abonnement Unibet Coolblue
  PR en moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 01:01:40 #1
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_194288112


Een van de belangrijkste onderdelen van Wie is de mol? is natuurlijk de pot. De winnaar krijgt het verdiende geld, en de mol probeert ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot komt.

In dit topic kunnen we bijhouden wat er verdiend wordt en dus ook hoe goed de mol (of iemand die de mol nadoet) zijn taak volbrengt. En het is natuurlijk ook interessant om te kijken wie wat verdient voor de pot. Kandidaten die regelmatig geld verdienen, zijn immers minder verdacht (wat ook kan betekenen dat we een slechte mol hebben, uiteraard :P).

Zo maken we ook gebruik van de aloude WIDM tip: Volg het geld!

Een terugblik op de eindresultaten van voorgaande jaren (met lof aan XMN8R):
2013: RLS / [WIDM] De pot
2014: RLS / [WIDM] De pot
2015: RLS / [WIDM 2015] De pot! Volg het geld..
2016: RLS / [WIDM 2016] De pot - Follow the money..
2017: MOL / [WIDM 2017] De pot - Follow the money..
2018: MOL / De pot - Follow the money..
2019: MOL / De pot - Follow the money..
2020: MOL / De pot - Follow the money..
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 01:03:36 #2
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_194288124
Gewoon alvast open zodat 'ie alvast klaar staat voor 5 sept :7
Staat @XMN8R ook weer klaar 5 sept? :o
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  MOL-held woensdag 29 juli 2020 @ 01:59:24 #3
44635 XMN8R
mag dat?
pi_194302546
Staat? Mag ik er ook bij gaan zitten? ;)
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  PR en moderator woensdag 29 juli 2020 @ 12:23:01 #4
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_194305835
quote:
17s.gif Op woensdag 29 juli 2020 01:59 schreef XMN8R het volgende:
Staat? Mag ik er ook bij gaan zitten? ;)
Ja anders moet je wel heel lang staan, vooruit dan maar :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  MOL-held zondag 6 september 2020 @ 00:56:32 #5
44635 XMN8R
mag dat?
pi_194910370
AFLEVERING 1: "RENAISSANCE"

Opdracht 1: spiegelbeeld

Tygo, Ellie, Ron en Nadja rijden naar Montichiello. Tina, Patrick, Nikkie, Horace, Peggy en Jeroen zijn daar al. Ze moeten tien spiegels vinden met hun eigen quotes daarop en een foto maken waarbij iedereen bij zijn eigen quote staat.

> De spiegels worden op tijd allemaal gevonden en er wordt een foto gemaakt. Hiermee wordt 1.000 euro verdiend.
> Nikkie vindt er 2, Ron vindt er 2, Horace vindt er 2, Jeroen vindt er 1 en Patrick vindt er 3.
> Maar de kandidaten staan niet allemaal bij hun eigen quote op de foto, dus daar wordt geen geld mee verdiend.

• Er wordt 1.000 euro verdiend.

Opdracht 2: gastenlijst
Patrick en Ellie kunnen 2.000 euro verspreid inzetten op gasten die een Italiaanse naam hebben die de overige deelnemers hebben bedacht én gevonden.

Een aantal deelnemers weet zeker dat Rik heeft gezegd dat het alleen mannennamen moeten zijn. Tijdens het zoeken naar mensen die een naam hebben die op de lijst staat wordt besloten om vals te spelen en mensen andere namen te geven. Rik keurt dit echter niet goed.

> Er wordt 500 euro verdiend, maar 750 euro verloren.
> Ellie verteld dat ze niet alle 2.000 hebben ingezet (blijkbaar is er dus 750 euro niet ingezet?)

• Er gaat 250 euro uit de pot.

Opdracht 3: achter je rug
De deelnemers lopen elk langs vijf bakjes, ze mogen er in kijken maar nog niets pakken. Daarna krijgen ze info van een oud-mol. Als ze teruglopen mogen ze de inhoud uit één van de bakjes pakken, maar ze mogen niet terug naar een vorig bakje.

> Jeroen, Tygo, Tina, Ellie, Patrick, Nadja en Peggy gaan voor de groene joker, maar dat bakje blijkt leeg te zijn.
> Ron en Nikkie pakken een Joker.
> Horace pakt 250 euro.

• Er wordt 250 euro verdiend.



Er had 6.500 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 1.000 euro in de pot. Patrick is penningmeester.

Aanvulling:
De pot staat volgens het programma op 750 euro, dus Horace heeft zijn gepakte ¤250 misschien helemaal niet ingeleverd! (Het kan zijn dat we dat volgende week zien, dat 'ie het toch in de pot doet, of dat hij het misschien wel laat verdwijnen..)

[ Bericht 3% gewijzigd door XMN8R op 06-09-2020 22:57:19 ]
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  zondag 6 september 2020 @ 08:16:13 #6
403253 Meke
after all this time? always.
pi_194911594
We zijn weer begonnen! Thanks @XMN8R
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  PR en moderator zondag 6 september 2020 @ 12:56:50 #7
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_194915218
Disclaimer!
Geld in de pot staat op ¤750, dus Horace heeft zijn gepakte ¤250 helemaal niet afgestaan aan de groepspot.

Kun je er misschien nog bij zetten (kan zijn dat we dat volgende week zien, dat ‘ie het toch in de pot doet, of dat hij het misschien wel laat verdwijnen)
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  MOL-held zondag 6 september 2020 @ 22:58:28 #8
44635 XMN8R
mag dat?
pi_194926753
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:56 schreef Moira het volgende:
Disclaimer!
Geld in de pot staat op ¤750, dus Horace heeft zijn gepakte ¤250 helemaal niet afgestaan aan de groepspot.

Kun je er misschien nog bij zetten (kan zijn dat we dat volgende week zien, dat ‘ie het toch in de pot doet, of dat hij het misschien wel laat verdwijnen)
Goed punt, ik heb onderaan mijn post een aanvulling toegevoegd ^O^ .
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_194951419
quote:
> Er wordt 500 euro verdiend, maar 750 euro verloren.
> Ellie verteld dat ze niet alle 2.000 hebben ingezet (blijkbaar is er dus 750 euro niet ingezet?)
Er ging geld uit de pot als ze het op de verkeerde naam gezet hadden. Het kan dus ook dat ze 50 euro niet ingezet hebben en dat ze 700 op de verkeerde namen ingezet hebben. De verhouding is niet duidelijk.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  MOL-held zondag 13 september 2020 @ 23:17:58 #10
44635 XMN8R
mag dat?
pi_195049399
AFLEVERING 2: "LISTIG"

Opdracht 4: steen rijk

Groep 1: Horace, Ellie, Patrick en Ron
Groep 2: Tygo, Jeroen, Nadja, Nikkie en Peggy

Eerste post: vijf stenen = 2 zilver (van 5 euro per stuk)
> Groep 1 besluit naar idee van Ellie om uit elke mand vijf stenen om te ruilen voor twee zilver (8 x 5 euro = 40 euro)
> Groep 2: Peggy en Nadja lopen langs de eerste post, Tygo ziet het gelukkig wel. Het is niet duidelijk hoeveel er gewisseld wordt, Nadja zegt en pakt twee zilver.

Tweede post: vijf stenen = 2 zilver (van 5 euro per stuk)
> Groep 1 besluit om tien stenen te ruilen voor 2 zilver (2 x 5 euro = 10 euro, totaal 50 euro)
> Groep 2 besluit om niets te wisselen en door te lopen

Derde post: vijf stenen = 1 goud (van 25 euro per stuk)
> Groep 1 besluit om per mand vijf stenen te ruilen voor 1 goud (4 x 25 euro = 100 euro, totaal 150 euro)
> Groep 2 loopt voorbij de derde post, niemand merkt het op

Vierde post: x 1,75
> Groep 1: Patrick zegt geen idee te hebben hoeveel ze hebben, Horace berekent dat ze eerst 60 euro hadden, daarna 100 euro, dus in totaal 160 euro. Patrick vindt dat te weinig en de groep besluit door te lopen.
> Groep 2: loopt blijkbaar ook voorbij de post x 1,75 want die komen in beeld bij de vijfde post

Vijfde post: x 1,50
> Groep 2 loopt ook hier door. Jeroen en Tygo besluiten om stenen uit hun manden te gooien.
> Groep 1 loopt hier blijkbaar ook voorbij (niet in beeld)

Zesde post: x 0,50
Hier komen beide groepen elkaar tegen. De opbrengst wordt gehalveerd. Tygo berekent dat er 195 euro is verzameld: 160 euro van groep 1 en 35 euro van groep 2. 195 x 0,5 = 97,50 euro, maar Rik rond dat af naar 100 euro.

• Er wordt in totaal 100 euro verdiend > in het schema:
80 euro verdeeld over 4 deelnemers = 20 euro per deelnemer
20 euro verdeeld over 5 deelnemers = 4 euro per deelnemer

Opdracht 5: meeslepend
De laseropdracht! Een kist moet naar het eindpunt van het parcour, maar er zijn onderweg booby-traps en schutters. De lege kist kan onderweg gevuld worden met geld en troeven (jokers op naam).

> Ron en Nikkie: Nikkie zegt 75 euro in de kist te stoppen (eerst zegt ze 50, daarna 75, dus 50+25?).
> Peggy en Patrick: Patrick vindt 100 euro, maar wordt afgeschoten voordat hij het geld in de kist kan stoppen.
> Horace en Tygo: Horace vindt 100 euro en stopt daarna nog 3 of 4 biljetten in de kist.
> Nadja gaat alleen: ze vindt een biljet maar onbekend voor welk bedrag en of het in de kist is gestopt.
> Ellie en Jeroen: ze vinden geen geld, maar Jeroen duwt wel de kist over de finish

Er zit 360 euro in de kist, maar ook een biljet van min 100 euro.

• Er wordt in totaal 260 euro verdiend.

Opdracht 6: vragenvuur
De deelnemers lopen in tweetallen naar het midden van de brug; de één stelt twee minuten lang vragen over Italië aan de ander.
> Jeroen heeft de meeste vragen van Ellie juist beantwoord.
> Patrick bepaalt als penningmeester dat er geen zwarte vrijstelling wordt verdiend, maar 1.500 euro voor de pot.

• Er wordt 1.500 euro verdiend.



Er had 12.222,50 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 2.610 euro in de pot. Patrick is penningmeester.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  MOL-held zondag 20 september 2020 @ 13:29:55 #11
44635 XMN8R
mag dat?
pi_195162203
AFLEVERING 3: "BESLUIT"

Opdracht 7: sleutelbos

Als de deelnemers hun ketting langer kunnen maken door sloten te openen kunnen ze geld pakken en doorgeven aan de deelnemer wiens naam op het geld staat.

Het geld met de eigen naam dat elke deelnemer na een half uur in handen heeft komt in de pot. Ze zijn hiervoor echter geheel afhankelijk van de andere deelnemers. Het geld dat uiteindelijk niet bij de juiste kandidaat terecht komt is daardoor niet te traceren. Er gebeuren twee opmerkelijke dingen:

> Tygo geeft geld aan Jeroen, maar het briefje scheurt. Na afloop blijkt dat Jeroen dat gescheurde briefje niet inlevert. In gesprek met Ellie blijkt later dat Jeroen dat geld (100 euro) nog wel heeft, maar niet in de pot stopt

> Ron krijgt zijn ketting niet los, dus hij kan niet bij zijn geldkokers en dat geld dus ook niet doorgeven.

> In totaal komt 1.300 euro bij de juiste deelnemer terecht, en 700 euro dus niet. Dat geld zit waarschijnlijk niet in zijn geheel alleen in de kokers van Ron. Jeroen heeft 100 euro niet ingeleverd, en voor de rest is het niet duidelijk welke andere kokers niet geopend of niet doorgegeven zijn.

Daarom heb ik besloten om 1.400 euro evenredig te verdelen onder alle deelnemers (175 euro p.p.), maar daarbij 100 euro af te trekken van het bedrag van Jeroen, omdat hij dat geld wel heeft maar niet inlevert.

Als iemand een ander idee heeft hoor ik het graag :) .

• Er wordt in totaal 1.300 euro verdiend

Opdracht 5: meer of min

Er zijn 10 rode luiken met daarop -200 euro. De penningmeester krijgt vooraf al 2.000 euro, maar voor elk luik dat niet tijdig geopend wordt moet weer 200 euro worden ingeleverd.

> Ellie en Horace moeten Nikkie en Jeroen naar de rode luiken leiden om deze te openen.
> Tygo en Ron moeten Patrick en Peggy naar de rode luiken leiden om deze te openen.

> We zien dat Nikkie en Jeroen drie luiken openen en dat Patrick en Peggy vier luiken openen (totaal zeven luiken).
> Rik verteld na afloop dat er vijf luiken zijn geopend, en wil 1.000 euro terug hebben.
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 18:00 schreef MadMaster het volgende:
Zowel bij Peggy als bij Nikkie waait na het openen van een dubbel luik één luik weer dicht. Nikkie zie je bij het dichtgeklapte luik teruglopen om het weer open te doen, maar dat zie je niet daaadwerkelijk gebeuren.
Het dichtklappen van de luiken kan mogelijk (!!) verklaren waarom er maar geld voor 5 geopende luiken toegekend wordt.
• Er wordt in totaal 1.000 euro verdiend.

Opdracht 6: fortuin?

Eerst moeten 4x 2 = 8 schilden verzameld worden. Daarna moeten er pijlen op die schilden geschoten worden. Elk schild met een pijl erin is 200 euro waard.

> Tygo, Jeroen, Nikkie en Ron verzamelen vier schilden.
> Patrick, Peggy, Ellie en Horace verzamelen twee schilden.

> Elke deelnemer krijgt drie pijlen.
> Peggy, Horace, Nikkie en Jeroen raken één schild, Patrick raakt twee schilden.

• Er wordt 1.200 euro verdiend.



Er had 17.822,50 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 6.360 euro in de pot. Ellie is penningmeester.

[ Bericht 4% gewijzigd door XMN8R op 21-09-2020 22:01:23 ]
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  PR en moderator zondag 20 september 2020 @ 15:10:20 #12
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_195163781
Thanks weer _O_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_195163924
quote:
14s.gif Op zondag 20 september 2020 15:10 schreef Moira het volgende:
Thanks weer _O_
pi_195176081
Hmzz, ik zat best lekker in een Nikkie-tunnel, maar hier springen Tygo en Ron dan weer in het oog :(
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 21 september 2020 @ 18:35:21 #15
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_195183946
quote:
3s.gif Op zondag 20 september 2020 13:29 schreef XMN8R het volgende:
AFLEVERING 3: "BESLUIT"

> We zien dat Nikkie en Jeroen drie luiken openen en dat Patrick en Peggy drie luiken openen.
Dit laatste is niet juist, we zien Patrick en Peggy 4 luiken openen, waarvan er 1 niet van buiten in beeld gebracht wordt.
Zie ook mijn post in het hints topic...
  MOL-held maandag 21 september 2020 @ 21:56:43 #16
44635 XMN8R
mag dat?
pi_195188920
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 18:35 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Dit laatste is niet juist, we zien Patrick en Peggy 4 luiken openen, waarvan er 1 niet van buiten in beeld gebracht wordt.
Zie ook mijn post in het hints topic...
Ik heb ook nog even terug gekeken en je hebt gelijk ^O^
Ik heb mijn post hierdoor iets aangepast. Voor het schema maakt het geen verschil.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  MOL-held zondag 27 september 2020 @ 13:42:21 #17
44635 XMN8R
mag dat?
pi_195284480
AFLEVERING 4: "MEESTERLIJK"

Opdracht 10: meesterwerken
Peggy & Jeroen en Tygo & Nikkie beschrijven een schilderij en de ander moet dat op een eigen doek naschilderen. Daarna moeten ze alle vier hun eigen gemaakte schilderij telefonisch beschrijven aan Ron, Patrick en Ellie. Deze drie moeten de betreffende schilderijen vinden in een museum. Elk goed gevonden schilderij levert een deel van een code op. Twee codes samen zorgen dat een kistje bij de schilders geopend kan worden.

> De schilderijen van Tygo en Nikkie worden gevonden en de juiste code wordt doorgegeven, dit levert 1.000 euro op.

> Het schilderij van Jeroen wordt ook gevonden.
> Het schilderij van Peggy: Patrick loopt er voorbij, Ellie kijkt even en loopt door, Ron denkt dat dit het juiste schilderij is maar doet niets om Patrick en Ellie daarvan te overtuigen.

• Er wordt in totaal 1.000 euro verdiend.

Opdracht 11: follow the money
De deelnemers weten het juiste koffertje te volgen, maar hebben verder niet goed opgelet en weten daardoor het antwoord niet op de vraag van Rik: "Wie waren de drie oud-mollen die bij jullie op het plein stonden?"

> De deelnemers noemen drie namen die alledrie niet goed zijn.
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 08:52 schreef MadMaster het volgende:
Bij het benoemen van de 3 aanwezige ex-Mollen tijdens de Follow The Money opdracht geeft Ron aan dat Klaas al eerder aanwezig is geweest en het dus niet kan zijn.
Jeroen geeft aan dat Dennis al een keer eerder aanwezig is geweest en het dus ook niet kan zijn.
Allebei onzin...

Wel geeft Ron aan dat het Dennis moet zijn (op zich juist), omdat Klaas dus al is geweest... |:(

Tygo stelt als laatste te benoemen ex-Mol Dennis voor, maar wordt door Nikkie overruled die beweerd dat het Jan moet zijn...
• Er wordt geen geld verdiend.

Opdracht 12: groeten uit florence
De kandidaten moeten foto's maken van een bezienswaardigheid op een ansichtkaart. De kaart moet onderdeel vormen van de foto in het juiste perspectief. Op de foto's staan de te winnen bedragen.
Bij elk kaarten-rek staan dezelfde foto's, maar met verschillende bedragen erop. Alleen de eerst gemaakte en in een whatsapp-groep geposte foto telt.

> Patrick en Jeroen maken de eerste foto voor 50 euro (standbeeld).
> Tygo, Peggy en Ellie maken de tweede foto voor 50 euro (gebouw met rode luiken).
> Nikkie en Ron zijn onderweg naar de tweede foto, die voor hen 250 euro waard is, maar nu niet meer telt.
> Patrick en Jeroen maken de derde foto voor 100 euro (de dom).
> Patrick en Jeroen maken de vierde foto voor 50 euro (de carrousel).
> Nikkie en Ron maken de vijfde foto voor 100 euro (Porcellino/everzwijn).
> Tygo, Peggy en Ellie maken de zesde foto voor 250 euro (tekst onder standbeeld).
> Patrick en Jeroen maken de zevende foto voor 100 euro (brug).
> Tygo, Peggy en Ellie maken de achtste foto voor 50 euro (Pinokkio).
> Nikkie en Ron zijn net te laat bij Pinokkio (voor 50 euro), want die foto was net gemaakt en de tijd is om.

> Patrick en Jeroen: 50+100+50+100 = 300 euro (150 pp)
> Ron en Nikkie: 100 euro (50 pp)
> Tygo, Peggy en Ellie: 50+250+50 = 350 euro (116,65 pp)

• Er wordt 750 euro verdiend.



Er had 23.422,50 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 8.110 euro in de pot. Ron is penningmeester.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  MOL-held zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:01:14 #18
44635 XMN8R
mag dat?
pi_195413479
AFLEVERING 5: "WEGWERKEN"

Opdracht 13: stuk voor stuk

Twaalf puzzelstukken refereren aan de vorige 12 opdrachten en moeten op de juiste wijze naast elkaar gelegd worden.

> Het lukt niet om binnen de tijd alle puzzelstukken goed te leggen.

• Er wordt geen geld verdiend.

Opdracht 14: route beschrijving
De deelnemers moet in drie groepen van twee naar een eindpunt rijden. Elk team heeft de routebeschrijving van een ander team en moet dit via de telefoon aan elkaar doorgeven. Ze moeten binnen de tijd allemaal op het eindpunt aanwezig zijn.

> Nikkie en Tygo zijn ver buiten de stad bij een helikopter aangekomen.
> Patrick en Peggy komen op tijd aan bij de scheve toren van Pisa.
> Ron en Jeroen komen later aan bij de scheve toren van Pisa.

> Rik meldt dat alleen Nikkie en Tygo op de juiste eindlocatie zijn aangekomen. Zij hebben daarmee beide een vrijstelling verdiend, maar er blijkt deze aflevering geen test & executie te zijn. Volgende week gaan er twee kandidaten naar huis.

• Er wordt geen geld verdiend.



Er had 26.672,50 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 8.110 euro in de pot. Ron is penningmeester.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_195444133
er was nog een opdracht, onvoorspELBAar. Ook geen geld in verdiend, maar voor je opdrachtentelling.
  MOL-held maandag 5 oktober 2020 @ 16:41:13 #20
44635 XMN8R
mag dat?
pi_195447270
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 14:14 schreef mizzsylver het volgende:
er was nog een opdracht, onvoorspELBAar. Ook geen geld in verdiend, maar voor je opdrachtentelling.
Ik heb die naam (en evt. te winnen bedrag) niet in beeld zien staan tijdens de uitzending.
Mag ik vragen hoe je de naam van de laatste opdracht weet?

EDIT: ik zie net dat het laatste deel van aflevering 5 op de website van Wie Is De Mol van AvroTros zo genoemd wordt. Ik zal het in het volgende schema aanpassen.

[ Bericht 6% gewijzigd door XMN8R op 05-10-2020 17:02:50 ]
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  MOL-held zondag 11 oktober 2020 @ 02:51:56 #21
44635 XMN8R
mag dat?
pi_195559441
AFLEVERING 6: "DAMOCLES"

Opdracht 15: onvoorstELBAar

De deelnemers arriveren op Elba en gaan op zoek naar geld en aanwijzingen om Nikkie en Tygo te vinden. Ze hebben een kaart met daarop vijf punten met aanwijzingen en/of geld en twee telefoons.

Nikkie en Tygo zijn opgesloten in een fort. Twee deuren zijn aan elkaar vergrendeld met kettingen. Als ze de drie kettingen kunnen doorzagen en ontsnappen voordat de andere vier hen vinden, dan zijn ze vrijgesteld tijdens de executie.

> Peggy en Ron gaan naar twee punten langs het water bij de haven.
> Jeroen en Patrick gaan naar twee punten in de wijk, met de kaart én allebei de telefoons.
> Later zullen ze met z'n vieren naar het vijfde/laatste punt gaan, het theater.

> Ron+Peggy lopen langs het eerste punt bij de haven naar het tweede punt aan het einde van de haven
> Patrick+Jeroen lopen een gebouw in waar Patrick een geldbuidel met 500 euro en een aanwijzing vind. Ze staan vlakbij een waterpunt, en besluiten om verder te zoeken maar gaan vervolgens verder naar het volgende punt, de gevangenis van Napoleon.
> Peggy vind een aanwijzing.
> Patrick vind een geldbuidel met 1.000 euro.
> Peggy vind een geldbuidel met een onbekend bedrag en een aanwijzing.
> Jeroen en Patrick besluiten om even te gaan kijken bij het eerst punt bij de haven om te zien of Ron en Peggy daar geweest zijn en iets gevonden hebben. Patrick vind weer een geldbuidel met een onbekend bedrag.
> Ron en Patrick vinden in het theater ieder twee geldbuidels met een onbekend bedrag.

>> Volgens Rik is er in totaal 3.400 euro verdiend. Er zijn in totaal 8 geldbuidels gevonden.
>> In twee geldbuidels zit 1.500 euro, dus resteert er 1.900 euro voor de overige 6 geldbuidels = gemiddel 316,65 euro per buidel.

>> Patrick: 500 + 1.500 + 316,65 + 316,65 + 316,65 = 2.449,95 euro
>> Ron: 316, 65 + 316,65 = 633,30 euro
>> Peggy: 316,65 euro

• Er wordt 3.400 euro verdiend.



Er had 31.172,50 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 11.510 euro in de pot.
Er is nog geen nieuwe penningmeester.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  MOL-held zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:14:09 #22
44635 XMN8R
mag dat?
pi_195702299
AFLEVERING 7: "DÈJA VU"

Opdracht 16: (weer) achter je rug

Net als in aflevering 1 lopen de deelnemers elk langs een aantal bakjes met inhoud, ze mogen er in kijken maar nog niets pakken. Daarna krijgen ze info van een oud-mol. Als ze teruglopen mogen ze de inhoud uit één van de bakjes pakken, maar ze mogen niet terug naar een vorig bakje.

> Alle deelnemers kiezen voor de enveloppe met een vraagteken.
> Het bakje met 750 euro blijkt leeg te zijn als ze teruglopen.

• Er wordt geen geld verdiend.

Hierna volgt een test & executie, waarbij Peggy een rood scherm krijgt en naar huis moet.

Opdracht 17: wegdenken

Langs een weg staan houten tonnen met letters en bedragen erop. Op een andere ton staan woorden die met de letters gemaakt kunnen worden. Hoe meer letters er gebruikt worden om woorden te spellen, hoe meer geld er verdiend kan worden.

• Er wordt 320 euro verdiend.

Opdracht 18: mijn geluid

De deelnemers zitten verspreid over een mijn-treintje en moeten elkaar tijdens een rit door een mijn verschillende vragen stellen. De antwoorden moeten ze goed onthouden. Na afloop stelt Rik 6 vragen die elk 250 euro waard zijn als ze goed beantwoord worden.

> Jeroen heeft twee antwoorden goed en verdiend daarmee 500 euro.
> Nikkie heeft één antwoord goed en verdiend daarmee 250 euro.
> Tygo heeft geen enkel antwoord goed en verdiend dus geen geld.

• Er wordt 750 euro verdiend.



Er had 39.082,50 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 12.580 euro in de pot.
Het is niet bekend wie nu de penningmeester is.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  PR en moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:08:54 #23
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_195703586
Als het Jeroen is heeft Follow the Money wel eindelijk weer eens de winnaar in het vizier gehad _O_

(ik geloof trouwens dat het geld aan Jeroen werd gegeven, kreeg de indruk dat die tot penningmeester was vermaakt)
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  MOL-held zondag 25 oktober 2020 @ 02:22:03 #24
44635 XMN8R
mag dat?
pi_195838004
AFLEVERING 8: "de ontknoping"

Follow the money heeft ons in deze extra serie al vanaf aflevering 2 op het spoor van de Mol gezet!

Na aflevering 3 was Tygo even meer verdacht, en na aflevering 7 ook omdat Jeroen toen twee vragen van Rik goed beantwoord heeft (wat ie makkelijk had kunnen verprutsen, maarja..)

Nikkie is de winnaar. Ze wist al vanaf aflevering vier dat Jeroen de Mol is omdat ze hem gezien heeft toen ze zich tijdens de opdracht met de bakjes en het gesprek met de oud-mol heeft omgedraaid! Ze wint hiermee 12.580 euro. Dit had maximaal 39.082,50 euro kunnen zijn. Nikkie doneert de opbrengst aan het KWF als eerbetoon aan haar overleden broertje.


Tot over tien weken! :W

[ Bericht 1% gewijzigd door XMN8R op 25-10-2020 08:42:09 ]
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  zondag 25 oktober 2020 @ 07:45:11 #25
81329 MadMaster
Schots en scheef...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')