abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 13:57:01 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194279461
Star Trek was oorspronkelijk een door Gene Roddenberry bedachte Amerikaanse sciencefiction-televisieserie die tussen 1966 tot 1969 werd uitgezonden. Uiteindelijk groeide het Star Trek-universum uit tot een succesvolle media-franchise met vijf televisieseries, een animatieserie, tien speelfilms, tientallen computerspellen en honderden boeken, stripboeken, technische handleidingen en encyclopedieën. Verder bestaat er sinds 1998 in Las Vegas een Star Trek-attractiepark, genaamd Star Trek: The Experience en worden er over de hele wereld regelmatig Star Trek-conventions georganiseerd: grote bijeenkomsten voor fans (de 'trekkies'), waar vaak acteurs uit de series te gast zijn. In de Verenigde Staten is er minstens elk weekend een ST convention.

Roddenberry bedacht een utopische toekomstwereld, waarin een verenigde Aarde de meeste moderne wereldproblemen heeft opgelost: vervuiling, honger, armoede en conflicten tussen mensen onderling behoren grotendeels tot het verleden. Door uitvindingen als synthetische replicators en sneller dan licht-technologie heeft de mensheid, met hulp van buitenaardse volken, in het Melkwegstelsel koloniën gesticht. De mensheid heeft samen met enkele buitenaardse volken een overkoepelende organisatie van werelden opgericht: de Verenigde Federatie van Planeten. De verhalen in de diverse Star Trek-media volgen vooral de officieren en burgers in dienst van Starfleet, de militaire onderzoeksinstelling van de Federatie die met haar ruimtevloot vooral diplomatieke en onderzoeksmissies uitvoert en tevens de krijgsmacht vormt.

De avonturen van de verschillende televisieseries en films spelen zich hoofdzakelijk af in de 23e en 24e eeuw, enkele tijdreizen uitgezonderd. Men is bekend met een aanzienlijk deel van de Melkweg, die is verdeeld in vier kwadranten. In het Alfa-kwadrant bevinden zich grote delen van de Federatie en het Cardassiaanse Rijk, in het Beta-kwadrant bevinden zich onder andere het Klingonrijk en het Romulaanse Rijk, het Gamma-kwadrant, dat via het Bajoraanse wormgat met het Alfa-kwadrant is verbonden, wordt geregeerd door de Dominion en het Delta-kwadrant, waarin de Voyager jarenlang rondzwierf, herbergt onder andere de Kazon, Ocampa en Hirogen. Ook de Borg komen uit het Delta-kwadrant.

Star Trek werd voor het eerst uitgezonden in 1966. Sindsdien zijn er zes series gemaakt door Gene Roddenberry en zijn opvolgers. Sommige daarvan waren een groot succes, andere wat minder.

The Original Series (TOS) - Dit is de door Gene Roddenberry geschreven serie, met de naam Star Trek. Het is het verhaal van het ruimteschip USS Enterprise NCC-1701 (kortweg: Enterprise), dat driehonderd jaar in de toekomst, vanaf het jaar 2265, op een vijfjarige missie is om het heelal te verkennen. De serie sprak oorspronkelijk maar een kleine groep kijkers aan en stond naar verluidt jaarlijks op de nominatie om geschrapt te worden. Toen bleek dat deze kleine groep kijkers behoorde tot een erg selecte doelgroep (hoger opgeleiden), werd de serie interessant voor adverteerders.

The Animated Series (TAS) - Na het stoppen van de oorspronkelijke serie bleek die in de herhaling steeds populairder te worden. Dit was in 1973 een van de redenen voor het maken van een tekenfilmserie, waarbij de stemmen van de vaste personages gedaan werden door de acteurs die ze in de oorspronkelijke serie ook gespeeld hadden. De serie ging verder waar het verhaal van de oorspronkelijke serie ophield. Dat wil zeggen dat de laatste twee jaar van de missie ingevuld werden.

The Next Generation (TNG) - Deze nieuwe serie speelde zich honderd jaar later af, in het jaar 2364, rond een nieuwe Enterprise met een nieuwe bemanning. Hoewel het eerste seizoen van The Next Generation kritiek kreeg, onder andere omdat de afleveringen te zoet zouden zijn, was dit eerste seizoen goed genoeg om de serie te prolongeren. Met nieuw materiaal, en met beduidend meer middelen dan de oorspronkelijke serie uit de jaren '60, werd The Next Generation uiteindelijk een enorm succes. Er werden in de periode 1987-1994 in 7 seizoenen 177 afleveringen van uitgezonden. In 1991 overleed Gene Roddenberry.

Deep Space Nine (DS9) - Zoals de oorspronkelijke serie een missieduur van vijf jaar had, zo was het ook duidelijk dat de succesvolle serie The Next Generation niet altijd maar door kon blijven draaien. Daarom werd een volgende serie opgezet, met een ander thema. In plaats van een ruimteschip dat bij planeten langsging werd het centrale thema een ruimtestation ver in de ruimte, op een plaats waar veel ruimteschepen langskwamen.

Voyager (VOY) - Dit schip raakt op haar eerste missie door toedoen van het wezen Caretaker (verzorger) verzeild in het Delta-kwadrant, 70.000 lichtjaar van de Aarde. Voyager kent een sterke rode draad, namelijk de lange thuisreis van het ruimteschip Voyager, en de zoektocht naar mogelijkheden deze reis te verkorten.

Enterprise (ENT) - Deze serie gaat over een eerdere Enterprise, van 2151. Deze tijd, meer dan honderd jaar gesitueerd voor de oorspronkelijke serie, is de tijd waarin de mensheid begint aan het onderzoeken van de ruimte met ruimteschepen die sneller dan het licht kunnen vliegen, nu zij schepen ontwikkeld heeft die 'Warp 5' halen. Het is het begin van Starfleet, en in deze tijd worden de technieken en protocollen ontwikkeld die in de latere series algemeen bekend zijn. In het eerste jaar was dat ook meteen de zwakke plek van de serie, omdat de karakters nog veel moesten leren, maar de kijkers veel minder. In de volgende seizoenen heeft de serie echter duidelijk meer vaart gekregen. De serie is begonnen in 2001, en heeft in totaal vier seizoenen en 98 afleveringen gedraaid.

Discovery (DIS) - De nieuwste serie gestart in 2017, het eerste seizoen speelt zich af tussen ENT en TOS. We volgen Michael Burnham die op het schip discovery terecht komt. En daar onder andere geconfronteerd wordt met de klingons die een oorlog starten tegen de federation.

Picard (PIC) - Uitgezonden vanaf 2020 in Europa op Amazon Prime, speelt zich 15 jaar af na Star Trek: Nemesis in de Prime Timeline: Romulus is vernietigd, maar Vulcan niet (Kelvin Timeline).
Deze serie brengt Patrick Stewart terug in de rol van Jean-Luc Picard, samen met karakters uit Star Trek: TNG en Star Trek: Voyager.

Overzichtje in uitzendvolgorde:
TOS, James Kirk (William Shatner)
TAS, James Kirk (William Shatner)
TNG, Jean Luc Picard (Patrick Stewart)
DS9, Benjamin Sisko (Avery Brooks)
VOY, Kathryn Janeway (Kate Mulgrew)
ENT, Jonathan Archer (Scott Bakula)
DIS, Michael Burnham (Sonequa Martin-Green)
PIC, ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***Deze openingspost is hier te vinden!***
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 13:57:20 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194279466
Voglende week, 6 augustus, begint dus de lower decks animatie serie.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194280031
Op welke zender eigenlijk, weten we dat? Gewoon op Netflix net als Discovery?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 27 juli 2020 @ 14:57:18 #4
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194280068
Of op Amazon net zoals Picard?
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 14:58:01 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194280078
Op CBS all access sowieso zoals zowel discovery als picard. Maar geen idee of er ook een wereldwijde uitrol is.

quote:
The first 10-episode season of Star Trek: Lower Decks is expected to premiere on August 6, 2020, on CBS All Access in the United States.[1][17] Like previous All Access Star Trek series, each episode of Lower Decks is broadcast in Canada by Bell Media on the same day as the All Access release, on the specialty channels CTV Sci-Fi Channel (English) and Z (French) before streaming on Crave.[24]
Oh weer iets wazigs. Dat is dus canada en USA over de UK zeggen ze dit:

quote:
While the show is being created for CBS All Access, a service not yet available in the UK, ViacomCBS Global Distribution Group will be distributing it worldwide.

It is currently unclear which UK channel ViacomCBS will be giving the show's rights to but we'll keep you updated when the news is announced.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 15:04:49 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194280148
Wat de...

quote:
Lower Decks won’t be the only animated series from Star Trek, though. As officially announced earlier in the Star Trek Universe block of panels, Nickelodeon will be launching Star Trek: Prodigy in 2021. A more serious take than Lower Decks, Prodigy will focus on a group of teens who discover an abandoned Starfleet ship, and decide to use it to go on adventures around the galaxy.
Nog een animated series... :{

hoeveel ST krijgen we inmiddels

Discovery
Picard
Lower Decks
Prodigy
Een Michelle Yeoh section 13 serie
Een Captain Pike serie

6 series die gelijk lopen :? Allemaal in andere tijdlijnen zeker... star trek:Clusterfuck
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 18:03:20 #7
42184 crew  DaMart
pi_194282089
Discovery season 3 start half oktober:

twitter
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 27 juli 2020 @ 18:44:28 #8
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194282631
Na Star Trek: Lower Decks dus, want die loopt tot t/m 8 oktober.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 27 juli 2020 @ 21:01:36 #9
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194284682
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat de...
[..]

Nog een animated series... :{

hoeveel ST krijgen we inmiddels

Discovery
Picard
Lower Decks
Prodigy
Een Michelle Yeoh section 13 serie
Een Captain Pike serie

6 series die gelijk lopen :? Allemaal in andere tijdlijnen zeker... star trek:Clusterfuck
Misschien wel een beetje overkill? Straks moeten ze er een aantal voortijdig afbreken zoals dat ook bij Enterprise gebeurde.

Maar een Section 13 serie zou best grappig kunnen zijn. Eindelijk eens wat anders dan constante moralistische geneuzel wat de Star Trek series regelmatig kenmerkt
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_194285123
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 21:01 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Misschien wel een beetje overkill? Straks moeten ze er een aantal voortijdig afbreken zoals dat ook bij Enterprise gebeurde.

Maar een Section 13 serie zou best grappig kunnen zijn. Eindelijk eens wat anders dan constante moralistische geneuzel wat de Star Trek series regelmatig kenmerkt
Trekkies kunnen wel eens puristisch uit de hoek komen, maar ik denk ook dat een hoop mensen zo’n serie graag kijken. Ik ben wel toe aan iets anders.
-nee-
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 juli 2020 @ 21:36:05 #11
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_194285310
Wat is Prodigy?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:45:05 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194446342
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 21:36 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wat is Prodigy?
Een star trek animatie serie met een serieuzere toon dan lower decks.

Ik heb trouwens de eerste aflevering van lower decks nog niet gezien eens kijken waar ik die kan vinden...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 8 augustus 2020 @ 00:12:10 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194452404
Ik vond de eerste aflevering van lower decks erg tof, alleen wel heel erg dialoogvol.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wel echt heel leuk allerlei kleine details en ik vind het gegeven van 'second contact' tof bedacht. Dit kan wel eens een leukere serie worden dan ik dacht.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194455182
quote:
88s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 00:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vond de eerste aflevering van lower decks erg tof, alleen wel heel erg dialoogvol.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wel echt heel leuk allerlei kleine details en ik vind het gegeven van 'second contact' tof bedacht. Dit kan wel eens een leukere serie worden dan ik dacht.
Het viel mij ook niet tegen. Nu waren mijn verwachtingen wel erg laag (want geen fan van rick & morty), maar dan nog, best aardig.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:05:32 #15
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194466916
quote:
Paramount onderbreekt voorbereidingen voor nieuwe Star Trek-film

Paramount heeft de plannen rondom een nieuwe Star Trek-film geschreven en geregisseerd door Noah Hawley in de ijskast gezet. De filmafdeling van het bedrijf staat sinds kort onder leiding van Emma Watts en zij besloot de voorbereidingen te onderbreken om de koers van de franchise nog eens te bestuderen, meldt Deadline.

Hawley werd zo'n negen maanden geleden aangetrokken als regisseur van de nieuwe film die hij zelf schreef. Ingewijden zeggen dat Watts het project tijdelijk heeft stilgelegd om meer duidelijkheid te krijgen over de toekomst van de Star Trek-franchise binnen het bedrijf. Er is geen sprake van het volledig annuleren van de film.

Paramount werkt ook aan een Star Trek-film geproduceerd door Quentin Tarantino en geschreven door Mark L. Smith. Ook waren er plannen om een film in de franchise uit te brengen waarin Chris Hemsworth aan de cast wordt toegevoegd. S.J. Clarkson was hiervoor als regisseur aangenomen, maar verliet het project om aan Game of Thrones te werken. Wanneer deze films moeten verschijnen, is momenteel onduidelijk.
https://www.nu.nl/film/60(...)-star-trek-film.html
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_194496708
Ik moest eerst nog even VOY voor de tigste keer tot het einde bingewatchen, dus ben nu pas aan Picard toegekomen. Ik had hier en in vorige topics graag willen lezen wat iedereen er zo van vindt, maar het is erg lastig iets zinnigs te vinden tussen al het halve geruzie met "niet ST-waardig, geen echte fans, etc". Het leest een stuk lekkerder weg als iedereen aardig blijft doen in een Star Trek topic. Zeg gewoon "ik ben het daar niet mee eens, want.." in plaats van dat gebash *;

Dat gezegd hebbende; Picard kijkt lekker weg. Ben ook geen fan van de Discovery-laag eroverheen, maar dat komt omdat ik ook meer "1 verhaal per aflevering" gewend ben. Heb TNG nog nooit echt gezien, maar ken de hele lore eromheen uiteraard wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook vraag ik me af of die zwevende touchscreens wel echt zo handig/realistisch zijn als ze willen doen laten overkomen. Zonder fysieke feedback van een scherm, is het toch enorm lastig typen/scrollen? Het komt nu meer over alsof ze willen laten zien wat voor kekke graphics ze kunnen maken. Spijkers op laag water enzo, maar goed :Y)
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:50:50 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194503158
Ik zie die zwevende dingen een beetje zoals VR zonder bril, dus dat het scherm gewoon weet waar je vinger is en je niet precies op het juiste plekje moet zitten. Zoals Rios zijnjoystick begweegt dat het dingen gewoon bij je hand gaat zitten ipv dan je er met je hand precies op moet zitten...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194519278
Gisteren zag ik deel 1 van Picard.
De filmstijl is anders dan ST next generation. Artistieker, donkerder, langzamer
Verwacht dus niet teveel als je gehecht bent aan nextgeneration-stijl.
Beoordeel de serie op zichzelf
Deel 1 beviel me best.

Vorige week rommelde ik wat met web-client en torrents downloaden. Ik kreeg wel het geluid maar niet de beelden. Andere downloads gingen nergens heen... veel junkmail. Dus ik gaf het maar op
Hoe ik het gedaan heb, weet ik niet meer maar gisteren zag ik in mijn mapje downloads de volledige seizoen 1 Picard staan ....kon ik zo openen met beeld en geluid.
pi_194519301
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:29 schreef Bluesdude het volgende:
Gisteren zag ik deel 1 van Picard.
De filmstijl is anders dan ST next generation. Artistieker, donkerder, langzamer
Verwacht dus niet teveel als je gehecht bent aan nextgeneration-stijl.
Beoordeel de serie op zichzelf
Deel 1 beviel me best.

Vorige week rommelde ik wat met web-client en torrents downloaden. Ik kreeg wel het geluid maar niet de beelden. Andere downloads gingen nergens heen... veel junkmail. Dus ik gaf het maar op
Hoe ik het gedaan heb, weet ik niet meer maar gisteren zag ik in mijn mapje downloads de volledige seizoen 1 Picard staan ....kon ik zo openen met beeld en geluid.
Dief!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator woensdag 12 augustus 2020 @ 12:46:23 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194519475
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:31 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dief!
Lower decks maakt mij ook tot dief :@ omdat daar dus geen europese distributeur voor is (bij mijn weten)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194519534
quote:
88s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Lower decks maakt mij ook tot dief :@ omdat daar dus geen europese distributeur voor is (bij mijn weten)
Maar Picard wel. Die is voor heeeel weinig geld te zien bij Amazon.

Ik ben trouwens na 3 afleveringen afgehaakt.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_194519779
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:50 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Maar Picard wel. Die is voor heeeel weinig geld te zien bij Amazon.

Ik ben trouwens na 3 afleveringen afgehaakt.
Je moet een creditcard hebben voor Amazon Prime. Heb ik niet ....
Als Amazon de slag met netflix en disney wil verliezen dan moet het vooral zo doorgaan.
Netflix betaal ik simpel automatisch via de bank en IDEAL
pi_194520026
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 13:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je moet een creditcard hebben voor Amazon Prime. Heb ik niet ....
Als Amazon de slag met netflix en disney wil verliezen dan moet het vooral zo doorgaan.
Netflix betaal ik simpel automatisch via de bank en IDEAL
Zo. Hoe heb jij de afgelopen 20 jaar betaald op internet?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_194520900
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 13:30 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Zo. Hoe heb jij de afgelopen 20 jaar betaald op internet?
IDEAL zoals het meest wordt gedaan in Nederland
Gisteren een pakketje SD-card ontvangen van Amazon. Met IDEAL betaald
pi_194521052
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

IDEAL zoals het meest wordt gedaan in Nederland
Gisteren een pakketje SD-card ontvangen van Amazon. Met IDEAL betaald
Gast het is internationaal al een eeuwigheid de gewoonte met creditcard te betalen op internet. Pas sinds een paar jaar kan dat met ideal bij meestal alleen NLe bedrijven.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_194521311
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:31 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Gast het is internationaal al een eeuwigheid de gewoonte met creditcard te betalen op internet. Pas sinds een paar jaar kan dat met ideal bij meestal alleen NLe bedrijven.
Ja... maar ik woon niet internationaal en de meeste Nederlanders ook niet.
Amazon prime verliest de slag zo in de Nederlandse streamingsmarkt
Heel dom management.
pi_194521530
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja... maar ik woon niet internationaal en de meeste Nederlanders ook niet.
Amazon prime verliest de slag zo in de Nederlandse streamingsmarkt
Heel dom management.
Ik woon ook niet 'internationaal' maar zoals je misschien wel weet is het internet dat wel. Zodoende als je online shopt, zeker bij buitenlandse bedrijven, dan is het al heeeeeel lang gangbaar dat met creditcard te doen. Nog verstandiger ook bij grote aankopen omdat je dan verzekerd bent.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_194521700
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:05 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik woon ook niet 'internationaal' maar zoals je misschien wel weet is het internet dat wel. Zodoende als je online shopt, zeker bij buitenlandse bedrijven, dan is het al heeeeeel lang gangbaar dat met creditcard te doen. Nog verstandiger ook bij grote aankopen omdat je dan verzekerd bent.
Wat is je probleem nou ?
Ik moet niet klagen over een crappy marketing van Amazon Prime.
En het is mijn fout dat ik geen creditcard heb?
pi_194521750
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat is je probleem nou ?
Ik moet niet klagen over een crappy marketing van Amazon Prime.
En het is mijn fout dat ik geen creditcard heb?
Het is fout dat je producten steelt. Terwijl je overal altijd de moraalridder uithangt. En als smoes gebruikt dat je geen creditcard hebt.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_194522186
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:20 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het is fout dat je producten steelt. Terwijl je overal altijd de moraalridder uithangt. En als smoes gebruikt dat je geen creditcard hebt.
ohhh je bent bezig met een politieke strijd tegen mij.
ik ben links en dat staat jou niet aan en dan wil je me zo onderuithalen
doe die strijd elders voeren
moderators zullen deze posts schrappen ? *O*
pi_194522793
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ohhh je bent bezig met een politieke strijd tegen mij.
ik ben links en dat staat jou niet aan en dan wil je me zo onderuithalen
doe die strijd elders voeren
moderators zullen deze posts schrappen ? *O*
ondanks dat De_Onnoembare hier gelijk heeft en ik dat klein Hollandse gezeur van ik heb geen creditcard en het daarmee goedpraten dat je shit illegaal download meer dan zat ben, lijkt het me verstandig dat een mod even de bezem erdoor haalt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator woensdag 12 augustus 2020 @ 16:33:11 #32
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194522837
:O wmb gaat het gewoon weer over star trek.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194522849
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:29 schreef Bluesdude het volgende:
Gisteren zag ik deel 1 van Picard.
De filmstijl is anders dan ST next generation. Artistieker, donkerder, langzamer
Verwacht dus niet teveel als je gehecht bent aan nextgeneration-stijl.
Beoordeel de serie op zichzelf
Deel 1 beviel me best.
Dit klinkt alsof je zelf had verwacht dat het een soort TNG was. Vind ik wel een beetje raar, die serie kreeg 33 jaar geleden zijn première...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_194524646
quote:
2s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:33 schreef Karstman het volgende:

[..]

Dit klinkt alsof je zelf had verwacht dat het een soort TNG was. Vind ik wel een beetje raar, die serie kreeg 33 jaar geleden zijn première...
oa nav eerdere posts in dit topic had ik niet verwacht dat deze serie in TNG-stijl zou zijn.....ik dacht dat sommigen in dit topic enkele maanden terug wel zoiets zouden willen en verwachtten, vandaar nu maanden later mijn antwoord daarop
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 augustus 2020 @ 09:41:17 #35
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_194532637
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 18:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

oa nav eerdere posts in dit topic had ik niet verwacht dat deze serie in TNG-stijl zou zijn.....ik dacht dat sommigen in dit topic enkele maanden terug wel zoiets zouden willen en verwachtten, vandaar nu maanden later mijn antwoord daarop
Het is wel een voortzetting van verhaallijnen uit de TNG-era. En die Riker-aflevering voelde heel TNG aan. Maar de stijl, nee, die is heel anders.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_194535735
De eerste ep staat op het youtube kanaal van CBS voor diegene die hem nog niet gezien hebben of konden zien.

[ Bericht 5% gewijzigd door Axelf0leyoo7 op 13-08-2020 13:07:18 (link edit) ]
  Moderator donderdag 13 augustus 2020 @ 13:17:35 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194535877
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 13:05 schreef Axelf0leyoo7 het volgende:
De eerste ep staat op het youtube kanaal van CBS voor diegene die hem nog niet gezien hebben of konden zien.
Ah nice dus toch een manier om het buiten america te zien, hoop dat ze het ook me de andere afleveringen doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:40:59 #38
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194549431
Tweede aflevering van lower decks is ook vermakelijk :) ik hoop dat ze de karakters blijven uitbouwen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194550159
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 13:05 schreef Axelf0leyoo7 het volgende:
De eerste ep staat op het youtube kanaal van CBS voor diegene die hem nog niet gezien hebben of konden zien.
En inmiddels is hij weer verdwenen. Mazzel dat ik hem gister nog even snel heb bekeken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_194965481
Hee leuk.

Hoop dat Micheal wat minder boos doet dit seizoen.
-nee-
  woensdag 9 september 2020 @ 08:51:32 #42
8369 speknek
Another day another slay
pi_194965487
Video doet het niet hier ;(.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 9 september 2020 @ 09:08:15 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_194965650
CBS loopt fiks te geofucken, maar deze lijkt het wel te doen:

twitter



Moet zeggen na alle nostalgie van Picard dat ik eigenlijk veel meer naar Discovery uitkijk. Ze hebben toch wel een paar goeie karakters neergezet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 10:22:30 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194966666
Ik vind de lower decks ook wel smakelijke snackjes, al mag het wel iets meer variatie hebben na 5 episodes. Het is toch een beetje mariner is stoer en saves the day en die jongen (weet zn naam niet) is de dork die het allemaal niet snapt. Die andere twee (de blauwe en de augment) doen de sidequest.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194966738
quote:
88s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind de lower decks ook wel smakelijke snackjes, al mag het wel iets meer variatie hebben na 5 episodes. Het is toch een beetje mariner is stoer en saves the day en die jongen (weet zn naam niet) is de dork die het allemaal niet snapt. Die andere twee (de blauwe en de augment) doen de sidequest.
Het valt mij heel erg op dat de serie gaat over de lower decks die niet elke aflevering de big heroes zijn zoals normaal de bridge crew, en dan nu uiteindelijk toch wel de big heroes zijn.
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 12:08:06 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194968427
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:27 schreef babylon het volgende:

[..]

Het valt mij heel erg op dat de serie gaat over de lower decks die niet elke aflevering de big heroes zijn zoals normaal de bridge crew, en dan nu uiteindelijk toch wel de big heroes zijn.
Wat dat betreft zijn de zijverhalen leuker daar mislukt nog wel eens wat!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194977693
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:51 schreef speknek het volgende:
Video doet het niet hier ;(.
Be curious, not judgmental
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 22:19:28 #48
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194978953
quote:
:9~ die baden op ~0:39 zijn dat van die baden waar de trill symbionten in leven :o zou er een dax terugkeren :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194980338
quote:
Supermichael _O_
pi_194980471
Hier de trailer op de officiële site. Die "thriller" is stuk korter en wat anders.

https://intl.startrek.com(...)season-three-trailer

[ Bericht 3% gewijzigd door VelitoX op 10-09-2020 00:42:43 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 september 2020 @ 10:22:30 #51
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_194983170
quote:
88s.gif Op woensdag 9 september 2020 22:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:9~ die baden op ~0:39 zijn dat van die baden waar de trill symbionten in leven :o zou er een dax terugkeren :o
Dat denk ik wel. Een shot later, die 3 met rode kleding aan, zijn 3 Trills.
En de lange trailer vertoont op 1:37 ook een Trill

Dus dat lijken me inderdaad Trill Symbiont baden, en de Trill komen dus terug.
Een terugkeer van Dax zou dan een mooie aanvulling zijn
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_194983351
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 00:26 schreef VelitoX het volgende:
Hier de trailer op de officiële site. Die "thriller" is stuk korter en wat anders.

https://intl.startrek.com(...)season-three-trailer
Waarom dit soort zaken op Youtube achter regioblokkeringen moeten zitten...?

En ik kreeg het idee dat ze het "thriller" hadden genoemd om te voorkomen dat de trailer minder snel opgemerkt zou worden door CBS.
Be curious, not judgmental
pi_194989831
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:39 schreef Aether het volgende:

[..]

Waarom dit soort zaken op Youtube achter regioblokkeringen moeten zitten...?

En ik kreeg het idee dat ze het "thriller" hadden genoemd om te voorkomen dat de trailer minder snel opgemerkt zou worden door CBS. En yep daarom idd "thriller" hehe.
Omdat Netflix er wss zn eigen logo'tjes voor wil zetten voor de internationale distributie trailer.
  Moderator zaterdag 19 september 2020 @ 11:01:08 #55
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195143616
Gisteren aflevering 6 en 7 van lower decks gezien en ik vond vooral de aflevering met de hond erg leuk. Ook vind ik mariner toch wel een leuk karakter, toch wel iets wat je in het echte leven ook wel eens tegenkomt van die mensen die erg goed zijn in hun baan prima wel een stapje hoger zouden kunnen maar dat niet perse willen. Sommigen gaan dan zelfs zo ver om aan zelfsabotage te doen, iets wat ik eigenlijk nog nooit in een serie erg goed verbeeld heb zien worden, en hier dus wel.

Ook de hond is wel fucking creepy eigenlijk, goed gedaan.

In de andere aflevering vond ik de evil 'clippie' variant ook wel erg goed gevonden, een leuke holodeck malfunction.

Op een of andere manier vond ik deze afleveringen zowel klassiek star trek als modern aanvoelen. Als ze deze lijn vol houden heb ik nu al zin in een tweede seizoen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 22:56:28 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195517302
Een na laatste en laatste afleveringen van lower decks waren ook weer erg leuk.

De laatste aflevering zat echt tof in elkaar leuke cameo's ook, en had niet gedacht dat ik toch nog behoorlijk mee zou leven met karakters in een tekenfilm versie van star trek maar dat is toch gelukt :) zou een nieuw seizoen zeker weer kijken!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 23:04:31 #57
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195517517
Volgende week discovery S3 *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 23:08:56 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195517631
twitter


Janeway wordt de lead in star trek Prodigy ook een animatie serie :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195518822
Leuk!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_195519078
vanaf 16 oktober Discovery seizoen 3 weer op Netflix, neem ik aan ?
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:11:08 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195529151
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 00:25 schreef Bluesdude het volgende:
vanaf 16 oktober Discovery seizoen 3 weer op Netflix, neem ik aan ?
Ja geloof het wel.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195568755
Lower Decks was leuk inderdaad. De aflevering met al die lens flares was hilarisch, heb dubbel gelegen :)
pi_195677602
Yes! Seizoen 3 is er _O_
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:57:24 #64
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195680367
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 17:01 schreef Skwish het volgende:
Yes! Seizoen 3 is er _O_
Dát was een verrassing! :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:19:17 #65
491163 Viesdik
pi_195683796
Vond het niet eens een slechte aflevering.
Paar dingen opmerkelijk:

• Eerste star trek episode ooit zonder blanke mannen/vrouwen (eigen veronderstelling)
• David Ajala is een leuke bijkomstigheid
• Word soms gek van dat borderline achtige acteerwerk van Sonequa, haar acteerwerk is gewoon too much
• Goede spanningsopbouw
• Geen Star Trek, wel leuke sci fi

Edit:
Grappig, IMDB heeft deze trivia van mij overgenomen

[ Bericht 5% gewijzigd door Viesdik op 17-10-2020 00:21:08 ]
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:42:08 #66
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_195685224
Ik ga zo enorm slecht op Michael. Ik heb ergens nog de hoop dat ze de serie ooit nog eens terugbrengen naar een ensemble-cast want er is veel potentie maar die hoop is tegen beter in. Ik had ook de hoop dat ze haar karakter voor seizoen 3 een paaaaar tandjes zouden dimmen, maar nee; ze ging meteen met het gestrekt been full labiel.
Ik ga naar huis.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:03:56 #67
491163 Viesdik
pi_195685611
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:42 schreef nietzman het volgende:
Ik ga zo enorm slecht op Michael. Ik heb ergens nog de hoop dat ze de serie ooit nog eens terugbrengen naar een ensemble-cast want er is veel potentie maar die hoop is tegen beter in. Ik had ook de hoop dat ze haar karakter voor seizoen 3 een paaaaar tandjes zouden dimmen, maar nee; ze ging meteen met het gestrekt been full labiel.
Ik vind het zo'n "talk to the hand" type black feminist
pi_195685656
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:19 schreef Viesdik het volgende:
• Word soms gek van dat borderline achtige acteerwerk van Sonequa, haar acteerwerk is gewoon too much soms
Het was deze episode wel echt verschrikkelijk, dusdanig dat ik me afvroeg of het personage zwaar onder invloed/bedwelmd moest zijn en ik dat gemist had oid. :')

Zo triest dat de rechthebbenden geen star trek meer willen maken maar de naam star trek op allerhande troep willen plakken. Dit had op zichzelf misschien best leuke scifi content kunnen zijn maar Star Trek was het zeker niet, wat maakt dat ik er alleen maar teleurgesteld in kan zijn. Zonde, van Star Trek en de waardering die deze content als losstaand origineel werk misschien wel had kunnen krijgen. -O-
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:17:00 #69
491163 Viesdik
pi_195685719
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Het was deze episode wel echt verschrikkelijk, dusdanig dat ik me afvroeg of het personage zwaar onder invloed/bedwelmd moest zijn en ik dat gemist had oid. :')

Zo triest dat de rechthebbenden geen star trek meer willen maken maar de naam star trek op allerhande troep willen plakken. Dit had op zichzelf misschien best leuke scifi content kunnen zijn maar Star Trek was het zeker niet, wat maakt dat ik er alleen maar teleurgesteld in kan zijn. Zonde, van Star Trek en de waardering die deze content als losstaand origineel werk misschien wel had kunnen krijgen. -O-
Ik zeg gewoon hoe ik het vind.
Het is een parodie geworden t.b.v. de weg naar de nieuwe wereldorde.
Net als Picard, heb toevallig vorige week na lang uitstellen de een-na-laatste aflevering gezien.
Wat een extreem linkse politieke deugheid weer, ik erger me er steeds meer aan.
De wereld behoeden voor de ondergang van kunstmatige intelligentie.
Terwijl we in de echte wereld aan de vooravond staan van de 4e industriële revolutie.
Hier zit zoveel politiek correcte meuk in, ik durf de laatste aflevering niet eens meer te kijken.
Ik stoor me er echt mateloos aan.


3 x geëdit
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:51:19 #70
8369 speknek
Another day another slay
pi_195685986
Linkse politieke deugdheid?

In Star Trek?!

Socialist Gene Roddenberry die een progressieve utopie bedacht draait zich om in zijn graf.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195686080
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:51 schreef speknek het volgende:
Socialist Gene Roddenberry die een progressieve utopie bedacht draait zich om in zijn graf.
Jij ziet geen verschil tussen de manier waarop discovery met poltiek en diversiteit omgaat en de manier waarop alle voorgaande Star Trek reeksen dit deden?
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:21:49 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_195688585
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Jij ziet geen verschil tussen de manier waarop discovery met poltiek en diversiteit omgaat en de manier waarop alle voorgaande Star Trek reeksen dit deden?
Nee. Hoe oud ben je? Star Trek was altijd politiek correct en pushte voor de tijd zeer progressieve idealen. Van socialisme, multiraciale crews in de jaren zestig (met Russische leden), de eerste lgbt kus op nationale tv, vrouwelijke en zwarte leiders, enzovoorts. Gene Roddenberry bedacht het specifiek als een progressieve utopie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195688984
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:17 schreef Viesdik het volgende:
Wat een extreem linkse politieke deugheid weer, ik erger me er steeds meer aan.
Wat een opgefokt radicaalrechts ondeugdelijkheid weer.
pi_195689005
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:19 schreef Viesdik het volgende:
• Word soms gek van dat borderline achtige acteerwerk van Sonequa, haar acteerwerk is gewoon too much
Borderlinenachtig zijn was haar rol in deze aflevering


quote:
9s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:42 schreef nietzman het volgende:
Ik ga zo enorm slecht op Michael. Ik heb ergens nog de hoop dat ze de serie ooit nog eens terugbrengen naar een ensemble-cast want er is veel potentie maar die hoop is tegen beter in. Ik had ook de hoop dat ze haar karakter voor seizoen 3 een paaaaar tandjes zouden dimmen, maar nee; ze ging meteen met het gestrekt been full labiel.
Labiel zijn was haar rol in deze aflevering


quote:
15s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Het was deze episode wel echt verschrikkelijk, dusdanig dat ik me afvroeg of het personage zwaar onder invloed/bedwelmd moest zijn en ik dat gemist had oid.
Burnham was ook zwaar onder invloed van een goedje. Heb je dat gemist ?

[ Bericht 27% gewijzigd door Bluesdude op 17-10-2020 10:06:59 ]
pi_195689858
Be curious, not judgmental
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:10:35 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195689874
Vond het wel een leuke part 1 ik hoop alleen niet dat het zoeken naar de discovery het hele seizoen gaat duren.

Ik zal wel één van de weinigen zijn die geen probleem heeft met hoe burnham hier neergezet is. Je bent net 930 jaar de toekomst ingedoken, kan me best voorstellen dat je je dan 'even' geen raad weet. Sterker nog ik denk dat een gemiddeld mens gierend gek zou worden.

Ben wel benieuwd wat 'the burn' getriggert heeft. Snap ik het nou goed dat er nog wel een klein beetje dilithium over is, maar dat warpdrives niet meer bestaan/viable zijn. Ben wel benieuwd hoe deze tijd verder wordt ontdekt/ontrafeld.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:12:34 #77
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_195689902
Ik vond het echt helemaal niks, generic scifi spul en een vreselijke Burnham.
Kijk meer en meer uit naar de Pike spin-off.
pi_195689911
Ah, het jaarlijkse anti-Discovery-kwartaal is begonnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 17-10-2020 20:30:08 ]
Be curious, not judgmental
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:16:15 #79
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195689929
Leuk ook trouwens om iemand van het ras van kletskous morn te zien.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:04:11 #81
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_195690600
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:01 schreef Bluesdude het volgende:
Labiel zijn wasis haar rol in deze afleveringserie
Ja jeetje. Ik zit een beetje between a rock and a hard place. Kan niets met de stumpers die Star Trek ineens "Te PoLiTiCoR LeFt LiBeRal" vinden maar heb wel een voorkeur voor een lead die niet de hele tijd in langgerekte scenes onder dramatische muziek met de tranen in de ogen een fluisterbattle staat te houden.

Maar ik had op zich wel Kirk met een pruillipje tegenover een Gorn willen zien. Was een interessante battle geworden.
Ik ga naar huis.
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:18:20 #82
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195690845
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:04 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ja jeetje. Ik zit een beetje between a rock and a hard place. Kan niets met de stumpers die Star Trek ineens "Te PoLiTiCoR LeFt LiBeRal" vinden maar heb wel een voorkeur voor een lead die niet de hele tijd in langgerekte scenes onder dramatische muziek met de tranen in de ogen een fluisterbattle staat te houden.

Maar ik had op zich wel Kirk met een pruillipje tegenover een Gorn willen zien. Was een interessante battle geworden.
Ik denk dat het vooral een effect is van niet meer proberen een heel verhaal in één aflevering te stoppen. Bij de oude treks was er geen tijd voor veel emotie want het verhaal moest in drie kwartier volledig uitgelegd worden. Ik denk dat velen dat ook missen, de losstaande aflevering verhalen zorgde voor informatie dichte tv met kop en een staart. Daar zijn ze in de tijd steeds meer vanafgestapt om nu van de kop (of de staart) een hele aflevering te maken.

Deze aflevering was vooral een situatieschets van het waar zijn 'we' nu. En met we bedoel ik burnham.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195691537
quote:
88s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat velen dat ook missen, de losstaande aflevering verhalen zorgde voor informatie dichte tv met kop en een staart.
Dat spijt me wel. Is verwarrend. Men moet nadenken over hoe zat het ook al weer met die rode draden.
Je kon die oude treks-series van Kirk en Picard door elkaar heen zien. Voyager ook nog maar met Deep Space 9 waren er al meer rode draden
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:07:18 #84
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195691708
Ik heb wel wat meer met series die per seizoen een verhaal vormen dan een seizoen van 20+ afleveringen met losse verhalen (met of zonder rode draad). Dus wat dat betreft vind ik zowel Discovery als Picard een vooruitgang.

En ook al is het anders dan de oude Star Trek series, ik vind Discovery en Picard prima te kijken. Ik heb me dan ook weer prima vermaakt met deze aflevering.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_195692431
DS9 en Enterprise (in latere seizoenen) hadden wmb de beste vorm qua verhaallijnen en losse afleveringen. Ik vind Discovery ook een beetje buiten de Star Trek feeling valleb, maar uiteindelijk is het gewoon star trek en zal ik mij als kijker moeten aanpassen.

Maar die Micheal ben ik wel meer dan beu, dat emotionele stuk is wel too much, en die getergde sterke vrouwenrol is gewoon bijna een klucht geworden.

Toch weer braaf kijken w/
-nee-
pi_195692559
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:52 schreef Marsenal het volgende:

Maar die Micheal ben ik wel meer dan beu, dat emotionele stuk is wel too much, en die getergde sterke vrouwenrol is gewoon bijna een klucht geworden.
Een klucht ? Nou nee.... je kunt de acteerstijl niet zo waarderen of haar hele rol die de scriptschrijvers bepalen met de regisseur samen. Maar ze is niet een klucht.
Als je dat vind ... kijk dan niet
pi_195692633
Gisteren STD nog één kans gegeven met seizoen drie, maar ik trek het niet meer. Die Burnham is toch echt wel tenenkrommend slecht, en heeft zich weer door een aflevering heen gejankt. Het continue geschud met de camera is echt irritant, special effects zijn hier en daar matig en de actie amper te volgen.
Wat mij betreft echt de slechtste Star Trek serie.
pi_195692682
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:01 schreef Bluesdude het volgende:
Burnham was ook zwaar onder invloed van een goedje. Heb je dat gemist ?

Dank voor de opheldering, dan was het wel een raar goedje want het ene moment reageerde ze als een klein kind en het volgende moment was ze er weer helemaal bij. Inderdaad gemist en niet de moeite genomen het hele stuk terug te kijken. *O*
pi_195692698
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een klucht ? Nou nee.... je kunt de acteerstijl niet zo waarderen of haar hele rol die de scriptschrijvers bepalen met de regisseur samen. Maar ze is niet een klucht.
Als je dat vind ... kijk dan niet

Wat zeg je nou eigenlijk? Want ik vind haar rol inderdaad gewoon een klucht worden, en dat kan gewoon, lijkt me. En ik kijk wat ik wil.
-nee-
pi_195692736
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:09 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Wat zeg je nou eigenlijk? Want ik vind haar rol inderdaad gewoon een klucht worden, en dat kan gewoon, lijkt me. En ik kijk wat ik wil.
ok... vele mensen kijken wel eens naar kluchten.
pi_195692783
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ok... vele mensen kijken wel eens naar kluchten.
Precies.
-nee-
pi_195692813
Haar rol is een klucht he, niet de hele serie. En dan nog, sommige mensen vinden kluchten leuk, ik ken zelfs een acteur die het zijn specialiteit noemt. Verder niks mis mee.
-nee-
pi_195692903
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:17 schreef Marsenal het volgende:
Haar rol is een klucht he, niet de hele serie. En dan nog, sommige mensen vinden kluchten leuk, ik ken zelfs een acteur die het zijn specialiteit noemt. Verder niks mis mee.
Jij mag haar rol of hoe het is ingevuld grappig vinden en ervan genieten.
pi_195692960
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij mag haar rol of hoe het is ingevuld grappig vinden en ervan genieten.
Dat vind ik totaal niet.
-nee-
pi_195692976
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ok... vele mensen kijken wel eens naar kluchten.
Veel fans van Star Trek zouden liever weer Star Trek zien, in plaats van de grote Superheldin Burnham show.
pi_195693189
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Veel fans van Star Trek zouden liever weer Star Trek zien, in plaats van de grote Superheldin Burnham show.
Dat kan toch? Honderden afleveringen op netflix.
Naast die stoere soldaatdinges had haar rol wel meer diepgang gegeven kunnen worden. De vulcan-starheid loslaten, meer lach, meer huil en meer gevoel tonen. Dat is aan de scriptschrijvers, de regisseurs en de actrice.
pi_195693207
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:35 schreef Bluesdude het volgende:
Dat kan toch? Honderden afleveringen op netflix.
Je begreep zelf natuurlijk ook wel dat ik doelde op een nieuwe serie die niet alleen Star Trek heet maar ook Star Trek is.
pi_195693291
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Je begreep zelf natuurlijk ook wel dat ik doelde op een nieuwe serie die niet alleen Star Trek heet maar ook Star Trek is.
De serie Pike is makend.
En er komt een nieuwe speelfilm...nr 4 met die jonge crew rond de jonge Kirk

Een belangrijk man achter de schermen van Discovery is Jonathan Frakes ( William Riker van TNG)
En ik denk dat hij zorgt voor de consistentie met eerdere starttrekverhalen, de alienrollen en een bijpassende sfeer.
Het is maar een show. Kijken doe je voor de lol. Wie zich ergert, kijk dan wat anders of herhaal de honderden afleveringen op Netflix.
Zelf hoop ik dat Netflix de stargate/atlanta-series weer terugbrengen. Dan ga ik die een voor een herhalen

[ Bericht 6% gewijzigd door Bluesdude op 17-10-2020 14:46:32 ]
pi_195693948
Pff was weer even wennen aan dat gezever gezicht van mevrouw Burnham, maar die andere gast was nog wel te doen opzich. hoop dat ze snel de crew van discovery erbij halen want alleen Burnham trek ik echt niet!

Opzich een goede start van het seizoen en mooi dat een vierde seizoen komt.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:18:27 #102
491163 Viesdik
pi_195696233
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Borderlinenachtig zijn was haar rol in deze aflevering
[..]

Labiel zijn was haar rol in deze aflevering
[..]

Burnham was ook zwaar onder invloed van een goedje. Heb je dat gemist ?
Bedenk je het verweer ter plekke ofzo? Omdat deze vrouw jouw (of die van je omgeving) onderdrukte, kwetsbare en slachtofferschap in de maatschappij vertegenwoordigt?
Kom op zeg

[ Bericht 0% gewijzigd door Viesdik op 17-10-2020 17:26:30 ]
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:27:43 #103
491163 Viesdik
pi_195696360
Krijg een goede score op mijn ontdekking.

pi_195697241
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:18 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Bedenk je het verweer ter plekke ofzo?
Natuurlijk, maar ik zag die aflevering. Jij niet ?
En er werd haar een drug toegediend .... de actrice moest zo spelen , borderline, labiel
Normaal is dat niet de karakter die ze wegzet .

quote:
Omdat deze vrouw jouw (of die van je omgeving) onderdrukte, kwetsbare en slachtofferschap in de maatschappij vertegenwoordigt?
Kom op zeg
Dat is jouw discriminerende inborst die daar spreekt ?
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:48:49 #105
491163 Viesdik
pi_195697774
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar ik zag die aflevering. Jij niet ?
En er werd haar een drug toegediend .... de actrice moest zo spelen , borderline, labiel
Normaal is dat niet de karakter die ze wegzet .
[..]

Dat is jouw discriminerende inborst die daar spreekt ?
lees alles wat ik gezegd heb maar weer eens terug..
denk dat je 80 dingen door elkaar haalt
pi_195698419
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:48 schreef Viesdik het volgende:

[..]

lees alles wat ik gezegd heb maar weer eens terug..
denk dat je 80 dingen door elkaar haalt
Ik denk dat jij niet kan uitleggen wat je bedoelt.
Idd werd Burnham in S3 afl 1 op een zeker moment als labiel en borderline-achtig weggezet.
Dat was de bedoeling ook. Haar was een drug ingespoten
Normaal wordt Burnham gespeeld als gevoelsarm, dit omdat ze in een vulcan-miljeu opgroeide.
ik vind dat men die starheid moet herschrijven. Laat de actrice meer zichzelf spelen , zoals ze in reallife is.
Dat vulcanachtige stabiel gedrag moet wel blijven, maar minder dan nu.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:52:47 #107
491163 Viesdik
pi_195699081
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik denk dat jij niet kan uitleggen wat je bedoelt.
Idd werd Burnham in S3 afl 1 op een zeker moment als labiel en borderline-achtig weggezet.
Dat was de bedoeling ook. Haar was een drug ingespoten
Normaal wordt Burnham gespeeld als gevoelsarm, dit omdat ze in een vulcan-miljeu opgroeide.
ik vind dat men die starheid moet herschrijven. Laat de actrice meer zichzelf spelen , zoals ze in reallife is.
Dat vulcanachtige stabiel gedrag moet wel blijven, maar minder dan nu.
Het is niet alleen deze aflevering, het is in elke aflevering terug te zien.
Kijk maar eens terug naar 20:50 wanneer Book tegen haar zegt dat ze de badge af moet doen voor ze op Requiem zijn. Staat ze op het punt in tranen uit te barsten en dan weer niet, en dan wordt ze weer argwanend en moedig en braaf en weer verdrietig en vastbesloten en dan weer stoer en overmoedig. What the fuck!
De emotie uitdrukkingen vliegen door haar gezicht als iemand die onder invloed van Speed gelijktijdig 10 speelautomaten in de casino aan het bedienen is.
Als ik zo iemand in het echt zou tegenkomen zou ik haar dringend verzoeken een psychiater op te zoeken.

Maar het hoeft verder geen discussie te worden, het is gewoon wat ik vind.
pi_195699296
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:52 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Het is niet alleen deze aflevering, het is in elke aflevering terug te zien.
Kijk maar eens terug naar 20:50 wanneer Book tegen haar zegt dat ze de badge af moet doen voor ze op Requiem zijn. Staat ze op het punt in tranen uit te barsten en dan weer niet, en dan wordt ze weer argwanend en moedig en braaf en weer verdrietig en vastbesloten en dan weer stoer en overmoedig. What the fuck!
Dat is niet labiel en borderline-achtig. Ze schrikt te horen hoe de geschiedenis is gegaan.
quote:
Als ik zo iemand in het echt zou tegenkomen zou ik haar dringend verzoeken een psychiater op te zoeken.
overdrijf toch niet zo....
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 oktober 2020 @ 08:32:48 #109
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_195707205
quote:
88s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral een effect is van niet meer proberen een heel verhaal in één aflevering te stoppen. Bij de oude treks was er geen tijd voor veel emotie want het verhaal moest in drie kwartier volledig uitgelegd worden. Ik denk dat velen dat ook missen, de losstaande aflevering verhalen zorgde voor informatie dichte tv met kop en een staart. Daar zijn ze in de tijd steeds meer vanafgestapt om nu van de kop (of de staart) een hele aflevering te maken.

Deze aflevering was vooral een situatieschets van het waar zijn 'we' nu. En met we bedoel ik burnham.
DS9 deed dat in mijn ogen perfect. Wel een rode draad, maar iedere aflevering had een eigen plot
(uitzonderingen daargelaten, zoals eerste 6 van S6 en einde S7)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_195708881
Ik vond het een prima eerste aflevering. Tenzij je hoopte dat Discovery ouderwets nieuwe werelden zou gaan ontdekken, verlost van de canon. Maar het is ook in seizoen 3 duidelijk dat het geen anthologyserie is.

Ik ben benieuwd of Pike wel die kant op gaat en of de schijvers genoeg nieuwe ideeen hebben of dat het herkauwen wordt.

Ik ben alvast weer begonnen met TOS.
pi_195709358


[ Bericht 100% gewijzigd door aesop op 18-10-2020 11:30:54 ]
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:50:01 #112
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_195709680
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:15 schreef Bluesdude het volgende:
Normaal is dat niet de karakter die ze wegzet .
Jawel joh. Volgens mij heeft juist niemand het hier verder over die trip in s03e01 maar over het karakter in het algemeen.
Ik ga naar huis.
pi_195709684
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 08:32 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

DS9 deed dat in mijn ogen perfect. Wel een rode draad, maar iedere aflevering had een eigen plot
(uitzonderingen daargelaten, zoals eerste 6 van S6 en einde S7)
DS9 pas afgekeken. Vond hem net zo goed als TNG, al zaten er wat meer echt zwakke afleveringen tussen. De rode draad maakte de serie juist sterk samen met het wegtrekken uit het ideale wereldje dat in vorige Star Treks gecreëerd is. Er moesten zo af en toe morale ambigue keuzes gemaakt worden.

Garak was mijn favoriete personage in dit alles, zal er niet te veel over weggeven voor wie nog moet kijken. Sisko is nu m'n favoriete captain. Jake was wel stuiter-irritant, maar dat is vaker met jonge personages in Star Trek(Wesley). Nog daarentegen is over de seizoenen juist een heel gewaardeerd personage geworden.
  maandag 19 oktober 2020 @ 07:42:19 #114
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_195724849
Mooi hoe referenties richting Enterprise liepen.
Ik vond het een leuke aflevering.

Duidelijk dat ze de lijn van Picard doortrekken.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_195755066
Alles tot nu toe gezien maar ik ben nu bij S03E01 afgehaakt. Ze hebben de serie echt verneukt met die ontzettend hysterische en bloedirritante Burnham. Sowieso zijn de overige characters ook niet bijster interessant maar goed daar viel nog mee te leven. Wel zonde want de CGI is wel erg vet. Onlangs nog de films van JJ Abraham eens teruggekeken en wat een wereld van verschil.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:36:51 #117
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_195763797
Ik ben eindelijk PICARD aan t kijken op Amazon. Heel lang uitgesteld.
Maar ik vind die eigenlijk vele malen leuker dan de STD op Netlfix! :o
De nostalgie in combi met de vernieuwing, de karakters, het acteerwerk, het verhaal etc.
STD vind ik "wel oke", Picard vind ik echt leuk.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 13:31:09 #118
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195764778
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:42 schreef Gehrman het volgende:
Alles tot nu toe gezien maar ik ben nu bij S03E01 afgehaakt. Ze hebben de serie echt verneukt met die ontzettend hysterische en bloedirritante Burnham. Sowieso zijn de overige characters ook niet bijster interessant maar goed daar viel nog mee te leven. Wel zonde want de CGI is wel erg vet. Onlangs nog de films van JJ Abraham eens teruggekeken en wat een wereld van verschil.
Prima dan ook niet stiekem aflevering 2 kijken om te zien waar de crew van discovery beland is hè ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195765917
quote:
14s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Prima dan ook niet stiekem aflevering 2 kijken om te zien waar de crew van discovery beland is hè ;)
Haha is goed. Ik kijk nu Raised by Wolves. Toffe serie.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 14:57:13 #120
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_195766356
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 14:36 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Haha is goed. Ik kijk nu Raised by Wolves. Toffe serie.
Echt? Die leek me zo Twilight :{
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_195778510
Helemaal klaar met dat stomme tijdreizen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195778525
Lijkt wel Star Wars dit
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 oktober 2020 @ 09:53:12 #123
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_195780456
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 04:24 schreef Nielsch het volgende:
Lijkt wel Star Wars dit
Waar in Star Wars zit tijdreizen? :D :D

Weet je nog, The City on the Edge of Forever uit 1967! Star Trek heeft tijdreizen regelmatig gebruikt en dat is nu niet anders.

Ik denk dat deze move voor Discovery juist heel goed is. Want in de tijdsperiode waar S1 en S2 zich afspeelden was de serie de al neergelegde lore alleen maar aan het verkloten. De serie was te geavanceerd om zich vlak voor Kirk af te laten spelen. Juist door deze time-jump geeft het meer vrijheid en kunnen we een blik werpen op een stukje Star Trek toekomst waar we amper iets van weten. Ik hoop dat het de serie ten goede komt, ik ben benieuwd.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_195780994
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:53 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Waar in Star Wars zit tijdreizen? :D :D

Weet je nog, The City on the Edge of Forever uit 1967! Star Trek heeft tijdreizen regelmatig gebruikt en dat is nu niet anders.

Ik denk dat deze move voor Discovery juist heel goed is. Want in de tijdsperiode waar S1 en S2 zich afspeelden was de serie de al neergelegde lore alleen maar aan het verkloten. De serie was te geavanceerd om zich vlak voor Kirk af te laten spelen. Juist door deze time-jump geeft het meer vrijheid en kunnen we een blik werpen op een stukje Star Trek toekomst waar we amper iets van weten. Ik hoop dat het de serie ten goede komt, ik ben benieuwd.
Met Star Wars doelde ik vooral op die hele groep Bolians (en een Lurian) die ondanks een gigantische meerderheid telkens maar net mis bleven schieten op een wegrennende Burnham en Book, alsof ze een groep Stormtroopers waren.

Plus het afstropen van vage markten op verre verlaten planenten en grote beesten die vijanden opeten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nielsch op 22-10-2020 10:47:48 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 22 oktober 2020 @ 11:36:51 #125
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_195782033
quote:
6s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Met Star Wars doelde ik vooral op die hele groep Bolians (en een Lurian) die ondanks een gigantische meerderheid telkens maar net mis bleven schieten op een wegrennende Burnham en Book, alsof ze een groep Stormtroopers waren.

Plus het afstropen van vage markten op verre verlaten planenten en grote beesten die vijanden opeten.
In tegenstelling tot de vroegere Star Trek waar iedereen altijd raak schoot? ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 11:38:39 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195782072
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:36 schreef Ang3l het volgende:

[..]

In tegenstelling tot de vroegere Star Trek waar iedereen altijd raak schoot? ;)
Set phasers to stun. Ik begrijp deze nieuwe phasers ook nog niet helemaal, dit seizoen opent wel op voor weer wat meer uitleg en hele nieuwe tech. Ben benieuwd hoe die ronde dingen werken. (al zijn phasers en hun stun setting ook nooit echt uitgelegd :D )

In scifi is het ook altijd de kunst om net genoeg uit leggen om het plausibel te laten lijken en niet zoveel dat overal weer gaten in vallen als je er dieper op in gaat :P (zie: heisenberg compensator)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:45:53 #127
491163 Viesdik
pi_195821833
Net weer een trivia op IMDB gedumpt :')
Eerlijk gezegd om te stoken.
De trivia van vorige week (aflevering 1) is wel 2 keer aangepast, maar heeft wel de hoogste score :D

Mijn inbreng voor aflevering 2:

First Star Trek episode ever without a white straight male speaking human character as part of the main bridge crew.

:D

Edit:

En hij is goedgekeurd :')__!

[ Bericht 5% gewijzigd door Viesdik op 24-10-2020 11:52:52 ]
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:30:43 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195822508
Vond het een toffe aflevering, erg trek first contact en een spanning tussen netjes federation zijn of toch niet, met de gevolgen van dien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195822634
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 11:45 schreef Viesdik het volgende:
Net weer een trivia op IMDB gedumpt :')
Eerlijk gezegd om te stoken.
De trivia van vorige week (aflevering 1) is wel 2 keer aangepast, maar heeft wel de hoogste score :D

Mijn inbreng voor aflevering 2:

First Star Trek episode ever without a white straight male speaking human character as part of the main bridge crew.

:D

Edit:

En hij is goedgekeurd :')__!
Schijnt nogal een obsessie te zijn van veel mensen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:53:33 #130
491163 Viesdik
pi_195822935
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 12:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Schijnt nogal een obsessie te zijn van veel mensen.
Ik ben het volledig met je eens!
Star trek is daar op een zeer kinderachtig obsessieve wijze mee bezig, door van alle karakters een soort white supremacy slachtoffer te maken. Vind je ook niet? :')
pi_195822951
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 12:53 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Ik ben het volledig met je eens!
Star trek is daar op een zeer kinderachtig obsessieve wijze mee bezig, door van alle karakters een soort white supremacy slachtoffer te maken. Vind je ook niet? :')
Ik heb meer het idee dat mensen tegenwoordig overal een multicultureel complot in zien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:55:43 #132
491163 Viesdik
pi_195822980
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 12:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb meer het idee dat mensen tegenwoordig overal een multicultureel complot in zien.
hoe bedoel je?
pi_195823267
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 12:53 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Ik ben het volledig met je eens!
Star trek is daar op een zeer kinderachtig obsessieve wijze mee bezig, door van alle karakters een soort white supremacy slachtoffer te maken. Vind je ook niet? :')
Laat die rassenfocus eens los. Kom eens uit die slachtofferrol van onderdrukte blanke man
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:17:23 #134
491163 Viesdik
pi_195823368
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Laat die rassenfocus eens los. Kom eens uit die slachtofferrol van onderdrukte blanke man
Waarom zou ik dat loslaten? Zij zijn er immers zelf zo gestoord mee bezig :D
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:21:34 #135
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195823425
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:17 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat loslaten? Zij zijn er immers zelf zo gestoord mee bezig :D
Ook al vind ik dit een stomme discussie in een ST topic, dit argument vind ik echt zo'n dooddoener. Jij vind dat een groep gestoord met een onderwerp omgaat, en dat zie je als een vrijbrief om zelf iets te gaan doen dat je gestoord vind :? Ik begrijp dat nooit, zelfde als mensen die om agressie op te lossen agressief gaan doen tegen agressors.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:55:57 #136
491163 Viesdik
pi_195823935
quote:
88s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ook al vind ik dit een stomme discussie in een ST topic, dit argument vind ik echt zo'n dooddoener. Jij vind dat een groep gestoord met een onderwerp omgaat, en dat zie je als een vrijbrief om zelf iets te gaan doen dat je gestoord vind :? Ik begrijp dat nooit, zelfde als mensen die om agressie op te lossen agressief gaan doen tegen agressors.
De dooddoener van de discussie is nog geen 1% van de politiek correcte Star Trek dooddoen campagne :')
Een bridgecrew met slachtoffer kenmerken die de symboolpolitiek omtrent minderheden van de huidige tijd een moedwillige podium biedt. In de allesomvattende absurdistische strijd van rechtvaardigheid en de strijd tegen de eeuwig durende overdominante rol van de blanke hetero man, als een soort koude oorlog tegen de blanke man :')

Star Trek is een karikatuurshow voor minderheden geworden en ze lijken er bij elk seizoen nog even een schepje bovenop te gooien :')

• Geen heterostelletjes, geen langdurige romances
• Meer vrouwelijke dan mannelijke acteurs
• Meer zwarte dan blanke acteurs
• Homostelletjes en lesbiennes
• Blanke mannen gaan dood of zijn slecht :')
• Enige blanke man maar met een laagje bruin make-up is die Vulcan die totaal niet of nauwelijks mannelijke eigenschappen heeft

Potsierlijke en meelijwekkende vertoning :')

Ik vind het verder wel een vermakelijk serie hoor, maar ik hou er vanuit mijn supremacy wel een tamelijk humoristische en cynische opinie aan over :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Viesdik op 24-10-2020 14:02:00 ]
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:28:51 #137
491163 Viesdik
pi_195825879
Leuke aflevering wel!
pi_195943545
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:55 schreef Viesdik het volgende:

[..]

De dooddoener van de discussie is nog geen 1% van de politiek correcte Star Trek dooddoen campagne :')
Een bridgecrew met slachtoffer kenmerken die de symboolpolitiek omtrent minderheden van de huidige tijd een moedwillige podium biedt. In de allesomvattende absurdistische strijd van rechtvaardigheid en de strijd tegen de eeuwig durende overdominante rol van de blanke hetero man, als een soort koude oorlog tegen de blanke man :')

Star Trek is een karikatuurshow voor minderheden geworden en ze lijken er bij elk seizoen nog even een schepje bovenop te gooien :')

• Geen heterostelletjes, geen langdurige romances
• Meer vrouwelijke dan mannelijke acteurs
• Meer zwarte dan blanke acteurs
• Homostelletjes en lesbiennes
• Blanke mannen gaan dood of zijn slecht :')
• Enige blanke man maar met een laagje bruin make-up is die Vulcan die totaal niet of nauwelijks mannelijke eigenschappen heeft

Potsierlijke en meelijwekkende vertoning :')

Ik vind het verder wel een vermakelijk serie hoor, maar ik hou er vanuit mijn supremacy wel een tamelijk humoristische en cynische opinie aan over :')


BOOOHOOOOOOHOOOOHOOOOO

Er zitten *snik* helemaal *snik* geen blanke *snik* hetero *snik* mannen op de brug *snik* *snik*

De wereld is zo-oooo-ooo gemeheen :'(
pi_195943595
Goed, dat weer gehad. Mrassu-deel 2 op de foe lijst, en door.

Ik mocht er lekker twee inhalen en vanochtend de 3de gekeken. Ik vind het super waar ze terecht zijn gekomen. Zo zonder Federation. Vraag mij wel af hoe lang ze door gaan zonder nieuwe technologie op de Discovery. Want als ze al met 3 torpedo's helemaal naar de klote geschoten kunnen worden, gaat het niet lang meer duren :D

Krijg steeds meer het gevoel dat ik de mensen ken, daar waar ik dat in seizoen 1 nog totaal niet had.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:36:33 #140
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_195944055
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:04 schreef babylon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

BOOOHOOOOOOHOOOOHOOOOO

Er zitten *snik* helemaal *snik* geen blanke *snik* hetero *snik* mannen op de brug *snik* *snik*

De wereld is zo-oooo-ooo gemeheen :'(
Ja je zal maar eens voelen wat minderheden al laren moeten voelen :o
Ik sta er overigens bij t kijken echt geen moment bij stil.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_195944679
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:06 schreef babylon het volgende:
Goed, dat weer gehad. Mrassu-deel 2 op de foe lijst, en door.

Ik mocht er lekker twee inhalen en vanochtend de 3de gekeken. Ik vind het super waar ze terecht zijn gekomen. Zo zonder Federation. Vraag mij wel af hoe lang ze door gaan zonder nieuwe technologie op de Discovery. Want als ze al met 3 torpedo's helemaal naar de klote geschoten kunnen worden, gaat het niet lang meer duren :D

Krijg steeds meer het gevoel dat ik de mensen ken, daar waar ik dat in seizoen 1 nog totaal niet had.
Dat met het schild van het schip in de discovery serie heel anders dan vroeger.
Toen zag je nog zo'n schild dat minimaal 10 tot 20 meter of zo van het schip af alles tegen hield.
en nu gaat praktisch het hele schip naar de kloten bij een aantal schoten. :D :D
Hoe wel dat misschien ook iets realistischer is.
Behalve als het schip geraakt wordt alles al door elkaar vliegt en op het laatst er nog iemand even over een desk vliegt zoals in de afgelopen aflevering. :') :')
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_195944749
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:36 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ja je zal maar eens voelen wat minderheden al laren moeten voelen :o
Ik sta er overigens bij t kijken echt geen moment bij stil.
Het lijkt er wel een klein beetje op dat die ene (chagrijnig overkomende) vrouw een klein oogje heeft op die dokter en ziet er op zich ook wederzijds uit.
Dus heeft die stamets straks het nakijken en gaat de dokter toch een hetero relatie aan? :o :X :M
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:17:56 #143
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_195944886
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:11 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Het lijkt er wel een klein beetje op dat die ene (chagrijnig overkomende) vrouw een klein oogje heeft op die dokter en ziet er op zich ook wederzijds uit.
Dus heeft die stamets straks het nakijken en gaat de dokter toch een hetero relatie aan? :o :X :M
Ik vind die chaggo pot best geinig. Ik herken mezelf erin :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:57:55 #144
491163 Viesdik
pi_195945795
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:04 schreef babylon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

BOOOHOOOOOOHOOOOHOOOOO

Er zitten *snik* helemaal *snik* geen blanke *snik* hetero *snik* mannen op de brug *snik* *snik*

De wereld is zo-oooo-ooo gemeheen :'(
Ik boe niet. Ik stel alleen vast :D
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:11:22 #145
491163 Viesdik
pi_195946077
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:06 schreef babylon het volgende:
Goed, dat weer gehad. Mrassu-deel 2 op de foe lijst, en door.

Ik mocht er lekker twee inhalen en vanochtend de 3de gekeken. Ik vind het super waar ze terecht zijn gekomen. Zo zonder Federation. Vraag mij wel af hoe lang ze door gaan zonder nieuwe technologie op de Discovery. Want als ze al met 3 torpedo's helemaal naar de klote geschoten kunnen worden, gaat het niet lang meer duren :D

Krijg steeds meer het gevoel dat ik de mensen ken, daar waar ik dat in seizoen 1 nog totaal niet had.
Zeg je nou dat je een binding met de cast begint te krijgen?
Meen je dat oprecht of ben je moedwillig aan het deugen?
Momenteel heb ik werkelijk met geen enkel karakter nog een binding, zelfs niet met het schip. In de verste verte niet vergeleken met de binding die ik met tng had.
Serie zou ook meer recht doen aan de titel Star Trek diversity ofzo :D
pi_195948508
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:11 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Zeg je nou dat je een binding met de cast begint te krijgen?
Meen je dat oprecht of ben je moedwillig aan het deugen?
Momenteel heb ik werkelijk met geen enkel karakter nog een binding, zelfs niet met het schip. In de verste verte niet vergeleken met de binding die ik met tng had.
Serie zou ook meer recht doen aan de titel Star Trek diversity ofzo :D
Ben jij diezelfde zeiksnor die al 3 seizoenen lang aan het zeiken is maar nog wel steeds kijkt? Nickchange?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195948569
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ben jij diezelfde zeiksnor die al 3 seizoenen lang aan het zeiken is maar nog wel steeds kijkt? Nickchange?
Het is zo'n sneuneus die geen series of films meer kan kijken zonder zich druk te maken of er niet te veel negers, aziaten, vrouwen, dikke mensen of wat dan ook in zitten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195948883
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is zo'n sneuneus die geen series of films meer kan kijken zonder zich druk te maken of er niet te veel negers, aziaten, vrouwen, dikke mensen of wat dan ook in zitten.
Je vergeet homo's!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195957492
Dr haar is wel een hoop gegroeid in 1 jaar. Het was realistischer geweest als het 3 jaar zou zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195962347
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 04:37 schreef Nielsch het volgende:
Dr haar is wel een hoop gegroeid in 1 jaar. Het was realistischer geweest als het 3 jaar zou zijn.
Heel veel aan sciencefictionseries is niet realistisch.
Het is wel consistent om Burnham te laten zeggen dat ze een snelwerkend haargroeimiddel heeft gebruikt .
Een dergelijk snel werkend middel bestaat niet in de 21e eeuw, maar je kunt fantaseren dat het 1100 jaar later zal bestaan. Voor het verhaal is mooier dit als verklaring te geven en niet geen verklaring of iets met haarextensies,,, dat is zo 21e eeuws. Kunnen we niet mee sf-genieten

Zou het plot rond die nieuwe trill de kant uitgaan dat ze vroeger Jadzia Dax ( Deep Space Nine) was ?
Zo zou ik het opzetten als scriptschrijver.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:19:52 #151
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_195962733
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heel veel aan sciencefictionseries is niet realistisch.
Het is wel consistent om Burnham te laten zeggen dat ze een snelwerkend haargroeimiddel heeft gebruikt .
Een dergelijk snel werkend middel bestaat niet in de 21e eeuw, maar je kunt fantaseren dat het 1100 jaar later zal bestaan. Voor het verhaal is mooier dit als verklaring te geven en niet geen verklaring of iets met haarextensies,,, dat is zo 21e eeuws. Kunnen we niet mee sf-genieten

Zou het plot rond die nieuwe trill de kant uitgaan dat ze vroeger Jadzia Dax ( Deep Space Nine) was ?
Zo zou ik het opzetten als scriptschrijver.
Gezien Admiraal Tal gok ik dat het niet Dax is, maar Tal

Wel mooi dat ze er expliciet bij vermeldden dat ze niet wisten dat de Trill een joined species was. Want daar komen ze in TNG pas achter. In de tijd waar Discovery vandaan komt was dat inderdaad onbekend.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_195962766
Maar tis dus een Trill symbiont in een Human lichaam? Waarom niet gewoon een Thrill?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195962970
Ik vind het wel een tof seizoen tot nu toe. Ep 1 was ff wennen maar de basis voor een mooie verhaallijn is nu wel gelegd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195963096
Kerel heet Cleveland Booker met een Brits accent maar komt niet van de aarde, zal mij benieuwen wat ze daarmee gaan doen.

Wel zin in de volgende aflevering, ik vind het leuk uit de verf komen nu. :)

Micheal is al wat beter te pruimen nu, misschien ben ik zelf ook veranderd als mens en ben ik toleranter geworden.
-nee-
pi_195963167
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Gezien Admiraal Tal gok ik dat het niet Dax is, maar Tal

Wel mooi dat ze er expliciet bij vermeldden dat ze niet wisten dat de Trill een joined species was. Want daar komen ze in TNG pas achter. In de tijd waar Discovery vandaan komt was dat inderdaad onbekend.
Dat niet weten is een consistentie. Het klopt met eerdere startrekverhalen. Jonathan Frakes (Will Riker in TNG) zou de bewaker van de consistentie zijn, las ik. Hij regisseerde deze 3e aflevering en in TNG was Riker een noodgastheer voor een symbiont
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:50:16 #156
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_195963275
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat niet weten is een consistentie. Het klopt met eerdere startrekverhalen. Jonathan Frakes (Will Riker in TNG) zou de bewaker van de consistentie zijn, las ik. Hij regisseerde deze 3e aflevering en in TNG was Riker een noodgastheer voor een symbiont

Fijn dat die bewaking er is ^O^
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:21 schreef Nielsch het volgende:
Maar tis dus een Trill symbiont in een Human lichaam? Waarom niet gewoon een Thrill?
Ik gok dat er geen keuze was omdat Aarde in lockdown was, en dus geen Trill aanwezig toen Admiraal Tal stierf
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:20:18 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195963778
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:21 schreef Nielsch het volgende:
Maar tis dus een Trill symbiont in een Human lichaam? Waarom niet gewoon een Thrill?
Omdat tal dan alles zich gewoon kon herinneren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:01:13 #158
491163 Viesdik
pi_195964265
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ben jij diezelfde zeiksnor die al 3 seizoenen lang aan het zeiken is maar nog wel steeds kijkt? Nickchange?
Ik weet niet waar je het over hebt. Blijkbaar zijn er meer mensen die kritisch zijn.
Het eerste en tweede seizoen vond ik nog wel aardig, maar het derde seizoen vind ik op een aantal gebieden zelfs respectloos en minachtend naar de bedenken van star trek.
Het is gewoon mijn mening en ik wind er geen doekjes om.

De serie is een overkill geworden. Groteske overkill op het gebied van diversiteit, slachtofferschap en emoties. Het is storend en leidt gigantisch af, wat impact heeft op het kijkgenot.
Het is gewoon een karikatuurshow geworden van iets wat ooit geweldig was.
pi_195964458
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:39 schreef Marsenal het volgende:
Kerel heet Cleveland Booker met een Brits accent maar komt niet van de aarde, zal mij benieuwen wat ze daarmee gaan doen.

Wel zin in de volgende aflevering, ik vind het leuk uit de verf komen nu. :)

Micheal is al wat beter te pruimen nu, misschien ben ik zelf ook veranderd als mens en ben ik toleranter geworden.
Ik denk sowieso niet dat je erg op de accenten hoeft te letten gezien dat het honderden en nu zelfs duizend jaar in de toekomst is. Over duizend jaar is er geen Engels meer :P
pi_195964806
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:18 schreef babylon het volgende:

[..]

Ik denk sowieso niet dat je erg op de accenten hoeft te letten gezien dat het honderden en nu zelfs duizend jaar in de toekomst is. Over duizend jaar is er geen Engels meer :P
Nee tuurlijk, maar er werd wel even kort tussen neus en lippen benoemd dat micheal zijn achtergrond niet goed begreep, waaronder zijn aardse naam terwijl hij niet aards is. Dat krijgt misschien een staartje dan, denk ik.
-nee-
pi_195965885
quote:
88s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat tal dan alles zich gewoon kon herinneren.
Ah ja makes sense. Kon Riker zich ook niks herinneren toen hij tijdelijk host was?

Ze moeten dus op zoek naar een Trill.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 2 november 2020 @ 14:56:13 #163
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_196001413
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:01 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je het over hebt. Blijkbaar zijn er meer mensen die kritisch zijn.
Het eerste en tweede seizoen vond ik nog wel aardig, maar het derde seizoen vind ik op een aantal gebieden zelfs respectloos en minachtend naar de bedenken van star trek.
Het is gewoon mijn mening en ik wind er geen doekjes om.

De serie is een overkill geworden. Groteske overkill op het gebied van diversiteit, slachtofferschap en emoties. Het is storend en leidt gigantisch af, wat impact heeft op het kijkgenot.
Het is gewoon een karikatuurshow geworden van iets wat ooit geweldig was.
je valt in herhaling.
je vind het niet leuk.
duidelijk.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_196001546
Moet wel zeggen, als je kijkt naar science fiction door de jaren heen, dan lijkt de originele star trek serie juist de karikatuur, en het moderne werk wat meer 'de norm'.
-nee-
pi_196002101
Ik geniet ook wel gewoon van Discovery. Mijn vader ook, en dat is iemand die de oude series ook gezien heeft. Het is maar waar je je druk om maakt. Wij zitten in ieder geval geen lijstje af te vinken hoeveel blanken, zwarten, vrouwen en slachtofferrollen in elke aflevering zitten. :')

Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen. ^O^
  maandag 2 november 2020 @ 16:33:03 #166
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_196003203
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:01 schreef Viesdik het volgende:

De serie is een overkill geworden. Groteske overkill op het gebied van diversiteit, slachtofferschap en emoties. Het is storend en leidt gigantisch af, wat impact heeft op het kijkgenot.

Het is alleen storend en afleidend voor mensen die dit in t echte leven ook niet gewend zijn. Verder spelen ze nl gewoon rollen zonder ook maar IETS van de diversiteit te benoemen of benadrukken in de serie. Michael is nou eenmaal donker, de dokter is nu eenmaal homo. Nergens heeft ook maar 1 crewlid dat benoemd in de serie. Alleen de kijker. Een kijker zoals jij.

Het doet niets af aan t verhaal. Het speelt niet eens een ROL in t verhaal. De relatie van de dokter is volkomen inwisselbaar voor elke hetero relatie. Dus als je er een punt van maakt, ligt dat echt bij jou omdat jij t toch echt als anders ziet.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_196003482
quote:
14s.gif Op maandag 2 november 2020 15:04 schreef Marsenal het volgende:
Moet wel zeggen, als je kijkt naar science fiction door de jaren heen, dan lijkt de originele star trek serie juist de karikatuur, en het moderne werk wat meer 'de norm'.
En zelfs die was in mijn ogen nog best progressief voor zijn tijd. Natuurlijk is het in de huidige tijd natuurlijk vrij lachwekkend om vrouwelijk personeel in een kort rokje te laten rondlopen als "werkkleding", maar verder was de cast voor die tijd vrij divers.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196003642
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

En zelfs die was in mijn ogen nog best progressief voor zijn tijd. Natuurlijk is het in de huidige tijd natuurlijk vrij lachwekkend om vrouwelijk personeel in een kort rokje te laten rondlopen als "werkkleding", maar verder was de cast voor die tijd vrij divers.
Eerste interraciale kus als ik me niet vergis :P
-nee-
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 2 november 2020 @ 17:51:14 #169
491163 Viesdik
pi_196004437
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:33 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Het is alleen storend en afleidend voor mensen die dit in t echte leven ook niet gewend zijn. Verder spelen ze nl gewoon rollen zonder ook maar IETS van de diversiteit te benoemen of benadrukken in de serie. Michael is nou eenmaal donker, de dokter is nu eenmaal homo. Nergens heeft ook maar 1 crewlid dat benoemd in de serie. Alleen de kijker. Een kijker zoals jij.

Het doet niets af aan t verhaal. Het speelt niet eens een ROL in t verhaal. De relatie van de dokter is volkomen inwisselbaar voor elke hetero relatie. Dus als je er een punt van maakt, ligt dat echt bij jou omdat jij t toch echt als anders ziet.
Dit slaat natuurlijk nergens op. Het is namelijk de usp van Netflix. Alle series bevatten dergelijk diversiteit casting. Dat is niet wat ik vind, dat is een wijd verspreide gedeelde constatering.

[ Bericht 0% gewijzigd door Viesdik op 02-11-2020 18:00:17 ]
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 2 november 2020 @ 17:59:11 #170
491163 Viesdik
pi_196004573
quote:
14s.gif Op maandag 2 november 2020 15:04 schreef Marsenal het volgende:
Moet wel zeggen, als je kijkt naar science fiction door de jaren heen, dan lijkt de originele star trek serie juist de karikatuur, en het moderne werk wat meer 'de norm'.
Lol. De complete nalatenschap van de mens in de moderne tijd is berust op enkel en alleen de resultaten en prestaties van de blanke man. Daarom is de blanke man ook altijd superieur geweest. Vanwege daadkracht ambitie discipline en doorzettingsvermogen.
Kan je leuk vinden, kan je niet leuk vinden... Is zoooooo :')

https://www.dumpert.nl/zo(...)dId=7976057_5a9452d2
pi_196005333
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 17:59 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Lol. De complete nalatenschap van de mens in de moderne tijd is berust op enkel en alleen de resultaten en prestaties van de blanke man. Daarom is de blanke man ook altijd superieur geweest. Vanwege daadkracht ambitie discipline en doorzettingsvermogen.
Kan je leuk vinden, kan je niet leuk vinden... Is zoooooo :')

https://www.dumpert.nl/zo(...)dId=7976057_5a9452d2
Ik heb te weinig kennis over dit onderwerp om er een gedegen discussie over te voeren maar ik wilde alleen maar even zeggen dat ik nog geen moment met huidskleuren bezig ben geweest in Star Trek door de jaren heen, zeker omdat het prima kan voorkomen dat iemand blauw geschminkt langs komt zeilen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Marsenal op 02-11-2020 18:51:34 ]
-nee-
pi_196006395
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 17:51 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Dit slaat natuurlijk nergens op. Het is namelijk de usp van Netflix. Alle series bevatten dergelijk diversiteit casting. Dat is niet wat ik vind, dat is een wijd verspreide gedeelde constatering.
Star Trek Discovery is van CBS. Netflix heeft alleen de internationale uitzendrechten gekocht en heeft niets met de casting van deze serie te maken. :')
pi_196006557
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 17:51 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Dit slaat natuurlijk nergens op. Het is namelijk de usp van Netflix. Alle series bevatten dergelijk diversiteit casting. Dat is niet wat ik vind, dat is een wijd verspreide gedeelde constatering.
Volgens jou is geforceerde 'diversiteit'/'inclusiviteit' de Unique Selling Point van Netflix? Elders zal ik het dus niet aantreffen? Had ik maar jouw belevingswereld! :B
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:49:07 #174
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_196015309
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 17:51 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Dit slaat natuurlijk nergens op. Het is namelijk de usp van Netflix. Alle series bevatten dergelijk diversiteit casting. Dat is niet wat ik vind, dat is een wijd verspreide gedeelde constatering.
Dat slaat zeker wel ergens op, nl op Star Trek, waar we het hier over hebben.

En die constatering...... wat is daar erg aan aangezien t het verhaal niet beinvloed? (Bij Star Trek, ik heb t niet over andere series op Netflix) Het gaat nl nooit om de kleur of geaardheid, het IS er gewoon. Dat is t mooie aan Star Trek, ze maken er helemaal geen USP ding van.
Noem me eens wat dingen waar je aan stoort vanwege deze diversiteit dan?
En niet "de diversiteit op zich", want dat kan toch niet storend zijn? .....Tenzij je t niet graag wil zien en alleen de angry white male wil zien,. omdat t anders je superiority complex aantast? ;)

Maar dat laatste is een aanname van mij he. Waarschijnlijk ga je daarop focussen in je reply, maar ik zou liever de punten zien waar je je dan aan stoort in het verhaal van de huidige Star Trek die te maken hebben met de diversiteit van de cast. Ben heel benieuwd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ang3l op 03-11-2020 08:54:13 ]
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:57:10 #175
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_196015414
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 17:59 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Lol. De complete nalatenschap van de mens in de moderne tijd is berust op enkel en alleen de resultaten en prestaties van de blanke man. Daarom is de blanke man ook altijd superieur geweest. Vanwege daadkracht ambitie discipline en doorzettingsvermogen.
Kan je leuk vinden, kan je niet leuk vinden... Is zoooooo :')

https://www.dumpert.nl/zo(...)dId=7976057_5a9452d2
Prima, dan is dat zo in het verleden of leek het iig zo (superioriteit is relatief). Maaar het is "ook zooooooo" dat ie die nu aan het verliezen is. Dat de resultaten gelijkgetrokken worden in deze periode. Dat TV-series en representatie gelijkgetrokken worden, of zelfs voorgetrokken worden in de andere richting om de achterstand in de geschiedenis wat in te lopen. The times they are'a changin'!

En om jou te quoten:

Kan je leuk vinden, kan je niet leuk vinden... Is zoooooo :')

The time has come!
Suck it up. We've had to for several decades.

Dat bevestigen van de superioriteit van de blanke man in jouw ogen in deze post geeft me een duidelijk beeld waarom jij Netflix en Star Trek op dit moment niet zo leuk vindt. En dat heeft weinig te maken met de verhaallijn, de spanning, en puur en alleen met de kleur van de cast en de geaardheid van de cast. Alleen maar "omdat". Je weet hoe ze dat noemen he? ;) Maar ik zou zeggen: Wen er maar aan. Of kijk niet. Dat is zoooooo.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_196109331
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:36 schreef Ang3l het volgende:
Ik ben eindelijk PICARD aan t kijken op Amazon. Heel lang uitgesteld.
Maar ik vind die eigenlijk vele malen leuker dan de STD op Netlfix! :o
De nostalgie in combi met de vernieuwing, de karakters, het acteerwerk, het verhaal etc.
STD vind ik "wel oke", Picard vind ik echt leuk.
Ik heb het ook eindelijk bekeken en zelfs met boven verwachting veel plezier. Het is geen TNG: ik mis de humor en de filosofe. Bovendien vind ik de nieuwe karakters niet sterk. Maar de oude personages zijn goed, de dialogen zijn over het algemeen prima en de verhaallijn boeit. Het was fijn zwelgen in nostalgie.

Ik heb een paar jaar geleden de ervaring gehad dat er een vervolg kwam op een serie die ik heel goed vond: Twin Peaks. Dat was een compleet andere ervaring. De nieuwe serie riep minder nostalgische gevoelens op en was meer iets geheel nieuws. Het kijken naar dat nieuwe seizoen van Twin Peaks is de tofste televisie-ervaring die ik ooit heb gehad. Het is jammer dat er met de hele Star Trek-onderneming niet naar zoiets uit te kijken valt. Het wordt nooit meer zo goed als TNG of DS9, laat staan beter.

Hoogtepunt van Picard was voor mij de eerste scene: "I don't want the game to end." Dat vat wat mij betreft het hele eerste seizoen samen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 7 november 2020 @ 08:09:07 #178
8369 speknek
Another day another slay
pi_196111628
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 17:59 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Lol. De complete nalatenschap van de mens in de moderne tijd is berust op enkel en alleen de resultaten en prestaties van de blanke man. Daarom is de blanke man ook altijd superieur geweest. Vanwege daadkracht ambitie discipline en doorzettingsvermogen.
Kan je leuk vinden, kan je niet leuk vinden... Is zoooooo :')

https://www.dumpert.nl/zo(...)dId=7976057_5a9452d2
Is helemaal niet zo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 7 november 2020 @ 08:12:33 #179
8369 speknek
Another day another slay
pi_196111648
Anyway, Picard begon ijzersterk, maar naarmate het vorderde was het plot toch niet al te best. Vind Discovery leuker, ook gewoon een best leuke cast bij elkaar. Alhoewel de laatste aflevering wel iets te veel ervan uitging dat we wat gaven om Adira die we net twee seconden kennen. Wel fijn dat in Seizoen 3 niet meer alles om Burnham draait. Ze hebben haar hysterie ook prettig teruggedraaid.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196112210
Ik had het tof gevonden als ze voor die scene met al die vorige hosts zo'n rood uniform met witte kraag hadden gebruikt uit Star Trek VI, die zijn tof. Of een origineel TNG uniform.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 november 2020 @ 11:15:52 #181
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_196113397
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 09:27 schreef Nielsch het volgende:
Ik had het tof gevonden als ze voor die scene met al die vorige hosts zo'n rood uniform met witte kraag hadden gebruikt uit Star Trek VI, die zijn tof. Of een origineel TNG uniform.
Met 7 hosts vul je geen 900 jaar
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_196113862
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Met 7 hosts vul je geen 900 jaar
Owja... Dat is ook waar.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 18:44:18 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196120863
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 08:12 schreef speknek het volgende:
Anyway, Picard begon ijzersterk, maar naarmate het vorderde was het plot toch niet al te best. Vind Discovery leuker, ook gewoon een best leuke cast bij elkaar. Alhoewel de laatste aflevering wel iets te veel ervan uitging dat we wat gaven om Adira die we net twee seconden kennen. Wel fijn dat in Seizoen 3 niet meer alles om Burnham draait. Ze hebben haar hysterie ook prettig teruggedraaid.
En dit seizoen dus blijkbaar wel losse afleveringen met een verhaal(tje)


En we moesten meer geven om Tal en vooral zijn kennis over de federatie.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 9 november 2020 @ 09:25:25 #184
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_196146712
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 23:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb het ook eindelijk bekeken en zelfs met boven verwachting veel plezier. Het is geen TNG: ik mis de humor en de filosofe. Bovendien vind ik de nieuwe karakters niet sterk. Maar de oude personages zijn goed, de dialogen zijn over het algemeen prima en de verhaallijn boeit. Het was fijn zwelgen in nostalgie.

Ik heb een paar jaar geleden de ervaring gehad dat er een vervolg kwam op een serie die ik heel goed vond: Twin Peaks. Dat was een compleet andere ervaring. De nieuwe serie riep minder nostalgische gevoelens op en was meer iets geheel nieuws. Het kijken naar dat nieuwe seizoen van Twin Peaks is de tofste televisie-ervaring die ik ooit heb gehad. Het is jammer dat er met de hele Star Trek-onderneming niet naar zoiets uit te kijken valt. Het wordt nooit meer zo goed als TNG of DS9, laat staan beter.

Hoogtepunt van Picard was voor mij de eerste scene: "I don't want the game to end." Dat vat wat mij betreft het hele eerste seizoen samen.
Twin peaks fan hiero :W Maar dat terzijde.

Ik vond seizoen 1 van Picard echt een goede mengeling van nostalgie en t bijeenrapen van een nieuwe crew. Misschien dat een seizoen 2 (is daar uberhaubt sprake van?) de nieuwe crew nu uit kan diepen. Want ik denk dat de karakterontwikkeling daarvan iets ondersneeuwde.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_196146891
Met het kijken van de meest recente aflevering van Discovery voelt het alsof ze iets meer afbuigen naar een klassiekere vorm van Star Trek. Planeet bezocht met een passagier met een semi-medisch probleem, conflict met bewoners van planeet, dat werk. Ik moet de aflevering nog afkijken omdat ik twee keer onderbroken werd maar ben steeds enthousiaster over de richting die het opgaat :)
-nee-
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 10:44:53 #186
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196147611
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2020 09:43 schreef Marsenal het volgende:
Met het kijken van de meest recente aflevering van Discovery voelt het alsof ze iets meer afbuigen naar een klassiekere vorm van Star Trek. Planeet bezocht met een passagier met een semi-medisch probleem, conflict met bewoners van planeet, dat werk. Ik moet de aflevering nog afkijken omdat ik twee keer onderbroken werd maar ben steeds enthousiaster over de richting die het opgaat :)
Het heeft inderdaad wel de rust, maar ook niet heel veel inhoud ofzo. Het is allemaal nog een beetje te makkelijk. Ze hebben in dit seizoen nog niet echte tegenslagen gehad, en de oplossingen van de problemen vallen nu nog in de trant van het eerste wat we bedenken lost de boel op. Of de scooby doo oplossing :P letterlijk iemands masker aftrekken.

Ik moet zeggen dat ik wel blij werd van Saru die de crew bij elkaar roept voor een vrolijk etentje, en dat dat dan mis gaat wat uiteindelijk Juist het goede blijkt te zijn, dat is inderdaad klassiek star trek.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 9 november 2020 @ 11:04:09 #187
491163 Viesdik
pi_196147911
Ben gestopt met kijken. Kan het niet meer aanzien. Nu een transeksueel in de cast :')
En het verhaal was niet om aan te gluren. Maar have fun voor de rest
pi_196148473
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:04 schreef Viesdik het volgende:
Ben gestopt met kijken. Kan het niet meer aanzien. Nu een transeksueel in de cast :')
En het verhaal was niet om aan te gluren. Maar have fun voor de rest
Transseksueel ? Welke acteur/actrice ?
Je hebt natuurlijk groot gelijk : als je het niet leuk vind... kijk dan niet.
pi_196148497
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:04 schreef Viesdik het volgende:
Ben gestopt met kijken. Kan het niet meer aanzien. Nu een transeksueel in de cast :')
En het verhaal was niet om aan te gluren. Maar have fun voor de rest
Mooi, tot ziens!
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196148567
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mooi, tot ziens!
Was het maar zo'n feest. Hij zal hier nog weken blijven zeuren waarschijnlijk.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 9 november 2020 @ 11:39:15 #191
491163 Viesdik
pi_196148594
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:37 schreef babylon het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest. Hij zal hier nog weken blijven zeuren waarschijnlijk.
Blijkbaar vind je dat vervelend, en om die reden alleen al zou ik moeten terugkomen.
Maar ik wil en zal je kwetsbare zieltje niet meer in de weg zitten, en kan je lekker verder knuffelen met je diversiteit soulmates :)
pi_196148675
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:37 schreef babylon het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest. Hij zal hier nog weken blijven zeuren waarschijnlijk.
Ja bijzonder is dat altijd. Ik zou ook heel TV & F&S af kunnen struinen en in 200 topics kunnen aangeven hoe kut ik betreffend programma of betreffende film / serie vind, maar ik zie het nut niet zo.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 9 november 2020 @ 11:45:59 #193
491163 Viesdik
pi_196148738
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Transseksueel ? Welke acteur/actrice ?
Je hebt natuurlijk groot gelijk : als je het niet leuk vind... kijk dan niet.
die human trill dude...
is geboren als man, maar is nu vrouw
Ik meende namelijk al iets gezien te hebben in zijn uiterlijk, dus heb het gegoogeld.

https://en.wikipedia.org/wiki/Blu_del_Barrio

Blu del Barrio (blijkbaar als vondeling op straat gelegd, aangezien z'n geboortedatum is uit het systeem verdwenen is)
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 9 november 2020 @ 11:47:05 #194
491163 Viesdik
pi_196148766
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja bijzonder is dat altijd. Ik zou ook heel TV & F&S af kunnen struinen en in 200 topics kunnen aangeven hoe kut ik betreffend programma of betreffende film / serie vind, maar ik zie het nut niet zo.
Ja? Want je mag alleen een mening hebben als die positief is?
Je hoeft het niet te lezen!
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 11:47:53 #195
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196148787
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja bijzonder is dat altijd. Ik zou ook heel TV & F&S af kunnen struinen en in 200 topics kunnen aangeven hoe kut ik betreffend programma of betreffende film / serie vind, maar ik zie het nut niet zo.
Tja het is toch ook een manier van "plezier" uit een serie krijgen, toen ik x-files keek of sporadisch een aflevering van CSI vond ik het ook wel leuk om als laborant zijnde de fouten te vinden (hoef je niet hard voor te zoeken) en het daar dan op school over te hebben. "Haha deze week hadden ze "anti-mass spectrometry" hoho levend koolstof in gaschromatograaf".

Maar die huidige zoektocht naar moraal wat in sommige ogen te politiek correct is en daar dan mensen op het internet mee lastig vallen snap ik ook niet zo. Wellicht ontbreekt het aan vrienden om mee te delen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 11:50:35 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196148853
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:47 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Ja? Want je mag alleen een mening hebben als die positief is?
Je hoeft het niet te lezen!
Je zou je kritiek ook kunnen specificeren buiten "niet om aan te gluren" bijvoorbeeld door een waarom. Al denk ik dat het je vooral om de cast te doen is die je niet aanspreekt.

Het is trouwens ook wel duidelijk dat je graag mensen irriteert gegeven de opmerking dat je niet van plan was meer te komen maar omdat je er anderen mee verveeld/agiteerd je toch wilt terugkomen.

lekker hè aandacht :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 9 november 2020 @ 12:07:48 #197
491163 Viesdik
pi_196149165
quote:
88s.gif Op maandag 9 november 2020 11:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja het is toch ook een manier van "plezier" uit een serie krijgen, toen ik x-files keek of sporadisch een aflevering van CSI vond ik het ook wel leuk om als laborant zijnde de fouten te vinden (hoef je niet hard voor te zoeken) en het daar dan op school over te hebben. "Haha deze week hadden ze "anti-mass spectrometry" hoho levend koolstof in gaschromatograaf".

Maar die huidige zoektocht naar moraal wat in sommige ogen te politiek correct is en daar dan mensen op het internet mee lastig vallen snap ik ook niet zo. Wellicht ontbreekt het aan vrienden om mee te delen :D
Noem het protectionisme en/of conservatisme.
Ik ervaar een onnatuurlijke en onevenredige stresscampagne in de geworden "kunstmatigheid" van de mensheid.
Het stimuleren en het enthousiasmeren van wat mensen in de basis niet zijn en nooit zijn geweest.

De serie lijkt enkel nog uit te dragen wat de mens in de basis nooit is geweest. Het lijkt alsof de toekomst van de mensheid een is waar de blanke hetero man geen betekenis meer heeft, niet meer bestaat of veruit in de minderheid is beland. Dat er in de toekomst geen plek meer is voor de "dominante" blanke man. Terwijl je gerust kan stellen dat de mensheid zo ver is gekomen, juist door de blanke man.

Het is een marketing geworden om trots te zijn, geen normale of stereotype mens meer te zijn. Dat zijn vooral mijn oprechte zorgen die enkel meer verdeeldheid in de wereld gaat veroorzaken.
Hollywood en de media spelen de laatste decennia daar een absurdistische en agressief opdringerige rol in. Een rol in het opleggen van een nieuw unaniem en onvoorwaardelijke acceptatie- en tolerantiegrens.
Daar verzet ik mij gewoon tegen.
pi_196149181
Ik sluit me zelf aan bij wat Tara in vorige delen heeft gezegd ten aanzien van het diversiteitsvraagstuk in Discovery. En daar is dan wat mij betreft de kous mee af.

Overigens heb ik van de week weer eens First Contact gekeken omdat het me een aardige introductie tot Star Trek leek voor m'n kinderen. Ik vond het veel van de sfeer van Picard ademen, bijvoorbeeld doordat het zonderlinge van Zefram Cochrane terugkomt in Raffi en Rios.

En ik weet eindelijk weer waar ik de actrice die Narissa (de zus van Narek) speelt van ken!



I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 12:10:24 #199
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196149201
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 12:07 schreef Viesdik het volgende:
De serie lijkt enkel nog uit te dragen wat de mens in de basis nooit is geweest.
Ja zoals in de jaren 60 Gene Rodenberry een samenleving uitdroeg die nooit bestaan heeft, waar de hele wereldbol vredig leefde en zelfs in vrede met vele andere buitenaardse volken. Heel erg Star Trek dus :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 12:18:08 #200
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196149331
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 12:07 schreef Viesdik het volgende:
Hollywood en de media spelen de laatste decennia daar een absurdistische en agressief opdringerige rol in. Een rol in het opleggen van een nieuw unaniem en onvoorwaardelijke acceptatie- en tolerantiegrens.
Daar verzet ik mij gewoon tegen.
Dan zijn de laatste decennia begonnen in de jaren 10 van de vorige eeuw, want deze onderwerpen zijn altijd aan de orde geweest in hollywood films.... Neem bijvoorbeeld de oscar winnaar voor beste film van 1947 A gentlemens agreement waarin een journalist undercover gaat als jood om erachter te komen dat er veel vooroordelen bestaan, die zelfs als hij verteld dat het slechts een rol was niet stoppen.

Ik denk dat je eigen beeld is veranderd en niet persee hollywood. Als je met deze bril alle oscar winnaars voor beste film gaat kijken dan ga je denk ik bij "the life of emile Zola" (1937) je al irriteren, als je al tot "a heat in the night" (1967) komt zal je daar denk ik volledig afhaken... een lynchiaanse thriller/film noir over een stadje dat opgeschrikt wordt door een moord die vast wel door een zwarte persoon gepleegd is, toch?

En dan heb ik het alleen nog maar over het meest mainstream van het meest mainstream namelijk oscar winnaars beste film.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 9 november 2020 @ 12:18:40 #201
8369 speknek
Another day another slay
pi_196149340
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 12:07 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Noem het protectionisme en/of conservatisme.
Ik ervaar een onnatuurlijke en onevenredige stresscampagne in de geworden "kunstmatigheid" van de mensheid.
Het stimuleren en het enthousiasmeren van wat mensen in de basis niet zijn en nooit zijn geweest.

De serie lijkt enkel nog uit te dragen wat de mens in de basis nooit is geweest. Het lijkt alsof de toekomst van de mensheid een is waar de blanke hetero man geen betekenis meer heeft, niet meer bestaat of veruit in de minderheid is beland. Dat er in de toekomst geen plek meer is voor de "dominante" blanke man. Terwijl je gerust kan stellen dat de mensheid zo ver is gekomen, juist door de blanke man.

Het is een marketing geworden om trots te zijn, geen normale of stereotype mens meer te zijn. Dat zijn vooral mijn oprechte zorgen die enkel meer verdeeldheid in de wereld gaat veroorzaken.
Hollywood en de media spelen de laatste decennia daar een absurdistische en agressief opdringerige rol in. Een rol in het opleggen van een nieuw unaniem en onvoorwaardelijke acceptatie- en tolerantiegrens.
Daar verzet ik mij gewoon tegen.
Dus de mens is in de basis een blanke heteroman? Verklaar je zo je wens om gepegt te worden? Of is het omdat je vriendin niet bestaat, het ook geen mens kan zijn?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 9 november 2020 @ 12:27:11 #202
491163 Viesdik
pi_196149472
quote:
88s.gif Op maandag 9 november 2020 12:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja zoals in de jaren 60 Gene Rodenberry een samenleving uitdroeg die nooit bestaan heeft, waar de hele wereldbol vredig leefde en zelfs in vrede met vele andere buitenaardse volken. Heel erg Star Trek dus :Y
*zucht*
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 12:29:03 #203
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196149513
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 12:27 schreef Viesdik het volgende:

[..]

*zucht*
Eensgelijks.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 9 november 2020 @ 12:29:19 #204
491163 Viesdik
pi_196149521
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 12:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Dus de mens is in de basis een blanke heteroman? Verklaar je zo je wens om gepegt te worden? Of is het omdat je vriendin niet bestaat, het ook geen mens kan zijn?
begrijpend lezen is ook een kunst :')
pi_196149787
quote:
88s.gif Op maandag 9 november 2020 12:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja zoals in de jaren 60 Gene Rodenberry een samenleving uitdroeg die nooit bestaan heeft, waar de hele wereldbol vredig leefde en zelfs in vrede met vele andere buitenaardse volken. Heel erg Star Trek dus :Y
Vuige linksdraaiende hippie, die Gene.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196149967
Niet vergeten, @Viesdik, dat in de toekomst de blanke man zoals wij die nu kennen, niet meer bestaat. Het blanke 'ras' is een fase in onze wereldgeschiedenis die maar heel kort zal blijken. Na onze trek uit Afrika en het blanker worden van de mensheid zijn 'we' succesvol aan het voortplanten en verspreiden geweest, maar we zullen gauw weer worden ingehaald. Blanken krijgen relatief weinig kinderen, en er wordt steeds meer en meer gemengd met andere kleuren. De VS, waar Star Trek vandaan komt, zal in 2050 de blanken als minderheid krijgen. Dat betekent dat op dat specifieke werelddeel, de blanken maar een paar honderd jaar de meerderheid hebben gehad. Blanken bestaan iets van 10.000 jaar ofzo. Mensen bestaan 90.000 jaar. We hebben goed gepiekt, mede dankzij ons nomadisch bestaan, maar in de toekomst verdwijnen we als blanken, en als je ergens vanuit kan gaan, dan is dat er in de Star Trek series onrealistisch veel blanken te zien zijn geweest, als je bedenkt dat het star trek universum qua technologische vooruitgang nog echt wel 3000 jaar van ons verwijderd is, ook al speelt het zich af in, wat, 2250?

Oh ja, en het is ook allemaal niet echt belangrijk ook.
-nee-
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 9 november 2020 @ 13:32:14 #207
491163 Viesdik
pi_196150615
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2020 12:55 schreef Marsenal het volgende:
Niet vergeten, @:Viesdik, dat in de toekomst de blanke man zoals wij die nu kennen, niet meer bestaat. Het blanke 'ras' is een fase in onze wereldgeschiedenis die maar heel kort zal blijken. Na onze trek uit Afrika en het blanker worden van de mensheid zijn 'we' succesvol aan het voortplanten en verspreiden geweest, maar we zullen gauw weer worden ingehaald. Blanken krijgen relatief weinig kinderen, en er wordt steeds meer en meer gemengd met andere kleuren. De VS, waar Star Trek vandaan komt, zal in 2050 de blanken als minderheid krijgen. Dat betekent dat op dat specifieke werelddeel, de blanken maar een paar honderd jaar de meerderheid hebben gehad. Blanken bestaan iets van 10.000 jaar ofzo. Mensen bestaan 90.000 jaar. We hebben goed gepiekt, mede dankzij ons nomadisch bestaan, maar in de toekomst verdwijnen we als blanken, en als je ergens vanuit kan gaan, dan is dat er in de Star Trek series onrealistisch veel blanken te zien zijn geweest, als je bedenkt dat het star trek universum qua technologische vooruitgang nog echt wel 3000 jaar van ons verwijderd is, ook al speelt het zich af in, wat, 2250?

Oh ja, en het is ook allemaal niet echt belangrijk ook.
-edit: genoeg blabla weer over 'blank is beter'. Nu graag gewoon weer over de inhoud van Star Trek-

[ Bericht 3% gewijzigd door Mike op 09-11-2020 13:37:39 ]
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 9 november 2020 @ 13:39:38 #208
491163 Viesdik
pi_196150731
@Mike
Ik reageer gewoon op een aanname, en verweer dat met feiten.
Maar goed, blijkbaar ben jij al beland in een staat van schaamte voor jezelf.

Ik zeg niet dat blank beter is. Maar toch bedankt voor je insinuatie, verongelijktheid, aannames, veroordelingen en beledigingen.
Ik kom gewoon voor mezelf op!

En het spijt me dat ik je een ongemakkelijk gevoel heb bezorgd.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 13:41:06 #209
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196150762
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:39 schreef Viesdik het volgende:
@:Mike
Ik reageer gewoon op een aanname, en verweer dat met feiten.
Maar goed, blijkbaar ben jij al beland in een staat van schaamte voor jezelf.

Ik zeg niet dat blank beter is. Maar toch bedankt voor je insinuatie, verongelijktheid, aannames, veroordelingen en beledigingen.
Ik kom gewoon voor mezelf op!

En het spijt me dat ik je een ongemakkelijk gevoel heb bezorgd.
"feiten"
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 13:50:22 #210
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_196150917
Ja, fijn allemaal. Ga maar ergens anders voor jezelf opkomen, Viesdik, dan kan het hier weer gewoon over de serie gaan. Klachten mogen zoals altijd naar het Feedbacktopic, hier wordt verdere discussie verwijderd.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_196157366
Ik vond dit ook wel weer een mooie aflevering. Dat etentje was mooi gedaan. :)

En sommige mensen kunnen beter een psycholoog dan een forum bezoeken. Het schijnt dat je daar ook heel goed voor jezelf op leert komen. ;)
pi_196157455
Ik las vandaag dus dat Adira de eerste non-binary en Gray de eerste trans(-man) ooit in Star Trek zijn. Nou betwijfel ik of er nog nooit aliens zijn geweest die daar niet ook aan hebben voldaan. Maar vind het wel mooi dat voor zo'n wall-breaking serie er nog wat te slechten was :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2020 19:50:23 ]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 november 2020 @ 21:22:55 #213
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_196159778
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 19:48 schreef babylon het volgende:
Ik las vandaag dus dat Adira de eerste non-binary en Gray de eerste trans(-man) ooit in Star Trek zijn. Nou betwijfel ik of er nog nooit aliens zijn geweest die daar niet ook aan hebben voldaan. Maar vind het wel mooi dat voor zo'n wall-breaking serie er nog wat te slechten was :)
Jadzia was natuurlijk trans ;)

Maar het is een beetje alsof ze het erom doen, en de aandacht gaat heel erg daar naar toe,
de eerste aflevering van dit seizoen was de eerste ST zonder blanke personen
nu de eerste non-binary en eerste trans

Maar het gaat daar niet om, het gaat niet om de casting, het gaat om de inhoud van de serie zelf. En ik erger me eraan dat hier dan wel vanuit de kijkers, dan wel vanuit de makers, de nadruk op gelegd moet worden (want deze casting is absoluut bewust gedaan, en dit is door CBS echt wel als speerpunt naar voren gebracht).

Ik wil gewoon Star Trek kijken
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_196160037
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:22 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Jadzia was natuurlijk trans ;)

Maar het is een beetje alsof ze het erom doen, en de aandacht gaat heel erg daar naar toe,
de eerste aflevering van dit seizoen was de eerste ST zonder blanke personen
nu de eerste non-binary en eerste trans

Maar het gaat daar niet om, het gaat niet om de casting, het gaat om de inhoud van de serie zelf. En ik erger me eraan dat hier dan wel vanuit de kijkers, dan wel vanuit de makers, de nadruk op gelegd moet worden (want deze casting is absoluut bewust gedaan, en dit is door CBS echt wel als speerpunt naar voren gebracht).

Ik wil gewoon Star Trek kijken
Alleen is dat niet anders dan Uhura op de bridge in de jaren '66. Dat was ook om dat gewoon te maken.
pi_196160846
Als ik er hier niet over gelezen had was ik echt niet bewust geweest van het feit dat er non-binairen of transgenders of whatever in zaten, als ik zo'n jong popje zie met kort haar denk ik gewoon 'beetje een pot ofzo, oh nee misschien is het wel een gast' en dat was dat _O-

Ik zie nu wel dat star trek als acceptatie-vehikel wordt gebruikt maar ik vind het niet storend ofzo, het leidt niet af van de inhoud
-nee-
  maandag 9 november 2020 @ 22:20:04 #216
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_196160957
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:22 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Jadzia was natuurlijk trans ;)

Maar het is een beetje alsof ze het erom doen, en de aandacht gaat heel erg daar naar toe,
de eerste aflevering van dit seizoen was de eerste ST zonder blanke personen
nu de eerste non-binary en eerste trans

Maar het gaat daar niet om, het gaat niet om de casting, het gaat om de inhoud van de serie zelf. En ik erger me eraan dat hier dan wel vanuit de kijkers, dan wel vanuit de makers, de nadruk op gelegd moet worden (want deze casting is absoluut bewust gedaan, en dit is door CBS echt wel als speerpunt naar voren gebracht).

Ik wil gewoon Star Trek kijken
Ik kijk gewoon Star Trek :)

En dat de casting bewust is gedaan maakt me niet zoveel uit. Zonder dat jullie (en vooral bepaalde personen in dit topic) het er steeds over hebben was het me niet eens opgevallen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 22:20:32 #217
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196160963
Ik vond een zwangere steen ook al hehoorlijk transgember... wat dat betreft zijn er al heel lang veel vreemdere levensvormen in ST :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196161123
quote:
88s.gif Op maandag 9 november 2020 22:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vond een zwangere steen ook al hehoorlijk transgember... wat dat betreft zijn er al heel lang veel vreemdere levensvormen in ST :D
-nee-
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 09:02:00 #219
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196164809
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2020 22:29 schreef Marsenal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Iemand zei op fok ooit dat je daar laosjes mee om moet gaan :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 november 2020 @ 11:26:11 #220
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_196166875
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:36 schreef babylon het volgende:

[..]

Alleen is dat niet anders dan Uhura op de bridge in de jaren '66. Dat was ook om dat gewoon te maken.
true
en Sisko als eerste Afr-Am. lead
Janeway als eerste vrouwelijke lead

Het verschil is dat het met Discovery maar door lijkt te gaan, en het een punt blijft worden.
Het was niet bij aflevering 1 Michael Burnham en daarmee klaar, nee Discovery is blijkbaar de serie die keer op keer vernieuwend moet zijn op dat vlak, en dat begint vermoeiend te worden.
Dat levert namelijk ook weer de nodige discussies op, waar ik niet op zit te wachten.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 13 november 2020 @ 14:37:24 #221
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_196222290
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2020 12:55 schreef Marsenal het volgende:
Niet vergeten, @:Viesdik, dat in de toekomst de blanke man zoals wij die nu kennen, niet meer bestaat. Het blanke 'ras' is een fase in onze wereldgeschiedenis die maar heel kort zal blijken. Na onze trek uit Afrika en het blanker worden van de mensheid zijn 'we' succesvol aan het voortplanten en verspreiden geweest, maar we zullen gauw weer worden ingehaald. Blanken krijgen relatief weinig kinderen, en er wordt steeds meer en meer gemengd met andere kleuren. De VS, waar Star Trek vandaan komt, zal in 2050 de blanken als minderheid krijgen. Dat betekent dat op dat specifieke werelddeel, de blanken maar een paar honderd jaar de meerderheid hebben gehad. Blanken bestaan iets van 10.000 jaar ofzo. Mensen bestaan 90.000 jaar. We hebben goed gepiekt, mede dankzij ons nomadisch bestaan, maar in de toekomst verdwijnen we als blanken, en als je ergens vanuit kan gaan, dan is dat er in de Star Trek series onrealistisch veel blanken te zien zijn geweest, als je bedenkt dat het star trek universum qua technologische vooruitgang nog echt wel 3000 jaar van ons verwijderd is, ook al speelt het zich af in, wat, 2250?

Oh ja, en het is ook allemaal niet echt belangrijk ook.
Biologisch gezien veranderen 'zwarten' gewoon in blanken, niet andersom.
Tenzij we allemaal op de evenaar gaan wonen in een hutje.
  Moderator vrijdag 13 november 2020 @ 16:30:16 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196224248
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 14:37 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Biologisch gezien veranderen 'zwarten' gewoon in blanken, niet andersom.
Tenzij we allemaal op de evenaar gaan wonen in een hutje.
Biologisch gezien veranderen mensen gewoon. (niet in iets wat al bestaat).

In de verre toekomst zijn er misschien zelfs mensen die een symbiose kunnen aangaan met en een trill.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196225703
Waarom vonden ze het zoooooo raar dat ze niet meteen die missie mochten doen?

Ze zijn duizend jaar weg geweest, natuurlijk gaan ze maanden in onderzoek. Zo niet jaren.
pi_196226450
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 18:34 schreef babylon het volgende:
Waarom vonden ze het zoooooo raar dat ze niet meteen die missie mochten doen?

Ze zijn duizend jaar weg geweest, natuurlijk gaan ze maanden in onderzoek. Zo niet jaren.
Het plot was ... dat Starfleet de bemanning wilde ontbinden en de admiraal zag onvoldoende dat de Discovery met de sporendrive razendsnel op zoek kan gaan naar die zaden voor een genezend medicijn.
Discovery-crew kon met deze missie bewijzen dat men een aanwinst is voor de rest-federatie en dat de groep bijeen moet blijven>
Verder is allemaal fantasie en mucho is niet realistisch. Niet teveel aan storen... dan is het niet leuk meer
pi_196227306
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 19:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het plot was ... dat Starfleet de bemanning wilde ontbinden en de admiraal zag onvoldoende dat de Discovery met de sporendrive razendsnel op zoek kan gaan naar die zaden voor een genezend medicijn.
Discovery-crew kon met deze missie bewijzen dat men een aanwinst is voor de rest-federatie en dat de groep bijeen moet blijven>
Verder is allemaal fantasie en mucho is niet realistisch. Niet teveel aan storen... dan is het niet leuk meer
Suspension of disbelieve ken ik maar al te goed. Binnen de kaders, kan het niet vreemd genoeg zijn. Maar dit klopt gewoon niet in het Star Trek universum.
  vrijdag 13 november 2020 @ 22:16:00 #226
8369 speknek
Another day another slay
pi_196230266
Toffe aflevering. Are you prone to emotional exaggeration? _O-.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196230651
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 22:16 schreef speknek het volgende:
Toffe aflevering. Are you prone to emotional exaggeration? _O-.
Hier heb ik ook om gelachen.
-nee-
  vrijdag 13 november 2020 @ 22:48:15 #228
8369 speknek
Another day another slay
pi_196230893
Leek me een duidelijke knipoog naar de kritiek, Burnham is dan ook een stuk beter te pruimen de laatste afleveringen (misschien is het het gebrek aan blockhead, dat kan ook). De ondervraging van Philippa was ook heerlijk geschreven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator vrijdag 13 november 2020 @ 23:42:38 #229
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196231796
De biologie was matigjes kili met gekke koeienziekte door een prion, ontstaan door UVB, tegen te komen, wat 'genezen' kan worden de met een ongemuteerd eiwit. :D -O- en na meer dan 1000 jaar weten we nog steeds vrijwel niets over prionen -O-

Niet heel erg spannend allemaal ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 13 november 2020 @ 23:43:18 #230
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196231809
Verder leuke aflevering dit seizoen is veel klassieker.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196231868
quote:
88s.gif Op vrijdag 13 november 2020 23:42 schreef Bosbeetle het volgende:
De biologie was matigjes kili met gekke koeienziekte door een prion, ontstaan door UVB, tegen te komen, wat 'genezen' kan worden de met een ongemuteerd eiwit. :D -O- en na meer dan 1000 jaar weten we nog steeds vrijwel niets over prionen -O-

Niet heel erg spannend allemaal ;)
Daar stoorde ik me zelfs als niet-bioloog aan inderdaad. :P

Verder wel een prima aflevering.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 13 november 2020 @ 23:51:13 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_196231918
Of waarom ze de zaadjes niet gewoon replicaten. Maja.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196233166
De hele 'we vertrouwen jullie voor geen meter maar neem vooral de beste vervoerswijze van het universum en je nonactief gestelde bemanning weer mee om onze ziekenboeg te verlichten'-opzet was sowieso dunnetjes maar het was wel lekker startrekkie.
-nee-
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 november 2020 @ 11:25:23 #234
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_196235977
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2020 01:17 schreef Marsenal het volgende:
De hele 'we vertrouwen jullie voor geen meter maar neem vooral de beste vervoerswijze van het universum en je nonactief gestelde bemanning weer mee om onze ziekenboeg te verlichten'-opzet was sowieso dunnetjes maar het was wel lekker startrekkie.
Klopt, had ik ook een beetje. Verhaal was onlogisch en dun.
Dat afscheid tussen Burnham en die security officer was tenenkrommend Burnham weer de hemel inprijzend. Die kan ik echt niet hebben. Net als Culber die van mening is dat iemand anders met die vent van dat schip moet praten. Maar vooral niet hijzelf, maar Burnham. Ze moet ook echt expres naar de voorgrond gebracht worden. Maar wel prima eye-candy, en mooie verwijzing naar Voyager!
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 14 november 2020 @ 11:32:41 #235
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_196236051
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 11:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Maar wel prima eye-candy, en mooie verwijzing naar Voyager!
https://memory-alpha.fandom.com/wiki/USS_Nog

En naar Nog!
Ik ga naar huis.
  Moderator zaterdag 14 november 2020 @ 17:20:52 #236
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196240808
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196268431
Is 't niet een beetje raar dat Aarde geen lid meer is van de UFP maar dat de commander in chief en de chief of security van de UFP allebei van Aarde komen (of althans, hun voorouders). Ik weet niet welke 35 (of waren 't er 37) planeten nog wel full time member zijn van de UFP, maar is het dan niet logischer dat een van deze planeten ook de hoogste positie invult?

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 16-11-2020 11:59:32 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 11:20:21 #238
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196268771
quote:
6s.gif Op maandag 16 november 2020 10:59 schreef Nielsch het volgende:
Is 't niet een beetje raar dat Aarde geen lid meer is van de UFP maar dat de commander in chief en de chief of security van de UFP allebei van Aarde komen (of althans, hun voorouders). Ik weet niet welke 35 (of waren 't er 37) planeten nog wel full time member zijn van de UFP, maar is het dan niet logischer dat een van deze planeten ook de hoogte positie invult?
Goed punt hoe grappig was het geweest als het inmiddels klingons of ferengi aan de top waren. Maar mijn hoofd kandidaat zou wel de vulcans zijn. UFP is sowieso een heel erg vulcan/aarde aangelegenheid toch?
Ik vind het trouwens raar dat andorians na DS9 veel voorkomen en voor ST ook blijkbaar maar waar waren ze daartussen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 11:23:44 #239
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196268827
Ah:
quote:
It was this that first brought together the species that founded the Federation: Humans, Vulcans, Andorians, and Tellarites.
Toch raar dat je die laatste twee amper ziet...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 november 2020 @ 11:35:02 #240
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_196269000
quote:
88s.gif Op maandag 16 november 2020 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Ah:
[..]

Toch raar dat je die laatste twee amper ziet...
in het TOS tijdperk (en de films) zijn die 2 wel aanwezig als het om UFP dingen gaat. Journey to Babel, met de ambassadeurs, en Star Trek IV hetzelfde als de top van de UFP bij elkaar is.
in TNG/DS9 en VOY komen ze amper voor, Enterprise maakte dat weer goed
Sindsdien komen ze af en toe wel voorbij (Discovery, Lower Decks, Picard)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_196366239
Seizoen 3 valt tot dusver wel wat tegen 😐
  zondag 22 november 2020 @ 19:17:47 #242
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_196367452
Ik ben nog niet begonnen aan seizoen 3, de vorige 2 seizoenen vond ik tegenvallen en ik kan de motivatie niet echt vinden om weer verer te kijken.
Is het nog de moeite waard of is het terecht dat ik er geen moeite in steek?
pi_196367500
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 19:17 schreef SiGNe het volgende:
Ik ben nog niet begonnen aan seizoen 3, de vorige 2 seizoenen vond ik tegenvallen en ik kan de motivatie niet echt vinden om weer verer te kijken.
Is het nog de moeite waard of is het terecht dat ik er geen moeite in steek?
De setting is echt compleet anders omdat het in 3100 speelt. Ik vind het wel een tof seizoen maar af en toe slordig geschreven. Vind Burnham ook heel irritant.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 22 november 2020 @ 19:22:32 #244
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_196367516
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 19:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De setting is echt compleet anders omdat het in 3100 speelt. Ik vind het wel een tof seizoen maar af en toe slordig geschreven. Vind Burnham ook heel irritant.
Oh, dat laatste helpt dan niet echt want die vond ik de eerste 2 seizoenen al irritant. :D
Ook een van de redenen waarom ik seizoen 3 nog niet opgepikt heb.
  Moderator zondag 22 november 2020 @ 19:38:37 #245
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196367755
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 19:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De setting is echt compleet anders omdat het in 3100 speelt. Ik vind het wel een tof seizoen maar af en toe slordig geschreven. Vind Burnham ook heel irritant.
Dat vind saru ook :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196368060
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 19:22 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Oh, dat laatste helpt dan niet echt want die vond ik de eerste 2 seizoenen al irritant. :D
Ook een van de redenen waarom ik seizoen 3 nog niet opgepikt heb.
Het is wel beter dan de eerste 2 seizoenen hoor, ze wordt duidelijk een zachtere kant op geschreven en geregisseerd. Ik heb me ook met regelmaat gestoord eraan, maar het lijkt erop dat de kritiek de studio heeft bereikt. :P
-nee-
  zondag 22 november 2020 @ 20:06:48 #247
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_196368236
Deze crew mag echt het Starfleetuniform niet poetsen :').

Bij het minste geringste staan ze te huggen en janken, er is totaal geen sprake van een hierachie.
Een fucking ensign denkt dat haar captain haar bevestiging nodig heeft :'). Zie je Wesley al tegen Picard zeggen: Good job captain, real leadership! "SHUT UP WESLEY!"

Iedereen lult en roept maar wat bij problemen, geen enkele structuur of leiderschap. Is ook niet nodig want mary sue Mikey Burnham lost toch altijd alles in dr eentje op, of ze nou keihard tegen de orders van dr captain ingaat of niet. Daarna gewoon even huggen en janken en we gaan weer verder, regels, schemegels!

Prima als mensen het een leuke sci-fi vinden, kan ik me nog wel in vinden deels, maar het heeft echt geen fuck met Star Trek te maken :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 22 november 2020 @ 20:19:00 #248
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_196368492
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 19:22 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Oh, dat laatste helpt dan niet echt want die vond ik de eerste 2 seizoenen al irritant. :D
Ook een van de redenen waarom ik seizoen 3 nog niet opgepikt heb.
Dan mis je weinig.
Op basis van de aflevering 2 t/m 5 van dit sezoen leefde bij mij de hoop dat Burnham en de aanpak en focus op dat karakter wat veranderd zou zijn.
Maar de laatste aflevering was weer gewoon de grote Burnham show (lees: trekt haar eigen plan, 75% van de ep draait om haar en 1 random cast member mag weer mee op het nieuwste Burnham-avontuur).
Met als hoogtepunt het einde van deze episode een scène waarin Saru genoodzaakt is om Burnham te disciplineren, waarin het uiteraard Burnham is die het laatste woord heeft. Met opwellende tranen zegt ze tegen de Saru: "You're doing the right thing." |:)

Ik wilde iets door de tv heen gooien op dat moment. :')
pi_196369221
Ook de aflevering van de week hiervoor, dat gelul over wie dat zadenschip mocht hebben. En dat zo'n starfleetpersoon dan gewoon kan zeggen: "Hee doei ik stop ermee en neem dit hele waardevolle schip met alle zaden uit het universum mee om naar huis te gaan." En Burnham vond het prima.

Uhhh nee ze had gewoon moeten zeggen: dit is een schip van de Federation en gaat gewoon mee terug naar UFP HQ. Vanaf daar moet je maar kijken of iemand je naar je planeet kan brengen nadat je je ontslag hebt gekregen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 22 november 2020 @ 21:08:23 #250
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_196369245
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 21:07 schreef Nielsch het volgende:
Ook de aflevering van de week hiervoor, dat gelul over wie dat zadenschip mocht hebben. En dat zo'n starfleetpersoon dan gewoon kan zeggen: "Hee doei ik stop ermee en neem dit hele waardevolle schip met alle zaden uit het universum mee om naar huis te gaan." En Burnham vond het prima.

Uhhh nee ze had gewoon moeten zeggen: dit is een schip van de Federation en gaat gewoon mee terug naar UFP HQ. Vanaf daar moet je maar kijken of iemand je naar je planeet kan brengen nadat je je ontslag hebt gekregen.
OK Riker, blijf maar bij die chick die je......

Oh, die waren we na 30 min al kwijt geweest :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_196370717
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 21:07 schreef Nielsch het volgende:
Ook de aflevering van de week hiervoor, dat gelul over wie dat zadenschip mocht hebben. En dat zo'n starfleetpersoon dan gewoon kan zeggen: "Hee doei ik stop ermee en neem dit hele waardevolle schip met alle zaden uit het universum mee om naar huis te gaan." En Burnham vond het prima.

Uhhh nee ze had gewoon moeten zeggen: dit is een schip van de Federation en gaat gewoon mee terug naar UFP HQ. Vanaf daar moet je maar kijken of iemand je naar je planeet kan brengen nadat je je ontslag hebt gekregen.
Mijn persoonlijke ergernis is dan weer dit: na de gekke bekken van Burnham in de eerste aflevering lijkt men nu iedere aflevering wel enkele minuten te filmen en acteren alsof ze youtube reaction videos maken. :') Niet alleen is dit totaal geen star trek, ik kan hier eigenlijk uberhaupt geen serieuze televisie in zien. :') Bizar wat een budget in deze rommel gestoken wordt. Stel je eens voor wat voor een fantastische Star Trek serie daarvan te maken was geweest als men de wil maar had gehad. :'( :N
  zondag 22 november 2020 @ 22:59:34 #252
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196370968
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2020 22:14 schreef Marsenal het volgende:
Als ik er hier niet over gelezen had was ik echt niet bewust geweest van het feit dat er non-binairen of transgenders of whatever in zaten, als ik zo'n jong popje zie met kort haar denk ik gewoon 'beetje een pot ofzo, oh nee misschien is het wel een gast' en dat was dat _O-

Ik zie nu wel dat star trek als acceptatie-vehikel wordt gebruikt maar ik vind het niet storend ofzo, het leidt niet af van de inhoud
Haha, precies dat. Ik heb nog wel gedacht dat die Gray een enorme gaylord was die vast nog uit de kast moest komen. :+

Ik vind het wel leuk, al die niet-standaard figuren. Is er eigenlijk wel een standaard witte (hetero) man? Na Lorca en Pike heb ik ze niet meer gezien.

Superleuk allemaal, maar ik vind al het drama en de traantjes er omheen echt enorm storend. Kom op zeg, de speciale band tussen Georgiou (irritant accent heeft zij zeg) en Burnham.. de overmatige aandacht voor Culber en dinges is gelukkig wel weer afgenomen. Het is gewoon duidelijk dat ze samen zijn, dat was met Paris en Torres en Dax en Worf niet anders.

Het acteerwerk is prima, de acteurs volgen netjes het script en ze doen dat op een geloofwaardige manier. Tilly is aandoenlijk, Saru heeft een mooie subtiele ontwikkeling doorgemaakt. De tenenkrommende dialogen die overmatig geschreven worden om de karakters een kunstmatige diepgang meegeven zijn echt ondermaats. Ik wil Garek en Quarkachtige figuren die intelligente en gevatte dialogen voeren, niet Dr. Crusher :r en Deanna Troi in het kwadraat :') .
Resistance is futile.
pi_196371078
quote:
15s.gif Op zondag 22 november 2020 22:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke ergernis is dan weer dit: na de gekke bekken van Burnham in de eerste aflevering lijkt men nu iedere aflevering wel enkele minuten te filmen en acteren alsof ze youtube reaction videos maken. :') Niet alleen is dit totaal geen star trek, ik kan hier eigenlijk uberhaupt geen serieuze televisie in zien. :') Bizar wat een budget in deze rommel gestoken wordt. Stel je eens voor wat voor een fantastische Star Trek serie daarvan te maken was geweest als men de wil maar had gehad. :'( :N
The Orville is eigenlijk zoals Star Trek gemaakt moet worden.
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 11:10:10 #254
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196374732
quote:
7s.gif Op zondag 22 november 2020 22:59 schreef Seven. het volgende:
de speciale band tussen Georgiou (irritant accent heeft zij zeg) en Burnham.
Die snap ik ook niet. En waarom laten ze een terran de hele tijd federation dingen doen? Zij heeft toch nooit bij de fedaration gezeten, ze gedraagt zich ook niet zo.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196374984
Ik ben afgaande op de berichten hier blij dat ik nooit aan Discovery ben begonnen. Ik vond Voyager al irritant.

Overigens ben ik net begonnen met het herbekijken van The Next Generation. Ik kijk voor het eerst met mijn kinderen en zij zijn erdoor gegrepen, vooral mijn zoon. Dat is echt heel erg leuk! Zijn favoriete personages zijn Data en Riker. Ik had verwacht dat ik de eerste seizoenen slecht zou trekken, maar ik vond het meteen vanaf de eerste aflevering weer leuk en goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 11:27:28 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196375005
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben afgaande op de berichten hier blij dat ik nooit aan Discovery ben begonnen. Ik vond Voyager al irritant.

Overigens ben ik net begonnen met het herbekijken van The Next Generation. Ik kijk voor het eerst met mijn kinderen en zij zijn erdoor gegrepen, vooral mijn zoon. Dat is echt heel erg leuk! Zijn favoriete personages zijn Data en Riker. Ik had verwacht dat ik de eerste seizoenen slecht zou trekken, maar ik vond het meteen vanaf de eerste aflevering weer leuk en goed.
Wat vond je irritant aan VOY eigenlijk?

Voor discovery hoop ik nogsteeds op het "drie seizoenen niet zo tof" syndroom van ST. Ze zijn al duidelijk dingen aan het aanpassen... en het zal niet voor het eerst zijn dat na drie seizoenen het hele concept op de schop gaat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196375078
quote:
88s.gif Op maandag 23 november 2020 11:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat vond je verschrikkelijk aan VOY eigenlijk?
Niet verschrikkelijk maar irritant en vooral door de vele suffe personages. Ik had met name moeite met Janeway en Chakotay, want Picard was mijn held en Riker was een van mijn favoriete personages. Ik hield erg van de sfeer van TNG, de dialogen en de humor. Voyager was veel minder sterk in deze opzichten. Het uitgangspunt van de serie vond ik wel goed en de Borg maakten het spannend (en Q kwam erin voor!).

Het is wel lang geleden allemaal, hoor. Ik sluit niet uit dat ik te zijner tijd ook Voyager herbekijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 11:32:34 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196375088
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
Niet verschrikkelijk maar irritant
Had ik al aangepast voor je reactie :@
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196375115
En ik was vergeten hoe leuk Riker zonder baard was!



Hubba hubba.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 11:36:38 #260
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196375138
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet verschrikkelijk maar irritant en vooral door de vele suffe personages. Ik had met name moeite met Janeway en Chakotay, want Picard was mijn held en Riker was een van mijn favoriete personages. Ik hield erg van de sfeer van TNG, de dialogen en de humor. Voyager was veel minder sterk in deze opzichten. Het uitgangspunt van de serie vond ik wel goed en de Borg maakten het spannend (en Q kwam erin voor!).

Het is wel lang geleden allemaal, hoor. Ik sluit niet uit dat ik te zijner tijd ook Voyager herbekijk.
Tja ik heb TNG veel in de pyjama op de bank gekeken (meestal na het windsurfen O+ ) en denk dat ik pas bij voyager (toen was ik 14) een beetje begon te begrijpen waar het over ging :D Daarom heb ik denk ik een warm hart voor voyager omdat je die van het begin mee kreeg. TNG heb ik later wel terug gekeken maar dan was het vaak ook meer dat ik wel stukken van de afleveringen nog wist ofzo, en er vroeger een eigen begrip aan gehangen heb.

Je kijkt behoorlijk anders tv als 10 bent dan als 20 bent :D Ik denk dat dat voor discovery ook wel geldt trouwens.

Ik merk dat ik vroeger uit voy the docter wel leuk vond, en het verhaal rondom 7, maar dat ik me richting het einde van serie vooral door mijn studie begon te irriteren aan het simpel uitvergroten van eenvoudige moleculaire biologie als iets buitenaards :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196375186
quote:
88s.gif Op maandag 23 november 2020 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja ik heb TNG veel in de pyjama op de bank gekeken en denk dat ik pas bij voyager (toen was ik 14) een beetje begon te begrijpen waar het over ging :D Daarom heb ik denk ik een warm hart voor voyager omdat je die van het begin mee kreeg. TNG heb ik later wel terug gekeken maar dan was het vaak ook meer dat ik wel stukken van de afleveringen nog wist ofzo, en er vroeger een eigen begrip aan gehangen heb.

Je kijkt behoorlijk anders tv als 10 bent dan als 20 bent :D Ik denk dat dat voor discovery ook wel geldt trouwens.
Ik vond de ervaring van het samen kijken van Voyager fijn (ik keek samen met mijn moeder en broertje). En het idee van zo'n reis door het deltakwadrant op weg naar huis was weergaloos.

Wat vond je van TNG bij het terugkijken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196375219
quote:
88s.gif Op maandag 23 november 2020 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:

Ik merk dat ik vroeger uit voy the docter wel leuk vond, en het verhaal rondom 7, maar dat ik me richting het einde van serie vooral door mijn studie begon te irriteren aan het simpel uitvergroten van eenvoudige moleculaire biologie als iets buitenaards :D
Ja, de dokter was een typisch, markant Star Trek-personage! Net als Tuvok met z'n Vulcan mind meltd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 11:45:10 #263
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196375231
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vond de ervaring van het samen kijken van Voyager fijn (ik keek samen met mijn moeder en broertje). En het idee van zo'n reis door het deltakwadrant op weg naar huis was weergaloos.

Wat vond je van TNG bij het terugkijken?
Dat is ook al weer een jaartje of 10 geleden dat ik die terug keek (ik keek het toen ik mijn proefschrift aan het schrijven was) wat ik vooral herinner is heerlijke nostalgisch gevoel. Maar ook dat ik wel een beetje klaar was met picards gezemel over moraliteit en de ruzietjes tussen hem en Q, picard komt in de serie wel vaak met een oplossing die volledig voorbij gaat aan degene die ze proberen te helpen en heeft heel erg een "the federation knows whats good for you" gevoel. Ze komen als een soort alwetende barbaar binnen zetten alles op de kop en gaan weg met een soort van "en nu volhouden hè" boodschap.

Wat dat betreft ben ik het best vaak met Q eens dat die mensen eens moeten ophouden zichzelf zo goed te vinden :D

Daarom vond ik het begrip second contact van lower decks wel heel erg goed gevonden een soort van puinruimen na de first contact.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bosbeetle op 23-11-2020 11:50:45 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196375238
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, de dokter was een typisch, markant Star Trek-personage! Net als Tuvok met z'n Vulcan mindmelt.
Dat is een mind meld, geen mind melt, mag ik hopen. :P
Tussen versmelten en smelten zit nog wel een subtiel verschil.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 11:47:25 #265
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196375257
Trouwens ik heb toen ook nog eens dit "nummer" geschreven: https://soundcloud.com/bosbeetle/misguided-morality :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196375298
quote:
88s.gif Op maandag 23 november 2020 11:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is ook al weer een jaartje of 10 geleden dat ik die terug keek (ik keek het toen ik mijn proefschrift aan het schrijven was) wat ik vooral herinner is heerlijke nostalgisch gevoel. Maar ook dat ik wel een beetje klaar was met picards gezemel over moraliteit en de ruzietjes tussen hem en Q, picard komt in de serie wel vaak met een oplossing die volledig voorbij gaat aan degene die ze proberen te helpen en heeft heel erg een "the federation knows whats good for you" gevoel. Ze komen als een soort alwetende barbaar binnen zetten alles op de kop en gaan weg met een soort van "en nu volhouden hè" boodschap.

Daarom vond ik het begrip second contact van lower decks wel heel erg goed gevonden een soort van puinruimen na de first contact.
Dat is weliswaar zo, maar dat geeft mijns inziens dan ook mooi aan hoe onhoudbaar moreel relativisme is. :+

Ik heb net een aflevering gezien over een samenleving waarin mannen tweederangsburgers zijn, Riker met de vrouwelijke leider naar bed gaat en haar ervan overtuigt een aantal dissidenten niet de doodstraf te geven. Da's de Riker-methode tot conflictresolutie. O+ :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196375353
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is weliswaar zo, maar dat geeft mijns inziens dan ook mooi aan hoe onhoudbaar moreel relativisme is. :+

Ik heb net een aflevering gezien over een samenleving waarin mannen tweederangsburgers zijn, Riker met de vrouwelijke leider naar bed gaat en haar ervan overtuigt een aantal dissidenten niet de doodstraf te geven. Da's de Riker-methode tot conflictresolutie. O+ :D
Schaamteloos gejat van de bonobo's. :(
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 11:56:04 #268
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196375372
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is weliswaar zo, maar dat geeft mijns inziens dan ook mooi aan hoe onhoudbaar moreel relativisme is. :+

Ik heb net een aflevering gezien over een samenleving waarin mannen tweederangsburgers zijn, Riker met de vrouwelijke leider naar bed gaat en haar ervan overtuigt een aantal dissidenten niet de doodstraf te geven. Da's de Riker-methode tot conflictresolutie. O+ :D
Ik vond vroeger de holodeck afleveringen ook wel magisch. O+ Bij herkijken voelt het ook vaak als een excuus voor de schrijvers om eens wat anders te doen. Maar het heeft wel erg toffe tv opgeleverd. Was die tweede wereldoorlog aflevering nou in TNG of in VOY?

Ohja dat was VOY dus, the killing game met hirogens als nazi's :D

https://www.cbr.com/star-trek-best-holodeck-episodes-ranked/

leuk lijstje ook wel :Y

Herkijken van jeugdtv is sowieso wel leuk ik ben nu "the young indiana jones" aan het terug kijken wat eigenlijk verassende goed is oud geworden vind ik.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196375487
quote:
88s.gif Op maandag 23 november 2020 11:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vond vroeger de holodeck afleveringen ook wel magisch. O+ Bij herkijken voelt het ook vaak als een excuus voor de schrijvers om eens wat anders te doen. Maar het heeft wel erg toffe tv opgeleverd. Was die tweede wereldoorlog aflevering nou in TNG of in VOY?

Ohja dat was VOY dus, the killing game met hirogens als nazi's :D

https://www.cbr.com/star-trek-best-holodeck-episodes-ranked/

leuk lijstje ook wel :Y
Ik vond die holodeck-afleveringen juist vaak suf! Ik heb net de nummer 11 van je lijstje gezien over Dixon Hill. Erg matig.

Mijn kinderen zijn laaiend enthousiast over het idee dat de volgende stap in de evolutie van VR-gaming wel eens een holodeck zou kunnen zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196375564
Mijn favoriete afleveringen zijn altijd de wat filosofische geweest. In het begin van TNG komt er een aflevering voor waarin de Enterprise naar de randen van het heelal wordt gebracht of er voorbij, waar geen grenzen tussen feit en gedachte bestaan. Erg tof - en leuk ook om mede door de ogen van mijn elfjarige ernaar te kunnen kijken.

Die overigens steeds wil dat we de intro skippen, maar dat mag van mij pas als hij het riedeltje uit zijn hoofd kent. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 12:08:19 #271
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196375569
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 12:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vond die holodeck-afleveringen juist vaak suf! Ik heb net de nummer 11 van je lijstje gezien over Dixon Hill. Erg matig.

Mijn kinderen zijn laaiend enthousiast over het idee dat de volgende stap in de evolutie van VR-gaming wel eens een holodeck zou kunnen zijn.
Ja als kind vond ik ze super tof later minder en vaak makkelijk :P Maar zo zie je maar weer dat je smaak ook over de tijden veranderd en aanpast aan wat je nu vind.

Wat ik trouwens wel matig vind aan discovery is hoe makkelijk ze zich aanpassen aan tech van 900 jaar later, maar ook de wetenschap. Dat zou het zelfde als mensen die alleen aristotiles concept van zwaarte kracht in één keer einstein moeten laten begrijpen dat is niet te doen. Een stap van 900 jaar in kennis is echt onmogelijk voor te stellen.... en toch doen alle leden van de discovery crew alsof het easy peasy is en eigenlijk allemaar tof.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196375588
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 12:08 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn favoriete afleveringen zijn altijd de wat filosofische geweest. In het begin van TNG komt er een aflevering voor waarin de Enterprise naar de randen van het heelal wordt gebracht of er voorbij, waar geen grenzen tussen feit en gedachte bestaan. Erg tof - en leuk ook om mede door de ogen van mijn elfjarige ernaar te kunnen kijken.

Die overigens steeds wil dat we de intro skippen, maar dat mag van mij pas als hij het riedeltje uit zijn hoofd kent. :+
Dat is gewoon de wereld waarin aanhangers van Donald Trump leven, daarvoor hoef je niet helemaal naar de randen van het heelal hoor. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 12:10:22 #273
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196375591
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 12:08 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn favoriete afleveringen zijn altijd de wat filosofische geweest. In het begin van TNG komt er een aflevering voor waarin de Enterprise naar de randen van het heelal wordt gebracht of er voorbij, waar geen grenzen tussen feit en gedachte bestaan. Erg tof - en leuk ook om mede door de ogen van mijn elfjarige ernaar te kunnen kijken.

Die overigens steeds wil dat we de intro skippen, maar dat mag van mij pas als hij het riedeltje uit zijn hoofd kent. :+
Wat dat betreft is na herkijking van alles een aflevering die mij bijblijft juist één van TOS geweest waarin ze een tot op het bot verdeelde planeet vinden waar mensen wonen die half wit en half zwart zijn, maar de verdeeldheid bestaat hem uit het gegeven dat de ene links wit zijn en de anderen rechts wit. :D Ik weet niet eens hoe ze het oplossen maar het gegeven vind ik erg grappig :D

Wacht:

quote:
Lokai and Bele realize they are each the only ones left of their peoples, who have completely annihilated themselves in civil war. Enraged, they attack each other, their force fields threatening to damage the ship. Lokai breaks away, Bele pursues him, and the two eventually beam down to the planet. The bridge crew remark sadly on their unwillingness to give up their hate.
Goeie oude tijd waar er gewoon geen oplossing gezocht wordt en ze het uit mogen vechten op hun eigen planeet :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196375642
quote:
88s.gif Op maandag 23 november 2020 12:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat dat betreft is na herkijking van alles een aflevering die mij bijblijft juist één van TOS geweest waarin ze een tot op het bot verdeelde planeet vinden waar mensen wonen die half wit en half zwart zijn, maar de verdeeldheid bestaat hem uit het gegeven dat de ene links wit zijn en de anderen rechts wit. :D Ik weet niet eens hoe ze het oplossen maar het gegeven vind ik erg grappig :D
Zo heb ik net een aflevering van TNG over binaire wezens gezien die man noch vrouw zijn en altijd in tweetallen leven. Het is duidelijk van meet af aan een vrije serie geweest waarin de makers zich niet lieten belemmeren door heersende stereotypen.

Nou ja, TOS is natuurlijk het begin, maar daar heb ik nooit naar kunnen kijken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 12:15:16 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196375661
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 12:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo heb ik net een aflevering van TNG over binaire wezens gezien die man noch vrouw zijn en altijd in tweetallen leven. Het is duidelijk van meet af aan een vrije serie geweest waarin de makers zich niet lieten belemmeren door heersende stereotypen.

Nou ja, TOS is natuurlijk het begin, maar daar heb ik nooit naar kunnen kijken.
TOS heb ik ook het langste laten liggen maar toen ik er eenmaal een beetje in zat was het wel heerlijk hoor, ellelange afleveringen in een twin peaks tempo :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196375665
Oh, en in seizoen 1 van TNG heb ik al twee afleveringen gezien over een virus dat de mensen bedreigt! Eén virus verspreidt zich kennelijk via geur (Maurice, let je op?).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 23 november 2020 @ 13:34:58 #277
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196376726
quote:
88s.gif Op maandag 23 november 2020 11:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die snap ik ook niet. En waarom laten ze een terran de hele tijd federation dingen doen? Zij heeft toch nooit bij de fedaration gezeten, ze gedraagt zich ook niet zo.
Omdat de federation Georgiou zo dood was als een pier, maar ze hadden haar toch ergens voor nodig. Erg belangrijk zal dat niet geweest zijn, anders was het wel blijven hangen :+ .
Resistance is futile.
  maandag 23 november 2020 @ 13:41:00 #278
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196376809
quote:
88s.gif Op maandag 23 november 2020 11:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens ik heb toen ook nog eens dit "nummer" geschreven: https://soundcloud.com/bosbeetle/misguided-morality :D
Jemig. Dit doet me denken aan die user die een liedje schreef over een topic van iemand die in een 'hoteltje' in Brussel uit het raam wilde.... smoken.... smoken... smoken.

Edit
Dit topic

En dit liedje

_O-

[ Bericht 16% gewijzigd door Seven. op 23-11-2020 13:46:44 ]
Resistance is futile.
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 13:43:01 #279
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196376830
quote:
10s.gif Op maandag 23 november 2020 13:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Jemig. Dit doet me denken aan die user die een liedje schreef over een topic van iemand die in een 'hoteltje' in Brussel uit het raam wilde.... smoken.... smoken... smoken.
Klinkt als possetje of badtripbob :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 23 november 2020 @ 13:47:36 #280
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196376904
quote:
88s.gif Op maandag 23 november 2020 13:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Klinkt als possetje of badtripbob :D
Zie edit O-)
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 28 november 2020 @ 10:06:27 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196450329
Tof om te zien hoe het de vulcans vergaan is in de toekomst.

Maar ik irriteerde me deze aflevering wel enorm aan de wiebel camera. Dankzij dat gewiebel leek dat vulcan forum eerder een gezellig onderonsje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196463501
Spock. O+
Tilly. _O_

Ze hadden het misschien gewoon Star Trek Burnham moeten noemen. Het is wel een beetje tè.
pi_196466208
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 09:47 schreef Mandy040986 het volgende:
Spock. O+
Tilly. _O_

Ze hadden het misschien gewoon Star Trek Burnham moeten noemen. Het is wel een beetje tè.
Daar irriteer ik me een beetje aan, aan die 'overacted' scenes met Burnham. Het verhaal daarom heen is een leuke afleiding om naar te kijken, maar echt als TNG of VOY is het niet zo.
pi_196466452
Een goede vriendin van mijn vrouw lijkt als 2 druppels water op die Burnham en ze maakte vanmorgen een onaardige grap en toen zei ik 'shut the fuck up micheal'en mijn vrouw pieste in haar broek maar dit is wel een duidelijk signaal dat ik nu ook klaar met haar ben. Als het seizoen af is, kijk ik misschien wel verdsr.
-nee-
pi_196472015
Als de je eerste letters van Saru en Tilly naast elkaar zet heb je ST. Star Trek. Mind blown.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 29 november 2020 @ 20:32:02 #286
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_196474986
Tilly als FO, schiet mij maar lek. _O-
En niemand van de overige bridge officers voelt zich natuurlijk gepasseerd.

Ik beeld me in dat het zo ongeveer tot stand is gekomen:
"Okay, Burnham geen First Officer meer, dan wordt het.. euh... Nilsson? - Nee die kent niemand. Rhys? Bryce? - Nee, niemand is in staat die twee uit elkaar houden. Owosekun? - Nee, dat karakter zijn we vergeten te ontwikkelen. "
"..."
"Euhm... ze is compleet niet geschikt, te nerveus, te onzeker en kan amper een woord uitbrengen zonder te stotteren en te huilen, maar: Tilly? - Ja! Want dat is het enige karakter op de brug wat we nog een beetje ontwikkelt hebben en kijkers kennen haar in ieder geval van naam."
|:)

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 29-11-2020 20:44:00 ]
pi_196484638
appte gisteravond met een vriend over de aflevering van vrijdag die ik zat te kijken en die hij al had gezien.
Dat leverde de volgende gesprek op. Even in een spoiler voor de zekerheid.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_196484715
Ik vond het erg raar dat er wel een verwijzing was naar de Qowat Milat (Serie: Picard) maar dat er, wanneer het ging om de hereniging van Vulcan en Romulan, alleen werd gesproken over het werk van Spock uit TNG maar totaal niet over de vernietiging van Romulus... Dat zou toch ook zeker wel een rol hebben gespeeld bij de totstandkoming van Ni'Var?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator maandag 30 november 2020 @ 16:11:30 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196485389
Tot nu toe hebben ze wel erg weinig apparatuurfalen in de toekomst. Dat was ten tijden van TNG wel anders dat om de haverklap vanalles stuk ging en ze de jeffery's tubes in moeten dat is op DIS nog niet gebeurt :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 30 november 2020 @ 16:34:14 #290
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196485651
Ik vind de Tilly lijn wel leuk eigenlijk, het is duidelijk dat Saru nog zijn weg moet vinden als Captain, en het is wel okay dat Tilly zelf als eerste twijfelt aan de taak en Saru die twijfel juist waardeerd als een goede eigenschap. Tilly is direct zegt wat ze vind (en twijfelt daar dan direct over) maar dat kun je beter hebben dan een detmer of een stamets die gewoon zeggen dat er niets aan de hand is terwijl dat er wel is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 30 november 2020 @ 16:35:53 #291
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196485671
Ik vraag me trouwens ook af in hoeverre de inspiratie voor "Control" nog door de schrijvers bij William S Burroughs vandaan is gehaald :P

https://www.jstor.org/sta(...)ta_info_tab_contents
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196538213
Ohh, de asocial justice warriors are gonna looooove this one
pi_196538334
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:17 schreef DappereDodo77 het volgende:
Ohh, de asocial justice warriors are gonna looooove this one
Lol ok, met gevaar voor spoilers blijf ik nog meelezen
-nee-
  vrijdag 4 december 2020 @ 00:10:29 #294
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196542477
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Tilly als FO, schiet mij maar lek. _O-
En niemand van de overige bridge officers voelt zich natuurlijk gepasseerd.

Ik beeld me in dat het zo ongeveer tot stand is gekomen:
"Okay, Burnham geen First Officer meer, dan wordt het.. euh... Nilsson? - Nee die kent niemand. Rhys? Bryce? - Nee, niemand is in staat die twee uit elkaar houden. Owosekun? - Nee, dat karakter zijn we vergeten te ontwikkelen. "
"..."
"Euhm... ze is compleet niet geschikt, te nerveus, te onzeker en kan amper een woord uitbrengen zonder te stotteren en te huilen, maar: Tilly? - Ja! Want dat is het enige karakter op de brug wat we nog een beetje ontwikkelt hebben en kijkers kennen haar in ieder geval van naam."
|:)
Eens, DIS is gewoon niet goed geschreven qua karakterontwikkeling.
Resistance is futile.
  vrijdag 4 december 2020 @ 00:15:13 #295
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196542511
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:16 schreef stokj het volgende:

[..]

Daar irriteer ik me een beetje aan, aan die 'overacted' scenes met Burnham. Het verhaal daarom heen is een leuke afleiding om naar te kijken, maar echt als TNG of VOY is het niet zo.
Zij doet precies wat er van haar verwacht wordt volgens mij. De hele verhaallijn focust op dramatische Burnham en zij zet dat dusdanig goed neer dat iedereen zich groen en geel ergert :D .
Resistance is futile.
pi_196544947
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 00:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zij doet precies wat er van haar verwacht wordt volgens mij. De hele verhaallijn focust op dramatische Burnham en zij zet dat dusdanig goed neer dat iedereen zich groen en geel ergert :D .
En daar geniet jij ook van hé :P

Toch zie dat er veel wordt gezondigd met hoe de historie is verlopen uiteindelijk.
pi_196545308
Dat er over 900 jaar nog verschillende pronouns zijn, bevreemd mij.

Heck, als die er over 100 jaar nog zijn, zou ik het al raar vinden.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 08:41:21 #298
42184 crew  DaMart
pi_196559716
Een federatieschip dat vastzit in een nevel. Dat kennen we ergens van. Zou me nu niets verbazen als uiteindelijk blijkt dat Discovery terug is gegaan in de tijd om 1000 jaar te wachten om te waarschuwen voor de Burn, om hem vervolgens zelf te veroorzaken. Al hoop ik niet dat ze echt die kant op gaan.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zondag 6 december 2020 @ 10:19:25 #299
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_196577171
Zo. Deze even opgesnord.
Ik ergerde me aan de vertaling van Adira waarbij ze aangaf niet met vrouwelijke voornaamwoorden aangesproken te willen worden. Dat is geen meervoudsvorm. Of is jullie dat niet specifiek opgevallen?

Verder kan ik me ook storen aan dat continue gefluister van Michael :o

Verder leuke serie imo.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 12:06:58 #300
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196578599
Ik vond adira's verzoek om in meervoud aangesproken te worden, erg logisch ze is immers de geheugens van heel veel personen en ze is ook samen met een symbiont. Toffe manier om een huidige tendens naar een scifi karakter te extrapoleren en het heel logisch te maken. Terug gebracht naar huidige problematiek is het dan ook logisch.

Ik vond dit een leuke aflevering, het gezoek van saru die duidelijk nog zijn plek moet vinden, georgiou die met haar eigen terran aard en de incompatibiliteit die die heeft met de human aard worstelt ( in de mirror dimensie had iemand deze zwakheid allang uitgebuit), erg mooi om te zien dat detmer in een stres situatie eindelijk inziet dat haar kracht niet ligt in failsafes maar juis in risico's nemen, we hebben een betere blik gekregen op de emerald chain en hoe die werkt. Tilly die haar nieuwe rol serieus neemt en daardoor ook wat eigen onzekerheden afschud. Ik vond het een top aflevering.

Eén begrijp ik nog steeds niet, waarom burnham altijd nog bij die besprekingen met de admiral mag zijn, tilly zou ik begrijpen, in dit geval book ook, maar als admiraal zijnde zou ik burnham geen oor meer geven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196578637
quote:
88s.gif Op zondag 6 december 2020 12:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vond adira's verzoek om in meervoud aangesproken te worden, erg logisch ze is immers de geheugens van heel veel personen en ze is ook samen met een symbiont.
Woorden zoals they/them/their zijn niet perse meervoud, ze zijn gewoon onzijdig.
Of doel je daar niet op? :P
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 12:16:48 #302
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196578764
quote:
12s.gif Op zondag 6 december 2020 12:10 schreef STING het volgende:

[..]

Woorden zoals they/them/their zijn niet perse meervoud, ze zijn gewoon onzijdig.
Of doel je daar niet op? :P
Die zijn toch wel meervoud :?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')