abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 augustus 2020 @ 06:49:05 #1
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_194483851
https://amp.cnn.com/cnn/2(...)-wellness/index.html

quote:
For a world crippled by the coronavirus, salvation hinges on a vaccine.

But in the United States, where at least 4.6 million people have been infected and nearly 155,000 have died, the promise of that vaccine is hampered by a vexing epidemic that long preceded Covid-19: obesity.

Scientists know that vaccines engineered to protect the public from influenza, hepatitis B, tetanus and rabies can be less effective in obese adults than in the general population, leaving them more vulnerable to infection and illness. There is little reason to believe, obesity researchers say, that Covid-19 vaccines will be any different.

"Will we have a Covid vaccine next year tailored to the obese? No way," said Raz Shaikh, an associate professor of nutrition at the University of North Carolina-Chapel Hill.

"Will it still work in the obese? Our prediction is no."

More than 107 million American adults are obese, and their ability to return safely to work, care for their families and resume daily life could be curtailed if the coronavirus vaccine delivers weak immunity for them.

In March, still early in the global pandemic, a little-noticed study from China found that heavier Chinese patients afflicted with Covid-19 were more likely to die than leaner ones, suggesting a perilous future awaited the US, whose population is among the heaviest in the world.

And then that future arrived...

[Lang artikel. Rest in link]

Wie had dat gedacht :')
Vaccin zal waarschijnlijk minder effectief zijn bij dikkerds.

Ook in Nederland heeft inmiddels 50% overgewicht en bijna 15% obesitas. Ook dit aantal is groeiende. Hoog tijd voor een heel fors hogere zorgpremie bij obesitas en korting bij een gezond gewicht :)
  Beste debater 2022 maandag 10 augustus 2020 @ 06:50:31 #2
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194483854
:Z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 10 augustus 2020 @ 06:54:01 #3
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_194483864
quote:
Kijk maar de andere kant op ja. Van de zotte dat mensen die dagelijks een dozijn tompoucen inhaleren, dezelfde zorgpremie betalen.
  Beste debater 2022 maandag 10 augustus 2020 @ 06:54:51 #4
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194483867
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 06:54 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

Kijk maar de andere kant op ja. Van de zotte dat mensen die dagelijks een dozijn tompoucen inhaleren, dezelfde zorgpremie betalen.
Neem nog een canei'tje.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 10 augustus 2020 @ 06:56:14 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194483875
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 06:54 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

Kijk maar de andere kant op ja. Van de zotte dat mensen die dagelijks een dozijn tompoucen inhaleren, dezelfde zorgpremie betalen.
Er is ook vast wel iets mis met het lichaam van jou of levensstijl. Belachelijk dat we daar met zn allen voor moeten betalen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 10 augustus 2020 @ 07:09:59 #6
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_194483966
quote:
81s.gif Op maandag 10 augustus 2020 06:56 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Er is ook vast wel iets mis met het lichaam van jou of levensstijl. Belachelijk dat we daar met zn allen voor moeten betalen.
Al jaren niet gebruik van gemaakt. Gewoon gezond.

En er is een wezenlijk verschil tussen een normale kans tot ziekte en een enorm forse kans op ziekte omdat je ervoor kiest moddervet te zijn.
pi_194483996
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 06:49 schreef Themonk5 het volgende:
Ook in Nederland heeft inmiddels 50% overgewicht en bijna 15% obesitas. Ook dit aantal is groeiende. Hoog tijd voor een heel fors hogere zorgpremie bij obesitas en korting bij een gezond gewicht :)
Ons zorgstelsel is ingericht op gelijkheid! ;)
  maandag 10 augustus 2020 @ 07:18:28 #8
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_194484013
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 07:14 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ons zorgstelsel is ingericht op gelijkheid! ;)
Gelijkheid is niet positief als anderen er de dupe van zijn.

Obesitas is in veruit de meeste gevallen volledig een eigen keuze, geen andoening waar niks tegen te doen is.
pi_194484068
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 07:18 schreef Themonk5 het volgende:
Gelijkheid is niet positief als anderen er de dupe van zijn.
En rokers dan? Alcoholisten? Hypochonders?
Niet iedereen die dik is, is ziek...
pi_194484166
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 07:09 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

Al jaren niet gebruik van gemaakt. Gewoon gezond.

En er is een wezenlijk verschil tussen een normale kans tot ziekte en een enorm forse kans op ziekte omdat je ervoor kiest moddervet te zijn.
ik zie dat je Canei de beste wijn vind, kunnen we daaruit concluderen dat je een wijde varieteit aan wijnen hebt geprobeerd om tot die conclusie te komen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 10 augustus 2020 @ 07:47:05 #11
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_194484236
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 07:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

ik zie dat je Canei de beste wijn vind, kunnen we daaruit concluderen dat je een wijde varieteit aan wijnen hebt geprobeerd om tot die conclusie te komen?
Uiteraard. Enorm veel wijnen.
  maandag 10 augustus 2020 @ 07:48:23 #12
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_194484243
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 07:26 schreef Bocaj het volgende:

[..]

En rokers dan? Alcoholisten? Hypochonders?
Niet iedereen die dik is, is ziek...
Rokers en alcoholisten zouden ook fors meer premie moeten betalen uiteraard. :)

Hypochondrie is een daadwerkelijke aandoening. Obesitas, roken en drank zijn persoonlijke keuzes.
pi_194484314
Ik heb ook overgewicht, echter nog nooit een dag in het ziekenhuis gelegen, en nog nooit wat gehad, oja, mijn conditie zit in de bovenste 10 procent (enige tijd terug gemeten bij preventief hart onderzoek).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 10 augustus 2020 @ 07:59:56 #14
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194484357
Nou prima toch TS? Dat is kennelijk wat je wil, dat dikkerds afsterven, dan kan jouw ziektekostenpremie weer omlaag. Snap dus niet waarom je nu zo loopt te miepen.
pi_194484380
Een zuiplap die pleit voor hogere premies voor mensen die ongezond leven :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_194484421
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 06:49 schreef Themonk5 het volgende:
https://amp.cnn.com/cnn/2(...)-wellness/index.html
[..]

Wie had dat gedacht :')
Vaccin zal waarschijnlijk minder effectief zijn bij dikkerds.

Ook in Nederland heeft inmiddels 50% overgewicht en bijna 15% obesitas. Ook dit aantal is groeiende. Hoog tijd voor een heel fors hogere zorgpremie bij obesitas en korting bij een gezond gewicht :)
Zorgkosten stijgen haast exponentieel met de leeftijd.
Wes blij dat er dikkerds, rokers, druggebruikers etc zijn die ongezond leven, zonder hen zou jij meer zorgpremie betalen. Ze kosten iets meer aan zorg dan een gezond levend persoon van dezelfde leeftijd, maar ze sterven op jongere leeftijd, aan een hartaanval of beroerte. Een snelle goedkope dood. Het zijn de lang levenden die het meeste kosten, die in hun laatste jaren constante verzorging nodig hebben.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_194484446
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 08:07 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Zorgkosten stijgen haast exponentieel met de leeftijd.
Wes blij dat er dikkerds, rokers, druggebruikers etc zijn die ongezond leven, zonder hen zou jij meer zorgpremie betalen. Ze kosten iets meer aan zorg dan een gezond levend persoon van dezelfde leeftijd, maar ze sterven op jongere leeftijd, aan een hartaanval of beroerte. Een snelle goedkope dood. Het zijn de lang levenden die het meeste kosten, die in hun laatste jaren constante verzorging nodig hebben.
Heb je daar een bron voor? Ik weet dat het voor rokers zo is dat ze netto goedkoper zijn, maar is dat ook voor obese mensen zo? Diabetes bijvoorbeeld is best een kostbare chronische ziekte, terwijl je daar best oud mee kan worden.
pi_194484549
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 08:10 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor? Ik weet dat het voor rokers zo is dat ze netto goedkoper zijn, maar is dat ook voor obese mensen zo? Diabetes bijvoorbeeld is best een kostbare chronische ziekte, terwijl je daar best oud mee kan worden.
https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/270751015.pdf
pag 19: fig 2.2: totale zorgkosten voor drie cohorten: gezond levende personen, rokers, en obese personen.
tabel 2.1: de totale verwachte gezondheidskost voor een 20-jarige in de drie cohorten.
Gezond persoon: 379000¤
Roker: 272000¤
Obees persoon: 319000¤
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 10 augustus 2020 @ 08:29:05 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_194484633
Ik weet niet helemaal of je obesitas vrije wil kan noemen, maar er zijn best wat progressieve middelen waar naar gekeken kan worden om het te verminderen. Zo is het bijvoorbeeld onbestaanbaar dat ongezond eten zoveel goedkoper is dan gezond eten. Een vettaks die gebruikt wordt als subsidie voor gezondere alternatieven zou een mogelijkheid kunnen zijn. Een progressief zorgstelsel naar gelang de levensstijl is wel een hele can of worms waarvan ik niet weet of je die moet openen. Wat te doen met een sportblessure? Revalidatie na een auto-ongeluk? Oudjes die ervoor kiezen nog behandeld te worden. Op zo'n moment sla je een heel stuk van de noodzakelijke solidariteit van ons zorgst...

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 07:39 schreef Hathor het volgende:
ik zie dat je Canei de beste wijn vind
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194484672
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 07:47 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

Uiteraard. Enorm veel wijnen.
Nou, dan ben jij wel zo'n beetje de laatste die anderen verwijten mag maken over hun ongezonde levensstijl.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 10 augustus 2020 @ 08:34:46 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_194484697
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 08:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/270751015.pdf
pag 19: fig 2.2: totale zorgkosten voor drie cohorten: gezond levende personen, rokers, en obese personen.
tabel 2.1: de totale verwachte gezondheidskost voor een 20-jarige in de drie cohorten.
Gezond persoon: 379000¤
Roker: 272000¤
Obees persoon: 319000¤
Aan de andere kant zit er weer een zeer sterke negatieve correlatie tussen opleidingsniveau (en inkomsten) en roken of obesitas, dus de gezonde personen brengen i.h.a. ook veel meer belastingen binnen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194484699
quote:
81s.gif Op maandag 10 augustus 2020 06:56 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Er is ook vast wel iets mis met het lichaam van jou of levensstijl. Belachelijk dat we daar met zn allen voor moeten betalen.
Dit ja, hellend vlak. Dik? Roken? Betalen!

Dagelijks 50km op de snelweg naar je werk? Risicogeval, dokken! Woon je in de smog van Rotterdam? Dokken! Aangeboren genetisch defect? Dokken! Veel (erfelijke) kanker in de familie? Dit wordt dan uitgesloten van je zorgverzekering.
pi_194484716
Dikkerdjes zijn goedkoper voor de zorg, net als rokers. Wanneer gaan mensen dat nou eens accepteren ipv steeds weer dezelfde onderbuikgevoelens dat ze duurder zouden zijn..
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_194484794
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 07:09 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

Al jaren niet gebruik van gemaakt. Gewoon gezond.

En er is een wezenlijk verschil tussen een normale kans tot ziekte en een enorm forse kans op ziekte omdat je ervoor kiest moddervet te zijn.
Rokers, zuipers, dikzakken en zwaar ongezond levend volk zijn goedkoper aangezien die mooi op tijd doodgaan. Dit itt de gezondheidsfreaks die schandalig oud worden en de laatste 20 jaar van hun leven in de zorgmolen zitten.
pi_194484998
Als je de zorgpremie afhankelijk wil gaan maken van leefstijl en gezondheid heb je ook een draconisch surveillance apparaat nodig dat alle mensen tot in de meest intieme details gaat volgen. Bijv om te controleren of ze niet stiekem op hun zolderkamertje elke dag twee flessen canei wegslurpen.
pi_194485037
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 08:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dikkerdjes zijn goedkoper voor de zorg, net als rokers. Wanneer gaan mensen dat nou eens accepteren ipv steeds weer dezelfde onderbuikgevoelens dat ze duurder zouden zijn..
Maar ze kosten maatschappelijk wel meer vanwege hoger ziekteverzuim, lagere arbeidsparticipatie, enz.

Als je dan toch dit argument wil gebruiken, graag dan wel zuiver.
pi_194485076
Wat mij overigens opvalt is dat we al vanaf het begin van deze crisis weten dat obesitas een grote factor is en in alle adviezen geen enkele keer wordt aangegeven hoe je gezonder kan gaan leven.

Dat zou na anderhalve meter afstand wel eens de nummer 2 in effectiviteit kunnen zijn.
pi_194485138
Het is al sinds maart bekend dat zwaarlijvige mensen meer last hebben van de gevolgen van een coronabesmetting. Voordat er een vaccin is zijn we een jaar(?) verder. Dan hebben de obese mensen toch genoeg tijd gehad om een gezond gewicht te bereiken?
pi_194485263
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:20 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Het is al sinds maart bekend dat zwaarlijvige mensen meer last hebben van de gevolgen van een coronabesmetting. Voordat er een vaccin is zijn we een jaar(?) verder. Dan hebben de obese mensen toch genoeg tijd gehad om een gezond gewicht te bereiken?
Gemiddeld gezien zijn ze sinds maart aangekomen. Ja, aangekomen.

Dat ligt natuurlijk aan de lockdown, want zoals we allemaal weten waren die obesen allemaal 2x per dag in de gym aan het trainen.
  maandag 10 augustus 2020 @ 09:31:19 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194485264
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:16 schreef VEM2012 het volgende:
Wat mij overigens opvalt is dat we al vanaf het begin van deze crisis weten dat obesitas een grote factor is en in alle adviezen geen enkele keer wordt aangegeven hoe je gezonder kan gaan leven.

Dat zou na anderhalve meter afstand wel eens de nummer 2 in effectiviteit kunnen zijn.
Net zoals met mensen die anno 2020 nog roken denk ik dat zoiets weinig zoden aan de dijk gaat zetten. Voor rokers is er maar één advies: stoppen met roken. Voor mensen die te dik zijn is er doorgaans ook maar één advies: minder eten/meer bewegen. Dat is geen hogere wiskunde, het gaat enkel om de wilskracht die ontbreekt.
pi_194485296
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:31 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Net zoals met mensen die anno 2020 nog roken denk ik dat zoiets weinig zoden aan de dijk gaat zetten. Voor rokers is er maar één advies, stoppen met roken. Voor mensen die te dik zijn is er ook maar één advies: minder eten/meer bewegen.
Het is denk ik net wat minder eenvoudig dan dat, maar goed: dat het niet eens wordt genoemd is raar. Ten opzichte van rokers melden we het wel, bv op de pakjes. En roken is wel flink aan het afnemen. De perceptie van rokers is ook heel anders dan 20 jaar terug. Nu is het echt een smerige gewoonte, 20 jaar terug was het nog stoer.
pi_194485391
Laten we dan ook sociale mobiliteit gaan belasten. Iedereen een zender om, en dan aftikken per keer dat je de deur uit gaat. Je krijgt er 4 gratis per week, voor de boodschappen. Mensen die werken 12.

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 10-08-2020 09:49:27 ]
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 10 augustus 2020 @ 09:53:16 #33
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_194485464
quote:
81s.gif Op maandag 10 augustus 2020 07:59 schreef herverwijderd het volgende:
Nou prima toch TS? Dat is kennelijk wat je wil, dat dikkerds afsterven, dan kan jouw ziektekostenpremie weer omlaag. Snap dus niet waarom je nu zo loopt te miepen.
Nee nee, dikkerds krijgen nu zorg van mijn geld
  maandag 10 augustus 2020 @ 09:55:44 #34
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_194485479
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 08:29 schreef speknek het volgende:
Ik weet niet helemaal of je obesitas vrije wil kan noemen, maar er zijn best wat progressieve middelen waar naar gekeken kan worden om het te verminderen. Zo is het bijvoorbeeld onbestaanbaar dat ongezond eten zoveel goedkoper is dan gezond eten. Een vettaks die gebruikt wordt als subsidie voor gezondere alternatieven zou een mogelijkheid kunnen zijn. Een progressief zorgstelsel naar gelang de levensstijl is wel een hele can of worms waarvan ik niet weet of je die moet openen. Wat te doen met een sportblessure? Revalidatie na een auto-ongeluk? Oudjes die ervoor kiezen nog behandeld te worden. Op zo'n moment sla je een heel stuk van de noodzakelijke solidariteit van ons zorgst...
[..]

[ afbeelding ]
Wat een onzin dat ongezond eten goedkoper zou zijn...

Excuus van dikkerds om ongezond te blijven eten. Bonen, granen, jonge kazen, diepvriesgroenten e.d. zijn de goedkoopste dingen die je in Nederland kan kopen.
pi_194485546
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:53 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

Nee nee, dikkerds krijgen nu zorg van mijn geld
Van die 30 euro netto die je per maand betaalt? Bedoel je niet dat jouw zorgtoeslag betaald wordt door mensen die wel fatsoenlijk werken en belasting betalen? Daar draag jij met je krantenwijkje nauwelijks aan bij hoor.

En mocht je nog schoolgaand zijn, dan ben je al helemaal een netto kostenpost, ipv dat je bijdraagt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_194485604
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:53 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

Nee nee, dikkerds krijgen nu zorg van mijn geld
Dat is het principe van een verzekering hé. Dat de kosten worden gespreid over alle deelnemers zodat het betaalbaar blijft voor iedereen.

Net zoals je betaalt voor iemand met een brandend huis zonder dat je zelf ooit brand hebt gehad.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 10 augustus 2020 @ 10:19:30 #37
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_194485713
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:02 schreef probeer het volgende:

[..]

Van die 30 euro netto die je per maand betaalt? Bedoel je niet dat jouw zorgtoeslag betaald wordt door mensen die wel fatsoenlijk werken en belasting betalen? Daar draag jij met je krantenwijkje nauwelijks aan bij hoor.

En mocht je nog schoolgaand zijn, dan ben je al helemaal een netto kostenpost, ipv dat je bijdraagt.
110 euro netto*
En laten we natuurlijj niet doen alsof zorgpremie de enige last is van de dikkerds en dat er maatschappelijk verder geen kosten worden gemaakt.
  maandag 10 augustus 2020 @ 10:20:31 #38
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_194485728
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is het principe van een verzekering hé. Dat de kosten worden gespreid over alle deelnemers zodat het betaalbaar blijft voor iedereen.

Net zoals je betaalt voor iemand met een brandend huis zonder dat je zelf ooit brand hebt gehad.
Verschil is dat een zorgverzekering verplicht is.
  maandag 10 augustus 2020 @ 10:27:16 #39
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194485790
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 06:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Neem nog een canei'tje.
Dikkerd gespot
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  maandag 10 augustus 2020 @ 10:42:49 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_194485988
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:55 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

Wat een onzin dat ongezond eten goedkoper zou zijn...

Excuus van dikkerds om ongezond te blijven eten. Bonen, granen, jonge kazen, diepvriesgroenten e.d. zijn de goedkoopste dingen die je in Nederland kan kopen.
Klopt, wortels en preien zijn al helemaal goedkoop. Maar men accepteert een patatje met een frikadel a 1.50 uit de diepvries meer als volledige maaltijd dan een prei en twee tomaten a 1.50.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194486003
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:16 schreef VEM2012 het volgende:
Wat mij overigens opvalt is dat we al vanaf het begin van deze crisis weten dat obesitas een grote factor is en in alle adviezen geen enkele keer wordt aangegeven hoe je gezonder kan gaan leven.

Dat zou na anderhalve meter afstand wel eens de nummer 2 in effectiviteit kunnen zijn.
Gewoon verplicht 24 uur per dag een mondkapje dragen.
  maandag 10 augustus 2020 @ 10:43:54 #42
8369 speknek
Another day another slay
pi_194486008
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:27 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Dikkerd gespot
Canei drinkers zijn juist meestal dikkerdjes, van die gezellige Hollanders die de schultenbrau een avondje laten staan om op chic canei te drinken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 10 augustus 2020 @ 10:47:37 #43
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194486055
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Canei drinkers zijn juist meestal dikkerdjes, van die gezellige Hollanders die de schultenbrau een avondje laten staan om op chic canei te drinken.
Het zal ik drink het niet maar ja ook geen dikkerdje
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194486119
Ik ben ook wel dikkig maar dat is helaas niet vanwege snoepen of iets dergelijks.

Ik zeg helaas want dan was het nog een eigen keus geweest.

Maar goed we zien het wel, en anders maar dood.
Zijn we van het gezeik ook weer af.
pi_194486150
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:16 schreef VEM2012 het volgende:
Wat mij overigens opvalt is dat we al vanaf het begin van deze crisis weten dat obesitas een grote factor is en in alle adviezen geen enkele keer wordt aangegeven hoe je gezonder kan gaan leven.

Dat zou na anderhalve meter afstand wel eens de nummer 2 in effectiviteit kunnen zijn.
Je hebt al die gezondheidsadviezen en subsidies gemist de afgelopen jaren?
Levensstijlcoaches, reclames en alle dingen tegen obesitas die nu weer in het basispakket zitten?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194486180
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:55 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

Wat een onzin dat ongezond eten goedkoper zou zijn...

Excuus van dikkerds om ongezond te blijven eten. Bonen, granen, jonge kazen, diepvriesgroenten e.d. zijn de goedkoopste dingen die je in Nederland kan kopen.
Het is mih een raadsel hoe de mythe nog altijd wordt geloofd dat gezond voedsel duurder is dan ongezond voedsel als je zelf de supermarkt inloopt voor de boodschappen.
Je zou bijna denken dat de voedselindustrie achter deze mythe zit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194486985
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:20 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

Verschil is dat een zorgverzekering verplicht is.
Ook volkomen logisch en begrijpelijk. Een systeem op basis van vrijwilligheid zal het alleen maar onnodig duur maken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_194487006
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:31 schreef Twiitch het volgende:

het gaat enkel om de wilskracht die ontbreekt.
In hoeverre kun je mensen dat verwijten?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 10 augustus 2020 @ 12:02:49 #49
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194487113
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

In hoeverre kun je mensen dat verwijten?
Niet te zeggen, verslavingen zijn lastig. En mensen met echte morbide obesitas zijn naar mijn mening negen van de tien gewoon verslaafd aan bepaalde soorten eten.
pi_194487140
Ik eet wanneer ik honger heb. Ik neem aan dat obese personen dat ook doen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 10 augustus 2020 @ 12:14:37 #51
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194487240
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 07:48 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

Rokers en alcoholisten zouden ook fors meer premie moeten betalen uiteraard. :)

Hypochondrie is een daadwerkelijke aandoening. Obesitas, roken en drank zijn persoonlijke keuzes.
Wat dacht je van de accijnzen? Rokers en drinkers betalen dus al meer aan de staat.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194487710
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 06:54 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

Kijk maar de andere kant op ja. Van de zotte dat mensen die dagelijks een dozijn tompoucen inhaleren, dezelfde zorgpremie betalen.
Maar zo ken ik er nog wel een paar. Vele zaken brengen gezondheidsrisico's met zich mee. Maar die mensen pluk je er niet zo makkelijk uit. Dikke mensen zijn een makkelijk slachtoffer omdat ze te herkennen zijn. Maar andere mensen rijden te hard in de auto, hebben onbeschermde anonieme seks in de bosjes langs de snelweg, stoppen in het weekend hun neus vol coke of werken te veel.

Die mensen herken je alleen niet aan hun uiterlijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_194487736
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:14 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Wat dacht je van de accijnzen? Rokers en drinkers betalen dus al meer aan de staat.
Klopt maar waar blijft de koolhydraatbelasting?

Want dat is de hoofdreden van de obesitas-epedemie.

----

Antwoord;

Bedrijven als Unilever houden die tegen omdat 99 % van hun voedselproducten daar vol mee zit.
Niet omdat het lekker of goed voor je is maar erg goedkoop dus wordt er heel veel winst gemaakt.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  maandag 10 augustus 2020 @ 13:05:40 #54
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_194487912
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar zo ken ik er nog wel een paar. Vele zaken brengen gezondheidsrisico's met zich mee. Maar die mensen pluk je er niet zo makkelijk uit. Dikke mensen zijn een makkelijk slachtoffer omdat ze te herkennen zijn. Maar andere mensen rijden te hard in de auto, hebben onbeschermde anonieme seks in de bosjes langs de snelweg, stoppen in het weekend hun neus vol coke of werken te veel.

Die mensen herken je alleen niet aan hun uiterlijk.
Waarheid. Zat lui die domme dingen doen dat het zorgstelsel klauwen met geld kost maar die je inderdaad niet eruit pikt.
Gelieve verwijderen
pi_194487953
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je hebt al die gezondheidsadviezen en subsidies gemist de afgelopen jaren?
Levensstijlcoaches, reclames en alle dingen tegen obesitas die nu weer in het basispakket zitten?
Ja, vertel eens. Waar blijven de reclames dat obesitas zeer veel klachten met zich brengt en dat obese mensen moeten gaan afvallen?

Ik denk dat ik het wel weet: die komen niet door het PC filter, want fat shaming (dat moet je maar durven verzinnen, maar daar staan we inmiddels al, big is beautiful... het wordt gewoon aangemoedigd om vooral lekker je dikke zelf te zijn).
pi_194488002
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, vertel eens. Waar blijven de reclames dat obesitas zeer veel klachten met zich brengt en dat obese mensen moeten gaan afvallen?

Ik denk dat ik het wel weet: die komen niet door het PC filter, want fat shaming (dat moet je maar durven verzinnen, maar daar staan we inmiddels al, big is beautiful... het wordt gewoon aangemoedigd om vooral lekker je dikke zelf te zijn).
Nou ja, het heeft ook vooral niet zo veel zin. Goed, een paar internettrolletjes krijgen er ongetwijfeld een hard plassertje van, maar ik verwacht niet dat een reclamespotje van de strekking "uit die luie stoel en laat die zak chips staan luie flikker!" serieus gaat bijdragen aan het reduceren van obesitas. Dat begint bij mensen al op jonge leeftijd een gezond voedingspatroon aanleren, zorgen dat je via scholen bewegen stimuleert, zorgen dat er prijsprikkels zijn middels belastingen en accijnzen en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194488027
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, vertel eens. Waar blijven de reclames dat obesitas zeer veel klachten met zich brengt en dat obese mensen moeten gaan afvallen?

Ik denk dat ik het wel weet: die komen niet door het PC filter, want fat shaming (dat moet je maar durven verzinnen, maar daar staan we inmiddels al, big is beautiful... het wordt gewoon aangemoedigd om vooral lekker je dikke zelf te zijn).
Ik kreeg pas dieetadvies van mijn Dokter Dr Oetker :P :Y) :Y) :Y) :Y)



http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194488087
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 06:49 schreef Themonk5 het volgende:
https://amp.cnn.com/cnn/2(...)-wellness/index.html
[..]

Wie had dat gedacht :')
Vaccin zal waarschijnlijk minder effectief zijn bij dikkerds.

Ook in Nederland heeft inmiddels 50% overgewicht en bijna 15% obesitas. Ook dit aantal is groeiende. Hoog tijd voor een heel fors hogere zorgpremie bij obesitas en korting bij een gezond gewicht :)
De effectiviteit bij 60 plus wordt ook betwijfelt.
pi_194488106
Als ze nou eens beginnen met gezond voedsel goedkoper te maken dan ongezond voedsel. Het is eigenlijk toch raar dat een doosje aardbeien duurder is dan een doos frikadellen (om maar een willekeurig voorbeeld te noemen).
pi_194488188
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, vertel eens. Waar blijven de reclames dat obesitas zeer veel klachten met zich brengt en dat obese mensen moeten gaan afvallen?

Ik denk dat ik het wel weet: die komen niet door het PC filter, want fat shaming (dat moet je maar durven verzinnen, maar daar staan we inmiddels al, big is beautiful... het wordt gewoon aangemoedigd om vooral lekker je dikke zelf te zijn).
Dagelijks is wat overdreven, maar wekelijks wordt dit sinds meerdere jaren genoemd op verschillende tv programmas
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194488195
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:19 schreef hebikweer het volgende:
Als ze nou eens beginnen met gezond voedsel goedkoper te maken dan ongezond voedsel. Het is eigenlijk toch raar dat een doosje aardbeien duurder is dan een doos frikadellen (om maar een willekeurig voorbeeld te noemen).
Dit is niet willekeurig gekozen. Je kiest express een duur stukje fruit en goedkope junkfood.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194488227
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit is niet willekeurig gekozen. Je kiest express een duur stukje fruit en goedkope junkfood.
Heb jij dan een beter voorbeeld? Hoor het graag.
pi_194488246
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:29 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Heb jij dan een beter voorbeeld? Hoor het graag.
In het juiste seizoen de ijsbergsla bij de lidl voor 40 cent. Een tijdje terug zelfs 24 cent.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194488256
Gewoon het juiste dieet kiezen. Het crystal meth dieet bvb is makkelijk vol te houden, verslavend zelfs...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_194488270
https://www.cia.gov/libra(...)korder/2228rank.html

Internationaal gezien doen we het niet eens zo slecht, als je alleen de welvarende landen meetelt. In Europa doet Zwitserland het blijkbaar het beste en dat verschilt maar 0,9 procentpunt met ons.
pi_194488296
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In het juiste seizoen de ijsbergsla bij de lidl voor 40 cent. Een tijdje terug zelfs 24 cent.
IJsbergsla is 95% water, daar moet je heel veel van eten om aan je groentebehoefte te voldoen.
pi_194488329
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In het juiste seizoen de ijsbergsla bij de lidl voor 40 cent. Een tijdje terug zelfs 24 cent.
Niet echt een beter voorbeeld?

Voedingswaarde:
Per 100 gram (kropsla):
caloriën: zeer laag: 13 kcal.
water: 95,63 %
voedingsvezels: 1,1 gram
suikers: 1 gram
mineralen: redelijke hoeveelheid (calcium, kalium, fosfor, ijzer)
vitamine A: beetje
vitamine B:zeer weinig tot geen m.u.v. B11 (foliumzuur)
Bladgroenten bevatten over het algemeen veel foliumzuur, dat belangrijk is voor o.a. de aanmaak van witte en rode bloedlichaampjes.
vitamine C:gering: 3,7 mg:
vitamine K: 102 microgram
zeaxanthine:1223 microgram (goed voor uw netvlies)

Grofweg gesteld bevat sla wat mineralen en vitaminen, maar is van geringe voedingswaarde.
pi_194488334
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:30 schreef crystal_meth het volgende:
Gewoon het juiste dieet kiezen. Het crystal meth dieet bvb is makkelijk vol te houden, verslavend zelfs...
Hm hoeveel kost dat eigenlijk per week als je er zoveel van gebruikt dat je geen trek in eten meer hebt?
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194488374
quote:
5s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:34 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Hm hoeveel kost dat eigenlijk per week als je er zoveel van gebruikt dat je geen trek in eten meer hebt?
Enkele euro's per week aan grondstoffen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_194488396
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:37 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Enkele euro's per week aan grondstoffen.
Zo weinig? maar ik ben geen chemicus dus hoeveel kost het eindproduct voor dezelfde week?
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  maandag 10 augustus 2020 @ 13:39:44 #71
455560 Logic91
Always stay rational
pi_194488405
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:31 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
https://www.cia.gov/libra(...)korder/2228rank.html

Internationaal gezien doen we het niet eens zo slecht, als je alleen de welvarende landen meetelt. In Europa doet Zwitserland het blijkbaar het beste en dat verschilt maar 0,9 procentpunt met ons.
Japan doet het uitstekend op dit lijstje. Een van de meest welvarende samenlevingen ter wereld en alsnog heeft een overgrote meerderheid van de bevolking voldoende zelfbeheersing i.t.t. het dikke westen.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  maandag 10 augustus 2020 @ 13:43:03 #72
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_194488435
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:39 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Japan doet het uitstekend op dit lijstje. Een van de meest welvarende samenlevingen ter wereld en alsnog heeft een overgrote meerderheid van de bevolking voldoende zelfbeheersing i.t.t. het dikke westen.
Ze hebben ook een iets ander dieet. Dat helpt ook iets.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_194488439
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:39 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Japan doet het uitstekend op dit lijstje. Een van de meest welvarende samenlevingen ter wereld en alsnog heeft een overgrote meerderheid van de bevolking voldoende zelfbeheersing i.t.t. het dikke westen.
Is dat "zelfbeheersing" of is dat gewoon cultuur cq dieet?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194488441
quote:
11s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:38 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Zo weinig? maar ik ben geen chemicus dus hoeveel kost het eindproduct voor dezelfde week?
Ik heb geen idee wat de marktprijs is. Gewone speed is ook eetlustremmend, wat betaal je daar voor, 10¤ per gram? Veel heb je niet nodig, een kleine dosis, 20 mg bvb, heeft al effect.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_194488455
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Is dat "zelfbeheersing" of is dat gewoon cultuur cq dieet?
Of genen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_194488472
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:44 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Of genen...
pi_194488515
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:32 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

IJsbergsla is 95% water, daar moet je heel veel van eten om aan je groentebehoefte te voldoen.
Klopt helemaal. Maar gelukkig zijn er meer seizoens groentes.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194488529
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:34 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Niet echt een beter voorbeeld?

Voedingswaarde:
Per 100 gram (kropsla):
caloriën: zeer laag: 13 kcal.
water: 95,63 %
voedingsvezels: 1,1 gram
suikers: 1 gram
mineralen: redelijke hoeveelheid (calcium, kalium, fosfor, ijzer)
vitamine A: beetje
vitamine B:zeer weinig tot geen m.u.v. B11 (foliumzuur)
Bladgroenten bevatten over het algemeen veel foliumzuur, dat belangrijk is voor o.a. de aanmaak van witte en rode bloedlichaampjes.
vitamine C:gering: 3,7 mg:
vitamine K: 102 microgram
zeaxanthine:1223 microgram (goed voor uw netvlies)

Grofweg gesteld bevat sla wat mineralen en vitaminen, maar is van geringe voedingswaarde.
Nou ja, bij een achterlijk voorbeeld van aardbeien noem ik ook een achterlijk voorbeeld. Zo hoort het toch?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194488533
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:44 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Of genen...
Dat kan in theorie ook, maar uit onderzoeken blijkt wel dat de Japanners een dieet hebben dat veelal plantaardig is met wat vis en veel minder vlees en zuivel dan bijvoorbeeld in de VS. Deels ook vanwege de hoge voedselprijzen.
Daarnaast is autobezit duur en OV prima, waardoor veel mensen een wat actiever leven leiden.
Vergelijkingen tussen Japanners die in Japan of juist in de VS zijn opgegroeid laten wel een duidelijk verschil zien:
https://journals.plos.org(...)journal.pone.0120804
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194488539
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze hebben ook een iets ander dieet. Dat helpt ook iets.
80 % ongeveer.

Verder werken ze er harder en veel meer uren.

Dus minder uren om te eten.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194488573
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nou ja, bij een achterlijk voorbeeld van aardbeien noem ik ook een achterlijk voorbeeld. Zo hoort het toch?
Vreemd, ik vroeg toch om een beter voorbeeld? Als ik dan een achterlijk voorbeeld terug krijg, schiet het niet echt op. Of je weet het gewoon niet, dat kan. Maar, dan moet je ook verder je mond houden over anderen.
pi_194488689
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat kan in theorie ook, maar uit onderzoeken blijkt wel dat de Japanners een dieet hebben dat veelal plantaardig is met wat vis en veel minder vlees en zuivel dan bijvoorbeeld in de VS. Deels ook vanwege de hoge voedselprijzen.
Daarnaast is autobezit duur en OV prima, waardoor veel mensen een wat actiever leven leiden.
Vergelijkingen tussen Japanners die in Japan of juist in de VS zijn opgegroeid laten wel een duidelijk verschil zien:
https://journals.plos.org(...)journal.pone.0120804
Ah, interessant.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_194488764
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:51 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

80 % ongeveer.

Verder werken ze er harder en veel meer uren.

Dus minder uren om te eten.
Aan jou is geen groot wetenschapper verloren gegaan zo te lezen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194489756
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, het heeft ook vooral niet zo veel zin. Goed, een paar internettrolletjes krijgen er ongetwijfeld een hard plassertje van, maar ik verwacht niet dat een reclamespotje van de strekking "uit die luie stoel en laat die zak chips staan luie flikker!" serieus gaat bijdragen aan het reduceren van obesitas. Dat begint bij mensen al op jonge leeftijd een gezond voedingspatroon aanleren, zorgen dat je via scholen bewegen stimuleert, zorgen dat er prijsprikkels zijn middels belastingen en accijnzen en ga zo maar door.
Duurder maken van met name ongezond voedsel is inderdaad ook een heel goed idee.

Maar op zich is het raar om mensen door de strot te rammen dat ze de handen moeten wassen (waardoor je in sommige winkels dat smerige spul moet gebruiken om te ontsmetten), terwijl we al heel lang weten dat het virus niet wordt verspreid door oppervlaktes aanraken, maar iets wat wel kan helpen, gezonder leven, daar doet men niets mee.
pi_194489763
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dagelijks is wat overdreven, maar wekelijks wordt dit sinds meerdere jaren genoemd op verschillende tv programmas
Het ontgaat mij in ieder geval.
pi_194489779
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Aan jou is geen groot wetenschapper verloren gegaan zo te lezen.
Spreek voor jezelf.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194489799
De overheid die wil bepalen wat je mag eten, maar vervolgens je wel vrij laat om een belangrijk vaccin wel of niet te nemen :')!

Alleen Geert kan dit land nog redden
pi_194489870
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Duurder maken van met name ongezond voedsel is inderdaad ook een heel goed idee.

Maar op zich is het raar om mensen door de strot te rammen dat ze de handen moeten wassen (waardoor je in sommige winkels dat smerige spul moet gebruiken om te ontsmetten), terwijl we al heel lang weten dat het virus niet wordt verspreid door oppervlaktes aanraken, maar iets wat wel kan helpen, gezonder leven, daar doet men niets mee.
Welke men en wat zouden 'ze' er precies aan moeten doen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194491899
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Welke men en wat zouden 'ze' er precies aan moeten doen?
Is de context je ontgaan? De overheid en die doen er verstandig aan om bij de coronamaatregelen op te nemen dat iedereen met overgewicht gezonder gaat leven met tips hoe dat te doen.
  Redactie Sport maandag 10 augustus 2020 @ 18:16:40 #90
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194492011
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 06:54 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

Kijk maar de andere kant op ja. Van de zotte dat mensen die dagelijks een dozijn tompoucen inhaleren, dezelfde zorgpremie betalen.
Misschien kunnen we mensen met een zwak hart ook zwaarder belasten!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194492084
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 18:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Is de context je ontgaan? De overheid en die doen er verstandig aan om bij de coronamaatregelen op te nemen dat iedereen met overgewicht gezonder gaat leven met tips hoe dat te doen.
En denk je dat dat effectief gaat zijn? "Even gezond gaan leven" is wel wat ingewikkelder dan "houd anderhalve meter afstand". We hebben gewoon voedingsadvies vanuit de overheid, de overheid raadt je af te roken en drinken en adviseert voldoende te bewegen. Dat is er allemaal al.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194492164
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:34 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Niet echt een beter voorbeeld?

Voedingswaarde:
Per 100 gram (kropsla):
caloriën: zeer laag: 13 kcal.
water: 95,63 %
voedingsvezels: 1,1 gram
suikers: 1 gram
mineralen: redelijke hoeveelheid (calcium, kalium, fosfor, ijzer)
vitamine A: beetje
vitamine B:zeer weinig tot geen m.u.v. B11 (foliumzuur)
Bladgroenten bevatten over het algemeen veel foliumzuur, dat belangrijk is voor o.a. de aanmaak van witte en rode bloedlichaampjes.
vitamine C:gering: 3,7 mg:
vitamine K: 102 microgram
zeaxanthine:1223 microgram (goed voor uw netvlies)

Grofweg gesteld bevat sla wat mineralen en vitaminen, maar is van geringe voedingswaarde.
zo weinig calorie en geen vet? dus als je tien kroppen per dag eet word je alsnog niet fat?
pi_194492263
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 18:28 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

zo weinig calorie en geen vet? dus als je tien kroppen per dag eet word je alsnog niet fat?
Ik denk niet dat het je lukt om dik te worden als je puur bladgroenten zou eten.
Overigens hoef je niet veel vetten te eten om dik te worden hoor, met koolhydraten lukt dat ook prima.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 10 augustus 2020 @ 18:38:32 #94
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_194492312
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:34 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Grofweg gesteld bevat sla wat mineralen en vitaminen, maar is van geringe voedingswaarde.
Klinkt perfect in de strijd tegen obesitas.
pi_194492689
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2020 18:38 schreef Nobu het volgende:

[..]

Klinkt perfect in de strijd tegen obesitas.
Zie je deze vlogger al een familieportie ijsbergsla bestellen:
pi_194493066
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 18:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het je lukt om dik te worden als je puur bladgroenten zou eten.
Overigens hoef je niet veel vetten te eten om dik te worden hoor, met koolhydraten lukt dat ook prima.
Ik ben al enigszins zwaarlijvig.

Momenteel volg ik een week of zes een combinatie van het ketodieet en intermittent fasting waarbij ik gemiddeld gemiddeld zo'n drie dagen vast om vervolgens één cheatmeal te eten.

Ben in die tijd ruim tien kilo lichter geworden alhoewel dat wellicht enigszins vertekenend is aangezien je doorgaans in het begin van een dieet relatief snel lichter word en dat vooral bestaat uit vocht.

Wel merk ik zowel in buikomvang als gezicht dat m'n lichaamsvet is afgenomen.

Mocht ik echter gewoon dagelijks groente etcetera kunnen eten met vergelijkbare resultaten dan doe ik liever dat.

Ik heb inmiddels het een en ander opgezocht wat me dan weer sterk lijkt. Zo heb ik op Libelle gelezen dat je deze lijst vrijwel onbeperkt kunt eten zonder aan te komen.

Groenten
Selderij
(boeren)kool
Komkommer
Tomaten
Broccoli
Bloemkool
Sla

Fruit
Grapefruits
Bosbessen
Cantaloupe
Bramen
Sinaasappels
Aardbeien
Honingmeloen

Sla is nog tot daar aan toe maar aardbeien of sinaasappels? Die dingen zitten toch vol suiker?

Terug naar de hoofdvraag :P : Ik wil uiteraard niet letterlijk tien kroppen sla per dag eten maar klopt het dat je bovenstaande lijst van voedingsmiddelen vrijwel onbeperkt kunt eten zonder aan te komen en als je het in beperkte mate doet in combinatie met sporten je zelfs lichter kunt worden?

Ik wil nog een kilo of tien lichter worden.

Wat koolhydraten betreft: ik heb dat altijd opmerkelijk gevonden. Pasta met hun vette, romige sauzen snap ik maar dik worden van bijvoorbeeld droge Aziatische rijst of wok gerechten?
pi_194493178
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:29 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Ik ben al enigszins zwaarlijvig.

Momenteel volg ik een week of zes een combinatie van het ketodieet en intermittent fasting waarbij ik gemiddeld gemiddeld zo'n drie dagen vast om vervolgens één cheatmeal te eten.

Ben in die tijd ruim tien kilo lichter geworden alhoewel dat wellicht enigszins vertekenend is aangezien je doorgaans in het begin van een dieet relatief snel lichter word en dat vooral bestaat uit vocht.

Wel merk ik zowel in buikomvang als gezicht dat m'n lichaamsvet is afgenomen.

Mocht ik echter gewoon dagelijks groente etcetera kunnen eten met vergelijkbare resultaten dan doe ik liever dat.

Ik heb inmiddels het een en ander opgezocht wat me dan weer sterk lijkt. Zo heb ik op Libelle gelezen dat je deze lijst vrijwel onbeperkt kunt eten zonder aan te komen.

Groenten
Selderij
(boeren)kool
Komkommer
Tomaten
Broccoli
Bloemkool
Sla

Fruit
Grapefruits
Bosbessen
Cantaloupe
Bramen
Sinaasappels
Aardbeien
Honingmeloen

Sla is nog tot daar aan toe maar aardbeien of sinaasappels? Die dingen zitten toch vol suiker?

Terug naar de hoofdvraag :P : Ik wil uiteraard niet letterlijk tien kroppen sla per dag eten maar klopt het dat je bovenstaande lijst van voedingsmiddelen vrijwel onbeperkt kunt eten zonder aan te komen en als je het in beperkte mate doet in combinatie met sporten je zelfs lichter kunt worden?

Ik wil nog een kilo of tien lichter worden.
Je zult aardig je best moeten doen om daar dusdanig veel van te eten dat je er bij aankomt als je ook nog voldoende beweging krijgt. Tenzij je al dat fruit in een blender flikkert en er liters van wegdrinkt als smoothies ofzo. :P

quote:
Wat koolhydraten betreft: ik heb dat altijd opmerkelijk gevonden. Pasta met hun vette, romige sauzen snap ik maar dik worden van bijvoorbeeld droge Aziatische rijst of wok gerechten?
Koolhydraten worden omgezet in bloedsuiker. Dat is de brandstof voor je lichaam. Heb je die niet direct nodig, dan wordt het opgeslagen als lichaamsvet, om het heel simpel te stellen.
Brood is ongeveer voor de helft koolhydraten, (zoete) aardappels zo'n 20% en pasta / rijst vaak zo'n 70%.
Het maakt ook nog wel uit wat je eet / drinkt, want hoe "sneller" de koolhydraten (denk cola, witte rijst / wit brood) hoe sneller je bloedsuiker doorgaans stijgt en des te meer ook wordt opgeslagen in vet. Daarom heb je ook veel sneller weer honger dan wanneer je vezelrijk eet bijvoorbeeld.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194493397
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je zult aardig je best moeten doen om daar dusdanig veel van te eten dat je er bij aankomt als je ook nog voldoende beweging krijgt. Tenzij je al dat fruit in een blender flikkert en er liters van wegdrinkt als smoothies ofzo. :P
[..]

Koolhydraten worden omgezet in bloedsuiker. Dat is de brandstof voor je lichaam. Heb je die niet direct nodig, dan wordt het opgeslagen als lichaamsvet, om het heel simpel te stellen.
Brood is ongeveer voor de helft koolhydraten, (zoete) aardappels zo'n 20% en pasta / rijst vaak zo'n 70%.
Het maakt ook nog wel uit wat je eet / drinkt, want hoe "sneller" de koolhydraten (denk cola, witte rijst / wit brood) hoe sneller je bloedsuiker doorgaans stijgt en des te meer ook wordt opgeslagen in vet. Daarom heb je ook veel sneller weer honger dan wanneer je vezelrijk eet bijvoorbeeld.
Ah, goed om te weten. Ik ben niet zo van de smoothies, heb liever gewoon echt fruit in vaste vorm. Hoef het ook niet per se dagelijks te eten maar het is wel fijn om te weten dat als ik het zou willen het niet per se als cheatmeal hoeft te tellen. Ben wel fan van sla, tomaat en komkommer. Daar zou ik geen smoothie van maken want lijkt me niet echt lekker maar daar kun je dus in principe wel gewoon liters van wegtikken in de vorm van smoothies?

In de supermarkt heb je overigens van die maaltijdsalades maar daar zit dan vrijwel altijd een of meerdere ingredienten in waarbij ik me dan afvroeg of het wel zo goed past in een dieet gericht op lichter worden. Zoals aardappelen in een Caesar salade of appels in een Griekse salade. Goed om te weten dus dat hoewel die aardappels dus nog steeds een behoorlijke portie koolhydraten bevatten het relatief gezien mee ten opzichte van bijvoorbeeld witte rijst wat vanwege de 'droogte' toch een stuk gezonder voelt.

Hoe zit dat met light frisdranken, bevat bijna geen calorieen en suiker maar wel zoetstoffen, worden die eveneens omgezet in bloedsuiker waardoor je ze beter kunt mijden?
pi_194494398
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:42 schreef speknek het volgende:

[..]

Klopt, wortels en preien zijn al helemaal goedkoop. Maar men accepteert een patatje met een frikadel a 1.50 uit de diepvries meer als volledige maaltijd dan een prei en twee tomaten a 1.50.
Prei en tomaat als volwaardige maaltijd?
pi_194494421
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:56 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Ah, goed om te weten. Ik ben niet zo van de smoothies, heb liever gewoon echt fruit in vaste vorm. Hoef het ook niet per se dagelijks te eten maar het is wel fijn om te weten dat als ik het zou willen het niet per se als cheatmeal hoeft te tellen. Ben wel fan van sla, tomaat en komkommer. Daar zou ik geen smoothie van maken want lijkt me niet echt lekker maar daar kun je dus in principe wel gewoon liters van wegtikken in de vorm van smoothies?
Nou ja, als je tomaten neemt, daar zit pakweg 190 kcal per kilo in. Met tien kilo tomaten op een dag zit je nog onder de aanbevolen hoeveelheid kilocalorieën op een dag. Ik weet niet wie er in staat is om tien kilo tomaten weg te kauwen op een dag, maar ik niet.
Maar goed, een heel erg gebalanceerd dieet is dat ook niet natuurlijk.


quote:
In de supermarkt heb je overigens van die maaltijdsalades maar daar zit dan vrijwel altijd een of meerdere ingredienten in waarbij ik me dan afvroeg of het wel zo goed past in een dieet gericht op lichter worden. Zoals aardappelen in een Caesar salade of appels in een Griekse salade. Goed om te weten dus dat hoewel die aardappels dus nog steeds een behoorlijke portie koolhydraten bevatten het relatief gezien mee ten opzichte van bijvoorbeeld witte rijst wat vanwege de 'droogte' toch een stuk gezonder voelt.
Maaltijdsalades zijn veelal prima, als je er gewoon één eet als maaltijd. Zoveel zit daar doorgaans niet in.
Vergeet bij aardappelen ook niet dat je er doorgaans meer gram van eet dan van rijst.


quote:
Hoe zit dat met light frisdranken, bevat bijna geen calorieen en suiker maar wel zoetstoffen, worden die eveneens omgezet in bloedsuiker waardoor je ze beter kunt mijden?
Nee, daar kom je niet van aan, hoewel je nog altijd gewoon het best water kunt drinken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194494556
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 06:49 schreef Themonk5 het volgende:
https://amp.cnn.com/cnn/2(...)-wellness/index.html
[..]

Wie had dat gedacht :')
Vaccin zal waarschijnlijk minder effectief zijn bij dikkerds.

Ook in Nederland heeft inmiddels 50% overgewicht en bijna 15% obesitas. Ook dit aantal is groeiende. Hoog tijd voor een heel fors hogere zorgpremie bij obesitas en korting bij een gezond gewicht :)
Scheelt weer vaccineren, je koopt ook geen schoenen als je geen voeten hebt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_194494712
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, als je tomaten neemt, daar zit pakweg 190 kcal per kilo in. Met tien kilo tomaten op een dag zit je nog onder de aanbevolen hoeveelheid kilocalorieën op een dag. Ik weet niet wie er in staat is om tien kilo tomaten weg te kauwen op een dag, maar ik niet.
Maar goed, een heel erg gebalanceerd dieet is dat ook niet natuurlijk.
[..]

Maaltijdsalades zijn veelal prima, als je er gewoon één eet als maaltijd. Zoveel zit daar doorgaans niet in.
Vergeet bij aardappelen ook niet dat je er doorgaans meer gram van eet dan van rijst.
[..]

Nee, daar kom je niet van aan, hoewel je nog altijd gewoon het best water kunt drinken.
Je bent een topper.
pi_194500055
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar ze kosten maatschappelijk wel meer vanwege hoger ziekteverzuim, lagere arbeidsparticipatie, enz.

Als je dan toch dit argument wil gebruiken, graag dan wel zuiver.
Hey, er wordt gesproken over de zorgpremie. dus hebben we het over zorg kosten en bewezen is dat dikkertjes goedkoper zijn voor de zorg. Ik ben niet bekend met de onderzoeken over ziekteverzuim of arbeidsparticipatie dus daar ga ik geen uitspraken over doen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_194500112
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:18 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Je bent een topper.
Die het insulineverhaal nog steeds niet begrijpt.

Ook frisdrank met namaaksuiker de light dranken geven een insulinepiek.
Daarmee hou je het hongergevoel in stand.

En het aantal keren per dag dat je eet is van groot belang wil je afvallen.

Vasten helpt enorm omdat je minder insulinepieken krijgt en dus het hongergevoel sterk reduceert.

Het hormoon grelin geeft dat hongergevoel hoe meer grelin hoe meer honger je hebt.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194500794
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 09:06 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Die het insulineverhaal nog steeds niet begrijpt.

Ook frisdrank met namaaksuiker de light dranken geven een insulinepiek.
Daarmee hou je het hongergevoel in stand.

En het aantal keren per dag dat je eet is van groot belang wil je afvallen.

Vasten helpt enorm omdat je minder insulinepieken krijgt en dus het hongergevoel sterk reduceert.

Het hormoon grelin geeft dat hongergevoel hoe meer grelin hoe meer honger je hebt.
Dat is inderdaad een bekend spookverhaal, waar maar weinig hard wetenschappelijk bewijs voor is. Er is wel bijvoorbeeld enige aanwijzing dat bij ratten het hongergevoel toeneemt doordat zoetstoffen 'zoet' smaken, maar dat of dat zich ook vertaalt naar mensen is de vraag en met een insulinepiek heeft dat niets van doen.
Kijken we bijvoorbeeld naar het effect van kunstmatige zoetstoffen dan hebben we deze meta-analyse voor wat betreft bloedsuiker:
https://www.nature.com/articles/s41430-018-0170-6

Wat betreft insuline response b.v. deze recente RCT:
https://www.nrcresearchpr(...)19-0359#.XzJM0CgzZaQ

Of deze study:
https://www.researchgate.(...)s-in-healthy-men.pdf
Daar blijkt ook wel een beetje het probleem, want jouw stelligheid is vooral gebaseerd op de vele discussie in lekenkringen:

quote:
The possibility of an acute insulin spike with artificial sweetener consumption is a common topic of discussion in the lay press but scientific evidence is lacking. We compared the glucose and insulin response to acute ingestion of two different artificially sweetened sodas (containing sucralose or aspartame), compared to “regular” sugar-sweetened soda, and carbonated water in 12 healthy men. Blood samples collected before and at 30, 60, 90, and 120 minutes following ingestion of the beverages were analyzed for glucose and insulin. Both
glucose (30 min) and insulin (30 and 60 min) were elevated significantly above baseline following intake of the regular soda; however, values remained very stable for all other conditions across time (p>0.05). Artificially sweetened sodas containing sucralose or aspartame do not result in any acute elevation in blood sugar or insulin following a 20 ounce load. There is no reason to suspect that a higher consumption would result in an elevation in these measures. Any noted insulin resistance linked to high intake of artificial sweeteners is likely a function of the excess calories and processed ingredients often included within artificially-sweetened food and beverage products.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194502040
En blijkbaar niet alleen het COVID-vaccine...

Personal trainer met dood bedreigd na weigeren dikke werknemers.




[ Bericht 19% gewijzigd door Bocaj op 11-08-2020 11:38:45 ]
pi_194502173
quote:
Maar zij heeft een punt.

Wie wil haargroeiadvies van een kale
Wie wil financieeladvies van iemand zonder aanzienlijk vermogen?
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')