87 Wat een heuse kleuter al!

@Nazil Jij alvast gefeliciteerd met morgen een echte kleuter! O+
Protège moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:22:05 #130
269689 crew  Viv
pi_194682590
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Mijn rug.blijft knudde maar alles went.
Ik was aan het daten maar dat is niks geworden helaas.
Jammer! (van je rug én je date) :*
quote:
Hoe is het met jjouw mini?
Goed hoor! O+ Nog even vrolijk als altijd, is nog niet veel met school bezig (gisteren wel samen een rugzakje gekocht, mnohh wat staat dat schattig!). Ze zegt eerder: "Als ik 4 ben, dan gaan we naar Lapland!" Dat is inderdaad de bedoeling in maart, alleen moet het dan wel in 6 landen tegelijk goed gaan qua corona. :%
pi_194684147
Wat gaat Max trakteren quoi?
Hier ook al aan de traktatie gewerkt, maar ik heb nog een week. Ik ben maar op tijd begonnen zodat ik me hopelijk niet hoef te haasten. N helpt overigens heel enthousiast mee deze keer, zo leuk!
Hier mag op de basisschool niet getrakteerd worden (ook niet zonder corona) en dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg. Ook al vind ik het nu wel leuk om mee bezig te zijn.

Nazil, gefeliciteerd met je kleuter!

Duman, Gm en Rena; wat een grote jongens en dame al!

Oeh, toffe reis op de planning Viv! Ik ben ook benieuwd hoe het verder gaat met Corona.
Ik zou volgend jaar toch erg graag redelijk zorgeloos weer op vakantie willen kunnen. N wordt aan het einde van de zomer 4 dus daarna zitten we ook meteen aan de schoolvakanties ‘vast’, ook al weet ik dat dat officieel pas met 5 is.
pi_194685052

Dit is onze traktatie. Een week in het voren gemaakt omdat ik de rest van de week druk ben. In de weg zit een snelle jelle ontbijtkoek reep in.

en de jarige Job. Zo blij met zijn Lego!
pi_194685805
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 09:45 schreef Nazil het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is onze traktatie. Een week in het voren gemaakt omdat ik de rest van de week druk ben. In de weg zit een snelle jelle ontbijtkoek reep in.

[ afbeelding ]en de jarige Job. Zo blij met zijn Lego!
Superleuk zeg die traktatie!gefeliciteerd met je kleuter *O*

James gaat dino stoepkrijt trakteren... is echt een dinofiel dat kind van mij
S. 2014
J. 2016
  zondag 23 augustus 2020 @ 12:36:20 #134
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194686987
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 09:45 schreef Nazil het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is onze traktatie. Een week in het voren gemaakt omdat ik de rest van de week druk ben. In de weg zit een snelle jelle ontbijtkoek reep in.

[ afbeelding ]en de jarige Job. Zo blij met zijn Lego!
Superleuk gedaan!!

En van harte! Onze UD-genootjes O+ Wat was het van Lego?

Qua tractatie zitten we overigens in dezelfde categorie ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194687136
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:36 schreef Quoi het volgende:

[..]

Superleuk gedaan!!

En van harte! Onze UD-genootjes O+ Wat was het van Lego?

Qua tractatie zitten we overigens in dezelfde categorie ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook hele leuke traktatie! Hulpdiensten zijn hier ook favoriet.

Hij kreeg de grote doos met lego classic (gewoon veel blokjes wilde ik, om huizen te bouwen) en een ijscowagen. En een grondplaat.

Mama daar komen meer cadeautjes! (= visite :+)
nu ben ik echt 4 he. O+
pi_194687515
Gefeliciteerd Nazil!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 23 augustus 2020 @ 13:22:12 #137
269689 crew  Viv
pi_194687588
Gefeliciteerd Nazil! Fijne verjaardag nog voor hem en tot binnenkort bij de kleuters! *O*
pi_194693716
Gefeliciteerd Nazil! Een echte kleuter O+ Zie ik je daar weer verschijnen :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 23 augustus 2020 @ 21:36:19 #139
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194695366
Ja gefeliciteerd met je kleuter Nazil! Fijn dat je kind zo blij was!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 23 augustus 2020 @ 21:38:48 #140
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194695424
En nog een O+ voor alle foto's.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 23:19 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:Lemijn fijn dat hij gewend is aan jullie nieuwe woning!
Ben nog wel benieuwd wat je met het kamertje achter de keuken hebt gedaan. :P
Haha, dat is badkamer gebleven, want geen grote verbouwing en het kleine kamertje boven is mijn werkkamer (lees opslaghok voor boeken en papieren zooi). Badkamer beneden blijkt enorm handig, Jacob gaat vaak in bad als ik kook of juist opruim, dan sta ik er pal naast.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194695865
Bedankt allemaal, ik ga een deurtje verder. Het was een leuke dag met als afsluiter het restaurant Met De Twee Gouden Bogen. Daarna was hij zo aan het stuiteren dat er niks meer mee te beginnen was.
Tot snel!
pi_194695953
Gefeliciteerd Nazil!
pi_194700710
Gefeliciteerd Nazil! *O*

Ik reed net de auto voor het vakantiehuisje en C moest huilen omdat we weer naar huis gaan. Zegt genoeg over hoe leuk onze week was, dit park is echt een aanrader met kleine kindjes!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_194701354
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 09:45 schreef Nazil het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is onze traktatie. Een week in het voren gemaakt omdat ik de rest van de week druk ben. In de weg zit een snelle jelle ontbijtkoek reep in.

[ afbeelding ]en de jarige Job. Zo blij met zijn Lego!
Nog gefeliciteerd! Wat een leuke traktatie!
pi_194701466
Wij waren zaterdag naar de Buytenhof in Rhoon gefietst. Wat een toffe plek is dat! We kwamen voor de zelfpluk van appels en peren, maar ze hebben ook een pluktuin voor bloemen, een speeltuin aan een terras, een varkensstal en een toffe boerderijwinkel met veel eigen producten.

Jip was helemaal in zijn nopjes. En wij ook!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194704846
Ja hoooooi nu echt terug van vakantie, 12 dagen Achterhoek, 5 dagen thuis, week Farmcamps in Zeeland en nu dus echt weer thuis. Sterker nog moet morgen iets doen wat op werken lijkt.

Juul vond het fantastisch op de boerderij, ze werd idolaat van de tractors en de kippen. Ze was de hele dag in de weer met de zandbak en de modderkeuken voor onze tent. Ze sliep supergoed en dat was een meevaller want ze sliep in 1 ruimte met haar grote broer. We hadden haar anders bij ons neergelegd maar daar was niet echt plek voor. En ze crosste het erf over op een traptractor terwijl ze voor deze week weigerde op iets te zitten wat op een fiets leek. Ze ging echt HARD.

Wat een sprongen maakt zo'n peuter in zo'n vakantie. Zo mooi om te zien. Ze speelt echt, van B zijn we gewend dat ie rent en klimt en stoeit en met zijn auto's racet. Juul kon zich goed vermaken met haar pop en de rollenspellen die daarbij horen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met grote broer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 24 augustus 2020 @ 14:54:25 #147
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194705033
Wat heerlijk zeg! Ik ga Farmcamps ook echt een keertje plannen :)

En zo'n pluktuin, ook zo'n goed idee!
pi_194707667
Farmcamps lijkt mij ook erg leuk! Ziet er tof uit exode! :)

Wat een grote peuters alweer! Leuke foto’s O+

Hier in t dorp staat de heide mooi in bloei, we kwamen kijken of de schapen er nog waren maar ik vond alleen de hoeder geloof ik :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige week zakte het op het gebied van zindelijkheid een beetje in. Geen probleem, maar hij begon wel af en toe met luier om zelf aan te geven op het potje te willen. Vandaag ging het weer erg goed! Hij heeft uit zichzelf op het potje gepoept en liep daarna ook uit zichzelf met het potje naar de wc om het erin te gooien en door te trekken _O_ Bleef verder ook buitenshuis droog zonder luier dus ik ben weer eens benieuwd hoe het verder gaat :')
pi_194707994
Wat een leuke hoeder Fleur! :D
Ik vind het toch al goed klinken hoor, die zindelijkheid!

En wat heerlijk om te zien Aure en Exode. O+
Ik zou er ook graag nog even tussenuit gaan, maar wat doet Corona en we hebben zoveel geld uitgegeven met de verbouwing / baby / nieuwe auto en zijn nog niet klaar wat uitgaves betreft dat ik dus twijfel. Zijn er misschien ergens goede acties in september / oktober? :@
We kamperen normaal, dus dan lijkt het al snel duur, maar met jonge baby wil ik nu graag een huisje oid.
  maandag 24 augustus 2020 @ 22:07:05 #150
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194708837
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2020 21:19 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Farmcamps lijkt mij ook erg leuk! Ziet er tof uit exode! :)

Wat een grote peuters alweer! Leuke foto’s O+

Hier in t dorp staat de heide mooi in bloei, we kwamen kijken of de schapen er nog waren maar ik vond alleen de hoeder geloof ik :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige week zakte het op het gebied van zindelijkheid een beetje in. Geen probleem, maar hij begon wel af en toe met luier om zelf aan te geven op het potje te willen. Vandaag ging het weer erg goed! Hij heeft uit zichzelf op het potje gepoept en liep daarna ook uit zichzelf met het potje naar de wc om het erin te gooien en door te trekken _O_ Bleef verder ook buitenshuis droog zonder luier dus ik ben weer eens benieuwd hoe het verder gaat :')
Dat klinkt heel goed! Wat een prachtige foto. Wat fijn dat je daar dichtbij woont.

Wij hadden ook een hoeder zondagmiddag, maar dan in een ander stukje natuur:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Max nam vandaag afscheid van het kdv. Hij heeft de hele dag in het middelpunt van de belangstelling gestaan O+ En dan is het nu voorbij. Donderdag mag hij bij de BSO wennen. Gelukkig zit daar ook een vriendje van het kdv dat afgelopen maand afscheid nam. Er komt een reptielenman met slangen en hagedissen enzo :D En dan maandag in de startblokken.

Alle uitgenodigde kindjes voor het feestje van Max zijn dolenthousiast en komen. Ideaal eigenlijk zo deze tijd (want qua familie doen we low profile, alleen opa's en oma's en tante/oom). We laten ze lekker brengen en halen voor 2 uurtjes en verzinnen wel iets met brandjes blussen. Ze kennen elkaar allemaal via kdv/psz/school/buurt, dus dat komt goed. Het gezicht alleen al van een van de jongetjes toen hij een uitnodiging kreeg vanmorgen O+ Priceless.
pi_194710608
Oh, leuke foto’s allemaal O+

Farmcamps lijkt mij ook wel iets ja. Ziet er tof uit.
pi_194710673
En mag ik even een *O* voor Kevin?
Ik vond het zo raar. Op vakantie heeft ie continue doorgeslapen en we waren 1 nacht thuis en hij werd weer 2x wakker ‘s nachts. Mijn moeder zei: “Hij ligt op een waterader, verplaats dat bed nu!”
Ik geloof er niks van, maar toch het bed aan de andere kant van zijn kamer gezet en nu slaapt hij ook al weer 4 nachten door. *O* *O* *O*
Ik weet nog steeds niet of ik het geloof, maar het is echt heerlijk. Het is ook net of hij veel rustiger slaapt. Als ik nu ‘s avonds ga kijken ligt ie nog gewoon in zijn bed en niet achterstevoren oid.
pi_194710796
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 22:07 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dat klinkt heel goed! Wat een prachtige foto. Wat fijn dat je daar dichtbij woont.

Wij hadden ook een hoeder zondagmiddag, maar dan in een ander stukje natuur:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Max nam vandaag afscheid van het kdv. Hij heeft de hele dag in het middelpunt van de belangstelling gestaan O+ En dan is het nu voorbij. Donderdag mag hij bij de BSO wennen. Gelukkig zit daar ook een vriendje van het kdv dat afgelopen maand afscheid nam. Er komt een reptielenman met slangen en hagedissen enzo :D En dan maandag in de startblokken.

Alle uitgenodigde kindjes voor het feestje van Max zijn dolenthousiast en komen. Ideaal eigenlijk zo deze tijd (want qua familie doen we low profile, alleen opa's en oma's en tante/oom). We laten ze lekker brengen en halen voor 2 uurtjes en verzinnen wel iets met brandjes blussen. Ze kennen elkaar allemaal via kdv/psz/school/buurt, dus dat komt goed. Het gezicht alleen al van een van de jongetjes toen hij een uitnodiging kreeg vanmorgen O+ Priceless.
Heerlijk! O+
pi_194713280
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 10:03 schreef Adrian4 het volgende:
En mag ik even een *O* voor Kevin?
Ik vond het zo raar. Op vakantie heeft ie continue doorgeslapen en we waren 1 nacht thuis en hij werd weer 2x wakker ‘s nachts. Mijn moeder zei: “Hij ligt op een waterader, verplaats dat bed nu!”
Ik geloof er niks van, maar toch het bed aan de andere kant van zijn kamer gezet en nu slaapt hij ook al weer 4 nachten door. *O* *O* *O*
Ik weet nog steeds niet of ik het geloof, maar het is echt heerlijk. Het is ook net of hij veel rustiger slaapt. Als ik nu ‘s avonds ga kijken ligt ie nog gewoon in zijn bed en niet achterstevoren oid.
Wat het ook is, het is tof :D *O* lekker bezig kevin!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194725187
Dirk heeft volgens mij 'last' van onze verhuizing. Dinsdag krijgen we de sleutel en we zijn dus al een poos aan het rommelen in huis. Sinds een paar dagen wil hij niet meer (alleen) slapen s avonds, we mogen überhaupt niet weggaan en hij wordt intens verdrietig als een van ons (of beide) er niet is. Vanochtend werd hij huilend wakker dat papa niet weg mocht zijn, maar die was natuurlijk al lang aan het werk. Ik vind het zo sneu en ik weet ook niet goed wat ik eraan/ermee kan doen. ;(
Als klap op de vuurpijl reed er afgelopen weekend een auto tegen onze auto aan, en ondanks dat het niet hard ging heeft het wel indruk gemaakt. Dirk het er steeds over, inclusief tranen en grote gebaren. En dan straks een ander huis en andere opvang om aan te wennen. Het is wel veel voor zo'n klein manneke zeg.

@Lemijn en andere verhuizers met kind, hoe lang duurde het bij jullie voordat je kind (of kinderen) gewend was aan het nieuwe huis? Ik zie er als een berg tegenop vandaag. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_194726228
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:25 schreef Nanuke het volgende:
Dirk heeft volgens mij 'last' van onze verhuizing. Dinsdag krijgen we de sleutel en we zijn dus al een poos aan het rommelen in huis. Sinds een paar dagen wil hij niet meer (alleen) slapen s avonds, we mogen überhaupt niet weggaan en hij wordt intens verdrietig als een van ons (of beide) er niet is. Vanochtend werd hij huilend wakker dat papa niet weg mocht zijn, maar die was natuurlijk al lang aan het werk. Ik vind het zo sneu en ik weet ook niet goed wat ik eraan/ermee kan doen. ;(
Als klap op de vuurpijl reed er afgelopen weekend een auto tegen onze auto aan, en ondanks dat het niet hard ging heeft het wel indruk gemaakt. Dirk het er steeds over, inclusief tranen en grote gebaren. En dan straks een ander huis en andere opvang om aan te wennen. Het is wel veel voor zo'n klein manneke zeg.

@:Lemijn en andere verhuizers met kind, hoe lang duurde het bij jullie voordat je kind (of kinderen) gewend was aan het nieuwe huis? Ik zie er als een berg tegenop vandaag. :@
Hier ging het uiteindelijk best soepel. We hebben hem wel laten logeren van de dag voor de verhuizing tot de dag nadat we over waren zodat ie niet in die chaos hoefde rond te lopen.

Hij is van tevoren ook al een paar keer mee geweest naar het nieuwe huis, er alvast eens n middagtukje gedaan in het campingbed.

We hebben steeds heel duidelijk uitgelegd wat we gingen doen en in welk huis " we gaan vandaag verven in het nieuwe huis, dan ga jij smiddags slapen in je nieuwe kamer, en daarna gaan we weer naar het oude huis en slapen we allemaal daar". De kapitein heeft het inderdaad ook een tijdje nodig gehad dat hij wilde weten wie waar was en tot wanneer. Zijn manier om het een beetje te begrijpen denk ik.

Hier was het binnen een week echt wel weer volledig normaal en alsof we nooit ergens anders hadden gewoond, bij de nieuwe opvang stapte hij ook zo in en draaide mee in het ritme ( wat natuurlijk overal grofweg hetzelfde is).


Wat wij trouwens ook bewust niet gedaan hebben is hem later nog meenemen naar het oude huis, bijvoorbeeld toen we daar nog moesten gaan schoonmaken ect. Dat zou te verwarrend zijn denk ik. En vanaf het verhuizen hebben we ook het nieuwe huis "ons huis" genoemd (dus zonder nieuw/oud erbij). Geen idee of dat nog verschil heeft gemaakt, maar ik ben van team " je kan nooit duidelijk genoeg zijn" :D

[ Bericht 9% gewijzigd door littledrummergirl op 26-08-2020 13:00:23 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194726782
Wij zijn verhuisd toen B 3 jaar was, hij heeft de weken voor de verhuizing 'geholpen' met klussen. Zo heeft hij zij eigen kamer geverfd (lees paar keer met de roller over de muur gegaan) en geholpen met de nieuwe zandbak in elkaar zetten etc.
Net als bij ldg hebben we hem uit logeren gestuurd op de verhuisdag. Hij kwam dus pas in het nieuwe huis toen de woonkamer en zijn slaapkamer opgeruimd waren.

De avond voor de verhuizing was hij enorm boos en wilde niet slapen. Hij wilde niet naar het nieuwe huis. Maar uiteindelijk is het soepel verlopen, ook wij zijn nooit meer naar het oude huis geweest met hem. Overigens was B vooral bang dat niet al zijn spullen meeverhuisden, zijn knuffels en auto's hebben we hem zelf in laten pakken en dat hielp.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 14:39:54 #158
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194728014
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:25 schreef Nanuke het volgende:
Dirk heeft volgens mij 'last' van onze verhuizing. Dinsdag krijgen we de sleutel en we zijn dus al een poos aan het rommelen in huis. Sinds een paar dagen wil hij niet meer (alleen) slapen s avonds, we mogen überhaupt niet weggaan en hij wordt intens verdrietig als een van ons (of beide) er niet is. Vanochtend werd hij huilend wakker dat papa niet weg mocht zijn, maar die was natuurlijk al lang aan het werk. Ik vind het zo sneu en ik weet ook niet goed wat ik eraan/ermee kan doen. ;(
Als klap op de vuurpijl reed er afgelopen weekend een auto tegen onze auto aan, en ondanks dat het niet hard ging heeft het wel indruk gemaakt. Dirk het er steeds over, inclusief tranen en grote gebaren. En dan straks een ander huis en andere opvang om aan te wennen. Het is wel veel voor zo'n klein manneke zeg.

@:Lemijn en andere verhuizers met kind, hoe lang duurde het bij jullie voordat je kind (of kinderen) gewend was aan het nieuwe huis? Ik zie er als een berg tegenop vandaag. :@
Het klinkt alsof je je best al doet om de impact te beperken :) Verder heeft het nu eenmaal best wat impact. Hier is alles best gladjes gegaan (geen extra tips bovenop die al zijn gegeven), maar desondanks heeft hij het best nog wel even over het "gele" (=oude) huis gehad. Het vervaagt. En het is logisch.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 14:42:38 #159
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194728068
Max is ook al 2 weken bang voor alleen zijn, slaapt regelmatig tussen ons in en heeft heftige dromen. Ik wijt het maar aan alle op stapel staande veranderingen. We praten erover en verder accepteer ik maar dat het ook gewoon spannend is.

Naar de buitenwereld doet hij trouwens koeltjes over alles.

Vandaag kregen we een kaartje van zijn toekomstige juf. Met "wat leuk dat je bij ons komt" erop. Zo lief O+
pi_194728401
Hebben jullie peuters soms ook dat als je hun gevoel bevestigd " dat is inderdaad eng" of "ja,ik denk inderdaad dat je ziek bent" dat ze dan helemaal in tranen uitbarsten en het dan pas echt lijken te realiseren ofzo :?. Ik kan het niet goed uitleggen, maar soms "breekt" kapteintje echt als ik zoiets doe, dat ie zich ineens realiseert dat het inderdaad ook echt eng is o.i.d.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194729194
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Hebben jullie peuters soms ook dat als je hun gevoel bevestigd " dat is inderdaad eng" of "ja,ik denk inderdaad dat je ziek bent" dat ze dan helemaal in tranen uitbarsten en het dan pas echt lijken te realiseren ofzo :?. Ik kan het niet goed uitleggen, maar soms "breekt" kapteintje echt als ik zoiets doe, dat ie zich ineens realiseert dat het inderdaad ook echt eng is o.i.d.
Die break down is hier vaker in een eerder stadium :P
  woensdag 26 augustus 2020 @ 18:06:22 #162
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194731475
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Hebben jullie peuters soms ook dat als je hun gevoel bevestigd " dat is inderdaad eng" of "ja,ik denk inderdaad dat je ziek bent" dat ze dan helemaal in tranen uitbarsten en het dan pas echt lijken te realiseren ofzo :?. Ik kan het niet goed uitleggen, maar soms "breekt" kapteintje echt als ik zoiets doe, dat ie zich ineens realiseert dat het inderdaad ook echt eng is o.i.d.
Ik herken dat wel een beetje, alsof dan de passende emotie naar boven komt drijven ofzo. Die peuters hebben geen filter denk ik altijd maar, die doorleven alles heftig, zeker bij moeheid en andere ellende. Ik ben ook van het eindeloos benoemen, denk dat het wel goed is voor ze om de woorden te leren bij wat ze voelen en andersom.

@Nanuke en andere verhuizers: Jacob is naar beide huizen juist wel teruggeweest na de verhuizing (zowel met mij als met co-ouder). Het hielp voor hem om te zien dat dat pand er nog stond, maar niet zijn spullen/de tafel/de bank et cetera. En dan bespreken dat die in het nieuwe huis zijn, en dat we daar dus wonen, en dat er nieuwe mensen met hun spullen in het oude huis komen. Dat maakte het concreter dat we dus niet teruggaan en dat waar je spullen zijn the place to be is. Verder ook hier: het is ook gewoon ingrijpend en moeilijk te snappen. Dus helaas :).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194738318
Ik heb ooit geleerd dat je bij peuters het beste kan bevestigen dat je de emotie begrijpt, ook al is het voor jou niets.
ijsje op de grond —> kind heel hard huilen
Niet: oh niks aan de hand. Niet huilen. ik koop wel een nieuwe.
Wel: je ijsje is gevallen! Nu ben je verdrietig. Het is ook helemaal niet leuk dat hij op de grond ligt! Ik snap dat je verdrietig bent. Zullen we samen een nieuwe halen?

Dit ter lering en vermaak en niet om te zeggen dat jullie het fout doen.

Man kijkt me dan heel raar aan. Maar het werkt wel om hele heftige uitbarstingen te kanaliseren. En ik heb het idee dat ik hem mee geef dat emoties er mogen zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Adrian4 op 26-08-2020 23:50:28 ]
pi_194740152
Ik doe dat in sommige situaties ook wel, Adrian. Soms willen de jongens er dan juist extra drama van maken. Dan werkt de methode ‘niets aan de hand, het is jammer, maar we gaan weer door’ het best. Wat dat betreft is het ook altijd maar een beetje uitzoeken wat de beste weg is.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 27 augustus 2020 @ 08:47:52 #165
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194740537
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:45 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb ooit geleerd dat je bij peuters het beste kan bevestigen dat je de emotie begrijpt, ook al is het voor jou niets.
ijsje op de grond —> kind heel hard huilen
Niet: oh niks aan de hand. Niet huilen. ik koop wel een nieuwe.
Wel: je ijsje is gevallen! Nu ben je verdrietig. Het is ook helemaal niet leuk dat hij op de grond ligt! Ik snap dat je verdrietig bent. Zullen we samen een nieuwe halen?

Dit ter lering en vermaak en niet om te zeggen dat jullie het fout doen.

Man kijkt me dan heel raar aan. Maar het werkt wel om hele heftige uitbarstingen te kanaliseren. En ik heb het idee dat ik hem mee geef dat emoties er mogen zijn.
Ja, dit doe ik ook vaak. Met het vallen van een ijsje overigens probeer ik het wel af te zwakken. Aub geen stress om dingen die per ongeluk gaan ;) Maar uitingen van "ik vind het spannend" of heel verdrietig zijn probeer ik serieus te nemen.

Ik heb 'm net bij de BSO (wat dus nog vakantie BSO is) afgeleverd om te wennen. Hij ging goed geluimd op pad, al snapt hij nog weinig van wat een BSO nu is, maar eenmaal bij de voordeur gaf hij wel aan dat hij het spannend vond. Nou, ik ook Max! Die BSO staat erom bekend om organisatorisch nogal een chaos te zijn, dus ze wisten ook niet dat 'ie kwam en er was een invalster. Niet de beste randvoorwaarden. Ik heb afgesproken dat ze me na de lunch een seintje geven of ik 'm kan ophalen of dat hij blijft. Er komt vanmiddag nl. een reptielenman met slangen etc, dus kan me voorstellen dat ik 'm niet op moet komen halen als dat gewoon leuk is :P
pi_194740781
Quoi, de reptielenman is in juli op B zijn BSO geweest, leuk!

Juul is vandaag voor het eerst echt naar haar nieuwe groep, de 2-4 jaar groep. Door chaos in de planning en onze vakantie is het vandaag pas. Mijn vriendin is vanmiddag vrij en ik ook dus we willen het peuterbed voor mevrouw gaan neerzetten. Enige jammere is dat de dekbedovertrekken die we hadden besteld nogal tegenvallen. 1 gaat sowieso terug de ander was enorm afgeprijsd dus dat wordt denk ik de reserve of zo.
En blijkbaar hadden we bij B een ledikant dekbed in het peuterbed want daar hadden we een dekbed en overtrekken voor. Of nu ik erover nadenken...hij had een 1 persoonsdekbed op zijn bed liggen.
pi_194740825
Ik ben ook aan het kijken voor een peuterbed voor Mijm. We hebben nog een frame staan die ik erg leuk vind, maar moeten nog een lattenbodem en matras. Dit weekend maar eens gaan speuren.

Mijm en ik hebben een nieuw ‘dingetje’. Ik zeg vaak: ‘Mag ik iets in je oor fluisteren?’ En dan heel zacht: ‘Ik hou van jou.’
En nu doet hij dat terug. Zomaar tussendoor. Echt hoor, veeg mij maar op.
O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194740879
Nou, we gaan voor Juul ook gewoon een 1 persoonsdekbed doen. Dan heb ik ineens veel keuze in overtrekken zie ik, die wel staan bij het nogal drukke behang.
Ik ben wel benieuwd, het bed is grijs, of het gaat staan in haar kamer. En wat een ruimte komt er dan ineens op zolder, bed weg, matras weg, dekbed etc weg. Dit weekend gaan ook wat dingen van zolder op marktplaats zoals de kinderwagen. Ze komen over 4 weken een nieuwe ketel installeren, maar de zolder staat nogal vol :@
  donderdag 27 augustus 2020 @ 09:38:11 #169
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194740975
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:21 schreef LeSage het volgende:
Ik ben ook aan het kijken voor een peuterbed voor Mijm. We hebben nog een frame staan die ik erg leuk vind, maar moeten nog een lattenbodem en matras. Dit weekend maar eens gaan speuren.

Mijm en ik hebben een nieuw ‘dingetje’. Ik zeg vaak: ‘Mag ik iets in je oor fluisteren?’ En dan heel zacht: ‘Ik hou van jou.’
En nu doet hij dat terug. Zomaar tussendoor. Echt hoor, veeg mij maar op.
O+ O+
Wat schattig O+

Ik hoop dat het goed gaat vandaag op de BSO, Quoi. Stom dat ze niet wisten dat hij kwam :( .

Hier ook een eenpersoonsdekbed op het peuterbed inderdaad. En gewoon een overtrek van het logeerbed of mijn stapel van vroeger. Er komt er vast ook wel eens een met auto's of zo maar tot nu toe klaagt ie niet.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194741003
Dekbedovertrekken vind ik ook maar lastig. L krijgt geen peuterbed maar blijft in zijn ledikant met de zijkant eruit en dan is een 1persoons dekbed echt veel te groot. Blijkbaar hebben dekbedden voor een ledikant geen vaste maat, weinig keuze in overtrekken en als ik iets leuks zie is het duurder dan een 1persoons dekbedovertrek.
Ik heb nu een goedkoop overtrek in de juiste maat en een 1persoons dekbedovertrek van de hema die ik ga vermaken. Als dat goed lukt koop ik misschien lappen stof voor een 3e set.

Daarvoor moet eigenlijk ook eerst de zolder (waar ook mijn hobbyhoek is) worden opgeruimd want ik heb nu geen ruimte om de stof uit te leggen.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:45 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb ooit geleerd dat je bij peuters het beste kan bevestigen dat je de emotie begrijpt, ook al is het voor jou niets.
ijsje op de grond —> kind heel hard huilen
Niet: oh niks aan de hand. Niet huilen. ik koop wel een nieuwe.
Wel: je ijsje is gevallen! Nu ben je verdrietig. Het is ook helemaal niet leuk dat hij op de grond ligt! Ik snap dat je verdrietig bent. Zullen we samen een nieuwe halen?

Dit ter lering en vermaak en niet om te zeggen dat jullie het fout doen.

Man kijkt me dan heel raar aan. Maar het werkt wel om hele heftige uitbarstingen te kanaliseren. En ik heb het idee dat ik hem mee geef dat emoties er mogen zijn.
Dat benoemen ipv wegwuiven probeer ik ook te doen. Gevolg is momenteel wel dat L bij mij wel van die uitbarstingen heeft en bij man niet waardoor zijn manier wordt gezien als beter.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 09:49:21 #171
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194741102
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:40 schreef Elleska het volgende:
Dat benoemen ipv wegwuiven probeer ik ook te doen. Gevolg is momenteel wel dat L bij mij wel van die uitbarstingen heeft en bij man niet waardoor zijn manier wordt gezien als beter.
Door wie? En doet dat ertoe? Een peuter zonder uitbarstingen is in ieder geval niet mijn ultieme doel.

En vergeet ook niet dat er best veel peuters zijn die bij hun moeder aanzienlijk harder/vaker uitbarsten dan bij anderen. Dat kan er ook nog mee te maken hebben.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 27 augustus 2020 @ 09:52:30 #172
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194741133
Ideale mix: bij mama uit elkaar barsten, bij papa emoties beetje indammen :)
pi_194741220
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:49 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Door wie? En doet dat ertoe? Een peuter zonder uitbarstingen is in ieder geval niet mijn ultieme doel.
Door mijn man ;)

Een peuter zonder uitbarstingen is ook zeker niet mijn doel, bij mij thuis werd vroeger huilen direct afgekapt en dat is het laatste wat ik wil. Ik vond het de afgelopen dagen alleen wel even pittig om de vele uitbarstingen te incasseren maar dat kwam ook door te weinig slaap en de tijd van de maand.
pi_194741404
Simon start over 1,5 week op de psz. Welkomstgesprek bleek telefonisch te gaan door iemand van het hoofdkantoor en niet van de groep. Die persoon kon onze vragen vooral beantwoorden met "ik weet het niet".
Nu is er een telefonische afspraak met 1 van de leidsters.

Wel is duidelijk dat we Simon de 1e keer bij deur moeten afleveren en dat er dus blijkbaar geen face-to-face kennismaking is met de 2 leidsters. Eerlijk gezegd geeft me dat geen fijn gevoel.
Ik wil eigenlijk wel weten bij wie ik mijn kind achterlaat en bij voorkeur ook even kijken wat voor andere kindjes er in zijn groep zitten. Andersom lijkt het me ook goed voor hen om te weten wie de ouders van Simon zijn, zodat ze weten dat hij met de juiste persoon mee gaat aan het einde van de ochtend.

Ik vind het echt spannend dat hij naar de psz gaat, wordt zeker weten huilen (bij mij). Simon zegt er wel zin in te hebben, maar vraag me af of hij echt realiseert dat wij niet de hele tijd blijven.
pi_194741436
Wij hebben hier uitbarstingen x2, als de 1 begint, gaat de ander er meestal overheen. Dat kan aan om schoenen, verkeerd broodbeleg of gewoon omdat de zon verkeerd staat. En ja daar heeft onze 6 jarige ook nog steeds last van (een stuk minder dan de 2jarige gelukkig)

Ik heb inmiddels leuke dekbedovertrekken bij de Ikea gevonden wat goed uitkomt want daar moeten we nog heen voor opbergbakken.

Nu nog even nadenken hoe we het voor de rest aanpakken, wel of niet vloerkleed etc. Ik wil het peuterbed pas neerzetten als we het hele package kunnen afmaken zeg maar, een echte peuterkamer.
Maar we moeten het wel doen als ze het niet ziet, ze wordt hysterisch als er dingen haar kamer uitgaan, vrees ik.
pi_194741439
Iemand nog een goede tip om je peuter onder een deken te laten slapen? Hij heeft nu 2 maanden een dekbed, maar die is echt lava. De deken in de buurt van zijn bed (in het bed of alleen maar over de rand hangen) is al een reden voor een flinke tantrum……
Zijn slaapzakken worden nu wel wat aan de kleine kant en als het straks weer kouder wordt, dan is het wel handig als de deken geen lava meer is.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 10:25:01 #177
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194741510
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:16 schreef TolstoiFan het volgende:
Wel is duidelijk dat we Simon de 1e keer bij deur moeten afleveren en dat er dus blijkbaar geen face-to-face kennismaking is met de 2 leidsters. Eerlijk gezegd geeft me dat geen fijn gevoel.
Ik wil eigenlijk wel weten bij wie ik mijn kind achterlaat en bij voorkeur ook even kijken wat voor andere kindjes er in zijn groep zitten. Andersom lijkt het me ook goed voor hen om te weten wie de ouders van Simon zijn, zodat ze weten dat hij met de juiste persoon mee gaat aan het einde van de ochtend.
Heel herkenbaar. Ik leverde Max dus ook voor het eerst van zijn leven bij een BSO af bij een onbekende. Ik heb zelf even naar haar naam gevraagd, zodat ik richting Max ook even kon aankondigen: "Juf X neemt jou zo even mee naar de klas." Verder dan ook maar even actief een evaluatiemomentje afgesproken halverwege de dag. En gevraagd wie er verder vandaag is en voortaan zou zijn. Zonder mijn eigen initiatief zou ik hem dus gewoon naar binnen moeten duwen? Ik kan daar ook niet over uit. Dat is echt iets dat mij niet bevalt aan deze organisatie (zelfde als kdv, daar was het ook bij kennismaken vorig jaar ongemakkelijk).

Dus: dan zelf maar assertief zijn en zorgen voor een "fijn" afscheid bij de deur. Uiteindelijk ging Max heel braaf naar binnen. Ik vind het stoer.

Succes ook jij :)

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:19 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand nog een goede tip om je peuter onder een deken te laten slapen? Hij heeft nu 2 maanden een dekbed, maar die is echt lava. De deken in de buurt van zijn bed (in het bed of alleen maar over de rand hangen) is al een reden voor een flinke tantrum……
Zijn slaapzakken worden nu wel wat aan de kleine kant en als het straks weer kouder wordt, dan is het wel handig als de deken geen lava meer is.
Hier is het dekbed ook lava en dat laat ik maar zo. Zo in de zomer/najaar ook niet heel erg. Als het te koud is leg ik alsnog de deken over hem heen als hij slaapt. Die hij vervolgens dan maar van zich aftrapt 5 min later :') Vorige winter heb ik hem om die reden dikke pyjama's aangetrokken.
pi_194741597
hier wordt meneer 3x per nacht wakker en krijgt het niet voor elkaar z'n deken weer over zich heen te trekken. Moeten wij dus doen. Niet zo fijn.

Ik ben heel verbaasd, mijn peuter is eigenlijk een peuter zonder drama. De eerste ging van drama-bui naar drama-bui, maar deze fietst overal vrolijk mee, is blij en vrolijk en meegaand. Naar buiten gaan is het beste in de wereld, en wil altijd z'n schoenen aan, etc. Het enige moment op de dag waarop hij echt verdrietig is is wanneer de tv 's avonds uit gaat als ze naar bed gaan (20 minuten paw patrol voordat ze naar bed gaan is het ritueel hier). Dan is het altijd hartverscheurend huilen. Maar, daarna is het ook zo weer klaar.

Ik geef mezelf alvast maar een 'wacht-maar'. Verandert vast nog...
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 10:38:52 #179
382129 crew  Donna
pi_194741675
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:32 schreef Jagärtrut het volgende:
hier wordt meneer 3x per nacht wakker en krijgt het niet voor elkaar z'n deken weer over zich heen te trekken. Moeten wij dus doen. Niet zo fijn.

Ik ben heel verbaasd, mijn peuter is eigenlijk een peuter zonder drama. De eerste ging van drama-bui naar drama-bui, maar deze fietst overal vrolijk mee, is blij en vrolijk en meegaand. Naar buiten gaan is het beste in de wereld, en wil altijd z'n schoenen aan, etc. Het enige moment op de dag waarop hij echt verdrietig is is wanneer de tv 's avonds uit gaat als ze naar bed gaan (20 minuten paw patrol voordat ze naar bed gaan is het ritueel hier). Dan is het altijd hartverscheurend huilen. Maar, daarna is het ook zo weer klaar.

Ik geef mezelf alvast maar een 'wacht-maar'. Verandert vast nog...
G is eigenlijk ook zo. Laatst een week gehad waarin alles NEE was en ik was er zo zo zo klaar mee. Het was zo ongezellig. Respect voor ouders die dit maanden dag in, dag uit hebben. Gelukkig was ze na een week weer lief.

Alleen bedtijd is hier nu sinds een kleine week een drama tijd rek ding, maar dat lijkt ook alweer wat beter te gaan (afkloppen).

Ze ligt nog in slaapzakken trouwens. 110 kan nog wel even, zeker deze winter nog wel.
pi_194741759
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:21 schreef LeSage het volgende:
Mijm en ik hebben een nieuw ‘dingetje’. Ik zeg vaak: ‘Mag ik iets in je oor fluisteren?’ En dan heel zacht: ‘Ik hou van jou.’
En nu doet hij dat terug. Zomaar tussendoor. Echt hoor, veeg mij maar op.
O+ O+
Ahh, dat klinkt echt heel lief ja! O+

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:16 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon start over 1,5 week op de psz. Welkomstgesprek bleek telefonisch te gaan door iemand van het hoofdkantoor en niet van de groep. Die persoon kon onze vragen vooral beantwoorden met "ik weet het niet".
Nu is er een telefonische afspraak met 1 van de leidsters.

Wel is duidelijk dat we Simon de 1e keer bij deur moeten afleveren en dat er dus blijkbaar geen face-to-face kennismaking is met de 2 leidsters. Eerlijk gezegd geeft me dat geen fijn gevoel.
Ik wil eigenlijk wel weten bij wie ik mijn kind achterlaat en bij voorkeur ook even kijken wat voor andere kindjes er in zijn groep zitten. Andersom lijkt het me ook goed voor hen om te weten wie de ouders van Simon zijn, zodat ze weten dat hij met de juiste persoon mee gaat aan het einde van de ochtend.

Ik vind het echt spannend dat hij naar de psz gaat, wordt zeker weten huilen (bij mij). Simon zegt er wel zin in te hebben, maar vraag me af of hij echt realiseert dat wij niet de hele tijd blijven.
Jammer dat het 'afleveren bij de deur' is bij een eerste keer ja. Toevallig is onze Pitbull gisteren gestart (en is er nu voor de tweede keer.
Ik was juist heel blij omdat ze zelf voorstelden dat hij gisteren iets later kon starten en ik dan wel gewoon mee naar binnen mocht (moest wel een gezondheidsverklaring tekenen). Was heel fijn om even mee te kunnen kijken en inderdaad even met de leidsters te kunnen praten. Na een minuut of 20 weggegaan en dat vond meneer prima (ik kreeg nog net een 'doei' half over z'n schouder :') )
Vanmorgen wel gewoon bij de poort gebracht, maar dat ging vanzelf O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees even mee over de tips voor onder een deken slapen, want dat willen we binnenkort ook maar eens proberen. Hij slaapt nog steeds in z'n ledikant, maar ik weet niet hoe lang dat nog gaat.
Een nieuwe kamer zit al in de planning! O+

Qua peuterbuien: ik voel me dus zwaar belazerd door onze eerste :{w die had serieus bijna nooit van die typische peuterbuien. Maar die halen we nu dubbel in zeg maar :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_194741777
Peuterdekbedden en -overtrekken zijn hier van de Hema. Niet zo heel veel keuze, maar een eenpersoons dekbed vond ik echt te groot in het ledikant.
Mijm zou hem trouwens helemaal niet hoeven, die gaat er altijd op liggen. Het lijkt mij vrij koud, maar dan krijgt hij in de winter maar een pyjama aan.

Peuterbuien heb ik van Mijm eigenlijk ook niet zoveel. Van S. kan ik ze me nog beter herinneren :')
Wil niet zeggen dat hij meegaand is, het is een draak eersteklas, doet alles precies zoals ik het niet wil hebben, moet alles ‘zelluf’ doen of ‘helpen’. Hij maakt er alleen geen drama van als het toch op mijn manier moet.
Vrolijk is ie meestal gelukkig wel. Ik kan echt schaterlachen met hem.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194741817
Twist, jassenboks O+ Die heeft S. ook. Hij wilde heel graag een krokodillenjas nadat het zijn lievelingsdier in de dierentuin was (ze lagen heel dichtbij, waren angstaanjagend om te zien en favoriet bij mijn kinderen :') ). Was toen echt een gelukje dat ze deze jas verkochten bij Next!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194741840
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:48 schreef LeSage het volgende:
Twist, jassenboks O+ Die heeft S. ook. Hij wilde heel graag een krokodillenjas nadat het zijn lievelingsdier in de dierentuin was (ze lagen heel dichtbij, waren angstaanjagend om te zien en favoriet bij mijn kinderen :') ). Was toen echt een gelukje dat ze deze jas verkochten bij Next!
Jaa, leuk is-ie hè? O+
Helaas eigenlijk al weer te klein, dus moet even op zoek naar iets nieuws...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_194741990
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:16 schreef TolstoiFan het volgende:
Wel is duidelijk dat we Simon de 1e keer bij deur moeten afleveren en dat er dus blijkbaar geen face-to-face kennismaking is met de 2 leidsters. Eerlijk gezegd geeft me dat geen fijn gevoel.
Ik wil eigenlijk wel weten bij wie ik mijn kind achterlaat en bij voorkeur ook even kijken wat voor andere kindjes er in zijn groep zitten. Andersom lijkt het me ook goed voor hen om te weten wie de ouders van Simon zijn, zodat ze weten dat hij met de juiste persoon mee gaat aan het einde van de ochtend.
Die face-to-face kennismaking kan toch bij de deur plaatsvinden? De andere kindjes en de ruimte kan je misschien door het raam zien.
Ik ben bij de PSZ niet anders gewend dan de coronamaatregelen en hoewel ik er eerst ook mijn twijfels over had mag het van mij wel zo blijven. De overdracht gebeurd bij ons bij het hek (tenzij het regent dan bij de deur) en ondanks dat we niet naar binnen mogen weten ze echt precies welke ouder/grootouder/gastouder bij welk kind hoort.

De eerste keer bracht ik L wat later zodat de andere kinderen al lekker aan het spelen waren en de juf even tijd had voor een rustige overdracht. Simon zal niet het eerste kindje zijn dat start met de huidige coronamaatregelen dus zou toch denken dat jullie leidsters inmiddels een coronaproof plan hebben?

Stel al je vragen vooral aan de leidsters bij het telefonische gesprek en als het bij de deur echt niet goed voelt kan je altijd weer omdraaien en naar huis gaan.
pi_194742087
Onder een deken slapen was hier ineens geen probleem meer toen hij een peuterkussen had. Ik vermoed toeval maar hij bleef daardoor wel netjes met het hoofd bij het hoofdeinde liggen ipv door het hele bed heen te gaan.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 11:19:06 #186
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194742307
As we speak krijg ik foto's doorgestuurd van een gitaarspelende Max, naast een jongetje uit zijn kdv-groep die 2 mnd geleden daar afscheid nam. Daarachter zie ik "leeuwtje" zitten (remember Kasper en welpje? ;) ), dus ik geloof dat het wel goed gaat.
pi_194742493
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:00 schreef Elleska het volgende:

[..]

Door mijn man ;)

Een peuter zonder uitbarstingen is ook zeker niet mijn doel, bij mij thuis werd vroeger huilen direct afgekapt en dat is het laatste wat ik wil. Ik vond het de afgelopen dagen alleen wel even pittig om de vele uitbarstingen te incasseren maar dat kwam ook door te weinig slaap en de tijd van de maand.
Dat ook de reden waarom ik er bewust mee bezig ben. Alle emoties werden vroeger bij mij thuis ook meteen afgekapt. Heb ik wel last van gehad.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:16 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon start over 1,5 week op de psz. Welkomstgesprek bleek telefonisch te gaan door iemand van het hoofdkantoor en niet van de groep. Die persoon kon onze vragen vooral beantwoorden met "ik weet het niet".
Nu is er een telefonische afspraak met 1 van de leidsters.

Wel is duidelijk dat we Simon de 1e keer bij deur moeten afleveren en dat er dus blijkbaar geen face-to-face kennismaking is met de 2 leidsters. Eerlijk gezegd geeft me dat geen fijn gevoel.
Ik wil eigenlijk wel weten bij wie ik mijn kind achterlaat en bij voorkeur ook even kijken wat voor andere kindjes er in zijn groep zitten. Andersom lijkt het me ook goed voor hen om te weten wie de ouders van Simon zijn, zodat ze weten dat hij met de juiste persoon mee gaat aan het einde van de ochtend.

Ik vind het echt spannend dat hij naar de psz gaat, wordt zeker weten huilen (bij mij). Simon zegt er wel zin in te hebben, maar vraag me af of hij echt realiseert dat wij niet de hele tijd blijven.
Ik snap heel goed dat je dat een beetje een raar gevoel geeft.
Hoeveel uur blijft hij bij de PSZ?

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:19 schreef exode het volgende:
Wij hebben hier uitbarstingen x2, als de 1 begint, gaat de ander er meestal overheen. Dat kan aan om schoenen, verkeerd broodbeleg of gewoon omdat de zon verkeerd staat. En ja daar heeft onze 6 jarige ook nog steeds last van (een stuk minder dan de 2jarige gelukkig)

Ik heb inmiddels leuke dekbedovertrekken bij de Ikea gevonden wat goed uitkomt want daar moeten we nog heen voor opbergbakken.

Nu nog even nadenken hoe we het voor de rest aanpakken, wel of niet vloerkleed etc. Ik wil het peuterbed pas neerzetten als we het hele package kunnen afmaken zeg maar, een echte peuterkamer.
Maar we moeten het wel doen als ze het niet ziet, ze wordt hysterisch als er dingen haar kamer uitgaan, vrees ik.
Ah, veranderingen. Onze nieuwe auto (komt dit weekend *O* ) is goedgekeurd. De nieuwe keuken moet nog draagkracht krijgen bij de heren.
pi_194743957
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:04 schreef Elleska het volgende:
Onder een deken slapen was hier ineens geen probleem meer toen hij een peuterkussen had. Ik vermoed toeval maar hij bleef daardoor wel netjes met het hoofd bij het hoofdeinde liggen ipv door het hele bed heen te gaan.
Ah, da's ook wel een idee ja! :Y
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_194744052
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:31 schreef Adrian4 het volgende:


Dat ook de reden waarom ik er bewust mee bezig ben. Alle emoties werden vroeger bij mij thuis ook meteen afgekapt. Heb ik wel last van gehad.
+1, wellicht wel gebruikelijker in die tijd, maar ik heb daar dus net als jij wel last van (gehad) :Y

Als ik mijn ouders tegen de kaptein hoor zeggen " ja klaaaaar, hou nou maar weer op met huilen" gaan mn nekharen overeind zeg maar :{. Dus ja, wij doen het thuis anders :) en dat betekent inderdaad dat hij misschien wat meer huilt ect, maar ik wil dat hij dat in ieder geval wel leert en daar de ruimte voor krijgt :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194744078
Kaptein wilde gisteren ineens een hoofdkussen hebben _O- uit het niks. Dus meteen even gekocht, we hadden toch een vrije dag samen.

Hij was wel teleurgesteld dat daar niet meteen een heel nieuw bed bij hoorde :P kennelijk had hij dat zo in z'n hoofdje zitten :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 27 augustus 2020 @ 14:36:46 #191
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194745497
Of je hoort gewoon helemaal niks halverwege de dag, terwijl je dit wel hebt afgesproken :') Dan laat ik 'm er vanmiddag ook maar en hoop ik dat dat een goed teken is.
pi_194745519
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:25 schreef Quoi het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Ik leverde Max dus ook voor het eerst van zijn leven bij een BSO af bij een onbekende. Ik heb zelf even naar haar naam gevraagd, zodat ik richting Max ook even kon aankondigen: "Juf X neemt jou zo even mee naar de klas." Verder dan ook maar even actief een evaluatiemomentje afgesproken halverwege de dag. En gevraagd wie er verder vandaag is en voortaan zou zijn. Zonder mijn eigen initiatief zou ik hem dus gewoon naar binnen moeten duwen? Ik kan daar ook niet over uit. Dat is echt iets dat mij niet bevalt aan deze organisatie (zelfde als kdv, daar was het ook bij kennismaken vorig jaar ongemakkelijk).

Dus: dan zelf maar assertief zijn en zorgen voor een "fijn" afscheid bij de deur. Uiteindelijk ging Max heel braaf naar binnen. Ik vind het stoer.

Succes ook jij :)
[..]

Hier ook zo’n soort organisatie, er wordt slecht gecommuniceerd vind ik zelf, C mag maandag weer naar de psz maar ik heb nog niks gehoord over het hoe en wat, terwijl ze een nieuwe juf krijgt waar ik nog niks van weet zodat ik haar ook niet echt kan voorbereiden :{ En de laatste weken voor de vakantie was wegbrengen echt weer vreselijk drama dus dat ik haar nu bij een compleet vreemde moet achterlaten vind ik wel lastig. Heb ze vanmorgen maar een mail gestuurd.

Fijn dat Max wel gewoon naar binnen ging, heel stoer inderdaad! O+

Twist, wat is Pitbull groot geworden zeg :o !

En peuterbuien hebben we hier bijna dagelijks momenteel, ik laat haar vaak ook even uitrazen, je kunt het maar beter kwijt zijn denk ik altijd maar ;)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 27 augustus 2020 @ 15:52:14 #193
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194746592
Ik werd gebeld of ik 'm wilde komen ophalen. Hij had gespuugd. Het was ook niet gebruikelijk om zolang te wennen.

Ik ben niet snel boos, maar ben er witheet heengegaan. Point taken. Zijn oude psz juf had net afgelost en die gaf toe dat dit niet handig was gegaan.

Gelukkig was Max erg vrolijk en heeft hij het fijn gehad, zegt ie.
pi_194746809
Nou zeg, @Quoi, ik snap goed dat je daar wel even boos over bent. Hopelijk heeft Max er alleen maar een positieve ervaring bij. Vervelend dat het zo gaat. Maakt me wel alert hier even goed verdacht op te zijn als Dirk straks gaat wennen op zijn nieuwe kdv.

Iedereen nog bedankt voor de reacties mbt het verhuizen. Ik heb zeker wat aan jullie ervaringen, al is het maar de herkenning dat het veel doet met zo'n klein manneke. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_194750849
Ik snap wel dat je kwaad bent ja, Quoi! Is-ie verder niet ziek toch?

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 14:39 schreef rena het volgende:

[..]

Twist, wat is Pitbull groot geworden zeg :o !

Ja, hij groeit echt zo hard, niet normaal! :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_194751203
Quoi, wat een rare gang van zaken. Wel fijn dat Max het leuk had!

Pitbull, wat een leukerd ben je! O+

Nanuke, verhuizen: we verhuisden met een net kleuter. We hebben hem er echt bij betrokken en dat gaf zoveel duidelijkheid in een onrustige tijd.

Slaapzak/deken/dekbed/kussen:
Wij wilden na Mars’ tweede verjaardag gaan oefenen zonder slaapzak. Dat gaf veel verdriet dus toch nog even met slaapzak laten slapen. Toen 1,5 maand later nog eens geprobeerd, geen centje pijn.

Hij had al een dekbed in zijn ledikant (want koude kamer in de winter). Sinds de zomervakantie ook een hoofdkussen, want dat had hij in het vakantiehuisje ook en toen hebben we hem er bij thuiskomst ook eentje gegeven.
Voor de winter ga ik op zoek naar dikke pyjama’s nu hij zonder slaapzak slaapt. Hij ligt nog in zijn ledikant, dat laten we voorlopig lekker zo.
pi_194751571
Dank voor jullie ervaringen. We gaan kijken of Simon op de 1e dag iets later kan beginnen voor een rustige overdracht. Hij gaat 2 ochtenden in de week van elk 4 uurtjes.

Ook leuk jullie ervaringen met dekentjes/kussens ed te lezen. Kussen heeft Simon ook, bij middagslaapjes wil hij het kussen niet, maar 's avonds wel.

Vanmiddag speelden we met Duplo en blijkbaar deed ik iets niet goed, want ik kreeg te horen: "nee, nee mama. Kijk, ik zal het je uitleggen" :') :P
  donderdag 27 augustus 2020 @ 21:34:40 #198
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194752906
OK, be prepared mensen. Ik haalde vanmiddag een jongetje op dat alleen al door dit ene (kleine) dagje wennen bijna een jaar ouder lijkt. Zeer bijdehand. Wilde ineens schommelen op de schommel in onze tuin (durft ie nooit :') ), probeerde bij werkelijk alles ons uit en speelde met recht Uno zeer sluw (met pestkaarten inmiddels!). Hij poepte in alle commotie in zijn broek en trok een plant incl pot om. Naar bed brengen duurde even, want tandenpoetsen was ook lava (is het nooit).

:{

Ofwel: hij moest even de hele bende verwerken en afreageren op ons. Hij was helemaal in zijn nopjes over wat hij heeft meegemaakt. Hij viel uiteindelijk tevreden in slaap, anderhalf uur eerder dan normaal. We hebben dus (nu al) een hele avond samen :o
pi_194754900
Oef quoi, dat was me dagje wel dus voor hem. Hopelijk is hij snel gewend!
Wat een verhalen over het wennen enzo. Ik ben blij dat ik alle leidsters op de opvang en de meeste kindjes ook al ken als ik eind oktober mijn baby voor het eerst weg moet brengen. Scheelt ook dat zij haar grote zus bij zich heeft dan. Ik vind het nu al een stom vooruitzicht, laat staan wanneer een plek helemaal nieuw is. Terecht dat jullie hier zelf actie in ondernemen en kijken wat mogelijk is.
Ik ben heel benieuwd hoe het is als N over een jaar naar school mag.

Heel herkenbaar Tolstoi. :D

Peuter draait hier vaak onze rollen om. Dan ben ik N, zij papa en papa Is mama etc. Grappig die spiegel dan ook weer.
pi_194757991
Jeetje quoi, wat vervelend zeg! Geen fijn gevoel kan ik me zo voorstellen.

Juul zal naar dezelfde school en BSO gaan als haar grote broer dus we kennen het gebouw en de leidsters/leerkrachten en Juul ook (voor Corona ging ze al standaard in de kring zitten in de klas).
Ik weet nog dat we B de eerste maand niet naar de BSO hebben gedaan omdat we school al vermoeiend genoeg voor hem vonden. Maar dat konden we ook heel makkelijk regelen dus dat is makkelijk praten.

Nou bed voor Juul is klaar om neergezet te worden. Alles is uitgewassen en we hebben nog even gepast, bed had geen cm groter moeten zijn....
Ze is vandaag lekker moe dus ik denk dat het morgen wordt, gisteren voor het eerst in 3,5 week weer KDV en vanochtend erg vroeg wakker. Kijken hoe we deze dag door gaan komen met 2 kinderen die moe zijn en elkaar lekker in de weg zitten.
pi_194778270
Juul is helemaal blij met haar grote meisjes bed. 0 drama met het ledikant uit haar kamer halen. Ze was dolgelukkig, vooral dat al haar knuffels erin passen. O+
Wat worden ze snel groot he die peuters van ons. :D
pi_194783990
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 15:00 schreef exode het volgende:
Juul is helemaal blij met haar grote meisjes bed. 0 drama met het ledikant uit haar kamer halen. Ze was dolgelukkig, vooral dat al haar knuffels erin passen. O+
Wat worden ze snel groot he die peuters van ons. :D
O+ O+ Zo fijn die dankbaarheid!
pi_194789514
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 15:00 schreef exode het volgende:
Juul is helemaal blij met haar grote meisjes bed. 0 drama met het ledikant uit haar kamer halen. Ze was dolgelukkig, vooral dat al haar knuffels erin passen. O+
Wat worden ze snel groot he die peuters van ons. :D
Ah, leuk hè dat ze dingen steeds meer gaan waarderen O+ Die van mij blijft zolang ze niet klaagt gewoon nog in haar ledikant, heerlijk dat ze nog niet zelf uit bed kan komen _O-

C viel gisteravond met haar mondje op de hoek van onze salontafel, echt een hoop bloed en groot verdriet, zo zielig ;( Ze lijkt vanmorgen weer gewoon zichzelf gelukkig.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 30 augustus 2020 @ 09:50:34 #204
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194789709
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 15:00 schreef exode het volgende:
Juul is helemaal blij met haar grote meisjes bed. 0 drama met het ledikant uit haar kamer halen. Ze was dolgelukkig, vooral dat al haar knuffels erin passen. O+
Wat worden ze snel groot he die peuters van ons. :D
Mooi!
Het gezellige van zo'n bed vind ik dat je ernaast kan gaan zitten met een boekje.

Max en ik hebben gister tijdens een verjaardagsfeestje o.a. gewaterfietst (watergefietst?), dat was voor hem één groot feest. Op dat feestje was ook een oud-klasgenootje van de basisschool. Wel speciaal om terug te blikken op die (voor mij echt hele leuke) tijd, met onze eigen kinderen erbij. En dat terwijl Max morgen begint met school!

Ik hoop dat hij het minstens zo fijn gaat hebben. Einde sentimentele post :D
pi_194789973
Ah morgen begint het Quoi!

Ja samen op bed zitten O+ daardoor kon de stoel ook weg. Haar kamer is echt mini (2x2) dus dat ding stond best in de weg.

Rena, ja we twijfelden wel, Juul haar kamer is dus echt klein. Maar het was vooral omdat onze zolder leger moet worden. We krijgen binnenkort een nieuwe ketel en het staat echt veel te vol om uberhaupt bij de ketel te kunnen komen. Dat peuterbed nam best wel wat plek in beslag op onze kleine zolder. We zijn daar flink aan het ruimen nu, we gaan de achterzit ook op de fiets zetten, ze wordt echt te groot en te zwaar voor het voorzitje. Ooit is onze zolder begaanbaar :D

Wij hadden gisteren een feestje van ons neefje die 9 werd. Juul scharrelt er een beetje tussen, zo mooi om te zien. We hebben 2 nichtjes van 6, neefje van 9 en neefje van 10. B is ook 6 en dan zo'n bijdehandte peuter van 2 ertussen. O+ Ze gaat met alles mee, wordt vermaakt en ligt vooral in een deuk. En dat bietsen overal, chipje hier, hapje pizza daar, stiekem beker limo van nichtje opdrinken etc.
pi_194809204
Sinds het onweer van laatst heeft U. opeens een nieuwe emotie ontdekt: angst.
Hij is opeens bang voor wolken en donker.

Toen we door de wolken heen vlogen vond hij het geweldig. Toen we gister door de regen liepen vond hij het ook geweldig. Maar hij zit al dagen uit het raam te kijken en te huilen om de wolken.

Hoe gaan jullie om met angsten die zo opeens opkomen?
Protège moi de mes désirs.
pi_194809898
Duman, hier zit ik een beetje met hetzelfde maar dan met dat ze zegt dat er monsters in haar kamer zitten :{ Ik ben een beetje zoekende in hoe hier mee om te gaan zonder haar banger te maken.

Met onweer/slecht weer zeg ik zelf tegen haar dat we veilig binnen zijn en ons niks kan gebeuren (de statistische kans leg ik haar wel uit als ze groter is :P ), meestal kalmeert ze hier wel maar de aanpak verschilt per kind waarschijnlijk. Je zou ook kunnen uitleggen wat onweer precies is waardoor het voor hem duidelijker is waar het geluid vandaan komt en dat het ook weer overgaat? En dat er uit wolken vaker alleen regen komt dan onweer?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_194810152
rena, zou een nachtlampje kunnen helpen of heb je die al? Ik weet dat mijn neefje het ook had en ze keken altijd samen even onder zijn bed voor het slapen gaan, op een speelse manier overigens. Ik heb altijd geleerd dat je angst niet moet wegwuiven, maar er ook niet te ver in mee moet gaan. Een tussenweg proberen te vinden in de aandacht eraan geven.

DUMAN, B is ook bang voor onweer en die is al 6. Maar als wij er samen naar gaan kijken achter het raam en ik het overdreven mooi vind, kalmeert ie wel altijd vrij snel. Geen idee of je daar wat aan hebt.

Hier in huis hebben B en Juul sinds een week dagelijks ruzie om een knuffel, B heeft belachelijk veel knuffels die allemaal in een bak liggen en hij kijkt er niet naar om (behalve 4 knuffels die in zijn bed liggen). 1 knuffel is Everest van Paw Patrol, een knuffel die hij volledige negeerde en veel te kinderachtig vond.
Juul is echter gek op Paw Patrol dus ook op die knuffel. Die loopt daar het liefste de hele dag mee rond. En ja natuurlijk, ineens is het B zijn lievelingsknuffel en mag Juul hem niet aanraken.
Mijn oplossing was ook een Paw Patrol knuffel voor Juul kopen en nu is B boos want dan wilt hij ook een nieuwe. Echt.....leuk hoor 2 kinderen >:)
pi_194810520
Met onweer zeggen we dat de wolkjes boos op elkaar zijn en ruzie maken. Vorige keer hebben we er een heel verhaal omheen bedacht en toen was het goed.

Maar verder is hij bang voor alles wat je maar kan bedenken.
  maandag 31 augustus 2020 @ 15:07:46 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194810572
Wij doen bidden en liedjes zingen. Dat hielp vroeger bij mijzelf ook, als ik bang was.
Misschien eens terugdenken wat vroeger voor jou hielp?
KuikenGuppy
pi_194810620
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:28 schreef exode het volgende:
Echt.....leuk hoor 2 kinderen >:)
Ssst! Jullie kinderen gaven de doorslag voor een tweede te gaan! :* :9
pi_194810686
Dank voor jullie reacties!

Het is dus niet meer onweer, maar wolken an sich. De vorige keer hebben we samen naar het onweer gekeken. Hij was onder de indruk, maar niet bang. Ik heb hem toen uitgelegd wat onweer is, wat wolken zijn, iets leuks bedacht rondom de flits. En toen was het oke.
Ik bied hem ook veiligheid en geborgenheid, en dat accepteert hij ook. Maar veel effect lijkt het niet te hebben, haha.

Maar vandaag was hij de hele dag aan het mopperen/huilen omdat er dus wolken zijn buiten. Voor mij is het na een paar uur ook wel klaar. :X

@Burdie Bidden is een goed idee, maar ik weet niet of hij dat al snapt. We gaan het in ieder geval proberen!

Net riep hij opeens dat de wolken mooi zijn. Kinderen... :N :D
Protège moi de mes désirs.
pi_194810694
@rena een lampje? Of samen “monsterspray” maken? Of een liedje bedenken waarmee je de monsters wegjaagt? :)
Protège moi de mes désirs.
pi_194810999
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:13 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ssst! Jullie kinderen gaven de doorslag voor een tweede te gaan! :* :9
Alles gewoon 2x kopen, in dezelfde kleur ook.
  maandag 31 augustus 2020 @ 16:14:34 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194811333
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:47 schreef exode het volgende:

[..]

Alles gewoon 2x kopen, in dezelfde kleur ook.
Haha ja, niet in de valkuil trappen genaamd "twee varianten", want dan willen ze alsnog dat van de ander.
KuikenGuppy
pi_194811360
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 16:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

Haha ja, niet in de valkuil trappen genaamd "twee varianten", want dan willen ze alsnog dat van de ander.
Zelfs als het allebei precies dezelfde zijn willen ze hier allebei nog steeds alleen die ene :')
  maandag 31 augustus 2020 @ 16:19:08 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194811384
quote:
6s.gif Op maandag 31 augustus 2020 16:17 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Zelfs als het allebei precies dezelfde zijn willen ze hier allebei nog steeds alleen die ene :')
De oudste maakt altijd één stuk, en eist dan de andere op }:|.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 16:22:03 #218
269689 crew  Viv
pi_194811427
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 16:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

Haha ja, niet in de valkuil trappen genaamd "twee varianten", want dan willen ze alsnog dat van de ander.
Als kind hele oorlogen gevoerd met mijn zusje om een blauwe dan wel paarse tandenborstel. *O*
pi_194811596
Wij hebben tegenwoordig ook alle schaaltjes en borden van Ikea x 2. Die plastic versies. Als de 1 een groen bord heeft, wil de ander dat ook.

Jongen en meisje, ruim 4 jaar verschil, maakt dus niets uit. Ik ben best wel blij dat school weer gestart is....
pi_194814180
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:47 schreef exode het volgende:

[..]

Alles gewoon 2x kopen, in dezelfde kleur ook.
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 16:34 schreef exode het volgende:
Wij hebben tegenwoordig ook alle schaaltjes en borden van Ikea x 2. Die plastic versies. Als de 1 een groen bord heeft, wil de ander dat ook.

Jongen en meisje, ruim 4 jaar verschil, maakt dus niets uit. Ik ben best wel blij dat school weer gestart is....
Ik ben direct maar even aan het noteren.... :+
pi_194814858
quote:
6s.gif Op maandag 31 augustus 2020 16:17 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Zelfs als het allebei precies dezelfde zijn willen ze hier allebei nog steeds alleen die ene :')
+1 ;(
pi_194815407
Ze hebben het er bij mij maar mee te doen. Vandaag jij de roze, morgen jij de blauwe. Ik heb er geen energie voor om de hele dag discussies te voeren en ook niet om alles in tweevoud aan te schaffen. Soms heb je geluk, soms heb je pech :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194815555
@Quoi, hoe was Max zijn eerste schooldag?
  maandag 31 augustus 2020 @ 20:40:24 #224
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194816220
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:08 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Quoi, hoe was Max zijn eerste schooldag?
Wat lief dat je het vraagt!

Het ging boven verwachting O+ Ik heb er nog wel van wakker gelegen en de tranen schoten best in mijn ogen toen ik 'm in de kring zag zitten. "Ik vind het spannend," had hij meerdere keren wel gezegd op de heenweg, maar hij was ook enthousiast. Je zag 'm zich vermannen en naar binnen stappen. Stoer!

Bij ophalen verwachtte ik alles behalve wat gebeurde: hij kwam de deur door rennen, ging vriendjes gedag zeggen op het schoolplein, zei: "dag juf, tot morgen!" en had netjes alles bij zich. Volgens de juf was alles ok gegaan.

Pas vlak voor het eten begon de vermoeidheid toe te slaan, verder vond ik het meevallen. Hij lag wel om half 8 al te slapen. Dat is lang geleden ;)

Complicatie: hij heeft zelf besloten nog een jongetje (oud-kdv-genootje, blijkt ook in een kleuterklas te zitten en kwam hij tegen bij buitenspelen) uit te nodigen voor zijn verjaardagsfeestje :') terwijl ik had gezegd: dat doen we niet. "Ja, maar mama, hij is niet uitgenodigd, maar hij komt wel. Omdat ik het wil." :+ 8)7 Maar even zien hoe we dat oplossen.
pi_194816951
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:02 schreef LeSage het volgende:
Ze hebben het er bij mij maar mee te doen. Vandaag jij de roze, morgen jij de blauwe. Ik heb er geen energie voor om de hele dag discussies te voeren en ook niet om alles in tweevoud aan te schaffen. Soms heb je geluk, soms heb je pech :)
Ik heb daardoor juist geen discussie. Gewoon allebei dezelfde beker en hetzelfde bord.

En verder slaan ze elkaar etc als ze dus net willen hebben wat de ander heeft. Heb ik ook geen zin in, maar daar hebben ze geen boodschap aan.

Quoi, wat fijn om te lezen, wat een stoere!!
pi_194817084
Casper heeft dus een even oud stiefzusje, gisteren wilden ze allebei in dezelfde stoel zitten :') Dat met kleuren is herkenbaar en als de een iets doet wat niet mag doet de ander het ook :{w

Fijn dat alles goed is gegaan Quoi! :)

Wat vervelend dat sommige peuters angstig zijn, lastig lijkt me!

Casper wilde gisteren bij het naar bed gaan nog even checken of ik weer naar beneden ging (ja), ik mocht dan niet met z’n speelgoed spelen en specifiek of ik niet met de autoweg wilde spelen. Prima kerel :')

Dat kan ook niet want hij heeft alle auto’s (in slaapstand :P) in bed liggen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 31-08-2020 21:25:25 ]
  maandag 31 augustus 2020 @ 21:26:30 #227
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194817240
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:20 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Casper heeft dus een even oud stiefzusje, gisteren wilden ze allebei in dezelfde stoel zitten :') Dat met kleuren is herkenbaar en als de een iets doet wat niet mag doet de ander het ook :{w

Fijn dat alles goed is gegaan Quoi! :)

Wat vervelend dat sommige peuters angstig zijn, lastig lijkt me!

Casper wilde gisteren bij het naar bed gaan nog even checken of ik weer naar beneden ging (ja), ik mocht dan niet met z’n speelgoed spelen en specifiek of ik niet met de autoweg wilde spelen. Prima kerel :')

Dat kan ook niet want hij heeft alle auto’s (in slaapstand :P) in bed liggen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooooh dat is echt TE zoet! O+ Ook zo neergelegd.
pi_194817339
Stoere Max!

quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:20 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Casper heeft dus een even oud stiefzusje, gisteren wilden ze allebei in dezelfde stoel zitten :') Dat met kleuren is herkenbaar en als de een iets doet wat niet mag doet de ander het ook :{w

Fijn dat alles goed is gegaan Quoi! :)

Wat vervelend dat sommige peuters angstig zijn, lastig lijkt me!

Casper wilde gisteren bij het naar bed gaan nog even checken of ik weer naar beneden ging (ja), ik mocht dan niet met z’n speelgoed spelen en specifiek of ik niet met de autoweg wilde spelen. Prima kerel :')

Dat kan ook niet want hij heeft alle auto’s (in slaapstand :P) in bed liggen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_194818108
Hoihoi,

Ik heb een peuter :o
pi_194819408
Haha, ik moest wel lachen om de broer(s)/zussen ervaringen. Ben benieuwd wanneer dat hier begint. :+

Fleur, wat heerlijk met de auto’s in bed. O+

Max, grote jongen. Wat fijn dat het goed is gegaan op school.

Welkom loj! 31-8 meisjes zijn leuk. Ons meisje is vandaag 3 geworden en was zó blij. Gisteren was ze een beetje jarig (al bezoek gehad) en vandaag dan echt zoals ze zelf zei. Ze is eerst naar de opvang gegaan en heeft haar verjaardag daar gevierd, daarna ben ik haar eerder gaan halen en hadden we nog wat bezoek thuis. Ze is enorm verwend en heeft bijna alles al uitgeprobeerd. Toen ik vroeg waar ze morgen het eerste mee ging spelen zei ze: ‘de ballon’. :D
Van ons kreeg ze een fietsje en waar ze vanmiddag even schrok toen de fiets wiebelde en ze niet meer wilde trappen heeft ze vanavond al veel rondjes gefietst. Ze leren dat zo snel, ik vond het tof om te zien, onze grote dame. O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 23:39:08 #231
269689 crew  Viv
pi_194819922
Wat fijn @Quoi dat het zo goed ging!

Mnoh @LaBelleFleur27 wat lief zo. :z

quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:09 schreef Nolita het volgende:
Ze is enorm verwend en heeft bijna alles al uitgeprobeerd. Toen ik vroeg waar ze morgen het eerste mee ging spelen zei ze: ‘de ballon’. :D
:D Heerlijk hè, zo blij als peuters kunnen zijn met de simpelste dingen. O+
pi_194821946
Yeah, welkom Loj en gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Nolita, 3 jaar O+

Die foto Fleur, wat ontzettend lief met zijn auto's.
pi_194822360
Sowieso ballonnen _O_ kaptein kreeg ooit als traktatie op de opvang een heliumballon, beste traktatie ever! Daar is ie zo lang leuk mee bezig geweest :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 1 september 2020 @ 09:14:18 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194822684
Hier juist haat aan ballonnen; ze gooien er van alles mee om, slaan elkaar er mee op hun hoofd, plagen de hond ermee, en als ze knappen is het janken.
:').
KuikenGuppy
pi_194823825
Banaan is naar de peuterspeelzaal, ik heb weer een beetje tijd. :) Ondanks dat hij nou naar een andere peuterspeelzaal moest en vooraf zei dat ik mee moest naar binnen, geen enkel probleem. Hij vond een meisje om wat aan te vertellen en liep zo mee. Heerlijk.

@D.U.M.A.N. Banaan vindt geluiden heel interessant maar springt soms ook ineens in mijn armen met "dat was een geluidje". Het onweer vond hij dan weer wel heel mooi. Misschien helpt het om elke dag even stil te staan bij wat voor weer het is. Of om er juist uitgebreid over te vertellen. Soms helpt dat bij ons zodat hij er zelf ook wat meer woorden aan kan geven.

@LaBelleFLeur O+
Grappig dat je niet met zijn speelgoed spelen mag. Hier wordt van alles bovenop zijn keukentje gelegd, met de boodschap dat (vooral) papa er niet mee spelen mag.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_194826969
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 22:03 schreef Loj het volgende:
Hoihoi,

Ik heb een peuter :o
Gefeliciteerd! :*
pi_194826986
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:09 schreef Nolita het volgende:
Haha, ik moest wel lachen om de broer(s)/zussen ervaringen. Ben benieuwd wanneer dat hier begint. :+

Fleur, wat heerlijk met de auto’s in bed. O+

Max, grote jongen. Wat fijn dat het goed is gegaan op school.

Welkom loj! 31-8 meisjes zijn leuk. Ons meisje is vandaag 3 geworden en was zó blij. Gisteren was ze een beetje jarig (al bezoek gehad) en vandaag dan echt zoals ze zelf zei. Ze is eerst naar de opvang gegaan en heeft haar verjaardag daar gevierd, daarna ben ik haar eerder gaan halen en hadden we nog wat bezoek thuis. Ze is enorm verwend en heeft bijna alles al uitgeprobeerd. Toen ik vroeg waar ze morgen het eerste mee ging spelen zei ze: ‘de ballon’. :D
Van ons kreeg ze een fietsje en waar ze vanmiddag even schrok toen de fiets wiebelde en ze niet meer wilde trappen heeft ze vanavond al veel rondjes gefietst. Ze leren dat zo snel, ik vond het tof om te zien, onze grote dame. O+
Ook nog gefeliciteerd! O+
pi_194827592
Gefeliciteerd nog, Loj en Nolita!

Hier wordt al een week geroepen ‘voor mijn verjaardag morgen (die is pas over een maand) wil ik een dimosaurus, een brandweerwelicopter en een politieauto.’
Vrij veeleisend wel, maar ook heel consequent :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194827691
Gefeliciteerd loj en nolita *O*

Mn kapteintje is donderdag jarig en wil vooral "iets roods" voor zn verjaardag _O- bij even doorvragen wat dan precies blijkt dat een brandweerauto te zijn :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:48:20 #240
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194827881
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:27 schreef LeSage het volgende:
Gefeliciteerd nog, Loj en Nolita!

Hier wordt al een week geroepen ‘voor mijn verjaardag morgen (die is pas over een maand) wil ik een dimosaurus, een brandweerwelicopter en een politieauto.’
Vrij veeleisend wel, maar ook heel consequent :D
Echt,wij hebben dit al een half jaar. Hij wordt er 's nachts regelmatig van wakker.

@Nolita en @Loj nog gefeliciteerd!!

Omdat het best heel goed gaat op school hebben we maar besloten dat we Max op zijn verjaardag vrijdag ook maar laten gaan. Ook maar even doorgegeven en ze gaan er wel aandacht aan besteden. Niet teveel poeha en dat is wel zo fijn. We hebben nog steeds een pasta bij ons favoriete terrasje op de planning, maar eerst maar eens kijken of hij dan nog leeft (qua vermoeidheid) :P
pi_194827952
Wat genieten toch, @Quoi dat het zo goed gaat op school O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194829379
LaBelleFleur, wat een ontzettend lieve foto O+

Simon is hier voor heel veel dingen bang. Van glijbanen waar hij al 100x vanaf is gegaan, en opeens is hij dan bang. Maar ook voor de wasmachine, de mixer (net cake met hem gebakken en hij liep weg vanwege het geluid van de mixer), vliegen, vlinders en ander vlieggespuis en ga zo maar door.

Hier is volgens mij trouwens de poep- en plasfase ingetreden, vooral de poepfase. Bij heel liedjes worden woorden vervangen door 'poep' en vaak antwoordt Simon op vragen met 'poep' :')
pi_194829782
Jaaaa poep en plas! :D De fase die nooit echt over gaat >:)

Juuls interesses lopen nogal uiteen van haar pop en toebehoren tot de hotwheels van haar broer. Ze vindt het leuk om te koken in haar keukentje maar laat ook de dino's van wederom haar broer grommen. Kortom, dat wordt een uiteenlopende lijst voor <O) en haar volgende verjaardag (over 10 maanden pas).
pi_194831892
Nolita en Loj nog gefeliciteerd!
pi_194832154
Fijn dat het zo goed gaat Quoi! :)

Grappig die fascinatie voor de verjaardag, ik heb Casper er nog nooit over gehoord :P

Gefeliciteerd Loj en Nolita! *O* Hopelijk toch nog een leuke dag gehad in deze rare coronatijd.

Casper had vandaag zijn 1e dag op de opvang zonder luier en is droog gebleven *O*
  dinsdag 1 september 2020 @ 20:39:01 #246
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194834411
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:06 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Casper had vandaag zijn 1e dag op de opvang zonder luier en is droog gebleven *O*
Jaaaa, wij ook! Wat een mijlpaal he? Ik heb gelijk de commode uit zijn kamer gehaald, die ene luier per dag doen we wel staand naast zijn bed ^O^ . (ik had tot nu toe nog die ouderwetse luiers met sluiting en ook gewoon liggen op de commode. Vond mijn rug fijner en Jacob ligt gewoon stil. Maar nu: weg ermee!)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194834660
Oh ik kan niet wachten tot de commode weg kan, ruimte! Maar Juul heeft echt 0 interesse in plassen op het potje of wc.
  dinsdag 1 september 2020 @ 20:54:46 #248
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194834664
Mijlpaal! ^O^ Ook geen luiers meer mee hoeven nemen en overal in huis hebben liggen, ik vond het wel echt heel fijn. Hier is de nachtluier, broekje dat we aantrekken bij het naar bed gaan, het enige nog. Die laten we voorlopig maar zo. Hij komt er regelmatig uit 's nachts om netjes te plassen, maar zo nu en dan is het ook nog nat.

Oh mensen, hier was meneer vandaag weer om 19:30u onder zeil. Dag 2 was ook zo leuk O+

Ik ben alweer vergeten dat hij 5 uur wakker was, stuiterend over zijn verjaardagsfeestje en alle kadootjes die hij zou krijgen 8)7
  dinsdag 1 september 2020 @ 23:39:43 #249
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194837927
Het is ook wel veel he, voor het eerst naar school en jarig zijn in één week! Daar zou ik ook om 5 uur van naast mijn bed staan. Maar fijn dat het zo'n succes is tot nu toe ^O^ .

Exode, ik had het afgelopen jaar echt een mini-commode. Paste precies een aankleedkussen op. Hebben? Hij is roze :D . En: zo lang hij 2 jaar was plaste hij eens op het potje als zijn kop ernaar stond maar niks structureels. Vlak na zijn derde verjaardag kreeg hij opeens de smaak te pakken en ging het eigenlijk nooit meer fout. Het was alleen wachten op wat grotere porties zodat ik zonder luier de deur uit durfde en nu kan dat ook. Het enige dat ik heb gedaan is hem een poosje m&m's aanbieden voor plassen op het potje, omdat hij van zichzelf heel slecht drinkt en daarom een halve dag luierloos kon zijn zonder te plassen, dus dan viel het kwartje maar niet :') . Nu lijkt hij ook eindelijk wat meer te drinken uit zichzelf. Ik kan hem inmiddels ook uitleggen waarom dat beter is, ook nu er geen m&m's meer te verdienen zijn.

[ Bericht 44% gewijzigd door Lemijn op 01-09-2020 23:45:04 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194845951
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:39 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Jaaaa, wij ook! Wat een mijlpaal he? Ik heb gelijk de commode uit zijn kamer gehaald, die ene luier per dag doen we wel staand naast zijn bed ^O^ . (ik had tot nu toe nog die ouderwetse luiers met sluiting en ook gewoon liggen op de commode. Vond mijn rug fijner en Jacob ligt gewoon stil. Maar nu: weg ermee!)
Ja zeker een mijlpaal! Ik was ook de hele dag al heel benieuwd hoe het ging :P
  woensdag 2 september 2020 @ 14:56:33 #251
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194846032
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 14:51 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Ja zeker een mijlpaal! Ik was ook de hele dag al heel benieuwd hoe het ging :P
En dan niks in die app he. Wel dat ze soep hebben gemaakt met de groep, met een foto van zijn bovenste helft ,dan weet ik nog niks! In die zin was het met de vorige crèche makkelijker: geen app dus geen idee.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194846672
Thanks voor het aanbod Lemijn maar dat misstaat behoorlijk bij de kledingkast. Als de commode eruit gaat, gaat de kledingkast ook. Was een set met ledikant. We willen een hogere kledingkast, de kamer is dus mini en nu is er een enorme loze ruimte boven de kast.

Voor de toekomst zijn er 3 opties voor haar kamer (die 2,35 bij 2,25 is)
- Deel van het plafond weghalen waardoor er een doorgang naar de vliering is. Op de vliering een wandje aanbrengen, vloer fatsoeneren, verven en raampje laten plaatsen. Dan heeft ze dus een soort loft. Duur, omslachtig en vooral: veeeeel opruimen op de vliering.
- Hoogslaper op maat, kan zwager.
- Ruilen van kamer met ons. Die optie heeft de grootste kans, dan wordt het een 2persoonsbed met kasten rondom op maat.

Mevrouw is trouwens snotterig, aangestoken door grote broer of andersom.
  donderdag 3 september 2020 @ 09:22:58 #253
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194859957
Jongens, 4 jaar geleden ging ik vanmorgen nog even Mom-in-Balancen met mijn 41w buik, waarna zo langzamerhand wat krampjes begonnen te komen.

Wat is de tijd gevlogen. Toen ik vitamine D druppeltjes aanschafte toentertijd en zag dat we die tot zijn vierde (!!) moesten toedienen, weet ik nog dat ik dacht: dat is een eeuwigheid. Ineens, zo vanaf zijn derde, verdween alle babysnoezigheid uit dat peutertje en werd het een echte grote kleuter. Behalve dan op die momenten dat hij slaapt of moe is natuurlijk ;) Of verdrietig, zoals vanmorgen bij het wegbrengen naar school. Een hele dag vandaag, incl. BSO :{

Morgen kom ik nog even sentimenteel afscheid nemen hier met 100 foto's.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 15:33 schreef exode het volgende:
Thanks voor het aanbod Lemijn maar dat misstaat behoorlijk bij de kledingkast. Als de commode eruit gaat, gaat de kledingkast ook. Was een set met ledikant. We willen een hogere kledingkast, de kamer is dus mini en nu is er een enorme loze ruimte boven de kast.

Voor de toekomst zijn er 3 opties voor haar kamer (die 2,35 bij 2,25 is)
- Deel van het plafond weghalen waardoor er een doorgang naar de vliering is. Op de vliering een wandje aanbrengen, vloer fatsoeneren, verven en raampje laten plaatsen. Dan heeft ze dus een soort loft. Duur, omslachtig en vooral: veeeeel opruimen op de vliering.
- Hoogslaper op maat, kan zwager.
- Ruilen van kamer met ons. Die optie heeft de grootste kans, dan wordt het een 2persoonsbed met kasten rondom op maat.

Mevrouw is trouwens snotterig, aangestoken door grote broer of andersom.
Ai, betekent dat ook dat ze thuis zijn?
pi_194860005
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:22 schreef Quoi het volgende:
Jongens, 4 jaar geleden ging ik vanmorgen nog even Mom-in-Balancen met mijn 41w buik, waarna zo langzamerhand wat krampjes begonnen te komen.

Wat is de tijd gevlogen. Toen ik vitamine D druppeltjes aanschafte toentertijd en zag dat we die tot zijn vierde (!!) moesten toedienen, weet ik nog dat ik dacht: dat is een eeuwigheid. Ineens, zo vanaf zijn derde, verdween alle babysnoezigheid uit dat peutertje en werd het een echte grote kleuter. Behalve dan op die momenten dat hij slaapt of moe is natuurlijk ;) Of verdrietig, zoals vanmorgen bij het wegbrengen naar school. Een hele dag vandaag, incl. BSO :{

Morgen kom ik nog even sentimenteel afscheid nemen hier met 100 foto's.
[..]

Ai, betekent dat ook dat ze thuis zijn?
Jaaaaaa kleuters zijn leuk! (meestal) Ze worden zo snel groot als ze eenmaal op school zitten, echt niet normaal.

Juul is naar de opvang, grote broer van 6,5 jaar is thuis. Ik zit te werken aan de eettafel en hij bouwt een Lego schans voor zijn Lego technic auto's.

Benieuwd naar de 100 foto's :)
  donderdag 3 september 2020 @ 09:35:39 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194860128
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:25 schreef exode het volgende:
Jaaaaaa kleuters zijn leuk! (meestal) Ze worden zo snel groot als ze eenmaal op school zitten, echt niet normaal.
Ja, dit! En steeds denk ik weer: dit is echt de leukste leeftijd! En dan wordt het nog leuker O+. Ze worden zo snel groot en wijs!
KuikenGuppy
  donderdag 3 september 2020 @ 09:41:42 #256
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194860219
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:35 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja, dit! En steeds denk ik weer: dit is echt de leukste leeftijd! En dan wordt het nog leuker O+. Ze worden zo snel groot en wijs!
Het lijkt me ook zo gaaf als je merkt dat ze dingen leren. Ik vond het zelf geweldig om op school te zitten en te leren (daarom was ik ook eeuwig student :+ ). Maar ook operational skills. Alleen deze week merk ik al dat hij ineens gewoon zelf zijn kleren aan- en uittrekt.
  donderdag 3 september 2020 @ 09:45:06 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194860267
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:41 schreef Quoi het volgende:

[..]

Het lijkt me ook zo gaaf als je merkt dat ze dingen leren. Ik vond het zelf geweldig om op school te zitten en te leren (daarom was ik ook eeuwig student :+ ). Maar ook operational skills. Alleen deze week merk ik al dat hij ineens gewoon zelf zijn kleren aan- en uittrekt.
Dat je wakker wordt en je kleuter staat ineens al te douchen :D. Ook zo'n leuke gewaarwording.

Overigens nog een tip voor de bijna-kleuters hier; zwemles heeft meestal 6-9 maanden wachttijd, dus wacht niet te lang met inschrijven als je daar vroeg mee wilt beginnen.
KuikenGuppy
pi_194860307
@Quoi, daar mag je inderdaad best sentimenteel over zijn. Ook benieuwd naar de 100 foto's :)

Gister waren we een dagje naar Avifauna, was erg leuk en heerlijk weer erbij. Simon zei bij het naar bed brengen dat ie vandaag wel weer wilde O+
Hij loopt nog met de plattegrond met looproute rond, die noemt hij de ' platte route' :D

Burdie, goede tip van de zwemles. Ik moest er laatst ook al even aan denken. Eerst gaan we een definitieve keuze maken voor een school en dan naar zwemles kijken.
pi_194860326
Ze worden zo wijs O+ Ik breng B altijd bewust lopend naar school ipv fietsen, dan kunnen we lekker kletsen. Hele verhalen heeft ie dan en vragen, veel vragen. Zo ontzettend gezellig. En de speeldates en de interactie tussen die kinderen.

Oh echt Quoi, genieten.

Maar onze 2 jarige is ook gezellig, alhoewel ze wat vroeg wakker is elke ochtend waardoor ze later op de dag minder gezellig wordt. Hopelijk een fase....Ze slaapt verder wel top in het peuterbed, ze is er nog steeds zo trots op.

Gisteren was mijn vriendin met Juul naar de supermarkt, Kruidvat etc. Ineens miste ze haar knuffel (die ze eigenlijk niet mee mag nemen buiten het huis, maar dus moe en nogal sjago), had ze die bij een winkel in een leeg schap gelegd. Gelukkig teruggevonden.
pi_194861983
Mijm en ik hebben zo’n heerlijke ochtend weer, zo met z’n tweetjes. Lekker wat huishouden waarbij hij ‘helpt’. De houten puzzels bij elkaar gezocht en daarna is hij gaan spelen terwijl ik even voor de tv bang. Die heel hard staat, want Mijm zingt er de hele tijd keihard doorheen O+
Nog een jaar, dan gaat deze ook naar school :'( :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194869002
Kind hier pakt de trommel uit de kast, geeft 'm aan mama. Xylofoon (oid) uit de kast, daarmee wil ze zelf spelen. Krijg ik de opdracht op de knuffelbeer te pakken... om ... de beer te laten dansen. *) :+

[ Bericht 0% gewijzigd door NicolasJoy op 03-09-2020 20:40:32 ]
pi_194878267
@Quoi, gefeliciteerd met Max!! Een hele fijne dag met je kersverse kleuter *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_194878314
Proficiat @Quoi en Max
Fijne dag vandaag!
  vrijdag 4 september 2020 @ 22:10:14 #264
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194891829
Dankjewel! De dag begon vroeeeeeeeg vanochtend en gelukkig droog. Deze week was hij elke ochtend doorweekt bij het opstaan. Gister viel het kwartje: zijn nachten duren nu veel langer nu hij om 19:00 uur al voor pampus ligt. Dus we tillen hem nu rond 23:00 uur even richting WC voor een plasje en dan gaat het goed.

Op school hadden ze er een heel leuk feestje van gemaakt, inclusief kaarsjes uitblazen en slingers. Bij het ophalen was hij alweer hyperdepieper en vol verhalen en speelde hij nog een half uurtje met zijn vriendjes op het schoolplein.

Middagplannen waren optioneel en afhankelijk van Max. Het ging aardig, dus op naar de speelgoedwinkel. Aangezien hij al een half jaar met een andere kadowens wakker werd, mocht hij het zelf uitzoeken. En met zijn trofee op "ons" terras neergestreken voor een pastaatje. Dat was echt heerlijk! Wat kunnen we toch fijn uit eten met onze kabouter O+

Dag peutertijd! Intensief, maar ook o-zo leuk. En hoe bizar dat hij nu naar school gaat. Ik heb geen tijd gehad voor 100 foto's, maar wil er wel eentje delen waarop hij heel erg jarig is :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194895788
Aah die foto Quoi! O+ Gefeliciteerd nog! *O*
  zaterdag 5 september 2020 @ 08:54:50 #266
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194896031
Maar nou weten we nog niet wat ie heeft gekozen!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 5 september 2020 @ 09:17:48 #267
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194896188
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 08:54 schreef Lemijn het volgende:
Maar nou weten we nog niet wat ie heeft gekozen!
Dé Venus!
pi_194898222
Gefeliciteerd en wat een heerlijk blije foto van Max quoi! :D
Ik moest even googlen op Venus trouwens. ;)

Zwemles is een goede, ik heb eerst maar eens ingeschreven voor school. Ik zou het zo vergeten ervan uitgaand dat hier in t dorp (1 school) altijd wel plek is. :X Bij navraag bij buren en kennissen met oudere kindjes leek het toch goed om het snel te gaan doen, dus ik kreeg al haast paniek. Maar volgens mij valt het mee. We hebben reactie van de directrice gehad en daarin schreef ze de (Doorsnee Nederlandse) naam van mijn vriend met een andere voorletter die er niet eens naast op het toetsenbord zit, het was niet eens een naam nu. Dat vond ik wel erg slordig. :@
pi_194903297
pff, net met mijn peuter (nog geen 2.5) naar de schoenenwinkel gegaan. We hebben een hele schoenmaat overgeslagen, en hij draagt nu maat 27....manoman, waar gaat dat eindigen!
pi_194903470
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 17:38 schreef Jagärtrut het volgende:
pff, net met mijn peuter (nog geen 2.5) naar de schoenenwinkel gegaan. We hebben een hele schoenmaat overgeslagen, en hij draagt nu maat 27....manoman, waar gaat dat eindigen!
Boks

En geen flauw idee waar het gaat eindigen maar bij mijn man ging het ook zo hard en die heeft nu een normale herenschoenmaat dus komt vast goed.
pi_194904353
Gefeliciteerd Quoi! Heerlijke foto :)

Wij konden bij B pas inschrijven voor zwemles bij 4 jaar overigens. School komt wel goed, geen wachttijd en grote broer al op school.

Wij hebben sinds een week echt avondeet drama. Mevrouw blieft niets meer. Echt niets. Alle trucs geprobeerd, er gaan 0 happen in. Grootste nadeel: elke ochtend on 05:30 wakker van de honger.
Pffff, het is een fase, het is een fase, het is een fase.
pi_194905277
Mag ik hier even trots komen vertellen dat Simon vanmiddag de hele middag zonder luier heeft rondgelopen en geen ongelukjes gehad heeft O+ ?

Gister heb ik samen met hem ondergoed gekocht, hij mocht uitzoeken en bij thuiskomst wilde hij het meteen aan. Onderbroek aan (nog wel met luier) en hij wilde geen kleren meer aan, want dan kon je zijn onderbroek niet meer zien. Daarna gaf ie ook opeens aan dat ie moest plassen, dus in 2 uur tijd 4 plasjes gedaan.
Vanochtend wilde hij weer zijn ondergoed aan zonder kleren (wel met luier), later zijn we de deur uitgegaan en vanmiddag zijn enthousiasme aangegrepen om ook de luier uit te laten. Trost dat ie was op zijn echte ondergoed en wij supertrots dat hij het de hele middag zo goed aangaf.

De timing is niet ideaal, vanwege start op de psz, maar zijn enthousiasme konden we niet onbenut laten, dus we zien wel waar het schip strandt (of niet) :)
Bij het naar bed brengen zei Simon dat ie morgen weer zijn ondergoed zonder kleren aan wil O+
Is helemaal goed schat O+ O+
pi_194905339
Enige probleem is het poepen op het potje of wc, dat wil ie echt niet, alleen in de luier. Vanochtend kwam ie aangerend om te zeggen dat ie moest plassen en poepen, maar eenmaal op de wc hoefde hij niet meer te poepen. Uiteindelijk even later wel in de luier gepoept.

We denken voor nu dan maar voor het poepen een luier aan te doen en dan over een tijdje maar te kijken of het poepen wel wil op de wc en er vooral nu geen druk op te leggen.
Maar ben wel bang dat ie nu zonder luier helemaal niet meer wil poepen, ook al zeg ik dat ie dan nog gewoon een luier aan mag. We zijn toch wel een beetje bang voor verstopping.

Tips hoe dit aan te pakken?
pi_194906130
Geen ervaring mbt het poepen Tolstoi. Mijn neefje heeft het ook. Hij heeft daarom een luierbroekje aan en plasjes gaan wel op het toilet.
Ik zou denk ik een luier aanbieden als hij zegt dat hij moet poepen, maar geen idee of dat zou werken.

Ik moet ook nog met peuter op pad voor nieuwe schoenen. Ik denk dat we nu met 3 jaar met maat 23 thuis gaan komen.
Ben wel benieuwd hoe dat gaat kwa zindelijkheid in de stad. Hopen dat ze in een winkel mag plassen als ze opeens moet.

Gisteren 2x een autorit van ruim een uur gemaakt. Op de heenweg riep ze plots dat ze moest plassen en ik kon toevallig meteen stoppen. Potje naast de auto, omkiepen en door. :D
Terugweg heeft ze de hele weg geslapen, dus ook prima.
  zaterdag 5 september 2020 @ 21:31:06 #275
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194906998
@TolstoiFan dat heeft een vriendje van Max ook. Die poept alleen maar in zijn luier. Verder loopt hij zonder luier rond. Volgens mij zijn ze nu wel aan het stickeren voor poepen op de WC. Waarom eigenlijk Simon niet alleen in onderbroekje rond laten lopen, zonder luier? Zoals ik het lees kan hij het hartstikke goed! :)

Wij deden een rustig dagje. Grootste voorbereiding voor Max' feestje zijn gedaan. Buuf heeft een Brandweerman Sam taart gebakken. Om 10:00 uur staan er 5 brandweermannen voor de deur. Ze mogen - na de taart en uiteraard voorzien van helm en hesje - een parcoursje afleggen in onze tuin: brand (sterretjes) blussen, door het vuur (crepepapier) lopen en een poes uit de boom (druivenstruik) redden. Uiteraard gevolgd door een diploma. Daarna mag Max 2 uur bijkomen voordat zijn opa's en oma's voor de deur staan.

Echt mensen, wie had dit ooit gedacht? #teamuitslovers :+
pi_194907187
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 21:31 schreef Quoi het volgende:
@: Waarom eigenlijk Simon niet alleen in onderbroekje rond laten lopen, zonder luier? Zoals ik het lees kan hij het hartstikke goed! :)
Dat hebben we vanmiddag ook gedaan en ging dus supergoed. Morgen weer :)

Klinkt als een leuk feestje voor Max morgen, veel plezier!
  zaterdag 5 september 2020 @ 21:43:16 #277
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194907258
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 21:40 schreef TolstoiFan het volgende:
Dat hebben we vanmiddag ook gedaan en ging dus supergoed. Morgen weer

Ha, ik lees niet goed. Goed zeg!
pi_194908668
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:rena een lampje? Of samen “monsterspray” maken? Of een liedje bedenken waarmee je de monsters wegjaagt? :)
We zijn er achter dat de monsters waarschijnlijk niet het probleem zijn, aangezien ze totaal niet angstig overkomt als ze het er over heeft. Mevrouw is ‘s avonds nog niet echt moe de laatste 1,5 week en we vermoeden dat het tijd is om afscheid te nemen van het middagdutje :o :'( Morgen gaan we het eens testen hoe het gaat, misschien dat ik haar op psz dagen nog wel naar bed doe.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_194908737
Quoi, nog gefeliciteerd met Max, wat een heerlijk jarige foto O+ *;

Ik las ook nog over zindelijk wordende peuters, wat knap! De interesse is hier momenteel weer nihil op dat gebied helaas.

Verder moe en niet bijgelezen, gelukkig volgende week weer een normaal weekritme na een paar weken vakantie.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_194912283
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:57 schreef rena het volgende:

[..]

We zijn er achter dat de monsters waarschijnlijk niet het probleem zijn, aangezien ze totaal niet angstig overkomt als ze het er over heeft. Mevrouw is ‘s avonds nog niet echt moe de laatste 1,5 week en we vermoeden dat het tijd is om afscheid te nemen van het middagdutje :o :'( Morgen gaan we het eens testen hoe het gaat, misschien dat ik haar op psz dagen nog wel naar bed doe.
Oei dat is ook lastig haha! Hoelaat valt ze in slaap? Casper is sinds de vakantie van de middagslaapjes af en het valt me nog niks tegen :D
pi_194923816
Onze dame heeft hier eind v.d. middag een beetje wild gespeeld met de visite en daarbij haar voet onder de wobbel gekregen. (Vraag me niet hoe, lomp/onhandig/wild .. ) Het was direct blauw, iets geschaafd en erg overstuur. Aan het eten gezet, tijdens het eten was ze stil. Bij het van de stoel af gaan direct huilen. Nu kijkt ze nog even televisie, dan is ze stil en is het goed. Ook tijdens de fles was ze tevreden. Maar, zodra ze loopt probeert ze op de helft van haar voet te lopen. (Het zit aan buitenkant van haar voet, zijkant buitenkant zeg maar). Als ze van de bank af glijdt dan is het direct huilen. Mag het niet aanraken, niet koelen.

Zouden jullie met zoiets naar de HAP gaan, of gewoon aankijken?
pi_194923965
Ik zou morgen de huisarts bellen denk ik, als er geen verbetering is. Dan is er ook een nachtje rust overheen gegaan.

Maar je kan altijd de HAP bellen voor overleg als je er een slecht gevoel bij hebt, zij geven dan aan of het handig is om toch nu al langs te komen of morgen naar de eigen huisarts te gaan.

Wat lekker dat jullie nog middagslaapjes hadden Rena, die hebben wij nu precies een jaar niet meer :( Hoe is het vandaag gegaan?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_194924391
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 20:20 schreef NicolasJoy het volgende:
Onze dame heeft hier eind v.d. middag een beetje wild gespeeld met de visite en daarbij haar voet onder de wobbel gekregen. (Vraag me niet hoe, lomp/onhandig/wild .. ) Het was direct blauw, iets geschaafd en erg overstuur. Aan het eten gezet, tijdens het eten was ze stil. Bij het van de stoel af gaan direct huilen. Nu kijkt ze nog even televisie, dan is ze stil en is het goed. Ook tijdens de fles was ze tevreden. Maar, zodra ze loopt probeert ze op de helft van haar voet te lopen. (Het zit aan buitenkant van haar voet, zijkant buitenkant zeg maar). Als ze van de bank af glijdt dan is het direct huilen. Mag het niet aanraken, niet koelen.

Zouden jullie met zoiets naar de HAP gaan, of gewoon aankijken?
Bellen voor overleg ^O^ . Dan lig je in ieder geval niet de hele nacht te piekeren of je had moeten bellen voor overleg...
pi_194924526
NJ, ik zou ook even bellen voor overleg. Sneu voor je kleine grote :*

Simon vandaag de hele dag zonder luier. 1 ongelukje gehad tijdens het buitenspelen. Supertrots op hem O+
Bij het poepen een luier omgedaan en tijdens slapen ook, want dan lekt ie nog steeds regelmatig door.
pi_194925034
Moment dat ik de huisartsenpost aan de telefoon had ging mevrouw rennen. Zonder huilen. Dus ja, aankijken of ze vannacht gewoon goed gaan slapen en of de zwelling niet toeneemt. De wreef wordt nu wel goed blauw, de zijkant dus licht geschaafd en gewoon rood + dik. Zolang ze afgeleid is is het prima, maar de deken is direct 'au'. Ben benieuwd wat de nacht brengt.
pi_194926418
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 09:37 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Oei dat is ook lastig haha! Hoelaat valt ze in slaap? Casper is sinds de vakantie van de middagslaapjes af en het valt me nog niks tegen :D
De avonden hiervoor ging ze pas tussen 21 en 22 uur slapen en dat is niet iets wat bij C past normaal gesproken, weet dat wij een van de gelukkige mensen zijn met een kind wat relatief goed slaapt :P

FF, het ging heel goed vandaag! Ze was best vrolijk en gezellig, rond een uur of 18 uur begon ze wel in te kakken maar hebben we lekker rustig aan gedaan tot bedtijd, met resultaat; gelijk knock-out toen ze in bed lag _O- Ga wel kijken of ik het dutje er nog inhoud op de psz dagen.

NJ, wat sneu voor jullie kleine dame :o Goed dat je toch even de HAP hebt gebeld, soms toch fijn om even te overleggen. Nog gefeliciteerd met jullie nieuwe kleine dame trouwens O+ Hopelijk heb je er maar 1 die spookt vannacht ;)

Tolstoi, wat knap van Simon!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_194928305
Quoi, hebben jullie een fijn feestje gehad uiteindelijk? De planning klonk goed in ieder geval!

NJ, hopelijk heeft grote zus goed geslapen en heeft ze er morgen geen last meer van!

Rena, dat is een goede zet geweest dus! Hier de laatste week een peuter die zelf aangeeft moe te zijn en naar bed te willen rond half 8! :o We beginnen dan met het hele ritueel en dan slaapt ze zonder gedoe rond 20:15/20:30. Dat is geweldig voor haar doen. Alsof haar biologisch klokje opeens heeft begrepen wat de bedoeling is op dat tijdstip. Hopelijk blijft dat zo!
  maandag 7 september 2020 @ 11:03:57 #288
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194931280
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 02:39 schreef Nolita het volgende:
Quoi, hebben jullie een fijn feestje gehad uiteindelijk? De planning klonk goed in ieder geval!

Het was geweldig! Max was wel compleet "uitgeblust" eind van de dag. Vanmorgen enigszins zijn hakken in het zand toen hij naar school moest. En dan hebben we ook nog het consultatieburo vanmiddag. Chop chop! :')
pi_194935893
Dankjewel @rena ! Deze heeft nog alle reden om te mogen spoken, eigenlijk hoop ik dat de oudste haar titel nu overdraagt. Tenminste, spoken voor een beetje voeding, verder graag rust in de tent 's nachts. O-)

Ze loopt hier op haar tenen, kan een beetje springen/rennen, dus ik maak me niet meer zo druk. Wel elke mogelijkheid die ze krijgt om op de 'au' te wijzen pakt ze aan. Vandaag naar de opvang met all-stars aan, dus konden iets minder strak. Hopelijk valt het mee hoeveel last ze er van had. Je merkt wel dat het gevoelig is nog..
pi_194939223
Pffff, morgen gaat Simon voor het eerst naar de psz. Ik merk dat ik het best lastig en emotioneel vind ;(
Manlief is vandaag al even kort geweest voor een kennismaking met de juffen (toen alle kindjes al naar huis waren) en Simon ging meteen spelen.
  maandag 7 september 2020 @ 20:49:31 #291
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194940433
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Pffff, morgen gaat Simon voor het eerst naar de psz. Ik merk dat ik het best lastig en emotioneel vind ;(
Manlief is vandaag al even kort geweest voor een kennismaking met de juffen (toen alle kindjes al naar huis waren) en Simon ging meteen spelen.
Dat laatste is een goed teken Tolstoi. Mijn dochter vond de peuterspeelzaal helemaal super en ging erg graag daarheen :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_194947726
Simon net naar de psz gebracht, hij ging er rennend naar toe en was buiten al aan het roepen "daar is het!".
Eenmaal binnen ging ie gelijk spelen en werd mij geen blik meer waardig gegund :)
Bij het weggaan kreeg ik niet eens een knuffel of een kus. Buiten heb ik wel wat tranen gelaten :'(
  dinsdag 8 september 2020 @ 08:57:14 #293
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194947766
Maar je was stiekem toch ook wel trots en blij dat er geen drama aan te pas kwam? ;)
pi_194947798
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 08:57 schreef Quoi het volgende:
Maar je was stiekem toch ook wel trots en blij dat er geen drama aan te pas kwam? ;)
Tuurlijk, heel erg blij en trots. Het drama kwam meer van mij :P
pi_194960322
Wat fijn Tolstoi! Is het verder goed gegaan? En was hij bij het ophalen wel enthousiast je te zien?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_194986949
De aandacht delen .... ? })


Nee hoor! :D Onze peuter is lomp en onbenullig, maar heel erg lief voor haar zusje. O+
Het is voor haar wel wennen hoor!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 10 september 2020 @ 15:12:31 #297
269689 crew  Viv
pi_194986999
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:08 schreef NicolasJoy het volgende:
De aandacht delen .... ? })
[ afbeelding ]

Nee hoor! :D Onze peuter is lomp en onbenullig, maar heel erg lief voor haar zusje. O+
Het is voor haar wel wennen hoor!
Wat zijn die handjes van je peuter dan alweer enorm groot vergeleken met die babyhandjes. O+
pi_194987038
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:12 schreef Viv het volgende:

[..]

Wat zijn die handjes van je peuter dan alweer enorm groot vergeleken met die babyhandjes. O+
Ze voelt zich nu ook heel groot ineens. :9

*

Vind wel dat ze ook ineens enorme stappen zet in woordenschat en gewoon het snappen/door hebben van dingen. Of dat komt doordat ze nu een kleine maand op de peutergroep zit i.p.v. de babygroep, of gewoon de leeftijd, maar de maakt echt sprongen, enorm.
pi_194987277
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:16 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ze voelt zich nu ook heel groot ineens. :9

*

Vind wel dat ze ook ineens enorme stappen zet in woordenschat en gewoon het snappen/door hebben van dingen. Of dat komt doordat ze nu een kleine maand op de peutergroep zit i.p.v. de babygroep, of gewoon de leeftijd, maar de maakt echt sprongen, enorm.
Ik had dat idee toen Kevin geboren was ook bij mijn oudste :)
Misschien gebeurt er ook wel iets in de hersenen bij zo’n ingrijpende gebeurtenis als grote broer/zus worden, zodat je wat dingen beter begrijpt.
Vind je ook de billen van je oudste nu enorm bij het verschonen?
  donderdag 10 september 2020 @ 15:57:23 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194987676
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:12 schreef Viv het volgende:

[..]

Wat zijn die handjes van je peuter dan alweer enorm groot vergeleken met die babyhandjes. O+
Wat dacht je van billen... Die gezellige peuterbilletjes veranderen door de komst van een newborn ineens in gigantische puberbillen. In je hoofd dan hè.
Wat een verschil met luiers wisselen! :X :D.
KuikenGuppy
pi_194987781
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:34 schreef Adrian4 het volgende:
Vind je ook de billen van je oudste nu enorm bij het verschonen?
Haha, best wel ja!

Net binnen seconden van elkaar een groengelige newbornluier mogen doen en een pannenkoekplakluier van de peuter die overal nét binnen de randjes van de luier is gebleven. Geen voorkeur haha.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')