abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:28:24 #151
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194458644
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je bedoelt nog die strandpiek die voorspeld was na Hemelvaart?
https://www.nu.nl/280938/(...)-hemelvaartsdag.html

Of die van het Pinksterweekend?
https://www.nhnieuws.nl/n(...)oet-dringende-oproep

Of die van ergens in juni?
https://www.omroepwest.nl(...)s-eerste-zomerse-dag

Of die van vorige week?
https://www.nhnieuws.nl/n(...)randtrein-onmogelijk
Vergeet de BLM-demo op de Dam niet!!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194458737
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

JIJ vindt [sic] dat het niet hoeft en doet daarom alsof heel Nederland het niet wil, dat is echt wat anders.

https://www.hartvannederl(...)rplichte-mondkapjes/
https://www.hartvannederl(...)nders-wil-mondkapje/
https://www.metronieuws.n(...)-in-openbare-ruimte/

Los van het exacte percentage is het onzin om te doen alsof heel Nederland het niet wil. Ook Nederland is, net als de experts, verdeeld.
Als ik de percentages lees zijn ze groot inderdaad.

Ik zou heel graag willen weten wat de vraagstelling is.

Tevens als het zo groot is waarom heeft niemand het dan op?

Anoniem een enquête invullen met het gewenste is heel wat anders dan definitief opzetten. Tevens kan de uitslag van z'n enquête nog zo gemaakt dat men het gewenste eruit krijgt.
pi_194458748
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tja we zijn nu al 3,5 week aan het stijgen met honderden besmettingen per dag, onderhand zou je wel wat meer opnames verwachten dan 2 per dag.
Wat begrijp je niet aan over 2 weken!!!!!
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:38:52 #154
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194458810
quote:
Een zalencentrum in Amsterdam is op last van de veiligheidsregio gesloten vanwege een corona-uitbraak. Uit contactonderzoek van de GGD blijkt dat er zeker drie besmettingen herleid kunnen worden tot zalencentrum De Koning, waar onder meer trouwfeesten worden gehouden.

Gebleken is dat tijdens de feesten de coronaregels zijn overtreden. "Gezien de risico's voor de volksgezondheid wordt de locatie per direct voor de duur van twee weken gesloten", schrijft de Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland in een persbericht.
:')

En:
quote:
Bij een huisfeestje vorige maand in Dokkum heeft één gast veertien andere personen besmet. Vrijdag had GGD Fryslân al negen besmette personen in beeld, daar zijn er de afgelopen dagen vijf bijgekomen.

Volgens de GGD was het een feestje met jongeren dat zich voornamelijk op een terras in de buitenlucht afspeelde.
Maar buiten is er niks aan de hand hoor. Gewoon lekker feestjes bouwen!
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:39:27 #155
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194458824
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:35 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan over 2 weken!!!!!
Over twee weken krijg je ¤5000 van me ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:40:24 #156
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194458837
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:38 schreef hooibaal het volgende:

[..]

:')

En:
[..]

Maar buiten is er niks aan de hand hoor. Gewoon lekker feestjes bouwen!
‘Voornamelijk’
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194458845
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:48 schreef roos94 het volgende:

[..]

2 ziekenhuisopnames. Zoveel heisa en paniek om niks
Ja dat begrijp ik ook niet.

Dit is al paar weken zo en iedereen is door de media lekker gek gemaakt walgelijk
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:44:17 #158
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194458932
We doen het ook nog steeds beter dan België. Again.
pi_194458945
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:38 schreef hooibaal het volgende:

[..]

:')

En:
[..]

Maar buiten is er niks aan de hand hoor. Gewoon lekker feestjes bouwen!
Tsja, 3 uur op een terras en de laatste 2 uur binnen is ook voornamelijk buiten.
pi_194459009
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:38 schreef hooibaal het volgende:

[..]

:')

En:
[..]

Maar buiten is er niks aan de hand hoor. Gewoon lekker feestjes bouwen!
Er is ook niets aan de hand. Paar besmettingen her en der, in de Randstad wat meer.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:50:45 #161
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194459020
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:45 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Tsja, 3 uur op een terras en de laatste 2 uur binnen is ook voornamelijk buiten.
En je weet ook niet hoe ze buiten hebben gefeest natuurlijk. Zit ook wel een degelijk verschil in.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:51:33 #162
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194459029
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En je weet ook niet hoe ze buiten hebben gefeest natuurlijk. Zit ook wel een degelijk verschil in.
De kans dat ze netjes afstand gehouden hebben lijkt me in elk geval vrij klein :')
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194459042
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En je weet ook niet hoe ze buiten hebben gefeest natuurlijk. Zit ook wel een degelijk verschil in.
Inderdaad, ranzige spoelbak en je bent er al.
pi_194459043
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Vergeet de BLM-demo op de Dam niet!!
Al die demo's (dus niet alleen BLM) en overige onzin kunnen best bijgedragen hebben aan oplopende infecties nu.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:52:49 #165
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194459052
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:35 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan over 2 weken!!!!!
Iets met Achilles en de schildpad.... je komt nooit verder dan de helft.
Punt is dat het statistische schattingen zijn en geen voorspellingen.

Prima dat iemand kan uitrekenen dat vanwege een gemiddelde incubatie, het virus er statistisch; 2 weken over doet of deed, voordat de eerste zieke dan meetbaar op de IC in een ziekenhuis komt of kwam.

Echter, wat imho onvoldoende meetelt is het gedrag van mensen. Mensen die doorgaans drukke evenmenten bezoeken zijn niet gelijk leden van de fragiele groep, die dan dus ook ziek zullen worden, laat staan gevolgen ondervinden of daarmee dan in het ziekenhuis aan de beademing komen.
Het zou zo maar verder kunnen zijn dat die bezoekende en hupsende groep; zelf niet, nauwelijks of dan heel voorzichtig contact heeft met hun dierbare kwetsbaren. Verder zullen kwetsbaren veelal vanuit hun natuur zelf afstandhouden en wegblijven van hen die hun ziek kunnen komen maken.
Uitkomst is dat je met het vermijdgedrag, de virusverspreiding gemiddeld gezien ook kan controleren.
Gewoon dus , je evolutionaire instinct volgen: wegblijven van hen die ziek zijn of dat worden.

Een student bijvoorbeeld kan zich prima laveloos likken met een vreemde en verder in de privéomgeving wegblijven of uit zorg bewust afstandhouden tot fragiele personen waardoor haar/zijn gedrag niet resulteert in besmettingen van kwetsbaren. Dat gedrag geldt ook voor tussenliggende besmettingsschakels. Als mijn kinderen ziek zijn, ga ik niet met mijn ouders knuffelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:59:23 #166
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194459149
quote:
18s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:52 schreef Vallon het volgende:

[..]

Iets met Achilles en de schildpad.... je komt nooit verder dan de helft.
Punt is dat het statistische schattingen zijn en geen voorspellingen.

Prima dat iemand kan uitrekenen dat vanwege een gemiddelde incubatie, het virus er statistisch; 2 weken over doet of deed, voordat de eerste zieke dan meetbaar op de IC in een ziekenhuis komt of kwam.
.
Echter, wat imho onvoldoende meetelt is het gedrag van mensen. Mensen die doorgaans drukke evenmenten bezoeken zijn niet gelijk leden van de fragiele groep, die dan dus ook ziek zullen worden, laat staan gevolgen ondervinden of daarmee dan in het ziekenhuis aan de beademing komen.
Het zou zo maar verder kunnen zijn dat die bezoekende en hupsende groep; zelf niet, nauwelijks of dan heel voorzichtig contact heeft met hun dierbare kwetsbaren. Verder zullen kwetsbaren veelal vanuit hun natuur zelf afstandhouden en wegblijven van hen die hun ziek kunnen komen.
Uitkomst is dat je met het vermijdgedrag, de virusverspreiding gemiddeld gezien ook kan controleren.
Gewoon dus , je evolutionaire instinct volgen: wegblijven van hen die ziek zijn of dat worden.

Een student bijvoorbeeld kan zich prima laveloos likken met een vreemde en verder in de privéomgeving wegblijven of uit zorg bewust afstandhouden tot fragiele personen waardoor haar/zijn gedrag niet resulteert in besmettingen van kwetsbaren. Dat gedrag geldt ook voor tussenliggende besmettingsschakels. Als mijn kinderen ziek zijn, ga ik niet met mijn ouders knuffelen.
Precies. Spijker kop.

En daarom moeten we kijken naar het aantal ziekenhuis opnames en daarop sturen en maatregelen versoepelen of juist strengere maatregelen invoeren.

En dus niet kijken naar het totaal aantal gemeten besmettingen.

De R waarde wordt normaliter ook gebaseerd op het aantal ziekenhuisopnames. Alleen omdat die opnames zo enorm laag zijn gebruiken ze nu aantal gemeten besmettingen om tot R te komen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:00:51 #167
5428 crew  miss_sly
pi_194459170
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:52 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Inderdaad, ranzige spoelbak en je bent er al.
Hoewel overdracht via oppervlakken vrij lastig gaat, toch?

Ik vind het onterecht om de jongeren en de horeca constant te blijven aanwijzen als de nummer 1 oorzaak van de stijgingen, maar ik vind het net zo onzinnig om beide componenten kosten wat het kost vrij te blijven pleiten.

Er zijn jongeren die zich niet goed aan de afstandsregels bijvoorbeeld houden en dat mag best gezegd worden.
Er zijn horecagelegenheden waar het ook niet conform de afspraken gaat.
En er zijn combinaties van deze twee.

Dat wil niet zeggen dat alle jongeren evil zijn en dat alle horeca dicht moet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194459235
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoewel overdracht via oppervlakken vrij lastig gaat, toch?

Ik vind het onterecht om de jongeren en de horeca constant te blijven aanwijzen als de nummer 1 oorzaak van de stijgingen, maar ik vind het net zo onzinnig om beide componenten kosten wat het kost vrij te blijven pleiten.

Er zijn jongeren die zich niet goed aan de afstandsregels bijvoorbeeld houden en dat mag best gezegd worden.
Er zijn horecagelegenheden waar het ook niet conform de afspraken gaat.
En er zijn combinaties van deze twee.

Dat wil niet zeggen dat alle jongeren evil zijn en dat alle horeca dicht moet.
Komen er alleen jongeren in de horeca?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:03:38 #169
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194459238
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Al die demo's (dus niet alleen BLM) en overige onzin kunnen best bijgedragen hebben aan oplopende infecties nu.
Dat is toch alweer een maand geleden.

Of is die doorlooptijd opeens 4 weken geworden?
Ik dacht steeds te begrijpen dat we het over twee weken wel zouden gaan merken allemaal. Qua besmettingen, en later qua ziekenhuisopnames.

Zijn echt een lange twee weken ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:05:13 #170
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_194459265
Covid is al bijna God

Hij Is Er en doet zijn werk ook al bestaat ie niet de halve Wereld buigt voor Hem...

Covid is zelf beter dan God, voor Covid buigt de hele Wereld, of ie er wel of niet meer is
  Moderator zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:05:16 #171
5428 crew  miss_sly
pi_194459267
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Precies. Spijker kop.

En daarom moeten we kijken naar het aantal ziekenhuis opnames en daarop sturen en maatregelen versoepelen of juist strengere maatregelen invoeren.

En dus niet kijken naar het totaal aantal gemeten besmettingen.

De R waarde wordt normaliter ook gebaseerd op het aantal ziekenhuisopnames. Alleen omdat die opnames zo enorm laag zijn gebruiken ze nu aantal gemeten besmettingen om tot R te komen.
Eens.

Er moet echter wel óók rekening gehouden worden met de mogelijkheid dat nu inderdaad een grote groep besmet raakt die er niet zoveel last van heeft en niet in het ziekenhuis belandt, maar dat er wel een golf achteraan kan komen van mensen die wel in het ziekenhuis belanden. Ik denk dat het niet logisch is om te denken dat alle personen uit die "bezoekende en hupsende" groep voorzichtig zijn en geen kwetsbaren besmetten. Dat is hooguit voorlopig te hopen. De cijfers mbt de opnames zien er voorlopig goed uit, en dat is erg prettig. Het is echter niet verkeerd om ook in het achterhoofd te houden dat er wellicht besmettingen richting risicogroepen zullen gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:05:39 #172
5428 crew  miss_sly
pi_194459272
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Komen er alleen jongeren in de horeca?
Ik ga hier echt verder niet op in.
Als je niet kunt begrijpen wat daar staat, dan zijn wij klaar :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:05:59 #173
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194459276
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is toch alweer een maand geleden.

Of is die doorlooptijd opeens 4 weken geworden?
Ik dacht steeds te begrijpen dat we het over twee weken wel zouden gaan merken allemaal. Qua besmettingen, en later qua ziekenhuisopnames.

Zijn echt een lange twee weken ;)
Die demo's waren in juni al
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:06:23 #174
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194459283
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Eens.

Er moet echter wel óók rekening gehouden worden met de mogelijkheid dat nu inderdaad een grote groep besmet raakt die er niet zoveel last van heeft en niet in het ziekenhuis belandt, maar dat er wel een golf achteraan kan komen van mensen die wel in het ziekenhuis belanden. Ik denk dat het niet logisch is om te denken dat alle personen uit die "bezoekende en hupsende" groep voorzichtig zijn en geen kwetsbaren besmetten. Dat is hooguit voorlopig te hopen. De cijfers mbt de opnames zien er voorlopig goed uit, en dat is erg prettig. Het is echter niet verkeerd om ook in het achterhoofd te houden dat er wellicht besmettingen richting risicogroepen zullen gaan.
Dingen in het achterhoofd houden en op (on)voorziene zaken voorbereid zijn is inderdaad geen slecht plan :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:07:41 #175
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194459308
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die demo's waren in juni al
Ja precies, ik rekende expres even ruim terug vanaf de start van de toenames in positieve testen, rond 15 julij begon dat een beetje. Die demo’s waren eerste helft van juno inderdaad :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:08:19 #176
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194459325
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Precies. Spijker kop.

En daarom moeten we kijken naar het aantal ziekenhuis opnames en daarop sturen en maatregelen versoepelen of juist strengere maatregelen invoeren.

En dus niet kijken naar het totaal aantal gemeten besmettingen.

De R waarde wordt normaliter ook gebaseerd op het aantal ziekenhuisopnames. Alleen omdat die opnames zo enorm laag zijn gebruiken ze nu aantal gemeten besmettingen om tot R te komen.
Yep, idd, Ik meen mij ook te herinneren dat het opname-criterium ook de intentie was.
Maatregelen zouden worden afgestemd op het aantal opnames en dan nog met name om overbelasting van de IC, te voorkomen. Lulig voor individuele ziektegevallen maar als beleid was dat de insteek.

Dat men op basis van vaag gemaakte - en imo beste goede cijfers - cijfers, voorspellingen doet om daarmee verderaande maatregelen te kunnen afdwingen/nemen.; is niet geloofwaardig.
Saillant inderdaad hoe men de criteria heeft gewijzigd (besmet is nu in beleid gelijk grworden aan ziekenhuisopname).

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 08-08-2020 16:20:28 (opname als criterium) ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194459352
De R is overigens alweer op 1.2. Dat was even bijna 2 toch?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194459370
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Je begrijpt t niet hè?
Die mondkapjes moeten er toch komen. Dat gaat niet obv het aantal ziekenhuis opnames.
Het lijkt mij wel wat daarvoor te zeggen dat er niet of nauwelijks mensen op IC komen of in ziekenhuis.

Op het hoogtepunt hoefde we niets, toe we het echt nodig hadden .

Tuurlijk raken er mensen besmet alleen komt een heel klein percentage in ziekenhuis en nog kleiner percentage op IC.

En nou zou een compleet land aan de kapjes moeten waar dan ook, ik snap het niet.

Had dat ingevoerd in maart .

Regionale aanpak en desnoods locale aanpak is nu veel beter
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:10:56 #179
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194459371
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:10 schreef Da_Sandman het volgende:
De R is overigens alweer op 1.2. Dat was even bijna 2 toch?
1,4 dacht ik.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:11:37 #180
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194459384
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:10 schreef Da_Sandman het volgende:
De R is overigens alweer op 1.2. Dat was even bijna 2 toch?
Gebaseerd op toename in aantal positieve testen en dus niet representatief op dit moment.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194459399
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Gebaseerd op toename in aantal positieve testen en dus niet representatief op dit moment.
Nee dat weet ik, maar hij werd vorige week toen 'ie hoger was wel aangevoerd als argument om te zeggen hoe slecht het wel niet ging.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:13:59 #182
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194459420
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee dat weet ik, maar hij werd vorige week toen 'ie hoger was wel aangevoerd als argument om te zeggen hoe slecht het wel niet ging.
Oh zo, ja inderdaad.

Ben ook benieuwd of de mensen die nu extra maatregelen willen (“want over twee weken!!”), bij een daling in aantal positieve testen ook gaan pleiten voor versoepelingen. ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:14:51 #183
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194459431
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Oh zo, ja inderdaad.

Ben ook benieuwd of de mensen die nu extra maatregelen willen (“want over twee weken!!”), bij een daling in aantal positieve testen ook gaan pleiten voor versoepelingen. ;)
Ik zou niet weten wat er nog versoepeld kan worden. Op de discotheken na is alles gewoon weer open.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194459447
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:14 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik zou niet weten wat er nog versoepeld kan worden. Op de discotheken na is alles gewoon weer open.
Schijnt nog verplicht afstand houden te gelden, maar jij komt al sinds maart niet meer uit je kelder, dus weet jij veel welke beperkingen er nog zijn.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:16:34 #185
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194459455
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:15 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Schijnt nog verplicht afstand houden te gelden, maar jij komt al sinds maart niet meer uit je kelder, dus weet jij veel welke beperkingen er nog zijn.
De afstandsregel zal blijven bestaan tot we een vaccin hebben, daar zit weinig anders op.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:19:29 #186
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194459500
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Eens.

Er moet echter wel óók rekening gehouden worden met de mogelijkheid dat nu inderdaad een grote groep besmet raakt die er niet zoveel last van heeft en niet in het ziekenhuis belandt, maar dat er wel een golf achteraan kan komen van mensen die wel in het ziekenhuis belanden. Ik denk dat het niet logisch is om te denken dat alle personen uit die "bezoekende en hupsende" groep voorzichtig zijn en geen kwetsbaren besmetten. Dat is hooguit voorlopig te hopen. De cijfers mbt de opnames zien er voorlopig goed uit, en dat is erg prettig. Het is echter niet verkeerd om ook in het achterhoofd te houden dat er wellicht besmettingen richting risicogroepen zullen gaan.
Ook eens, daar zit geen zeker makend verband tussen maar is het wel het (evolutionaire) kuddegedrag, mits je enige kennis hebt van een daad en gevolg. Ook ontwetende mensen hebben dat natuuurlijke ontwijkingsgedrag. Je blijft doorgaans uit de buurt van mensen die ziek zijn of je ziek kunnen maken. Zo ja je (zelf) in de buurt komt, neem je maatregelen.
Dit heeft wel tot gevolg dat kwetsbaren of zij die hen verzorgen, dus niet zomaar overal - als zij dat al willen - zullen moeten aanschuiven.

Kortom, kaat de introductieweken maar volop van start gaan mits die studenten, doorgaans toch slim genoeg, niet of indirect; kwetsbaren gaan opzoeken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:19:57 #187
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194459504
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:14 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik zou niet weten wat er nog versoepeld kan worden. Op de discotheken na is alles gewoon weer open.
Anderhalve meter op terrassen lijkt me een mooi startpunt. Bijvoorbeeld groep van 4 vrienden aan een tafel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194459525
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:16 schreef hooibaal het volgende:

[..]

De afstandsregel zal blijven bestaan tot we een vaccin hebben, daar zit weinig anders op.
Ga nu maar een keer naar buiten. De afstandsregel bestaat alleen nog in het hoofd van beleidsmakers en een paar die hards.
  Moderator zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:26:40 #189
5428 crew  miss_sly
pi_194459585
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:21 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Ga nu maar een keer naar buiten. De afstandsregel bestaat alleen nog in het hoofd van beleidsmakers en een paar die hards.
Nee hoor. Ik kom vrij veel buiten en er wordt nog veel afstand gehouden. Ik heb zelfs de indruk, maar dat kan ik niet echt ergens mee staven behalve mijn ervaringen, dat er weer wat meer op wordt gelet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:27:09 #190
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194459591
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:16 schreef hooibaal het volgende:

[..]

De afstandsregel zal blijven bestaan tot we een vaccin hebben, daar zit weinig anders op.
Het is niet binair. Er zijn best andere manieren om het virus qua verspreiding en gevolgen te remmen. Denk aan risicoprofilering.

Men moet alleen het doel goed helder blijven maken met wat gewenst is. Is het doel (alle?) besmettingen te vookomen, (groeps)immuniteit verwerven, kunnen herstellen of helemaal niet neer ziek worden of zelfs doodgaan etc.etc. ?

Op enig moment zal ieder samenlevend individu in aanraking komen met het virus. Hetzij besmet, hetzij via een vaccin. Van die laatste, het godsomhooggeprezen vaccin, moet en wil ik nog gaan afwachten of kwetsbaren daarmee wel zijn geholpen en dat een vaccin - op termijn - geen andere vervelende bijwerkingen gaat hebben.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:30:56 #191
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194459629
quote:
12s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep, idd, Ik meen mij ook te herinneren dat het opname-criterium ook de intentie was.
Maatregelen zouden worden afgestemd op het aantal opnames en dan nog met name om overbelasting van de IC, te voorkomen. Lulig voor individuele ziektegevallen maar als beleid was dat de insteek.

Dat men op basis van vaag gemaakte - en imo beste goede cijfers - cijfers, voorspellingen doet om daarmee verderaande maatregelen te kunnen afdwingen/nemen.; is niet geloofwaardig.
Saillant inderdaad hoe men de criteria heeft gewijzigd (besmet is nu in beleid gelijk grworden aan ziekenhuisopname).
Eens met dit.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194459644
quote:
12s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep, idd, Ik meen mij ook te herinneren dat het opname-criterium ook de intentie was.
Maatregelen zouden worden afgestemd op het aantal opnames en dan nog met name om overbelasting van de IC, te voorkomen. Lulig voor individuele ziektegevallen maar als beleid was dat de insteek.

Dat men op basis van vaag gemaakte - en imo beste goede cijfers - cijfers, voorspellingen doet om daarmee verderaande maatregelen te kunnen afdwingen/nemen.; is niet geloofwaardig.
Saillant inderdaad hoe men de criteria heeft gewijzigd (besmet is nu in beleid gelijk grworden aan ziekenhuisopname).
dat de aanpak in NL niet consistent is weet iedereen toch al?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:33:20 #193
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194459652
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Anderhalve meter op terrassen lijkt me een mooi startpunt. Bijvoorbeeld groep van 4 vrienden aan een tafel.
Of net als Frankrijk de afstand terugbrengen tot een meter.
Of mensen die ergens samen willen zijn dat - met goede voorlichting - dat gewoon vrijelijk toestaan.
Uiteindelijk moet je het risico zelf afwegen waar je ook weer sancties op stelt. Zoiets als, je gaat een risico aan door bezoek aan een discotheek of festival; wanneer je dan overhoopt toch ziek door of met Corona ziek in het ziekenhuis belandt, betaal je een flink hoger eigen risico. Oei... wat zegt hij nu ~O> .......
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194459658
Waarom moet een cafe twee weken dicht als een klant er andere klanten heeft besmet? De besmettingen hebben al plaats gehad toch, en die klanten zijn allemaal al niet meer aanwezig. Dus besmetting van persoon op persoon is al niet meer aan de orde.
En een risico dat het virus her en der op voorwerpen zou zitten kan het toch ook niet zijn, want dat is in bijvoorbeeld supermarkten echt niet anders.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:33:55 #195
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194459659
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En wie had dat moeten doen dan?
[..]
Kabinet had bijvoorbeeld kunnen denken aan mensen van defensie of medische studenten. Ze hadden er ook een aparte eenheid voor kunnen opzetten. Een deel van de overbelasting van de GGDs komt wel degelijk doordat ze zoveel tijd in het testen moeten stoppen, waar ze helemaal niet voor zijn opgericht.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:35:34 #196
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194459672
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Waarom moet een cafe twee weken dicht als een klant er andere klanten heeft besmet? De besmettingen hebben al plaats gehad toch, en die klanten zijn allemaal al niet meer aanwezig. Dus besmetting van persoon op persoon is al niet meer aan de orde.
En een risico dat het virus her en der op voorwerpen zou zitten kan het toch ook niet zijn, want dat is in bijvoorbeeld supermarkten echt niet anders.
Wel handig voor de onderwereld, hoeven ze geen granaat meer voor de deur te leggen maar sturen ze gewoon iemand met corona langs om de zaak dicht te krijgen.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:36:36 #197
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194459685
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Waarom moet een cafe twee weken dicht als een klant er andere klanten heeft besmet? De besmettingen hebben al plaats gehad toch, en die klanten zijn allemaal al niet meer aanwezig. Dus besmetting van persoon op persoon is al niet meer aan de orde.
En een risico dat het virus her en der op voorwerpen zou zitten kan het toch ook niet zijn, want dat is in bijvoorbeeld supermarkten echt niet anders.
Het is meer bedoeld als een soort straf. Zodat gelegenheden beter gaan handhaven om te voorkomen dat ze dicht moeten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:39:43 #198
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194459720
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Waarom moet een cafe twee weken dicht als een klant er andere klanten heeft besmet? De besmettingen hebben al plaats gehad toch, en die klanten zijn allemaal al niet meer aanwezig. Dus besmetting van persoon op persoon is al niet meer aan de orde.
En een risico dat het virus her en der op voorwerpen zou zitten kan het toch ook niet zijn, want dat is in bijvoorbeeld supermarkten echt niet anders.
oO< je weet toch dat het virus een afzendadres heeft.....
Als ome Arie ziek is geworden komt dat door Hoppe en moet die hoppa dicht.

Sws kul om op grond van een wetenschappelijk ontraceerbaar ziektegeval, lokaties daarmee te belasten of te straffen. Net of dat de caféeigenaar verantoordelijk is dat iemand vorige week bij het schilderen door een biertje van de trap is gevallen.

Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun ziekte en de lokatie moet alleen zorgen dat gezonde mensen zich daar veilig en naar verwachting; kunnen ophouden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:42:52 #199
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194459758
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Waarom moet een cafe twee weken dicht als een klant er andere klanten heeft besmet? De besmettingen hebben al plaats gehad toch, en die klanten zijn allemaal al niet meer aanwezig. Dus besmetting van persoon op persoon is al niet meer aan de orde.
En een risico dat het virus her en der op voorwerpen zou zitten kan het toch ook niet zijn, want dat is in bijvoorbeeld supermarkten echt niet anders.
Overtreden van de regels.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:43:43 #200
408813 crew  trein2000
pi_194459773
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is meer bedoeld als een soort straf. Zodat gelegenheden beter gaan handhaven om te voorkomen dat ze dicht moeten.
Dan is de vraag waar Rutte de bevoegdheid om straffen op te leggen vandaan haalt? Ik vermoed dat het als maatregel geframed is ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')