Zou zo maar kunnen, de Nordschleife is natuurlijk voor échte auto'squote:Op woensdag 22 juli 2020 22:17 schreef shiz het volgende:
Denk zomaar dat het dan de 'GP track' zou worden...
Dat wordt spannend want dat is een 8-achtige vorm.quote:Op donderdag 23 juli 2020 02:08 schreef shiz het volgende:
Top Gear test track?
Hebben we ook ergens ovals en dragstrips?
Eerlijk gezegd vind ik 2x hetzelfde circuit wel genoeg. Iig, achter elkaar.quote:Op donderdag 23 juli 2020 08:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ivm het oplopend aantal covid-19-besmettingen zou de GP van Spanje in gevaar zijn. Het alternatief zou de Hockenheimring of 3x Silverstone (ipv 2x) zijn.
https://www.auto-motor-un(...)-silverstone-triple/
Ti circuit Aïdaquote:Op woensdag 22 juli 2020 22:25 schreef Lionheaad het volgende:
Nürburgring en Imola.... Nostalgie.
Welke "oud" circuits komen nog meer?
Estoril
Jerez
Magny-cours
Brands-hatch
Istanbul park (iets nieuwer, maar toch)
Of gaan we toch nog naar Assen
Er staat overigens ah eind vh aertikel ook in dat Sepang (Maleisië) wellicht nog een optie is voor seizoen 2020.quote:Op donderdag 23 juli 2020 08:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ivm het oplopend aantal covid-19-besmettingen zou de GP van Spanje in gevaar zijn. Het alternatief zou de Hockenheimring of 3x Silverstone (ipv 2x) zijn.
https://www.auto-motor-un(...)-silverstone-triple/
Brooklands en de Nardo Ring.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:25 schreef Lionheaad het volgende:
Nürburgring en Imola.... Nostalgie.
Welke "oud" circuits komen nog meer?
Estoril
Jerez
Magny-cours
Brands-hatch
Istanbul park (iets nieuwer, maar toch)
Of gaan we toch nog naar Assen
Lausitzring, Venray, Rockinghamquote:Op donderdag 23 juli 2020 02:08 schreef shiz het volgende:
Top Gear test track?
Hebben we ook ergens ovals en dragstrips?
Meppen, TTT, Lelystad meerdere mogelijkheden. Maar dan krijg je ronde tijden van 15 seconden of minderquote:
quote:
Nurburgring met in 2007 een Spyker aan de leiding.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wederom een gerucht (maar lijkt mede afkomstig van Dieter Rencken en die is wel gerespecteerd naar ik meen):
Er zouden binnenkort 3 nwe races voor de kalender van 2020 aangekondigd worden: op Portimao, Imola en Nürburgring.
Geruchten over de 1e 2 gaan al langer, maar als 3e werd tot nu toe de Hockenheimring als dé kanshebber gezien.
https://racingnews365.nl/(...)een-grote-verrassing
Ik verlang zelfs naar magny-cours vanwege kutbaan als Paul ricard.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:25 schreef Lionheaad het volgende:
Nürburgring en Imola.... Nostalgie.
Welke "oud" circuits komen nog meer?
Estoril
Jerez
Magny-cours
Brands-hatch
Istanbul park (iets nieuwer, maar toch)
Of gaan we toch nog naar Assen
ze moeten dan gewoon nog steeds betalen en dat kan met geen mogelijkheid natuurlijkquote:Op donderdag 23 juli 2020 12:44 schreef Tarado het volgende:
blijft jammer dat Zandvoort de deur dicht houdt, uiteraard afhankelijk van de voorwaarden zou het best te doen zijn zonder publiek
Update: Hockenheim valt definitief af: https://www.ziggosport.nl(...)-formule-1-race.htmlquote:Op woensdag 22 juli 2020 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wederom een gerucht (maar lijkt mede afkomstig van Dieter Rencken en die is wel gerespecteerd naar ik meen):
Er zouden binnenkort 3 nwe races voor de kalender van 2020 aangekondigd worden: op Portimao, Imola en Nürburgring.
Geruchten over de 1e 2 gaan al langer, maar als 3e werd tot nu toe de Hockenheimring als dé kanshebber gezien.
https://racingnews365.nl/(...)een-grote-verrassing
dat weet je toch helemaal niet, als je ziet met welke circuits ze komen dan lijkt het me stug dat die wel (veel) betalen, op dit moment is het doorgaan van races belangrijker belangrijker dan dat.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze moeten dan gewoon nog steeds betalen en dat kan met geen mogelijkheid natuurlijk
Je hebt er alleen niet zoveel aan als er geen publiek bij magquote:Op donderdag 23 juli 2020 14:39 schreef Sjoerd102 het volgende:
Met spa en nurburgring 2 circuits al op steenworp afstand van Nederland lijkt me al genoeg aanbod voor de Nederlandse fans.
er zullen zat overheden zijn die bepaalde kosten op zich willen nemen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat weet je toch helemaal niet, als je ziet met welke circuits ze komen dan lijkt het me stug dat die wel (veel) betalen, op dit moment is het doorgaan van races belangrijker belangrijker dan dat.
ik denk dat je dat een beetje overschat, zeker voor een eenmalig event zonder publiekquote:Op donderdag 23 juli 2020 15:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er zullen zat overheden zijn die bepaalde kosten op zich willen nemen.
Ik denk niet dat ze de hairpins op kartbanen kunnen nemenquote:Op donderdag 23 juli 2020 09:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Meppen, TTT, Lelystad meerdere mogelijkheden. Maar dan krijg je ronde tijden van 15 seconden of minder
https://www.gpupdate.net/(...)rt-geen-geld-kosten/quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat je dat een beetje overschat, zeker voor een eenmalig event zonder publiek
Nee. Ze willen er een groot feest van maken.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:25 schreef Marcoss het volgende:
Zandvoort had toch direct al aangegeven dat racen zonder publiek sowieso geen optie is?
Nurburgring wordt waarschijnlijk publiek toegestaan, zie post van Starflyer boven me.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Je hebt er alleen niet zoveel aan als er geen publiek bij mag
Niet slecht voor een flutsitequote:Op woensdag 22 juli 2020 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wederom een gerucht (maar lijkt mede afkomstig van Dieter Rencken en die is wel gerespecteerd naar ik meen):
Er zouden binnenkort 3 nwe races voor de kalender van 2020 aangekondigd worden: op Portimao, Imola en Nürburgring.
Geruchten over de 1e 2 gaan al langer, maar als 3e werd tot nu toe de Hockenheimring als dé kanshebber gezien.
https://racingnews365.nl/(...)een-grote-verrassing
Maar het is zo'n mooi circuitquote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:11 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Imola stond in het verleden garant voor extreem saaie races. Ik denk niet dat DRS daar veel aan gaat veranderen. Maar ja, beter iets dan niets.
Maar Spa heeft al aangegeven sowieso geen publiek toe te laten, geloof ik..quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:28 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Nurburgring wordt waarschijnlijk publiek toegestaan, zie post van Starflyer boven me.
België is de coronamaatregelen weer aan het aanscherpen, dus het zou me verbazen als ze publiek toelaten.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar Spa heeft al aangegeven sowieso geen publiek toe te laten, geloof ik..
Aanvulling hierop: https://www.motorsportwee(...)ulf-oil-sponsorship/quote:
Rencken zit toch bij racefans.net ? En verder was er maar 1 NL journalist bij de laatste 3 races, die van de Telegraaf.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet slecht voor een flutsite
EDIT Overigens zeggen ze wel degelijk ook op locatie te werken (en is Dieter Rencken kennelijk iig free lance bij de site betrokken), dus het is niet alléén een copy-paste site: https://racingnews365.nl/(...)dacteur-journalist-2
Ik vond de layout mooier toen in dat rampzalige weekend. Maar ja, dat weekend heeft de veranderingen veroorzaakt...quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar het is zo'n mooi circuit![]()
Volgens mij echt geweldig om als coureur daar te rijden
Rencken zit of zat overálquote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Rencken zit toch bij racefans.net ? En verder was er maar 1 NL journalist bij de laatste 3 races, die van de Telegraaf.
En copy paste kan ook wel een keer goed gaan, dat Ferrari verhaal was dan weer bullshit
Hij is wel goed/betrouwbaar, ook AMS https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ vind ik altijd wel goed al zullen die het wel moeilijk krijgen volgend jaar mochten er geen Duitsers meer mee doenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Rencken zit ofzat overál![]()
Is of was ook betrokken bij GPToday https://www.gptoday.net/n(...)ctie-van-gptoday-net
En bij motorsport.com: https://www.motorsport.com/info/about-us/dieter_rencken/5159/
Auto, Motor und Sport is mijns inziens ook betrouwbaar inderdaad. Gebruik ik overigens ook regelmatig als bronquote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij is wel goed/betrouwbaar, ook AMS https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ vind ik altijd wel goed al zullen die het wel moeilijk krijgen volgend jaar mochten er geen Duitsers meer mee doen
Hatzenbach ingang / T13 / T13 pit. Voor de rest ligt het circuit niet bij elkaar.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
Spa is 75min. rijden vanaf hier.
Kan wat binnendoor wandelweggetjes daar.
Wil tzt met de motor die kant op. Wandelschoenen aan, en kijken tot hoever ik kan komen.
De tribunes zullen uiteraard dicht zijn (en de nodige security) maar denk dat je op paar plekken toch redelijk dichtbij kunt komen.
Bij de Nurburgring weet ik ook 1 plek waar je volgens mij vanaf de Nordschleife ook deel van GP circuit kunt zien.
psst zegt dat nou niet te hard, dan gaat iedereen daar naar toequote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hatzenbach ingang / T13 / T13 pit. Voor de rest ligt het circuit niet bij elkaar.
Nürburgring bevestigd lees ik op Feesboek.
Alsof ze weten waar het isquote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:44 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
psst zegt dat nou niet te hard, dan gaat iedereen daar naar toe![]()
En alles wat oop Feestboek staat is waarquote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hatzenbach ingang / T13 / T13 pit. Voor de rest ligt het circuit niet bij elkaar.
Nürburgring bevestigd lees ik op Feesboek.
Tja, niet meer dan logisch (en verwacht), gezien de situatie in bijna al die landen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Races in de Amerika's zouden definitief geschrapt zijn voor 2020: https://www.autosport.com(...)ericas-plans-in-2020
zeker maar wordt het nog moeilijker voor Red Bull om een race te winnenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, niet meer dan logisch (en verwacht), gezien de situatie in bijna al die landen.
Klopt. Maar Rencken werkt ook voor GPToday. Daar zie je soms dezelfde artikelen als op Racefans.net. Dus niet onwaarschijnlijk dat hij ook voor andere sites werkt. Ik zie zijn artikelen af en toe ook op Duitse F1 sites.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Rencken zit toch bij racefans.net ? En verder was er maar 1 NL journalist bij de laatste 3 races, die van de Telegraaf.
En copy paste kan ook wel een keer goed gaan, dat Ferrari verhaal was dan weer bullshit
Bij motorsport.com is hij al een tijdje weg. Dat was één van de journalisten die het niet eens is met hoe het daar aan toe gaat. Sindsdien is hij onafhankelijk, met als belangrijkste site voor zijn artikelen racefans.net.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Rencken zit of zat overál![]()
Is of was ook betrokken bij GPToday https://www.gptoday.net/n(...)ctie-van-gptoday-net
En bij motorsport.com: https://www.motorsport.com/info/about-us/dieter_rencken/5159/
RacingNews365 is dus niet (alleen) een copy-paste site kennelijk. En ik denk dat Dieter Rencken de afgelopen races ter plaatse was voor (o.a.) hen, aangezien er maar een zeer beperkt aantal journalisten aanwezig mocht zijn. En dat is geen Nederlander
Thanks! En terecht ook wel. Motorsport.com probeert/probeerde krampachtig monopolist te worden en alle onafhankelijke sites op te kopen, waarna ze met harde hand regeren. Is ook geen voordeel bij voor het publiek. Krijg je ontzettend uniforme sites van met overal hetzelfde nieuws ipv gevarieerd nieuws en verschillende invalshoeken.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Bij motorsport.com is hij al een tijdje weg. Dat was één van de journalisten die het niet eens is met hoe het daar aan toe gaat. Sindsdien is hij onafhankelijk, met als belangrijkste site voor zijn artikelen racefans.net.
Vindt je? Ik zal Brazilië, Mexico en Canada wel missen hoor. De VS deed me niet zoveel.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:52 schreef Nattekat het volgende:
Poeh, die kalender begint wel echt enorm vet te worden zo, beter dan wat het was
Alle Amerikaanse races mis ik wel ja, maar als je kijkt wat we nu hebben, is dat zeker een waardig alternatief.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:30 schreef Justevo het volgende:
[..]
Vindt je? Ik zal Brazilië, Mexico en Canada wel missen hoor. De VS deed me niet zoveel.
Rond Les Combes en Rivage zou je de baan kunnen zien, daar is nog een stuk openbare weg langs, maar daar heeft het altijd doeken hangen tegen de hekken. Rond Blanchimont heeft het een landweggetje lopen, maar die ligt behoorlijk ver achter de bossen, daar zul je toch echt eerst door de omheining moeten gaan om de baan te zien. La Source zal afgesloten worden, evenals de parking. Denk niet dat er veel opties zijn eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
Spa is 75min. rijden vanaf hier.
Kan wat binnendoor wandelweggetjes daar.
Wil tzt met de motor die kant op. Wandelschoenen aan, en kijken tot hoever ik kan komen.
De tribunes zullen uiteraard dicht zijn (en de nodige security) maar denk dat je op paar plekken toch redelijk dichtbij kunt komen.
Bij de Nurburgring weet ik ook 1 plek
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Rond Les Combes en Rivage zou je de baan kunnen zien, daar is nog een stuk openbare weg langs, maar daar heeft het altijd doeken hangen tegen de hekken. Rond Blanchimont heeft het een landweggetje lopen, maar die ligt behoorlijk ver achter de bossen, daar zul je toch echt eerst door de omheining moeten gaan om de baan te zien. La Source zal afgesloten worden, evenals de parking. Denk niet dat er veel opties zijn eerlijk gezegd.
En totaal niet realistischquote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Controversieel idee; totaal wijzigen van de opzet van het WDC: https://www.motorsportmag(...)drivers-championship
Ik zie vooral heel veel onzin in dit artikel en ben halverwege afgehaakt. Schumacher de beste auto 11 jaar achter elkaar, wat een grap.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Controversieel idee; totaal wijzigen van de opzet van het WDC: https://www.motorsportmag(...)drivers-championship
Juist, totaal ongevaarlijk op een autosnelwegquote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Prachtig uitzicht hoor.
Gewoon achter het beton gaan staan. Denken in oplossingenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Juist, totaal ongevaarlijk op een autosnelweg
Dat staat er niet.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie vooral heel veel onzin in dit artikel en ben halverwege afgehaakt. Schumacher de beste auto 11 jaar achter elkaar, wat een grap.
Truequote:
Toch een gerespecteerde F1-journalist: https://www.evropublishing.com/pages/tony-dodginsquote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:31 schreef Marcoss het volgende:
Vrij matig artikel eigenlijk, ook wel heel erg eenzijdig opgeschreven..
Die is afgesloten met hekken. En de sluipwegen tussen la source en les combes staat security.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Rond Les Combes en Rivage zou je de baan kunnen zien, daar is nog een stuk openbare weg langs, maar daar heeft het altijd doeken hangen tegen de hekken. Rond Blanchimont heeft het een landweggetje lopen, maar die ligt behoorlijk ver achter de bossen, daar zul je toch echt eerst door de omheining moeten gaan om de baan te zien. La Source zal afgesloten worden, evenals de parking. Denk niet dat er veel opties zijn eerlijk gezegd.
Prima artikel.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Controversieel idee; totaal wijzigen van de opzet van het WDC: https://www.motorsportmag(...)drivers-championship
Piquet jr., LULquote:In an ironic aside, the Piquets can boast a direct involvement in that, too. Had Nelson Jr not deliberately crashed in Singapore to bring out the Safety Car and facilitate a win for Renault team-mate Fernando Alonso, race leader Massa would not have needed to make a hurried pit stop, in which he left with his refuelling hose still attached and dropped from first to last. Had that race played out normally, Felipe would have been the 2008 world champion, not Lewis.
blijft gissen natuurlijk, als Singapore anders was verlopen was de rest ook anders verlopenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Prima artikel.
Ik had hier nooit bij stilgestaan eigenlijk, dat dit ook het kampioenschap heeft beslist:
[..]
Piquet jr., LUL
En het stuk over Hamilton en Schumacher en de beste auto is natuurlijk de enig jusite uitleg.
Alle geruchten bevestigdquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:04 schreef ChatGirl het volgende:
https://corp.formula1.com(...)vised-2020-calendar/
Geen Brazilë, USA, Mexico enCanada, maar wel races op de Nürburgring (9 - 11 okt), Portimão (23 - 25 okt) en Imola (31 okt - 1 nov).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |