quote:Op maandag 6 juli 2020 12:04 schreef Gezicht het volgende:
Ik was door de lockdown vergeten hoe droevig het gemiddelde niveau in de comments op social media wordt als er iets met Verstappen gebeurt.
Maar als ik naar de namen die jij noemt kijk, en de namen die de laatste jaren kampioen zijn geworden, is dat wel een dalende lijn dus. Leuk dat het gemiddelde (nog) boven 30 ligt, maar de lijn zakt wel zo te zienquote:Op maandag 6 juli 2020 12:06 schreef Dauthi het volgende:
Nigel Mansell werd op 39 jarige leeftijd kampioen. Hill was 36. Hakkinnen 30. Fangio 40+. De lijst is lang het merendeel van de kampioenen was 30+.
Historisch gezien zit een coureur pas rond de leeftijd van 26 op F1 niveau, en pas rond z'n 30ste op wereldkampioen niveau.
En jij snapt het beter dan Hamilton?quote:Op maandag 6 juli 2020 11:10 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
jij snapt het dus beter dan Albon?
Zoals hier gezegd heeft een auto naast een stuur ook nog pedalen.
De stewards hebben heel blind de regels gevolgd.Totaal niet gekeken naar hoe het veroorzaakt is, wat de situatie is.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vond het niks maar als stewards het wel wat vinden is 5 seconden niet zwaar genoeg
En op wie richt je dit?quote:Op maandag 6 juli 2020 12:06 schreef Dauthi het volgende:
Nigel Mansell werd op 39 jarige leeftijd kampioen. Hill was 36. Hakkinnen 30. Fangio 40+. De lijst is lang het merendeel van de kampioenen was 30+.
Historisch gezien zit een coureur pas rond de leeftijd van 26 op F1 niveau, en pas rond z'n 30ste op wereldkampioen niveau.
Maar de begonnen ook pas later aan hun F1-carrière, Hill was al 30, geloof ik, Mansell ook eind 20..quote:Op maandag 6 juli 2020 12:06 schreef Dauthi het volgende:
Nigel Mansell werd op 39 jarige leeftijd kampioen. Hill was 36. Hakkinnen 30. Fangio 40+. De lijst is lang het merendeel van de kampioenen was 30+.
Historisch gezien zit een coureur pas rond de leeftijd van 26 op F1 niveau, en pas rond z'n 30ste op wereldkampioen niveau.
Kreeg heel veel commentaar, maar ook flink wat bijval.. Zoals het eigenlijk vaak gaat in deze discussies de laatste maanden.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:20 schreef vosss het volgende:
Is er eigenlijk internationaal nog iets gezegd over de coureurs die bleven staan? Dat heb ik even gemist volgens mij.
Het zou wat worden als stewards de regels niet zouden volgen.quote:Op maandag 6 juli 2020 12:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En jij snapt het beter dan Hamilton?
[..]
De stewards hebben heel blind de regels gevolgd.Totaal niet gekeken naar hoe het veroorzaakt is, wat de situatie is.
Die hebben gewoon gezegd owh ja Hamilton reed er op dat moment net achter en die tikte Albon aan en dus ligt het bij Hamilton.
Onzin natuurlijk, maar regel technisch gezien kun je dan idd de 5 sec aan Hamilton geven.
quote:Op maandag 6 juli 2020 12:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar als ik naar de namen die jij noemt kijk, en de namen die de laatste jaren kampioen zijn geworden, is dat wel een dalende lijn dus. Leuk dat het gemiddelde (nog) boven 30 ligt, maar de lijn zakt wel zo te zien
Ik heb het volledige lijstje gevonden. Zoals men kan zien is de gemiddelde leeftijd "vrij hoog".quote:Op maandag 6 juli 2020 12:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar de begonnen ook pas later aan hun F1-carrière, Hill was al 30, geloof ik, Mansell ook eind 20..
Alonso was 20 toen hij debuteerde, Vettel ook, Max natuurlijk ook nog jonger.
Wat een onzin. Stewards hebben veel meer data dan wij inclusief of HAM gas bij gaf of niet, wat dus wel het geval schijnt te zijn geweest. Hij gaf gas waar die had moeten liften. Was gewoon een bewussie waar die al zo vaak mee weg gekomen is omdat het de grote Hamilton is.quote:Op maandag 6 juli 2020 12:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En jij snapt het beter dan Hamilton?
[..]
De stewards hebben heel blind de regels gevolgd.Totaal niet gekeken naar hoe het veroorzaakt is, wat de situatie is.
Die hebben gewoon gezegd owh ja Hamilton reed er op dat moment net achter en die tikte Albon aan en dus ligt het bij Hamilton.
Onzin natuurlijk, maar regel technisch gezien kun je dan idd de 5 sec aan Hamilton geven.
Christian Horner beweerd dat het niet iets is wat ze nog nooit eerder hebben gezien bij de Japanners. Korter: Christian beweerd dat ze dit al eerder hebben meegemaakt bij Honda.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:11 schreef Newone82 het volgende:
Gaat spannend worden over 6 dagen.
Honda weet niet waar het probleem vandaan komt.
https://www.gptoday.net/n(...)en-nog-niet-opgelost
Grappig, het is onzin maar het klopt wel?quote:Op maandag 6 juli 2020 12:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En jij snapt het beter dan Hamilton?
[..]
De stewards hebben heel blind de regels gevolgd.Totaal niet gekeken naar hoe het veroorzaakt is, wat de situatie is.
Die hebben gewoon gezegd owh ja Hamilton reed er op dat moment net achter en die tikte Albon aan en dus ligt het bij Hamilton.
Onzin natuurlijk, maar regel technisch gezien kun je dan idd de 5 sec aan Hamilton geven.
Stewards hebben tijdens de race echt niet real time toegang tot de telemetrie van Mercedes. En waarom zou Hamilton in godsnaam bewust tegen Albon aanrijden en een DNF riskeren? Het is de eerste race van het seizoen, niet Jerez 1997.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:19 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Wat een onzin. Stewards hebben veel meer data dan wij inclusief of HAM gas bij gaf of niet, wat dus wel het geval schijnt te zijn geweest. Hij gaf gas waar die had moeten liften. Was gewoon een bewussie waar die al zo vaak mee weg gekomen is omdat het de grote Hamilton is.
Het maakt ook verder niet uit of hij het opzettelijk deed, het is racen maar als de stewards dan besluiten dat hij fout was dan moet er ook straf op staan die wat redelijker is tov de benadeelde coureurquote:Op maandag 6 juli 2020 13:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Stewards hebben tijdens de race echt niet real time toegang tot de telemetrie van Mercedes. En waarom zou Hamilton in godsnaam bewust tegen Albon aanrijden en een DNF riskeren? Het is de eerste race van het seizoen, niet Jerez 1997.
Bij een actie met zo'n groot gevolg mag wat mij betreft weer de aloude sanctie stop and go van stal komen.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:43 schreef Tarado het volgende:
Het maakt ook verder niet uit of hij het opzettelijk deed, het is racen maar als de stewards dan besluiten dat hij fout was dan moet er ook straf op staan die wat redelijker is tov de benadeelde coureur
Iemand bewust van de baan rossen werkt in de Renault Clio Cup maar je begrijpt hopelijk zelf wel dat F1 wagens daar veel te kwetsbaar voor zijn.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij een actie met zo'n groot gevolg mag wat mij betreft weer de aloude sanctie stop and go van stal komen.
Sowieso, 5 seconden tijdsstraf, dat is niets. Er zullen zat races zijn dat Hamilton met zo'n straf nog steeds met twee vingers in de neus eerste of tweede wordt (achter zijn teamgenoot). Dan loont het dus gewoon om iemand die je voorbij wil steken van de baan te rossen.
wat maakt dat uit, de straf moet in verhouding staan, het kost Albon 18 punten en Lewis 6, dat klopt toch niet?quote:Op maandag 6 juli 2020 13:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Iemand bewust van de baan rossen werkt in de Renault Clio Cup maar je begrijpt hopelijk zelf wel dat F1 wagens daar veel te kwetsbaar voor zijn.
Eerlijk ga je het nooit krijgen. Je kan ook moeilijk een "grid penalty" toepassen op de eind uitslag.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat maakt dat uit, de straf moet in verhouding staan, het kost Albon 18 punten en Lewis 6, dat klopt toch niet?
Volgens deze redenatie zouden we in Nederland de doodstraf in moeten voeren.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat maakt dat uit, de straf moet in verhouding staan, het kost Albon 18 punten en Lewis 6, dat klopt toch niet?
ik vond het persoonlijk helemaal niets en ook al zit er opzet bij zelfs dan niet maar een drive through vind ik dan toch wel een betere straf dan 5 of 10 seconden.quote:Op maandag 6 juli 2020 14:13 schreef opreis het volgende:
[..]
Eerlijk ga je het nooit krijgen. Je kan ook moeilijk een "grid penalty" toepassen op de eind uitslag.
En afhankelijk van het verloop van de race en het moment waarop het incident gebeurd kunnen tijd straffen heel verschillende uitpakken.
Als dit aan het begin van de race was gebeurd en er waren geen SC's geweest dan had Lewis zelfs met een 10sec penalty makkelijk 2de geworden. Had er echter een SC in de laatste ronde gekomen dan had Lewis wellicht wel 5 posities kunnen verliezen met een 5 sec penalty.
Ik zie eigenlijk geen alternatief.
Je weet natuurlijk nooit of Albon ook motorische problemen had gehad als hij wel langs HAM was gegaan.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat maakt dat uit, de straf moet in verhouding staan, het kost Albon 18 punten en Lewis 6, dat klopt toch niet?
Ah op die manier. Volgens mij hebben ze bij MotoGP ook iets als een "long lap penalty" waarbij de coureur een stukje extra moet rijden. Zou een optie kunnen zijnquote:Op maandag 6 juli 2020 14:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vond het persoonlijk helemaal niets en ook al zit er opzet bij zelfs dan niet maar een drive trough vind ik dan toch wel een betere straf dan 5 of 10 seconden.
Horner gaf aan dat Albon gestopt is, er waren problemen en hij had kunnen finishen. Omdat het uitzichtloos was is hij gestopt.quote:Op maandag 6 juli 2020 14:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk nooit of Albon ook motorische problemen had gehad als hij wel langs HAM was gegaan.
uiteraard maar ik ga er even vanuit dat hij 2e had kunnen worden, dat was de positie waar het om gingquote:Op maandag 6 juli 2020 14:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk nooit of Albon ook motorische problemen had gehad als hij wel langs HAM was gegaan.
Ah wist ik nog niet.quote:Op maandag 6 juli 2020 14:18 schreef XL het volgende:
[..]
Horner gaf aan dat Albon gestopt is, er waren problemen en hij had kunnen finishen. Omdat het uitzichtloos was is hij gestopt.
Dat hoeft toch ook niet? Het duurt toch altijd even voordat zo'n beslissing valt. Zij hebben veel meer data dan wij hier thuis.... maar basic dingen als gas bij en remmen kan de wedstrijdleiding gewoon zien hoor. Video van de onboard ( het stuur) en je hoort het ook heel duidelijk.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Stewards hebben tijdens de race echt niet real time toegang tot de telemetrie van Mercedes. En waarom zou Hamilton in godsnaam bewust tegen Albon aanrijden en een DNF riskeren? Het is de eerste race van het seizoen, niet Jerez 1997.
Met alle respect maar ik denk dat jij de beelden beter nog eens terug kunt kijken als je denkt dat Hamilton bewust Albon eraf gereden heeft.quote:Op maandag 6 juli 2020 14:19 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dat hoeft toch ook niet? Het duurt toch altijd even voordat zo'n beslissing valt. Zij hebben veel meer data dan wij hier thuis.... maar basic dingen als gas bij en remmen kan de wedstrijdleiding gewoon zien hoor. Video van de onboard ( het stuur) en je hoort het ook heel duidelijk.
Kijk maar eens terug.
Dat heb ik gedaan. Hij geeft gewoon gas terwijl hij had moeten liften. Stuur staat ook nog lang niet full lock. Rosberg kreeg hier ook terecht een douw voor toen hij het een keer bij Max uitvoerde, al was die wel veel duidelijker.quote:Op maandag 6 juli 2020 14:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Met alle respect maar ik denk dat jij de beelden beter nog eens terug kunt kijken als je denkt dat Hamilton bewust Albon eraf gereden heeft.
Waarom moet het "bewust" zijn?quote:Op maandag 6 juli 2020 14:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Met alle respect maar ik denk dat jij de beelden beter nog eens terug kunt kijken als je denkt dat Hamilton bewust Albon eraf gereden heeft.
Dat is het standpunt wat gebruiker Donderkonijn heeft ingenomen in deze discussie.quote:
reken er maar niet opquote:Op maandag 6 juli 2020 14:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
het zal toch wat zijn als Hamilton nog wat strafpunten erbij krijgt en een race niet mag starten.
hij kreeg 2 strafpunten vanwege het niet verminderen van snelheid bij geel tijdens kwali en 5 strafpunten voor het incident met Albon. bij 12 strafpunten krijgt ie een ban.
Schumacher heeft al een superlicentie, Shwartzman heeft genoeg punten voor een superlicentie en Zhou moet dit jaar in de top vijf finishen om in aanmerking te komen voor een superlicentie.quote:Op maandag 6 juli 2020 12:30 schreef Rossdale het volgende:
Alonso hoef ik niet meer te zien. Ik heb liever dat ze Zhou de kans gunnen.
Raikkonen is ook wel aan zijn laatste jaar bezig denk ik, die heeft geen zin om een heel jaar achteraan te rijden. Het zou me niet verbazen als volgend jaar Alfa met twee nieuwe coureurs aan de start staat. Schwarzman hoop ik en ik vrees ook dat ze Schumacher een kans gaan geven. Al kan die er echt helemaal niets van
Geen idee of die al kans maken op een superlicentie overigens
Hij kreeg er 2 voor het incident met Albon en had er nog 3 van vorig jaar staan. Dat maakt 7 strafpunten.quote:Op maandag 6 juli 2020 14:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
het zal toch wat zijn als Hamilton nog wat strafpunten erbij krijgt en een race niet mag starten.
hij kreeg 2 strafpunten vanwege het niet verminderen van snelheid bij geel tijdens kwali en 5 strafpunten voor het incident met Albon. bij 12 strafpunten krijgt ie een ban.
Wij van WC-eend...quote:Op maandag 6 juli 2020 14:23 schreef opreis het volgende:
https://www.skysports.com(...)an-gp-driver-ratings
Lewis een 7.5. Ik kan me daar dus niet in vinden.
Beide laps in Q3 een fout. En ook nog causing a collision tijdens de race.
4de finishen in een auto die makkelijk eerste kan worden.
Lijkt me een 5 maximaal.
Eerst de binnenkant verdedigen, daarna de buitenkant willen hebben. Zo werkt dat niet.quote:Op maandag 6 juli 2020 14:24 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Hij geeft gewoon gas terwijl hij had moeten liften. Stuur staat ook nog lang niet full lock. Rosberg kreeg hier ook terecht een douw voor toen hij het een keer bij Max uitvoerde, al was die wel veel duidelijker.
Ja dit dus. Naast een stuur ook pedalen in een auto @bianconeriquote:Op maandag 6 juli 2020 15:55 schreef opreis het volgende:
Geeft op zich wel een inzicht in waarom de penalty van Hamilton terecht is.
nvmquote:Op maandag 6 juli 2020 15:55 schreef opreis het volgende:
Geeft op zich wel een inzicht in waarom de penalty van Hamilton terecht is.
Op basis waarvan zeg je dat Chev? Heb je beelden met telemetrie?quote:Op maandag 6 juli 2020 16:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij geeft pas gas vlak na dat contact, niet bij de apex.
laat maarquote:Op maandag 6 juli 2020 16:21 schreef opreis het volgende:
[..]
Op basis waarvan zeg je dat Chev? Heb je beelden met telemetrie?
je hoort duidelijk dat hij daar voor al gas geeft, niet vol, maar hij geeft gas.quote:Op maandag 6 juli 2020 16:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij geeft pas gas vlak na dat contact, niet bij de apex.
Klopt, foutje van mij.quote:Op maandag 6 juli 2020 16:25 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
je hoort duidelijk dat hij daar voor al gas geeft, niet vol, maar hij geeft gas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |