Nah... als ik zou moeten kiezen waar die wattenstaaf in gaat....quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ironisch genoeg is het 'gedwongen testen' van iemand, volgens de wet, dus ook verkrachting, want binnendringen van het lichaam met een voorwerp.
Niet voor de wet voor zover ik me kan herinneren. Lijkt me ook een beetje lastig te bewijzen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo’n test is seksueel ja? Das een voorwaarde voor verkrachting he?
Ah oké, we rammen wat onzintekst het internet op en als we ongelijk krijgen, dan verschuiven we de doelpalen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:30 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik zal even voor je navragen wanneer dit stuk is geschreven. Ik vermoed in maart of april. Met de huidige inzichten over de virusverspreiding zijn een aantal van deze aanbevelingen in ieder geval totaal niet realistisch meer. Dat zal waarschijnlijk iedereen onderkennen.
Jawel. Speciaal voor je gecheckt. “Seksueel binnendringen” staat er letterlijk in.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:32 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Niet voor de wet voor zover ik me kan herinneren.
En hoe zit het met sporten? Mag dat dan ook niet? Doe gewoon lekker dezelfde tactiek als Pakistan. Paar weken pijn en dan ben je er vanaf.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:27 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.containmentnu.nl/articles/versoepeling
[ afbeelding ]
Ik zoek het voor je uit, goed? Als je me op twitter, in de podcast of in alle media waarin Containment Nu hun verhaal kunt aantonen dat ze nog steeds voor deze 'mogelijkheden' pleiten hoor ik het graag.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Ah oké, we rammen wat onzintekst het internet op en als we ongelijk krijgen, dan verschuiven we de doelpalen.
Ja, of deuren dicht lassen zoals in Wuhan. Werkt goed, tot er per ongeluk een uitbraak komt van iemand over de grens, en dan mag je het hele riedeltje opnieuw gaan doen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:34 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
En hoe zit het met sporten? Mag dat dan ook niet? Doe gewoon lekker dezelfde tactiek als Pakistan. Paar weken pijn en dan ben je er vanaf.
Qua ziektebeeld is Ebola natuurlijk op geen enkele mogelijk manier te vergelijken met Corona.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:36 schreef Gretzl het volgende:
Nu gezondheidsexpert Ginny Mooij bij de radio, ook met een goed verhaal![]()
Zij heeft veel ervaring met de recente ebola-uitbraak
Ik zie zelf ook liever dat de kwaliteit van speekseltesten steeds verder omhoog gaat en het uiteindelijk een volwaardig alternatief is voor de reguliere test. Uit eigen ervaring kan ik beamen dat de test ook niet als heel prettig ervoer. Geen reden om me niet meer te willen laten testen, maar het is niet iets wat je elke 7 dagen vrijwillig wil laten doen omdat het niks voorstelt.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Een test waarbij er een vreemd voorwerp in je lichaamsholte gefrot moet worden vind ik niet 'laagdrempelig' eerlijk gezegd.
Dat dus, als het een simpele speekseltest is bijvoorbeeld dan laat ik me zonder problemen elke dag testen (en zou ik ook geen moeite hebben met verplichte tests). Maar niet met de testmethode zoals ie nu is.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:38 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik zie zelf ook liever dat de kwaliteit van speekseltesten steeds verder omhoog gaat en het uiteindelijk een volwaardig alternatief is voor de reguliere test. Uit eigen ervaring kan ik beamen dat de test ook niet als heel prettig ervoer. Geen reden om me niet meer te willen laten testen, maar het is niet iets wat je elke 7 dagen vrijwillig wil laten doen omdat het niks voorstelt.
Dus ik zou mezelf ook vooral preventief laten testen als het noodzakelijk is (bij reizen).
Je moet het ook niet overdrijven. Veel meer dan even kriebelen was de belasting niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat dus, als het een simpele speekseltest is bijvoorbeeld dan laat ik me zonder problemen elke dag testen (en zou ik ook geen moeite hebben met verplichte tests). Maar niet met de testmethode zoals ie nu is.
Met het verschil dat niet-medische interventies niks veranderen aan het aantal personen dat bevattelijk is voor het virus, maar enkel de verspreiding onderdrukken, dus kan het snel oplaaien. Waar dus ook gelijk de crux zit van containment.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja, of deuren dicht lassen zoals in Wuhan. Werkt goed, tot er per ongeluk een uitbraak komt van iemand over de grens, en dan mag je het hele riedeltje opnieuw gaan doen.
Ja, we laten de randstad lekker los, vervolgens in het noorden een zeer streng regime instellen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 17:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Want in Noord-Nederland hebben we zoveel problemen? Corona is er nooit van de grond gekomen, noordelijke provincies staan bovenaan in de lijst van minst getroffen regio's in Europa. Dus dit lijkt mij problemen te willen oplossen die er niet zijn.
Ik had er een paar seconden last van. Als dat staafje nog langer in mijn neusholte was gebleven was het wel een stuk pijnlijker geweest. Dus heel prettig is het niet, maar vergeleken met bijvoorbeeld bloedprikken is het maar iets heftiger.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je moet het ook niet overdrijven. Veel meer dan even kriebelen was de belasting niet.
Alle maatregelen die we nu hebben zijn toch niet-medisch?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:43 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Met het verschil dat niet-medische interventies niks veranderen aan het aantal personen dat bevattelijk is voor het virus, maar enkel de verspreiding onderdrukken, dus kan het snel oplaaien. Waar dus ook gelijk de crux zit van containment.
Ja, net als in Wuhan. Pakistan had een lockdown, maar omdat de nevenschade, vooral voor de economie, zo groot was, werd deze opgeschort. Vervolgens schoten de aantallen door het dak, exponentieel uiteraard, maar uiteindelijk kwam het kantelpunt en ontstond er een daling die gelijk was aan de stijging. Farr's laws.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:45 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Alle maatregelen die we nu hebben zijn toch niet-medisch?
Ja, ik zit ook klaar.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:45 schreef Confetti het volgende:
Zak chips staat klaar. Het is al weer even geleden.
quote:
Voor diegenen die het item willen terugluisteren:quote:Op donderdag 6 augustus 2020 17:48 schreef Gretzl het volgende:
Mocht er hier in deze topicreeks nog iemand rondhangendie nog steeds de gedachte heeft: 'Zo'n containmentstrategie, wat houdt dat nu eigenlijk precies in? Ik zou er graag wel wat meer over willen weten.'
Straks op Radio 1 licht een van de initiatiefnemers het toe:
[ twitter ]
Maar Pakistan heeft toch ook nog geen exit-strategie in kunnen zetten toch? Ze hebben nog geen social distancing los kunnen laten? Want dat is voor mij het punt waarop ik het als een succes beschouw.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:49 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ja, net als in Wuhan. Pakistan had een lockdown, maar omdat de nevenschade, vooral voor de economie, zo groot was, werd deze opgeschort. Vervolgens schoten de aantallen door het dak, exponentieel uiteraard, maar uiteindelijk kwam het kantelpunt en ontstond er een daling die gelijk was aan de stijging. Farr's laws.
Bloedprikken vind ik toch wat heftigerquote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik had er een paar seconden last van. Als dat staafje nog langer in mijn neusholte was gebleven was het wel een stuk pijnlijker geweest. Dus heel prettig is het niet, maar vergeleken met bijvoorbeeld bloedprikken is het maar iets heftiger.
Vertel het VWS. Ze zal vast niet voor niets zijn gevraagd voor VWS om mee te evalueren over de corona-aanpak.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Qua ziektebeeld is Ebola natuurlijk op geen enkele mogelijk manier te vergelijken met Corona.
Als je geen maatregelen meer hebt, is er ook geen exit-strategie nodig.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar Pakistan heeft toch ook nog geen exit-strategie in kunnen zetten toch? Ze hebben nog geen social distancing los kunnen laten? Want dat is voor mij het punt waarop ik het als een succes beschouw.
Het enige land waarvan ik weet dat het 'schoon' is en is gebleven is Nieuw-Zeeland, maar dan ook door een heel strikt grensbeleid.
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:45 schreef Confetti het volgende:
Zak chips staat klaar. Het is al weer even geleden.
quote:
Rutte: "Ik ben van mening veranderd inzake Corona!"quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik zit ook klaar.
Het begint zoooooooooo!!!!! Allemaal.
Taiwan: 3 dodenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar Pakistan heeft toch ook nog geen exit-strategie in kunnen zetten toch? Ze hebben nog geen social distancing los kunnen laten? Want dat is voor mij het punt waarop ik het als een succes beschouw.
Het enige land waarvan ik weet dat het 'schoon' is en is gebleven is Nieuw-Zeeland, maar dan ook door een heel strikt grensbeleid.
Nee, wel ijs! Vliegt de winkel uit!quote:
Hamsteren!quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:57 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nee, wel ijs! Vliegt de winkel uit!
Oeiiii.... nieuwe een hockeystick , misschien is Covid gelijk te koppelen aan CO2quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:55 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Taiwan: 3 doden
[ afbeelding ]
Vietnam: 0 doden
[ afbeelding ]
Vietnam moet wel weer aan de bak nu, want het lijkt er op dat toeristen voor een eerste serieuze infectiehaard hebben gezorgd.
@AchJa, dan gebeurt er weer eens wat in ons aangeharkte Holland!quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:58 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
Mensen in die chats meteen weer om lockdown roepen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |