Wat stond er wel in dan?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:03 schreef Hupje het volgende:
Kleuter kreeg een rapport zonder ook maar 1 woord specifiek over hem erin
Hier nog 1 week te gaan!
Ik ben nog nooit zo zen geweest in de laatste week voor de vakantieIk heb alles voor mijn klas op orde en omdat we niet op vakantie gaan (normaal gaan we vaak meteen de eerste zaterdag) hoef ik geen bagage in te pakken, huis op te ruimen, huisdieroppas te regelen enz.
Dat het zo'n speciale tijd was geweest met corona, met de online lessen via x (die waren voor de bovenbouw, niet voor de kleuters) en dat het zo fijn was dat iedereen nu weer naar school mocht. Knap gewerkt, kinderen en ouders, en nu een fijne vakantie.quote:
Schrijft die juf ook horoscopen? Want die zijn ook altijd zo algemeen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:45 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat het zo'n speciale tijd was geweest met corona, met de online lessen via x (die waren voor de bovenbouw, niet voor de kleuters) en dat het zo fijn was dat iedereen nu weer naar school mocht. Knap gewerkt, kinderen en ouders, en nu een fijne vakantie.
Ik zou juf wel attenderen op die fout.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:31 schreef Butterflower het volgende:
Hier ook een rapport. Normaal met een lijst smileys en een verhaaltje. De smileys stonden er niet bij, was van tevoren al vermeld. Wel een verhaaltje over wat ze graag doet in de klas, met wie ze graag speelt, wat goed gaat en wat nog wat beter kan en dat ze wat minder moet giechelen met haar vriendinnetjes als ze in de kring zitten![]()
Best uitgebreid dus.
Wel jammer dat de juf “je verteld” schrijft![]()
Anyway, groep 3 here we come
Voor een groep 1 rapport snap ik dat nog, voor groep 2 is het wel matig idd...quote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:45 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat het zo'n speciale tijd was geweest met corona, met de online lessen via x (die waren voor de bovenbouw, niet voor de kleuters) en dat het zo fijn was dat iedereen nu weer naar school mocht. Knap gewerkt, kinderen en ouders, en nu een fijne vakantie.
Echt he? Oudste krijgt vandaag haar examenuitslag. Waarvan niemand nog weet hoe die is berekend, maar wel bekend is dat ze als school niet hoger mochten scoren dan de groep van vorig jaar. Terwijl school kan aantonen dat deze groep gewoon heel erg slim is en zich zeg maar vanaf begin 5 VWO veel sneller heeft ontwikkeld dan de groep van vorig jaar. Hoewel ik denk dat ze zich nergens zorgen over hoeft te maken, doet ze dat toch wel een beetje. Ze had wat schoolexamens in de tijd vlak na mijn diagnose, en dat was natuurlijk niet een tijd waarin ze zich goed heeft kunnen concentreren. Juist die schoolexamens zijn nu belangrijker geworden.quote:
Wat is dit dan voor onzinquote:Op zondag 5 juli 2020 05:03 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Echt he? Oudste krijgt vandaag haar examenuitslag. Waarvan niemand nog weet hoe die is berekend, maar wel bekend is dat ze als school niet hoger mochten scoren dan de groep van vorig jaar.
Tja, dat dus... Kennelijk erg bang dat scholen de cijfers omhoog hebben geduwd. Hoewel dat volgens mij vrijwel onmogelijk was. In elk geval in ons geval waren vrijwel alle cijfers al ingeleverd en opgestuurd. En degenen die dat niet waren, worden toch gemodereerd.quote:
Wat een avontuur op dat tijdstipquote:Op zondag 5 juli 2020 08:45 schreef BE het volgende:
Ach, ik stond om 02.15 de woonkamer te dweilen, dus wat is vroeg...
Kat had muis mee naar binnen, eerst op slaapkamer v kind, dus beest naar beneden gejaagd, daar liet hij de muis los die achter de piano schoot.
En terwijl wij de piano verschoven ontplofte er spontaan een fles hugo.
Muis vluchtte goddank de tuin in even later.
Gelukkig is de muis weg. Jammer van de wijn.quote:Op zondag 5 juli 2020 08:45 schreef BE het volgende:
Ach, ik stond om 02.15 de woonkamer te dweilen, dus wat is vroeg...
Kat had muis mee naar binnen, eerst op slaapkamer v kind, dus beest naar beneden gejaagd, daar liet hij de muis los die achter de piano schoot.
En terwijl wij de piano verschoven ontplofte er spontaan een fles hugo.
Muis vluchtte goddank de tuin in even later.
Hopelijk toch een goede uitslagquote:Op zondag 5 juli 2020 05:03 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Echt he? Oudste krijgt vandaag haar examenuitslag. Waarvan niemand nog weet hoe die is berekend, maar wel bekend is dat ze als school niet hoger mochten scoren dan de groep van vorig jaar. Terwijl school kan aantonen dat deze groep gewoon heel erg slim is en zich zeg maar vanaf begin 5 VWO veel sneller heeft ontwikkeld dan de groep van vorig jaar. Hoewel ik denk dat ze zich nergens zorgen over hoeft te maken, doet ze dat toch wel een beetje. Ze had wat schoolexamens in de tijd vlak na mijn diagnose, en dat was natuurlijk niet een tijd waarin ze zich goed heeft kunnen concentreren. Juist die schoolexamens zijn nu belangrijker geworden.
Morgen, hoor ik netquote:Op zondag 5 juli 2020 10:29 schreef Nijna het volgende:
Spannend Gao, wanneer verwachten jullie de uitslag ongeveer?
Leuk! Hier was eerst een vermoeden van dyslexie uitgesproken, omdat het lezen zo enorm achterbleef op de rest. Maar tijdens de lockdown hebben we veel gelezen met hem (en zelf heeft hij ook ontdekt dat lezen leuk kan zijn) en de juffen waren verbaasd over de grote vooruitgangquote:Op zondag 5 juli 2020 14:58 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hebben ook alleen de citoscores gekregen, de rest van het rapport is niet ingevuld. Volgende week tienminutengesprek. Zoon is enorm vooruitgegaan op zijn drie-minuten-lezen; hij heeft tijdens de quarantaine het lezen ontdekt en las in twee maanden alle 14 delen van de serie Het leven van een loser uit. Dat is terug te zien
Koffie zit geen max aan hoor. Proost! Bakkie 3 hierquote:Op maandag 6 juli 2020 08:39 schreef exode het volgende:
Zo thuis met 6 jarig jochie, hij hoest zich een slag in de rondte en heeft daardoor ook niet zo goed geslapen dus heb mijnheer ziekgemeld op school.
Juul had ook weer een matige nacht, echt hoeveel koffie mag je drinken op 1 dag?
Ik heb een thermoskan gevuld...ik kan even door nu. Gelukkig vermaakt B zichzelf altijd aardig, de hele woonkamer ligt inmiddels bezaaid met Lego.quote:Op maandag 6 juli 2020 08:41 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Koffie zit geen max aan hoor. Proost! Bakkie 3 hier
Zo veel als nodig. Punt.quote:Op maandag 6 juli 2020 08:41 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Koffie zit geen max aan hoor. Proost! Bakkie 3 hier
Dat ligt eraan of die pauzes van vijf minuten aaneensluitend zijnquote:Op maandag 6 juli 2020 08:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zo veel als nodig. Punt.
Ik zit aan de thee, van te veel koffie krijg ik buikpijn en daar zit ik helemaal niet op te wachten. We hebben hier tandjesellende, dus prul is ineens ook weer wakker 's nachts. Proost...
Overigens is er ook geen max voor chocolade, aardbeien, keiharde muziek zodra je videomeeting voorbij is en pauzes van vijf minuten met je gezicht in de zon, toch?
Dat eerste (bij ziekte) is in strijd met de wet. Je werkgever mag geen vakantiedagen inhouden over de dagen die je ziek bent. Zie https://www.fnv.nl/werk-i(...)orden-op-je-vakantie en https://www.rijksoverheid(...)iedagen-heb-ik-rechtquote:Op maandag 6 juli 2020 10:17 schreef dezomervoorbij het volgende:
Mijn werkgever geeft aan dat op vakantie gaan op eigen risico is. Bij ziekte of vertraging kost dit vrije uren en worden deze dagen niet uitbetaald.
Mja dit kan altijd gebeuren. Niet alleen nu met covid.quote:Op maandag 6 juli 2020 10:17 schreef dezomervoorbij het volgende:
Mijn werkgever geeft aan dat op vakantie gaan op eigen risico is. Bij ziekte of vertraging kost dit vrije uren en worden deze dagen niet uitbetaald.
Oftewel: Gaan op eigen risico of annuleren met daarbij de kosten voor het volledige bedrag.
Weet wel dat ik nooit meer een half jaar van te voren een vakantie boek.
Goed om te weten. Dank!quote:Op maandag 6 juli 2020 10:21 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat eerste (bij ziekte) is in strijd met de wet. Je werkgever mag geen vakantiedagen inhouden over de dagen die je ziek bent. Zie https://www.fnv.nl/werk-i(...)orden-op-je-vakantie en https://www.rijksoverheid(...)iedagen-heb-ik-recht
Ja, en dat kan je de werkgever ook niet kwalijk nemen toch? Voor niks gaat de zon op en het zijn geen filantropische instellingen. Althans... de meeste organisaties niet.quote:Op maandag 6 juli 2020 10:51 schreef Leandra het volgende:
Overigens verwacht ik wel dat de werkgever ermee wegkomt als een gezinslid op vakantie ziek wordt en je daardoor in quarantaine moet.
Maar dat is logisch toch? De wet gaat alleen over ziekte van jou zelf tenslotte.quote:Op maandag 6 juli 2020 10:51 schreef Leandra het volgende:
Overigens verwacht ik wel dat de werkgever ermee wegkomt als een gezinslid op vakantie ziek wordt en je daardoor in quarantaine moet.
Ongelofelijk he?quote:Op maandag 6 juli 2020 10:52 schreef BE het volgende:
Mijn oudste is zojuist vertrokken op schoolkamp naar Texel.
Na de zomer gaat hij gewoon al naar de brugklas! Hoe dan? #stopdetijd
Dat zou ik liever niet doen op een camping in een tent.quote:Op maandag 6 juli 2020 10:53 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, en dat kan je de werkgever ook niet kwalijk nemen toch? Voor niks gaat de zon op en het zijn geen filantropische instellingen. Althans... de meeste organisaties niet.![]()
Voor de zekerheid je werklaptop mee op reis, dan kan je altijd remote nog wat doen.
Mensen hebben voor hun gevoel al 3 maand zomervakantie gehad. Denk toch dat dit een aparte zomer gaat worden wat dat betreft (werkgerelateerd).quote:Op maandag 6 juli 2020 11:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat zou ik liever niet doen op een camping in een tent.
Ik neem deze zomer nog een restant ouderschapsverlof op van 4 weken. Ik wilde er eigenlijk nog 2 weken vakantie aan vastplakken, zodat ik de hele zomervakantie met de kinderen vrij ben, maar nu lijkt dat opeens zo overbodig... We gaan 1 weekje naar Texel, dus ik zit 5 weken thuis met de kinderen thuis dan. Klinkt opeens zo lang en claustrofobisch. Plus dat het drukker is op mijn werk dan ik had gedacht van tevoren. De zomer is meestal heel rustig.
Nou zo voelt het hier anders niet hoorquote:Op maandag 6 juli 2020 11:06 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Mensen hebben voor hun gevoel al 3 maand zomervakantie gehad. Denk toch dat dit een aparte zomer gaat worden wat dat betreft (werkgerelateerd).
Niet? Ik heb ook veel gewerkt, maar toch was het een vreemde periode. Daarnaast in vrije tijd natuurlijk heel veel thuis gezeten.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:11 schreef laziness het volgende:
[..]
Nou zo voelt het hier anders niet hoor
Het voelt niet als vakantie nee. Verre van.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:12 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Niet? Ik heb ook veel gewerkt, maar toch was het een vreemde periode. Daarnaast in vrije tijd natuurlijk heel veel thuis gezeten.
Het is natuurlijk ook geen vakantie. Maar het was wel een vreemde tijd. Anders dan anders. Ofzo. Weet niet hoe ik het moet uitleggen haha.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Het voelde niet als vakantie nee. Verre van.
Dat het een vreemde tijd is zal ik niet ontkennen. Maar na zoveel thuis rond hangen heeft men nog sterker de behoefte om even weg te gaan denk ik. Of dat nou binnen NL of het buitenland is.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:14 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook geen vakantie. Maar het was wel een vreemde tijd. Anders dan anders. Ofzo. Weet niet hoe ik het moet uitleggen haha.
Dat denk ik idd ook wel. Toch echt even een andere omgeving.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat het een vreemde tijd is zal ik niet ontkennen. Maar na zoveel thuis rond hangen heeft men nog sterker de behoefte om even weg te gaan denk ik. Of dat nou binnen NL of het buitenland is.
Dat snap ik en zou ik ook doen geloof ik hoor, zeker bij kleintjes. Die varen gewoon lekker op structuur en regelmaat.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:14 schreef SQ het volgende:
Het was zeker geen vakantiegevoel nee.
Maar het heeft er wel degelijk voor gezorgd dat ik nu niet zes weken met mijn kinderen thuis wil gaan zitten, dat klopt. Dus die mogen gewoon 6 weken naar de vakantieopvang![]()
quote:Op maandag 6 juli 2020 11:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat het een vreemde tijd is zal ik niet ontkennen. Maar na zoveel thuis rond hangen heeft men nog sterker de behoefte om even weg te gaan denk ik. Of dat nou binnen NL of het buitenland is.
hahaha grapjas.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:06 schreef dezomervoorbij het volgende:
Mensen hebben voor hun gevoel al 3 maand zomervakantie gehad.
Wat is hier zo grappig aan?quote:
Fijn! Hopelijk geeft dat weer hernieuwde energiequote:Op maandag 6 juli 2020 11:20 schreef SQ het volgende:
Ik heb morgen gewoon een offsite met zes collega's![]()
![]()
Gewoon weer collega's zien na 4 maanden. Ik word er bijna emotioneel van.
Ik heb voor mijn gevoel de afgelopen maanden minstens zo hard gewerkt als voor de corona crisis, en zeker omdat dat voornamelijk vanuit thuis was, vond ik het vermoeiend omdat thuis en werk meer door elkaar liepen en ik daardoor ook 's avonds vaak nog aan werk heb gezeten (omdat ik overdag bijv. ook meer tijd kwijt was aan bestellen van boodschappen/ begeleiden van het schoolwerk van de kinderen). Dit hoor ik ook veel om mij heen, en nee, dat voelt verre van vakantie-achtig, dus ik vind je aanname dat veel mensen het wel als 3 maanden vakantie hebben ervaren nogal bizar.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:24 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Wat is hier zo grappig aan?
Ik snap uiteraard dat er ook heel veel mensen ontzettend hard hebben moeten werken.
Daar ben ik er zelf ook een van.
Echter heb ik in m'n vrije tijd heel veel tijd besteed aan en met mijn gezin. Meer dan ik normaal zou doen en waar ik normaal gesproken vooral de vakanties voor gebruik.
nou, ja, ik weet niet, ik denk dat het wel verschilt hoor.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:31 schreef trui het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn gevoel de afgelopen maanden minstens zo hard gewerkt als voor de corona crisis, en zeker omdat dat voornamelijk vanuit thuis was, vond ik het vermoeiend omdat thuis en werk meer door elkaar liepen en ik daardoor ook 's avonds vaak nog aan werk heb gezeten (omdat ik overdag bijv. ook meer tijd kwijt was aan bestellen van boodschappen/ begeleiden van het schoolwerk van de kinderen). Dit hoor ik ook veel om mij heen, en nee, dat voelt verre van vakantie-achtig, dus ik vind je aanname dat veel mensen het wel als 3 maanden vakantie hebben ervaren nogal bizar.
precies, ik kan me weinig situaties voorstellen waarbij het als vakantie heeft aangevoeld. Of je was je inkomen kwijt, of je moest ineens creatieve oplossingen bedenken om alles vanuit huis te kunnen regelen, of je moest toch gewoon naar je werk met extra stress over mogelijke besmetting.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:26 schreef SQ het volgende:
Het ligt wel een beetje aan je branche ja.
Als je kinderloze barman of kapster was voelde het wellicht als vakantie, maar then again betaal je daar weer voor met zoveel stress en zorgen om je baan dat ik het thuiswerk-met-baangarantie toch wel prefereer
Dit inderdaad.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Exact. Ik snap ook dat het geen vakantie periode was, maar zoals ik al aangaf: Ik heb veel vrije aan m'n gezin kunnen besteden. Samen koken, lekker barbecuën, spelletjes doen. Dat soort dingen die je normaal gesproken te weinig doet in alle hectiek van het 'normale' leven.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:44 schreef laziness het volgende:
Wat dezomervoorbij bedoelt is volgens mij meer de balans prive/werk. Inderdaad wat jij ook omschrijft SQ.
En daar herken ik me dan wel weer in.
Er is meer ruimte voor mijn gezin door het thuiswerken omdat ik geen reistijd heb o.a.
Ik weet niet hoor, maar hier was al het thuiswerkgedoe niet bepaald een zomervakantiegevoel.....quote:Op maandag 6 juli 2020 11:06 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Mensen hebben voor hun gevoel al 3 maand zomervakantie gehad. Denk toch dat dit een aparte zomer gaat worden wat dat betreft (werkgerelateerd).
Nee, maar hoe gaat men daar mee om als je thuis in quarantaine moet?quote:Op maandag 6 juli 2020 10:54 schreef laziness het volgende:
[..]
Maar dat is logisch toch? De wet gaat alleen over ziekte van jou zelf tenslotte.
thuiswerken in principequote:Op maandag 6 juli 2020 13:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar hoe gaat men daar mee om als je thuis in quarantaine moet?
Ja, dat is makkelijk als dat kan, dan zit je immers weer als in een pre-1juli situatie, maar dat werkt niet in alle beroepen.quote:
Ik neem aan dat de ziektewet dat gewoon op zich neemt. Het is immers een overheidsrestrictie.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is makkelijk als dat kan, dan zit je immers weer als in een pre-1juli situatie, maar dat werkt niet in alle beroepen.
Ik vraag me in die zin wel serieus af hoe men daar nu mee omgaat; als je niet kunt gaan werken omdat je in quarantaine moet omdat een van je gezinsleden Covid19-positief getest is.
Bij ons krijg je dan 100% betaald. Netjes omschreven op de speciale website in het leven geroepen voor covid en alle vragen er omheen.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is makkelijk als dat kan, dan zit je immers weer als in een pre-1juli situatie, maar dat werkt niet in alle beroepen.
Ik vraag me in die zin wel serieus af hoe men daar nu mee omgaat; als je niet kunt gaan werken omdat je in quarantaine moet omdat een van je gezinsleden Covid19-positief getest is.
Dat breng je als werkgever onder bij een verzuimverzekering normaal gesproken.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de ziektewet dat gewoon op zich neemt. Het is immers een overheidsrestrictie.
Nee, dat snap ik, maar dat blijft dus een lastig verhaal.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:37 schreef laziness het volgende:
[..]
Bij ons krijg je dan 100% betaald. Netjes omschreven op de speciale website in het leven geroepen voor covid en alle vragen er omheen.
Dat is dus volledig voor rekening van de werkgever.
Maar een kleine werkgever zal daar niet zo makkelijk over denken.
https://www.rijksoverheid(...)evers-en-ondernemersquote:Op maandag 6 juli 2020 13:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik, maar dat blijft dus een lastig verhaal.
Maar als je partner in het buitenland ziek wordt en je daardoor niet terug kunt reizen kennelijk wel?quote:Op maandag 6 juli 2020 13:55 schreef laziness het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)evers-en-ondernemers
De overheid zegt dat je door moet betalen als werkgever en geen verlofuren af mag trekken.
Ja schimmig gebied in deze tijd. Maar als je partner met een hart infarct wordt opgenomen en je wilt daar logischerwijs blijven is dat na een paar dagen ook geen calamiteitenverlof meer en kost dat je ook vakantiedagen bij de gemiddelde werkgever.quote:Op maandag 6 juli 2020 14:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als je partner in het buitenland ziek wordt en je daardoor niet terug kunt reizen kennelijk wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |