abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194441029
OP uit het eerste deel!

quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 00:21 schreef HetDonkertAan het volgende:
Geloof is hetgene wat ondanks alle ervaringen en herinneringen datgene wat blijft en onaantastbaar kan zijn voor externe invloeden.
Geloof is wat anders dan religie. Religieus een geloof uitdragen, samen of alleen is hetzelfde als bewust kaas eten hoewel de honger naar kaas hetgene is dat je drijft om kaas te gaan eten.
Hieronder het laatste bericht.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:59 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Als dat inhoudt dat je moet kiezen tussen een "geloof" op basis van de resultaten van hard wetenschappelijk onderzoek en een "geloof" dat moet berusten op dubieuze claims van sekteleden zonder enige empirische onderbouwing is de keuze snel gemaakt, lijkt me.
Het is berust op wat het Woord van God ons verteld, heeft niks met "claims" van sektes of andere geloofsgemeenten/ genootschappen te maken.
Gemeentes zijn er om samen het geloof met elkaar te kunnen delen en elkaar in op te bouwen.

Verder kun je God niet uitpluizen met wetenschap.
Als christen ben je deel van het lichaam van Christus, Hij is het hoofd.
Je kunt als gemeente geen claim doen door te zeggen dat je de ware kerk.
De "kerk" bestaat namelijk uit alle gelovigen bij elkaar, zolang de kern van het geloof sowieso bijbels gegrond is.
en men dus geen bijbels leugens verteld. Door bijvoorbeeld te lopen vertellen dat uiteindelijk gewoon iedereen gered zal zijn (ook wel de alverzoening genoemd)
Omdat dit afhankelijk is van de keuze die men maakt.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_194446657
Wat een bijbelse leugen is, hangt af van je interpretatie. En die kun je dan weer niet uit de bijbel halen.
-
pi_194452176
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 17:07 schreef Haushofer het volgende:
Wat een bijbelse leugen is, hangt af van je interpretatie. En die kun je dan weer niet uit de bijbel halen.
Nou ja er is niet echt verschil tussen een 'bijbelse leugen' en een gewone leugen toch? Of ik mis nogal veel wat besproken is (wat best mogelijk is gezien dit mijn eerste post in deze reeks is). Maar of iets een leugen is of niet hangt nooit af van interpretatie tenzij het vatbaar is voor verschillende interpretaties (en dan is er nog misschien maar 1 waarheid, maar ja dat weten we niet dus laten we dat achterwege). De bijbel is vatbaar voor interpretatie maar als iets gezegd wordt als 'God is almachtig' dan is daar niet heel veel interpretatie bij mogelijk. En je 2e zin is daarbij dan niet relevant.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2020 23:46:49 ]
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 00:02:31 #4
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194452333
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 10:54 schreef sjoemie1985 het volgende:
OP uit het eerste deel!
[..]

Hieronder het laatste bericht.
[..]

Het is berust op wat het Woord van God ons verteld, heeft niks met "claims" van sektes of andere geloofsgemeenten/ genootschappen te maken.
Gemeentes zijn er om samen het geloof met elkaar te kunnen delen en elkaar in op te bouwen.

Verder kun je God niet uitpluizen met wetenschap.
Als christen ben je deel van het lichaam van Christus, Hij is het hoofd.
Je kunt als gemeente geen claim doen door te zeggen dat je de ware kerk.
De "kerk" bestaat namelijk uit alle gelovigen bij elkaar, zolang de kern van het geloof sowieso bijbels gegrond is.
en men dus geen bijbels leugens verteld. Door bijvoorbeeld te lopen vertellen dat uiteindelijk gewoon iedereen gered zal zijn (ook wel de alverzoening genoemd)
Omdat dit afhankelijk is van de keuze die men maakt.
Maakt het in jouw beleving ook nog uit van welke christelijke substroom een individu deel uitmaakt om gered te worden?

Protestants, RK, Grieks/Russisch orthodox. Allemaal goed?
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:22:10 #5
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194454183
@sjoemie1985

Nogmaals: zou je alsjeblieft de volgende keer dat je tot je god bidt willen vragen of hij (/zij?) je van de juiste woorden zou willen voorzien om mij, of misschien zelfs ons, te overtuigen?

Ik heb mijn hart oprecht opengezet, geluisterd naar de getuigenissen van jou en vele anderen, zowel hier als op Youtube, mensen als WLC die hier hun boterham mee verdienen en waarvan je zou mogen verwachten dat ze de meest overtuigende argumenten tot hun beschikking hebben, maar helaas: ik kom geen stap dichter tot god.

Gelijktijdig zie ik bij Atheist Experience, Talk Heathen en andere shows waar gelovigen en niet-gelovigen elkaar te woord staan, geregeld het omgekeerde. Twijfelaars, maar ook mensen die hun hele leven geloofd hebben of zelfs priester geweest zijn, die middels dat proces ontdekken dat het allemaal toch erg zwak onderbouwd blijkt te zijn.

Zonder bijbel uiteraard, hoop dat je inmiddels toch wel inziet dat die cirkelredenering geen gewicht in de schaal legt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tyr80 op 09-08-2020 20:54:54 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194465281
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 10:54 schreef sjoemie1985 het volgende:
Het is berust op wat het Woord van God ons verteld, heeft niks met "claims" van sektes of andere geloofsgemeenten/ genootschappen te maken.
Het is uiteraard al een claim van een of andere sekte dat iets dat overduidelijk door mensen geschreven is, zogenaamd het "Woord van God" zou zijn.

Sowieso is het ook niet mogelijk, want ik heb hier een origineel exemplaar van de Gospel van het Flying Spaghettimonster, en daarin staat duidelijk dat de Gospel Zijn Enige Ware Woord is. Dus alle andere geschriften die claimen van goddelijke oorsprong te zijn, zijn per definitie onjuist.
Laten we elkaars mening respecteren, hoe fout die van jou ook is.
  zondag 9 augustus 2020 @ 18:47:39 #7
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_194478384
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 10:54 schreef sjoemie1985 het volgende:
OP uit het eerste deel!
[..]

Hieronder het laatste bericht.
[..]

Het is berust op wat het Woord van God ons verteld, heeft niks met "claims" van sektes of andere geloofsgemeenten/ genootschappen te maken.
Gemeentes zijn er om samen het geloof met elkaar te kunnen delen en elkaar in op te bouwen.

Verder kun je God niet uitpluizen met wetenschap.
Als christen ben je deel van het lichaam van Christus, Hij is het hoofd.
Je kunt als gemeente geen claim doen door te zeggen dat je de ware kerk.
De "kerk" bestaat namelijk uit alle gelovigen bij elkaar, zolang de kern van het geloof sowieso bijbels gegrond is.
en men dus geen bijbels leugens verteld. Door bijvoorbeeld te lopen vertellen dat uiteindelijk gewoon iedereen gered zal zijn (ook wel de alverzoening genoemd)
Omdat dit afhankelijk is van de keuze die men maakt.
Grappig is dan wel dat juist jij dikwijls bijbelse leugens hier rond strooit.
Dat God rechtvaardig is door mensen naar de hel te sturen bijvoorbeeld.
Niet alleen blasfemisch maar ook nog eens een bijbelse leugen.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  Beste debater 2022 zondag 9 augustus 2020 @ 20:56:35 #8
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194480183
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 18:47 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Grappig is dan wel dat juist jij dikwijls bijbelse leugens hier rond strooit.
Dat God rechtvaardig is door mensen naar de hel te sturen bijvoorbeeld.
Niet alleen blasfemisch maar ook nog eens een bijbelse leugen.
Zijn we het een keer eens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 9 augustus 2020 @ 23:37:53 #9
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_194482477
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zijn we het een keer eens.
Komt wel vaker voor.

Tja Sjoemie heeft z'n persoonlijke godje geschapen en spant hem voor z'n karretje.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_194483922
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 10:54 schreef sjoemie1985 het volgende:

Het is berust op wat het Woord van God ons verteld, heeft niks met "claims" van sektes of andere geloofsgemeenten/ genootschappen te maken.
En Gods woord is onveranderlijk en eeuwig.
Wat moet ik met volgende teksten? Bijvoorbeeld, ik wil mijn dochter graag verkopen als bediende, zoals aangegeven in het boek van Exodus, hoofdstuk 21, vers 7.
Wat denk je dat de beste prijs zou zijn?
Leviticus ook, hoofdstuk 25, vers 44, leert dat ik slaven mag bezitten, mannen of vrouwen, op voorwaarde dat ze gekocht worden in naburige naties. Een vriend beweert dat dit van toepassing is op Mexicanen, maar niet op Canadezen. Kunt u mij hierover iets toelichten? Waarom mag ik geen Canadese slaven bezitten?
Ik heb een buurman die graag op zaterdag wil werken. Exodus, hoofdstuk 35, vers 2, zegt duidelijk dat hij ter dood veroordeeld moet worden. Moet ik hem zelf doden?
Zou u mij op een of andere manier kunnen verlichten van deze ongemakkelijke vraag?
Nog iets anders: Leviticus, hoofdstuk 21, vers 18, zegt dat je niet in de buurt van Gods altaar kan komen als je problemen hebt met je ogen. Ik heb een bril nodig om te lezen. Moet mijn gezichtsscherpte 100 % zijn?
Zou het mogelijk zijn om deze eis naar beneden te herzien?
Een vriend van mij vindt het ook al is het afschuwelijk om zeevruchten te eten (Leviticus 11:10), homoseksualiteit nog afschuwelijker. Daar ben ik het niet mee eens
Kan je ons geschil oplossen?
De meeste van mijn mannelijke vrienden worden geknipt, ook rond de slaap, terwijl het uitdrukkelijk verboden is door Leviticus (19:27).
Hoe moeten ze sterven?
Ik weet dat ik geen contact mag opnemen met een vrouw zolang ze in haar periode van regels zit (Leviticus. 15:19-24). Het probleem is: hoe zeg je dat? Ik heb geprobeerd het te vragen, maar de meeste vrouwen beledigen zich...
Als ik een stier verbrand op het altaar van het offer, weet ik dat de geur die wegkomt kalmerend is voor de Heer (Leviticus. 1:9). Het probleem zijn mijn buren: ze vinden die geur niet kalmerend voor hen.
Moet ik hen straffen door hen te slaan?
Nog een laatste tip. Mijn oom respecteert de Leviticus, hoofdstuk 19, vers 19, niet door twee verschillende soorten cultuur in hetzelfde veld te planten, evenals zijn vrouw die kleding draagt gemaakt van verschillende stoffen, katoen en polyester voor meer informatie. Bovendien brengt hij de hele dag pijn en godslastering door.
Is het noodzakelijk om tot het einde van de embarrassante procedure te gaan om alle inwoners van het dorp samen te brengen om mijn oom en tante te stenigen, zoals voorgeschreven in Leviticus, hoofdstuk 24, verzen 10 tot 16?
Zou men ze niet levend kunnen verbranden tijdens een eenvoudige privé-réunion, zoals dat gebeurt met diegenen die slapen met naaste ouders, zoals aangegeven in het heilige boek, hoofdstuk 20, vers 14?
  maandag 10 augustus 2020 @ 08:18:45 #11
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194484523
@Scheepskok

Je vroeg laatst waarom niet-gelovigen de gelovigen niet gewoon hun gang laten gaan, nou, omdat het ook tot dit soort dingen leidt: NWS / EN: ontvoerd Christelijk 14 jarig meisje moet terug naar kidnapper
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 10 augustus 2020 @ 10:40:49 #12
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194485962
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 07:04 schreef ATON het volgende:

[..]

En Gods woord is onveranderlijk en eeuwig.
Wat moet ik met volgende teksten? Bijvoorbeeld, ik wil mijn dochter graag verkopen als bediende, zoals aangegeven in het boek van Exodus, hoofdstuk 21, vers 7.
Wat denk je dat de beste prijs zou zijn?
Leviticus ook, hoofdstuk 25, vers 44, leert dat ik slaven mag bezitten, mannen of vrouwen, op voorwaarde dat ze gekocht worden in naburige naties. Een vriend beweert dat dit van toepassing is op Mexicanen, maar niet op Canadezen. Kunt u mij hierover iets toelichten? Waarom mag ik geen Canadese slaven bezitten?
Ik heb een buurman die graag op zaterdag wil werken. Exodus, hoofdstuk 35, vers 2, zegt duidelijk dat hij ter dood veroordeeld moet worden. Moet ik hem zelf doden?
Zou u mij op een of andere manier kunnen verlichten van deze ongemakkelijke vraag?
Nog iets anders: Leviticus, hoofdstuk 21, vers 18, zegt dat je niet in de buurt van Gods altaar kan komen als je problemen hebt met je ogen. Ik heb een bril nodig om te lezen. Moet mijn gezichtsscherpte 100 % zijn?
Zou het mogelijk zijn om deze eis naar beneden te herzien?
Een vriend van mij vindt het ook al is het afschuwelijk om zeevruchten te eten (Leviticus 11:10), homoseksualiteit nog afschuwelijker. Daar ben ik het niet mee eens
Kan je ons geschil oplossen?
De meeste van mijn mannelijke vrienden worden geknipt, ook rond de slaap, terwijl het uitdrukkelijk verboden is door Leviticus (19:27).
Hoe moeten ze sterven?
Ik weet dat ik geen contact mag opnemen met een vrouw zolang ze in haar periode van regels zit (Leviticus. 15:19-24). Het probleem is: hoe zeg je dat? Ik heb geprobeerd het te vragen, maar de meeste vrouwen beledigen zich...
Als ik een stier verbrand op het altaar van het offer, weet ik dat de geur die wegkomt kalmerend is voor de Heer (Leviticus. 1:9). Het probleem zijn mijn buren: ze vinden die geur niet kalmerend voor hen.
Moet ik hen straffen door hen te slaan?
Nog een laatste tip. Mijn oom respecteert de Leviticus, hoofdstuk 19, vers 19, niet door twee verschillende soorten cultuur in hetzelfde veld te planten, evenals zijn vrouw die kleding draagt gemaakt van verschillende stoffen, katoen en polyester voor meer informatie. Bovendien brengt hij de hele dag pijn en godslastering door.
Is het noodzakelijk om tot het einde van de embarrassante procedure te gaan om alle inwoners van het dorp samen te brengen om mijn oom en tante te stenigen, zoals voorgeschreven in Leviticus, hoofdstuk 24, verzen 10 tot 16?
Zou men ze niet levend kunnen verbranden tijdens een eenvoudige privé-réunion, zoals dat gebeurt met diegenen die slapen met naaste ouders, zoals aangegeven in het heilige boek, hoofdstuk 20, vers 14?
Ik denk dat Sjoemie antwoorden heeft. We wachten rustig af toch?

Aanvullend heb ik ook nog een vraag.

Waarom houdt god niet van amputees? Plenty wonderbaarlijke genezingen, maar dat aangroeien van armpjes en beentjes blijft maar achterlopen. Dat moet toch een klein kunstje zijn? Een hagedis kan het zelf.
  maandag 10 augustus 2020 @ 12:00:52 #13
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194487084
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 07:04 schreef ATON het volgende:

[..]

En Gods woord is onveranderlijk en eeuwig.
Wat moet ik met volgende teksten? Bijvoorbeeld, ik wil mijn dochter graag verkopen als bediende, zoals aangegeven in het boek van Exodus, hoofdstuk 21, vers 7.
Wat denk je dat de beste prijs zou zijn?
Leviticus ook, hoofdstuk 25, vers 44, leert dat ik slaven mag bezitten, mannen of vrouwen, op voorwaarde dat ze gekocht worden in naburige naties. Een vriend beweert dat dit van toepassing is op Mexicanen, maar niet op Canadezen. Kunt u mij hierover iets toelichten? Waarom mag ik geen Canadese slaven bezitten?
Ik heb een buurman die graag op zaterdag wil werken. Exodus, hoofdstuk 35, vers 2, zegt duidelijk dat hij ter dood veroordeeld moet worden. Moet ik hem zelf doden?
Zou u mij op een of andere manier kunnen verlichten van deze ongemakkelijke vraag?
Nog iets anders: Leviticus, hoofdstuk 21, vers 18, zegt dat je niet in de buurt van Gods altaar kan komen als je problemen hebt met je ogen. Ik heb een bril nodig om te lezen. Moet mijn gezichtsscherpte 100 % zijn?
Zou het mogelijk zijn om deze eis naar beneden te herzien?
Een vriend van mij vindt het ook al is het afschuwelijk om zeevruchten te eten (Leviticus 11:10), homoseksualiteit nog afschuwelijker. Daar ben ik het niet mee eens
Kan je ons geschil oplossen?
De meeste van mijn mannelijke vrienden worden geknipt, ook rond de slaap, terwijl het uitdrukkelijk verboden is door Leviticus (19:27).
Hoe moeten ze sterven?
Ik weet dat ik geen contact mag opnemen met een vrouw zolang ze in haar periode van regels zit (Leviticus. 15:19-24). Het probleem is: hoe zeg je dat? Ik heb geprobeerd het te vragen, maar de meeste vrouwen beledigen zich...
Als ik een stier verbrand op het altaar van het offer, weet ik dat de geur die wegkomt kalmerend is voor de Heer (Leviticus. 1:9). Het probleem zijn mijn buren: ze vinden die geur niet kalmerend voor hen.
Moet ik hen straffen door hen te slaan?
Nog een laatste tip. Mijn oom respecteert de Leviticus, hoofdstuk 19, vers 19, niet door twee verschillende soorten cultuur in hetzelfde veld te planten, evenals zijn vrouw die kleding draagt gemaakt van verschillende stoffen, katoen en polyester voor meer informatie. Bovendien brengt hij de hele dag pijn en godslastering door.
Is het noodzakelijk om tot het einde van de embarrassante procedure te gaan om alle inwoners van het dorp samen te brengen om mijn oom en tante te stenigen, zoals voorgeschreven in Leviticus, hoofdstuk 24, verzen 10 tot 16?
Zou men ze niet levend kunnen verbranden tijdens een eenvoudige privé-réunion, zoals dat gebeurt met diegenen die slapen met naaste ouders, zoals aangegeven in het heilige boek, hoofdstuk 20, vers 14?
Dat lijkt me inderdaad een heel gedoe als je tot het aangesproken volk behoort, Mozes' Israël.
pi_194488084
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 07:04 schreef ATON het volgende:

[..]

En Gods woord is onveranderlijk en eeuwig.
Wat moet ik met volgende teksten? Bijvoorbeeld, ik wil mijn dochter graag verkopen als bediende, zoals aangegeven in het boek van Exodus, hoofdstuk 21, vers 7.
Wat denk je dat de beste prijs zou zijn?
Leviticus ook, hoofdstuk 25, vers 44, leert dat ik slaven mag bezitten, mannen of vrouwen, op voorwaarde dat ze gekocht worden in naburige naties. Een vriend beweert dat dit van toepassing is op Mexicanen, maar niet op Canadezen. Kunt u mij hierover iets toelichten? Waarom mag ik geen Canadese slaven bezitten?
Ik heb een buurman die graag op zaterdag wil werken. Exodus, hoofdstuk 35, vers 2, zegt duidelijk dat hij ter dood veroordeeld moet worden. Moet ik hem zelf doden?
Zou u mij op een of andere manier kunnen verlichten van deze ongemakkelijke vraag?
Nog iets anders: Leviticus, hoofdstuk 21, vers 18, zegt dat je niet in de buurt van Gods altaar kan komen als je problemen hebt met je ogen. Ik heb een bril nodig om te lezen. Moet mijn gezichtsscherpte 100 % zijn?
Zou het mogelijk zijn om deze eis naar beneden te herzien?
Een vriend van mij vindt het ook al is het afschuwelijk om zeevruchten te eten (Leviticus 11:10), homoseksualiteit nog afschuwelijker. Daar ben ik het niet mee eens
Kan je ons geschil oplossen?
De meeste van mijn mannelijke vrienden worden geknipt, ook rond de slaap, terwijl het uitdrukkelijk verboden is door Leviticus (19:27).
Hoe moeten ze sterven?
Ik weet dat ik geen contact mag opnemen met een vrouw zolang ze in haar periode van regels zit (Leviticus. 15:19-24). Het probleem is: hoe zeg je dat? Ik heb geprobeerd het te vragen, maar de meeste vrouwen beledigen zich...
Als ik een stier verbrand op het altaar van het offer, weet ik dat de geur die wegkomt kalmerend is voor de Heer (Leviticus. 1:9). Het probleem zijn mijn buren: ze vinden die geur niet kalmerend voor hen.
Moet ik hen straffen door hen te slaan?
Nog een laatste tip. Mijn oom respecteert de Leviticus, hoofdstuk 19, vers 19, niet door twee verschillende soorten cultuur in hetzelfde veld te planten, evenals zijn vrouw die kleding draagt gemaakt van verschillende stoffen, katoen en polyester voor meer informatie. Bovendien brengt hij de hele dag pijn en godslastering door.
Is het noodzakelijk om tot het einde van de embarrassante procedure te gaan om alle inwoners van het dorp samen te brengen om mijn oom en tante te stenigen, zoals voorgeschreven in Leviticus, hoofdstuk 24, verzen 10 tot 16?
Zou men ze niet levend kunnen verbranden tijdens een eenvoudige privé-réunion, zoals dat gebeurt met diegenen die slapen met naaste ouders, zoals aangegeven in het heilige boek, hoofdstuk 20, vers 14?
'mAaR dAt Is HeT oUdE tEsTaMeNt.'

Let maar op. Hij komt. Alsof het OT een soort optioneel voorafje is. Alsof de 10 geboden niet ook in het OT staan. Alsof Jezus niet heeft gezegd dat hij de oude wetten kwam vervullen en er geen jota noch een tittel van de oude wetten veranderd zal worden. Alsof het nieuwe verbond niet dingen als slavernij goedkeurt. Alsof de bijbel een soort buffet is waar je zelf mag bepalen welk deel van het onveranderlijke woord van God je als leidend neemt.
  maandag 10 augustus 2020 @ 14:04:32 #15
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194488690
Er is gewoon te veel tegenspraak tussen het oude en het nieuwe testament om beide onverkort te kunnen aanvaarden. Dan moet je daar als gelovige iets mee, en dat je dan als christen de geest van het NT laat prevaleren boven die van het OT ligt voor de hand. De komst van de Messias volgens de christelijke leer brengt al logischerwijs met zich mee dat de onderdelen van de oude wet die betrekking hebben op de eredienst als verouderd moeten worden beschouwd, en van daaruit is het een kleine stap om ook andere delen als niet langer relevant te verklaren, te meer omdat dit alles in de tekst ook expliciet op "Israël" is gericht. Volgens mij wordt daar door christenen niet echt een geheim van gemaakt, dus ik vind het wat flauw om te proberen ze daarop te pakken.

Redelijker vind ik kritiek als: waarom heeft die God in het verleden ooit zulke schijnbaar willekeurige en vaak wrede wetten gemaakt, en willen wij zo iemand "met heel ons hart en heel ons verstand" liefhebben?
pi_194489523
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:04 schreef Iblardi het volgende:
Er is gewoon te veel tegenspraak tussen het oude en het nieuwe testament om beide onverkort te kunnen aanvaarden. Dan moet je daar als gelovige iets mee, en dat je dan als christen de geest van het NT laat prevaleren boven die van het OT ligt voor de hand. De komst van de Messias volgens de christelijke leer brengt al logischerwijs met zich mee dat de onderdelen van de oude wet die betrekking hebben op de eredienst als verouderd moeten worden beschouwd, en van daaruit is het een kleine stap om ook andere delen als niet langer relevant te verklaren, te meer omdat dit alles in de tekst ook expliciet op "Israël" is gericht. Volgens mij wordt daar door christenen niet echt een geheim van gemaakt, dus ik vind het wat flauw om te proberen ze daarop te pakken.

Redelijker vind ik kritiek als: waarom heeft die God in het verleden ooit zulke schijnbaar willekeurige en vaak wrede wetten gemaakt, en willen wij zo iemand "met heel ons hart en heel ons verstand" liefhebben?
Wil je hiermee zeggen dat de christelijke leer in tegenspraak is met Jezus' leer ? Hij wou geen jota aan de wet van Mozes gewijzigd zien.
pi_194489545
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:18 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

Let maar op. Hij komt. Alsof het OT een soort optioneel voorafje is. Alsof de 10 geboden niet ook in het OT staan. Alsof Jezus niet heeft gezegd dat hij de oude wetten kwam vervullen en er geen jota noch een tittel van de oude wetten veranderd zal worden. Alsof het nieuwe verbond niet dingen als slavernij goedkeurt. Alsof de bijbel een soort buffet is waar je zelf mag bepalen welk deel van het onveranderlijke woord van God je als leidend neemt.
^O^
  maandag 10 augustus 2020 @ 15:19:29 #18
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194489639
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 08:18 schreef Tyr80 het volgende:
@:Scheepskok

Je vroeg laatst waarom niet-gelovigen de gelovigen niet gewoon hun gang laten gaan, nou, omdat het ook tot dit soort dingen leidt: NWS / EN: ontvoerd Christelijk 14 jarig meisje moet terug naar kidnapper
Pakistan is geen vrij land. Nederland is wel een vrij land. Ik had het over het bestrijden van ideeën van mensen die geloven in een god en een leven na dit leven. Ik vind dat iedereen dat zelf moet weten of ze dat wel of niet doen. Zou iets moois worden dat iemand mij verbiedt om te geloven in iets wat ik wil, zolang er geen grondslag van overheersing en geweld bij komt kijken. In Nederland zijn we deze fase allang gepasseerd.
Praat over de hel en je komt er.
  maandag 10 augustus 2020 @ 15:21:20 #19
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194489660
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:19 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Pakistan is geen vrij land. Nederland is wel een vrij land. Ik had het over het bestrijden van ideeën van mensen die geloven in een god en een leven na dit leven. Ik vind dat iedereen dat zelf moet weten of ze dat wel of niet doen. Zou iets moois worden dat iemand mij verbiedt om te geloven in iets wat ik wil, zolang er geen grondslag van overheersing en geweld bij komt kijken. In Nederland zijn we deze fase allang gepasseerd.
Niemand verbiedt je iets...maar je kunt anderen ook niet verbieden dat ze je willen overtuigen van je ongelijk.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 10 augustus 2020 @ 15:21:48 #20
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194489668
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:21 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Niemand verbiedt je iets...maar je kunt anderen ook niet verbieden dat ze je willen overtuigen van je ongelijk.
Dat doe ik ook niet.
Praat over de hel en je komt er.
  maandag 10 augustus 2020 @ 15:22:39 #21
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194489677
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:19 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Pakistan is geen vrij land. Nederland is wel een vrij land. Ik had het over het bestrijden van ideeën van mensen die geloven in een god en een leven na dit leven. Ik vind dat iedereen dat zelf moet weten of ze dat wel of niet doen. Zou iets moois worden dat iemand mij verbiedt om te geloven in iets wat ik wil, zolang er geen grondslag van overheersing en geweld bij komt kijken. In Nederland zijn we deze fase allang gepasseerd.
En dan nog, ook in dit vrije land worden nog teveel geslachtsdelen verminkt onder het mom van geloof in onbewijsbare bullshit.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 10 augustus 2020 @ 15:22:57 #22
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_194489683
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:04 schreef Iblardi het volgende:
Er is gewoon te veel tegenspraak tussen het oude en het nieuwe testament om beide onverkort te kunnen aanvaarden. Dan moet je daar als gelovige iets mee, en dat je dan als christen de geest van het NT laat prevaleren boven die van het OT ligt voor de hand. De komst van de Messias volgens de christelijke leer brengt al logischerwijs met zich mee dat de onderdelen van de oude wet die betrekking hebben op de eredienst als verouderd moeten worden beschouwd, en van daaruit is het een kleine stap om ook andere delen als niet langer relevant te verklaren, te meer omdat dit alles in de tekst ook expliciet op "Israël" is gericht. Volgens mij wordt daar door christenen niet echt een geheim van gemaakt, dus ik vind het wat flauw om te proberen ze daarop te pakken.

Redelijker vind ik kritiek als: waarom heeft die God in het verleden ooit zulke schijnbaar willekeurige en vaak wrede wetten gemaakt, en willen wij zo iemand "met heel ons hart en heel ons verstand" liefhebben?
Dan zit je alleen nog met het probleem dat lieden als Sjoemie denken dat het Nieuwe Testament voor hen geschreven is.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  maandag 10 augustus 2020 @ 15:23:34 #23
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194489693
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:21 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Dat doe ik ook niet.
Oh...nou het leek je wel te frustreren dat niet-gelovigen de gelovigen niet gewoon hun foutieve denkbeelden vol lieten houden. Maar goed, we zijn er wel denk ik.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194490663
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:22 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Dan zit je alleen nog met het probleem dat lieden als Sjoemie denken dat het Nieuwe Testament voor hen geschreven is.
Als er staat: " hij is gestorven voor onze zonden " voelt ie zich aangesproken, terwijl de geadresseerden joden waren , 2000 jaar geleden. ;)
  maandag 10 augustus 2020 @ 16:47:07 #25
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194490791
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:38 schreef ATON het volgende:

[..]

Als er staat: " hij is gestorven voor onze zonden " voelt ie zich aangesproken, terwijl de geadresseerden joden waren , 2000 jaar geleden. ;)
Ok, het geldt dus niet voor ons. Dat is nieuw voor mij.
Praat over de hel en je komt er.
pi_194490975
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:47 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Ok, het geldt dus niet voor ons. Dat is nieuw voor mij.
Nooit te oud om te leren. De zonde was dat de meerderheid van de joden zich afzijdig hebben gehouden. Dit hebben ze moeten bekopen in het jaar 70. Dit was ook de reden waarom Marcus kort nadien zijn evangelie heeft geschreven. ( sommige delen zijn later geredigeerd in functie van het opkomende christendom ).
  maandag 10 augustus 2020 @ 17:05:04 #27
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194491067
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:58 schreef ATON het volgende:

[..]

Nooit te oud om te leren. De zonde was dat de meerderheid van de joden zich afzijdig hebben gehouden. Dit hebben ze moeten bekopen in het jaar 70. Dit was ook de reden waarom Marcus kort nadien zijn evangelie heeft geschreven. ( sommige delen zijn later geredigeerd in functie van het opkomende christendom ).
Dan heeft het ook geen nut om te geloven. Ik ga toch naar de hel, dat wist ik al, dat zie ik in mijn dromen.

Dus het geloof in Jezus is misplaatst. Zijn uitspraak is alleen met terugwerkende kracht, niet voor ons.

Dat wist ik echt niet, maar nu je het zegt.
Praat over de hel en je komt er.
pi_194491306
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 17:05 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Dan heeft het ook geen nut om te geloven. Ik ga toch naar de hel, dat wist ik al, dat zie ik in mijn dromen.

Dus het geloof in Jezus is misplaatst. Zijn uitspraak is alleen met terugwerkende kracht, niet voor ons.

Dat wist ik echt niet, maar nu je het zegt.
Men is ons al lang teveel voorgezegd en denken er verder niet bij na.
pi_194503678
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 00:02 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Maakt het in jouw beleving ook nog uit van welke christelijke substroom een individu deel uitmaakt om gered te worden?

Protestants, RK, Grieks/Russisch orthodox. Allemaal goed?
Laat ik het zo zeggen er zijn stromingen die een verkeerde leer verkondigen.
RK bijvoorbeeld met heilig verklaring en paus en zo, is totaal niet bijbels.
Want de bijbel heeft dat heilig zijn anders bedoelt.
Verder zegt de bijbel ook nergens dat er een fysieke plaats vervanger voor Jezus of wie dan ook hier op aarde moet zijn zoals de paus. Verder bid men voor zover ik weet via maria tot God, maar maria was ook maar een mens en zij is gestorven.
Jezus is uit eindelijk naar de Hemel gegaan en heeft daarna de "trooster" gezonden daar mee wordt de Heilige Geest bedoelt Hij is onze lijn met God.

En de JG hebben sowieso totaal verkeerde bijbel, met dus danig schadelijk wijzigingen erin en ook de rest van hun leer is gewoon verkeerd.

Je moet de leer van een kerk/ gemeente kunnen toetsen aan de bijbel want dat is het Woord van God.
Je kunt ook niet het oude testament van het nieuwe testament scheiden.

Zolang de kern en of het "fundament" sowieso maar goed is.

volgende tekst heeft betrekking op dwaalleraars.

2 Timotheüs 2:14 Breng deze dingen in herinnering en bezweer hun, ten overstaan van de Heere, dat zij geen woordenstrijd voeren, die nergens toe dient dan tot de ondergang van de hoorders.
15. Beijver u om uzelf welbeproefd voor God te stellen, als een arbeider die zich niet hoeft te schamen en die het Woord van de waarheid recht snijdt.
16. Maar ontwijk onheilige, inhoudsloze praat. Want zij die dat doen, zullen steeds meer in goddeloosheid toenemen.
17. En hun woord zal zich uitzaaien als kanker; onder hen bevinden zich Hymeneüs en Filetus.
18. Zij zijn van de waarheid afgeweken door te beweren dat de opstanding reeds heeft plaatsgevonden, en breken het geloof van sommigen af.
19. Toch blijft het vaste fundament van God staan, met dit zegel: De Heere kent wie van Hem zijn, en: Ieder die de Naam van Christus noemt, moet zich ver houden van de ongerechtigheid.
20. Maar in een groot huis zijn niet alleen voorwerpen van goud en van zilver, maar ook van hout en aardewerk. Sommige zijn voor eervol, maar andere voor oneervol gebruik.
21. Als iemand zich dan hiervan reinigt, zal hij een voorwerp zijn voor eervol gebruik, geheiligd en van veel nut voor de Heere, voor elk goed werk gereedgemaakt.
22. Maar ontvlucht de begeerten van de jeugd. Jaag rechtvaardigheid, geloof, liefde en vrede na, samen met hen die de Heere aanroepen uit een rein hart.
23. En verwerp de dwaze en onverstandige strijdvragen, in het besef dat zij conflicten voortbrengen.
24. Een dienstknecht van de Heere moet geen ruzie maken, maar vriendelijk zijn voor allen, bekwaam om te onderwijzen, en iemand die de kwaden kan verdragen.
25. Hij moet met zachtmoedigheid hen onderwijzen die zich verzetten. Misschien geeft God hun eens bekering, zodat zij tot erkenning van de waarheid komen
26. en zij weer mogen ontwaken uit de strik van de duivel, door wie zij levend gevangen waren om zijn wil te doen.

Het laatste oordeel is natuurlijk aan God.
Maar we hebben wel de opdracht om het evangelie te verkondigen.
En dat is dat ieder mens zondig is en de hel verdient heeft jij en ik en alle andere mensen.
Maar de redding daarvoor is gekomen door Jezus, hij heeft de dood overwonnen en daardoor is er vergeving mogelijk voor onze zonden als wij dus in Hem geloven.
Daarom is de enige weg tot God er door Jezus.

Als een gemeente dat sowieso niet beleid dan heb je een verkeerde leer en zal dat gevolgen hebben ja.

Hoop dat het een beetje duidelijk is?

Er bestaat niet zoiets als een ware "kerk" als in ger. gem., protestants/ hervormd, baptist, pinkster gemeente, RK etc.
Alle mensen die geloven dat Jezus Christus voor hun zonden is gestorven vormen samen het lichaam/ de kerk van Jezus Christus waar van Jezus Christus dus het hoofd is.
In andere landen heb je weer andere soorten gemeenten etc, maar toch zijn velen van hen ook mijn broeders en zusters in het geloof.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_194503782
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 18:47 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Grappig is dan wel dat juist jij dikwijls bijbelse leugens hier rond strooit.
Dat God rechtvaardig is door mensen naar de hel te sturen bijvoorbeeld.
Niet alleen blasfemisch maar ook nog eens een bijbelse leugen.
Dat naar de hel sturen zal pas tijdens het laatste oordeel van God gebeuren.
johannes 3 vers 16,17, 18 verteld het ons al.
een ieder die niet geloofd is al veroordeeld.
Dus wat is daar een leugen aan?
Je geloofd of je doet dat niet, doe je dat niet dan zijn de gevolgen ook voor jou.
zo zwart wit is de bijbel nu eenmaal er is geen maas in die spreekwoordelijk wet waardoor je als nog misschien gered kunt worden.

Johannes 3:16 Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
17. Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden.
18. Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar wie niet gelooft, is al veroordeeld, omdat hij niet geloofd heeft in de Naam van de eniggeboren Zoon van God.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_194503946
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:26 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dat naar de hel sturen zal pas tijdens het laatste oordeel van God gebeuren.
johannes 3 vers 16,17, 18 verteld het ons al.
een ieder die niet geloofd is al veroordeeld.
Dus wat is daar een leugen aan?
Je geloofd of je doet dat niet, doe je dat niet dan zijn de gevolgen ook voor jou.
zo zwart wit is de bijbel nu eenmaal er is geen maas in die spreekwoordelijk wet waardoor je als nog misschien gered kunt worden.

Johannes 3:16 Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
17. Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden.
18. Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar wie niet gelooft, is al veroordeeld, omdat hij niet geloofd heeft in de Naam van de eniggeboren Zoon van God.
Pure gnostiek uit de 2e eeuw. Heeft niks vandoen met de historische Jezus.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:38:01 #32
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_194504003
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:26 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dat naar de hel sturen zal pas tijdens het laatste oordeel van God gebeuren.
johannes 3 vers 16,17, 18 verteld het ons al.
een ieder die niet geloofd is al veroordeeld.
Dus wat is daar een leugen aan?
Je geloofd of je doet dat niet, doe je dat niet dan zijn de gevolgen ook voor jou.
zo zwart wit is de bijbel nu eenmaal er is geen maas in die spreekwoordelijk wet waardoor je als nog misschien gered kunt worden.

Johannes 3:16 Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
17. Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden.
18. Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar wie niet gelooft, is al veroordeeld, omdat hij niet geloofd heeft in de Naam van de eniggeboren Zoon van God.
Over de hel wordt niet gesproken in die tekst, dat verzin je er zelf dan maar bij. En daar wijs ik je dan nog maar een keer op. Dat je God verkracht tot je eigen persoonlijke rotgodje op basis van bijbelse leugens.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_194504318
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 08:22 schreef Tyr80 het volgende:
@:sjoemie1985

Nogmaals: zou je alsjeblieft de volgende keer dat je tot je god bidt willen vragen of hij (/zij?) je van de juiste woorden zou willen voorzien om mij, of misschien zelfs ons, te overtuigen?

Ik heb mijn hart oprecht opengezet, geluisterd naar de getuigenissen van jou en vele anderen, zowel hier als op Youtube, mensen als WLC die hier hun boterham mee verdienen en waarvan je zou mogen verwachten dat ze de meest overtuigende argumenten tot hun beschikking hebben, maar helaas: ik kom geen stap dichter tot god.

Gelijktijdig zie ik bij Atheist Experience, Talk Heathen en andere shows waar gelovigen en niet-gelovigen elkaar te woord staan, geregeld het omgekeerde. Twijfelaars, maar ook mensen die hun hele leven geloofd hebben of zelfs priester geweest zijn, die middels dat proces ontdekken dat het allemaal toch erg zwak onderbouwd blijkt te zijn.

Zonder bijbel uiteraard, hoop dat je inmiddels toch wel inziet dat die cirkelredenering geen gewicht in de schaal legt.
Ik ben niet echt bekend met het WLC, zou je kunnen aangeven wat dat is?

Verder zou ik je onder andere mijn gemeente kunnen aanbevelen dat is de https://www.1life.nl/
Wellicht dat je daar 1 en ander kunt vinden, doen ook online (live) streams tijdens de zondags dienst.
De laatste tijd hebben we allemaal openlucht diensten gehouden in samenwerking met een andere gemeente.
hebben ook een youtube kanaal om dingen terug te luisteren.

Je kunt ook altijd mail o.i.d. sturen via die site wellicht dat men je daar nog wat meer handreikingen kunnen doen in je zoektocht.

Misschien heb je iets aan het volgende filmpje.
Misschien niet helemaal je straatje, maar misschien dat bepaalde dingen die hij aanhaalt je aanspreken. :)
Je moet er wel even tijd voor nemen voor het hele filmpje, duurt een uurtje ongeveer.
Maar je kunt gerust door spoelen natuurlijk :)
Deze man heeft afgelopen zondag ook gesproken tijdens een openluchtdienst, die zou je ook terug kunnen kijken via het youtube kanaal.

https://www.youtube.com/channel/UCpo3hF4jyopQBgRI6ZkWPAg/featured

Ik hoop oprecht je hier mee alvast opweg geholpen te hebben :).

Daarnaast probeer ik niet te overtuigen maar te getuigen van Jezus ;)
Het overtuigen zal God uiteindelijk doen en dat kan op vele manieren gebeuren.
de ene keer zal het direct gebeuren en soms zal je het later merken. :)

Dat iemand geld verdient met het vertellen van getuigenissen of het uitleg geven van de bijbel zegt niet altijd alles. Maar soms hoort het er wel bij als zoiemand in de volle bediening van een gemeente wil staan en daarvoor dus zijn/ haar vaste baan of eigen zaak bijvoorbeeld moet opzeggen, dan is het niet meer dan aannemelijk dat deze door de gemeente wordt betaald om ook in zijn behoeften rond te kunnen komen toch? ;)

Verder zal ik voor je bidden.
Ik hoop van harte dat je meent je hart open gezet te hebben voor de Heer.

Er zijn genoeg voorbeeld gebeden te vinden ook om Jezus te vragen of Hij in je hart wil komen. :) O+ ^O^

PS: Mag ik dit bericht van jouw delen in een whattsapp groep van mijn gemeente zodat zij ook voor jou kunnen bidden?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_194504417
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:38 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Over de hel wordt niet gesproken in die tekst, dat verzin je er zelf dan maar bij. En daar wijs ik je dan nog maar een keer op. Dat je God verkracht tot je eigen persoonlijke rotgodje op basis van bijbelse leugens.
niet bekend met de volgende tekst dan, als je dan zo graag het woordje hel wilt lezen.

Markus 9:41 Want wie u een beker water te drinken zal geven in Mijn Naam omdat u discipelen van Christus bent, voorwaar, Ik zeg u: hij zal zijn loon beslist niet verliezen.
42. En wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, doet struikelen, het zou beter voor hem zijn dat er een molensteen om zijn hals werd gedaan en hij in de zee geworpen werd.
43. En als uw hand u doet struikelen, hak hem dan af; het is beter voor u verminkt het leven in te gaan dan met twee handen heen te gaan in de hel, in het onuitblusbare vuur,
44. waar hun worm niet sterft en het vuur niet uitgeblust wordt.
45. En als uw voet u doet struikelen, hak hem dan af; het is beter voor u kreupel het leven in te gaan dan met twee voeten geworpen te worden in de hel, in het onuitblusbare vuur,
46. waar hun worm niet sterft en het vuur niet uitgeblust wordt.
47. En als uw oog u doet struikelen, werp het dan uit; het is beter voor u met één oog het Koninkrijk van God in te gaan dan met twee ogen in het helse vuur geworpen te worden,
48. waar hun worm niet sterft en het vuur niet uitgeblust wordt.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:12:52 #35
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194504477
@sjoemie1985

Ik vraag niet of je voor mij bidt. Ik vraag of je wil bidden om de woorden te ontvangen die mij gaan overtuigen. God kent mij als het goed is heel goed, en zou precies moeten weten wat mij zal overtuigen. Lijkt me een simpele opgave, zeker als je er een zieltje mee wint.

WLC is William Lane Craig, de beste apologeet die de gelovigen ooit voortgebracht hebben. Desondanks moet ook hij het doen met achterhaalde uitleg en slecht tot niet onderbouwde stellingen. Vandaar dat ik niet meer weet waar ik het dan moet zoeken.

Zal je filmpje kijken.

Delen in je whatsapp groep vind ik vooral zonde van hun tijd, temeer aangezien reeds op basis van wetenschappelijk onderzoek gebleken is dat bidden geen (tot een averechts) effect heeft, dus doe dat maar niet.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:33:55 #36
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_194504713
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:06 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

niet bekend met de volgende tekst dan, als je dan zo graag het woordje hel wilt lezen.

Markus 9:41 Want wie u een beker water te drinken zal geven in Mijn Naam omdat u discipelen van Christus bent, voorwaar, Ik zeg u: hij zal zijn loon beslist niet verliezen.
42. En wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, doet struikelen, het zou beter voor hem zijn dat er een molensteen om zijn hals werd gedaan en hij in de zee geworpen werd.
43. En als uw hand u doet struikelen, hak hem dan af; het is beter voor u verminkt het leven in te gaan dan met twee handen heen te gaan in de hel, in het onuitblusbare vuur,
44. waar hun worm niet sterft en het vuur niet uitgeblust wordt.
45. En als uw voet u doet struikelen, hak hem dan af; het is beter voor u kreupel het leven in te gaan dan met twee voeten geworpen te worden in de hel, in het onuitblusbare vuur,
46. waar hun worm niet sterft en het vuur niet uitgeblust wordt.
47. En als uw oog u doet struikelen, werp het dan uit; het is beter voor u met één oog het Koninkrijk van God in te gaan dan met twee ogen in het helse vuur geworpen te worden,
48. waar hun worm niet sterft en het vuur niet uitgeblust wordt.
Ik heb je eerder meermaals uitgelegd dat het hier om het vuur van Gehenna gaat. Een plek hier op aarde. Daarnaast staat er nergens dat het God hier is die straft met het helse vuur. Dat schuif jij God wel in z'n schoenen en dat is dan je zoveelste bijbelse leugen.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_194504743
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:33 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Ik heb je eerder meermaals uitgelegd dat het hier om het vuur van Gehenna gaat. Een plek hier op aarde. Daarnaast staat er nergens dat het God hier is die straft met het helse vuur. Dat schuif jij God wel in z'n schoenen en dat is dan je zoveelste bijbelse leugen.
En wat is volgens jouw die gehenna dan waar de mensen naar toe gaan die niet geloofd hebben?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_194504871
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:06 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

niet bekend met de volgende tekst dan, als je dan zo graag het woordje hel wilt lezen.

Markus 9:41 Want wie u een beker water te drinken zal geven in Mijn Naam omdat u discipelen van Christus bent, voorwaar, Ik zeg u: hij zal zijn loon beslist niet verliezen.
42. En wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, doet struikelen, het zou beter voor hem zijn dat er een molensteen om zijn hals werd gedaan en hij in de zee geworpen werd.
43. En als uw hand u doet struikelen, hak hem dan af; het is beter voor u verminkt het leven in te gaan dan met twee handen heen te gaan in de hel, in het onuitblusbare vuur,
44. waar hun worm niet sterft en het vuur niet uitgeblust wordt.
45. En als uw voet u doet struikelen, hak hem dan af; het is beter voor u kreupel het leven in te gaan dan met twee voeten geworpen te worden in de hel, in het onuitblusbare vuur,
46. waar hun worm niet sterft en het vuur niet uitgeblust wordt.
47. En als uw oog u doet struikelen, werp het dan uit; het is beter voor u met één oog het Koninkrijk van God in te gaan dan met twee ogen in het helse vuur geworpen te worden,
48. waar hun worm niet sterft en het vuur niet uitgeblust wordt.
Heb je dit ook in de originele Griekse versie ? Voorbeeld:Markus heeft nooit ' Christus ' geschreven, maar wel DE christus ( ho chrestus ). Hij had het niet over Gezalfde, maar DE gezalfde. Wedden dat er in de Griekse basistekst geen ' hel ' staat, maar in het beste geval ' hades ' ?
pi_194504900
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:35 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

En wat is volgens jouw die gehenna dan waar de mensen naar toe gaan die niet geloofd hebben?
Oei, zelfs dat weet je niet ? Wikipedia misschien eens proberen?
pi_194504942
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:12 schreef Tyr80 het volgende:
@:Sjoemie1985

Ik vraag niet of je voor mij bidt. Ik vraag of je wil bidden om de woorden te ontvangen die mij gaan overtuigen. God kent mij als het goed is heel goed, en zou precies moeten weten wat mij zal overtuigen. Lijkt me een simpele opgave, zeker als je er een zieltje mee wint.

WLC is William Lane Craig, de beste apologeet die de gelovigen ooit voortgebracht hebben. Desondanks moet ook hij het doen met achterhaalde uitleg en slecht tot niet onderbouwde stellingen. Vandaar dat ik niet meer weet waar ik het dan moet zoeken.

Zal je filmpje kijken.

Delen in je whatsapp groep vind ik vooral zonde van hun tijd, temeer aangezien reeds op basis van wetenschappelijk onderzoek gebleken is dat bidden geen (tot een averechts) effect heeft, dus doe dat maar niet.
of bidden helpt of niet lijkt mij niet bepaald echt te testen met wetenschap.
Er zijn genoeg verhalen van mensen die genezen zijn door gebed.
En ik bid ook regelmatig om de juiste woorden.
Maar ook vooral of hij jouw/ jullie wil aanraken in het hart en ook het evangelie gaan geloven.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:53:09 #41
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194504976
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:50 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

of bidden helpt of niet lijkt mij niet bepaald echt te testen met wetenschap.
Er zijn genoeg verhalen van mensen die genezen zijn door gebed.
En ik bid ook regelmatig om de juiste woorden.
Maar ook vooral of hij jouw/ jullie wil aanraken in het hart en ook het evangelie gaan geloven.
Naja Google maar 's als je tijd hebt, is het een en ander aan gedaan.

Filmpje kom ik echt wel een keer aan toe, maar niet vandaag, ben nog even enorm druk met aardse zaken.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194504999
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:47 schreef ATON het volgende:

[..]

Oei, zelfs dat weet je niet ? Wikipedia misschien eens proberen?
Ik zeg niet dat ik het niet weet, ik vraag wat volgens jouw de gehenna is waar uiteindelijk de ongelovigen terecht zullen komen.
Ze zullen namelijk veroordeled worden en ergens terecht komen op een plek waar men jammert en knarsetand, ook wel de uiterste duisternis, poel van vuur genoemd of gehenna zoals jij zegt.

Maar volgens mij heb ik ook al vaak uit gelegd dat de bijbel met meerdere betekenissen van woorden spreekt en of diepere boodschappen.
Teksten of woorden kunnen ook naar nog iets anders wijzen dan waar het in eerste instantie over gaat.

Net zoals dat er in het oude testament al vele verwijzingen naar Jezus komst etc zijn.
Of personen die een afschaduwing zijn van Jezus.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_194505168
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:44 schreef ATON het volgende:

[..]

Heb je dit ook in de originele Griekse versie ? Voorbeeld:Markus heeft nooit ' Christus ' geschreven, maar wel DE christus ( ho chrestus ). Hij had het niet over Gezalfde, maar DE gezalfde. Wedden dat er in de Griekse basistekst geen ' hel ' staat, maar in het beste geval ' hades ' ?
Het werd ook vaak aangeduid met het hebreeuwse sheool.
Maar het gaat om een plek waar het vuur eeuwig zal branden etc.

En wat is het verschil tussen als ik schrijf Christus en jij zegt DE christus? :?
Jezus is DE Christus, hij is DE gezalfde van God. etc etc.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:15:31 #44
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_194505267
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:35 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

En wat is volgens jouw die gehenna dan waar de mensen naar toe gaan die niet geloofd hebben?
Tja zo kun je anderen verwijten dat zij hun geloof baseren op bijbelse leugens maar je hebt zelf niet door hoe arrogant dat je maakt. Keer op keer bemerk ik bijbelse leugens bij jou. Nu ook weer. Waar staat namelijk in de tekst dat het gaat gaat om mensen die niet geloofd hebben? Dat is gewoon weer iets dat je zelf erbij verzint. Je hebt verder een goed hart en als God bestaat zal die je vast wel redden maar je speelt vaker de advocaat van de duivel door het in een kwaad daglicht zetten van God dan je doorhebt. Vandaar dat ik je d'r op wijs. Dan kun je er misschien ooit mee groeien in je geloof.

Maar goed voor de zoveelste keer. Het dal van Hinnom, in het nieuwe testament 'Gehenna', is een plek waar ten tijde van het OT heidense en afvallige priesters kinderen, na ze eerst te verkrachten, offerden aan Moloch. Een plek die daarom ten tijde van het NT als ontheiligd werd gezien en daarom gebruikt werd als verbrandingsplaats voor afval, kadavers van dieren en misdadigers.

Mijn inziens, dus ik beweer dit niet te stellig, wordt er met de tweede dood (van Openbaringen) de verbranding van het stoffelijk overschot in deze vallei bedoeld. Joden geloven namelijk dat zij ooit na verblijf in het dodenrijk opnieuw hier op aarde zullen rondlopen (in Ezechiel staat daar ook zo'n mooi vertellend visioen over). Daarom worden joden altijd begraven en nooit gecremeerd. Kennelijk zijn er minimaal botten nodig om weer levend te worden uit de eerste dood (niet dat er in de bijbel wordt gesproken over een eerste dood, maar het woord tweede dood impliceert dat er ook een eerste moet zijn).

De hel is dus een plek op aarde. Net zoals het koninkrijk Gods dat is. De hemel zelf is dat niet, maar die kunnen we wel zien, we hoeven alleen maar naar de lucht te kijken. Daar ergens boven ons hoog in de lucht kwam het wezen vandaan dat de bijbel schrijvers zien als hun God.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_194505446
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:15 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Tja zo kun je anderen verwijten dat zij hun geloof baseren op bijbelse leugens maar je hebt zelf niet door hoe arrogant dat je maakt. Keer op keer bemerk ik bijbelse leugens bij jou. Nu ook weer. Waar staat namelijk in de tekst dat het gaat gaat om mensen die niet geloofd hebben? Dat is gewoon weer iets dat je zelf erbij verzint. Je hebt verder een goed hart en als God bestaat zal die je vast wel redden maar je speelt vaker de advocaat van de duivel door het in een kwaad daglicht zetten van God dan je doorhebt. Vandaar dat ik je d'r op wijs. Dan kun je er misschien ooit mee groeien in je geloof.

Maar goed voor de zoveelste keer. Het dal van Hinnom, in het nieuwe testament 'Gehenna', is een plek waar ten tijde van het OT heidense en afvallige priesters kinderen, na ze eerst te verkrachten, offerden aan Moloch. Een plek die daarom ten tijde van het NT als ontheiligd werd gezien en daarom gebruikt werd als verbrandingsplaats voor afval, kadavers van dieren en misdadigers.

Mijn inziens, dus ik beweer dit niet te stellig, wordt er met de tweede dood (van Openbaringen) de verbranding van het stoffelijk overschot in deze vallei bedoeld. Joden geloven namelijk dat zij ooit na verblijf in het dodenrijk opnieuw hier op aarde zullen rondlopen (in Ezechiel staat daar ook zo'n mooi vertellend visioen over). Daarom worden joden altijd begraven en nooit gecremeerd. Kennelijk zijn er minimaal botten nodig om weer levend te worden uit de eerste dood (niet dat er in de bijbel wordt gesproken over een eerste dood, maar het woord tweede dood impliceert dat er ook een eerste moet zijn).

De hel is dus een plek op aarde. Net zoals het koninkrijk Gods dat is. De hemel zelf is dat niet, maar die kunnen we wel zien, we hoeven alleen maar naar de lucht te kijken. Daar ergens boven ons hoog in de lucht kwam het wezen vandaan dat de bijbel schrijvers zien als hun God.
Zoals ik het lees weet of wil je niet weten van een geestelijk wereld.
Jij ziet/ leest alles alleen maar aards en als dingen die je kunt zien.

Efeze 6:12 Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.

Verder weet God precies welke as bij iemand hoort, dus of je gecremeerd, begraven een zeemansgraf of wat dan ook hebt gehad. God kan iedereen doen opwekken.
Want wat als een gelovige ooit door iemand is vermoord en daarna verbrand of misschien wel met een chemisch goedje totaal vernietigd is?
Of iemand valt in een vulkaan?

God weet precies wie er geleefd heeft en weet ook wie er nog geboren wordt.
En kan dus ieder mens weer terug vinden als dat zou moeten.
Maar sowieso is de geest van iemand altijd nog over, die kunnen wij als mens niet letterlijk kapot maken.

[ Bericht 10% gewijzigd door sjoemie1985 op 11-08-2020 15:31:29 ]
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:33:26 #46
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194505561
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:35 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

En wat is volgens jouw die gehenna dan waar de mensen naar toe gaan die niet geloofd hebben?
Dat is iets waar jij niet over gaat.
Praat over de hel en je komt er.
pi_194505666
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:10 schreef sjoemie1985 het volgende:
Het werd ook vaak aangeduid met het hebreeuwse sheool.
Maar het gaat om een plek waar het vuur eeuwig zal branden etc.
Maar dit gaat niet over de hel.

quote:
En wat is het verschil tussen als ik schrijf Christus en jij zegt DE christus? :?
Jezus is DE Christus, hij is DE gezalfde van God. etc etc.
Je Nederlands wat bijspijkeren hoor ! Jan Bakkers is toch niet hetzelfde als Jan de bakker. :7
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:43:20 #48
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194505718
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:26 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Zoals ik het lees weet of wil je niet weten van een geestelijk wereld.
Jij ziet/ leest alles alleen maar aards en als dingen die je kunt zien.

Efeze 6:12 Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.

Verder weet God precies welke as bij iemand hoort, dus of je gecremeerd, begraven een zeemansgraf of wat dan ook hebt gehad. God kan iedereen doen opwekken.
Want wat als een gelovige ooit door iemand is vermoord en daarna verbrand of misschien wel met een chemisch goedje totaal vernietigd is?
Of iemand valt in een vulkaan?

God weet precies wie er geleefd heeft en weet ook wie er nog geboren wordt.
En kan dus ieder mens weer terug vinden als dat zou moeten.
Maar sowieso is de geest van iemand altijd nog over, die kunnen wij als mens niet letterlijk kapot maken.

Joh, ik volg je een beetje, ik ben zelf ook gelovig. Maar ik heb de indruk dat jij denkt hoe alles precies in elkaar zit. In de eerste plaats weet niemand dat en in de tweede plaats moet je met deze uitspraken heel erg oppassen.

En buiten de discussie over het bestaan van hemel of hel, je weet blijkbaar precies wie waar belandt. Waar haal je dit lef vandaan? Man, denk eens goed na over wat je hier schrijft. Zo werkt dat echt niet.
Praat over de hel en je komt er.
pi_194505776
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:55 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik het niet weet, ik vraag wat volgens jouw de gehenna is waar uiteindelijk de ongelovigen terecht zullen komen.
Ze zullen namelijk veroordeled worden en ergens terecht komen op een plek waar men jammert en knarsetand, ook wel de uiterste duisternis, poel van vuur genoemd of gehenna zoals jij zegt.

Maar volgens mij heb ik ook al vaak uit gelegd dat de bijbel met meerdere betekenissen van woorden spreekt en of diepere boodschappen.
Teksten of woorden kunnen ook naar nog iets anders wijzen dan waar het in eerste instantie over gaat.

Net zoals dat er in het oude testament al vele verwijzingen naar Jezus komst etc zijn.
Of personen die een afschaduwing zijn van Jezus.
Wat maak jij d'r weer een potje van. Je struikelt hier steeds weer over je eigen verzinsels. Gelukkig ben je niet in de middeleeuwen geboren of je hadden je op de brandstapel gezet.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:48:40 #50
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194505829
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:26 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Zoals ik het lees weet of wil je niet weten van een geestelijk wereld.
Jij ziet/ leest alles alleen maar aards en als dingen die je kunt zien.

Efeze 6:12 Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.

Verder weet God precies welke as bij iemand hoort, dus of je gecremeerd, begraven een zeemansgraf of wat dan ook hebt gehad. God kan iedereen doen opwekken.
Want wat als een gelovige ooit door iemand is vermoord en daarna verbrand of misschien wel met een chemisch goedje totaal vernietigd is?
Of iemand valt in een vulkaan?

God weet precies wie er geleefd heeft en weet ook wie er nog geboren wordt.
En kan dus ieder mens weer terug vinden als dat zou moeten.
Maar sowieso is de geest van iemand altijd nog over, die kunnen wij als mens niet letterlijk kapot maken.

Hoe weet je dat?
Praat over de hel en je komt er.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')