abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:20:26 #81
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194624517
Naar aanleiding van het gepraat over spelletjes heb ik memory weer eens uit de kelder gehaald en gepoogd dit uit te leggen met dichte kaarten. Eerst met 3 setjes en toen met 4. Dat ging! Met moeite maar toch. Het concept winnen snapt hij nog steeds niet maar 2 dezelfde zoeken wel en soms had hij opeens door waar een setje lag. Vooral als het voertuigen betrof _O- .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194627643
Wij zijn op vakantie en hebben tot nu toe Lotto, kroko loco, kleurentorentje en halli galli junior gespeeld. Althans: geprobeerd met Kevin

Lotto gaat super
Kroko loco gaat tot een bepaald moment goed, maar het duurt te lang voor de spanningsboog van Kevin
Kleurentorentje gaat ook super
Halli galli gaat niet. Kevin mag niet meer mee doen van Willem omdat hij constant aan het bellen is. (Maar Willem zelf vindt dit spel ook best moeilijk)

Ik heb het idee dat Kevin wel op een of andere manier gedwongen wordt om mee te spelen door Willem die spelletjes heeeel leuk vindt. Maar die was vanaf 2 ook fanatiek aan het puzzelen, terwijl Kevin daar nog steeds geen interesse in heeft.

Groetjes uit Dubai trouwens!

Het is hier fijn. We hebben alle bedden bij elkaar geschoven en liggen in 1 groot bed. O+
Ik moet alleen plassen nu en het is koud buiten.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 08:28:30 #83
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194628129
Dubai O+ Leuk zo'n tent!
pi_194628168
Ik was in de war door dubai :') toen zag ik het labeltje op de tent :D

Hier ook nog weinig geduld voor spelletjes. Hij speelt ze heel graag, of althans hij mobiliseert graag mensen om mee te spelen, maar eenmaal uitgepakt en klaargelegd is de interesse meestal al minder en na vijf minuten helemaal weg _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194633057
Hoe leg ik uit dat slapen eigenlijk hemels is? :9

We hebben weer even een lastige fase qua slapen... Keten en spoken tot een uur of 12 á 1, 's avonds, dan 's nachts nog een keer of 3-4 komen en 's ochtends tussen 05u en 06u wakker worden. Kind slaapt nu maar 4 tot 7 uurtjes.. Wordt er niet gezelliger van én wij slapen nog minder, terwijl het nu nog even zou kunnen. :9
pi_194633142
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:37 schreef NicolasJoy het volgende:
Hoe leg ik uit dat slapen eigenlijk hemels is? :9

We hebben weer even een lastige fase qua slapen... Keten en spoken tot een uur of 12 á 1, 's avonds, dan 's nachts nog een keer of 3-4 komen en 's ochtends tussen 05u en 06u wakker worden. Kind slaapt nu maar 4 tot 7 uurtjes.. Wordt er niet gezelliger van én wij slapen nog minder, terwijl het nu nog even zou kunnen. :9
Ai :'(
Hoeveel slaapt ze nog overdag?
pi_194633198
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:41 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ai :'(
Hoeveel slaapt ze nog overdag?
Gemiddeld 2 uurtjes. Maar geregeld ook maar 30-45 minuten. Snap niet hoe ze het zelf vol houdt.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 16:16:15 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194634457
Mijn beide kinderen stopten tussen de 12-18 maanden met hun middagdutje. Misschien dat eens proberen over te slaan?
KuikenGuppy
pi_194634959
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:45 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Gemiddeld 2 uurtjes. Maar geregeld ook maar 30-45 minuten. Snap niet hoe ze het zelf vol houdt.
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:16 schreef Burdie het volgende:
Mijn beide kinderen stopten tussen de 12-18 maanden met hun middagdutje. Misschien dat eens proberen over te slaan?
Dit. Echt.

En hoewel eventjes rust overdag fijn is (zeker met een hoogzwangere vrouw), is het ook fijn als jullie de avonden weer voor jezelf hebben. Zeker met straks weer een kleintje die wil clusteren/knuffelen.
pi_194635361
Mijn jongste kind werkte met een soort inslaap-credits.. in het begin had ie er meer, op een gegeven moment nog maar 1.. Oftewel.. is ie op de dag al eens ingeslapen (in de auto bijv, al is het 30 seconde) jammer joh, credit is op.. probeert u het morgen nog eens..
zo fijn dat die periode achter ons ligt! Het wordt beter! Maar voor nu, succes!
pi_194635409
Met 12-18 maanden al geen middagdutje meer :o pfoe, moet er niet aan denken :P

Jip slaapt nog 1.5-2.5 uur in de middag, ik vind het heerlijk :@ hij gaat wel, altijd al, wat later naar bed. Ergens tussen 8 en 9. Maar ook dat komt wel goed uit ivm avondeten enzo. Hij slaapt niet altijd door (soms wordt ie nog 1 x wakker, maar slaapt direct door naast ons), maar heb niet het idee dat dat door zijn middagslaapje komt.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 17:25:58 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194635496
Kan ook 18-24 maanden geweest zijn, ik weet het niet precies meer :') ze waren er iig alletwee snel klaar mee. En dan heb je als ouder weinig andere keus dan het te accepteren ;).

Soms is slecht slapen overigens gek genoeg een teken dat ze te laat naar bed gaan. Je zou dus ook nog kunnen proberen of een half uurtje eerder naar boven verschil maakt.
KuikenGuppy
pi_194635573
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 17:15 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Mijn jongste kind werkte met een soort inslaap-credits.. in het begin had ie er meer, op een gegeven moment nog maar 1.. Oftewel.. is ie op de dag al eens ingeslapen (in de auto bijv, al is het 30 seconde) jammer joh, credit is op.. probeert u het morgen nog eens..
zo fijn dat die periode achter ons ligt! Het wordt beter! Maar voor nu, succes!
Ja, zo werkte dat hier ook bij beide jongens. Bij Kevin inderdaad nu overdag slapen (al is het 30 sec.) is feest ‘s avonds.

En voordat je er achter komt dat het gekloot ‘s avonds komt door het middagdutje en hij het middagdutje eigenlijk nog nodig heeft, maar het dan ‘s avonds dik feest is.

Ik zou ook eens proberen om het middagdutje eens over te slaan NJ!
pi_194635634
Eerder naar bed betekent hier of de hele avond keten of het maakt weinig verschil behalve dat ie een uur eerder wakker wordt :')

Sterkte er mee iig NJ, het klinkt bij jullie wel erg pittig nu.
pi_194635674
Hier meestal ook nog een flinke dut ( als ik hem niet wakker maak drie uur). Hij is bijna drie. En hij slaapt daarna van 20 tot 7 ongeveer.

Hij redt t ook wel net zonder, maar is dan tegen etenstijd echt wel op en cranky en te moe om te eten, dus dat is ook niet handig nog.
pi_194635727
Lastig wel die overgang. Dagen zonder dutjes of te korte dutjes (korter dan een uur) zijn hier ook echt nog de hel. Dan valt ie rond 17.00 in slaap en zitten we vervolgens de hele avond met gedoe :')
  woensdag 19 augustus 2020 @ 18:02:33 #97
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194635951
Dat die dutjes bij ieder kind anders werken is logisch. De een slaapt langer/vaker dan de ander. Maar wel een optie om te proberen @NicolasJoy :Y
pi_194636254
Mijn kleuter doet zelfs nog ooit een dutje :o :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194637365
Even een tegengeluid. Bij 24 maand zit ook een slaapregressie. Hier was dingen veranderen in zo'n periode helemaal funest, maar juist gewoon uitzitten de enige optie. Wij hebben heel lang problemen gehad met het s avonds inslapen van Dirk en nooit heeft de lengte of het overslaan van een middagdut daar effect op gehad. Pas sinds hij er echt zelf aan toe is om niet meer te slapen overdag gaat dat goed. Daarvoor was het overslaan of inperken van middagdut een garantie voor nachtangst, en/of na 4 uur slapen wakker en no way weer verder slapen s nachts. Nog los van zijn humeur overdag. :')

Maar ik snap ook goed dat met zulke nachten het hel is en je van gekkigheid alles wilt proberen. Ik ken die fases ook maar al te goed. :P Helemaal met een tweede op komst lijkt het me pittig. Hopelijk is het snel voorbij. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator / Colorchick woensdag 19 augustus 2020 @ 20:09:17 #100
382129 crew  Donna
pi_194637450
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 17:25 schreef Burdie het volgende:
Kan ook 18-24 maanden geweest zijn, ik weet het niet precies meer :') ze waren er iig alletwee snel klaar mee. En dan heb je als ouder weinig andere keus dan het te accepteren ;).

Soms is slecht slapen overigens gek genoeg een teken dat ze te laat naar bed gaan. Je zou dus ook nog kunnen proberen of een half uurtje eerder naar boven verschil maakt.
Dit is bij ons ook zo inderdaad. Als G. te laat naar bed gaat (tegen 8 uur) ligt ze nog heel lang te keten. Gaat ze netjes rond 7 uur dan is het zo gepiept.
pi_194637720
Herkenbaar allemaal, slaapissues genoeg hier.

Er speelt natuurlijk ook veel voor een 2-jarige nu bij NJ. Onderschat de spanning/enthousiasme oid rondom verjaardag en grote zus worden niet! Hopelijk lukt het haar snel weer om beter in slaap te komen.
pi_194638772
NJ, de 2 weken na Juul haar 2e verjaardag waren slaaptechnisch vreselijk. Vergelijkbaar met jouw verhaal. Maar na 2 weken was het ineens over, een vervelende fase dus.

En hoi vanaf Farmcamps waar Juul het heerlijk heeft en zelfs door de krijsende kinderen van de tent hiernaast heenslaapt.
pi_194638811
Ik herinner me ineens dat wij ook zo'n slaapregressie hebben gehad, toen heeft kapteintje weer een tijdje in het campingbedje bij ons geslapen omdat ie steeds helemaal bangig wakker werd en daarna moeilijk weer in slaap viel.
pi_194638932
Hier ook zo'n fase gehad en daarna zelfs weer een tijdje 2 dutjes wat ook net zo plots weer terug ging naar 1 en daar zitten we nu nog steeds op.
pi_194639131
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 18:22 schreef LeSage het volgende:
Mijn kleuter doet zelfs nog ooit een dutje :o :@
Ik quote mezelf even, want zoals het hier staat lijkt het alsof ik hele goede slapers heb, terwijl dat sowieso niet het geval is :')

Kleuter doet soms nog een dutje, peuter wil niet altijd, maar doet hem uiteindelijk toch.
‘s Avonds is het vaak ontzettend gedoe om ze te laten slapen. We zijn deze week begonnen om er niet meer bij te gaan zitten, want het kostte ons echt de hele avond. En het is ook geen echt verdriet meer, meer gewoonte en ‘afdwingen’.
En dan komt S. nog steeds weleens bij ons liggen, hoewel het sinds de vakantie minder vaak is _O_

Maar hier dus al 3,5 jaar gedoe met slapen, want het eerste jaar met S. was wel heel oké :')
  woensdag 19 augustus 2020 @ 22:28:02 #106
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194639685
Jongons, over 2 weken gaat Max naar school. Iets moet echt dichtbij komen om impact te hebben geloof ik, want voorheen had ik er niet veel mee eigenlijk. Ik vond het voorheen zo lekker dat dat hele schoolcircus begon en Max nog lekker af en toe hele dagen thuis was. Vanmorgen hebben we er ook echt nog even van genoten, samen op pad, gewoon even naar het vliegveld, op een terras samen vliegtuigen kijken.

Ik zie op tegen broodtrommels, brood smeren, gymkleren, elke dag ergens heen moeten. Ik maak me zorgen of hij het er wel fijn vindt; hij heeft het nu zó fijn bij het kdv. Wat hij daar in (slechts!) een jaar heeft opgebouwd is echt geweldig. Fijne juffen, fijne vriendjes. Vertrouwen is er wel dat hij dat dan ook wel gaat doen op school, maar ik geloof dat ik wat koudwatervrees heb. Hij overziet ook werkelijk niet dat het volgende week over is met de pret. Eén uurtje wennen voor de vakantie was zo kort. Voor het idee ben ik er nog maar even met hem langsgelopen gisteren.

Vandaag hadden we een kdv-vriendje te spelen. Vorige week was Max daar. Zo helpen we elkaar een beetje uit de brand bij gebrek aan psz op woensdag. Heerlijk hoe die ventjes spelen. De ander is net zindelijk en liet gewoon hoppa zijn broek zakken midden in de speeltuin :D :D :D Hem snel tegen een boom geparkeerd, alwaar hij graag alles uittrok en ging hurken. Daarnaast Max die spontaan natuurlijk ook moest :') en juist zijn broek een cm laat zakken en een boog produceert waar ze in Brussel u tegen zeggen. Echt, ik lach me rot met die ventjes.

Afijn, ik ga maar nadenken over de tractaties voor zijn afscheid (en ook op school? want op zijn verjaardag is hij daar al een weekje).

Ik kan wel weer uitkijken naar de tijd die het ons oplevert om te werken èn misschien wel wat tijd voor onszelf te hebben.

Einde relaas, nu bier B:)B
  Manager PR/Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 22:52:43 #107
269689 crew  Viv
pi_194640101
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:28 schreef Quoi het volgende:
Ik zie op tegen broodtrommels, brood smeren, gymkleren, elke dag ergens heen moeten.
Ja bluh, en elke dag vroeg opstaan. :{ Ik heb serieus thuisonderwijs overwogen hierom, gewoon je eigen plan kunnen trekken. O+ :@

Heeft Max zijn DKTP rondom 4 jaar al gehad? ZZ gisteren, en vanmiddag belde het kinderdagverblijf dat ze opgehaald moest worden vanwege koorts (38.0, niet hangerig) want coronamaatregelen. }:|
  woensdag 19 augustus 2020 @ 23:09:15 #108
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194640287
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:52 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja bluh, en elke dag vroeg opstaan. :{ Ik heb serieus thuisonderwijs overwogen hierom, gewoon je eigen plan kunnen trekken. O+ :@

Heeft Max zijn DKTP rondom 4 jaar al gehad? ZZ gisteren, en vanmiddag belde het kinderdagverblijf dat ze opgehaald moest worden vanwege koorts (38.0, niet hangerig) want coronamaatregelen. }:|
Ja, dat hè?

Nee! Ik vroeg me dat pas nog af, maar oudere kindjes in de omgeving hier hebben 'm ook nog niet gekregen. Balen van de verhoging, hopelijk snel over.
pi_194640520
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 23:09 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ja, dat hè?

Nee! Ik vroeg me dat pas nog af, maar oudere kindjes in de omgeving hier hebben 'm ook nog niet gekregen. Balen van de verhoging, hopelijk snel over.
Ze lopen hier in de prinsenstad en omgeving een beetje achter. A kreeg hem met 4j10m :s)
  donderdag 20 augustus 2020 @ 09:12:56 #110
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194642418
@Quoi, ik zou het trakteren op school achterwege laten. Max is al gevoelig soms, straks denkt hij dat hij op school ook weer weggaat oid. Je lieve mannetje. En oh ja, op veel basisscholen is momenteel een niet trakteren beleid ivm corona. Mijn 6 jarige kon dit jaar ook niet trakteren, ze hebben het wel gevierd, met een paar andere kindjes die jarig waren in de tijd dat school was gesloten.

[ Bericht 15% gewijzigd door Rijstebuiltje op 20-08-2020 09:19:15 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_194642446
Hier op school is het beleid dat voor de 4e verjaardag in groep 1 niet getrakteerd wordt. Inderdaad omdat er al zoveel op ze afkomt met de eerste schooldagen.
pi_194642576
Ik hoor hier niet meer :+
M. is maandag begonnen op de basisschool. Op haar school mag wel weer getrakteerd worden (mits individueel verpakt enzo), maar weet niet of dat voor de groep 1 kindjes ook geldt. M. heeft in ieder geval niet getrakteerd, vond het al druk genoeg :P
Ik zag ook op tegen de broodtrommel e.d., maar het valt me tot nu toe alleszins mee! Je kan het eventueel ook de avond ervoor al maken zodat het wat tijd scheelt in de ochtend. Ze gymmen hier met de kleuters in hun ondergoed, scheelt ook weer kleding :P

M. had de DKTP met 3 jaar 9 maanden. Wat een verschil per regio zeg!
  donderdag 20 augustus 2020 @ 10:21:03 #113
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194643178
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 09:15 schreef lunapuella het volgende:
Hier op school is het beleid dat voor de 4e verjaardag in groep 1 niet getrakteerd wordt. Inderdaad omdat er al zoveel op ze afkomt met de eerste schooldagen.
Volgens mij is dat bijna overal, ik heb iig nog nooit gehoord van een kind dat voor zijn 4e verjaardag op de basisschool ging trakteren.

Bij mijn oudste zag ik ook zo op tegen die overgang, voor mijn gevoel gingen we in één klap van "vrijheid blijheid" naar elke dag een verplichting. Maar het wende echt super snel, ook omdat ik aan mijn kind zag hoe leuk hij het vond en hoe erg hij toe was aan school.
Als straks Guppy ook naar school gaat (die gaat liever vandaag dan morgen, maar moet nog tot na de herfstvakantie wachten) begint hier ook weer een nieuwe fase. Eindelijk wat meer tijd om in huis te klussen en dingen voor mezelf te doen (haha, dat denk ik nu, ben benieuwd hoe hard ik daarop terug kom straks :D).
KuikenGuppy
  donderdag 20 augustus 2020 @ 10:23:03 #114
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194643195
Wat fijn, jullie reacties! Ik wil alles doen om het voor hem zo rustig mogelijk te houden. Ik denk dat ik dan maar aan de juf vertel dat jij jarig is vrijdag, maar verder geen trakteren etc. Voor mezelf overigens ook wat rustiger :+

@Miezziej is M ook al naar school!!?? Alle cliche's zijn waar en dus ook: wat is die tijd verschrikkelijk snel gegaan!
pi_194645305
B heeft ook niet getrakteerd toen hij 4 werd. Boterhammen worden hier maar 2x per week gesmeerd want geen continurooster. Ik herinner me vooral dat B de eerste maanden moe was, heel erg moe, dus de weekenden hielden we rustig.

Het is een leuke fase, ze zijn dan ineens zo groot en wijs.
pi_194645543
-slik- Ik realiseer me door jullie dat het nog maar anderhalve week duurt voordat ik Günther weer twee halve dagen in de week moet afleveren op de peuterspeelzaal. Snif!
Het waren goeie weken in ons eigen dorp vol zand en zwemmen, glijbanen, dansen, ijsjes en met schepnet poeltjes en sloten uitbaggeren :9
Basistoestand was ongeveer dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O*
Nu al zin in de zomervakantie van volgend jaar als -ie alweer drieënhalf is! O+
Wel half september nog even in een tentje middenin een Veluws bos, voor restje zomer :)

En welkom NJ en grote kleine dame! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_194647423
Hmm, slaapregressie met 24 maanden kan dus een dingetje zijn.. Maar inderdaad, spanning nu rondom haar verjaardag (die in meerdere dagen gevierd is), verjaardag van m'n vrouw, daarmee visite en cadeautjes, de zwangerschap.. Ze zal er hier natuurlijk ook wel het e.e.a. van meekrijgen. Wie weet wordt het nu even rustiger. Alleen nog even de bevalling en baby. *)

Vannacht heeft ze relatief goed geslapen trouwens!

Ze slaat hier soms op het kdv de middagdut over, maar dan ligt ze er 's avonds helemaal af. Chagrijnig, lichtgeraakt, onhandig. :+ Dat even slapen lijkt wel echt nodig. We maken haar nu 's middags wel wakker na 1,5/2 uur (als ze dan niet allang wakker is) zodat het niet overdag slapen is i.p.v. in de nacht. Maar dat wordt ook niet altijd in dank afgenomen. :P

O+ @minilot
pi_194648000
Speciaal voor jou dan NJ, de peuterlunch van de dag! 8-)

Pannenkoek met wat stroop, verder kaas, gedroogde abrikoos, kerstomaten, komkommer, glas water :W
Succes met de slaapissues!
Let me see you stripped down to the bone
pi_194652937
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:46 schreef minilot het volgende:
Speciaal voor jou dan NJ, de peuterlunch van de dag! 8-)

[ afbeelding ]

Pannenkoek met wat stroop, verder kaas, gedroogde abrikoos, kerstomaten, komkommer, glas water :W
Succes met de slaapissues!
Ik ga hier zo goed op. *) O-) Mijn geluksmomentje voor de avond! O+
pi_194658031
@minilot , ik zie er ineens ook weer tegenop dat ze straks niet meer 24/7 bij me is :o Jullie vakantie klinkt ongeveer zoals die van ons :) We zijn nu een weekje in Friesland met z’n viertjes en oh wat hebben we het naar ons zin O+ Op de enkele driftbui na zie ik haar gewoon dagelijks groeien en ontwikkelen, en het is zo’n heerlijk sociaal kind, ze zegt gedag tegen elke voorbijganger en staat heerlijk mee te dansen bij de kinderdisco, ik moet ook meedansen van haar :')

Die maaltijd van Gunther ziet er heerlijk uit :9

Hé NJ, jij ook nog gefeliciteerd met je verse peuter! *O*

Wij waren gisteren in DoeZoo Leens, mochten jullie een keer naar het hoge noorden gaan of er wonen; dat is een echte aanrader! Een kleinschalig dierenpark gericht op educatie en ontdekken. Allebei de dames hier vonden het prachtig mooi, C vond zelfs de slangen en spinnen leuk :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_194680018
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 07:41 schreef rena het volgende:
@:minilot , ik zie er ineens ook weer tegenop dat ze straks niet meer 24/7 bij me is :o Jullie vakantie klinkt ongeveer zoals die van ons :) We zijn nu een weekje in Friesland met z’n viertjes en oh wat hebben we het naar ons zin O+ Op de enkele driftbui na zie ik haar gewoon dagelijks groeien en ontwikkelen, en het is zo’n heerlijk sociaal kind, ze zegt gedag tegen elke voorbijganger en staat heerlijk mee te dansen bij de kinderdisco, ik moet ook meedansen van haar :')

Die maaltijd van Gunther ziet er heerlijk uit :9

Hé NJ, jij ook nog gefeliciteerd met je verse peuter! *O*

Wij waren gisteren in DoeZoo Leens, mochten jullie een keer naar het hoge noorden gaan of er wonen; dat is een echte aanrader! Een kleinschalig dierenpark gericht op educatie en ontdekken. Allebei de dames hier vonden het prachtig mooi, C vond zelfs de slangen en spinnen leuk :)

SPOILER
Thanks!
Leuk jou ook weer te zien @rena ! O+
pi_194680084
@Lemijn, is Jacob inmiddels al gewend in jullie nieuwe huis?
Moest ik ineens aan denken :)
pi_194680570
Ik heb een peuter in bed gelegd en de kamer versierd. Vanmiddag Kwamen al 2 vrienden en morgen komt familie voor zijn verjaardag. Hij wordt 4. De laatste week samen is ingegaan, daarna is het 8 jaar lang basisschool. Hij heeft er zo veel zin in, hij is er echt klaar voor. De beren die ik op de weg zag, zijn verdwenen (uitgezonderd het poepen want dat is nog steeds een drama maar dat is echt fingers crossed dat dat goed gaat).

Morgen haal ik een kleuter uit bed *;
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:22:59 #124
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194680780
Spannend Nazil! Fijne dag morgen *O* .

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 20:33 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Lemijn, is Jacob inmiddels al gewend in jullie nieuwe huis?
Moest ik ineens aan denken :)
Ja, geheel gewend. Hij verzuchtte laatst toen ik hem ophaalde na een werkdag 'nu gaan we lekker naar huis'. Dus dat zit wel goed :Y.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194681845
:W hoi allemaal,

Hele tijd geleden dat ik hier geschreven heb, leuk om jullie perikelen te lezen, James gaat na de herfstvakantie naar school, hij kan haast niet wachten, helaas voor hem nog zo'n 6 weken psz. Verder is hij eigenlijk al meer kleuter dan peuter, alleen die verdomde luier....ik had hem overdag zo goed als zindelijk maar na de operatie in Juli klapte dit in en nu vertikt hij t weer :X

Ik probeer weer wat vaker mee te lezen.
Plaatje van meneer
3.5 jaar 20kg en 106cm (ongeveer)

S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:54:09 #126
269689 crew  Viv
pi_194682080
Ha @gewoonmezelf87, leuk je weer te zien meeschrijven en wat is James al een grote vent! :o

En hoe is het met jou (en je rug)? Je was toch aan het daten met iemand? *;
pi_194682132
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:54 schreef Viv het volgende:
Ha @:gewoonmezelf87, leuk je weer te zien meeschrijven en wat is James al een grote vent! :o

En hoe is het met jou (en je rug)? Je was toch aan het daten met iemand? *;
Mijn rug.blijft knudde maar alles went.
Ik was aan het daten maar dat is niks geworden helaas.

Hoe is het met jjouw mini?
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:09:50 #128
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194682364
Wij leggen net de laatste hand aan de tractatie van Max voor maandag, want morgen geen tijd. Kan iemand mijn tractatie posts uit het zwangerschapstopic terugvinden? Nee hè? :D #wachtmaar #ziejewel

Ik hou er eigenlijk wel van, beetje crea freubelen. Max gaat het geweldig vinden!

@Nazil!!!! Alvast kudels voor jou en je grote vent!!

En OMG wat heb je met kleine James gedaan @gewoonmezelf87 ? Wat een bink.
pi_194682545
Onwerkelijk hè, hoe snel ze groeien? Ik zag gister een filmpje terug van vorig jaar waar U. net losse stapjes leerde zetten en "da dada" riep. En nu is het een heus ventje dat je oren van je kop kletst en bijna tegen de muren op klimt. :P
SPOILER
@rena die krullen zijn super lief! O+

@Quoi Leuk! Wat ben je aan het maken? :)

@Lemijn fijn dat hij gewend is aan jullie nieuwe woning!
Ben nog wel benieuwd wat je met het kamertje achter de keuken hebt gedaan. :P

@gewoonmezelf87 Wat een heuse kleuter al!

@Nazil Jij alvast gefeliciteerd met morgen een echte kleuter! O+
Protège moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:22:05 #130
269689 crew  Viv
pi_194682590
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Mijn rug.blijft knudde maar alles went.
Ik was aan het daten maar dat is niks geworden helaas.
Jammer! (van je rug én je date) :*
quote:
Hoe is het met jjouw mini?
Goed hoor! O+ Nog even vrolijk als altijd, is nog niet veel met school bezig (gisteren wel samen een rugzakje gekocht, mnohh wat staat dat schattig!). Ze zegt eerder: "Als ik 4 ben, dan gaan we naar Lapland!" Dat is inderdaad de bedoeling in maart, alleen moet het dan wel in 6 landen tegelijk goed gaan qua corona. :%
pi_194684147
Wat gaat Max trakteren quoi?
Hier ook al aan de traktatie gewerkt, maar ik heb nog een week. Ik ben maar op tijd begonnen zodat ik me hopelijk niet hoef te haasten. N helpt overigens heel enthousiast mee deze keer, zo leuk!
Hier mag op de basisschool niet getrakteerd worden (ook niet zonder corona) en dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg. Ook al vind ik het nu wel leuk om mee bezig te zijn.

Nazil, gefeliciteerd met je kleuter!

Duman, Gm en Rena; wat een grote jongens en dame al!

Oeh, toffe reis op de planning Viv! Ik ben ook benieuwd hoe het verder gaat met Corona.
Ik zou volgend jaar toch erg graag redelijk zorgeloos weer op vakantie willen kunnen. N wordt aan het einde van de zomer 4 dus daarna zitten we ook meteen aan de schoolvakanties ‘vast’, ook al weet ik dat dat officieel pas met 5 is.
pi_194685052

Dit is onze traktatie. Een week in het voren gemaakt omdat ik de rest van de week druk ben. In de weg zit een snelle jelle ontbijtkoek reep in.

en de jarige Job. Zo blij met zijn Lego!
pi_194685805
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 09:45 schreef Nazil het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is onze traktatie. Een week in het voren gemaakt omdat ik de rest van de week druk ben. In de weg zit een snelle jelle ontbijtkoek reep in.

[ afbeelding ]en de jarige Job. Zo blij met zijn Lego!
Superleuk zeg die traktatie!gefeliciteerd met je kleuter *O*

James gaat dino stoepkrijt trakteren... is echt een dinofiel dat kind van mij
S. 2014
J. 2016
  zondag 23 augustus 2020 @ 12:36:20 #134
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194686987
quote:
[ afbeelding ]

Superleuk gedaan!!

En van harte! Onze UD-genootjes O+ Wat was het van Lego?

Qua tractatie zitten we overigens in dezelfde categorie ;)
SPOILER
pi_194687136
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:36 schreef Quoi het volgende:

[..]

Superleuk gedaan!!

En van harte! Onze UD-genootjes O+ Wat was het van Lego?

Qua tractatie zitten we overigens in dezelfde categorie ;)
SPOILER
Ook hele leuke traktatie! Hulpdiensten zijn hier ook favoriet.

Hij kreeg de grote doos met lego classic (gewoon veel blokjes wilde ik, om huizen te bouwen) en een ijscowagen. En een grondplaat.

Mama daar komen meer cadeautjes! (= visite :+)
nu ben ik echt 4 he. O+
pi_194687515
Gefeliciteerd Nazil!
  Manager PR/Moderator zondag 23 augustus 2020 @ 13:22:12 #137
269689 crew  Viv
pi_194687588
Gefeliciteerd Nazil! Fijne verjaardag nog voor hem en tot binnenkort bij de kleuters! *O*
pi_194693716
Gefeliciteerd Nazil! Een echte kleuter O+ Zie ik je daar weer verschijnen :D
  zondag 23 augustus 2020 @ 21:36:19 #139
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194695366
Ja gefeliciteerd met je kleuter Nazil! Fijn dat je kind zo blij was!
  zondag 23 augustus 2020 @ 21:38:48 #140
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194695424
En nog een O+ voor alle foto's.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 23:19 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:Lemijn fijn dat hij gewend is aan jullie nieuwe woning!
Ben nog wel benieuwd wat je met het kamertje achter de keuken hebt gedaan. :P
Haha, dat is badkamer gebleven, want geen grote verbouwing en het kleine kamertje boven is mijn werkkamer (lees opslaghok voor boeken en papieren zooi). Badkamer beneden blijkt enorm handig, Jacob gaat vaak in bad als ik kook of juist opruim, dan sta ik er pal naast.
pi_194695865
Bedankt allemaal, ik ga een deurtje verder. Het was een leuke dag met als afsluiter het restaurant Met De Twee Gouden Bogen. Daarna was hij zo aan het stuiteren dat er niks meer mee te beginnen was.
Tot snel!
pi_194695953
Gefeliciteerd Nazil!
pi_194700710
Gefeliciteerd Nazil! *O*

Ik reed net de auto voor het vakantiehuisje en C moest huilen omdat we weer naar huis gaan. Zegt genoeg over hoe leuk onze week was, dit park is echt een aanrader met kleine kindjes!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_194701354
quote:
[ afbeelding ]

Nog gefeliciteerd! Wat een leuke traktatie!
pi_194701466
Wij waren zaterdag naar de Buytenhof in Rhoon gefietst. Wat een toffe plek is dat! We kwamen voor de zelfpluk van appels en peren, maar ze hebben ook een pluktuin voor bloemen, een speeltuin aan een terras, een varkensstal en een toffe boerderijwinkel met veel eigen producten.

Jip was helemaal in zijn nopjes. En wij ook!

SPOILER
pi_194704846
Ja hoooooi nu echt terug van vakantie, 12 dagen Achterhoek, 5 dagen thuis, week Farmcamps in Zeeland en nu dus echt weer thuis. Sterker nog moet morgen iets doen wat op werken lijkt.

Juul vond het fantastisch op de boerderij, ze werd idolaat van de tractors en de kippen. Ze was de hele dag in de weer met de zandbak en de modderkeuken voor onze tent. Ze sliep supergoed en dat was een meevaller want ze sliep in 1 ruimte met haar grote broer. We hadden haar anders bij ons neergelegd maar daar was niet echt plek voor. En ze crosste het erf over op een traptractor terwijl ze voor deze week weigerde op iets te zitten wat op een fiets leek. Ze ging echt HARD.

Wat een sprongen maakt zo'n peuter in zo'n vakantie. Zo mooi om te zien. Ze speelt echt, van B zijn we gewend dat ie rent en klimt en stoeit en met zijn auto's racet. Juul kon zich goed vermaken met haar pop en de rollenspellen die daarbij horen.

SPOILER
Met grote broer
SPOILER
  maandag 24 augustus 2020 @ 14:54:25 #147
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194705033
Wat heerlijk zeg! Ik ga Farmcamps ook echt een keertje plannen :)

En zo'n pluktuin, ook zo'n goed idee!
pi_194707667
Farmcamps lijkt mij ook erg leuk! Ziet er tof uit exode! :)

Wat een grote peuters alweer! Leuke foto’s O+

Hier in t dorp staat de heide mooi in bloei, we kwamen kijken of de schapen er nog waren maar ik vond alleen de hoeder geloof ik :')

SPOILER
Vorige week zakte het op het gebied van zindelijkheid een beetje in. Geen probleem, maar hij begon wel af en toe met luier om zelf aan te geven op het potje te willen. Vandaag ging het weer erg goed! Hij heeft uit zichzelf op het potje gepoept en liep daarna ook uit zichzelf met het potje naar de wc om het erin te gooien en door te trekken _O_ Bleef verder ook buitenshuis droog zonder luier dus ik ben weer eens benieuwd hoe het verder gaat :')
pi_194707994
Wat een leuke hoeder Fleur! :D
Ik vind het toch al goed klinken hoor, die zindelijkheid!

En wat heerlijk om te zien Aure en Exode. O+
Ik zou er ook graag nog even tussenuit gaan, maar wat doet Corona en we hebben zoveel geld uitgegeven met de verbouwing / baby / nieuwe auto en zijn nog niet klaar wat uitgaves betreft dat ik dus twijfel. Zijn er misschien ergens goede acties in september / oktober? :@
We kamperen normaal, dus dan lijkt het al snel duur, maar met jonge baby wil ik nu graag een huisje oid.
  maandag 24 augustus 2020 @ 22:07:05 #150
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194708837
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2020 21:19 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Farmcamps lijkt mij ook erg leuk! Ziet er tof uit exode! :)

Wat een grote peuters alweer! Leuke foto’s O+

Hier in t dorp staat de heide mooi in bloei, we kwamen kijken of de schapen er nog waren maar ik vond alleen de hoeder geloof ik :')

SPOILER
Vorige week zakte het op het gebied van zindelijkheid een beetje in. Geen probleem, maar hij begon wel af en toe met luier om zelf aan te geven op het potje te willen. Vandaag ging het weer erg goed! Hij heeft uit zichzelf op het potje gepoept en liep daarna ook uit zichzelf met het potje naar de wc om het erin te gooien en door te trekken _O_ Bleef verder ook buitenshuis droog zonder luier dus ik ben weer eens benieuwd hoe het verder gaat :')
Dat klinkt heel goed! Wat een prachtige foto. Wat fijn dat je daar dichtbij woont.

Wij hadden ook een hoeder zondagmiddag, maar dan in een ander stukje natuur:

SPOILER
Max nam vandaag afscheid van het kdv. Hij heeft de hele dag in het middelpunt van de belangstelling gestaan O+ En dan is het nu voorbij. Donderdag mag hij bij de BSO wennen. Gelukkig zit daar ook een vriendje van het kdv dat afgelopen maand afscheid nam. Er komt een reptielenman met slangen en hagedissen enzo :D En dan maandag in de startblokken.

Alle uitgenodigde kindjes voor het feestje van Max zijn dolenthousiast en komen. Ideaal eigenlijk zo deze tijd (want qua familie doen we low profile, alleen opa's en oma's en tante/oom). We laten ze lekker brengen en halen voor 2 uurtjes en verzinnen wel iets met brandjes blussen. Ze kennen elkaar allemaal via kdv/psz/school/buurt, dus dat komt goed. Het gezicht alleen al van een van de jongetjes toen hij een uitnodiging kreeg vanmorgen O+ Priceless.
pi_194710608
Oh, leuke foto’s allemaal O+

Farmcamps lijkt mij ook wel iets ja. Ziet er tof uit.
pi_194710673
En mag ik even een *O* voor Kevin?
Ik vond het zo raar. Op vakantie heeft ie continue doorgeslapen en we waren 1 nacht thuis en hij werd weer 2x wakker ‘s nachts. Mijn moeder zei: “Hij ligt op een waterader, verplaats dat bed nu!”
Ik geloof er niks van, maar toch het bed aan de andere kant van zijn kamer gezet en nu slaapt hij ook al weer 4 nachten door. *O* *O* *O*
Ik weet nog steeds niet of ik het geloof, maar het is echt heerlijk. Het is ook net of hij veel rustiger slaapt. Als ik nu ‘s avonds ga kijken ligt ie nog gewoon in zijn bed en niet achterstevoren oid.
pi_194710796
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 22:07 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dat klinkt heel goed! Wat een prachtige foto. Wat fijn dat je daar dichtbij woont.

Wij hadden ook een hoeder zondagmiddag, maar dan in een ander stukje natuur:

SPOILER
Max nam vandaag afscheid van het kdv. Hij heeft de hele dag in het middelpunt van de belangstelling gestaan O+ En dan is het nu voorbij. Donderdag mag hij bij de BSO wennen. Gelukkig zit daar ook een vriendje van het kdv dat afgelopen maand afscheid nam. Er komt een reptielenman met slangen en hagedissen enzo :D En dan maandag in de startblokken.

Alle uitgenodigde kindjes voor het feestje van Max zijn dolenthousiast en komen. Ideaal eigenlijk zo deze tijd (want qua familie doen we low profile, alleen opa's en oma's en tante/oom). We laten ze lekker brengen en halen voor 2 uurtjes en verzinnen wel iets met brandjes blussen. Ze kennen elkaar allemaal via kdv/psz/school/buurt, dus dat komt goed. Het gezicht alleen al van een van de jongetjes toen hij een uitnodiging kreeg vanmorgen O+ Priceless.
Heerlijk! O+
pi_194713280
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 10:03 schreef Adrian4 het volgende:
En mag ik even een *O* voor Kevin?
Ik vond het zo raar. Op vakantie heeft ie continue doorgeslapen en we waren 1 nacht thuis en hij werd weer 2x wakker ‘s nachts. Mijn moeder zei: “Hij ligt op een waterader, verplaats dat bed nu!”
Ik geloof er niks van, maar toch het bed aan de andere kant van zijn kamer gezet en nu slaapt hij ook al weer 4 nachten door. *O* *O* *O*
Ik weet nog steeds niet of ik het geloof, maar het is echt heerlijk. Het is ook net of hij veel rustiger slaapt. Als ik nu ‘s avonds ga kijken ligt ie nog gewoon in zijn bed en niet achterstevoren oid.
Wat het ook is, het is tof :D *O* lekker bezig kevin!
pi_194725187
Dirk heeft volgens mij 'last' van onze verhuizing. Dinsdag krijgen we de sleutel en we zijn dus al een poos aan het rommelen in huis. Sinds een paar dagen wil hij niet meer (alleen) slapen s avonds, we mogen überhaupt niet weggaan en hij wordt intens verdrietig als een van ons (of beide) er niet is. Vanochtend werd hij huilend wakker dat papa niet weg mocht zijn, maar die was natuurlijk al lang aan het werk. Ik vind het zo sneu en ik weet ook niet goed wat ik eraan/ermee kan doen. ;(
Als klap op de vuurpijl reed er afgelopen weekend een auto tegen onze auto aan, en ondanks dat het niet hard ging heeft het wel indruk gemaakt. Dirk het er steeds over, inclusief tranen en grote gebaren. En dan straks een ander huis en andere opvang om aan te wennen. Het is wel veel voor zo'n klein manneke zeg.

@Lemijn en andere verhuizers met kind, hoe lang duurde het bij jullie voordat je kind (of kinderen) gewend was aan het nieuwe huis? Ik zie er als een berg tegenop vandaag. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_194726228
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:25 schreef Nanuke het volgende:
Dirk heeft volgens mij 'last' van onze verhuizing. Dinsdag krijgen we de sleutel en we zijn dus al een poos aan het rommelen in huis. Sinds een paar dagen wil hij niet meer (alleen) slapen s avonds, we mogen überhaupt niet weggaan en hij wordt intens verdrietig als een van ons (of beide) er niet is. Vanochtend werd hij huilend wakker dat papa niet weg mocht zijn, maar die was natuurlijk al lang aan het werk. Ik vind het zo sneu en ik weet ook niet goed wat ik eraan/ermee kan doen. ;(
Als klap op de vuurpijl reed er afgelopen weekend een auto tegen onze auto aan, en ondanks dat het niet hard ging heeft het wel indruk gemaakt. Dirk het er steeds over, inclusief tranen en grote gebaren. En dan straks een ander huis en andere opvang om aan te wennen. Het is wel veel voor zo'n klein manneke zeg.

@:Lemijn en andere verhuizers met kind, hoe lang duurde het bij jullie voordat je kind (of kinderen) gewend was aan het nieuwe huis? Ik zie er als een berg tegenop vandaag. :@
Hier ging het uiteindelijk best soepel. We hebben hem wel laten logeren van de dag voor de verhuizing tot de dag nadat we over waren zodat ie niet in die chaos hoefde rond te lopen.

Hij is van tevoren ook al een paar keer mee geweest naar het nieuwe huis, er alvast eens n middagtukje gedaan in het campingbed.

We hebben steeds heel duidelijk uitgelegd wat we gingen doen en in welk huis " we gaan vandaag verven in het nieuwe huis, dan ga jij smiddags slapen in je nieuwe kamer, en daarna gaan we weer naar het oude huis en slapen we allemaal daar". De kapitein heeft het inderdaad ook een tijdje nodig gehad dat hij wilde weten wie waar was en tot wanneer. Zijn manier om het een beetje te begrijpen denk ik.

Hier was het binnen een week echt wel weer volledig normaal en alsof we nooit ergens anders hadden gewoond, bij de nieuwe opvang stapte hij ook zo in en draaide mee in het ritme ( wat natuurlijk overal grofweg hetzelfde is).

Wat wij trouwens ook bewust niet gedaan hebben is hem later nog meenemen naar het oude huis, bijvoorbeeld toen we daar nog moesten gaan schoonmaken ect. Dat zou te verwarrend zijn denk ik. En vanaf het verhuizen hebben we ook het nieuwe huis "ons huis" genoemd (dus zonder nieuw/oud erbij). Geen idee of dat nog verschil heeft gemaakt, maar ik ben van team " je kan nooit duidelijk genoeg zijn" :D

[ Bericht 9% gewijzigd door littledrummergirl op 26-08-2020 13:00:23 ]
pi_194726782
Wij zijn verhuisd toen B 3 jaar was, hij heeft de weken voor de verhuizing 'geholpen' met klussen. Zo heeft hij zij eigen kamer geverfd (lees paar keer met de roller over de muur gegaan) en geholpen met de nieuwe zandbak in elkaar zetten etc.
Net als bij ldg hebben we hem uit logeren gestuurd op de verhuisdag. Hij kwam dus pas in het nieuwe huis toen de woonkamer en zijn slaapkamer opgeruimd waren.

De avond voor de verhuizing was hij enorm boos en wilde niet slapen. Hij wilde niet naar het nieuwe huis. Maar uiteindelijk is het soepel verlopen, ook wij zijn nooit meer naar het oude huis geweest met hem. Overigens was B vooral bang dat niet al zijn spullen meeverhuisden, zijn knuffels en auto's hebben we hem zelf in laten pakken en dat hielp.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 14:39:54 #158
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194728014
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:25 schreef Nanuke het volgende:

@:Lemijn en andere verhuizers met kind, hoe lang duurde het bij jullie voordat je kind (of kinderen) gewend was aan het nieuwe huis? Ik zie er als een berg tegenop vandaag. :@
Het klinkt alsof je je best al doet om de impact te beperken :) Verder heeft het nu eenmaal best wat impact. Hier is alles best gladjes gegaan (geen extra tips bovenop die al zijn gegeven), maar desondanks heeft hij het best nog wel even over het "gele" (=oude) huis gehad. Het vervaagt. En het is logisch.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 14:42:38 #159
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194728068
Max is ook al 2 weken bang voor alleen zijn, slaapt regelmatig tussen ons in en heeft heftige dromen. Ik wijt het maar aan alle op stapel staande veranderingen. We praten erover en verder accepteer ik maar dat het ook gewoon spannend is.

Naar de buitenwereld doet hij trouwens koeltjes over alles.

Vandaag kregen we een kaartje van zijn toekomstige juf. Met "wat leuk dat je bij ons komt" erop. Zo lief O+
pi_194728401
Hebben jullie peuters soms ook dat als je hun gevoel bevestigd " dat is inderdaad eng" of "ja,ik denk inderdaad dat je ziek bent" dat ze dan helemaal in tranen uitbarsten en het dan pas echt lijken te realiseren ofzo :?. Ik kan het niet goed uitleggen, maar soms "breekt" kapteintje echt als ik zoiets doe, dat ie zich ineens realiseert dat het inderdaad ook echt eng is o.i.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')