Tinos85 | donderdag 13 augustus 2020 @ 10:02 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? | |
Tinos85 | donderdag 13 augustus 2020 @ 10:03 |
Bijzonder dat hij gelijk weer terug mag komen op de paddock terwijl hij zaterdag nog positief testte. | |
Dven | donderdag 13 augustus 2020 @ 10:13 |
Ja en nu negatief. Dus weinig bijzonder aan. | |
DKUp | donderdag 13 augustus 2020 @ 10:14 |
Ik zou hem lekker de volgende race pas laten rijden. Is toch wat veiliger. | |
Starflyer | donderdag 13 augustus 2020 @ 10:23 |
Wel als je na een positieve test 10 dagen in quarantaine moet. Het is nog geen 10 dagen sinds zijn laatste positieve test. | |
DKUp | donderdag 13 augustus 2020 @ 10:27 |
Beter safe than sorry Kut Racing Point | |
potjecreme | donderdag 13 augustus 2020 @ 10:41 |
Jammer, had Hulk nog een race gegund. Hoe fit is Perez. Vorige race heeft Hulk laten zien dat hij ook punten pakt voor het team. | |
4-elements | donderdag 13 augustus 2020 @ 10:45 |
Hij is toch negatief getest? Lijkt mij veilig genoeg. Bovendien had hij zelf geen last van symptomen, dus ik neem aan dat hij gewoon fit aan het weekend kan beginnen. | |
DKUp | donderdag 13 augustus 2020 @ 10:50 |
Nou ja waarschijnlijk wel, maar voor de zekerheid zou ik het risico toch wat indammen. | |
tja77 | donderdag 13 augustus 2020 @ 10:51 |
Hoeveel meer bewijs wil je dat het veilig is om iemand te laten rijden? Anders hadden ze hem net zo goed niet laten testen. | |
4-elements | donderdag 13 augustus 2020 @ 10:53 |
Als hij ook maar een klein beetje een risico zou vormen, zouden ze hem niet tot de paddock toelaten. Dat risico willen ze niet nemen. ![]() | |
DKUp | donderdag 13 augustus 2020 @ 10:58 |
Nou ja gaan dan. Jammer voor Nico dat wel. | |
beantherio | donderdag 13 augustus 2020 @ 11:02 |
Het is veel minder strikt dan bijv. de regels die we hier in Nederland hebben: daar moet je na een negatieve test nog steeds 14 dagen in quarantaine. Ik vraag me af wat de regels in Spanje zijn. | |
Dven | donderdag 13 augustus 2020 @ 11:15 |
Engeland =/= Spanje | |
Dven | donderdag 13 augustus 2020 @ 11:21 |
Niets aan de hand. Zo lang hij negatief test is hij daar gewoon welkom. | |
Starflyer | donderdag 13 augustus 2020 @ 11:40 |
Vandoorne is voor de rest van het seizoen de aangewezen reservecoureur van McLaren. Na vandaag is het Formule E seizoen afgelopen en is hij weer beschikbaar. | |
WheeledWarrior | donderdag 13 augustus 2020 @ 11:48 |
Gezien de voorzichtigheid denk ik dat ook niet. Gewoon racen dus. | |
opreis | donderdag 13 augustus 2020 @ 15:00 |
Ik ben benieuwd hoe andere coureurs nu op hem reageren als hij in de buurt komt ![]() Misschien dat iedereen voorlopig met een boog om hem heen gaat lopen. | |
Asschen_sukar | donderdag 13 augustus 2020 @ 15:38 |
Tenzij je in de zorg werkt. Ik mocht na m'n negatieve test gelijk weer beginnen (niet dat het lichamelijk al ging, dus uiteindelijk nog veel langer dan die 14 dagen thuis gezeten ![]() | |
MakkieR | donderdag 13 augustus 2020 @ 19:12 |
Best wel opmerkelijk, in 2019 had Max Verstappen over 5 wedstrijden zonder uitvalbeurt 76 wedstrijdpunten, nu in 2020 heeft Max met een uitvalbeurt al meer wedstrijdpunten dan vorig jaar. | |
Starflyer | donderdag 13 augustus 2020 @ 19:17 |
De Ferrari's zijn er tussen uit gevallen. | |
opreis | donderdag 13 augustus 2020 @ 19:21 |
1x 3de 2x 2de 1x 1ste met een FL Is ook best wel een mooi lijstje | |
Tinos85 | donderdag 13 augustus 2020 @ 19:21 |
Vier races op het podium, 3,2,2,1. Dat loopt aardig op qua puntenaantal. Vorig jaar twee keer een derde plek en drie keer een vierde plek. | |
Whiskers2009 | donderdag 13 augustus 2020 @ 19:43 |
^^ Dat. | |
#ANONIEM | donderdag 13 augustus 2020 @ 19:45 |
Goed nieuws! | |
MakkieR | donderdag 13 augustus 2020 @ 20:34 |
Je kunt hier wel op uitmaken, dat Verstappen zijn positie dit jaar veel sterker is dan vorig jaar, toen nog met een veel sterker Ferrari, met andere woorden, hoeveel wedstrijdpunten zal Max dit jaar meer halen ten koste van Ferrari dan vorig jaar, en zal dit genoeg zijn om Hamilton van zijn troon te stoten. Vorig jaar pakte Ferrari veel meer punten af van RBR. | |
VacaLoca | donderdag 13 augustus 2020 @ 20:36 |
Mja, vind het niet heel fair om halverwege de spelregels te veranderen. Max vind het ook niet helemaal eerlijk voor de fabrikanten die daar geld en hard werk aan besteed hebben. Renault heeft ook veel geïnvesteerd in party mode heb ik 't idee. | |
beantherio | donderdag 13 augustus 2020 @ 20:56 |
Ik vraag me af hoe ze het precies willen doen. Er wordt wel eens gedaan alsof "party mode" een knopje is in de auto waarmee simpelweg de limiet van het toerental wat wordt opgeschroefd, maar volgens mij is het wat ingewikkelder. En ik weet ook niet of het echt zoveel helpt om het te verbieden. edit: wat ik ervan begrijp is dat ze het middels de parc ferme regels willen afdekken. Dus: je mag na de kwalificatie niks meer aan de auto veranderen en dus voortaan ook niet meer aan de motorinstellingen (wat een van de uitzonderingen was). | |
opreis | donderdag 13 augustus 2020 @ 21:28 |
Alsof Ferrari nooit punten van Mercedes af pakte | |
Starflyer | donderdag 13 augustus 2020 @ 21:32 |
Zie ook de discussie in het andere topic. F1 / [Voorbeschouwing] Formula 1 Spanish Grand Prix 2020 #1 | |
JoeDiMaggio | zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:36 |
![]() | |
Rossdale | zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:24 |
Volledig mee eens, hoewel het voor ons een stuk leuker gaat worden om races te kijken is het gewoon competitievervalsing om dat nu ineens door te voeren. Doe dat dan vanaf volgend seizoen. Of eigenlijk drie seizoenen geleden al.. Maargoed | |
Starflyer | woensdag 19 augustus 2020 @ 10:54 |
Alle 10 teams zijn bereid om het nieuwe Concorde Agreement te tekenen. https://www.fia.com/news/f1-statement-concorde-agreement | |
Whiskers2009 | woensdag 19 augustus 2020 @ 16:38 |
Zanardi is weer vd IC af ![]() | |
Lokale_Notabele | donderdag 20 augustus 2020 @ 10:31 |
Heb je ooit weleens een F1 race op Imola gezien? Het is doorgaans spannender om naar opdrogende verf te kijken. | |
Whiskers2009 | donderdag 20 augustus 2020 @ 10:53 |
Wellicht wordt de afschaffing vd party-modus uitgesteld tot Monza: https://racingnews365.nl/(...)formule-1-uitgesteld | |
DombohetOlifantje1 | donderdag 20 augustus 2020 @ 10:59 |
Meermaals. Heerlijke baan. Ide blijft een held. En dan maar 1 vrije training dit jaar. Baan gerenoveerd. Goddelijke race wordt het. | |
Nattekat | donderdag 20 augustus 2020 @ 11:32 |
Eén van de beste races die ik me kan herinneren was op Imola ![]() | |
vosss | donderdag 20 augustus 2020 @ 11:45 |
https://www.gpblog.com/nl(...)formance-in-gp-.htmlKut Mercedes ![]() | |
Nattekat | donderdag 20 augustus 2020 @ 11:49 |
Mercedes ploft in de laatste ronde. | |
vosss | donderdag 20 augustus 2020 @ 11:50 |
Ja 1 bocht voor de finish zodat die alsnog kruipend als eerste over de streep komt ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Nattekat op 20-08-2020 11:52:50 ] | |
Nattekat | donderdag 20 augustus 2020 @ 11:53 |
1 ronde eerder dan om het zeker te weten. | |
vosss | donderdag 20 augustus 2020 @ 11:54 |
Ok. Eens. Waar kan ik tekenen? ![]() | |
Nattekat | donderdag 20 augustus 2020 @ 11:56 |
Hier: _________________ | |
Lokale_Notabele | donderdag 20 augustus 2020 @ 12:01 |
Kun je uit de doeken doen in welk jaar deze race waaraan je refereert plaats heeft gevonden? | |
vosss | donderdag 20 augustus 2020 @ 12:07 |
Ik hoop dattie niet op 1 mei 1994 doelt ![]() ![]() | |
Lokale_Notabele | donderdag 20 augustus 2020 @ 12:15 |
Hij zal wel op 2005 Alonso vs Schumacher doelen. Al werd toen ook pijnlijk duidelijk dat je op Imola niet of nauwelijks in kunt halen. We wachten in spanning af. | |
Starflyer | donderdag 20 augustus 2020 @ 12:46 |
In plaats daarvan mogen ze geen betrouwbaarheidsupdates doorvoeren waardoor ze het nog langer kunnen volhouden. https://www.racefans.net/(...)-italian-grand-prix/ | |
Nattekat | donderdag 20 augustus 2020 @ 13:00 |
U gaat door voor de koelkast. | |
bianconeri | donderdag 20 augustus 2020 @ 13:18 |
Sowieso dat hele party mode gedoe.... Wat een onzin om daar naar te gaan kijken. Omdat (met name) Mercedes een betere motor weet te bouwen dan de rest moet je Mercedes aanvallen op de party modus? Maak dan gewoon zelf een betere motor. Dat is toch het hele punt ook van de F1? De hele ontwikkeling rond de auto's en er is geen enkele reden om dit weg te halen. Dat er wordt gezegd dat dit onder Parc Ferme valt vind ik ook niet helemaal passend. Want het is niet alsof ze een andere motor er in doen die zwakker is. Het is gewoon een knopje die ze ook wel in de race schijnen te kunnen gebruiken. Het is net als met ''overtake'' even een boost die je kunt gebruiken. | |
Nattekat | donderdag 20 augustus 2020 @ 13:23 |
Ik lees nu per ongeluk artikelen van een maand geleden, waaruit blijkt dat Schumacher en zijn familie schijnbaar werken aan zijn eerste publieke optreden volgens Todt. Neem het een beetje met een korreltje zout gezien geen van de grote sites het heeft opgepikt, maar misschien is er toch een beetje licht aan de horizon. | |
Dazalbest | donderdag 20 augustus 2020 @ 13:59 |
Getekend EN Gedeeld in Limburg | |
TagForce | donderdag 20 augustus 2020 @ 14:46 |
Mja, maar er valt wat voor te zeggen, want getuige de vele boordradios gedurende een qualy of race heeft een formule 1 wagen tegenwoordig een ECU van een kilometer of 3 groot. Telemetry wordt van de wagen naar de pits gestuurd, daar zit een een computer programma die aangeeft wat de ideale stand van de settings is om het eind van de race zo goed mogelijk te halen. Deze informatie wordt via de boordradio aan de coureur doorgegeven, die dan weer via knopjes op het stuur die instellingen instelt. Vroeger diende het Parc Fermé ervoor dat je geen wijzigingen aan de auto kon doen om een betere afstelling voor de race te zetten. Dat gold toen ook voor de motorische afstelling aangezien er welgeteld 2 knoppen op het stuur zaten: Radio, en Ignition, en twee hendeltjes om de rembalans en ARBs mee in te stellen. Tegenwoordig zitten er meer dan 70 functies op een stuur om alles door de coureur te laten instellen, van rembalans tot hoeveel benzine er vanaf welk percentage gas ingespoten wordt. Wat mij betreft is het heel eenvoudig om èn de partymode te verwijderen, èn de kosten omlaag te brengen. Engine parameters mogen alleen bekabeld aangepast worden terwijl de wagen in de pitbox staat. Enige uitzonderingen daarop zijn de pitlimiter, en de beschikbare ERS opslag en afgifte. Dan hou je 5 knoppies over op het stuur, vallen er weer mensen uit omdat de motor het begeeft (je kan namelijk niet meer overschakelen naar "FAIL 3 position 6, Max, Urgent. FAIL 3 position 6"). En kan Hamilton niet meer 5 rondjes partyen, om vervolgens op 80% (Engine 3, position 1, Fuel 5, Setting 4, 2 clicks left volgens Bono) de race uit te cruisen. Enige jammere is dat mijn zelfgebouwde simracing button box met 128 functies dan ook een beetje overkill wordt ![]() | |
Starflyer | donderdag 20 augustus 2020 @ 15:33 |
En een coureur moet de auto 'alleen en zonder hulp' besturen, dus vanuit de pitbox aangeven in welke stand de motor moet staan is daarmee in tegenspraak. En het gerucht gaat (volgens AMuS) dat één of meer teams in kwalificatiestand meer power dan toegestaan gebruiken door de sensors te omzeilen via de 'auxiliary power circuits'. Dat wordt hier dan ook mee voorkomen. | |
mikieu | donderdag 20 augustus 2020 @ 19:22 |
RBR had een perfecte auto met de oude voorvleugel, dat wordt ook veranderd. De banden hadden zij ook veel beter onder controle als Mercedes, dat wordt ook aangepakt. Als je er over zou vallen dat het midden in het seizoen gebeurt snap ik dat, maar een keer iets wat Mercedes wat harder raakt als andere lijkt me niet zo gek. Overigens vind ik Mercedes wel erg hard schreeuwen, waar ze normaal direct de underdog spelen doen ze nu iets te stoer. Ik denk dat we daar nog wel een plof gaan zien als die engine modes weg zijn. | |
bianconeri | donderdag 20 augustus 2020 @ 19:42 |
Het gaat er niet om of het kan, dat is waarschijnlijk vrij simpel of je verbiedt het omzetten van de knop voor het gebruik er van. Maar wat is er nou aan het veranderen dan? De party mode is niets anders dan dat je even de motor een schop geeft waardoor die meer kracht geeft. Net als de overtake button. Het is niet alsof er op de 1 of andere manier iets aan de auto wordt veranderd voor of tijdens de race. Het is simpel een knopje die ze omzetten. In wezen is er dus niets anders aan wat niet binnen Parc Ferme zou passen, want ze veranderen niets alleen ze gebruiken het praktisch niet omdat de motor gewoon niet langdurig zoveel kracht aan zou kunnen. Is overigens niet alleen Hamilton hoor. Geldt net zo goed voor Max. Elke F1 auto heeft het, alleen die van Mercedes werkt beter. En zelfs zonder party mode zijn ze minstens een halve seconde sneller. | |
bianconeri | donderdag 20 augustus 2020 @ 19:46 |
Krijgen ze echt hulp dan? Ze doen het toch echt zelf. Natuurlijk is er veel mapping. Maar vanuit de pitbox geven ze alleen de beste mogelijkheden aan. De coureur moet alles toch echt zelf doen. De banden hebben ze nog steeds veel beter onder controle. Dat bepaalde systemen veranderen is tot daar aan toe. Het hybride tijdperk is gekomen. DRS is gekomen. Het ene team profiteerde er dan weer meer van dan anderen. RBR is zo'n team wat een beetje gevallen is. Mercedes heeft het heel goed opgepakt en heeft gewoon een hele sterke motor. Dat de volle kracht van de motoren niet gebruikt kan worden een hele race lang is toch niet zo'n probleem? Dat knopje heeft elk team. Moet je ze dan altijd maar op 90% laten racen? En niet toelaten om beter te ontwikkelen? Je denkt toch niet dat het echt veel uitmaakt? Er wordt gezegd dat het ongeveer 0,4 seconden is voor Mercedes. Nou hebben de andere teams ook zo'n party mode dus die winnen ook wat. Max ligt een goede seconde achter Mercedes, dus die zit er alsnog flink achter. | |
mikieu | donderdag 20 augustus 2020 @ 19:57 |
Nee, veranderd niks. Maar het valt gewoon op dat ze zich gedragen als Helmut Marko. | |
Peterselieman | donderdag 20 augustus 2020 @ 20:21 |
Op zich is het wel goed dat ze al die veranderingen in de motorstanden aanpakken. Laat de coureur er lekker vrij in om de motorstanden zelf te kiezen. Handhaaf het unaided op dat gebied | |
TagForce | donderdag 20 augustus 2020 @ 21:08 |
Er is wel redelijk wat verschil tussen een overtake knop waarmee ze tijdelijk een rijker benzinemengsel inspuiten, of een 'motormanagement mode' instellen die 50+ parameters die de motor gebruikt op maximum zet. En jawel, want in Parc Fermé mag je dus niets aan de auto veranderen. In de geest van die regel (opgezet toen er nog carburateurs op zaten) mag je dus ook de sproeier van de carburateur niet aanpassen. En laat dat nou exact het soort wijziging zijn die de party mode (en het hele engine mapping selectiescherm van het stuur) wel doet. Niet dat ze dat ooit gaan doen, maar het zou leuker zijn als ze gewoon weer volle bak moesten rijden, zonder dat ze in een relax stand gezet kunnen worden. | |
bianconeri | donderdag 20 augustus 2020 @ 21:32 |
Dan moet je dus juist meerdere standen hebben, ipv altijd maar 1 conservatieve stand. Ja maar aan de motor veranderd er in wezen niets. Want die party mode is er en verdwijnt niet voor of tijdens de race. Hij wordt alleen niet gebruikt, dat is toch wel een verschil. Het doet wellicht wel wat meer dan een overtake button doet, maar het komt niet op heel veel anders neer vind ik ten minste. Het geeft je gewoon toegang tot het maximale uit je motor, meer niet. En omdat een motor dat niet te lang kan hebben zorg je ervoor dat die dat niet de hele tijd heeft. Simple as that. | |
opreis | donderdag 20 augustus 2020 @ 22:27 |
Deze al geplaatst? Geweldige compilatie van de geweldige spectaculaire race van de beste racer ooit. | |
Dauthi | donderdag 20 augustus 2020 @ 23:07 |
Dit is gewoon pure coaching, gaat eigenlijk helemaal nergens meer over. | |
Justevo | vrijdag 21 augustus 2020 @ 00:16 |
Dit mag wat mij betreft verboden worden. Prima dat je doorgeeft als er iets op de track ligt, maar dit gaat nergens meer over. | |
THEFXR | vrijdag 21 augustus 2020 @ 02:11 |
LOL | |
Starflyer | vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:24 |
Williams is verkocht aan een investeringsmaatschappij, Dorilton Capital. https://www.williamsf1.co(...)-by-dorilton-capital | |
Starflyer | vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:25 |
Dubbel | |
vosss | vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:33 |
Wilde het net posten ![]() | |
vosss | vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:35 |
Jammer, geen familiebedrijf meer. Maar wel noodzakelijke verkoop. Hadden ze eigenlijk al eerder moeten doen. | |
TagForce | vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:52 |
Als je 1 stand mag instellen voor de qualy en daar ook de race mee moet rijden, wat doe je dan? Een conservatieve stand? Met het risico dat je buiten de punten eindigt omdat je te conservatief was? Of ga je voor 'no guts, no glory' met een stand die wellicht in sommige gevallen het einde van de race niet gaat halen? Maar wel met een kans om de race te winnen. Ik denk dat het tactisch veel interessantere races gaat opleveren. Mja, maar je kijkt dan niet naar wat de party mode daadwerkelijk is. Je gaat er vanuit dat het een knopje is, en dat dan de motor magisch ineens heel andere dingen doet. Er is niets magisch aan, dat knopje wijzigt dingen in de motor die tijdens het opstellen van de parc fermé regel tussen qualy en race simpelweg niet met een knopje gewijzigd konden worden. Daar moest het blok voor blootgelegd worden, om vervolgens met een kabeltje allerlei variabelen en met een schroevendraaier allerlei fysieke zaken aan te passen. Dat is wat de regel verbiedt, dus het is niet in de geest van de regel dat dat nu via het stuur kan. Toen kwam er een periode waarin al die zaken gewoon vanuit de pits geregeld konden worden via de 2-way telemetry, en dat werd verboden door de regel dat de coureur de wagen zelf, en zonder assistentie, moest besturen. Wat was het gevolg? Al die zaken die vanuit de pits geregeld werden konden nu met knopjes op het stuur gewijzigd worden door de coureur zelf. De coureur krijgt de instructie om wijzigingen door te voeren via de boordradio. Als je kijkt naar de reden voor de regels, en de huidige situatie, dan kun je niet anders dan concluderen dat al die knopjes op het stuur er alleen maar zijn gekomen om de geldende regels mbt parc fermé te omzeilen. De enige manier om daar vanaf te komen is te zorgen dat je al die variabelen en andere zaken weer alleen maar met een kabeltje in de pitbox mag veranderen. Maar goed, je mag dat anders zien, uiteraard. | |
Dauthi | vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:57 |
Toch knap van Claire, in 7 jaar het familiebedrijf gesloopt maar wel een OBE binnen gehengeld. | |
heywoodu | vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:18 |
Wat zonde dat het zo gelopen is, net nu het ook zienderogen beter aan het gaan is ![]() | |
Starflyer | vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:21 |
Ik blijf het onterecht vinden om Claire daar de schuld van te geven. De achteruitgang was, imho, al ingezet na het vertrek van BMW. Ver voordat zij de dagelijkse leiding had. Toen al waren ze regelmatig in de achterhoede terug te vinden, met achtste en negende plaatsen in het constructeurskampioenschap. Sterker nog, onder haar leiding had Williams zelfs een opleving met twee derde en vijfde plaatsen, voordat Paddy Lowe met de slechtste Williams ooit op de proppen kwam. De Williams filosofie om alles zelf te willen doen (zonder veel geld te hebben) is daar volgens mij debet aan, wat dus ook al onder de tijd van Frank het geval was. | |
vosss | vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:23 |
Dr Mario Theissen ![]() Wat doet die eigenlijk nog vandaag de dag? ![]() | |
Dauthi | vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:34 |
Tja, het is haar keuze geweest om te pappen en nathouden ipv haar eigen koers te varen. | |
Sinister-D- | vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:41 |
Indd, Adam Part staat aan de voet van mislukkingen van de jaren na BMW. | |
beantherio | vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:10 |
Van zijn pensioen aan het genieten. | |
jpjedi | vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:14 |
Problemen waren duidelijk maar ze heeft nooit de noodzakelijke veranderingen tijdig doorgevoerd terwijl het allemaal steeds moeilijker werd. Ze konden ook geen tegenvallers meer absorberen. | |
Starflyer | vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:26 |
Dat kon ze ook niet in haar eentje. Dat soort beslissingen gingen altijd via het Executive Committee, waarin meer mensen zitten en de leiding in handen is van Mike O'Driscoll. En helemaal boven in de keten staat nog steeds Frank Williams, als voorzitter van de Holding. | |
nils7 | vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:34 |
| |
mikieu | vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:06 |
Officieel: FIA voert verbod op party mode in https://racingnews365.nl/(...)-mode-in?utm_medium= Monza dus | |
Tarado | vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:20 |
wijzen naar 1 persoon is altijd makkelijker maar het ligt meestal wat ingewikkelder inderdaad, Williams is iig behouden dat scheelt. | |
Nattekat | vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:36 |
Gvd, nog een week wachten... | |
Starflyer | vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:37 |
De inhoud van de Technische Directive is 'bekend'. Volgens AMuS gelden vanaf de Grand Prix van Italië de volgende regels. • Vanaf de start van de kwalificatie tot het eind van de race mogen de coureurs nog maar 1 power mode gebruiken, behalve als ze in een langzame ronde zitten, zoals bijvoorbeeld een formation lap, in- of outlap, achter de SC of bij een VSC. • De overtake mode blijft behouden, maar mag alleen in de race gebruikt worden. • Vanaf de derde motor moeten alle motoren van dezelfde leverancier in dezelfde modes draaien. • In verschillende Grand Prix mogen andere settings gebruikt worden. https://www.auto-motor-un(...)echnische-direktive/ | |
Tijn | vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:39 |
Wat betekent dit? Dat alle Mercedesmotoren in dezelfde mode staan, of ze nou in een Williams of een Racing Point zitten? | |
daNpy | vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:43 |
Ja, vanaf de derde van wat? | |
mikieu | vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:10 |
3e motor in de pool, denk als de andere nog de 2e hebben dat die nog wel vrijheid hebben. Maar wie de 3e pakt moeten dat op elkaar afstemmen voor het weekend? Of 1 maal kiezen en zo laten? | |
bianconeri | vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:12 |
Nee dat noemde ik al wel, de party mode doet veel meer dan even simpel wat kracht meer geven. Alleen om het te activeren is het een simpel aan/uit knopje. Door dat ene knopje om te draaien komt er extra power vrij in de motor op wat voor manieren dan ook. Omzeilt het Parc Ferme dan? Parc Ferme zegt dat je niets mag veranderen aan de auto. In wezen doet bv de party mode dat niet. Het is niet dat ze meer voorvleugel bij zetten, of een andere setting veranderen. In wezen veranderen ze helemaal niets en blijft de party mode setting actief zowel bij quali als tijdens de race. Het is ''gewoon'' dat ze het even moeten aanzetten, net als dat ze de overtake moeten activeren. Maar de party mode optie is er altijd, die is niet verdwenen uit de motor en is ook tijdens de race gewoon beschikbaar. Heel vroeger zouden ze misschien wat zachter gaan rijden, nu doen ze dat o.a. door de motorkracht wat minder te maken om te besparen. Maar in wezen worden er helemaal geen veranderingen gedaan. Wat natuurlijk wel heel anders is is dat ze heel erg veel coaching krijgen vanaf de pitmuur. Dat er in de fabrieken heel veel mensen meekijken naar alle data en of je wel meer kracht kunt bijzetten en welke mode het beste is. Qua tactiek en opties hoeft de coureur het in wezen niet zelf uit te vogelen. Daar krijgen ze advies in. Dan zou ik als FIA zijnde eerder daar banden aan leggen dan aan dat knopje om even wat meer kracht tijdens quali en de race bij te voegen. Ik denk dat je juist door die party mode veel meer spanning kunt krijgen dan wanneer iedereen altijd maar in een conservatieve modus zit. Juist als er vanuit de pitmuur minder coaching gedaan mag worden. | |
Starflyer | vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:13 |
Vanaf de derde motor die een team voor een coureur inzet. Omdat sommige teams al een tweede motor hebben ingezet zijn er verschillen in belasting tussen de motoren, waardoor ze om te zorgen dat de betrouwbaarheid niet in het geding komt met een lagere power mode willen rijden. Vanaf het inzetten van de derde motor is dat geen issue meer en moet elke motor van een leverancier in dezelfde power mode rijden. Dus alle Mercedes/Ferrari/Renault/Honda motoren van alle teams rijden dan in dezelfde power mode. Dit om te voorkomen dat klantenteams worden benadeeld doordat ze in een lagere power mode zouden moeten opereren van de leverancier. Iets wat nu al tegen de regels is. | |
Tarado | vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:13 |
wel grappig als Williams de 1e is met de 3e motor | |
spectrumanalyser | vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:26 |
Artikel gelezen. Als ik het goed begrijp; De FIA wilt het besturen van de auto volledig aan de coureur overlaten. Het team mag geen aanwijzingen geven in welke motorstand de coureur moet rijden. Dit zal inhouden dat alle mogelijkheden er nog steeds zullen zijn, behalve de knop om van motorstand te wisselen. Voor zover ik weet is de Mercedesmotor snel dankzij de batterij en de verbeterde brandstof die ze gebruiken. Het is dan ook geen maatregel in de zin van balance of performance, het gaat er om dat de FIA eenvoudiger kan monitoren of er regels worden overtreden. | |
Sinister-D- | vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:52 |
Hamilton "tell me what to do, engine is dying!" incoming. | |
DKUp | vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:55 |
Hamilton in paniek, dat klinkt fantastisch. | |
mikieu | vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:27 |
Its nice weather out there -> mode 1 Look a balloon -> mode 2 Etc.. | |
Tijn | vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:38 |
Nee, de bedoeling is dat de motor in zowel de kwalificatie als de race in dezelfde motorstand blijft staan. De enige uitzondering is voor dingen als een in-lap, formatieronde, etc. | |
TagForce | vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:56 |
Nee, je snapt niet wat ik bedoel. Jij zegt: de partymode is er al, ze moeten hem alleen met de knop aanzetten. Ik zeg: De partymode 'aanzetten' verandert fysieke zaken waar je vroeger een schroevendraaier voor nodig had. Nog steeds, alleen zit die nu vast aan een stappenmotor om het onderdeel te draaien. En je hebt het alleen over de partymode, maar de regel geldt voor alle modi op de wagen. Het is dus niet alleen conservatief in qualy met de huidige racemodus voor in de race. Het is letterlijk hoeveel risico wil je nemen om snel te zijn. Te conservatief en de RB haalt de Merc in, te agressief en de Merc ploft. En hoe ver ga je daar in. Hoe betrouwbaar is die Honda als ie belast wordt. De Merc rijdt bijvoorbeeld de eerste ronden op 95% en de rest op 80% zodat ze indien nodig aan het eind nog 90% kunnen rijden. Dat kan niet meer. Maar gaan ze dan op 85%, of 87% rijden, en rijdt de Bull dan de race uit op 89% om 2 seconden voor Ham te eindigen? | |
Tijn | vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:05 |
Maar dat betekent dus dat in Monza niet iedereen hieraan vastzit, alleen degene die al op de 3e motor zitten? | |
Dazalbest | vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:13 |
Ik snap er niks meer van ![]() | |
DKUp | vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:14 |
Welke derde motor? | |
Starflyer | vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:19 |
Iedereen zit vanaf Monza vast aan één setting voor kwalificatie en race. Alleen hoeft die setting dan niet gelijk te zijn aan de andere coureurs die met dezelfde motor rijden. Pas als er voor coureurs een derde motor ingezet wordt, moet die setting in dezelfde race voor iedereen gelijk zijn die met een derde motor van dezelfde leverancier rijdt. | |
Starflyer | vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:57 |
Fernando Alonso krijgt een eigen serie op Amazon https://primevideoaanbod.(...)-alonso-eigen-serie/ | |
Whiskers2009 | vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:13 |
Uit het artikel:
![]() | |
bianconeri | vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:09 |
Jij snapt niet wat ik bedoel ![]() Ik snap wel wat jij bedoelt. Maar dat maakt nog altijd niets anders aan wat de party mode doet. Heel leuk dat je aanhaalt wat vroeger met een schroevendraaier moest gebeuren, maar dat vind ik niet zo'n relevante vergelijking. Het zou anders zijn als de party mode verdwenen zou zijn na de quali. Want dan is er blijkbaar iets veranderd aan de motor. Letterlijk gezien is er helemaal geen verschil tussen de motoren in quali en die in de race. Alleen wordt op bepaalde momenten, zowel tijdens de quali als tijdens de race een knop omgezet waardoor er meer kracht beschikbaar komt voor de motoren. Persoonlijk vind ik dat geen veranderen, aangezien die optie er altijd op zit en niet toegevoegd of afgehaald wordt. Hij wordt alleen niet constant gebruikt (door geen enkele team) omdat de motoren dat niet aan zouden kunnen. Ik haal de party mode als grootste voorbeeld aan. Maar overtake zou je idd ook kunnen aanhalen. Maar dat heeft meer met het leegtrekken dan te maken, die laadt gewoon niet snel genoeg op om constant te kunnen gebruiken. Daarin krijgen ze erg veel coaching om die zo goed mogelijk te gebruiken. Dat risico gaan ze dus absoluut niet nemen. Zoals jij zegt zou je moeten kiezen in 1 modus. Of de agressieve modus (party mode) of conservatief. Maar er gaat geen enkele team kiezen voor agressief. De Honda overleeft dat ook niet, de Merc niet en geen enkel team. Al zouden ze het 1 race volhouden dan kun je zo onderdelen afschrijven. Het is dan een modus die je voor de hele wedstrijd moet gebruiken, dat wordt voor iedereen exact hetzelfde en dan is de Mercedes ook alsnog veel sneller. Zelfs al zou de RB kiezen voor wel met party mode dan zouden ze er in elk geval qua 1 lap pace niet eens bij zitten (als je 1 seconde verschil neemt en daar alleen de 0,4 afhaalt van de Mercs mode en niet die van Honda). Nee dat wordt geen 80, 81, 82 of wat dan ook voor midden percentage. Ja hooguit qua ERS gebruik, maar daarin gaat niets veranderen. De Mercs gaan de party mode niet meer gebruiken in de eerste ronden. Dus de 99% waar ze dan mss op zitten, of mss wel 100, zullen ze dan niet hebben. Maar goed Honda zal dat misschien ook wel doen, als ze dat vertrouwen althans. Dus de Mercs gaan dan starten op 90%, en de rest van het veld ook. Dan zijn ze alsnog veel beter want iedereen moet op exact hetzelfde niveau zitten en wat dan het verschil maakt is wat al in de motor zit, het auto pakket en het ERS gebruik (waar Mercedes op elk vlak ook wint). Ze zullen alleen even die extra power voordeel door de betere party modus die Mercedes heeft niet hebben. Maar ze kunnen dan gewoon de hele race op dezelfde modus uitrijden. | |
TagForce | vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:23 |
Maar je doet net alsof de motor maar 2 mappings heeft... Party Mode en Conservative Mode... Dat is niet zo. Alleen al op het stuur zit een knop met 12(!!) engine mapping presets waar de coureur uit kan kiezen. Waarom denk je dat ze de hele tijd over de radio roepen: Engine 5 position 7, en dat soort dingen? De "Party Mode" is niets anders dan die ene mapping waarbij de motor het meeste vermogen levert, maar ook het snelst naar z'n grootje is. De keuze voor de race strategy qua engine mapping is niet een 'party mode aan/uit' keuze... Voor elk van de 20 parameters waaronder de motor opereert kan een waarde gekozen worden die de motor meer of minder power geeft, en meer of minder wear. Nu kunnen ze elk van die parameters tijdens de race aanpassen op het stuur. Dat mag dus straks niet meer, dus moet er een instelling komen voor elk van die 20 parameters waarmee je het snelst gaat, zonder dat de motor de geest geeft. En dat kan dan een keuze worden voor een set parameters (een mapping) die heel veilig is, of 1 die wat minder veilig is, maar je over de hele race 15 seconden oplevert. En dan wordt de keus ineens lastig, want wat doen de andere teams? Gaan die voor safe, en kunnen wij ook voor safe gaan, of gaan die voor snelheid waardoor wij op safe het gaan afleggen tegen de Bulls. En gaan ze dan voor acceleratie uit langzame bochten, of voor extra PKs in een hoger toerenbereik? Met andere woorden: Blijf je ze voor als ze in DRS afstand komen, of kun je ze net buiten DRS houden door sneller uit die bochten weg te zijn en zo 2 tienden extra te hebben op het meetpunt voor de DRS. De keuze gaat verder dan alleen hoe snel ben je over een rondje... Het gaat er ook om hoe je op bepaalde delen van het circuit presteert. Als Max zou kiezen voor extreme acceleratie en daarom een iets agressievere mapping kiest, en Merc gaat voor zekerheid en heeft daarom een stuk op de baan waar Max ze voorbij zou kunnen komen, om vervolgens op de rest van de baan de mogelijkheid te hebben de Mercs achter zich te houden door elke keer net 1 tiende genoeg over te houden om DRS te blokkeren, dan gaat Mercedes die race gewoon niet winnen, want zelfs als ze Max voorbij gaan, dan kan hij met zijn mapping ze op een niet DRS stuk terugpakken. (dit is een extreem voorbeeld, maar goed). Barcelona 2016 is een goed voorbeeld van hoe dat dan werkt om iemand achter je te houden. Elke keer in het laatste deel zette Max heel even aan, om vervolgens precies genoeg over te hebben aan het eind van het rechte stuk om Raikkonen achter zich te houden. Als je met een engine mapping rijdt waar dat mee mogelijk is, en de ander heeft op dat deel een klein nadeel door zijn mapping, dan krijg je een leuk gevecht. Zeker als op een ander deel van het circuit de rollen zijn omgedraaid. | |
vosss | vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:25 |
Ik ga dit morgen allemaal lezen | |
Starflyer | zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:00 |
GpToday had vandaag een tweet over die 12 engine mappings. | |
bianconeri | zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:11 |
Het gaat hier echter om de party mode die er af zou moeten. Dat gaat om het enige wat ze willen weg doen. Dat gaat geen enkel verschil maken en de race alleen maar minder spannend maken. Als Mercedes de motor minder hoeft te sparen vanwege het gebruik van die party mode dan hoeven ze niet te schommelen van 95-100% naar 80-85 vanwege het sparen van de motor. Dan kunnen ze gewoon volledig gaan. Het zal eerder Honda zijn die moet gokken bij de start omdat Mercedes alleen dan even niet die maximum kan gebruiken. Overigens als je kijkt bij de Mercedes is het wel degelijk gewoon een draai van een knopje aan/uit. Natuurlijk werkt het niet zo simpel maar het activeren en uitzetten wel. Dat gaat echt helemaal niets veranderen voor die Mercedes, die zijn gewoon zo veel sneller dan de RB. Het enige wat kan verschillen is dat Max er dan 0,6 sec achter zit in quali (wow spanning) en dat de voorsprong geleidelijker opgebouwd gaat worden in de race ipv dat ze in 1x weg zijn. Je hebt wel overmatig veel vertrouwen in de RB he. Honda moet gewoon een veel sterkere motor leveren om Mercedes bij te kunnen houden en RB zelf moet gewoon een betere auto bouwen. Want dat grote verschil tussen de 2 auto's zit grotendeels in die 2 dingen en niet in de party mode. | |
bianconeri | zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:16 |
Buiten bovenstaande. Als je podcasts hoort en alles wat je over deze mogelijk nieuwe regel hoort, dan is er bijna niemand echt positief over. Zeker de racers zien er weinig verandering mee komen. Dan wordt er gezegd dat er meer spanning moet komen, maar waar? In de quali? Ook zonder de party mode ligt elke auto ver achter de Mercedes. Het gaat juist eerder in de rest van het veld dingen veranderen. Racing Point zal niet meer rond Max en andere middenveld auto's zitten en Russel? Tja die krijgt in flinke schop van de FIA en zul je niet meer even in Q2 zien. Dat is toch erg jammer, dat spannende gevecht van de quali middenin wordt juist om zeep geholpen gok ik. Vooraan om P1 zal er echt niets veranderen. En ik heb echt nog niemand gehoord die denkt dat het de race beter gaat maken. Eigenlijk zeggen alle racers en F1 kenners juist aan dat de races er eerder voorspelbaarder en slechter van worden (aangezien Mercedes maximaler kan rijden bv) dan dat het er spannender op zou worden. Veel vinden het ook niet helemaal eerlijk dat iemand gestraft wordt voor het doen van het beste werk aan de motor. Zeker niet om dat dan midden in het seizoen uit het niets. Omdat de rest van het veld faalt in het maken van een goede motor moet de ander maar gestraft worden voor het wel maken van een goede motor? | |
Tarado | zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:34 |
zowaar een keer met je eens in grote lijnen, ik vind regelwijzigingen tijdens een seizoen ook niet goed en verwacht ook geen enorme veranderingen maar ik denk ook dat de voornaamste reden is dat de FIA de controle terug wil en dat is nu eenmaal makkelijker als er minder settings zijn dus minder kans op sjoemelen. | |
Tijn | zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:38 |
Nee toch? Ze gaan toch alle engine modes aan banden leggen? | |
Tarado | zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:07 |
Wertha | zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:53 |
Oh kijk, nog een Brexit. | |
vosss | zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:56 |
Hoog tijd dat Honda eens hun VTEC op die pruttelbak die ze een F1 motor noemen schroeft. | |
Whiskers2009 | zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:59 |
Is uit 2018 kennelijk. | |
TagForce | zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:59 |
Het gaat niet om de partymode. Het gaat erom dat je nog maar 1 mapping mag gebruiken tijdens de qualy en race. Misschien moet je de nieuwe regels even bekijken. | |
Tijn | zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:02 |
Dat hebben ze al, hoor ![]() | |
mikieu | zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:10 |
Zou leuk zijn wanneer Bottas Covid krijgt, dat Vandoorne nog even een GP wint ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:11 |
Waarom niet Hamilton ipv Bottas? ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:17 |
![]() | |
George_of_the_Jungle | zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:24 |
Hamilton twee races van de kant toekijken zou het wel spannender maken ja. | |
mikieu | zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:29 |
Toch wel leuker wanneer hij Hamilton zou verslaan, maar kijkend naar het WDC mag dat ook wel ![]() | |
Tarado | zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:35 |
vegans zijn niet vatbaar | |
Peterselieman | zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:39 |
Dat dacht Novak Djokovic ook | |
Zipportal | zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:12 |
Grand Prix van België gratis te zien, ongeacht de provider https://www.ad.nl/formule(...)e-provider~ad8d712b/ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
vosss | zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:16 |
![]() | |
bianconeri | zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:57 |
Nog niet een F1 kanaal hebben ![]() | |
Nattekat | zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:00 |
Itt een jaar of 3 geleden, kijkt niemand nog via streams tegenwoordig ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:06 |
Lang leve de grote databundel | |
bianconeri | zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:07 |
Jij bent degene die met veel verschillen aan komt ![]() Doet er niets aan af dat juist een rare verandering in regels zoals dit alleen maar in het voordeel is van de sterkste motor: Mercedes. Die kunnen veel sterker rijden omdat ze toch niet hoeven te sparen en zijn in alles veel sterker dan de RB of welke auto dan ook. Quali wordt totaal niet spannend en middenveld met RBR, RP enzo wordt wat minder en achterin ook met Williams. De race gaat ook minder zijn hierdoor omdat Mercedes er alleen maar krachtiger van wordt en er minder mogelijkheden zijn om even wat power bij te zetten om toch wat kracht bij te zetten. | |
THEFXR | zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:08 |
dan draaien ze het terug als het saaier wordt | |
Nattekat | zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:16 |
Denk dat het gebrek aan legale alternatieven het probleem was. | |
Starflyer | zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:18 |
Denk het niet. De reden is niet om Mercedes te beperken maar omdat het lastig te controleren is of teams de regels overtreden. Ze hebben niet voor niets informatie over het gebruik van de ERS bij de leveranciers opgevraagd. Het vermoeden bestaat dat er meer vermogen dan toegestaan wordt gebruikt in de hogere power settings zoals de party mode. Door onder andere die af te schaffen proberen ze dat tegen te gaan. https://www.auto-motor-un(...)tem-untersuchung-f1/ | |
Kleffe_Dop | zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:47 |
RIP Hennostream ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:52 |
![]() Bedankt Henno ![]() | |
Nattekat | zondag 23 augustus 2020 @ 11:07 |
Ik kan Ziggo acestream hosten ![]() | |
Sinister-D- | zondag 23 augustus 2020 @ 11:26 |
heb ik Z!ggo Go voor. Liever SkyF1 streams, maar die lijken de laatste tijd ook veelvuldig uit de lucht gehaald te worden door de FOM. | |
Nattekat | zondag 23 augustus 2020 @ 11:30 |
Mogen Belgen dat? ![]() | |
Sinister-D- | zondag 23 augustus 2020 @ 11:32 |
mijn pa, in Nederland wonende en een Z!ggo account hebbende, komt elke zondag van de race "op bezoek" ![]() En aangezien je je Go account in het buitenland mag gebruiken kan ik dan gewoon kijken. | |
Nattekat | zondag 23 augustus 2020 @ 11:33 |
Aha, wat aardig van hem dat ie elke week langs komt. | |
potjecreme | zondag 23 augustus 2020 @ 11:37 |
Het is nog aardiger als pa gebruikersnaam en ww geeft. | |
Sinister-D- | zondag 23 augustus 2020 @ 11:56 |
![]() | |
mikieu | zondag 23 augustus 2020 @ 12:41 |
Belgen he ![]() | |
Sinister-D- | zondag 23 augustus 2020 @ 16:07 |
wie is Belg? | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 augustus 2020 @ 16:34 |
Ik hoop dat ze alle variabele engine mappings verbieden en dat ze hun accu's kunnen gebruiken om bv in te halen. | |
potjecreme | zondag 23 augustus 2020 @ 16:57 |
Ik zie nu pas je "" | |
mikieu | zondag 23 augustus 2020 @ 19:25 |
Stoffel bijvoorbeeld. | |
jpjedi | zondag 23 augustus 2020 @ 22:22 |
Ik woon ook in België en meeste NL’rs kijken hier tv op Ziggo abbo van familie. Tot 4 apparaten tegelijk. Hoef zelfs mn vpn niet aan te slingeren. | |
Justevo | maandag 24 augustus 2020 @ 00:00 |
Rrraceweek, triple header ![]() | |
Adrie072 | maandag 24 augustus 2020 @ 00:02 |
Nice! | |
ondeugend | maandag 24 augustus 2020 @ 00:17 |
Max presteert meestal niet echt op Spa. Misschien nu er geen fans zijn wel ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 24 augustus 2020 @ 07:46 |
Race week ![]() | |
fathank | maandag 24 augustus 2020 @ 11:07 |
https://www.gpblog.com/nl(...)mij-weinig-zin-.html Hulkenberg spreekt Nederlands ![]() | |
Metalfreak | maandag 24 augustus 2020 @ 13:12 |
*kuch*IPTV via Ali*kuch* ![]() | |
vosss | maandag 24 augustus 2020 @ 13:26 |
![]() ![]() ![]() | |
Rianne84 | maandag 24 augustus 2020 @ 14:19 |
Zo te zien kans op een regenrace | |
Tinos85 | maandag 24 augustus 2020 @ 15:43 |
Als ze met de kwalificatie maar genoeg brandstof meenemen ![]() | |
Marcoss | maandag 24 augustus 2020 @ 18:35 |
Zoals het wel vaker lijkt op maandag.. Maar zou wel leuk zijn, zeker op Spa waar je verschillende weersomstandigheden kan hebben op hetzelfde moment. | |
Yashaaaaa | maandag 24 augustus 2020 @ 21:17 |
Pareltje weer ![]() | |
Evenstar | dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:58 |
İstanbul Park op de kalender ![]() | |
Tijn | dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:10 |
Wel jammer dat Jerez nu definitief van de baan lijkt. | |
Pino112 | dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:11 |
Rossdale | dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:24 |
![]() | |
Starflyer | dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:34 |
Geen Jerez dus, waar ook sprake van was. | |
Starflyer | dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:57 |
Briatore is opgenomen in het ziekenhuis met Covid-19. https://www.racefans.net/(...)lised-with-covid-19/ | |
VacaLoca | dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:16 |
![]() | |
Nattekat | dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:33 |
Dat is geen leuke baan. | |
Evenstar | dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:08 |
Jerez is ook wel ok, maar die turn 8 in Istanbul is om te kwijlen. Prachtige baan dat. Pirelli moet daar zachtste banden meenemen, die lekker op hun donder krijgen ![]() | |
gbm | dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:22 |
Mja, vrees dat turn 8 inmiddels ook gewoon vol gas is. | |
Dven | dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:47 |
![]() Mochten ze publiek toelaten dan ga ik m'n best doen om de boot naar Istanbul te pakken. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:52 |
Als instagram volger van Flavio Briatore ben ik niet heel verbaasd dat de man ten prooi is gevallen aan het coronavirus. Als ik een 70+ jarige roker met overgewicht was dan had ik persoonlijk iets voorzichtiger gedaan. Laten we bidden voor Flavio. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:55 |
Om een beetje context erbij te verschaffen, deze post op Reddit:
| |
Lokale_Notabele | dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:05 |
Mannen zoals Briatore en Trump die min of meer boven de wet staan en normaal gesproken overal schijt aan (kunnen) hebben lijken te denken dat ze covid ook niet serieus hoeven te nemen maar hun geld gaat ze echt niet redden wanneer ze aan de beurt komen. | |
Whiskers2009 | dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:06 |
Hij schijnt niet op de IC te liggen: https://m.gpupdate.net/nl(...)etting-met-covid-19/ | |
#ANONIEM | dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:51 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:53 |
Hoe is het weer in Türkiye Istanbul in november dan? Ik hoop op een droge Qualy. Wil ze volgas door T8 zien jakkeren. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:01 |
Wat het in november in Istanbul voor weer is? Ze kunnen het weer van overmorgen geeneens voorspellen. Kun je geen informatie inwinnen bij familieleden in Turkije? | |
mikieu | dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:11 |
Toch wel een behoorlijke lift toen daar, maar je kan zomaar gelijk hebben. Alsnog wel een erg gaaf stuk. Het weer in november daar -> tussen de 9-14 graden. Gemiddeld 100mm neerslag in November ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:13 |
Gemiddeld is het maximaal 15°C in november in Istanbul en minimaal rond de 12°C. Er valt in november op 11 Dagen neerslag met een totaal van 32 mm en het is deze maand 19 Dagen droog in Istanbul. [ Bericht 61% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2020 19:13:58 ] | |
Lokale_Notabele | dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:23 |
Ik hoop dat de Pirelli budget bandjes het geweld in Instanbul turn 8 aankunnen. | |
Sinister-D- | dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:06 |
Turkije?![]() | |
Whiskers2009 | dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:28 |
Vettel ![]() | |
ESF1Gamer | dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:31 |
Multi21 | |
Sinister-D- | dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:31 |
Nee, dat was Maleisië '13. | |
Whiskers2009 | donderdag 27 augustus 2020 @ 14:10 |
Er gaat weer streng op de tracklimits gelet worden op Spa. In dit geval in 3 bochten. https://www.motorsportwee(...)champs/?feed_id=7436 | |
3rr0r | donderdag 27 augustus 2020 @ 15:00 |
@Nattekat F1 / [Voorbeschouwing] Formula 1 Belgian Grand Prix 2020 #1 | |
Pino112 | vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:10 |
Wertha | vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:40 |
Weet niet of ik hier voor op de bank ga staan. Het is een beetje een mehh(cedes) layout. | |
ESF1Gamer | vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:43 |
Lionheaad | vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:53 |
Fijn ronde tijden van minder dan een minuut. Dat wordt een mega saaie race, lekker alleen maar DRS treintjes. Joepie ![]() | |
DombohetOlifantje1 | vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:59 |
Ik blijf fan van deze kalender. 🤩 | |
Starflyer | vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:03 |
Records gaan gebroken worden. Snelste pole ooit staat op 58.79s en snelste raceronde op 1:00.00. Beiden gereden in Dijon in 1974. | |
Nattekat | vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:09 |
![]() | |
franklop | vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:12 |
Pakken wel de minst interessante layout zo ![]() Hadden de oude layout moeten pakken | |
Kleffe_Dop | vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:14 |
Het is maar goed dat het circuit midden in de woestijn ligt, anders had ik niet kunnen bedenken waar Toto de zandzakken zou vullen voor deze lay-out. | |
Nattekat | vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:15 |
![]() Die is nog wel interessant | |
Lokale_Notabele | vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:49 |
Waarom is dit de minst interessante layout? We hoeven zelf niet over het circuit te rijden. Voor ons als toeschouwers kan het denk ik wel een leuke race worden om naar te kijken. Het is wel jammer dat het 'outer circuit' niet echt een oval zonder banking is zoals de oval in Rio de Janeiro vroeger was. Er zitten nog aardig wat bochtjes in. Ook zouden ze in turn 1 eigenlijk de korte route moeten nemen om het nog sneller te maken. | |
Nebelwerfer | vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:58 |
Haha, wat zal die scheppen moeten. | |
Starflyer | vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:04 |
Snel, dus erg in het voordeel van Mercedes en dus niet interessant voor strijd vooraan. | |
heywoodu | vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:06 |
De Braziliaanse grootmacht Globo stopt er na dit seizoen mee, de real is geen kut meer waard en wordt steeds minder waard en men heeft geen zin in een nieuwe investering richting Liberty. https://www.uol.com.br/es(...)a-partir-de-2021.htm | |
Starflyer | vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:16 |
Tja, al een tijdje geen Braziliaan in de F1, dus niet verwonderlijk. | |
mikieu | vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:47 |
Waarom warmt het DAS systeem de banden op? Als je kijkt gaan ze van toe uit naar geen toe toch? Er werd steeds gezegd dat ze dit deden om minder frictie te hebben en zo banden te sparen. Alle filmpjes erover vertelde ons dit, maar zetten ze nu in de race meer toe in dan ze uit hebben of juist meer uit? | |
opreis | zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:30 |
Volgens mij gaan het van Toe in naar geen Toe. Hierdoor wordt het oppervlakte van de band dat in contact met de grond staat vergroot, maar belangrijker, de warmte wordt gelijkmatiger over de band verdeeld. | |
mikieu | zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:36 |
Nee. Toe uit wil je hebben bij ingaan van de bocht. Daarnaast verander je geen contactoppervlak, en heb je sowieso meer wrijving met toe (maakt niet uit welke kant op) als zonder toe. Daarom zeiden ze ook dat ze hiermee de banden gingen sparen. Ze doen echter het tegenovergestelde. | |
opreis | zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:40 |
Naja, dan gaan ze van toe out naar geen toe, de gelijkmatige warmte verdeling in de band blijft nog steeds van kracht. | |
Sunri5e | zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:44 |
Ik lees net dat de GP van Toscane op het circuit van Mugello wellicht met een beperkt aantal toeschouwers wordt gereden. Toevallig ben ik dat weekend daar in de buurt. Ik wil daarom graag kaartjes bemachtigen. Welke sites moet ik in de gaten houden? Gewoon formula1.com? Of kan ik beter ergens anders de kaarten bestellen? | |
Whiskers2009 | zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:12 |
De site van het circuit. | |
Starflyer | zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:25 |
Ze gaan van toe uit naar toe in op het rechte stuk tijdens een out lap/achter de sc om de banden beter op te warmen. | |
raptorix | zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:23 |
Is er eigenlijk een lijst met F1 superlicense houders? Er staan wat lijstjes op internet, maar die zijn vaak outdated, zo staat Schumacher er vaak niet tussen terwijl die hem al heeft gehaald. | |
opreis | zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:29 |
Je hebt gelijk qua oppervlak geloof ik en daar zat ik fout mee, dat gebeurd met chamber. Echter, doordat de banden bij toe out niet niet helemaal in de richting staan waar de auto heen gaat wordt de diagonaal van de band meer belast, en de 2 overgebleven "hoeken" wat minder, in tegenstelling tot het hele loopvlak wanneer er zonder toe wordt gereden. De wrijving wordt zonder toe evenwijderig over de band verdeeld. | |
Newone82 | zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:35 |
https://www.gpupdate.net/(...)snog-kampioen-wordt/ Lammers😂😂 | |
tja77 | zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:40 |
Zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. RBR staat bekend dat ze zich gedurende het seizoen ontwikkelen. Dus ja, de volledige potentie van deze RedBull is ook nog niet zichtbaar. Daarnaast kan 1 uitval van Hamilton het bovenin een stuk spannender maken. Dus ja, Mercedes is nog steeds favoriet, maar is dat een garantie dat Hamilton kampioen wordt? | |
Starflyer | zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:50 |
Doe lijst zal er vast zijn bij de FIA. Alleen niet openbaar. De rest is speculatie. | |
ChevyCaprice | zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:58 |
Blijf hoop houden!!! | |
TheFreshPrince | zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:10 |
Als Hamilton positief test kan het ook hard gaan. Blijft een onvoorspelbaar seizoen. Denk dat Max liever op de baan wint, overigens. | |
tja77 | zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:23 |
Mercedes is ontzettend dominant, meer desondanks staat Max na 6 races tussen beide Mercedessen, en heeft hij al een keer gewonnen. Voorgaande jaren stond hij er na 6 races een stuk slechter voor. Daarnaast weet Mercedes ook dat als ze iets een keer niet voor elkaar hebben (zie Silverstone) dat Max er als de kippen bij is. | |
bianconeri | zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:27 |
Ik kan mij overigens niet voorstellen dat ze internationale toeschouwers gaan toelaten. Dat zou wel heel erg slecht zijn als ze dat al doen. | |
Lokale_Notabele | zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:24 |
Flavio Briatore heeft het ziekenhuis alweer verlaten. #Blessed | |
Neef_Wuppie | zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:26 |
Rob en Rob zitten de hele week op elkaars lip, maar op zaterdag nog steeds een schermpje ertussen man man man ![]() | |
Dauthi | zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:16 |
Gewoon naar het circuit toe gaan in de week aanlopend naar de race, als er kaarten zijn worden ze ook aan de deur verkocht. | |
ESF1Gamer | maandag 31 augustus 2020 @ 12:53 |
Het is raceweek, mensen | |
VacaLoca | maandag 31 augustus 2020 @ 12:58 |
Klopt het dat Honda geen Power meer kan toevoegen dit seizoen? | |
Starflyer | maandag 31 augustus 2020 @ 14:29 |
Ja, de motoren zijn bevroren voor dit jaar. https://the-race.com/form(...)-of-engine-upgrades/ | |
potjecreme | maandag 31 augustus 2020 @ 16:49 |
Gelukkig hebben ze nog Red Bull achter de hand. | |
Fer | maandag 31 augustus 2020 @ 18:05 |
Hopelijk krijgt Ferrari een uitzondering want dit is wel heel zielig zo. | |
ESF1Gamer | maandag 31 augustus 2020 @ 18:12 |
Helaas voor ze, want komende zondag Monza en GP van Sakhir in december. Maar Monza wordt echt een blamage voor ze (thuiscircuit) | |
ESF1Gamer | maandag 31 augustus 2020 @ 18:33 |
https://www.ad.nl/formule(...)l-oproepen~a77f97f4/ Voor mensen die zin hebben in een F1 quiz. | |
Tinos85 | maandag 31 augustus 2020 @ 21:23 |
Ja joh, gewoon weer een uitzondering maken voor Ferrari. Eigen schuld. | |
Starflyer | maandag 31 augustus 2020 @ 21:32 |
Mugello is nog meer thuiscircuit. | |
ESF1Gamer | maandag 31 augustus 2020 @ 21:35 |
Als ze die winnen dan zijn ze wel legendarisch. | |
Kickinalfa | maandag 31 augustus 2020 @ 21:36 |
Mugello is toch de oude test track van Ferrari? | |
Starflyer | maandag 31 augustus 2020 @ 21:44 |
Laat dat oude er maar af. Ze zijn zelfs eigenaar van die baan. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mugello_Circuit | |
Nattekat | dinsdag 1 september 2020 @ 13:44 |
De organisatie van de Turkse GP mikt schijnbaar op 100.000 bezoekers ![]() Dat dmv toegangskaarten van ¤10 Sorry hoor, maar dan heb je het echt niet begrepen. | |
Dven | dinsdag 1 september 2020 @ 13:45 |
Nice. Dan ga ik sowieso die kant op ![]() | |
Nebelwerfer | dinsdag 1 september 2020 @ 13:53 |
Ze hebben geluk dat dat publiek er niet is. | |
opreis | dinsdag 1 september 2020 @ 14:30 |
Vraag me af hoe ze dat dan gaan combineren met de teams/drivers. Komen er dan drivers parades en handtekeningen sessies? Zijn echt 2 werelden dan, de ene zeer strikt en de andere erg los | |
Lionheaad | dinsdag 1 september 2020 @ 15:17 |
Prijzen Mugello, per dag. | |
Nattekat | dinsdag 1 september 2020 @ 15:20 |
Ehm... laat maar. | |
franklop | dinsdag 1 september 2020 @ 15:23 |
Allicht dat Ferrari zo wat geld kan bij elkaar sprokkelen voor een betere auto | |
4-elements | dinsdag 1 september 2020 @ 15:53 |
Gewoon even leuk weetje tussendoor: Ray Rowe gaat bijna pensioen. Wie? De man die het langst van iedereen bij McLaren werkt. Vanaf 1 april 1965 werkte hij samen met Bruce McLaren aan de eerste wagen. En als bonus nog een link naar een artikel toen hij 50 jaar in dienst was. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 1 september 2020 @ 16:00 |
Zielig of niet, eigen schuld en dus terecht. | |
mikieu | dinsdag 1 september 2020 @ 16:01 |
All invlusive? Heb je dat eruit na 2 broodjes hamburger. | |
Sinister-D- | dinsdag 1 september 2020 @ 17:55 |
ftfy | |
Peterselieman | dinsdag 1 september 2020 @ 20:34 |
Ryanair praktijken dus | |
Nattekat | dinsdag 1 september 2020 @ 20:42 |
Gelukkig is Honda inmiddels op gelijke hoogte met de rest, en Renault lijkt ook het gat naar Mercedes te hebben gedicht. | |
vosss | dinsdag 1 september 2020 @ 20:49 |
Las vandaag dat Renault hun beroep tegen Racing Point ingetrokken hebben in ruil voor informatie van Mercedes over hoe meer uit hun motor te halen. En direct staan ze in Spa veel verder naar voren. Benieuwd hoeveel daar van waar is ![]() | |
Nattekat | dinsdag 1 september 2020 @ 20:58 |
Volgend jaar vier RBs | |
vosss | dinsdag 1 september 2020 @ 21:00 |
Met maar 1 puike coureur. Dan winnen ze nog geen WK, want Mercedes heeft er dan 6 ![]() | |
Nattekat | dinsdag 1 september 2020 @ 21:01 |
Wel een buffer | |
Starflyer | dinsdag 1 september 2020 @ 21:07 |
Via foto's zeker ![]() | |
Nattekat | dinsdag 1 september 2020 @ 21:08 |
Ja | |
#ANONIEM | dinsdag 1 september 2020 @ 23:01 |
Zo dan, gezellig dagje uit met de familie voor de prijs van een leuke 2e hands auto. | |
VacaLoca | woensdag 2 september 2020 @ 01:20 |
Zo vier je een 1000e GP idd zeg.. | |
vosss | woensdag 2 september 2020 @ 09:16 |
http://www.f1journaal.be/(...)b-van-nigel-mansell/Nice ![]() | |
vosss | woensdag 2 september 2020 @ 09:16 |
Ik wou dat ik rijk was ![]() | |
rubbereend | woensdag 2 september 2020 @ 12:20 |
![]() | |
Starflyer | woensdag 2 september 2020 @ 12:22 |
Misschien kan hij ideeën opdoen om de Ferrari te verbeteren ![]() | |
vosss | woensdag 2 september 2020 @ 12:56 |
![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 2 september 2020 @ 17:16 |
Horner over Max: https://www.racefans.net/(...)-worked-with-horner/ | |
Whiskers2009 | woensdag 2 september 2020 @ 17:23 |
Masi en de teams gaan bespreken hoe ze "kwalificatiefiles" op Monza kunnen voorkomen: https://www.racefans.net/(...)a-qualifying-queues/ | |
mikieu | woensdag 2 september 2020 @ 18:07 |
Dat 2022 anders gaat worden, ben benieuwd wat ze intern veranderd hebben. | |
potjecreme | woensdag 2 september 2020 @ 20:07 |
Voor Max geldt natuurlijk hetzelfde als Hamilton. Ook de rbr heeft niet een team waar ze echt mee hoeven te vechten. | |
THEFXR | woensdag 2 september 2020 @ 20:37 |
dat zeggen ze elk jaar | |
daNpy | woensdag 2 september 2020 @ 21:47 |
Huh? Dat zijn toch keuzes van de teams zelf? Wie zijn billen brand... | |
Whiskers2009 | donderdag 3 september 2020 @ 13:26 |
Claire treedt na aankomend weekend af bij Williams https://www.nu.nl/formule(...)as-bij-williams.html | |
Tijn | donderdag 3 september 2020 @ 13:29 |
De hele Williams familie blijkbaar: | |
Nattekat | donderdag 3 september 2020 @ 13:29 |
Ehm, dat hoefde nou ook weer niet | |
Tijn | donderdag 3 september 2020 @ 13:31 |
Zat erin natuurlijk. Als Claire enig idee had hoe ze van die laatste plaats af moesten komen, had ze het allang gedaan. | |
Rossdale | donderdag 3 september 2020 @ 13:31 |
Arme Sir Frank ![]() | |
Bonobo11 | donderdag 3 september 2020 @ 13:36 |
Eigen schuld | |
#ANONIEM | donderdag 3 september 2020 @ 13:38 |
Arme? Zo sympathiek vond ik hem niet na het zien van de Williams docu. | |
beantherio | donderdag 3 september 2020 @ 14:09 |
Shocking. Maar misschien niet helemaal verrassend. ![]() | |
IJsdraakje | donderdag 3 september 2020 @ 14:12 |
Dat was sneller dan ik het verwacht had. ![]() | |
VacaLoca | donderdag 3 september 2020 @ 14:36 |
Tja, heb je twee zonen, laat je je dochter het overnemen... | |
Whiskers2009 | donderdag 3 september 2020 @ 14:37 |
Het bericht op de site van Williams:https://www.williamsf1.co(...)as-family-step-aside | |
boegschroef | donderdag 3 september 2020 @ 14:40 |
Ben benieuwd hoelang het nog 'Williams' heet na dit bericht. | |
VacaLoca | donderdag 3 september 2020 @ 14:53 |
Onder hem ging het ook niet zo geweldig meer sinds 2006. En hij zal vast nog wat inspraak gehad hebben. Maar was mooi geweest als met fris leiderschap van één van z'n kinderen ze weg weer omhoog hadden gevonden ipv de afgrond en nu einde tijdperk. | |
vosss | donderdag 3 september 2020 @ 15:26 |
Anders ik wel. Vorige GP was madam nog heel stellig dat zij teambaas was en zou blijven. Amper een halve week later is ze weg ![]() Tevens vind ik het maar vreemd dat er buiten een naam niets bekend is wie het overgenomen heeft. Zou me niks verbazen als er na de Italiaanse GP zomaar ineens 2 bolides minder op de grid staan. | |
boegschroef | donderdag 3 september 2020 @ 15:31 |
Zodra iemand in de F1 roept 'ik blijf zeker zitten' of 'deze rijder blijft tot eind van het jaar' dan is het ook altijd wachten tot het eerst volgende bericht 'hij/zij is vervangen' | |
Whiskers2009 | donderdag 3 september 2020 @ 16:45 |
Een nieuwe directie voor Williams: https://the-race.com/form(...)-board-of-directors/ [ Bericht 11% gewijzigd door Whiskers2009 op 03-09-2020 17:39:44 ] | |
Starflyer | donderdag 3 september 2020 @ 17:06 |
McLaren heet ook nog steeds McLaren en Brabham bleef ook nog hetzelfde heten na de overname door Ecclestone. Williams is een sterke naam in de F1 met veel historie. Het zou zonde zijn om die naam te veranderen voor een onbekende naam. Dan gooi je veel naamsbekendheid weg. | |
Rossdale | donderdag 3 september 2020 @ 17:23 |
En je recht op prijzengeld van voorgaande jaren, oh wacht.... | |
Red_85 | donderdag 3 september 2020 @ 18:09 |
Vettel:Valt deze quote niet in dezelfde categorie toen Prost zijn Ferrari vergeleek met een vrachtwagen? | |
beantherio | donderdag 3 september 2020 @ 18:27 |
Het is win-win. Op dat vlak ontloop je problemen en je behoud een historische F1-naam. En dat laatste is echt wel wat waard: ik herinner me nog wel dat geprobeerd werd om de Lotus-naam terug te halen. En dat ze bij RP straks de naam Aston Martin gaan gebruiken. Een goeie naam is veel waard. | |
Fer | donderdag 3 september 2020 @ 19:09 |
McLaren heette zelfs McLaren toen Ron Dennis het overnam. Enige wat hij veranderde was de auto naar mp4 van McLaren Project 4 | |
Kleffe_Dop | donderdag 3 september 2020 @ 19:10 |
Met dat verschil dat Prost z'n toekomst nog onduidelijk was ten tijde van die uitspraak. Vettel hoeft niet meer te vrezen dat Ferrari z'n contract ontbindt. ![]() | |
potjecreme | donderdag 3 september 2020 @ 19:57 |
Afgelopen week nog in een topic gevraagd of het vrijgeven van meer informatie niet helpt met de spanning. Wolff denkt net als mij van wel. ![]() https://m.gpupdate.net/nl(...)municatie-vrijgeven/ | |
franklop | zondag 6 september 2020 @ 10:56 |
Renault --> Alpine is nu bevestigd | |
Starflyer | zondag 6 september 2020 @ 11:05 |
Volgend jaar dus Alpine - Renault als constructeur. Ik verwacht niet dat ze de naam van de motor ook veranderen. | |
ondeugend | zondag 6 september 2020 @ 11:07 |
Hey, ik heb ooit nog eens in een Renault Alpine gereden. | |
Tijn | zondag 6 september 2020 @ 11:10 |
Inderdaad, dat blijft Renault E-Tech: https://www.formula1.com/(...)U9MythQjcYG8T45.html Met de switch van McLaren naar Mercedes, is Alpine dan de enige auto met een Renault-motor op de grid, toch? ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Tijn op 06-09-2020 11:17:08 ] | |
Starflyer | zondag 6 september 2020 @ 11:29 |
Ja. | |
THEFXR | zondag 6 september 2020 @ 11:48 |
Claire mag eens bij mij op schoot zitten, vind haar erg lekker | |
tja77 | zondag 6 september 2020 @ 11:55 |
Eens. Echter denk ik dat het gezegde “never stick your dick in crazy” voor haar wel opgaat. | |
Starflyer | zondag 6 september 2020 @ 11:56 |
Iemand heeft dat toch gedaan. ![]() Nu heeft ze weer tijd voor het moederschap. | |
bianconeri | zondag 6 september 2020 @ 18:36 |
Iedereen heeft heel duidelijk naar voren gebracht dat het de beslissing van Frank en Claire zelf was om te vertrekken. Niet van iemand anders. | |
vosss | zondag 6 september 2020 @ 18:42 |
Goed verhaal. Ik blijf het dubieus vinden dat nog niets bekend is over de overnameclub. ![]() | |
tja77 | zondag 6 september 2020 @ 18:44 |
Is gewoon papa Stroll, dit gaat de RP 2.0 worden. | |
Peterselieman | zondag 6 september 2020 @ 20:35 |
Ferrari heeft het protest tegen RP ook ingetrokken. Zou er iets tegenover hebben gestaan? | |
Whiskers2009 | zondag 6 september 2020 @ 20:39 |
Ja: https://www.racefans.net/(...)t-20200905-172733-3/ | |
Whiskers2009 | zondag 6 september 2020 @ 20:40 |
Lijkt me niet ![]() ![]() | |
nils7 | zondag 6 september 2020 @ 21:42 |
Gingen ze die Alpine auto niet schrappen? |