een aantal dingen; jij rijdt keurig netjes 100 op die rijstrook, je checkt links voor je dat doet, er zit een auto 200 meter achter je (die rijdt te hard, op de cc, 125-130 ofzo). Op het moment van naar links gaan, rijd je hem niet in de weg, maar binnen een paar seconden moet hij dus van de cc af, en dat is dus hinderen.. En dat hinderen is strafbaar. OOK als die meneer links te hard rijdt..quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:15 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Guilty...
Maar wat is er dan zo raar aan rijbaan wisselen om een invoeger de ruimte te geven, mits je niemand ophoudt op de linkerbaan?
Vind ik eerder beleefd dan een irritatie.
Haha als ik ergens een hekel aan heb is het daaraan. En als je dan in een traag overbeladen bestelbusje rijdt dan heb je het vermogen gewoon niet, maar als je een dikke wagen of Tesla hebt voeg dan ook gewoon in zonder mensen te hinderen. Het is zo ontzettend makkelijk namelijk. Ik rij al harder dan iedereen op de snelweg als ik nog op de helft van de invoegstrook rijd. Dus nee, ik was het zeker nietquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:34 schreef dick_laurent het volgende:
Ook wel keertje een wise-ass in een Tesla gehad (was jij dat Yoshi? ) die dus met 90 voor mij invoegt terwijl ik 105/110 reed. Ik dus naar links uitwijken (was rustig op linkerbaan) om die Snesla alvast te gaan inhalen. Trapt ie opeens vol op zijn e-pedal op het moment dat ik naast hem rijd waardoor hij in volle vaart op de rechterbaan van me wegrijdt, en ik maar weer achter hem naar rechts kon gaan
Ja joh, you made your point. Je snesla is sneller dan mijn barrel. Grote blij.
Punt 1 valt al af, omdat ik dit zelf alleen doe omdat ik niemand hinder op de linkerbaan. Zo ver kijk ik wel vooruit.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:27 schreef Sounddragon het volgende:
een aantal dingen; jij rijdt keurig netjes 100 op die rijstrook, je checkt links voor je dat doet, er zit een auto 200 meter achter je (die rijdt te hard, op de cc, 125-130 ofzo). Op het moment van naar links gaan, rijd je hem niet in de weg, maar binnen een paar seconden moet hij dus van de cc af, en dat is dus hinderen.. En dat hinderen is strafbaar. OOK als die meneer links te hard rijdt..
Puntje 2, en dat is eigenlijk nog belangrijker; je schept een precedent.. Als 70% van de automobilisten dat nou heel sociaal doet, wordt het een soort van ongeschreven regel dat er ruimte gegeven wordt, en dan gaan invoegende mensen er op een gegeven moment vanuit dat men dat doet, en krijg je een dikke vinger als je het niet doet.. Omgekeerde wereld imho.
En dan last, but certainly not least; die invoeger, moet volgens de regels, zich aanpassen aan het verkeer op de rijbaan waar hij wil invoegen, wat wil zeggen dat hij een gaatje zoekt, zijn snelheid aanpast, en dan invoegt.. Als iedereen maar naar links blijft vliegen, leren die mensen het nooit, de leercurve in deze is dan zo'n beetje negatief.
Het is heel lief en aardig en geweldig sociaal en goed voor je karma-score, maar zo contraproductief als de kolere. Ik erger me er kapot aan.
Ik rij weinig rechts hoor dus kom niet vaak in die situatie maar ik heb echt zelden meegemaakt dat ik naar links moet voor een invoeger. Af en toe als je ziet dat het niet gaat lukken doe ik ff gas los, of licht remmen, maar nooit naar links. Immers, als jij al op de rechterbaan netjes 100 reed en hij gaat met 100 invoegen dan rij je uiteindelijk naast hem... met dezelfde snelheid. Dus dan moet je alsnog kiezen om gas te geven om te remmen want uiteindelijk ga je mensen daarmee hinderen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:44 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Punt 1 valt al af, omdat ik dit zelf alleen doe omdat ik niemand hinder op de linkerbaan. Zo ver kijk ik wel vooruit.
Met de rest van je punten ben ik het er overigens wel mee eens. Als de invoeger voor- en achter mij voldoende ruimte heeft, kan hij zelf een plekje vinden. Is het echter een erg drukke situatie waar de invoeger al weinig plek heeft, dan ga ik wel even aan de kant. Nogmaals, mits dit geen impact op de 'linker rijbaan rijders' heeft natuurlijk.
Precies - Zeker gezien iedereen nu wat gematigder rijdt en voornamelijk 100 rijd is het wisselen van rijbaan veel minder nodig. Heerlijk hoe ik vaak m'n cruise control voor de hele rit niet aan hoef te raken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Immers, als jij al op de rechterbaan netjes 100 reed en hij gaat met 100 invoegen dan rij je uiteindelijk naast hem... met dezelfde snelheid. Dus dan moet je alsnog kiezen om gas te geven om te remmen want uiteindelijk ga je mensen daarmee hinderen.
Nee ik moet mezelf gewoon beter verwoorden nu lijkt het hak op de tak.quote:
Zaterdagnacht; Vanuit Oosterhout naar huis (randje Duitsland) Met de cc op 160 en Slam mixmarathon op standje fucking hard, dan kan ik blijven rijden tot hij leeg isquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:48 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Precies - Zeker gezien iedereen nu wat gematigder rijdt en voornamelijk 100 rijd is het wisselen van rijbaan veel minder nodig. Heerlijk hoe ik vaak m'n cruise control voor de hele rit niet aan hoef te raken.
Update: Dit is geen irritatie, dus eigenlijk off-topic. Alsnog is het ultiem rij-genot om de hele snelweg rit lekker te cruisecontrollen.
Tot de tank leeg is of je portemonnee na het ontvangen van de snelheidsboetes?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:04 schreef Sounddragon het volgende:
Zaterdagnacht; Vanuit Oosterhout naar huis (randje Duitsland) Met de cc op 160 en Slam mixmarathon op standje fucking hard, dan kan ik blijven rijden tot hij leeg is
FM gaat automatisch en over de speakers, en Waze loopt ook meestal mee. Ik word wel eens gefopt, maar niet vaak, en ik heb nog nooit een snelheidscontrole gezien 's nachts, behalve heel sporadisch bij werkzaamheden, maar daar rijd ik altijd keurig de snelheid; ik heb die oranje kleding en het bordje werkverkeer ook achterin liggen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:06 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Tot de tank leeg is of je portemonnee na het ontvangen van de snelheidsboetes?
Grote kans dat je de Flitsmeister goed in de gaten hield tijdens die rit, toch?
Ik heb een toyota verso s 1.3 en 6 versnellingen rijd dagelijks snelweg nergens last van.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
90 achter een vrachtwagen kachelen.
Maarja een blokdoos met een 1.3 motor en 5 magere versnellinkjes.... Met matige geluidsisolatie.
Opel Combo is niet gemaakt voor de snelweg, neen.
Dat is wel heel creatief. Als je naar de linker rijstrook wilt om een vrachtwagen of zo in te halen en er zit geen auto binnen 2 seconden, dus een kleine 60 meter bij 100 km/u, dan hoef je echt geen rekening te houden met een snelheidsovertreder. Het is die bestuurders taak om voldoende afstand te houden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
een aantal dingen; jij rijdt keurig netjes 100 op die rijstrook, je checkt links voor je dat doet, er zit een auto 200 meter achter je (die rijdt te hard, op de cc, 125-130 ofzo). Op het moment van naar links gaan, rijd je hem niet in de weg, maar binnen een paar seconden moet hij dus van de cc af, en dat is dus hinderen.. En dat hinderen is strafbaar. OOK als die meneer links te hard rijdt..
Als je nou een keer verbrande nekharen hebt van een zwarte Merc, dan was ik hetquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:54 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Dat is wel heel creatief. Als je naar de linker rijstrook wilt om een vrachtwagen of zo in te halen en er zit geen auto binnen 2 seconden, dus een kleine 60 meter bij 100 km/u, dan hoef je echt geen rekening te houden met een snelheidsovertreder. Het is die bestuurders taak om voldoende afstand te houden.
Als het snelheidsverschil 40 km per uur is. Dan is dat maar 11 meter per seconde, dan duurt het wel even voordat die 200 meter ingehaald is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
een aantal dingen; jij rijdt keurig netjes 100 op die rijstrook, je checkt links voor je dat doet, er zit een auto 200 meter achter je (die rijdt te hard, op de cc, 125-130 ofzo). Op het moment van naar links gaan, rijd je hem niet in de weg, maar binnen een paar seconden moet hij dus van de cc af, en dat is dus hinderen.. En dat hinderen is strafbaar. OOK als die meneer links te hard rijdt..
Dat moet dus niet, de invoeger moet versnellen of vaart minderen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het snelheidsverschil 40 km per uur is. Dan is dat maar 11 meter per seconde, dan duurt het wel even voordat die 200 meter ingehaald is.
Ik ben het verder met je eens alleen ik schuif ook wel eens naar links terwijl ik zie dat er achter mij iemand met normale snelheid aankomt. Dit doe ik omdat ik de invoeger uit de weg ga
als je met voldoende afstand invoegt, kan je dat geen hinderen noemen. En de maximumsnelheid is de maximumsnelheid. Jij veroorzaakt zelf de situatie doordat je te hard rijdt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je nou een keer verbrande nekharen hebt van een zwarte Merc, dan was ik het
Als je verkeer hindert (wat dus betekent dat er iemand op jouw aktie moet reageren op wat voor manier dan ook), ben je gewoon strafbaar. De wet zegt domweg: jij veroorzaakt geen hinder, en de invoeger moet lekker zelf uitzoeken hoe hij gaat invoegen. Als het niet anders kan, kan het niet anders, maar als je nou de toffe peer uit wilt hangen en ruimte maken, kun je ook gewoon je rechterpoot even liften.. of wentel je jouw geweldige karma boost liever af in de vorm van hinder voor een ander? Heel bijzondere manier van redeneren
true, misschien was die 200 meter wat overdreven, let's no go numberfucking, maar de strekking is hetzelfde..quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het snelheidsverschil 40 km per uur is. Dan is dat maar 11 meter per seconde, dan duurt het wel even voordat die 200 meter ingehaald is.
Ik ben het verder met je eens alleen ik schuif ook wel eens naar links terwijl ik zie dat er achter mij iemand met normale snelheid aankomt. Dit doe ik omdat ik de invoeger uit de weg ga
Daar begrijpen ze ook prima dat je moet wachten als je naar links wiltquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
als je met voldoende afstand invoegt, kan je dat geen hinderen noemen. En de maximumsnelheid is de maximumsnelheid. Jij veroorzaakt zelf de situatie doordat je te hard rijdt.
Wie hard wil rijden moet bereid zijn hard te remmen. Dat begrijpen ze bijvoorbeeld in Duitsland prima.
Echt wel... ik kwam pas aankachelen met 180 - 190 ergens bij Krefeld in de buurt en zo'n friggin' duitse Schweindinges pleurt hem zo naar links om ruimte te maken.. ik denk nog geen 150 meter voor me, ik zag het al bijna gebeuren dus ik seinde nog, maar niks hoor, gewoon stoïcijns doorrijden met 120.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat moet dus niet, de invoeger moet versnellen of vaart minderen.
In DU doet niemand dat.
Dan zou ik echt ontploffen denk ik als me dat overkwam.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Echt wel... ik kwam pas aankachelen met 180 - 190 ergens bij Krefeld in de buurt en zo'n friggin' duitse Schweindinges pleurt hem zo naar links om ruimte te maken.. ik denk nog geen 150 meter voor me, ik zag het al bijna gebeuren dus ik seinde nog, maar niks hoor, gewoon stoïcijns doorrijden met 120.
Die Brake assist icm distronic kan iig godsgruwelijk hard ankeren; dat was denk ik 100 meter vol ABS op 235 en 255 Michelins, gordelspanners erop, alles ging op klapper-mode.
Heb ik eens gehad in een bocht (geen invoegstrook) van 240-250 terug naar 110. Even kilometertjes of wat rustig aan gedaan kan ik je zeggenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Echt wel... ik kwam pas aankachelen met 180 - 190 ergens bij Krefeld in de buurt en zo'n friggin' duitse Schweindinges pleurt hem zo naar links om ruimte te maken.. ik denk nog geen 150 meter voor me, ik zag het al bijna gebeuren dus ik seinde nog, maar niks hoor, gewoon stoïcijns doorrijden met 120.
Die Brake assist icm distronic kan iig godsgruwelijk hard ankeren; dat was denk ik 100 meter vol ABS op 235 en 255 Michelins, gordelspanners erop, alles ging op klapper-mode.
Ach ja, om dat soort typjes maak ik me niet druk. Gelukkig hebben dat soort auto's vaak goede remmen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je nou een keer verbrande nekharen hebt van een zwarte Merc, dan was ik het
Als je verkeer hindert (wat dus betekent dat er iemand op jouw aktie moet reageren op wat voor manier dan ook), ben je gewoon strafbaar. De wet zegt domweg: jij veroorzaakt geen hinder, en de invoeger moet lekker zelf uitzoeken hoe hij gaat invoegen. Als het niet anders kan, kan het niet anders, maar als je nou de toffe peer uit wilt hangen en ruimte maken, kun je ook gewoon je rechterpoot even liften.. of wentel je jouw geweldige karma boost liever af in de vorm van hinder voor een ander? Heel bijzondere manier van redeneren
Het knipperen mag sinds een paar jaar niet meer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:16 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Daar begrijpen ze ook prima dat je moet wachten als je naar links wilt
Overigens als ik echt hard doorrijd in Duitsland en er is een twijfel gevalletje of iemand niet naar links komt is het daar we gebruikelijk om met je lichten te gaan knipperen. Althans geleerd van Duitse collega's en werkt prima. Of het ook echt mag geen idee. Maar liever dan dat iemand hem er te kort voor knalt.
Dat is normaal knipperlicht naar links. Maar ook dat mag niet meer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:23 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Het knipperen mag sinds een paar jaar niet meer.
Overigens heb ik het in die vorm nooit meegemaakt, wel dat het gebruikelijk was om te knipperen als iemand langzaam op de linkerbaan rijdt en jij er vol gas aankomt.
Begrijp ik, eens.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat moet dus niet, de invoeger moet versnellen of vaart minderen.
In DU doet niemand dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |