abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 juli 2020 @ 19:45:15 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194343705
Afgelopen week een vakantie met twee vrienden in de Eiffel in Duitsland. Geregeld via Booking.com. Bij aankomst 100 euro borg betaald. Goede week gehad. Maar nu krijgen we van de eigenaar ineens een bericht dat hij denkt dat we stiekem met vier personen waren in plaats van drie. En nu wil hij dat we daarvoor gaan betalen.

Dit baseert hij, ondanks dat hij ons bij aankomst met 3en gezien heeft, op het feit dat er vier stuks beddengoed gebruikt zijn. Dit klopt omdat een van ons zijn deken te warm vond en die gewisseld heeft met een andere. Dat hebben we uitgelegd. Verder hebben wij hem foto's van de bonnen van 2 attracties waar we geweest zijn gestuurd waar 3 kaartjes zijn afgerekend, en nog een restaurantrekening met 3 hoofdgerechten. Maar daar gaat hij niet op in en hij heeft het bij booking.com gemeld.

Ik schat dat de extra betaling die hij wil een euro of 170 gaat zijn. En ook al zou ik niet betalen kan ik dus naar de borg fluiten. En die wil ik natuurlijk gewoon terug. Zeker ook omdat een aantal zaken zoals in de advertentie vermeld waren niet waargemaakt zijn. Zo was er geen vaatwasser en de beloofde WIFI was de hele week stuk. Daar wilden we aanvankelijk niet moeilijk over gaan doen. Maar als hij op deze wijze geld van ons afhandig wil maken dan zetten we dat er graag tegenover.

Ik heb nu contact opgenomen met Booking.com. Maar ze hebben een nogal gaar helpsysteem online en via hun telefoonnummer is er nu even geen Nederlandstalige hulp beschikbaar dus ik bel morgen maar weer.

Maar iemand die dit soort ervaringen heeft en hoe ik hier mijn recht haal? Ik heb namelijk geen zin in geld kwijt te zijn aan deze eikel.
pi_194343785
Betaal je bij booking niet gewoon per accommodatie IPV p.p.
pi_194343841
Ik zou het verlies van de borg voor lief nemen en de boel als een zwijnenstal achter laten.
So we just called him Fred too
  vrijdag 31 juli 2020 @ 19:56:19 #4
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194343871
Booking is prima totdat je een probleem hebt. De klantenservice is nml aids. Succes
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  vrijdag 31 juli 2020 @ 19:57:39 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194343888
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:54 schreef Fred2 het volgende:
Ik zou het verlies van de borg voor lief nemen en de boel als een zwijnenstal achter laten.
Dat kan niet meer. Inmiddels ben ik thuis.
pi_194343967
Gewoon terugklagen bij Booking.com.

Bij de Klantenservice heb je via de juiste linkjes in een paar klikken een chat met een medewerker van Booking.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:11:48 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194344093
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:03 schreef spinazieruiker het volgende:
Gewoon terugklagen bij Booking.com.

Bij de Klantenservice heb je via de juiste linkjes in een paar klikken een chat met een medewerker van Booking.
Ik krijg dat dus totaal niet voor elkaar. Ik kom bij hun help center steeds weer bij dezelfde pagina uit waar ik een soort search kan doen of het probleem kan beschrijven. Maar geen idee of daar iets van aankomt. Echt totale bagger.
pi_194344113
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik krijg dat dus totaal niet voor elkaar. Ik kom bij hun help center steeds weer bij dezelfde pagina uit waar ik een soort search kan doen of het probleem kan beschrijven. Maar geen idee of daar iets van aankomt. Echt totale bagger.
Even beter kijken. De functie bestaat.

Ben je ingelogd? Heb je bij je boeking niet ergens een knopje ondersteuning of iets dergelijks?
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:22:54 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194344243
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:13 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Even beter kijken. De functie bestaat.

Ben je ingelogd? Heb je bij je boeking niet ergens een knopje ondersteuning of iets dergelijks?
Ja ik ga naar "Bij welke boeking heb je hulp nodig?" en selecteer de accomodatie. Dan komt er alleen maar een een veld met "Hoe kunnen we helpen?". Maar als ik daar mijn verhaal intyp wordt het blauw als ik op volgende klik en gebeurt er verder niets. Dus geen idee of dat ook ergens aankomt.

En via die boeking kom ik bij hetzelfde terecht. :')
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:23:54 #10
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_194344260
Gewoon via de app contacteren
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:29:43 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194344323
quote:
Ja die weg had ik ook gevonden. Maar klik ik op ga naar help centre dan krijg ik wat ik eerder omschreef. Nergens livechat. Maar misschien is die offline nu?

Morgen maar eens bellen.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:44:33 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194344518
Heb het ook even gemaild naar klanten.service@booking.com. Eens zien of ze reageren.

Maar graag hoor ik hier ook even wat ervaringen met hoe ik
-Voorkom dat ik een incassobureau op mn dak krijg als ik niet betaal
-Ik mijn borg terug kan eisen

Ik heb gelukkig een rechtsbijstandverzekering
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 20:53:10 #14
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_194344619
Gewoon 25 pp lappen voor die borg. Is goedkoper dan de moeite
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_194344664
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:53 schreef Plompzakker het volgende:
Gewoon 25 pp lappen voor die borg. Is goedkoper dan de moeite
:D
pi_194344835
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:53 schreef Plompzakker het volgende:
Gewoon 25 pp lappen voor die borg. Is goedkoper dan de moeite
Hardop gelachen. 🤣
pi_194344845
Ik zou die ¤100 ook laten zitten denk ik. Zondegeld maar soms zit het mee en soms zit het tegen.
pi_194344893
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zou die ¤100 ook laten zitten denk ik. Zondegeld maar soms zit het mee en soms zit het tegen.
Ik denk ook dat die Duitser echt denkt dat ze met zijn 4en waren, en het niet zegt alleen maar om ze een oor aan te naaien.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 21:24:36 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194345001
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik denk ook dat die Duitser echt denkt dat ze met zijn 4en waren, en het niet zegt alleen maar om ze een oor aan te naaien.
Tja wie ons gaat beschuldigen mag bewijzen. Wij hebben in ieder geval ook een verklaring en bewijzen van een 3-mans vakantie.
pi_194345155
Hoe heb je dit betaald? En hoe zou je dit terug krijgen?
Eerst denken, dan typen
  vrijdag 31 juli 2020 @ 21:38:30 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194345166
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:37 schreef Piger het volgende:
Hoe heb je dit betaald? En hoe zou je dit terug krijgen?
Cash betaald, zou het terug overgemaakt krijgen van Booking.com
pi_194345261
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Cash betaald, zou het terug overgemaakt krijgen van Booking.com
Ga er vanuit dat booking het wel oplost, maar:

- Betaal via creditcard. Heb je daar nog evt. verzekering
- Liefst verklaring retour borg vragen of creditcard reserveren door laten scheuren na vertrek
Eerst denken, dan typen
pi_194345521
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zou die ¤100 ook laten zitten denk ik. Zondegeld maar soms zit het mee en soms zit het tegen.
Echt? Dit zou voor mij een principekwestie worden, al zou ik aan het einde van de rit ¤250 aan kosten hebben dan nog zou ik die ¤100 niet zomaar afschrijven.

Voor sommige zaken ben ik het met je eens, maar in dit geval niet. Mits TS de waarheid spreekt natuurlijk
  vrijdag 31 juli 2020 @ 22:05:37 #24
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194345573
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zou die ¤100 ook laten zitten denk ik. Zondegeld maar soms zit het mee en soms zit het tegen.
Ik zou graag zien dat booking deze huisjeseigenaar uit t systeem gooit om zulk gedoe. >:)
  vrijdag 31 juli 2020 @ 22:09:02 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194345630
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:02 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Echt? Dit zou voor mij een principekwestie worden, al zou ik aan het einde van de rit ¤250 aan kosten hebben dan nog zou ik die ¤100 niet zomaar afschrijven.

Voor sommige zaken ben ik het met je eens, maar in dit geval niet. Mits TS de waarheid spreekt natuurlijk
Het heeft voor mij weinig zin hier te gaan liegen. Dan krijg je immers geen nuttig advies.

Nou ben ik niet zo principieel als jij. Maar ik heb geen ervaring met dit soort gezeik. Dus ik ben benieuwd hoe anderen dit soort situaties hebben aangepakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')