Dat kan ik me heel goed voorstellen. Het lijkt me echt een drama om als leerkracht een naam voor je eigen kind te moeten kiezen, je hebt dan bij zoveel namen een associatie.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Als het echt de nummer 1 blijft en ik krijg m niet uit mijn hoofd dan noemen we de baby gewoon zo. Maar ik zoek nu wel naar andere namen.
Ik heb gewoon hele sterke associaties met kinderen die ik lesgeef en hun namen. Zijn wel meer namen die ik niet meer zal gebruiken om die reden, of gewoon niet leuk meer vind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, niet echt gangbaar. Eerder als afkorting voor Jessica.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:58 schreef Smart_ass het volgende:
Is Jess in het VK gebruikelijk voor een jongen? Ook de eerste keer dat ik het hoor ja.
Ja hoor, prima naam voor een jongen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:58 schreef Smart_ass het volgende:
Is Jess in het VK gebruikelijk voor een jongen? Ook de eerste keer dat ik het hoor ja.
quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:34 schreef Blues het volgende:
De kleinkinderen heten overigens:Dat is een feest als je die alledrie roeptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Is dit Gilmore Girls?quote:Op dinsdag 1 september 2020 09:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja hoor, prima naam voor een jongen.
[ afbeelding ]
Zo kende ik het ook.quote:Op dinsdag 1 september 2020 04:57 schreef Seven. het volgende:
Nee, niet echt gangbaar. Eerder als afkorting voor Jessica.
Jep.quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Is dit Gilmore Girls?
Daar komen allebei de namen vandaag nl.
Ace is idd de bijnaam van Rory.quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Is dit Gilmore Girls?
Daar komen allebei de namen vandaag nl.
Volgens mij is de -atou achteraan heel normaal in sommige Afrikaanse strekenquote:Op maandag 14 september 2020 20:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op een befaamde FB pagina komen er weer wat namen voorbij, manman. En nu voel ik me echt niet verheven boven die moeders, maar komop joh. Die namen die gegeven wordenEentje spant wel de kroon hoor.
L.aguiatou. Spreek je uit als L.agie atoe. Ok dan.
Oh, dat kan best. Het doet me denken aan Winnetouquote:Op maandag 14 september 2020 20:49 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Volgens mij is de -atou achteraan heel normaal in sommige Afrikaanse streken
Hoe kun je nou in Yvé Aivie/Ivy zien?quote:Op maandag 14 september 2020 21:01 schreef SQ het volgende:
ik kwam op een klaagpagina over verkeerd uitgesproken namen de naam Yvé tegen.
Wat je volgens de moeder dus uitspreekt als Aivie.
Wat overigens niet waar is.
Maar schrijf het dan gewoon als Ivy
Ja ievee.quote:Op maandag 14 september 2020 21:09 schreef Leandra het volgende:
ievee toch gewoon?
Ik snap sowieso niet hoe je van die Y een ai kunt maken.
Djoels.quote:Op maandag 14 september 2020 21:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe spreek je Jools dan uit? Djuuls ofzo?
Dit.quote:Op maandag 14 september 2020 21:19 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind dat soort Engelse afkortingen (Jools is van Julliette volgens mij, maar bijvoorbeeld Abby-Abigail) echt heel leuk voor native speakers, maar ik zou me er in Nederland echt nooit aan wagen.
Vind het altijd verwonderlijk hoe mensen zoiets verzinnen. Zelfs met de beste wil van de wereld zou ik hier niet op gekomen zijn.quote:Op maandag 14 september 2020 20:56 schreef SaskiaR het volgende:
Ik kwam net de volgende combi tegen: A.mourrichio Jah.vairo Dés.hauntino
Ik heb Juul als naam weleens voorbij horen komen als afkorting van Juliette. Maar dat is dan wel een Nederlandse afkorting natuurlijk.quote:Op maandag 14 september 2020 21:19 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind dat soort Engelse afkortingen (Jools is van Julliette volgens mij, maar bijvoorbeeld Abby-Abigail) echt heel leuk voor native speakers, maar ik zou me er in Nederland echt nooit aan wagen.
Damie-jan /Deemie-jan of Deemie-en misschien?quote:Op dinsdag 15 september 2020 00:17 schreef Ceviche het volgende:
Oh ja, dat artikel. Wat een rare reacties staan daar tussen zeg.
Echt meerdere in de trant van: 'we noemen ons kind Hank maar je spreekt het uit als Henk, mensen zijn zo dom, ze spreken het continu verkeerd uit, halloooooo!'
Of: 'ons kind heet Damian, mensen spreken/schrijven het altijd verkeerd. Zo moeilijk is het toch niet?' en dan heb ik dus ook geen idee hoe dat dan zou moeten.
Er zijn altijd namen geweest met verschillende spellingen, (Debbie/Debby of Carlijn/Karlijn) dus zo gek is het niet dat niet iedereen de naam van jouw kind in een keer correct spelt. Heel raar artikel vond ik het. Zeker met alle spellingsopties van tegenwoordig.
Hoe heet die pagina?quote:Op maandag 14 september 2020 21:01 schreef SQ het volgende:
ik kwam op een klaagpagina over verkeerd uitgesproken namen de naam Yvé tegen.
Haha, Facebookquote:
O help. Gaat op zoek en pakt de popcorn erbijquote:Op dinsdag 15 september 2020 12:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha, Facebook
Was denk ik dezelfde ouders van nu post als waar Donna aan refereerde
Het is voor een kind ook behoorlijk traumatisch als de juf per ongeluk je naam verkeerd uitspreekt. Las laatst nog een erg schrijnend verhaal van een volwassen man die zich nog regelmatig in slaap huilt omdat de juf hem ooit Aquarium noemdequote:Op dinsdag 15 september 2020 12:19 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Damie-jan /Deemie-jan of Deemie-en misschien?
Ik vind het ook een raar allemaal overigens
Mijn zoon heet Damian, maar dan zonder Dam en ik geef er echt helemaal niks om als mensen het verkeerd uitspreken.
Hij zelf daarentegen: “de juf zegt Ie-Jan! Ik heet Ie-Jen!!!”
Lekker professioneel.quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:35 schreef oh-oh het volgende:
Nou mijn broertje heet Jordan. En zijn kleuterjuf zei doodleuk toen ie daar begon 'ik noem hem wel Jorden hoor, anders gaan ze hem misschien wel plagen met het tandenborstel merk!'. Ze schreef het ook op zijn werkjes en schriften en zo. Ondanks herhaaldelijk vragen van mijn ouders of ze ff normaal kon doen. Als ik haar nog wel eens zie wil ik haar nog steeds zo graag een x meppen hier om. 😂
Mijn zusje stuurt er toevallig net ook eentje door.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha, Facebook
Was denk ik dezelfde ouders van nu post als waar Donna aan refereerde
Mijn neef kreeg een zoon; Raoul en mijn oma noemt hem stug Roel, incl. Fries accent erin, wat zo ongeveer neer komt op Roewul.quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:54 schreef LeSage het volgende:
[..]
Mijn zusje stuurt er toevallig net ook eentje door.
"Mijn zoontje heeft Sage (Spreek uit als seedsj). Oma vindt het maar lastig en noemt hem nog altijd Sjees."
Ik vind die oma echt tof en zo’n oma zou mijn kind altijd Sjees mogen noemen
Die had ik ook gelezen. Ik zal in eerste instantie saa-sje zeggenquote:Op dinsdag 15 september 2020 14:54 schreef LeSage het volgende:
[..]
"Mijn zoontje heeft Sage (Spreek uit als seedsj). Oma vindt het maar lastig en noemt hem nog altijd Sjees."
G.aydenquote:Op dinsdag 15 september 2020 15:54 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben docent en we hebben vrij veel niet-westerse namen op school, veel hindoestaans surinaamse namen ook.
Ik probeer altijd ze goed uit te spreken, er zit best wel logica in ook. Kinderen stralen soms echt als je het de eerste keer meteen goed zegt. En ik vraag ze oprecht om me te verbeteren zodat ik het de tweede keer wel goed zeg.
Maar bij L.ashända (spreek uit als Lesjondaa) en G.ayden (dzjeeden) had ik echt wel even nodig...
Dit ja. Ik wist niet eens dat er mensen Lois zonder trema heten, laat staan dat ze het als Lojs uitgesproken willen hebben.quote:Op woensdag 16 september 2020 00:22 schreef Smart_ass het volgende:
Zou naar mijn idee ook logischer zijn om de Lo-is als Loïs te schrijven ipv Lois.
Hoe spreek je jouw nickname uit eigenlijk?quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:54 schreef LeSage het volgende:
[..]
@LeSage Goede vraag. Door de Le ervoor ging ik uit van een Franse uitspraak (LuSaadzj), maar het kan natuurlijk ook andersquote:Op woensdag 16 september 2020 08:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hoe spreek je jouw nickname uit eigenlijk?
Ik ken een Loïs (met trema) en Lois zonder trema en beide wordt uitgesproken als Lojs.quote:Op woensdag 16 september 2020 08:19 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit ja. Ik wist niet eens dat er mensen Lois zonder trema heten, laat staan dat ze het als Lojs uitgesproken willen hebben.
Sinds gisteren als "Le Sjees" denk/hoop ikquote:Op woensdag 16 september 2020 08:56 schreef mousemicky het volgende:
[..]
@:LeSage Goede vraag. Door de Le ervoor ging ik uit van een Franse uitspraak (LuSaadzj), maar het kan natuurlijk ook anders
Loïs met trema uitspreken als Lojs gaat me echt een brug te ver hoor.quote:Op woensdag 16 september 2020 09:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ken een Loïs (met trema) en Lois zonder trema en beide wordt uitgesproken als Lojs.
Haha leuke vraagquote:Op woensdag 16 september 2020 08:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik herinner me de discussie of jouw username als pin-kut moest worden uitgesprokenquote:Op woensdag 16 september 2020 09:42 schreef pinquit het volgende:
[..]
Haha leuke vraagik hoop maar dat het Luh Saazj is.
Zo heb ik echt jaaaarenlang de user Moussy verkeerd uitgesproken, ondanks d'r avatar (iets met een muis). Ik dacht altijd moessie.
En er zijn vast nog veel meer usernames die ik in m'n hoofd verkeerd uitspreek
Lojs krijg ik ook niet zonder trema geregeld zelfs.quote:Op woensdag 16 september 2020 09:29 schreef Viv het volgende:
[..]
Loïs met trema uitspreken als Lojs gaat me echt een brug te ver hoor.
Ja ik keek dus ook echt raar op toen ze zichzelf voorstelde. Ik had de schrijfwijze al gezien op haar cv. Sindsdien ben ik ook altijd in de war als ik de naam geschreven zie staan haha.quote:Op woensdag 16 september 2020 09:29 schreef Viv het volgende:
[..]
Hahahaha!quote:Op woensdag 16 september 2020 09:51 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Ik herinner me de discussie of jouw username als pin-kut moest worden uitgesproken
Vincequote:Op woensdag 16 september 2020 13:20 schreef Framblij89 het volgende:
Wij krijgen dus nog een zoon en we vinden het allebei heel moeilijk om dé naam te vinden, onze dochter heet Yara.
We kwamen zelf al op de namen Yuri, Lewis, Kay en Ziggy.. Yuri vinden we wel echt heel erg leuk maar ivm Yara ben ik bang dat we een soort Jip en Janneke situatie krijgen.. hebben jullie nog ideeën?
Onze eigen namen zijn wel Engels, en Yara is ook geen Nederlandse naam. Dus we zijn iig niet op zoek naar een oer-Hollandse naam(hoewel ik Cas, Gijs etc wel erg leuk vind)
Lewis is mooiquote:Op woensdag 16 september 2020 13:20 schreef Framblij89 het volgende:
Wij krijgen dus nog een zoon en we vinden het allebei heel moeilijk om dé naam te vinden, onze dochter heet Yara.
We kwamen zelf al op de namen Yuri, Lewis, Kay en Ziggy.. Yuri vinden we wel echt heel erg leuk maar ivm Yara ben ik bang dat we een soort Jip en Janneke situatie krijgen.. hebben jullie nog ideeën?
Onze eigen namen zijn wel Engels, en Yara is ook geen Nederlandse naam. Dus we zijn iig niet op zoek naar een oer-Hollandse naam(hoewel ik Cas, Gijs etc wel erg leuk vind)
Ik heb dat altijd met Faux. Die is in mijn hoofd gewoon fauks. Maar het is eigenlijk Foo natuurlijk.quote:Op woensdag 16 september 2020 09:42 schreef pinquit het volgende:
[..]
Haha leuke vraagik hoop maar dat het Luh Saazj is.
Zo heb ik echt jaaaarenlang de user Moussy verkeerd uitgesproken, ondanks d'r avatar (iets met een muis). Ik dacht altijd moessie.
En er zijn vast nog veel meer usernames die ik in m'n hoofd verkeerd uitspreek
Dan begrijp je het idee van een trema ook niet helemaal denk ik? Dan heb je in ieder geval echt 0 recht tot klagen dat mensen het ‘verkeerd’ uitsprekenquote:Op woensdag 16 september 2020 09:29 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat heb ik met Kaavaabienquote:Op woensdag 16 september 2020 14:00 schreef Burdie het volgende:
Ik hoor de meeste usernames in mijn hoofd in het Nederlands. LeSage bijvoorbeeld als luh-zage.
Allemaal mooi. Ian vind ik ook erg mooi.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:36 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Lewis is mooi![]()
Liam
Logan
Aidan (of een van de vele spellingsvarianten daarvan)
Alan
James
Finley
Le Sazjequote:Op woensdag 16 september 2020 08:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nou ja, 'ça va bien' is een Franse uitdrukking. Dit is Cava:quote:Op woensdag 16 september 2020 20:26 schreef LeSage het volgende:
Overigens heb ik ook een heleboel nicknames die ik vast verkeerd uitspreek in mijn hoofd. Maar pinquit lijkt me gewoon pinkwit, toch?
En ik bedenk met nu dus pas dat Cavabien gewoon de Franse uitdrukking is![]()
Sa va bi-jen, oftewel 'het gaat goed' in het Fransquote:
Dat snap ikquote:Op woensdag 16 september 2020 20:43 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Sa va bi-jen, oftewel 'het gaat goed' in het Frans
Ik was in Frankrijk toen ik een nickname moest verzinnen
Van Zooey Deschanel natuurlijkquote:Op maandag 21 september 2020 22:14 schreef gestreeptestoel het volgende:
Zag deze 2 vandaag:
Zooey
Djaomy
Of wellicht meer djawraquote:Op maandag 21 september 2020 22:59 schreef Smart_ass het volgende:
Ik had er nog nooit van gehoord totdat ik Jinek keek, haha!
Overigens zit er qua uitspraak van Yara weinig verschil in Nederlands vs Engels toch? Beetje Yaaraa vs Yarah.
Jara met een J zou meer Djawra zijn zou ik denkenquote:Op dinsdag 22 september 2020 10:12 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Of wellicht meer djawra
Een Y is nooit een Dj dus nee, het klinkt vrijwel hetzelfde....quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:12 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Of wellicht meer djawra
quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Yup! Frennie en zoewie is t boek
Oh nee, het is gewoon met A. Anders krijg ik een error.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:42 schreef Lemijn het volgende:
[..]![]()
![]()
! Mijn hoofd zegt al jaren Franny, met aa, zoals je ook Sannie zegt. Tegen onze Franny bedoel ik. @:Franny_G zeg me dat je geen Frennie heet
.
Love herquote:Op dinsdag 22 september 2020 17:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik denk altijd bij Franny aan Fran DrescherIk hoop wel dat haar stem anders is.
Dat zegt me niksquote:Op maandag 21 september 2020 22:19 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Van Zooey Deschanel natuurlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |