SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Nahquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wel met een lekker zonnetje erbij
quote:Het klimaat van Zuidpool
De Zuidpool is het meest zuidelijke puntje van de aarde. Hij ligt lijnrecht tegenover de Noordpool, het meest noordelijke puntje van de aarde. De Zuidpool ligt op het werelddeel Antarctica, dat soms weleens ten onrechte met de naam Zuidpool aangeduid wordt. Op de Zuidpool ligt Zuidpoolstation Amundsen-Scott. Hier wonen gemiddeld vijftig tot tweehonderd mensen. Apart aan de Zuidpool is dat er eigenlijk sprake is van één lange dag en één lange nacht per jaar. Vanaf 21 maart gaat de zon onder en blijft het donker tot 23 september, waarna er de zon een half jaar lang niet meer ondergaat.
Oh, zo kan het ookquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:34 schreef dick_laurent het volgende:
Fixed! Excuses, mijn hoofd werkt niet meer door de hitte
liever -80 dan 80 graden idd.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:20 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
wanneer gaan we?
tegen de kou kan je jezelf kleden, je kan maar zoveel kleren uitdoen met warmte
Rip. Never forgetquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
Hey, beetje bewolkt hier nu!
-niet dat het de temperatuur ook maar enigszins doet dalen-
Het zorgt er alleen maar voor dat de warmte langer blijft hangen vannacht.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
Hey, beetje bewolkt hier nu!
-niet dat het de temperatuur ook maar enigszins doet dalen-
op -80 is het ook lastig kleden, hoor. Denk niet dat je je lang in zulke koude lucht moet bevinden. +80 lijkt mij gewoon dodelijk.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
liever -80 dan 80 graden idd.
Met zulke droge omstandigheden moet er natuurlijk wel voldoende gesproeid wordenquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:19 schreef DemonRage het volgende:
Wooop! De temperatuur in Eindhoven schoot even omhoog van 34,5°C om 14:50u naar 35,6°C om 15:00u.
[ afbeelding ]
KNMI station Ell blijft weer opvallend achter.
Kou hebben we al maanden niet gehadquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:26 schreef Pisces29 het volgende:
Na 2,5 week vakantie thuiskomen in deze temperatuurIk had me al ingesteld op wolken, regen en kou. Life is good
Compenseert die vorige klote maand mooi.
Ik lees net dit https://www.rtlnieuws.nl/(...)water-sproeien-hittequote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Met zulke droge omstandigheden moet er natuurlijk wel voldoende gesproeid worden
Zal wel loslopen. Gelukkig niet Vitens hier. Pech wel dicht bij Arcen hier, dus altijd bloedjeheet zomersquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik lees net dit https://www.rtlnieuws.nl/(...)water-sproeien-hitte
We bedanken vooral de mongolen die de tuinslang aansluiten op de kraan voor het sproeien of het zwembad.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, hier ook. Gilze-Rijen. Volgens mij zit ongeveer de hele straat in het zwembadje..quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zal wel loslopen. Gelukkig niet Vitens hier. Pech wel dicht bij Arcen hier, dus altijd bloedjeheet zomers
Wat voor folie?quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, hier ook. Gilze-Rijen. Volgens mij zit ongeveer de hele straat in het zwembadje..
Ja, ik dadelijk ook weer. Ik heb folie tegen sommige ramen geplakt en dat kan je bijna niet meer aanraken.
Maar helpt wel goed. Dit is echt heel erg off-topic, maar die folie kan je met Glassex vastplakken. In 1 minuutje klaar.
Tip waar niemand om gevraagd had.
Ik denk dat in deze Covid tijd veel meer mensen in de tuin zitten in zo een zwembadje. Het is ook veel te heet om in de file te gaan staan als je geen airco in je auto hebt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We bedanken vooral de mongolen die de tuinslang aansluiten op de kraan voor het sproeien of het zwembad.
Ik hoop niet dat je modern dubbel glas hebt ivm thermische breuk.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, hier ook. Gilze-Rijen. Volgens mij zit ongeveer de hele straat in het zwembadje..
Ja, ik dadelijk ook weer. Ik heb folie tegen sommige ramen geplakt en dat kan je bijna niet meer aanraken.
Maar helpt wel goed. Dit is echt heel erg off-topic, maar die folie kan je met Glassex vastplakken. In 1 minuutje klaar.
Tip waar niemand om gevraagd had.
Want je moet je tuin maar kapot laten gaan of wat?quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We bedanken vooral de mongolen die de tuinslang aansluiten op de kraan voor het sproeien of het zwembad.
Gewoon aluminium folie en de glanzende kant moet dan naar buiten.quote:
Ja, en dat soort lui mogen we dus bedanken voor het pisstraaltje onder de douche of zelfs het helemaal wegvallen van de waterdruk. Ga bijvoorbeeld eens niét in het zwembad zitten, dat kan ook.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk dat in deze Covid tijd veel meer mensen in de tuin zitten in zo een zwembadje. Het is ook veel te heet om in de file te gaan staan als je geen airco in je auto hebt.
Gewoon een gat van een meter of wat diep laten slaan, pak je in elk geval niet direct drinkwater. En anders maar even pech hebben, tja.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Want je moet je tuin maar kapot laten gaan of wat?
Maar dat moet je niet doen als je modern dubbel glas hebt in verband met thermische breukquote:
Beter een dode tuin dan een tuin op je buik.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Want je moet je tuin maar kapot laten gaan of wat?
Neuh, wel gericht water geven. Scheelt ook een boel. Ik ga mijn honderden euro's aan planten niet wegtyfen door deze kuthitte.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewoon een gat van een meter of wat diep laten slaan, pak je in elk geval niet direct drinkwater. En anders maar even pech hebben, tja.
Onze bron -13 meter diep- is al leeg door de lage grondwaterstand. Schiet je dus niets mee opquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewoon een gat van een meter of wat diep laten slaan, pak je in elk geval niet direct drinkwater. En anders maar even pech hebben, tja.
Hmmquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar dat moet je niet doen als je modern dubbel glas hebt in verband met thermische breuk![]()
Las ik net.
Hopelijk ben je goed verzekerd dan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 16:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Neuh, wel gericht water geven. Scheelt ook een boel. Ik ga mijn honderden euro's aan planten niet wegtyfen door deze kuthitte.
Gaan ze maar bij die vetzak hiernaast over z'n oversized zwembad klagen en dat ie 3x per week de auto wast.
Uiteindelijk zal er hooguit wat druk vanaf komen. En douchen onder een pisstraaltje kan prima, bij het voetballen is dat altijd zo in ons lokaal![]()
Nou ja, ik doel ook vooral op mensen die echt enorme hoeveelheden water over hun gras of andere standaard meuk sproeien. En dan klagen als onder meer door hun eigen gedrag later op de dag nauwelijks water uit de kraan komt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 16:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Neuh, wel gericht water geven. Scheelt ook een boel. Ik ga mijn honderden euro's aan planten niet wegtyfen door deze kuthitte.
Gaan ze maar bij die vetzak hiernaast over z'n oversized zwembad klagen en dat ie 3x per week de auto wast.
Uiteindelijk zal er hooguit wat druk vanaf komen. En douchen onder een pisstraaltje kan prima, bij het voetballen is dat altijd zo in ons lokaal![]()
Hier is het 9 meter en het doet het nog primaquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 16:11 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Onze bron -13 meter diep- is al leeg door de lage grondwaterstand. Schiet je dus niets mee op
RIP zon.quote:
Waarom lees ik dit nu pas? Wasmachine al aangezetquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik had zo een filmpje gezien van iemand die dat gewoon op alle ramen van zijn appartement deed..quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 16:28 schreef Pvt.Webster het volgende:
Thermische breuk bij ramen is volgens mij alleen als je aan de binnenkant gaat plakken.
Sowieso heeft dat geen zin omdat de hitte dan al in de ramen zit. Altijd aan de buitenkant dus. Heb het nu al 3 dagen: 24 graden binnen. De buren hebben het niet en zitten op 26.5.
Ja dat ben ik met je eens. Ik heb nu bergjes rondom de planten, zodat al het water in het kuiltje blijft. Kun je erg gericht water geven.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 16:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, ik doel ook vooral op mensen die echt enorme hoeveelheden water over hun gras of andere standaard meuk sproeien. En dan klagen als onder meer door hun eigen gedrag later op de dag nauwelijks water uit de kraan komt.
Ik heb alleen nog plantje in potjes, want het is hier zo droog dat dat water gewoon op de aarde blijft leggen. In de zomer.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 16:16 schreef heywoodu het volgende:
En dan klagen als onder meer door hun eigen gedrag later op de dag nauwelijks water uit de kraan komt.
dan maar ff wachten met douchen totdat het wat koeler word.....quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 17:38 schreef ACT-F het volgende:
De eerste meldingen van verlaagde waterdruk druppelen al binnen.
Dan heb je een slecht bodemleven, zanderige grond, moet je compost toevoegen ofzo om de grond luchtiger te maken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 16:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb alleen nog plantje in potjes, want het is hier zo droog dat dat water gewoon op de aarde blijft leggen. In de zomer.
Dus dan gingen mijn plantjes nog dood. Ik was het gewoon beu.
Heb al gedoucht... lekker heet gedoucht. En dan vervolgens onder de plafondventilator weer afkoelen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 17:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dan maar ff wachten met douchen totdat het wat koeler word.....
Ik wil altijd koud douchen maar 10 minuten verder zit ik toch altijd wel weer aan de 38/39 graden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 17:49 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Heb al gedoucht... lekker heet gedoucht. En dan vervolgens onder de plafondventilator weer afkoelen.
Bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 17:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dan heb je een slecht bodemleven, zanderige grond, moet je compost toevoegen ofzo om de grond luchtiger te maken.
Na een hete douche kun je zelfs beter afkoelen dan na een koude douche. Heeft iets te maken met bloedvaatjes die uitzetten en inkrimpen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 17:53 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ik wil altijd koud douchen maar 10 minuten verder zit ik toch altijd wel weer aan de 38/39 graden.
Lekker man
Deze man weetquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 17:58 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Na een hete douche kun je zelfs beter afkoelen dan na een koude douche. Heeft iets te maken met bloedvaatjes die uitzetten en inkrimpen.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 17:38 schreef ACT-F het volgende:
De eerste meldingen van verlaagde waterdruk druppelen al binnen.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 17:22 schreef Merkie het volgende:
Heb net voor het eerst in mijn leven een zwembad gevuld. Guilty.
Altijd ter plaatse waarnemen dus. Geen webcambeelden?quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 19:16 schreef Revanches het volgende:
Er zijn nu wel wat buien waar te nemen op de Buienradar, iig boven Zeeland, maar geen id of het klopt, aangezien Buienradar er wel eens naast zit.
Terwijl het één van de warmste regio's in NL is. Zie het Belgische Kleine Broek. Zelfde grondsoort en regio. 37 graden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 18:48 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Houd 'm nat daar in Ell.
Waar slaat dit op, dit klopt gewoon niet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 18:48 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Houd 'm nat daar in Ell.
Da’s het kutte je bent te laat. Eind juni offertes aangevraagd, konden ze ‘m eind augustus pas zetten...quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 20:21 schreef lily het volgende:
Oh mensen, hier in zuid-oost. Nu nog 33.
Wat een vreselijke hitte. Nog dagen.
Binnen nu 29. Ben kapot.
Die airco gaat er komen! Veel geld maar nu echt!!
in noord holland wel jaquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 20:36 schreef Elan het volgende:
Het lijkt koeler als gisteren om deze tijd?
Het is Nederland, over een paar maanden is het een paar dagen frisjes en dan is de winter alweer voorbij voor het begonnen is.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 20:57 schreef kree het volgende:
Het is beetje precies hetzelfde als vorig jaar. Ook ineens tering heet enzo. Nouja ff uitzingen was bijna in staat om een airco te bestellen nu ik toch zelf me energie moet gaan betalen. Maarja het is NL dus over 2 weken regent het weer en koud. Teveel geld voor die paar dagen.
Haha ja daar komt het wel op neer jaquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 20:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is Nederland, over een paar maanden is het een paar dagen frisjes en dan is de winter alweer voorbij voor het begonnen is.
Ja, dat snap ik wel.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 20:47 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Da’s het kutte je bent te laat. Eind juni offertes aangevraagd, konden ze ‘m eind augustus pas zetten...
Of het is gewoon een te flinke investeringquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 21:14 schreef Pvt.Webster het volgende:
Airco lekker in de winter aanschaffen voor komende zomer.
Als je je volgende zomer nog laat verrassen door warm weer vraag je er wel een beetje om 😉
Ja, kloptquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 21:14 schreef Pvt.Webster het volgende:
Als je je volgende zomer nog laat verrassen door warm weer vraag je er wel een beetje om 😉
quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 21:22 schreef Revanches het volgende:
Voor mijn gevoel is het nu ook koeler dan gister rond deze tijd.
Idem maar dan andersom voor cabrios.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 21:14 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ja, dat idee heb ik ook. Ook donkere wolken hier in regio drechtsteden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 21:22 schreef Revanches het volgende:
Voor mijn gevoel is het nu ook koeler dan gister rond deze tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |