abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 juli 2020 @ 11:30:58 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194004400
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 10:03 schreef Quoi het volgende:

[..]

Omg, ik ben nu geïntrigeerd door deze! Wow! Vraag me af hoe hij er ingevouwen uitziet.



Hier zie je een mooie serie van hoe je hem opzet:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223266/#1778640

Het grote voordeel is dat het tijdens het rijden een aanhanger is, dus je kan er wat vlotter mee doorrijden :7 en op de camping heb je dan gewoon een caravan.
***
pi_194004566
Wij zouden in een lodgetent in Italië glamperen deze zomer, maar in verband met het moeten gebruiken van het gedeelde sanitair zag ik dat niet zitten. We gaan nu een week naar de Belgische ardennen in een stacaravan op een camping langs een klein riviertje.

Liever was ik helemaal niet gegaan maar dan waren we bijna 800 euro kwijt geweest en hadden we alsnog niets, dus nu hebben we het maar zo opgelost. De kinderen hebben al een aftelkalender gemaakt en staan elke dag de dagen te tellen tot de vakantie. Ze hebben er ontzettend veel zin in. O+ En als ik dat zie ben ik toch wel blij dat we ervoor gekozen hebben om toch nog een weekje weg te gaan.

Dat aftellen gaat nog wel even duren overigens, want we gaan pas 1 augustus. :')
  donderdag 9 juli 2020 @ 11:48:11 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194004622
Wij zitten dit jaar ook een weekje in zo'n ingerichte safaritent op Farmcamps. Wel de meest luxe variant, dat vind ik net kunnen :P. Ik ben een luxepaardje en heb een enorme hekel aan kamperen. Vooral dat gesjouw met al die spullen is aan mij totaal niet besteed. Mijn broer doet dat wel, super primitief altijd. Die nemen per persoon twee setjes kleren mee en gaan waar de weg ze brengt. Wassen doen ze in een teil en verder hebben ze niks nodig. Ik vind dat op zich wel idyllisch klinken. Maar vooral voor een ander ;).
KuikenGuppy
pi_194004755
Hier ook team eigen sanitair en muren. Geen verplicht socializen op vakantie dankjewel. Of entertainment en activiteiten :X. Nu met baby en covid willen we zeker niet ver rijden, dus is het Landal geworden dit jaar.
Ervoor altijd een huisje of appartement. Met vaatwasser aub. In Frankrijk is Pierre & Vacances meestal goed. Prima locaties en netjes.
In Duitsland hebben we nog een adresje waar we zeker teruggaan als onze zoon ouder is: een verbouwd klooster tussen de bergen. Doodlopende straat,speelveldje. Meertjes om te zwemmen dichtbij O+
pi_194004963
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:47 schreef Tink89 het volgende:
Kamperen, ik kan me er niet zoveel bij voorstellen. Is dat te doen met een lichte slaper van 1,5?
Wij staan nu op een camping in Zeeland voor 2 weken met M van 1 jaar en 10 maanden. We hebben een tent mee en staan op een dreumesveldje (camping van Ardoer, Ons Buiten). Dat is een veldje met speeltuintje in het midden en de toegang is afgesloten met een schapenhek. Ideaal! M kan geen kant op, behalve in de tent of caravan van een ander.
Wel een mindere eerste nacht gehad omdat M even moest wennen aan zijn nieuwe slaapplek, maar dat is geen probleem meer. En oordopjes mee voor de huilende buurkindjes ;). Voordeel van kamperen is wel dat M de hele dag lekker rondloopt, speelt met vooral andermans speelgoed (en andere kinderen weer met zijn speelgoed) en dat hij prima slaapt omdat hij zo in de weer is. Zelfs met het weer van de afgelopen dagen vermaken we ons prima. Zodra het droog is gaat hij naar buiten. Maar ik kijk wel uit naar het weer vanaf dit weekend :)

Oh, en we hebben een klein verwarmingselement mee. Tip van flip.

Nog even aanvullend:
Douche en WC zijn hier super schoon. Wordt 3 keer per dag schoongemaakt (elke keer als ik moet plassen :') ). Voor 2 weken betalen we ongeveer 600 euro. Onze camping heeft wel het e.a. aan faciliteiten, maar het is ook een natuurcamping. Om 21.00 uur is het stil :)
Maar ik heb ook zeker ervaring met andere massacampings aan de Franse kust bijv. Feestende buren, hordes jongeren. Ben ik wel op afgeknapt. Kies nu voor een camping met wat minder staanplaatsen en die als rustig/natuurlijk worden aangemerkt. In elke omgeving is wel wat te doen of te beleven.

En Exode: we hadden bijna op dezelfde camping gestaan. Helaas hanteren ze dit jaar 75% bezetting en waren wij net te laat. Begin augustus gaan we nog een weekje naar een Farmcamps in Drenthe.

[ Bericht 23% gewijzigd door Peacefulll op 09-07-2020 12:33:12 ]
  donderdag 9 juli 2020 @ 12:44:12 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194005285
Wij gaan een weekje naar een landal park in Belgie. Aan een stuwmeer. Supboarden en surfborden mee en gaan! :)
***
pi_194005291
Ons Buiten O+ Onze eerste vouwwagenvakantie met B was daar, dreumesveld was destijds al vol. Wij zaten achterin de camping vlakbij die plaatsen met boomhut ding. Leuke camping he?!
Die knex ruimte was de bomb vorig jaar, wij zijn vorig jaar in de meivakantie in een chalet geweest. B herkende veel nog terwijl hij 1,5 was toen er met de vouwwagen waren.

Veel plezier nog!

Lolotte heeft nu weer 100% beleid overigens, anders hadden wij er niet meer bij gepast. We gaan 12 dagen met de vouwwagen, 3 dagen thuis en dan ook Farmcamps maar dan in Zeeland. Het liep dit jaar even zo.
pi_194005309
Wij verregenden drie jaar terug in Nederland in de tent, het jaar erna in de Ardeche in Frankrijk en sindsdien ligt de tent op zolder. Mijn man was al geen kampeerder en deze ervaringen hebben ervoor gezorgd dat hij helemaal niet meer wil. Ik vind het wél heel leuk en de kinderen uiteraard ook. Toch vond ik het vorig jaar ook wel heel ontspannen om gewoon in een lodgetent te kamperen. Geen spullen verzamelen en inpakken en tent opzetten in 35 graden. Ik denk dat de tent komende jaren verkocht gaat worden en we nooit meer echt gaan kamperen. ;( Gelukkig hebben we ook nog 2 pop up tentjes dus ik kan altijd nog eens samen met de kinderen op een camping in de buurt gaan staan als ik echt even wil kamperen. O+
pi_194005388
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 11:48 schreef Burdie het volgende:
Wij zitten dit jaar ook een weekje in zo'n ingerichte safaritent op Farmcamps. Wel de meest luxe variant, dat vind ik net kunnen :P. Ik ben een luxepaardje en heb een enorme hekel aan kamperen. Vooral dat gesjouw met al die spullen is aan mij totaal niet besteed. Mijn broer doet dat wel, super primitief altijd. Die nemen per persoon twee setjes kleren mee en gaan waar de weg ze brengt. Wassen doen ze in een teil en verder hebben ze niks nodig. Ik vind dat op zich wel idyllisch klinken. Maar vooral voor een ander ;).
Die hebben we een keer gedaan. En dan wordt je in de ochtend wakker en zie je allemaal vlekken op de tentwand bewegen.. Zit de buitenkant vol met tientallen naakslakken }:|

Daarom: stenen muren :D
pi_194005456
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:53 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Die hebben we een keer gedaan. En dan wordt je in de ochtend wakker en zie je allemaal vlekken op de tentwand bewegen.. Zit de buitenkant vol met tientallen naakslakken }:|
Wij hebben dat één keer gehad. Ik was als tiener met mijn ouders op kampeervakantie in Duitsland en het was een nogal regenachtige vakantie. Iedere ochtend inderdaad hordes slakken tussen de binnen- en buitentent. Brrrrrr.

De enige keer dat we eerder naar huis zijn gegaan. Niks werd meer droog.
  donderdag 9 juli 2020 @ 12:58:31 #211
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194005460
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:53 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Die hebben we een keer gedaan. En dan wordt je in de ochtend wakker en zie je allemaal vlekken op de tentwand bewegen.. Zit de buitenkant vol met tientallen naakslakken }:|

Daarom: stenen muren :D
Zolang ze aan de buitenkant zitten :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 9 juli 2020 @ 13:03:29 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194005523
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:58 schreef laziness het volgende:

[..]

Zolang ze aan de buitenkant zitten :P
Slakken graag alleen à la Bourguignonne.
Met een bijpassend wijntje :P.
KuikenGuppy
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 juli 2020 @ 13:05:31 #213
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194005560
Ik hou van kamperen O+ Centerparcs vind ik echt de hel :+

We hebben een camplet vouwwagen uit 1994, binnen 1,5 uur staat het strak ingericht en zit ik aan de koffie/wijn.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_194005642
Tijd voor een Fok vouwwagenclub ;)
  donderdag 9 juli 2020 @ 13:14:02 #215
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194005648
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 11:30 schreef BE het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hier zie je een mooie serie van hoe je hem opzet:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223266/#1778640

Het grote voordeel is dat het tijdens het rijden een aanhanger is, dus je kan er wat vlotter mee doorrijden :7 en op de camping heb je dan gewoon een caravan.
Echt geweldig. Nooit geweten dat zoiets bestond :)

quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 11:48 schreef Burdie het volgende:
Vooral dat gesjouw met al die spullen is aan mij totaal niet besteed.
Dit heb ik ook altijd geroepen. Dan maar wat meer betalen, dat geklooi met bordjes en bekertjes. Nu hebben we wel de ideale combi trouwens. Ik heb 3x bordjes, bestek en bekers in de camper gelegd en die zitten er gewoon altijd in. Zelfs onderweg kunnen we nu een eitje bakken en koffie drinken :P

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:44 schreef exode het volgende:
Lolotte heeft nu weer 100% beleid overigens, anders hadden wij er niet meer bij gepast.
Hey! Hier wilden we heen, maar ze waren vol in onze vakantieperiode. Ben je er vaker geweest? Lijkt me top.

En ik wil even onze camperbus showen, die dus ook gewoon onze auto is - in verwaaide opstelling wel tijdens het weekendje Texel afgelopen weekend:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kamperen met storm }:|
pi_194005674
Leuk Quoi!!

Nee nog nooit op Lolotte geweest, voorgaande jaren was het steeds Frankrijk.

Als wij met de vouwwagen weg gaan hoeven we alleen kleding en boodschappen in te pakken. De rest ligt gewoon in de vouwwagen. Al moeten we dit jaar even testen of B nog wel op zijn luchtbed past.
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:37:57 #217
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194006514
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 13:16 schreef exode het volgende:
Als wij met de vouwwagen weg gaan hoeven we alleen kleding en boodschappen in te pakken. De rest ligt gewoon in de vouwwagen. Al moeten we dit jaar even testen of B nog wel op zijn luchtbed past.
Idem. Voordeel van die vouwwagen vind ik juist dat je bijna alles er in laat liggen en er zo lekker veel in kan stouwen.

Ik vind dat busje er ook heel gezellig uit zien Quoi O+
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:52:39 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194006686
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:37 schreef laziness het volgende:
Idem. Voordeel van die vouwwagen vind ik juist dat je bijna alles er in laat liggen en er zo lekker veel in kan stouwen.
Huh? Zit niet dat hele aanhangwagentje vol met ingeklapte vouwwagen? :?.
KuikenGuppy
  donderdag 9 juli 2020 @ 15:05:29 #219
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194006853
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

Huh? Zit niet dat hele aanhangwagentje vol met ingeklapte vouwwagen? :?.
Nee, in onze huidige variant is er ruimte onder ons bed bijvoorbeeld.
Het tentdoek en de bedden vormen het bovenste deel wat je gedeeltelijk open klapt maar in de kar zelf, het deel wat je niet klapt , zit dus de ruimte.



Onze vorige was ouder en had in het midden nog een open plek met banken met een deksel waar van alles in kon en het middenstuk waar je een tafel neer zou kunnen zetten is in de basis leeg. Daar ga je dan ingeklapte campingtafel, stoelen, fietsjes, speelgoed en weet ik al niet stapelen.
Hier vouw je eigenlijk alles bovenop dat deel met die banken waar dus dat gat over blijft om vol te proppen.



[ Bericht 2% gewijzigd door laziness op 09-07-2020 15:17:41 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 9 juli 2020 @ 15:10:00 #220
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194006926
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:57 schreef Mariposas het volgende:
Huh wat heeft je accommodatie te doen met de optie tussen wel of niet een actieve vakantie hebben? Je bent dan toch niet gebonden aan bij je tent te blijven?
Met actief bedoel ik vooral dat er genoeg te doen is zonder dat ik de auto of de fiets moet pakken. Dus een groot subtropisch zwemparadijs en een kinderboerderij en een terrasje (liefst ook overdekt voor als het rotweer is), een grote binnenspeeltuin, bowlingbaan, sportactiviteiten, babyzwemmen en -massage, een sauna...
Ik wil niet zwemmen in een meertje bijvoorbeeld, dat vind ik gewoon echt niet leuk. Maar de reacties laten wel zien dat niet iedereen daar hetzelfde over denkt en dat ik misschien ook gewoon bij de verkeerde mensen op visite was toen ze op de camping stonden... Ik wil het best nog weleens proberen, maar dan dus niet op die plekken die ik de afgelopen jaren gezien heb.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 10:34 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wat voor vakanties boeken jullie dan normaal gesproken? Of gaan jullie niet op vakantie? De enige goedkopere optie lijkt mij kamperen met eigen tent, maar dat is dus geen optie voor jullie. :P
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 10:59 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Korter en dichter bij huis, vooral, de laatste twee jaar vooral in Landal-huisjes. Ik snap dat je met een kant en klare tent in Frankrijk natuurlijk óók korter kan gaan, maar dan vind ik de reistijd weer niet de moeite waard ten opzichte van hoe lang je daadwerkelijk op vakantie bent.
Dit dus: Buiten het hoogseizoen met een leuke aanbieding een huisje op een net park. Dit jaar in september (als het door gaat) een midweekje bij roompot bad bentheim voor 129 euro via de AH. Landal op texel is ook favoriet en echt bakken goedkoper met bijvoorbeeld vouchers van de Hema. 1150 voor een week kan en wil ik iig echt niet uitgeven, tenzij we bijvoorbeeld zo'n georganiseerde reis naar boven de poolcirkel ofzo gaan doen (die staat heeeel hoog op mijn verlanglijstje, maar even wachten tot prul groter is). Zo'n ingerichte tent met eigen sanitair zou ik nog wel leuk vinden, denk ik. Dan hoef je iig niet te gaan zitten poepen terwijl iedereen je kan horen.
Ik ben sowieso niet zo goed in drie weken op vakantie zijn. Ik ga liever 3 keer per jaar een midweek dan 1 keer jaar 3 weken. Dan heb je steeds iets om naar uit te kijken. En dan vaak wel een beetje in de buurt ja. Ik ga geen 10 uur rijden voor een vakantie van een week. Op het verlanglijstje staat nu nog deze cp met een oudersvannu-korting en ik wil terug naar de waddeneilanden. Paardrijden, huisje, haardvuurtje, zandspelen voor prul, lekker vliegeren, samen zeehondjes kijken... Ik denk dat het terschelling wordt de volgende keer.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194006933
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:55 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wij hebben een kant en klare lodgetent met privé sanitair 🎉🎉
Dat is iets wat we serieus overwegen voor volgend jaar! Zou voor ons de perfecte combi zijn.
  donderdag 9 juli 2020 @ 15:19:48 #222
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194007046
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:10 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Met actief bedoel ik vooral dat er genoeg te doen is zonder dat ik de auto of de fiets moet pakken. Dus een groot subtropisch zwemparadijs en een kinderboerderij en een terrasje (liefst ook overdekt voor als het rotweer is), een grote binnenspeeltuin, bowlingbaan, sportactiviteiten, babyzwemmen en -massage, een sauna...
Ik wil niet zwemmen in een meertje bijvoorbeeld, dat vind ik gewoon echt niet leuk. Maar de reacties laten wel zien dat niet iedereen daar hetzelfde over denkt en dat ik misschien ook gewoon bij de verkeerde mensen op visite was toen ze op de camping stonden... Ik wil het best nog weleens proberen, maar dan dus niet op die plekken die ik de afgelopen jaren gezien heb.
[..]
Dat ga je op een camping gewoon niet allemaal vinden. Hoewel je er luxe bij hebt met meer voorzieningen noemen je wel veel dingen die een brug te ver zijn voor een camping.
Dat is voor mij dan juist weer niet vakantie vieren want dan kom je dus zo'n park/camping niet af inderdaad.
Ik ga op vakantie om ook wat te zien van de omgeving.

En als je iets langer gaat is het de reistijd naar het buitenland natuurlijk wel waard.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 9 juli 2020 @ 15:24:32 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194007110
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:19 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat ga je op een camping gewoon niet allemaal vinden. Hoewel je er luxe bij hebt met meer voorzieningen noemen je wel veel dingen die een brug te ver zijn voor een camping.
Dat is voor mij dan juist weer niet vakantie vieren want dan kom je dus zo'n park/camping niet af inderdaad.
Ik ga op vakantie om ook wat te zien van de omgeving.
Weet ik, maar da's dus precies wat ik dan mis. Ik wil best in zo'n week 1-2 dagen de hort op, maar niet elke dag het gevoel hebben dat we weg moeten, omdat we ons anders vervelen. Ik kan niet zo goed stil zitten...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 9 juli 2020 @ 15:33:21 #224
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194007206
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:24 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Weet ik, maar da's dus precies wat ik dan mis. Ik wil best in zo'n week 1-2 dagen de hort op, maar niet elke dag het gevoel hebben dat we weg moeten, omdat we ons anders vervelen. Ik kan niet zo goed stil zitten...
Maar heb je perse al die luxe zaken als een bowlingbaan etc nodig om je te vermaken dan?
Je kan ook gewoon badmintonnen, bordspelletjes doen en naar een zwembad gaan dat geen subtropisch paradijs is?

Er is zoveel meer buiten de Landal's en Centerparcsen van deze wereld. Maar als je nog niet de fiets wilt pakken dan ben je aangewezen op deze parken inderdaad.

Ik vind het ook wel een beetje haaks op elkaar staan. Je kan niet goed stil zitten maar je wilt wel alle activiteiten op loop afstand hebben.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194007303
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

Huh? Zit niet dat hele aanhangwagentje vol met ingeklapte vouwwagen? :?.
Nee joh, bij ons kunnen er naast losse meuk ook nog 8 boodschappenkratten in. Tafel en stoelen onder het zeil, hatseflats. Sterker nog vorig jaar kregen we hem niet eens vol. Zijn maar extra boodschappen mee gaan nemen. Anders istie niet stabiel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')