abonnement Unibet Coolblue
pi_194086735
Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+
pi_194086742
Oeps vergeten titel aan te passen
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:35:52 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_194086750
Mijn zoon van drie liep laatst zo de vijver in bij de buren. Doen ze ook maar 1 keer 8-)
disclaimer
pi_194086760
En wat een vreselijk nieuws, Burdie. Wat ontzettend erg, zo’n jonge vrouw in de bloei van haar leven :{
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:48:32 #5
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194086919
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:35 schreef SQ het volgende:
Mijn zoon van drie liep laatst zo de vijver in bij de buren. Doen ze ook maar 1 keer 8-)
Haha hier ook zoiets gehad bij onze vorige vorige buren. Tot z’n oksel de vijver in.
pi_194087036
Burdie, heftig... :{
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_194087117
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:35 schreef SQ het volgende:
Mijn zoon van drie liep laatst zo de vijver in bij de buren. Doen ze ook maar 1 keer 8-)
Mijn zoon van 4 heeft nog geen zwemles, maar vind wel dat hij heel goed kan zwemmen. Voor corona waren we in het zwembad en waren we niet snel genoeg met hem z'n bandjes omdoen. We liepen het bad in en hij was zo enthousiast dat hij zo, hop het diepe bad in sprong. Dus de Duitser ook zo hop er achteraan. Hij dacht daarna nog steeds dat hij heel goed kon zwemmen :')
pi_194087223
Daarom vang ik mijn kleuter ook niet altijd stevig op als hij 'in het diepe' springt. Éven laten spartelen zodat hij merkt dat hij het toch echt nog niet zonder hulp kan.
Na ruim 4 maanden geen zwemles was hij alles ook weer aardig verleerd. Dus gisteren in ons zwembad verdween hij ook onder water. Even herhaald hoe je ook al weer op moet staan, en dan vooral zelf laten ervaren. Natuurlijk sta ik erbij, maar hij kan het prima dus laat ik het hem zo veel mogelijk zelf doen.

Als klein kind ben ik ook een keer zonder bandjes het diepe in gesprongen. Mijn vader kon niet zwemmen dus kon me niet achterna (mijn moeder wel). Dat heeft er voor gezorgd dat mijn vader op zwemles is gegaan.
pi_194087279
Hebben jullie dat filmpje gezien van die zweminstructeur? Die slingerde haar kind het water in, en ging er heeel rustig aan zelf eens achterna. :X

  dinsdag 14 juli 2020 @ 17:59:12 #10
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194087867
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:17 schreef Roomsnoes het volgende:
Hebben jullie dat filmpje gezien van die zweminstructeur? Die slingerde haar kind het water in, en ging er heeel rustig aan zelf eens achterna. :X

Oh kennis van mij postte zoiets van zichzelf op Facebook met haar 2 jarig zoontje. Filmpje was er na nog geen uur weer vanaf. Denk dat ze ook wat over zich heen kreeg
  dinsdag 14 juli 2020 @ 18:00:12 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194087887
Ik vind die zwemlesmethode voor hele jonge kinderen wel heel interessant en kan me voorstellen dat je zo'n methode volgt als je aan water woont of een zwembad in de tuin hebt.
Maar... ik denk wel dat je die lessen aan een instructeur moet overlaten, en je idd met een hoop mentaal uitgedaagden te maken krijgt als je de beelden op social media zet.

Daarentegen is het waarschijnlijk wel het verschil tussen een kind dat verdrinkt in je achtertuin en een kind dat zichzelf kan redden als het te water raakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194087896
brrr...
maar goed.. mijn kinderen jankten meteen al als ze in het water kwamen.. die uit t fimpje ziet er relaxed uit..

[ Bericht 89% gewijzigd door watmoetikkiezen op 14-07-2020 18:29:15 ]
  dinsdag 14 juli 2020 @ 18:02:40 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194087940
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

Oh kennis van mij postte zoiets van zichzelf op Facebook met haar 2 jarig zoontje. Filmpje was er na nog geen uur weer vanaf. Denk dat ze ook wat over zich heen kreeg
Monique van André Hazes kreeg volgens mij ook behoorlijk wat commentaar op de filmpjes van haar kind in het zwembad en bij zwemles (soortgelijke methode).
Mensen snappen het niet, en dan krijg je een hoop idioten over je heen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 14 juli 2020 @ 18:04:52 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194087975
Hier zal ook regelmatig een hoop commentaar op komen.
https://instagram.com/childrenofthewater_?igshid=1wmve6vwzv01m
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194088154
Nou, ik vertelde net het verhaal van jongste zoon die met 2 jaar het zwembad in kukelde; van de drie was hij de enige die zonder probleem en gezeur zijn A diploma haalde met 6 jaar (in no time). En 6 want ik begon gewoon nooit eerder met mijn kinderen.

Waarschijnlijk toevallig, maar allez

[ Bericht 20% gewijzigd door lily op 14-07-2020 18:19:48 ]
  dinsdag 14 juli 2020 @ 18:20:32 #16
100412 mefke79
komt goed!
pi_194088261
Ik had (heb) twee waterratten die als baby al gek waren op zwemmen. We hebben babyzwemmen gedaan en oudste kon met 9 maanden met kurkjes alleen drijven. Jongste bleek nog avontuurlijker dus die heeft ook peutersurvival gedaan. Dat is in een diep bad, met zwemvest en juist oefenen wat je moet doen als je erin valt. Dus na oefenen met vest ook zonder vest voorover van de kant en op een drijvend vlot klimmen. Dat gaf me een net wat fijner gevoel als ik met ze bij het water zat. Later bij de zwemlessen moesten ze ook al snel zonder vestje dingen doen, juist ook om te ervaren dat ze het niet zomaar kunnen.

Maar echt heel erg er bovenop zitten heb ik nooit gedaan. Ze liggen al jaren alleen in bad, ook toen ze nog geen b hadden. En ja, ik ken de gevaren maar soms denk ik aan mijn oma die altijd zei'zonder geluk hou je er geen één over'

(Nou had ze er ook 9, dus dat is net wat makkelijker praten dan bij die 2 van mij _O- )

Ik denk dat je je eigen kind goed genoeg kent om een risico inschatting te maken. En ja, je hebt ook een portie geluk nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door mefke79 op 14-07-2020 18:54:52 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_194088312
Ik vind die methode ook juist interessant. Als jonge kinderen dat onder de knie hebben kan het juist net het verschil maken.
pi_194088778
En bovendien trek je bij het reguliere babyzwemmen ook je baby onder water voor een aantal seconden en daar hoor je verder niemand over piepen. De baby's trouwens ook niet :+ en vanaf een jaar of twee oefen je met zelfstandig van de kant springen, boven komen, omdraaien, naar de kant trappelen en eruit klimmen, zoveel mogelijk zonder hulp van ouders.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 18:57:14 #19
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_194088828
Toen oudste iets ouder dan een jaar of anderhalf was vond ze ook dat ze erg goed kon zwemmen en vooral ook dat ze zelf wel kon bepalen wanneer ze het zwembad in ging. Na een paar keer ‘net op tijd’ heb ik het haar het maar eens zelf laten uitzoeken. Beheerst: ik stond er vlak naast en wist wat ze aankon, maar wel echt alleen naar de kant laten komen. Dat lukte ook, maar ze was er wel van geschrokken, en haalde dat geintje goddank niet meer uit.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ze bijna dagelijks zwom sinds ze drie maanden was.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 19:00:05 #20
100412 mefke79
komt goed!
pi_194088889
Ja en je zag het verschil bij het begin van de zwemlessen. De kinderen waren al watervrij en sprongen zo het bad in. En jongste was ook al gewend aan dat hesje, dat was ook fijn.

Over twee weken zitten we als het goed is op de camping, we kennen het bad daar al. Dus wij zetten de vouwwagen op en zij nemen een duik. Ze zijn 9 en bijna 11, nu vertrouw ik dat wel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 14 juli 2020 @ 19:03:55 #21
100412 mefke79
komt goed!
pi_194088975
Mijn tante trok mijn zusje aan haar staart omhoog uit de Bodensee toen ze drie was. Die gaf nergens iets om. Wij hadden bij water altijd opvallende dingen in ons haar, kon onze moeder ons makkelijk vinden en in de gaten houden. Wij waren ook van die waterratten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_194089003
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:00 schreef mefke79 het volgende:
Ja en je zag het verschil bij het begin van de zwemlessen. De kinderen waren al watervrij en sprongen zo het bad in. En jongste was ook al gewend aan dat hesje, dat was ook fijn.

Over twee weken zitten we als het goed is op de camping, we kennen het bad daar al. Dus wij zetten de vouwwagen op en zij nemen een duik. Ze zijn 9 en bijna 11, nu vertrouw ik dat wel.
Mijn zoon ook, die kon het eerste badje waar het doel was 'wennen om met je hoofd onder water te gaan' dus ook rustig overslaan.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 19:06:14 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_194089024
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:17 schreef Roomsnoes het volgende:
Hebben jullie dat filmpje gezien van die zweminstructeur? Die slingerde haar kind het water in, en ging er heeel rustig aan zelf eens achterna. :X

Ik vind het niet schokkend. Je ziet deze methode steeds vaker.
Doodsbedreigingen ook echt. Jezus mensen bemoei je lekker met jezelf. Ze staat er gewoon naast ffs.
disclaimer
pi_194089124
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:06 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik vind het niet schokkend. Je ziet deze methode steeds vaker.
Doodsbedreigingen ook echt. Jezus mensen bemoei je lekker met jezelf. Ze staat er gewoon naast ffs.
Ik denk dat het meer de manier van gooien is waar mensen van schrikken. Het is meer smijten dan gooien :') Maar ze zal wel weten wat ze doet. Doodsbedreigingen gaan inderdaad te ver.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 19:15:34 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_194089182
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer de manier van gooien is waar mensen van schrikken. Het is meer smijten dan gooien :') Maar ze zal wel weten wat ze doet. Doodsbedreigingen gaan inderdaad te ver.
Smijten? Ze houdt de baby boven het water en laat hem los?
disclaimer
pi_194089221
Het filmpje start vertraagd en versnelt op het moment dat ze haar armen naar voren brengt, daarom lijkt de beweging nogal ruw maar ik zie haar alleen een zetje geven zodat hij niet op de rand landt. Ik vind er ook niets schokkends aan, baby's houden automatisch hun adem in als ze onder water komen en tegen de tijd dat hij boven is, is zijn moeder alweer naast hem.

De mensen die dit kindermishandeling vinden, waren zeker geen Nirvanafan :+



[ Bericht 20% gewijzigd door Clubsoda op 14-07-2020 19:24:48 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194089265
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:54 schreef Clubsoda het volgende:
En bovendien trek je bij het reguliere babyzwemmen ook je baby onder water voor een aantal seconden en daar hoor je verder niemand over piepen. De baby's trouwens ook niet :+ en vanaf een jaar of twee oefen je met zelfstandig van de kant springen, boven komen, omdraaien, naar de kant trappelen en eruit klimmen, zoveel mogelijk zonder hulp van ouders.
Dat is niet in elk zwembad zo. We hebben hier meerdere zwembaden in de buurt en bij eentje gaat alles vanaf het begin af aan met zwembandjes om. Die kinderen komen tijdens de hele les dus niet kopje onder. Ik heb daar echt met verbazing naar zitten kijken.

Het andere bad doet inderdaad wat jij omschrijft, zonder drijfmiddelen maar gewoon met een volwassenen die ze zover begeleiden als nodig. Zoontje kreeg in het begin regelmatig een slok binnen omdat hij iets te enthousiast was maar leerde snel zijn grenzen. Ben benieuwd hoe het na de zomervakantie is als we eindelijk weer heen mogen.
pi_194089327
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:23 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat is niet in elk zwembad zo. We hebben hier meerdere zwembaden in de buurt en bij eentje gaat alles vanaf het begin af aan met zwembandjes om. Die kinderen komen tijdens de hele les dus niet kopje onder. Ik heb daar echt met verbazing naar zitten kijken.

Het andere bad doet inderdaad wat jij omschrijft, zonder drijfmiddelen maar gewoon met een volwassenen die ze zover begeleiden als nodig. Zoontje kreeg in het begin regelmatig een slok binnen omdat hij iets te enthousiast was maar leerde snel zijn grenzen. Ben benieuwd hoe het na de zomervakantie is als we eindelijk weer heen mogen.
Jeetje, bandjes bij een baby? Past dat? :o Hier was dat pas in het diepe gedeelte bij het kleuterzwemmen (voor 4-jarigen is dat, dat was voor het eerst zonder begeleiding). Tot die tijd alles met ouders inderdaad. Het fijne vind ik dat een kind daarbij zowel leert dat het niet onoverwinnelijk is in het water maar dat je ook veel contact hebt met elkaar.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194089395
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:23 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat is niet in elk zwembad zo. We hebben hier meerdere zwembaden in de buurt en bij eentje gaat alles vanaf het begin af aan met zwembandjes om. Die kinderen komen tijdens de hele les dus niet kopje onder. Ik heb daar echt met verbazing naar zitten kijken.

Het andere bad doet inderdaad wat jij omschrijft, zonder drijfmiddelen maar gewoon met een volwassenen die ze zover begeleiden als nodig. Zoontje kreeg in het begin regelmatig een slok binnen omdat hij iets te enthousiast was maar leerde snel zijn grenzen. Ben benieuwd hoe het na de zomervakantie is als we eindelijk weer heen mogen.
Ow wauw. Zodra Bas zelfstandig loopt mogen we naar het volgende zwemuurtje, vanaf dan is het ook de bedoeling dat ze een beetje gaan leren hoe en wat als ze per ongeluk in het water belanden. hij is vaak genoeg al even kopje onder gegaan.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 19:32:26 #30
100412 mefke79
komt goed!
pi_194089417
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Jeetje, bandjes bij een baby? Past dat? :o Hier was dat pas in het diepe gedeelte bij het kleuterzwemmen (voor 4-jarigen is dat, dat was voor het eerst zonder begeleiding). Tot die tijd alles met ouders inderdaad. Het fijne vind ik dat een kind daarbij zowel leert dat het niet onoverwinnelijk is in het water maar dat je ook veel contact hebt met elkaar.
En je leert als ouder je kind vertrouwen. Je zag de echte paniek ouders ook afhaken na een aantal lessen. Bij ons ging oudste al van de grote glijbaan met ons toen ie de trap nog niet op kon lopen. En lol dat ie had. Als we dan eens ergens anders gingen zwemmen moest ie illegaal mee 8-)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_194089435
Ik wilde de tweeling ook op survivalzwemmen doen toen ze 2 waren. Dat was zelfs incl. het water in rijden met een driewieler. Maar helaas, één van de twee bleek geschikt tijdens de oefenles en de andere niet. Toen kon het niet omdat we geen opvang voor het andere kind hadden. -O-
pi_194089597
Deze methode is vast effectief hoor, maar een baby doodsangsten laten uitstaan gaat een beetje twgen mijn ethiek in, hoe effectief ook.

Hoe men daar dan weer op reageert is een ander verhaal.

En van de linkjes eronder ging over een oppas die zwanger raakte van haar 11-jarige oppaskind :X
pi_194089712
Over verdrinken gesproken - ze zijn hier bij een bekend toeristenplaatsje naar een 1-jarig jongetje aan het zoeken in een rivier. Wat een nachtmerrie.


https://www.vg.no/nyheter(...)utt-1-som-falt-i-elv
pi_194089736
Ik denk dat het maar de vraag is of de baby doodsangsten uitstaat.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 20:36:27 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_194090275
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk dat het maar de vraag is of de baby doodsangsten uitstaat.
Ik geloof daar ook niet in. Zeker niet zo jong. Doodsangsten zijn bijna altijd aangeleerd gedrag. Ik denk juist dat hele jonge baby's ontzettend instinctief reageren, dat zie je in die filmpjes ook. Hop meteen op de rug draaien. Prachtig.
disclaimer
pi_194090493
Ja, bij echt heel jonge kinderen is het anders, maar dat verandert. Ik weet niet of dat aangeleerd gedrag is. Angst is een instinctief iets en in dit geval toch ook niet onterecht? Ik vind heel jonge kinderen die vrijwel geen angst hebben bij het water juist best eng eigenlijk. Ik zag een tijdje terug in een zwembad gebeuren wat Jagar vertelt: een driejarig kind dat zo het diepe in sprong zonder bandjes.

Mijn zesjarige durft dat pas sinds een tijdje en ik vond het zelf als kind ook vreselijk eng om in het water te springen. Daar was niet een aanleiding voor. Geen nare ervaringen en ook geen enge verhalen. Integendeel, ik vond het heerlijk om in de zomer in de zee te spelen bijv. Maar terwijl andere kinderen al van de startblokken afdoken, ging ik nog met het trapje het water in. Tot de zwemjuf vond dat ik er maar doorheen moest en mij dwong van het startblok af te springen. Ik ben nooit meer vergeten hoe vreselijk bang ik was, mijn keel was helemaal dichtgeknepen. Ik kan niet uitleggen waarom. Dat was echt een soort doodsangst ja. Ik heb dat verder met niets zo gehad.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_194091057
Of die keer in het zwembad dat mijn kind met bijna A niet met kurkjes mocht, maar perse met bandjes moest. Die gebruikten we nooit, altijd kurkjes of zo'n vest. Eerst sprong hij met zijn handen omhoog van de rand en raakte een bandje kwijt (van hun gekocht/maatadvies).. en later hing hij vast onder een drijflijn, hoofd eronderdoor bandjes met armen erachter. Toen wilde zijn in hoofd niet meer boven water.. daarna tot zijn diploma ergens anders gezwommen. |:(
Beetje vertrouwen in het inzicht van de ouders is ook wel fijn..

Maar deze sprong met 2 ook zo in het diepe. Ik zag het aankomen. Net lang genoeg gewacht, daarna wilde hij zijn vest wel weer aan :P
  dinsdag 14 juli 2020 @ 21:45:06 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_194091464
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 20:50 schreef Franny_G het volgende:
Ja, bij echt heel jonge kinderen is het anders, maar dat verandert. Ik weet niet of dat aangeleerd gedrag is. Angst is een instinctief iets en in dit geval toch ook niet onterecht? Ik vind heel jonge kinderen die vrijwel geen angst hebben bij het water juist best eng eigenlijk. Ik zag een tijdje terug in een zwembad gebeuren wat Jagar vertelt: een driejarig kind dat zo het diepe in sprong zonder bandjes.

Mijn zesjarige durft dat pas sinds een tijdje en ik vond het zelf als kind ook vreselijk eng om in het water te springen. Daar was niet een aanleiding voor. Geen nare ervaringen en ook geen enge verhalen. Integendeel, ik vond het heerlijk om in de zomer in de zee te spelen bijv. Maar terwijl andere kinderen al van de startblokken afdoken, ging ik nog met het trapje het water in. Tot de zwemjuf vond dat ik er maar doorheen moest en mij dwong van het startblok af te springen. Ik ben nooit meer vergeten hoe vreselijk bang ik was, mijn keel was helemaal dichtgeknepen. Ik kan niet uitleggen waarom. Dat was echt een soort doodsangst ja. Ik heb dat verder met niets zo gehad.
Ik heb het ook over hele jonge babies ja ;) en ik bagatelliseer angst niet. Ik geloof alleen oprecht niet dat babies die zich van zeer jongs af aan via deze methode leren zwemmen "doodsangsten uitstaan".

Over watervrees kan ik als geen ander meepraten helaas, ik zie mezelf nog steeds gillend aan de kant vastgeklampt hangen, les na les na les.
disclaimer
pi_194091543
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 21:17 schreef Deepfreeze het volgende:

Beetje vertrouwen in het inzicht van de ouders is ook wel fijn..

Ik werk op een subtropisch zwembad op een vakantiepark en ik luister echt wel naar wat de ouders denken wat hun kind kan en dat mogen ze me ook laten zien. Maar helaas schatten lang niet alle ouders hun kind goed in. Als een kind op zwemles zonder bandjes mag dan denken ze dat ze dat bij ons in de glijbanen ook kunnen (met stroming en dergelijke) en dan zullen ze echt drijfmiddelen aan moeten.
Als de ouders drijfmiddelen bij zich hebben vind ik dat normaal gezien helemaal prima hoor als het iets passend is.
Hebben ze niks bij zich hebben we bandjes te koop (kurkjes hebben we ook gehad maar die zijn prijstechnisch gewoon wat hoger dus werden weinig verkocht).

Dit geldt ook voor (sommige) kinderen met een buitenlands zwemdiploma, daar liggen de eisen een heel stuk lager. En dan kunnen ze zich wel redden in een instructiebad, maar bij glijbanen met stroming en een bad met ook nog veel andere mensen is toch een heel ander verhaal. En dat is lastig. En ook dat snap ik dat het voor de gast lastig is, maar ik ken “mijn” zwembad het best en weet wat kinderen moeten kunnen (en ze mogen het me altijd bewijzen hoor :P ) maar ik kan gewoon persoonlijk aansprakelijk gesteld worden als er iets gebeurd, dus wil toch wel graag echt overtuigd zijn.

(Verder ben ik echt geen zure badjuf hoor :D)

Overigens vorig jaar ook een keer twee jongens gehad die kwamen zwemmen. Een had B diploma en de ander C. Meer dan een jaar niet gezwommen en ze konden het gewoon echt niet meer, maar dan ook écht niet.
De oudste die C had kon zich na een uur weer redelijk redden, maar die met B echt nog niet.
pi_194091570
Toen ik 19 was, gingen we als gezin op vakantie naar Noorwegen. Daar deden we als activiteit raften en als afsluiting, met een instructeur natuurlijk, van een 9 meter hoge brug afspringen, zo de rivier in.
Dat was de tijd dat ik vooral geen watje wilde zijn en het dus ook deed. 8-)
Maar door de zenuwen nam ik eigenlijk geen goeie hap adem terwijl ik naar beneden sprong.
Dus ik kreeg ook water binnen en kwam rochelend en happend naar adem weer boven. :')
Ook geen aanrader. :P
  dinsdag 14 juli 2020 @ 22:01:26 #41
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194091698
Dat hebben wij in Canada ook gedaan. Zo vet! Zou het zo nog eens doen. Zowel het de hele dag raften. Twee keer de ottawa river, eerste deel het brede en dus rustige deel, daarna dezelfde afdaling over een andere tak, dat ging er best hard aan toe. Mochten 's middags ook geen 12-'ers meer mee en je kreeg een kleur helm op basis van medische toestand en zwemvaardigheid. Maar ik kan dan ook echt, echt goed zwemmen (jaren synchroonzwemmen gedaan, dus ondersteboven en achterstevoren enz in het water, Limburgs kampioen geweest op verschillende afstanden hardzwemmen en elk jaar minstens 1 vakantie van alleen maar van de wildwaterbaan bij cp af. Ik vind zwemmen echt heel leuk, vind het jammer dat het er met prul veel te weinig van komt. Het is of op klotetijden of stom doordat je meteen een abonnement moet nemen en dan elke week moet gaan om het een beetje leuk te houden qua prijs. En ik wil ook weleens iets anders doen op woensdag- of zaterdagochtend, bij mensen op bezoek of naar het mamacafé ofzo... Nu in de buurt van het nieuwe huis een zwembad gevonden dat wel aan de eisen voldoet, nu nog even moed verzamelen.


Edit: het stomste wat ik ooit heb meegemaakt was trouwens ook bij cp. Mijn zusje (was toen 17) mocht niet zwemmen met mijn pleegzusje van 4 ofzo in de zwemband, dat moest mijn moeder doen, want mijn zusje was geen volwassene. Mijn moeder kan niet zwemmen, is bang voor het diepe en durft niet van de glijbaan. Als er iets gebeurt, kan die m'n pleegzusje echt niet redden. Mijn zusje heeft haar reddend zwemmen diploma's en kon gewoon staan en m'n pleegzusje had een zwemband om. Ze waren onverbiddelijk. Met als resultaat dat m'n pleegzusje de eerste dag heel veel pierenbadje gezien heeft en m'n zus de volgende dag tegen een andere badmeester jokte dat ze 18 was.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 juli 2020 @ 22:13:07 #42
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194091861
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 21:50 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Ik werk op een subtropisch zwembad op een vakantiepark en ik luister echt wel naar wat de ouders denken wat hun kind kan en dat mogen ze me ook laten zien. Maar helaas schatten lang niet alle ouders hun kind goed in. Als een kind op zwemles zonder bandjes mag dan denken ze dat ze dat bij ons in de glijbanen ook kunnen (met stroming en dergelijke) en dan zullen ze echt drijfmiddelen aan moeten.
Als de ouders drijfmiddelen bij zich hebben vind ik dat normaal gezien helemaal prima hoor als het iets passend is.
Hebben ze niks bij zich hebben we bandjes te koop (kurkjes hebben we ook gehad maar die zijn prijstechnisch gewoon wat hoger dus werden weinig verkocht).

Dit geldt ook voor (sommige) kinderen met een buitenlands zwemdiploma, daar liggen de eisen een heel stuk lager. En dan kunnen ze zich wel redden in een instructiebad, maar bij glijbanen met stroming en een bad met ook nog veel andere mensen is toch een heel ander verhaal. En dat is lastig. En ook dat snap ik dat het voor de gast lastig is, maar ik ken “mijn” zwembad het best en weet wat kinderen moeten kunnen (en ze mogen het me altijd bewijzen hoor :P ) maar ik kan gewoon persoonlijk aansprakelijk gesteld worden als er iets gebeurd, dus wil toch wel graag echt overtuigd zijn.

(Verder ben ik echt geen zure badjuf hoor :D)

Overigens vorig jaar ook een keer twee jongens gehad die kwamen zwemmen. Een had B diploma en de ander C. Meer dan een jaar niet gezwommen en ze konden het gewoon echt niet meer, maar dan ook écht niet.
De oudste die C had kon zich na een uur weer redelijk redden, maar die met B echt nog niet.
Stroomversnellingen in het zwembad, hoe vaak dat ik daar kinderen uit het water heb moeten plukken. Ook kinderen met alle diploma’s, ze hebben vaak de kracht niet om zich boven water te houden. Zo leer je nog eens iets als 16jarige dat later nog van pas komt.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_194091917
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 22:13 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Stroomversnellingen in het zwembad, hoe vaak dat ik daar kinderen uit het water heb moeten plukken. Ook kinderen met alle diploma’s, ze hebben vaak de kracht niet om zich boven water te houden. Zo leer je nog eens iets als 16jarige dat later nog van pas komt.
Klopt, stroomversnellingen zijn ook echt verraderlijk. Vooral omdat je er vaak ook slecht uit kunt ontsnappen. Ik heb de jongens met toen nog alleen A en B daar eens even voor de test in losgelaten in centerparcs. Ze konden het prima zelf vonden ze en wilden de door mij meegebrachte puddle jumpers niet aan. Het ging een seconde of 30 goed en toen begonnen ze het toch minder leuk te vinden. Resultaat: geen discussie meer hoeven voeren over dat die puddle jumpers écht nodig waren ondanks diploma A en B. :D
pi_194092063
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 21:50 schreef hilliebillie het volgende:
...
Mee eens hoor. Alleen hier kwamen we al lang. De glijbaan is simpel, en daarna is de duikplank het spannendste :P

In cp bij zo'n stroomversnelling zit ik er wel bovenop. Vorig jaar (jongste was 7,5 met bijna B), was het best lastig voor hem om rechtop te komen in sommige kolken.

Gelukkig krijgen ze hier in groep 6-8 nog zwemles. De Calo-studenten mogen dan oefenen op onze kinderen. Toch weer jaarlijks 30*45 minuten in het water.

Als dat er niet was geweest hadden ze C ook moeten proberen te halen. Bij allebei werd dat afgeraden ivm schaarslag. Maar anders hadden ze het moeten proberen, al was het maar voor het wekelijks meters maken.
pi_194092592
Ach, weet je; ik ben opgevoed in de jaren 70 met ouders die niet konden zwemmen (nog steeds niet). Mijn ouders zijn in de tachtig nu.

Ik heb wel 2 diploma’s met schoolzwemmen gehaald maar dat was het dus ook.
Wij gingen nooit zwemmen en ik ben pas op latere leeftijd met water in aanraking gekomen.

Mijn moeder heeft de angst voor water er wel ingepompt moet ik zeggen. Haar eigen angst (zij is als 8 jarige door het ijs gezakt in een sloot en is ternauwernood eruit gehaald), is nooit weggegaan.

Dat speelt hoe dan ook mee. De regio waar je woont (hier is nergens water), maar ook wat je meekrijgt.

Ik baal best erg van die enorme bezorgdheid van mijn moeder.
Ik heb dat niet! Ik wil dat niet! Maar het zeurt toch in je achterhoofd ;(
pi_194092681
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Jeetje, bandjes bij een baby? Past dat? :o Hier was dat pas in het diepe gedeelte bij het kleuterzwemmen (voor 4-jarigen is dat, dat was voor het eerst zonder begeleiding). Tot die tijd alles met ouders inderdaad. Het fijne vind ik dat een kind daarbij zowel leert dat het niet onoverwinnelijk is in het water maar dat je ook veel contact hebt met elkaar.
Ze hebben daar geen echte babygroep dus niet die minibaby's maar wel de (bijna)dreumesen.
L had bij recreatief zwemmen ook al vroeg bandjes om. Vanaf dat hij liep want dat is ook het type dat zo zonder bandjes in het diepe zou springen. Die bandjes gaan dan in de kleedkamer al om en ook pas af in de kleedkamer.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 22:01 schreef Tink89 het volgende:
Edit: het stomste wat ik ooit heb meegemaakt was trouwens ook bij cp. Mijn zusje (was toen 17) mocht niet zwemmen met mijn pleegzusje van 4 ofzo in de zwemband, dat moest mijn moeder doen, want mijn zusje was geen volwassene. Mijn moeder kan niet zwemmen, is bang voor het diepe en durft niet van de glijbaan. Als er iets gebeurt, kan die m'n pleegzusje echt niet redden. Mijn zusje heeft haar reddend zwemmen diploma's en kon gewoon staan en m'n pleegzusje had een zwemband om. Ze waren onverbiddelijk. Met als resultaat dat m'n pleegzusje de eerste dag heel veel pierenbadje gezien heeft en m'n zus de volgende dag tegen een andere badmeester jokte dat ze 18 was.
Dat heb ik ook wel eens gehad maar dan met mijn broertje met epilepsie waarbij 1 op 1 toezicht noodzakelijk was. Bij het plaatselijke zwembad geen enkel probleem maar op vakantie wel gedoe mee gehad. Uiteindelijk is dat toen wel opgelost en bleek het vooral een reactie uit angst te zijn.
pi_194092838
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 22:01 schreef Tink89 het volgende:
.....en m'n zus de volgende dag tegen een andere badmeester jokte dat ze 18 was.
Oh, dit heeft totaal niets met zwemmen te maken maar als moeder van een nu 19 jarige kan ik een boek schrijven over de overgang van 17 naar 18. En dan heb ik het over de bureaucratische regels en alles wat erbij komt kijken.
WTF. Kost je een jaar van je leven aan telefoontjes en ergernis.
Nee, 2 jaar (3).
  dinsdag 14 juli 2020 @ 23:18:53 #48
100412 mefke79
komt goed!
pi_194092954
Mijn jongste is gestopt bij b. Dat was voor alle betrokken partijen destijds beter :X
Nu, twee jaar ouder en met medicatie, zei hij laatst zelf dat hij wel c zou willen halen. Volgende week mogen hij en oudste naar een snorkelcursus van twee keer anderhalf uur, ben benieuwd of hij daarna nog zegt dat hij op wil voor c. Want dan mag ie dat van mij. Voor hem waarschijnlijk een soort van willen bewijzen dat hij echt wel iets kan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 14 juli 2020 @ 23:19:28 #49
100412 mefke79
komt goed!
pi_194092960
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 23:12 schreef lily het volgende:

[..]

Oh, dit heeft totaal niets met zwemmen te maken maar als moeder van een nu 19 jarige kan ik een boek schrijven over de overgang van 17 naar 18. En dan heb ik het over de bureaucratische regels en alles wat erbij komt kijken.
WTF. Kost je een jaar van je leven aan telefoontjes en ergernis.
Nee, 2 jaar (3).
Omzetten zorgverzekering en duo...wat nog meer?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_194093051
onze kinderen zijn beide na hun afzwemmen voor C bij de reddingsbrigade gaan zwemmen. Oudste is daar nu dit jaar gestopt, zou voor haar derde diploma daar zwemmen, jongste zou dit jaar zijn tweede diploma krijgen.
Maar toch vonden ze cp afgelopen winter best spannend met de wildwaterbaan. Oudste durfde er na 1 keer niet meer af, jongste wel, maar dan wel aan de hand van 1 van ons. Mijn man was er ook niet zo'n fan van, dus was ik de klos.
Tot ik op dag 2 mijn hoofd enorm hard stootte (2 keer) in de glijbaan, inclusief sterretjes zien. Ik had een wond in mijn wenkbrauw. Hiervoor 3 uur bij de plaatselijke HAP gezeten en het mocht een week niet nat worden.
Toen was het dus einde zwembadverhaal voor mij. Ik heb dus heerlijk veel gelezen terwijl mijn man mee moest naar t zwembad.

Ik heb dr wel een glijbaan angst aan over gehouden. Kinderen kijken graag op youtube filmpjes, komen ook regelmatig glijbanen in zwembaden in voor, en als ik dan meekijk merk ik dat ik er last van heb, buikpijn en een hoge ademhaling.
*poef* nu is het weg
pi_194094551
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 23:19 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Omzetten zorgverzekering en duo...wat nog meer?
Ik bedoel niet zozeer het omzetten van dingen maar altijd alles geregeld hebben en op mijn naam hebben en betalen (abonnementen ) en dan ineens mag dat niet meer maar ze praten ook niet meer met mij want kind is 18.
pi_194094620
Ik ben een echte waterrat, niks leuker dan glijbanen en stroomversnellingen :D Maar ik ken ook de gevaren als badjuf en toezichthouder. Het is lastig als mensen dat níet zien; ik heb veel discussies gevoerd over een slecht zwemmend kind in een zwemmeer met glijbanen... Brr.
  woensdag 15 juli 2020 @ 06:57:44 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194094631
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 06:36 schreef lily het volgende:

[..]

Ik bedoel niet zozeer het omzetten van dingen maar altijd alles geregeld hebben en op mijn naam hebben en betalen (abonnementen ) en dan ineens mag dat niet meer maar ze praten ook niet meer met mij want kind is 18.
Van sommige dingen is dat logisch, maar bij abonnementen die op jouw naam staan niet.

Oh, en zorg dat ze ergens ingeschreven staan als woningzoekende zodra ze 18 worden.
Of dat nu je huidige woonplaats of een andere plaats waar ze ooit willen wonen is maakt niet uit.
Voor dat tientje inschrijfgeld kun je het iig niet laten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194094634
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 23:26 schreef kaatjejannie het volgende:

Maar toch vonden ze cp afgelopen winter best spannend met de wildwaterbaan. Oudste durfde er na 1 keer niet meer af, jongste wel, maar dan wel aan de hand van 1 van ons. Mijn man was er ook niet zo'n fan van, dus was ik de klos.
Tot ik op dag 2 mijn hoofd enorm hard stootte (2 keer) in de glijbaan, inclusief sterretjes zien. Ik had een wond in mijn wenkbrauw. Hiervoor 3 uur bij de plaatselijke HAP gezeten en het mocht een week niet nat worden.
Toen was het dus einde zwembadverhaal voor mij. Ik heb dus heerlijk veel gelezen terwijl mijn man mee moest naar t zwembad.

Ik heb dr wel een glijbaan angst aan over gehouden. Kinderen kijken graag op youtube filmpjes, komen ook regelmatig glijbanen in zwembaden in voor, en als ik dan meekijk merk ik dat ik er last van heb, buikpijn en een hoge ademhaling.
Ik hou dus ook helemaal niet van die tunnel glijbanen. Ik durf hoogstens door de grote tunnel maar niet 1tje die smaller is. Als ik die glijbanen op YouTube zie in het buitenland enzo krijg ik de kriebels.
No way dat ik daar ooit in ga. Vindt dat erg claustrofobisch. :{w
  woensdag 15 juli 2020 @ 07:05:23 #55
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_194094661
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 06:36 schreef lily het volgende:

[..]

Ik bedoel niet zozeer het omzetten van dingen maar altijd alles geregeld hebben en op mijn naam hebben en betalen (abonnementen ) en dan ineens mag dat niet meer maar ze praten ook niet meer met mij want kind is 18.
Ja, het hoort echt bij loslaten. Ik vertrouw er op dat ze nog naar ons komt als er echt iets aan de hand is en dat doet ze ook wel. En gisteren heb ik nog het dansen voor haar opgezegd. Werd gewoon geaccepteerd, maar de bevestiging van de opzegging wordt dan wel naar haar gemaild en niet naar ons. Ze heeft ons wel direct de toegang ontnomen van Magister trouwens :D

Maar dat was niet erg, want daar keek ik al nooit naar zonder haar toestemming of zonder dat zij er bij was.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_194094668
Oh, ik bedoel met “ze” de instanties. Mijn zoon zelf is een open boek :D
  woensdag 15 juli 2020 @ 07:12:26 #57
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_194094683
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 07:09 schreef lily het volgende:
Oh, ik bedoel met “ze” de instanties. Mijn zoon zelf is een open boek :D
Ja, maar wij hebben bijvoorbeeld ook gewoon de Digid-gegevens van mijn dochter. En als we het haar maar even aangeven dan vindt ze het goed dat we een bericht bekijken.

En school mailt ook nog steeds naar de ouders. Dus ik weet niet helemaal een voorbeeld te verzinnen waar we een probleem hebben gehad.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_194094694
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 07:12 schreef livelink het volgende:

[..]
En school mailt ook nog steeds naar de ouders.
Serieus?

Ik heb totaal geen problemen met het loslaten verder hoor. Hij regelt alles zelf helemaal top. Dat is wel aan hem besteed.
  woensdag 15 juli 2020 @ 07:25:24 #59
100412 mefke79
komt goed!
pi_194094739
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 07:12 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, maar wij hebben bijvoorbeeld ook gewoon de Digid-gegevens van mijn dochter. En als we het haar maar even aangeven dan vindt ze het goed dat we een bericht bekijken.

En school mailt ook nog steeds naar de ouders. Dus ik weet niet helemaal een voorbeeld te verzinnen waar we een probleem hebben gehad.
Mbo docent hier, wij moeten ook bij 18 plus ouders betrekken en dus mailen tenzij student aangeeft dat expliciet niet te willen. Toegang tot ouderportaal blijft ook open tenzij kind het zelf dicht zet. Maar, indien problemen op school proberen we ook bij 18 plus ouders dus te betrekken. Wel minder nadrukkelijk en we blijven ook niet bezig, maar toch.

Ik zie vooral dat half jaar voor ze 18 worden als uitdaging, dan plannen ze allerlei behandelingen bij ortho en ziekenhuis etc want nog gratis :P
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_194094776
Nee, hier geen ouderportaal meer maar daar keek ik toen hij op de middelbare school zat al nooit in.
  woensdag 15 juli 2020 @ 07:35:03 #61
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_194094790
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 07:25 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Mbo docent hier, wij moeten ook bij 18 plus ouders betrekken en dus mailen tenzij student aangeeft dat expliciet niet te willen. Toegang tot ouderportaal blijft ook open tenzij kind het zelf dicht zet. Maar, indien problemen op school proberen we ook bij 18 plus ouders dus te betrekken. Wel minder nadrukkelijk en we blijven ook niet bezig, maar toch.

Ik zie vooral dat half jaar voor ze 18 worden als uitdaging, dan plannen ze allerlei behandelingen bij ortho en ziekenhuis etc want nog gratis :P
Ja, mijn dochter zit ook op MBO. Ze heeft de toegang tot Magister inderdaad dichtgezet voor ons, maar daar keek ik al nooit. Maar de school heeft aangegeven dat ze het contact met de ouders belangrijk vinden en daarom nemen ze de ouders nog steeds mee. Er zijn ook nog 10-minuten gesprekken, maar dat wil mijn dochter echt niet dat we daar nog naar toe gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 15 juli 2020 @ 07:37:07 #62
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_194094798
Oh en dingen nog plannen toen het nog gratis was hebben we niet gedaan. Zo georganiseerd zijn wij niet :D

Dat we meer geld kwijt zijn nu ze 18 is, merken we wel goed.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_194094813
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 07:35 schreef livelink het volgende:

[..]

Er zijn ook nog 10-minuten gesprekken, maar dat wil mijn dochter echt niet dat we daar nog naar toe gaan.
Dat kan ik me voorstellen ja.
Ik had geen idee dat een mbo dat zo deed.
  woensdag 15 juli 2020 @ 07:40:50 #64
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_194094826
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 07:39 schreef lily het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen ja.
Ik had geen idee dat een mbo dat zo deed.
Het is een MBO vakschool. Misschien dat dat nog uitmaakt? Ik was ook verbaasd, ja.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 15 juli 2020 @ 08:04:54 #65
100412 mefke79
komt goed!
pi_194094977
Ik geef les op niveau 4, het hoogste niveau. Maar mbo'ers op een roc wonen meestal thuis, dus ouders hebben vaak ook best wat invloed. De meer specialistische mbo's die landelijk zijn en dus niet in elke regio te volgen zijn, krijgen waarschijnlijk meer studenten die op kamers zitten, dan is het anders denk ik.
Ik zie bij probleemstudenten vaak dat ouders uit beeld zijn of mentaal afwezig. Dan heeft betrekken van ouders geen nut. Overigens zijn er ook probleemstudenten met betrokken ouders en uitblinkers waar ouders niet naar omkijken. Persoonlijk heb ik altijd het meeste moeite met de gescheiden ouders die elkaar amper spreken. Als je dan niet uitkijkt wordt jij de speelbal :N
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_194095754
Koen kan voorlopig niet naar zwemles en wij starten na de vakantie met survival voor kleuters. Geen drijfmiddelen, maar hem aanleren bij de kant te komen, eruit te klimmen, etc.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_194096091
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 07:15 schreef lily het volgende:

[..]

Serieus?

Ik heb totaal geen problemen met het loslaten verder hoor. Hij regelt alles zelf helemaal top. Dat is wel aan hem besteed.
Ik werk voor een Belgische universiteit, en ik heb hier regelmatig ouders van studenten aan de telefoon. Daar kan ik nog niet echt overheen.

Hoogtepunt was dat ik de vader van de student aan de telefoon had, de volgende dag een mailtje kreeg van de student. "zoals we gister telefonisch besproken hebben...". Toen heb ik duidelijk teruggemailed dat ik dat niet met haar maar met haar vader besproken heb...
pi_194096134
Het zou mij niet in mijn hoofd opkomen om de universiteit te bellen/mailen over mijn volwassen kind.
Mag dat überhaupt vanwege AVG?
  woensdag 15 juli 2020 @ 10:03:59 #69
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194096261
Mijn moeder mailde ooit naar de universiteit, wat ik prima zelf gekund had maar hallo controlfreak moeder }:| En die mailden terug 'we zijn niet gewend dat de moeder van de student mailt'

Dus... dat was eenmalig :7
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194096458
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 10:03 schreef laziness het volgende:
Mijn moeder mailde ooit naar de universiteit, wat ik prima zelf gekund had maar hallo controlfreak moeder }:| En die mailden terug 'we zijn niet gewend dat de moeder van de student mailt'

Dus... dat was eenmalig :7
Het gebeurt hier blijkbaar regelmatig. Ik kan er nog niet helemaal aan wennen....
pi_194096485
Glijbanen zijn ook niet mijn hobby, geen idee waarom. Ik kan meer dan prima zwemmen, maar ik vermijd die dingen liever. Mijn vriendin heeft weinig met zwemmen maar vindt die glijbanen wel leuk. Dus mooie verdeling :D

Wij nemen B zijn zwemvest ook gewoon mee op vakantie. Er is op de camping een zwemven, een zwembad en een beekje. Nu mijnheer A heeft is hij redelijk eigenwijs en denkt zoals al die kinderen dat hij heel goed kan zwemmen.

Ik heb een Russische collega met zwemdiploma's maar die is nu ze in Nederland woont toch op zwemles gegaan. Zoveel water en zo weinig techniek zoals ze zelf zegt. Als ze in het water valt kan ze boven komen en even watertrappelen, meer heeft ze niet geleerd in Rusland.

Mijn vriendin heeft jaren geleden doodsangsten uitgestaan met zwemmen op Groep 8 kamp. Ze deden dat altijd als afsluiter voordat ze naar huis gingen. Ze kwamen in dat zwembad met al die kinderen en een paar leerkrachten. 1 jongen rent zo naar het zwembad en duikt bij het ondiepe het water in....hoofd vooruit. Wonder boven wonder alleen schaafwonden op zijn gezicht. In een flits dacht ze van alles, van veel bloed tot de ouders moeten vertellen dat hun zoon was verongelukt. Sindsdien krijgen ze vooraf instructie van haar, tot verveling van die tieners.
pi_194097312
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 09:54 schreef lily het volgende:
Het zou mij niet in mijn hoofd opkomen om de universiteit te bellen/mailen over mijn volwassen kind.
Mag dat überhaupt vanwege AVG?
Je wil echt niet weten hoe vaak wij dat hebben :X

Bij ons (Nederlandse universiteit) is het beleid inderdaad om echt alleen met de student zelf te communiceren. Maar dan krijg je dus inderdaad mails die overduidelijk opgesteld zijn door de ouders, met de naam van de student eronder ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door twist02 op 15-07-2020 11:19:48 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_194097363
Hier was het opgeven voor zwemles er een beetje bij in geschoten, en nu heeft de zwemschool een wachtlijst van meer dan een jaar :X
Dus toch ook maar even ergens anders gaan kijken, anders is onze kleuter al 6,5 voordat ze überhaupt kan starten (en het is al niet zo'n held...)

Recht voor onze voordeur hebben we ook water, dus daar mag ze alleen niet komen (en ze is dusdanig braaf dat ze dat ook niet doet gelukkig, als ze aan de achterkant speelt ;) )
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_194097419
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 11:13 schreef twist02 het volgende:

[..]

Je wil echt niet weten hoe vaak wij dat hebben :X

Ik denk er niet aan om dat te doen. Maar ik ben wel misschien een rare op dat gebied.
Op de middelbare school kijk/keek ik ook nooit in de portalen.
Ik vind het hun eigen verantwoordelijkheid (hun cijfers, huiswerk en aanwezigheid). Ik gun ze ook hun privacy op dat gebied.
Ik hoor in de mentorgesprekken al hoe het allemaal gaat en als ze hulp nodig hebben dan vragen ze dat.

Ik las laatst een interview met Ronald Giphart en hij noemde de term: 'liefdevolle verwaarlozing' als term voor hun opvoeding.

Die past ook echt bij ons :D

[ Bericht 16% gewijzigd door lily op 15-07-2020 11:26:59 ]
pi_194097431
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 06:36 schreef lily het volgende:

[..]

Ik bedoel niet zozeer het omzetten van dingen maar altijd alles geregeld hebben en op mijn naam hebben en betalen (abonnementen ) en dan ineens mag dat niet meer maar ze praten ook niet meer met mij want kind is 18.
Daar heb ik ook heel wat gezeik mee gehad maar dan vooral omdat de systemen niet zijn gemaakt voor jongeren die voor hun 18e het huis uit gaan.
Ik heb destijds meerdere dingen geregeld met een kopie van mijn vaders IDkaart en verder mijn gegevens. Overduidelijk dat die IDkaart niet overheen komt met de gegevens maar toch lukte dat gewoon.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 07:25 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Mbo docent hier, wij moeten ook bij 18 plus ouders betrekken en dus mailen tenzij student aangeeft dat expliciet niet te willen. Toegang tot ouderportaal blijft ook open tenzij kind het zelf dicht zet. Maar, indien problemen op school proberen we ook bij 18 plus ouders dus te betrekken. Wel minder nadrukkelijk en we blijven ook niet bezig, maar toch.

Ik zie vooral dat half jaar voor ze 18 worden als uitdaging, dan plannen ze allerlei behandelingen bij ortho en ziekenhuis etc want nog gratis :P
Bij mijn HBO opleiding gebeurde dat niet, ook niet onder de 18. Toen mijn ouders om info vroegen werd er eerst aan mij toestemming gevraagd (ik was 16)

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 15-07-2020 14:07:10 ]
  woensdag 15 juli 2020 @ 13:13:21 #76
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_194099355
Mijnes gaat naar havo 3 en ik kijk wel bijna dagelijks op SOM. Ik bemoei me ook gewoon met cijfers, niet met de planning en het leren. Maar zie ik slechte cijfers dan hangt daar soms wel een consequentie aan als ik weet dat ze de dag ervoor heeft lopen lanterfanten.

Voor nu vind ik mijn control habbit wel best :P ik zie wel wanneer ik ga loslaten.
  woensdag 15 juli 2020 @ 17:39:42 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194102913
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:54 schreef Roomsnoes het volgende:
Over verdrinken gesproken - ze zijn hier bij een bekend toeristenplaatsje naar een 1-jarig jongetje aan het zoeken in een rivier. Wat een nachtmerrie.

https://www.vg.no/nyheter(...)utt-1-som-falt-i-elv
Is hij al gevonden? Ziet er niet uit als een rivier waar een 1-jarige ook maar enigszins kans maakt. -O-

Dat Duitse meisje 14 dat op Ameland verdronk is nog steeds niet gevonden. ;(
***
pi_194103053
Ja, vreselijk heh ;(
pi_194103257
Ik volg bewust even niet de zaken over verdrinking om mijzelf te beschermen. Lijkt mij het meest verschrikkelijke wat je mee kan maken als nabestaande.


quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Het gebeurt hier blijkbaar regelmatig. Ik kan er nog niet helemaal aan wennen....
Ik heb in Be gestudeerd en ik woon sindsdien hier. Ik ben nog steeds verbaasd over het verschil in "zelfstandigheid" en aanspreken tussen school/leerlingen/ouders tussen NL en Be.

Kom ik ook uit een gezin waarbij je het eerst zelf uitzocht voordat je hulp inriep/kreeg van m'n ouders.
  woensdag 15 juli 2020 @ 18:23:33 #80
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194103424
Ik vond het ook opvallend toen ik in be ging kijken hoeveel mensen daar bij de open dag enzo hun ouders bij zich hadden en dat die dan ook allemaal vragen gingen stellen. Ik ging altijd met vrienden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194103774
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:39 schreef BE het volgende:

[..]

Is hij al gevonden? Ziet er niet uit als een rivier waar een 1-jarige ook maar enigszins kans maakt. -O-

Dat Duitse meisje 14 dat op Ameland verdronk is nog steeds niet gevonden. ;(
Ja - dood :'(
  woensdag 15 juli 2020 @ 19:24:01 #82
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194104236
Ah jeetje, da's toch je ergste nachtmerrie als ouder... :{
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194104454
De moeder moest zelf ook gered worden. Dat ging dus net goed, maar het kind was dus volledig kansloos. Ik weer miet hoe ze in het water geraakt zijn. Brr, wat een ramp voor die familie.
  woensdag 15 juli 2020 @ 19:53:26 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194104576
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 18:49 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ja - dood :'(
Oh bah... :'(
***
pi_194106202
Brr Room wat een vreselijk drama. ;(
pi_194108610
Wat vreselijk. ;(
Ook zoiets eens van een afstandje gezien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194108901
Mijn man dacht gisteravond dat als hij de kinderen laat naar bed bracht, zij speciaal voor mij zouden uitslapen, aangezien ik nachtdienst had en zoiets best chill zou zijn.

Didn’t work. :( }:| :O
  donderdag 16 juli 2020 @ 07:00:57 #88
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_194108932
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 06:51 schreef vencodark het volgende:
Mijn man dacht gisteravond dat als hij de kinderen laat naar bed bracht, zij speciaal voor mij zouden uitslapen, aangezien ik nachtdienst had en zoiets best chill zou zijn.

Didn’t work. :( }:| :O
:D
sorry :@
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_194109375
Meestal verergert dat het vroege wakker worden alleen maar. Wij hebben daar ook weleens tevergeefs op gehoopt. :+
pi_194109544
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 08:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
Meestal verergert dat het vroege wakker worden alleen maar. Wij hebben daar ook weleens tevergeefs op gehoopt. :+
Ik zei hem vanmorgen al dat het niets zou uithalen. Altijd 1 van de 2 is alsnog vroeg wakker. In dit geval mijn dochter. :')
pi_194109714
Wij hebben al 2 weken een peuter die elke nacht hysterisch is. Dat duurt ongeveer een uur ongeacht wat wij doen. Ik heb sloten koffie nodig inmiddels.
Ik ben morgen jarig, ik duim op een doorslaapnacht als cadeau want ik kan de taart niet eens zien door de wallen heen nu.

Mijn vriendin staat dus voor groep 7 en ze verhuist dit keer mee met haar kinderen naar groep 8. Nou kreeg ze deze week van verschillende ouders het verzoek om pakketjes te maken zodat de kinderen in de zomer wat aan school konden doen. Vandaag is haar laatste werkdag voor haar vakantie en ze is al maanden aan het overwerken omdat ze geen vast duo heeft en vanwege het Corona gedoe. Dat weten die ouders ook....

Ik viel echt om toen ze een paar mailtjes voorlas, 1 ouder was ook zo brutaal om te zeggen dat ze de eerste weken toch niet op vakantie ging. (wij gaan 1 augustus op vakantie en dat is in de gesprekken over vakanties met de kinderen besproken)
Ze heeft gisterenavond 1 algemeen mailtje naar alle ouders van haar klas gestuurd. Op een hele vriendelijke manier verwoord dat ze vanaf donderdag 17:00 vakantie heeft en dat de kinderen lekker moeten gaan genieten van 6 weken vrij zijn.

Maar goed dat ik geen leerkracht ben, ik zou alleen maar terugsturen: Wat denk je zelf?!
pi_194109777
Hier gaat het slapen ook al slecht en L kan uit bed en uit zijn kamer waardoor het mij niet lukt om goed te slapen wanneer het wel kan.
Behalve duizend keer terug in bed leggen en wijzen op de slaaptrainer weet ik het ook niet meer...

Edit: ik dacht dat ik in het peutertopic zat :@

[ Bericht 4% gewijzigd door Elleska op 16-07-2020 09:16:09 ]
pi_194109905
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:04 schreef exode het volgende:
Wij hebben al 2 weken een peuter die elke nacht hysterisch is. Dat duurt ongeveer een uur ongeacht wat wij doen. Ik heb sloten koffie nodig inmiddels.
Ik ben morgen jarig, ik duim op een doorslaapnacht als cadeau want ik kan de taart niet eens zien door de wallen heen nu.

Mijn vriendin staat dus voor groep 7 en ze verhuist dit keer mee met haar kinderen naar groep 8. Nou kreeg ze deze week van verschillende ouders het verzoek om pakketjes te maken zodat de kinderen in de zomer wat aan school konden doen. Vandaag is haar laatste werkdag voor haar vakantie en ze is al maanden aan het overwerken omdat ze geen vast duo heeft en vanwege het Corona gedoe. Dat weten die ouders ook....

Ik viel echt om toen ze een paar mailtjes voorlas, 1 ouder was ook zo brutaal om te zeggen dat ze de eerste weken toch niet op vakantie ging. (wij gaan 1 augustus op vakantie en dat is in de gesprekken over vakanties met de kinderen besproken)
Ze heeft gisterenavond 1 algemeen mailtje naar alle ouders van haar klas gestuurd. Op een hele vriendelijke manier verwoord dat ze vanaf donderdag 17:00 vakantie heeft en dat de kinderen lekker moeten gaan genieten van 6 weken vrij zijn.

Maar goed dat ik geen leerkracht ben, ik zou alleen maar terugsturen: Wat denk je zelf?!
Waarom vragen ouders pakketjes voor hun kinderen? Zomervakantie is zomervakantie toch?
Of zijn dit leerlingen die achterlopen ofzo?
Brutale mensen zeg. :X :{w
pi_194109922
Enige wat de juffen hier verzocht hebben is dat de kinderen van groep 3 ook in de zomer blijven lezen ivm leeskilometers maken. :)
pi_194110004
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:04 schreef exode het volgende:
Wij hebben al 2 weken een peuter die elke nacht hysterisch is. Dat duurt ongeveer een uur ongeacht wat wij doen. Ik heb sloten koffie nodig inmiddels.
Ik ben morgen jarig, ik duim op een doorslaapnacht als cadeau want ik kan de taart niet eens zien door de wallen heen nu.

Mijn vriendin staat dus voor groep 7 en ze verhuist dit keer mee met haar kinderen naar groep 8. Nou kreeg ze deze week van verschillende ouders het verzoek om pakketjes te maken zodat de kinderen in de zomer wat aan school konden doen. Vandaag is haar laatste werkdag voor haar vakantie en ze is al maanden aan het overwerken omdat ze geen vast duo heeft en vanwege het Corona gedoe. Dat weten die ouders ook....

Ik viel echt om toen ze een paar mailtjes voorlas, 1 ouder was ook zo brutaal om te zeggen dat ze de eerste weken toch niet op vakantie ging. (wij gaan 1 augustus op vakantie en dat is in de gesprekken over vakanties met de kinderen besproken)
Ze heeft gisterenavond 1 algemeen mailtje naar alle ouders van haar klas gestuurd. Op een hele vriendelijke manier verwoord dat ze vanaf donderdag 17:00 vakantie heeft en dat de kinderen lekker moeten gaan genieten van 6 weken vrij zijn.

Maar goed dat ik geen leerkracht ben, ik zou alleen maar terugsturen: Wat denk je zelf?!
Oh my... alsof de kinderen na deze bizarre periode niet ook even toe zijn vakantie. :X
En daarnaast, als je al vindt dat er iets gedaan moet worden in de vakantie, neem een Junior Einstein of Squla abonnement en doe er je voordeel mee :') of google even. Er is zoveel te vinden tegenwoordig. Maar de juf vragen om nog even extra werkpakketten te maken voor in de vakantie? Ik zou bijna denken dat het een grap is. Wat overduidelijk niet zo is natuurlijk. -O-
pi_194110082
Ik zou even vragen wanneer die ouders op vakantie gaan en als dat niet morgen is, vragen of ze even het gras komen maaien of iets dergelijks. Kan toch prima? :+
Wat bezielt zo'n mensen om voor anderen te beslissen of ze werken in hun vakantie of niet?
  donderdag 16 juli 2020 @ 09:41:43 #97
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194110113
Die ouders zijn niet goed bij hun hoofd.
Omdat ze vragen om het pakketje ten eerste en de manier waarop is helemaal te erg voor woorden.
Waar is het mis gegaan met deze generatie dat we zulke dingen menen te kunnen doen?

Hier is het de laatste schooldag *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194110174
Ik ben ook echt toe aan vakantie. Ben echt kapot ;(

Nog even doorbikkelen
pi_194110180
Ik moet ook nog 2 dagen werken en ben dan echt aan vakantie toe.
pi_194110192
Ik nog twee weken maar loop echt op mijn tandvlees.
pi_194110208
Oh, dat is zwaarder. -O-
  donderdag 16 juli 2020 @ 09:54:13 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194110211
Echt bizar, maar misschien moeten Sterre en Storm nog klaargestoomd worden voor het vwo, want dat wordt wel krap natuurlijk als je van groep 7 naar groep 8 gaat, voor je het weet is de allebepalende groep 8 cito al.

Wel mooi dat ze meegaat van groep 7 naar groep 8, dan heb je geen gedoe dat de leerkracht de leerling niet goed genoeg zou kennen om een gedegen advies te geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 16 juli 2020 @ 09:55:38 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194110221
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:38 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik zou even vragen wanneer die ouders op vakantie gaan en als dat niet morgen is, vragen of ze even het gras komen maaien of iets dergelijks. Kan toch prima? :+
Wat bezielt zo'n mensen om voor anderen te beslissen of ze werken in hun vakantie of niet?
:D _O_

Echt hoor... die sporen niet!

Ik ben zelf al zo waanzinnig blij met zes weken niks hoeven, ik moet er niet aan denken dat ik ze dan nog uit eigen wil aan het werk ga zetten! :D :N No way!
***
pi_194110224
Ja die pakketjes, ze geeft ook aan dat er niemand achterloopt in de klas. Op de primaire vakken zitten ze allemaal netjes op niveau, er is geen onbehandelde stof.
Ik denk dat die ouders bang zijn dat ze zich gaan vervelen ofzo.

Ze geeft ook bewust haar telefoonnummer niet meer aan ouders. Bizar hoe vaak ze geAppt en gebeld werd in weekenden en vakanties.

Ik word er soms ook echt boos om terwijl zij heel rustig en aardig blijft. Zo knap. Maar goed daarom is zij de juf en ik absoluut niet :D
pi_194110257
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:54 schreef Leandra het volgende:
Echt bizar, maar misschien moeten Sterre en Storm nog klaargestoomd worden voor het vwo, want dat wordt wel krap natuurlijk als je van groep 7 naar groep 8 gaat, voor je het weet is de allebepalende groep 8 cito al.

Wel mooi dat ze meegaat van groep 7 naar groep 8, dan heb je geen gedoe dat de leerkracht de leerling niet goed genoeg zou kennen om een gedegen advies te geven.
Oh ja....
ze heeft jaren geleden een klacht gehad toen ze ook lesgaf in groep 8. Door haar schooladvies kon Sterre dus inderdaad niet naar het VWO. Dat het meisje zelfs VMBO al zwaar zou vinden, ging er niet in bij beide hoogopgeleide ouders.
Ze hadden haar heel eigenwijs bij middelbare scholen ingeschreven op VWO niveau. Die scholen zien het advies, bellen de leerkracht en geven aan dat ze niet ingeschreven kan worden. Die discussies duurden zo lang dat de inschrijvingen overal gesloten waren. Dat was natuurlijk de schuld van de juf. Ik zal het nooit meer vergeten, toen was ze wel echt boos en verdrietig.
  donderdag 16 juli 2020 @ 09:59:08 #106
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_194110269
:D Mijn zoon heeft verschillende leraren ook gevraagd om werk voor de vakantie (weliswaar een paar weken voordat zijn vakantie begon). Bovendien kregen we net voor de vakantie begon een mail met een overzicht van vakken en wat leerlingen ervoor zouden kunnen doen. Sommige dingen kunnen ook door de leraren bekeken worden. Verder heeft hij zelf geregeld dat hij wiskunde bijles heeft, om vooruit te kunnen werken.

Waarom? Omdat hij a) nog aardig beperkt is in z'n beweging door Covid maatregelen en b) hij de komende twee jaar examen doet en hij weet dat hij een idioot moeilijk pakket heeft gekozen. Hij weet dat in de meeste jaren binnen de eerste drie maanden van het nieuwe schooljaar 50% van de leerlingen naar beneden moet in het niveau wiskunde wat hij wil doen. Hij heeft een doel, en hij weet dat hij ervoor moet werken. En hij weet dat hij zich niet prettig gaat voelen als hij wekenlang alleen maar luiert.

Ik heb persoonlijk liever dat hij iets nuttigs doet, dan dat hij de godganse dag Netflix ligt te kijken. Wat hij ook doet hoor. En YouTube. En Disney+. En hij leest. En hij doet krachttraining en basketbaltraining. Maar hij is zelf hartstikke lekker aan het reguleren tussen relaxen en nuttige dingen. Leraren vinden dat hier ook niet raar. De meesten hebben inderdaad voor de vakantie nuttig (maar geenszins verplicht) werk opgegeven. Z'n mentor heeft aangegeven dat als hij al met z'n extended essay wil beginnen (een essay van 4000 woorden, wat volgend jaar na de vakantie in eerste draft af moet zijn), ze er met alle liefde tijdens de vakantie naar wil kijken.
pi_194110278
Hier vakantieweek 2 bijna voorbij, man moet hierna nog 1 week werken. En dan 3 weken samen vrij.

Exode? Last van groeipijn of night terrors? Die kwamen rond die leeftijd bij ons voorbij. Wel even heftig, zo'n periode c_/

Vakantiewerk voor de kinderen moet ik niet aan denken. De mijne blijven wel lezen uit zichzelf. Maar als ouders het dan ook nog zo gaat eisen, zucht. Koop zelf een oefenboek, print iets van het internet en haal samen boeken in de bieb...
Soms als de kinderen zich stierlijk vervelen print ik wel iets uit van een website. Dan gaan ze snel genoeg weer lekker spelen :+
pi_194110336
Ja, ik denk inderdaad nachtmerries ofzo deepfreeze, ze is echt hysterisch dan. Niet dat Juul een superslaper is. De eerste doorslaapnacht was pas toen ze 1,5 jaar was. Maar nu maakt ze letterlijk de hele buurt ook wakker, inclusief grote broer.

Ik heb vanaf 30 juli vakantie maar ga vanaf volgende week al terug in uren en werk. Door maandenlang op het tandvlees, nog steeds niet 100% hersteld en nu deze nachten, trek ik het anders gewoon niet. Ik doe vanaf volgende week tot 30 juli alleen wat echt af moet voor mijn vakantie en verder mogen ze het allemaal even uitzoeken. Ja ik heb een top manager.
Uiteindelijk heb ik vooral zelf last van, want niemand neemt mijn werk over dus na de vakantie ligt er wat extra zeg maar.
pi_194110356
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:55 schreef exode het volgende:
Ja die pakketjes, ze geeft ook aan dat er niemand achterloopt in de klas. Op de primaire vakken zitten ze allemaal netjes op niveau, er is geen onbehandelde stof.
Ik denk dat die ouders bang zijn dat ze zich gaan vervelen ofzo.

Ze geeft ook bewust haar telefoonnummer niet meer aan ouders. Bizar hoe vaak ze geAppt en gebeld werd in weekenden en vakanties.

Ik word er soms ook echt boos om terwijl zij heel rustig en aardig blijft. Zo knap. Maar goed daarom is zij de juf en ik absoluut niet :D
Je kan toch moeilijk verwachten dat ouders activiteiten bedenken voor de kinderen die ze zelf op de wereld hebben gezet :{w

Ik snap op zich wel dat ze vriendelijk blijft. Ze moet volgend jaar ook nog met die ouders dealen.
Ik heb ook moeite met onvriendelijk overkomen. Ik kan het op marktplaats nog niet eens. Zelfs geen kortaf bericht :')
pi_194110410
Ik heb dat andersom, ik denk altijd dat ik heel beleefd en vriendelijk doe en dan hoor ik van mijn man dat ik heel bot was. :')
  donderdag 16 juli 2020 @ 10:11:40 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194110421
Een van de voordelen van een kind dat van school wisselt: nog een keer hetzelfde zomerkadootje voor de juffen! :D ;)



We hadden vanmorgen samen ook lol dat we straks ook gewoon weer dezelfde traktatie kunnen doen die we deden bij het afscheid van de BSO. Die is daarna al een keer of 3-4 weer langs gekomen! _O- :')

(Hij heeft er niet 4 trouwens hoor, maar eigen juf, plusklasjuf, de IB-er en de directeur. Die hebben zich allemaal enorm voor hem ingezet dus die wilden we wel bedanken. ;) )
***
  donderdag 16 juli 2020 @ 10:12:42 #112
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_194110437
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:11 schreef BE het volgende:
Een van de voordelen van een kind dat van school wisselt: nog een keer hetzelfde zomerkadootje voor de juffen! :D ;)

[ afbeelding ]

We hadden vanmorgen samen ook lol dat we straks ook gewoon weer dezelfde traktatie kunnen doen die we deden bij het afscheid van de BSO. Die is daarna al een keer of 3-4 weer langs gekomen! _O- :')
"Kom O, het is weer tijd voor een nieuwe school..... mama weet geen traktatie meer."
  donderdag 16 juli 2020 @ 10:12:52 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194110438
quote:
12s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:12 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

"Kom O, het is weer tijd voor een nieuwe school..... mama weet geen traktatie meer."
:D _O-

Maar zonder dollen, ik durf een klein beetje te geloven dat we nu echt op het goede pad zitten. Het is nog steeds een drukke dondersteen, maar wel op normaal niveau, zonder gescheld en brutaal gedoe. :Y O+ *O*
***
pi_194110463
Ik moet nog 2 weken werken en dan begint onze klusvakantie.

🎉🎉 ons huis is definitief verkocht 🎉🎉
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 16 juli 2020 @ 10:15:38 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194110473
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:14 schreef Vicky het volgende:
Ik moet nog 2 weken werken en dan begint onze klusvakantie.

🎉🎉 ons huis is definitief verkocht 🎉🎉
*O*
***
pi_194110558
yeah Vicky!!

B deelt elke dag aan een juf een cadeau uit deze week, hij heeft 3 gewone juffen en 2 BSO juffen. Hij ziet ze allemaal niet meer na de zomervakantie, hij gaat naar groep 3 en dat is in een ander deel van het gebouw. 4 van deze juffen heeft hij 2,5 jaar gehad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De juffen zijn er oprecht blij ermee, mijn vriendin heeft er nog een doosje met doorzichtige voorkant omheen geknutseld. Grappige is wel dat nu meerdere mensen aan mij hebben gevraagd waar ik het gekocht heb, nou uhm, uren zoeken op Bricklink. Hoofjdes, haren alles apart uitgezocht. B heeft geholpen met de outfit en accessoires, overal zit een verhaal achter. De juf met vergrootglas ziet namelijk alles in de klas volgens B.
  donderdag 16 juli 2020 @ 10:33:47 #117
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_194110668
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:23 schreef exode het volgende:
yeah Vicky!!

B deelt elke dag aan een juf een cadeau uit deze week, hij heeft 3 gewone juffen en 2 BSO juffen. Hij ziet ze allemaal niet meer na de zomervakantie, hij gaat naar groep 3 en dat is in een ander deel van het gebouw. 4 van deze juffen heeft hij 2,5 jaar gehad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De juffen zijn er oprecht blij ermee, mijn vriendin heeft er nog een doosje met doorzichtige voorkant omheen geknutseld. Grappige is wel dat nu meerdere mensen aan mij hebben gevraagd waar ik het gekocht heb, nou uhm, uren zoeken op Bricklink. Hoofjdes, haren alles apart uitgezocht. B heeft geholpen met de outfit en accessoires, overal zit een verhaal achter. De juf met vergrootglas ziet namelijk alles in de klas volgens B.
Oh wat zijn ze leuk geworden!
pi_194110675
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:23 schreef exode het volgende:
yeah Vicky!!

B deelt elke dag aan een juf een cadeau uit deze week, hij heeft 3 gewone juffen en 2 BSO juffen. Hij ziet ze allemaal niet meer na de zomervakantie, hij gaat naar groep 3 en dat is in een ander deel van het gebouw. 4 van deze juffen heeft hij 2,5 jaar gehad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De juffen zijn er oprecht blij ermee, mijn vriendin heeft er nog een doosje met doorzichtige voorkant omheen geknutseld. Grappige is wel dat nu meerdere mensen aan mij hebben gevraagd waar ik het gekocht heb, nou uhm, uren zoeken op Bricklink. Hoofjdes, haren alles apart uitgezocht. B heeft geholpen met de outfit en accessoires, overal zit een verhaal achter. De juf met vergrootglas ziet namelijk alles in de klas volgens B.
Wat gaaf!
pi_194110686
Juf Sabine heeft inmiddels een schaar en potlood vast want die houdt van knutselen. Op de achterkant van de blokjes staat B zijn naam met 2020.
  donderdag 16 juli 2020 @ 10:46:06 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194110787
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:23 schreef exode het volgende:
yeah Vicky!!

B deelt elke dag aan een juf een cadeau uit deze week, hij heeft 3 gewone juffen en 2 BSO juffen. Hij ziet ze allemaal niet meer na de zomervakantie, hij gaat naar groep 3 en dat is in een ander deel van het gebouw. 4 van deze juffen heeft hij 2,5 jaar gehad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De juffen zijn er oprecht blij ermee, mijn vriendin heeft er nog een doosje met doorzichtige voorkant omheen geknutseld. Grappige is wel dat nu meerdere mensen aan mij hebben gevraagd waar ik het gekocht heb, nou uhm, uren zoeken op Bricklink. Hoofjdes, haren alles apart uitgezocht. B heeft geholpen met de outfit en accessoires, overal zit een verhaal achter. De juf met vergrootglas ziet namelijk alles in de klas volgens B.
Super gaaf cadeau!
pi_194110803
Leuk exode :) ^O^
pi_194110835
Ook gewoon superleuk om te doen met je kind samen.

Exode, volgend jaar kom ik bij jou voor wat ideetjes O+
pi_194110925
Hihi Sun, wij zijn nogal een Lego gezin, wij hebben onszelf ook in Lego formaat zeg maar. We hebben op de tv kast nu een zomer Lego dorp en daar zijn we zelf uiteraard in verwerkt.

Ik vind dit wel heel persoonlijk omdat B Lego gek is. En inderdaad hij heeft er zelf aan meegewerkt en over nagedacht. Zo mooi.
pi_194111085
Echt heel gaaf exode! Ik ga dat idee nu alvast pikken voor volgend jaar. ;) Past ook heel goed bij mijn fanatieke Lego jongen. :)

Wat fijn Vicky! Je wist het al, maar het is toch fijn als er écht geen weg meer terug is. *O*

Ik moet na deze week nog 2 weken werken en ben echt aan vakantie toe. Er ligt werk voor 2 maar mijn collega developer is door corona wegbezuinigd. Niet heel handig omdat ze dus juist door corona allerlei nieuwe wensen hebben waarvoor de software aangepast moet worden om geld te besparen. :')
Over 2 weken stort ik waarschijnlijk eerst 2 dagen in met migraine en dan begint de vakantie pas echt.
pi_194112626
Leuk, exode! :Y
pi_194113345
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:12 schreef BE het volgende:
Maar zonder dollen, ik durf een klein beetje te geloven dat we nu echt op het goede pad zitten. Het is nog steeds een drukke dondersteen, maar wel op normaal niveau, zonder gescheld en brutaal gedoe. :Y O+ *O*
Wat fijn!
pi_194114325
Omdat ik niet weet op welk sub forum ik het zou moeten vragen, eerst maar hier :P Ik heb niets van Apple, maar heb nu wel een iTunes code gewonnen om een film te kijken. Kan ik die gebruiken, en zo ja, hoe? Google helpt mij nog niet echt verder.
  donderdag 16 juli 2020 @ 15:20:17 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_194114359
disclaimer
pi_194114380
Als je iTunes downloadt kan je het waarschijnlijk op je pc/laptop kijken.
pi_194114845
quote:
_O- Ik had dus wel serieus (met mijn neus) gekeken :@ tnx
  donderdag 16 juli 2020 @ 15:58:03 #131
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194114980
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:23 schreef exode het volgende:
yeah Vicky!!

B deelt elke dag aan een juf een cadeau uit deze week, hij heeft 3 gewone juffen en 2 BSO juffen. Hij ziet ze allemaal niet meer na de zomervakantie, hij gaat naar groep 3 en dat is in een ander deel van het gebouw. 4 van deze juffen heeft hij 2,5 jaar gehad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De juffen zijn er oprecht blij ermee, mijn vriendin heeft er nog een doosje met doorzichtige voorkant omheen geknutseld. Grappige is wel dat nu meerdere mensen aan mij hebben gevraagd waar ik het gekocht heb, nou uhm, uren zoeken op Bricklink. Hoofjdes, haren alles apart uitgezocht. B heeft geholpen met de outfit en accessoires, overal zit een verhaal achter. De juf met vergrootglas ziet namelijk alles in de klas volgens B.
superleuk geworden! (maar wat heeft juf Annelies in haar rechterhand? :o )
in de haak.
  donderdag 16 juli 2020 @ 16:21:46 #132
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194115334
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 15:58 schreef trui het volgende:

[..]

superleuk geworden! (maar wat heeft juf Annelies in haar rechterhand? :o )
Dat is de dildo van de juf. Daar vertelt ze altijd over in de les. :P
Of, het is een microfoon omdat ze altijd zo hard praat, dat kan ook. :P
  donderdag 16 juli 2020 @ 16:24:47 #133
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194115379
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:21 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat is de dildo van de juf. Daar vertelt ze altijd over in de les. :P
Of, het is een microfoon omdat ze altijd zo hard praat, dat kan ook. :P
haha ja of een fakkel waarmee ze haar lessen toelicht. ;)
in de haak.
  donderdag 16 juli 2020 @ 16:26:14 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194115400
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:24 schreef trui het volgende:

[..]

haha ja of een fakkel waarmee ze haar lessen toelicht. ;)
Ja of een zaklamp waarmee ze bijschijnt als je iets moeilijk vindt
pi_194115461
Of een knuppel tegen vervelende ouders
  donderdag 16 juli 2020 @ 16:34:21 #136
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194115513
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:30 schreef lily het volgende:
Of een knuppel tegen vervelende ouders
haha ja dat zou ook best kunnen!
in de haak.
  donderdag 16 juli 2020 @ 16:36:44 #137
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194115553
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:11 schreef BE het volgende:
Een van de voordelen van een kind dat van school wisselt: nog een keer hetzelfde zomerkadootje voor de juffen! :D ;)

[ afbeelding ]

We hadden vanmorgen samen ook lol dat we straks ook gewoon weer dezelfde traktatie kunnen doen die we deden bij het afscheid van de BSO. Die is daarna al een keer of 3-4 weer langs gekomen! _O- :')

(Hij heeft er niet 4 trouwens hoor, maar eigen juf, plusklasjuf, de IB-er en de directeur. Die hebben zich allemaal enorm voor hem ingezet dus die wilden we wel bedanken. ;) )
leuk idee die lakjes!
in de haak.
  donderdag 16 juli 2020 @ 16:43:59 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_194115649
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 15:58 schreef trui het volgende:

[..]

superleuk geworden! (maar wat heeft juf Annelies in haar rechterhand? :o )
Mister Hankey!
disclaimer
pi_194115671
:) :) :)
Naughty Lego.

Het was een penseel met oranje verf maar is last minute gewijzigd in een strijkijzer omdat ze altijd helpt met de strijkkralen. (Strijkijze bestaat niet in Lego maar een klein ridderschild is ondersteboven net een strijkijzer)
  donderdag 16 juli 2020 @ 17:14:42 #140
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194116072
dit ziet er toch meer uit als een penseel met oranje verf dan een omgekeerd schild!
in de haak.
  donderdag 16 juli 2020 @ 17:14:59 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194116076
maar dank voor het ophelderen! ;)
in de haak.
pi_194116108
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 17:14 schreef trui het volgende:
dit ziet er toch meer uit als een penseel met oranje verf dan een omgekeerd schild!
Haha, klopt, de nieuwe aanvulling staat niet op de foto. Juf Sabine heeft het penseel gekregen.
  donderdag 16 juli 2020 @ 18:33:10 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194117115
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:36 schreef trui het volgende:

[..]

leuk idee die lakjes!
Ooit een keer ontstaan toen we met de hele klas een zomerpakket gingen geven en ik heb het erin gehouden. Is toch weer iets anders dan een fles doucheschuim. ;)
***
pi_194117766
@BE wat fijn dat O zijn plek gevonden lijkt te hebben zeg! Waar zit het verschil hem in, voor hem?
  donderdag 16 juli 2020 @ 19:21:25 #145
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194117894
Wat fijn be!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 16 juli 2020 @ 19:28:16 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194117998
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 19:13 schreef Roomsnoes het volgende:
@:BE wat fijn dat O zijn plek gevonden lijkt te hebben zeg! Waar zit het verschil hem in, voor hem?
Normale kinderen om hem heen. :Y

Dat klinkt echt heel flauw en alsof je alles op een ander afschuift maar het zit in zijn karakter (van zijn moeder geerfd :@ ) om toch wel vooraan te willen staan daar waar de actie/fun is en daar aan mee te doen. En als dat gewoon, leuke, normale kinderen zijn is dat dus gewone, niet buitensporige, lol/actie/ongein.

Maar zit je in een groep met kinderen die niet normaal functioneren, dan ga je daar dus in mee. Tot aan het schelden en buitensporig brutaal doen aan toe. Totaal gebrek aan respect voor de leerkrachten etc. etc. O wist op het laatst van gekkigheid niet meer wat hij deed. Hij kan zich nu al niet meer voorstellen dat hij zich zo zou opstellen tegen zijn huidige juf. :o

Hij zit nog in een appgroepje met een paar van zijn oude klas en daar zit er eentje bij... :X :r :X
Sorry, het is ook nog maar een kind van 11, maar echt... Net zo lang k*nkernigger tegen je klasgenootje roepen tot die totaal over de rooie gaat, puur om die reactie los te maken... :N ;( Bi-zar... en dat soort dingen dus aan de lopende band.

En nu op de app dus ook constant filmpjes met dingen als 'wat is de engelse vertaling van 'veroveren' en dan komt er dus een keihard geluidsfragment met 'conquer' wat dan weer als kanker klinkt natuurlijk... Echt... We hebben hem nu geblokkeerd op de telefoon van O.
***
pi_194120804
Wat een horror zeg. Ik geloof ook echt wel dat een klassenmilieu van grote invloed is. Dit klinkt wel heel ernstig zeg. Fijn dat hij daan vandaan is, maar ook dat zij zelf over het verschil kan reflekteren. Dat is denk ik ook makkelijker als «normaal» de normaal is, en niet anarchie.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 14:44:19 #148
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194143579
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van colloïdaal zilverwater?
  zaterdag 18 juli 2020 @ 14:45:03 #149
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194143593
Wat is het en waar gebruiken mensen het voor?
in de haak.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 juli 2020 @ 15:13:50 #150
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194143986
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 14:44 schreef amaranta het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van colloïdaal zilverwater?
Niet te veel gebruiken althans als je het inneemt, daar wordt je huid blauw van en dat is volgens mij onomkeerbaar.

Met welk doel zou het gebruikt worden?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 18 juli 2020 @ 15:15:59 #151
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194144043
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 15:13 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Niet te veel gebruiken althans als je het inneemt, daar wordt je huid blauw van en dat is volgens mij onomkeerbaar.

Met welk doel zou het gebruikt worden?
Ik zou het dan uitwendig gebruiken op/voor een nagel
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 juli 2020 @ 15:19:56 #152
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194144106
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 15:15 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik zou het dan uitwendig gebruiken op/voor een nagel
Dan kan het volgens mij vrij weinig kwaad, het schijnt een antibacteriële en ontsmettende werking te hebben.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 18 juli 2020 @ 15:25:54 #153
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194144220
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 15:19 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dan kan het volgens mij vrij weinig kwaad, het schijnt een antibacteriële en ontsmettende werking te hebben.
Dus een nagel waarmee ik al meermaals bij de dokter ben geweest. Het is geen schimmelnagel, hij blijft witachtig . Alsof er lucht onder zit.
Een beetje een rare plek.
Kreeg dus de tip van colloidaal water. Ik weet alleen niet hoe ik het aan zou moeten brengen?
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 juli 2020 @ 15:27:46 #154
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194144252
Met een watje of een wattenstaafje. Je zou overigens ook nog Molkosan kunnen proberen, is nog wat onschuldiger.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 18 juli 2020 @ 15:33:47 #155
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194144344
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 15:27 schreef Sjeen het volgende:
Met een watje of een wattenstaafje. Je zou overigens ook nog Molkosan kunnen proberen, is nog wat onschuldiger.
Ik heb toevallig gisteren al gekocht bij Holland & barret
https://www.hollandandbar(...)zilverwater-60013508
pi_194151626
vicks smeren op en rond de schimmelnagel schijnt dé oplossing te zijn als ik div. lif topics mag geloven.
  zondag 19 juli 2020 @ 14:16:40 #157
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194159362
Zeurpost: wij gaan zo barbecuen bij mijn moeder en ik heb er geen flikker zin in. Het huis is piepklein, de tuin niet veilig voor de kleinkinderen en het wordt ontzettend druk, want we zijn er alle 6, met 3 aanhang en 4 kleinkinderen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194159785
Tink, lastig. Kan je niet afzeggen als het niet goed voelt? X
  zondag 19 juli 2020 @ 14:41:32 #159
56471 pinquit
oh my lama!
pi_194159794
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 14:16 schreef Tink89 het volgende:
Zeurpost: wij gaan zo barbecuen bij mijn moeder en ik heb er geen flikker zin in. Het huis is piepklein, de tuin niet veilig voor de kleinkinderen en het wordt ontzettend druk, want we zijn er alle 6, met 3 aanhang en 4 kleinkinderen...
Dus lekker niet gaan! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 19 juli 2020 @ 14:46:45 #160
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194159877
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 14:16 schreef Tink89 het volgende:
Zeurpost: wij gaan zo barbecuen bij mijn moeder en ik heb er geen flikker zin in. Het huis is piepklein, de tuin niet veilig voor de kleinkinderen en het wordt ontzettend druk, want we zijn er alle 6, met 3 aanhang en 4 kleinkinderen...
Ahhh zo sneu dat Prul net verkouden is geworden en misschien wel iedereen aansteekt, dus dat het beter is thuis te blijven ;(.
KuikenGuppy
  zondag 19 juli 2020 @ 14:50:32 #161
56471 pinquit
oh my lama!
pi_194159979
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 14:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ahhh zo sneu dat Prul net verkouden is geworden en misschien wel iedereen aansteekt, dus dat het beter is thuis te blijven ;(.
Haha dit ja!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 19 juli 2020 @ 15:07:09 #162
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194160468
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 14:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ahhh zo sneu dat Prul net verkouden is geworden en misschien wel iedereen aansteekt, dus dat het beter is thuis te blijven ;(.
_O- goh, wat een vervelend toeval...

Nee, dat kan ik echt niet maken. En m'n broers en zussen zijn wel leuk en prul vindt het leuk met haar neefjes en nichtje en het is maar een paar uurtjes... Maar het liefst kroop ik in m'n slaapzak op de bank en ging ik lekker tukken. M'n man heeft me net wel laten beloven dat ik niet de hele tijd ga helpen en rennen enzo. Da's een beetje mijn valkuil, zeker in m'n oude ouderlijk huis.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 19 juli 2020 @ 15:49:29 #163
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194161517
Is een beetje not done om af te zeggen.
Als ik voor 6 volwassenen + aanhang + kinderen spullen in huis heb gehaald zou ik ook flink balen als er afgezegd werd.
pi_194161589
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 15:49 schreef amaranta het volgende:
Is een beetje not done om af te zeggen.
Als ik voor 6 volwassenen + aanhang + kinderen spullen in huis heb gehaald zou ik ook flink balen als er afgezegd werd.
Hoezo not done? Het is toch het leven van Tink (en haar familie)? Zij mag zelf weten wat ze wil doen. Dat een ander daar last van heeft, is zijn/haar probleem.
  zondag 19 juli 2020 @ 15:56:01 #165
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194161603
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 15:55 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Hoezo not done? Het is toch het leven van Tink (en haar familie)? Zij mag zelf weten wat ze wil doen. Dat een ander daar last van heeft, is zijn/haar probleem.
Ik vind het niet netjes nee. Dan verschillen we daarin van mening.
pi_194161694
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 15:56 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik vind het niet netjes nee. Dan verschillen we daarin van mening.
Ik vraag me dan af hoe ver je over je eigen grens moet gaan, om een ander een plezier te doen. Die grenzen zijn er niet voor niets natuurlijk.
pi_194161753
Grenzen respecteren is nodig idd, maar dan wel ruim van tevoren en niet nadat je je belofte al hebt gedaan en de ander al voorbereidingen heeft getroffen.
pi_194161767
Nouja, als moeder van te voren heeft gevraagd of Tink met aanhang komt om te bbq'en en Tink zegt ja, dan vind ik heel eerlijk ook niet zo netjes om last minute af te zeggen.

Dan had je gewoon van te voren moeten zeggen dat je er geen trek in hebt toch :)
pi_194162165
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 16:05 schreef -Spring het volgende:
Grenzen respecteren is nodig idd, maar dan wel ruim van tevoren en niet nadat je je belofte al hebt gedaan en de ander al voorbereidingen heeft getroffen.
Neuh, want we zijn allemaal mensen. En er gebeurt van alles tussen het moment van uitnodigen en het daadwerkelijke bbq-en, waardoor je mening kan veranderen.
pi_194162649
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 16:28 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Neuh, want we zijn allemaal mensen. En er gebeurt van alles tussen het moment van uitnodigen en het daadwerkelijke bbq-en, waardoor je mening kan veranderen.
Ik vind 'geen zin' terwijl de situatie niet is veranderd sinds het moment waarop je belofte deed, niet echt acceptabel.

Ze wist van tevoren hoe druk het er zou zijn en hoe het huis en de tuin zijn ingericht. Op basis van die feiten heeft ze haar belofte gedaan. Ineens meer gasten of een extra onveilig zwembad in de tuin zou ik wél acceptabel vinden, dat zou wmb onder jouw 'er kan van alles gebeuren ' vallen. Maar nu is er werkelijk niets veranderd. Ze heeft alleen geen zin meer in de dingen die ze van tevoren wist.
  Licht Ontvlambaar zondag 19 juli 2020 @ 17:08:46 #171
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194163023
Ik heb zo vaak geen zin om ergens heen te gaan, vaak worden dat de leukste middagen/avonden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_194163082
Beetje flauw om af te zeggen inderdaad. Dan maak je maar zin. :+
De factoren zijn inderdaad niet veranderd dus ga gewoon. :)

Mijn schoonzus zou eens langskomen met haar kinderen en vriend. Dus mijn man bakte iets van 19 röti voor iedereen.
Belt ze af op het moment dat we haar hadden verwacht. }:|
  zondag 19 juli 2020 @ 17:20:17 #173
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_194163189
Als mijn vrienden of familie lastminute afzeggen ga ik er vanuit dat ze daar een goede reden voor hebben, of dat nu een ziek kind is of een overvolle emmer maakt mij niets uit. Dan gooien we het eten in de vriezer en maken we een nieuwe afspraak.
pi_194163339
Vlees over houden is ook niet het einde van de wereld, in porties de diepvries in en klaar. Side dishes kun je prima nog een dag van eten of meegeven met de andere gasten. Bij een bbq houd je altijd wel iets over.

Sinds dat ik minder druk maakt om de maatschappelijke druk, is mijn leven een stuk relaxter geworden.
pi_194163422
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 17:20 schreef Nanukerst het volgende:
Als mijn vrienden of familie lastminute afzeggen ga ik er vanuit dat ze daar een goede reden voor hebben, of dat nu een ziek kind is of een overvolle emmer maakt mij niets uit. Dan gooien we het eten in de vriezer en maken we een nieuwe afspraak.
Dit O+
pi_194163445
Ik vind een belofte nakomen aan mn moeder niet echt onder maatschappelijke druk vallen. :)

Hapjes maken voor op de straat-bbq of zo, dat wel. Of de buurvrouw binnen vragen voor koffie als ze dr kind komt halen. Zulke dingen doe ik niet meer. En daar ben ik het erg mee eens. :D Maar ik hecht wel erg veel waarde aan het nakomen van mn beloftes.
  zondag 19 juli 2020 @ 18:08:02 #177
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_194163810
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 17:30 schreef Roosgeluk het volgende:
Vlees over houden is ook niet het einde van de wereld, in porties de diepvries in en klaar. Side dishes kun je prima nog een dag van eten of meegeven met de andere gasten. Bij een bbq houd je altijd wel iets over.

Sinds dat ik minder druk maakt om de maatschappelijke druk, is mijn leven een stuk relaxter geworden.
Dit :Y ik doe ook niet meer aan smoezen oid als ik geen zin heb om ergens naartoe te gaan. Het is in onze vriendengroep ook echt niet gek als iemand zegt "joh ik heb mn dag niet en ik blijf liever thuis". Dan wenst iedereen diegene een fijne avond en tot de volgende keer.

Ik heb jaren m'n leven laten bepalen door wat ik dacht dat van me verwacht werd, of om anderen tevreden te houden. Sinds ik dat niet meer doe voel ik me een stuk beter. :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194164261
Maar afzeggen als je met een vriendengroep zou gaan terrassen oid, vind ik iets anders dan het afzeggen van een intieme bijeenkomst waarvoor mensen hun best voor jou hebben gedaan.

Ik heb zelf niet zo'n goed contact met mn moeder, dus Twinks situatie is niet een op een vergelijkbaar, maar mijn stiefdochter vindt het bijvoorbeeld leuk om uitgebreid voor ons te koken. Dan weet ik dat ze dr stinkende best doet om iets lekkers voor ons te maken; dat ze twee dagen van tevoren al de boodschappen heeft gedaan en het vlees al 24 uur staat te marineren.
Dat doet ze met zoveel aandacht en toewijding dat ik mezelf daar zelfs met een dubbele migraine nog naartoe zou slepen, laat staan als ik me op het laatste moment een beetje meh zou voelen of me zou realiseren dat hun huis toch niet zo kindvriendelijk was ingericht als dat ik ideaal zou vinden.

Dat vind ik in niks te vergelijken met 'maatschappelijke verplichting', dat vind ik vallen onder het nakomen van een belofte omdat je waarde hecht aan de gevoelens van een ander.

En als ik er geen zin in zou hebben, had ik in een eerder stadium überhaupt niet moeten beloven dat ik zou komen. :)
  zondag 19 juli 2020 @ 18:44:58 #179
11682 Moonah
Jolie femme
pi_194164293
Oh heerlijk, geen sociale verplichtingen. Ik word nauwelijks meer uitgenodigd voor feestjes. Mijn vrienden weten dat ik er niet van houd. Ik heb veel liever een afspraak één op één. Lunchen en wandelen, of lekker borrelen en daarna uit eten. Dan heb je tenminste alle aandacht voor elkaar en kom je tot een fijn gesprek.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 19 juli 2020 @ 18:46:59 #180
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194164318
Het is wat mij betreft een kwestie van geven en nemen. Soms doe ik dingen voor een ander die ik niet zo leuk vindt. Ik verwacht dat het andersom ook gebeurt. Soms doe ik ook dingen die ik zelf niet leuk vind, maar waar mijn kinderen wel heel blij van worden, of mijn partner. Dus als jij geen zin hebt, moet je de rest van het gezin ook maar thuis blijven? Of zonder jou gaan?
‘Geen zin’ is wat mij betreft ook niet meteen over je grenzen heen gaan. Iedereen heeft wel een keertje ergens geen zin in. Een ander verhaal is als tink zou aangeven dat de tranen in haar ogen staan bij de gedachte of dat ze alleen nog maar aan slapen kan denken.
Haha, wat 1 simpele post alweer voor reacties kan opleveren. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Mariposas op 19-07-2020 20:56:50 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_194164350
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 18:44 schreef Moonah het volgende:
Oh heerlijk, geen sociale verplichtingen. Ik word nauwelijks meer uitgenodigd voor feestjes. Mijn vrienden weten dat ik er niet van houd. Ik heb veel liever een afspraak één op één. Lunchen en wandelen, of lekker borrelen en daarna uit eten. Dan heb je tenminste alle aandacht voor elkaar en kom je tot een fijn gesprek.
Dat sowieso ♡
  zondag 19 juli 2020 @ 18:50:06 #182
11682 Moonah
Jolie femme
pi_194164377
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 07:15 schreef lily het volgende:


Ik heb totaal geen problemen met het loslaten verder hoor. Hij regelt alles zelf helemaal top. Dat is wel aan hem besteed.
Ben even aan het bijlezen. Wat fijn zeg, dat het zo goed gaat met D1!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 19 juli 2020 @ 18:51:50 #183
11682 Moonah
Jolie femme
pi_194164410
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:12 schreef BE het volgende:

[..]

:D _O-

Maar zonder dollen, ik durf een klein beetje te geloven dat we nu echt op het goede pad zitten. Het is nog steeds een drukke dondersteen, maar wel op normaal niveau, zonder gescheld en brutaal gedoe. :Y O+ *O*
*O* :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 19 juli 2020 @ 18:55:19 #184
11682 Moonah
Jolie femme
pi_194164468
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 18:48 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat sowieso ♡
Hoe gaat het met jouw dametjes?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 19 juli 2020 @ 19:43:30 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194165313
Oh wow, wat een discussie nav mijn post. We zijn geweest hoor, geen zorgen, ik vond ook dat ik het niet kon maken, ondanks dat de band met mijn moeder niet best is. En het was best gezellig, maar wel zoals ik verwacht had: heel, heel erg druk en we hebben continu achter prul aan gerend om te voorkomen dat ze in het zwembad of kippenhok terecht zou komen of op de ladder in de tuin zou klimmen... Maar prul had het naar haar zin en we zijn nu weer thuis dus nu kan ik slapen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194166488
Fijn dat t achter de rug is en prul genoten heeft.


quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 18:08 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Dit :Y ik doe ook niet meer aan smoezen oid als ik geen zin heb om ergens naartoe te gaan. Het is in onze vriendengroep ook echt niet gek als iemand zegt "joh ik heb mn dag niet en ik blijf liever thuis". Dan wenst iedereen diegene een fijne avond en tot de volgende keer.

Ik heb jaren m'n leven laten bepalen door wat ik dacht dat van me verwacht werd, of om anderen tevreden te houden. Sinds ik dat niet meer doe voel ik me een stuk beter. :Y
Binnen de vriendengroep is het ook ok :-) En tuurlijk zal er wel eens gebaald worden oid.

quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 18:46 schreef Mariposas het volgende:
Het is wat mij betreft een kwestie van geven en nemen. Soms doe ik dingen voor een ander die ik niet zo leuk vindt. Ik verwacht dat het andersom ook gebeurt. Soms doe ik ook dingen die ik zelf niet leuk vindt, maar waar mijn kinderen wel heel blij van worden, of mijn partner. Dus als jij geen zin hebt, moet je de rest van het gezin ook maar thuis blijven? Of zonder jou gaan?
‘Geen zin’ is wat mij betreft ook niet meteen over je grenzen heen gaan. Iedereen heeft wel een keertje ergens geen zin in. Een ander verhaal is als tink zou aangeven dat de tranen in haar ogen staan bij de gedachte of dat ze alleen nog maar aan slapen kan denken.
Haha, wat 1 simpele post alweer voor reacties kan opleveren. :')
Is idd geven en nemen en soms ff zin maken, dat is idd anders dan echt verwachtingen van anderen naleven of over je grenzen gaan.

Fijn dat t achter de rug is en prul genoten heeft :-)
pi_194166560
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 19:43 schreef Tink89 het volgende:
Oh wow, wat een discussie nav mijn post. We zijn geweest hoor, geen zorgen, ik vond ook dat ik het niet kon maken, ondanks dat de band met mijn moeder niet best is. En het was best gezellig, maar wel zoals ik verwacht had: heel, heel erg druk en we hebben continu achter prul aan gerend om te voorkomen dat ze in het zwembad of kippenhok terecht zou komen of op de ladder in de tuin zou klimmen... Maar prul had het naar haar zin en we zijn nu weer thuis dus nu kan ik slapen.
Discussie was vast niet onaardig bedoeld. Althans, zo las ik het niet.

Fijn dat het wel gezellig was maar energie vretend waarschijnlijk. Begrijpelijk wel hoor!
Lekker slapen dan. ;)
pi_194166589
fijn dat t achter de rug is en prul er van genoten heeft.
  zondag 19 juli 2020 @ 20:48:17 #189
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194166610
Ik bedoelde discussie ook niet negatief hoor, vond het vooral leuk om ieders mening te lezen, had niet verwacht dat het zoveel los zou maken. Truste!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194168065
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 20:48 schreef Tink89 het volgende:
Ik bedoelde discussie ook niet negatief hoor, vond het vooral leuk om ieders mening te lezen, had niet verwacht dat het zoveel los zou maken. Truste!
Ging ik ook niet perse vanuit hoor. :) Dat wilde ik er ook niet mee zeggen.
pi_194177333
Oh zo'n leuk weekend gehad O+
Vrijdag werd ik 40, mijn moeder en zus hebben mij uit lunchen genomen en lekker gewandeld langs de Vecht, 's avonds kwam mijn broer met gezin (mijn neefje is alweer 16 en nichtje 18) en dat was ook erg gezellig. Zaterdag met zijn 4tjes gevierd met cadeaus en taart en balonnen en en en, fijn!

Gisteren had ik mijn vrienden uitgenodigd om te gaan lunchen en actief bezig zijn aan de M'veense plassen, dat was ook al top. Het restaurant had echt een fijne plek gereserveerd voor ons en alles versierd. Enorm leuke en lieve cadeaus gehad en gewoon zo fijn om al mijn vrienden bij elkaar te hebben zonder partner en kinderen. Ik ben gek op de serie Friends en een vriend heeft een tekening gemaakt met al mijn vrienden in Friends thema en de verhalen die bij ze opkomen als zij aan mij denken. Hij kan waanzinnig tekenen (verdient daar ook deels zijn geld mee) dus die krijgt een ereplek in huis.
We zijn gaan kano'en, suppen, pijl en boog schieten. Informeel en gezellig werd het daardoor.

Ik voelde me het hele weekend enorm jarig en echt hoe cliche ook erg gezegend met zulke lieve mensen om me heen.
Moest wel gisterenavond even afkicken van de aandacht. _O- Kon amper slapen ook.

Vandaag naar Geofort geweest met de oudste terwijl de jongste bij de opvang is. Aanrader! B vond het ook leuk, leuker dan verwacht en ook lekker rustig.
  maandag 20 juli 2020 @ 16:21:03 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194178125
Gefeliciteerd met je 40ste verjaardag Exode! Klinkt als een heerlijk weekend
  maandag 20 juli 2020 @ 19:41:03 #193
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194181182
Klinkt echt geweldig, Exode! Gefeliciteerd nog en heerlijk dat jullie er ook goed weer bij hadden (toch?). Op de leuke herinneringen kun je nog lekker lang teren!
in de haak.
pi_194182342
Gefeliciteerd exode! Klinkt inderdaad als een top verjaardag! *O*
  maandag 20 juli 2020 @ 21:03:52 #195
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194182580
Dat klinkt heerlijk, gefeliciteerd nog!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194182739
exode gefeliciteerd en het klinkt helemaal geslaagd.

Hier hebben ze vandaag een kindje van de bodem van het zwembad gehaald. Hij was uiteindelijk wel bij. Maar ik ben er wel van geschrokken.

[ Bericht 1% gewijzigd door F_r op 20-07-2020 21:24:04 ]
  maandag 20 juli 2020 @ 21:21:28 #197
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194182961
De jouwe? Of een autocorrect?

Hoe dan ook: fijn dat het goed afgelopen is!

[ Bericht 6% gewijzigd door Tink89 op 21-07-2020 10:23:25 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194183041
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:21 schreef Tink89 het volgende:
De jouwe? Of een meisje met autocorrect?

Hoe dan ook: fijn dat het goed afgelopen is!
Autocorrect.
Die van ons gelukkig niet. Die hebben ook hun zwemdiploma's dat is geen garantie natuurlijk.
pi_194183089
Gefeliciteerd exode! Klinkt als een heel erg geslaagd feestweekend! *O*

F_r wat heftig! ;(
pi_194188149
Exode, dat klinkt als een geslaagd weekend!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_194205931
Man op werk, kinderen bij oma.
Winkelen zonder kinderen. *O*
Lunchen zonder kinderen. :Y)
Alleen zijn. :@ O+
  woensdag 22 juli 2020 @ 12:52:33 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194206373
Ik ben dit weekend met mijn zusje een weekendje weg geweest, dat had ze een half jaar geleden van haar zoons cadeau gekregen en toen veranderde in april helaas haar hele wereld....

Ik heb me wel een beetje aan de rol gehouden die haar vriendin normaal had bij weekendjes weg, want zij was kennelijk erg goed in het uitzoeken van goede hotels en dat is mij ook wel gelukt, verder heb ik een plaats uitgezocht waar we dingen konden doen die zij standaard deden bij een weekendje weg, en hebben we een bordspel gespeeld dat zij altijd speelden.

Het was een erg geslaagd weekend, we hadden van tevoren even overlegd of we met de trein (hotel tegenover station), haar auto of onze auto zouden gaan, en dat werd dus onze cabrio; lekker route touristique open gereden, er ruim 2½ uur over gedaan (vanuit midden Nederland) ex onze late lunch picknickstop ergens bij een weiland waar een vennetje in was en waar koeien stonden, compleet met hek, alleen postbode Siemen ontbrak nog :')

Het was al met al een erg leuk weekend en we hebben besloten dat we dat vaker moeten doen, wat wel heel leuk is want zo'n geweldige band hadden we eigenlijk nooit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 13:10:29 #203
5428 crew  miss_sly
pi_194206694
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 12:52 schreef Leandra het volgende:
Ik ben dit weekend met mijn zusje een weekendje weg geweest, dat had ze een half jaar geleden van haar zoons cadeau gekregen en toen veranderde in april helaas haar hele wereld....

Ik heb me wel een beetje aan de rol gehouden die haar vriendin normaal had bij weekendjes weg, want zij was kennelijk erg goed in het uitzoeken van goede hotels en dat is mij ook wel gelukt, verder heb ik een plaats uitgezocht waar we dingen konden doen die zij standaard deden bij een weekendje weg, en hebben we een bordspel gespeeld dat zij altijd speelden.

Het was een erg geslaagd weekend, we hadden van tevoren even overlegd of we met de trein (hotel tegenover station), haar auto of onze auto zouden gaan, en dat werd dus onze cabrio; lekker route touristique open gereden, er ruim 2½ uur over gedaan (vanuit midden Nederland) ex onze late lunch picknickstop ergens bij een weiland waar een vennetje in was en waar koeien stonden, compleet met hek, alleen postbode Siemen ontbrak nog :')

Het was al met al een erg leuk weekend en we hebben besloten dat we dat vaker moeten doen, wat wel heel leuk is want zo'n geweldige band hadden we eigenlijk nooit.
Wat fijn Leandra, dat jullie dat samen hebben gedaan en dat het leuk was. Zal ook best lastig geweest zijn, kan ik me voorstellen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 22 juli 2020 @ 13:18:24 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194206804
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat fijn Leandra, dat jullie dat samen hebben gedaan en dat het leuk was. Zal ook best lastig geweest zijn, kan ik me voorstellen.
Ja, dat was het aan de ene kant ook wel, aan de andere kant helemaal niet, het was haar weekend en ik heb me in de rol geschikt waarvan ik het idee kreeg dat zij het verwachte.
Ze had wel al direct aangegeven van "zij zocht altijd een hotel uit, dus dat zul jij moeten doen, we deden altijd dit en dat, en speelden altijd bordspel X". Ik heb dus wel een plaats uitgezocht waar "dit en dat" een optie was.
Zij had het bordspel meegenomen en een en ander ging eigenlijk vanzelf.
Zelfs het soort restaurant waar we gegeten hebben paste in hun patroon (was inmiddels een soort running gag).

En misschien is het ook wel makkelijker dat ze mij als soort van substitute kan gebruiken, dat lijkt me veel verstandiger dan dat ooit een nieuwe relatie in die rol moet gaan zitten. Met mij kan ze dat soort dingen immers blijven doen zonder dat ik daar een "nooit goed genoeg" gevoel aan overhoud.

Het kan ook wel zijn dat het slijt hoor en er dan minder behoefte is een weekendje weg zo in te vullen, maar als dat niet zo is dan lijkt je zus me een handiger persoon voor die rol dan een eventuele nieuwe partner.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194206835
Dank voor de felicitaties :)

Oh heerlijk Venco! Wij zijn morgen dus kinderloos, maar ook planloos nog.

Fijn Leandra.
  woensdag 22 juli 2020 @ 13:22:49 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194206869
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:20 schreef exode het volgende:
Dank voor de felicitaties :)

Oh heerlijk Venco! Wij zijn morgen dus kinderloos, maar ook planloos nog.

Fijn Leandra.
Jij nog gefeliciteerd met je verjaardag, fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 13:22:56 #207
5428 crew  miss_sly
pi_194206871
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat was het aan de ene kant ook wel, aan de andere kant helemaal niet, het was haar weekend en ik heb me in de rol geschikt waarvan ik het idee kreeg dat zij het verwachte.
Ze had wel al direct aangegeven van "zij zocht altijd een hotel uit, dus dat zul jij moeten doen, we deden altijd dit en dat, en speelden altijd bordspel X". Ik heb dus wel een plaats uitgezocht waar "dit en dat" een optie was.
Zij had het bordspel meegenomen en een en ander ging eigenlijk vanzelf.
Zelfs het soort restaurant waar we gegeten hebben paste in hun patroon (was inmiddels een soort running gag).

En misschien is het ook wel makkelijker dat ze mij als soort van substitute kan gebruiken, dat lijkt me veel verstandiger dan dat ooit een nieuwe relatie in die rol moet gaan zitten. Met mij kan ze dat soort dingen immers blijven doen zonder dat ik daar een "nooit goed genoeg" gevoel aan overhoud.

Het kan ook wel zijn dat het slijt hoor en er dan minder behoefte is een weekendje weg zo in te vullen, maar als dat niet zo is dan lijkt je zus me een handiger persoon voor die rol dan een eventuele nieuwe partner.
Zeker! Fijn dat het zo voelt en dat jullie iets nader tot elkaar zijn gekomen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 22 juli 2020 @ 13:26:32 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194206933
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zeker! Fijn dat het zo voelt en dat jullie iets nader tot elkaar zijn gekomen.
Ja, nou was dat sowieso al zo sinds het overlijden van haar vriendin, dus dat scheelde.
Maar goed, onze onderlinge afstand maakte het aan de andere kant ook niet heel logisch dat ik daar direct naartoe zou gaan, terwijl dat wel als heel logisch voelde en ook heel goed gewerkt heeft.
Jammer dat er soms eerst zulke dingen moeten gebeuren, want dat had dus al veel eerder gekund :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194206947
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 17:07 schreef amaranta het volgende:
Deze schijnt ook leuk te zijn
https://kabonk.nl/
nav jouw tip ben ik hier afgelopen maandag met mijn kinderen geweest... Idd hartstikke leuk!!!
Die 7 verdiepingen is een klein beetje overdreven, zijn eigenlijk 7 halve verdiepingen, maar het is wel heel leuk opgezet, lekker groot en veel te doen O+
pi_194208285
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:27 schreef Shandaly het volgende:

[..]

nav jouw tip ben ik hier afgelopen maandag met mijn kinderen geweest... Idd hartstikke leuk!!!
Die 7 verdiepingen is een klein beetje overdreven, zijn eigenlijk 7 halve verdiepingen, maar het is wel heel leuk opgezet, lekker groot en veel te doen O+
Ik onthoud hem ook even. Onze kinderen zijn ongeveer even oud dus dan zal het voor die van mij ook leuk zijn.
  woensdag 22 juli 2020 @ 15:41:01 #211
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194208421
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:27 schreef Shandaly het volgende:

[..]

nav jouw tip ben ik hier afgelopen maandag met mijn kinderen geweest... Idd hartstikke leuk!!!
Die 7 verdiepingen is een klein beetje overdreven, zijn eigenlijk 7 halve verdiepingen, maar het is wel heel leuk opgezet, lekker groot en veel te doen O+
Ah top!
Met de hele grote glijbaan van boven naar beneden toch?
pi_194208544
Volgens mij gaan de glijbanen niet van helemaal boven tot helemaal beneden, maar ze zijn wel hoog!
Die gele wokkelglijbanen vonden ze het minst leuk trouwens... werd je veel te statisch van ;) Maar de trampolines, en met name het springspelletje wat je daar kon doen was zwaar favoriet
pi_194208574
Zo dan, mijn moeder is vandaag opgelicht (via de bekende weg van Whatsapp) voor ¤4000,- :'( Al haar spaargeld heeft ze onder haar matras vandaan gehaald en naar de bank gebracht, om het vervolgens over te maken naar iemand die zich voordeed als mij. Geen verzekering die hier iets mee kan en de bank kan ook niet helpen, want ze heeft het zelf over gemaakt. Ik vind het zo sneu :'(
pi_194208646
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 15:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
Zo dan, mijn moeder is vandaag opgelicht (via de bekende weg van Whatsapp) voor ¤4000,- :'( Al haar spaargeld heeft ze onder haar matras vandaan gehaald en naar de bank gebracht, om het vervolgens over te maken naar iemand die zich voordeed als mij. Geen verzekering die hier iets mee kan en de bank kan ook niet helpen, want ze heeft het zelf over gemaakt. Ik vind het zo sneu :'(
Ach jeetje :'(. Wat sneu voor je moeder!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_194208755
Wat erg. Ze zijn ook zo doortrapt
pi_194208811
och wat erg!
pi_194208842
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 15:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
Zo dan, mijn moeder is vandaag opgelicht (via de bekende weg van Whatsapp) voor ¤4000,- :'( Al haar spaargeld heeft ze onder haar matras vandaan gehaald en naar de bank gebracht, om het vervolgens over te maken naar iemand die zich voordeed als mij. Geen verzekering die hier iets mee kan en de bank kan ook niet helpen, want ze heeft het zelf over gemaakt. Ik vind het zo sneu :'(
Oh wat erg!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 22 juli 2020 @ 16:38:33 #218
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194209071
Wat ontzettend zielig, MevrouwCactus. Echt zo'n gemene rotstreek. En wat moet ze zich ellendig voelen.
in de haak.
pi_194209441
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 16:38 schreef trui het volgende:
Wat ontzettend zielig, MevrouwCactus. Echt zo'n gemene rotstreek. En wat moet ze zich ellendig voelen.
Ze kwam hier net even naartoe gefietst. Ze voelt zich heel erg rot. Ze heeft de berichtjes laten lezen en ze waren wel overtuigend, moet ik zeggen. Het is goed gespeeld door de oplichters. Mijn moeder is wel redelijk nuchter, gaat vanavond een goede borrel drinken en dan maar kijken of ze kan slapen.
Ik zei al: ik ga wel een crowdfunding starten voor je, om misschien iets van je spaargeld terug te krijgen. Daar ging ze nog even over nadenken. Ik weet anders ook niet hoe ik haar kan helpen. Echt zo erg dit :{
pi_194209487
Oh daar word ik toch zo pissig van! Hoe kun je je als goedgelovende mens daar nou tegen wapenen :'(
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:29:45 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194209609
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 15:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
Zo dan, mijn moeder is vandaag opgelicht (via de bekende weg van Whatsapp) voor ¤4000,- :'( Al haar spaargeld heeft ze onder haar matras vandaan gehaald en naar de bank gebracht, om het vervolgens over te maken naar iemand die zich voordeed als mij. Geen verzekering die hier iets mee kan en de bank kan ook niet helpen, want ze heeft het zelf over gemaakt. Ik vind het zo sneu :'(
Verdomme :(
Asociale hufters zijn het ook.... :r
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:32:14 #222
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194209644
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh daar word ik toch zo pissig van! Hoe kun je je als goedgelovende mens daar nou tegen wapenen :'(
Nou dit hè ;(.
En ik ga NU mijn moeder een app sturen om haar hiervoor te waarschuwen.

Sterkte MwCactus :*.

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 22-07-2020 17:37:50 ]
KuikenGuppy
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:35:20 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194209678
Het stoort me trouwens vooral dat mensen die dat overkomt door de bank al worden afgescheept met "zelf overgemaakt, kunnen we niets mee".
Neem dan verdorie de gegevens op om het banknummer waarnaar het is overgemaakt te blacklisten.
En adviseer mensen aangifte te doen.

Mensen die de scam hebben voorkomen kunnen geen aangifte doen omdat er nog geen sprake is van een misdrijf, maar dat zou betekenen dat je bij een voldongen feit wel aangifte kunt doen.
Dat zou ik ook gewoon doen, ze zoeker maar uit in welke telefoon de simkaart zat die gebruikt werd, dan kan de telefoon met die IMEIcode wellicht getraceerd worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:37:33 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194209705
Gebruik overigens dit verhaal ook om je kinderen er op te wijzen dat ze niet even hun bankrekening moeten uitlenen aan iemand, voor dit soort scams worden ook betaalrekeningen van kinderen gebruikt, en je 12-jarige vindt het misschien wel heel fijn iemand te "helpen" die "een probleem heeft" en daar dan ook nog ¤ 100,= beloning voor krijgt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194209723
Aangifte moet je sowieso doen. Ik heb net aangifte gedaan van een malefiede webshop, online. Doodsimpel, je kan screenshots uploaden van de transactie enzo.

En idd, ik ga mn tante ook even informeren. Die zou hier ook in kunnen tuinen. ;(
pi_194209726
Dat is geen misselijk bedrag, zeg. Wat een kutzakken die dit geflikt hebben. ;(
Sterkte en wellicht kunnen jullie wat terugkrijgen via crowdfunding.
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:40:05 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194209741
Toen wij pas bij mijn schoonvader waren moesten wij hem zelf een betaalverzoek sturen (iets voorgeschoten), toen heb ik ook wel gezorgd dat je vanuit whatsapp niet direct naar de bankieren app ging en ook uitgelegd dat ik dat bewust zo instelde, omdat hij dan altijd moest nadenken over een keuze als zijn telefoon vraagt "browser of app" en "alleen deze keer of altijd".

Op het moment dat hij die pop-up krijgt betekent het dus dat hij heel goed moet gaan nadenken over wat er gaande is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:44:17 #228
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194209787
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:40 schreef Leandra het volgende:
Toen wij pas bij mijn schoonvader waren moesten wij hem zelf een betaalverzoek sturen (iets voorgeschoten), toen heb ik ook wel gezorgd dat je vanuit whatsapp niet direct naar de bankieren app ging en ook uitgelegd dat ik dat bewust zo instelde, omdat hij dan altijd moest nadenken over een keuze als zijn telefoon vraagt "browser of app" en "alleen deze keer of altijd".

Op het moment dat hij die pop-up krijgt betekent het dus dat hij heel goed moet gaan nadenken over wat er gaande is.
Goeie tip! Ga ik ook doen als we volgende week bij mijn ouders zijn.
KuikenGuppy
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:44:22 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194209788
Wij dachten trouwens ruim een jaar geleden dat we de scam andersom kregen:
N kreeg een appje van een onbekend nummer met "Hi N. ik heb een nieuwe telefoon, dit is mijn nieuwe nummer, groetjes mama"
We dachten serieus even dat iemand probeerde ons te scammen, dus toen heeft hij zijn ouders maar even op de vaste lijn gebeld :D

Met een hele voorraad hoogbejaarde ouders is dat alleen al reden om een vaste lijn te blijven houden; dan kunnen ze altijd op de vaste lijn bellen om dit soort dingen te checken.

We hebben mijn schoonvader overigens ook geadviseerd om, in geval van een mogelijke scampoging, te vragen hoe het met zijn kleindochter is.... die heeft hij namelijk niet.
Vragen hoe het met Marieke is zal ook prima werken, geen van zijn zoons heeft immers een relatie met Marieke.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:46:16 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194209812
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Goeie tip! Ga ik ook doen als we volgende week bij mijn ouders zijn.
En laat ze vragen naar een kleinkind dat ze niet hebben ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:51:44 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194209877
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

En laat ze vragen naar een kleinkind dat ze niet hebben ;)
Oh! Mega goeie tip! :D
KuikenGuppy
pi_194209921
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:38 schreef vencodark het volgende:
Dat is geen misselijk bedrag, zeg. Wat een kutzakken die dit geflikt hebben. ;(
Sterkte en wellicht kunnen jullie wat terugkrijgen via crowdfunding.
Thanks. En iedereen bedankt voor de gedeelde verontwaardiging. Dat helpt mij dan wel weer.

Mocht iemand een euro willen doneren:gf.me/u/yhkknj
pi_194209931
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

En laat ze vragen naar een kleinkind dat ze niet hebben ;)
Dit is echt heel slim ja!
pi_194211022
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

En laat ze vragen naar een kleinkind dat ze niet hebben ;)
Ja of een fictieve naam van een fictief kind noemen.

Dat heb ik met mijn moeder afgesproken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_194211052
Oh en er is ook nog een andere soort oplichting

Ze bellen en je krijgt in beeld te zien dat het de bank is. Dan beginnen ze een verhaal over een discutabele transactie naar het buitenland en dat je je geld per direct veilig moet stellen.

Hang op en bel zelf je bank.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_194212177
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 15:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
Zo dan, mijn moeder is vandaag opgelicht (via de bekende weg van Whatsapp) voor ¤4000,- :'( Al haar spaargeld heeft ze onder haar matras vandaan gehaald en naar de bank gebracht, om het vervolgens over te maken naar iemand die zich voordeed als mij. Geen verzekering die hier iets mee kan en de bank kan ook niet helpen, want ze heeft het zelf over gemaakt. Ik vind het zo sneu :'(
Oh hè bah. Echt zo vervelend ;(
De vader van een vriendin van mij heeft dit laatst ook gedaan. De oplichters typten ook echt zoals zij. Zo’n lage streek is het :(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 22 juli 2020 @ 20:18:20 #237
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194212341
Succes MevrC en sterkte voor je moeder
pi_194212580
Nee wat naar mevrC, wat een rotstreek. Sterkte voor je moeder!
pi_194213079
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:08 schreef Vicky het volgende:
Oh en er is ook nog een andere soort oplichting

Ze bellen en je krijgt in beeld te zien dat het de bank is. Dan beginnen ze een verhaal over een discutabele transactie naar het buitenland en dat je je geld per direct veilig moet stellen.

Hang op en bel zelf je bank.
Een kennis van mij is zo 30.000 euro verloren ;(
pi_194213097
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:56 schreef DorothyGale het volgende:

[..]

Een kennis van mij is zo 30.000 euro verloren ;(
Oh wow, wat een bedrag zeg!
pi_194215241
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:37 schreef Leandra het volgende:
Gebruik overigens dit verhaal ook om je kinderen er op te wijzen dat ze niet even hun bankrekening moeten uitlenen aan iemand, voor dit soort scams worden ook betaalrekeningen van kinderen gebruikt, en je 12-jarige vindt het misschien wel heel fijn iemand te "helpen" die "een probleem heeft" en daar dan ook nog ¤ 100,= beloning voor krijgt.
Een achterneefje van mij is door zo’n geintje een paar jaar geleden flink in de problemen gekomen. Op dat moment zag hij er geen kwaad in, maar zit nu wel met een strafblad... Nu gaat het gelukkig prima met hem hoor, maar was echt een drama destijds.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 22 juli 2020 @ 23:19:19 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194215615
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Een achterneefje van mij is door zo’n geintje een paar jaar geleden flink in de problemen gekomen. Op dat moment zag hij er geen kwaad in, maar zit nu wel met een strafblad... Nu gaat het gelukkig prima met hem hoor, maar was echt een drama destijds.
Kan me voorstellen, wij zaten er net over te denken om een betaalrekening voor onze 9-jarige te openen zodat we zijn zakgeld gewoon automatisch kunnen overmaken, daar weer de helft van naar zijn spaarrekening kan worden gestort en hij met digitaal geld om kan leren gaan, maar dit soort dingen vind ik echt zorgwekkend.

Als het al gebeurt dan zal hij zelf voorlopig iig niet mobiel- of internetbankieren, maar ik overweeg zelfs of ik dan niet gewoon een melding moet instellen als er iets op zijn rekening gestort wordt dat niet van een van onze rekeningen komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 juli 2020 @ 08:10:40 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194217533
@Leandra Wat fijn van dat tripje met je zus. :*

@MevrouwCactus Wat sneu zeg!
***
pi_194217557
Wij hebben tegen onze ouders gezegd dat als ze zulke berichten krijgen, ze niks moeten overmaken voor ze ons ook daadwerkelijk gesproken hebben...
Laatst een kennis die kreeg ook een whatsappje van haar dochter, dacht ze.
Het leek zo echt dat ze de bankapp al bijna open had. Gelukkig toen wel dochter kunnen bereiken en niks overgemaakt.
Bah bah bah, dat er mensen zijn die op zo'n manier misbruik maken van anderen, gatver.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 23 juli 2020 @ 08:27:53 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194217632
ik heb mijn ouders ook nog maar eens gewaarschuwd en gezegd dat ik ze zoiets nooit alleen maar via whatsapp zou vragen.
in de haak.
pi_194218959
Ah mevrouwcactus, wat een rot streek zeg. En een flink bedrag :(

Bij mijn ouders hadden ze het inderdaad ook geprobeerd een paar maanden terug. Daar vielen ze door de mand vanwege het slechte taalgebruik. Overigens mijn ouders begonnen ook over ‘Kees’. Een naam die verder in de familie niet voor komt, maar daar werd wel op een slinkse manier overheen ‘geluld’ en het onderwerp vermeden. Dus daarin zijn ze ook wel slinks.

Wel echt trieste lui die dat doen. En inderdaad een goed idee om ook de jeugd te waarschuwen niet hun rekening uit te lenen voor dit soort dingen.. al zullen ze dat ook wel heel positief brengen die oplichters..
  donderdag 23 juli 2020 @ 11:13:24 #247
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194219543
Over dingen waar je dus geen zin in hebt.... maar toch maar (voor de lieve vrede?) doet...

Mijn schoonmoeder zaterdag is jarig, en we gaan lunchen. Tot zover prima. Maar nu appte ze gisteren en heeft ze dus een fotograaf geregeld voor een family shoot.
Als ik ergens wel een schurfthekel aan heb dan zijn het wel fotoshoots.
En al helemaal de happy family shoots met van die foto’s waarbij iedereen op elkaar gestapeld ligt. (Sorry als ik iemand beledig die dit wel geweldig vindt)
Dus, nu zaterdag zo een stomme shoot. En afgelopen januari hebben we ook al zo’n stomme shoot gedaan met haar. Maar nu heeft Schoonbroer een (nieuwe) partner en moeten dus alle foto’s opnieuw ofzo??


We hebben denk al 4 of 5 fotoshoots met haar gedaan in de afgelopen jaren. En steeds laat ze een foto mega uitvergroten voor in de woonkamer, en daarna moet de shoot opnieuw omdat SB wéér een nieuwe partner heeft.

Maargoed. Ook lullig om niet op de foto te gaan. Dus we doen het maar.
En ja. Ik weet dat ik ook (bot kan zijn en) nee kan zeggen. Maar hier kan ik me nog enigszins toe zetten...
pi_194219557
Wat zijn jullie allemaal lief zeg O+ Dank jullie wel!
  donderdag 23 juli 2020 @ 11:15:14 #249
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194219566
Ik heb mijn moeder ook maar even gewaarschuwd. Maar ik app altijd in een andere taal met haar. Dus een scammer die haar in het nl benaderd valt zo door de mand
  donderdag 23 juli 2020 @ 11:16:12 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_194219582
Moeten jullie dan ook allemaal in jeans en wit shirt? :9~
disclaimer
  donderdag 23 juli 2020 @ 11:19:17 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194219627
Ik heb ook een pokke-hekel aan zulke shoots, in 2000 bijna de afspraak niet nagekomen :@
Daar is overigens wel een van de leukste foto's ooit van mijn zoon en mij gemaakt :D

Maar nou komt het ergste... nu ben ik zelf oma en los van het feit dat ik een leuke foto van mijn kleinzoon aan de muur wil, geloof ik dat ik zo'n fotoshoot met mijn eigen volgende generatie gezin ook wel leuk zou vinden :') :@ :@ :@ :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 juli 2020 @ 11:20:57 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194219648
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 11:16 schreef SQ het volgende:
Moeten jullie dan ook allemaal in jeans en wit shirt? :9~
Brrrrr :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 juli 2020 @ 11:21:19 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194219656
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 11:16 schreef SQ het volgende:
Moeten jullie dan ook allemaal in jeans en wit shirt? :9~
In geen 100 jaar.
Bij de shoot van januari moesten we dus op elkaar stapelen. En daar heb ik echt mijn grens getrokken.
Ik ga niet op de grond liggen.
  donderdag 23 juli 2020 @ 11:22:46 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194219674
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 11:21 schreef amaranta het volgende:

[..]

In geen 100 jaar.
Bij de shoot van januari moesten we dus op elkaar stapelen. En daar heb ik echt mijn lijn getrokken.
Ik ga niet op de grond liggen.
Oh darn, dat stapelen was serieus? :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 juli 2020 @ 11:25:17 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_194219712
Ik vind ook nog wel een verschil zitten tussen dit:


Of zoiets:



Van die eerste krijg ik echt nare jeuk, de tweede trek ik nog wel ;)
disclaimer
  donderdag 23 juli 2020 @ 11:27:19 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_194219749
De stapel is inderdaad nog wel de grootste gruwel :')

disclaimer
  donderdag 23 juli 2020 @ 11:28:22 #257
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194219768
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 11:25 schreef SQ het volgende:
Ik vind ook nog wel een verschil zitten tussen dit:

[ afbeelding ]
Of zoiets:

[ afbeelding ]

Van die eerste krijg ik echt nare jeuk, de tweede trek ik nog wel ;)
Die hebben we dus ook, met de benen in elkaar gehaakt.
  donderdag 23 juli 2020 @ 11:29:11 #258
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194219788
Maar mijn neefje van 15 zei ook ik wil best op de foto maar ik ga absoluut niet op elkaar liggen. Dus ik was gelukkig niet de enige met weerstand
  donderdag 23 juli 2020 @ 11:33:13 #259
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194219855
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 11:25 schreef SQ het volgende:
Ik vind ook nog wel een verschil zitten tussen dit:

[ afbeelding ]
Of zoiets:

[ afbeelding ]

Van die eerste krijg ik echt nare jeuk, de tweede trek ik nog wel ;)
Waar je de eerste foto vandaan hebt daar zijn we trouwens dus geweest in januari.
  donderdag 23 juli 2020 @ 11:48:50 #260
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194220129
In de buitenlucht een beetje een losse shoot gaat nog wel. Maar die vreselijke studio foto's in zogenaamd leuke spontane houdingen :r
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194220386
Wij hebben dat 2 jaar geleden ook gedaan.
Mijn moeder wilde dat graag dus kinderen + aanhang erop. Was buiten in het park.
Maar dan mag je weer geen zwart aan. :N
En persoonlijk vond ik het jammer dat Z. nog zo jong was dat ze voornamelijk slapend op de foto staat.
De foto’s waren wel redelijk geslaagd, maar door de lichtval heb ik nergens wenkbrauwen. :P
  donderdag 23 juli 2020 @ 12:02:04 #262
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194220393
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 11:48 schreef laziness het volgende:
In de buitenlucht een beetje een losse shoot gaat nog wel. Maar die vreselijke studio foto's in zogenaamd leuke spontane houdingen :r
Nog even gecheckt bij schoonmoeders. Het is dus inderdaad omdat mijn schoonbroer een nieuwe partner heeft. En die partner en haar kinderen moeten ook op de foto natuurlijk (bij haar aan de muur). Ik snap haar wel. Maar uit het verleden is gebleken dat de relaties van mijn schoonbroer het half jaar niet eens halen. Dus prima als mijn schoonmoeder weer een shoot wil betalen wederom. Maar deze relatie haalt de kerst ook niet. Zit je daar met je 200x100 uitvergroting aan de muur.

Wij hebben ook eens een foto op canvas gekregen van “the family” . Met dus zijn toenmalige vriendin erop. Toen hadden ze ook nog maar net een maand verkering. Ik had bij de shoot al twijfels of zij op de foto zou moeten, maar dat is uiteraard niet aan mij om te bepalen.
Maar ja, die foto konden ze dus toen ook van de muur halen en kon de shoot weer opnieuw.

Ach, als deze relatie uit gaat, dan hebben we in ieder geval de shoot van afgelopen januari nog.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 23 juli 2020 @ 12:02:58 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194220422
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:01 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben dat 2 jaar geleden ook gedaan.
Mijn moeder wilde dat graag dus kinderen + aanhang erop.
Maar dan mag je weer geen zwart aan. :N
En persoonlijk vond ik het jammer dat Z. nog zo jong was dat ze voornamelijk slapend op de foto staat.
De foto’s waren wel redelijk geslaagd, maar door de lichtval heb ik nergens wenkbrauwen. :P
Ik vind één fotoshoot ook niet erg. Maar dit wordt dus de 2de in nog geen half jaar tijd.
  donderdag 23 juli 2020 @ 12:03:45 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194220436
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:01 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben dat 2 jaar geleden ook gedaan.
Mijn moeder wilde dat graag dus kinderen + aanhang erop. Was buiten in het park.
Maar dan mag je weer geen zwart aan. :N
En persoonlijk vond ik het jammer dat Z. nog zo jong was dat ze voornamelijk slapend op de foto staat.
De foto’s waren wel redelijk geslaagd, maar door de lichtval heb ik nergens wenkbrauwen. :P
Wij hebben ook een shoot in het park gedaan. En ik had gewoon een zwarte jurk aan hoor.
pi_194220449
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:02 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik vind één fotoshoot ook niet erg. Maar dit wordt dus de 2de in nog geen half jaar tijd.
Dat begreep ik, ja. Zoiets moet geen gewoonte worden.
pi_194220464
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:03 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wij hebben ook een shoot in het park gedaan. En ik had gewoon een zwarte jurk aan hoor.
Ik weet ook niet waarom de fotografe dat verzoek had. Wellicht bang dat iedereen in het zwart komt?
pi_194220476
En zijn jullie wel van de zwangerschapsshoots?
Is namelijk ook niet mijn ding. Niet ten nadele van anderen hoor. :)
  donderdag 23 juli 2020 @ 12:06:48 #268
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194220486
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:05 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik weet ook niet waarom de fotografen dat verzoek had. Wellicht bang dat iedereen in het zwart komt?
Haha de grafstemming zat er bij ons wel in :')
  donderdag 23 juli 2020 @ 12:07:18 #269
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194220495
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:05 schreef vencodark het volgende:
En zijn jullie wel van de zwangerschapsshoots?
Is namelijk ook niet mijn ding. Niet ten nadele van anderen hoor. :)
Oh, die heb ik dus ook gedaan. De eerste was omdat de ex van mijn schoonbroer fotograaf was en dat had aangeboden. Dus die hebben we toen gedaan. En de tweede was via fok. Daar sta ik alleen op.
  donderdag 23 juli 2020 @ 12:29:28 #270
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_194220892
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:57 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Dit is echt heel slim ja!
Wat Ontzettend klote! Kan ze het nog proberen te storneren?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 23 juli 2020 @ 12:45:31 #271
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194221123
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:29 schreef Vlinder het volgende:

[..]

Wat Ontzettend klote! Kan ze het nog proberen te storneren?
Dat gaat alleen bij automatisch incasso's toch? Niet bij een zelf ingegeven overboeking.
Anders haalt iedereen zijn MP betaling terug achteraf.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 23 juli 2020 @ 12:47:21 #272
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194221149
amaranta, ik snap zowel je schoonbroer als schoonmoeder niet.
Zijn er nog meer broers/zussen? Want dan moeten jullie misschien massaal het eens aankaarten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194221175
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:29 schreef Vlinder het volgende:

[..]

Wat Ontzettend klote! Kan ze het nog proberen te storneren?
Nee, ze heeft het zelf over gemaakt dus dan kan dat niet meer.
Ze heeft (uiteraard) heel slecht geslapen (ik ook) en is nu bij een vriend voor wat afleiding.
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 12:51:16 #274
5428 crew  miss_sly
pi_194221200
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:05 schreef vencodark het volgende:
En zijn jullie wel van de zwangerschapsshoots?
Is namelijk ook niet mijn ding. Niet ten nadele van anderen hoor. :)
Ik wilde eigenlijk geen zwangerschapsshoot. Ik vond zwanger zijn niet leuk en mijn lichaam niet mooi. Waarom zou ik die vreselijke buik op de foto zetten?
Op advies van wat mensen hier toch gedaan, en nu achteraf zijn het toch wel dierbare foto's en zie ik ook wel dat ze mooi zijn. Maar goed, dit was meer therapeutisch in eerste instantie :)

Ik hou helemaal niet van fotoshoots, maar nu wil S zo graag ook eens met ons gezin een fotoshoot doen :D Dus ach, een keer moeten we er dan maar aan geloven, maar meerdere keren per jaar zou me ook echt te veel zijn.

@Amarante, dat op elkaar liggen, hoe zie ik dat dan met alle aanwezigen? Want je hebt het dus al sowieso over jouw gezin (dus jullie vier op elkaar?) en dan schoonbroer met nieuwe liefde (willen zij dat wel dan?) en dan schoonmoeder met schoonvader of zo? Ik kan me er zoo ontzettend niets bij voorstellen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 12:54:38 #275
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194221240
Amaranta, misschien moet er gewoon eens op zoek gegaan worden naar een nieuwe fotograaf, dit ziet er niet uit :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 23 juli 2020 @ 12:57:21 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_194221285
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:05 schreef vencodark het volgende:
En zijn jullie wel van de zwangerschapsshoots?
Is namelijk ook niet mijn ding. Niet ten nadele van anderen hoor. :)
Nee, want ik heb gewoon niet zo'n mooie buik als ik zwanger ben :')
Ik vind het bij anderen leuk, maar bij mezelf zou ik alleen maar die pondjes flappervet onderaan mijn buik zien. En mijn rugspek vanwege holle rug. Dus kan ik t maar beter niet doen.
disclaimer
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 13:01:43 #277
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194221345
Ik ga geen zwangerschapsshoot doen maar laat een beeldje maken van mijn torso. Een newborn shoot wil ik wel O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 23 juli 2020 @ 13:08:00 #278
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194221428
  donderdag 23 juli 2020 @ 13:08:58 #279
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194221448
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:54 schreef MaJo het volgende:
Amaranta, misschien moet er gewoon eens op zoek gegaan worden naar een nieuwe fotograaf, dit ziet er niet uit :')
Haha, geloof me, we hebben verschillende fotografen gehad de afgelopen jaren. Dit was wel bij far de ergste ja.
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 13:09:53 #280
5428 crew  miss_sly
pi_194221458
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:08 schreef amaranta het volgende:
[ afbeelding ]
No kidding, dat is echt een ding?
Dat zou ik ook weigeren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 23 juli 2020 @ 13:13:35 #281
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194221515
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

No kidding, dat is echt een ding?
Dat zou ik ook weigeren.
Het is een ding. Sowieso was mijn schoonmoeder niet meer overeind gekomen als ze dit gedaan had. Maar ja.
De hele shoot was echt ernstig.
Kijk nu opzij en duw elkaar weg.
Ga nu tegen de muur staan en ren hand in hand weg
Haak elkaars benen in elkaar.

Ik geloof dat we uiteindelijk een foto hebben waarbij we met zn vieren naast elkaar liggen. Maar op elkaar stapelen gelukkig niet.

Ik heb de uitvergrote canvas die mijn schoonmoeder aanbood in ieder geval afgeslagen.
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 13:21:27 #282
5428 crew  miss_sly
pi_194221651
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:13 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het is een ding. Sowieso was mijn schoonmoeder niet meer overeind gekomen als ze dit gedaan had. Maar ja.
De hele shoot was echt ernstig.
Kijk nu opzij en duw elkaar weg.
Ga nu tegen de muur staan en ren hand in hand weg
Haak elkaars benen in elkaar.

Ik geloof dat we uiteindelijk een foto hebben waarbij we met zn vieren naast elkaar liggen. Maar op elkaar stapelen gelukkig niet.

Ik heb de uitvergrote canvas die mijn schoonmoeder aanbood in ieder geval afgeslagen.
Afgrijselijk :X
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194221772
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:08 schreef amaranta het volgende:
[ afbeelding ]
O mijn God, dit is echt erg :{w
Sowieso jeuk als je kledingvoorschriften krijgt.. laat ieder gewoon aan doen waar hij zichzelf mooi of prettig in voelt.
Ik heb sowieso ook een hekel aan op de foto gaan. En zeker zo’n shoot. Vorig jaar een keer gedaan met m’n ouders en zus en de kinderen. En dat was het dan wel voor de komende tig jaar.
Oh ja en een jaar of wat geleden ook voor m’n schoonouders als cadeau.

Misschien een collage iets voor je schoonouders.. hoeft alleen je schoonbroer maar opnieuw op de foto steeds met nieuwe vriendin, en die kan dan weer gewisseld worden als het weer uit is.. :P
  donderdag 23 juli 2020 @ 13:43:06 #284
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194221954
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:30 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

O mijn God, dit is echt erg :{w
Sowieso jeuk als je kledingvoorschriften krijgt.. laat ieder gewoon aan doen waar hij zichzelf mooi of prettig in voelt.
Ik heb sowieso ook een hekel aan op de foto gaan. En zeker zo’n shoot. Vorig jaar een keer gedaan met m’n ouders en zus en de kinderen. En dat was het dan wel voor de komende tig jaar.
Oh ja en een jaar of wat geleden ook voor m’n schoonouders als cadeau.

Misschien een collage iets voor je schoonouders.. hoeft alleen je schoonbroer maar opnieuw op de foto steeds met nieuwe vriendin, en die kan dan weer gewisseld worden als het weer uit is.. :P
Mijn dochter had een mini canvas voor op haar kamer, en volgens mij heeft ze toen een sticker over de ex dr hoofd geplakt.


Dat is eigenlijk wel het beste. Inderdaad. Een collage. Ik zal het zaterdag voorstellen.
pi_194222302
Hahaha toevallig komt dit onderwerp langs. Sterkte met de zoveelste shoot Amaranta. En het verhaal over je zwager :') Beetje sneu wel.

Wij hebben net vanochtend een fotoshoot gedaan met ons drietjes. De shoot hadden we gekregen van mijn schoonouders tijdens de geboorte van M. Super leuk om hem nu bijna 2 jaar later in te wisselen. Ik ben dol op foto's O+

Wel respect voor de fotograaf, want M deed precies NIET wat ze wilde :D en toch liet ze tussendoor een hele toffe foto zien! We waren trouwens in het plaatselijke bos met zandverstuiving. Het licht vanochtend was ook prachtig.

Gelukkig geen stapelfoto's van ons.
pi_194222449
Ik heb 2 stapelfotos..
Beide op vakantie genomen door een fotograaf

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_194222450
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:08 schreef amaranta het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou weigeren, want Corona ^O^
  donderdag 23 juli 2020 @ 14:25:38 #288
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194222518
Mijn moeder probeert ons (6 kinderen, 3 aanhang, 4 kleinkinderen) al jaren samen op de foto te krijgen, maar op de een of andere manier lukt het nooit om een fotoshoot te plannen. Ik lever wel braaf elke paar maanden een nieuwe foto van prul aan, dat vindt ze wel leuk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 23 juli 2020 @ 14:38:37 #289
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194222680
Van een afstand is dit wel zeer vermakelijk kijkvoer, Amaranta. Maar sterkte ermee. Gaat de kindergeneratie niet protesteren langzamerhand?

Wij hebben al 35 jaar een jaarlijkse foto van de familie van mijn moeders zijde, en daar is nu een boekje van gemaakt. Dat is wel fantastisch hoor, om te zien hoe we allemaal groter worden.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194222963
Ha, toevallig! :D
Wij gaan binnenkort ook weer voor een shoot ja, maar gelukkig inderdaad niet zo 'georkestreerd'.

Gewoon buiten, en met een hele toffe fotograaf, waarvan we het werk al kennen O+

Hebben we inderdaad al 1 of 2x eerder gedaan (met mijn zus en haar gezin). En dan doen we een paar shots met z'n allen, voor onze ouders, en een paar per gezin, zodat die ook meteen voor de schoonouders kunnen :D

Bij schoonfamilie is het (gelukkig) geen optie, want daarmee kunnen we niet allemaal tegelijk bij elkaar komen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vicky: die vind ik wel tof hoor, die ziet er tenminste wel echt een beetje spontaan uit! :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 23 juli 2020 @ 15:03:53 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194223031
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:38 schreef Lemijn het volgende:
Van een afstand is dit wel zeer vermakelijk kijkvoer, Amaranta. Maar sterkte ermee. Gaat de kindergeneratie niet protesteren langzamerhand?

Wij hebben al 35 jaar een jaarlijkse foto van de familie van mijn moeders zijde, en daar is nu een boekje van gemaakt. Dat is wel fantastisch hoor, om te zien hoe we allemaal groter worden.
Dochter van 12 is heel boos op de foto gegaan en zoon van 10 staat op alle foto’s alsof hij spasmes heeft.
  donderdag 23 juli 2020 @ 15:04:29 #292
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194223044
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:18 schreef Vicky het volgende:
Ik heb 2 stapelfotos..
Beide op vakantie genomen door een fotograaf

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die is eigenlijk best leuk hoor
pi_194223134
Ik blijf sowieso niet plakken op foto's :P. Ik vind het vreselijk, daarom máák ik altijd de foto's.
Al maak ik met de zelfontspanner wel altijd een foto van ons drieën op vakantie, om per jaar het verschil te kunnen zien O+
pi_194224445
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:02 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nog even gecheckt bij schoonmoeders. Het is dus inderdaad omdat mijn schoonbroer een nieuwe partner heeft. En die partner en haar kinderen moeten ook op de foto natuurlijk (bij haar aan de muur). Ik snap haar wel. Maar uit het verleden is gebleken dat de relaties van mijn schoonbroer het half jaar niet eens halen. Dus prima als mijn schoonmoeder weer een shoot wil betalen wederom. Maar deze relatie haalt de kerst ook niet. Zit je daar met je 200x100 uitvergroting aan de muur.

Wij hebben ook eens een foto op canvas gekregen van “the family” . Met dus zijn toenmalige vriendin erop. Toen hadden ze ook nog maar net een maand verkering. Ik had bij de shoot al twijfels of zij op de foto zou moeten, maar dat is uiteraard niet aan mij om te bepalen.
Maar ja, die foto konden ze dus toen ook van de muur halen en kon de shoot weer opnieuw.

Ach, als deze relatie uit gaat, dan hebben we in ieder geval de shoot van afgelopen januari nog.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan je schoonmoeder niet een lijst met verschillende foto's doen, dan kan ze die van schoonbroer vervangen als de relatie veranderd en hoeven jullie niet allemaal steeds weer op de foto...
Hier is het ook wel eens voorgesteld, gelukkig nog niet ten uitvoer gebracht.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:08 schreef amaranta het volgende:
[ afbeelding ]
Die 2e dame rechtsonder heeft er ook veel zin in zo te zien... }:| hahaha.
Ik zou hier niet aan meewerken...

Met mijn eigen gezin een fotoshoot zou ik nog wel over na willen denken. Maar dan liever ergens in de natuur ofzo en niet al te geregisseerd.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_194224657
Ik hou van gezinsshoots O+ Volgende week staat er weer een gepland toevallig. Voordeel is wel dat het met een vriendin is, die heel ontspannen en ongedwongen foto's maakt. Zeker geen stapelfoto's. ;) En ik hecht sowieso best veel waarde aan mooie foto's.

Met de extended family zou ik het dan niet snel doen, dat wordt snel zo geposeerd en ongemakkelijk.
  donderdag 23 juli 2020 @ 17:01:11 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194224799
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:02 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik vind één fotoshoot ook niet erg. Maar dit wordt dus de 2de in nog geen half jaar tijd.
Bij ons is het ongeveer eens in de 15 jaar, sinds er kleinkinderen zijn, en de eerste keer was mijn oudste bijna 8 :D

Overigens hadden de kinderen van de man van mijn zusje toen (in 2000) ook een prominente rol in de foto's... meer dan de 3 eigen kleinkinderen, maar ja, dat zie je pas als je de foto's ziet :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 juli 2020 @ 17:10:58 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194224927
Wij hebben de laatste keer (2015) wel bewust ook nog foto's gemaakt met alleen bloedband erop (extra dus), leuk al die partners en dergelijke, maar de verkering van mijn neefje was ook een tijdje na die shoot alweer uit.

Overigens heeft mijn tante jarenlang tegen een voorgangster aan moeten kijken, want dat was de verkering van mijn oom bij de laatste familiefoto waar mijn oma nog op stond, en gezien ze na hun trouwen bij mijn opa in huis gingen wonen (en later het huis van hem kochten en hij bij hen inwoonde) heeft die foto daar het gros van hun huwelijk gestaan.
Het zou me niet eens verbazen als hij nog op dezelfde plek staat, en die tante is inmiddels al 9 jaar geleden overleden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194225272
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:03 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dochter van 12 is heel boos op de foto gegaan en zoon van 10 staat op alle foto’s alsof hij spasmes heeft.
Herkenbaar.

Ik wil nooit op foto’s en sta dus eigenlijk bijna nooit ergens op. Familie shoots ken ik gelukkig niet.
De kinderen zullen later vaak zeggen; waar was mama?

Ik heb wel een paar keer zo’n zelfde shoot gedaan met de kinderen alleen (met ladders en toestanden en opstapelen en weet ikveelwat) wat resulteerde in vaak boze gezichten op de foto.

Top :D

Maar je verhaal met de verschillende verkeringen van je schoonbroer en steeds nieuwe foto’s :')
  donderdag 23 juli 2020 @ 17:42:37 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194225448
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:18 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik zou weigeren, want Corona ^O^
Volgens mij is dat afgelast. Ik zie echt niemand zich er nog aan houden.
KuikenGuppy
pi_194225712
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 17:42 schreef Burdie het volgende:

[..]

Volgens mij is dat afgelast. Ik zie echt niemand zich er nog aan houden.
Klopt. We leven nu eenmaal in een cancel-cultuur, dus Corona is cancelled.
pi_194225715
En dicht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')