Ja ievee.quote:Op maandag 14 september 2020 21:09 schreef Leandra het volgende:
ievee toch gewoon?
Ik snap sowieso niet hoe je van die Y een ai kunt maken.
Djoels.quote:Op maandag 14 september 2020 21:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe spreek je Jools dan uit? Djuuls ofzo?
Dit.quote:Op maandag 14 september 2020 21:19 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind dat soort Engelse afkortingen (Jools is van Julliette volgens mij, maar bijvoorbeeld Abby-Abigail) echt heel leuk voor native speakers, maar ik zou me er in Nederland echt nooit aan wagen.
Vind het altijd verwonderlijk hoe mensen zoiets verzinnen. Zelfs met de beste wil van de wereld zou ik hier niet op gekomen zijn.quote:Op maandag 14 september 2020 20:56 schreef SaskiaR het volgende:
Ik kwam net de volgende combi tegen: A.mourrichio Jah.vairo Dés.hauntino
Ik heb Juul als naam weleens voorbij horen komen als afkorting van Juliette. Maar dat is dan wel een Nederlandse afkorting natuurlijk.quote:Op maandag 14 september 2020 21:19 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind dat soort Engelse afkortingen (Jools is van Julliette volgens mij, maar bijvoorbeeld Abby-Abigail) echt heel leuk voor native speakers, maar ik zou me er in Nederland echt nooit aan wagen.
Damie-jan /Deemie-jan of Deemie-en misschien?quote:Op dinsdag 15 september 2020 00:17 schreef Ceviche het volgende:
Oh ja, dat artikel. Wat een rare reacties staan daar tussen zeg.
Echt meerdere in de trant van: 'we noemen ons kind Hank maar je spreekt het uit als Henk, mensen zijn zo dom, ze spreken het continu verkeerd uit, halloooooo!'
Of: 'ons kind heet Damian, mensen spreken/schrijven het altijd verkeerd. Zo moeilijk is het toch niet?' en dan heb ik dus ook geen idee hoe dat dan zou moeten.
Er zijn altijd namen geweest met verschillende spellingen, (Debbie/Debby of Carlijn/Karlijn) dus zo gek is het niet dat niet iedereen de naam van jouw kind in een keer correct spelt. Heel raar artikel vond ik het. Zeker met alle spellingsopties van tegenwoordig.
Hoe heet die pagina?quote:Op maandag 14 september 2020 21:01 schreef SQ het volgende:
ik kwam op een klaagpagina over verkeerd uitgesproken namen de naam Yvé tegen.
Haha, Facebookquote:
O help. Gaat op zoek en pakt de popcorn erbijquote:Op dinsdag 15 september 2020 12:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha, Facebook
Was denk ik dezelfde ouders van nu post als waar Donna aan refereerde
Het is voor een kind ook behoorlijk traumatisch als de juf per ongeluk je naam verkeerd uitspreekt. Las laatst nog een erg schrijnend verhaal van een volwassen man die zich nog regelmatig in slaap huilt omdat de juf hem ooit Aquarium noemdequote:Op dinsdag 15 september 2020 12:19 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Damie-jan /Deemie-jan of Deemie-en misschien?
Ik vind het ook een raar allemaal overigens
Mijn zoon heet Damian, maar dan zonder Dam en ik geef er echt helemaal niks om als mensen het verkeerd uitspreken.
Hij zelf daarentegen: “de juf zegt Ie-Jan! Ik heet Ie-Jen!!!”
Lekker professioneel.quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:35 schreef oh-oh het volgende:
Nou mijn broertje heet Jordan. En zijn kleuterjuf zei doodleuk toen ie daar begon 'ik noem hem wel Jorden hoor, anders gaan ze hem misschien wel plagen met het tandenborstel merk!'. Ze schreef het ook op zijn werkjes en schriften en zo. Ondanks herhaaldelijk vragen van mijn ouders of ze ff normaal kon doen. Als ik haar nog wel eens zie wil ik haar nog steeds zo graag een x meppen hier om. 😂
Mijn zusje stuurt er toevallig net ook eentje door.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha, Facebook
Was denk ik dezelfde ouders van nu post als waar Donna aan refereerde
Mijn neef kreeg een zoon; Raoul en mijn oma noemt hem stug Roel, incl. Fries accent erin, wat zo ongeveer neer komt op Roewul.quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:54 schreef LeSage het volgende:
[..]
Mijn zusje stuurt er toevallig net ook eentje door.
"Mijn zoontje heeft Sage (Spreek uit als seedsj). Oma vindt het maar lastig en noemt hem nog altijd Sjees."
Ik vind die oma echt tof en zo’n oma zou mijn kind altijd Sjees mogen noemen
Die had ik ook gelezen. Ik zal in eerste instantie saa-sje zeggenquote:Op dinsdag 15 september 2020 14:54 schreef LeSage het volgende:
[..]
Mijn zusje stuurt er toevallig net ook eentje door.
"Mijn zoontje heeft Sage (Spreek uit als seedsj). Oma vindt het maar lastig en noemt hem nog altijd Sjees."
Ik vind die oma echt tof en zo’n oma zou mijn kind altijd Sjees mogen noemen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |