SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9SVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Opbokken met die hitte!quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Eens met de TT.
Verkoeling lijkt nu echt in zicht
Merk er nog weinig van hier in het westland, wat een benauwde hitte. De airco stond een partij te brommen op het dak vannacht, dacht dat hij naar beneden zou komenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Eens met de TT.
Verkoeling lijkt nu echt in zicht
Tsja.... Maar dit is nog redenerend vanuit het klimaat dat we hier hadden in de jaren '60/'70/'80quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In andere landen wel ja. Het feit dat dit een historische hittegolf is of lijkt te worden geeft al aan dat dit niet is hoe de zomer hier 'hoort te zijn'.
Natuurlijk wel. Het wordt niet koud binnen, maar je krijgt het makkelijk naar 26 ofzo, zeker 's ochtends en 's avonds nog koeler.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:24 schreef Tjacka het volgende:
25 graden afkoeling![]()
![]()
gaat de warmte niet mee uit het huis natuurlijk
Weet ik nog goed. Lagen we met Nel en Mies op het strand. Och wat een mooie tijd hč Dick.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tsja.... Maar dit is nog redenerend vanuit het klimaat dat we hier hadden in de jaren '60/'70/'80
Het zijn nu andere tijden en daar moeten we mee dealen.
Neemt overigens niet weg dat ook in die tijden hittegolven voorkwamen. Toegegeven, in de laatste jaren zijn ze frequenter en heviger geworden, maar de zomer van bijvoorbeeld 1947 was ook bloedheet.
In de middag zit ik dan weer op 30...quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:25 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Het wordt niet koud binnen, maar je krijgt het makkelijk naar 26 ofzo, zeker 's ochtends en 's avonds nog koeler.
Dan zou ik je installateur maar eens bellen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:02 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Merk er nog weinig van hier in het westland, wat een benauwde hitte. De airco stond een partij te brommen op het dak vannacht, dacht dat hij naar beneden zou komen![]()
Zeker! Nel is nog steeds sexy, ondanks dat dr voet is geamputeerd door de diabetes.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:26 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Weet ik nog goed. Lagen we met Nel en Mies op het strand. Och wat een mooie tijd hč Dick.
Hier ook van 15 tot 21 uur regen en onweer. Geloof er niks vanquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:18 schreef YourCaptor het volgende:
Mijn weer-app op mijn telefoon zegt vanaf 15.00uur vanmiddag kans op regen ende donder.
Het zal toch niet...?
De laatste felle buien hier in Den Helder (paar weken terug) is het juist andersom. Dikke buien maar nergens iets op die websitesquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:35 schreef lily het volgende:
Eergisteren op buienradar; heel zuid-Limburg onder regen en onweersbuien.
Ingezoomd op mijn lokatie; enorme rode pit recht over ons heen.
Op Buienalarm; fikse regenval.
Maar geen druppel geziente raar
Heb je dus ook niks meer aanquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:39 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
De laatste felle buien hier in Den Helder (paar weken terug) is het juist andersom. Dikke buien maar nergens iets op die websites
Toen waren er jaren met maar 40-60 dagen van 20+ temperaturen. Sowieso vet triestquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tsja.... Maar dit is nog redenerend vanuit het klimaat dat we hier hadden in de jaren '60/'70/'80
Het zijn nu andere tijden en daar moeten we mee dealen.
Neemt overigens niet weg dat ook in die tijden hittegolven voorkwamen. Toegegeven, in de laatste jaren zijn ze frequenter en heviger geworden, maar de zomer van bijvoorbeeld 1947 was ook bloedheet.
Allemaal verdampt voor het de grond raakt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:35 schreef lily het volgende:
Eergisteren op buienradar; heel zuid-Limburg onder regen en onweersbuien.
Ingezoomd op mijn lokatie; enorme rode pit recht over ons heen.
Op Buienalarm; fikse regenval.
Maar geen druppel geziente raar
quote:Modelbeoordeling door meteoroloog
Synoptische situatie:
Boven het noorden van Spanje diept een lagedrukgebied uit dat noordwaarts trekt en vanaf vanmiddag boven de Golf van Biskaje ligt. Dit laag heeft een vore richting het zuidwesten van ons land. Boven Scandinaviė ligt een hogedrukgebied. Aan de grond is deze situatie vrijwel stationair. In de bovenlucht ligt een Z-N georiėnteerde hoogterug boven het oosten van het land. Deze hoogterug trekt oostwaarts en kantelt naar een ZO-NW oriėntatie. De as ligt donderdagochtend net ten noordoosten van Nieuw-Beerta. Een hoogtelaag boven Portugal koerst noordwaarts en ligt donderdag 06 UTC net ten zuiden van Bretagne.
Modelbeoordeling:
Door de convectie van de afgelopen dagen boven het continent is een luchtsoort ontstaan met een grillige verdeling van vocht. Afgaande op de totale waterinhoud hebben te maken met twee ZO-NW georiėnteerde vochtbandjes in onze omgeving: eentje in het zuiden van het land, eentje boven het midden van het land. Bij het bandje in het zuiden zien we actueel een enkele bui boven het westen van Belgiė en in het algemeen wat meer hogere bewolking. Aan de grond zien we weinig verschil in dauwpunten. Dat verklaart dat de SBCAPE in het noordelijke bandje iets hoger moet zijn dan in het zuiden (koudere en drogere lucht op hoogte) en waarom in de nieuwste runs van Harmonie de onweersbuien vrij noordelijk berekend worden. Actueel hebben alle Harmonieversies buien boven Belgiė, die er in werkelijkheid dus alleen in het westen van dat land zitten. Niettemin lossen deze buien die er niet zitten ook weer op in de modellen. Halverwege de middag ontstaan de buien in de noordelijke helft van het land en lossen 's avonds weer op. EC heeft de buien zuidelijker. Deze buien zijn minder intensief en doven veel eerder weer uit. Kortom, het is een onzekere verwachting. Ook voor woensdag zien we nu nog grote verschillen.
Aandachtspunten
Temperatuur:
Aanhoudende hitte. De onzekerheid t.a.v. de Tx wordt wel groter, aangezien buien(restanten) invloed gaan krijgen. Voorlopig gaan we uit dat het tot en met donderdag op veel plaatsen tropisch warm blijft. In de nachten liggen de minima hoog en de dauwpunten stijgen nog verder door.
Wind:
Bij buien windstoten van 30-35 kn (verdamping). Mogelijk dat er woensdagavond ten noorden van de Wadden een 6 Bft staat. Aan de westkust is er in een smalle strook kans op wind van zee.
Bewolking:
De lucht wordt onderin vochtiger, waardoor er meer en meer Cu kunnen ontstaan. Bij buien Cb's met toppen tot boven FL400. Vandaag bases rond 6000 vt, woensdag iets lager.
Neerslag:
In Zeeland actueel een bui. In de loop van de middag vooral boven het midden, oosten en noorden kans op onweersbuien die vanavond weer uitdoven. Hierbij kans op zeer lokaal veel regen (30+ mm) en een kleine kans op hagel. Op veel plaatsen blijft het overigens gewoon droog. Hoge CAPE-waardes van 2000+ J/kg, maar weinig schering (10-15 kn). Convectiemodus pulse storm. Morgen meer verspreid over het land hetzelfde type onweersbuien in de middag en avond.
Zicht:
Komende nacht en morgenochtend vroeg in de zuidelijke helft kans op grondmist of een ondiepe mistbank, zeker als daar later vandaag een bui voorkomt. Verder naar het noorden staat er meer gradiėnt. Verder zijn de zichtverminderingen evenredig met de neerslagintensiteit.
Paraaf meteoroloog: zwagers
Dat zou geweldig zijnquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:27 schreef cherrycoke het volgende:
Kijk naar de controle run voor volgende week deze keldert naar de 12 graden
Dat zou heerlijk zijn! Dan kan lekker alle warme het huis uitquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:27 schreef cherrycoke het volgende:
Waar baseer je dat nou weer opquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:37 schreef Nattekat het volgende:
Nou, de komende jaren dus geen hitterecords meer in augustus, scheelt weer.
Moet er nog eens dempers onder zetten. Pas de 1e keer dat het echt zo duidelijk resoneert op het houten dak.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:30 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Dan zou ik je installateur maar eens bellen.
Alle records vliegen de boeken uit deze weekquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Waar baseer je dat nou weer op
12 graden gelukzaligheidquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:27 schreef cherrycoke het volgende:
We hebben nog 3 weken overquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alle records vliegen de boeken uit deze week
Ah ok! Vond het al vreemd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:38 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Moet er nog eens dempers onder zetten. Pas de 1e keer dat het echt zo duidelijk resoneert op het houten dak.
De wolken beginnen hier langzaam binnen te trekken. Wordt er lekker drukkend van
Oh ja, van die watjes die dan bijna letterlijk nog geen minuut naar buiten hoeven (even iets weggooien, de post ophalen, naar de schuur, etc) en dan al een jas aan gaan doenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:50 schreef Zorro het volgende:
Laten we hopen dat dit jaarlijks terugkomt, heerlijk
Ja ok, niet als je de tuin onderhanden wil nemen of een verbouwinkje gepland hebt. maar dan is -10 of alles natgeregend ook kut, dus dat telt niet. Dit is toch veel en veel beter dan in de winter als je voor even naar de schuur al een jas en een das moet aantrekken. Wat een verschrikkelijke tijd is dat zeg.
Dat zijn vast dezelfde mensen die nu ab-so-luut niet buiten komen (even iets weggooien, de post ophalen, naar de schuur, etc) omdat het te heet isquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh ja, van die watjes die dan bijna letterlijk nog geen minuut naar buiten hoeven (even iets weggooien, de post ophalen, naar de schuur, etc) en dan al een jas aan gaan doen
Altijd genieten.
Ik kriojg ook altijd jeuk van die mensen die na de zomer, als de temperatuur weer gedaald is tot 10-15 graden, al dikke donsjassen aanhebbenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh ja, van die watjes die dan bijna letterlijk nog geen minuut naar buiten hoeven (even iets weggooien, de post ophalen, naar de schuur, etc) en dan al een jas aan gaan doen
Altijd genieten.
Net zo apart inderdaad. Het enige verschil buiten de temperatuurquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat zijn vast dezelfde mensen die nu ab-so-luut niet buiten komen (even iets weggooien, de post ophalen, naar de schuur, etc) omdat het te heet is
quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:27 schreef cherrycoke het volgende:
Ik vind het al knap als er nog genoeg koude lucht op de noordpool is om hier enigszins wat koelte te brengen als de stroming dat toelaat.quote:
Haha ik ben serieus (ook merendeels door corona toen we thuis moesten blijven) nooit zo bruin geweest als dit jaar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nog even dit weer en we zijn niet blank meer.
Ik juist minder doordat ik niet lekker vaak op terrasjes heb gezeten in de lentequote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:59 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
[..]
Haha ik ben serieus (ook merendeels door corona toen we thuis moesten blijven) nooit zo bruin geweest als dit jaar.
Ik ook, maar vooral omdat ik nog nooit zo veel heb hardgelopen als dit jaarquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:59 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
[..]
Haha ik ben serieus (ook merendeels door corona toen we thuis moesten blijven) nooit zo bruin geweest als dit jaar.
Ik moet er toch niet aan denken dat hier een van mijn 2 ventilatoren kapot gaatquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Afgelopen nacht wel een nachtmerrie momentje gehad trouwens. De ventilator viel opeens uit.
Gelukkig bleek het een stroomstoring te zijn. Kreeg het even nog benauwder dan ik het al had uit angst dat ie opeens stuk was
Hier juist veel buiten zitten in die periode of lekker heel de middagen fietsen. Daar wordt je natuurlijk ook heel snel bruin van.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ook, maar vooral omdat ik nog nooit zo veel heb hardgelopen als dit jaar
Hier paar dagen geleden ook een stroomstoring gehad in heel de wijk. Gelukkig niet langer dan 2 uur anders begon ik me toch zorgen te maken over de koelkast en vriezer. Misschien toch even te veel geworden met al die aircos die mensen hebben hahaha.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Afgelopen nacht wel een nachtmerrie momentje gehad trouwens. De ventilator viel opeens uit.
Gelukkig bleek het een stroomstoring te zijn. Kreeg het even nog benauwder dan ik het al had uit angst dat ie opeens stuk was
quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik moet er toch niet aan denken dat hier een van mijn 2 ventilatoren kapot gaat![]()
Gelukkig hebben mijn ouders er nog 6 staan
Een paar maanden terug waren die ergens in de aanbieding en toen hebben ze er gelijk 6 gekochtquote:
quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:35 schreef Dagoduck het volgende:
30,3 graden in DEN HELDER!
HITTEGOLF HITTEGOLF HITTEGOLF
Het is hier 35,1 graden. Weet niet hoe warm het bij jou is. Maar ik ga echt niet hardlopen met dit weer. Is gewoon niet gezond man.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:08 schreef Pisces29 het volgende:
Net wezen hardlopen. Tis gewoon aangenamer of iig niet warmer dan op veel plaatsen binnen
35 graden en bewolkt nu, ik sluit me weer binnen opquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Rijd nu richting Oosten (Nijmegen) en je ziet de bloemkolen ontstaan hoor..
Benieuwd of de achterhoek nog regen krijgt hieruit.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Boven mid Duitsland begint het nu te ontploffen, westwaarts bitte!
Ach, vriendinlief is net ook weer vertrokken voor een uur. Ik ben blij dat ik vanmorgen gelopen heb, toen was het nog wel aardig te doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:45 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Het is hier 35,1 graden. Weet niet hoe warm het bij jou is. Maar ik ga echt niet hardlopen met dit weer. Is gewoon niet gezond man.
Je honden vervelen zich?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 16:13 schreef Greys het volgende:
De 'vanaf vrijdag afkoeling' begint al aardig terug te buigen geloof ik. Ik zie voor volgende week nu ook alweer meerdere rond de dertigers. KAPPEN EVEN EEN PAAR DAGEN QUA HEET WANT MN HONDEN VERVELEN ZICH EN EENTJE IS ZIEK EN DAN IS DIE HITTE KUT.
32 graden. Gevoelstemp 39.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:45 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Het is hier 35,1 graden. Weet niet hoe warm het bij jou is. Maar ik ga echt niet hardlopen met dit weer. Is gewoon niet gezond man.
Dat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 16:08 schreef ZaZoe het volgende:
Regen kan me nu wel ff gestolen worden
Zeeuws-Vlaanderen heeft 1 mm regen gehad de laatste 24 uur en de luchtvochtigheid staat daar nu al op 75%
Zo gaat dat altijd om vervolgens met niets te eindigenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:38 schreef Tyr80 het volgende:
Het onweer is verschoven van 17:00 naar 18:00 hier...wel 10% kans erbij, nu 50/50
iOS weer geeft voor de komende 9 dagen 7x onweer en 2x regen aan. Hoop het zo...
Ik ben nu ook al aardig vochtig anders hoorquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 16:27 schreef Nattekat het volgende:
Tip van Nattekat: hou ramen dicht vannacht
Het gaat me een partij vochtig worden, niet normaal.
Iets teveel informatie, Dick.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 16:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben nu ook al aardig vochtig anders hoor
Onweer boven Soest, nu.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 16:13 schreef heywoodu het volgende:
Lightningmaps gaf een onweertje midden op de Afsluitdijk.
Ja, die kunnen overdag echt niks anders dan voor pampus liggen met deze temperaturen.quote:
Tot in Bunschoten te horen. Ik wil ook regenquote:
Ik hoor wel een hoop gerommel in de verte, maar zo dichtbij als die ene bij Bunschoten-Spakenburg klopt niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 16:54 schreef Nikonlover het volgende:
Gaat goed los daar!
[ afbeelding ]
Rechts van die bui b ij soest lijkt ook wel wat te ontstaan!quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 16:55 schreef aloa het volgende:
Jep, buitjes ontstaan nu boven midden Nederland.
[ afbeelding ]
Ik heb een winter en een zomeravond. ondergrond ligt 's avonds bij +28 nog ingepakt in een dekentje. Winterhond stikt al de moord als het 20 graden isquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 16:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, die kunnen overdag echt niks anders dan voor pampus liggen met deze temperaturen.En ze houden zo van lekker buiten rennen en spelen in de tuin of op hondenveld. Dus een paar dagen wat minder overdreven heet zou lekker zijn, dan kunnen ze even uitleven. Dan mag het daarna best weer even heet voor de liefhebbers.
Idd, precies zoals voorspeld ook.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 16:56 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Rechts van die bui b ij soest lijkt ook wel wat te ontstaan!
Zit een paar kilometer zuidelijker, hier regent het nu wel opeens. Onweer ook in de verte, en veel wind.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 16:57 schreef Cattom het volgende:
Argh... het gaat nčt langs hier (Hilversum)![]()
Godver, ik zit echt serieus 15 km zuidwest daarvan en hier schijnt gewoon nog steeds de zon.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 16:54 schreef Nikonlover het volgende:
Gaat goed los daar!
[ afbeelding ]
Hé buurmanquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 16:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Godver, ik zit echt serieus 15 km zuidwest daarvan en hier schijnt gewoon nog steeds de zon.
Downburst?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:02 schreef Mykonos het volgende:
Wat een windEen paar flinke takken in de straat. Terwijl de bui zelf niet eens overtrekt hier.
Ja! Tofquote:
En de hitte en de kouquote:
Heel lokaal. Want hier in Utrecht Zuilen nog steeds gewoon volop zonquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:10 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Midden van het land nu ook opeens.![]()
![]()
Hier in Wijchen ook een hoop gekwetter. Geen zon en benauwdquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 16:56 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik hoor wel een hoop gerommel in de verte, maar zo dichtbij als die ene bij Bunschoten-Spakenburg klopt niet.
Omgeving Nijmegen is er wel iets, maar stelt weinig voor eigenlijk tot nu toe. En het is dan nog niet eens in Nijmegen. Kan goed tegen die tijd in activiteit afnemen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:18 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Hier in Wijchen ook een hoop gekwetter. Geen zon en benauwd
Continu gerommel in tuinwijk; ik hoop dat het hierheen komt, ik zie hem wel mooi hangen in het noordoostenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heel lokaal. Want hier in Utrecht Zuilen nog steeds gewoon volop zon
Duitse buien houden niet van Nederlandquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:28 schreef Pvt.Webster het volgende:
Die Duitse bui richting Nijmegen komt de grens niet over en dooft uit bij Weeze. Typisch
Je smoel staat al een tijdje op onweer. Kap eens met die kut PIquote:
Westland?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:25 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
Proost hč. (Eigenlijk zeggen we hier "prut", maar goed).
Vandaag hopelijk een goed voorproefje voor donderdagquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Donderdag hopelijk onweer des doods!
Dat is gewoon mn standaar PIquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:43 schreef Soury het volgende:
[..]
Je smoel staat al een tijdje op onweer. Kap eens met die kut PI
Ja dat bedoel ik. Zo rete irritantquote:
Ah, ook Apeldoorn heeft een schild?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:36 schreef Vectron86 het volgende:
Het viel mij al op dat er flinke bloemkolen + een kleine shelfcloud ontstond in de richting van Amersfoort (vanaf Apeldoorn gezien). Dit was rond 14:50 uur. Het wordt in Apeldoorn al donkerder.
Correctie: ik zie dat Apeldoorn de bui gaat missen (as usual). Het onweer lijkt weer via de lijn Nijkerk - Putten - Ermelo richting het noorden te trekken. Ver weg nog wel een plukje richting Apeldoorn.
Zoals elke standaard-PI.quote:
Buien met plaatselijk heel veel neerslag.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:49 schreef heywoodu het volgende:
Niet best wat deze kant op lijkt te komen
Ja en vooral het onweer. Optiefen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:51 schreef aloa het volgende:
[..]
Buien met plaatselijk heel veel neerslag.
Ik heb nu een andere PI. Zo beter?quote:
Ja, érgens in Nederland.quote:Unieke hittegolf:5 dagen 35 graden
Voor het eerst sinds het begin van de
temperatuurmetingen in 1901 is het
ergens in Nederland voor de vijfde dag
op rij 35 graden geweest.In Arcen,in
Limburg,gaf de thermometer om 14.40 uur
35,6 graden aan.
Dat je het gebruik niet snapt is niet mijn probleemquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:53 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik heb nu een andere PI. Zo beter?
Je mag ze hebben. Kutweer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:59 schreef Revanches het volgende:
Zo jaloers op die onweersbuien als noordeling.. geniet ervan!
Blijkbaar is het wel een probleem voor je want jij stoort je er aan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:56 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat je het gebruik niet snapt is niet mijn probleem
Ik ben ook jaloersquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:59 schreef Revanches het volgende:
Sow, dat is niet best.quote:
Lekker daar laten of recht omhoog trekken, niet richting Nunspeetquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:07 schreef Nikonlover het volgende:
Gaat wel lekker los bij Barneveld! Lekker actief buitje!
[ afbeelding ]
Nunspeet de gekste!!!quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker daar laten of recht omhoog trekken, niet richting Nunspeet
Ik woon in het uiterste zuiden maar ook niksquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:59 schreef Revanches het volgende:
Net van de loolaan naar de maten gelopen en zag de bui ook hangen. Maar trekt inderdaad richting Amersfoort...quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:36 schreef Vectron86 het volgende:
Het viel mij al op dat er flinke bloemkolen + een kleine shelfcloud ontstond in de richting van Amersfoort (vanaf Apeldoorn gezien). Dit was rond 14:50 uur. Het wordt in Apeldoorn al donkerder.
Correctie: ik zie dat Apeldoorn de bui gaat missen (as usual). Het onweer lijkt weer via de lijn Nijkerk - Putten - Ermelo richting het noorden te trekken. Ver weg nog wel een plukje richting Apeldoorn.
Dat kun je wel zeggen. Wolken van meer dan 15 km hoogquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:07 schreef Nikonlover het volgende:
Gaat wel lekker los bij Barneveld! Lekker actief buitje!
[ afbeelding ]
Wow! Daar kan dan wel dikke hagel uit vallen denk ik.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:22 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat kun je wel zeggen. Wolken van meer dan 15 km hoog
Straks hebben we rijdende poffertjespannen in Barneveldquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:25 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wow! Daar kan dan wel dikke hagel uit vallen denk ik.
Ik hoor het ja! Dikke biem!quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:34 schreef YourCaptor het volgende:
Helmond krijgt zo wat, wellicht hier te zien: Volgens mij hoor ik al onweder.
He begint nu te regenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:34 schreef YourCaptor het volgende:
Helmond krijgt zo wat, wellicht hier te zien: Volgens mij hoor ik al onweder.
quote:
Jezusquote:
De enige druppels die hier vallen zijn zweetdruppelsquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:46 schreef xpompompomx het volgende:
Ik ben al blij als we hier 2 druppels krijgen![]()
Zo danquote:
fixedquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:49 schreef bianconeri het volgende:
Nog 2 dagen genieten afzien mensen en dan is het alweer voorbij.
Arme Bertquote:
Ik niet, wij pissen veel te vaak naast de pot.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:05 schreef cherrycoke het volgende:
ik ben blij dat zuid holland voor de verandering weer eens niks krijgt.
Misschien moet je een vliegje op de straat plakken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
I
[..]
Ik niet, wij pissen veel te vaak naast de pot.
Meh! Ik teken protest aan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:05 schreef cherrycoke het volgende:
ik ben blij dat zuid holland voor de verandering weer eens niks krijgt.
In het noorden van Frankrijk ploft het ook lekker! Misschien krijgen we daar ook wel wat van meequote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:13 schreef kree het volgende:
Waarom gaan die buien niet naar het westen... dam’n
word alleen maar warmer zo binnenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:19 schreef dick_laurent het volgende:
Tenminste flink meer wind nu. Warme wind, maar héy waait wel lekker door zo.
Dan trekt het onmiddellijk dicht en komt er een dikke straal op die vliegquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:12 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Misschien moet je een vliegje op de straat plakken.
Ja, stel je eens door, dat het hier niet stikbenauwd wordt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:13 schreef kree het volgende:
Waarom gaan die buien niet naar het westen... dam’n
Wow dat gaat hard!quote:
En daar zal het ook bij blijvenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:46 schreef ACT-F het volgende:
Hier in Twente trekt het ook mooi dicht met toenemende woei.
Lekker zeg! Een unieke regenliefhebbende poesquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:48 schreef xpompompomx het volgende:
HET REGENT!!!11!!
Zelfs de poes zat net al hoopvol naar de lucht te kijken
Alles is tegenwoordig een downburst volgens mij lol.quote:
Zo gaat dat op een campingquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Alles is tegenwoordig een downburst volgens mij lol.
Mooie kutcamping als je twee zwembadjes bij je eigen tent nodig hebt.
Ik had vroeger een kat die met zwaar onweer op zijn kattenbak ging zitten buiten. Om het extra goed te kunnen bekijken. Wat een beest was datquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:49 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Lekker zeg! Een unieke regenliefhebbende poes
quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:01 schreef LTVDK het volgende:
Oh trekken die buien nou opeens wel naar het westen, die bui die nu boven Breda is ontstaan trekt deze kant op
Ah gvd, hier word ik nostalgisch van.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:01 schreef cherrycoke het volgende:
Je krijgt pas het campings gevoel als
A, je de hele ochtend bezig bent met het mes door de campingboter in blik op je boterham te smeren,
en B als je de koelbox voorbij ziet drijven en je zelf tot kniehoogte in het water staat.
Fake news, het gaat juist altijd langs Breda.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:58 schreef Nikonlover het volgende:
T gaat los boven Breda![]()
[ afbeelding ]
Met boven Breda bedoel ik ten noorden van Bredaquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:05 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Fake news, het gaat juist altijd langs Breda.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[ twitter ]
In Den Haag regent het ook....
Kogelregens tellen nietquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[ twitter ]
In Den Haag regent het ook....
Maar echt dat... Denk je over een kwartier verkoeling te krijgen, nemen die klotebuien een afslag. Manmanman 😂quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:04 schreef Kriegel het volgende:
Pffff, hele radar vol zware neerslag recht over m'n huis, een enorm gerommel in de lucht en er vielen uiteindelijk acht druppels. En nu beweegt die hele zooi opeens niet meer van zuid naar noord maar richting het westen.
Flikker op met dit doort dooie mussen.
Hoewel... Hoorde dat ze wat verderop in Barneveld ondergelopen kelders en zolders hebben, dus dat mis ik dan wel weer liever.
Amazing. Hier schijnt de zon nog steeds en is geen druppel gevallen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:22 schreef ijs_beer het volgende:
West-Brabant hier: enorme rukwinden, giga hoosbui met af en toe hagelstenen formaatje knikker. Dakgoten lopen over en de straat staat al blank.
Geloof dat die nu hier is aangekomen, wat een bak met regen zegquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:22 schreef ijs_beer het volgende:
West-Brabant hier: enorme rukwinden, giga hoosbui met af en toe hagelstenen formaatje knikker. Dakgoten lopen over en de straat staat al blank.
Pics or it did not happenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:22 schreef ijs_beer het volgende:
Ellende is dat het eerst begon met waaien, waardoor al de dode bladeren voor de putten kwamen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Geloof dat die nu hier is aangekomen, wat een bak met regen zeg
Nog volop kansen op onweer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:36 schreef Frutsel het volgende:
Geen onweer, geen regen, geen verkoeling, verzengende hitte, al met al een kutzomer in kutaugustus.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:36 schreef Frutsel het volgende:
Geen onweer, geen regen, geen verkoeling, verzengende hitte, al met al een kutzomer in kutaugustus.
Hier zorgt dat buitje wel voor wat afkoelingquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:36 schreef Frutsel het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier zorgt dat buitje wel voor wat afkoelingBrrrrr!!!!! KOUD! Ineens 15 graden kouder!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
verdampt malquote:
quote:
Alive and kicking.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 21:10 schreef Nattekat het volgende:
Bestaat Breda nog? Die zijn aan het verzuipen volgens mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |