abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 9 augustus 2020 @ 21:07:16 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194480341
quote:
Drie zwemmers verdronken in zee, rode vlag langs groot deel van de kust



Er zijn vandaag drie mensen overleden, nadat ze in zee in de problemen waren gekomen. Een zwemmer kwam om het leven in Wijk aan Zee, de andere twee in Den Haag.

Het eerste slachtoffer werd rond 13.00 uur uit het water gehaald bij het Haagse Zuiderstrand en gereanimeerd. De man van 28 overleed in het ziekenhuis. "Het vreselijke nieuws is dat een jongere vanmiddag is verdronken", zei de Haagse loco-burgemeester Hilbert Bredemeijer daarover.

Rond 16.30 uur werd een man van 24 uit zee gehaald. Ook hij werd gereanimeerd, maar hij overleed op weg naar het ziekenhuis, zegt de politie. De zwemmer in Wijk aan Zee werd aan het begin van de avond uit het water gehaald. Over de identiteit van diegene is nog niets bekend.

Volgens de Haagse reddingsbrigade zijn er op de stranden bij de stad vandaag meer dan 100 mensen uit zee gered.

De zee is gevaarlijk vandaag, zegt loco-burgemeester Hilbert Bredemeijer:
VIDEO BIJ BRON

Langs grote delen van de kust van Noord- en Zuid-Holland werd vanmiddag de rode vlag gehesen. Dat betekent dat het ten zeerste wordt afgeraden om in zee te zwemmen. Ook werd er een NL-alert verstuurd waarin werd gewaarschuwd voor gevaarlijke stromingen in zee, meldt Omroep West. "Ga maximaal tot kniehoogte het water in, volg aanwijzingen van reddingsbrigade en hulpdiensten op", zo staat in het bericht.

Volgens een woordvoerder van de reddingsbrigade Den Haag is door een combinatie van de aflandige wind en de stroming in zee sprake van een "zeer verraderlijke" situatie. Ook is het druk op het strand. "Het is zo druk dat hulpverleners amper nog met voertuigen over het strand kunnen rijden", zegt een woordvoerder. "En er blijven nog steeds meldingen binnenkomen van mensen die uit het water gered moeten worden."

De reddingsbrigade noemt het een unieke situatie. "De rode vlag wordt niet vaak gehesen. Een paar dagen geleden moesten we het ook doen op het Zuiderstrand. Dat was al uitzonderlijk. En nu ook voor het hele strand." De waarschuwing geldt tot later vanavond.

De Katwijkse Reddingsbrigade (KRB) stelt dat sprake is van een "sterke stroming, hoge golven en veel actieve muien".

Bekijk de video om te zien wat een muistroom is:
ZIE VIDEO BIJ BRON

https://nos.nl/artikel/23(...)eel-van-de-kust.html
twitter


twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 9 augustus 2020 @ 21:09:40 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194480378

quote:
Zwemmer verdrinkt voor kust Zuid-Holland, NL-Alert om gevaarlijke stroming

De veiligheidsregio's Haaglanden en Hollands Midden hebben zondag rond 16.30 uur een NL-Alert uitgestuurd omdat op de Noordzee langs de kust gevaarlijke stromingen zijn waargenomen. Zeker één zwemmer is omgekomen, meldt de politie.

De persoon, volgens de NOS gaat het om een jongere, werd rond 13.00 uur uit het water gehaald bij het Haagse Zuiderstrand en gereanimeerd. Hij werd naar het ziekenhuis gebracht, maar hulp daar mocht niet meer baten.

Langs de gehele kust van Zuid-Holland (Noordwijk, Katwijk aan Zee, Scheveningen en Hoek van Holland) is de rode vlag gehesen. Zwemmers wordt aangeraden om maximaal tot kniehoogte het water in te gaan.

Inmiddels zijn al tientallen mensen uit zee gered, aldus de Reddingsbrigade tegen de omroep. Het gaat om een zeer verraderlijke situatie in zee door een combinatie van de gedraaide wind en de stroming.

Strandwachten hadden geen overzicht meer
"Het is op veel stranden zo ontzettend druk, dat het niet meer te overzien is door de strandwachten, zegt een woordvoerder van de Reddingsbrigade tegen NU.nl. "Mensen gaan dankzij de hitte sneller het water in en zitten dan op elkaar in de zee. De strandwachten kunnen het onderscheid niet meer maken."

"De afgelopen dagen bleek de waarschuwing voor verraderlijke muien goed aan te slaan, maar het is nu zo warm dat de meeste mensen dat zijn vergeten."

Voor stranden in Noord-Holland geen rode vlaggen
De reddingsdiensten moesten zondag al ruim driehonderd keer in actie komen. Dan gaat het om vermiste kinderen, kleine verwondingen of mensen die onwel zijn geworden door de hitte. Maar zondag zijn ook significant meer mensen uit zee gered dan eerdere dagen. Exacte cijfers kon de Reddingsbrigade echter nog niet noemen.

Voor de stranden van Noord-Holland, Zandvoort en noordelijk daarvan, is geen NL-Alert verstuurd. Daar hangen ook geen rode vlaggen omdat daar de condities anders zijn wat betreft ligging en bodemgesteldheid.

https://www.nu.nl/binnenl(...)rlijke-stroming.html
quote:
Reddingsbrigades hijsen rode vlag: 'Zwemmen vanaf nu verboden'

ZANDVOORT - Wie vanavond bij Zandvoort, Bloemendaal of Castricum nog een duik in zee wil nemen, wordt dat met klem afgeraden. De stroming is zo sterk dat het volgens de Reddingsbrigades onverantwoord is de zee in te gaan. Daarom is de rode vlag gehesen. "Zwemmen is vanaf nu verboden."



De rode vlag wapperde al een groot gedeelte van de dag langs de Zuid-Hollandse kust. Van Hoek van Holland tot Noordwijk namen de stroming en de golfslag in de loop van de dag zo sterk toe dat de Reddingsbrigade het afraadde om de zee in te gaan.
NL-Alert

Rond 20.00 uur vanavond lieten de Zandvoortse en Bloemendaalse Reddingsbrigades weten dat dat ook voor hun stranden geldt. Iets later volgden ook hun Castricumse collega's.

Een woordvoerder van de Zandvoortse Reddingsbrigade laat aan NH Nieuws weten dat de stroming veel sterker is dan vanochtend. "Daarom hebben we de rode vlag gehesen, en vrijwel gelijktijdig hadden we een inzet aan de noordkant van Zandvoort." Het ging om een drenkeling die uit het water is gehaald en aan ambulancepersoneel is overgedragen.



Eerder ontvingen bezoekers van het Zuidstrand in Zandvoort een NL-Alert, die eigenlijk alleen bedoeld was voor badgasten in de gebieden onder de Veiligheidsregio's Haaglanden, Hollands Midden en Rijnmond. In Zandvoort wapperde toen nog de gele vlag, waarmee badgasten het advies kregen om extra voorzichtig en alert te zijn.

Een woordvoerder van de landelijke Reddingsbrigade vertelt dat ze niet de natuurlijke omstandigheden een rol speelden bij het besluit de rode vlag te hijsen, maar ook de enorme toeloop daaraan heeft bijgedragen. "Door de massaliteit was het moeilijk om alles te overzien", aldus de woordvoerder.

Hoewel de Reddingsbrigade communiceert dat 'zwemmen verboden is', kunnen de lifeguards niet handhavend optreden. "Dat is voorbehouden aan de boa's en de politie", aldus de woordvoerder. Voor zover bekend hebben zich op de Noord-Hollandse stranden geen grote incidenten voorgedaan. Voor de kust van Den Haag is een man om het leven gekomen, meldt mediapartner NOS.

Kinderen
Hoewel het aantal acties de afgelopen dagen in lijn der verwachting lag, denkt de woordvoerder van de Reddingsbrigade dat de statistieken vandaag een duidelijke piek laten zien. Het gaat dan niet alleen om zwemmers of watersporters die uit zee worden geholpen, maar ook om hulpverlening op het strand. "We hebben vandaag heel wat kinderen geholpen die hun ouders kwijt waren."

https://www.nhnieuws.nl/n(...)en-vanaf-nu-verboden


[ Bericht 13% gewijzigd door Starhopper op 09-08-2020 21:19:36 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194480450
quote:
81s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:09 schreef Nikonlover het volgende:

[..]


[..]

"We hebben vandaag heel wat kinderen geholpen die hun ouders kwijt waren."

Nu wil ik echt niet de ideale moeder uithangen want ik weet hoe snel kinderen kunnen zijn. Maar hier schrik ik dan wel weer van. Heel wat kinderen... Ik bedoel, je zit vlakbij water... Zijn er dan zoveel kinderen die niet bij hun ouders blijven? Of dat er zoveel ouders zijn die misschien niet goed genoeg opletten?
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 9 augustus 2020 @ 21:16:09 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194480468
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

"We hebben vandaag heel wat kinderen geholpen die hun ouders kwijt waren."

Nu wil ik echt niet de ideale moeder uithangen want ik weet hoe snel kinderen kunnen zijn. Maar hier schrik ik dan wel weer van. Heel wat kinderen... Ik bedoel, je zit vlakbij water... Zijn er dan zoveel kinderen die niet bij hun ouders blijven?
Ouders die een boekje lezen terwijl de kinderen aan het spelen zijn oid?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194480476
5 surfers, een Duits meisje, een Poolse held, nu weer drie...

Hoe lossen we dit op?
  zondag 9 augustus 2020 @ 21:18:00 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_194480497
Alweer?
Zijn dat al die lui die normaal een kilometer de middellandse zee inzwemmen die denken dat je dat hier ook kan doen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 9 augustus 2020 @ 21:18:52 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194480508
Aantal doden is nu 4. Volgens NHnieuws is er ook iemand bij Zandvoort verdronken:
quote:
Twee drenkelingen overleden in Wijk aan Zee en Zandvoort: 'Reanimatie niet gelukt'

ZANDVOORT - In Wijk aan Zee en Zandvoort zijn vanavond twee strandgangers overleden. Beide slachtoffers werden buiten bewustzijn uit de Noordzee gehaald en gereanimeerd, maar dat mocht niet baten.



Dat bevestigt een woordvoerder van de Veiligheidsregio Kennemerland desgevraagd aan NH Nieuws. Het eerste slachtoffer viel op een strand aan de noordkant van Zandvoort. "Deze persoon was als vermist opgegeven, werd gevonden en is toen gereanimeerd. Maar dat is niet gelukt."
Wijk aan Zee

Kort daarna werd er in Wijk aan Zee een eveneens bewusteloze drenkeling uit zee gehaald. Ook dit slachtoffer is gereanimeerd, maar al snel daarna overleden.

Of het om zwemmers gaat, of dat de slachtoffer een andere watersport beoefenden is nog niet bekend. Ook hun geslacht en leeftijd zijn nog niet vrijgegeven.

Later meer...

https://www.nhnieuws.nl/n(...)animatie-niet-gelukt
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 9 augustus 2020 @ 21:19:13 #8
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_194480512
Misschien een soort van Bondi Beach achtig tafereel dat inzet op meer (vrijwillig) personeel van de reddingsbrigade, die bijv. met surfboards snel ter plaatse kunnen zijn?
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_194480527
Ik zag vandaag al een verdachte situatie bij Wijk aan Zee. Tot 2 keer toe objecten in de vorm van surfplanken o.i.d. zien afdrijven tot diep in de zee (geen idee of dat er mee te maken heeft?). De stroming was sterk en de KNRM was druk bezig met het afvaren van de kustlijn. Nu weet ik waarom dus.
One man's trash, another man's treasure.
  zondag 9 augustus 2020 @ 21:22:47 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194480575
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:18 schreef speknek het volgende:
Alweer?
Zijn dat al die lui die normaal een kilometer de middellandse zee inzwemmen die denken dat je dat hier ook kan doen?
Onderschatting is hier het toverwoord inderdaad.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 9 augustus 2020 @ 21:26:16 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194480634
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:19 schreef Revanches het volgende:
Misschien een soort van Bondi Beach achtig tafereel dat inzet op meer (vrijwillig) personeel van de reddingsbrigade, die bijv. met surfboards snel ter plaatse kunnen zijn?
Nooit op het strand geweest zeker?
Hier varen ze op drukke dagen de hele dag langs de kust met meerdere boten en waterscooters. Verder lopen ze ook patrouilles langs de zee. Wat wil je nog meer doen dan?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194480645
Dat zijn er meer als Corona doden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194480664
Wat een stelletje debielen zeg...

1 jaartje geen zomer is geen ramp.
  zondag 9 augustus 2020 @ 21:29:38 #14
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194480678
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:16 schreef Nober het volgende:
5 surfers, een Duits meisje, een Poolse held, nu weer drie...

Hoe lossen we dit op?
Gister een man in Amsterdam die opeens verdween (zijn lichaam werd vandaag gevonden in zwemwater).
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Miss 200.000.000! zondag 9 augustus 2020 @ 21:30:08 #15
367000 roos94
pi_194480690
Dan zitten wij FOK!kers maar mooi veilig op ons zolderkamertje, dit zal niemand hier gebeuren :7
  zondag 9 augustus 2020 @ 21:30:53 #16
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_194480702
quote:
81s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:26 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Nooit op het strand geweest zeker?
Hier varen ze op drukke dagen de hele dag langs de kust met meerdere boten en waterscooters. Verder lopen ze ook patrouilles langs de zee. Wat wil je nog meer doen dan?
Doe maar gewoon rustig, het was een suggestie. Ik woon vlakbij de kust maar niet in het westen.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  zondag 9 augustus 2020 @ 21:31:26 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194480711
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:30 schreef roos94 het volgende:
Dan zitten wij FOK!kers maar mooi veilig op ons zolderkamertje, dit zal niemand hier gebeuren :7
FOK!ers op zolderkamers worden momenteel geroosterd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 9 augustus 2020 @ 21:31:40 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194480719
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:30 schreef Revanches het volgende:

[..]

Doe maar gewoon rustig, het was een suggestie. Ik woon vlakbij de kust maar niet in het westen.
Ik ben rustig :)

De oostkust dus begrijp ik?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 9 augustus 2020 @ 21:33:06 #19
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_194480743
quote:
81s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:31 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik ben rustig :)

De oostkust dus begrijp ik?
Noordwest.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  Miss 200.000.000! zondag 9 augustus 2020 @ 21:33:06 #20
367000 roos94
pi_194480744
quote:
2s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

FOK!ers op zolderkamers worden momenteel geroosterd.
Beter dan verzuipen.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 9 augustus 2020 @ 21:33:38 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194480756
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:33 schreef Revanches het volgende:

[..]

Noordwest.
Me2 ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 9 augustus 2020 @ 21:34:03 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194480762
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:33 schreef roos94 het volgende:

[..]

Beter dan verzuipen.
Klein verschil bij FOK!ers tussen zuipen en verzuipen natuurlijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 9 augustus 2020 @ 21:34:46 #23
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_194480772
quote:
81s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:33 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Me2 ;)
Mooi daar :) Maar ik zou het dan ook niet weten qua oplossing. Allicht meer informatievoorziening, voorlichting oid.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_194480777
verschrikkelijk, hoe kan zoiets?
hte lijkt dit jaar veel meer voor te komen dan andere jaren?
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 9 augustus 2020 @ 21:38:12 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194480825
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:34 schreef Revanches het volgende:

[..]

Mooi daar :) Maar ik zou het dan ook niet weten qua oplossing. Allicht meer informatievoorziening, voorlichting oid.
Hier staan er per mui meerder borden/vlaggen/afzetlint. En mensen gaan er evengoed zwemmen. De informatievoorziening, daar heeft een bepaalde groep mensen dus gewoon schijt aan.

Voorlichting, daar valt wel wat te winnen denk ik. Hotels, vakantiehuisjes, etc voorzien van informatiefolders in verschillende talen over de gevaren van de zee, dat zou een mooie eerste stap zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194480909
Tsja, hoe kan zoiets... Eigenwijs? Onderschatting?

Van een iets andere orde, maar bij een plas waar ik was hing er ook duidelijk een waarschuwing dat er een hoge concentratie van blauwalg in het water gemeten was. Nog een hoop ouders die hun kids het water in laten gaan 8)7
Mensen hebben vaak schijt aan dingen.
pi_194480913
ze moeten n beter filmpje maken om het gevaar van muien uit te leggen.
op die animatie krijg je geen enkele indruk van de afstanden en verhoudingen.
ik denk met een drone een luchtbed filmen zou handig zijn, dat je ziet hoe snel ineens zo'n luchtbed heel ver van de kust is. en dat het snelle afdrijven ineens begint, en vanzelf weer stopt. ik heb geen idee hoe dat er uit zal zien, en komen luchtbedden eigenlijk wel vanzelf weer naar t strand? meestal niet zeker?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_194480960
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:42 schreef eigendeegcookie het volgende:
ze moeten n beter filmpje maken om het gevaar van muien uit te leggen.
op die animatie krijg je geen enkele indruk van de afstanden en verhoudingen.
ik denk met een drone een luchtbed filmen zou handig zijn, dat je ziet hoe snel ineens zo'n luchtbed heel ver van de kust is. en dat het snelle afdrijven ineens begint, en vanzelf weer stopt. ik heb geen idee hoe dat er uit zal zien, en komen luchtbedden eigenlijk wel vanzelf weer naar t strand? meestal niet zeker?
Mensen moeten gewoon eens een keer luisteren en dingen aannemen.
  Miss 200.000.000! zondag 9 augustus 2020 @ 21:46:35 #29
367000 roos94
pi_194480976
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:42 schreef eigendeegcookie het volgende:
ze moeten n beter filmpje maken om het gevaar van muien uit te leggen.
op die animatie krijg je geen enkele indruk van de afstanden en verhoudingen.
ik denk met een drone een luchtbed filmen zou handig zijn, dat je ziet hoe snel ineens zo'n luchtbed heel ver van de kust is. en dat het snelle afdrijven ineens begint, en vanzelf weer stopt. ik heb geen idee hoe dat er uit zal zien, en komen luchtbedden eigenlijk wel vanzelf weer naar t strand? meestal niet zeker?
Je kan nog zoveel uitleggen. Merendeel van de mensen heeft een attitude van "dat gebeurt mij toch niet"
pi_194481203
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Mensen moeten gewoon eens een keer luisteren en dingen aannemen.
niet mee eens.
mensen moeten gewoon kunnen begrijpen waarom en waarom niet.
veel beter dan aannemen.
uiteindelijk lukt altijd alles
  zondag 9 augustus 2020 @ 22:00:37 #31
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_194481205
Ik zie zojuist alweer een traumaheli gealarmeerd worden voor het strand van Egmond.. Met een beetje pech komt er nog een bij de teller.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_194481250
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:46 schreef roos94 het volgende:

[..]

Je kan nog zoveel uitleggen. Merendeel van de mensen heeft een attitude van "dat gebeurt mij toch niet"
Het merendeel ja?
pi_194481269
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:46 schreef roos94 het volgende:

[..]

Je kan nog zoveel uitleggen. Merendeel van de mensen heeft een attitude van "dat gebeurt mij toch niet"
ja, prima, maar áls t dan een keer tóch gebeurt,
is t mooi als je al gezien hebt hoever zo'n luchtbed werd meegetrokken.
tenminste, als dat een zinnige vergelijking is. misschien moet dit beter met een dummie gedemonstreerd, ik weet t niet.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_194481284
Ik wil niet vervelend doen, maar kan dit niet te maken hebben met die zogenaamde zandmotor die ze daar hebben? Zorgt wellicht voor muivorming. Die Pool was volgens diverse media ook op een zandmotor terug gevonden...

Wij zwemmen altijd bij Ouddorp of Vlissingen, ik heb niet de indruk dat daar regelmatig drenkelingen zijn. Maar langs de Haagse kust is het schering en inslag.
pi_194481339
quote:
81s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:26 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Nooit op het strand geweest zeker?
Hier varen ze op drukke dagen de hele dag langs de kust met meerdere boten en waterscooters. Verder lopen ze ook patrouilles langs de zee. Wat wil je nog meer doen dan?
Misschien moet men niet (nog) meer doen, maar juist veel minder. Dan leren de mensen die niet verzuipen dat het Noordzeestrand geen pierenbadje is. Dat ze een eigen verantwoordelijkheid hebben. Dat de overheid niet op debielen hoeft te passen. Rode vlaggen en waarschuwingsborden lijken me genoeg, als waarschuwing.
Dat zal een paar jaar redelijk veel dooien kosten, maar daarna daalt de boodschap vermoedelijk wel in.
Daarna kan dat 'minder doen' uitgebreid worden naar andere segmenten van onze rubberen-tegels-samenleving. Krijgen we burgers van die nadenken.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_194481396
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:18 schreef speknek het volgende:
Alweer?
Zijn dat al die lui die normaal een kilometer de middellandse zee inzwemmen die denken dat je dat hier ook kan doen?
Kan dat daar wel en hier niet dan? (niet dat ik hier ver de zee in zwem ofzo hoor)
"Pools are perfect for holding water"
pi_194481479
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 22:06 schreef HPoi het volgende:
Ik wil niet vervelend doen, maar kan dit niet te maken hebben met die zogenaamde zandmotor die ze daar hebben? Zorgt wellicht voor muivorming. Die Pool was volgens diverse media ook op een zandmotor terug gevonden...

Wij zwemmen altijd bij Ouddorp of Vlissingen, ik heb niet de indruk dat daar regelmatig drenkelingen zijn. Maar langs de Haagse kust is het schering en inslag.
Zal wel meevallen. Anders spuiten ze de stranden wel op.
  zondag 9 augustus 2020 @ 22:23:12 #38
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194481488
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tsja, hoe kan zoiets... Eigenwijs? Onderschatting?

Van een iets andere orde, maar bij een plas waar ik was hing er ook duidelijk een waarschuwing dat er een hoge concentratie van blauwalg in het water gemeten was. Nog een hoop ouders die hun kids het water in laten gaan 8)7
Mensen hebben vaak schijt aan dingen.
Blauwalg valt dan ook allemaal wel een beetje mee... Vroeger interesseerde dat ook niemand.
pi_194481579
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 22:22 schreef Faxie het volgende:

[..]

Zal wel meevallen. Anders spuiten ze de stranden wel op.
Zandmotor doen ze pas een aantal jaar.
pi_194481665
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 22:30 schreef HPoi het volgende:

[..]

Zandmotor doen ze pas een aantal jaar.
Iets langer al wel. Maar als die er niet was spuiten ze op. Die banken en muien krijg je toch wel.
  zondag 9 augustus 2020 @ 22:41:48 #41
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194481715
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 22:15 schreef probeer het volgende:

[..]

Kan dat daar wel en hier niet dan? (niet dat ik hier ver de zee in zwem ofzo hoor)
Daar zijn minder of geen zandbakken zoals hier.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 9 augustus 2020 @ 22:55:55 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194481914
;(

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 9 augustus 2020 @ 22:56:33 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194481922
quote:
81s.gif Op zondag 9 augustus 2020 22:55 schreef Nikonlover het volgende:
;(

[ twitter ]
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 22:00 schreef Rodgrod het volgende:
Ik zie zojuist alweer een traumaheli gealarmeerd worden voor het strand van Egmond.. Met een beetje pech komt er nog een bij de teller.
Vrees dat je gelijk hebt...

Ookal zo donker en dan nog gaan zwemmen zucht...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194481961
triest
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 9 augustus 2020 @ 23:03:22 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194482043
quote:
2s.gif Op zondag 9 augustus 2020 22:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

[..]

Vrees dat je gelijk hebt...

Ookal zo donker en dan nog gaan zwemmen zucht...
Weinig kans dat ze in het donker iets vinden lijkt mij.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 9 augustus 2020 @ 23:17:41 #46
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194482241
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:42 schreef eigendeegcookie het volgende:
ze moeten n beter filmpje maken om het gevaar van muien uit te leggen.
op die animatie krijg je geen enkele indruk van de afstanden en verhoudingen.
ik denk met een drone een luchtbed filmen zou handig zijn, dat je ziet hoe snel ineens zo'n luchtbed heel ver van de kust is. en dat het snelle afdrijven ineens begint, en vanzelf weer stopt. ik heb geen idee hoe dat er uit zal zien, en komen luchtbedden eigenlijk wel vanzelf weer naar t strand? meestal niet zeker?
https://www.facebook.com/watch/?v=991275754653455

Dit is toch best duidelijk? Er staan ook gewoon vlaggen en signalen om je te wijzen op muien. Men negeert het gewoon. Men moet gewoon wat meer verantwoordelijkheid nemen en niet steeds denken van 'ach dat overkomt mij toch niet'
  zondag 9 augustus 2020 @ 23:24:37 #47
13456 AchJa
Shut up!!!
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 9 augustus 2020 @ 23:27:07 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194482368
Op Twitter zie ik dat het om een 16-jarig meisje gaat. Geen idee of het een betrouwbare twitteraar is.

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 9 augustus 2020 @ 23:28:42 #49
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194482386
quote:
81s.gif Op zondag 9 augustus 2020 23:27 schreef Nikonlover het volgende:
Op Twitter zie ik dat het om een 16-jarig meisje gaat. Geen idee of het een betrouwbare twitteraar is.

[ twitter ]
Mocht het waar zijn zie ik niet in waarom dit meisje van 16 niet genoeg gewaarschuwd is?
  zondag 9 augustus 2020 @ 23:31:10 #50
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194482409
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 23:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Amper getijden, dat is het grote verschil.
Klopt. Zie Frankrijk waar er enkel in de zomermaanden al 600 verzuipen in de zee, voornamelijk de Atlantische kust.

Maar de Middellandse zee is niet zo veilig als de meeste denken. Zwarte Zee heeft al helemaal geen getijden en daar sterven ook jaarlijks honderden mensen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194482648
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 23:17 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

https://www.facebook.com/watch/?v=991275754653455

Dit is toch best duidelijk? Er staan ook gewoon vlaggen en signalen om je te wijzen op muien. Men negeert het gewoon. Men moet gewoon wat meer verantwoordelijkheid nemen en niet steeds denken van 'ach dat overkomt mij toch niet'
deze kende ik nog niet.
maar zo duidelijk is t niet: we zien iemand zwemmen van dichtbij,
het is helemaal niet te zien dat ie de zee wordt ingetrokken terwijl hij terug probeert te zwemmen. zoiets moet je beter vanaf boven filmen, met n drone. dan pas krijg je notie van afstand en tijd.
maar vooral óók filmen dat iemand NIET probeert om terug te zwemmen, maar zich rustig laat meevoeren tot de stroming minder wordt, en dat ie dan opzij zwemt, zoals het ons geleerd is, en dan terug.
dan leer je van zo'n film dat je een flink stuk zal moeten zwemmen, maar pas NADAT je steeds verder de zee werd ingetrokken.
uiteindelijk lukt altijd alles
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 10 augustus 2020 @ 00:01:30 #52
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194482741
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 23:54 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

deze kende ik nog niet.
maar zo duidelijk is t niet: we zien iemand zwemmen van dichtbij,
het is helemaal niet te zien dat ie de zee wordt ingetrokken terwijl hij terug probeert te zwemmen. zoiets moet je beter vanaf boven filmen, met n drone. dan pas krijg je notie van afstand en tijd.
maar vooral óók filmen dat iemand NIET probeert om terug te zwemmen, maar zich rustig laat meevoeren tot de stroming minder wordt, en dat ie dan opzij zwemt, zoals het ons geleerd is, en dan terug.
dan leer je van zo'n film dat je een flink stuk zal moeten zwemmen, maar pas NADAT je steeds verder de zee werd ingetrokken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  User die overal opduikt 2022 maandag 10 augustus 2020 @ 00:04:15 #53
186611 Haags
pi_194482788
Het was echt dweilen met de kraan open vandaag op Kijkduin. Ook wel bizar, gemeente roept terecht op om niet met auto te komen dus men komt massaal met fiets/scooter of ov en vervolgens worden de hulpdiensten flink gehinderd door een partij fietsen en scooters die overal en nergens in de weg staan :') _O-

Desondanks wel erg treurig die 4 doden -O-
Zonder wrijving geen glans
  maandag 10 augustus 2020 @ 00:05:05 #54
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_194482800
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:30 schreef roos94 het volgende:
Dan zitten wij FOK!kers maar mooi veilig op ons zolderkamertje, dit zal niemand hier gebeuren :7
Het komt met dit topic wel heel dichtbij zo
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 10 augustus 2020 @ 00:44:23 #55
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194483185
Hopelijk zit ze veilig thuis en drijft ze niet rond op zee.

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194483199
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:35 schreef hartloper het volgende:
verschrikkelijk, hoe kan zoiets?
hte lijkt dit jaar veel meer voor te komen dan andere jaren?
Dat is ook wel te verklaren. Er blijven dit jaar meer mensen in eigen land tijdens de vakantie dan in voorgaande jaren. Waarschijnlijk zijn het voornamelijk mensen die niet zo bekend zijn met de zee en deze onderschatten.

Mensen die regelmatig op strand zitten en in zee zwemmen herkennen de gevaren van de zee gewoon wat sneller en zullen eerder denken morgen weer een dag. Mensen die van verder weg komen en niet zomaar even naar strand rijden gaan vaak een dagje en zullen eerder denken nu ik er ben ga ik de zee in ook.

Zal vooral een combinatie zijn van onderschatting en niet weten wat je moet doen als je bijvoorbeeld in een mui terecht komt.
  maandag 10 augustus 2020 @ 00:47:15 #57
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194483206
Nietdiploma's in een waterland. Zo mooi
pi_194483232
Meer doden dan door corona. Direct strand in lockdown en verplicht met een reddingsvest de zee in.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 10 augustus 2020 @ 00:55:11 #59
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194483253
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 00:51 schreef Sapstengel het volgende:
Meer doden dan door corona. Direct strand in lockdown en verplicht met een reddingsvest de zee in.
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 10 augustus 2020 @ 01:06:04 #60
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194483305
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 00:51 schreef Sapstengel het volgende:
Meer doden dan door corona. Direct strand in lockdown en verplicht met een reddingsvest de zee in.
Stranden verboten
  Moderator maandag 10 augustus 2020 @ 09:19:02 #61
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194485114
twitter
pi_194485126
Mensen die naar het strand gaan... zucht
U MAD?
pi_194486485
Je ziet die vlaggen en denkt: leuk, vlag, geen idee wat ze betekenen.
Die vlaggen moeten veel duidelijker, gevaar erop met letters, hier niet zwemmen, don't swim here!
Wat zegt een kleur geel nu eigenlijk, niemand weet het.


Vlaggen
Op alle Nederlandse stranden waar de reddingsbrigade aanwezig is, zal een vlag worden gehesen over de huidige situatie. Maar wat betekenen al die vlaggen? Een overzicht:

De rood-gele vlag: Lifeguards aanwezig!
Deze vlag geeft aan dat de reddingspost is geopend en dat in het verzorgingsgebied van de reddingsbrigade door gekwalificeerde lifeguards toezicht wordt gehouden.

De rode vlag: Niet zwemmen! Zeer gevaarlijk!
Deze vlag wordt gehesen als de condities van het (zwem)water zeer gevaarlijk zijn. Zwemmen, baden en andere activiteiten op of in het water worden ten zeerste afgeraden.

De gele vlag: Pas op met zwemmen! Gevaarlijk!
Deze vlag wordt gehesen als de condities van het (zwem)water gevaarlijk zijn. Zwemmen, baden en andere activiteiten op of in het water worden afgeraden. Zwemmers en baders moeten extra voorzichtig en waakzaam zijn.

De oranje windzak-vlag: Pas op met zwemmen! Geen drijfmiddelen gebruiken!
De windzak wordt gehesen bij een aflandige wind en/of stroming. Deze geeft aan dat het onveilig is om met (opblaasbare) drijfmiddelen het water op te gaan.

De vraagtekenvlag: Er is een kind gevonden!
Het gevonden kind kan opgehaald worden bij de reddingspost.

Reddingsbrigades kunnen op hun post(en) ook beschikken over optionele vlaggen voor de vlaggenmast. Deze vlaggen worden door lifeguards, naar de actuele situatie of in overleg met het bevoegd gezag, gehesen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)uchtbedjes~a42592f5/

[ Bericht 39% gewijzigd door Mondkapje op 10-08-2020 11:22:59 ]
  User die overal opduikt 2022 maandag 10 augustus 2020 @ 11:21:21 #64
186611 Haags
pi_194486551
quote:
83s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:19 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Het was ook gewoon een slagveld :{
Zonder wrijving geen glans
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 10 augustus 2020 @ 11:23:33 #65
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194486596
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:17 schreef Mondkapje het volgende:
Je ziet die vlaggen en denkt: leuk, vlag, geen idee wat ze betekenen.
Die vlaggen moeten veel duidelijker, gevaar erop met letters, hier niet zwemmen, don't swim here!

Wat zegt een kleur geel nu eigenlijk, niemand weet het.
laggen
Op alle Nederlandse stranden waar de reddingsbrigade aanwezig is, zal een vlag worden gehesen over de huidige situatie. Maar wat betekenen al die vlaggen? Een overzicht:

De rood-gele vlag: Lifeguards aanwezig!
Deze vlag geeft aan dat de reddingspost is geopend en dat in het verzorgingsgebied van de reddingsbrigade door gekwalificeerde lifeguards toezicht wordt gehouden.

De rode vlag: Niet zwemmen! Zeer gevaarlijk!
Deze vlag wordt gehesen als de condities van het (zwem)water zeer gevaarlijk zijn. Zwemmen, baden en andere activiteiten op of in het water worden ten zeerste afgeraden.

De gele vlag: Pas op met zwemmen! Gevaarlijk!
Deze vlag wordt gehesen als de condities van het (zwem)water gevaarlijk zijn. Zwemmen, baden en andere activiteiten op of in het water worden afgeraden. Zwemmers en baders moeten extra voorzichtig en waakzaam zijn.

De oranje windzak-vlag: Pas op met zwemmen! Geen drijfmiddelen gebruiken!
De windzak wordt gehesen bij een aflandige wind en/of stroming. Deze geeft aan dat het onveilig is om met (opblaasbare) drijfmiddelen het water op te gaan.

De vraagtekenvlag: Er is een kind gevonden!
Het gevonden kind kan opgehaald worden bij de reddingspost.

Reddingsbrigades kunnen op hun post(en) ook beschikken over optionele vlaggen voor de vlaggenmast. Deze vlaggen worden door lifeguards, naar de actuele situatie of in overleg met het bevoegd gezag, gehesen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)uchtbedjes~a42592f5/
Er staan gewoon borden die in jip en janneke taal uitleggen (in verschillende talen) wat de vlaggen betekenen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194486597
Vraag aan honderd mensen wat de oranje windzakvlag betekent en 99 weten het niet.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 10 augustus 2020 @ 11:24:45 #67
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194486622
quote:
83s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:19 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Alleen al 268 in Den Haag. Landelijk zijn het er dan duizenden gok ik.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194486674
Ik dacht dat rode vlag alleen 'pas op' betekent, 'niet te ver', zwart wit geblokte vlag, ik zou het niet weten. Gele vlag? Geen idee. Vraagtekenvlag? Het moet niet gekker worden.
http://www.rbcallantsoog.(...)_van_de_vlaggen.html
  Moderator maandag 10 augustus 2020 @ 11:29:55 #69
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194486711
twitter


Lekker weer allemaal diep in de zee in vandaag!
pi_194486728
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:27 schreef Mondkapje het volgende:
Ik dacht dat rode vlag alleen 'pas op' betekent, 'niet te ver', zwart wit geblokte vlag, ik zou het niet weten. Gele vlag? Geen idee. Vraagtekenvlag? Het moet niet gekker worden.
http://www.rbcallantsoog.(...)_van_de_vlaggen.html
Als je een vlag ziet en je weet de betekenis niet dan is het natuurlijk teveel gevraagd om get op te zoeken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 10 augustus 2020 @ 11:41:15 #71
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194486878
quote:
Hadden drenkelingen in zee wellicht voorkomen kunnen worden?

ZANDVOORT - De rode vlag die aankondigt dat zwemmen in zee verboden is, werd gisteren gehesen op de Noord-Hollandse stranden. Toch kon dat niet voorkomen dat twee mensen om het leven zijn gekomen in de zee. Ernst Brokmeier van de Zandvoortse Reddingsbrigade vertelt in de Ochtendshow van NH Radio dat hij niet denkt dat het verschil had gemaakt wanneer deze rode vlag eerder was gehesen. "Ik denk dat de keuzes goed gemaakt zijn, het handhaven is zeer, zeer lastig."



De stranden van Noord-Holland waren gisteren afgeladen vol. Het was 35 graden en iedereen zocht verkoeling in het water. De zee was echter gevaarlijk en er kwamen dan ook twee mensen, in Zandvoort en Wijk aan Zee, om het leven. De Reddingsbrigade gaat goed uitzoeken wat er is gebeurd en hoe deze situaties eventueel voorkomen kunnen worden.

Had de rode vlag eerder gehesen moeten worden om slachtoffers te voorkomen? Dat blijft een moeilijke kwestie, vertelt Ernst Brokmeier van de Zandvoortse Reddingsbrigade. "Of dat het verschil had gemaakt, blijft lastig. Het handhaven van de rode vlag is voor ons zeer, zeer moeilijk. Ik denk wel dat de keuzes goed gemaakt zijn. We gaan zeker met diverse instanties bekijken hoe het allemaal exact verlopen is. Ieder geval staat op zich en we moeten kijken of er in de toekomst andere maatregelen nodig zijn."

"Vorige week hadden we al een paar dagen relatief veel stroming. Daarna werd het weer wat rustiger weer, maar gisteren zagen we de wink aanwakkeren tot windkracht 5 in de middag. Dat betekende: ongunstig laag water, meer muien langs de kust, hogere golven en daarmee kreeg je ook meer stroming in de zee. "

"Veel mensen raakten hierdoor dieper in het water en hadden moeite om terug te komen naar het strand. We hebben veel mensen gewaarschuwd, teruggestuurd en geholpen. De gele vlag wapperde al, er gingen waarschuwingen uit via de media en op social media; overal werd gewaarschuwd. Het strand is wel gigantisch groot. Maar uiteindelijk hebben we besloten om de rode vlag te hijsen. Het werd gewoon te onoverzichtelijk en te gevaarlijk."

Ongunstige factoren
Volgens Brokmeier waren er meerdere factoren ongunstig. Hij doelt op het feit dat het strand afgeladen vol lag en vertelt dat er veel meer mensen op het strand waren die onbekend zijn met de gevaren van de zee. "We zagen ook mensen die niet of nauwelijks konden zwemmen die toch de zee in gingen. Dat het zeer, zeer ongelukkig is dat kun je wel stellen."

https://www.nhnieuws.nl/n(...)rkomen-kunnen-worden
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 10 augustus 2020 @ 11:43:52 #72
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_194486909
Ik dacht dat die vlag voor de windrichting was :')
pi_194487118
Wat beter zou werken is een 'verboden in te rijden' vlag, rond, spannen in een rond frame op een standaard. Met eronder de tekst: Verboden hier te zwemmen. Bij een rode vlag denken mensen aan een grensrechter.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 10 augustus 2020 @ 12:04:29 #74
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194487129
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:03 schreef Mondkapje het volgende:
Wat beter zou werken is een 'verboden in te rijden' vlag, rond, spannen in een rond frame op een standaard. Bij een rode vlag denken mensen aan een grensrechter.
WTF? Ik snap hier niets van :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194487139
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:43 schreef butz0rs het volgende:
Ik dacht dat die vlag voor de windrichting was :')
Bij strandopgangen staan gewoon borden met betekenissen van de vlaggen...
pi_194487160
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Bij strandopgangen staan gewoon borden met betekenissen van de vlaggen...
Ben je druk in gesprek ga je echt niet al die teksten daar lezen.
pi_194487163
quote:
81s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:04 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

WTF? Ik snap hier niets van :')
Net als het bord 'verboden in te rijden' maar dan van stof, span je in een frame, met eronder de tekst: verboden hier te zwemmen.
pi_194487164
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:07 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ben je druk in gesprek ga je echt niet al die teksten daar lezen.
Prima, moet jij weten. Kom dan achteraf ook niet klagen dat je niet genoeg geinformeerd bent. Je wil gewoon niet geinformeerd worden.

Beetje zelfde als Algemene Voorwaarden niet lezen en dan achteraf verontwaardigd zijn dat je het niet terug kon sturen of dat het niet onder garantie valt.
pi_194487188
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Prima, moet jij weten. Kom dan achteraf ook niet klagen dat je niet genoeg geinformeerd bent. Je wil gewoon niet geinformeerd worden.

Beetje zelfde als Algemene Voorwaarden niet lezen en dan achteraf verontwaardigd zijn dat je het niet terug kon sturen of dat het niet onder garantie valt.
Ik spreek niet voor mezelf maar voor hoe het kan gaan. Als iets niet werkt, en vlaggen werken blijkbaar niet, moet je iets anders verzinnen. Misschien zien mensen het wel als versiering die vlaggen. Bij de haringkar hangen ook vlaggetjes.

Kijk, dit is al duidelijker:
https://www.noordhollands(...)voor-gevaarlijke-zee
  maandag 10 augustus 2020 @ 12:17:11 #80
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_194487264
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:10 schreef Mondkapje het volgende:
Kijk, dit is al duidelijker:
https://www.noordhollands(...)voor-gevaarlijke-zee
Dat ziet er inderdaad goed uit.
Daarnaast lijkt het mij ook een goed idee om een sirene af te laten gaan zolang het gevaarlijk is om te zwemmen. Dan worden mensen er constant aan herinnerd.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 10 augustus 2020 @ 12:17:18 #81
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194487266
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:10 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ik spreek niet voor mezelf maar voor hoe het kan gaan. Als iets niet werkt, en vlaggen werken blijkbaar niet, moet je iets anders verzinnen. Misschien zien mensen het wel als versiering die vlaggen. Bij de haringkar hangen ook vlaggetjes.

Kijk, dit is al duidelijker:
https://www.noordhollands(...)voor-gevaarlijke-zee
Naast het ophangen van een vlag zet de reddingsbrigade elke dag dit soort borden neer bij muien. Maar mensen hebben daar gewoon pure schijt aan.

Ik zal eens een paar foto's maken als ik weer naar het strand ga. 100% zeker dat ik meerdere mensen zie die de borden negeren en gewoon in een mui zwemmen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194487281
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:18 schreef speknek het volgende:
Alweer?
Zijn dat al die lui die normaal een kilometer de middellandse zee inzwemmen die denken dat je dat hier ook kan doen?
Ach gisteren waren ze bij Monster aan het zoeken met reddingsboten en helikopters en een vliegtuig van de kustwacht. En nog presteert een of andere idioot het om lekker met zijn luchtbedje de zee in te gaan.
Het zijn ook meestal buitelanders of mensen die verder van de kust wonen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_194487285
Er staan al van deze vlaggen



Nog niet duidelijk genoeg... Dan wil je het gewoon niet snappen...
pi_194487325
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Er staan al van deze vlaggen

[ afbeelding ]

Nog niet duidelijk genoeg... Dan wil je het gewoon niet snappen...
Soms moet je er een punt achter zetten en gewoon maar accepteren dat sommige mensen niet geinformeerd willen worden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194487336
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:18 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ach gisteren waren ze bij Monster aan het zoeken met reddingsboten en helikopters en een vliegtuig van de kustwacht. En nog presteert een of andere idioot het om lekker met zijn luchtbedje de zee in te gaan.
Het zijn ook meestal buitelanders of mensen die verder van de kust wonen.
En die mensen verzuipen of je redt ze.
Soms moet je dingen maar gewoon accepteren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator maandag 10 augustus 2020 @ 12:25:36 #86
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194487368
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Soms moet je er een punt achter zetten en gewoon maar accepteren dat sommige mensen niet geinformeerd willen worden.
"Kijk de zee ziet er helemaal niet zo wild uit, doe normaal we kunnen gewoon zwemmen" :{
Al verbaas ik mij dat sommige niet weten wat een rode vlag betekend. Ik kom oorspronkelijk uit Twente, maar we gingen een paar keer per jaar naar het strand, maar wist wel duidelijk wat dat betekende.
pi_194487397
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Soms moet je er een punt achter zetten en gewoon maar accepteren dat sommige mensen niet geinformeerd willen worden.
Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen. Een paar uur rijden vanuit Duitsland, 2 uur zoeken naar een parkeerplek, op een tyfusdruk strand aankomen met 30+ graden en dan niet mogen zwemmen _O-
pi_194487422
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:17 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Dat ziet er inderdaad goed uit.
Daarnaast lijkt het mij ook een goed idee om een sirene af te laten gaan zolang het gevaarlijk is om te zwemmen. Dan worden mensen er constant aan herinnerd.
Waarom moet ik in de hsrrie zitten omdat andere mensen te stom zijn om regels te volgen dan kun je de drenkelingen gewoon beter laten liggen waar ze aanspoelen. Misschien dat zoiets meer indruk maakt dan een vlag
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_194487451
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:28 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen. Een paar uur rijden vanuit Duitsland, 2 uur zoeken naar een parkeerplek, op een tyfusdruk strand aankomen met 30+ graden en dan niet mogen zwemmen _O-
Het is geen verbod
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194487466
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:30 schreef vipergts het volgende:

[..]

Waarom moet ik in de hsrrie zitten omdat andere mensen te stom zijn om regels te volgen dan kun je de drenkelingen gewoon beter laten liggen waar ze aanspoelen. Misschien dat zoiets meer indruk maakt dan een vlag
Voir de mensen die dat zien maakt het indruk. Morgen ligt het vol met mensen die het niet gezien hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194487682
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:07 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ben je druk in gesprek ga je echt niet al die teksten daar lezen.
Dan is het eigen schuld dikke bult.
pi_194487685
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:16 schreef Nober het volgende:
5 surfers, een Duits meisje, een Poolse held, nu weer drie...

Hoe lossen we dit op?
Zijn we het zwemmen verleerd?
Uit een mui zwemmen kun je wel leren!
pi_194487714
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:48 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Zijn we het zwemmen verleerd?
Uit een mui zwemmen kun je wel leren!
Of je accepteert wat er gebeurt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194487730
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Of je accepteert wat er gebeurt.
Ach, elk jaar met mooi strandweer heb je wel dit nieuws....
pi_194487740
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:52 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ach, elk jaar met mooi strandweer heb je wel dit nieuws....
Elk jaar verzuipen er mensen in de zee.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194489276
Vandaag weer een hoop zwemmers in problemen als ik de 112 berichten mag geloven.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 10 augustus 2020 @ 15:17:32 #97
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194489609
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:47 schreef StephanL het volgende:
Vandaag weer een hoop zwemmers in problemen als ik de 112 berichten mag geloven.
Ik zie het ja.... nu ook weer eentje in Julianadorp. Dat is waar ook de Poolse man is verdronken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Miss 200.000.000! maandag 10 augustus 2020 @ 15:17:45 #98
367000 roos94
pi_194489611
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:47 schreef StephanL het volgende:
Vandaag weer een hoop zwemmers in problemen als ik de 112 berichten mag geloven.
Rip alvast voor de aankomende dooien
pi_194489637
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:47 schreef StephanL het volgende:
Vandaag weer een hoop zwemmers in problemen als ik de 112 berichten mag geloven.
Je verwacht het niet....
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 10 augustus 2020 @ 15:37:33 #100
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194489872
twitter


twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 10 augustus 2020 @ 15:51:18 #101
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194490054
Er vliegt hier in Katwijk weer een helikopter in de lucht....
pi_194490105
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:51 schreef Ciclon het volgende:
Er vliegt hier in Katwijk weer een helikopter in de lucht....
Wat is begreep zijn het veelal Polen zonder zwemdiploma.
  maandag 10 augustus 2020 @ 15:57:54 #103
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194490128
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat is begreep zijn het veelal Polen zonder zwemdiploma.
Klopt. En anders Duitsers.
pi_194490145
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:57 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Klopt. En anders Duitsers.
Hebben jullie daar veel werk migranten?
  maandag 10 augustus 2020 @ 16:03:34 #105
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194490190
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hebben jullie daar veel werk migranten?
Muah. Veel Polen die hier naar strand gaan werken op de bloemenveiling in Rijnsburg. Daarnaast wat tuinders uit Alphen aan de Rijn en omringende dorpen. Meeste Polen zal je vinden in het Westland, Den Haag en Noordwijkerhout. Maar stikt hier wel momenteel van de Duitsers, nog nooit meegemaakt zoveel.
pi_194491011
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat is begreep zijn het veelal Polen zonder zwemdiploma.
Tja die klappen eerst een zooi lidl bier achterover en gaan dan zwemmen. Geen zwemdiploma gedronken van warm naar koud en met zijn alle ver in zee want de golven zijn zo leuk.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 10 augustus 2020 @ 17:25:35 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194491349
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194493805
Ik zie op het Journaal nu een heel item met mensen die niet begrijpen wat het signaal van de rode vlag betekent. Dat verbaast me enigszins. Een rode vlag lijkt me toch wel universeel? Dat betekent in principe één van twee dingen:

1) Niet doen!
2) De communistische revolutie is uitgeroepen.

Welke van de 2 zou het zijn? :')

Heb toch het idee dat mensen naar het strand gaan en toch even willen zwemmen. Dan is de hele kust rood maar laten ze zich het feestje toch niet afnemen.

Wat ook werd genoemd was meer mensen die anders niet naar het strand gaan in Nederland, maar die nu in eigen land op vakantie zijn en geen ervaring hebben met de Noordzee. Ander publiek dus.

In Portugal viel het me op dat je een app kunt downloaden waar je van alle stranden de status kunt zien, en ook de drukte in verband met afstand houden vanwege het coronavirus. Zou een uitkomst zijn alleen dan heb je wellicht nog steeds mensen die het niet snappen of negeren.
pi_194493946
Staat feestelijk, zo'n rode vlag. Leuk van die Hollanders.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 10 augustus 2020 @ 20:41:23 #110
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194494052
quote:
Reddingsbrigade Zandvoort over overleden drenkeling: "Een nachtmerrie"

ZANDVOORT - De Reddingsbrigade was net in overleg over het hijsen van de rode vlag op het strand, toen het zondagavond helemaal misging in zee bij Zandvoort. Een jongen spoelde buiten bewustzijn aan, vlakbij reddingspost Noord van de Zandvoortse Reddingsbrigade. Hij overleed even later op weg naar het ziekenhuis. Strandwacht en Zandvoorter Ernst Brokmeier blikt terug op het tragische incident.

In Zuid- Holland wapperde de rode vlag op de stranden zondagmiddag. Vanwege de gevaarlijke stroming mocht niemand meer de zee in. Op dat moment wapperde op de Noord-Hollandse stranden, dus ook in Zandvoort, de gele vlag. Oftewel oppassen geblazen in zee, het gevaar ligt op de loer. De stroming bij Noordwijk en Katwijk werd nauwlettend gevolgd bij de Reddingsbrigade in Zandvoort. "Hier was het toen nog 'ok'. We controleerden veel, hielden alles kort. Het was overzichtelijk en wel te doen, dus we hielden het even zo", vertelt Brokmeier.

Dat het in Katwijk gevaarlijk kan zijn, betekent ook niet dat het dan meteen in Zandvoort ook gevaarlijk is. "De kust in Nederland is op elke plek anders. Als er in IJmuiden een rode vlag is, dan kan er een kilometer verderop niets aan de hand zijn."

'Incident gebeurde tijdens overleg over rode vlag'
En toen begon de gevaarlijke stroming noordwaarts te trekken. De Reddingsbrigade ging in onderling overleg, met de Veiligheidsregio en de burgemeester. "Tijdens het overleg kwam de melding dat aan de noordkant een zwemmer, die met vrienden het water in was gegaan, was verdwenen. De dichtstbijzijnde eenheid was er supersnel en had de jongen heel snel op de kant." Een traumahelikopter kwam ter plaatse, maar de jongen kwam helaas niet meer bij.

ZIE VIDEO BIJ BRON

"Het is de nachtmerrie van iedere strandwacht dat je 's avonds naar huis gaat met de gedachte dat je één van de strandgangers hebt moeten verliezen. Gisteravond zat iedereen er flink doorheen", vertelt Brokmeier. Hij vindt dat er juist is gehandeld door zijn collega's en geeft aan dat er nog een evaluatie zal volgen.

De strandwachten hebben in het weekend hun handen vol gehad aan badgasten in nood. Het valt Brokmeier op dat er te veel mensen die niet goed kunnen zwemmen, toch ver de zee in gaan. Ook de Landelijke Reddingsbrigade laakt het gedrag van veel badgasten tijdens het afgelopen weekend. "Ondanks de rode vlaggen zijn toch veel mensen de zee ingegaan. In Katwijk alleen al hadden we 's avonds zes hulpacties. Ook hopen we dat er meer gehandhaafd gaat worden bij strandopgangen. Door rondzwervende fietsen, scooters en groepen mensen konden sommige hulpacties niet goed uitgevoerd worden", aldus een woordvoerder.

Later in de middag wordt ook in Zandvoort de rode vlag gehesen: het is opnieuw te gevaarlijk in zee geworden.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)ling-een-nachtmerrie
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Miss 200.000.000! maandag 10 augustus 2020 @ 20:42:32 #111
367000 roos94
pi_194494077
Lijkt mij een pittig baantje om steeds die lijken uit de zee te moeten vissen.
pi_194496401
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 20:42 schreef roos94 het volgende:
Lijkt mij een pittig baantje om steeds die lijken uit de zee te moeten vissen.
De stumperts die niet willen luisteren dat zou me vermoeiend lijken. Verzuip je ondanks alle waarschuwingen nog steeds dan eigen schuld dikke bult.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:08:49 #113
3542 Gia
User under construction
pi_194497764
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 20:42 schreef roos94 het volgende:
Lijkt mij een pittig baantje om steeds die lijken uit de zee te moeten vissen.
Ja, je zit dan 's avonds niet gezellig op de camping.
pi_194498076
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 20:42 schreef roos94 het volgende:
Lijkt mij een pittig baantje om steeds die lijken uit de zee te moeten vissen.
Is zelfs grotendeels vrijwilligerswerk
pi_194499330
quote:
81s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:38 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Hier staan er per mui meerder borden/vlaggen/afzetlint. En mensen gaan er evengoed zwemmen. De informatievoorziening, daar heeft een bepaalde groep mensen dus gewoon schijt aan.

Voorlichting, daar valt wel wat te winnen denk ik. Hotels, vakantiehuisjes, etc voorzien van informatiefolders in verschillende talen over de gevaren van de zee, dat zou een mooie eerste stap zijn.
Als mensen schijt hebben aan al het bovengenoemde zul je met informatieboekjes ook niets bereiken.
  Miss 200.000.000! dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:41:19 #116
367000 roos94
pi_194499828
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 00:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Is zelfs grotendeels vrijwilligerswerk
-O-
pi_194502384
Frank redde een meisje uit de klauwen van de zee. ‘Ik zag de paniek in haar ogen’

Het is zondagavond, een uur of negen. Frank Faes uit het Zeeuwse Sluis probeert voor de kust van Cadzand terug te zwemmen naar het strand, als hij in zijn ooghoek een meisje ziet. ‘Dit gaat niet goed’, denkt de zeezwemmer. Met een paar slagen is hij in de buurt. Ze vecht met al haar kracht tegen de stroming, maar dreigt te verliezen en te verdrinken. ,,Ik zie grote paniek in haar ogen en ze begint in het Frans tegen me te schreeuwen.”

Het is afgaand water en het strand van Cadzand is een meter of 300 weg. Als Frank erin slaagt om in de buurt van het meisje te komen, slaat ze haar armen zo om zijn nek dat hij bijna mee kopje onder gaat. ,,Het lukt me om me los te rukken en haar mijn zwemboei vast te laten houden”, vertelt hij. Het meisje - Frank schat haar een jaar of 16 - bedaart een beetje. ,,Ik vraag of ze Engels spreekt, want ik spreek geen Frans. Maar helaas.” Langzaam maar zeker drijven ze verder af. De zon zakt achter de wolken vlak boven de horizon. Vrijwel meteen begint het te schemeren.

Het is die stroming die Frank dwingt om pijlsnel knopen door te hakken en hij besluit om toch schuin tegen de stroom in naar het strand te zwemmen. Hij kent de zee, hij weet wat ze doet. ,,Ik hou mijn enkel boven water en maak het meisje duidelijk dat ze me daar moet vastpakken.”

Met grote slagen probeert Frank richting paviljoen De Zeemeeuw te zwemmen. ,,Ik kan nu maar met één been bewegen. Gelukkig heb ik mijn handpeddels aan en kan ik meer kracht zetten.”

Hoe geoefend Frank ook is, dit valt hem zwaar. ,,Ik sport heel veel. Ik heb marathons gelopen, ik fiets, doe aan hardlopen en zeezwemmen en ben gekwalificeerd om Vlissingen-Breskens te zwemmen... En toch, zo’n gewicht aan mijn been. Ik trok het niet meer. En als ik omkeek zag ik de paniek in haar ogen.”

Net als hij denkt het niet langer vol te houden en zich wil laten afdrijven in de hoop dat ze worden gevonden, voelt hij zand onder zijn voeten. ,,Ik pak de hand van het meisje en zwem en loop richting de branding.”

De ouders van het meisje - met twee kinderen - komen huilend aangerend en sluiten hun dochter in de armen. ,,De adrenaline giert dan door je lijf. De ouders hebben me huilend duizend keer bedankt. Het meisje maakte het goed, een arts was niet nodig. Maar hoe ze heet en waar ze vandaan komt weet ik niet. Ik vermoed uit Wallonië, omdat de ouders een paar woorden Nederlands spreken.”
https://www.ad.nl/zeeland(...)-haar-ogen~af203739/
Ik heb dat toen ook gedaan toen ik in een mui zat: schuin naar voren zwemmen totdat je grond onder je voeten voelt. Op zich niet zo'n slechte taktiek? Want het voelt echt héél onnatuurlijk om je te laten afdrijven en de poppetjes om je heen steeds kleiner te zien worden en het strand steeds verder weg.
In feite metéén richting zijwaarts te gaan ipv je eerst te laten afdrijven, want misschien is die zandbank wel vlak naast je.
pi_194502651
quote:
81s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:26 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Nooit op het strand geweest zeker?
Hier varen ze op drukke dagen de hele dag langs de kust met meerdere boten en waterscooters. Verder lopen ze ook patrouilles langs de zee. Wat wil je nog meer doen dan?
IR cam, op een torentje. Om ze te spotten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194502678
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tsja, hoe kan zoiets... Eigenwijs? Onderschatting?

Van een iets andere orde, maar bij een plas waar ik was hing er ook duidelijk een waarschuwing dat er een hoge concentratie van blauwalg in het water gemeten was. Nog een hoop ouders die hun kids het water in laten gaan 8)7
Mensen hebben vaak schijt aan dingen.
Alsof je daar dood van gaat. Beetje ziek worden geloof ik wel, als je veel gaat opeten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194502687
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Alsof je daar dood van gaat. Beetje ziek worden geloof ik wel, als je veel gaat opeten.
Het gaat erom dat mensen schijt aan dingen hebben. Dat ze dingen zelf wel beter denken te weten. Tsja, dan kan je een keer in de problemen komen ja.
pi_194502700
Waarom gaan al deze debieltjes niet naar een meer in de buurt?
Geen zout, geen irritante golven, rustiger, bomen voor schaduw en je verdrinkt niet.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:23:28 #122
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194502724
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:54 schreef Mondkapje het volgende:
Frank redde een meisje uit de klauwen van de zee. ‘Ik zag de paniek in haar ogen’

Het is zondagavond, een uur of negen. Frank Faes uit het Zeeuwse Sluis probeert voor de kust van Cadzand terug te zwemmen naar het strand, als hij in zijn ooghoek een meisje ziet. ‘Dit gaat niet goed’, denkt de zeezwemmer. Met een paar slagen is hij in de buurt. Ze vecht met al haar kracht tegen de stroming, maar dreigt te verliezen en te verdrinken. ,,Ik zie grote paniek in haar ogen en ze begint in het Frans tegen me te schreeuwen.”

Het is afgaand water en het strand van Cadzand is een meter of 300 weg. Als Frank erin slaagt om in de buurt van het meisje te komen, slaat ze haar armen zo om zijn nek dat hij bijna mee kopje onder gaat. ,,Het lukt me om me los te rukken en haar mijn zwemboei vast te laten houden”, vertelt hij. Het meisje - Frank schat haar een jaar of 16 - bedaart een beetje. ,,Ik vraag of ze Engels spreekt, want ik spreek geen Frans. Maar helaas.” Langzaam maar zeker drijven ze verder af. De zon zakt achter de wolken vlak boven de horizon. Vrijwel meteen begint het te schemeren.

Het is die stroming die Frank dwingt om pijlsnel knopen door te hakken en hij besluit om toch schuin tegen de stroom in naar het strand te zwemmen. Hij kent de zee, hij weet wat ze doet. ,,Ik hou mijn enkel boven water en maak het meisje duidelijk dat ze me daar moet vastpakken.”

Met grote slagen probeert Frank richting paviljoen De Zeemeeuw te zwemmen. ,,Ik kan nu maar met één been bewegen. Gelukkig heb ik mijn handpeddels aan en kan ik meer kracht zetten.”

Hoe geoefend Frank ook is, dit valt hem zwaar. ,,Ik sport heel veel. Ik heb marathons gelopen, ik fiets, doe aan hardlopen en zeezwemmen en ben gekwalificeerd om Vlissingen-Breskens te zwemmen... En toch, zo’n gewicht aan mijn been. Ik trok het niet meer. En als ik omkeek zag ik de paniek in haar ogen.”

Net als hij denkt het niet langer vol te houden en zich wil laten afdrijven in de hoop dat ze worden gevonden, voelt hij zand onder zijn voeten. ,,Ik pak de hand van het meisje en zwem en loop richting de branding.”

De ouders van het meisje - met twee kinderen - komen huilend aangerend en sluiten hun dochter in de armen. ,,De adrenaline giert dan door je lijf. De ouders hebben me huilend duizend keer bedankt. Het meisje maakte het goed, een arts was niet nodig. Maar hoe ze heet en waar ze vandaan komt weet ik niet. Ik vermoed uit Wallonië, omdat de ouders een paar woorden Nederlands spreken.”
https://www.ad.nl/zeeland(...)-haar-ogen~af203739/
Ik heb dat toen ook gedaan toen ik in een mui zat: schuin naar voren zwemmen totdat je grond onder je voeten voelt. Op zich niet zo'n slechte taktiek? Want het voelt echt héél onnatuurlijk om je te laten afdrijven en de poppetjes om je heen steeds kleiner te zien worden en het strand steeds verder weg.
In feite metéén richting zijwaarts te gaan ipv je eerst te laten afdrijven, want misschien is die zandbank wel vlak naast je.
Zoals je leest had meneer enorme moeite terug te komen toen hij schuin richting de kust zwom. Dit is ook niet wat ze adviseren. De meneer en het meisje hebben enorm veel geluk gehad!

quote:
De Reddingsbrigade adviseert zwemmers die in een mui terechtkomen niet in paniek te raken, maar het volgende te doen:
1) Probeer niet tegen de stroming in te zwemmen, maar zwem schuin uit de stroming weg en zodra de stroming minder wordt weer richting de kust.
Meestal kan je het zo vrij snel oplossen.

2) Probeer de aandacht te trekken van strandbezoekers of de Reddingsbrigade door om hulp te roepen of met de armen te zwaaien, zodat zichtbaar is dat je hulp nodig hebt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194503936
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:22 schreef Leonos het volgende:
Waarom gaan al deze debieltjes niet naar een meer in de buurt?
Geen zout, geen irritante golven, rustiger, bomen voor schaduw en je verdrinkt niet.
Daar verzuipen ze ook, gisteren een man verdronken in Nesselande en een paar uur eerder een meisje van 7, die ligt nu in het ziekenhuis
pi_194503967
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:22 schreef Leonos het volgende:
Waarom gaan al deze debieltjes niet naar een meer in de buurt?
Geen zout, geen irritante golven, rustiger, bomen voor schaduw en je verdrinkt niet.
Die zijn vol met andere debieltjes
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194504796
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daar verzuipen ze ook, gisteren een man verdronken in Nesselande en een paar uur eerder een meisje van 7, die ligt nu in het ziekenhuis
Meisje van 7 is ook overleden.


https://www.ad.nl/rotterd(...)-overleden~ac19622c/
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:40:32 #126
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194504810
Laatmaar.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194504873
quote:
81s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:40 schreef Nikonlover het volgende:
Laatmaar.
Die smiley zeker? Was absoluut niet de bedoeling. Ik denk dat ik hem per ongeluk aantikte.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:47:57 #128
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194504904
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Die smiley zeker? Was absoluut niet de bedoeling. Ik denk dat ik hem per ongeluk aantikte.
Yep :) Dacht ik al. Kan gebeuren! Zag dat je hem al snel had aangepast :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:52:07 #129
3542 Gia
User under construction
pi_194504965
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 00:34 schreef opgebaarde het volgende:


Is zelfs grotendeels vrijwilligerswerk
Op veel plaatsen is het tegenwoordig betaald. Weet dat dit bij Cadzand zo is. Heeft mijn zoon paar jaar gedaan. Zijn vriendin dit jaar nog, maar is nu alweer thuis.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:41:01 #130
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_194506719
Er kan haast wel een centraal verdrinkingen topic komen hier op FOK! Het is elke dag raak. :N
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_194512072
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daar verzuipen ze ook, gisteren een man verdronken in Nesselande en een paar uur eerder een meisje van 7, die ligt nu in het ziekenhuis
Jongen van 7 is ook overleden. Buiten de gele boeien wordt het ineens diep en beiden konden niet zwemmen. Opmerkelijk wel. In een land met veel water is het toch wel belangrijk dat ouders hun kind op zwemles doen.
pi_194512084
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 22:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Jongen van 7 is ook overleden. Buiten de gele boeien wordt het ineens diep en beiden konden niet zwemmen. Opmerkelijk wel. In een land met veel water is het toch wel belangrijk dat ouders hun kind op zwemles doen.
Was een meisje toch?
pi_194512093
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 22:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Was een meisje toch?
Jongen las ik in het AD
pi_194517784
Reddingsbrigade: 'Vlaggen en waarschuwingen op strand dringen niet door'
https://www.nu.nl/binnenl(...)ingen-niet-door.html

Het dringt ook bij de reddingsbrigade door...
pi_194517854
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 22:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Jongen van 7 is ook overleden. Buiten de gele boeien wordt het ineens diep en beiden konden niet zwemmen. Opmerkelijk wel. In een land met veel water is het toch wel belangrijk dat ouders hun kind op zwemles doen.
Of je gaat niet het water in als je niet kan zwemmen.
Ik ga ook niet grotduiken of de mount everest beklimmen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Miss 200.000.000! woensdag 12 augustus 2020 @ 10:52:11 #136
367000 roos94
pi_194517869
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 22:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Jongen van 7 is ook overleden. Buiten de gele boeien wordt het ineens diep en beiden konden niet zwemmen. Opmerkelijk wel. In een land met veel water is het toch wel belangrijk dat ouders hun kind op zwemles doen.
Poh ;( naar.
pi_194517880
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:47 schreef Mondkapje het volgende:
Reddingsbrigade: 'Vlaggen en waarschuwingen op strand dringen niet door'
https://www.nu.nl/binnenl(...)ingen-niet-door.html

Het dringt ook bij de reddingsbrigade door...
Het is niet willen doordringen. Als mensen niet willen dan kan je er niks aan doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 10:52:44 #138
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194517884
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Of je gaat niet het water in als je niet kan zwemmen.
Ik ga ook niet grotduiken of de mount everest beklimmen.
Die denken natuurlijk gewoon te kunnen staan zoals in een zwembad. Ik snap wel waar de denkfout vandaan komt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 12 augustus 2020 @ 11:00:24 #139
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194518000
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:47 schreef Mondkapje het volgende:
Reddingsbrigade: 'Vlaggen en waarschuwingen op strand dringen niet door'
https://www.nu.nl/binnenl(...)ingen-niet-door.html

Het dringt ook bij de reddingsbrigade door...
Is het niet een idee om op z'n minst een niet zwemmen symbool op die vlag te plaatsen in het wit of geel?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194518057
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Die denken natuurlijk gewoon te kunnen staan zoals in een zwembad. Ik snap wel waar de denkfout vandaan komt.
Ik niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194518065
quote:
2s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Is het niet een idee om op z'n minst een niet zwemmen symbool op die vlag te plaatsen in het wit of geel?
Dat helpt niet tegen vooringenomenheid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 11:05:23 #142
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194518096
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat helpt niet tegen vooringenomenheid.
Zeker, maar dan wordt het miss duidelijker voor buitenlanders.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 12 augustus 2020 @ 11:05:36 #143
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194518101
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik niet
Omdat jij bekend bent met de zee.
Die gasten niet en zien het als een zwembad waar je best in kan staan zolang het niet te diep is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 12 augustus 2020 @ 11:06:44 #144
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194518117
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat jij bekend bent met de zee.
Die gasten niet en zien het als een zwembad waar je best in kan staan zolang het niet te diep is.
De Nederlandse zee ziet er ook niet zo gevaarlijk uit voor buitenlanders denk ik, omdat het alleen maar zand is. Als je de golven op de rotsen ziet beuken, naast de baai, dan denk je wel na.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194519029
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:47 schreef Mondkapje het volgende:
Reddingsbrigade: 'Vlaggen en waarschuwingen op strand dringen niet door'
https://www.nu.nl/binnenl(...)ingen-niet-door.html

Het dringt ook bij de reddingsbrigade door...
Gewoon niet redden bij een rode vlag of de gemaakte kosten in rwkening brengen bij het slachtoffer of zijn nabestaanden. Moet je eens zien hoe snel het dan opeens wrl kan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_194534938
Arts wil speciale zones in zee voor badgasten: ‘De zee is geen spetterbadje’
,,De zee is geen spetterbadje", waarschuwt de arts. ,,In potentie is de zee levensgevaarlijk. Dat begrip moet er net zo worden ingepompt bij mensen als de noodzaak van maatregelen tegen het coronavirus. Via alle kanalen die er zijn."
Om te beginnen ziet hij veel in het pleidooi van Hans van den Broek, de man van surfcommunity The Shore in Scheveningen, die in zee één of meer zones met gericht toezicht wil. ,,Onze surfers hebben zondag en maandag vijftien badgasten op hun plank getrokken en van de verdrinking gered", zegt Van den Broek. Volgens hem is het op drukke dagen, zoals nu ook tijdens deze hittegolf, af en toe dweilen met de kraan open.

Normaal
Zulke zones zijn in landen als Frankrijk, Spanje en Griekenland heel normaal. ,,De gemeente Den Haag heeft drie jaar geleden gezegd er een proef mee te doen, maar die is er nooit gekomen", zegt Van den Broek. Het excuus dat dit jaar qua bezoekers nu eenmaal uitzonderlijk is, gaat er bij hem niet in. ,,Er is gewoon een goed en groter veiligheidsplan nodig voor het strand."
https://www.ad.nl/den-haa(...)etterbadje~a757c7ff/

Zal er dan eindelijk iets gebeuren?
pi_194536530
Zwemmers in Amsterdam komen ineens een lijk van een jong meisje tegen tijdens het zwemmen.
https://www.ad.nl/amsterd(...)dam-ijburg~acd55888/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Miss 200.000.000! donderdag 13 augustus 2020 @ 14:04:04 #148
367000 roos94
pi_194536563
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 14:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zwemmers in Amsterdam komen ineens een lijk van een jong meisje tegen tijdens het zwemmen.
https://www.ad.nl/amsterd(...)dam-ijburg~acd55888/
Jezus christus.
pi_194690226
quote:
Lessen waterveiligheid voor asielzoekers straks in heel Nederland

Na een reeks van noodlottige zwemongevallen in rivieren en zwemplassen willen reddingsorganisaties en vrijetijdsorganisaties landelijk een spoedcursus ‘omgaan met open zwemwater’ gaan uitrollen. Dit weekend werd de eerste cursus afgerond, in Winterswijk


Twintig jonge mannen uit het asielzoekerscentrum in Winterswijk kregen eerst in een zwembad en later bij een zwemplas les in de omgang met water. Ze kregen de eerste beginselen van het zwemmen aangereikt, maar leerden vooral over de gevaren van zwemmen in open water. ,,Zwemmen is echt een te groot woord, maar deze groep zou ik nu met een veel meer gerust hart hier laten recreëren’’, vertelt Adriaan van der Linden van Leisurelands, een organisatie die in de regio verschillende zwemplassen exploiteert.

Hij is een van de initiatiefnemers van de proef die afgelopen zaterdag werd afgesloten bij recreatieplas Hilgelo. ,,We zien dat asielzoekers én statushouders oververtegenwoordigd zijn als het gaat om zwemongevallen. En elke dode is er één te veel. Voor kinderen gebeurt best veel aan preventie en zijn er ook zwemlessen. Maar voor deze groep eigenlijk niet.’’

‘Liefst zouden we iedereen leren zwemmen’
Elk jaar sterven er wel asielzoekers in deze provincie in open water. Dit jaar stierf nog een asielzoeker in de Rijn bij Wageningen, tot grote verslagenheid van vrienden van de man aan de waterkant. Die jaarlijkse trend moet dan ook veranderen, vonden COA, Leisurelands, de Nationale Raad Zwemveiligheid (NRZ) en Reddingsbrigade Nederland. ,,Het liefst zouden we natuurlijk al deze mensen leren zwemmen’’, zegt Marcel Jagersma van Reddingsbrigade Nederland.

,,Maar omdat ze nog geen status hebben en het ook niet duidelijk is of ze die gaan krijgen, vallen ze buiten alle regelingen. Niets doen, is echter geen optie. Wij willen graag voorkomen dat deze mensen in gevaar komen. De asielzoekers hebben bij deze pilot ervaren wat het is om in donker en relatief koud water te zijn en dat je, als je dieper gaat, snel in de problemen kunt komen. We kunnen ze niet in twee dagen leren zwemmen. Maar we kunnen ze wel leren omgaan met de gevaren.’’
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~a79cddaa/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')