Aan de ene kant vind ik dit soort boycotts niet helemaal netjes, maar het is aan de andere kant ook wel weer een slimme keuze van het publiek. Het publiek is immers in ruime meerderheid democratisch maar worden door allerlei verouderde regeltjes en voter suppression klein gehouden. Dan kun je op deze manier toch flink je stem laten gelden. Een minderheid had het niet gekund. Na decennia van smerig vechten krijgen republikeinen eindelijk op ludieke wijze lik op stuk: "Prima als je fan van Trump bent, verkoop je spullen dan maar aan hen"quote:Op woensdag 15 juli 2020 14:55 schreef De_Hertog het volgende:
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik dat Goya verhaal een beetje lastig vind. Dat ‘het publiek’ besluit die tent te boycotten kan natuurlijk, maar dat Democraten die boycott ondersteunen en aanmoedigen enkel omdat de CEO Trump steunt vind ik eigenlijk wat te ver gaan.
China doet eigenlijk wat wij een paar honderd jaar geleden allemaal uitvraten, inclusief etnische zuiveringen enzo. Alleen nu wordt het allemaal wat minder geaccepteerd op het wereldtoneel.quote:Op woensdag 15 juli 2020 20:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ah wat leuk een Chinese communistische partij trol in het AMV topic.
Meer hier: https://www.businessinsid(...)ps://t.co/XzOwHyXyPWtwitter:mikercarpenter twitterde op woensdag 15-07-2020 om 17:49:04NATO allies are starting to limit intelligence sharing with the US because the Trump administration might leak to Russia. Wow. https://t.co/XzOwHyXyPW reageer retweet
Ik denk dat hij precies bedoelt wat hij zegt: "de EU is opgericht om te kunnen profiteren van de VS". En Trump weet dat, want hij is veel slimmer dan de vorige presidenten ("but other presidents had no idea"), die waren zo naief dat ze niet doorhadden waar de EU mee bezig was.quote:Op woensdag 15 juli 2020 22:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat Trump bedoelt is dat het lastiger is om als VS de EU onder druk te zetten dan wanneer de economische verhoudingen liggen zoals die tussen de VS en Nederland bijvoorbeeld.
Ik weet nog wel dat sommige users in 2016 zeiden tegen mij dat je Trump's muur niet zo letterlijk moest nemen, maar meer moest zien als symbool om de grenscontrole aan te scherpen. Trump bedoelde het letterlijk.quote:Op woensdag 15 juli 2020 22:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik denk dat hij precies bedoelt wat hij zegt: "de EU is opgericht om te kunnen profiteren van de VS". En Trump weet dat, want hij is veel slimmer dan de vorige presidenten ("but other presidents had no idea"), die waren zo naief dat ze niet doorhadden waar de EU mee bezig was.
De EU heeft de VS heel slecht behandeld, al heel lang, decennia en decennia. Maar Trump heeft daar een einde aan gesteld.
Dat kan je letterlijk nemen, dat is wat hij zijn kiezers wil doen geloven.
mwa, niet echt.quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:03 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar bijvoorbeeld AOC wel.
twitter:AOC twitterde op vrijdag 10-07-2020 om 02:22:52Oh look, it’s the sound of me Googling “how to make your own Adobo” https://t.co/YOScAcyAnC reageer retweet
Vanaf de 20e. Dit gaat wel wat taferelen opleveren.twitter:BNODesk twitterde op woensdag 15-07-2020 om 16:27:12NEW: Walmart says all customers will be required to wear face masks from Monday https://t.co/BLlargN90p reageer retweet
De andere opties zijn aardgas uit te bannen of via tankers binnen te brengen vanuit het M-O of de VS. Kortom, je word of van de hond of de kat gebeten.quote:Op woensdag 15 juli 2020 17:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veel Europese regeringen er zin in hebben de aanleg van een gasleiding te gaan verdedigen.
Media zal het wel oppakken als de Amerikanen sancties opleggen aan Europese landen, maar dit is nou niet echt iets waar regeringen graag zelf mee naar buiten komen.
Als je het mij vraagt is die pijpleiding ook slecht idee.
Maar blijkbaar heeft Trump extra beveiliging:twitter:kylegriffin1 twitterde op woensdag 15-07-2020 om 23:46:02It's definitely reassuring, at this moment, to think how much of the current administration functions through the president's Twitter feed. reageer retweet
quote:Officials also noted that the breach did not affect the account of one of the most watched and powerful users of Twitter: President Trump. Mr. Trump's account is under a special kind of lock-and-key after past incidents, the official noted.
twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 16-07-2020 om 02:40:10NEW: Trump has just announced on Facebook that Brad Parscale is OUT as Trump's campaign manager. Bill Stepien is the new campaign manager. reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 16-07-2020 om 02:51:00Trump announced the Parscale news just as Twitter was coming back, but it seems that he truly couldn't wait to make the announcement that Parscale was out, so he posted it on Facebook. reageer retweet
Gelukkig zijn er ook nog gouverneurs met wat meer verstandtwitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 16-07-2020 om 03:59:45ATLANTA (AP) -- Georgia Gov. Brian Kemp explicitly voids local mask mandates, as other states order face coverings to fight pandemic. reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 16-07-2020 om 05:45:00Ohio Gov. Mike DeWine rejects Trump's testing argument: "Our testing has gone up by 87%. But our number of positive cases has skyrocketed to almost 200%. Clearly, our number of new cases is not just the result of increased testing." reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 16-07-2020 om 04:40:07A newly updated model from the Institute for Health Metrics and Evaluation predicts the U.S. COVID death toll will rise above 224,000 by November 1.
The IHME says it could be more than 240,500 if social distancing mandates are lifted and not re-imposed. https://t.co/cLvG43Da1w reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 16-07-2020 om 05:05:00.@MSNBC is now reporting that the United States has more than 3,500,000 confirmed cases of corona virus. reageer retweet
Hundreds of Trump appointees face a preelection testtwitter:ddiamond twitterde op donderdag 16-07-2020 om 02:42:32NEW: In the middle of a pandemic, the White House has an urgent question for its colleagues: Are you loyal enough to President Donald Trump? https://t.co/JpyPfCYBy4 with @dlippman @nancook reageer retweet
quote:The interviews are being arranged with officials across a wide range of departments including Health and Human Services, Defense, Treasury, Labor and Commerce and include the top tier of Trump aides: Senate-confirmed appointees. Officials are expected to detail their career goals and thoughts on current policies, said more than a dozen people across the administration with knowledge of the meetings.
White House officials have said the interviews are a necessary exercise to determine who would be willing to serve in a second term if President Donald Trump is reelected. But officials summoned for the interviews say the exercise is distracting from numerous policy priorities, like working to fight the pandemic, revitalizing the economy or overhauling regulation, and instead reflect the White House’s conviction that a “deep state” is working to undermine the president.
Ze had deze IG beter kunnen laten vervangen door Trumptwitter:ddiamond twitterde op donderdag 16-07-2020 om 06:04:00BREAKING: Inspector general finds that Trump health deputy SEEMA VERMA’s publicity contracts broke federal rules.
https://t.co/28VOg5jKCv with @adamcancryn
Verma spent $5M-plus on contracts that were halted by POLITICO investigation. reageer retweet
Weet ik daarom is het ook kansloos om alles daarvan weg te zetten als sinofobie of met een whataboutism over Yemen. Persoonlijk vind ik wat de VS in Yemen en dergelijke landen doet ook absoluut niet kunnen. Maar zelfs als je je niet druk maakt over dat specifieke conflictgebied is het kansloos om bijvoorbeeld de Chinese behandeling van Oeigoeren goed te praten.quote:Op woensdag 15 juli 2020 22:23 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
China doet eigenlijk wat wij een paar honderd jaar geleden allemaal uitvraten, inclusief etnische zuiveringen enzo. Alleen nu wordt het allemaal wat minder geaccepteerd op het wereldtoneel.
Precies maar lijn Jellereppe is blijkbaar dat je maar je mond moet houden en alle propaganda vanuit China braaf moet slikken anders ben je een schaap. Op zich wel lekker ironisch.quote:Ik snap het ergens wel. Uiteindelijk gaat alles om macht en geld. Amerika gedraagt zich uiteindelijk ook als een beest overal en de EU veroorzaakt indirect ook ontzettend veel leed met hun kapitalistisch cutthroat beleid naar armere landen. Maar dan mogen we er nog steeds kritiek op hebben vind ik.
Of een meerpartijenstelsel zaligmakend is weet ik niet zie bijvoorbeeld Engeland of Amerika maar inderdaad China lijkt zich niet de goede kant op te bewegen. Het land wil veel te veel controle uitoefenen op zijn burgers.quote:Het is jammer dat Xi Ping langzaam de volledige macht naar zich toetrekt, zodat een langzame overgang naar een meerpartijenstelsel + democratie vakkundig in de kiem is gesmoord.
Eens en dat China een wereldmacht is zorgt natuurlijk ook wel dat we er anders tegenaan kijken maar zoals gezegd elke kritiek op China als onterecht wegzetten maakt je voor mij gewoon een trol van de communistische partij daar.quote:Op de lange termijn is/wordt China natuurlijk gewoon de wereldmacht. Ze hebben het geld, de keiharde mentaliteit en de bevolking. De USA is een land in verval. Al kan het nog tientallen explosieve jaren duren natuurlijk. Hopelijk wordt de EU straks ook meer een echte EU zodat we nog een beetje partij kunnen bieden.
Persoonlijk ben ik ook niet blij met Nord Stream 2: Het geeft Rusland meer macht over Europa en het financiert kwalijke Russische praktijken, net als ons geld dat naar het midden oosten vloeit in ruil voor olie. Maar ik reageer op jouw post omdat de keus tussen Russisch gas of olie uit het midden oosten geen echte keus is, de twee hebben nauwelijks iets met elkaar van doen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 17:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Afhankelijk blijven van olie uit het midden oosten is een nog slechter idee. In mijn beleving gebeurt dit alleen om de olie consumptie op peil te proberen te houden en hiermee de prijs per vat weer hoog genoeg te krijgen dat Amerikaanse fracking olie weer rendabel te winnen wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Democraten meer dan 37 keer zoveel in Nevada.
Nevada Democraten: $191.014,51
Nevada Republikeinen: $ $5.100,00En ook:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thoughts and prayers.quote:Drug deaths in America, which fell for the first time in 25 years in 2018, rose to record numbers in 2019 and are continuing to climb, a resurgence that is being complicated and perhaps worsened by the coronavirus pandemic.
Nearly 72,000 Americans died from drug overdoses last year, according to preliminary data released Wednesday by the Centers for Disease Control and Prevention — an increase of 5 percent from 2018. Deaths from drug overdoses remain higher than the peak yearly death totals ever recorded for car accidents, guns or AIDS, and their acceleration in recent years has pushed down overall life expectancy in the United States.
https://www.nytimes.com/i(...)overdose-deaths.html
Is er een pool om te wedden hoe lang de opvolger van Parscale het vol gaat houden?quote:Op donderdag 16 juli 2020 03:26 schreef Kijkertje het volgende:
En daar is-ie dantwitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 16-07-2020 om 02:40:10NEW: Trump has just announced on Facebook that Brad Parscale is OUT as Trump's campaign manager. Bill Stepien is the new campaign manager. reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 16-07-2020 om 02:51:00Trump announced the Parscale news just as Twitter was coming back, but it seems that he truly couldn't wait to make the announcement that Parscale was out, so he posted it on Facebook. reageer retweet
De wereldheerschappij van China (met hun president Xi Jinping, fascinerend genoeg zal de helft van de Nederlanders de naam van deze president niet kunnen noemen) zal wel wat anders zijn dan die van de VS. Ik zie China niet allerlei oorlogen beginnen en Nederland onder druk zetten mee te doen omdat je anders tegen bent. China wordt gerund als een business.quote:Op woensdag 15 juli 2020 22:23 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
China doet eigenlijk wat wij een paar honderd jaar geleden allemaal uitvraten, inclusief etnische zuiveringen enzo. Alleen nu wordt het allemaal wat minder geaccepteerd op het wereldtoneel.
Ik snap het ergens wel. Uiteindelijk gaat alles om macht en geld. Amerika gedraagt zich uiteindelijk ook als een beest overal en de EU veroorzaakt indirect ook ontzettend veel leed met hun kapitalistisch cutthroat beleid naar armere landen. Maar dan mogen we er nog steeds kritiek op hebben vind ik.
Het is jammer dat Xi Ping langzaam de volledige macht naar zich toetrekt, zodat een langzame overgang naar een meerpartijenstelsel + democratie vakkundig in de kiem is gesmoord.
Op de lange termijn is/wordt China natuurlijk gewoon de wereldmacht. Ze hebben het geld, de keiharde mentaliteit en de bevolking. De USA is een land in verval. Al kan het nog tientallen explosieve jaren duren natuurlijk. Hopelijk wordt de EU straks ook meer een echte EU zodat we nog een beetje partij kunnen bieden.
Het is prima om China kritisch te volgen, maar ik mis wel diepgang. Bijvoorbeeld dat de move van China in Hong Kong voor een belangrijk gedeelte is ingegeven door het grote aantal aanwezige spionnen van de Five Eyes vind ik behoorlijk onderbelicht.quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Weet ik daarom is het ook kansloos om alles daarvan weg te zetten als sinofobie of met een whataboutism over Yemen. Persoonlijk vind ik wat de VS in Yemen en dergelijke landen doet ook absoluut niet kunnen. Maar zelfs als je je niet druk maakt over dat specifieke conflictgebied is het kansloos om bijvoorbeeld de Chinese behandeling van Oeigoeren goed te praten.
[..]
Precies maar lijn Jellereppe is blijkbaar dat je maar je mond moet houden en alle propaganda vanuit China braaf moet slikken anders ben je een schaap. Op zich wel lekker ironisch.
[..]
Of een meerpartijenstelsel zaligmakend is weet ik niet zie bijvoorbeeld Engeland of Amerika maar inderdaad China lijkt zich niet de goede kant op te bewegen. Het land wil veel te veel controle uitoefenen op zijn burgers.
[..]
Eens en dat China een wereldmacht is zorgt natuurlijk ook wel dat we er anders tegenaan kijken maar zoals gezegd elke kritiek op China als onterecht wegzetten maakt je voor mij gewoon een trol van de communistische partij daar.
Inderdaad, hij ruikt een beetje naar bedorven wijting na zijn uitsprakenquote:Op dinsdag 14 juli 2020 20:35 schreef xpompompomx het volgende:
Tucker Carlson gaat even op een geplande visvakansie.
nee China neemt gewoon je havens in en boycot je.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
De wereldheerschappij van China (met hun president Xi Jinping, fascinerend genoeg zal de helft van de Nederlanders de naam van deze president niet kunnen noemen) zal wel wat anders zijn dan die van de VS. Ik zie China niet allerlei oorlogen beginnen en Nederland onder druk zetten mee te doen omdat je anders tegen bent. China wordt gerund als een business.
Wat bedoel je met etnische zuiveringen trouwens?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |