Haha hier ook zoiets gehad bij onze vorige vorige buren. Tot z’n oksel de vijver in.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 16:35 schreef SQ het volgende:
Mijn zoon van drie liep laatst zo de vijver in bij de buren. Doen ze ook maar 1 keer
Mijn zoon van 4 heeft nog geen zwemles, maar vind wel dat hij heel goed kan zwemmen. Voor corona waren we in het zwembad en waren we niet snel genoeg met hem z'n bandjes omdoen. We liepen het bad in en hij was zo enthousiast dat hij zo, hop het diepe bad in sprong. Dus de Duitser ook zo hop er achteraan. Hij dacht daarna nog steeds dat hij heel goed kon zwemmenquote:Op dinsdag 14 juli 2020 16:35 schreef SQ het volgende:
Mijn zoon van drie liep laatst zo de vijver in bij de buren. Doen ze ook maar 1 keer
Oh kennis van mij postte zoiets van zichzelf op Facebook met haar 2 jarig zoontje. Filmpje was er na nog geen uur weer vanaf. Denk dat ze ook wat over zich heen kreegquote:Op dinsdag 14 juli 2020 17:17 schreef Roomsnoes het volgende:
Hebben jullie dat filmpje gezien van die zweminstructeur? Die slingerde haar kind het water in, en ging er heeel rustig aan zelf eens achterna.
Monique van André Hazes kreeg volgens mij ook behoorlijk wat commentaar op de filmpjes van haar kind in het zwembad en bij zwemles (soortgelijke methode).quote:Op dinsdag 14 juli 2020 17:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Oh kennis van mij postte zoiets van zichzelf op Facebook met haar 2 jarig zoontje. Filmpje was er na nog geen uur weer vanaf. Denk dat ze ook wat over zich heen kreeg
Mijn zoon ook, die kon het eerste badje waar het doel was 'wennen om met je hoofd onder water te gaan' dus ook rustig overslaan.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:00 schreef mefke79 het volgende:
Ja en je zag het verschil bij het begin van de zwemlessen. De kinderen waren al watervrij en sprongen zo het bad in. En jongste was ook al gewend aan dat hesje, dat was ook fijn.
Over twee weken zitten we als het goed is op de camping, we kennen het bad daar al. Dus wij zetten de vouwwagen op en zij nemen een duik. Ze zijn 9 en bijna 11, nu vertrouw ik dat wel.
Ik vind het niet schokkend. Je ziet deze methode steeds vaker.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 17:17 schreef Roomsnoes het volgende:
Hebben jullie dat filmpje gezien van die zweminstructeur? Die slingerde haar kind het water in, en ging er heeel rustig aan zelf eens achterna.
Ik denk dat het meer de manier van gooien is waar mensen van schrikken. Het is meer smijten dan gooienquote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik vind het niet schokkend. Je ziet deze methode steeds vaker.
Doodsbedreigingen ook echt. Jezus mensen bemoei je lekker met jezelf. Ze staat er gewoon naast ffs.
Smijten? Ze houdt de baby boven het water en laat hem los?quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer de manier van gooien is waar mensen van schrikken. Het is meer smijten dan gooienMaar ze zal wel weten wat ze doet. Doodsbedreigingen gaan inderdaad te ver.
Dat is niet in elk zwembad zo. We hebben hier meerdere zwembaden in de buurt en bij eentje gaat alles vanaf het begin af aan met zwembandjes om. Die kinderen komen tijdens de hele les dus niet kopje onder. Ik heb daar echt met verbazing naar zitten kijken.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 18:54 schreef Clubsoda het volgende:
En bovendien trek je bij het reguliere babyzwemmen ook je baby onder water voor een aantal seconden en daar hoor je verder niemand over piepen. De baby's trouwens ook nieten vanaf een jaar of twee oefen je met zelfstandig van de kant springen, boven komen, omdraaien, naar de kant trappelen en eruit klimmen, zoveel mogelijk zonder hulp van ouders.
Jeetje, bandjes bij een baby? Past dat?quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:23 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat is niet in elk zwembad zo. We hebben hier meerdere zwembaden in de buurt en bij eentje gaat alles vanaf het begin af aan met zwembandjes om. Die kinderen komen tijdens de hele les dus niet kopje onder. Ik heb daar echt met verbazing naar zitten kijken.
Het andere bad doet inderdaad wat jij omschrijft, zonder drijfmiddelen maar gewoon met een volwassenen die ze zover begeleiden als nodig. Zoontje kreeg in het begin regelmatig een slok binnen omdat hij iets te enthousiast was maar leerde snel zijn grenzen. Ben benieuwd hoe het na de zomervakantie is als we eindelijk weer heen mogen.
Ow wauw. Zodra Bas zelfstandig loopt mogen we naar het volgende zwemuurtje, vanaf dan is het ook de bedoeling dat ze een beetje gaan leren hoe en wat als ze per ongeluk in het water belanden. hij is vaak genoeg al even kopje onder gegaan.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:23 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat is niet in elk zwembad zo. We hebben hier meerdere zwembaden in de buurt en bij eentje gaat alles vanaf het begin af aan met zwembandjes om. Die kinderen komen tijdens de hele les dus niet kopje onder. Ik heb daar echt met verbazing naar zitten kijken.
Het andere bad doet inderdaad wat jij omschrijft, zonder drijfmiddelen maar gewoon met een volwassenen die ze zover begeleiden als nodig. Zoontje kreeg in het begin regelmatig een slok binnen omdat hij iets te enthousiast was maar leerde snel zijn grenzen. Ben benieuwd hoe het na de zomervakantie is als we eindelijk weer heen mogen.
En je leert als ouder je kind vertrouwen. Je zag de echte paniek ouders ook afhaken na een aantal lessen. Bij ons ging oudste al van de grote glijbaan met ons toen ie de trap nog niet op kon lopen. En lol dat ie had. Als we dan eens ergens anders gingen zwemmen moest ie illegaal meequote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jeetje, bandjes bij een baby? Past dat?Hier was dat pas in het diepe gedeelte bij het kleuterzwemmen (voor 4-jarigen is dat, dat was voor het eerst zonder begeleiding). Tot die tijd alles met ouders inderdaad. Het fijne vind ik dat een kind daarbij zowel leert dat het niet onoverwinnelijk is in het water maar dat je ook veel contact hebt met elkaar.
Ik geloof daar ook niet in. Zeker niet zo jong. Doodsangsten zijn bijna altijd aangeleerd gedrag. Ik denk juist dat hele jonge baby's ontzettend instinctief reageren, dat zie je in die filmpjes ook. Hop meteen op de rug draaien. Prachtig.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk dat het maar de vraag is of de baby doodsangsten uitstaat.
Ik heb het ook over hele jonge babies jaquote:Op dinsdag 14 juli 2020 20:50 schreef Franny_G het volgende:
Ja, bij echt heel jonge kinderen is het anders, maar dat verandert. Ik weet niet of dat aangeleerd gedrag is. Angst is een instinctief iets en in dit geval toch ook niet onterecht? Ik vind heel jonge kinderen die vrijwel geen angst hebben bij het water juist best eng eigenlijk. Ik zag een tijdje terug in een zwembad gebeuren wat Jagar vertelt: een driejarig kind dat zo het diepe in sprong zonder bandjes.
Mijn zesjarige durft dat pas sinds een tijdje en ik vond het zelf als kind ook vreselijk eng om in het water te springen. Daar was niet een aanleiding voor. Geen nare ervaringen en ook geen enge verhalen. Integendeel, ik vond het heerlijk om in de zomer in de zee te spelen bijv. Maar terwijl andere kinderen al van de startblokken afdoken, ging ik nog met het trapje het water in. Tot de zwemjuf vond dat ik er maar doorheen moest en mij dwong van het startblok af te springen. Ik ben nooit meer vergeten hoe vreselijk bang ik was, mijn keel was helemaal dichtgeknepen. Ik kan niet uitleggen waarom. Dat was echt een soort doodsangst ja. Ik heb dat verder met niets zo gehad.
Ik werk op een subtropisch zwembad op een vakantiepark en ik luister echt wel naar wat de ouders denken wat hun kind kan en dat mogen ze me ook laten zien. Maar helaas schatten lang niet alle ouders hun kind goed in. Als een kind op zwemles zonder bandjes mag dan denken ze dat ze dat bij ons in de glijbanen ook kunnen (met stroming en dergelijke) en dan zullen ze echt drijfmiddelen aan moeten.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 21:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Beetje vertrouwen in het inzicht van de ouders is ook wel fijn..
Stroomversnellingen in het zwembad, hoe vaak dat ik daar kinderen uit het water heb moeten plukken. Ook kinderen met alle diploma’s, ze hebben vaak de kracht niet om zich boven water te houden. Zo leer je nog eens iets als 16jarige dat later nog van pas komt.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 21:50 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik werk op een subtropisch zwembad op een vakantiepark en ik luister echt wel naar wat de ouders denken wat hun kind kan en dat mogen ze me ook laten zien. Maar helaas schatten lang niet alle ouders hun kind goed in. Als een kind op zwemles zonder bandjes mag dan denken ze dat ze dat bij ons in de glijbanen ook kunnen (met stroming en dergelijke) en dan zullen ze echt drijfmiddelen aan moeten.
Als de ouders drijfmiddelen bij zich hebben vind ik dat normaal gezien helemaal prima hoor als het iets passend is.
Hebben ze niks bij zich hebben we bandjes te koop (kurkjes hebben we ook gehad maar die zijn prijstechnisch gewoon wat hoger dus werden weinig verkocht).
Dit geldt ook voor (sommige) kinderen met een buitenlands zwemdiploma, daar liggen de eisen een heel stuk lager. En dan kunnen ze zich wel redden in een instructiebad, maar bij glijbanen met stroming en een bad met ook nog veel andere mensen is toch een heel ander verhaal. En dat is lastig. En ook dat snap ik dat het voor de gast lastig is, maar ik ken “mijn” zwembad het best en weet wat kinderen moeten kunnen (en ze mogen het me altijd bewijzen hoor) maar ik kan gewoon persoonlijk aansprakelijk gesteld worden als er iets gebeurd, dus wil toch wel graag echt overtuigd zijn.
(Verder ben ik echt geen zure badjuf hoor)
Overigens vorig jaar ook een keer twee jongens gehad die kwamen zwemmen. Een had B diploma en de ander C. Meer dan een jaar niet gezwommen en ze konden het gewoon echt niet meer, maar dan ook écht niet.
De oudste die C had kon zich na een uur weer redelijk redden, maar die met B echt nog niet.
Klopt, stroomversnellingen zijn ook echt verraderlijk. Vooral omdat je er vaak ook slecht uit kunt ontsnappen. Ik heb de jongens met toen nog alleen A en B daar eens even voor de test in losgelaten in centerparcs. Ze konden het prima zelf vonden ze en wilden de door mij meegebrachte puddle jumpers niet aan. Het ging een seconde of 30 goed en toen begonnen ze het toch minder leuk te vinden. Resultaat: geen discussie meer hoeven voeren over dat die puddle jumpers écht nodig waren ondanks diploma A en B.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 22:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Stroomversnellingen in het zwembad, hoe vaak dat ik daar kinderen uit het water heb moeten plukken. Ook kinderen met alle diploma’s, ze hebben vaak de kracht niet om zich boven water te houden. Zo leer je nog eens iets als 16jarige dat later nog van pas komt.
Mee eens hoor. Alleen hier kwamen we al lang. De glijbaan is simpel, en daarna is de duikplank het spannendstequote:
Ze hebben daar geen echte babygroep dus niet die minibaby's maar wel de (bijna)dreumesen.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jeetje, bandjes bij een baby? Past dat?Hier was dat pas in het diepe gedeelte bij het kleuterzwemmen (voor 4-jarigen is dat, dat was voor het eerst zonder begeleiding). Tot die tijd alles met ouders inderdaad. Het fijne vind ik dat een kind daarbij zowel leert dat het niet onoverwinnelijk is in het water maar dat je ook veel contact hebt met elkaar.
Dat heb ik ook wel eens gehad maar dan met mijn broertje met epilepsie waarbij 1 op 1 toezicht noodzakelijk was. Bij het plaatselijke zwembad geen enkel probleem maar op vakantie wel gedoe mee gehad. Uiteindelijk is dat toen wel opgelost en bleek het vooral een reactie uit angst te zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 22:01 schreef Tink89 het volgende:
Edit: het stomste wat ik ooit heb meegemaakt was trouwens ook bij cp. Mijn zusje (was toen 17) mocht niet zwemmen met mijn pleegzusje van 4 ofzo in de zwemband, dat moest mijn moeder doen, want mijn zusje was geen volwassene. Mijn moeder kan niet zwemmen, is bang voor het diepe en durft niet van de glijbaan. Als er iets gebeurt, kan die m'n pleegzusje echt niet redden. Mijn zusje heeft haar reddend zwemmen diploma's en kon gewoon staan en m'n pleegzusje had een zwemband om. Ze waren onverbiddelijk. Met als resultaat dat m'n pleegzusje de eerste dag heel veel pierenbadje gezien heeft en m'n zus de volgende dag tegen een andere badmeester jokte dat ze 18 was.
Oh, dit heeft totaal niets met zwemmen te maken maar als moeder van een nu 19 jarige kan ik een boek schrijven over de overgang van 17 naar 18. En dan heb ik het over de bureaucratische regels en alles wat erbij komt kijken.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 22:01 schreef Tink89 het volgende:
.....en m'n zus de volgende dag tegen een andere badmeester jokte dat ze 18 was.
Omzetten zorgverzekering en duo...wat nog meer?quote:Op dinsdag 14 juli 2020 23:12 schreef lily het volgende:
[..]
Oh, dit heeft totaal niets met zwemmen te maken maar als moeder van een nu 19 jarige kan ik een boek schrijven over de overgang van 17 naar 18. En dan heb ik het over de bureaucratische regels en alles wat erbij komt kijken.
WTF. Kost je een jaar van je leven aan telefoontjes en ergernis.
Nee, 2 jaar (3).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |