SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
De 50 favorieten van het leukste songfestival forum van Nederland!
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOKBuren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Trustenquote:
quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:47 schreef Redefine het volgende:
Het zou op zich nog best kunnen. Maar meer voor een referendum dan. 50% volkstelling, 50% stemmen vanuit de partijen zelf o.i.d.
Ik ben ook geen voorstander van referenda. Zeker geen bindende. Raadplegend vind ik dan op zich prima. Maar dan moet ook wel geaccepteerd worden dat de regering er niks mee hoeft te doen.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:48 schreef Strani het volgende:
[..]Zou een aardig compromis zijn inderdaad. Ik bedoel, ik blijf tegen referenda, maar áls het zou moeten, dan liever zo.
Ja precies. Raadgevend ben ik ook geen voorstander van omdat de bevolking ten eerste te weinig interesse zal hebben, en zich ten tweede aan de kant gezet zal voelen als de regering (vaak terecht) niks met het resultaat doet.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:51 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik ben ook geen voorstander van referenda. Zeker geen bindende. Raadplegend vind ik dan op zich prima. Maar dan moet ook wel geaccepteerd worden dat de regering er niks mee hoeft te doen.
Het probleem van referenda blijft toch altijd dat de emotie heel erg regeert bij het maken van de keuze. Zowel voor als tegen het standpunt.
Klopt. Daarom ook mijn 'maar' als toevoeging.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja precies. Raadgevend ben ik ook geen voorstander van omdat de bevolking ten eerste te weinig interesse zal hebben, en zich ten tweede aan de kant gezet zal voelen als de regering (vaak terecht) niks met het resultaat doet.
Ja precies, en dat zou denk ik nooit gebeuren. Misschien dat de bevolking van andere landen (een zeer beperkt aantal) zulke dingen wel zou accepteren en referenda ook wat serieuzer zou nemen, maar Nederland is er mijns inziens niet klaar voor.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:55 schreef Redefine het volgende:
[..]
Klopt. Daarom ook mijn 'maar' als toevoeging.
In Zwitserland zijn referenda heel erg gebruikelijk. Daar moeten ze dan ook tig keer per jaar stemmen. Maar daar zie je ook dat bepaalde vernieuwingen er niet door komen, omdat de burgers vanuit nostalgie etc. tegen stemmen.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja precies, en dat zou denk ik nooit gebeuren. Misschien dat de bevolking van andere landen (een zeer beperkt aantal) zulke dingen wel zou accepteren en referenda ook wat serieuzer zou nemen, maar Nederland is er mijns inziens niet klaar voor.
Eens. Niet in de huidige tijd. Tot de jaren negentig had dit misschien nog wel gekund. Maar daarna zijn de verkiezingen steeds meer richting de Amerikaanse variant gegaan waar sound bites er meer toe doen dan daadwerkelijk goed beleid.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:58 schreef Strani het volgende:
Gekozen burgemeesters ben ik ook niet zo voor trouwens. Allemaal onnodige politieke show voor een rol die uiteindelijk in Nederland van relatief gering belang is.
Helaas wel inderdaad. Hier in Spanje werkt het overigens zo'n beetje als in Nederland, zowel lokaal als nationaal. Je stemt primair op een partij en die partij kiest dan de burgemeester of premier. Wel zo fijn vind ik, als systeem.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 02:02 schreef Redefine het volgende:
[..]
Eens. Niet in de huidige tijd. Tot de jaren negentig had dit misschien nog wel gekund. Maar daarna zijn de verkiezingen steeds meer richting de Amerikaanse variant gegaan waar sound bites er meer toe doen dan daadwerkelijk goed beleid.
Vooral met Fortuyn is dat in stroomversnelling gekomen
Ja dat is dan nog het bestequote:Op vrijdag 10 juli 2020 02:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Helaas wel inderdaad. Hier in Spanje werkt het overigens zo'n beetje als in Nederland, zowel lokaal als nationaal. Je stemt primair op een partij en die partij kiest dan de burgemeester of premier. Wel zo fijn vind ik, als systeem.
Ik ook. Truste!quote:Op vrijdag 10 juli 2020 02:27 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja dat is dan nog het beste![]()
En nu ga ik maar eens slapen
Nou dat dus.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 06:27 schreef Arizona het volgende:
Ik snak naar ontbijt en koffie. Dit wordt een feestelijke kantoordag
Ik had wat opstartproblemen. Maar inmiddels ook achter de desk.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 07:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Goedemorgen
Wat langer in bed blijven liggen, maar vervolgens wel ongeveer om dezelfde tijd achter je bureau te zitten om te gaan werken.
En 100% trouwens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |