Wat stond er wel in dan?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:03 schreef Hupje het volgende:
Kleuter kreeg een rapport zonder ook maar 1 woord specifiek over hem erin
Hier nog 1 week te gaan!
Ik ben nog nooit zo zen geweest in de laatste week voor de vakantieIk heb alles voor mijn klas op orde en omdat we niet op vakantie gaan (normaal gaan we vaak meteen de eerste zaterdag) hoef ik geen bagage in te pakken, huis op te ruimen, huisdieroppas te regelen enz.
Dat het zo'n speciale tijd was geweest met corona, met de online lessen via x (die waren voor de bovenbouw, niet voor de kleuters) en dat het zo fijn was dat iedereen nu weer naar school mocht. Knap gewerkt, kinderen en ouders, en nu een fijne vakantie.quote:
Schrijft die juf ook horoscopen? Want die zijn ook altijd zo algemeen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:45 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat het zo'n speciale tijd was geweest met corona, met de online lessen via x (die waren voor de bovenbouw, niet voor de kleuters) en dat het zo fijn was dat iedereen nu weer naar school mocht. Knap gewerkt, kinderen en ouders, en nu een fijne vakantie.
Ik zou juf wel attenderen op die fout.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:31 schreef Butterflower het volgende:
Hier ook een rapport. Normaal met een lijst smileys en een verhaaltje. De smileys stonden er niet bij, was van tevoren al vermeld. Wel een verhaaltje over wat ze graag doet in de klas, met wie ze graag speelt, wat goed gaat en wat nog wat beter kan en dat ze wat minder moet giechelen met haar vriendinnetjes als ze in de kring zitten![]()
Best uitgebreid dus.
Wel jammer dat de juf “je verteld” schrijft![]()
Anyway, groep 3 here we come
Voor een groep 1 rapport snap ik dat nog, voor groep 2 is het wel matig idd...quote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:45 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat het zo'n speciale tijd was geweest met corona, met de online lessen via x (die waren voor de bovenbouw, niet voor de kleuters) en dat het zo fijn was dat iedereen nu weer naar school mocht. Knap gewerkt, kinderen en ouders, en nu een fijne vakantie.
Echt he? Oudste krijgt vandaag haar examenuitslag. Waarvan niemand nog weet hoe die is berekend, maar wel bekend is dat ze als school niet hoger mochten scoren dan de groep van vorig jaar. Terwijl school kan aantonen dat deze groep gewoon heel erg slim is en zich zeg maar vanaf begin 5 VWO veel sneller heeft ontwikkeld dan de groep van vorig jaar. Hoewel ik denk dat ze zich nergens zorgen over hoeft te maken, doet ze dat toch wel een beetje. Ze had wat schoolexamens in de tijd vlak na mijn diagnose, en dat was natuurlijk niet een tijd waarin ze zich goed heeft kunnen concentreren. Juist die schoolexamens zijn nu belangrijker geworden.quote:
Wat is dit dan voor onzinquote:Op zondag 5 juli 2020 05:03 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Echt he? Oudste krijgt vandaag haar examenuitslag. Waarvan niemand nog weet hoe die is berekend, maar wel bekend is dat ze als school niet hoger mochten scoren dan de groep van vorig jaar.
Tja, dat dus... Kennelijk erg bang dat scholen de cijfers omhoog hebben geduwd. Hoewel dat volgens mij vrijwel onmogelijk was. In elk geval in ons geval waren vrijwel alle cijfers al ingeleverd en opgestuurd. En degenen die dat niet waren, worden toch gemodereerd.quote:
Wat een avontuur op dat tijdstipquote:Op zondag 5 juli 2020 08:45 schreef BE het volgende:
Ach, ik stond om 02.15 de woonkamer te dweilen, dus wat is vroeg...
Kat had muis mee naar binnen, eerst op slaapkamer v kind, dus beest naar beneden gejaagd, daar liet hij de muis los die achter de piano schoot.
En terwijl wij de piano verschoven ontplofte er spontaan een fles hugo.
Muis vluchtte goddank de tuin in even later.
Gelukkig is de muis weg. Jammer van de wijn.quote:Op zondag 5 juli 2020 08:45 schreef BE het volgende:
Ach, ik stond om 02.15 de woonkamer te dweilen, dus wat is vroeg...
Kat had muis mee naar binnen, eerst op slaapkamer v kind, dus beest naar beneden gejaagd, daar liet hij de muis los die achter de piano schoot.
En terwijl wij de piano verschoven ontplofte er spontaan een fles hugo.
Muis vluchtte goddank de tuin in even later.
Hopelijk toch een goede uitslagquote:Op zondag 5 juli 2020 05:03 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Echt he? Oudste krijgt vandaag haar examenuitslag. Waarvan niemand nog weet hoe die is berekend, maar wel bekend is dat ze als school niet hoger mochten scoren dan de groep van vorig jaar. Terwijl school kan aantonen dat deze groep gewoon heel erg slim is en zich zeg maar vanaf begin 5 VWO veel sneller heeft ontwikkeld dan de groep van vorig jaar. Hoewel ik denk dat ze zich nergens zorgen over hoeft te maken, doet ze dat toch wel een beetje. Ze had wat schoolexamens in de tijd vlak na mijn diagnose, en dat was natuurlijk niet een tijd waarin ze zich goed heeft kunnen concentreren. Juist die schoolexamens zijn nu belangrijker geworden.
Morgen, hoor ik netquote:Op zondag 5 juli 2020 10:29 schreef Nijna het volgende:
Spannend Gao, wanneer verwachten jullie de uitslag ongeveer?
Leuk! Hier was eerst een vermoeden van dyslexie uitgesproken, omdat het lezen zo enorm achterbleef op de rest. Maar tijdens de lockdown hebben we veel gelezen met hem (en zelf heeft hij ook ontdekt dat lezen leuk kan zijn) en de juffen waren verbaasd over de grote vooruitgangquote:Op zondag 5 juli 2020 14:58 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hebben ook alleen de citoscores gekregen, de rest van het rapport is niet ingevuld. Volgende week tienminutengesprek. Zoon is enorm vooruitgegaan op zijn drie-minuten-lezen; hij heeft tijdens de quarantaine het lezen ontdekt en las in twee maanden alle 14 delen van de serie Het leven van een loser uit. Dat is terug te zien
Koffie zit geen max aan hoor. Proost! Bakkie 3 hierquote:Op maandag 6 juli 2020 08:39 schreef exode het volgende:
Zo thuis met 6 jarig jochie, hij hoest zich een slag in de rondte en heeft daardoor ook niet zo goed geslapen dus heb mijnheer ziekgemeld op school.
Juul had ook weer een matige nacht, echt hoeveel koffie mag je drinken op 1 dag?
Ik heb een thermoskan gevuld...ik kan even door nu. Gelukkig vermaakt B zichzelf altijd aardig, de hele woonkamer ligt inmiddels bezaaid met Lego.quote:Op maandag 6 juli 2020 08:41 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Koffie zit geen max aan hoor. Proost! Bakkie 3 hier
Zo veel als nodig. Punt.quote:Op maandag 6 juli 2020 08:41 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Koffie zit geen max aan hoor. Proost! Bakkie 3 hier
Dat ligt eraan of die pauzes van vijf minuten aaneensluitend zijnquote:Op maandag 6 juli 2020 08:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zo veel als nodig. Punt.
Ik zit aan de thee, van te veel koffie krijg ik buikpijn en daar zit ik helemaal niet op te wachten. We hebben hier tandjesellende, dus prul is ineens ook weer wakker 's nachts. Proost...
Overigens is er ook geen max voor chocolade, aardbeien, keiharde muziek zodra je videomeeting voorbij is en pauzes van vijf minuten met je gezicht in de zon, toch?
Dat eerste (bij ziekte) is in strijd met de wet. Je werkgever mag geen vakantiedagen inhouden over de dagen die je ziek bent. Zie https://www.fnv.nl/werk-i(...)orden-op-je-vakantie en https://www.rijksoverheid(...)iedagen-heb-ik-rechtquote:Op maandag 6 juli 2020 10:17 schreef dezomervoorbij het volgende:
Mijn werkgever geeft aan dat op vakantie gaan op eigen risico is. Bij ziekte of vertraging kost dit vrije uren en worden deze dagen niet uitbetaald.
Mja dit kan altijd gebeuren. Niet alleen nu met covid.quote:Op maandag 6 juli 2020 10:17 schreef dezomervoorbij het volgende:
Mijn werkgever geeft aan dat op vakantie gaan op eigen risico is. Bij ziekte of vertraging kost dit vrije uren en worden deze dagen niet uitbetaald.
Oftewel: Gaan op eigen risico of annuleren met daarbij de kosten voor het volledige bedrag.
Weet wel dat ik nooit meer een half jaar van te voren een vakantie boek.
Goed om te weten. Dank!quote:Op maandag 6 juli 2020 10:21 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat eerste (bij ziekte) is in strijd met de wet. Je werkgever mag geen vakantiedagen inhouden over de dagen die je ziek bent. Zie https://www.fnv.nl/werk-i(...)orden-op-je-vakantie en https://www.rijksoverheid(...)iedagen-heb-ik-recht
Ja, en dat kan je de werkgever ook niet kwalijk nemen toch? Voor niks gaat de zon op en het zijn geen filantropische instellingen. Althans... de meeste organisaties niet.quote:Op maandag 6 juli 2020 10:51 schreef Leandra het volgende:
Overigens verwacht ik wel dat de werkgever ermee wegkomt als een gezinslid op vakantie ziek wordt en je daardoor in quarantaine moet.
Maar dat is logisch toch? De wet gaat alleen over ziekte van jou zelf tenslotte.quote:Op maandag 6 juli 2020 10:51 schreef Leandra het volgende:
Overigens verwacht ik wel dat de werkgever ermee wegkomt als een gezinslid op vakantie ziek wordt en je daardoor in quarantaine moet.
Ongelofelijk he?quote:Op maandag 6 juli 2020 10:52 schreef BE het volgende:
Mijn oudste is zojuist vertrokken op schoolkamp naar Texel.
Na de zomer gaat hij gewoon al naar de brugklas! Hoe dan? #stopdetijd
Dat zou ik liever niet doen op een camping in een tent.quote:Op maandag 6 juli 2020 10:53 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, en dat kan je de werkgever ook niet kwalijk nemen toch? Voor niks gaat de zon op en het zijn geen filantropische instellingen. Althans... de meeste organisaties niet.![]()
Voor de zekerheid je werklaptop mee op reis, dan kan je altijd remote nog wat doen.
Mensen hebben voor hun gevoel al 3 maand zomervakantie gehad. Denk toch dat dit een aparte zomer gaat worden wat dat betreft (werkgerelateerd).quote:Op maandag 6 juli 2020 11:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat zou ik liever niet doen op een camping in een tent.
Ik neem deze zomer nog een restant ouderschapsverlof op van 4 weken. Ik wilde er eigenlijk nog 2 weken vakantie aan vastplakken, zodat ik de hele zomervakantie met de kinderen vrij ben, maar nu lijkt dat opeens zo overbodig... We gaan 1 weekje naar Texel, dus ik zit 5 weken thuis met de kinderen thuis dan. Klinkt opeens zo lang en claustrofobisch. Plus dat het drukker is op mijn werk dan ik had gedacht van tevoren. De zomer is meestal heel rustig.
Nou zo voelt het hier anders niet hoorquote:Op maandag 6 juli 2020 11:06 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Mensen hebben voor hun gevoel al 3 maand zomervakantie gehad. Denk toch dat dit een aparte zomer gaat worden wat dat betreft (werkgerelateerd).
Niet? Ik heb ook veel gewerkt, maar toch was het een vreemde periode. Daarnaast in vrije tijd natuurlijk heel veel thuis gezeten.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:11 schreef laziness het volgende:
[..]
Nou zo voelt het hier anders niet hoor
Het voelt niet als vakantie nee. Verre van.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:12 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Niet? Ik heb ook veel gewerkt, maar toch was het een vreemde periode. Daarnaast in vrije tijd natuurlijk heel veel thuis gezeten.
Het is natuurlijk ook geen vakantie. Maar het was wel een vreemde tijd. Anders dan anders. Ofzo. Weet niet hoe ik het moet uitleggen haha.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Het voelde niet als vakantie nee. Verre van.
Dat het een vreemde tijd is zal ik niet ontkennen. Maar na zoveel thuis rond hangen heeft men nog sterker de behoefte om even weg te gaan denk ik. Of dat nou binnen NL of het buitenland is.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:14 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook geen vakantie. Maar het was wel een vreemde tijd. Anders dan anders. Ofzo. Weet niet hoe ik het moet uitleggen haha.
Dat denk ik idd ook wel. Toch echt even een andere omgeving.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat het een vreemde tijd is zal ik niet ontkennen. Maar na zoveel thuis rond hangen heeft men nog sterker de behoefte om even weg te gaan denk ik. Of dat nou binnen NL of het buitenland is.
Dat snap ik en zou ik ook doen geloof ik hoor, zeker bij kleintjes. Die varen gewoon lekker op structuur en regelmaat.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:14 schreef SQ het volgende:
Het was zeker geen vakantiegevoel nee.
Maar het heeft er wel degelijk voor gezorgd dat ik nu niet zes weken met mijn kinderen thuis wil gaan zitten, dat klopt. Dus die mogen gewoon 6 weken naar de vakantieopvang![]()
quote:Op maandag 6 juli 2020 11:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat het een vreemde tijd is zal ik niet ontkennen. Maar na zoveel thuis rond hangen heeft men nog sterker de behoefte om even weg te gaan denk ik. Of dat nou binnen NL of het buitenland is.
hahaha grapjas.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:06 schreef dezomervoorbij het volgende:
Mensen hebben voor hun gevoel al 3 maand zomervakantie gehad.
Wat is hier zo grappig aan?quote:
Fijn! Hopelijk geeft dat weer hernieuwde energiequote:Op maandag 6 juli 2020 11:20 schreef SQ het volgende:
Ik heb morgen gewoon een offsite met zes collega's![]()
![]()
Gewoon weer collega's zien na 4 maanden. Ik word er bijna emotioneel van.
Ik heb voor mijn gevoel de afgelopen maanden minstens zo hard gewerkt als voor de corona crisis, en zeker omdat dat voornamelijk vanuit thuis was, vond ik het vermoeiend omdat thuis en werk meer door elkaar liepen en ik daardoor ook 's avonds vaak nog aan werk heb gezeten (omdat ik overdag bijv. ook meer tijd kwijt was aan bestellen van boodschappen/ begeleiden van het schoolwerk van de kinderen). Dit hoor ik ook veel om mij heen, en nee, dat voelt verre van vakantie-achtig, dus ik vind je aanname dat veel mensen het wel als 3 maanden vakantie hebben ervaren nogal bizar.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:24 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Wat is hier zo grappig aan?
Ik snap uiteraard dat er ook heel veel mensen ontzettend hard hebben moeten werken.
Daar ben ik er zelf ook een van.
Echter heb ik in m'n vrije tijd heel veel tijd besteed aan en met mijn gezin. Meer dan ik normaal zou doen en waar ik normaal gesproken vooral de vakanties voor gebruik.
nou, ja, ik weet niet, ik denk dat het wel verschilt hoor.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:31 schreef trui het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn gevoel de afgelopen maanden minstens zo hard gewerkt als voor de corona crisis, en zeker omdat dat voornamelijk vanuit thuis was, vond ik het vermoeiend omdat thuis en werk meer door elkaar liepen en ik daardoor ook 's avonds vaak nog aan werk heb gezeten (omdat ik overdag bijv. ook meer tijd kwijt was aan bestellen van boodschappen/ begeleiden van het schoolwerk van de kinderen). Dit hoor ik ook veel om mij heen, en nee, dat voelt verre van vakantie-achtig, dus ik vind je aanname dat veel mensen het wel als 3 maanden vakantie hebben ervaren nogal bizar.
precies, ik kan me weinig situaties voorstellen waarbij het als vakantie heeft aangevoeld. Of je was je inkomen kwijt, of je moest ineens creatieve oplossingen bedenken om alles vanuit huis te kunnen regelen, of je moest toch gewoon naar je werk met extra stress over mogelijke besmetting.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:26 schreef SQ het volgende:
Het ligt wel een beetje aan je branche ja.
Als je kinderloze barman of kapster was voelde het wellicht als vakantie, maar then again betaal je daar weer voor met zoveel stress en zorgen om je baan dat ik het thuiswerk-met-baangarantie toch wel prefereer
Dit inderdaad.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Exact. Ik snap ook dat het geen vakantie periode was, maar zoals ik al aangaf: Ik heb veel vrije aan m'n gezin kunnen besteden. Samen koken, lekker barbecuën, spelletjes doen. Dat soort dingen die je normaal gesproken te weinig doet in alle hectiek van het 'normale' leven.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:44 schreef laziness het volgende:
Wat dezomervoorbij bedoelt is volgens mij meer de balans prive/werk. Inderdaad wat jij ook omschrijft SQ.
En daar herken ik me dan wel weer in.
Er is meer ruimte voor mijn gezin door het thuiswerken omdat ik geen reistijd heb o.a.
Ik weet niet hoor, maar hier was al het thuiswerkgedoe niet bepaald een zomervakantiegevoel.....quote:Op maandag 6 juli 2020 11:06 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Mensen hebben voor hun gevoel al 3 maand zomervakantie gehad. Denk toch dat dit een aparte zomer gaat worden wat dat betreft (werkgerelateerd).
Nee, maar hoe gaat men daar mee om als je thuis in quarantaine moet?quote:Op maandag 6 juli 2020 10:54 schreef laziness het volgende:
[..]
Maar dat is logisch toch? De wet gaat alleen over ziekte van jou zelf tenslotte.
thuiswerken in principequote:Op maandag 6 juli 2020 13:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar hoe gaat men daar mee om als je thuis in quarantaine moet?
Ja, dat is makkelijk als dat kan, dan zit je immers weer als in een pre-1juli situatie, maar dat werkt niet in alle beroepen.quote:
Ik neem aan dat de ziektewet dat gewoon op zich neemt. Het is immers een overheidsrestrictie.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is makkelijk als dat kan, dan zit je immers weer als in een pre-1juli situatie, maar dat werkt niet in alle beroepen.
Ik vraag me in die zin wel serieus af hoe men daar nu mee omgaat; als je niet kunt gaan werken omdat je in quarantaine moet omdat een van je gezinsleden Covid19-positief getest is.
Bij ons krijg je dan 100% betaald. Netjes omschreven op de speciale website in het leven geroepen voor covid en alle vragen er omheen.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is makkelijk als dat kan, dan zit je immers weer als in een pre-1juli situatie, maar dat werkt niet in alle beroepen.
Ik vraag me in die zin wel serieus af hoe men daar nu mee omgaat; als je niet kunt gaan werken omdat je in quarantaine moet omdat een van je gezinsleden Covid19-positief getest is.
Dat breng je als werkgever onder bij een verzuimverzekering normaal gesproken.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de ziektewet dat gewoon op zich neemt. Het is immers een overheidsrestrictie.
Nee, dat snap ik, maar dat blijft dus een lastig verhaal.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:37 schreef laziness het volgende:
[..]
Bij ons krijg je dan 100% betaald. Netjes omschreven op de speciale website in het leven geroepen voor covid en alle vragen er omheen.
Dat is dus volledig voor rekening van de werkgever.
Maar een kleine werkgever zal daar niet zo makkelijk over denken.
https://www.rijksoverheid(...)evers-en-ondernemersquote:Op maandag 6 juli 2020 13:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik, maar dat blijft dus een lastig verhaal.
Maar als je partner in het buitenland ziek wordt en je daardoor niet terug kunt reizen kennelijk wel?quote:Op maandag 6 juli 2020 13:55 schreef laziness het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)evers-en-ondernemers
De overheid zegt dat je door moet betalen als werkgever en geen verlofuren af mag trekken.
Ja schimmig gebied in deze tijd. Maar als je partner met een hart infarct wordt opgenomen en je wilt daar logischerwijs blijven is dat na een paar dagen ook geen calamiteitenverlof meer en kost dat je ook vakantiedagen bij de gemiddelde werkgever.quote:Op maandag 6 juli 2020 14:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als je partner in het buitenland ziek wordt en je daardoor niet terug kunt reizen kennelijk wel?
Kan me voorstellen dat die nogal wat ruimte inneemt ja...quote:Op dinsdag 7 juli 2020 10:43 schreef exode het volgende:
Snap ik heel goed Tink, helaas is dat voor mijn werk niet mogelijk. Alhoewel ik zelf niet meer pro actief kijk zeg maar, in vakanties en weekenden moeten ze mij voor spoed bellen of Appen. Dus ik zie de niet spoed dingen niet meer, dat scheelt al een hoop. En ik heb een strenge manager, die schrikt veel mensen af(Laat exode met rust, ze heeft vakantie, dat soort mailtjes stuurt hij)
Wij hebben relax fauteuil in de woonkamer, zo 1 met veel knopjes. Dat ding heeft nogal aantrekkingskracht op onze kinderen en nu reageert 1 knop niet meer waardoor de voetsteun omhoog blijft staan. En ja.....de garantie is 2 maanden geleden afgelopenZe kunnen pas 25-8 komen repareren dus we hebben nu een onhandig ding in de woonkamer staan.
Punt is dat ze niet geacht worden te komen werken met die snotneus.quote:Op maandag 6 juli 2020 17:33 schreef exode het volgende:
Ik kan overal werken, dat is dan wel weer een voordeel. 1 collega is naar griekenland vertrokken afgelopen weekend, naar haar familie toe. Ze is zelf Grieks. Ze blijft daar zolang wij worden geacht thuis te werken.
Maar dat is natuurlijk lang niet in elke functie of bij elke werkgever te regelen.
Inderdaad werkgever zijn nu....dat iedereen zich ziekmeldt met een snotneus. Ik zou er moedeloos van worden.
ben je in Noorwegen, of in NL?quote:Op dinsdag 7 juli 2020 15:21 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij hebben megahoge kosten aan invallers, nu we personeel thuis moeten hebben met een snotneus. Heel irritant. Maar dus ook de reden dat ee heel streng zijn met verkoudheid bij kinderen.
Wij ziitten nu met majestetisch uitZicht in de tent. De zon schijnt niet, de wind is hard en het is ijskoud. De kinderen worden gek en ik nog gekker. Kutzomer. Beetje 25graden als we moeten werken, en nu 13. Vannacht was het 6
Ik denk dat deze zin 'Wel moet je kunnen aantonen dat het product buiten jouw schuld kapot is gegaan.' de bottle neck is voor ons. Beide kinderen zitten soms non stop aan de tiptoetsen, ondanks ons 'verbod'. De stoel staat ook middenin de kamer dus hij roept nogal om aangeraakt worden.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 13:47 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat die nogal wat ruimte inneemt ja...
Overigens heb je ook na de garantieperiode nog recht op een redelijke levensduur he?
https://www.consumentenbo(...)iten-garantietermijn
Noorwegen. We worden heel erg afgeraden om zo der reden naar t buitenland te gaan. Moeten 10 dagen in quarantaine, zelfs als we even over de grens gaan. Dus dat is niet mogelijk. Wel balen, want Nederland is niet alleen vakantie, het is ook thuisquote:
Ja, balen zeg. Hoop dat het weer snel beter wordt!quote:Op dinsdag 7 juli 2020 15:27 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Noorwegen. We worden heel erg afgeraden om zo der reden naar t buitenland te gaan. Moeten 10 dagen in quarantaine, zelfs als we even over de grens gaan. Dus dat is niet mogelijk. Wel balen, want Nederland is niet alleen vakantie, het is ook thuis
Morgen wordt het 17 graden, dus da’s al heel wat beter dan 13quote:Op dinsdag 7 juli 2020 15:30 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, balen zeg. Hoop dat het weer snel beter wordt!
Maar ja, binnen 48 uur heb je de uitslag van de test (in de praktijk vaak sneller merk ik), dus de snotneus mist maximaal twee dagen. En kan thuis verder werken. Wij werken met een backupschema op de dagen dat we op locatie werken: voor de dag dat iemand een gebiedsverbod heeft tijdens het wachten op de uitslag zorgen we dat er iemand de werkzaamheden op kan vangen. Bij een negatieve test ga je de volgende dag weer aan het werk. Er is nog niemand positief getest trouwens dus met het scenario van langer afwezig hebben we nog niet te maken gehad.quote:Op maandag 6 juli 2020 17:33 schreef exode het volgende:
Ik kan overal werken, dat is dan wel weer een voordeel. 1 collega is naar griekenland vertrokken afgelopen weekend, naar haar familie toe. Ze is zelf Grieks. Ze blijft daar zolang wij worden geacht thuis te werken.
Maar dat is natuurlijk lang niet in elke functie of bij elke werkgever te regelen.
Inderdaad werkgever zijn nu....dat iedereen zich ziekmeldt met een snotneus. Ik zou er moedeloos van worden.
Goed geregeld Clubsoda! Sta ik helemaal niet bij stil dat er dat soort processen zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 16:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar ja, binnen 48 uur heb je de uitslag van de test (in de praktijk vaak sneller merk ik), dus de snotneus mist maximaal twee dagen. En kan thuis verder werken. Wij werken met een backupschema op de dagen dat we op locatie werken: voor de dag dat iemand een gebiedsverbod heeft tijdens het wachten op de uitslag zorgen we dat er iemand de werkzaamheden op kan vangen. Bij een negatieve test ga je de volgende dag weer aan het werk. Er is nog niemand positief getest trouwens dus met het scenario van langer afwezig hebben we nog niet te maken gehad.
Bizarquote:Op dinsdag 7 juli 2020 21:39 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik werd verkouden en moest me laten testen van mijn werk (ik werk in de zorg). Mevrouw van de test: “je mag niet naar buiten tot je de uitslag hebt.” Mijn werk: “je moet komen werken want je hebt geen koorts.”
Uitslag was negatief overigens.
Ik vond het ook bizar. Moest die dag ook gewoon met cliënten werken. Stond over ze heen te snotteren enzo.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 22:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bizarwij mogen dus absoluut niet het ziekenhuis in tot de uitslag, het testen (doen we intern) gebeurt ook in een schimmige ingang die te bereiken is zonder door het pand te moeten. Helemaal in het begin ging het via een drive through.
BE, volgens mij willen ze graag dat je test om de cijfers zo accuraat mogelijk te houden. Dus het wordt zeker aangemoedigd. Toen ik zelf negatief getest had heb ik mijn eveneens verkouden zoon in overleg met de GGD niet laten testen trouwens. Ze achtten de kans op besmetting bij hem minimaal en vonden de test te belastend.
Dat is echt absurd, zeker in de zorg! Ik zou daar denk ik wel melding van maken, dat kunnen ze toch niet zo eisen?quote:Op dinsdag 7 juli 2020 21:39 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik werd verkouden en moest me laten testen van mijn werk (ik werk in de zorg). Mevrouw van de test: “je mag niet naar buiten tot je de uitslag hebt.” Mijn werk: “je moet komen werken want je hebt geen koorts.”
Uitslag was negatief overigens.
De richtlijn voor de zorg is dat je komt werken als je verkouden bent, behalve als je koorts hebt. Dat is zo geweest sinds het begin van COVID. Wat dat betreft hield mijn manager zich prima aan de richtlijn. Ik was niet te ziek om te werken.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 23:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is echt absurd, zeker in de zorg! Ik zou daar denk ik wel melding van maken, dat kunnen ze toch niet zo eisen?
Hoe vond je de test trouwens? Ik word alleen al naar van het idee hoe ze dat in je neus duwen
Dat klinkt niet zo lekkerquote:Op woensdag 8 juli 2020 05:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
De richtlijn voor de zorg is dat je komt werken als je verkouden bent, behalve als je koorts hebt. Dat is zo geweest sinds het begin van COVID. Wat dat betreft hield mijn manager zich prima aan de richtlijn. Ik was niet te ziek om te werken.
Maar dat het krom was, ben ik zeker met je eens.
De test was vervelend, maar gelukkig zo voorbij. Eerst een wattenstaafje ver achterin je mond, tot naast je huig. Dus dat is kokhalzen. Daarna in je neus tot achterin je hersenen (zo voelt het), wat voelde alsof ze een mes in mijn neus stak. Dat gevoel bleef wel hangen.
Ik denk dat het vooral ook gericht is op de mensen die met klachten tóch de deur uit gaan. Als jij gewoon netjes binnenblijft tot je snotneus over is, dan is het natuurlijk een ander verhaal.quote:Op woensdag 8 juli 2020 12:14 schreef BE het volgende:
Nee precies @:Trui.
Oh en tx allen, ik ging ineens heel erg twijfelen nav dat spotje
Dit ja.quote:Op woensdag 8 juli 2020 12:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral ook gericht is op de mensen die met klachten tóch de deur uit gaan. Als jij gewoon netjes binnenblijft tot je snotneus over is, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
quote:Op woensdag 8 juli 2020 12:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral ook gericht is op de mensen die met klachten tóch de deur uit gaan. Als jij gewoon netjes binnenblijft tot je snotneus over is, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
als er wel sprake is van een besmetting is dat wel waardevolle informatie voor het zicht op waar het virus zich zoal bevindt natuurlijk. Ook als diegene netjes binnen blijft.quote:
wat een grappig idee!quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:27 schreef exode het volgende:
Wij beginnen nu allemaal wat te snotteren....dat herfstweer ook, pffff.
Oh wij hebben de afscheidscadeautjes voor B zijn juffen binnen. Hun eigen Lego poppetje. B heeft het nu druk met accesoires erbij zoeken zoals een tablet. Volgende week komen de gedrukte blokjes binnen met de naam van de juf en op de achterkant B zijn naam en 2020.
We zijn zelf nogal Lego fans dus we vonden het ook persoonlijk. Mijn vriendin krijgt aan het einde van het jaar altijd genoeg douchegel en thee voor een jaar van haar kinderen. Heel lief overigens maar dit past meer bij ons.quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:51 schreef trui het volgende:
[..]
wat een grappig idee!
(en ook je verjaardagsplan, 40 is inderdaad wel een speciaal jaar!)
Europarcs en Topparken?quote:Op woensdag 8 juli 2020 15:08 schreef Vlinder het volgende:
Hebben we behalve Roompot, Landal en Centerparcs nog meer vakantieparken? We willen nog op vakantie en zijn lekker laat met boeken![]()
(In Nederland)
droomparkenquote:Op woensdag 8 juli 2020 15:08 schreef Vlinder het volgende:
Hebben we behalve Roompot, Landal en Centerparcs nog meer vakantieparken? We willen nog op vakantie en zijn lekker laat met boeken![]()
(In Nederland)
Heb je al zo'n verzamelsite geprobeerd? Deze bv: https://www.bungalowspeci(...)V4EjGYMaAuKkEALw_wcBquote:Op woensdag 8 juli 2020 15:08 schreef Vlinder het volgende:
(In Nederland)
Nja, zo erg is die test ook weer niet hoor. 20 seconden ongemak en dan is het klaar. Ik ben net van mijn hoest af, en heb me 2 keer laten testen. Niet voor mezelf, maar voor anderen rond mij. Als het nou toch een gevalletje milde corona was, wil ik geen onnodige besmettingen op mijn naam hebben staan. Dan maar heel ffies ongemak.quote:Op woensdag 8 juli 2020 12:08 schreef trui het volgende:
Best bizar, MevrouwCactus! Ik dacht trouwens ook dat die regel veranderd was sinds testen beter beschikbaar zijn.
Maar of het nou verplicht is om je te laten testen, dat weet ik niet, BE. Volgens mij is het meer een advies. Hoe vroeger een besmetting bekend is, hoe sneller er ook op kan worden ingegrepen in de omgeving natuurlijk. Maar omdat dat testen inderdaad echt niet zo'n pretje is zou ik zelf ook niet bij het eerste hoestje aan de bel trekken, eerlijk gezegd...
Kijk ook even op Ardoer en Tui, Ardoer zijn campings maar op die campings staan ook huisjes en veel van die parken hebben net zoveel voorziening als de landals. Tui heeft sinds Corona een behoorlijk aanbod in Nederland. Misschien zit daar wat tussen.quote:Op woensdag 8 juli 2020 15:08 schreef Vlinder het volgende:
(In Nederland)
Wij zaten laatst in een waterlodge in vakantiepark Breebronne. (Aanrader trouwens die waterlodgesquote:Op woensdag 8 juli 2020 16:54 schreef Vlinder het volgende:
Vakantie geboekt. Naar Centerparcs <3
Iemand nog tips voor omgeving Heijen?
https://www.aardbeienland.nlquote:Op woensdag 8 juli 2020 16:54 schreef Vlinder het volgende:
Ik was een heel verhaal aan het typen, jij bent efficiënterquote:
Ik hou van kort en krachtig 🤣quote:Op woensdag 8 juli 2020 18:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik was een heel verhaal aan het typen, jij bent efficiënter
Irrlandquote:Op woensdag 8 juli 2020 16:54 schreef Vlinder het volgende:
Bij ons dezelfde ervaring inderdaad. Ook de luchtvaartmaatschappij was enorm snel met terugstorten.quote:Op woensdag 8 juli 2020 20:04 schreef laziness het volgende:
Ik heb alles tot op de laatste cent van onze Amerika reis terug gestort gekregen van tig verschillende partijen zonder extra moeite. Rodeo tickets, baseball tickets (gekocht via een tussenhandelaars site notabene), airbnb, canyon tour, hotels die de annulerings fee wegwuifden, alles is terug gekomen. En de koers was gunstiger dus kreeg nog meer gestort dan betaald was zelfs
Op dat punt geen klagen over die Amerikanen dus dat durf ik in de toekomst wel weer een keer aan t.z.t.
Ik hoop dat ze wel gewoon netjes terug bellen en het oplossen voor je amaranta. Service doet ook een hoop als je wilt dat mensen nog eens bij je terug komen en de partij bij een ander aanraden.
Leuk! Zijn wij in juni geweest. Zooparc overloon is leuk! Je kunt de dieren echt heel goed zien, beter dan in de gemiddelde grote dierentuin vonden wij.quote:Op woensdag 8 juli 2020 16:54 schreef Vlinder het volgende:
Deze weet ik!quote:Op donderdag 9 juli 2020 00:05 schreef MaJo het volgende:
Heeft iemand nog tips voor het schoonmaken van de wasmachine? Ik heb het al gedraaid met soda op 90 graden en leeg op 95 graden maar de was blijft muf ruiken![]()
Ik ben eens gaan googlen op iemand die een onderhoudsbeurt komt doen maar blijkbaar bestaat dat nietLijkt me niet zo gek om eens na 10 jaar te doen
Minder was in de trommel en robijn gebruiken met het wasbolletje, niet het zeepbakjequote:Op donderdag 9 juli 2020 00:05 schreef MaJo het volgende:
Heeft iemand nog tips voor het schoonmaken van de wasmachine? Ik heb het al gedraaid met soda op 90 graden en leeg op 95 graden maar de was blijft muf ruiken![]()
Ik ben eens gaan googlen op iemand die een onderhoudsbeurt komt doen maar blijkbaar bestaat dat nietLijkt me niet zo gek om eens na 10 jaar te doen
Edit: het zeepbakje heb ik al schoongemaakt en het deurtje staat altijd open na een gedraaide was.
Ja hoor. Het is zo ontzettend koud nu snachts dat we lekker samen slapenquote:Op donderdag 9 juli 2020 08:47 schreef Tink89 het volgende:
Kamperen, ik kan me er niet zoveel bij voorstellen. Is dat te doen met een lichte slaper van 1,5?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe bevalt het samen in de vouwwagen? Welke vouwwagen hebben jullie eigenlijk?
quote:Op donderdag 9 juli 2020 08:59 schreef exode het volgende:
DE, wij gaan naar een camping die 2 moddervelden heeft, geen modderkeukentjes, nee velden![]()
![]()
We gaan nog even bij de Zeeman wat extra kleding halen waarvan het niet erg is dat ze nooit meer schoon worden.Hahaha ja die camping staat bij ons ook op het lijstje voor ergens de komende jaren! Wij staan nu op de Berenkuil in Grolloo, is een iets grotere camping maar we waren al blij dat we dit jaar weg konden. Morgen weer naar huis, dan zijn de 3 weken voorbijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe bevalt het samen in de vouwwagen? Welke vouwwagen hebben jullie eigenlijk?![]()
Het bevalt ons heel goed, maar wij zijn sowieso gewend om te kamperen. Al jaren met een tent op pad geweest. We hebben de Kavango van Aart Kok, vorig jaar nieuw gekocht. Welke hebben jullie?
Hey, daar stond een vriendin van mij ook. Ze is nu naar huis gevlucht en komt na het weekend weer terug.quote:Op donderdag 9 juli 2020 09:05 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hahaha ja die camping staat bij ons ook op het lijstje voor ergens de komende jaren! Wij staan nu op de Berenkuil in Grolloo, is een iets grotere camping maar we waren al blij dat we dit jaar weg konden. Morgen weer naar huis, dan zijn de 3 weken voorbij![]()
Het bevalt ons heel goed, maar wij zijn sowieso gewend om te kamperen. Al jaren met een tent op pad geweest. We hebben de Kavango van Aart Kok, vorig jaar nieuw gekocht. Welke hebben jullie?
Ja het is echt rotweerquote:Op donderdag 9 juli 2020 09:43 schreef BE het volgende:
[..]
Hey, daar stond een vriendin van mij ook. Ze is nu naar huis gevlucht en komt na het weekend weer terug.
Daar struikel ik ook een beetje over. Mijn man roept dan dingen als 'we hebben een portapotty'. Hell no, dat ga ik dus echt niet doen. Maar 's nachts met een pleerol over de camping zie ik ook echt niet zitten. En douches vol muggen en haren enzo en daar niet 'gewoon' 20 minuten onder blijven staan en dan voorover gebukt in zo'n hokje m'n benen scheren... ik zie het gewoon niet zo voor me. Mijn is een echte kampeerder en zou het liefst met de tent op pad gaan, maar ik vraag me dan vooral af wat je dan in godsnaam de hele dag doet. Ik hou van actieve vakanties met veel te doen en ken kamperen vooral als de hele dag tussen de beestjes voor je tent in een stoel zitten en kijken hoe je kind speelt. Maar ik ben dan ook echt niks anders gewend dan centerparcs en vind de zwembaden van Landal enzo al kut en armoedig. Dus misschien ben ik gewoon een verwend nest...quote:Op donderdag 9 juli 2020 09:50 schreef Malteser het volgende:
Sinds we kinderen hebben, huren we een stacaravan of huisje.
Voorheen gingen we met de tent en daarna met het Volkswagen camperbusje.
Als de jongens wat ouder zijn, durven we dat misschien wel weer. Al weet ik niet of ik ooit weer ga wennen aan het niet hebben van eigen sanitair.
Wij hebben een kant en klare lodgetent met privé sanitair 🎉🎉quote:Op donderdag 9 juli 2020 09:50 schreef Malteser het volgende:
Sinds we kinderen hebben, huren we een stacaravan of huisje.
Voorheen gingen we met de tent en daarna met het Volkswagen camperbusje.
Als de jongens wat ouder zijn, durven we dat misschien wel weer. Al weet ik niet of ik ooit weer ga wennen aan het niet hebben van eigen sanitair.
Omg, ik ben nu geïntrigeerd door deze! Wow! Vraag me af hoe hij er ingevouwen uitziet.quote:Op donderdag 9 juli 2020 09:56 schreef BE het volgende:
Wij hebben een vouwcaravan, nee, geen vouwwagen maar een eckte vouwcaravan, met harde wanden. Superleuk ding, staat binnen no time, maar ik vind bij het weggaan alles weer in de juiste hoekjes en kastjes vouwen enorm tijdrovend.
De laatste jaren huren we een stacaravan of een chalet.
De jongste wil heel graag met onze eigen caravan weg, maar ik heb er niet zo'n zin meer in. Veeeeeeeel te veel spullen.
We zoeken meestal iets met water uit, dus boards, shorties, snorkels, boot, peddels enz enz enz.
Zoeen hebben we:
[ afbeelding ]
Maar ik heb wel de psychedelische bekleding vervangen.
Dat jaquote:
Ja daarom zijn wij sinds reizen in het hoogseizoen gestopt met dingen huren.quote:Op donderdag 9 juli 2020 10:04 schreef lunapuella het volgende:
Zo'n kant en klare tent huren zou ik dan wel weer overwegen, maar dan schrikken de prijzen me weer af.
Ooh das mijn grote droom, een geel of oranje Volkswagenbusjequote:Op donderdag 9 juli 2020 10:03 schreef Quoi het volgende:
[..]
Omg, ik ben nu geïntrigeerd door deze! Wow! Vraag me af hoe hij er ingevouwen uitziet.
Ik doe even mee met de kampeerdiscussie, want wij gaan weer sinds kort. Ik had het afgezworen sinds mijn 17-18e, maar nu met kleuter wordt het weer leuk. Toen we in een luxe safaritent met privé sanitair zaten vorig jaar wilde hij maar al te graag ook naar het toiletgebouw om daar te douchen![]()
Nu dus een VW bus gekocht, niet alleen vanwege Max, maar sowieso ook omdat we graag vaak een weekendje weg willen (en niet weer een hotel willen boeken) en vooral het reizen erg leuk vinden. Beetje rondrijden door Europa. Europa nog even niet nu in Coronatijd, maar Nederland dan. Heerlijk.
wat voor prijzen kom je tegen? Ik vind het juist erg meevallen, maar goed dat is mijn perceptie. Wij hebben ¤1.145,- betaald voor 2 weken Frankrijk in het hoogseizoen. Een lodgetent met privé sanitair dus.quote:Op donderdag 9 juli 2020 10:04 schreef lunapuella het volgende:
Zo'n kant en klare tent huren zou ik dan wel weer overwegen, maar dan schrikken de prijzen me weer af.
Maar dat is goedkoop voor zo'n accommodatie!quote:Op donderdag 9 juli 2020 10:16 schreef Mariposas het volgende:
[..]
wat voor prijzen kom je tegen? Ik vind het juist erg meevallen, maar goed dat is mijn perceptie. Wij hebben ¤1.145,- betaald voor 2 weken Frankrijk in het hoogseizoen. Een lodgetent met privé sanitair dus.
https://www.greencamp.nl/campings/domaine-la-chabanne/quote:Op donderdag 9 juli 2020 10:18 schreef laziness het volgende:
[..]
Maar dat is goedkoop voor zo'n accommodatie!
Waar is dat?![]()
Meestal is dat de prijs voor een week en dan zit je nog aan de goedkope kant.
Ja, die prijzen schrikken mij dus af. Ik snap best dat het in de markt een goede prijs is, het ook wel waard is etc. Maar dat maakt niet dat ik er dan wel de ruimte voor heb.quote:Op donderdag 9 juli 2020 10:16 schreef Mariposas het volgende:
[..]
wat voor prijzen kom je tegen? Ik vind het juist erg meevallen, maar goed dat is mijn perceptie. Wij hebben ¤1.145,- betaald voor 2 weken Frankrijk in het hoogseizoen. Een lodgetent met privé sanitair dus.
Wat voor vakanties boeken jullie dan normaal gesproken? Of gaan jullie niet op vakantie? De enige goedkopere optie lijkt mij kamperen met eigen tent, maar dat is dus geen optie voor jullie.quote:Op donderdag 9 juli 2020 10:24 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja, die prijzen schrikken mij dus af. Ik snap best dat het in de markt een goede prijs is, het ook wel waard is etc. Maar dat maakt niet dat ik er dan wel de ruimte voor heb.
Vorig jaar hadden we centerparc gedaan. Die was echt minder goed schoon, huisje klein, alles tegen elkaar gepropt (in het huisje en de buren). Nu voor dezelfde prijs een ruim huis met veranda, 2 slaapkamers op de eerste verdieping, 2 badkamers. En vrijstaand. Maar met een 8&12 jarige is het ook weer anders dan met een mini. We zijn vaak genoeg een hele dag op pad in zo'n week.quote:Op donderdag 9 juli 2020 10:12 schreef Roomsnoes het volgende:
Tink, de keren dat ik in Centerparcs ben geweest, vond ik het huisje ranziger dan de campingwc. Je weet nooit of de mensen voor je goed hebben afgewassen, en zeker als er geen vaatwasser is, vind ik de glazen sltijd vettig en goor. De parken liggen vaak onwijs afgelegen. En dan die zwembaden met extreem veel chloor om lichaamsschmütch te verdoezelen - blegh. ....
Korter en dichter bij huis, vooral, de laatste twee jaar vooral in Landal-huisjes. Ik snap dat je met een kant en klare tent in Frankrijk natuurlijk óók korter kan gaan, maar dan vind ik de reistijd weer niet de moeite waard ten opzichte van hoe lang je daadwerkelijk op vakantie bent.quote:Op donderdag 9 juli 2020 10:34 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Wat voor vakanties boeken jullie dan normaal gesproken? Of gaan jullie niet op vakantie? De enige goedkopere optie lijkt mij kamperen met eigen tent, maar dat is dus geen optie voor jullie.
quote:Op donderdag 9 juli 2020 10:03 schreef Quoi het volgende:
[..]
Omg, ik ben nu geïntrigeerd door deze! Wow! Vraag me af hoe hij er ingevouwen uitziet.
Wij staan nu op een camping in Zeeland voor 2 weken met M van 1 jaar en 10 maanden. We hebben een tent mee en staan op een dreumesveldje (camping van Ardoer, Ons Buiten). Dat is een veldje met speeltuintje in het midden en de toegang is afgesloten met een schapenhek. Ideaal! M kan geen kant op, behalve in de tent of caravan van een ander.quote:Op donderdag 9 juli 2020 08:47 schreef Tink89 het volgende:
Kamperen, ik kan me er niet zoveel bij voorstellen. Is dat te doen met een lichte slaper van 1,5?
Die hebben we een keer gedaan. En dan wordt je in de ochtend wakker en zie je allemaal vlekken op de tentwand bewegen.. Zit de buitenkant vol met tientallen naakslakkenquote:Op donderdag 9 juli 2020 11:48 schreef Burdie het volgende:
Wij zitten dit jaar ook een weekje in zo'n ingerichte safaritent op Farmcamps. Wel de meest luxe variant, dat vind ik net kunnen. Ik ben een luxepaardje en heb een enorme hekel aan kamperen. Vooral dat gesjouw met al die spullen is aan mij totaal niet besteed. Mijn broer doet dat wel, super primitief altijd. Die nemen per persoon twee setjes kleren mee en gaan waar de weg ze brengt. Wassen doen ze in een teil en verder hebben ze niks nodig. Ik vind dat op zich wel idyllisch klinken. Maar vooral voor een ander
.
Wij hebben dat één keer gehad. Ik was als tiener met mijn ouders op kampeervakantie in Duitsland en het was een nogal regenachtige vakantie. Iedere ochtend inderdaad hordes slakken tussen de binnen- en buitentent. Brrrrrr.quote:Op donderdag 9 juli 2020 12:53 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Die hebben we een keer gedaan. En dan wordt je in de ochtend wakker en zie je allemaal vlekken op de tentwand bewegen.. Zit de buitenkant vol met tientallen naakslakken![]()
Zolang ze aan de buitenkant zittenquote:Op donderdag 9 juli 2020 12:53 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Die hebben we een keer gedaan. En dan wordt je in de ochtend wakker en zie je allemaal vlekken op de tentwand bewegen.. Zit de buitenkant vol met tientallen naakslakken![]()
Daarom: stenen muren
Echt geweldig. Nooit geweten dat zoiets bestondquote:Op donderdag 9 juli 2020 11:30 schreef BE het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier zie je een mooie serie van hoe je hem opzet:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223266/#1778640
Het grote voordeel is dat het tijdens het rijden een aanhanger is, dus je kan er wat vlotter mee doorrijdenen op de camping heb je dan gewoon een caravan.
Dit heb ik ook altijd geroepen. Dan maar wat meer betalen, dat geklooi met bordjes en bekertjes. Nu hebben we wel de ideale combi trouwens. Ik heb 3x bordjes, bestek en bekers in de camper gelegd en die zitten er gewoon altijd in. Zelfs onderweg kunnen we nu een eitje bakken en koffie drinkenquote:Op donderdag 9 juli 2020 11:48 schreef Burdie het volgende:
Vooral dat gesjouw met al die spullen is aan mij totaal niet besteed.
Hey! Hier wilden we heen, maar ze waren vol in onze vakantieperiode. Ben je er vaker geweest? Lijkt me top.quote:Op donderdag 9 juli 2020 12:44 schreef exode het volgende:
Lolotte heeft nu weer 100% beleid overigens, anders hadden wij er niet meer bij gepast.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kamperen met storm![]()
Idem. Voordeel van die vouwwagen vind ik juist dat je bijna alles er in laat liggen en er zo lekker veel in kan stouwen.quote:Op donderdag 9 juli 2020 13:16 schreef exode het volgende:
Als wij met de vouwwagen weg gaan hoeven we alleen kleding en boodschappen in te pakken. De rest ligt gewoon in de vouwwagen. Al moeten we dit jaar even testen of B nog wel op zijn luchtbed past.
Huh? Zit niet dat hele aanhangwagentje vol met ingeklapte vouwwagen?quote:Op donderdag 9 juli 2020 14:37 schreef laziness het volgende:
Idem. Voordeel van die vouwwagen vind ik juist dat je bijna alles er in laat liggen en er zo lekker veel in kan stouwen.
Nee, in onze huidige variant is er ruimte onder ons bed bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 9 juli 2020 14:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
Huh? Zit niet dat hele aanhangwagentje vol met ingeklapte vouwwagen?.
Met actief bedoel ik vooral dat er genoeg te doen is zonder dat ik de auto of de fiets moet pakken. Dus een groot subtropisch zwemparadijs en een kinderboerderij en een terrasje (liefst ook overdekt voor als het rotweer is), een grote binnenspeeltuin, bowlingbaan, sportactiviteiten, babyzwemmen en -massage, een sauna...quote:Op donderdag 9 juli 2020 09:57 schreef Mariposas het volgende:
Huh wat heeft je accommodatie te doen met de optie tussen wel of niet een actieve vakantie hebben? Je bent dan toch niet gebonden aan bij je tent te blijven?
quote:Op donderdag 9 juli 2020 10:34 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Wat voor vakanties boeken jullie dan normaal gesproken? Of gaan jullie niet op vakantie? De enige goedkopere optie lijkt mij kamperen met eigen tent, maar dat is dus geen optie voor jullie.
Dit dus: Buiten het hoogseizoen met een leuke aanbieding een huisje op een net park. Dit jaar in september (als het door gaat) een midweekje bij roompot bad bentheim voor 129 euro via de AH. Landal op texel is ook favoriet en echt bakken goedkoper met bijvoorbeeld vouchers van de Hema. 1150 voor een week kan en wil ik iig echt niet uitgeven, tenzij we bijvoorbeeld zo'n georganiseerde reis naar boven de poolcirkel ofzo gaan doen (die staat heeeel hoog op mijn verlanglijstje, maar even wachten tot prul groter is). Zo'n ingerichte tent met eigen sanitair zou ik nog wel leuk vinden, denk ik. Dan hoef je iig niet te gaan zitten poepen terwijl iedereen je kan horen.quote:Op donderdag 9 juli 2020 10:59 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Korter en dichter bij huis, vooral, de laatste twee jaar vooral in Landal-huisjes. Ik snap dat je met een kant en klare tent in Frankrijk natuurlijk óók korter kan gaan, maar dan vind ik de reistijd weer niet de moeite waard ten opzichte van hoe lang je daadwerkelijk op vakantie bent.
Dat is iets wat we serieus overwegen voor volgend jaar! Zou voor ons de perfecte combi zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2020 09:55 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Wij hebben een kant en klare lodgetent met privé sanitair 🎉🎉
Dat ga je op een camping gewoon niet allemaal vinden. Hoewel je er luxe bij hebt met meer voorzieningen noemen je wel veel dingen die een brug te ver zijn voor een camping.quote:Op donderdag 9 juli 2020 15:10 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Met actief bedoel ik vooral dat er genoeg te doen is zonder dat ik de auto of de fiets moet pakken. Dus een groot subtropisch zwemparadijs en een kinderboerderij en een terrasje (liefst ook overdekt voor als het rotweer is), een grote binnenspeeltuin, bowlingbaan, sportactiviteiten, babyzwemmen en -massage, een sauna...
Ik wil niet zwemmen in een meertje bijvoorbeeld, dat vind ik gewoon echt niet leuk. Maar de reacties laten wel zien dat niet iedereen daar hetzelfde over denkt en dat ik misschien ook gewoon bij de verkeerde mensen op visite was toen ze op de camping stonden... Ik wil het best nog weleens proberen, maar dan dus niet op die plekken die ik de afgelopen jaren gezien heb.
[..]
Weet ik, maar da's dus precies wat ik dan mis. Ik wil best in zo'n week 1-2 dagen de hort op, maar niet elke dag het gevoel hebben dat we weg moeten, omdat we ons anders vervelen. Ik kan niet zo goed stil zitten...quote:Op donderdag 9 juli 2020 15:19 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat ga je op een camping gewoon niet allemaal vinden. Hoewel je er luxe bij hebt met meer voorzieningen noemen je wel veel dingen die een brug te ver zijn voor een camping.
Dat is voor mij dan juist weer niet vakantie vieren want dan kom je dus zo'n park/camping niet af inderdaad.
Ik ga op vakantie om ook wat te zien van de omgeving.
Maar heb je perse al die luxe zaken als een bowlingbaan etc nodig om je te vermaken dan?quote:Op donderdag 9 juli 2020 15:24 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Weet ik, maar da's dus precies wat ik dan mis. Ik wil best in zo'n week 1-2 dagen de hort op, maar niet elke dag het gevoel hebben dat we weg moeten, omdat we ons anders vervelen. Ik kan niet zo goed stil zitten...
Nee joh, bij ons kunnen er naast losse meuk ook nog 8 boodschappenkratten in. Tafel en stoelen onder het zeil, hatseflats. Sterker nog vorig jaar kregen we hem niet eens vol. Zijn maar extra boodschappen mee gaan nemen. Anders istie niet stabiel.quote:Op donderdag 9 juli 2020 14:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 9 juli 2020 13:14 schreef Quoi het volgende:
En ik wil even onze camperbus showen, die dus ook gewoon onze auto is - in verwaaide opstelling wel tijdens het weekendje Texel afgelopen weekend:Leuk hoor! Ook het idee om gewoon te kunnen gaan wanneer je wil! <3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kamperen met storm
Ik was ooit op zo'n bungalowpark met zo'n indoor speelhal. Ik denk dat 80% van die ouders daar hun hele vakantie hebben doorgebracht met op hun telefoon kijken aan zo'n tafeltjequote:Op donderdag 9 juli 2020 15:50 schreef BE het volgende:
Ik vind een vakantiepark leuk, maar dan vooral om NIET naar al die activiteiten te gaan. Ik krijg echt de kriebels van die happyhappyjoyjoy sfeer.Bowlingbanen en midgetgolf enzo, brr...
Gewoon leuk zelf in en om je huisje, en dit jaar dus lekker op het meer dingen doen.
Maar verder toch liever kamperen of in een caravan/chalet op een camping en dan graag aan een leuke rivier of dichtbij zee.
Ga naar een dagcamping! Kun je lekker 's avonds in je eigen bed maar overdag campingsfeer!quote:Op donderdag 9 juli 2020 15:45 schreef SacreCoeur het volgende:
Wij hadden nog helemaal geen plannen en gaan ze niet maken ook. Ik heb zelf 6 weken vakantie, mijn vriend 3 en we willen gewoon helemaal niets
Beetje bbq-en en late avondjes hebben met vrienden, hopen dat het mooi weer is (zwembad in de tuin enzo) en misschien een dagje pretpark en dierentuin. En we zullen wel wat gaan varen () privéstrandjes bezoeken enzo.
Kamperen vind ik er altijd heel leuk uitzien, maar ik weet zeker dat ik daar spijt van ga krijgenIk heb iig nog nooit in mijn leven in een tent geslapen, minst luxe was een luxe stacaravan
.
Ja, we gaan wel eens naar een camping tegen België aan. Als kind hadden mijn ouders daar een huisje en tot groot verdriet van iedereen in een impuls verkochtquote:Op donderdag 9 juli 2020 15:52 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ga naar een dagcamping! Kun je lekker 's avonds in je eigen bed maar overdag campingsfeer!
Dit is sowieso mijn grote ergernis in van die speelhellen. De meeste ouders zitten daar alleen maar op hun telefoon terwijl Bradley en Shanaia in het babyhoekje iedereen lopen te bekogelen met ballenbakballen en megalego.quote:Op donderdag 9 juli 2020 15:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik was ooit op zo'n bungalowpark met zo'n indoor speelhal. Ik denk dat 80% van die ouders daar hun hele vakantie hebben doorgebracht met op hun telefoon kijken aan zo'n tafeltje![]()
Ja echt he. Ik heb er ook zo de schurft aanquote:Op donderdag 9 juli 2020 15:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dit is sowieso mijn grote ergernis in van die speelhellen. De meeste ouders zitten daar alleen maar op hun telefoon terwijl Bradley en Shanaia in het babyhoekje iedereen lopen te bekogelen met ballenbakballen en megalego.
In Kuikens klas is het hip om met je kinderfeestje naar zo'n toko te gaan, dus dan hoeven we zelf niet ook nog eens te gaan, vind ikquote:Op donderdag 9 juli 2020 16:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja echt he. Ik heb er ook zo de schurft aan![]()
Het is dat mijn kind er vaak om zeurt, daarom kom ik er eens per jaar, maar vaker toch echt liever niet
Ik stuur papa zonder ook maar te vijnzen dat ik mijn badpak kwijt benquote:Op donderdag 9 juli 2020 16:02 schreef BE het volgende:
Wij doen wel weekendjes, met Pasen ed. maar blijven dan angstvallig weg uit het hoofdgebouw.
En ik doe altijd net of ik mijn badpak kwijt ben dus F. is altijd de lul om mee te gaan zwemmen.
Die van mij is wat opstandiger.quote:Op donderdag 9 juli 2020 16:03 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik stuur papa zonder ook maar te vijnzen dat ik mijn badpak kwijt ben
Ik heb een nog goedkopere optie. Wij gaan naar het vakantie van schoonouders in Hongarijequote:Op donderdag 9 juli 2020 10:34 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Wat is daarquote:Op donderdag 9 juli 2020 16:05 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik heb een nog goedkopere optie. Wij gaan naar het vakantie van schoonouders in Hongarije![]()
![]()
Echt heerlijk, eigen ruimte (veeeel ruimte) en zwembad op de plaats. Jongens lekker spelen, er komen vrienden langs. Perfect.
Valt wel mee. Gewoon boekje of laptop en je overleeft de speelhal wel.quote:Op donderdag 9 juli 2020 16:06 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ben ook nog nooit in mijn leven naar een speelhal geweest!
Mijn dochter volgens mij èèn keertje met een kinderfeestje.
Maar het lijkt mij echt helemaal kut allemaal.
[..]
Wat is daaraan? Ik ben jaloers! lijkt me echt super relaxed juist.
Nah weet niet, dan ga ik liever naar de kinderboerderij ofzoquote:Op donderdag 9 juli 2020 16:09 schreef amaranta het volgende:
[..]
Valt wel mee. Gewoon boekje of laptop en je overleeft de speelhal wel.
Wij hebben zelfs een abonnement gehad. Gingen we op zondag avond en aten we daar frietjes
Dat gaat niet in de winter op zondagavond 😇quote:Op donderdag 9 juli 2020 16:11 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Nah weet niet, dan ga ik liever naar de kinderboerderij ofzo
Dat is toch niet echt helaas? Dat is toch alleen maar heel erg tof? Althans... compleet uit vrije wil toch? Als het nou was omdat je dak was ingestort...quote:Op donderdag 9 juli 2020 16:05 schreef Vicky het volgende:
Helaas geen zon/strandvakantie voor ons dit jaar. Wij gaan 4 weken klussen. 3 augustus krijgen we de sleutel.
Hopelijk volgend jaar weer, net als voorgaande jaren naar Turkije.
Heerlijk all-in niks doen.. beetje zwemmen in de zee of het zwembad en verder languit op een bedje.
Af en toe een excursie of een stadje in.
Oh ja, dat! Echt, wat heerlijk lijkt me dat, als je in je familie die mogelijkheid hebt!quote:Op donderdag 9 juli 2020 16:05 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik heb een nog goedkopere optie. Wij gaan naar het vakantie van schoonouders in Hongarije![]()
![]()
Echt heerlijk, eigen ruimte (veeeel ruimte) en zwembad op de plaats. Jongens lekker spelen, er komen vrienden langs. Perfect.
Ik heb nu gewoon gezegd dat dat niet kan met coronaquote:Op donderdag 9 juli 2020 16:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja echt he. Ik heb er ook zo de schurft aan![]()
Het is dat mijn kind er vaak om zeurt, daarom kom ik er eens per jaar, maar vaker toch echt liever niet
Nais! Plaatje?quote:Op donderdag 9 juli 2020 16:12 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind samen zwemmen juist leuk! Heb net ook een mooie high waist bikinibroek binnen en heb er al helemaal zin in.
True truequote:Op donderdag 9 juli 2020 16:12 schreef BE het volgende:
[..]
Dat is toch niet echt helaas? Dat is toch alleen maar heel erg tof? Althans... compleet uit vrije wil toch? Als het nou was omdat je dak was ingestort...
Ik vind samen zwemmen ook wel leuk, maar niet in die galmende wit-betegelde kippenslachterijen die de zwembaden op dat soort parken meestal zijn. Na 5 minuten heb ik al een tuut in mijn oor.quote:Op donderdag 9 juli 2020 16:12 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind samen zwemmen juist leuk! Heb net ook een mooie high waist bikinibroek binnen en heb er al helemaal zin in.
Oh hier is de kinderboerderij op zondag langer open volgens mij en ze hebben een binnen speelding.quote:Op donderdag 9 juli 2020 16:12 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat gaat niet in de winter op zondagavond 😇
Hahaha, fair enough. Dat is wel een voordeel van de coronamaatregelen nu, er mogen maximaal 30 mensen tegelijk zwemmen. Dat scheelt vast in de galm.quote:Op donderdag 9 juli 2020 16:15 schreef BE het volgende:
[..]
Ik vind samen zwemmen ook wel leuk, maar niet in die galmende wit-betegelde kippenslachterijen die de zwembaden op dat soort parken meestal zijn. Na 5 minuten heb ik al een tuut in mijn oor.
Yeahhh die komt er zekerquote:Op donderdag 9 juli 2020 16:15 schreef BE het volgende:
[..]
En alle ruimte voor een flink bad in de tuin!
Begint al beter te klinkenquote:Op donderdag 9 juli 2020 16:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ging voor corona regelmatig naar een speelhal. Terwijl de kinderen speelden zat ik te werken en werd aan tafel bediend met cappuccino's.Natuurlijk was er herrie van spelende kinderen maar als ik aan het werk ben kan ik me prima afsluiten voor zulks.
Nou ja, dat is wel goedkoop maar niet echt een serieuze optie voor de meeste mensen en ook een luxe dat we dit wel hebben.quote:Op donderdag 9 juli 2020 16:06 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ben ook nog nooit in mijn leven naar een speelhal geweest!
Mijn dochter volgens mij èèn keertje met een kinderfeestje.
Maar het lijkt mij echt helemaal kut allemaal.
[..]
Wat is daaraan? Ik ben jaloers! lijkt me echt super relaxed juist.
Wij hebben het in de thuisonderwijs periode aangeschaft. Heeft al menige online vergadering gered doordat kleuter zichzelf bezig kon houdenquote:Op donderdag 9 juli 2020 16:14 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben net animal crossing gekocht. En mijn elkaar “hatende” kinderen spelen zowaar samen.
Ik wil het zelf ook gaan spelenquote:Op donderdag 9 juli 2020 16:22 schreef Hupje het volgende:
[..]
Wij hebben het in de thuisonderwijs periode aangeschaft. Heeft al menige online vergadering gered doordat kleuter zichzelf bezig kon houden
Nu is het ook ideaal. Reserveren en veel, veel minder mensenquote:Op donderdag 9 juli 2020 16:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ging voor corona regelmatig naar een speelhal. Terwijl de kinderen speelden zat ik te werken en werd aan tafel bediend met cappuccino's.Natuurlijk was er herrie van spelende kinderen maar als ik aan het werk ben kan ik me prima afsluiten voor zulks.
Wij ook! Hier is de wereldvrede te danken aan Animal Crosskng en Netflix.quote:Op donderdag 9 juli 2020 16:22 schreef Hupje het volgende:
[..]
Wij hebben het in de thuisonderwijs periode aangeschaft. Heeft al menige online vergadering gered doordat kleuter zichzelf bezig kon houden
Daar zijn ze voor. En betaal jij ook dik abonnementsgeld voorquote:Op donderdag 9 juli 2020 17:05 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb voor het eerst autopech.Het is hoogstwaarschijnlijk iets heel knulligs, een koelprobleem, en ik voel me zo stom. Maar ik zit toch maar op de ANWB te wachten want doorrijden met stoom onder de motorkap uit lijkt me ook geen goed idee.
Nope dat is het idd niet.quote:Op donderdag 9 juli 2020 17:05 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb voor het eerst autopech.Het is hoogstwaarschijnlijk iets heel knulligs, een koelprobleem, en ik voel me zo stom. Maar ik zit toch maar op de ANWB te wachten want doorrijden met stoom onder de motorkap uit lijkt me ook geen goed idee.
Ik heb, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Lazi, juist geen kleding etc in de auto maar dat ligt allemaal in de bak van de vouwwagen. En daar blijft het ook tijdens de trip want het is mijn kast die onder mijn bed zit. Op de grond slapen kan ik echt niet meer twee weken, maar in de vouwwagen slaap ik op een heerlijk matras dat op een lattenbodem ligt en dus slaap ik prima.quote:Op donderdag 9 juli 2020 14:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hier sluit ik me volledig bij aanquote:Op donderdag 9 juli 2020 17:19 schreef exode het volgende:
Ik ben team: zo vaak mogelijk op vakantie.
Hier ook niet, ligt allemaal bovenop. Onder het rechterbed zit de laadruimte. We hebben dan wel het kuipzeil, de 6 stokken, de luifel, voorwand en een zak met haringen erin liggen maar dat neemt amper ruimte in. Kofferbak ging op buggy na leeg deze kant opquote:Op donderdag 9 juli 2020 14:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nog beter!quote:Op donderdag 9 juli 2020 17:32 schreef laziness het volgende:
@:mefke79, wij gebruiken het hele tweede bed als kledingkast![]()
O. slaapt in een ondertentje dus onze tassen mikken we op het bed en dat is de kast.
Zo heb ik je bericht niet geïnterpreteerd. Fijn dat ketel bij iemand terecht kan.quote:Op donderdag 9 juli 2020 17:14 schreef lunapuella het volgende:
@:amaranta ik voel me niet per se stom tegenover de ANWB hoor, daar betaal ik ze voor inderdaad. Wel dat nu de hele verdere dagplanning overhoop gaat. Gelukkig kan Ketel, die ik eigenlijk bij een vriendje op ging halen, bij dat vriendje blijven eten.
@:Leandra groenige spetters? Uuuhhh volgens mij niet...
Mooie wagen! Hebben wij ook naar gekeken, maar we kozen voor een wagen met maar 1 bed. De kinderen lagen in een achtertentje de eerste jaren. Inmiddels hebben ze elk een eigen tent, zo'n extra donkere van de Decathlon, slapen ze nog uit ook.quote:Op donderdag 9 juli 2020 17:36 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hier ook niet, ligt allemaal bovenop. Onder het rechterbed zit de laadruimte. We hebben dan wel het kuipzeil, de 6 stokken, de luifel, voorwand en een zak met haringen erin liggen maar dat neemt amper ruimte in. Kofferbak ging op buggy na leeg deze kant op
Wij zijn voor de optie 'rechterbed kan ook als bank' gegaanquote:Op donderdag 9 juli 2020 17:45 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Mooie wagen! Hebben wij ook naar gekeken, maar we kozen voor een wagen met maar 1 bed. De kinderen lagen in een achtertentje de eerste jaren. Inmiddels hebben ze elk een eigen tent, zo'n extra donkere van de Decathlon, slapen ze nog uit ook.
Volgens mij proberen veel te compenseren voor gemiste inkomsten. Snap het ook wel ergens, want veel campings moeten tussen mei en september hun jaarinkomen binnenharken.quote:Op donderdag 9 juli 2020 18:44 schreef BE het volgende:
@:exode Wij betalen nu idd een vermogen voor deze ene week en dat is echt alleen omdat de VS in mei niet door ging en we 3 weken terug toch besloten dat we toch nog even iets wilden.
Wij al een paar keer voor sleutel vergeten in contact.. en 1x de auto dicht gegooid met sleutel in de achterbakquote:Op donderdag 9 juli 2020 17:46 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb een keer de ANBW gebeld voor mijn voorlichten.Het was hartstikke donker en allebei mijn voorlichten waren ineens kapot. Voelde me toen ook knap lullig. Maar ja, het is niet iets wat ik zelf kon vervangen op dat moment en doorrijden was levensgevaarlijk.
Wij kamperen ook nooit, maar doen dit jaar glamping op pop-up camping De Wereld incl. festivalsfeerquote:Op donderdag 9 juli 2020 19:30 schreef Tink89 het volgende:
Manlief wilt ook kamperen, dus misschien proberen we het maar eens. Jullie verhalen maken me niet echt enthousiast, maar ach, proberen kan altijd. Zal eens kijken bij de campings die jullie genoemd hebben.
Man en ik houden ook niet van echt kamperen, maar het campingleven vinden we wel fijn, en dochter geniet daar heel erg van.quote:Op donderdag 9 juli 2020 19:30 schreef Tink89 het volgende:
Manlief wilt ook kamperen, dus misschien proberen we het maar eens. Jullie verhalen maken me niet echt enthousiast, maar ach, proberen kan altijd. Zal eens kijken bij de campings die jullie genoemd hebben.
Ik heb precies hetzelfde gevoel qua kamperen. De kinderen leggen er heel makkelijk contact, en dat is mij ook echt wat waard. Vooral voor mijn rust dus.quote:Op donderdag 9 juli 2020 19:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Man en ik houden ook niet van echt kamperen, maar het campingleven vinden we wel fijn, en dochter geniet daar heel erg van.
Dus gaan we al jaren naar dezelfde camping in de Dordogne. Dochter is daar helemaal thuis, kent er alles en wij huren een safaritent of caravan emmer eigen sanitair. Kind is de hele dag op reep, en ja, ook al toen ze nog een peuter en kleuter was. De omgeving leent zich ervoor en in het voor- en naseizoen is het heerlijk rustig op zo’n camping.
Wij houden ook van kleine camping met grote plaatsen en rust en privacyquote:Op donderdag 9 juli 2020 19:45 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde gevoel qua kamperen. De kinderen leggen er heel makkelijk contact, en dat is mij ook echt wat waard. Vooral voor mijn rust dus.Wij kiezen overigens wel bewust voor kleinschalig en grote plekken aangezien wij niet zo behoefte hebben aan andere mensen.
Tink, er zijn ook vakantieparken zoals centerparcs waar je naast huisjes en chalets ook een camping hebt. Dan heb je wel dus alle voorzieningen die jij zoekt. Roompot is daar een voorbeeld van, al is dat denk ik wel wat duur.
Hier nog zo een hoor, onze bijna driejarige is echt nog niet alleen in het speeltuintje hier naast de rij huizenquote:Op donderdag 9 juli 2020 20:27 schreef Hupje het volgende:
Als ik dit zo lees voel ik me wel een helikopter ouderIk laat mijn enig kind dus zelden ergens alleen spelen. Thuis niet, want we wonen aan de doorgaande dorpsweg waar veel te hard wordt gereden. En op vakantie niet, omdat ik bang ben dat hij verdwaalt of wat uitvreet
Maar goed, wij zijn met hem ook nog niet naar een camping gegaan, daar is misschien meer sociale controle dan op de plekken waar wij met hem zijn geweest.
Nee hallo, hij is twee. Das echt niet gek hoorquote:Op donderdag 9 juli 2020 22:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Hier nog zo een hoor, onze bijna driejarige is echt nog niet alleen in het speeltuintje hier naast de rij huizenal is dat echt 10 meter verderop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |