abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 31 juli 2020 @ 19:45:15 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194343705
Afgelopen week een vakantie met twee vrienden in de Eiffel in Duitsland. Geregeld via Booking.com. Bij aankomst 100 euro borg betaald. Goede week gehad. Maar nu krijgen we van de eigenaar ineens een bericht dat hij denkt dat we stiekem met vier personen waren in plaats van drie. En nu wil hij dat we daarvoor gaan betalen.

Dit baseert hij, ondanks dat hij ons bij aankomst met 3en gezien heeft, op het feit dat er vier stuks beddengoed gebruikt zijn. Dit klopt omdat een van ons zijn deken te warm vond en die gewisseld heeft met een andere. Dat hebben we uitgelegd. Verder hebben wij hem foto's van de bonnen van 2 attracties waar we geweest zijn gestuurd waar 3 kaartjes zijn afgerekend, en nog een restaurantrekening met 3 hoofdgerechten. Maar daar gaat hij niet op in en hij heeft het bij booking.com gemeld.

Ik schat dat de extra betaling die hij wil een euro of 170 gaat zijn. En ook al zou ik niet betalen kan ik dus naar de borg fluiten. En die wil ik natuurlijk gewoon terug. Zeker ook omdat een aantal zaken zoals in de advertentie vermeld waren niet waargemaakt zijn. Zo was er geen vaatwasser en de beloofde WIFI was de hele week stuk. Daar wilden we aanvankelijk niet moeilijk over gaan doen. Maar als hij op deze wijze geld van ons afhandig wil maken dan zetten we dat er graag tegenover.

Ik heb nu contact opgenomen met Booking.com. Maar ze hebben een nogal gaar helpsysteem online en via hun telefoonnummer is er nu even geen Nederlandstalige hulp beschikbaar dus ik bel morgen maar weer.

Maar iemand die dit soort ervaringen heeft en hoe ik hier mijn recht haal? Ik heb namelijk geen zin in geld kwijt te zijn aan deze eikel.
pi_194343785
Betaal je bij booking niet gewoon per accommodatie IPV p.p.
pi_194343841
Ik zou het verlies van de borg voor lief nemen en de boel als een zwijnenstal achter laten.
So we just called him Fred too
  vrijdag 31 juli 2020 @ 19:56:19 #4
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194343871
Booking is prima totdat je een probleem hebt. De klantenservice is nml aids. Succes
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  vrijdag 31 juli 2020 @ 19:57:39 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194343888
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:54 schreef Fred2 het volgende:
Ik zou het verlies van de borg voor lief nemen en de boel als een zwijnenstal achter laten.
Dat kan niet meer. Inmiddels ben ik thuis.
pi_194343967
Gewoon terugklagen bij Booking.com.

Bij de Klantenservice heb je via de juiste linkjes in een paar klikken een chat met een medewerker van Booking.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:11:48 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194344093
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:03 schreef spinazieruiker het volgende:
Gewoon terugklagen bij Booking.com.

Bij de Klantenservice heb je via de juiste linkjes in een paar klikken een chat met een medewerker van Booking.
Ik krijg dat dus totaal niet voor elkaar. Ik kom bij hun help center steeds weer bij dezelfde pagina uit waar ik een soort search kan doen of het probleem kan beschrijven. Maar geen idee of daar iets van aankomt. Echt totale bagger.
pi_194344113
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik krijg dat dus totaal niet voor elkaar. Ik kom bij hun help center steeds weer bij dezelfde pagina uit waar ik een soort search kan doen of het probleem kan beschrijven. Maar geen idee of daar iets van aankomt. Echt totale bagger.
Even beter kijken. De functie bestaat.

Ben je ingelogd? Heb je bij je boeking niet ergens een knopje ondersteuning of iets dergelijks?
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:22:54 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194344243
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:13 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Even beter kijken. De functie bestaat.

Ben je ingelogd? Heb je bij je boeking niet ergens een knopje ondersteuning of iets dergelijks?
Ja ik ga naar "Bij welke boeking heb je hulp nodig?" en selecteer de accomodatie. Dan komt er alleen maar een een veld met "Hoe kunnen we helpen?". Maar als ik daar mijn verhaal intyp wordt het blauw als ik op volgende klik en gebeurt er verder niets. Dus geen idee of dat ook ergens aankomt.

En via die boeking kom ik bij hetzelfde terecht. :')
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:23:54 #10
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_194344260
Gewoon via de app contacteren
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:29:43 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194344323
quote:
Ja die weg had ik ook gevonden. Maar klik ik op ga naar help centre dan krijg ik wat ik eerder omschreef. Nergens livechat. Maar misschien is die offline nu?

Morgen maar eens bellen.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:44:33 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194344518
Heb het ook even gemaild naar klanten.service@booking.com. Eens zien of ze reageren.

Maar graag hoor ik hier ook even wat ervaringen met hoe ik
-Voorkom dat ik een incassobureau op mn dak krijg als ik niet betaal
-Ik mijn borg terug kan eisen

Ik heb gelukkig een rechtsbijstandverzekering
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 20:53:10 #14
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_194344619
Gewoon 25 pp lappen voor die borg. Is goedkoper dan de moeite
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_194344664
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:53 schreef Plompzakker het volgende:
Gewoon 25 pp lappen voor die borg. Is goedkoper dan de moeite
:D
pi_194344835
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:53 schreef Plompzakker het volgende:
Gewoon 25 pp lappen voor die borg. Is goedkoper dan de moeite
Hardop gelachen. 🤣
pi_194344845
Ik zou die ¤100 ook laten zitten denk ik. Zondegeld maar soms zit het mee en soms zit het tegen.
pi_194344893
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zou die ¤100 ook laten zitten denk ik. Zondegeld maar soms zit het mee en soms zit het tegen.
Ik denk ook dat die Duitser echt denkt dat ze met zijn 4en waren, en het niet zegt alleen maar om ze een oor aan te naaien.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 21:24:36 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194345001
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik denk ook dat die Duitser echt denkt dat ze met zijn 4en waren, en het niet zegt alleen maar om ze een oor aan te naaien.
Tja wie ons gaat beschuldigen mag bewijzen. Wij hebben in ieder geval ook een verklaring en bewijzen van een 3-mans vakantie.
pi_194345155
Hoe heb je dit betaald? En hoe zou je dit terug krijgen?
Eerst denken, dan typen
  vrijdag 31 juli 2020 @ 21:38:30 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194345166
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:37 schreef Piger het volgende:
Hoe heb je dit betaald? En hoe zou je dit terug krijgen?
Cash betaald, zou het terug overgemaakt krijgen van Booking.com
pi_194345261
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Cash betaald, zou het terug overgemaakt krijgen van Booking.com
Ga er vanuit dat booking het wel oplost, maar:

- Betaal via creditcard. Heb je daar nog evt. verzekering
- Liefst verklaring retour borg vragen of creditcard reserveren door laten scheuren na vertrek
Eerst denken, dan typen
pi_194345521
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zou die ¤100 ook laten zitten denk ik. Zondegeld maar soms zit het mee en soms zit het tegen.
Echt? Dit zou voor mij een principekwestie worden, al zou ik aan het einde van de rit ¤250 aan kosten hebben dan nog zou ik die ¤100 niet zomaar afschrijven.

Voor sommige zaken ben ik het met je eens, maar in dit geval niet. Mits TS de waarheid spreekt natuurlijk
  vrijdag 31 juli 2020 @ 22:05:37 #24
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194345573
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zou die ¤100 ook laten zitten denk ik. Zondegeld maar soms zit het mee en soms zit het tegen.
Ik zou graag zien dat booking deze huisjeseigenaar uit t systeem gooit om zulk gedoe. >:)
  vrijdag 31 juli 2020 @ 22:09:02 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194345630
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:02 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Echt? Dit zou voor mij een principekwestie worden, al zou ik aan het einde van de rit ¤250 aan kosten hebben dan nog zou ik die ¤100 niet zomaar afschrijven.

Voor sommige zaken ben ik het met je eens, maar in dit geval niet. Mits TS de waarheid spreekt natuurlijk
Het heeft voor mij weinig zin hier te gaan liegen. Dan krijg je immers geen nuttig advies.

Nou ben ik niet zo principieel als jij. Maar ik heb geen ervaring met dit soort gezeik. Dus ik ben benieuwd hoe anderen dit soort situaties hebben aangepakt.
pi_194345643
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:02 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Echt? Dit zou voor mij een principekwestie worden, al zou ik aan het einde van de rit ¤250 aan kosten hebben dan nog zou ik die ¤100 niet zomaar afschrijven.

Voor sommige zaken ben ik het met je eens, maar in dit geval niet. Mits TS de waarheid spreekt natuurlijk
Ik lees dat de borg is betaald aan Booking.com. Dan is het een ander verhaal en zou ik ook denken..laat die het maar terugbetalen. Als ik het bij die Duitser zelf zou moeten halen dan zou ik het erbij laten zitten.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 22:10:50 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194345656
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik lees dat de borg is betaald aan Booking.com. Dan is het een ander verhaal en zou ik ook denken..laat die het maar terugbetalen. Als ik het bij die Duitser zelf zou moeten halen dan zou ik het erbij laten zitten.
De borg is aan die Duitser betaald. Maar Booking.com zou moeten regelen dat het terug bij mij komt.
pi_194348300
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De borg is aan die Duitser betaald. Maar Booking.com zou moeten regelen dat het terug bij mij komt.
Nope. A fool and zijn money are soon parted. Nooit in cash betalen. Dat willen oplichters enkel en alleen.
pi_194348352
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De borg is aan die Duitser betaald. Maar Booking.com zou moeten regelen dat het terug bij mij komt.
Nur ein Tipp, schreiben Sie eine ziemlich verdammte Rezension für diesen Deutschen auf seiner Profilseite. Es wird zukünftige Gäste warnen und abschrecken.
pi_194350418
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:44 schreef Hexagon het volgende:
Maar graag hoor ik hier ook even wat ervaringen met hoe ik
-Voorkom dat ik een incassobureau op mn dak krijg als ik niet betaal
Wie zou dat bureau op je af moeten sturen?

quote:
Ik heb gelukkig een rechtsbijstandverzekering
Gaan die zoveel moeite doen voor 100 euro?
So we just called him Fred too
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 09:37:25 #31
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194350490
Alsof die Duitser extra kosten heeft ook op 4 ipv 3 personen. Wat een lul :')

En laat hem meteen je fiets teruggeven
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 09:48:54 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194350605
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 09:29 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Wie zou dat bureau op je af moeten sturen?
Booming.com wellicht, als die dat namens die Duitser doen.

quote:
Gaan die zoveel moeite doen voor 100 euro?
Geen idee maar ik betaal die premie natuurlijk ook niet voor niets
pi_194351454
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 09:37 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Alsof die Duitser extra kosten heeft ook op 4 ipv 3 personen. Wat een lul :')

En laat hem meteen je fiets teruggeven
Het enige wat ik kan bedenken is verzekeringskosten maar dat zijn voor hotels. Deze is dat overduidelijk niet. En in een nacht gebruikt die 4e persoon niet dusdanig veel water of electriciteit dat er sprake is van een verschil in kosten tussen die van met zijn 3en.
pi_194351471
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 09:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Booming.com wellicht, als die dat namens die Duitser doen.
[..]

Geen idee maar ik betaal die premie natuurlijk ook niet voor niets
Misschien kan de reisverzekering meer voor je doen.
  Redactie Frontpage zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:17:43 #35
38148 crew  Innisdemon
pi_194351610
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 11:06 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Misschien kan de reisverzekering meer voor je doen.
Hoe had je dat gedacht?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_194352347
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 09:48 schreef Hexagon het volgende:
Booking.com wellicht, als die dat namens die Duitser doen.
Een incassobureau stuur je weer weg met de mededeling dat de vordering niet juist is omdat jullie niet met 4 maar met 3 waren.
Dan mogen zij het tegendeel bewijzen, verkreukeld beddengoed is dan niet genoeg.

Op welk punt kwam die borg ter sprake?
Was dat al bij de boeking op booking.com?
Of kwam de verhuurder daar zelf mee?

Je kunt ook zelf een incassobureau op de verhuurder afsturen.
Zoek even op Duitse consumentensites over welk bureau het meest geklaagd wordt en bied daar je vordering aan.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194353008
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 01:04 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Nur ein Tipp, schreiben Sie eine ziemlich verdammte Rezension für diesen Deutschen auf seiner Profilseite. Es wird zukünftige Gäste warnen und abschrecken.
Lijkt me idd de beste oplossing als het via de fatsoenlijke wijze niet lukt.

@TS: Misschien kan je nog wat recensies vinden op Facebook omtrent deze verhuurder en misschien wel de oplossing voor dit probleem. Kan zomaar zijn dat jij niet eerste bent bij wie de verhuurder dit heeft proberen te flikken.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:29:14 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194353406
Booking.com gebeld, maar ik moet op een werkdag maar terugbellen. Dat doen we dan maar.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:33:16 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194353441
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 12:09 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Een incassobureau stuur je weer weg met de mededeling dat de vordering niet juist is omdat jullie niet met 4 maar met 3 waren.
Dan mogen zij het tegendeel bewijzen, verkreukeld beddengoed is dan niet genoeg.

Op welk punt kwam die borg ter sprake?
Was dat al bij de boeking op booking.com?
Of kwam de verhuurder daar zelf mee?

Je kunt ook zelf een incassobureau op de verhuurder afsturen.
Zoek even op Duitse consumentensites over welk bureau het meest geklaagd wordt en bied daar je vordering aan.
Die borg werd al aangegeven op de site. Moest eigenlijk per creditcard maar die heb ik geen. Toen via een bericht met de verhuurder afgesproken dat ik die contant kon betalen bij aankomst.

Achteraf niet zo slim van me dus.

Zal vanavond eens googlen wat er over die tent te vinden is
pi_194355818
In hoeverre ben je al uitgepraat met de verhuurder?
Je zou het er nog een keer op kunnen wagen.

Laat weten dat je niet meegaat met zijn verhaal. Hij gaat die extra huur niet krijgen en je wil de borg terug.
Als hij inziet dat hij zich heeft vergist en het netjes afhandelt dan is het voor jou goed opgelost.
Wil hij dat niet dan zul jij helaas vervelende stappen moeten gaan nemen om de borg alsnog terug te krijgen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194355900
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 16:17 schreef jeroen25 het volgende:
In hoeverre ben je al uitgepraat met de verhuurder?
Je zou het er nog een keer op kunnen wagen.

Laat weten dat je niet meegaat met zijn verhaal. Hij gaat die extra huur niet krijgen en je wil de borg terug.
Als hij inziet dat hij zich heeft vergist en het netjes afhandelt dan is het voor jou goed opgelost.
Wil hij dat niet dan zul jij helaas vervelende stappen moeten gaan nemen om de borg alsnog terug te krijgen.
Rechtszaak is het enige wat resteert. Booking.com kan geen dwangmaatregeoen opleggen.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:21:07 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194356708
Mochten Booking.com en die Duitser niet thuisgeven dan bel ik mijn rechtsbijstandverzekering nog wel. Als het echt een kansloos verhaal wordt en me meer geld gaat kosten dan houdt het op.

[ Bericht 4% gewijzigd door noodgang op 03-08-2020 23:16:41 ]
pi_194357623
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 17:21 schreef Hexagon het volgende:
Mochten Booking.com en die mof niet thuisgeven dan bel ik mijn rechtsbijstandverzekering nog wel. Als het echt een kansloos verhaal wordt en me meer geld gaat kosten dan houdt het op.
Een slechte review plaatsen. Niet alleen op Booking.com, maar ook op Google Maps. ;)
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:38:49 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194357769
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 18:30 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Een slechte review plaatsen. Niet alleen op Booking.com, maar ook op Google Maps. ;)
Ga ik zeker doen. Ook even wat over bokking.com op Twitter gooien denk ik. Wil ook nog wel eens helpen.
pi_194358155
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 18:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ga ik zeker doen. Ook even wat over bokking.com op Twitter gooien denk ik. Wil ook nog wel eens helpen.
Naja in theorie kan booking.com hem ertoe 'dwingen' het geld terug te betalen op straffe van een verwijdering van zijn profiel van de site en een blokkering van toekomstig verhuur maar in de praktijk zie ik het niet zo ver komen. Want het betreft hier een huurdersgeschil en die zijn nooit zo zwart-wit. Hij kan trouwens schade aan de woning beweren en dan gaan ze echt niet een agent van bol.com op pad sturen om het te controleren.

Bovendien heb je de issue van betaalwijze. Je hebt trouwens contant betaald dus hoe moet hij terugstorten? Ben je bereid om met hem weer af te spreken? Zo gaat dat niet.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:32:47 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194358530
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 19:03 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Naja in theorie kan booking.com hem ertoe 'dwingen' het geld terug te betalen op straffe van een verwijdering van zijn profiel van de site en een blokkering van toekomstig verhuur maar in de praktijk zie ik het niet zo ver komen. Want het betreft hier een huurdersgeschil en die zijn nooit zo zwart-wit. Hij kan trouwens schade aan de woning beweren en dan gaan ze echt niet een agent van bol.com op pad sturen om het te controleren.

Bovendien heb je de issue van betaalwijze. Je hebt trouwens contant betaald dus hoe moet hij terugstorten? Ben je bereid om met hem weer af te spreken? Zo gaat dat niet.
De afspraak was dat hij het met booking.com zou regelen en die het dan zouden terugstorten.

Verder ga ik het zien. Maar niets proberen levert zeker niets op.
pi_194358536
Ik zou het ook niet laten zitten. Ik zou hier voor een tientje nog achteraan gaan. Als hij dit bij jou flikt doet hij dat bij iedereen. Daar mogen Booking en toekomstige gasten best van weten.
pi_194358594
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 19:03 schreef Eindbaas_ het volgende:
Bovendien heb je de issue van betaalwijze. Je hebt trouwens contant betaald dus hoe moet hij terugstorten? Ben je bereid om met hem weer af te spreken? Zo gaat dat niet.
Dat moet toch geen probleem zijn?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194359133
@TS, met wie heb je een overeenkomst? Met booking.com of die malle Duitser? Ik vermoed via booking.com want aan hen heb je betaald voor de overnachtingen. Wellicht zijn ze aangesloten bij de geschillencommissie, ik heb al even gekeken en ze zijn in elk geval geen lid van de anvr, dus waarschijnlijk niet.

Ik zie op de site van booking.com wel het volgende: https://secure.booking.co(...)QzODRiOGY2NdgCBuACAQ

Echter weet ik niet hoe onafhankelijk dit is...
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:45:25 #50
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_194360433
Zat die 4e persoon niet in het achterhuis? Ze blijven wantrouwend die Duitsers.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:49:45 #51
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194361902
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 21:45 schreef Mubassie het volgende:
Zat die 4e persoon niet in het achterhuis? Ze blijven wantrouwend die Duitsers.
Alleen als er ook een boekenkast stond
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 3 augustus 2020 @ 13:16:32 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194383853
Nou booking.com gebeld. Maar die gaven aan dat als we geen bewijs hebben dat we de borg betaald hebben, we weinig kunnen beginnen. Dat begrijp ik wel.

We gaan het voor de vorm nog eens zelf en door booking.com vriendelijk vragen (dat wilden ze nog wel doen) Dan laat ik mijn rechtsbijstand ook maar met rust want die zullen weinig anders gaan antwoorden vermoed ik zo.

Gelukkig dat deze les dan niet meer van 33 euro 33 kost. Maar die ... kan een aantal negatieve reviews gaan verwachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door noodgang op 03-08-2020 23:18:14 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 augustus 2020 @ 13:19:37 #53
408813 crew  trein2000
pi_194383894
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:16 schreef Hexagon het volgende:
Nou booking.com gebeld. Maar die gaven aan dat als we geen bewijs hebben dat we de borg betaald hebben, we weinig kunnen beginnen. Dat begrijp ik wel.

We gaan het voor de vorm nog eens zelf en door booking.com vriendelijk vragen (dat wilden ze nog wel doen) Dan laat ik mijn rechtsbijstand ook maar met rust want die zullen weinig anders gaan antwoorden vermoed ik zo.

Gelukkig dat deze les dan niet meer van 33 euro 33 kost. Maar die kutmof kan een aantal negatieve reviews gaan verwachten.
Even slim aanpakken en die kerel mailen dat je je borg terug wil. Als ie daar op reageert met “krijg je niet“ heb je iig bewijs dat je het betaald hebt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 3 augustus 2020 @ 13:25:46 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194383970
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Even slim aanpakken en die kerel mailen dat je je borg terug wil. Als ie daar op reageert met “krijg je niet“ heb je iig bewijs dat je het betaald hebt.
Voor booking.com was dat niet voldoende bewijs iig om er meer werk van de maken (heb er ook naar gevraagd).
  maandag 3 augustus 2020 @ 13:45:50 #55
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194384210
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Voor booking.com was dat niet voldoende bewijs iig om er meer werk van de maken (heb er ook naar gevraagd).
Ja zo lust ik er nog wel een paar...
Gewoon ook Booking op Facebook en Twitter aanspreken.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 3 augustus 2020 @ 13:49:41 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194384251
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:45 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ja zo lust ik er nog wel een paar...
Gewoon ook Booking op Facebook en Twitter aanspreken.
Ik ben wel benieuwd in hoeverre ze volgens de kenners hier gelijk hebben.
  maandag 3 augustus 2020 @ 13:57:47 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194384349
Benieuwd wel of je er nog iets van terug ziet

Hoe en wanneer heeft de eigenaar van de toko je op de hoogte gesteld van het niet terug geven van je borg?

Ik weet niet hoeveel reviews er überhaupt over deze accommodatie staan, maar zou lekker dreigen met slechte reviews met screenshots en alles erbij.

En dat ook ten uitvoer brengen met naam en toenaam.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194384354
Ik zou Booking idd op FB, Twitter, enz aanspreken. Dat trekt toch meer aandacht en maakt wil om iets aan de situatie te doen.

Die Duitser zou ik verder op elke reviewsite een negatieve beoordeling geven. Wat een grapjurk zeg.
Slechte reviews op een paar flinke sites (ook Google Maps) gaan hem meer pijn doen dan jullie die 100 euro 3 personen samen.
  maandag 3 augustus 2020 @ 13:58:20 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194384360
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:57 schreef Gruj0 het volgende:
Ik zou Booking idd op FB, Twitter, enz aanspreken. Dat trekt toch meer aandacht en maakt wil om iets aan de situatie te doen.

Die Duitser zou ik verder op elke reviewsite een negatieve beoordeling geven. Wat een grapjurk zeg.
Slechte reviews op een paar flinke sites (ook Google Maps) gaan hem meer pijn doen dan jullie die 100 euro 3 personen samen.
Dit ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194384397
Laat je andere 2 maten ook reviews schrijven. Zij hebben daar ook recht op. 3 slechte reviews op elke website gaat toch wel pijn doen. Misschien dat hij deze oplichting dan gelijk afleert. :P
  maandag 3 augustus 2020 @ 14:00:26 #61
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_194384398
Welk bewijs heeft die man nou helemaal. Ik had niet eens die restaurantbonnen laten zien.
Een beslapen bed is HET bewijs dat jullie met 4 waren?

Laat hem even kijken of er ook nog op een stoel is gezeten, uit een kopje is gedronken en van een bordje is gegeten. Misschien ook nog met een mesje gegeten en een vorkje geprikt.

Zo ja, dan was de dader vast sneeuwwitje.
Tot nooit .......
pi_194384505
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Voor booking.com was dat niet voldoende bewijs iig om er meer werk van de maken (heb er ook naar gevraagd).
Aanbetaling van de borg is toch verplicht om de accommodatie af te kunnen nemen? De afgenomen accommodatie is dan toch al genoeg bewijs op zich?
  maandag 3 augustus 2020 @ 14:10:58 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194384550
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:07 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Aanbetaling van de borg is toch verplicht om de accommodatie af te kunnen nemen? De afgenomen accommodatie is dan toch al op zich genoeg bewijs?
Die borg is iets van de verhuurder zelf blijkbaar. Dus die kan theoretisch gezien ook daar vanaf zien.

Lijkt natuurlijk absurd maar juridisch gezien natuurlijk een lastige.

Eerst volgende stap gaat in ieder geval zijn dat die vriend van mij die direct contact met hem heeft nog een keertje een verzoek doet te betalen.
  maandag 3 augustus 2020 @ 14:11:30 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194384556
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:00 schreef Gruj0 het volgende:
Laat je andere 2 maten ook reviews schrijven. Zij hebben daar ook recht op. 3 slechte reviews op elke website gaat toch wel pijn doen. Misschien dat hij deze oplichting dan gelijk afleert. :P
Als de mogelijkheden uitgeput zijn dan kan hij die zeker gaan verwachten.
pi_194384604
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als de mogelijkheden uitgeput zijn dan kan hij die zeker gaan verwachten.
Succes en niet opgeven. Je doet nu met je vrienden misschien wat meer moeite, maar wie weet hoeveel mensen hij op dezelfde manier 100¤ heeft afgetroggeld en die daartegen helemaal niks hebben gedaan omdat ze het teveel moeite vonden.
  maandag 3 augustus 2020 @ 16:04:03 #66
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_194386273
mijn ervaring is dat slechte reviews vaak moeilijk vindbaar zijn. Mijn goede reviews staan vaak boven aan. Naar de slechte moet ik stevig zoeken.
Tot nooit .......
pi_194386423
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:04 schreef Speekselklier het volgende:
mijn ervaring is dat slechte reviews vaak moeilijk vindbaar zijn. Mijn goede reviews staan vaak boven aan. Naar de slechte moet ik stevig zoeken.
Misschien kan je daar omheen werken door om de zoveel tijd te verversen. Als je dan sorteert op meest recent bovenaan of zo, dan krijg je die vanzelf weer te zien. :P
pi_194386550
Dit soort mensen tot op het bot neten. 😈
pi_194392385
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
@:ts, met wie heb je een overeenkomst? Met booking.com of die malle Duitser? Ik vermoed via booking.com want aan hen heb je betaald voor de overnachtingen. Wellicht zijn ze aangesloten bij de geschillencommissie, ik heb al even gekeken en ze zijn in elk geval geen lid van de anvr, dus waarschijnlijk niet.

Ik zie op de site van booking.com wel het volgende: https://secure.booking.co(...)QzODRiOGY2NdgCBuACAQ

Echter weet ik niet hoe onafhankelijk dit is...
Heb je überhaupt ooit een overeenkomst met Booking of bemiddelen ze altijd en alleen maar?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194392772
Ik zou proberen hem te laten bekennen dat de borg is betaald en het dan weer in de handen van Booking te leggen.
Dat je mailt dat je de betaalde borg van ¤100 gewoon terug wilt. Als hij daar op reageert 'nee, jouw borg krijg je niet terug' is er bewijs dat de borg betaald is.
pi_194397582
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 23:04 schreef baskick het volgende:

[..]

Heb je überhaupt ooit een overeenkomst met Booking of bemiddelen ze altijd en alleen maar?
Weet ik niet, nog nooit geboekt via booking.com (doe altijd via reisorganisatie of anders rechstreeks hotel opbellen). Ga er maar vanuit dat ze het erop gooien dat ze alleen bemiddelen, maar wat mij betreft geldt gewoon aan wie je betaalt je de overeenkomst hebt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_194398185
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De borg is aan die Duitser betaald. Maar Booking.com zou moeten regelen dat het terug bij mij komt.
Als je aan de eigenaar hebt betaald, dan moet je het bedrag van hem terugkrijgen.. Booking heeft dat geld niet en kan dat dus ook niet aan je terugbetalen..

quote:
7s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
@:ts, met wie heb je een overeenkomst? Met booking.com of die malle Duitser? Ik vermoed via booking.com want aan hen heb je betaald voor de overnachtingen. Wellicht zijn ze aangesloten bij de geschillencommissie, ik heb al even gekeken en ze zijn in elk geval geen lid van de anvr, dus waarschijnlijk niet.

Ik zie op de site van booking.com wel het volgende: https://secure.booking.co(...)QzODRiOGY2NdgCBuACAQ

Echter weet ik niet hoe onafhankelijk dit is...
Als je via Booking boekt heb je een overeenkomt met de accommodatie, niet met Booking.. bij problemen kunnen ze je proberen te helpen (zij bemiddelen), voor sommige problemen kunnen ze idd een oplossing regelen (als je bv meer betaald hebt voor je overnachting dan wat er op je bevestiging staat etc (maar borg is dus weer een lastig puntje want vaak een hij zegt, zij zegt verhaal en zeker als er geen bewijs van de betaling is) maar als zij er ook niet uitkomen met de accommodatie dan moet je dat zelf maar zien te regelen..
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:05:49 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194404981
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:26 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Als je aan de eigenaar hebt betaald, dan moet je het bedrag van hem terugkrijgen.. Booking heeft dat geld niet en kan dat dus ook niet aan je terugbetalen..

Zijn bewering was iig dat hij het aan booking.com zou overmaken en dat die dat dan weer naar mij zouden overmaken. Maar wellicht zoog ie het uit zn duim.
pi_194404995
Zou een paardenhoofd in zijn bed helpen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:21:58 #75
338319 ZarB
Piña colada
pi_194405197
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 23:04 schreef baskick het volgende:

[..]

Heb je überhaupt ooit een overeenkomst met Booking of bemiddelen ze altijd en alleen maar?
Ooit geboekt via Booking in Brazilië. Hotel bleek bij aankomst niet te bestaan (althans, de taxi chauffeur zei dat dat toch echt het adres was. Maar er was geen etablissement). Booking gecontact. Ze regelden een bestaand hotel én betaalden de telefoonkosten. Dus hoe het exact zit weet ik niet, maar ze kunnen je wel helpen als het nodig is.

OT: stennis maken op social media bij Booking en die man slechte recensies geven lijken mij de enige oplossing.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:33:21 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194405383
quote:
16s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:07 schreef FlippingCoin het volgende:
Zou een paardenhoofd in zijn bed helpen?
Mogelijk, maar kost meer geld aan benzine dan hij ons schuldig is. :')
pi_194405451
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mogelijk, maar kost meer geld aan benzine dan hij ons schuldig is. :')
Ja dat wel, maar is het misschien wel waard. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:53:30 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194405803
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:57 schreef Molo het volgende:

Hoe en wanneer heeft de eigenaar van de toko je op de hoogte gesteld van het niet terug geven van je borg?

Toen we alweer thuis waren via whatsapp. Maar die communicatie doet dus een vriend van me en heb ik niet direct ingezien. En volgens mij had die het niet over een borg maar over dat hij extra kosten in rekening wil brengen. En dan kunnen we wel raden op wat voor manier.

Zit nu even op die vriend te wachten

[ Bericht 6% gewijzigd door Hexagon op 05-08-2020 08:41:10 ]
pi_194406345
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zijn bewering was iig dat hij het aan booking.com zou overmaken en dat die dat dan weer naar mij zouden overmaken. Maar wellicht zoog ie het uit zn duim.
Dat zegt al genoeg: dat hij mensen bewust een poot uitdraait.
Hoe oud is die kerel? Zeker zo'n 50 jarige malloot die meent mensen straffeloos een poot uit te kunnen draaien?
pi_194407154
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 09:37 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Alsof die Duitser extra kosten heeft ook op 4 ipv 3 personen. Wat een lul :')

En laat hem meteen je fiets teruggeven
Alsof vakantiepark x extra kosten heeft als je met z'n vieren in een vakantiehuisje geschikt voor vier persoon verblijft in plaats van de opgegeven drie. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')