SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Nahquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wel met een lekker zonnetje erbij
quote:Het klimaat van Zuidpool
De Zuidpool is het meest zuidelijke puntje van de aarde. Hij ligt lijnrecht tegenover de Noordpool, het meest noordelijke puntje van de aarde. De Zuidpool ligt op het werelddeel Antarctica, dat soms weleens ten onrechte met de naam Zuidpool aangeduid wordt. Op de Zuidpool ligt Zuidpoolstation Amundsen-Scott. Hier wonen gemiddeld vijftig tot tweehonderd mensen. Apart aan de Zuidpool is dat er eigenlijk sprake is van één lange dag en één lange nacht per jaar. Vanaf 21 maart gaat de zon onder en blijft het donker tot 23 september, waarna er de zon een half jaar lang niet meer ondergaat.
Oh, zo kan het ookquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:34 schreef dick_laurent het volgende:
Fixed! Excuses, mijn hoofd werkt niet meer door de hitte
liever -80 dan 80 graden idd.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:20 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
wanneer gaan we?
tegen de kou kan je jezelf kleden, je kan maar zoveel kleren uitdoen met warmte
Rip. Never forgetquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
Hey, beetje bewolkt hier nu!
-niet dat het de temperatuur ook maar enigszins doet dalen-
Het zorgt er alleen maar voor dat de warmte langer blijft hangen vannacht.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
Hey, beetje bewolkt hier nu!
-niet dat het de temperatuur ook maar enigszins doet dalen-
op -80 is het ook lastig kleden, hoor. Denk niet dat je je lang in zulke koude lucht moet bevinden. +80 lijkt mij gewoon dodelijk.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
liever -80 dan 80 graden idd.
Met zulke droge omstandigheden moet er natuurlijk wel voldoende gesproeid wordenquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:19 schreef DemonRage het volgende:
Wooop! De temperatuur in Eindhoven schoot even omhoog van 34,5°C om 14:50u naar 35,6°C om 15:00u.
[ afbeelding ]
KNMI station Ell blijft weer opvallend achter.
Kou hebben we al maanden niet gehadquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:26 schreef Pisces29 het volgende:
Na 2,5 week vakantie thuiskomen in deze temperatuurIk had me al ingesteld op wolken, regen en kou. Life is good
Compenseert die vorige klote maand mooi.
Ik lees net dit https://www.rtlnieuws.nl/(...)water-sproeien-hittequote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Met zulke droge omstandigheden moet er natuurlijk wel voldoende gesproeid worden
Zal wel loslopen. Gelukkig niet Vitens hier. Pech wel dicht bij Arcen hier, dus altijd bloedjeheet zomersquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik lees net dit https://www.rtlnieuws.nl/(...)water-sproeien-hitte
We bedanken vooral de mongolen die de tuinslang aansluiten op de kraan voor het sproeien of het zwembad.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, hier ook. Gilze-Rijen. Volgens mij zit ongeveer de hele straat in het zwembadje..quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zal wel loslopen. Gelukkig niet Vitens hier. Pech wel dicht bij Arcen hier, dus altijd bloedjeheet zomers
Wat voor folie?quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, hier ook. Gilze-Rijen. Volgens mij zit ongeveer de hele straat in het zwembadje..
Ja, ik dadelijk ook weer. Ik heb folie tegen sommige ramen geplakt en dat kan je bijna niet meer aanraken.
Maar helpt wel goed. Dit is echt heel erg off-topic, maar die folie kan je met Glassex vastplakken. In 1 minuutje klaar.
Tip waar niemand om gevraagd had.
Ik denk dat in deze Covid tijd veel meer mensen in de tuin zitten in zo een zwembadje. Het is ook veel te heet om in de file te gaan staan als je geen airco in je auto hebt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We bedanken vooral de mongolen die de tuinslang aansluiten op de kraan voor het sproeien of het zwembad.
Ik hoop niet dat je modern dubbel glas hebt ivm thermische breuk.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, hier ook. Gilze-Rijen. Volgens mij zit ongeveer de hele straat in het zwembadje..
Ja, ik dadelijk ook weer. Ik heb folie tegen sommige ramen geplakt en dat kan je bijna niet meer aanraken.
Maar helpt wel goed. Dit is echt heel erg off-topic, maar die folie kan je met Glassex vastplakken. In 1 minuutje klaar.
Tip waar niemand om gevraagd had.
Want je moet je tuin maar kapot laten gaan of wat?quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We bedanken vooral de mongolen die de tuinslang aansluiten op de kraan voor het sproeien of het zwembad.
Gewoon aluminium folie en de glanzende kant moet dan naar buiten.quote:
Ja, en dat soort lui mogen we dus bedanken voor het pisstraaltje onder de douche of zelfs het helemaal wegvallen van de waterdruk. Ga bijvoorbeeld eens niét in het zwembad zitten, dat kan ook.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk dat in deze Covid tijd veel meer mensen in de tuin zitten in zo een zwembadje. Het is ook veel te heet om in de file te gaan staan als je geen airco in je auto hebt.
Gewoon een gat van een meter of wat diep laten slaan, pak je in elk geval niet direct drinkwater. En anders maar even pech hebben, tja.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Want je moet je tuin maar kapot laten gaan of wat?
Maar dat moet je niet doen als je modern dubbel glas hebt in verband met thermische breukquote:
Beter een dode tuin dan een tuin op je buik.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Want je moet je tuin maar kapot laten gaan of wat?
Neuh, wel gericht water geven. Scheelt ook een boel. Ik ga mijn honderden euro's aan planten niet wegtyfen door deze kuthitte.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewoon een gat van een meter of wat diep laten slaan, pak je in elk geval niet direct drinkwater. En anders maar even pech hebben, tja.
Onze bron -13 meter diep- is al leeg door de lage grondwaterstand. Schiet je dus niets mee opquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewoon een gat van een meter of wat diep laten slaan, pak je in elk geval niet direct drinkwater. En anders maar even pech hebben, tja.
Hmmquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar dat moet je niet doen als je modern dubbel glas hebt in verband met thermische breuk![]()
Las ik net.
Hopelijk ben je goed verzekerd dan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 16:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Neuh, wel gericht water geven. Scheelt ook een boel. Ik ga mijn honderden euro's aan planten niet wegtyfen door deze kuthitte.
Gaan ze maar bij die vetzak hiernaast over z'n oversized zwembad klagen en dat ie 3x per week de auto wast.
Uiteindelijk zal er hooguit wat druk vanaf komen. En douchen onder een pisstraaltje kan prima, bij het voetballen is dat altijd zo in ons lokaal![]()
Nou ja, ik doel ook vooral op mensen die echt enorme hoeveelheden water over hun gras of andere standaard meuk sproeien. En dan klagen als onder meer door hun eigen gedrag later op de dag nauwelijks water uit de kraan komt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 16:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Neuh, wel gericht water geven. Scheelt ook een boel. Ik ga mijn honderden euro's aan planten niet wegtyfen door deze kuthitte.
Gaan ze maar bij die vetzak hiernaast over z'n oversized zwembad klagen en dat ie 3x per week de auto wast.
Uiteindelijk zal er hooguit wat druk vanaf komen. En douchen onder een pisstraaltje kan prima, bij het voetballen is dat altijd zo in ons lokaal![]()
Hier is het 9 meter en het doet het nog primaquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 16:11 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Onze bron -13 meter diep- is al leeg door de lage grondwaterstand. Schiet je dus niets mee op
RIP zon.quote:
Waarom lees ik dit nu pas? Wasmachine al aangezetquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik had zo een filmpje gezien van iemand die dat gewoon op alle ramen van zijn appartement deed..quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 16:28 schreef Pvt.Webster het volgende:
Thermische breuk bij ramen is volgens mij alleen als je aan de binnenkant gaat plakken.
Sowieso heeft dat geen zin omdat de hitte dan al in de ramen zit. Altijd aan de buitenkant dus. Heb het nu al 3 dagen: 24 graden binnen. De buren hebben het niet en zitten op 26.5.
Ja dat ben ik met je eens. Ik heb nu bergjes rondom de planten, zodat al het water in het kuiltje blijft. Kun je erg gericht water geven.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 16:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, ik doel ook vooral op mensen die echt enorme hoeveelheden water over hun gras of andere standaard meuk sproeien. En dan klagen als onder meer door hun eigen gedrag later op de dag nauwelijks water uit de kraan komt.
Ik heb alleen nog plantje in potjes, want het is hier zo droog dat dat water gewoon op de aarde blijft leggen. In de zomer.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 16:16 schreef heywoodu het volgende:
En dan klagen als onder meer door hun eigen gedrag later op de dag nauwelijks water uit de kraan komt.
dan maar ff wachten met douchen totdat het wat koeler word.....quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 17:38 schreef ACT-F het volgende:
De eerste meldingen van verlaagde waterdruk druppelen al binnen.
Dan heb je een slecht bodemleven, zanderige grond, moet je compost toevoegen ofzo om de grond luchtiger te maken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 16:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb alleen nog plantje in potjes, want het is hier zo droog dat dat water gewoon op de aarde blijft leggen. In de zomer.
Dus dan gingen mijn plantjes nog dood. Ik was het gewoon beu.
Heb al gedoucht... lekker heet gedoucht. En dan vervolgens onder de plafondventilator weer afkoelen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 17:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dan maar ff wachten met douchen totdat het wat koeler word.....
Ik wil altijd koud douchen maar 10 minuten verder zit ik toch altijd wel weer aan de 38/39 graden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 17:49 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Heb al gedoucht... lekker heet gedoucht. En dan vervolgens onder de plafondventilator weer afkoelen.
Bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 17:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dan heb je een slecht bodemleven, zanderige grond, moet je compost toevoegen ofzo om de grond luchtiger te maken.
Na een hete douche kun je zelfs beter afkoelen dan na een koude douche. Heeft iets te maken met bloedvaatjes die uitzetten en inkrimpen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 17:53 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ik wil altijd koud douchen maar 10 minuten verder zit ik toch altijd wel weer aan de 38/39 graden.
Lekker man
Deze man weetquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 17:58 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Na een hete douche kun je zelfs beter afkoelen dan na een koude douche. Heeft iets te maken met bloedvaatjes die uitzetten en inkrimpen.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 17:38 schreef ACT-F het volgende:
De eerste meldingen van verlaagde waterdruk druppelen al binnen.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 17:22 schreef Merkie het volgende:
Heb net voor het eerst in mijn leven een zwembad gevuld. Guilty.
Altijd ter plaatse waarnemen dus. Geen webcambeelden?quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 19:16 schreef Revanches het volgende:
Er zijn nu wel wat buien waar te nemen op de Buienradar, iig boven Zeeland, maar geen id of het klopt, aangezien Buienradar er wel eens naast zit.
Terwijl het één van de warmste regio's in NL is. Zie het Belgische Kleine Broek. Zelfde grondsoort en regio. 37 graden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 18:48 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Houd 'm nat daar in Ell.
Waar slaat dit op, dit klopt gewoon niet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 18:48 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Houd 'm nat daar in Ell.
Da’s het kutte je bent te laat. Eind juni offertes aangevraagd, konden ze ‘m eind augustus pas zetten...quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 20:21 schreef lily het volgende:
Oh mensen, hier in zuid-oost. Nu nog 33.
Wat een vreselijke hitte. Nog dagen.
Binnen nu 29. Ben kapot.
Die airco gaat er komen! Veel geld maar nu echt!!
in noord holland wel jaquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 20:36 schreef Elan het volgende:
Het lijkt koeler als gisteren om deze tijd?
Het is Nederland, over een paar maanden is het een paar dagen frisjes en dan is de winter alweer voorbij voor het begonnen is.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 20:57 schreef kree het volgende:
Het is beetje precies hetzelfde als vorig jaar. Ook ineens tering heet enzo. Nouja ff uitzingen was bijna in staat om een airco te bestellen nu ik toch zelf me energie moet gaan betalen. Maarja het is NL dus over 2 weken regent het weer en koud. Teveel geld voor die paar dagen.
Haha ja daar komt het wel op neer jaquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 20:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is Nederland, over een paar maanden is het een paar dagen frisjes en dan is de winter alweer voorbij voor het begonnen is.
Ja, dat snap ik wel.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 20:47 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Da’s het kutte je bent te laat. Eind juni offertes aangevraagd, konden ze ‘m eind augustus pas zetten...
Of het is gewoon een te flinke investeringquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 21:14 schreef Pvt.Webster het volgende:
Airco lekker in de winter aanschaffen voor komende zomer.
Als je je volgende zomer nog laat verrassen door warm weer vraag je er wel een beetje om 😉
Ja, kloptquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 21:14 schreef Pvt.Webster het volgende:
Als je je volgende zomer nog laat verrassen door warm weer vraag je er wel een beetje om 😉
quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 21:22 schreef Revanches het volgende:
Voor mijn gevoel is het nu ook koeler dan gister rond deze tijd.
Idem maar dan andersom voor cabrios.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 21:14 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ja, dat idee heb ik ook. Ook donkere wolken hier in regio drechtsteden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 21:22 schreef Revanches het volgende:
Voor mijn gevoel is het nu ook koeler dan gister rond deze tijd.
Even EC afwachten. Die laat het wel weer afkoelen vanaf vrijdag volgens mij.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 21:50 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
My gawd, GFS gooit er volgende week zaterdag ook nog maar ff bij... we gaan helemaal kapotdeaud zo.
Geen like gegeven.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 22:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Lekker man
Kan het dit altijd zijn
Mag nog wel langer durenquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 22:22 schreef Merkie het volgende:
Pas 19 augustus gaat de temperatuur weer eens onder de 20 graden. Ongelofelijk.
[ afbeelding ]
De run van GFS is nog erger.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 22:26 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
Die hitte blijft gewoon nog hangen hoor pfff
[ afbeelding ]
Tja wat moet je erover zeggenquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 22:22 schreef Merkie het volgende:
[ afbeelding ]
Oh, kijk mij eens stoer zijn door te roeptoeteren dat 35+ in NL een aangenaam lekker temperatuurtje isquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 22:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Lekker man
Kan het dit altijd zijn
Geschift zieke controlrun.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 22:22 schreef Merkie het volgende:
[ afbeelding ]
Kan ook echt niet snappen dat je dit lekker kan vinden. Hier in dit land is dit gewoon veel te benauwd en te heet. In een ander land voelt dit veel lekkerder aan, maar hier kan je gewoon niks doen zonder al zo snel te gaan zweten of wat dan ookquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 22:33 schreef DrainBamage het volgende:
[..]
Oh, kijk mij eens stoer zijn door te roeptoeteren dat 35+ in NL een aangenaam lekker temperatuurtje is
En onze woningen (en dan vooral de wat oudere woningen) zijn ook nog eens gebouwd om warmte vast te houden. En we zijn niet zo'n land waar aan elke gevel een airco-unit hangt, zeker niet bij flatgebouwen... die hangen eerder vol met schotelantennes dan met airco's.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 22:40 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
[..]
Kan ook echt niet snappen dat je dit lekker kan vinden. Hier in dit land is dit gewoon veel te benauwd en te heet. In een ander land voelt dit veel lekkerder aan, maar hier kan je gewoon niks doen zonder al zo snel te gaan zweten of wat dan ook
quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 22:33 schreef DrainBamage het volgende:
[..]
Oh, kijk mij eens stoer zijn door te roeptoeteren dat 35+ in NL een aangenaam lekker temperatuurtje is
Pff, tot zo'n 28 graden vind ik het echt lekker, maar dit...quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 21:59 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
Hier geeft die ook nog steeds vanaf vrijdag rond de 25 graden aan ja. Hoop niet dat die nieuwe run ook alweer hoger is. Ben nou al klaar met deze hitte.
Nou, vooruit, leg uit dan.quote:
Wat is er lekker aan 18 graden en wolken hartje zomer?quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:08 schreef DrainBamage het volgende:
[..]
Nou, vooruit, leg uit dan.
Wat is er zo lekker aan extremen die wij niet gewend zijn?
Geen minima en maxima op die weergave maar hoe dan ook extreem warm jaquote:
Ja, nu op dit moment is het heerlijk in N-Hollandquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat is er lekker aan 18 graden en wolken hartje zomer?
Iets met smaak, hè?
Ik vind het ook lekker weer. Nergens last van. Alleen de zolder is warm
Ook flauwekul natuurlijk. Dauwpunt was in grote delen van Nederland niet extreem.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 22:40 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
[..]
Kan ook echt niet snappen dat je dit lekker kan vinden. Hier in dit land is dit gewoon veel te benauwd en te heet. In een ander land voelt dit veel lekkerder aan, maar hier kan je gewoon niks doen zonder al zo snel te gaan zweten of wat dan ook
Niet helemaal waar. Weet niet of je ooit aan de oostkust van de VS bent geweest in de zomer? New York en omgeving heeft dus in de zomer vrijwel maanden lang dit soort weer. Rond de 30 overdag en snachts koelt het nauwelijks af, blijft veelal boven de 20 graden hangen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 22:40 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
[..]
Nobody gives a fuck about dauwpunt denk ik. Het gaat erom wat het gevoel op lokaal niveau is.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook flauwekul natuurlijk. Dauwpunt was in grote delen van Nederland niet extreem.
Nee! Ik heb vakantie en alle tijd waarin ik lekker lam kan zijn die koester ik.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:16 schreef DrainBamage het volgende:
[..]
Ja, nu op dit moment is het heerlijk in N-Holland![]()
Buiten 24 graden, binnenshuis 28 en in mijn slaapkamer m.b.v. airco 21 graden.
Maar verder mag het van mij heel rap vrijdag worden
quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:19 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Nee! Ik heb vakantie en alle tijd waarin ik lekker lam kan zijn die koester ik.
Aldus de gemiddelde Nederlander elke zomer.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 22:40 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
[..]
Akkoord, maar de minimale temperatuur in de controlrun word je wel verdrietig van.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Geen minima en maxima op die weergave maar hoe dan ook extreem warm ja
Het "voelt in andere landen beter aan" dogma komt voor omdat je meestal op vakantie bent in andere landen. Je hoeft dus niet te werken en doet alleen maar leuke dingen..quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook flauwekul natuurlijk. Dauwpunt was in grote delen van Nederland niet extreem.
Dauwpunt dusquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:18 schreef DrainBamage het volgende:
[..]
Nobody gives a fuck about dauwpunt denk ik. Het gaat erom wat het gevoel op lokaal niveau is.
Zelfde in de winterquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het "voelt in andere landen beter aan" dogma komt voor omdat je meestal op vakantie bent in andere landen. Je hoeft dus niet te werken en doet alleen maar leuke dingen..
Ik kan alles doen wat ik leuk vind. Terrasje, strandje, chillen. Alleen in huis is het een beetje warm.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:08 schreef DrainBamage het volgende:
[..]
Nou, vooruit, leg uit dan.
Wat is er zo lekker aan extremen die wij niet gewend zijn?
Precies. 35 graden is overal gewoon kut.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Aldus de gemiddelde Nederlander elke zomer.
Maar dat kan toch ook allemaal hartstikke prima als het 10 graden minder heet is?quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:44 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik kan alles doen wat ik leuk vind. Terrasje, strandje, chillen. Alleen in huis is het een beetje warm.
Zeker. Maar liever dit dan het weer in juli.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat kan toch ook allemaal hartstikke prima als het 10 graden minder heet is?
Daar zijn we het dan over oneensquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:49 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Zeker. Maar liever dit dan het weer in juli.
Nee hoor, overdag vandaag was het ook lekker.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:16 schreef DrainBamage het volgende:
[..]
Ja, nu op dit moment is het heerlijk in N-Holland![]()
Buiten 24 graden, binnenshuis 28 en in mijn slaapkamer m.b.v. airco 21 graden.
Maar verder mag het van mij heel rap vrijdag worden
19 graden en regen is inderdaad heerlijk voor een zomerquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar zijn we het dan over oneens
En omdat die zeurtypes allemmal en masse naar Frankrijk en Spanje gaan, waar dit vaak waar is. In de tropen is het veel benauwder dan hierquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het "voelt in andere landen beter aan" dogma komt voor omdat je meestal op vakantie bent in andere landen. Je hoeft dus niet te werken en doet alleen maar leuke dingen..
Nou ja, dat jij dat geen lekker weer vindt is duidelijk. Ik vind een beetje normaal of wat koel weer inderdaad prettiger dan weer waarbij je nota bene 's avonds nog niet eens je armen op kan tillen zonder dat het zweet je uitbreektquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:52 schreef Tjacka het volgende:
[..]
19 graden en regen is inderdaad heerlijk voor een zomer
Het is een week per jaar. Ik denk dat je het wel redt. Straks kun je weer elf maanden je lange broek aanquote:Op zondag 9 augustus 2020 00:05 schreef heywoodu het volgende:
Sowieso, als je iets te koud vindt kun je daar vrij simpel aan ontsnappen, dit soort weer is geen ontkomen aan.
Dat is meer dan de forse kou waar mensen wel eens over miepen, wat er in veel jaren überhaupt niet eens isquote:
Klopt. En gelukkig is het straks een prachtige tijd van november t/m maart. Wolken, herfst, regen en wind FTW.quote:Op zondag 9 augustus 2020 00:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is meer dan de forse kou waar mensen wel eens over miepen, wat er in veel jaren überhaupt niet eens is
25 is lekker.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:57 schreef Greys het volgende:
18 Graden in de zomer is ook stom natuurlijk. Maar sommigen doen hier net alsof je - als je niet zo houdt van een week lang 35 graden - 18 graden de enige andere optie is om van te houden.
Wat dacht je van al die mensen die nu door Corona nog thuiswerken op zolder of slaapkamer (omdat beneden de kinderen zijn en niet de hele tijd stil kunnen zijn). Lijkt me echt de hel. En ik was vanavond met een van mn honden in de spoedkliniek (lijkt goed af te lopen gelukkig) maar wat daar in dat uur allemaal langs kwam aan halfdode oververhitte honden en huilende mensen. Brrrrr. Ik snap echt dat dit voor veel mensen en dieren echt een beetje té is.
Hopelijk na deze week op naar een tijdje een graad of 25.
Ergste benauwdheid die ik ooit meegemaakt was in een tombe in Egypte. Buiten was het 40 ofzo, maar wel te doen door droge lucht. Maar toen ging ik die tempel in en echt.... ik was compleet doordrenkt. Ik geloof dat ik na dat tripje wel 2 liter water in 1 klap naar binnen werktequote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:53 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
En omdat die zeurtypes allemmal en masse naar Frankrijk en Spanje gaan, waar dit vaak waar is. In de tropen is het veel benauwder dan hier
Egypte is sowieso wel warm te noemen nu.quote:Op zondag 9 augustus 2020 00:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ergste benauwdheid die ik ooit meegemaakt was in een tombe in Egypte. Buiten was het 40 ofzo, maar wel te doen door droge lucht. Maar toen ging ik die tempel in en echt.... ik was compleet doordrenkt. Ik geloof dat ik na dat tripje wel 2 liter water in 1 klap naar binnen werkte
Dat had ik ook een keer ja. Sowieso beklemmend en claustrofobisch. Niet aan te raden. Heel Egypte niet.quote:Op zondag 9 augustus 2020 00:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ergste benauwdheid die ik ooit meegemaakt was in een tombe in Egypte. Buiten was het 40 ofzo, maar wel te doen door droge lucht. Maar toen ging ik die tempel in en echt.... ik was compleet doordrenkt. Ik geloof dat ik na dat tripje wel 2 liter water in 1 klap naar binnen werkte
Mwah, duiken en snorkelen in de rode zee is geweldig. Maar voor de steden hoef je het niet te doen. Cairo zelfs overgeslagen ondanks de piramides.quote:Op zondag 9 augustus 2020 00:50 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat had ik ook een keer ja. Sowieso beklemmend en claustrofobisch. Niet aan te raden. Heel Egypte niet.
Je kan daar niet normaal vrij rondlopen zonder lastiggevallen te worden. Als je in de resorts blijft en een beetje gaat snorkelen valt dat wel mee inderdaad, maar alsnog kan ik zo 100 leukere bestemmingen bedenken. Denk dat zelfs Salou leuker is.quote:Op zondag 9 augustus 2020 00:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mwah, duiken en snorkelen in de rode zee is geweldig. Maar voor de steden hoef je het niet te doen. Cairo zelfs overgeslagen ondanks de piramides.
Door verkopers en scammers? Ik had daar enorm veel last van in China. Een keer compleet in lachen uitgebarsten omdat er weer iemand met hetzelfde lul verhaal naar me toe kwam. Die kerel stond raar te kijken toen ik daar stond te schaterlachen op straat. Ik hield het niet meer.quote:Op zondag 9 augustus 2020 00:56 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je kan daar niet normaal vrij rondlopen zonder lastiggevallen te worden. Als je in de resorts blijft en een beetje gaat snorkelen valt dat wel mee inderdaad, maar alsnog kan ik zo 100 leukere bestemmingen bedenken. Denk dat zelfs Salou leuker is.
Gelukkig generaliseer jezelf niet met je eerste zin.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:57 schreef Greys het volgende:
18 Graden in de zomer is ook stom natuurlijk. Maar sommigen doen hier net alsof je - als je niet zo houdt van een week lang 35 graden - 18 graden de enige andere optie is om van te houden.
Wat dacht je van al die mensen die nu door Corona nog thuiswerken op zolder of slaapkamer (omdat beneden de kinderen zijn en niet de hele tijd stil kunnen zijn). Lijkt me echt de hel. En ik was vanavond met een van mn honden in de spoedkliniek (lijkt goed af te lopen gelukkig) maar wat daar in dat uur allemaal langs kwam aan halfdode oververhitte honden en huilende mensen. Brrrrr. Ik snap echt dat dit voor veel mensen en dieren echt een beetje té is.
Hopelijk na deze week op naar een tijdje een graad of 25.
Caïro is het niet.quote:Op zondag 9 augustus 2020 00:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mwah, duiken en snorkelen in de rode zee is geweldig. Maar voor de steden hoef je het niet te doen. Cairo zelfs overgeslagen ondanks de piramides.
Zoek je toch de rustigere plekjes op.quote:Op zondag 9 augustus 2020 00:28 schreef Elan het volgende:
Hoewel ik er prima mee kan leven, is dit eigenlijk gewoon te warm om wat te gaan doen. Op het heetst van de dag 35 graden dan kan je dus eigenlijk niks qua recreatie.
Behalve een potje zwemmen, maar dat kan ook lang niet overal ivm Corona en drukte.
Als je van dat soort plekken houdt, is Egypte je ding zeker nietquote:Op zondag 9 augustus 2020 00:56 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je kan daar niet normaal vrij rondlopen zonder lastiggevallen te worden. Als je in de resorts blijft en een beetje gaat snorkelen valt dat wel mee inderdaad, maar alsnog kan ik zo 100 leukere bestemmingen bedenken. Denk dat zelfs Salou leuker is.
Ja ik voel dat dus direct, hele dag niet gezweet tot paar uur geleden toen de luchtvochtigheid omhoog ging. Tot zover de droge hitte helaasquote:
Ik geef toe dat ik niet in Luxor ben geweest, maar Caïro was gewoon verschrikkelijk.quote:Op zondag 9 augustus 2020 01:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als je van dat soort plekken houdt, is Egypte je ding zeker niet
Of blijf je thuis of draag je een mondkapjequote:Op zondag 9 augustus 2020 01:03 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Zoek je toch de rustigere plekjes op.
quote:Op zondag 9 augustus 2020 01:06 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Of blijf je thuis of draag je een mondkapje
Ik kan geen land bedenken waar ik niet lastig gevallen ben. Of het nou om geld of hitsige mannen gaat.quote:Op zondag 9 augustus 2020 01:05 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik geef toe dat ik niet in Luxor ben geweest, maar Caïro was gewoon verschrikkelijk.
Kan ook na het weekend zijnquote:Op zondag 9 augustus 2020 01:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik kan geen land bedenken waar ik niet lastig gevallen ben. Of het nou om geld of hitsige mannen gaat.
Maar we gaan nu erg off-topic.
Hadden we vandaag de warmste dag of komt het morgen?
Waar ik woon was het de afgelopen weken echt een stuk beter dan 18 en wolken. Ook geen regen gehad. En dat vind ik dan inderdaad een stuk beter.quote:Op zondag 9 augustus 2020 00:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
25 is lekker.Helaas is het hier vaak 18 en wolken óf zoals het nu is.
En er waren best veel berichten met “wat balen, komt er toch nog zomer, ik vond het goed hoe het was, ik dacht dat we dit jaar over gingen slaan”, dan lijkt het wel alsof iedereen het gelukkigst is met 18 en wolken achter het zolderraam
zeg dat wat een benauwde bendequote:
Bij mij zit het al weer dicht. 23 graden binnen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 08:46 schreef aloa het volgende:
Zo alles maar weer dicht doen. Bijna weer warmer buiten dan binnen.
Bij mij 28 graden binnenquote:Op zondag 9 augustus 2020 08:55 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Bij mij zit het al weer dicht. 23 graden binnen.
Hier nu ook.quote:Op zondag 9 augustus 2020 08:55 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Bij mij zit het al weer dicht. 23 graden binnen.
Ik wou net zeggen....quote:Op zondag 9 augustus 2020 09:46 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zo ver daalde de temperatuur hier vannacht buiten nog nauwelijks.
De warmte slaat toe, zie ik.quote:Op zondag 9 augustus 2020 10:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is volgens mij wel veel bewolkter dan voorspelt?
Hoe bedoel je? Hier in Amsterdam is geen zon te zien.quote:
quote:Op zondag 9 augustus 2020 10:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Hier in Amsterdam is geen zon te zien.
Ik heb prima geslapen van 2 tot 10 bij 28 graden.quote:
voorspeltquote:Op zondag 9 augustus 2020 10:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Hier in Amsterdam is geen zon te zien.
Hijkiestgewoonvoorspeltbrood.quote:
Ik type eerst een D, en daarna toch veranderd naar een T want het voelde niet goed. Jeweets.quote:Op zondag 9 augustus 2020 10:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
voorspelt
Niet erg allemaal he, het is warm.
Niks voelt goed in deze dagen maat, het is je vergeven.quote:Op zondag 9 augustus 2020 10:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik type eerst een D, en daarna toch veranderd naar een T want het voelde niet goed. Jeweets.
Nou als je in Frankrijk aan een koele rivier ligt op je stretcher, met een koel drankje, ervaar je het misschien als minder kut.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. 35 graden is overal gewoon kut.
Maar dan is het niet kut omdat je in een verkoelende rivier ligt, het maakt niet uit of die rivier dan in Nederland of Frankrijk ligt. In Nederland voelt het ook niet warm als je bij 35 graden onder de straal van een sproeier gaat staanquote:Op zondag 9 augustus 2020 10:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou als je in Frankrijk aan een koele rivier ligt op je stretcher, met een koel drankje, ervaar je het misschien als minder kut.
Of in een koele rivier.
Das waar. De hidde is naar mijn hoofd gestegen vrees ik.quote:Op zondag 9 augustus 2020 10:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niks voelt goed in deze dagen maat, het is je vergeven.
Ja, dat is eigenlijk ook weer zo, en dan heb je ook nog mensen die heel goed tegen hitte kunnen, en mensen die keihard zitten te hopen dat ze weer door een herfst-storm mogen fietsen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 10:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dan is het niet kut omdat je in een verkoelende rivier ligt, het maakt niet uit of die rivier dan in Nederland of Frankrijk ligt. In Nederland voelt het ook niet warm als je bij 35 graden onder de straal van een sproeier gaat staan
Die hidde is goet foud gespelt.quote:Op zondag 9 augustus 2020 10:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Das waar. De hidde is naar mijn hoofd gestegen vrees ik.
Wel mooi dat het dan over een noodzakelijke temperatuur van 25 graden gaat terwijl niemand denkt aan 25 graden bij een hittegolf, zeker tijdens deze 30+dagen niet.quote:https://www.telegraaf.nl/nieuws/598354092/29e-hittegolf-een-feit
Nederland beleeft de 29e hittegolf sinds het begin van de weermetingen door het KNMI in 1901. Omstreeks 10.00 uur zondagochtend bereikte het kwik in De Bilt de noodzakelijke temperatuur van 25 graden, zo meldt Weeronline.
Bij 25 denk ik inderdaad aan heerlijk koel weerquote:Op zondag 9 augustus 2020 10:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wel mooi dat het dan over een noodzakelijke temperatuur van 25 graden gaat terwijl niemand denkt aan 25 graden bij een hittegolf, zeker tijdens deze 30+dagen niet.
Hittegolf klinkt nu eigenlijk extreem, maar gewoon lekker 25 graden vanaf vrijdagquote:Op zondag 9 augustus 2020 11:10 schreef aloa het volgende:
Gaat de hele week nog door met de hittegolf.
[ afbeelding ]
Die 10 graden verschil met deze dagen gaan we wel voelen. Het zal opeens een stuk aangenamer zijn.quote:Op zondag 9 augustus 2020 11:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Hittegolf klinkt nu nog steeds extreem, maar feitelijk gewoon lekker 25 graden vanaf vrijdag.
Krijg je ineens meer luchtquote:Op zondag 9 augustus 2020 11:18 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die 10 graden verschil met deze dagen gaan we wel voelen. Het zal opeens een stuk aangenamer zijn.
quote:Op zondag 9 augustus 2020 11:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Hittegolf klinkt nu eigenlijk extreem, maar gewoon lekker 25 graden vanaf vrijdag.
Als ik de laatste beelden van de radarloop en de satellietloop bekijk dan lost het tegen de zuidgrens op, wellicht omdat het tegen drogere lucht opbotst. De zandgrond van de Kempen zal daar wel iets mee te maken hebben.quote:Op zondag 9 augustus 2020 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd waar die bui boven oost België heen trekt..
Ja natuurlijk wen je er aan, mensen die in landen leven waar het 8 maanden per jaar 40 graden is en waar armoede heerst dus geen geld voor airco of ventilators gaan echt niet de hele tijd op een forum lopen janken daarover .quote:Op zondag 9 augustus 2020 12:43 schreef Noppie2000 het volgende:
Vandaag tot nu toe iets beter te doen dan gister, die warmte kwam toen veel te snelVerkoeling kan niet snel genoeg komen, maar we doen het er nog maar even mee.
Ik hou het beter vol dan ik had verwacht, misschien toen een soort gewenning
Inderdaad, want die hebben geen internet.quote:Op zondag 9 augustus 2020 12:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja natuurlijk wen je er aan, mensen die in landen leven waar het 8 maanden per jaar 40 graden is en waar armoede heerst dus geen geld voor airco of ventilators gaan echt niet de hele tijd op een forum lopen janken daarover .
Ik teken ervoor! Lekker warm en blotebenenweer, maar nog wel normaal met honden kunnen wandelen en dingen kunnen doen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 11:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Hittegolf klinkt nu eigenlijk extreem, maar gewoon lekker 25 graden vanaf vrijdag.
quote:Op zondag 9 augustus 2020 12:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Inderdaad, want die hebben geen internet.
[..]
[..]
25 graden is nu de 'alle ramen open!' temperatuur. Normaal is dat nog de grens om alles hermetisch dicht te houdenquote:Op zondag 9 augustus 2020 12:53 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Nouja het lokale dorpshuis dan, of whatever.
Bizar hoe snel je 25 graden als verkoelend kan gaan zien trouwens.
Boven en beneden hebben wel een andere 'alle ramen open!'-temperatuurquote:Op zondag 9 augustus 2020 13:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
25 graden is nu de 'alle ramen open!' temperatuur. Normaal is dat nog de grens om alles hermetisch dicht te houden
Dat wordt zwet0n daar!quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:06 schreef DrainBamage het volgende:
[..]
Daar zal het straks wel vies benauwd en plakkerig worden...
Ja, als zoiets nou in de avond komt terwijl de zon al onder is, dan koelt het wel lekker af, maar niet midden op de dagquote:Op zondag 9 augustus 2020 14:08 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat wordt zwet0n daar!
En reken maar dat de temperatuur heel rap stijgt zodra er de zon door komt.
Mwah 25 vind ik 10x beter uit te houden. Gaat mij puur om die temps van rond/tegen de 35. Dat lijkt vanaf vrijdag wel even gedaan te zijn.quote:Op zondag 9 augustus 2020 11:10 schreef aloa het volgende:
Gaat de hele week nog door met de hittegolf.
[ afbeelding ]
zou mij niks verbazen als dit de zomer wasquote:Op zondag 9 augustus 2020 14:15 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
[..]
Mwah 25 vind ik 10x beter uit te houden. Gaat mij puur om die temps van rond/tegen de 35. Dat lijkt vanaf vrijdag wel even gedaan te zijn.
Niet 25 of 27 nee?quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:56 schreef PSVCL het volgende:
Buienradar geeft 36 aan terwijl het voelt als 26..
Op het fietsje heb je altijd een windje, Dickie.quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb net 15 minuten terug moeten lopen van het water naar mijn huis, en vooral toen ik hier in de wijk kwam tussen de gebouwen waar er echt geen zuchtje wind stond voelde het oprecht alsof ik door een bakoven liep, holy shit
Ik doe niet aan fietsenquote:Op zondag 9 augustus 2020 15:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Op het fietsje heb je altijd een windje, Dickie.
Totdat je stilstaat en dan... GUTS!!quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Op het fietsje heb je altijd een windje, Dickie.
Bijna alle terrassen leeg.quote:
Yep zat er wel aan te denken deze dagen om de fiets te pakken en even ergens aan het water te gaan zitten, maar dat is voor mij nog een eindje fietsen en idd als je stil staat. Dan ga je al kapot.quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:28 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Totdat je stilstaat en dan... GUTS!!
quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:31 schreef mijntjexx het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)week.html?redirect=1
Wat een rust daar hahaquote:Op zondag 9 augustus 2020 15:29 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Bijna alle terrassen leeg.![]()
Hoewel zo'n gezapig regentje wel wat koelte brengt hoeft zo'n sombere bedoeling van mij nou ook weer niet.
Ja, wij Nederlanders zijn heel kieskeurig wat het weer betreft.
Ha, over een week lekker klagen dat het koud en grijs isquote:Op zondag 9 augustus 2020 15:31 schreef mijntjexx het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)week.html?redirect=1
Daar hoeft het maar 2 dagen grijs voor te zijn en dan heeft iedereen er alweer genoeg van.quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ha, over een week lekker klagen dat het koud en grijs is
Ik hou van dit weer, en ik haat regen..dus ja ik ga inderdaad klagenquote:Op zondag 9 augustus 2020 15:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ha, over een week lekker klagen dat het koud en grijs is
Twee dagen lang weer normaal kunnen bewegen en zitten en staan en slapen en alles, kom maar doorquote:Op zondag 9 augustus 2020 15:40 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Daar hoeft het maar 2 dagen grijs voor te zijn en dan heeft iedereen er alweer genoeg van.
Een stukje na 9-en vanavond.quote:Op zondag 9 augustus 2020 18:25 schreef Mani89 het volgende:
Benieuwd wanneer die klotezon weer een keer oprot.
Wow, mad.quote:Op zondag 9 augustus 2020 18:25 schreef Mani89 het volgende:
Iemand zonder airco gespotquote:Op zondag 9 augustus 2020 18:25 schreef Mani89 het volgende:
Nog 4 tot 5 miljard jaar geduld hebbenquote:Op zondag 9 augustus 2020 18:25 schreef Mani89 het volgende:
Hier in het noorden waait het de hele dag al aardig, helaas wel 27 graden nu in huis, buiten nu 25 graden.Zo maar even alles open zetten aan schaduw kant van huis.quote:Op zondag 9 augustus 2020 17:42 schreef Bugno3 het volgende:
Lijkt hier wel iets meer bries te ontstaan. Hopelijk zo als de zon onder gaat ook, dan kunnen de ramen weer open.
Hier is het inmiddels 31 graden binnen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 18:50 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Hier in het noorden waait het de hele dag al aardig, helaas wel 27 graden nu in huis, buiten nu 25 graden.Zo maar even alles open zetten aan schaduw kant van huis.
Komt akelig dicht bij de achterhoek nuquote:Op zondag 9 augustus 2020 19:03 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Afgelopen nacht was het flink afgekoeld in het oosten. Laat ze ook maar ff lekker een plaknacht beleven daar.
wind staat noord oost, het kan nog, of niet..quote:Op zondag 9 augustus 2020 19:25 schreef ondiep--utrecht het volgende:
[..]
Komt akelig dicht bij de achterhoek nu
Die buien ontstaan op de outflow van die grote jongen boven Recklinghausen. Dit is een leftmover (?)quote:Op zondag 9 augustus 2020 19:29 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
wind staat noord oost, het kan nog, of niet..
Komt u maar met dat noodweer.quote:Op zondag 9 augustus 2020 18:53 schreef ondiep--utrecht het volgende:
Noodweer 40 km over de grens
De buien weten Dld weer goed te vinden
Oost NL kan door die wolken een plakkerig nachtje verwachten
Gaat hem niet meer worden. Beperkt zich tot Rührgebied. Midden Frankrijk het betere werkquote:
Acclamatiseren heet dat.quote:Op zondag 9 augustus 2020 20:28 schreef Elan het volgende:
Voelt nog amper warm aan terwijl er hier toch echt 28.5 op de thermometer staat. Herkennen mensen dit fenomeen?
Als je 22 zou zeggen zou ik je ook geloven.
Hier ook, maar dat kwam door de wind.quote:Op zondag 9 augustus 2020 20:28 schreef Elan het volgende:
Voelt nog amper warm aan terwijl er hier toch echt 28.5 op de thermometer staat. Herkennen mensen dit fenomeen?
Helaas niet..pokke warm nogquote:Op zondag 9 augustus 2020 20:28 schreef Elan het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |