abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194066186
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2020 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuw deel, nieuwe kansen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 13 juli 2020 @ 11:48:32 #2
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194066659
quote:
7s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:01 schreef Elpis het volgende:

[..]

Echt? Ook voor iemand die al 49 is?
Als ik die cijfers zie denk ik alleen maar: ik hoop maar dat ik niet zo dood neerval. :{

Maar dank je. :)
Ik ben 53 en tik heel soms ook wel de 190+ aan. Meestal zit mijn piek tussen de 170 en 180.
Weliswaar gemeten met een fitbit, dus ik weet niet hoe nauwkeurig dat is.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 13 juli 2020 @ 12:05:26 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194066953
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:48 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Ik ben 53
:o!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194067115
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:48 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Ik ben 53
Ik ook (nog twee weken) w/
Bij hartslagmeting aan de pols geeft mijn Garmin vaak (vooral als het koud is) veel te hoge waarden aan (tegen de 200), blijkbaar pikt hij mijn cadans dan op. Nu toch maar een hartslagband gekocht. Bij de sportarts vorig jaar was de hoogst gemeten hartslag 177, maar toen ik stopte (met 17 km/uur op de loopband) had ik mogelijk mijn max nog niet bereikt. Ik vond het met die snelheid gewoon eng om het tempo niet zelf onder controle te hebben. Hing wel in een tuigje, maar toch. In elk geval was alles goed, dat is het belangrijkst.
  maandag 13 juli 2020 @ 12:20:24 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194067147
Hoi, kom hier (na jaren) weer meeposten omdat ik ook weer eens moet gaan hardlopen.. en dit topic hield me altijd wel gemotiveerd :Y
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 13 juli 2020 @ 12:26:22 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194067227
quote:
7s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:20 schreef kwiwi het volgende:
Hoi, kom hier (na jaren) weer meeposten omdat ik ook weer eens moet gaan hardlopen.. en dit topic hield me altijd wel gemotiveerd :Y
Welkom (terug) :W
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 13 juli 2020 @ 19:05:58 #7
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_194072947
quote:
7s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:20 schreef kwiwi het volgende:
Hoi, kom hier (na jaren) weer meeposten omdat ik ook weer eens moet gaan hardlopen.. en dit topic hield me altijd wel gemotiveerd :Y
Ja maar dat idee heb je waarschijnlijk al een tijdje
  maandag 13 juli 2020 @ 19:28:49 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194073320
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:05 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Ja maar dat idee heb je waarschijnlijk al een tijdje
Zat met een blessure die eindelijk over is. Maar doordat het hardlopen nu niet meer in m'n routine zit is het weer opstarten wat lastig :P
  maandag 13 juli 2020 @ 21:18:01 #9
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_194075095
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:28 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Zat met een blessure die eindelijk over is. Maar doordat het hardlopen nu niet meer in m'n routine zit is het weer opstarten wat lastig :P
Ai dat is wel verrot altijd, een standaard hardloopblessure?
  Redactie Sport maandag 13 juli 2020 @ 22:37:36 #10
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_194076475
Om LT haar vraag te beantwoorden. Wel weer plannen om wedstrijden te doen maar het is nog afwachten welke inschrijvingen er opengaan. Zo wil ik de Singelloop in Utrecht weer doen omdat ik graag onder de 54:00 wil op de 10km. Maar het is nog niet bekend of de inschrijving überhaupt opengaat.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 13 juli 2020 @ 22:43:11 #11
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_194076622
Mijn enige plannen zijn de vooralsnog niet afgelaste HM in Amsterdam lopen. :+

Het lopen met een doel bevalt me wel beter dan freewheelen, nu ga ik tenminste in plaats van blijven chillen op de bank. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_194078449
Lekker weer buiten \!! Kleine 10km weer binnen _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_194078960
quote:
2s.gif Op maandag 13 juli 2020 22:37 schreef DeLuna het volgende:
Om LT haar vraag te beantwoorden. Wel weer plannen om wedstrijden te doen maar het is nog afwachten welke inschrijvingen er opengaan. Zo wil ik de Singelloop in Utrecht weer doen omdat ik graag onder de 54:00 wil op de 10km. Maar het is nog niet bekend of de inschrijving überhaupt opengaat.
Hier ook nog even afwachten tot er hier in de buurt iets doorgaat.
Misschien dat het 'gewoon' pas de Erasmusronde begin november wordt.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 10:21:26 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_194080789
Ik heb de komende tijd twee trailruns gepland, eentje van 10 en eentje van 12km.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_194090567
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:21 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb de komende tijd twee trailruns gepland, eentje van 10 en eentje van 12km.
Ik ga zaterdag voor de Trail des Fantomes. Morgen nog één kort loopje en dan beginnen de échte voorbereidingen. De voorpret is er al!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 14 juli 2020 @ 21:12:26 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194090926
Ik twijfel nog steeds over de trailrun bij Ermelo van 16, 23 of zelfs 30km, maar dat is nog maar minder dan twee maanden van nu en ik denk dat ik mijn eerste keer trailen (waar ik toch vooral van de omgeving wil genieten) liever samen met m'n vriendin dan alleen doe. Volgende keer dan maar.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 15 juli 2020 @ 09:11:02 #17
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_194095531
Nog niks gepland hiero
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_194095707
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:48 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Ik ben 53 en tik heel soms ook wel de 190+ aan. Meestal zit mijn piek tussen de 170 en 180.
Weliswaar gemeten met een fitbit, dus ik weet niet hoe nauwkeurig dat is.
Ik heb wel eens een 10 km wedstrijd op gem. boven de 190 gelopen :@ Zo rond mijn omslagpunt. Max ligt boven de 200.

Laatste 10 km wedstrijd (dec 2019) ging dat in gem. 183 en max 195 naar een PR.

[ Bericht 1% gewijzigd door alpeko op 15-07-2020 09:27:29 ]
pi_194096279
Hoi! Ik heb mezelf een schop onder de kont gegeven en wil deze vakantie weer met wat meer regelmaat een rondje lopen. Ik postte eerst in het 0-10km topic, maar hier gebeurt meer :+
Ik loop graag 's ochtends. Heb ooit opgebouwd met Evy tot 10 km, maar loop meestal een rondje van 4 tot 6 km. De laatste tijd had ik veel excuses om niet te lopen. Ik hoop dat dit topic een beetje werkt als stok achter de deur :@
pi_194097311
Ik merk dat ik de doelen wel een beetje begin te missen. Volgende week in ieder geval weer een 3000 meter op de baan, kijken of ik nog iets van die tijd van laatst af kan snoepen. Maar stiekem ben ik ook wel weer benieuwd wat ik nu op een halve kan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194097549
Ik geloof dat mijn club bezig is om iets voor eind augustus te organiseren. Daar loop ik dan een 800 of 1500.

Al kan ik daar nu nog geen zin in krijgen :P Ik ben zo lekker aan het trainen, en dan vallen de tijden die ik met een wedstrijd loop altijd vies tegen. Ik liep gisteren het 8 van de 10x300m die in 1500m-tempo moesten in 59-60 seconden. Dat is eigenlijk mijn 800m-tempo :+
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 juli 2020 @ 11:47:12 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194097893
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 10:04 schreef Hupje het volgende:
Hoi! Ik heb mezelf een schop onder de kont gegeven en wil deze vakantie weer met wat meer regelmaat een rondje lopen. Ik postte eerst in het 0-10km topic, maar hier gebeurt meer :+
Ik loop graag 's ochtends. Heb ooit opgebouwd met Evy tot 10 km, maar loop meestal een rondje van 4 tot 6 km. De laatste tijd had ik veel excuses om niet te lopen. Ik hoop dat dit topic een beetje werkt als stok achter de deur :@
Welkom *O*

En ja, dit topic helpt enorm, kan ik uit ervaring vertellen :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin woensdag 15 juli 2020 @ 13:24:30 #23
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_194099545
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 11:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik merk dat ik de doelen wel een beetje begin te missen. Volgende week in ieder geval weer een 3000 meter op de baan, kijken of ik nog iets van die tijd van laatst af kan snoepen. Maar stiekem ben ik ook wel weer benieuwd wat ik nu op een halve kan.
Op dit moment vind ik het wel lekker rustig. Ik ben me op een najaarsmarathon aan het voorbereiden, geen andere loopjes om op te focussen, behalve wat strava/fok uitdagingen. Wellicht dat ik nog ergens in de voorbereiding een lange trail meepik, maar geen must.

Ik denk dat ik op iedere afstand op dit moment wel een PR kan vestigen in een wedstrijd (gezien mijn pr tijdens de fok!ekiden op de 5k en een pr op de 10(.5) van de nnrunners ma ra th on).
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_194100537
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:24 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Op dit moment vind ik het wel lekker rustig. Ik ben me op een najaarsmarathon aan het voorbereiden, geen andere loopjes om op te focussen, behalve wat strava/fok uitdagingen. Wellicht dat ik nog ergens in de voorbereiding een lange trail meepik, maar geen must.

Ik denk dat ik op iedere afstand op dit moment wel een PR kan vestigen in een wedstrijd (gezien mijn pr tijdens de fok!ekiden op de 5k en een pr op de 10(.5) van de nnrunners ma ra th on).
Durf je vol voor die marathonvoorbereiding te gaan gezien de laatste berichten?
Ik weet nog niet of ik daar aan ga beginnen.. Mijn nummer van Rotterdam zou in oktober geldig zijn, maar ik wilde sowieso graag een voorjaarsmarathon omdat het najaar altijd crazy druk is op het werk, en daar komt nu ook nog een verhuizing bij.. En daarnaast geloof ik ook nog niet 100% dat het door zal gaan, en gezien de toewijding die nodig is voor een marathontrainingsblok heb ik dat wel nodig..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin woensdag 15 juli 2020 @ 14:56:47 #25
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_194100800
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 14:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Durf je vol voor die marathonvoorbereiding te gaan gezien de laatste berichten?
Ik weet nog niet of ik daar aan ga beginnen.. Mijn nummer van Rotterdam zou in oktober geldig zijn, maar ik wilde sowieso graag een voorjaarsmarathon omdat het najaar altijd crazy druk is op het werk, en daar komt nu ook nog een verhuizing bij.. En daarnaast geloof ik ook nog niet 100% dat het door zal gaan, en gezien de toewijding die nodig is voor een marathontrainingsblok heb ik dat wel nodig..
Ik durf het wel aan. Ik zat vanaf oktober al in de voorbereiding (spijkenisse) en daarna tot 35km getraind voor een (afgelaste)voorjaarsmarathon en nu zit ik ongemerkt alweer op 27.5km voor de lange duurlopen. Ik kan de teleurstelling van een nieuwe aflasting wel weer aan, maar ik heb dan ook geen 'geplande' stress momenten in het vooruitzicht.
Wel hou ik meerdere opties open, al vermoed ik dat ze dan opeens allemaal hetzelfde besluiten, zoals in het voorjaar.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_194101684
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 14:56 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik durf het wel aan. Ik zat vanaf oktober al in de voorbereiding (spijkenisse) en daarna tot 35km getraind voor een (afgelaste)voorjaarsmarathon en nu zit ik ongemerkt alweer op 27.5km voor de lange duurlopen. Ik kan de teleurstelling van een nieuwe aflasting wel weer aan, maar ik heb dan ook geen 'geplande' stress momenten in het vooruitzicht.
Wel hou ik meerdere opties open, al vermoed ik dat ze dan opeens allemaal hetzelfde besluiten, zoals in het voorjaar.
Ja dat is ook wel een relaxte manier om het te benaderen natuurlijk. Er zijn ook zat mensen die zelf alsnog een marathon lopen, zonder wedstrijd.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 15 juli 2020 @ 17:47:56 #27
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_194103011
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:48 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Ik ben 53 en tik heel soms ook wel de 190+ aan. Meestal zit mijn piek tussen de 170 en 180.
Weliswaar gemeten met een fitbit, dus ik weet niet hoe nauwkeurig dat is.
Hiervoor had ik een fitbit charge 2, maar die gaf niet zulke hoge pieken. Kan natuurlijk komen omdat ik toen wat minder overdreef qua trainingen.
Grappig genoeg gaf de fitbit juist wel weer een veel hogere rust hartslag (62-72 tegenover 56-62 ongeveer). Vwb de vo2 max was de Fitbit wel liever voor me (34 tov 32/33 bij de Garmin). En dan vond Fitbit een 32 nog gemiddeld terwijl Garmin 32 een slecht gaf. Jeetje was dat een tegenvaller. :{ Gelukkig inmiddels opgekrikt naar 33 met als kwalificatie redelijk en een fitnessleeftijd van 51. :( Ach we komen er ooit wel.

Nou ja tot dusverre het vergelijkend warenonderzoek. :P
Geen idee wie waarin nauwkeuriger is. Slaap registreert de Garmin iig een stuk slechter.

Wat ik er zeker wel leuk aan vind is Garmin coach. Na 7 jaar ben ik Evy aardig zat en met GC heb ik hernieuwde motivatie gevonden. Hopelijk kom ik ooit nog eens verder dan een 5 km training. :@
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_194103243
Ik ga op 2 paarden wedden: Rotterdam en Amsterdam.
Hopelijk gaat er een door :). En anders komt Amsterdam volgend jaar, ticket blijft geldig.
En als ze beide doorgaan is er vast iemand die een ticket over wil nemen.

https://www.tcsamsterdamm(...)g-coronamaatregelen/
  Forum Admin woensdag 15 juli 2020 @ 20:57:07 #29
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_194105418
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 18:09 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ga op 2 paarden wedden: Rotterdam en Amsterdam.
Hopelijk gaat er een door :). En anders komt Amsterdam volgend jaar, ticket blijft geldig.
En als ze beide doorgaan is er vast iemand die een ticket over wil nemen.

https://www.tcsamsterdamm(...)g-coronamaatregelen/
Ik ook zoiets. Eventueel Eindhoven nog als optie, maar dat is volgens mij van dezelfde organisatie als Rotterdam.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_194105526
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:57 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik ook zoiets. Eventueel Eindhoven nog als optie, maar dat is volgens mij van dezelfde organisatie als Rotterdam.
Wat ik heb begrepen is dat de gemeentes besluiten. Zelfde principe als bij kermissen.
Dus kan goed dat Endhoven doorgaat en Rotterdam niet, of andersom.

Kan het me nog niet voorstellen eigenlijk , Tenzij hard bewezen kan worden dat buitenlucht geen risico vormt.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 juli 2020 @ 21:04:52 #31
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194105587
En weer 12.5km erbij, vrijdag nog 7.5 (wat uiteindelijk eerder 10 wordt denk ik) en dan is het alweer de elfde week op rij met minstens 30km *O*

Toch eens gaan proberen om richting de 40 te gaan. Met een beetje doorzetten ben ik wel op koers voor 150km deze maand, wat weer een maandrecord zou zijn. Als dat lukt heb ik - rekenfouten daargelaten - ook mijn jaardoel al gehaald aan het einde van juli _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194107958
Ik heb nog wel marathonplannen. Mijn marathonvoorbereiding stelt dan ook niks voor. Gewoon steeds iets meer lopen. En in voorgaande jaren in september dan vaak nog 5 wedstrijdjes, maar dat valt nu weg, lijkt me. Dus de voorbereiding is nog kariger.

Verder loop ik wat virtuele dingen voor de blingbling. *)
pi_194108035
Ik heb de afgelopen weken ook niet gelopen :(. Denk nu totaal 6 weken. Maar heb nog 1 week vakantie dus ga het hierna wel weer oppakken. Ben wel benieuwd hoeveel ik 'kwijt' ben. Redelijk veel verwacht ik, maar zal hopelijk niet helemaal van voor af aan hoeven te beginnen...

Wil eigenlijk kijken of er rond oktober/november ergens een 'echte' 5 km is. Motiveert me toch meer dan zo'n virtual loopje. En denk als ik echt een doel heb om naar toe te trainen dat het me ook meer motiveert dan 'gewoon' maar wat lopen.
pi_194109860
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 23:54 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb de afgelopen weken ook niet gelopen :(. Denk nu totaal 6 weken. Maar heb nog 1 week vakantie dus ga het hierna wel weer oppakken. Ben wel benieuwd hoeveel ik 'kwijt' ben. Redelijk veel verwacht ik, maar zal hopelijk niet helemaal van voor af aan hoeven te beginnen...

Wil eigenlijk kijken of er rond oktober/november ergens een 'echte' 5 km is. Motiveert me toch meer dan zo'n virtual loopje. En denk als ik echt een doel heb om naar toe te trainen dat het me ook meer motiveert dan 'gewoon' maar wat lopen.
Waarom loop je niet in je vakantie? Lekker toch juist als je er alle tijd voor hebt?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194110677
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waarom loop je niet in je vakantie? Lekker toch juist als je er alle tijd voor hebt?
Ik heb eigenlijk een tijdje niet gelopen omdat ik extreem druk was met werk (+ 12 uur per dag). Gelukkig maar 4 weken. Maar na zo'n dag kon ik het niet meer opbrengen. Daarna kreeg ik vakantie en ben ik eerst een weekje weg geweest. En ik moet zeggen dat ik nu gewoon erg lui ben. En daarnaast gaat in mijn hoofd gezond eten en sporten samen. En nu in de vakantie ga ik regelmatig uit eten enzo, terrasje. Ik weet het, het klinkt als een stom excuus maar ik heb altijd weinig motivatie als ik al ongezond gegeten heb.

Maar als ik dadelijk weer gewoon moet werken ga ik weer hard aan de bak. Heb me ook bij een nieuwe gym ingeschreven dus heb eigenlijk wel weer zin om weer goed bezig te zijn.
pi_194111578
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 20:55 schreef Welten het volgende:

[..]

Ik ga zaterdag voor de Trail des Fantomes. Morgen nog één kort loopje en dan beginnen de échte voorbereidingen. De voorpret is er al!
Houd er rekening mee dat je gemiddelde snelheid drastisch lager is dan op de gewone weg. Veel plezier.
pi_194112582
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:34 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk een tijdje niet gelopen omdat ik extreem druk was met werk (+ 12 uur per dag). Gelukkig maar 4 weken. Maar na zo'n dag kon ik het niet meer opbrengen. Daarna kreeg ik vakantie en ben ik eerst een weekje weg geweest. En ik moet zeggen dat ik nu gewoon erg lui ben. En daarnaast gaat in mijn hoofd gezond eten en sporten samen. En nu in de vakantie ga ik regelmatig uit eten enzo, terrasje. Ik weet het, het klinkt als een stom excuus maar ik heb altijd weinig motivatie als ik al ongezond gegeten heb.

Maar als ik dadelijk weer gewoon moet werken ga ik weer hard aan de bak. Heb me ook bij een nieuwe gym ingeschreven dus heb eigenlijk wel weer zin om weer goed bezig te zijn.
Niet wachten op motivatie maar gewoon gaan, met jezelf afspreken dat je 2 of 3x in de week gaat. Ook op drukke werkdagen is er wel een vrij halfuurtje, en daar doe je je lijf en geest uiteindelijk alleen maar een plezier mee.
Klinkt streng maar je moet toch consistentie inbouwen om uiteindelijk de vruchten te plukken van het hardlopen. En die motivatie is er misschien de ene dag wat meer dan de andere, maar dat maakt niet uit. Geen zin, toch gaan, achteraf/onderweg is het altijd fijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 16 juli 2020 @ 13:09:44 #38
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194112630
Dat van 'gewoon gaan' werd mij ook gezegd toen ik twijfelde of ik bij het ingaan van mijn baan het wel vol zou gaan houden (in elk geval op werkdagen). Was een gouden tip, nu loop ik op maandag, woensdag (vrije dag) en vrijdag, dus zelfs twee keer na het werk en nu ik eraan ben gewend zelfs regelmatig 7-10km ipv de eerst geplande 5km :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194113253
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Niet wachten op motivatie maar gewoon gaan, met jezelf afspreken dat je 2 of 3x in de week gaat. Ook op drukke werkdagen is er wel een vrij halfuurtje, en daar doe je je lijf en geest uiteindelijk alleen maar een plezier mee.
Klinkt streng maar je moet toch consistentie inbouwen om uiteindelijk de vruchten te plukken van het hardlopen. En die motivatie is er misschien de ene dag wat meer dan de andere, maar dat maakt niet uit. Geen zin, toch gaan, achteraf/onderweg is het altijd fijn.
Dat ben ik dadelijk inderdaad ook wel weer van plan. Baalde ook wel een beetje dat ik toen een tijdje gestopt was, maar goed, tijd is niet meer terug te draaien. Maar ga dadelijk ook met een coach aan de slag. Zowel voor stukje fysiek, maar ook vooral mentaal. Iemand die je scherp houdt af en toe :)
Maar dat afspreken met mezelf heb ik dus al gedaan, maar wel pas over ander halve week. Want dan kan ik er weer voor de volle 100% voor gaan, ipv een halve 50. Ben nu ook met die coach een soort plan aan het maken hoe het dit keer wel gaat lukken.
pi_194115920
Zodra je uit het ritme van 3x per week bent is het moeilijk om daar weer in te komen. Zodra je er in zit is het veel makkelijker.

Als dat niet lukt, maar je wil het wel graag, dan heb je meer aan een coach om de dingen buiten het hardlopen beter in te delen.
pi_194116255
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 17:03 schreef Zwabberhark het volgende:
Zodra je uit het ritme van 3x per week bent is het moeilijk om daar weer in te komen. Zodra je er in zit is het veel makkelijker.

Als dat niet lukt, maar je wil het wel graag, dan heb je meer aan een coach om de dingen buiten het hardlopen beter in te delen.
Klopt, ik had 2 weken nodig om uit het ritme te komen en loop nu alweer een paar maanden te sukkelen om er weer in te komen: steeds weer van die kleine pijntjes die het ritme dwars zitten.
pi_194116315
Daarom, beter nu weer beginnen dan morgen, al is het op 50%. Alle excuses die je nu maakt om niet meteen vandaag te beginnen zul je straks ook veel sneller gebruiken...

Maar goed, zelf weten 😉
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194117160
Zo, heb bijna een volle week spierpijn in de kuiten gehad na een intervaltraining. Het is vandaag eigenlijk pas over, volgens mij was ik ook gewoon niet helemaal fit, zou niet weten waarom het anders zo lang duurde..
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_194117167
Nu we het toch over pijntjes hebben, ik heb al een week last van m'n rib/long, beetje benauwd ook. Tijdens lopen is de hartslag hoger dan normaal , maar conditioneel nog redelijk in orde. Iemand bekend mee :?
pi_194117363
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 18:37 schreef Sport_Life het volgende:
beetje benauwd ook. Tijdens lopen is de hartslag hoger dan normaal
Heb je naar het weer gekeken buiten de afgelopen week?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_194117394
quote:
99s.gif Op donderdag 16 juli 2020 18:50 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Heb je naar het weer gekeken buiten de afgelopen week?
Woon aan de kust, hier waait het altijd ;)

Maar klopt het is ook wel vies benauwd :(

[ Bericht 10% gewijzigd door Sport_Life op 16-07-2020 20:42:35 ]
pi_194117459
Het is inderdaad benauwd, want dauwpunten van 13/14.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 08:07:10 #48
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_194124278
Het was gisteren ook benauwd, al leek dat qua gevoel niet. Tijdens het hardlopen was ik best aan het zweten ja, ensamen met miezer resulteerde dat erin dat het leek alsof ik een PR op de halve had gelopen toen ik de sportschool in liep. Het was maar 3Km die kant op.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Forum Admin vrijdag 17 juli 2020 @ 09:22:44 #49
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_194124841
https://www.avspark.nl/index.php?page=marathon_nieuws&sid=1
Marathon Spijkenisse snif. Snap het wel, waarschijnlijk te riskant om al investeringen te gaan doen met al die onzekerheid.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 juli 2020 @ 11:13:57 #50
426493 crew  PippenScottie
pi_194126050
12 september ga ik mijn eerste wedstrijdje weer doen, een 5 km in de buurt.

Ik kan nu al 23 laag lopen, als ik serieus nog wat ga trainen en afvallen, dan zou een tijd onder de 22 minuten ook moeten kunnen. Daarmee doe je bij dit soort kleinschalige loopjes al mee voor het podium.

Vorig jaar begon ik zo'n 15 kilo zwaarder en was ik blij dat ik een 5k binnen de 30 minuten kon lopen.
pi_194126327
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 09:22 schreef Pharkus het volgende:
https://www.avspark.nl/index.php?page=marathon_nieuws&sid=1
Marathon Spijkenisse snif. Snap het wel, waarschijnlijk te riskant om al investeringen te gaan doen met al die onzekerheid.
Jammer. De ronde venen marathon gaat voor alsnog gewoon door en is ook een mooie buitengebied marathon. https://derondevenenmarathon.nl/inschrijven/
pi_194126339
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 18:56 schreef Zwabberhark het volgende:
Het is inderdaad benauwd, want dauwpunten van 13/14.
Zo te zien blijft dat de komende tijd ook wel zo.
pi_194127044
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:55 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Houd er rekening mee dat je gemiddelde snelheid drastisch lager is dan op de gewone weg. Veel plezier.
En een gratis kilometertje extra wil ook wel eens voorkomen
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 juli 2020 @ 20:18:55 #54
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194133707
Lange werkdag na een nacht waarin ik de halve nacht wakker lag door een suïcidale mug, die ik helaas niet te grazen kon nemen ondanks twee uur aan pogingen, maar toch zelfs nog voor het eten 10km gelopen met wat snellere kilometers aan het einde en dat ging allemaal best aardig. Nog vier of vijf keer lopen en dan heb ik mijn jaardoel bereikt, in juli :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194134339
^ Goed bezig!

Volgens mijn Fitbit heb ik 4,7 km gelopen. Het was warm. Maar hey, ik ben in ieder geval gegaan :+
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 juli 2020 @ 20:58:19 #56
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194134349
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 20:57 schreef Hupje het volgende:
^ Goed bezig!

Volgens mijn Fitbit heb ik 4,7 km gelopen. Het was warm. Maar hey, ik ben in ieder geval gegaan :+
En dat is toch ook het belangrijkste? Gewoon lekker gaan is véél belangrijker dan de afstand of tijd of wat dan ook :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194139531
Heerlijke week gehad in Frankrijk.
Ruim 100 km en 10.000 D+ gelopen aan Skyraces en Vertical K's, en dat alles in een gezelschap van elite trailrunners.
Van een night VK tot in dikke mist over graadjes lopen en over rotsen klauteren.
Zo heb ik mijn vakanties het liefst O+
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_194139821
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 07:03 schreef Guard het volgende:
Heerlijke week gehad in Frankrijk.
Ruim 100 km en 10.000 D+ gelopen aan Skyraces en Vertical K's, en dat alles in een gezelschap van elite trailrunners.
Van een night VK tot in dikke mist over graadjes lopen en over rotsen klauteren.
Zo heb ik mijn vakanties het liefst O+
Lijkt me ontzettend gaaf!
pi_194141670
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 07:03 schreef Guard het volgende:
Heerlijke week gehad in Frankrijk.
Ruim 100 km en 10.000 D+ gelopen aan Skyraces en Vertical K's, en dat alles in een gezelschap van elite trailrunners.
Van een night VK tot in dikke mist over graadjes lopen en over rotsen klauteren.
Zo heb ik mijn vakanties het liefst O+
:D :D :D _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_194141892
Iemand interesse in de overname van een paar Asics Novablast (dames) mt. 40?

( https://www.intersport.nl(...)12a584.001_color=001 )

Ik heb ze 1x gebruikt tijdens een testloopje van 3.5 km en daarna ontdekte ik dus ziek te zijn en is het hardlopen er bij ingeschoten (heb nog 2 paar Nimbus'jes, dus als ik überhaupt wil lopen, zit dat wel goed ;) )
pi_194150890
Prima hardloop maand. Deze maand besloten om ipv 40 (wat ik meestal al ruim haalde) de 100km vol te maken als minimum. Inmiddels al 70km dus dat gaat wel lukken. En lees dat veel jaardoelen nu al (bijna) gehaald zijn. Ook door meer vrije tijd (thuiswerken) en betere slaap menig persoonlijk record op eigen initiatief verbroken. Wat blijft het toch een heerlijk ontspannende en uitdagende activiteit *O*
pi_194172374
Afgelopen zaterdag de Trail des Fantômes 20 kilometer gedaan. Het was echt heel tof. Sommige stukken waren wel bizar stijl (was bijna meer bergbeklimmen inclusief touwen om aan omhoog te trekken) maar we hebben een leuke dag gehad en het weer was top. 's Avonds smaakten de eerste biertjes na 6 weken geen alcohol voortreffelijk. _O_
  maandag 20 juli 2020 @ 10:35:16 #63
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_194173256
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 09:02 schreef Welten het volgende:
Trail des Fantômes
Heb 'm zelf ook eens gelopen in La Roche, in 2012. Was echt heel erg leuk! 21 kilometer door de bergen, en heel stijl inderdaad! Heel leuk plaatsje ook.
  Forum Admin maandag 20 juli 2020 @ 14:05:28 #64
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_194176071
(premium) https://www.tubantia.nl/b(...)r-11-april~af3907c8/

Rotterdam 2020
Eindhoven
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_194176109
quote:
Ben ik eigenlijk erg blij mee! Keek er enorm naar uit, was balen dat ie dit jaar niet door zou gaan. En nu ik volop onder behandeling ben, is oktober 2020 niet haalbaar. Maar april 2021 sta ik er! #goals :P
  Forum Admin maandag 20 juli 2020 @ 14:12:37 #66
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_194176160
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:08 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Ben ik eigenlijk erg blij mee! Keek er enorm naar uit, was balen dat ie dit jaar niet door zou gaan. En nu ik volop onder behandeling ben, is oktober 2020 niet haalbaar. Maar april 2021 sta ik er! #goals :P
Ik iets minder, liep gisterenavond fluitend 25km. Denk dat ik zelf maar een route ga uitzetten.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_194176383
Baal er wel van. Wilde één van de twee lopen. Schemaatje gemaakt en alles. Misschien dat ik de Berenloop nog kan doen op 1 november op Terschelling. Mja, ik geloof niet dat die het dan weer wel gaan doen.

MIsschien maar gewoon lekker kilometers blijven maken. Duurloopjes van 2 uur in het weekend om in vorm te blijven.

Volgend jaar zal lastig worden, aangezien we in januari een kleine verwachten.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_194177416
Het is jammer, maar gezien het gegeven dat het aantal besmettingen weer lijkt te stijgen is dit een logisch gevolg. Het virus is domweg niet weg en niemand weet hoe lang dat nog duurt. Misschien nog wel enkele jaren.
pi_194177504
Het is inderdaad niet onlogisch, maar wel jammer gezien het feit dat er nog steeds nergens bewijs is van besmettingen bij buiten-evenementen. Bij de CPC is ook geen besmettingsgolf ontstaan terwijl er ongetwijfeld besmette mensen tussen die 20.000 moeten hebben gezeten.
Maar goed, ik heb voorlopig geen marathon nodig als motivatie. Ik baal meer van de hele tendens, we hadden echt een paar weken bijna onbezorgd optimisme en dat zal nu wel weer snel omslaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 20 juli 2020 @ 15:43:13 #70
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_194177505
Ik wilde Eindhoven ook doen, zeker na die slepende blessure die nu hersteld is. Misschien doe ik dan nog een virtuele. Komend weekend en het weekend daarna dan nog trailrunnetjes en trailrunnetjes it will probably be de komende tijd.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 20 juli 2020 @ 15:43:32 #71
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194177508
Gewoon lekker kilometers maken, dan ben je altijd wel fit genoeg om een wedstrijdje te lopen als er eens iets in de buurt wel door kan gaan. Niet teveel richten op hele specifieke pieken en dingen en gewoon op lekker lopen, dan komt het allemaal wel goed :Y

En ik twijfel nu nog meer over de trail in Ermelo, maar dan juist weer de andere kant op. Dankzij The Ferd zou m'n vriendin hier ineens wel eens volgende week (!) kunnen zijn en als ze er begin september dan nog is, zou het lopen van een trail aldaar ineens mogelijk kunnen zijn. Dan moet ik wel mijn afstanden iets op gaan schroeven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194177834
En alle tickets worden natuurlijk doorgeschoven naar volgend jaar, waardoor Rotterdam 2021 gewoon nog uitverkocht blijft }:|
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 20 juli 2020 @ 16:23:42 #73
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_194178164
Welke grote marathons gaan (vooralsnog) wél door dit najaar?
Alle marathons in een overzicht.


https://www.runnersworld.(...)s-hardloopwedstrijd/
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_194178531
Voor mij is de afgelasting van Eindhoven een motivatie om flink te gaan trainen en volgend jaar weer voor de HM te gaan, iets wat er dit jaar echt niet in zat
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_194179040
quote:
4s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:23 schreef SEMTEX het volgende:
Welke grote marathons gaan (vooralsnog) wél door dit najaar?
Alle marathons in een overzicht.


https://www.runnersworld.(...)s-hardloopwedstrijd/
Amsterdam vrees ik voor. Geloof niet dat dat nog door gaat.
Berenloop hoor ik net dat iedereen maar moet starten wanneer die wil. Dat vind ik ook geen goeie.

Dan maar gewoon kilomters blijvenm maken en hopen op volgend jaar, al vrees ik dus dat dat niet lukt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_194179867
Amsterdam zal wel doorgaan, maar in welke vorm is de vraag. Misschien alleen het nk of het internationale topveld.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194180737
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:36 schreef Zwabberhark het volgende:
Het is jammer, maar gezien het gegeven dat het aantal besmettingen weer lijkt te stijgen is dit een logisch gevolg. Het virus is domweg niet weg en niemand weet hoe lang dat nog duurt. Misschien nog wel enkele jaren.
Over een paar maanden is er een vaccin. Even volhouden.
Whatever...
pi_194181781
Ik loop het liefst zo vlak mogelijk. Dit is van deze maand :)

Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_194182276
:D Bij mij het tegenovergestelde.
Deze maand ruim 12.000 D+
En dan krijg je zoiets

O+
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_194182283
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:15 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Over een paar maanden is er een vaccin. Even volhouden.
Ik lees de berichten ook, maar dat wil nog niet zeggen dat het meteen wereldwijd beschikbaar is en dat alles dan weer normaal is. Deze maanden hebben al zoveel geld gekost dat het onmogelijk is dat alles bij het oude wordt nadat we een vaccinspuit in onze arm gezet krijgen.

quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik baal meer van de hele tendens, we hadden echt een paar weken bijna onbezorgd optimisme en dat zal nu wel weer snel omslaan.
Maar waar was dat optimisme op gebaseerd? Op het feit dat de aantallen besmettingen/(IC)-opnames afnamen a.g.v. de lockdown? Ik snap je gevoel wel hoor, wie wil er nou niet terug naar het "onbezorgde" tijdperk vóór de pandemie?
Het is wat dat betreft wel een beetje vergelijkbaar met een langdurige blessure, dat je geen plannen kunt maken voor wedstrijdjes omdat je niet weet wanneer je die weer kunt lopen. Alleen dan nog uitgebreid met dingen als vakanties e.d.
pi_194182297
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:47 schreef Guard het volgende:
:D Bij mij het tegenovergestelde.
Deze maand ruim 12.000 D+
En dan krijg je zoiets
[ afbeelding ]
O+
Mooi Guard!
pi_194182322
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:47 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik lees de berichten ook, maar dat wil nog niet zeggen dat het meteen wereldwijd beschikbaar is en dat alles dan weer normaal is. Deze maanden hebben al zoveel geld gekost dat het onmogelijk is dat alles bij het oude wordt nadat we een vaccinspuit in onze arm gezet krijgen.

Nee, er zal wel even nodig zijn. En economisch zal het niet meteen terug bij het oude zijn.

Maar dan kunnen we qua gedrag wel weer gewoon wat meer terug naar normaal.
Whatever...
pi_194182341
quote:
99s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:18 schreef mosselmossel het volgende:
Ik loop het liefst zo vlak mogelijk. Dit is van deze maand :)

[ afbeelding ]
Ik ook, maar toch heb ik blijkbaar al ruim 7000 hoogtemeters gemaakt volgens Strava.

En daarvan is een aanzienlijk deel door mul zand.
pi_194182422
Duurloopje van 15km gepland en op een gegeven moment in een heerlijke flow beland O+ toen heb ik er maar een HM van gemaakt :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_194182446
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:50 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik ook, maar toch heb ik blijkbaar al ruim 7000 hoogtemeters gemaakt volgens Strava.

En daarvan is een aanzienlijk deel door mul zand.
deze maand? _O_
pi_194182452
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:50 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik ook, maar toch heb ik blijkbaar al ruim 7000 hoogtemeters gemaakt volgens Strava.

En daarvan is een aanzienlijk deel door mul zand.
Wat heb jij met hats gedaan? :'(
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 20 juli 2020 @ 21:30:43 #87
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194183150
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:55 schreef Neo-Mullen het volgende:
Duurloopje van 15km gepland en op een gegeven moment in een heerlijke flow beland O+ toen heb ik er maar een HM van gemaakt :D
_O_ :(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 20 juli 2020 @ 21:32:29 #88
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194183185
Ik ging voor 10x (0.75km rustig + 0.25km snel), waarbij ik de kwart kilometers onder de minuut wilde lopen. Eerste viel met 1:01 iets tegen, daarna 0:58 en vervolgens vier lage 50's (nou ja, één 49), maar daarna was het écht helemaal op. Oeps. Het voelt als een overwinning dat ik niet ben gestopt, maar rustig naar de 10km ben gelopen in een rustig duurlooptempo :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194187010
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:57 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

deze maand? _O_
Haha, oeps, nee, jaar.

Maar dan nog! Ik heb er onnodig veel moeite mee om de hoogtemeters voor deze maand te vinden. Het maandelijkse staafdiagram voor hoogtemeters op Strava zegt iets over de 600.

@Zwabberhark ik geef mijn trainer de schuld.
pi_194187574
Ben blij dat ik me nog niet voor een loop heb ingeschreven ergens; ik wacht wel tot minstens volgend jaar om 'zeker' te zijn dat je ook echt kunt lopen waar je je voor inschrijft.

Tot die tijd lekker blijven lopen, trainen en beter worden. De laatste paar keer ging het lopen zo makkelijk, heerlijk is dat. Vanaf kilometer 1 een lekker tempo, en dat ook nog vast kunnen houden. Afgelopen donderdag m'n PR op de 10 kilometer kunnen verbeteren naar 45:48, en gisteren 13 kilometer gedaan binnen een gemiddelde van 5:00/km. Een half jaar geleden lukte 6:00/km me niet eens op een 10 kilometer, en nu dit al :)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 juli 2020 @ 09:26:43 #91
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194188124
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:23 schreef Sdivad het volgende:
Ben blij dat ik me nog niet voor een loop heb ingeschreven ergens; ik wacht wel tot minstens volgend jaar om 'zeker' te zijn dat je ook echt kunt lopen waar je je voor inschrijft.

Tot die tijd lekker blijven lopen, trainen en beter worden. De laatste paar keer ging het lopen zo makkelijk, heerlijk is dat. Vanaf kilometer 1 een lekker tempo, en dat ook nog vast kunnen houden. Afgelopen donderdag m'n PR op de 10 kilometer kunnen verbeteren naar 45:48, en gisteren 13 kilometer gedaan binnen een gemiddelde van 5:00/km. Een half jaar geleden lukte 6:00/km me niet eens op een 10 kilometer, en nu dit al :)
Dat is wel serieuze progressie :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194188525
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is wel serieuze progressie :o
15 kilo minder meezeulen scheelt ook een hoop vermoed ik :P
  dinsdag 21 juli 2020 @ 10:23:43 #93
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194188653
Ik hoop snel weer aan te haken hier :P Afgelopen weken beetje vakantie gevierd. Donderdag doe ik weer mee met voetbaltraining voorlopig 1x pw dan wil ik daarnaast nog 2 keer pw gaan hardlopen.
pi_194188741
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:47 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik lees de berichten ook, maar dat wil nog niet zeggen dat het meteen wereldwijd beschikbaar is en dat alles dan weer normaal is. Deze maanden hebben al zoveel geld gekost dat het onmogelijk is dat alles bij het oude wordt nadat we een vaccinspuit in onze arm gezet krijgen.
[..]

Maar waar was dat optimisme op gebaseerd? Op het feit dat de aantallen besmettingen/(IC)-opnames afnamen a.g.v. de lockdown? Ik snap je gevoel wel hoor, wie wil er nou niet terug naar het "onbezorgde" tijdperk vóór de pandemie?
Het is wat dat betreft wel een beetje vergelijkbaar met een langdurige blessure, dat je geen plannen kunt maken voor wedstrijdjes omdat je niet weet wanneer je die weer kunt lopen. Alleen dan nog uitgebreid met dingen als vakanties e.d.
Nouja, zolang dat R-getal onder de 1 was kon het uitdoven. Helaas zijn er maar een paar superbesmettingen nodig voor we weer achter de feiten aanlopen.
Goed, ik heb er verder best vrede mee hoor, niet op vakantie dit jaar of misschien nog een paar dagen fietsen in Duitsland of Nederland, en wedstrijden vind ik ook prima zoals het nu gaat, baanwedstrijden en virtuele dingen. Ik hoop vooral dat het kantoorleven weer een beetje op gang kan komen want ik verveel me af en toe wel echt dood en ik haal veel minder motivatie en energie uit mijn werk dan normaal.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 21 juli 2020 @ 10:47:50 #95
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194188966
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja, zolang dat R-getal onder de 1 was kon het uitdoven. Helaas zijn er maar een paar superbesmettingen nodig voor we weer achter de feiten aanlopen.
Goed, ik heb er verder best vrede mee hoor, niet op vakantie dit jaar of misschien nog een paar dagen fietsen in Duitsland of Nederland, en wedstrijden vind ik ook prima zoals het nu gaat, baanwedstrijden en virtuele dingen. Ik hoop vooral dat het kantoorleven weer een beetje op gang kan komen want ik verveel me af en toe wel echt dood en ik haal veel minder motivatie en energie uit mijn werk dan normaal.
Eigenlijk helemaal mee eens. Vakantie doe ik later wel, werken is dodelijk saai nu. Eerste weken was het nog nieuw en leuk maar nu krijg ik er genoeg van. Van m'n baas moeten we echter tot 1 september nog thuis werken en daarna is het afhankelijk van 1,5m-protocol passen en meten of iedereen nog wel kan werken. Waarbij ik met soort laptopfunctie makkelijker thuis kan werken dus ik vrees het ergste bijna.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 10:56:41 #96
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194189085
Thuiswerken is hier ook saai. Ik mis het contact met de anderen wel. En via Teams is het gewoon niet hetzelfde. Bij ons is al gezegd waarschijnlijk tot het einde van het jaar en daarna nog steeds een paar dagen per week thuiswerken.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 juli 2020 @ 11:04:06 #97
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194189198
Dankzij thuiswerken is het voor mij juist veel makkelijker om mijn kilometers te blijven maken. Nu ben ik tegen vijf uur klaar en kan ik gelijk de schoenen aantrekken en een rondje gaan lopen, nog voor het eten. Anders moet ik eerst naar huis, ben ik er pas tegen zes uur (dan heb ik toch echt wel flinke trek) en moet ik dus óf met een rammelende maag gaan lopen - niet fijn - óf vrij laat op de avond, waarna de avond dan alweer bijna voorbij is omdat ik de volgende dag vroeg op moet.

Nee, ik ben blij dat we de komende maanden nog voor veruit het grootste deel thuis blijven werken, met zo nu en dan eens een dagje op kantoor om elkaar even makkelijker informeel te spreken. Alles werkgerelateerd lukt via Teams zonder problemen hier, ik zie het ook niet meer gebeuren dat we ooit terug gaan naar de tijd vóór ik daar werkte (kantoor vol), want iedereen bespaart veel reistijd en doet verder vrijwel exact hetzelfde.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194189415
Ja meer vrije tijd is natuurlijk wel fijn. Ik zou ook niet 5 dagen in de week naar kantoor hoeven, maar minstens 1 lijkt me wel fijn. En het lijkt erop dat wij nu per 1 september gaan toewerken naar 25% bezetting.. dus dat is echt nog heel weinig.

Ik vind het ook al beter te doen om thuis te werken als mijn vriend ook thuis is, als ik echt alleen ben lukt het me helemaal slecht om structuur aan te brengen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194190328
Ja, als ik thuiswerk dan vind ik het lastiger om de hersens aan de gang te houden. Ik heb af en toe een praatje nodig zodat de grijze massa op de achtergrond de puzzels oplossen.

Gelukkig heb ik zelf de massa dat een groot deel van mijn werk gewoon op locatie gebeurt, want vitaal beroep. Dus ik zie mijn collega's nog geregeld.

Maar inderdaad, wat heywoodu zegt is ook waar: het voelt als meer vrije tijd om te gaan hardlopen. Het hoeft ook niet allemaal van 9 tot 17, het werk kan/mag ook verspreid over de dag gedaan worden.
pi_194191089
@Guard: gave foto!

De eerste week is mijn doel gelukt: om de dag een half uurtje lopen O+ Nu volhouden en misschien als het weer wat makkelijker gaat iets langer gaan lopen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')