Haha hier ook zoiets gehad bij onze vorige vorige buren. Tot z’n oksel de vijver in.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 16:35 schreef SQ het volgende:
Mijn zoon van drie liep laatst zo de vijver in bij de buren. Doen ze ook maar 1 keer
Mijn zoon van 4 heeft nog geen zwemles, maar vind wel dat hij heel goed kan zwemmen. Voor corona waren we in het zwembad en waren we niet snel genoeg met hem z'n bandjes omdoen. We liepen het bad in en hij was zo enthousiast dat hij zo, hop het diepe bad in sprong. Dus de Duitser ook zo hop er achteraan. Hij dacht daarna nog steeds dat hij heel goed kon zwemmenquote:Op dinsdag 14 juli 2020 16:35 schreef SQ het volgende:
Mijn zoon van drie liep laatst zo de vijver in bij de buren. Doen ze ook maar 1 keer
Oh kennis van mij postte zoiets van zichzelf op Facebook met haar 2 jarig zoontje. Filmpje was er na nog geen uur weer vanaf. Denk dat ze ook wat over zich heen kreegquote:Op dinsdag 14 juli 2020 17:17 schreef Roomsnoes het volgende:
Hebben jullie dat filmpje gezien van die zweminstructeur? Die slingerde haar kind het water in, en ging er heeel rustig aan zelf eens achterna.
Monique van André Hazes kreeg volgens mij ook behoorlijk wat commentaar op de filmpjes van haar kind in het zwembad en bij zwemles (soortgelijke methode).quote:Op dinsdag 14 juli 2020 17:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Oh kennis van mij postte zoiets van zichzelf op Facebook met haar 2 jarig zoontje. Filmpje was er na nog geen uur weer vanaf. Denk dat ze ook wat over zich heen kreeg
Mijn zoon ook, die kon het eerste badje waar het doel was 'wennen om met je hoofd onder water te gaan' dus ook rustig overslaan.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:00 schreef mefke79 het volgende:
Ja en je zag het verschil bij het begin van de zwemlessen. De kinderen waren al watervrij en sprongen zo het bad in. En jongste was ook al gewend aan dat hesje, dat was ook fijn.
Over twee weken zitten we als het goed is op de camping, we kennen het bad daar al. Dus wij zetten de vouwwagen op en zij nemen een duik. Ze zijn 9 en bijna 11, nu vertrouw ik dat wel.
Ik vind het niet schokkend. Je ziet deze methode steeds vaker.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 17:17 schreef Roomsnoes het volgende:
Hebben jullie dat filmpje gezien van die zweminstructeur? Die slingerde haar kind het water in, en ging er heeel rustig aan zelf eens achterna.
Ik denk dat het meer de manier van gooien is waar mensen van schrikken. Het is meer smijten dan gooienquote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik vind het niet schokkend. Je ziet deze methode steeds vaker.
Doodsbedreigingen ook echt. Jezus mensen bemoei je lekker met jezelf. Ze staat er gewoon naast ffs.
Smijten? Ze houdt de baby boven het water en laat hem los?quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer de manier van gooien is waar mensen van schrikken. Het is meer smijten dan gooienMaar ze zal wel weten wat ze doet. Doodsbedreigingen gaan inderdaad te ver.
Dat is niet in elk zwembad zo. We hebben hier meerdere zwembaden in de buurt en bij eentje gaat alles vanaf het begin af aan met zwembandjes om. Die kinderen komen tijdens de hele les dus niet kopje onder. Ik heb daar echt met verbazing naar zitten kijken.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 18:54 schreef Clubsoda het volgende:
En bovendien trek je bij het reguliere babyzwemmen ook je baby onder water voor een aantal seconden en daar hoor je verder niemand over piepen. De baby's trouwens ook nieten vanaf een jaar of twee oefen je met zelfstandig van de kant springen, boven komen, omdraaien, naar de kant trappelen en eruit klimmen, zoveel mogelijk zonder hulp van ouders.
Jeetje, bandjes bij een baby? Past dat?quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:23 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat is niet in elk zwembad zo. We hebben hier meerdere zwembaden in de buurt en bij eentje gaat alles vanaf het begin af aan met zwembandjes om. Die kinderen komen tijdens de hele les dus niet kopje onder. Ik heb daar echt met verbazing naar zitten kijken.
Het andere bad doet inderdaad wat jij omschrijft, zonder drijfmiddelen maar gewoon met een volwassenen die ze zover begeleiden als nodig. Zoontje kreeg in het begin regelmatig een slok binnen omdat hij iets te enthousiast was maar leerde snel zijn grenzen. Ben benieuwd hoe het na de zomervakantie is als we eindelijk weer heen mogen.
Ow wauw. Zodra Bas zelfstandig loopt mogen we naar het volgende zwemuurtje, vanaf dan is het ook de bedoeling dat ze een beetje gaan leren hoe en wat als ze per ongeluk in het water belanden. hij is vaak genoeg al even kopje onder gegaan.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:23 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat is niet in elk zwembad zo. We hebben hier meerdere zwembaden in de buurt en bij eentje gaat alles vanaf het begin af aan met zwembandjes om. Die kinderen komen tijdens de hele les dus niet kopje onder. Ik heb daar echt met verbazing naar zitten kijken.
Het andere bad doet inderdaad wat jij omschrijft, zonder drijfmiddelen maar gewoon met een volwassenen die ze zover begeleiden als nodig. Zoontje kreeg in het begin regelmatig een slok binnen omdat hij iets te enthousiast was maar leerde snel zijn grenzen. Ben benieuwd hoe het na de zomervakantie is als we eindelijk weer heen mogen.
En je leert als ouder je kind vertrouwen. Je zag de echte paniek ouders ook afhaken na een aantal lessen. Bij ons ging oudste al van de grote glijbaan met ons toen ie de trap nog niet op kon lopen. En lol dat ie had. Als we dan eens ergens anders gingen zwemmen moest ie illegaal meequote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jeetje, bandjes bij een baby? Past dat?Hier was dat pas in het diepe gedeelte bij het kleuterzwemmen (voor 4-jarigen is dat, dat was voor het eerst zonder begeleiding). Tot die tijd alles met ouders inderdaad. Het fijne vind ik dat een kind daarbij zowel leert dat het niet onoverwinnelijk is in het water maar dat je ook veel contact hebt met elkaar.
Ik geloof daar ook niet in. Zeker niet zo jong. Doodsangsten zijn bijna altijd aangeleerd gedrag. Ik denk juist dat hele jonge baby's ontzettend instinctief reageren, dat zie je in die filmpjes ook. Hop meteen op de rug draaien. Prachtig.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk dat het maar de vraag is of de baby doodsangsten uitstaat.
Ik heb het ook over hele jonge babies jaquote:Op dinsdag 14 juli 2020 20:50 schreef Franny_G het volgende:
Ja, bij echt heel jonge kinderen is het anders, maar dat verandert. Ik weet niet of dat aangeleerd gedrag is. Angst is een instinctief iets en in dit geval toch ook niet onterecht? Ik vind heel jonge kinderen die vrijwel geen angst hebben bij het water juist best eng eigenlijk. Ik zag een tijdje terug in een zwembad gebeuren wat Jagar vertelt: een driejarig kind dat zo het diepe in sprong zonder bandjes.
Mijn zesjarige durft dat pas sinds een tijdje en ik vond het zelf als kind ook vreselijk eng om in het water te springen. Daar was niet een aanleiding voor. Geen nare ervaringen en ook geen enge verhalen. Integendeel, ik vond het heerlijk om in de zomer in de zee te spelen bijv. Maar terwijl andere kinderen al van de startblokken afdoken, ging ik nog met het trapje het water in. Tot de zwemjuf vond dat ik er maar doorheen moest en mij dwong van het startblok af te springen. Ik ben nooit meer vergeten hoe vreselijk bang ik was, mijn keel was helemaal dichtgeknepen. Ik kan niet uitleggen waarom. Dat was echt een soort doodsangst ja. Ik heb dat verder met niets zo gehad.
Ik werk op een subtropisch zwembad op een vakantiepark en ik luister echt wel naar wat de ouders denken wat hun kind kan en dat mogen ze me ook laten zien. Maar helaas schatten lang niet alle ouders hun kind goed in. Als een kind op zwemles zonder bandjes mag dan denken ze dat ze dat bij ons in de glijbanen ook kunnen (met stroming en dergelijke) en dan zullen ze echt drijfmiddelen aan moeten.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 21:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Beetje vertrouwen in het inzicht van de ouders is ook wel fijn..
Stroomversnellingen in het zwembad, hoe vaak dat ik daar kinderen uit het water heb moeten plukken. Ook kinderen met alle diploma’s, ze hebben vaak de kracht niet om zich boven water te houden. Zo leer je nog eens iets als 16jarige dat later nog van pas komt.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 21:50 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik werk op een subtropisch zwembad op een vakantiepark en ik luister echt wel naar wat de ouders denken wat hun kind kan en dat mogen ze me ook laten zien. Maar helaas schatten lang niet alle ouders hun kind goed in. Als een kind op zwemles zonder bandjes mag dan denken ze dat ze dat bij ons in de glijbanen ook kunnen (met stroming en dergelijke) en dan zullen ze echt drijfmiddelen aan moeten.
Als de ouders drijfmiddelen bij zich hebben vind ik dat normaal gezien helemaal prima hoor als het iets passend is.
Hebben ze niks bij zich hebben we bandjes te koop (kurkjes hebben we ook gehad maar die zijn prijstechnisch gewoon wat hoger dus werden weinig verkocht).
Dit geldt ook voor (sommige) kinderen met een buitenlands zwemdiploma, daar liggen de eisen een heel stuk lager. En dan kunnen ze zich wel redden in een instructiebad, maar bij glijbanen met stroming en een bad met ook nog veel andere mensen is toch een heel ander verhaal. En dat is lastig. En ook dat snap ik dat het voor de gast lastig is, maar ik ken “mijn” zwembad het best en weet wat kinderen moeten kunnen (en ze mogen het me altijd bewijzen hoor) maar ik kan gewoon persoonlijk aansprakelijk gesteld worden als er iets gebeurd, dus wil toch wel graag echt overtuigd zijn.
(Verder ben ik echt geen zure badjuf hoor)
Overigens vorig jaar ook een keer twee jongens gehad die kwamen zwemmen. Een had B diploma en de ander C. Meer dan een jaar niet gezwommen en ze konden het gewoon echt niet meer, maar dan ook écht niet.
De oudste die C had kon zich na een uur weer redelijk redden, maar die met B echt nog niet.
Klopt, stroomversnellingen zijn ook echt verraderlijk. Vooral omdat je er vaak ook slecht uit kunt ontsnappen. Ik heb de jongens met toen nog alleen A en B daar eens even voor de test in losgelaten in centerparcs. Ze konden het prima zelf vonden ze en wilden de door mij meegebrachte puddle jumpers niet aan. Het ging een seconde of 30 goed en toen begonnen ze het toch minder leuk te vinden. Resultaat: geen discussie meer hoeven voeren over dat die puddle jumpers écht nodig waren ondanks diploma A en B.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 22:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Stroomversnellingen in het zwembad, hoe vaak dat ik daar kinderen uit het water heb moeten plukken. Ook kinderen met alle diploma’s, ze hebben vaak de kracht niet om zich boven water te houden. Zo leer je nog eens iets als 16jarige dat later nog van pas komt.
Mee eens hoor. Alleen hier kwamen we al lang. De glijbaan is simpel, en daarna is de duikplank het spannendstequote:
Ze hebben daar geen echte babygroep dus niet die minibaby's maar wel de (bijna)dreumesen.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jeetje, bandjes bij een baby? Past dat?Hier was dat pas in het diepe gedeelte bij het kleuterzwemmen (voor 4-jarigen is dat, dat was voor het eerst zonder begeleiding). Tot die tijd alles met ouders inderdaad. Het fijne vind ik dat een kind daarbij zowel leert dat het niet onoverwinnelijk is in het water maar dat je ook veel contact hebt met elkaar.
Dat heb ik ook wel eens gehad maar dan met mijn broertje met epilepsie waarbij 1 op 1 toezicht noodzakelijk was. Bij het plaatselijke zwembad geen enkel probleem maar op vakantie wel gedoe mee gehad. Uiteindelijk is dat toen wel opgelost en bleek het vooral een reactie uit angst te zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 22:01 schreef Tink89 het volgende:
Edit: het stomste wat ik ooit heb meegemaakt was trouwens ook bij cp. Mijn zusje (was toen 17) mocht niet zwemmen met mijn pleegzusje van 4 ofzo in de zwemband, dat moest mijn moeder doen, want mijn zusje was geen volwassene. Mijn moeder kan niet zwemmen, is bang voor het diepe en durft niet van de glijbaan. Als er iets gebeurt, kan die m'n pleegzusje echt niet redden. Mijn zusje heeft haar reddend zwemmen diploma's en kon gewoon staan en m'n pleegzusje had een zwemband om. Ze waren onverbiddelijk. Met als resultaat dat m'n pleegzusje de eerste dag heel veel pierenbadje gezien heeft en m'n zus de volgende dag tegen een andere badmeester jokte dat ze 18 was.
Oh, dit heeft totaal niets met zwemmen te maken maar als moeder van een nu 19 jarige kan ik een boek schrijven over de overgang van 17 naar 18. En dan heb ik het over de bureaucratische regels en alles wat erbij komt kijken.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 22:01 schreef Tink89 het volgende:
.....en m'n zus de volgende dag tegen een andere badmeester jokte dat ze 18 was.
Omzetten zorgverzekering en duo...wat nog meer?quote:Op dinsdag 14 juli 2020 23:12 schreef lily het volgende:
[..]
Oh, dit heeft totaal niets met zwemmen te maken maar als moeder van een nu 19 jarige kan ik een boek schrijven over de overgang van 17 naar 18. En dan heb ik het over de bureaucratische regels en alles wat erbij komt kijken.
WTF. Kost je een jaar van je leven aan telefoontjes en ergernis.
Nee, 2 jaar (3).
Ik bedoel niet zozeer het omzetten van dingen maar altijd alles geregeld hebben en op mijn naam hebben en betalen (abonnementen ) en dan ineens mag dat niet meer maar ze praten ook niet meer met mij want kind is 18.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 23:19 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Omzetten zorgverzekering en duo...wat nog meer?
Van sommige dingen is dat logisch, maar bij abonnementen die op jouw naam staan niet.quote:Op woensdag 15 juli 2020 06:36 schreef lily het volgende:
[..]
Ik bedoel niet zozeer het omzetten van dingen maar altijd alles geregeld hebben en op mijn naam hebben en betalen (abonnementen ) en dan ineens mag dat niet meer maar ze praten ook niet meer met mij want kind is 18.
Ik hou dus ook helemaal niet van die tunnel glijbanen. Ik durf hoogstens door de grote tunnel maar niet 1tje die smaller is. Als ik die glijbanen op YouTube zie in het buitenland enzo krijg ik de kriebels.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 23:26 schreef kaatjejannie het volgende:
Maar toch vonden ze cp afgelopen winter best spannend met de wildwaterbaan. Oudste durfde er na 1 keer niet meer af, jongste wel, maar dan wel aan de hand van 1 van ons. Mijn man was er ook niet zo'n fan van, dus was ik de klos.
Tot ik op dag 2 mijn hoofd enorm hard stootte (2 keer) in de glijbaan, inclusief sterretjes zien. Ik had een wond in mijn wenkbrauw. Hiervoor 3 uur bij de plaatselijke HAP gezeten en het mocht een week niet nat worden.
Toen was het dus einde zwembadverhaal voor mij. Ik heb dus heerlijk veel gelezen terwijl mijn man mee moest naar t zwembad.
Ik heb dr wel een glijbaan angst aan over gehouden. Kinderen kijken graag op youtube filmpjes, komen ook regelmatig glijbanen in zwembaden in voor, en als ik dan meekijk merk ik dat ik er last van heb, buikpijn en een hoge ademhaling.
Ja, het hoort echt bij loslaten. Ik vertrouw er op dat ze nog naar ons komt als er echt iets aan de hand is en dat doet ze ook wel. En gisteren heb ik nog het dansen voor haar opgezegd. Werd gewoon geaccepteerd, maar de bevestiging van de opzegging wordt dan wel naar haar gemaild en niet naar ons. Ze heeft ons wel direct de toegang ontnomen van Magister trouwensquote:Op woensdag 15 juli 2020 06:36 schreef lily het volgende:
[..]
Ik bedoel niet zozeer het omzetten van dingen maar altijd alles geregeld hebben en op mijn naam hebben en betalen (abonnementen ) en dan ineens mag dat niet meer maar ze praten ook niet meer met mij want kind is 18.
Ja, maar wij hebben bijvoorbeeld ook gewoon de Digid-gegevens van mijn dochter. En als we het haar maar even aangeven dan vindt ze het goed dat we een bericht bekijken.quote:Op woensdag 15 juli 2020 07:09 schreef lily het volgende:
Oh, ik bedoel met “ze” de instanties. Mijn zoon zelf is een open boek
Serieus?quote:Op woensdag 15 juli 2020 07:12 schreef livelink het volgende:
[..]
En school mailt ook nog steeds naar de ouders.
Mbo docent hier, wij moeten ook bij 18 plus ouders betrekken en dus mailen tenzij student aangeeft dat expliciet niet te willen. Toegang tot ouderportaal blijft ook open tenzij kind het zelf dicht zet. Maar, indien problemen op school proberen we ook bij 18 plus ouders dus te betrekken. Wel minder nadrukkelijk en we blijven ook niet bezig, maar toch.quote:Op woensdag 15 juli 2020 07:12 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, maar wij hebben bijvoorbeeld ook gewoon de Digid-gegevens van mijn dochter. En als we het haar maar even aangeven dan vindt ze het goed dat we een bericht bekijken.
En school mailt ook nog steeds naar de ouders. Dus ik weet niet helemaal een voorbeeld te verzinnen waar we een probleem hebben gehad.
Ja, mijn dochter zit ook op MBO. Ze heeft de toegang tot Magister inderdaad dichtgezet voor ons, maar daar keek ik al nooit. Maar de school heeft aangegeven dat ze het contact met de ouders belangrijk vinden en daarom nemen ze de ouders nog steeds mee. Er zijn ook nog 10-minuten gesprekken, maar dat wil mijn dochter echt niet dat we daar nog naar toe gaan.quote:Op woensdag 15 juli 2020 07:25 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Mbo docent hier, wij moeten ook bij 18 plus ouders betrekken en dus mailen tenzij student aangeeft dat expliciet niet te willen. Toegang tot ouderportaal blijft ook open tenzij kind het zelf dicht zet. Maar, indien problemen op school proberen we ook bij 18 plus ouders dus te betrekken. Wel minder nadrukkelijk en we blijven ook niet bezig, maar toch.
Ik zie vooral dat half jaar voor ze 18 worden als uitdaging, dan plannen ze allerlei behandelingen bij ortho en ziekenhuis etc want nog gratis
Dat kan ik me voorstellen ja.quote:Op woensdag 15 juli 2020 07:35 schreef livelink het volgende:
[..]
Er zijn ook nog 10-minuten gesprekken, maar dat wil mijn dochter echt niet dat we daar nog naar toe gaan.
Het is een MBO vakschool. Misschien dat dat nog uitmaakt? Ik was ook verbaasd, ja.quote:Op woensdag 15 juli 2020 07:39 schreef lily het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen ja.
Ik had geen idee dat een mbo dat zo deed.
Ik werk voor een Belgische universiteit, en ik heb hier regelmatig ouders van studenten aan de telefoon. Daar kan ik nog niet echt overheen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 07:15 schreef lily het volgende:
[..]
Serieus?
Ik heb totaal geen problemen met het loslaten verder hoor. Hij regelt alles zelf helemaal top. Dat is wel aan hem besteed.
Het gebeurt hier blijkbaar regelmatig. Ik kan er nog niet helemaal aan wennen....quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:03 schreef laziness het volgende:
Mijn moeder mailde ooit naar de universiteit, wat ik prima zelf gekund had maar hallo controlfreak moederEn die mailden terug 'we zijn niet gewend dat de moeder van de student mailt'
Dus... dat was eenmalig
Je wil echt niet weten hoe vaak wij dat hebbenquote:Op woensdag 15 juli 2020 09:54 schreef lily het volgende:
Het zou mij niet in mijn hoofd opkomen om de universiteit te bellen/mailen over mijn volwassen kind.
Mag dat überhaupt vanwege AVG?
Ik denk er niet aan om dat te doen. Maar ik ben wel misschien een rare op dat gebied.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:13 schreef twist02 het volgende:
[..]
Je wil echt niet weten hoe vaak wij dat hebben
Daar heb ik ook heel wat gezeik mee gehad maar dan vooral omdat de systemen niet zijn gemaakt voor jongeren die voor hun 18e het huis uit gaan.quote:Op woensdag 15 juli 2020 06:36 schreef lily het volgende:
[..]
Bij mijn HBO opleiding gebeurde dat niet, ook niet onder de 18. Toen mijn ouders om info vroegen werd er eerst aan mij toestemming gevraagd (ik was 16)quote:Op woensdag 15 juli 2020 07:25 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Mbo docent hier, wij moeten ook bij 18 plus ouders betrekken en dus mailen tenzij student aangeeft dat expliciet niet te willen. Toegang tot ouderportaal blijft ook open tenzij kind het zelf dicht zet. Maar, indien problemen op school proberen we ook bij 18 plus ouders dus te betrekken. Wel minder nadrukkelijk en we blijven ook niet bezig, maar toch.
Ik zie vooral dat half jaar voor ze 18 worden als uitdaging, dan plannen ze allerlei behandelingen bij ortho en ziekenhuis etc want nog gratis
Is hij al gevonden? Ziet er niet uit als een rivier waar een 1-jarige ook maar enigszins kans maakt.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:54 schreef Roomsnoes het volgende:
Over verdrinken gesproken - ze zijn hier bij een bekend toeristenplaatsje naar een 1-jarig jongetje aan het zoeken in een rivier. Wat een nachtmerrie.
https://www.vg.no/nyheter(...)utt-1-som-falt-i-elv
Ik heb in Be gestudeerd en ik woon sindsdien hier. Ik ben nog steeds verbaasd over het verschil in "zelfstandigheid" en aanspreken tussen school/leerlingen/ouders tussen NL en Be.quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Het gebeurt hier blijkbaar regelmatig. Ik kan er nog niet helemaal aan wennen....
Ja - doodquote:Op woensdag 15 juli 2020 17:39 schreef BE het volgende:
[..]
Is hij al gevonden? Ziet er niet uit als een rivier waar een 1-jarige ook maar enigszins kans maakt.
Dat Duitse meisje 14 dat op Ameland verdronk is nog steeds niet gevonden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 juli 2020 06:51 schreef vencodark het volgende:
Mijn man dacht gisteravond dat als hij de kinderen laat naar bed bracht, zij speciaal voor mij zouden uitslapen, aangezien ik nachtdienst had en zoiets best chill zou zijn.
Didn’t work.![]()
![]()
Ik zei hem vanmorgen al dat het niets zou uithalen. Altijd 1 van de 2 is alsnog vroeg wakker. In dit geval mijn dochter.quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
Meestal verergert dat het vroege wakker worden alleen maar. Wij hebben daar ook weleens tevergeefs op gehoopt.
Waarom vragen ouders pakketjes voor hun kinderen? Zomervakantie is zomervakantie toch?quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:04 schreef exode het volgende:
Wij hebben al 2 weken een peuter die elke nacht hysterisch is. Dat duurt ongeveer een uur ongeacht wat wij doen. Ik heb sloten koffie nodig inmiddels.
Ik ben morgen jarig, ik duim op een doorslaapnacht als cadeau want ik kan de taart niet eens zien door de wallen heen nu.
Mijn vriendin staat dus voor groep 7 en ze verhuist dit keer mee met haar kinderen naar groep 8. Nou kreeg ze deze week van verschillende ouders het verzoek om pakketjes te maken zodat de kinderen in de zomer wat aan school konden doen. Vandaag is haar laatste werkdag voor haar vakantie en ze is al maanden aan het overwerken omdat ze geen vast duo heeft en vanwege het Corona gedoe. Dat weten die ouders ook....
Ik viel echt om toen ze een paar mailtjes voorlas, 1 ouder was ook zo brutaal om te zeggen dat ze de eerste weken toch niet op vakantie ging. (wij gaan 1 augustus op vakantie en dat is in de gesprekken over vakanties met de kinderen besproken)
Ze heeft gisterenavond 1 algemeen mailtje naar alle ouders van haar klas gestuurd. Op een hele vriendelijke manier verwoord dat ze vanaf donderdag 17:00 vakantie heeft en dat de kinderen lekker moeten gaan genieten van 6 weken vrij zijn.
Maar goed dat ik geen leerkracht ben, ik zou alleen maar terugsturen: Wat denk je zelf?!
Oh my... alsof de kinderen na deze bizarre periode niet ook even toe zijn vakantie.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:04 schreef exode het volgende:
Wij hebben al 2 weken een peuter die elke nacht hysterisch is. Dat duurt ongeveer een uur ongeacht wat wij doen. Ik heb sloten koffie nodig inmiddels.
Ik ben morgen jarig, ik duim op een doorslaapnacht als cadeau want ik kan de taart niet eens zien door de wallen heen nu.
Mijn vriendin staat dus voor groep 7 en ze verhuist dit keer mee met haar kinderen naar groep 8. Nou kreeg ze deze week van verschillende ouders het verzoek om pakketjes te maken zodat de kinderen in de zomer wat aan school konden doen. Vandaag is haar laatste werkdag voor haar vakantie en ze is al maanden aan het overwerken omdat ze geen vast duo heeft en vanwege het Corona gedoe. Dat weten die ouders ook....
Ik viel echt om toen ze een paar mailtjes voorlas, 1 ouder was ook zo brutaal om te zeggen dat ze de eerste weken toch niet op vakantie ging. (wij gaan 1 augustus op vakantie en dat is in de gesprekken over vakanties met de kinderen besproken)
Ze heeft gisterenavond 1 algemeen mailtje naar alle ouders van haar klas gestuurd. Op een hele vriendelijke manier verwoord dat ze vanaf donderdag 17:00 vakantie heeft en dat de kinderen lekker moeten gaan genieten van 6 weken vrij zijn.
Maar goed dat ik geen leerkracht ben, ik zou alleen maar terugsturen: Wat denk je zelf?!
quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:38 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik zou even vragen wanneer die ouders op vakantie gaan en als dat niet morgen is, vragen of ze even het gras komen maaien of iets dergelijks. Kan toch prima?![]()
Wat bezielt zo'n mensen om voor anderen te beslissen of ze werken in hun vakantie of niet?
Oh ja....quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:54 schreef Leandra het volgende:
Echt bizar, maar misschien moeten Sterre en Storm nog klaargestoomd worden voor het vwo, want dat wordt wel krap natuurlijk als je van groep 7 naar groep 8 gaat, voor je het weet is de allebepalende groep 8 cito al.
Wel mooi dat ze meegaat van groep 7 naar groep 8, dan heb je geen gedoe dat de leerkracht de leerling niet goed genoeg zou kennen om een gedegen advies te geven.
Je kan toch moeilijk verwachten dat ouders activiteiten bedenken voor de kinderen die ze zelf op de wereld hebben gezetquote:Op donderdag 16 juli 2020 09:55 schreef exode het volgende:
Ja die pakketjes, ze geeft ook aan dat er niemand achterloopt in de klas. Op de primaire vakken zitten ze allemaal netjes op niveau, er is geen onbehandelde stof.
Ik denk dat die ouders bang zijn dat ze zich gaan vervelen ofzo.
Ze geeft ook bewust haar telefoonnummer niet meer aan ouders. Bizar hoe vaak ze geAppt en gebeld werd in weekenden en vakanties.
Ik word er soms ook echt boos om terwijl zij heel rustig en aardig blijft. Zo knap. Maar goed daarom is zij de juf en ik absoluut niet
"Kom O, het is weer tijd voor een nieuwe school..... mama weet geen traktatie meer."quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:11 schreef BE het volgende:
Een van de voordelen van een kind dat van school wisselt: nog een keer hetzelfde zomerkadootje voor de juffen!![]()
![]()
[ afbeelding ]
We hadden vanmorgen samen ook lol dat we straks ook gewoon weer dezelfde traktatie kunnen doen die we deden bij het afscheid van de BSO. Die is daarna al een keer of 3-4 weer langs gekomen!![]()
quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:12 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
"Kom O, het is weer tijd voor een nieuwe school..... mama weet geen traktatie meer."
quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:14 schreef Vicky het volgende:
Ik moet nog 2 weken werken en dan begint onze klusvakantie.
🎉🎉 ons huis is definitief verkocht 🎉🎉
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De juffen zijn er oprecht blij ermee, mijn vriendin heeft er nog een doosje met doorzichtige voorkant omheen geknutseld. Grappige is wel dat nu meerdere mensen aan mij hebben gevraagd waar ik het gekocht heb, nou uhm, uren zoeken op Bricklink. Hoofjdes, haren alles apart uitgezocht. B heeft geholpen met de outfit en accessoires, overal zit een verhaal achter. De juf met vergrootglas ziet namelijk alles in de klas volgens B.
quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:23 schreef exode het volgende:
yeah Vicky!!
B deelt elke dag aan een juf een cadeau uit deze week, hij heeft 3 gewone juffen en 2 BSO juffen. Hij ziet ze allemaal niet meer na de zomervakantie, hij gaat naar groep 3 en dat is in een ander deel van het gebouw. 4 van deze juffen heeft hij 2,5 jaar gehad.Oh wat zijn ze leuk geworden!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De juffen zijn er oprecht blij ermee, mijn vriendin heeft er nog een doosje met doorzichtige voorkant omheen geknutseld. Grappige is wel dat nu meerdere mensen aan mij hebben gevraagd waar ik het gekocht heb, nou uhm, uren zoeken op Bricklink. Hoofjdes, haren alles apart uitgezocht. B heeft geholpen met de outfit en accessoires, overal zit een verhaal achter. De juf met vergrootglas ziet namelijk alles in de klas volgens B.
yeah Vicky!!
B deelt elke dag aan een juf een cadeau uit deze week, hij heeft 3 gewone juffen en 2 BSO juffen. Hij ziet ze allemaal niet meer na de zomervakantie, hij gaat naar groep 3 en dat is in een ander deel van het gebouw. 4 van deze juffen heeft hij 2,5 jaar gehad.Wat gaaf!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De juffen zijn er oprecht blij ermee, mijn vriendin heeft er nog een doosje met doorzichtige voorkant omheen geknutseld. Grappige is wel dat nu meerdere mensen aan mij hebben gevraagd waar ik het gekocht heb, nou uhm, uren zoeken op Bricklink. Hoofjdes, haren alles apart uitgezocht. B heeft geholpen met de outfit en accessoires, overal zit een verhaal achter. De juf met vergrootglas ziet namelijk alles in de klas volgens B.
yeah Vicky!!
B deelt elke dag aan een juf een cadeau uit deze week, hij heeft 3 gewone juffen en 2 BSO juffen. Hij ziet ze allemaal niet meer na de zomervakantie, hij gaat naar groep 3 en dat is in een ander deel van het gebouw. 4 van deze juffen heeft hij 2,5 jaar gehad.Super gaaf cadeau!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De juffen zijn er oprecht blij ermee, mijn vriendin heeft er nog een doosje met doorzichtige voorkant omheen geknutseld. Grappige is wel dat nu meerdere mensen aan mij hebben gevraagd waar ik het gekocht heb, nou uhm, uren zoeken op Bricklink. Hoofjdes, haren alles apart uitgezocht. B heeft geholpen met de outfit en accessoires, overal zit een verhaal achter. De juf met vergrootglas ziet namelijk alles in de klas volgens B.
Wat fijn!quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:12 schreef BE het volgende:
Maar zonder dollen, ik durf een klein beetje te geloven dat we nu echt op het goede pad zitten. Het is nog steeds een drukke dondersteen, maar wel op normaal niveau, zonder gescheld en brutaal gedoe.![]()
![]()
![]()
yeah Vicky!!
B deelt elke dag aan een juf een cadeau uit deze week, hij heeft 3 gewone juffen en 2 BSO juffen. Hij ziet ze allemaal niet meer na de zomervakantie, hij gaat naar groep 3 en dat is in een ander deel van het gebouw. 4 van deze juffen heeft hij 2,5 jaar gehad.superleuk geworden! (maar wat heeft juf Annelies in haar rechterhand?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De juffen zijn er oprecht blij ermee, mijn vriendin heeft er nog een doosje met doorzichtige voorkant omheen geknutseld. Grappige is wel dat nu meerdere mensen aan mij hebben gevraagd waar ik het gekocht heb, nou uhm, uren zoeken op Bricklink. Hoofjdes, haren alles apart uitgezocht. B heeft geholpen met de outfit en accessoires, overal zit een verhaal achter. De juf met vergrootglas ziet namelijk alles in de klas volgens B.)
in de haak.
Dat is de dildo van de juf. Daar vertelt ze altijd over in de les.quote:Op donderdag 16 juli 2020 15:58 schreef trui het volgende:
[..]
superleuk geworden! (maar wat heeft juf Annelies in haar rechterhand?)
haha ja of een fakkel waarmee ze haar lessen toelicht.quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat is de dildo van de juf. Daar vertelt ze altijd over in de les.![]()
Of, het is een microfoon omdat ze altijd zo hard praat, dat kan ook.
Ja of een zaklamp waarmee ze bijschijnt als je iets moeilijk vindtquote:Op donderdag 16 juli 2020 16:24 schreef trui het volgende:
[..]
haha ja of een fakkel waarmee ze haar lessen toelicht.
leuk idee die lakjes!quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:11 schreef BE het volgende:
Een van de voordelen van een kind dat van school wisselt: nog een keer hetzelfde zomerkadootje voor de juffen!![]()
![]()
[ afbeelding ]
We hadden vanmorgen samen ook lol dat we straks ook gewoon weer dezelfde traktatie kunnen doen die we deden bij het afscheid van de BSO. Die is daarna al een keer of 3-4 weer langs gekomen!![]()
(Hij heeft er niet 4 trouwens hoor, maar eigen juf, plusklasjuf, de IB-er en de directeur. Die hebben zich allemaal enorm voor hem ingezet dus die wilden we wel bedanken.)
Mister Hankey!quote:Op donderdag 16 juli 2020 15:58 schreef trui het volgende:
[..]
superleuk geworden! (maar wat heeft juf Annelies in haar rechterhand?)
Haha, klopt, de nieuwe aanvulling staat niet op de foto. Juf Sabine heeft het penseel gekregen.quote:Op donderdag 16 juli 2020 17:14 schreef trui het volgende:
dit ziet er toch meer uit als een penseel met oranje verf dan een omgekeerd schild!
Ooit een keer ontstaan toen we met de hele klas een zomerpakket gingen geven en ik heb het erin gehouden. Is toch weer iets anders dan een fles doucheschuim.quote:
Normale kinderen om hem heen.quote:Op donderdag 16 juli 2020 19:13 schreef Roomsnoes het volgende:
@:BE wat fijn dat O zijn plek gevonden lijkt te hebben zeg! Waar zit het verschil hem in, voor hem?
Niet te veel gebruiken althans als je het inneemt, daar wordt je huid blauw van en dat is volgens mij onomkeerbaar.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 14:44 schreef amaranta het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van colloïdaal zilverwater?
Ik zou het dan uitwendig gebruiken op/voor een nagelquote:Op zaterdag 18 juli 2020 15:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Niet te veel gebruiken althans als je het inneemt, daar wordt je huid blauw van en dat is volgens mij onomkeerbaar.
Met welk doel zou het gebruikt worden?
Dan kan het volgens mij vrij weinig kwaad, het schijnt een antibacteriële en ontsmettende werking te hebben.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 15:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zou het dan uitwendig gebruiken op/voor een nagel
Dus een nagel waarmee ik al meermaals bij de dokter ben geweest. Het is geen schimmelnagel, hij blijft witachtig . Alsof er lucht onder zit.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 15:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dan kan het volgens mij vrij weinig kwaad, het schijnt een antibacteriële en ontsmettende werking te hebben.
Ik heb toevallig gisteren al gekocht bij Holland & barretquote:Op zaterdag 18 juli 2020 15:27 schreef Sjeen het volgende:
Met een watje of een wattenstaafje. Je zou overigens ook nog Molkosan kunnen proberen, is nog wat onschuldiger.
Dus lekker niet gaan!quote:Op zondag 19 juli 2020 14:16 schreef Tink89 het volgende:
Zeurpost: wij gaan zo barbecuen bij mijn moeder en ik heb er geen flikker zin in. Het huis is piepklein, de tuin niet veilig voor de kleinkinderen en het wordt ontzettend druk, want we zijn er alle 6, met 3 aanhang en 4 kleinkinderen...
Ahhh zo sneu dat Prul net verkouden is geworden en misschien wel iedereen aansteekt, dus dat het beter is thuis te blijvenquote:Op zondag 19 juli 2020 14:16 schreef Tink89 het volgende:
Zeurpost: wij gaan zo barbecuen bij mijn moeder en ik heb er geen flikker zin in. Het huis is piepklein, de tuin niet veilig voor de kleinkinderen en het wordt ontzettend druk, want we zijn er alle 6, met 3 aanhang en 4 kleinkinderen...
Haha dit ja!quote:Op zondag 19 juli 2020 14:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ahhh zo sneu dat Prul net verkouden is geworden en misschien wel iedereen aansteekt, dus dat het beter is thuis te blijven.
quote:Op zondag 19 juli 2020 14:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ahhh zo sneu dat Prul net verkouden is geworden en misschien wel iedereen aansteekt, dus dat het beter is thuis te blijven.
Hoezo not done? Het is toch het leven van Tink (en haar familie)? Zij mag zelf weten wat ze wil doen. Dat een ander daar last van heeft, is zijn/haar probleem.quote:Op zondag 19 juli 2020 15:49 schreef amaranta het volgende:
Is een beetje not done om af te zeggen.
Als ik voor 6 volwassenen + aanhang + kinderen spullen in huis heb gehaald zou ik ook flink balen als er afgezegd werd.
Ik vind het niet netjes nee. Dan verschillen we daarin van mening.quote:Op zondag 19 juli 2020 15:55 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Hoezo not done? Het is toch het leven van Tink (en haar familie)? Zij mag zelf weten wat ze wil doen. Dat een ander daar last van heeft, is zijn/haar probleem.
Ik vraag me dan af hoe ver je over je eigen grens moet gaan, om een ander een plezier te doen. Die grenzen zijn er niet voor niets natuurlijk.quote:Op zondag 19 juli 2020 15:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik vind het niet netjes nee. Dan verschillen we daarin van mening.
Neuh, want we zijn allemaal mensen. En er gebeurt van alles tussen het moment van uitnodigen en het daadwerkelijke bbq-en, waardoor je mening kan veranderen.quote:Op zondag 19 juli 2020 16:05 schreef -Spring het volgende:
Grenzen respecteren is nodig idd, maar dan wel ruim van tevoren en niet nadat je je belofte al hebt gedaan en de ander al voorbereidingen heeft getroffen.
Ik vind 'geen zin' terwijl de situatie niet is veranderd sinds het moment waarop je belofte deed, niet echt acceptabel.quote:Op zondag 19 juli 2020 16:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Neuh, want we zijn allemaal mensen. En er gebeurt van alles tussen het moment van uitnodigen en het daadwerkelijke bbq-en, waardoor je mening kan veranderen.
Ditquote:Op zondag 19 juli 2020 17:20 schreef Nanukerst het volgende:
Als mijn vrienden of familie lastminute afzeggen ga ik er vanuit dat ze daar een goede reden voor hebben, of dat nu een ziek kind is of een overvolle emmer maakt mij niets uit. Dan gooien we het eten in de vriezer en maken we een nieuwe afspraak.
Ditquote:Op zondag 19 juli 2020 17:30 schreef Roosgeluk het volgende:
Vlees over houden is ook niet het einde van de wereld, in porties de diepvries in en klaar. Side dishes kun je prima nog een dag van eten of meegeven met de andere gasten. Bij een bbq houd je altijd wel iets over.
Sinds dat ik minder druk maakt om de maatschappelijke druk, is mijn leven een stuk relaxter geworden.
Dat sowieso ♡quote:Op zondag 19 juli 2020 18:44 schreef Moonah het volgende:
Oh heerlijk, geen sociale verplichtingen. Ik word nauwelijks meer uitgenodigd voor feestjes. Mijn vrienden weten dat ik er niet van houd. Ik heb veel liever een afspraak één op één. Lunchen en wandelen, of lekker borrelen en daarna uit eten. Dan heb je tenminste alle aandacht voor elkaar en kom je tot een fijn gesprek.
Ben even aan het bijlezen. Wat fijn zeg, dat het zo goed gaat met D1!quote:Op woensdag 15 juli 2020 07:15 schreef lily het volgende:
Ik heb totaal geen problemen met het loslaten verder hoor. Hij regelt alles zelf helemaal top. Dat is wel aan hem besteed.
quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:12 schreef BE het volgende:
[..]![]()
Maar zonder dollen, ik durf een klein beetje te geloven dat we nu echt op het goede pad zitten. Het is nog steeds een drukke dondersteen, maar wel op normaal niveau, zonder gescheld en brutaal gedoe.![]()
![]()
![]()
Hoe gaat het met jouw dametjes?quote:
Binnen de vriendengroep is het ook ok :-) En tuurlijk zal er wel eens gebaald worden oid.quote:Op zondag 19 juli 2020 18:08 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ditik doe ook niet meer aan smoezen oid als ik geen zin heb om ergens naartoe te gaan. Het is in onze vriendengroep ook echt niet gek als iemand zegt "joh ik heb mn dag niet en ik blijf liever thuis". Dan wenst iedereen diegene een fijne avond en tot de volgende keer.
Ik heb jaren m'n leven laten bepalen door wat ik dacht dat van me verwacht werd, of om anderen tevreden te houden. Sinds ik dat niet meer doe voel ik me een stuk beter.
Is idd geven en nemen en soms ff zin maken, dat is idd anders dan echt verwachtingen van anderen naleven of over je grenzen gaan.quote:Op zondag 19 juli 2020 18:46 schreef Mariposas het volgende:
Het is wat mij betreft een kwestie van geven en nemen. Soms doe ik dingen voor een ander die ik niet zo leuk vindt. Ik verwacht dat het andersom ook gebeurt. Soms doe ik ook dingen die ik zelf niet leuk vindt, maar waar mijn kinderen wel heel blij van worden, of mijn partner. Dus als jij geen zin hebt, moet je de rest van het gezin ook maar thuis blijven? Of zonder jou gaan?
‘Geen zin’ is wat mij betreft ook niet meteen over je grenzen heen gaan. Iedereen heeft wel een keertje ergens geen zin in. Een ander verhaal is als tink zou aangeven dat de tranen in haar ogen staan bij de gedachte of dat ze alleen nog maar aan slapen kan denken.
Haha, wat 1 simpele post alweer voor reacties kan opleveren.
Discussie was vast niet onaardig bedoeld. Althans, zo las ik het niet.quote:Op zondag 19 juli 2020 19:43 schreef Tink89 het volgende:
Oh wow, wat een discussie nav mijn post. We zijn geweest hoor, geen zorgen, ik vond ook dat ik het niet kon maken, ondanks dat de band met mijn moeder niet best is. En het was best gezellig, maar wel zoals ik verwacht had: heel, heel erg druk en we hebben continu achter prul aan gerend om te voorkomen dat ze in het zwembad of kippenhok terecht zou komen of op de ladder in de tuin zou klimmen... Maar prul had het naar haar zin en we zijn nu weer thuis dus nu kan ik slapen.
Ging ik ook niet perse vanuit hoor.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:48 schreef Tink89 het volgende:
Ik bedoelde discussie ook niet negatief hoor, vond het vooral leuk om ieders mening te lezen, had niet verwacht dat het zoveel los zou maken. Truste!
Autocorrect.quote:Op maandag 20 juli 2020 21:21 schreef Tink89 het volgende:
De jouwe? Of een meisje met autocorrect?
Hoe dan ook: fijn dat het goed afgelopen is!
Wat fijn Leandra, dat jullie dat samen hebben gedaan en dat het leuk was. Zal ook best lastig geweest zijn, kan ik me voorstellen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:52 schreef Leandra het volgende:
Ik ben dit weekend met mijn zusje een weekendje weg geweest, dat had ze een half jaar geleden van haar zoons cadeau gekregen en toen veranderde in april helaas haar hele wereld....
Ik heb me wel een beetje aan de rol gehouden die haar vriendin normaal had bij weekendjes weg, want zij was kennelijk erg goed in het uitzoeken van goede hotels en dat is mij ook wel gelukt, verder heb ik een plaats uitgezocht waar we dingen konden doen die zij standaard deden bij een weekendje weg, en hebben we een bordspel gespeeld dat zij altijd speelden.
Het was een erg geslaagd weekend, we hadden van tevoren even overlegd of we met de trein (hotel tegenover station), haar auto of onze auto zouden gaan, en dat werd dus onze cabrio; lekker route touristique open gereden, er ruim 2½ uur over gedaan (vanuit midden Nederland) ex onze late lunch picknickstop ergens bij een weiland waar een vennetje in was en waar koeien stonden, compleet met hek, alleen postbode Siemen ontbrak nog
Het was al met al een erg leuk weekend en we hebben besloten dat we dat vaker moeten doen, wat wel heel leuk is want zo'n geweldige band hadden we eigenlijk nooit.
Ja, dat was het aan de ene kant ook wel, aan de andere kant helemaal niet, het was haar weekend en ik heb me in de rol geschikt waarvan ik het idee kreeg dat zij het verwachte.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat fijn Leandra, dat jullie dat samen hebben gedaan en dat het leuk was. Zal ook best lastig geweest zijn, kan ik me voorstellen.
Jij nog gefeliciteerd met je verjaardag, fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad!quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:20 schreef exode het volgende:
Dank voor de felicitaties
Oh heerlijk Venco! Wij zijn morgen dus kinderloos, maar ook planloos nog.
Fijn Leandra.
Zeker! Fijn dat het zo voelt en dat jullie iets nader tot elkaar zijn gekomen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat was het aan de ene kant ook wel, aan de andere kant helemaal niet, het was haar weekend en ik heb me in de rol geschikt waarvan ik het idee kreeg dat zij het verwachte.
Ze had wel al direct aangegeven van "zij zocht altijd een hotel uit, dus dat zul jij moeten doen, we deden altijd dit en dat, en speelden altijd bordspel X". Ik heb dus wel een plaats uitgezocht waar "dit en dat" een optie was.
Zij had het bordspel meegenomen en een en ander ging eigenlijk vanzelf.
Zelfs het soort restaurant waar we gegeten hebben paste in hun patroon (was inmiddels een soort running gag).
En misschien is het ook wel makkelijker dat ze mij als soort van substitute kan gebruiken, dat lijkt me veel verstandiger dan dat ooit een nieuwe relatie in die rol moet gaan zitten. Met mij kan ze dat soort dingen immers blijven doen zonder dat ik daar een "nooit goed genoeg" gevoel aan overhoud.
Het kan ook wel zijn dat het slijt hoor en er dan minder behoefte is een weekendje weg zo in te vullen, maar als dat niet zo is dan lijkt je zus me een handiger persoon voor die rol dan een eventuele nieuwe partner.
Ja, nou was dat sowieso al zo sinds het overlijden van haar vriendin, dus dat scheelde.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker! Fijn dat het zo voelt en dat jullie iets nader tot elkaar zijn gekomen.
nav jouw tip ben ik hier afgelopen maandag met mijn kinderen geweest... Idd hartstikke leuk!!!quote:Op donderdag 9 juli 2020 17:07 schreef amaranta het volgende:
Deze schijnt ook leuk te zijn
https://kabonk.nl/
Ik onthoud hem ook even. Onze kinderen zijn ongeveer even oud dus dan zal het voor die van mij ook leuk zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:27 schreef Shandaly het volgende:
[..]
nav jouw tip ben ik hier afgelopen maandag met mijn kinderen geweest... Idd hartstikke leuk!!!
Die 7 verdiepingen is een klein beetje overdreven, zijn eigenlijk 7 halve verdiepingen, maar het is wel heel leuk opgezet, lekker groot en veel te doen
Ah top!quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:27 schreef Shandaly het volgende:
[..]
nav jouw tip ben ik hier afgelopen maandag met mijn kinderen geweest... Idd hartstikke leuk!!!
Die 7 verdiepingen is een klein beetje overdreven, zijn eigenlijk 7 halve verdiepingen, maar het is wel heel leuk opgezet, lekker groot en veel te doen
Ach jeetjequote:Op woensdag 22 juli 2020 15:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
Zo dan, mijn moeder is vandaag opgelicht (via de bekende weg van Whatsapp) voor ¤4000,-Al haar spaargeld heeft ze onder haar matras vandaan gehaald en naar de bank gebracht, om het vervolgens over te maken naar iemand die zich voordeed als mij. Geen verzekering die hier iets mee kan en de bank kan ook niet helpen, want ze heeft het zelf over gemaakt. Ik vind het zo sneu
Oh wat erg!!quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
Zo dan, mijn moeder is vandaag opgelicht (via de bekende weg van Whatsapp) voor ¤4000,-Al haar spaargeld heeft ze onder haar matras vandaan gehaald en naar de bank gebracht, om het vervolgens over te maken naar iemand die zich voordeed als mij. Geen verzekering die hier iets mee kan en de bank kan ook niet helpen, want ze heeft het zelf over gemaakt. Ik vind het zo sneu
Ze kwam hier net even naartoe gefietst. Ze voelt zich heel erg rot. Ze heeft de berichtjes laten lezen en ze waren wel overtuigend, moet ik zeggen. Het is goed gespeeld door de oplichters. Mijn moeder is wel redelijk nuchter, gaat vanavond een goede borrel drinken en dan maar kijken of ze kan slapen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:38 schreef trui het volgende:
Wat ontzettend zielig, MevrouwCactus. Echt zo'n gemene rotstreek. En wat moet ze zich ellendig voelen.
Verdommequote:Op woensdag 22 juli 2020 15:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
Nou dit hèquote:Op woensdag 22 juli 2020 17:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh daar word ik toch zo pissig van! Hoe kun je je als goedgelovende mens daar nou tegen wapenen
Goeie tip! Ga ik ook doen als we volgende week bij mijn ouders zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:40 schreef Leandra het volgende:
Toen wij pas bij mijn schoonvader waren moesten wij hem zelf een betaalverzoek sturen (iets voorgeschoten), toen heb ik ook wel gezorgd dat je vanuit whatsapp niet direct naar de bankieren app ging en ook uitgelegd dat ik dat bewust zo instelde, omdat hij dan altijd moest nadenken over een keuze als zijn telefoon vraagt "browser of app" en "alleen deze keer of altijd".
Op het moment dat hij die pop-up krijgt betekent het dus dat hij heel goed moet gaan nadenken over wat er gaande is.
Oh! Mega goeie tip!quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
En laat ze vragen naar een kleinkind dat ze niet hebben
Thanks. En iedereen bedankt voor de gedeelde verontwaardiging. Dat helpt mij dan wel weer.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:38 schreef vencodark het volgende:
Dat is geen misselijk bedrag, zeg. Wat een kutzakken die dit geflikt hebben.![]()
Sterkte en wellicht kunnen jullie wat terugkrijgen via crowdfunding.
Dit is echt heel slim ja!quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja of een fictieve naam van een fictief kind noemen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh hè bah. Echt zo vervelendquote:Op woensdag 22 juli 2020 15:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
Een kennis van mij is zo 30.000 euro verlorenquote:Op woensdag 22 juli 2020 19:08 schreef Vicky het volgende:
Oh en er is ook nog een andere soort oplichting
Ze bellen en je krijgt in beeld te zien dat het de bank is. Dan beginnen ze een verhaal over een discutabele transactie naar het buitenland en dat je je geld per direct veilig moet stellen.
Hang op en bel zelf je bank.
Oh wow, wat een bedrag zeg!quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:56 schreef DorothyGale het volgende:
[..]
Een kennis van mij is zo 30.000 euro verloren
Een achterneefje van mij is door zo’n geintje een paar jaar geleden flink in de problemen gekomen. Op dat moment zag hij er geen kwaad in, maar zit nu wel met een strafblad... Nu gaat het gelukkig prima met hem hoor, maar was echt een drama destijds.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:37 schreef Leandra het volgende:
Gebruik overigens dit verhaal ook om je kinderen er op te wijzen dat ze niet even hun bankrekening moeten uitlenen aan iemand, voor dit soort scams worden ook betaalrekeningen van kinderen gebruikt, en je 12-jarige vindt het misschien wel heel fijn iemand te "helpen" die "een probleem heeft" en daar dan ook nog ¤ 100,= beloning voor krijgt.
Kan me voorstellen, wij zaten er net over te denken om een betaalrekening voor onze 9-jarige te openen zodat we zijn zakgeld gewoon automatisch kunnen overmaken, daar weer de helft van naar zijn spaarrekening kan worden gestort en hij met digitaal geld om kan leren gaan, maar dit soort dingen vind ik echt zorgwekkend.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Een achterneefje van mij is door zo’n geintje een paar jaar geleden flink in de problemen gekomen. Op dat moment zag hij er geen kwaad in, maar zit nu wel met een strafblad... Nu gaat het gelukkig prima met hem hoor, maar was echt een drama destijds.
In geen 100 jaar.quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:16 schreef SQ het volgende:
Moeten jullie dan ook allemaal in jeans en wit shirt?
Oh darn, dat stapelen was serieus?quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
In geen 100 jaar.
Bij de shoot van januari moesten we dus op elkaar stapelen. En daar heb ik echt mijn lijn getrokken.
Ik ga niet op de grond liggen.
Die hebben we dus ook, met de benen in elkaar gehaakt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:25 schreef SQ het volgende:
Ik vind ook nog wel een verschil zitten tussen dit:
[ afbeelding ]
Of zoiets:
[ afbeelding ]
Van die eerste krijg ik echt nare jeuk, de tweede trek ik nog wel
Waar je de eerste foto vandaan hebt daar zijn we trouwens dus geweest in januari.quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:25 schreef SQ het volgende:
Ik vind ook nog wel een verschil zitten tussen dit:
[ afbeelding ]
Of zoiets:
[ afbeelding ]
Van die eerste krijg ik echt nare jeuk, de tweede trek ik nog wel
Nog even gecheckt bij schoonmoeders. Het is dus inderdaad omdat mijn schoonbroer een nieuwe partner heeft. En die partner en haar kinderen moeten ook op de foto natuurlijk (bij haar aan de muur). Ik snap haar wel. Maar uit het verleden is gebleken dat de relaties van mijn schoonbroer het half jaar niet eens halen. Dus prima als mijn schoonmoeder weer een shoot wil betalen wederom. Maar deze relatie haalt de kerst ook niet. Zit je daar met je 200x100 uitvergroting aan de muur.quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:48 schreef laziness het volgende:
In de buitenlucht een beetje een losse shoot gaat nog wel. Maar die vreselijke studio foto's in zogenaamd leuke spontane houdingen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind één fotoshoot ook niet erg. Maar dit wordt dus de 2de in nog geen half jaar tijd.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:01 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben dat 2 jaar geleden ook gedaan.
Mijn moeder wilde dat graag dus kinderen + aanhang erop.
Maar dan mag je weer geen zwart aan.![]()
En persoonlijk vond ik het jammer dat Z. nog zo jong was dat ze voornamelijk slapend op de foto staat.
De foto’s waren wel redelijk geslaagd, maar door de lichtval heb ik nergens wenkbrauwen.
Wij hebben ook een shoot in het park gedaan. En ik had gewoon een zwarte jurk aan hoor.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:01 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben dat 2 jaar geleden ook gedaan.
Mijn moeder wilde dat graag dus kinderen + aanhang erop. Was buiten in het park.
Maar dan mag je weer geen zwart aan.![]()
En persoonlijk vond ik het jammer dat Z. nog zo jong was dat ze voornamelijk slapend op de foto staat.
De foto’s waren wel redelijk geslaagd, maar door de lichtval heb ik nergens wenkbrauwen.
Dat begreep ik, ja. Zoiets moet geen gewoonte worden.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik vind één fotoshoot ook niet erg. Maar dit wordt dus de 2de in nog geen half jaar tijd.
Ik weet ook niet waarom de fotografe dat verzoek had. Wellicht bang dat iedereen in het zwart komt?quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hebben ook een shoot in het park gedaan. En ik had gewoon een zwarte jurk aan hoor.
Haha de grafstemming zat er bij ons wel inquote:Op donderdag 23 juli 2020 12:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik weet ook niet waarom de fotografen dat verzoek had. Wellicht bang dat iedereen in het zwart komt?
Oh, die heb ik dus ook gedaan. De eerste was omdat de ex van mijn schoonbroer fotograaf was en dat had aangeboden. Dus die hebben we toen gedaan. En de tweede was via fok. Daar sta ik alleen op.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:05 schreef vencodark het volgende:
En zijn jullie wel van de zwangerschapsshoots?
Is namelijk ook niet mijn ding. Niet ten nadele van anderen hoor.
Wat Ontzettend klote! Kan ze het nog proberen te storneren?quote:
Dat gaat alleen bij automatisch incasso's toch? Niet bij een zelf ingegeven overboeking.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:29 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Wat Ontzettend klote! Kan ze het nog proberen te storneren?
Nee, ze heeft het zelf over gemaakt dus dan kan dat niet meer.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:29 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Wat Ontzettend klote! Kan ze het nog proberen te storneren?
Ik wilde eigenlijk geen zwangerschapsshoot. Ik vond zwanger zijn niet leuk en mijn lichaam niet mooi. Waarom zou ik die vreselijke buik op de foto zetten?quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:05 schreef vencodark het volgende:
Nee, want ik heb gewoon niet zo'n mooie buik als ik zwanger benquote:Op donderdag 23 juli 2020 12:05 schreef vencodark het volgende:
Haha, geloof me, we hebben verschillende fotografen gehad de afgelopen jaren. Dit was wel bij far de ergste ja.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:54 schreef MaJo het volgende:
Amaranta, misschien moet er gewoon eens op zoek gegaan worden naar een nieuwe fotograaf, dit ziet er niet uit
No kidding, dat is echt een ding?quote:
Het is een ding. Sowieso was mijn schoonmoeder niet meer overeind gekomen als ze dit gedaan had. Maar ja.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
No kidding, dat is echt een ding?
Dat zou ik ook weigeren.
Afgrijselijkquote:Op donderdag 23 juli 2020 13:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het is een ding. Sowieso was mijn schoonmoeder niet meer overeind gekomen als ze dit gedaan had. Maar ja.
De hele shoot was echt ernstig.
Kijk nu opzij en duw elkaar weg.
Ga nu tegen de muur staan en ren hand in hand weg
Haak elkaars benen in elkaar.
Ik geloof dat we uiteindelijk een foto hebben waarbij we met zn vieren naast elkaar liggen. Maar op elkaar stapelen gelukkig niet.
Ik heb de uitvergrote canvas die mijn schoonmoeder aanbood in ieder geval afgeslagen.
O mijn God, dit is echt ergquote:
Mijn dochter had een mini canvas voor op haar kamer, en volgens mij heeft ze toen een sticker over de ex dr hoofd geplakt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:30 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
O mijn God, dit is echt erg![]()
Sowieso jeuk als je kledingvoorschriften krijgt.. laat ieder gewoon aan doen waar hij zichzelf mooi of prettig in voelt.
Ik heb sowieso ook een hekel aan op de foto gaan. En zeker zo’n shoot. Vorig jaar een keer gedaan met m’n ouders en zus en de kinderen. En dat was het dan wel voor de komende tig jaar.
Oh ja en een jaar of wat geleden ook voor m’n schoonouders als cadeau.
Misschien een collage iets voor je schoonouders.. hoeft alleen je schoonbroer maar opnieuw op de foto steeds met nieuwe vriendin, en die kan dan weer gewisseld worden als het weer uit is..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vicky: die vind ik wel tof hoor, die ziet er tenminste wel echt een beetje spontaan uit!![]()
Dochter van 12 is heel boos op de foto gegaan en zoon van 10 staat op alle foto’s alsof hij spasmes heeft.quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:38 schreef Lemijn het volgende:
Van een afstand is dit wel zeer vermakelijk kijkvoer, Amaranta. Maar sterkte ermee. Gaat de kindergeneratie niet protesteren langzamerhand?
Wij hebben al 35 jaar een jaarlijkse foto van de familie van mijn moeders zijde, en daar is nu een boekje van gemaakt. Dat is wel fantastisch hoor, om te zien hoe we allemaal groter worden.
quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:18 schreef Vicky het volgende:
Ik heb 2 stapelfotos..
Beide op vakantie genomen door een fotograafDie is eigenlijk best leuk hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nog even gecheckt bij schoonmoeders. Het is dus inderdaad omdat mijn schoonbroer een nieuwe partner heeft. En die partner en haar kinderen moeten ook op de foto natuurlijk (bij haar aan de muur). Ik snap haar wel. Maar uit het verleden is gebleken dat de relaties van mijn schoonbroer het half jaar niet eens halen. Dus prima als mijn schoonmoeder weer een shoot wil betalen wederom. Maar deze relatie haalt de kerst ook niet. Zit je daar met je 200x100 uitvergroting aan de muur.
Wij hebben ook eens een foto op canvas gekregen van “the family” . Met dus zijn toenmalige vriendin erop. Toen hadden ze ook nog maar net een maand verkering. Ik had bij de shoot al twijfels of zij op de foto zou moeten, maar dat is uiteraard niet aan mij om te bepalen.
Maar ja, die foto konden ze dus toen ook van de muur halen en kon de shoot weer opnieuw.
Ach, als deze relatie uit gaat, dan hebben we in ieder geval de shoot van afgelopen januari nog.Kan je schoonmoeder niet een lijst met verschillende foto's doen, dan kan ze die van schoonbroer vervangen als de relatie veranderd en hoeven jullie niet allemaal steeds weer op de foto...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier is het ook wel eens voorgesteld, gelukkig nog niet ten uitvoer gebracht.Die 2e dame rechtsonder heeft er ook veel zin in zo te zien...quote:hahaha.
Ik zou hier niet aan meewerken...
Met mijn eigen gezin een fotoshoot zou ik nog wel over na willen denken. Maar dan liever ergens in de natuur ofzo en niet al te geregisseerd.Fake it till you make it...
Bij ons is het ongeveer eens in de 15 jaar, sinds er kleinkinderen zijn, en de eerste keer was mijn oudste bijna 8quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik vind één fotoshoot ook niet erg. Maar dit wordt dus de 2de in nog geen half jaar tijd.
Herkenbaar.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dochter van 12 is heel boos op de foto gegaan en zoon van 10 staat op alle foto’s alsof hij spasmes heeft.
Klopt. We leven nu eenmaal in een cancel-cultuur, dus Corona is cancelled.quote:Op donderdag 23 juli 2020 17:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Volgens mij is dat afgelast. Ik zie echt niemand zich er nog aan houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |