abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 31 juli 2020 @ 19:45:15 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194343705
Afgelopen week een vakantie met twee vrienden in de Eiffel in Duitsland. Geregeld via Booking.com. Bij aankomst 100 euro borg betaald. Goede week gehad. Maar nu krijgen we van de eigenaar ineens een bericht dat hij denkt dat we stiekem met vier personen waren in plaats van drie. En nu wil hij dat we daarvoor gaan betalen.

Dit baseert hij, ondanks dat hij ons bij aankomst met 3en gezien heeft, op het feit dat er vier stuks beddengoed gebruikt zijn. Dit klopt omdat een van ons zijn deken te warm vond en die gewisseld heeft met een andere. Dat hebben we uitgelegd. Verder hebben wij hem foto's van de bonnen van 2 attracties waar we geweest zijn gestuurd waar 3 kaartjes zijn afgerekend, en nog een restaurantrekening met 3 hoofdgerechten. Maar daar gaat hij niet op in en hij heeft het bij booking.com gemeld.

Ik schat dat de extra betaling die hij wil een euro of 170 gaat zijn. En ook al zou ik niet betalen kan ik dus naar de borg fluiten. En die wil ik natuurlijk gewoon terug. Zeker ook omdat een aantal zaken zoals in de advertentie vermeld waren niet waargemaakt zijn. Zo was er geen vaatwasser en de beloofde WIFI was de hele week stuk. Daar wilden we aanvankelijk niet moeilijk over gaan doen. Maar als hij op deze wijze geld van ons afhandig wil maken dan zetten we dat er graag tegenover.

Ik heb nu contact opgenomen met Booking.com. Maar ze hebben een nogal gaar helpsysteem online en via hun telefoonnummer is er nu even geen Nederlandstalige hulp beschikbaar dus ik bel morgen maar weer.

Maar iemand die dit soort ervaringen heeft en hoe ik hier mijn recht haal? Ik heb namelijk geen zin in geld kwijt te zijn aan deze eikel.
pi_194343785
Betaal je bij booking niet gewoon per accommodatie IPV p.p.
pi_194343841
Ik zou het verlies van de borg voor lief nemen en de boel als een zwijnenstal achter laten.
So we just called him Fred too
  vrijdag 31 juli 2020 @ 19:56:19 #4
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194343871
Booking is prima totdat je een probleem hebt. De klantenservice is nml aids. Succes
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  vrijdag 31 juli 2020 @ 19:57:39 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194343888
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:54 schreef Fred2 het volgende:
Ik zou het verlies van de borg voor lief nemen en de boel als een zwijnenstal achter laten.
Dat kan niet meer. Inmiddels ben ik thuis.
pi_194343967
Gewoon terugklagen bij Booking.com.

Bij de Klantenservice heb je via de juiste linkjes in een paar klikken een chat met een medewerker van Booking.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:11:48 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194344093
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:03 schreef spinazieruiker het volgende:
Gewoon terugklagen bij Booking.com.

Bij de Klantenservice heb je via de juiste linkjes in een paar klikken een chat met een medewerker van Booking.
Ik krijg dat dus totaal niet voor elkaar. Ik kom bij hun help center steeds weer bij dezelfde pagina uit waar ik een soort search kan doen of het probleem kan beschrijven. Maar geen idee of daar iets van aankomt. Echt totale bagger.
pi_194344113
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik krijg dat dus totaal niet voor elkaar. Ik kom bij hun help center steeds weer bij dezelfde pagina uit waar ik een soort search kan doen of het probleem kan beschrijven. Maar geen idee of daar iets van aankomt. Echt totale bagger.
Even beter kijken. De functie bestaat.

Ben je ingelogd? Heb je bij je boeking niet ergens een knopje ondersteuning of iets dergelijks?
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:22:54 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194344243
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:13 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Even beter kijken. De functie bestaat.

Ben je ingelogd? Heb je bij je boeking niet ergens een knopje ondersteuning of iets dergelijks?
Ja ik ga naar "Bij welke boeking heb je hulp nodig?" en selecteer de accomodatie. Dan komt er alleen maar een een veld met "Hoe kunnen we helpen?". Maar als ik daar mijn verhaal intyp wordt het blauw als ik op volgende klik en gebeurt er verder niets. Dus geen idee of dat ook ergens aankomt.

En via die boeking kom ik bij hetzelfde terecht. :')
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:23:54 #10
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_194344260
Gewoon via de app contacteren
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:29:43 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194344323
quote:
Ja die weg had ik ook gevonden. Maar klik ik op ga naar help centre dan krijg ik wat ik eerder omschreef. Nergens livechat. Maar misschien is die offline nu?

Morgen maar eens bellen.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:44:33 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194344518
Heb het ook even gemaild naar klanten.service@booking.com. Eens zien of ze reageren.

Maar graag hoor ik hier ook even wat ervaringen met hoe ik
-Voorkom dat ik een incassobureau op mn dak krijg als ik niet betaal
-Ik mijn borg terug kan eisen

Ik heb gelukkig een rechtsbijstandverzekering
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 20:53:10 #14
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_194344619
Gewoon 25 pp lappen voor die borg. Is goedkoper dan de moeite
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_194344664
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:53 schreef Plompzakker het volgende:
Gewoon 25 pp lappen voor die borg. Is goedkoper dan de moeite
:D
pi_194344835
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:53 schreef Plompzakker het volgende:
Gewoon 25 pp lappen voor die borg. Is goedkoper dan de moeite
Hardop gelachen. 🤣
pi_194344845
Ik zou die ¤100 ook laten zitten denk ik. Zondegeld maar soms zit het mee en soms zit het tegen.
pi_194344893
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zou die ¤100 ook laten zitten denk ik. Zondegeld maar soms zit het mee en soms zit het tegen.
Ik denk ook dat die Duitser echt denkt dat ze met zijn 4en waren, en het niet zegt alleen maar om ze een oor aan te naaien.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 21:24:36 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194345001
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik denk ook dat die Duitser echt denkt dat ze met zijn 4en waren, en het niet zegt alleen maar om ze een oor aan te naaien.
Tja wie ons gaat beschuldigen mag bewijzen. Wij hebben in ieder geval ook een verklaring en bewijzen van een 3-mans vakantie.
pi_194345155
Hoe heb je dit betaald? En hoe zou je dit terug krijgen?
Eerst denken, dan typen
  vrijdag 31 juli 2020 @ 21:38:30 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194345166
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:37 schreef Piger het volgende:
Hoe heb je dit betaald? En hoe zou je dit terug krijgen?
Cash betaald, zou het terug overgemaakt krijgen van Booking.com
pi_194345261
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Cash betaald, zou het terug overgemaakt krijgen van Booking.com
Ga er vanuit dat booking het wel oplost, maar:

- Betaal via creditcard. Heb je daar nog evt. verzekering
- Liefst verklaring retour borg vragen of creditcard reserveren door laten scheuren na vertrek
Eerst denken, dan typen
pi_194345521
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zou die ¤100 ook laten zitten denk ik. Zondegeld maar soms zit het mee en soms zit het tegen.
Echt? Dit zou voor mij een principekwestie worden, al zou ik aan het einde van de rit ¤250 aan kosten hebben dan nog zou ik die ¤100 niet zomaar afschrijven.

Voor sommige zaken ben ik het met je eens, maar in dit geval niet. Mits TS de waarheid spreekt natuurlijk
  vrijdag 31 juli 2020 @ 22:05:37 #24
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194345573
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zou die ¤100 ook laten zitten denk ik. Zondegeld maar soms zit het mee en soms zit het tegen.
Ik zou graag zien dat booking deze huisjeseigenaar uit t systeem gooit om zulk gedoe. >:)
  vrijdag 31 juli 2020 @ 22:09:02 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194345630
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:02 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Echt? Dit zou voor mij een principekwestie worden, al zou ik aan het einde van de rit ¤250 aan kosten hebben dan nog zou ik die ¤100 niet zomaar afschrijven.

Voor sommige zaken ben ik het met je eens, maar in dit geval niet. Mits TS de waarheid spreekt natuurlijk
Het heeft voor mij weinig zin hier te gaan liegen. Dan krijg je immers geen nuttig advies.

Nou ben ik niet zo principieel als jij. Maar ik heb geen ervaring met dit soort gezeik. Dus ik ben benieuwd hoe anderen dit soort situaties hebben aangepakt.
pi_194345643
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:02 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Echt? Dit zou voor mij een principekwestie worden, al zou ik aan het einde van de rit ¤250 aan kosten hebben dan nog zou ik die ¤100 niet zomaar afschrijven.

Voor sommige zaken ben ik het met je eens, maar in dit geval niet. Mits TS de waarheid spreekt natuurlijk
Ik lees dat de borg is betaald aan Booking.com. Dan is het een ander verhaal en zou ik ook denken..laat die het maar terugbetalen. Als ik het bij die Duitser zelf zou moeten halen dan zou ik het erbij laten zitten.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 22:10:50 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194345656
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik lees dat de borg is betaald aan Booking.com. Dan is het een ander verhaal en zou ik ook denken..laat die het maar terugbetalen. Als ik het bij die Duitser zelf zou moeten halen dan zou ik het erbij laten zitten.
De borg is aan die Duitser betaald. Maar Booking.com zou moeten regelen dat het terug bij mij komt.
pi_194348300
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De borg is aan die Duitser betaald. Maar Booking.com zou moeten regelen dat het terug bij mij komt.
Nope. A fool and zijn money are soon parted. Nooit in cash betalen. Dat willen oplichters enkel en alleen.
pi_194348352
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De borg is aan die Duitser betaald. Maar Booking.com zou moeten regelen dat het terug bij mij komt.
Nur ein Tipp, schreiben Sie eine ziemlich verdammte Rezension für diesen Deutschen auf seiner Profilseite. Es wird zukünftige Gäste warnen und abschrecken.
pi_194350418
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:44 schreef Hexagon het volgende:
Maar graag hoor ik hier ook even wat ervaringen met hoe ik
-Voorkom dat ik een incassobureau op mn dak krijg als ik niet betaal
Wie zou dat bureau op je af moeten sturen?

quote:
Ik heb gelukkig een rechtsbijstandverzekering
Gaan die zoveel moeite doen voor 100 euro?
So we just called him Fred too
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 09:37:25 #31
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194350490
Alsof die Duitser extra kosten heeft ook op 4 ipv 3 personen. Wat een lul :')

En laat hem meteen je fiets teruggeven
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 09:48:54 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194350605
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 09:29 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Wie zou dat bureau op je af moeten sturen?
Booming.com wellicht, als die dat namens die Duitser doen.

quote:
Gaan die zoveel moeite doen voor 100 euro?
Geen idee maar ik betaal die premie natuurlijk ook niet voor niets
pi_194351454
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 09:37 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Alsof die Duitser extra kosten heeft ook op 4 ipv 3 personen. Wat een lul :')

En laat hem meteen je fiets teruggeven
Het enige wat ik kan bedenken is verzekeringskosten maar dat zijn voor hotels. Deze is dat overduidelijk niet. En in een nacht gebruikt die 4e persoon niet dusdanig veel water of electriciteit dat er sprake is van een verschil in kosten tussen die van met zijn 3en.
pi_194351471
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 09:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Booming.com wellicht, als die dat namens die Duitser doen.
[..]

Geen idee maar ik betaal die premie natuurlijk ook niet voor niets
Misschien kan de reisverzekering meer voor je doen.
  Redactie Frontpage zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:17:43 #35
38148 crew  Innisdemon
pi_194351610
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 11:06 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Misschien kan de reisverzekering meer voor je doen.
Hoe had je dat gedacht?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_194352347
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 09:48 schreef Hexagon het volgende:
Booking.com wellicht, als die dat namens die Duitser doen.
Een incassobureau stuur je weer weg met de mededeling dat de vordering niet juist is omdat jullie niet met 4 maar met 3 waren.
Dan mogen zij het tegendeel bewijzen, verkreukeld beddengoed is dan niet genoeg.

Op welk punt kwam die borg ter sprake?
Was dat al bij de boeking op booking.com?
Of kwam de verhuurder daar zelf mee?

Je kunt ook zelf een incassobureau op de verhuurder afsturen.
Zoek even op Duitse consumentensites over welk bureau het meest geklaagd wordt en bied daar je vordering aan.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194353008
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 01:04 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Nur ein Tipp, schreiben Sie eine ziemlich verdammte Rezension für diesen Deutschen auf seiner Profilseite. Es wird zukünftige Gäste warnen und abschrecken.
Lijkt me idd de beste oplossing als het via de fatsoenlijke wijze niet lukt.

@TS: Misschien kan je nog wat recensies vinden op Facebook omtrent deze verhuurder en misschien wel de oplossing voor dit probleem. Kan zomaar zijn dat jij niet eerste bent bij wie de verhuurder dit heeft proberen te flikken.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:29:14 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194353406
Booking.com gebeld, maar ik moet op een werkdag maar terugbellen. Dat doen we dan maar.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:33:16 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194353441
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 12:09 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Een incassobureau stuur je weer weg met de mededeling dat de vordering niet juist is omdat jullie niet met 4 maar met 3 waren.
Dan mogen zij het tegendeel bewijzen, verkreukeld beddengoed is dan niet genoeg.

Op welk punt kwam die borg ter sprake?
Was dat al bij de boeking op booking.com?
Of kwam de verhuurder daar zelf mee?

Je kunt ook zelf een incassobureau op de verhuurder afsturen.
Zoek even op Duitse consumentensites over welk bureau het meest geklaagd wordt en bied daar je vordering aan.
Die borg werd al aangegeven op de site. Moest eigenlijk per creditcard maar die heb ik geen. Toen via een bericht met de verhuurder afgesproken dat ik die contant kon betalen bij aankomst.

Achteraf niet zo slim van me dus.

Zal vanavond eens googlen wat er over die tent te vinden is
pi_194355818
In hoeverre ben je al uitgepraat met de verhuurder?
Je zou het er nog een keer op kunnen wagen.

Laat weten dat je niet meegaat met zijn verhaal. Hij gaat die extra huur niet krijgen en je wil de borg terug.
Als hij inziet dat hij zich heeft vergist en het netjes afhandelt dan is het voor jou goed opgelost.
Wil hij dat niet dan zul jij helaas vervelende stappen moeten gaan nemen om de borg alsnog terug te krijgen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194355900
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 16:17 schreef jeroen25 het volgende:
In hoeverre ben je al uitgepraat met de verhuurder?
Je zou het er nog een keer op kunnen wagen.

Laat weten dat je niet meegaat met zijn verhaal. Hij gaat die extra huur niet krijgen en je wil de borg terug.
Als hij inziet dat hij zich heeft vergist en het netjes afhandelt dan is het voor jou goed opgelost.
Wil hij dat niet dan zul jij helaas vervelende stappen moeten gaan nemen om de borg alsnog terug te krijgen.
Rechtszaak is het enige wat resteert. Booking.com kan geen dwangmaatregeoen opleggen.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:21:07 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194356708
Mochten Booking.com en die Duitser niet thuisgeven dan bel ik mijn rechtsbijstandverzekering nog wel. Als het echt een kansloos verhaal wordt en me meer geld gaat kosten dan houdt het op.

[ Bericht 4% gewijzigd door noodgang op 03-08-2020 23:16:41 ]
pi_194357623
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 17:21 schreef Hexagon het volgende:
Mochten Booking.com en die mof niet thuisgeven dan bel ik mijn rechtsbijstandverzekering nog wel. Als het echt een kansloos verhaal wordt en me meer geld gaat kosten dan houdt het op.
Een slechte review plaatsen. Niet alleen op Booking.com, maar ook op Google Maps. ;)
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:38:49 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194357769
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 18:30 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Een slechte review plaatsen. Niet alleen op Booking.com, maar ook op Google Maps. ;)
Ga ik zeker doen. Ook even wat over bokking.com op Twitter gooien denk ik. Wil ook nog wel eens helpen.
pi_194358155
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 18:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ga ik zeker doen. Ook even wat over bokking.com op Twitter gooien denk ik. Wil ook nog wel eens helpen.
Naja in theorie kan booking.com hem ertoe 'dwingen' het geld terug te betalen op straffe van een verwijdering van zijn profiel van de site en een blokkering van toekomstig verhuur maar in de praktijk zie ik het niet zo ver komen. Want het betreft hier een huurdersgeschil en die zijn nooit zo zwart-wit. Hij kan trouwens schade aan de woning beweren en dan gaan ze echt niet een agent van bol.com op pad sturen om het te controleren.

Bovendien heb je de issue van betaalwijze. Je hebt trouwens contant betaald dus hoe moet hij terugstorten? Ben je bereid om met hem weer af te spreken? Zo gaat dat niet.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:32:47 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194358530
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 19:03 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Naja in theorie kan booking.com hem ertoe 'dwingen' het geld terug te betalen op straffe van een verwijdering van zijn profiel van de site en een blokkering van toekomstig verhuur maar in de praktijk zie ik het niet zo ver komen. Want het betreft hier een huurdersgeschil en die zijn nooit zo zwart-wit. Hij kan trouwens schade aan de woning beweren en dan gaan ze echt niet een agent van bol.com op pad sturen om het te controleren.

Bovendien heb je de issue van betaalwijze. Je hebt trouwens contant betaald dus hoe moet hij terugstorten? Ben je bereid om met hem weer af te spreken? Zo gaat dat niet.
De afspraak was dat hij het met booking.com zou regelen en die het dan zouden terugstorten.

Verder ga ik het zien. Maar niets proberen levert zeker niets op.
pi_194358536
Ik zou het ook niet laten zitten. Ik zou hier voor een tientje nog achteraan gaan. Als hij dit bij jou flikt doet hij dat bij iedereen. Daar mogen Booking en toekomstige gasten best van weten.
pi_194358594
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 19:03 schreef Eindbaas_ het volgende:
Bovendien heb je de issue van betaalwijze. Je hebt trouwens contant betaald dus hoe moet hij terugstorten? Ben je bereid om met hem weer af te spreken? Zo gaat dat niet.
Dat moet toch geen probleem zijn?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194359133
@TS, met wie heb je een overeenkomst? Met booking.com of die malle Duitser? Ik vermoed via booking.com want aan hen heb je betaald voor de overnachtingen. Wellicht zijn ze aangesloten bij de geschillencommissie, ik heb al even gekeken en ze zijn in elk geval geen lid van de anvr, dus waarschijnlijk niet.

Ik zie op de site van booking.com wel het volgende: https://secure.booking.co(...)QzODRiOGY2NdgCBuACAQ

Echter weet ik niet hoe onafhankelijk dit is...
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:45:25 #50
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_194360433
Zat die 4e persoon niet in het achterhuis? Ze blijven wantrouwend die Duitsers.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')