Honda heeft toch gezegd dat de uitvalbeurt van verstappen niks te maken had met de motor?? Die van albon wel.quote:Op maandag 6 juli 2020 10:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Bron dat ze dezelfde motor niet kunnen gebruiken komend weekend?
Lekker belangrijk. Met 14 races hebben ze toch maar 2 motoren nodig.quote:Op maandag 6 juli 2020 10:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Bron dat ze dezelfde motor niet kunnen gebruiken komend weekend?
hij wist waar hij aan begon en dat is in een challenger rijden, dat die gasten er echt alles aan doen geloof ik meteen maar Mercedes is gewoon moeilijk te benaderen, het enige wat Max kan doen is alles eruit halen en nuttige feedback geven.quote:
waar heb je dat van dan?quote:Op maandag 6 juli 2020 10:34 schreef Newone82 het volgende:
Honda heeft verklaard dat beide uitvalbeurten in relatie staan tot elektronica van de motor.
De hoop is dat ze met de oude motor uit 2019 kunnen rijden komend weekend maar dat betekent weer een paar tienden inleveren.
Het is een grote rukzooi bij RB momenteel en Marko moet zijn aandacht en energie naar binnen richten ipv zeuren op Lewis die niet echt iets fout deed.
quote:Op maandag 6 juli 2020 09:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Marko vindt tijdstraf Hamilton te licht: 'We moeten het systeem heroverwegen'
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email
Helmut Marko kan er niet over uit dat Lewis Hamilton zondag 'slechts' een tijdstraf van vijf seconden kreeg voor zijn botsing met Alexander Albon in de Grand Prix van Oostenrijk. De topman van Red Bull Racing vindt dat het systeem heroverwogen moet worden.
Albon reed in de slotfase van de race op nieuwere en zachtere banden dan Hamilton en probeerde hem buitenom in te halen, maar werd daarbij aangetikt door de zesvoudig wereldkampioen van Mercedes. De Red Bull-coureur zag daardoor een zeker lijkende podiumplek in rook opgaan.
"Als iemand zo duidelijk schuldig is, maar slechts een tijdstraf van vijf seconden krijgt en daardoor in de punten blijft, dan is dat gewoon niet eerlijk", zei een boze Marko zondag na de race tegen het Oostenrijkse ORF.
Hamilton liep geen schade op aan zijn auto en kwam achter teamgenoot Valtteri Bottas als tweede over de streep in Spielberg. Door de tijdstraf van vijf seconden voor zijn botsing met Albon, zakte de Brit uiteindelijk terug naar de vierde plaats, achter Charles Leclerc (tweede) en Lando Norris (derde).
'Hij heeft onze race geruïneerd'
Als het aan de 77-jarige Marko had gelegen, was Hamilton zwaarder gestraft voor zijn actie. "Door deze tijdstraf werd hij uiteindelijk niet tweede maar vierde, wat is het grote verschil? Hij heeft ondertussen wel onze race geruïneerd", baalde de Red Bull-adviseur, die direct terugdacht aan de Grand Prix van Brazilië in 2019.
"Dat was toen een vergelijkbare situatie. Hamilton gaf Alex toen ook een flinke tik, waardoor hij een podiumplek misliep. Ik denk dat het tijd is om dit hele systeem te heroverwegen."
Enkele rondes na zijn botsing met Hamilton viel Albon uit in Oostenrijk, waardoor Red Bull de eerste race van het Formule 1-seizoen zonder punten eindigde. Max Verstappen moest de strijd op de Red Bull Ring namelijk al in de beginfase staken door een elektronisch probleem.
Nu.nl
Heerlijk, dat preken voor eigen parochie. Ik hoop ook dat Mercedes van zijn voetstuk valt en ben blij dat Hamilton geen 2e is geworden. Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit gewoon een race incident was. Sterker nog: Max liet hem vorig jaar méér naar buiten lopen dan Hamilton gisteren. Alleen zat er toen geen grint naast maar asfalt. Als je de stuurbeweging van Lewis ook ziet dan stuurt hij vol in. Max liet hem echt naar buiten lopen. Ik vind dat beiden niet bestraft hadden moeten worden. Marko huilt nu krokodillentranen. Als Albon iets meer geduld had gehad en had gewacht op DRS dan had hij gewoon gewonnen.
ik vond het niks maar als stewards het wel wat vinden is 5 seconden niet zwaar genoegquote:
Komt puur door de safety car dat Albon nieuwe zachte banden kon halen en vervolgens pal achter Lewis aan kon sluiten. Zonder safety cars was Albon kansloos geweest, dan had hij niet ongestraft nieuwe banden kunnen halen. Dus dat "op eigen kracht Lewis voorbij" geloof ik niet zo in.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
misschien heb ik het verkeerd maar ik zag een Albon die op strategie en eigen kracht Hamilton voorbij kon. Verstappen heb ik een keurige start zien maken. Heb genoten van Lando Norris die ook nog even de snelste ronde neerzet.
verder mooie beelden gezien. men doet keihard werk om het iedereen naar de zin te maken.
denk bijvoorbeeld aan Vettel die bij een soort webcam stond en zo contact kreeg met een fan.
hoe je een fijne sfeer kunt creeeren zonder fans, geen idee maar het lukt zeker.
jij snapt het dus beter dan Albon?quote:Op maandag 6 juli 2020 09:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dan valt het mij op dat jij niet meer beseft wat racen is.
Ga je niet blind je standaard lijn volgen?
Want jij denkt dat je even het stuur naar rechts beweegt (of links) en dat de auto dan een volle beweging naar die kant maakt?
Je hebt lijnen in de F1, de wel bekende race lijn natuurlijk maar ook andere lijnen. Als je daar op instuurt dan ga je daar niet even van afwijken.
Hamilton zit op de binnenste lijn met slechte banden en met een binnen lijn zul je sowieso al naar buiten gaan. Dat is echt beginners logica van racen. Maar dat snapt Albon nog niet.
Albon en RBR moet dat sneue Calimero gedoe gewoon eens laten gaan. Snappen wss dat ze nooit de aansluiting met de top gaan maken. Jammer voor ze.
[..]
Uhm ja... Kijk ook alleen al naar zijn hele lichaamstaal het hele weekend.
Denk je nou echt dat Max niet door heeft dat hij niet de auto heeft die Mercedes aan kan?
Hij snapt ook wel dat het gewoon niet gaat bij RBR.
die hadden ze echt zwaarder moeten straffen vorig jaar door ze uit alle uitslagen te halentwitter:NobleF1 twitterde op maandag 06-07-2020 om 11:08:47 Ferrari says its data suggests it was losing 0.7 seconds per lap just on the straights in Austria... https://t.co/PTm8lBE6wa reageer retweet
Of op zijn minst gewoon openbaar maken hoe of wat.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:10 schreef Tarado het volgende:die hadden ze echt zwaarder moeten straffen vorig jaar door ze uit alle uitslagen te halentwitter:NobleF1 twitterde op maandag 06-07-2020 om 11:08:47 Ferrari says its data suggests it was losing 0.7 seconds per lap just on the straights in Austria... https://t.co/PTm8lBE6wa reageer retweet
Ik zou er als Leclerc niet trots op zijn iigquote:Op maandag 6 juli 2020 11:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Of op zijn minst gewoon openbaar maken hoe of wat.
Al die goeie races vorig jaar na de zomerstop hebben toch wel een behoorlijk smetje nu.
Inderdaad.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:12 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik zou er als Leclerc niet trots op zijn iig
Dat valt toch wel mee? Ze zaten continu vast in verkeer.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:15 schreef Newone82 het volgende:
Trouwens, wat heeft Renault weer een draak van een wagen gemaakt dit jaar lijkt het qua chassis. McLaren ( enige andere team met Renault motoren op de grid) was zoveel sneller in de race.
Renault🤣
Voorvleugels mogen wel flexen. De hele auto mag flexen, het moet echter rigide blijven tot een bepaalde load (hoeveelheid kracht N).quote:Op maandag 6 juli 2020 11:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het is wel een beetje 'part of the game' in F1 om slimmigheidjes en mazen in de wet te vinden. Vleugels mogen bijvoorbeeld officieel niet buigen maar we hebben jarenlang flexende front wings gezien op onboard beelden. Dus ja, je kunt Ferrari valsspelers noemen maar alle teams zijn daar tot op zekere hoogte schuldig aan of schuldig aan geweest.
dit is niet noemen, dit was valsspelenquote:Op maandag 6 juli 2020 11:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het is wel een beetje 'part of the game' in F1 om slimmigheidjes en mazen in de wet te vinden. Vleugels mogen bijvoorbeeld officieel niet buigen maar we hebben jarenlang flexende front wings gezien op onboard beelden. Dus ja, je kunt Ferrari valsspelers noemen maar alle teams zijn daar tot op zekere hoogte schuldig aan of schuldig aan geweest.
quote:Op maandag 6 juli 2020 09:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Marko vergeet altijd dat dit 2 kanten op werkt. Gebeurt het volgende keer andersom, wil ie dan ook een DSQ voor zijn eigen coureurs?
Natuurlijk niet, zo werkt dat niet.quote:Op maandag 6 juli 2020 09:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Marko vergeet altijd dat dit 2 kanten op werkt. Gebeurt het volgende keer andersom, wil ie dan ook een DSQ voor zijn eigen coureurs?
Dankzij Norris is dat mooi voorkomen.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:18 schreef PzKpfw het volgende:
Zo kun je maar weer zien dat als het even niet loopt bij Lewis z'n valse maniertjes gelijk naar boven komen. Hij zag het al helemaal voor zich... De race even winnen, alle camera's op zich gericht en dan nogmaals z'n knie-statement willen maken op het podium.
Norrisgodquote:
Kan hij komende zondag weer proberen.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:18 schreef PzKpfw het volgende:
Zo kun je maar weer zien dat als het even niet loopt bij Lewis z'n valse maniertjes gelijk naar boven komen. Hij zag het al helemaal voor zich... De race even winnen, alle camera's op zich gericht en dan nogmaals z'n knie-statement willen maken op het podium.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |