Dat kan niet meer. Inmiddels ben ik thuis.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 19:54 schreef Fred2 het volgende:
Ik zou het verlies van de borg voor lief nemen en de boel als een zwijnenstal achter laten.
Ik krijg dat dus totaal niet voor elkaar. Ik kom bij hun help center steeds weer bij dezelfde pagina uit waar ik een soort search kan doen of het probleem kan beschrijven. Maar geen idee of daar iets van aankomt. Echt totale bagger.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 20:03 schreef spinazieruiker het volgende:
Gewoon terugklagen bij Booking.com.
Bij de Klantenservice heb je via de juiste linkjes in een paar klikken een chat met een medewerker van Booking.
Even beter kijken. De functie bestaat.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 20:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik krijg dat dus totaal niet voor elkaar. Ik kom bij hun help center steeds weer bij dezelfde pagina uit waar ik een soort search kan doen of het probleem kan beschrijven. Maar geen idee of daar iets van aankomt. Echt totale bagger.
Ja ik ga naar "Bij welke boeking heb je hulp nodig?" en selecteer de accomodatie. Dan komt er alleen maar een een veld met "Hoe kunnen we helpen?". Maar als ik daar mijn verhaal intyp wordt het blauw als ik op volgende klik en gebeurt er verder niets. Dus geen idee of dat ook ergens aankomt.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 20:13 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Even beter kijken. De functie bestaat.
Ben je ingelogd? Heb je bij je boeking niet ergens een knopje ondersteuning of iets dergelijks?
Ja die weg had ik ook gevonden. Maar klik ik op ga naar help centre dan krijg ik wat ik eerder omschreef. Nergens livechat. Maar misschien is die offline nu?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 20:25 schreef KrekelJapie het volgende:
https://www.booking.com/customer-service.nl.html
quote:Op vrijdag 31 juli 2020 20:53 schreef Plompzakker het volgende:
Gewoon 25 pp lappen voor die borg. Is goedkoper dan de moeite
Hardop gelachen. 🤣quote:Op vrijdag 31 juli 2020 20:53 schreef Plompzakker het volgende:
Gewoon 25 pp lappen voor die borg. Is goedkoper dan de moeite
Ik denk ook dat die Duitser echt denkt dat ze met zijn 4en waren, en het niet zegt alleen maar om ze een oor aan te naaien.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 21:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zou die ¤100 ook laten zitten denk ik. Zondegeld maar soms zit het mee en soms zit het tegen.
Tja wie ons gaat beschuldigen mag bewijzen. Wij hebben in ieder geval ook een verklaring en bewijzen van een 3-mans vakantie.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 21:15 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik denk ook dat die Duitser echt denkt dat ze met zijn 4en waren, en het niet zegt alleen maar om ze een oor aan te naaien.
Cash betaald, zou het terug overgemaakt krijgen van Booking.comquote:Op vrijdag 31 juli 2020 21:37 schreef Piger het volgende:
Hoe heb je dit betaald? En hoe zou je dit terug krijgen?
Ga er vanuit dat booking het wel oplost, maar:quote:Op vrijdag 31 juli 2020 21:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Cash betaald, zou het terug overgemaakt krijgen van Booking.com
Echt? Dit zou voor mij een principekwestie worden, al zou ik aan het einde van de rit ¤250 aan kosten hebben dan nog zou ik die ¤100 niet zomaar afschrijven.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 21:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zou die ¤100 ook laten zitten denk ik. Zondegeld maar soms zit het mee en soms zit het tegen.
Ik zou graag zien dat booking deze huisjeseigenaar uit t systeem gooit om zulk gedoe.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 21:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zou die ¤100 ook laten zitten denk ik. Zondegeld maar soms zit het mee en soms zit het tegen.
Het heeft voor mij weinig zin hier te gaan liegen. Dan krijg je immers geen nuttig advies.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 22:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Echt? Dit zou voor mij een principekwestie worden, al zou ik aan het einde van de rit ¤250 aan kosten hebben dan nog zou ik die ¤100 niet zomaar afschrijven.
Voor sommige zaken ben ik het met je eens, maar in dit geval niet. Mits TS de waarheid spreekt natuurlijk
Ik lees dat de borg is betaald aan Booking.com. Dan is het een ander verhaal en zou ik ook denken..laat die het maar terugbetalen. Als ik het bij die Duitser zelf zou moeten halen dan zou ik het erbij laten zitten.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 22:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Echt? Dit zou voor mij een principekwestie worden, al zou ik aan het einde van de rit ¤250 aan kosten hebben dan nog zou ik die ¤100 niet zomaar afschrijven.
Voor sommige zaken ben ik het met je eens, maar in dit geval niet. Mits TS de waarheid spreekt natuurlijk
De borg is aan die Duitser betaald. Maar Booking.com zou moeten regelen dat het terug bij mij komt.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 22:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik lees dat de borg is betaald aan Booking.com. Dan is het een ander verhaal en zou ik ook denken..laat die het maar terugbetalen. Als ik het bij die Duitser zelf zou moeten halen dan zou ik het erbij laten zitten.
Nope. A fool and zijn money are soon parted. Nooit in cash betalen. Dat willen oplichters enkel en alleen.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 22:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De borg is aan die Duitser betaald. Maar Booking.com zou moeten regelen dat het terug bij mij komt.
Nur ein Tipp, schreiben Sie eine ziemlich verdammte Rezension für diesen Deutschen auf seiner Profilseite. Es wird zukünftige Gäste warnen und abschrecken.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 22:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De borg is aan die Duitser betaald. Maar Booking.com zou moeten regelen dat het terug bij mij komt.
Wie zou dat bureau op je af moeten sturen?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 20:44 schreef Hexagon het volgende:
Maar graag hoor ik hier ook even wat ervaringen met hoe ik
-Voorkom dat ik een incassobureau op mn dak krijg als ik niet betaal
Gaan die zoveel moeite doen voor 100 euro?quote:Ik heb gelukkig een rechtsbijstandverzekering
Booming.com wellicht, als die dat namens die Duitser doen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:29 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Wie zou dat bureau op je af moeten sturen?
Geen idee maar ik betaal die premie natuurlijk ook niet voor nietsquote:Gaan die zoveel moeite doen voor 100 euro?
Het enige wat ik kan bedenken is verzekeringskosten maar dat zijn voor hotels. Deze is dat overduidelijk niet. En in een nacht gebruikt die 4e persoon niet dusdanig veel water of electriciteit dat er sprake is van een verschil in kosten tussen die van met zijn 3en.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:37 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Alsof die Duitser extra kosten heeft ook op 4 ipv 3 personen. Wat een lul
En laat hem meteen je fiets teruggeven
Misschien kan de reisverzekering meer voor je doen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Booming.com wellicht, als die dat namens die Duitser doen.
[..]
Geen idee maar ik betaal die premie natuurlijk ook niet voor niets
Hoe had je dat gedacht?quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 11:06 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Misschien kan de reisverzekering meer voor je doen.
Een incassobureau stuur je weer weg met de mededeling dat de vordering niet juist is omdat jullie niet met 4 maar met 3 waren.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:48 schreef Hexagon het volgende:
Booking.com wellicht, als die dat namens die Duitser doen.
Lijkt me idd de beste oplossing als het via de fatsoenlijke wijze niet lukt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 01:04 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Nur ein Tipp, schreiben Sie eine ziemlich verdammte Rezension für diesen Deutschen auf seiner Profilseite. Es wird zukünftige Gäste warnen und abschrecken.
Die borg werd al aangegeven op de site. Moest eigenlijk per creditcard maar die heb ik geen. Toen via een bericht met de verhuurder afgesproken dat ik die contant kon betalen bij aankomst.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 12:09 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Een incassobureau stuur je weer weg met de mededeling dat de vordering niet juist is omdat jullie niet met 4 maar met 3 waren.
Dan mogen zij het tegendeel bewijzen, verkreukeld beddengoed is dan niet genoeg.
Op welk punt kwam die borg ter sprake?
Was dat al bij de boeking op booking.com?
Of kwam de verhuurder daar zelf mee?
Je kunt ook zelf een incassobureau op de verhuurder afsturen.
Zoek even op Duitse consumentensites over welk bureau het meest geklaagd wordt en bied daar je vordering aan.
Rechtszaak is het enige wat resteert. Booking.com kan geen dwangmaatregeoen opleggen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 16:17 schreef jeroen25 het volgende:
In hoeverre ben je al uitgepraat met de verhuurder?
Je zou het er nog een keer op kunnen wagen.
Laat weten dat je niet meegaat met zijn verhaal. Hij gaat die extra huur niet krijgen en je wil de borg terug.
Als hij inziet dat hij zich heeft vergist en het netjes afhandelt dan is het voor jou goed opgelost.
Wil hij dat niet dan zul jij helaas vervelende stappen moeten gaan nemen om de borg alsnog terug te krijgen.
Een slechte review plaatsen. Niet alleen op Booking.com, maar ook op Google Maps.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 17:21 schreef Hexagon het volgende:
Mochten Booking.com en die mof niet thuisgeven dan bel ik mijn rechtsbijstandverzekering nog wel. Als het echt een kansloos verhaal wordt en me meer geld gaat kosten dan houdt het op.
Ga ik zeker doen. Ook even wat over bokking.com op Twitter gooien denk ik. Wil ook nog wel eens helpen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 18:30 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Een slechte review plaatsen. Niet alleen op Booking.com, maar ook op Google Maps.
Naja in theorie kan booking.com hem ertoe 'dwingen' het geld terug te betalen op straffe van een verwijdering van zijn profiel van de site en een blokkering van toekomstig verhuur maar in de praktijk zie ik het niet zo ver komen. Want het betreft hier een huurdersgeschil en die zijn nooit zo zwart-wit. Hij kan trouwens schade aan de woning beweren en dan gaan ze echt niet een agent van bol.com op pad sturen om het te controleren.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 18:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ga ik zeker doen. Ook even wat over bokking.com op Twitter gooien denk ik. Wil ook nog wel eens helpen.
De afspraak was dat hij het met booking.com zou regelen en die het dan zouden terugstorten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 19:03 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Naja in theorie kan booking.com hem ertoe 'dwingen' het geld terug te betalen op straffe van een verwijdering van zijn profiel van de site en een blokkering van toekomstig verhuur maar in de praktijk zie ik het niet zo ver komen. Want het betreft hier een huurdersgeschil en die zijn nooit zo zwart-wit. Hij kan trouwens schade aan de woning beweren en dan gaan ze echt niet een agent van bol.com op pad sturen om het te controleren.
Bovendien heb je de issue van betaalwijze. Je hebt trouwens contant betaald dus hoe moet hij terugstorten? Ben je bereid om met hem weer af te spreken? Zo gaat dat niet.
Dat moet toch geen probleem zijn?quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 19:03 schreef Eindbaas_ het volgende:
Bovendien heb je de issue van betaalwijze. Je hebt trouwens contant betaald dus hoe moet hij terugstorten? Ben je bereid om met hem weer af te spreken? Zo gaat dat niet.
Alleen als er ook een boekenkast stondquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 21:45 schreef Mubassie het volgende:
Zat die 4e persoon niet in het achterhuis? Ze blijven wantrouwend die Duitsers.
Even slim aanpakken en die kerel mailen dat je je borg terug wil. Als ie daar op reageert met “krijg je niet“ heb je iig bewijs dat je het betaald hebt.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:16 schreef Hexagon het volgende:
Nou booking.com gebeld. Maar die gaven aan dat als we geen bewijs hebben dat we de borg betaald hebben, we weinig kunnen beginnen. Dat begrijp ik wel.
We gaan het voor de vorm nog eens zelf en door booking.com vriendelijk vragen (dat wilden ze nog wel doen) Dan laat ik mijn rechtsbijstand ook maar met rust want die zullen weinig anders gaan antwoorden vermoed ik zo.
Gelukkig dat deze les dan niet meer van 33 euro 33 kost. Maar die kutmof kan een aantal negatieve reviews gaan verwachten.
Voor booking.com was dat niet voldoende bewijs iig om er meer werk van de maken (heb er ook naar gevraagd).quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even slim aanpakken en die kerel mailen dat je je borg terug wil. Als ie daar op reageert met “krijg je niet“ heb je iig bewijs dat je het betaald hebt.
Ja zo lust ik er nog wel een paar...quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voor booking.com was dat niet voldoende bewijs iig om er meer werk van de maken (heb er ook naar gevraagd).
Ik ben wel benieuwd in hoeverre ze volgens de kenners hier gelijk hebben.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja zo lust ik er nog wel een paar...
Gewoon ook Booking op Facebook en Twitter aanspreken.
Dit jaquote:Op maandag 3 augustus 2020 13:57 schreef Gruj0 het volgende:
Ik zou Booking idd op FB, Twitter, enz aanspreken. Dat trekt toch meer aandacht en maakt wil om iets aan de situatie te doen.
Die Duitser zou ik verder op elke reviewsite een negatieve beoordeling geven. Wat een grapjurk zeg.
Slechte reviews op een paar flinke sites (ook Google Maps) gaan hem meer pijn doen dan jullie die 100 euro 3 personen samen.
Aanbetaling van de borg is toch verplicht om de accommodatie af te kunnen nemen? De afgenomen accommodatie is dan toch al genoeg bewijs op zich?quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voor booking.com was dat niet voldoende bewijs iig om er meer werk van de maken (heb er ook naar gevraagd).
Die borg is iets van de verhuurder zelf blijkbaar. Dus die kan theoretisch gezien ook daar vanaf zien.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:07 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Aanbetaling van de borg is toch verplicht om de accommodatie af te kunnen nemen? De afgenomen accommodatie is dan toch al op zich genoeg bewijs?
Als de mogelijkheden uitgeput zijn dan kan hij die zeker gaan verwachten.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:00 schreef Gruj0 het volgende:
Laat je andere 2 maten ook reviews schrijven. Zij hebben daar ook recht op. 3 slechte reviews op elke website gaat toch wel pijn doen. Misschien dat hij deze oplichting dan gelijk afleert.
Succes en niet opgeven. Je doet nu met je vrienden misschien wat meer moeite, maar wie weet hoeveel mensen hij op dezelfde manier 100¤ heeft afgetroggeld en die daartegen helemaal niks hebben gedaan omdat ze het teveel moeite vonden.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als de mogelijkheden uitgeput zijn dan kan hij die zeker gaan verwachten.
Misschien kan je daar omheen werken door om de zoveel tijd te verversen. Als je dan sorteert op meest recent bovenaan of zo, dan krijg je die vanzelf weer te zien.quote:Op maandag 3 augustus 2020 16:04 schreef Speekselklier het volgende:
mijn ervaring is dat slechte reviews vaak moeilijk vindbaar zijn. Mijn goede reviews staan vaak boven aan. Naar de slechte moet ik stevig zoeken.
Heb je überhaupt ooit een overeenkomst met Booking of bemiddelen ze altijd en alleen maar?quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
@:ts, met wie heb je een overeenkomst? Met booking.com of die malle Duitser? Ik vermoed via booking.com want aan hen heb je betaald voor de overnachtingen. Wellicht zijn ze aangesloten bij de geschillencommissie, ik heb al even gekeken en ze zijn in elk geval geen lid van de anvr, dus waarschijnlijk niet.
Ik zie op de site van booking.com wel het volgende: https://secure.booking.co(...)QzODRiOGY2NdgCBuACAQ
Echter weet ik niet hoe onafhankelijk dit is...
Weet ik niet, nog nooit geboekt via booking.com (doe altijd via reisorganisatie of anders rechstreeks hotel opbellen). Ga er maar vanuit dat ze het erop gooien dat ze alleen bemiddelen, maar wat mij betreft geldt gewoon aan wie je betaalt je de overeenkomst hebt.quote:Op maandag 3 augustus 2020 23:04 schreef baskick het volgende:
[..]
Heb je überhaupt ooit een overeenkomst met Booking of bemiddelen ze altijd en alleen maar?
Als je aan de eigenaar hebt betaald, dan moet je het bedrag van hem terugkrijgen.. Booking heeft dat geld niet en kan dat dus ook niet aan je terugbetalen..quote:Op vrijdag 31 juli 2020 22:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De borg is aan die Duitser betaald. Maar Booking.com zou moeten regelen dat het terug bij mij komt.
Als je via Booking boekt heb je een overeenkomt met de accommodatie, niet met Booking.. bij problemen kunnen ze je proberen te helpen (zij bemiddelen), voor sommige problemen kunnen ze idd een oplossing regelen (als je bv meer betaald hebt voor je overnachting dan wat er op je bevestiging staat etc (maar borg is dus weer een lastig puntje want vaak een hij zegt, zij zegt verhaal en zeker als er geen bewijs van de betaling is) maar als zij er ook niet uitkomen met de accommodatie dan moet je dat zelf maar zien te regelen..quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
@:ts, met wie heb je een overeenkomst? Met booking.com of die malle Duitser? Ik vermoed via booking.com want aan hen heb je betaald voor de overnachtingen. Wellicht zijn ze aangesloten bij de geschillencommissie, ik heb al even gekeken en ze zijn in elk geval geen lid van de anvr, dus waarschijnlijk niet.
Ik zie op de site van booking.com wel het volgende: https://secure.booking.co(...)QzODRiOGY2NdgCBuACAQ
Echter weet ik niet hoe onafhankelijk dit is...
Zijn bewering was iig dat hij het aan booking.com zou overmaken en dat die dat dan weer naar mij zouden overmaken. Maar wellicht zoog ie het uit zn duim.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:26 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Als je aan de eigenaar hebt betaald, dan moet je het bedrag van hem terugkrijgen.. Booking heeft dat geld niet en kan dat dus ook niet aan je terugbetalen..
Ooit geboekt via Booking in Brazilië. Hotel bleek bij aankomst niet te bestaan (althans, de taxi chauffeur zei dat dat toch echt het adres was. Maar er was geen etablissement). Booking gecontact. Ze regelden een bestaand hotel én betaalden de telefoonkosten. Dus hoe het exact zit weet ik niet, maar ze kunnen je wel helpen als het nodig is.quote:Op maandag 3 augustus 2020 23:04 schreef baskick het volgende:
[..]
Heb je überhaupt ooit een overeenkomst met Booking of bemiddelen ze altijd en alleen maar?
Mogelijk, maar kost meer geld aan benzine dan hij ons schuldig is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 22:07 schreef FlippingCoin het volgende:
Zou een paardenhoofd in zijn bed helpen?
Ja dat wel, maar is het misschien wel waard.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 22:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mogelijk, maar kost meer geld aan benzine dan hij ons schuldig is.
Toen we alweer thuis waren via whatsapp. Maar die communicatie doet dus een vriend van me en heb ik niet direct ingezien. En volgens mij had die het niet over een borg maar over dat hij extra kosten in rekening wil brengen. En dan kunnen we wel raden op wat voor manier.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:57 schreef Molo het volgende:
Hoe en wanneer heeft de eigenaar van de toko je op de hoogte gesteld van het niet terug geven van je borg?
Dat zegt al genoeg: dat hij mensen bewust een poot uitdraait.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 22:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zijn bewering was iig dat hij het aan booking.com zou overmaken en dat die dat dan weer naar mij zouden overmaken. Maar wellicht zoog ie het uit zn duim.
Alsof vakantiepark x extra kosten heeft als je met z'n vieren in een vakantiehuisje geschikt voor vier persoon verblijft in plaats van de opgegeven drie.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:37 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Alsof die Duitser extra kosten heeft ook op 4 ipv 3 personen. Wat een lul
En laat hem meteen je fiets teruggeven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |