abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 juli 2020 @ 14:50:09 #151
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194069075
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:49 schreef Confetti het volgende:

[..]

Die domme boeren snappen niet dat publieke ultimatums averechts werken. Als ze het vertrouwelijk hadden medegedeeld had het misschie geholpen. Nu toegeven aan deze boerenterreur zou enorm gezichtsverlies betekenen.
nee ze wil oorlog , dat is het

Ze iwil gewoon weten wie is de sterkste , dat meisje of de boeren met hun trekkers

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 13-07-2020 15:07:40 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 13 juli 2020 @ 15:08:04 #152
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194069269
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ze zal toch wel verstandig worden zeker , anders weet ik niet wat , ze moet niet dollen met de boeren
quote:
De boeren van actiegroep Farmers Defence Force (FDF) hebben minister Schouten (Landbouw) een ultimatum gesteld, maar de bewindsvrouw legt dat ultimatum naast zich neer.
pi_194069352
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee ze wil oorlog , dat is het

Ze iwil gewoon weten wie is de sterkste , dat meisje of de boeren met hun trekkers
nee, ze wil gewoon dat andere Nederlanders weer kunnen bouwen aan wegen, huizen, scholen, ziekenhuizen en andere infrastructuur die elke Nederlander nodig heet
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 13 juli 2020 @ 15:24:43 #154
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194069481
quote:
6s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

nee, ze wil gewoon dat andere Nederlanders weer kunnen bouwen aan wegen, huizen, scholen, ziekenhuizen en andere infrastructuur die elke Nederlander nodig heet
nee het gaat om de boeren he, en anders hebben ze geen vreten en dan komen de trekkers

Nooit bij een trekker trek wedstrijd geweest zeker
weet jij wat een boer krijgt voor de melk ??


En bouwen hoeft niet, huizen zat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 13 juli 2020 @ 15:25:50 #155
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194069496
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:24 schreef michaelmoore het volgende:

En bouwen hoeft niet, huizen zat
Hahahaha
pi_194069505
FDF = Terroristen
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator maandag 13 juli 2020 @ 15:27:16 #157
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194069528
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee het gaat om de boeren he, en anders hebben ze geen vreten en dan komen de trekkers

Nooit bij een trekker trek wedstrijd geweest zeker
weet jij wat een boer krijgt voor de melk ??

En bouwen hoeft niet, huizen zat
Nou....
pi_194073031
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:49 schreef Confetti het volgende:

[..]

Die domme boeren snappen niet dat publieke ultimatums averechts werken. Als ze het vertrouwelijk hadden medegedeeld had het misschie geholpen. Nu toegeven aan deze boerenterreur zou enorm gezichtsverlies betekenen.
Aan dit ultimatum zal niemand zich ooit over geven. Hoe je het ook brengt. Dat snappen ze bij de FDF zelf ook nog wel. Dit is dan ook alleen maar voor de bühne. "Zie je wel, we hebben de minister een kans gegeven maar die grijpt ze niet aan!". En zo legitimeer je het dat je weer actie gaat voeren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_194078163
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 13:51 schreef Hexagon het volgende:
Ik hoop dat Albert Heijn alle schade op de boeren verhaalt.
Het arrogante is nog wel dat ze vanwege de lege schappen bij de AH menen de conclusie te kunnen trekken. Zo zie je maar weer hoe onmisbaar de NL boeren zijn.
Ze zouden een punt hebben wanneer ze hun producten niet meer aan de afnemers zouden leveren en daardoor lege schappen zouden hebben. Maar dit is gewoon blokkeren. Dat zouden ook militairen kunnen doen die vanwege hun beroep een tank tot hun beschikking hebben.
Begrijp me goed: Ik ben van jongs af aan opgegroeid tussen boeren en op zich heb ik deze altijd verdedigt tegenover stedelingen die ik tijdens mijn beroepsopleiding tegenkwam en die minachtend tegen de boeren deden.
En ik koop nog steeds regelmatig rechtstreeks van de boer. Maar voor dit FDF geteisem heb ik totaal geen respect. Hoe meer deze lieden menen een overwinnig te moeten claimen, hoe minder sympathie ze "oogsten". Dat is het hele trieste van alles. Het voelt lekker. Zo'n dikke trekker als machtsvertoon. Maar wat een zielige vertoning van deze agressie. Met Jesse-doodskisten, Confederate-flags en D666 bordjes. ..... sneuer dan sneu.....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_194078192
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee ze wil oorlog , dat is het

Ze iwil gewoon weten wie is de sterkste , dat meisje of de boeren met hun trekkers
Wat is het alternatief voor deze boerendochter van de Christenunie.
Welk kabinet is mogelijk dat boervriendelijker is dan het huidige.

Kom niet aan met PVV en FvD. Dat is echt zelfmoord. Grenzen dicht... Geert met die slagboom op zijn affiche. Eens kijken of we 80% van de landbouwproducten binnen ons eigen land kwijt kunnen.....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 00:15:20 #161
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194078205
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 00:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het arrogante is nog wel dat ze vanwege de lege schappen bij de AH menen de conclusie te kunnen trekken. Zo zie je maar weer hoe onmisbaar de NL boeren zijn.
Ze zouden een punt hebben wanneer ze hun producten niet meer aan de afnemers zouden leveren en daardoor lege schappen zouden hebben. Maar dit is gewoon blokkeren. Dat zouden ook militairen kunnen doen die vanwege hun beroep een tank tot hun beschikking hebben.
Begrijp me goed: Ik ben van jongs af aan opgegroeid tussen boeren en op zich heb ik deze altijd verdedigt tegenover stedelingen die ik tijdens mijn beroepsopleiding tegenkwam en die minachtend tegen de boeren deden.
En ik koop nog steeds regelmatig rechtstreeks van de boer. Maar voor dit FDF geteisem heb ik totaal geen respect. Hoe meer deze lieden menen een overwinnig te moeten claimen, hoe minder sympathie ze "oogsten". Dat is het hele trieste van alles. Het voelt lekker. Zo'n dikke trekker als machtsvertoon. Maar wat een zielige vertoning van deze agressie. Met Jesse-doodskisten, Confederate-flags en D666 bordjes. ..... sneuer dan sneu.....
Iedereen heeft een breekpunt. Ik keur het niet goed of af, te weinig verstand van. Maar ik denk dat iedereen zo'n punt heeft, waar het genoeg is. Boeren worden al jaren gepiepeld, minder koeien, meer koeien, minder mest, meer melk. Het is een keer klaar, de onduidelijkheid en papierwerk.
pi_194078230
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 00:15 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Iedereen heeft een breekpunt. Ik keur het niet goed of af, te weinig verstand van. Maar ik denk dat iedereen zo'n punt heeft, waar het genoeg is. Boeren worden al jaren gepiepeld, minder koeien, meer koeien, minder mest, meer melk. Het is een keer klaar, de onduidelijkheid en papierwerk.
Je kunt toch stoppen? Vroeger stopten ook mandenvlechters, klompenmakers, hoefsmeden en molenaars.
En wat willen die radicale boeren nu? Als je met zo'n Zuidelijke Statenvlag aan komt, met hoeveel procent moet de stikstofnorm dan omlaag? Welk natura-2000-gebied moet worden opgeheven. Met hoeveel euro moet dan de stop-premie omhoog. Wees dan duidelijk.
Als arbeiders (vroeger) staakten, had je bordjes en petjes met "plus 5%". Da's tenminste duidelijk.
Als ik naar de FDF site ga lijkt het wel een postorderbedrijf voor bekers, stickers, mutsen en hoodies.
Onlangs kwamen er Zwarte-Pieten langs bij de boeren. Het is gewoon een tentfeest/een rijdende plattelands-drinkkeet/een anti-Randstad-Klan.
En verder een beetje een personenauto klemrijden met je trekkertjes. Gatver!!

[ Bericht 30% gewijzigd door Twentsche_Ros op 14-07-2020 00:24:27 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 00:22:31 #163
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194078251
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 00:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Je kunt toch stoppen? Vroeger stopten ook mandenvlechters, klompenmakers, hoefsmeden en molenaars.
Daar zijn "we" op termijn mee bezig toch? Beetje minder export kan geen kwaad, maar onze koeien minder eiwitten geven terwijl ze dat gewoon nodig hebben, per direct? Hmmm.
pi_194078259
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 00:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wat is het alternatief voor deze boerendochter van de Christenunie.
Welk kabinet is mogelijk dat boervriendelijker is dan het huidige.

Kom niet aan met PVV en FvD. Dat is echt zelfmoord. Grenzen dicht... Geert met die slagboom op zijn affiche. Eens kijken of we 80% van de landbouwproducten binnen ons eigen land kwijt kunnen.....
Het partijkartel wilt de voedselprijzen voor consumenten opdrijven door de boeren te manipuleren. Je hoort overheid nu al zeggen 'jamaar boeren julie krijgen veel te weinig voor dat plakje kaas wat doen we daaraan" terwijl ze het die boeren zelf onmogelijkmaken met die verzonnen stikstofellende maargoed.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hoofdkraker_ op 14-07-2020 00:42:10 ]
gs0bkfBl..
pi_194078303
Dit maakt alles zoveel duidelijker dan een NOS verslaggeving kan doen;
gs0bkfBl..
pi_194078361
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 00:15 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Iedereen heeft een breekpunt. Ik keur het niet goed of af, te weinig verstand van. Maar ik denk dat iedereen zo'n punt heeft, waar het genoeg is. Boeren worden al jaren gepiepeld, minder koeien, meer koeien, minder mest, meer melk. Het is een keer klaar, de onduidelijkheid en papierwerk.
Die permanente onduidelijkheid is vooral te wijten aan de boerenlobby die het keer op keer maar voor elkaar krijgt om noodzakelijke maatregelen te traineren. Dan kun je nogal moeilijk gaan klagen als het, volkomen volgens verwachtigen, achter niet voldoende blijkt te zijn en er aanvullende maatregelen nodig zijn.
pi_194078369
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 00:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Die permanente onduidelijkheid is vooral te wijten aan de boerenlobby die het keer op keer maar voor elkaar krijgt om noodzakelijke maatregelen te traineren. Dan kun je nogal moeilijk gaan klagen als het, volkomen volgens verwachtigen, achter niet voldoende blijkt te zijn en er aanvullende maatregelen nodig zijn.
Kun je dat zogenaamde noodzakelijk ook onderbouwen?
gs0bkfBl..
  dinsdag 14 juli 2020 @ 00:44:30 #168
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194078373
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 00:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Die permanente onduidelijkheid is vooral te wijten aan de boerenlobby die het keer op keer maar voor elkaar krijgt om noodzakelijke maatregelen te traineren. Dan kun je nogal moeilijk gaan klagen als het, volkomen volgens verwachtigen, achter niet voldoende blijkt te zijn en er aanvullende maatregelen nodig zijn.
Takes two to tango, wijzen naar een schuldige is onzinnig. Ik kijk vooral naar de oneerlijkheid en het falen van de communicatie van beide partijen. Mijn weegschaal helt nu over naar de boeren, terwijl ik de andere kant ook zie.
pi_194078402
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 00:44 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Takes two to tango, wijzen naar een schuldige is onzinnig. Ik kijk vooral naar de oneerlijkheid en het falen van de communicatie van beide partijen. Mijn weegschaal helt nu over naar de boeren, terwijl ik de andere kant ook zie.
Waarom dan. Wie niet luisteren wilt krijgt gewoon te maken met grote trekkers. De overheid zal in onderhandelingen geen milimeter meegeven of compromis doen. Wat zij willen is wat zij willen. En wat de overheid wilt is gewoon totaal onlogisch.
gs0bkfBl..
  dinsdag 14 juli 2020 @ 00:54:43 #170
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194078420
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 00:51 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

Waarom dan. Wie niet luisteren wilt krijgt gewoon te maken met grote trekkers. De overheid zal in onderhandelingen geen milimeter meegeven of compromis doen. Wat zij willen is wat zij willen. En wat de overheid wilt is gewoon totaal onlogisch.
Dat klopt niet, ze geven wel kleine beetjes toe. Te weinig, true. Daarom is protesteren zeker goed. Op een normale manier.
pi_194078431
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 00:54 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dat klopt niet, ze geven wel kleine beetjes toe. Te weinig, true. Daarom is protesteren zeker goed. Op een normale manier.
Op een "normale manier" luistert geen hond naar je. Totaal verspilde tijd dan.
gs0bkfBl..
  dinsdag 14 juli 2020 @ 01:01:56 #172
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194078453
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 00:56 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

Op een "normale manier" luistert geen hond naar je. Totaal verspilde tijd dan.
Dan verspil ik maar
pi_194079353
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 00:15 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Iedereen heeft een breekpunt. Ik keur het niet goed of af, te weinig verstand van. Maar ik denk dat iedereen zo'n punt heeft, waar het genoeg is. Boeren worden al jaren gepiepeld, minder koeien, meer koeien, minder mest, meer melk. Het is een keer klaar, de onduidelijkheid en papierwerk.
Dan moet je de "schuld" bij het CDA leggen. Met name Bleker.

https://sargasso.nl/henk-(...)n-de-stikstofcrisis/
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_194079383
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 00:51 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

Waarom dan. Wie niet luisteren wilt krijgt gewoon te maken met grote trekkers. De overheid zal in onderhandelingen geen milimeter meegeven of compromis doen. Wat zij willen is wat zij willen. En wat de overheid wilt is gewoon totaal onlogisch.
Maar ik wil heel wat anders dan de boeren. Misschien moeten we een groep mensen kiezen die voor ons dit soort beslissingen neemt. Dan valt het soms nadelig uit voor de een en soms voor de ander. Of moet ik ook gewoon geweld en macht gaan gebruiken om mijn zin te krijgen?
pi_194079574
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 00:29 schreef Hoofdkraker_ het volgende:
Dit maakt alles zoveel duidelijker dan een NOS verslaggeving kan doen;
Hij zei zelf ook het zijn maar mensen. Hij pleitte voor minder stikstof, maar heeft nooit gezegd dat het van de boeren moest komen
pi_194079670
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:32 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Structurele subsidie houdt uitsluitend de overproductie in stand.

Subsidies zijn goed als tijdelijke stimulering. Maar zodra ze structureel zijn, moet je je ernstig afvragen wat het algemeen nut er nog van is.
Dat is niet waar, de boer produceert extra tot de prijs gelijk is aan zijn marginale kosten (netto, als je subsidie erbij betrekt)

Als er overproductie is dan zijn dat goederen die zogezegd tegen 0 nog verkocht zouden worden, dat gebeurt simpelweg niet. De gehele subsidie komt gewoon tot uiting in lagere prijzen.

Ik herriner me ook iets over overproductie op de middelbare school, maar die theorie klopt niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 09:17:04 #177
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194079899
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:52 schreef StephanL het volgende:

[..]

Hij zei zelf ook het zijn maar mensen. Hij pleitte voor minder stikstof, maar heeft nooit gezegd dat het van de boeren moest komen

Laten we gewoon het buitenland afschaffen.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 09:21:34 #178
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194079980
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 09:17 schreef Momo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Laten we gewoon het buitenland afschaffen.
pi_194080174
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 09:48:30 #180
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194080337
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 00:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
. Eens kijken of we 80% van de landbouwproducten binnen ons eigen land kwijt kunnen.....
Tuurlijk Denemarken die produceert steeds meer die exporteert hierheen
die is ook veel goedkoper

Boeren moeten stoppen met hun verloren strijd en iets anders gaan doen

https://www.melkvee.nl/ar(...)melkprijs-in-europa/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194080359
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 09:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Tuurlijk Denemarken die produceert steeds meer die exporteert hierheen
die is ook veel goedkoper

Boeren moeten stoppen met hun verloren strijd en iets anders gaan doen

https://www.melkvee.nl/ar(...)melkprijs-in-europa/
"Grenzen dicht!" zegt Geert toch. Er komt niks meer in en uit!!
Afgelopen met dat buitenland. Heel Nederland in quarantaine!!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 09:52:03 #182
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194080374
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 09:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

"Grenzen dicht!" zegt Geert toch. Er komt niks meer in en uit!!
Afgelopen met dat buitenland. Heel Nederland in quarantaine!!
De EU is geen buitenland, grenzen bestaan niet binnen de EU , niet voor blanke melk en niet voor zwarte vrienden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194080412
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 09:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De EU is geen buitenland, grenzen bestaan niet binnen de EU , niet voor blanke melk en niet voor zwarte vrienden
EU geen buitenland? Daar denkt Geert anders over! Hij wil toch juist uit de EU. Gewoon weer grenspalen. Met ambtenaren (douaniers) die in boekjes (paspoorten) bladeren.
Ideaal. Overal prikkeldraad. Met België en Duitsland. En hekken dwars door huiskamers (Baarle Nassau). Lijkt me een prima idee!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 10:01:20 #184
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194080509
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 09:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

EU geen buitenland? Daar denkt Geert anders over! Hij wil toch juist uit de EU. Gewoon weer grenspalen. Met ambtenaren (douaniers) die in boekjes (paspoorten) bladeren.
Ideaal. Overal prikkeldraad. Met België en Duitsland. En hekken dwars door huiskamers (Baarle Nassau). Lijkt me een prima idee!
Ja valt voor alles wat te zeggen

Nederland red het wel zonder Italië, maar Italië niet meer zonder Nederland
Nederland is nu met Spanje, Portugal en Italië getrouwd, zonder voorwaarden, ,o en ook nog met Suriname en curaçao

Deze landen hebben hele grote gaten in hun handen
En die komen niet voor de melk hier
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194080579
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja valt voor alles wat te zeggen

Nederland red het wel zonder Italië, maar Italië niet meer zonder Nederland
Nederland is nu met Spanje, Portugal en Italië getrouwd, zonder voorwaarden, ,o en ook nog met Suriname en curaçao

Deze landen hebben hele grote gaten in hun handen
En die komen niet voor de melk hier
Nederland redt het wel zonder Italië?

Dat valt nog te bezien. Die zuidelijke landen hadden dan wellicht een gat in de hand. Maar dat hebben ze ook welweer uitgegeven aan producten uit oa Nederland.
Denk aan de Paus: "Dank voor die bloemen!"

Uiteindelijk vliegt het geld toch ergens heen. En dan kun je wel gaan nazoeken waar het is gebleven, maar daar zullen NL en Duitse bedrijven ook wel weer hun voordeel mee hebben gehad. Belangrijkste is dat er vrij verkeer van geld en goederen is. Dan kun je snel produceren en onder aan de streep wordt iedereen er beter van.
Als ieder land zichzelf (weer) opsluit krijg je een enorme stagnatie. Allemaal ambtenaren bij ontelbare rijen grenspalen. Met allemaal stempels en vergunningen en formulieren. Daar heeft niemand wat aan.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_194084330
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nederland redt het wel zonder Italië?

Dat valt nog te bezien. Die zuidelijke landen hadden dan wellicht een gat in de hand. Maar dat hebben ze ook welweer uitgegeven aan producten uit oa Nederland.
Denk aan de Paus: "Dank voor die bloemen!"

Uiteindelijk vliegt het geld toch ergens heen. En dan kun je wel gaan nazoeken waar het is gebleven, maar daar zullen NL en Duitse bedrijven ook wel weer hun voordeel mee hebben gehad. Belangrijkste is dat er vrij verkeer van geld en goederen is. Dan kun je snel produceren en onder aan de streep wordt iedereen er beter van.
Als ieder land zichzelf (weer) opsluit krijg je een enorme stagnatie. Allemaal ambtenaren bij ontelbare rijen grenspalen. Met allemaal stempels en vergunningen en formulieren. Daar heeft niemand wat aan.
Wij zijn wel wat van de VOC, naja meer DSB praktijken natuurlijk. Wopke leent namens ons tegen 0% geld op de kapitaalmarkt, of zelfs tegen negatieve rente, en dat stoppen we dan in de EU. Dat geld komt dan inderdaad bij de zuidelijke netto-ontvangers terecht, die dat dan voor een deel weer in de noordelijke EU landen spenderen. Nog lelijker was het toen Griekenland "geholpen" werd door ons, die betalen een voor hun weliswaar lagere rente, maar daar pakken wij als Nederlanders toch mooi een procentje of 2 winst op.

Overkoepelende "plus" voor ons is dat dit indirect de Euro overeind houdt, en dus onze pensioenpot, die daar best innig tegenaan schurkt..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:10:10 #187
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194084420
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:06 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wij zijn wel wat van de VOC, naja meer DSB praktijken natuurlijk. Wopke leent namens ons tegen 0% geld op de kapitaalmarkt, of zelfs tegen negatieve rente, en dat stoppen we dan in de EU. Dat geld komt dan inderdaad bij de zuidelijke netto-ontvangers terecht, die dat dan voor een deel weer in de noordelijke EU landen spenderen. Nog lelijker was het toen Griekenland "geholpen" werd door ons, die betalen een voor hun weliswaar lagere rente, maar daar pakken wij als Nederlanders toch mooi een procentje of 2 winst op.

Overkoepelende "plus" voor ons is dat dit indirect de Euro overeind houdt, en dus onze pensioenpot, die daar best innig tegenaan schurkt..
klopt en die schulden die ze daarvoor maken die kopen we zelf weer op via onze ECB en zo is de cirkel rond .
Tot iedere jonge Zuid-Europeaan in Nederland werkt en het zuiden kaal en leeg is met dorpjes zonder ziel , met tien oude mensen en een oude burgemeester met een stok

En wij onze kinderen maar afknijpen op een zolderkamertje omdat ze geen gezin kunnen stichten vanwege de woningnood
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:17:45 #188
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194084593
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:10 schreef michaelmoore het volgende:

En wij onze kinderen maar afknijpen op een zolderkamertje omdat ze geen gezin kunnen stichten vanwege de woningnood
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:24 schreef michaelmoore het volgende:

En bouwen hoeft niet, huizen zat
pi_194084819
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt en die schulden die ze daarvoor maken die kopen we zelf weer op via onze ECB en zo is de cirkel rond .
Tot iedere jonge Zuid-Europeaan in Nederland werkt en het zuiden kaal en leeg is met dorpjes zonder ziel , met tien oude mensen en een oude burgemeester met een stok

En wij onze kinderen maar afknijpen op een zolderkamertje omdat ze geen gezin kunnen stichten vanwege de woningnood
Het verdrietige was, dat er onder aanvoering van het IMF bijna een gedeeltelijke kwijtschelding voor de Grieken was georchestreerd. De EU ministers en de ECB waren een goed eind op weg om te doen wat iedereen wist dat onvermijdelijk zou zijn, ondanks de politieke heibel in de eigen landen, totdat ze daar die Tsipras verkozen, en die begon te raaskallen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 15:00:20 #190
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194085333
ontopic

ik pleit voor een mooiere ontwikkeling van Nederland met natuur, water , recreatie , fietssnelwegen en
mooie energieneutrale woningbouw en snelle trein en niet dat benauwde gedoe, met ongezonde melkvee boeren milieu

Dat kan best de helft minder , ze kunnen het toch niet redden hier met die duurste grond van Europa., en al die regels, al geven ze die koeien iedere dag biefstuk
Ondanks de subsidies die ze krijgen

Voor Akkerbouw en vooral Tuinbouw is overigens wel een zeer goede toekomst hier

https://www.veganrevolutie.nl/zelf-havermelk-maken/

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 14-07-2020 15:51:23 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194086345
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:00 schreef michaelmoore het volgende:
ontopic

ik pleit voor een mooiere ontwikkeling van Nederland met natuur, water , recreatie , fietssnelwegen en
mooie energieneutrale woningbouw en snelle trein en niet dat benauwde gedoe, met ongezonde melkvee boeren milieu

Dat kan best de helft minder , ze kunnen het toch niet redden hier met die duurste grond van Europa., en al die regels, al geven ze die koeien iedere dag biefstuk
Ondanks de subsidies die ze krijgen

Voor Akkerbouw en vooral Tuinbouw is overigens wel een zeer goede toekomst hier

https://www.veganrevolutie.nl/zelf-havermelk-maken/

Schouten wilt de proteine in veevoer verminderen. Daar worden die veebeesten pas belabberd van. En krijgen ze nog meer honger. Daar krijg je weer lawaai overlast van. En slecht voedsel in de supermarkt. En de prijs gaat ook omhoog. Allemaal wanbeleid weer waar je cynisch van wordt!
gs0bkfBl..
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:09:40 #192
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194086371
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:08 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

Schouten wilt de proteine in veevoer verminderen. Daar worden die veebeesten pas belabberd van. En krijgen ze nog meer honger. Daar krijg je weer lawaai overlast van. En slecht voedsel in de supermarkt. En de prijs gaat ook omhoog. Allemaal wanbeleid weer waar je cynisch van wordt!
eet jij maar proteine
Koeien die zo opgefokt worden die leven niet lang , ze geven wel heel veel, heel veel melk
plof koeien zijn dat
Moet je aan je vrouw vragen of ze er zo uit wil zien







[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 14-07-2020 16:45:45 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 14 juli 2020 @ 17:06:38 #193
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194087163
Of je drinkt havermelk , dat is veel gezonder

Daaag Koe , Halllo Oatly
https://www.vox.com/the-g(...)d-lactose-intolerant

https://www.msn.com/nl-nl(...)BB16IMCt?li=BB13ppTU

quote:
MALMÖ (ANP/BLOOMBERG) - Rabobank stapt samen met beroemdheden als Oprah Winfrey, Jay-Z en Natalie Portman in havermelkproducent Oatly.

Ze willen de groei van dat Zweedse bedrijf aanjagen en meeliften op het succes van Oatly, dat al in twintig landen in de schappen licht.

Het financiële concern en de celebraties zijn onderdeel van een groep investeerders die 200 miljoen dollar in het bedrijf steken. Naar verluidt krijgt de groep, aangevoerd door investeerder Blackstone, daarmee circa 10 procent van Oatly in handen.

Oatly presenteert zichzelf nadrukkelijk als milieuvriendelijker, veganistisch alternatief voor zuivel. Zo zet het bedrijf op zijn verpakkingen cijfers over de invloed die de producten hebben op het broeikaseffect. Sinds vorig jaar maakt Oatly ook drank in Nederland. In Vlissingen produceert de onderneming zowel voor de Nederlandse markt als voor omliggende regio's.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194087244
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

eet jij maar proteine
Koeien die zo opgefokt worden die leven niet lang , ze geven wel heel veel, heel veel melk
plof koeien zijn dat
Moet je aan je vrouw vragen of ze er zo uit wil zien

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zo werkt dat niet. Van alleen proteine eten wordt je niet overgespierd hoor :)
gs0bkfBl..
pi_194087280
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:08 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

Schouten wilt de proteine in veevoer verminderen. Daar worden die veebeesten pas belabberd van. En krijgen ze nog meer honger. Daar krijg je weer lawaai overlast van. En slecht voedsel in de supermarkt. En de prijs gaat ook omhoog. Allemaal wanbeleid weer waar je cynisch van wordt!
Allemaal wanbeleid dat niet nodig zou zijn als de veestapel zou inkrimpen, maar toen dat werd voorgesteld heeft die persoon het met doodsbedreigingen moeten bekopen..
  dinsdag 14 juli 2020 @ 17:17:59 #196
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194087288
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:12 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet. Van alleen proteine eten wordt je niet overgespierd hoor :)
Doe jij maar normaal drink maar plantaardige melk of water

Laat andere kinderen maar vette melk van en proteine koe drinken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 14 juli 2020 @ 17:19:42 #197
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194087300
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:17 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Allemaal wanbeleid dat niet nodig zou zijn als de veestapel zou inkrimpen, maar toen dat werd voorgesteld heeft die persoon het met doodsbedreigingen moeten bekopen..
De overheid moet gewoon doorgaan met stilletjes weg kopen van boeren , niks meer verbieden
krijg je alleen maar ellende van

Doe maar meer tunbouw en akkerbouw
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194087330
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Doe jij maar normaal drink maar plantaardige melk of water

Laat andere kinderen maar vette melk van en proteine koe drinken
Plantaardige melk. Daar zitten stoffen in die planten gebruiken om oa. insecten steriel te maken enzo. Jij wil mij dood hebben zeker ;(
gs0bkfBl..
  dinsdag 14 juli 2020 @ 17:30:25 #199
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194087403
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:22 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

Plantaardige melk. Daar zitten stoffen in die planten gebruiken om oa. insecten steriel te maken enzo. Jij wil mij dood hebben zeker ;(
dan moet je ook geen brood meer eten he dan consequent zijn

Maar als Oprah er in stapt dan zal t wel goed zijn , die eet geen rommel
https://www.msn.com/nl-nl(...)BB16IMCt?li=BB13ppTU
Rabobank stapt samen met beroemdheden als Oprah Winfrey, Jay-Z en Natalie Portman in havermelkproducent Oatly.

quote:
Oatly presenteert zichzelf nadrukkelijk als milieuvriendelijker, veganistisch alternatief voor zuivel.
Zo zet het bedrijf op zijn verpakkingen cijfers over de invloed die de producten hebben op het broeikaseffect. Sinds vorig jaar maakt Oatly ook drank in Nederland.
In Vlissingen produceert de onderneming zowel voor de Nederlandse markt als voor omliggende regio's.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 14 juli 2020 @ 18:19:13 #200
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')