abonnement Unibet Coolblue
pi_194100194
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja het CDA is wel bij uitstek een partij voor mensen die van saaiheid houden. Maar ik denk juist dat de Jonge daar misschien weer te frivool voor is :D
De Jonge is niet frivool joh. Die schoenen zijn slechts de buitenkant. Voor het overige is hij gewoon een inhoudsloos schoothondje dat zit te kwispelen in de hoop op een bot dat hem toegeworpen wordt. Daar hoef je helemaal niks van te verwachten als burger.
pi_194100198
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als jij De Jonge charismatisch vindt dan heb je vast veel te veel voor je keuken, je auto en je energiecontract betaald. Het doet er uberhaupt niet toe, Balkenende had geen charisma, Rutte ook evenmin, toch zijn ze bovenmatig populair geworden. Je kunt veel lelijks over het Nederlandse electoraat zeggen, maar niet dat ze niet open staan voor vreemde snuiters.

Behalve dat De Jonge een intellectueel lichtgewicht is, is hij ook de verpoonselijking van de onbetrouwbare en onrechtsstatelijke overheid. De kamer niet of slecht informeren, beloven moties uit te voeren en het niet doen, Gommers onder druk zetten, een juridische puinhoop van de noodmaatregelen maken, de kamer buitenspel zetten, met een dictatoriale noodwet komen, het is gewoon van een verrotte bestuurscultuur waar de bestuurlijke klunzigheid dan nog eens bovenop komt.

Maar we krijgen er wel snel een miljoen immigranten bij! Wie wordt daar nou niet blij van? We kunnen weer lekker gaan verbinden, integreren is opgegeven, en tolereren, zoveel als we kunnen hebben of een beetje meer.
Het gaat natuurlijk al mis als je denkt de vraag of de Jonge charismatisch is op mij te moeten projecteren. Je geeft zelf al mooi aan hoe het zit. Kennelijk zijn mensen gevoelig voor gladde verkopers, ergo dat doet het goed.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194100327
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als jij De Jonge charismatisch vindt dan heb je vast veel te veel voor je keuken, je auto en je energiecontract betaald. Het doet er uberhaupt niet toe, Balkenende had geen charisma, Rutte ook evenmin, toch zijn ze bovenmatig populair geworden. Je kunt veel lelijks over het Nederlandse electoraat zeggen, maar niet dat ze niet open staan voor vreemde snuiters.
Balkenende had naar mijn mening ook geen charisma. Maar als je Rutte tussen de mensen ziet, doet hij het een stuk beter. Daarbij heeft hij door corona veel op zijn bordje gekregen en al het gebeuren er toch maar doorheen geloodst. En uiteindelijk zijn we met minder strenge maatregelen dan onze buurlanden er behoorlijk goed doorheen gekomen. Sowieso staat Rutte er goed voor in de peilingen.

quote:
Behalve dat De Jonge een intellectueel lichtgewicht is, is hij ook de verpoonselijking van de onbetrouwbare en onrechtsstatelijke overheid. De kamer niet of slecht informeren, beloven moties uit te voeren en het niet doen, Gommers onder druk zetten, een juridische puinhoop van de noodmaatregelen maken, de kamer buitenspel zetten, met een dictatoriale noodwet komen, het is gewoon van een verrotte bestuurscultuur waar de bestuurlijke klunzigheid dan nog eens bovenop komt.
Gommers is niet onder druk gezet, ik heb er in ieder geval geen bewijs van gezien. Voor de rest geef je De Jonge ook wel van heel veel dingen de schuld, hij vormt het kabinet niet in zijn eentje.

quote:
Maar we krijgen er wel snel een miljoen immigranten bij! Wie wordt daar nou niet blij van? We kunnen weer lekker gaan verbinden, integreren is opgegeven, en tolereren, zoveel als we kunnen hebben of een beetje meer.
De Jonge is er tenminste eerlijk over, en wil er ook een debat over.

Net zoals Thierry een debat wilde over corona. Alleen kraamde hij daarna weer allemaal onzin uit. Dat zeewind het virus zou doden. Trump het fantastisch deed. En dat we met smeergeld coronatests moesten kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 15-07-2020 14:28:49 ]
  woensdag 15 juli 2020 @ 14:43:43 #254
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194100627
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:30 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

dat lijkt me ook, en ik vermoed dat Wobke ook niet meer terugkomt als minister in het volgende kabinet.

Omzigt kan men nu niet omheen, lijkt me maar de vraag is wel hoe deze samenhorigheid blijft bestaan hij heeft natuurlijk wel een paar smerige trucjes uitgehaald en de vraag is of De jonge dat zomaar gaat vergeven.
Ja het is niet te hopen dat ie een soort Rita Verdonk kapsones krijgt :')
  woensdag 15 juli 2020 @ 16:07:31 #255
325863 Krisp
Like.no.other
pi_194101775
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 14:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja het is niet te hopen dat ie een soort Rita Verdonk kapsones krijgt :')
Tot nu toe is Omtzigt altijd trouw aan de fractie geweest, in de wetenschap dat je met een groep meer voor elkaar krijgt dan alleen. Ik zie niet in waarom dat nu zou veranderen: hij staat in het centrum van de macht.

Even los van de absolute hoofdprijs, is Omtzigt in het grotere geheel wel de absolute winnaar. Hij is in plaats van outsider running mate geworden, hoogstwaarschijnlijk nummer 2 op de kandidatenlijst, heeft inhoudelijk iets in de melk te brokkelen en als hij het een beetje slim speelt en De Jonge wordt minister in een kabinet, wordt hij nog fractievoorzitter ook. Precies wat hij wilde.

De Jonge heeft daarentegen de komende jaren een hele sterke 'partner' in de vorm van Omtzigt. Hij kan niet op z'n lauweren rusten en zal moeten gaan leveren. Een beetje 'flexibel' alle lastige dossiers doorschuiven naar z'n opvolger of collega zit er niet meer in. Immers: als hij niet glanst, zal Omtzigt hem (als tweede man in de fractie, of als fractievoorzitter) overschaduwen. En inmiddels weten we:
• Veel werk geven aan Omtzigt werkt niet
• Hem monddood maken werkt niet
• Hem als outsider betitelen werkt ook niet

Kortom: De Jonge heeft hier de hondenbaan, en Omtzigt krijgt straks precies wat hij wilde. Wie wint hier nu?
  woensdag 15 juli 2020 @ 16:35:52 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194102172
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:07 schreef Krisp het volgende:

[..]

Tot nu toe is Omtzigt altijd trouw aan de fractie geweest, in de wetenschap dat je met een groep meer voor elkaar krijgt dan alleen. Ik zie niet in waarom dat nu zou veranderen: hij staat in het centrum van de macht.

Even los van de absolute hoofdprijs, is Omtzigt in het grotere geheel wel de absolute winnaar. Hij is in plaats van outsider running mate geworden, hoogstwaarschijnlijk nummer 2 op de kandidatenlijst, heeft inhoudelijk iets in de melk te brokkelen en als hij het een beetje slim speelt en De Jonge wordt minister in een kabinet, wordt hij nog fractievoorzitter ook. Precies wat hij wilde.

De Jonge heeft daarentegen de komende jaren een hele sterke 'partner' in de vorm van Omtzigt. Hij kan niet op z'n lauweren rusten en zal moeten gaan leveren. Een beetje 'flexibel' alle lastige dossiers doorschuiven naar z'n opvolger of collega zit er niet meer in. Immers: als hij niet glanst, zal Omtzigt hem (als tweede man in de fractie, of als fractievoorzitter) overschaduwen. En inmiddels weten we:
• Veel werk geven aan Omtzigt werkt niet
• Hem monddood maken werkt niet
• Hem als outsider betitelen werkt ook niet

Kortom: De Jonge heeft hier de hondenbaan, en Omtzigt krijgt straks precies wat hij wilde. Wie wint hier nu?
Ik denk dat Omtzigt geen fractievoorzitter moet worden bij een nieuw kabinet. Dat zou een domme zet van hem zijn. Dan is hij vooral nog bezig met coalitie overeind houden.
  woensdag 15 juli 2020 @ 16:36:57 #257
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_194102187
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk dat Omtzigt geen fractievoorzitter moet worden bij een nieuw kabinet. Dat zou een domme zet van hem zijn. Dan is hij vooral nog bezig met coalitie overeind houden.
Wel ideaal voor het volgende kabinet. Wat de samenstelling daarvan ook mag zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_194102496
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:27 schreef Generationalpha het volgende:
Goed, even vooruit kijken nu. Hugo moet nu concurreren met Rutte/Dijkhoff en Kaag. Dat is voor het CDA toch absoluut niet te doen?

In vergelijking met hen vind ik het een hele matige en saaie persoonlijkheid.
De Jonge is juist een enthousiasmerende persoonlijkheid, was hij al als wethouder en heeft dat als minister behouden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194102524
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk dat Omtzigt geen fractievoorzitter moet worden bij een nieuw kabinet. Dat zou een domme zet van hem zijn. Dan is hij vooral nog bezig met coalitie overeind houden.
Als het CDA niet de grootste wordt, wordt De Jonge normaal fractievoorzitter en zoeken ze een ander als vice-premier. Misschien Hoekstra, maar misschien ook wel een fris iemand (een vrouw?). De Jonge kwam ook van buiten Den Haag.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 15 juli 2020 @ 17:31:05 #260
325863 Krisp
Like.no.other
pi_194102823
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk dat Omtzigt geen fractievoorzitter moet worden bij een nieuw kabinet. Dat zou een domme zet van hem zijn. Dan is hij vooral nog bezig met coalitie overeind houden.
Dat is inderdaad de bedreiging, maar het biedt ook een kans: zonder bestuursverantwoordelijkheid kan hij wel significant invloed uitoefenen op het kabinet. Vergeet niet dat Omtzigt ook als coalitiekamerlid veel gedaan krijgt, terwijl je het risico loopt om 4 jaar lang stemvee te zijn. Er is een derde weg: de inhoudelijke weg.
pi_194104507
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als het CDA niet de grootste wordt, wordt De Jonge normaal fractievoorzitter en zoeken ze een ander als vice-premier. Misschien Hoekstra, maar misschien ook wel een fris iemand (een vrouw?). De Jonge kwam ook van buiten Den Haag.
Mona Keizer als vicepremier.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_194104632
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:50 schreef superniger het volgende:

[..]

Mona Keizer als vicepremier.
Die is veel te rechts, haar rol lijkt me uitgespeeld. Ze mag op zoek naar een burgemeesterspost, een CvdK of een (leidinggevende) rol in een semi-overheidsinstelling. Of misschien gaat ze het bedrijfsleven in, ze komt uit een familie van ondernemers.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194104776
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 14:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja het is niet te hopen dat ie een soort Rita Verdonk kapsones krijgt :')
voor het cda is dat inderdaad niet te hopen, maar als buitenstaander vind ik dat soort dingen altijd erg leuk om te volgen
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 juli 2020 @ 20:47:20 #264
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194105246
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als het CDA niet de grootste wordt, wordt De Jonge normaal fractievoorzitter en zoeken ze een ander als vice-premier. Misschien Hoekstra, maar misschien ook wel een fris iemand (een vrouw?). De Jonge kwam ook van buiten Den Haag.
Hoekstra houdt dan financiën en wordt VP. Zou geen onlogische lijn zijn.

Mocht CDA onverhoopt de grootste worden, dan zal CDA financiën niet krijgen normaal gesproken en is het exit Hoekstra zou ik denken.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 juli 2020 @ 20:48:16 #265
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194105260
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die is veel te rechts, haar rol lijkt me uitgespeeld. Ze mag op zoek naar een burgemeesterspost, een CvdK of een (leidinggevende) rol in een semi-overheidsinstelling. Of misschien gaat ze het bedrijfsleven in, ze komt uit een familie van ondernemers.
of een mooie ministerspost, al vind ik haar als staatssecretaris ook niet heel erg sterk overkomen

[ Bericht 0% gewijzigd door rubbereend op 15-07-2020 20:54:34 ]
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 15 juli 2020 @ 20:49:49 #266
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_194105290
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

os een mooie ministerspost, al vind ik haar als staatssecretaris ook niet heel erg sterk overkomen
Laten we hopen dat ze wegkwijnt in de regio waar ze vandaan komt, zodat we haar in Den Haag niet meer zien.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_194105330
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

os een mooie ministerspost, al vind ik haar als staatssecretaris ook niet heel erg sterk overkomen
Ze heeft zich zo sterk afgezet tegen links (GroenLinks, bijvoorbeeld), waarmee in het komende kabinet echt bijna 100% zeker zal moeten samengewerkt... dat lijkt me een onbegaanbare weg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194105360
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:47 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Hoekstra houdt dan financiën en wordt VP. Zou geen onlogische lijn zijn.

Ja, dat zei ik ook al in de tijden dat het tussen Hoekstra en De Jonge leek te gaan. Ik ben alleen een beetje gaan twijfelen omdat De Jonge en Hoekstra elkaar niet lijken te liggen en de VP wel de rechterhand van de partijleider moet zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 juli 2020 @ 20:55:07 #269
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194105375
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze heeft zich zo sterk afgezet tegen links (GroenLinks, bijvoorbeeld), waarmee in het komende kabinet echt bijna 100% zeker zal moeten samengewerkt... dat lijkt me een onbegaanbare weg.
ja, daar zit wat in ja
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 juli 2020 @ 20:56:30 #270
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194105405
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:54 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat zei ik ook al in de tijden dat het tussen Hoekstra en De Jonge leek te gaan. Ik ben alleen een beetje gaan twijfelen omdat De Jonge en Hoekstra elkaar niet lijken te liggen en de VP wel de rechterhand van de partijleider moet zijn.
in naam van de partij moeten dingen soms, Hoekstra is populair en moet en zal behouden blijven op financiën voor de partij als ze niet de grootste worden.

Dat wordt nog leuk tijdens de onderhandelingen want iedereen weet dit
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_194105471
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:56 schreef rubbereend het volgende:

[..]
Dat wordt nog leuk tijdens de onderhandelingen want iedereen weet dit
Ze hebben een voordeel: als VVD dan de grootste is, zullen die toch ook wel graag Hoekstra op financiën zien. Liever dan iemand van GL of PvdA, bijvoorbeeld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 juli 2020 @ 21:32:28 #272
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194106111
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze hebben een voordeel: als VVD dan de grootste is, zullen die toch ook wel graag Hoekstra op financiën zien. Liever dan iemand van GL of PvdA, bijvoorbeeld.
financiën is wel enorm gewild, dat wil iedereen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_194106142
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze hebben een voordeel: als VVD dan de grootste is, zullen die toch ook wel graag Hoekstra op financiën zien. Liever dan iemand van GL of PvdA, bijvoorbeeld.
De volgende periode moet vermoedelijk stevig bezuinigd worden. Dat schuiven ze met liefde een linkse minister van financiën in de schoenen.
pi_194106220
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 21:32 schreef rubbereend het volgende:

[..]

financiën is wel enorm gewild, dat wil iedereen.
Maar VVD mag financiën dan niet, omdat die de MP hebben. En met Hoekstra hebben ze iig iemand die zich in Europa volgens de VVD lijn laat gelden.

Maar goed, nu eerst een verkiezingsstrijd (alle lijsttrekkers zijn bekend, denk ik?), dan verkiezingen en dan kijken welke coalitie er uit rolt en dan pas posities verdelen, denk ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 juli 2020 @ 21:42:42 #275
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194106252
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 21:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De volgende periode moet vermoedelijk stevig bezuinigd worden. Dat schuiven ze met liefde een linkse minister van financiën in de schoenen.
ik betwijfel dat, iedereen heeft het over investeren. Niemand gaat hard durven snijden omdat vooral in de publieke sector moet en dat was nou net een hele rij cruciale beroepen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 juli 2020 @ 21:44:34 #276
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194106284
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 21:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar VVD mag financiën dan niet, omdat die de MP hebben. En met Hoekstra hebben ze iig iemand die zich in Europa volgens de VVD lijn laat gelden.

Maar goed, nu eerst een verkiezingsstrijd (alle lijsttrekkers zijn bekend, denk ik?), dan verkiezingen en dan kijken welke coalitie er uit rolt en dan pas posities verdelen, denk ik.
VVD nog, maar daar kunnen gevoegelijk van Rutte uitgaan. En bij 50PLUS hebben ze nog een puinhoop waar iemand uit de hoge hoed moet komen.

En bij DENK en D66 lopen officieel de procedures nog
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 15 juli 2020 @ 21:45:36 #277
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194106299
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 21:44 schreef rubbereend het volgende:

[..]

VVD nog, maar daar kunnen gevoegelijk van Rutte uitgaan. En bij 50PLUS hebben ze nog een puinhoop waar iemand uit de hoge hoed moet komen.

En bij DENK en D66 lopen officieel de procedures nog
bij 50 plus is het die blonde haajbaaj denk ik

bij de partij van de Toekomst zal wel Henk Krol zijn

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194106772
eddy_terstall twitterde op woensdag 15-07-2020 om 15:50:56 Het gemiddelde CDA-lid is zo oud dat toen de uitslag 49-50 op het bord verscheen, een kwart van de zaal “bingo” riep. reageer retweet
*Gniiffel*
Somebody that I used to know
pi_194106886
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 21:42 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ik betwijfel dat, iedereen heeft het over investeren. Niemand gaat hard durven snijden omdat vooral in de publieke sector moet en dat was nou net een hele rij cruciale beroepen
We hebben het in principe over de periode 2021-2025, dan kan het niet anders dan dat het zonder limiet met geld strooien nu zijn weerslag zal krijgen in bezuinigingen, ook op de zorg overigens.
pi_194106977
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 21:44 schreef rubbereend het volgende:

[..]

VVD nog, maar daar kunnen gevoegelijk van Rutte uitgaan. En bij 50PLUS hebben ze nog een puinhoop waar iemand uit de hoge hoed moet komen.

En bij DENK en D66 lopen officieel de procedures nog
Ja, ik was 50plus vergeten. Hoop op Van Rooyen, dat was een goed kamerlid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194107135
Krapperhaus _O_
leven zoals het leven is
  donderdag 16 juli 2020 @ 09:01:23 #282
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_194109678
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt. Omtzigt zal wat sneller zwichten voor pakweg de FvD.
Als dat het punt is, dan wel. Maar over links met Groenlinks (en volgens mij suggereert Jesse dat) lijkt me met deze uitslag politieke zelfmoord. In ieder geval de helft van het CDA zit niet op GL te wachten, en ik als de Jonge stemmer ook niet. Dus meneer Klaver neemt daar nogal een voorschot.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_194109722
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:01 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Als dat het punt is, dan wel. Maar over links met Groenlinks (en volgens mij suggereert Jesse dat) lijkt me met deze uitslag politieke zelfmoord. In ieder geval de helft van het CDA zit niet op GL te wachten, en ik als de Jonge stemmer ook niet. Dus meneer Klaver neemt daar nogal een voorschot.
Omtzigt noemde zichzelf links en heeft veel vaker met GroenLinks gewerkt dan met FvD, dus de aanname dat Omtzigt stemmers niet met GL willen samenwerken lijkt me nogal vergezocht. De enige die niet met GL wilde samenwerken en wel met FvD sneuvelde in ronde 1 met maar een paar stemmen, dus ik zou eerder de conclusie trekken dat ze bij het CDA sowieso niet met FvD willen samenwerken (is ook uitgesloten onder De Jonge) en samenwerken met links best zien zitten. Anders had de enige kandidaat die daar tegen was wel meer stemmen gekregen.


Sowieso: hoe zie jij een kabinet met CDA en dus zonder FvD en dan ook nog zonder GL voor je? Dat krijg je alleen bij een voortzetting van het huidige kabinet, zodra je PvdA vraagt krijg je gratis GL er bij, zo is besloten op zowel het PvdA als het GL congres. Die gaan elkaar niet loslaten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194109910
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

We hebben het in principe over de periode 2021-2025, dan kan het niet anders dan dat het zonder limiet met geld strooien nu zijn weerslag zal krijgen in bezuinigingen, ook op de zorg overigens.
Er wordt nu vooral met eenmalig geld gestrooid. Dat verhoogt alleen de staatsschuld (maar die was al mooi laag), niet het begrotingstekort. Niet voor niets dat ze wel eenmalige bonussen in de zorg willen uitdelen, maar geen structurele loonsverhoging. Het begrotingstekort lijkt nu nog mee te gaan vallen, hangt er wel vanaf hoe snel de economie weer opkrabbelt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194110015
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:01 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Als dat het punt is, dan wel. Maar over links met Groenlinks (en volgens mij suggereert Jesse dat) lijkt me met deze uitslag politieke zelfmoord. In ieder geval de helft van het CDA zit niet op GL te wachten, en ik als de Jonge stemmer ook niet. Dus meneer Klaver neemt daar nogal een voorschot.
Gezien de nivellering van de middenpartijen zal het er binnen dit decennium echt nog wel een keer van komen. Tenzij het CDA zich natuurlijk weer tot extreemrechts wendt. Maar of dat nou zo goed beviel afgelopen keer...
pi_194110053
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Er wordt nu vooral met eenmalig geld gestrooid. Dat verhoogt alleen de staatsschuld (maar die was al mooi laag), niet het begrotingstekort. Niet voor niets dat ze wel eenmalige bonussen in de zorg willen uitdelen, maar geen structurele loonsverhoging. Het begrotingstekort lijkt nu nog mee te gaan vallen, hangt er wel vanaf hoe snel de economie weer opkrabbelt.
Echter de werkloosheid neemt flink toe en de belastingopbrengsten gaan straks tegenvallen (na jaren van forse meevallers). We ontkomen er echt niet aan.
pi_194110627
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Echter de werkloosheid neemt flink toe en de belastingopbrengsten gaan straks tegenvallen (na jaren van forse meevallers). We ontkomen er echt niet aan.
Ja, dat hangt dus van de economie af. In de huidige modellen hebben we volgend jaar al weer een economische groei, dan valt het misschien mee (behalve in de evenementenbranche dan, daar zie ik het somber voor in).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 16 juli 2020 @ 10:37:52 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194110707
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat hangt dus van de economie af. In de huidige modellen hebben we volgend jaar al weer een economische groei, dan valt het misschien mee (behalve in de evenementenbranche dan, daar zie ik het somber voor in).
Ik denk dat ze een belangrijk deel van de tekorten ook gewoon wegprinten. Omdat de onderliggende economie verder gewoon deugt is dat ook niet zo'n ramp.
pi_194110843
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat hangt dus van de economie af. In de huidige modellen hebben we volgend jaar al weer een economische groei, dan valt het misschien mee (behalve in de evenementenbranche dan, daar zie ik het somber voor in).
Er kont hoe dan ook een klap. Voor Nederland wellicht beter behapbaar dan voor Spanje maar dit gaat doorwerken in flinke bezuinigingen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 juli 2020 @ 14:27:34 #290
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194113656
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ik was 50plus vergeten. Hoop op Van Rooyen, dat was een goed kamerlid.
Kamer verlaten en daar je stemmers in de steek laten om vervolgens in de Eerste Kamer hetzelfde te doen. Ik vind dat knap beroerd. Daarnaast lijkt het er niet op dat hij er zin heeft
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 17 juli 2020 @ 09:32:16 #291
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_194124918
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

Omtzigt noemde zichzelf links en heeft veel vaker met GroenLinks gewerkt dan met FvD, dus de aanname dat Omtzigt stemmers niet met GL willen samenwerken lijkt me nogal vergezocht. De enige die niet met GL wilde samenwerken en wel met FvD sneuvelde in ronde 1 met maar een paar stemmen, dus ik zou eerder de conclusie trekken dat ze bij het CDA sowieso niet met FvD willen samenwerken (is ook uitgesloten onder De Jonge) en samenwerken met links best zien zitten. Anders had de enige kandidaat die daar tegen was wel meer stemmen gekregen.

Sowieso: hoe zie jij een kabinet met CDA en dus zonder FvD en dan ook nog zonder GL voor je? Dat krijg je alleen bij een voortzetting van het huidige kabinet, zodra je PvdA vraagt krijg je gratis GL er bij, zo is besloten op zowel het PvdA als het GL congres. Die gaan elkaar niet loslaten.
Geen probleem om de huidige regering voort te zetten. Eventueel de PvdA er bij zou niet slecht zijn, we zullen zien hoe sterk die lijstverbinding is. Als de PvdA dadelijk weer een beetje zetels haalt dan is mijn inschatting dat ze GL als een blok laten vallen. Zo werkt het dan ook wel weer in de politiek, en zeker bij de PvdA.

En trouwens, de Jonge sluit samenwerking met de FvD niet categorisch uit, maar baseert dat op basis van hun landelijke uitspraken (van mn Baudet). Niet dat het gaat gebeuren, maar mochten ze in die hoek het licht zijn en Baudet lichten, hun partijleider stopt met populistje spelen, en met een beetje professionele bestuurder op de proppen komen dan kan ook die bal zomaar aan het rollen gaan. In Brabant en Limburg bewijzen ze dat al.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 17 juli 2020 @ 09:33:41 #292
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_194124933
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Gezien de nivellering van de middenpartijen zal het er binnen dit decennium echt nog wel een keer van komen. Tenzij het CDA zich natuurlijk weer tot extreemrechts wendt. Maar of dat nou zo goed beviel afgelopen keer...
Ik zou er maar vanuit gaan, extreem links bevalt nog minder namelijk.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 17 juli 2020 @ 10:51:20 #293
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194125729
Dat Groenlinks iedere keer in die PvdA-truuk blijft trappen is wel bijzonder ja
pi_194125992
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 09:33 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik zou er maar vanuit gaan, extreem links bevalt nog minder namelijk.
Gelukkig zijn die sinds het einde van de CPN niet meer vertegenwoordigd in ons parlement 👍
pi_194126178
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Gelukkig zijn die sinds het einde van de CPN niet meer vertegenwoordigd in ons parlement 👍
Nou, SP is regelmatig toch best extreem links.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 09:33 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik zou er maar vanuit gaan, extreem links bevalt nog minder namelijk.
Maar die hebben nooit geregeerd. Sterker nog: linkser dan PvdA heeft nooit geregeerd en dat was altijd samen met cda of rechts. GL is nu echt wel toe aan regeerverantwoordelijkheid en gezien de samenwerking met het huidige kabinet willen de andere partijen dat ook wel. En GL is natuurlijk bepaald geen extreem-links.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194126449
Als mensen PVV of FvD extreem-rechts noemen. Dan is GL extreem-links te noemen.

Mijn inziens verdiend geen van deze partijen deze kwalificatie dan ook, maar als je de grenzen van wat 'extreem' is dichter bij gaat plaatsen, dan valt ook GL er binnen.

De NVU of de NCPN, dat zou ik extreem-rechts en extreem-links noemen.
pi_194126545
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:34 schreef TserrofEnoch het volgende:
Als mensen PVV of FvD extreem-rechts noemen. Dan is GL extreem-links te noemen.

Mijn inziens verdiend geen van deze partijen deze kwalificatie dan ook, maar als je de grenzen van wat 'extreem' is dichter bij gaat plaatsen, dan valt ook GL er binnen.

De NVU of de NCPN, dat zou ik extreem-rechts en extreem-links noemen.
Je eigen definities verzinnen staat je natuurlijk geheel vrij :s).
pi_194126656
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:34 schreef TserrofEnoch het volgende:
Als mensen PVV of FvD extreem-rechts noemen.
Ik noem ze dan ook altijd boosrechts, dat dekt de lading veel beter. Maar als je kijkt naar dat mooie internationale plaatje wat laatst hier op het forum stond, dan staat met name FvD wel extreem ver er aan de rechter kant en SP ver aan de linker kant.


Edit: dit plaatje



Er staat maar 1 partij rechtser dan FvD.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 17 juli 2020 @ 14:19:34 #299
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_194128757
Z
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Gelukkig zijn die sinds het einde van de CPN niet meer vertegenwoordigd in ons parlement 👍
Extreem rechts ook niet sinds de NSB.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:34 schreef TserrofEnoch het volgende:
Als mensen PVV of FvD extreem-rechts noemen. Dan is GL extreem-links te noemen.

Mijn inziens verdiend geen van deze partijen deze kwalificatie dan ook, maar als je de grenzen van wat 'extreem' is dichter bij gaat plaatsen, dan valt ook GL er binnen.

De NVU of de NCPN, dat zou ik extreem-rechts en extreem-links noemen.
Precies.

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Je eigen definities verzinnen staat je natuurlijk geheel vrij :s).
Dat geldt blijkens ook voor jou.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 17 juli 2020 @ 16:05:07 #300
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194130169
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nou, SP is regelmatig toch best extreem links.
[..]

Maar die hebben nooit geregeerd. Sterker nog: linkser dan PvdA heeft nooit geregeerd en dat was altijd samen met cda of rechts. GL is nu echt wel toe aan regeerverantwoordelijkheid en gezien de samenwerking met het huidige kabinet willen de andere partijen dat ook wel. En GL is natuurlijk bepaald geen extreem-links.
had het maar gelukt in 2010 ;(
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')