quote:Op zondag 26 juli 2020 00:18 schreef Montagui het volgende:
[..]
Alleen racisten leggen de nadruk op huidskleur.
Daar zijn geen cijfers voor nodig. Of dacht jij dat 'blanken' dit niet overkomt?quote:Op zondag 26 juli 2020 00:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Heb je cijfers om de stelling dat police brutality geen onderscheid maakt in huidskleur te onderbouwen?
Waarom zou ik een dode in mijn hu is nemen? Dat gaat nogal ru iken.quote:Op zondag 26 juli 2020 00:39 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Neem de volgende Floyd aub in je hu is.
als je op -10 staat heb je inderdaad wat in te halen.quote:Op zondag 26 juli 2020 00:41 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Zo'n domme en goedkope oneliner dit altijd.
"Afro-Amerikanen belanden 2,5 keer vaker op de elektrische stoel."
- omg jij bent een rassist want je hebt het over huidskleur, hurdurrr!!!
Ow jij bent d66 midden. Dat zegt genoeg. Ben je ooit in de VS geweest? Of haal je alles bij de NOS vandaan?quote:Op zondag 26 juli 2020 00:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gelukkig niet; de meeste mensen aan zowel rechter- als linkerzijde hebben niet zo'n smal wereldbeeld als jij.
Zijn criminele verleden want dan gaan een aantal lieden hier over de flits.quote:Op zondag 26 juli 2020 00:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
wat mag niet benoemd worden aangaande Floyd?
Kan je niet lezen?quote:Op zondag 26 juli 2020 00:42 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom zou ik een dode in mijn hu is nemen? Dat gaat nogal ru iken.
Het vermoorden van een zwangere vrouw is wel degelijk erger volgens Amerikaanse conservatieven:quote:Op zondag 26 juli 2020 00:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is een zwangere vrouw onder schot houden nou erger dan een niet zwangere vrouw onder schot houden? Of wilde je gewoon haarkloven omdat het kan?
Het onder schot houden van een Amerikaanse vrouw die zwanger is, is dus volgens de wet in 38 van de 50 staten dreigen met een erger misdrijf, al zal die dreiging zelf niet leiden tot een zwaardere straf.quote:The Unborn Victims of Violence Act, passed in 2004, defines a fetus as a "child in uterus" and a person as being a legal crime victim "if a fetal injury or death occurs during the commission of a federal violent crime."[13] In the U.S., 38 states have laws with more harsh penalties if the victim is murdered while pregnant.[14][15] Some of these laws defining the fetus as being a person, "for the purpose of criminal prosecution of the offender" (National Conference of State Legislatures, 2008). Laci Peterson, murdered in 2002, is one of the more high-profile homicides.
D66quote:Op zondag 26 juli 2020 00:42 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ow jij bent d66 midden. Dat zegt genoeg. Ben je ooit in de VS geweest? Of haal je alles bij de NOS vandaan?
Hoe ironisch? Er zijn geen cijfers nodig, maar vervolgens toch met statistieken aankomen...quote:Op zondag 26 juli 2020 00:41 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daar zijn geen cijfers voor nodig. Of dacht jij dat 'blanken' dit niet overkomt?
https://www.statista.com/(...)y-us-police-by-race/
Zou elke blanke in deze statistiek terecht zijn beschoten? Dus geen police brutality?
Dat beweert niemand hier geloof ik. De verhouding is alleen nogal zoek.quote:Op zondag 26 juli 2020 00:41 schreef Montagui het volgende:
Daar zijn geen cijfers voor nodig. Of dacht jij dat 'blanken' dit niet overkomt?
Zal ik het nog een keertje proberen?quote:Op zondag 26 juli 2020 00:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zijn criminele verleden want dan gaan een aantal lieden hier over de flits.
Wanneer je bezwaar verondersteld excessief politiegeweld is en het gaat vervolgens enkel over huidskleur en alles tot en met zwarte piet aan toe (in juni) wordt erbij gesleept dan ben je toch wel erg rasgericht, ja..quote:Op zondag 26 juli 2020 00:41 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Zo'n domme en goedkope oneliner dit altijd.
"Afro-Amerikanen belanden 2,5 keer vaker op de elektrische stoel."
- omg jij bent een rassist want je hebt het over huidskleur, hurdurrr!!!
Ja, echt heel gek dat in een discussie over racisme het over huidskleur gaat, ja.quote:Op zondag 26 juli 2020 00:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wanneer je bezwaar verondersteld excessief politiegeweld is en het gaat vervolgens enkel over huidskleur en alles tot en met zwarte piet aan toe (in juni) wordt erbij gesleept dan ben je toch wel erg rasgericht, ja..
Dat mag prima benoemd worden, en dat wordt dan ook volop gedaan. Waar mensen problemen mee hebben is wanneer dat criminele verleden wordt aangegrepen om te beredeneren dat de BLM-beweging daardoor geen legitimiteit zou hebben.quote:Op zondag 26 juli 2020 00:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gerotzooi met bronnen, kan ik niet zo goed tegen.. zal wel werkgerelateerd zijn.quote:Op zondag 26 juli 2020 00:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat mag prima benoemd worden, en dat wordt dan ook volop gedaan. Waar mensen problemen mee hebben is wanneer dat criminele verleden wordt aangegrepen om te beredeneren dat de BLM-beweging daardoor geen legitimiteit zou hebben.
Serieus? Ik kan die discussie even niet volgen, maar Floyd was toch een crimineel?quote:Op zondag 26 juli 2020 00:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het enige wat niet klopt is "zwanger" nou, dat maakt me toch een verschil...quote:Op zondag 26 juli 2020 00:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zal ik het nog een keertje proberen?
Het criminele verleden van de man staat buiten kijf; dat kunnen we namelijk opmaken uit de documentatie.
Uit diezelfde documentatie kunnen we opmaken dat het gegeven dat Floyd een zwangere vrouw onder schot heeft gehouden niet klopt.
Waarom het dan toch presenteren als feit?
...quote:Op zondag 26 juli 2020 00:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het enige wat niet klopt is "zwanger" nou, dat maakt me toch een verschil...
Ik dacht dat het ging over vermeend excessief politiegeweld en de rol daarvan in de dood van een arrestant met een jutitieel verleden die zeker geen gentle giant was. (Wat vanzelfsprekend niet betekent dat hij het verdient omgebracht te worden, zeker niet door politie.)quote:Op zondag 26 juli 2020 00:46 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, echt heel gek dat in een discussie over racisme het over huidskleur gaat, ja.
Het vermoorden van een zwangere vrouw is wel degelijk erger volgens Amerikaanse conservatieven:quote:Op zondag 26 juli 2020 00:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het enige wat niet klopt is "zwanger" nou, dat maakt me toch een verschil...
Het onder schot houden van een Amerikaanse vrouw die zwanger is, is dus volgens de wet in 38 van de 50 staten dreigen met een erger misdrijf, al zal die dreiging zelf niet per se leiden tot een zwaardere straf.quote:The Unborn Victims of Violence Act, passed in 2004, defines a fetus as a "child in uterus" and a person as being a legal crime victim "if a fetal injury or death occurs during the commission of a federal violent crime."[13] In the U.S., 38 states have laws with more harsh penalties if the victim is murdered while pregnant.[14][15] Some of these laws defining the fetus as being a person, "for the purpose of criminal prosecution of the offender" (National Conference of State Legislatures, 2008). Laci Peterson, murdered in 2002, is one of the more high-profile homicides.
De motieven laten zich raden.quote:Op zondag 26 juli 2020 00:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gerotzooi met bronnen, kan ik niet zo goed tegen.. zal wel werkgerelateerd zijn.
Niemand gaat hier over de flits, en niemand heeft Floyd een engel genoemd.quote:Op zondag 26 juli 2020 00:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Serieus? Ik kan die discussie even niet volgen, maar Floyd was toch een crimineel?
En uiteindelijk gewoon een useful trigger voor de 'events'?
Maar waarom is het relevant? Fleurs dood is toch niet opeens wel gerechtvaardigd als ze geen brandschoon verleden zou hebben?quote:Op zondag 26 juli 2020 00:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |