abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194510114

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
zie email 27 oktober
pi_194510119
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:19 schreef DireStraits7 het volgende: [..] Plaats jouw telefoonnummers anders even hier. Aangezien het je toch niets boeit.
Goede vergelijking ja je gegevens online zetten of in een dik reserveringsboek van een restaurant. Jij hebt voor corona nog nooit gereserveerd met je naam en telefoonnummer?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194510125
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:19 schreef trein2000 het volgende:
Nederland is gewoon te klein voor lokale sluitingen.
Waarom worden lokale kroegen nu gesloten dan?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194510128
Dit kan toch echt niet? Gevangenis opsluiting omdat je misschien besmet bent zonder test?
pi_194510129
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Goede vergelijking ja je gegevens online zetten of in een dik reserveringsboek van een restaurant. Jij hebt voor corona nog nooit gereserveerd met je naam en telefoonnummer?
Ik geef nooit mijn telefoonnummer, nee.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194510136
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:19 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Op dit moment werkt dat niet zo. 1 iemand aan tafel wordt gevraagd zijn gegevens te noteren. Gevraagd, niet verplicht. En als ik Trein2000 mag geloven (en dat mag je over het algemeen) kan die verplichting ook lastig bewerkstelligd worden.

Daarnaast zal iemand minder welwillend worden als er consequenties kunnen hangen aan dat doorgeven van gegevens.

En de echtheid is al helemaal niet de controleren.

Vergeet niet dat al die 'rompslomp' niet in het voordeel van de horeca werkt, dus top medewerking hoef je daar ook niet te verwachten.

Dat bedoel ik met; het werkt in de praktijk gewoon niet zo. Het is leuk bedacht, maar komt niet in de buurt van de realiteit en haalbaarheid.
Dat is helemaal niet zo heel lastig hoor, zodra je het opneemt in de wet gaat je grondslag van toestemming naar wettelijke plicht en is er geen probleem meer. Gaat alleen wel tijd overheen.

Ik verwacht inderdaad wel dat die consequenties en verplichtingen als gevolg hebben dat mensen minder meewerken. Vraag is dan wat je uiteindelijk meer oplevert.
zie email 27 oktober
pi_194510141
quote:

[..]

Reserveren hoeft nu nog steeds niet overigens.
Maar bedenk je wel dat zo'n boek ook gewoon het restaurant doorgaat het.

Maar los daarvan, mijn post in het vorige topic schets een realiteit versus papier.
pi_194510143
Nou meneer de voetbalexpert aka betweter houdt zich even stil. Nederland is een waterland en we betalen ons suf aan waterschapsbelasting inclusief riool- en drinkwater- beheersing. Sinds het zo is dat het corona-virus in het riool van een buurt/haardbesmetting is te constateren zouden dit soort testen in elke Gemeente dagelijks kunnen plaats vinden en daardoor nog voordat er besmette mensen zijn getest al kunnen waarschuwen en oproepen tot testen en nog beter letten op voorzorgsmaatregelen. Is dit nu zo een domme vraag?
pi_194510144
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik geef nooit mijn telefoonnummer, nee.
Heel stoer van je.
pi_194510146
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waarom worden lokale kroegen nu gesloten dan?
Als verkapte strafmaatregel.
zie email 27 oktober
pi_194510157
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heel stoer van je.
Jij stelt een vraag, ik geef normaal antwoord en dan reageer je zo? :')

Heeft niets met stoer doen te maken. Een restaurant heeft niets te maken met mijn telefoonnummer.
pi_194510158
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Dit kan toch echt niet? Gevangenis opsluiting omdat je misschien besmet bent zonder test?
Gaat gewoon om thuisquarantaine neem ik aan.
zie email 27 oktober
pi_194510162
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:23 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Reserveren hoeft nu nog steeds niet overigens.
Maar bedenk je wel dat zo'n boek ook gewoon het restaurant doorgaat het.

Maar los daarvan, mijn post in het vorige topic schets een realiteit versus papier.
Veel plekken werken ook met losse velletjes op tafel. Allemaal (en niet 1 persoon) invullen en afgeven aan de ober. Klaar.
pi_194510163
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet zo heel lastig hoor, zodra je het opneemt in de wet gaat je grondslag van toestemming naar wettelijke plicht en is er geen probleem meer. Gaat alleen wel tijd overheen.

Ik verwacht inderdaad wel dat die consequenties en verplichtingen als gevolg hebben dat mensen minder meewerken. Vraag is dan wat je uiteindelijk meer oplevert.
Dan is het verplicht om je gegevens door te geven? Maar die mogen ook gecontroleerd worden?
En de horeca heeft daar de kennis voor? En al helemaal geen behoefte.

Dus zelfs als het wettelijk mag zijn er nog wel wat beren op de weg die zorgen voor, wederom, een papieren regel.
pi_194510169
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Veel plekken werken ook met losse velletjes op tafel. Allemaal (en niet 1 persoon) invullen en afgeven aan de ober. Klaar.
Nog altijd vrijwillig. En niet controleerbaar.

Nogmaals. Het klinkt leuk, het werkt alleen niet zo.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2020 20:26:07 ]
pi_194510174
quote:

[..]

:D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194510182
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:24 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dan is het verplicht om je gegevens door te geven? Maar die mogen ook gecontroleerd worden?
En de horeca heeft daar de kennis voor? En al helemaal geen behoefte.

Dus zelfs als het wettelijk mag zijn er nog wel wat beren op de weg die zorgen voor, wederom, een papieren regel.
Ik ben het volledig met je eens dat het praktisch niet gaat werken. Maar een constructie vergelijkbaar met alcohol onder de 18 is natuurlijk wel mogelijk.
zie email 27 oktober
pi_194510186
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Gaat gewoon om thuisquarantaine neem ik aan.
Daar zie ik geen verschil in. Mensen op straffe van boete opsluiten zonder enige vorm van test/bewijs.
pi_194510194
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als verkapte strafmaatregel.
Nou, zie het als een verkapte strafmaatregel dan, jij je zin.

Maar als je alle basicfits in Noord-Holland sluit gaat iemand uit Alkmaar niet naar Utrecht om te sporten hoor.
pi_194510195
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Jij stelt een vraag, ik geef normaal antwoord en dan reageer je zo? :')

Heeft niets met stoer doen te maken. Een restaurant heeft niets te maken met mijn telefoonnummer.
Jawel hoor, vaak is dit een must om in te vullen of door te geven om je reservering te bevestigen. Via email is dat te risicovol voor de horeca uitbater om diverse redenen (komt niet aan, niet gelezen etc). Conclusie: je zit moeilijk te doen om iets wat heel normaal is.
pi_194510200
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben het volledig met je eens dat het praktisch niet gaat werken. Maar een constructie vergelijkbaar met alcohol onder de 18 is natuurlijk wel mogelijk.
Ik denk dat de fake ID handel dan weer gaat floreren. Zoals in het begin van de Nix? Campagne.

Los daarvan is de algemene tendens wel dat die Nix campagne wel prima is. Dat idee heb ik hier niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2020 20:27:42 ]
pi_194510201
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Jawel hoor, vaak is dit een must om in te vullen of door te geven om je reservering te bevestigen.
Tip: typ eens 0612345678 in bij zo'n reservering.

Ik heb letterlijk nog nooit een reservering via de telefoon moeten bevestigen.
pi_194510208
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:25 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Nog altijd vrijwillig. En niet controleerbaar.

Nogmaals. Het klinkt leuk, het werkt alleen niet zo.
Klopt, maar zou niet weten waarom ik een valse naam/gegevens in zou vullen. Wil het graag weten wanneer ik bij een besmet persoon in de buurt heb gezeten. Of boeit jullie dat gewoon niks?
pi_194510214
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klopt, maar zou niet weten waarom ik een valse naam/gegevens in zou vullen. Wil het graag weten wanneer ik bij een besmet persoon in de buurt heb gezeten. Of boeit jullie dat gewoon niks?
Mij persoonlijk niet nee. En ik wil niet 14 dagen verplicht in quarantaine omdat ik op hetzelfde terras zat.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2020 20:28:55 ]
pi_194510218
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tip: typ eens 0612345678 in bij zo'n reservering.

Ik heb letterlijk nog nooit een reservering via de telefoon moeten bevestigen.
Opnieuw kinderachtig gedrag.
pi_194510228
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:26 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Daar zie ik geen verschil in. Mensen op straffe van boete opsluiten zonder enige vorm van test/bewijs.
Nou ja het moet wel zo zijn dat er een gegrond vermoeden is dat jij contact het gehad met een coronapatient waardoor jij het ook zou kunnen hebben.
zie email 27 oktober
pi_194510232
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Opnieuw kinderachtig gedrag.
Het is kinderachtig om niet iets door te willen geven wat totaal onnodig is? Oké.

Dan ben jij ook kinderachtig dat je hier je telefoonnummer niet wil plaatsen. Ook onnodig, maar je wil het niet geven. Dus kinderachtig.
pi_194510237
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:28 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Mij persoonlijk niet nee.
En je ouders/grootouders die je daardoor eventueel aan kunt steken? Kun je daar mee leven als je omaatje de pijp uitgaat door jouw “recht op privacy.. ik vul lekker een nep nummer in” gezwam?
pi_194510240
quote:
Natuurlijk wel, alles voor of juist tegen covid-19. Dit is vast een mooie voorbode voor als de spoedwet er doorheen is. Dan worden dit soort vergaande maatregelen meer regel dan uitzondering. Gelukkig heeft iedereen dan wel zijn zo dierbare gevoel van volksgezondheid.
pi_194510241
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou ja het moet wel zo zijn dat er een gegrond vermoeden is dat jij contact het gehad met een coronapatient waardoor jij het ook zou kunnen hebben.
Precies. Ik heb niet zo'n behoefte aan quarantaine wanneer op een terras van 150 Stoelen iemand aan de andere kant besmet was.
pi_194510250
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik snap dat er dan een test verlangd wordt, maar een verplichte quarantaine zonder test gaat er bij mij niet in.
pi_194510255
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:29 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Precies. Ik heb niet zo'n behoefte aan quarantaine wanneer op een terras van 150 Stoelen iemand aan de andere kant besmet was.
Dat vroeg ik me ook al af. In hoeverre wordt ook bijgehouden op welke tafel je zat op het terras?

Volgens mij is de vraag stellen deze beantwoorden...
pi_194510258
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En je ouders/grootouders die je daardoor eventueel aan kunt steken? Kun je daar mee leven als je omaatje de pijp uitgaat door jouw “recht op privacy.. ik vul lekker een nep nummer in” gezwam?
Ja. Dat heb ik al vaker gezegd. Zo staan ze er zelf ook in (en hij is ex arts). Los daarvan zegt het heel weinig. Pietje zat op stoel 387 op het terras, ik 50 meter verderop op nummer 1. Dan moet ik in quarantaine, verplicht? Sorry, maar nee.
pi_194510262
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is kinderachtig om niet iets door te willen geven wat totaal onnodig is? Oké.

Dan ben jij ook kinderachtig dat je hier je telefoonnummer niet wil plaatsen. Ook onnodig, maar je wil het niet geven. Dus kinderachtig.
Prima, bij deze: 0416537777 is mijn thuisnummer.
pi_194510272
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Is dit de nieuwe hilarische variant op eerder vandaag*?

* Sannes oma die doodging, omdat ze Duitse grammatica moest leren... _O_
pi_194510273
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:29 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat zal ook niet voldoende zijn schat ik in. Wettelijk is dit noodzakelijk:
quote:
er redenen zijn om aan te nemen dat die persoon recentelijk een dusdanig contact met een lijder of een vermoedelijke lijder aan een infectieziekte behorend tot groep A heeft gehad, dat deze persoon mogelijk met dezelfde ziekte is geïnfecteerd,
Ik denk dat de andere kant van het terras daar niet aan voldoet. Daarom moet de horeca ook opschrijven aan welke tafel de gast zat en hoe laat.
zie email 27 oktober
pi_194510283
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Prima, bij deze: 0416537777 is mijn thuisnummer.
De Efteling. Ik moest lachen. ^O^
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:32:38 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194510288
Nog een regel erbij genot _O_
pi_194510302
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat de andere kant van het terras daar niet aan voldoet. Daarom moet de horeca ook opschrijven aan welke tafel de gast zat en hoe laat.
Zelfs als dat het geval is, we leven in een vrij land en we gaan toch mensen niet verplicht opsluiten zonder enige vorm van bewijs.
pi_194510305
Misschien wat cynisch, maar doen ze niet gewoon een extreem voorstel zodat later waar het echt om gaat (verplichte quarantaine voor positief getesten) minder erg lijkt?

Ik bedoel, dit is nogal een draai. Van een vrijwillige quarantaine voor positieve testen tot opeens iedereen in quarantaine.
pi_194510306
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nog een regel erbij genot _O_
Niet werkende, moet er nog tussen.
pi_194510321
Overigens komt de maatregel vanuit de veiligheidsregio's:
quote:
De maatregel gaat gefaseerd in, schrijft De Jonge, in overleg met de veiligheidsregio's en de GGD's. De verplichting wordt in de tweede helft van volgende week van kracht. Voorzitter Hubert Bruls van het Veiligheidsberaad, de koepel van veiligheidsregio's, zegt het eens te zijn met de maatregel. "We hebben er zelf om gevraagd. We ondersteunen dit."
https://nos.nl/artikel/23(...)atient-vermoedt.html
pi_194510324
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

Ja snap ik. Maar meneer kan zijn gaan rondlopen natuurlijk. Of even bij vrienden zijn gaan zitten. Of even sigaretten zijn gaan halen bij de kiosk 250 meter en 389 mensen verder.
pi_194510328
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Zelfs als dat het geval is, we leven in een vrij land en we gaan toch mensen niet verplicht opsluiten zonder enige vorm van bewijs.
Jawel. Bescherming volksgezondheid
zie email 27 oktober
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:35:44 #45
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194510341
Wie gaat dat controleren of iemand echt thuis zit met verplichte thuisquarantaine??? Politie of boa's? Nou, ik heb wel vraagtekens bijgezet van plannen van minister de Jonge. Maar ik vraag mij ook af of het wel werkt met verplicht meewerken aan bron-en contactonderzoek van GGD. Maar kan iemand wel torenhoge boete betalen als dwangsom als ze niet meewerken?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194510343
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:35 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja snap ik. Maar meneer kan zijn gaan rondlopen natuurlijk. Of even bij vrienden zijn gaan zitten. Of even sigaretten zijn gaan halen bij de kiosk 250 meter en 389 mensen verder.
Het gaat wel alleen om nauw contact, dus ze zullen niet zo gauw een heel terras in quarantaine zetten vermoed ik.
pi_194510355
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:34 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens komt de maatregel vanuit de veiligheidsregio's:
[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)atient-vermoedt.html
Ah ja die dikke papzak roept weer eens iets
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:36:33 #48
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194510358
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:33 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Niet werkende, moet er nog tussen.
Maar er is wel 'daadkracht' getoond.
pi_194510359
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het gaat wel alleen om nauw contact, dus ze zullen niet zo gauw een heel terras in quarantaine zetten vermoed ik.
Dat kan ook helemaal niet schat ik zo in.
zie email 27 oktober
pi_194510369
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar er is wel 'daadkracht' getoond.
Precies. Die ga ik nu ook tonen door de lokale horeca te steunen :W
pi_194510370
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat kan ook helemaal niet schat ik zo in.
Wanneer de poep de ventilator raakt zal er veel kunnen gok ik. En vrees ik.
pi_194510375
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:37 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Precies. Die ga ik nu ook tonen door de lokale horeca te steunen :W
Wel even je telefoonnummer achterlaten, hè.
pi_194510376
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ah ja die dikke papzak roept weer eens iets
Engnek die kerel.
pi_194510385
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:37 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Engnek die kerel.
Mwa, deze man was vooralsnog de redelijkste vond ik. En bepleitte een stuk minder regels dan bv. in Rotterdam en Amsterdam.
pi_194510386
Vraag me wel af of je die quarantaine nav contactonderzoek opheft als mensen aantoonbaar negatief testen op het virus
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:38:27 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194510387
Toch blij dat in dit mondkapjesland de cijfers dalen en er geen nieuwe regels ingevoerd worden maar de overheid juist zegt dat het best goed gaat.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194510397
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jawel. Bescherming volksgezondheid
Zelfs criminelen komen er beter vanaf.
Bij dit soort wetgeving zou ik het echt negeren of fake gegevens opgeven
pi_194510398
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:23 schreef Firuze60 het volgende:
Nou meneer de voetbalexpert aka betweter houdt zich even stil. Nederland is een waterland en we betalen ons suf aan waterschapsbelasting inclusief riool- en drinkwater- beheersing. Sinds het zo is dat het corona-virus in het riool van een buurt/haardbesmetting is te constateren zouden dit soort testen in elke Gemeente dagelijks kunnen plaats vinden en daardoor nog voordat er besmette mensen zijn getest al kunnen waarschuwen en oproepen tot testen en nog beter letten op voorzorgsmaatregelen. Is dit nu zo een domme vraag?
Ja.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194510403
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:38 schreef TheVulture het volgende:
Vraag me wel af of je die quarantaine nav contactonderzoek opheft als mensen aantoonbaar negatief testen op het virus
Dat zou op zich wel een goede zijn. Aan de andere kant ontwikkel je vaak pas later klachten, dus het zou ook vervelend zijn als je negatief test en pas een paar dagen later klachten ontwikkelt.
pi_194510405
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wanneer de poep de ventilator raakt zal er veel kunnen gok ik. En vrees ik.
De noodtoestand uitroepen kan ja. En de wet wijzigen ook. Maar op basis van de huidige wet acht ik het onmogelijk.
zie email 27 oktober
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:40:23 #61
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194510413
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:11 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Altijd maar die kortzichtige visie op covid-19 als equivalent van volksgezondheid. Aan collateral damage van maatregelen wordt constant voorbij gegaan (al doen ze voorkomen dat die in hun strategie het minste is, nergens op gebaseerd behalve weer hun eigen modellen). Dat laat zich namelijk helemaal niet vangen in wat leuke rekenmodellen met van tevoren bepaalde parameters.
Dus wat is de collateral damage van duurzaam indammen dan? De samenleving kan bij een goed beleid langer en vollediger open dan bij mitigatie en voortdurende jojo-lockdowns wanneer de R weer te ver is opgelopen.

quote:
Oh, en iemand al de grootschalige milieuvervuiling gezien van al die mondmaskers? Zelden in zo een korte tijd de blik van een samenleving zien vernauwen en eindigen in een destructieve tunnelvisie. Mondmaksers, die nog steeds niet bewezen effectief zijn. Wat een farce, echt.
Er is nog steeds net zoveel bewijs voor de effectiviteit van mondmaskers als de effectiviteit van 1,5m afstand. Je verwart het ontbreken van peer-reviewed bewijs dat door vrijwel geen enkele wetenschapper meer wordt betwist met geen bewijs. Wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat mondmaskers sowieso niet helpen bestaat er niet

quote:
Kunnen de mondmasker-adepten al een keer argumenten geven voor de flinke toenamen, ondanks mondmaskerplicht in Japan, Spanje, de Filippijnen en Peru? Of is het enige argument 'zonder waren het er nog meer geweest'? Tijdens de piek werd er nergens ook maar iets geconstateerd van besmettingen in winkels, al dan niet door winkelende mensen of medewerkers. Nu gaan die opeens het verschil maken in de epidemie.
Je snapt toch wel dat het voor elk land om het hele pakket aan maatregelen gaat. Mondmaskers zijn geen wondermiddel die alles tegenhouden. Wel voldoende om verspreiding te remmen en minder sterke toenames te zien. Maar uiteindelijk zijn er tal van factoren die bepalen op hoe hoog de R staat.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194510415
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wel even je telefoonnummer achterlaten, hè.
Ze kennen me daar. :D
pi_194510423
Voorheen hadden we bij nieuwe maatregelen toch een persconferentie? Waarom nu niet?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194510426
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:40 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ze kennen me daar. :D
Ja, als ene F. Sinatra zeker? ;)
pi_194510434
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat zou op zich wel een goede zijn. Aan de andere kant ontwikkel je vaak pas later klachten, dus het zou ook vervelend zijn als je negatief test en pas een paar dagen later klachten ontwikkelt.
Da's waar... Maar dan zou je nog een dubbele test in kunnen voeren, bijvoorbeeld na 6-7 dagen een hertest. Dan ondervang je wel de meeste gevallen denk ik.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:41:42 #66
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194510437
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
Voorheen hadden we bij nieuwe maatregelen toch een persconferentie? Waarom nu niet?
Da's heel vreemd ja. Nu komt minister de Jonge met aanvullende strengere maatregelen..
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194510438
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
Te kleine maatregel? Omdat Rutte op vakantie is?
pi_194510491
quote:
Er juridische grondslag is er wel.
pi_194510495
Ook interessant (bron):

Ook wordt nagedacht over een verplichting aan het meewerken aan het bron- en contactonderzoek, zo meldt De Jonge. "De medewerking zou kunnen worden afgedwongen door een last onder dwangsom op te leggen", schrijft hij. "Dit zou geen alternatief zijn voor de quarantainemaatregel, maar een aanvullend instrument waarmee medewerking aan zowel bron- en contactonderzoek als quarantaine wordt verbeterd."
pi_194510543
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Via de wet publieke gezondheid. Sterkte @:jaeger85
Thanks! Blij dat we nu Skype zittingen hebben. In maart was nog sprake van mogelijke huisbezoeken om mensen die een dergelijke maatregelen opgelegd hebben gekregen te horen.
pi_194510546
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja.
Leg uit en dit keer met bron graag.
pi_194510559
Mensen in Nederland zien veel te snel ergens drama in. Als het gaat om de volksgezondheid dan is het verbazend hoe snel maatregelen ingevoerd kunnen worden die eerder ondenkbaar waren. In Nederland worden nu voorzichtig de eerste van zulk soort maatregelen ingevoerd, maar het is nog niets vergeleken met andere Europese landen.

In Italie had je als enige een echte lockdown. Daar mocht je alleen naar buiten voor boodschappen, mantelzorg en om je hond uit te laten. Voor ieder ander bezoek en voor ieder bezoek wat niet op die route lag moest je een verklaring hebben. In Belgie heb je een avondklok en in Duitsland kunnen kinderen zelfs uit de ouderlijke macht ontzet worden als de ouders niet meewerken aan een verplichte quarantaine.

Nu, ik zeg niet dat ik achter die maatregelen sta, maar dat we hier massaal gaan klagen vanwege wat contactonderzoek en omdat je verplicht in quarantaine moet als er corona bij jou is vastgesteld is kleinzerig.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:50:39 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194510582
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ook interessant (bron):

Ook wordt nagedacht over een verplichting aan het meewerken aan het bron- en contactonderzoek, zo meldt De Jonge. "De medewerking zou kunnen worden afgedwongen door een last onder dwangsom op te leggen", schrijft hij. "Dit zou geen alternatief zijn voor de quarantainemaatregel, maar een aanvullend instrument waarmee medewerking aan zowel bron- en contactonderzoek als quarantaine wordt verbeterd."
Een last onder dwangsom nog wel. Nog meer mensen de financiële ellende in draaien, sounds like a plan!
pi_194510592
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:49 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Leg uit en dit keer met bron graag.
Je uitleg heb je allang, maar je weigert of bent niet in staat om dat te begrijpen. Dus daar doe ik geen moeite meer voor.
pi_194510604
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nu, ik zeg niet dat ik achter die maatregelen sta, maar dat we hier massaal gaan klagen vanwege wat contactonderzoek en omdat je verplicht in quarantaine moet als er corona bij jou is vastgesteld is kleinzerig.
Je moet verplicht in quarantaine als je in nauw contact hebt gestaan met iemand die corona heeft. Da's niet niks, al ben ik wel benieuwd hoe 'nauw contact' wordt gedefinieerd.
pi_194510606
quote:
Ook interessant (bron):

Vraag mij af in hoeverre dit kan worden afgedwongen. Men kan immers dingen vergeten of je beroepen op je verschoningsrecht zeker als je bij bijvoorbeeld feestjes bent geweest.
[b]Op &lt;ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" &gt;vrijdag 1 mei 2009 23:32&lt;/a&gt; schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:52:13 #77
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194510607
Wat mij nog het meest doet verbazen is dat dat idiote OMT nog steeds "geen reden ziet om de opening van alle middelbare scholen te heroverwegen.
Terwijl meerdere experts en de leraren vakbond al meermaals hebben aangegeven dat ze zich hier ernstig zorgen over maken en dat dit de toename alleen nog maar kan doen versnellen.

Maar OMT be like: Neuh. Fack it. Carry on!
pi_194510614
quote:
Ook interessant (bron):

Mooi. Gedaan met de vrijblijvende adviezen.
pi_194510626
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je moet verplicht in quarantaine als je in nauw contact hebt gestaan met iemand die corona heeft. Da's niet niks, al ben ik wel benieuwd hoe 'nauw contact' wordt gedefinieerd.
Het is nog even afwachten, maar ik betwijfel dat dat aan iedereen die mogelijk besmet is opgelegd gaat worden.
pi_194510645
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is nog even afwachten, maar ik betwijfel dat dat aan iedereen die mogelijk besmet is opgelegd gaat worden.
Oplegging is alleen nodig als mensen het niet vrijwillig willen doen. Sterker nog, alleen dan kan het.
zie email 27 oktober
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:54:09 #81
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194510647
Waauw gaat hard.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:12 schreef trein2000 het volgende:
De vraag is ook wat dit gaat doen met de testbereidheid.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:40 schreef trein2000 het volgende:
De Jonge komt met een verplichte quarantaine voor contacten.

Tot zover het BCO bij jongeren. Daar gaat niemand meer aan meewerken dan.
Dat vermoed ik ook. Ik wil zelfs nog een stapje verder gaan dat een jongere of iemand die wat milde symptomen heeft, zich niet bij symptomen zal gaan melden.

Testen doen ze maar wanneer "ik" naar adem ligt te happen op de EH. Degene die ik zou hebben besmet schieten er ook niets mee op als ik meewerk aan BCO want er is geen preventieve behandeling. Mocht het zover komen zijn de mensen in mijn omgeving slim genoeg om zelf die gevolgafweging te maken.
Mij (aan)melden als een contact, je hebt altijd grappenmakers zoals granatenleggers om een zaak stil te leggen, wordt door mij niet op prijs gesteld.

Vervolgstap is de zg vrije meldings APP straks als inlichtingenbron die ik sws niet ga hanteren en BT is al flink tijdje uitgezet. Ik blijf stellen dat de overheid informatie en gelegenheid moet geven voor het maken van keuzes. Zij, die overheid moet zich onthouden van dwang als het gaat om gezondheidszaken. Eerst de illusie scheppen dat het een eigen keuze is en als die niet goed uitkomt, het als dwang opleggen. Die schijnvrijheid is niet mijn vrijheid.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194510653
Waarom wordt er niet geadviseerd om niet te testen? Bijna niemand is ziek maar er wordt wel over brandhaarden gesproken.
Dat jongeren besmet raken en niet ziek worden kan ons helpen om de groeps immuniteit te bereiken!
pi_194510656
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je uitleg heb je allang, maar je weigert of bent niet in staat om dat te begrijpen. Dus daar doe ik geen moeite meer voor.
In jouw uitleg stelde je iets zonder enige bronkennis, je had het dus makkelijk kunnen maken met de juiste wetenschappelijke bronnen. Die je NIET kan geven. Je kunt de vraag dom vinden, maar jouw antwoord is nog dommer en jij begrijpt er niks van, niet ik.
pi_194510660
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:40 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Dus wat is de collateral damage van duurzaam indammen dan? De samenleving kan bij een goed beleid langer en vollediger open dan bij mitigatie en voortdurende jojo-lockdowns wanneer de R weer te ver is opgelopen.
[..]

Er is nog steeds net zoveel bewijs voor de effectiviteit van mondmaskers als de effectiviteit van 1,5m afstand. Je verwart het ontbreken van peer-reviewed bewijs dat door vrijwel geen enkele wetenschapper meer wordt betwist met geen bewijs. Wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat mondmaskers sowieso niet helpen bestaat er niet
[..]

Je snapt toch wel dat het voor elk land om het hele pakket aan maatregelen gaat. Mondmaskers zijn geen wondermiddel die alles tegenhouden. Wel voldoende om verspreiding te remmen en minder sterke toenames te zien. Maar uiteindelijk zijn er tal van factoren die bepalen op hoe hoog de R staat.
Afstand houden en mondkapjes hebben negatieve gezondheidseffecten. Huidhonger bijvoorbeeld is op lange termijn misschien wel minstens zo schadelijk voor de gezondheid als covid-19. Google er anders eens naar.

Het zeer gebrekkige effect van mondmaskers dragen door de gewone burger is wel degelijk wetenschappelijk bewezen. In oorspronkelijke richtlijnen voor het aanpakken van een pandemie staat zelfs dat dit absoluut niet aangeraden wordt. Hetzelfde geldt trouwens voor afstand houden en het grootschalig afgelasten van evenementen, maar dit is allemaal bij de eerste de beste paniekreactie over de schutting gegooid.

Ja, een heel pakket aan maatregelen met allen vergaande gevolgen voor ieder individu. Geen enkele empirie ondersteunt de werking van het dragen van mondmaskers in het alledaagse leven. Krijgen we weer het aloude stokpaardje: afwezigheid van bewijs is geen bewijs van afwezigheid...
pi_194510690
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:29 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, alles voor of juist tegen covid-19. Dit is vast een mooie voorbode voor als de spoedwet er doorheen is. Dan worden dit soort vergaande maatregelen meer regel dan uitzondering. Gelukkig heeft iedereen dan wel zijn zo dierbare gevoel van volksgezondheid.
Dit inderdaad, onze vrijheden worden steeds meer ingeperkt..
pi_194510743
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:52 schreef dick_laurent het volgende:
Wat mij nog het meest doet verbazen is dat dat idiote OMT nog steeds "geen reden ziet om de opening van alle middelbare scholen te heroverwegen.
Terwijl meerdere experts en de leraren vakbond al meermaals hebben aangegeven dat ze zich hier ernstig zorgen over maken en dat dit de toename alleen nog maar kan doen versnellen.

Van Dissel zei daarover (ik hoop dat ik het zo goed samenvat):
- jongeren met symptomen moeten thuisblijven;
- het is effectiever om de besmettingen bij de bron aan te pakken, namelijk de thuis- en familiesituaties;
- vooralsnog is niet in binnen- en buitenland gebleken dat een heropening van de scholen voor een oplaaiing van het virus heeft gezorgd;
- ventilatie in schoolgebouwen moet aan het Bouwbesluit voldoen.
pi_194510791
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:56 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Dit inderdaad, onze vrijheden worden steeds meer ingeperkt..
Met dank aan de groep die overal schijt aan heeft en de pandemie verslechterd.
pi_194510814
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 21:01 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Met dank aan de groep die overal schijt aan heeft en de pandemie verslechterd.
Nee, met dank aan de overheid.. De overheid die bij wekenlange toename van besmettingen, waarbij het aantal doden nog steeds erg laag blijft, maar toch steeds strengere regels gaat invoeren.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:03:00 #89
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194510825
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Van Dissel zei daarover (ik hoop dat ik het zo goed samenvat):
- jongeren met symptomen moeten thuisblijven;
- het is effectiever om de besmettingen bij de bron aan te pakken, namelijk de thuis- en familiesituaties;
- vooralsnog is niet in binnen- en buitenland gebleken dat een heropening van de scholen voor een oplaaiing van het virus heeft gezorgd;
- jongeren vertonen vaak nauwelijks symptomen bij een besmetting, dus die gaan niet thuisblijven.
- bij de bron aanpakken lukt nu ook al voor geen meter, getuige de lage succesvolle percentages van bron-herleiding bij de GGD's
-ventilatie moet aan het bouwbesluit voldoen. Oke. En wie gaat dat bij al die honderden scholen door Nederland controleren? En indien het niet in orde is, wie gaat het dan in orde maken, en van welk geld?
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:03:16 #90
473584 Gretzl
pi_194510834
quote:

Spot on ^O^ Verplicht BCO en quarantaine zijn in vergelijking met veel maatregelen in de lente juist relatief licht. Zolang je als persoon ook niet doelbewust de risico's gaat opzoeken en je aan de basisregels houdt is de kans ook nog steeds relatief klein dat je eens wordt opgebeld in het kader van een BCO en 10-14 dagen niet naar buiten mag. Mensen kunnen hier ook hun eigen verantwoordelijkheden in nemen. Iemand die elke week +100 contacten heeft en de 1,5 meter en de hygiëne heeft losgelaten moet allerminst klagen dat ie op een gegeven moment in het systeem komt
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:03:46 #91
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194510844
quote:
Mensen in Nederland zien veel te snel ergens drama in. Als het gaat om de volksgezondheid dan is het verbazend hoe snel maatregelen ingevoerd kunnen worden die eerder ondenkbaar waren. In Nederland worden nu voorzichtig de eerste van zulk soort maatregelen ingevoerd, maar het is nog niets vergeleken met andere Europese landen.

In Italie had je als enige een echte lockdown. Daar mocht je alleen naar buiten voor boodschappen, mantelzorg en om je hond uit te laten. Voor ieder ander bezoek en voor ieder bezoek wat niet op die route lag moest je een verklaring hebben. In Belgie heb je een avondklok en in Duitsland kunnen kinderen zelfs uit de ouderlijke macht ontzet worden als de ouders niet meewerken aan een verplichte quarantaine.

Ik snap je repliek maar het is er één uit de categorie kijk hoe het elders erger is/was dus geen probleem.

Wanneer het gaat om zaken die de eigen gezondheid en integriteit treffen, maakt iedereen voor en over zichzelf maar die keuze. Ik heb daar verder geen oordeel over.
In die keuze moet de overheid gewoon buiten en volstrekt neutraal in blijven. Dat geldt trouwens ook voor de GGD. Wanneer ik geen belangstelling heb voor BCO, dan is en ben ik er niet (ook niet in geanonimiseerde statistieken). Tekst en uitleg moet je niet om vragen. Hooguit of de onderzochte persoon nog wat wil opmerken.

Hoe harder iemand roept om maatregelen die ten koste gaan van vrijheden of zelfs leidt tot verdachtmakingen, des te harder zou de regering zich daartegen moeten verzetten.
pi_194510853
Paar pagina's gemist, dus wellicht dat het al gevraagd is of dat ik iets over het hoofd zie....maar hoe ze die verplichte quarantaine controleren? Stel dat je terug komt uit een oranje gebied...hoe komen ze er uberhaupt achter dat je daar geweest bent? Ze kunnen je op het vliegveld opwachten, maar wat als bv Duitsland oranje word? Of Belgie? Je bent er met de auto geweest....niemand die je dan kan verplichten tot quarantaine, toch?

En je moet je eigen contactpersonen inlichten als je positief bent getest....maar hoe weet de GGD dan welke mensen jij inlicht? Al die personen zouden ook verplicht thuis moeten zitten.

Leuk dus die verplichtingen, maar of het in de praktijk werkt?
pi_194510855
Er waren het afgelopen jaar 404 griepdoden!! Waar is de rest heen gegaan? Opeens allemaal gestorven aan Corona?
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:05:07 #94
473584 Gretzl
pi_194510876
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:52 schreef dick_laurent het volgende:

Dit is inderdaad extreem zorgelijk. Zou me niets verbazen als de cijfers over enkele weken al duidelijk aantonen dat scholen potentieel grote brandhaarden zijn. Gezien de wisselende kwaliteit in ventilatiesystemen, de onmogelijkheid om afstand te houden en een groep mensen die de gevolgen van het virus ogenschijnlijk minder serieus neemt.
pi_194510897
Waarom hebben we het niet over de mensen die er totaal doorheen zitten? Mensen die hun baan kwijt geraakt zijn? Mensen die aan de alcohol of drugs verslaafd raken? Hoorde dat er nu bij de verslavingszorg zulke lange wachtlijsten zijn ontstaan, mensen kunnen tot november niet terecht om geholpen te worden. Nee, alles moet opzij gezet worden voor Covid, maar aan de andere gevolgen wordt niet gedacht. Bizar.
pi_194510912
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Er juridische grondslag is er wel.
In noord Korea is er vast ook juridische grondslag dat je naar de gulag mag als je het niet eens bent met de grote leider.
Dit soort maatregelen gaan wat mij betreft echt te ver.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:07:46 #97
473584 Gretzl
pi_194510923
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:54 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Het zeer gebrekkige effect van mondmaskers dragen door de gewone burger is wel degelijk wetenschappelijk bewezen.
Kom dan eens met bronnen die in jouw ogen zeer duidelijk aantonen dat er slechts sprake is 'van zeer gebrekkige effect'. Ik lees dat zelf nergens terug
pi_194510931
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 21:07 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

In noord Korea is er vast ook juridische grondslag dat je naar de gulag mag als je het niet eens bent met de grote leider.
Dit soort maatregelen gaan wat mij betreft echt te ver.
In elk Europees land kan dit. Waarom je dit met Noord Korea vergelijkt is mij een raadsel.
pi_194510933
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:09:54 #100
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194510971
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Dit laatste lijkt mij sws evident dat gebouwen waar mensen zich in bevinden, voldoen aan de voorschriften.

In de achtergrond snap van Dissel natuurlijk dat hij pleit voor een betere doorluchting. Frisse lucht is altijd beter dan dat alleen rondblazen. In veel gebouwen wordt de Airco gecirculeerd (energie besparing) en de filters zijn doorgaans niet veel beter dan een mondkapje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')