Volgens mij bestaat er voor griep een vaccin en stromen daar niet jaarlijks de IC's van vol.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 20:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe bange achterlijke dwaas ben je als je zit te wachten op verplicht mondkapjes dragen. Man man man.... Verhuis dan naar China ofzo, dan kan je ze ook lekker dragen bij iedere verkoudheid. En dat klinkt overdreven, maar je weet dat het uiteindelijk daar naar toe gaat. Waarom zouden we het immers bij corona wel doen maar bij een jaarlijkse griepgolf niet? Daar gaan ook veel mensen aan dood dus redden we er ook weer een paar mee. En waarom dan ook niet meteen aan een verkoudheid, daar kunnen ouderen ook dood aan gaan. Oh wacht, als we toch bezig zijn, zo'n mondkapje helpt ook best tegen slechte adem dus weet je wat, laten we zo'n ding maar altijd dragen
Wat is er mis met zeggen dat er aan de griep ook veel mensen doodgaan? Staat dat inmiddels al gelijk aan corona bagatelliseren?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 22:36 schreef Markesh het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat er voor griep een vaccin en stromen daar niet jaarlijks de IC's van vol.
Ook wordt er met normale griep in andere landen geen keuzes gemaakt: wie ze laten leven en wie niet.
Volgens mij staan er geen mobiele koelwagens met lichamen normaal gesproken in de VS.
Ga lekker verder bagetaliseren
Griep is totaal niet te vergelijken met dit virus.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 22:42 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat is er mis met zeggen dat er aan de griep ook veel mensen doodgaan? Staat dat inmiddels al gelijk aan corona bagatelliseren?![]()
Verder lees ik vooral commentaar op mondkapjes, meer niet.
Niet vergelijkbaar qua ziekteverschijnselen, maar wel qua manier van overdracht.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 22:48 schreef Markesh het volgende:
[..]
Griep is totaal niet te vergelijken met dit virus.
Volgens deze user moet je maar gelijk naar China verhuizen en dragen we straks allemaal verplicht een mondkapje bij verkoudheid.
Wat een ongelofelijke onzin weer
Uh? De regering is zelf toch het tegengeluid in dezen? De WHO ook trouwens, die hebben het advies over mondkapjes alleen aangepast door druk van de publieke opinie, niet op advies van de wetenschap.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 22:28 schreef Kickinalfa het volgende:
Komt er weleens een tegengeluid ergens?
Enige nuance wat de toename van besmettingen veroorzaakt en dat we beter gerichte maatregelen kunnen nemen indien nodig ipv een enorm paardenmiddel.
Dat de effecten enigszins controversiëel zijn.
Dat de toename voor 80% uit twee steden komt.
Dat we al maanden kunnen winkelen/naar de bioscoop gaan/de kinderopvang open is zonder mondkapjes en dat het aantal besmettingen is gedaald.
Dat die dingen een hoop geld kosten.
Dat een toename van het aantal besmettingen te verwachten is bij versoepelingen.
Dat andere landen waar al een plicht ook een stijging kennen.
Dat het aantal ziekenhuisopnames helemaal geen probleem is.
quote:Onderzoekers van het Radboudumc in Nijmegen hebben een defect in de genetische code van een aantal coronapatiënten ontdekt dat verklaart waarom sommige jonge mensen ernstig ziek worden van het coronavirus. Ze hopen dat andere zwaar zieke jonge coronapatiënten beter behandeld kunnen worden met behulp van de nieuwe inzichten.
De onderzoekers kwamen de rol van het TLR7-gen op het spoor toen een arts van het Maastricht UMC+ opmerkte dat twee jonge broers ernstig ziek waren door covid-19 en aan de beademing moesten. Een van hen overleed aan de gevolgen van de ziekte, de ander herstelde. Dat jonge mensen zo ziek worden van corona is uitzonderlijk, de meeste hebben alleen milde klachten.
"In zo'n geval vraag je je meteen af of er genetische factoren meespelen", zegt geneticus Alexander Hoischen van het Radboudumc. "Dat twee broers zó ernstig ziek worden kan toeval zijn, maar het is ook mogelijk dat een aangeboren afwijking een rol heeft gespeeld."
Essentieel gen
Het onderzoeksteam bracht een deel van de genen van de broers in kaart en keek daarbij vooral naar de genen die een rol spelen in het afweersysteem. Al snel kwam een gen op het X-chromosoom in beeld: TLR7. Dat gen helpt bij het herkennen van ziekteverwekkers en het activeren van het afweersysteem. Bij de twee broers bleken enkele letters in de genetische code te ontbreken.
Het team concludeerde dat het gen TLR7 kennelijk essentieel is om het coronavirus te detecteren. Hoischen: "Het lijkt erop dat het virus gewoon zijn gang kan gaan omdat het immuunsysteem geen bericht krijgt dat het virus is binnengedrongen. Dat zou weleens de reden van het ernstige ziekteverloop kunnen zijn."
Mannen zijn extra gevoelig voor de fout in de genetische code. Vrouwen hebben met twee X-chromosomen ook twee exemplaren van het TLR7-gen. Omdat mannen er maar één hebben, is er geen tweede gen dat de rol van het defecte TLR7 kan overnemen zoals bij vrouwen.
Nog twee broers
Tijdens het onderzoek kregen de onderzoekers onverwacht te maken met nog twee ernstig zieke broers onder de 35 jaar die op de IC aan de beademing moesten. Zij herstelden van de ziekte. Ook bij hen bleek er iets mis te zijn met het TLR7-gen. "Ditmaal zagen we geen verlies van letters, maar een enkele schrijffout", zegt Hoischen. "Het effect is hetzelfde want ook deze broers maken te weinig werkzaam TLR7 aan."
Het team onderzocht ook wat het bewuste gen precies doet als het wordt geactiveerd. Het zorgt dan voor de productie van interferonen, speciale eiwitten die essentieel zijn bij de afweer tegen virusinfecties. Juist bij corona zijn die belangrijk, zegt Cas van der Made, arts in opleiding bij de afdeling interne geneeskunde. "Uit de literatuur weten we dat dit virus trucjes heeft om de productie van interferonen door afweercellen te verminderen."
Bij proeven bleek dat de afweercellen van patiënten zonder goed werkend TLR7 nauwelijks reageren en er nauwelijks extra interferonen werden aangemaakt. Het virus leek vrij spel te hebben.
De ontdekking van de onderzoekers van het Raboudumc kan helpen bij de behandeling van andere ernstig zieke coronapatiënten. Het stofje interferon kan aan patiënten gegeven worden als therapie. Momenteel wordt onderzocht of dat inderdaad helpt bij de behandeling.
Ja ik zag het, daar gaat iets mis.quote:
Kunnen ze niet beter eerst uitzoeken waarom er in Rotterdam zoveel besmettingen zijn?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 23:22 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)at-te-zijn~be29c7c1/
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 23:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Goed geschrevenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 23:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit had ik ook kunnen schrijvenquote:Hoe is te voorkomen dat besmettingen snel worden opgespoord? Hiervoor kunnen we al sinds het begin van de crisis bouwen op de gemoedelijke GGD-directeur Sjaak de Gouw. Nadat de capaciteit voor testen en traceren eerst met hangen en wurgen werd uitgebreid, heeft hij mensen snel weer naar huis laten sturen, en wel pál na de grote versoepelingen. Ze zaten anders maar ‘duimen te draaien’, vond ie. En het is ook vakantietijd, hè.
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 23:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Omdat ons immuunsysteem het herkent. Kans is groot dat dat op termijn ook voor dit virus het geval is. Groter dan een werkend vaccin.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 22:36 schreef Markesh het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat er voor griep een vaccin en stromen daar niet jaarlijks de IC's van vol.
Ook wordt er met normale griep in andere landen geen keuzes gemaakt: wie ze laten leven en wie niet.
Volgens mij staan er geen mobiele koelwagens met lichamen normaal gesproken in de VS.
Ga lekker verder bagetaliseren
Nee ze zei dat ze de uitslag niet mag geven. Geen idee waarom, want ze gaf idd aan dat ze de uitslag wel kon zien.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:37 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Als ze hebben gezegd ‘geen zorgen maken’ is je uitslag negatief. Zo doen ze dat. Is heel vervelend voor die medewerker die je sprak want die heeft je uitslag gewoon gezien.
quote:Maar nee, Jaap van Dissel van het RIVM, de man met de minste zelfreflectie van West-Europa,
Die is ook echt raak ....quote:Ieder ander zou niet alleen aftreden maar ook huilend onder zijn dekbed kruipen. Zo niet een echte leider als Hugo de Jonge. Hij had het toch al gezegd? ‘Waar gehakt wordt vallen spaanders.’
Waar zijn voorganger oververmoeid instortte, neemt De Jonge een bijbaan, het CDA-lijsttrekkerschap.
Ik snap ook niet waarom het bijvoorbeeld hier niet echt opgepakt is. Dit is veel interessanter dan bijvoorbeeld die hele mondkapjes discussie. Nu is er een reden waarom bij gezonde mensen bij de ene het immuunsysteem faalt en bij de andere niet. Er zal nog wel wat meer onderzocht moeten worden maar ze zijn nu bijvoorbeeld ook aan het testen met Infereron. Dat is een ei-wit wat een immuunreactie kan opwekken. Wat zeker handig is in de begin fase zodat er geen overreactie komt van het immuunsysteem.quote:
Yep, maar euhh... was het dan de bedoeling dat er iets geleerd zou worden ? Het is vooral de weg (ver)volgen waar je geen blaam kunt treffen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 23:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit had ik ook kunnen schrijven
Sowieso dat hele stuk zit vol met dingen die sommigen hier roepen. Het is allemaal zo voorspelbaar. Niks geleerd in ruim vier maanden tijd.
Help me even herinneren, wat ging er hier in Nederland zo grandioos fout wat er in andere landen wél goed is verlopen?quote:Op zaterdag 25 juli 2020 00:02 schreef Kyran het volgende:
Heb dat stukje in de Volkskrant nu een paar keer gelezen, maar echt verdomme wat een geniaal stukje
[..]
[..]
Die is ook echt raak ....
Mag ik je bron dat ons immuunsysteem het virus op termijn gaat herkennen en dat de kans groter is dan een werkend vaccin.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 23:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Omdat ons immuunsysteem het herkent. Kans is groot dat dat op termijn ook voor dit virus het geval is. Groter dan een werkend vaccin.
215 besmettingen, ruim een kwart meer dan gisteren.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:33 schreef Tjacka het volgende:
Hoe waren de cijfers vandaag? Of vraag ik nu iets doms?
Werk aan de winkel bij de jongeren.quote:
191quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
215 besmettingen, ruim een kwart meer dan gisteren.
215. De rest is een correctie op eerdere getallen.quote:
quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
215 besmettingen, ruim een kwart meer dan gisteren.
Jong is 20-69? Want ik zie in die grafiek niet echt een groot verschil binnen die groep.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Werk aan de winkel bij de jongeren.
Zo lang er niet op feestjes wordt ingegrepen..quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Werk aan de winkel bij de jongeren.
Ik weet niet of er een definitie van is, maar wat mij betreft is het <40. Je ziet aan alle kanten dat die categorie doet waar ze zin in hebben.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jong is 20-69? Want ik zie in die grafiek niet echt een groot verschil binnen die groep.
Als je een opstand wil veroorzaken zou ik inderdaad beginnen bij het aanpakken van kleinschalige feestjes.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:42 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Zo lang er niet op feestjes wordt ingegrepen..
Willen we niet, schijnbaar. Achter de voordeur ingrijpen of een kliklijn instellen zijn kennelijk geen acceptabele middelen om de volksgezondheid te beschermen.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:42 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Zo lang er niet op feestjes wordt ingegrepen..
Maar uit die grafiek blijkt nou niet direct dat daar meer besmettingen zijn. En besmettingen in die groep is ook niet het ergste wat er kan gebeuren he? Natuurlijk, liever niet. Maar ik heb liever een 30er besmet dan iemand van 80.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik weet niet of er een definitie van is, maar wat mij betreft is het <40. Je ziet aan alle kanten dat die categorie doet waar ze zin in hebben.
Kliklijnen en achter de voordeur ingrijpen.... lijkt 40-45 wel.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:44 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Willen we niet, schijnbaar. Achter de voordeur ingrijpen of een kliklijn instellen zijn kennelijk geen acceptabele middelen om de volksgezondheid te beschermen.
Ik zou gewoon een maximumaantal instellen als overheid. Bij 'staande' en 'lopende' samenkomsten een stuk of 15 man per ruimte. Bij vaste zitplaatsen een persoon per X m2.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je een opstand wil veroorzaken zou ik inderdaad beginnen bij het aanpakken van kleinschalige feestjes.
Nou, en vanwege dit soort drogredenen blijven er dus allerlei noodzakelijke maatregelen achterwege.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kliklijnen en achter de voordeur ingrijpen.... lijkt 40-45 wel.
Tja. Wel een van de weinige plekken waar de de 1,5 meter niet hanteren. In welke twee steden zijn de meeste besmettingen Rotterdam en Amsterdam? Of Rotterdam en Hillegom?quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je een opstand wil veroorzaken zou ik inderdaad beginnen bij het aanpakken van kleinschalige feestjes.
Noem het maar een drogreden...quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nou, en vanwege dit soort drogredenen blijven er dus allerlei noodzakelijke maatregelen achterwege.
Is dat een direct gevolg van kleinschalige feesten?quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Tja. Wel een van de weinige plekken waar de de 1,5 meter niet hanteren. In welke twee steden zijn de meeste besmettingen Rotterdam en Amsterdam? Of Rotterdam en Hillegom?
Anders is het voor mij onverklaarbaar waar de besmettingen vandaan komen.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Is dat een direct gevolg van kleinschalige feesten?
Meer testen & versoepelingquote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:51 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Anders is het voor mij onverklaarbaar waar de besmettingen vandaan komen.
Samenscholing en sportscholen.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:56 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Maar welke aspecten van de versoepeling dan?
Het maximaal aantal bezoekers op een plek is losgelaten op voorwaarde dat iedereen anderhalve meter afstand kan houden. De meeste tuinen zullen dus niet geschikt zijn voor een feest van 40 mensen. Waarom denk jij precies dat dit zou mogen?quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:53 schreef Tjacka het volgende:
Op verjaardagen waar ik kom komt al snel 40 man in een kleine tuin. Ja, buiten is de besmettingskans minder!!! Tja als ik vanwege het coronavirus niet op verjaardagen kom hou ik weinig vrienden over.
Ik organiseer dat feest niet hoor. Niet zo boos doen.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het maximaal aantal bezoekers op een plek is losgelaten op voorwaarde dat iedereen anderhalve meter afstand kan houden. De meeste tuinen zullen dus niet geschikt zijn voor een feest van 40 mensen. Waarom denk jij precies dat dit zou mogen?
Volgens hooibaal moeten we binnenblijven tot er een vaccin is en mogen we daarnaast helemaal niks.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:00 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik organiseer dat feest niet hoor. Niet zo boos doen.
Maar je gaat er wel heen.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:00 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik organiseer dat feest niet hoor. Niet zo boos doen.
Meer testen leidt alleen tot meer gevallen als er ook meer gevallen zijn, he. Bovendien vragen mensen niet zomaar een test aan, ze doen dat omdat ze klachten hebben.quote:
quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:01 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Volgens hooibaal moeten we binnenblijven tot er een vaccin is en mogen we daarnaast helemaal niks.
Ok, stel er zijn nu (scenario)quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Meer testen leidt alleen tot meer gevallen als er ook meer gevallen zijn, he. Bovendien vragen mensen niet zomaar een test aan, ze doen dat omdat ze klachten hebben.
Hoe oud ben jij, 19?quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:03 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja. Anders hou ik geen vrienden over.
Ik kan hier niet uit opmaken dat de kans dat ons immuunsysteem het virus gaat herkennen groter is dan een werkend vaccin..quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:20 schreef ipa84 het volgende:
[..]
https://www.erasmusmc.nl/(...)-afweer-tegen-corona
Moet je wel weten wat t-cellen zijn.
Heb de cijfers niet voor mijn neus (mobiel) maar het lijkt me logisch dat we naar de verhouding tests/besmettingen moeten kijken ipv sec alleen op het aantal besmettingen.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Meer testen leidt alleen tot meer gevallen als er ook meer gevallen zijn, he. Bovendien vragen mensen niet zomaar een test aan, ze doen dat omdat ze klachten hebben.
FOMO is nogal een puberziekte. Als je wat ouder wordt dan kun je dergelijke zaken wat beter in perspectief zien.quote:
Rot op man. Ik geef geen reet om die feestjes.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
FOMO is nogal een puberziekte. Als je wat ouder wordt dan kun je dergelijke zaken wat beter in perspectief zien.
Ga dan niet.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:10 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Rot op man. Ik geef geen reet om die feestjes.
Er is ook wel een stijging in Zuid-West Nederland. Dat was te verwachten als je versoepelt. Maar sommige in de media zijn echt paniekcijfers. Pas als het ziekenhuisopnames fors stijgen is er iets aan de hand. Laten we het eerst even afwachten. En nee dan is het niet te laat, weer zo'n onzinnige aanname die je vaak hoortquote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heb de cijfers niet voor mijn neus (mobiel) maar het lijkt me logisch dat we naar de verhouding tests/besmettingen moeten kijken ipv sec alleen op het aantal besmettingen.
Ik hoef jou niet te vertellen dat als we tot vorige week 1000 tests per dag deden en 100 gevallen hadden en deze week 2000 tests per dag en 200 gevallen dat er relatief gezien geen stijging is.
Ik vraag me af waarom je je "vrienden" kwijtraakt als je niet maar feestjes gaat.quote:
Inderdaad, daarom heeft de NOS dat ook gedaan.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heb de cijfers niet voor mijn neus (mobiel) maar het lijkt me logisch dat we naar de verhouding tests/besmettingen moeten kijken ipv sec alleen op het aantal besmettingen.
Ja maar hij is 26 en dat neemt niet weg dat die iets leeftijdsgroep er iets anders in staat dan een 60+er. Maar schijnbaar heb jij moeite om je daarin te verplaatsen.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
FOMO is nogal een puberziekte. Als je wat ouder wordt dan kun je dergelijke zaken wat beter in perspectief zien.
Deels, maar door de vele commotie gaat testbereidheid ook omhoog.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom heeft de NOS dat ook gedaan.
[ afbeelding ]
Maar nogmaals: het aantal testen gaat niet zomaar omhoog. Daar is een oorzaak voor nodig, in de vorm van klachten bij de mensen die de test aanvragen. Er zijn meer mensen met klachten, omdat er meer mensen met covid-19 zijn.
Kennelijk heeft die leeftijdsgroep iets meer schijt aan de gemeenschap. Als ik maar mijn feestje kan vieren,boeiend dat er dan andere mensen doodgaan.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja maar hij is 26 en dat neemt niet weg dat die iets leeftijdsgroep er iets anders in staat dan een 60+er. Maar schijnbaar heb jij moeite om je daarin te verplaatsen.
Onzin. Je moet af en toe je gezicht laten zien. Ik zie ze niet zo vaak meer en alleen op verjaardagen. Als je dan je gezicht niet laat zien raak je ze langzaam kwijt. Zo gaat dat nu eenmaal.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:10 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom je je "vrienden" kwijtraakt als je niet maar feestjes gaat.
Dat zijn dus geen vrienden als ze dat niet accepteren en respecteren.
Je krijgt alleen een test als je klachten hebt. Je kunt niet zomaar binnenlopen en willekeurig om een test vragen omdat je daar zin in hebt.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:12 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Deels, maar door de vele commotie gaat testbereidheid ook omhoog.
Hahahaha. Mijn ouders hebben gewoon tijdens de lockdown nog elk weekend afgesproken met het corona clubje oid. Je ziet het in alle leeftijden. Genoeg 60+ers die met zijn alle uiteten gaan.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Kennelijk heeft die leeftijdsgroep iets meer schijt aan de gemeenschap. Als ik maar mijn feestje kan vieren,boeiend dat er dan andere mensen doodgaan.
Nee sorry, daar kan ik mij inderdaad niet zo goed in verplaatsen.
Dat zie je fout.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Kennelijk heeft die leeftijdsgroep iets meer schijt aan de gemeenschap. Als ik maar mijn feestje kan vieren,boeiend dat er dan andere mensen doodgaan.
Omdat de afstandseis niet geldt voor woningen en bijbehorende erven?quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het maximaal aantal bezoekers op een plek is losgelaten op voorwaarde dat iedereen anderhalve meter afstand kan houden. De meeste tuinen zullen dus niet geschikt zijn voor een feest van 40 mensen. Waarom denk jij precies dat dit zou mogen?
Het aantal mensen wat zich laat testen met klachten was tot vorige week 12% en deze week 19%.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je krijgt alleen een test als je klachten hebt. Je kunt niet zomaar binnenlopen en willekeurig om een test vragen omdat je daar zin in hebt.
Precies.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom heeft de NOS dat ook gedaan.
[ afbeelding ]
Maar nogmaals: het aantal testen gaat niet zomaar omhoog. Daar is een oorzaak voor nodig, in de vorm van klachten bij de mensen die de test aanvragen. Er zijn meer mensen met klachten, omdat er meer mensen met covid-19 zijn.
Veel onderzoeken laten steeds meer zien dat er een activatie is van de t-cellen ook door mensen die geen symptomen hebben gehad. T-cellen zijn het geheugen van het immuunsysteem. Die wil je ook activeren bij een vaccin.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:07 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik kan hier niet uit opmaken dat de kans dat ons immuunsysteem het virus gaat herkennen groter is dan een werkend vaccin..
Onderzoek van het Erasmus MC laat zien dat er naast antistoffen tegen COVID-19 nog een belangrijke speler ingezet kan worden: de T-cel, die de infectie opruimt. Een vaccin dat zorgt voor de aanmaak van antistoffen én T-cellen activeert, zou wel eens het beste kunnen zijn. Dit schrijven onderzoekers van Erasmus MC op 26 juni in het wetenschappelijke tijdschrift Science Immunology.
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat zie je fout.
In April/mei was dit juist de groep die rekening hield met de ouderen alleen als je jong bent raak je snel verveeld van dat hele dagen thuis zitten zonder sociale contacten. Sociale contacten zijn op die leeftijd toch wel belangrijk.
Het gaat erom dat er meer mensen met klachten toch gaan testen.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je krijgt alleen een test als je klachten hebt. Je kunt niet zomaar binnenlopen en willekeurig om een test vragen omdat je daar zin in hebt.
En daar komt ook bij kijken dat de oudere generatie het juist niet serieus nam en problemen ging maken in de supermarkten om de verplichtingen. Dat is in ieder geval mijn ervaring.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat zie je fout.
In April/mei was dit juist de groep die rekening hield met de ouderen alleen als je jong bent raak je snel verveeld van dat hele dagen thuis zitten zonder sociale contacten. Sociale contacten zijn op die leeftijd toch wel belangrijk.
Maar aangezien het percentage positieve testen ook toeneemt, neemt de verspreiding dus wel toe.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:17 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er meer mensen met klachten toch gaan testen.
Dus we krijgen daneen beter beeld van de daadwerkelijke verspreiding. Maar dat wil dan niet zeggen dat de verspreiding toeneemt
Dat is wel er van uitgaande dat de 'drempel' wanneer men zich laat testen gelijk gebleven is. Met het nieuws van afgelopen week zou het mij niet verbazen dat die in de praktijk gedaald is. Dan loopt dat percentage dus op, maar is er feitelijk sprake van een correctie op onderrapportage.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:20 schreef Tijn het volgende:
Maar aangezien het percentage positieve testen ook toeneemt, neemt de verspreiding dus wel toe.
Ja ik denk dat er van beide sprake is. dus ja virus is in bepaalde delen van het land iets vaker voorkomend. Niet gek gezien de versoepelingen. Maar je moet wel goed naar cijfers kijken. Als de testbereidheid toenneemt moet je daar voor corrigeren. Anders overschat je de stijging.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar aangezien het percentage positieve testen ook toeneemt, neemt de verspreiding dus wel toe.
Natuurlijk zijn de cijfers nog laag. Maar er was kortgeleden sprake van een dalende trend, en nu is dat een stijgende trend geworden. Dat is toch een significante ontwikkeling.
Waarom niet? Als ik naar buiten loop zie ik tientallen boomers die elke dag met elkaar lopen te chillen. Mag ik dan niet een keer in de maand mijn vrienden zien?quote:
https://nos.nl/l/2341637quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is wel er van uitgaande dat de 'drempel' wanneer men zich laat testen gelijk gebleven is. Met het nieuws van afgelopen week zou het mij niet verbazen dat die in de praktijk gedaald is. Dan loopt dat percentage dus op, maar is er feitelijk sprake van een correctie op onderrapportage.
Moeten we dan ook maar gaan stoppen met autorijden, vallen ook doden bij. Of met treinen, springt wel eens iemand voor.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dus omdat je anderen de fout in ziet gaan ga je het zelf ook maar doen?quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:25 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Waarom niet? Als ik naar buiten loop zie ik tientallen boomers die elke dag met elkaar lopen te chillen. Mag ik dan niet een keer in de maand mijn vrienden zien?
Hou nou toch eens op met die onzin. Man man man, en dat is dan moderatorquote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moeten we dan ook maar gaan stoppen met autorijden, vallen ook doden bij. Of met treinen, springt wel eens iemand voor.
Tja. Ik blijf anders thuis voor mensen die er schijt aan hebben inderdaad.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:28 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dus omdat je anderen de fout in ziet gaan ga je het zelf ook maar doen?
Nee ik ben toch stuk ouder en helemaal met je eens. Het moet wel redelijk blijven. Je moet gewoon naar feestjes kunnen. Zolang je wel rekening houdt met de ouderen, zoals bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moeten we dan ook maar gaan stoppen met autorijden, vallen ook doden bij. Of met treinen, springt wel eens iemand voor.
Het leven is niet risicoloos, was het maar zo'n feest. Het is gewoon zaak dat er geen onnodige risico's worden genomen en dat kwetsbare groepen nog een beetje beter opletten wat ze doen dan de rest.
Maar nu ben ik zeker de egoïstische 20-jarige die zn bek moet houden.
Het zijn voorbeelden om aan te geven dat niet elk risico uit te bannen is in het leven. Als je gegarandeerd niks wil oplopen moet je jezelf lekker opsluiten op je slaapkamer en je 3 keer per dag eten laten bezorgen via een luikje.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hou nou toch eens op met die onzin. Man man man, en dat is dan moderator
Zijn auto-ongelukken besmettelijk? Nemen treinongelukken exponentieel toe? Nee he? Dus hou er dan ook over op
Toch begin je eroverquote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:32 schreef Tjacka het volgende:
Het is 1x per maand. En er waren laatst teveel mensen uitgenodigd. Snap niet hoe dat mijn verantwoordelijkheid moet zijn.
Niet iedereen heeft er schijt aanquote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:30 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Tja. Ik blijf anders thuis voor mensen die er schijt aan hebben inderdaad.
Precies. Al is mijn vader 55 en best gezond, maar die denkt ook dat hij dood gaat.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:31 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Nee ik ben toch stuk ouder en helemaal met je eens. Het moet wel redelijk blijven. Je moet gewoon naar feestjes kunnen. Zolang je wel rekening houdt met de ouderen, zoals bijvoorbeeld
-je kan bijvoorbeeld niet in de trein naast ze gaan zitten, of naast ze gaan staan. Kies gewoon een leuke jonge vrouw uit dan
-let op bij bezoek grootouders. Misschien maar in de tuin blijven zitten als je bij ze bent
Ja. Ik denk dat het een grote verspreiding kan zijn, maar als er niks tegen gedaan wordt.quote:
Hoe bedoel je "niks tegen gedaan wordt"?quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:34 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat het een grote verspreiding kan zijn, maar als er niks tegen gedaan wordt.
Maar ook gewoon zelf. Als ik met een klein groepje afspreek ga ik echt niet moeilijk doen met 1,5 meter enzo. Maar ik let er wel op dat we/ik afstand houden van anderen. En in de supermarkt etc. Dat is gewoon slim zijn.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:31 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Nee ik ben toch stuk ouder en helemaal met je eens. Het moet wel redelijk blijven. Je moet gewoon naar feestjes kunnen. Zolang je wel rekening houdt met de ouderen, zoals bijvoorbeeld
-je kan bijvoorbeeld niet in de trein naast ze gaan zitten, of naast ze gaan staan. Kies gewoon een leuke jonge vrouw uit dan
-let op bij bezoek grootouders. Misschien maar in de tuin blijven zitten als je bij ze bent
Er wordt niet tegen ingegrepen.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:36 schreef Markesh het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "niks tegen gedaan wordt"?
Ah oke. Ik heb nooit eerder van die t-cellen gehoordquote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:22 schreef Markesh het volgende:
[..]
Veel onderzoeken laten steeds meer zien dat er een activatie is van de t-cellen ook door mensen die geen symptomen hebben gehad. T-cellen zijn het geheugen van het immuunsysteem. Die wil je ook activeren bij een vaccin.
Ja, je kan zelf inderdaad ook risico beperken, zeker als nabijheid niks toevoegt (zoals in supermarkt)quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar ook gewoon zelf. Als ik met een klein groepje afspreek ga ik echt niet moeilijk doen met 1,5 meter enzo. Maar ik let er wel op dat we/ik afstand houden van anderen. En in de supermarkt etc. Dat is gewoon slim zijn.
De laatste tijd toont vooral aan dat er besmettingen zijn in familie kring en vrienden kring. Dus leuk dat je vluchtig kijkt naar die andere halve meter in de supermarkt maar dat is het probleem niet nu. Niet dat ik je voor de rest vooroordeel ik doe het zelf ook. Maar daarom zie je nu een grote groei onder de zeg maar jongeren leeftijdsgroepen. Opzicht hoeft dat geen probleem te zijn zo lang ze maar geen contact hebben met oudere leeftijdsgroepen.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar ook gewoon zelf. Als ik met een klein groepje afspreek ga ik echt niet moeilijk doen met 1,5 meter enzo. Maar ik let er wel op dat we/ik afstand houden van anderen. En in de supermarkt etc. Dat is gewoon slim zijn.
Ik woon in Twente. Kijk even op het coronadashboard. Al zou ik het hele dorp gaan zoenen dan nog is de kans op corona hier nihil. Dus ik vind het wel prima zo.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De laatste tijd toont vooral aan dat er besmettingen zijn in familie kring en vrienden kring. Dus leuk dat je vluchtig kijkt naar die andere halve meter in de supermarkt maar dat is het probleem niet nu. Niet dat ik je voor de rest vooroordeel ik doe het zelf ook. Maar daarom zie je nu een grote groei onder de zeg maar jongeren leeftijdsgroepen. Opzicht hoeft dat geen probleem te zijn zo lang ze maar geen contact hebben met oudere leeftijdsgroepen.
Daarom is het handigste misschien wel de mondkapjesplicht en de IC resultaten twee weken afwachten.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De laatste tijd toont vooral aan dat er besmettingen zijn in familie kring en vrienden kring. Dus leuk dat je vluchtig kijkt naar die andere halve meter in de supermarkt maar dat is het probleem niet nu. Niet dat ik je voor de rest vooroordeel ik doe het zelf ook. Maar daarom zie je nu een grote groei onder de zeg maar jongeren leeftijdsgroepen. Opzicht hoeft dat geen probleem te zijn zo lang ze maar geen contact hebben met oudere leeftijdsgroepen.
Ik vind jou wel een type om met iedereen te zoenen.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik woon in Twente. Kijk even op het coronadashboard. Al zou ik het hele dorp gaan zoenen dan nog is de kans op corona hier nihil. Dus ik vind het wel prima zo.
quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:57 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik vind jou wel een type om met iedereen te zoenen.
ik geef je groot gelijk.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik woon in Twente. Kijk even op het coronadashboard. Al zou ik het hele dorp gaan zoenen dan nog is de kans op corona hier nihil. Dus ik vind het wel prima zo.
Ligt je hele schuur vol met wapens om tegen de Russen te vechten ga je dood aan een virusje, omdat jouw president een debiel is. Ergens best wel cynisch.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:59 schreef Markesh het volgende:
COVID-19 patients will be ‘sent home to die’ if deemed too sick, Texas county says
The situation was not always as dire in this rural South Texas county.
Starr County once went about three weeks without a COVID-19 case at the beginning of the pandemic. It banned large gatherings, tested hundreds of residents a day, issued stay-at-home orders and required face masks — many of the same mandates now commonplace across the U.S. The poor and mostly Latino county on the Mexico border was containing COVID-19.
“A model for the country,” Starr County Judge Eloy Vera said Tuesday — as he shared an update that now appears gloomy.
In April, its aggressive and successful approach to beating the coronavirus was spotlighted by NBC News.
“We are very proud at this point that our numbers are very low, considering we are an at-risk population and the disparity in medical services and our low socio-economic population,” Joel Villareal, mayor of county seat Rio Grande City, told NBC News. “We rank as one of the poorest counties in the nation. However, that does not deter us.”
But after Gov. Greg Abbott issued orders for the reopening of the state, overriding local control and decision-making, COVID-19 cases surged.
Now Starr County is at a dangerous “tipping point,” reporting an alarming number of new cases each day, data show. Starr County Memorial Hospital — the county’s only hospital — is overflowing with COVID-19 patients.
The county has been forced to form what is being compared to a so-called “death panel.” A county health board – which governs Starr Memorial – is set to authorize critical care guidelines Thursday that will help medical workers determine ways to allocate scarce medical resources on patients with the best chance to survive.
A committee will deem which COVID-19 patients are likely to die and send them home with family, Jose Vasquez, the county health authority, said during a news conference Tuesday.
“The situation is desperate,” Vasquez said. “We cannot continue functioning in the Starr County Memorial Hospital nor in our county in the way that things are going. The numbers are staggering.”
Starr County, with a population of about 61,000, is located in the Rio Grande Valley about 230 miles south of San Antonio. It has more than 1,700 confirmed coronavirus cases and 17 deaths as of Friday, according to the county. Vasquez told The Monitor there are more than 32 more pending confirmation by the state.
Per 100,000 people, Starr County has reported about 92 cases a day over the past week — the 11th highest rate in Texas, data compiled by Harvard Global Health Institute show.
Starr Memorial quickly filled up its eight-bed COVID-19 unit after the state began reopening and expanded to 17 beds, Vasquez said. It expanded again to 29 beds when state officials sent medical workers to the county.
On Sunday, Gov. Abbott announced U.S. Navy teams will go to South Texas to provide medical assistance, including the hospital in Starr County.
Still, the new committee will be necessary, officials say. The hospital transfers COVID-19 patients daily to other counties and even out-of-state, but those hospital beds are filling up, Vasquez said.
“For all of those patients that most certainly do not have any hope of improving, they are going to be better taken care of within their own family in the love of their own home rather than thousands of miles away dying alone in a hospital room,” he said.
As the situation has gone from promising at beginning of the pandemic to desperate, the county judge reinstated a stay-at-home order and curfew on Friday. Another order will delay in-class school instruction until Sept. 27.
Memorial Hospital has limited resources and our doctors are going to have to decide who receives treatment, and who is sent home to die by their loved ones,” Vera said when announcing the orders this week. “This is what we did not want our community to experience.”
https://amp.star-telegram(...)tter_impression=true
Hoe ik er naar kijk ja. Maar er wordt nu een ongelofelijke maatschappelijke druk neer gelegd, Dus ja die zal er komen. Heeft het zin het wetenschappelijk bewijs is flinter dun. Alleen dat mag je hier niet zeggen.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 02:56 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Daarom is het handigste misschien wel de mondkapjesplicht en de IC resultaten twee weken afwachten.
Er is net zoveel bewijs dat het niet werkt dan dat het wel werkt.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 03:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hoe ik er naar kijk ja. Maar er wordt nu een ongelofelijke maatschappelijke druk neer gelegd, Dus ja die zal er komen. Heeft het zin het wetenschappelijk bewijs is flinter dun. Alleen dat mag je hier niet zeggen.
Ja en nee, Ik heb me er niet echt in verdiept maar de onderzoeken die nu vooral aangehaald worden zijn niet bewezen. De andere halve meter waar iedereen een hekel aan heeft is wel bewezen. Dus ja een niet werkend mondkapje moet nu verschil maken? Ik denk dat het wel mee valt. (iedereen zegt ook dat de andere halve meter niet wordt opgeheven)quote:Op zaterdag 25 juli 2020 03:05 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Er is net zoveel bewijs dat het niet werkt dan dat het wel werkt.
Wie had ooit gedacht dat ze in het conservatieve Texas het Nederlandse beleid gaan volgen?quote:Op zaterdag 25 juli 2020 03:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
"For all of those patients that most certainly do not have any hope of improving, they are going to be better taken care of within their own family in the love of their own home rather than thousands of miles away dying alone in a hospital room," he said.
In België hebben ze mondkapjes en daar is het probleem volgens de experts dat ze te weinig handen wassen.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 03:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ja en nee, Ik heb me er niet echt in verdiept maar de onderzoeken die nu vooral aangehaald worden zijn niet bewezen. De andere halve meter waar iedereen een hekel aan heeft is wel bewezen. Dus ja een niet werkend mondkapje moet nu verschil maken? Ik denk dat het wel mee valt. (iedereen zegt ook dat de andere halve meter niet wordt opgeheven)
Bron: Het feit dat we er nog zijn na de Spaanse griep en dat die zelf weg is. Technische uitleg heeft iemand anders je al gegeven. Lymfocyten.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:17 schreef Markesh het volgende:
[..]
Mag ik je bron dat ons immuunsysteem het virus op termijn gaat herkennen en dat de kans groter is dan een werkend vaccin.
'Medicijnvrije huisarts'quote:Op zaterdag 25 juli 2020 09:12 schreef wpor het volgende:
Check deze huisarts op LinkedIn:
https://www.linkedin.com/(...)428423878504448-qswx
Minder besmettelijk en minder dodelijk dan de griep!
Als ik lees "eerste medicijnvrije huisarts" weet ik al genoeg. En met haar werkervaring als "holistisch huisarts" werd het me wel duidelijk. Dit is een hippie met een medische opleiding. Geen medicus.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 09:12 schreef wpor het volgende:
Hoogtepunt griepgolf in 2018: 350 mensen op de ICs. En dat zonder maatregelen.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 09:12 schreef wpor het volgende:
Verschil: voor griep is een vaccinquote:Op zaterdag 25 juli 2020 09:20 schreef wpor het volgende:
[..]
Hoogtepunt griepgolf in 2018: 350 mensen op de ICs. En dat zonder maatregelen.
Hoogtepunt corona: 1400 mensen op de ICs. En dat met maatregelen.
Zegt toch al genoeg?
Prima natuurlijk, maar hoe zit het nu echt?quote:‘Zorgmedewerkers moeten voorrang krijgen bij coronatest’
Zorgmedewerkers die zich willen laten testen moeten vanaf nu voorrang krijgen. Dat zeggen zorgvakbond NU'91, beroepsvereniging V&VN, en branchevereniging voor de ouderenzorg Actiz in de Volkskrant.
Nu de wachttijden voor coronatesten in verschillende delen van het land oplopen, kan het een paar dagen duren voordat een testuitslag bekend is. Zorgmedewerkers kunnen in die tijd niet werken en dat is zeer onwenselijk, zeggen de drie zorgorganisaties.
Ja dat klopt, dat maakt corona op dit moment dus sowieso een stuk gevaarlijker. Los van de discussie of de klachten/gevolgen überhaupt ernstiger zijn of niet.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 09:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Verschil: voor griep is een vaccin
(Daarmee niet gezegd dat die huisarts gelijk heeft)
natuurlijk er zijn gekkies genoeg, ik heb ook zo'n zus, heb haar nog niet gezien sinds corona overigensquote:Op zaterdag 25 juli 2020 09:25 schreef wpor het volgende:
[..]
Ja dat klopt, dat maakt corona op dit moment dus sowieso een stuk gevaarlijker. Los van de discussie of de klachten/gevolgen überhaupt ernstiger zijn of niet.
En zo'n 'medicijvrije huisarts' krijgt nog lof op zo'n post ook.
Pics van je zus?quote:Op zaterdag 25 juli 2020 09:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk er zijn gekkies genoeg, ik heb ook zo'n zus, heb haar nog niet gezien sinds corona overigens
Ik vind het wel bijzonder dat er nu opeens verschillende "experts" aangeven dat het kabinet nu al met extra maatregelen moet komen. Dan vraag ik mij toch af waar deze experts waren toen het kabinet het Corona Dashboard met de signaalwaarden presenteerde. Waarom hebben ze toen niet aangegeven dat die signaalwaarden volgens hun te hoog stonden?quote:Diverse gezondheidsexperts vinden dat het kabinet binnen drie dagen nieuwe maatregelen moet nemen om een tweede coronagolf te voorkomen. Dat schrijven zij in een brief aan premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid, meldt Nieuwsuur donderdagavond, die de brief in handen kreeg.
De Jonge stuurde dinsdag een brief naar de Tweede Kamer waarin hij onder meer schreef dat hij diverse experts had uitgenodigd om mee te denken over verbeterpunten mocht een tweede coronagolf zich aandienen. De ingewonnen adviezen zal hij vervolgens in september naar de Tweede Kamer sturen.
Vier door de minister genoemde experts zouden echter niet tot het najaar willen wachten en stelden een brandbrief op. In die brief staat dat de deskundigen een "urgente dreiging voor de volksgezondheid" waarnemen. "De snelle progressie van het aantal gerapporteerde gevallen vraagt eveneens om snelle actie", schrijven zij.
De experts raden Rutte en De Jonge aan om "binnen uiterlijk drie dagen" diverse maatregelen te nemen. Zo bevelen zij het kabinet onder meer aan om de communicatie over de coronaregels naar de burger te verbeteren, het testen laagdrempeliger te maken en een mondkapjesplicht voor horeca- en contactberoepen in te stellen.
De brief (pdf) is ondertekend door epidemiologen Arnold Bosman en Amrish Baidjoe, gezondheidseconoom Xander Koolman en oud-ziekenhuisbestuurder en huisarts Wim Schellekens.
Sowieso moet je je maatregelen niet baseren op een enkele statistiek die ook nog eens geen goede representatie is van de daadwerkelijke verandering van het aantal besmettingen.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 10:37 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik vind het wel bijzonder dat er nu opeens verschillende "experts" aangeven dat het kabinet nu al met extra maatregelen moet komen. Dan vraag ik mij toch af waar deze experts waren toen het kabinet het Corona Dashboard met de signaalwaarden presenteerde. Waarom hebben ze toen niet aangegeven dat die signaalwaarden volgens hun te hoog stonden?
Meer maatregelen opleggen heeft ook weinig zin als de bereidheid bij de bevolking om ze na te leven er niet is. Mensen moeten de basisregels gewoon weer gaan naleven (1,5 meter afstand, handen wassen, drukte vermijden, thuis blijven bij klachten). Zolang dat niet gedaan wordt zijn aanvullende maatregelen zinloos.
Ze zouden een lockdown moeten doen op 65+ en onder de 20.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 01:41 schreef Tjacka het volgende:
[..]![]()
Maja in april waren dit de IC cijfers. Hopelijk zitten er een hoop milde cases bij. Vandaag op het werk toch een hoop 70+ers die komen eten. Tja. Weet niet zo goed wat ik daar mee moet.
Maar uit de groep 20-29 jarigen werden afgelopen week meest besmettingen gevonden. Wat is nu je voorstel?quote:Op zaterdag 25 juli 2020 10:48 schreef xminator het volgende:
[..]
Ze zouden een lockdown moeten doen op 65+ en onder de 20.
Dat zou een hoop schelen.
Als die andere leeftijdsgroepen zich aan de regels zouden houden kan ik gewoon mijn ding blijven doen (met inachtneming van de regels) en hoef ik niet in lockdown !quote:Op zaterdag 25 juli 2020 10:48 schreef xminator het volgende:
[..]
Ze zouden een lockdown moeten doen op 65+ en onder de 20.
Dat zou een hoop schelen.
hou jij je 100% aan de regels?quote:Op zaterdag 25 juli 2020 10:55 schreef just me het volgende:
[..]
Als die andere leeftijdsgroepen zich aan de regels zouden houden kan ik gewoon mijn ding blijven doen (met inachtneming van de regels) en hoef ik niet in lockdown !
100% durf ik niet te garanderen, maar 95% welquote:
dat bedoel ik, is best moeilijk zeker in situaties waar je zelf de controle niet over hebt zoals de supermarkt en ik was gisteren op een terras wat op zich prima was qua ruimte maar bij het naar de wc gaan is het bijna onvermijdelijk.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 11:01 schreef just me het volgende:
[..]
100% durf ik niet te garanderen, maar 95% wel
Klopt maar ik bedoelde dus te zeggen dat ik echt heel erg zou balen als ik in lockdown zou moeten omdat veel andere mensen zich (bewust!!) niet aan de regels houden.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 11:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat bedoel ik, is best moeilijk zeker in situaties waar je zelf de controle niet over hebt zoals de supermarkt en ik was gisteren op een terras wat op zich prima was qua ruimte maar bij het naar de wc gaan is het bijna onvermijdelijk.
wel met je eensquote:Op zaterdag 25 juli 2020 11:06 schreef just me het volgende:
[..]
Klopt maar ik bedoelde dus te zeggen dat ik echt heel erg zou balen als ik in lockdown zou moeten omdat veel andere mensen zich (bewust!!) niet aan de regels houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |