abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 augustus 2020 @ 11:08:59 #276
8369 speknek
Another day another slay
pi_194518161
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:43 schreef gniffie het volgende:
Wordt me ook duidelijk waarom wij Ayaan Hirsi Ali hier weggejaagd hebben. Wat een gekkie

Ayaan spiegelt zich gewoon aan haar benefactors. Een typische surrogate. Toen ze met Herman Philipse datete was het allemaal liberaal Atheïstisch Manifest voor en na, toen ze door de AEI overgekocht werd was het allemaal conservatief judeochristelijk zus en zo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194518228
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, er wordt hier wel erg makkelijk over de zeer ervaren Pence heen gestapt, dat klopt. Die laat zich echt niet zo maar afmaken, al heeft hij de lastige taak het beleid van Trump (waar hij volgens mij ook echt niet altijd achter staat) te verdedigen. Pence is geen onervaren prutser, maar een door de wol geverfde politicus.
Vind je? Door de wol geverfd om z'n zetel te be houden misschien, k persoonlijk vond hem al slapjes bij wat moeilijke vragen van journalisten. Vraag me af of hij bij Harris weg komt met het met veel woorden niet beantwoorden van vragen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_194518234
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, er wordt hier wel erg makkelijk over de zeer ervaren Pence heen gestapt, dat klopt. Die laat zich echt niet zo maar afmaken, al heeft hij de lastige taak het beleid van Trump (waar hij volgens mij ook echt niet altijd achter staat) te verdedigen. Pence is geen onervaren prutser, maar een door de wol geverfde politicus.
Ik denk dat een andere kwetsbaarheid van Pence is dat hij natuurlijk de federale coronataskforce leidde.
Maar goed, ik denk überhaupt niet zo'n VP-debatje een gigantische impact gaat hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 12 augustus 2020 @ 11:16:42 #279
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_194518246
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan verliest Trump definitief een heel groot deel van de christelijke kiezers.
Het punt is dat hij zijn basis wil behouden. Ik kan me voorstellen dat zijn christelijke achterban weinig op heeft met de activiteiten van Trump, die zichtbaar steun zoekt bij een meer rechtsradicale achterban. Die zijn namelijk solide als groep en makkelijker te belazeren.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 12 augustus 2020 @ 11:37:38 #280
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_194518510
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Mooie filmpjes zijn dat altijd ja.
En geen woord van gelogen ook.

Verschrikkelijk, als je er over nadenkt.
Op het scherp van de snede.
pi_194518616
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:16 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het punt is dat hij zijn basis wil behouden. Ik kan me voorstellen dat zijn christelijke achterban weinig op heeft met de activiteiten van Trump, die zichtbaar steun zoekt bij een meer rechtsradicale achterban. Die zijn namelijk solide als groep en makkelijker te belazeren.
Maar alleen zijn base houden en de christelijke achterban verliezen, omdat die vooral Trump stemt vanwege euthanasie en abortus en dus graag Pence zien, schiet Trump weinig mee op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 12 augustus 2020 @ 11:51:13 #282
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194518673
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:37 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

En geen woord van gelogen ook.

Verschrikkelijk, als je er over nadenkt.
Mwoa op sommige punten wel heel erg kort door de bocht...
Krekker is de bom!
  woensdag 12 augustus 2020 @ 11:55:21 #283
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_194518728
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:51 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Mwoa op sommige punten wel heel erg kort door de bocht...
Goed, dat is waar.
Op het scherp van de snede.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 12:08:12 #284
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194518960
quote:
Wanneer het een dun lijntje is tussen satire en werkelijkheid...
Huilen dan.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 12:43:57 #285
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_194519448
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 09:15 schreef Hanca het volgende:

En het minimumloon mag inderdaad wel wat omhoog. Dat het nu normaal is om 2 of zelfs meer banen te hebben is natuurlijk een kenmerk van een onderontwikkeld land. Er zijn staten waar je voor banen waar je ook fooien kunt ontvangen maar een minimumloon van 2 dollar per uur hebt, absurd.
Het minimumloon lijkt me iets waar de federale overheid zich niet teveel mee moet bezighouden, de staten lijken dat prima te reguleren. Ik ben ook niet zo'n fan van de fooicultuur, maar dat gaat niet zo snel veranderen daar lijkt me.

Zie: https://www.epi.org/minimum-wage-tracker/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_194519645
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het minimumloon lijkt me iets waar de federale overheid zich niet teveel mee moet bezighouden, de staten lijken dat prima te reguleren.
Dus niet, want het is gewoon te laag. Als een behoorlijk percentage 2 banen nodig heeft of nog voedselbonnen nodig heeft terwijl hij of zij werkt, dan is er wat mis. En als de staten het niet oplossen, moet de federale overheid het doen.

Gelukkig wil Biden het minimumloon verhogen naar 15 dollar: https://joebiden.com/empowerworkers/
Mag ook wel, in 1968 stond het minimumloon (verrekend) een stuk hoger dan nu.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_194519655
7 oct. Pence tegen Harris in Utah
  woensdag 12 augustus 2020 @ 13:03:58 #288
56749 BlaZ
pi_194519702
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dus niet, want het is gewoon te laag. Als een behoorlijk percentage 2 banen nodig heeft of nog voedselbonnen nodig heeft terwijl hij of zij werkt, dan is er wat mis. En als de staten het niet oplossen, moet de federale overheid het doen.

Gelukkig wil Biden het minimumloon verhogen naar 15 dollar: https://joebiden.com/empowerworkers/
Ja, dat kan zo zijn. Maar dit is echt iets wat de staten moeten oplossen, universeel beleid in deze houdt geen rekening met de enorme divergentie in economische activiteit van staat tot staat. Een $15 minimumloon is prima in California of New York maar veel te hoog voor West Virginia.
pi_194519737
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 13:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ja, dat kan zo zijn. Maar dit is echt iets wat de staten moeten oplossen, universeel beleid in deze houdt geen rekening met de enorme divergentie in economische activiteit van staat tot staat. Een $15 minimumloon is prima in California of New York maar veel te hoog voor West Virginia.
Dat is dan maar zo. De staten doen het niet. Er verdienen zelfs nog een hoop mensen onder het minimumloon. Dus moet de centrale overheid ingrijpen. En zo verschrikkelijk hoog is die 15 dollar niet.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 13:11:01 #290
8369 speknek
Another day another slay
pi_194519788
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 13:32:04 #291
56749 BlaZ
pi_194520046
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 13:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is dan maar zo. De staten doen het niet. Er verdienen zelfs nog een hoop mensen onder het minimumloon. Dus moet de centrale overheid ingrijpen. En zo verschrikkelijk hoog is die 15 dollar niet.
De staten doen het wel degelijk, zie de link die eerder postte. Daarnaast zijn er al vele steden die een hoger minimumloon ingevoerd hebben op gemeenteniveau. Waarschijnlijk is dat zelfs het ideale niveau om met dit soort maatregelen te komen gezien de enorme divergentie binnen staten. Met name de hoge huizen / huurprijzen zorgen ervoor dat om te kunnen overleven in een grote stad als Los Angeles je simpelweg een veel hoger inkomen nodig hebt dan in een dorpje in Wyoming.
Wat men zou kunnen doen is het minimumloon aan de lokale huizenprijzen indexeren opdat er een realistisch minimumloon is.
Zo niet dan is dit precies een maatregel die aanzet tot zwart - en dus onbeschermd - werken en baanverlies in landelijke regio's. Het idee is prima, maar zal enkel succesvol doen blijken als het aangepast aan de lokale omstandigheden ingevoerd wordt.
Zie hieronder een vergelijking van inkomsten in Virginia.

[ Bericht 8% gewijzigd door BlaZ op 12-08-2020 13:40:24 ]
pi_194520155
Slap commentaar van Trump.
pi_194520168
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 13:32 schreef BlaZ het volgende:

[..]

De staten doen het wel degelijk...
Tja, wel onvoldoende. Tenminste, een deel van de staten. En ik snap niet zo goed waarom je zo op die verschillen hamert. In andere landen is het ook zo. Zelfs in Nederland is het verschil in kosten tussen Zuid-Holland en Groningen enorm, kan ik je uit ervaring vertellen (na mijn verhuizing houd ik honderden euro's over terwijl ik groter woon). Toch hebben we gewoon een minimumloon. Duitsland heeft ook een landelijk minimumloon, ondanks de verschillen tussen West en Oost Duitsland.
pi_194520642
Benieuwd of dat wèl mag blijven staan.

Anyway, Trump gaat vol voor racisme nu zoals je kunt lezen.

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2020 14:08:22 ]
  woensdag 12 augustus 2020 @ 14:07:19 #295
56749 BlaZ
pi_194520684
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 13:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, wel onvoldoende. Tenminste, een deel van de staten. En ik snap niet zo goed waarom je zo op die verschillen hamert. In andere landen is het ook zo. Zelfs in Nederland is het verschil in kosten tussen Zuid-Holland en Groningen enorm, kan ik je uit ervaring vertellen (na mijn verhuizing houd ik honderden euro's over terwijl ik groter woon). Toch hebben we gewoon een minimumloon. Duitsland heeft ook een landelijk minimumloon, ondanks de verschillen tussen West en Oost Duitsland.
Dit is uiterst belangrijk omdat het samenhangt met het doel van het minimumloon; een salaris waarmee men prima kan leven. Het salaris waarmee je prima kunt leven is anders voor de randstad dan voor zeg Groningen of Limburg, daardoor zou het minimumloon dus ook aangepast moeten worden.

Ja, de schaal van Duitsland, Nederland is beter vergelijkbaar met de individuele staten in de VS dan met het federale niveau.
Hetzelfde minimumloon voor Portugal, Nederland en Polen zou ook niet werken.
pi_194520722
Maar dan kun je met een beetje pech niet vertrekken uit zo'n staat.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 14:17:28 #297
56749 BlaZ
pi_194520843
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:09 schreef Ulx het volgende:
Maar dan kun je met een beetje pech niet vertrekken uit zo'n staat.
Wat bedoel je?
pi_194520848
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:07 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dit is uiterst belangrijk omdat het samenhangt met het doel van het minimumloon; een salaris waarmee men prima kan leven. Het salaris waarmee je prima kunt leven is anders voor de randstad dan voor zeg Groningen of Limburg, daardoor zou het minimumloon dus ook aangepast moeten worden.

Ja, de schaal van Duitsland, Nederland is beter vergelijkbaar met de individuele staten in de VS dan met het federale niveau.
Hetzelfde minimumloon voor Portugal, Nederland en Polen zou ook niet werken.
Tja, als ik president zou zijn zou ik het ook niet accepteren dat een deel van de inwoners waar ik de president voor ben geen acceptabel inkomen heeft omdat de gouverneur vooral aan grote bedrijven denkt. Dus als die gouverneurs geen landelijk minimumloon willen, hadden ze al lang een keer voor een acceptabel minimumloon per staat moeten zorgen. Hebben ze niet gedaan, dus nu is het tijd voor de enige maatregel die je als president wel kunt nemen.
pi_194521037
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Als je twee banen nodig hebt om in leven te blijven heb je dan geld om ergens anders te gaan leven? Waarschijnlijk niet.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 14:32:28 #300
56749 BlaZ
pi_194521073
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, als ik president zou zijn zou ik het ook niet accepteren dat een deel van de inwoners waar ik de president voor ben geen acceptabel inkomen heeft omdat de gouverneur vooral aan grote bedrijven denkt. Dus als die gouverneurs geen landelijk minimumloon willen, hadden ze al lang een keer voor een acceptabel minimumloon per staat moeten zorgen. Hebben ze niet gedaan, dus nu is het tijd voor de enige maatregel die je als president wel kunt nemen.
Het punt is precies dat dat acceptabel inkomen verschilt van gemeente tot gemeente en staat tot staat. Met $15 per uur kun je prima leven op het platteland terwijl het je in de armoede drukt in New York, New York heeft overigens al een minimumloon van $15.
Los Angeles $13 meen ik.

Het is wel gemakkelijk om de problemen die een dergelijke maatregel veroorzaakt in de wind te slaan. Er zijn counties waar het gemiddelde inkomen niet eens boven de $600 per week uit komt. Wat moet men daar doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')